Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΝΕΛΗΣ

Αποσπάσματα από την συνέντευξη του Μιχάλη Κουνέλη στον Αμαργιανάκη το 1999
Ερ. Η πρώτη εμφάνιση καλλιτεχνική πότε έγινε;

Απ. Το 1939 έπαιξα το πρώτο μου γλέντι με τον πατέρα μου!
Ερ. Λύρα έπαιξες ;
Απ. Λύρα, παραμονή πρωτοχρονιάς, αξέχαστη, γιατί το 1940 ήταν δίσεκτο. Δεν παντρευόταν οι άνθρωποι τότες το δίσεκτο έτος. Και γινόταν τότε στο Καστέλλι για να μην πω υπερβολές 5 γάμοι. Έψαξε ο πατέρας μου να βρει λαούτο να πάει να παίξει στον γάμο, δεν έβρισκε και λέει "πως θα βγάλω το γάμο μοναχός με τι βιολί;"
- Μου λέει "Μιχάλη έλα δω παρ'τη λύρα" Κάτσαμε και παίζαμε εγώ και ο πατέρας μου. Εγώ λύρα κι ο πατέρας μου βιολί.

Ερ. Συγνώμη πως παίζατε, εσείς κάνατε το μπάσο;
Απ. Ακολουθούσα τον πατέρα μου, ότι έκανε το έκανα κι εγώ και πιο ζωντανές φωνές βγαίνανε. Αυτό ήταν το πρώτο γλέντι μου το δεύτερο και πρώτο με βιολί το έπαιξα το 1942 στο γάμο κάποιου Βαρουχάκη απ΄το Καστέλλι. Έπαιξα εγώ βιολί και ο ανιψιός μου ο Καρτσώνάκης Μανόλης έπαιξε μπουζούκι. Έπιασε ένα μπουζούκι, γιατί δεν έφτανε το λαούτο κι αυτός το'χε κουρδίσει σε σύστημα λαγούτου. Κουμπάρος ήταν ο μακαρίτης ο Γιώργης Κουτσουρέλης. Θυμάμαι τότε ο πατέρας της νύφης πλήρωσε εφτά οκάδες λάδι για κάθε οκά λάδι για να κάνει το πιλάφι του γάμου στην κατοχή.
Αξέχαστες στιγμές.
ΦΩΤΟ α) Κουνέλης-Καρτσώνης τραγουδά ο Βασίλης Καρτσώνης.
β) Κουνέλης - Καρτσώνης στην αγορά του Καστελλιού το 1970

Δεν υπάρχουν σχόλια: