Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025

Ο ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ

Τροχαίο με μηχανάκι χθες στην Ηρώων Πολυτεχνείου. 
Αν και ειμαστε σοκαρισμένοι ακόμα με τα τελευταία θλιβερά γεγονότα στην πόλη εντούτοις  φαίνεται ξεκάθαρα οτι μυαλό δεν πρόκειται να βάλουμε.
Νεαρός οδηγός βρέθηκε κάτω από τις ρόδες αυτοκινήτου που ευτυχώς πήγαινε και με χαμηλή ταχύτητα, δίχως κράνος, δίχως δίπλωμα, με ξένο μηχανάκι.
Καλέστηκε η αστυνομία για τα σχετικά, αλλά η ουσία είναι ότι μυαλό δεν βάζουμε ...τρέχουμε πάντα πίσω από τα γεγονότα, και αυτά τα γεγονότα όταν συμβαίνουν είναι πάντα δυσάρεστα.

Μάλιστα δεν έφτανε αυτό αλλά χθες ανακοινώθηκε ανεπίσημα οτι η κυβέρνηση υιοθετεί την Καστελλιανή πρόταση, να μην βάζουν βενζίνη σε μηχανάκια που ο οδηγός τους δεν φορά κράνος... το δίπλωμα και η άδεια έχουν μαλλον άλλο χαρακτήρα..
Τώρα τον ρόλο του βλεπέ στα μηχανάκια θα τον έχει ο πρατηριούχος. Εύγε δεν μένει παρά να του δώσουν και ένα μπλοκάκι για να γράφει κλήσεις.
Να η είδηση 
"Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος μιλώντας στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής προανήγγειλε ότι θα φέρει τροπολογία στο νομοσχέδιο για το νέο ΚΟΚ που θα κατατεθεί εντός των ημερών στην Βουλή όπου θα προβλέπεται η απαγόρευση πώλησης υγρών καυσίμων σε μοτοσικλετιστές που δεν φορούν κράνος.
Στην διάταξη θα προβλέπονται επίσης, υψηλά πρόστιμα σε όσους πρατηριούχους δεν συμμορφωθούν με την απαγόρευση."

 

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ: Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη, το Υπουργείο Πολιτισμού ανακήρυξε το 2025, «Έτος Μίκη Θεοδωράκη».  Σε αυτό το πλαίσιο, η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης διοργανώνει Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Μίκης Θεοδωράκης: Ο Μουσικός της Ανθρώπινης Ελευθερίας», για μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 
Μέσα από αυτό το Πρόγραμμα, οι μαθητές θα γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του Μίκη Θεοδωράκη και θα μάθουν πώς η μουσική του έγινε σύμβολο των αγώνων για την ελευθερία και τη δικαιοσύνη. Ο Μίκης Θεοδωράκης δεν είναι απλώς μουσικός, είναι ο «Μουσικός της Ανθρώπινης Ελευθερίας», καθώς η μουσική του εκφράζει τις αξίες της ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ανθρωπιάς. Τα τραγούδια του, γεμάτα συναισθήματα και δύναμη, έδωσαν φωνή στους ανθρώπους που πάλευαν για τα δικαιώματά τους. Μέσα από βίντεο, παλαιό αρχειακό φωτογραφικό υλικό και άλλες δραστηριότητες, οι μαθητές θα καταλάβουν πώς η μουσική του Θεοδωράκη προώθησε τις αξίες της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Η κληρονομιά του μεγάλου μουσικού είναι μία παρακαταθήκη την οποία πρέπει όλοι να γνωρίζουμε, ιδιαίτερα οι νέοι της Κρήτης.
Για δηλώσεις συμμετοχής στο προτεινόμενο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα μπορείτε να επικοινωνείτε με τον κ. Γεώργιο Φαλαγγάρη, Επιστημονικό Συνεργάτη της ΟΑΚ υπεύθυνο του Προγράμματος.
Στοιχεία Επικοινωνίας: 2824022245, Ε-mail: oac@oac.gr.

ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΨΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ

Εκπαιδευτική ημερίδα για την ψυχολογική και σωματική βία στην νηπιακή και σχολική ηλικία

  Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου από τις 9.00 έως της 14.00, θα γίνει στο Τσατσαρωνάκειο Πολύκεντρο της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου ημερίδα, όπου εισηγητές θα είναι ο Παιδοψυχολόγος, Νευροψυχολόγος Παίδων, Παιδαγωγός, Διδάσκων Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, Εισαγγελικός Πραγματογνώμων επί Παιδικών Κακοποιήσεων και Συγγραφέας Dr κ. Ιωσήφ Κουράκης, η Κλινική Ψυχολόγος, συγγραφέας, Ψυχοθεραπεύτρια Χρύσα Μπλάγκα και η δικαστής ανηλίκων κα Αγάπη Πετροπούλου.
 Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας 11.30 – 14.00, θα δημιουργηθούν ομάδες εκπαιδευτικών και γονέων όπου θα μελετηθούν υποθετικά σενάρια κακοποιημένων παιδιών.

Υ.Σ Σε κάθε σχολείο θα γίνουν δράσεις σχετικές με το θέμα, μέσα από εγκεκριμένα βιβλία.











 



ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ

Μια φίλη της σελίδας προτείνει μέσα από τα σχόλια της να γίνουμε όλοι (όσοι γράφουμε για την αδράνεια και αδιαφορία της δημοτικής αρχής) ειδικοί συνεργάτες του Δήμου.
Η αλήθεια είναι ότι δεν διευκρινίζει αν θα γίνουμε έμμισθοι ή άμισθοι. 
- Αν είναι να γίνουμε έμμισθοι, η απορία μου είναι, γιατί τόσα χρόνια ψηφίζουμε ανθρώπους που ούτε την μιλιά τους δεν ξέρουμε και τους πληρώνουμε για αυτό; Αν πάλι γίνουμε άμισθοι τότε ποιος ο λόγος που έχουμε τους εκλεγμένους μας. 
Βέβαια αν καλοσκεφτείς αυτό που προτείνει η φίλη εύκολα αντιλαμβάνεσαι οτι ..είτε έμμισθοι γίνουμε, είτε άμισθοι το χαλί που ζούμε και βλέπουμε καθημερινά είναι αυτό που έφερε και αυτήν την πρόταση. 
Εγώ δεν καταλογίζω ευθύνες σε κανένα πλην της κεφαλής, που δεν έκανε σωστές επιλογές στα πρόσωπα αλλά επέλεξε να ξαναβγεί απλά για να μην κάνει ούτε αυτά που είχε υποσχεθεί και την προηγούμενη τετραετία.
Σε δημοκρατίες δεν χρειάζονται ειδικοί συνεργάτες, (μάλιστα οι περισσότεροι που αποκομίζουν αυτόν τον τίτλο δεν έχουν καμία σχέση με τον τόπο) χρειάζεται μόνο την αποδοχή, όχι μόνο της δημοτικής αρχής που σήμερα δεν μας αντιπροσωπεύει, αλλά του συνόλου των πολιτών. Κοινώς σε κάθε περίσταση πρέπει να έχει την συγκατάθεση της πλειοψηφίας των πολιτών όχι του 41% αλλά του 50+1, να υπάρχει σε τακτά διαστήματα δημόσια διαβούλευση και φυσικά εκτός από τοπικά δημοψηφίσματα να υπάρχει και ενημέρωση. 
Δυστυχώς με την ψήφο μας έχουμε δώσει την συγκατάθεση μας να κάνουν ότι κάνουν δίχως να μας ενημερώνουν... φυσικά σε αυτό είμαστε τυχεροί ακόμα γιατί ως και τώρα δεν ...έχουν κάνει και τίποτα.
Η ευθύνη είναι ένα από τα σοβαρότερα πράγματα αν θέλει ένας τόπος να πάει μπροστά, όταν δεν υπάρχει αυτή τότε όλοι μπορούμε να γίνουμε άμισθοι ή έμμισθοι συνεργάτες  .., αλλά και το παραμερίσουμε αυτό πρέπει πρώτα να γίνουμε ενεργοί πολίτες ... αυτό είναι το σπουδαιότερο.
Ενεργοί πολίτες για το καλό του τόπου ... και όχι για την τσέπη μας.
Αν οι πολίτες ειναι ενεργοί και έλεγαν τις ιδέες τους δημόσια, όλο και καποια θα άρπαζε η δημοτική αρχή που όπως φαίνεται δεν εχει ... καμία.

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΜΙΧΑΛΗ ΑΝΔΡΙΑΝΑΚΗ ΣΤΟΝ «ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ»

 Εκδήλωση στη μνήμη Μιχάλη Ανδριανάκη, διοργανώνουν την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025, στις 6 το απόγευμα στην Αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Χανίων «Ο Χρυσόστομος» στα Χανιά, ο Φιλολογικός Σύλλογος Χανίων «Ο Χρυσόστομος», στο Διοικητικό Συμβούλιο του οποίου ο Μιχάλης Ανδριανάκης υπηρέτησε ως Γραμματέας επί σειρά ετών, σε συνεργασία με την Ιστορική, Λαογραφική και Αρχαιολογική Εταιρεία Κρήτης (ΙΛΑΕΚ), της οποίας ο Μιχάλης υπήρξε Πρόεδρος.
«Πέρασαν έξι μήνες από τον αδόκητο θάνατο του Μιχάλη Ανδριανάκη και, όσοι τον γνωρίσαμε, ζούμε με την ψευδαίσθηση ότι είναι ακόμη κοντά μας. Γιατί το αποτύπωμά του υπάρχει παντού όχι μόνο μέσα στην πόλη και στο νομό  Χανίων, αλλά και σε όλη την Κρήτη: Στα Ενετικά τείχη της πόλης των Χανίων,ּּ στον ναό του San Salvatore επί της οδού Θεοτοκοπούλου που αφού αναστήλωσε, μετέτρεψε σε Μουσείο της Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Συλλογής  Χανίων, στην αναστήλωση και αποκάλυψη των τοιχογραφιών στον ναό του Αγίου Γεωργίου (Ροτόντα) στην Επισκοπή Κισάμου, στη διαμόρφωση του αρχαιολογικού χώρου στη νησίδα Γραμβούσα, στη συντήρηση και αποκατάσταση της πρόσοψης του καθολικού και των υπόλοιπων κτηρίων του μοναστηριακού συγκροτήματος της Μονής Αρκαδίου, στην ενεργή συμμετοχή του στην ανάδειξη του «Κούλε» στο Ηράκλειο και της Σπιναλόγκας στο Λασίθι, για να αναφέρουμε μόνο λίγα από τα εμβληματικά έργα του νησιού.
Ακόμα στον εντοπισμό, στην καταγραφή και αποκατάσταση πολυάριθμων τοιχογραφημένων ναών του νησιού, αναδεικνύοντας τόσο τη μνημειακή αρχιτεκτονική όσο και τη ζωγραφική της μεσοβυζαντινής Κρήτης, που παρέμεναν για πολλά χρόνια άγνωστα», αναφέρει σχετικά η ΙΛΑΕΚ.
Στην εκδήλωση με τίτλο «Αρχαιολογικές και ιστορικές μελέτες στη μνήμη του Μιχάλη Ανδριανάκη», θα συμμετάσχουν  φίλοι και συνεργάτες του.
Συγκεκριμένα θα μιλήσουν:
-Πατήρ Μιχαήλ Βλαβογιλάκης, ιερέας & ιστορικός ερευνητής: «Μιχάλης Ανδριανάκης: Βιογραφία και Εργογραφία»
-Δημήτρης Τσουγκαράκης, ομότ. καθηγητής Βυζαντινής Ιστορίας και τέως  πρύτανης του Ιονίου Πανεπιστημίου: «Ιστορικο-αρχαιολογικές συζητήσεις και προβληματισμοί με τον Μιχάλη Ανδριανάκη»
-Θανάσης Μαΐλης, επίκουρος καθηγητής Βυζαντινής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης: «Τοπογραφικές και αρχιτεκτονικές αναζητήσεις στην ευρύτερη περιοχή των Καλυβών Αποκορώνου από την πρωτοβυζαντινή περίοδο ως την ύστερη Βενετοκρατία»
-Μαρία Βασιλάκη, ομότιμη  καθηγήτρια Βυζαντινής Τέχνης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μέλος της Δ.Ε. του Μουσείου Μπενάκη: «Η μανία με τον Θεοτοκόπουλο»
-Πετρούλα Βαρθαλίτου, αρχαιολόγος, στέλεχος της πρώην 28ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Δυτικής Κρήτης: «Δουλεύοντας με τον Μιχάλη Ανδριανάκη σε μνημεία των Χανίων και του Ρεθύμνου»
-Γεωργία Μοσχόβη, επίτιμη προϊσταμένη Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λασιθίου: «Ο Μιχάλης Ανδριανάκης και τα μνημεία του Λασιθίου»

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΙΣΣΑΜΙΤΙΚΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2025

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το 16ο Κισσαμίτικο Καρναβάλι προσκαλούμε όλους τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων, των συλλόγων, των καρναβαλικών ομάδων (παλιών και νέων), των σχολείων της περιοχής της Κισσάμου αλλά και όλων όσοι θέλουν έμπρακτα να βοηθήσουν στην προετοιμασία, στην πρώτη μας συνάντηση- συζήτηση για θέματα που αφορούν στην διοργάνωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 20.30 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Κισσάμου.
Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει, βρείτε θέμα, συντονίστε τις ομάδες σας και ελάτε να δηλώσετε συμμετοχή, αποστέλλοντας τις προτάσεις και τις ιδέες σας, στο email : dkissamou@gmail.com, στηρίζοντας με την ενεργό συμμετοχή σας τον θεσμό αυτό του τόπου μας.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα:
2822 3 40200 κα. Βίκυ Μαρακάκη
  Εκ του Δήμου

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΜΗΔΕΝ

22 Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία στη χώρα | 2 στην Κρήτη γράφουν σήμερα τα περισσότερα ΜΜΕ του νομού, άσχετο αν κανένα δεν γίνεται στα Χανιά αλλά και τα δύο που θα γίνουν στην Κρήτη, θα γίνουν στο Ηράκλειο.
Η σύμβαση για τη σύμπραξη του Δημοσίου με το ίδρυμα Ωνάση για τα 22 Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία υπογράφηκε σήμερα από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη.
Όπως εξήγησε, «με τη σύμπραξη αυτή αυξάνουμε κατά 50% τον αριθμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Τα χρήματα που θα δώσει το Ωνάσειο θα είναι έως 1 εκατ. ευρώ ως ανώτατο όριο ανά σχολική μονάδα».
- Τι το καλύτερο θα μπορούσε να μας συμβεί τώρα που δεν έχουμε, ούτε θα δούμε σύντομα, νέα λύκεια στην περιοχή μας, να μας έκαναν δώρο, (ανταποδοτικό) και να γινόταν πρότυπο ένα από τα εναπομείναντα δικά μας σχολεία; 
Τι κολλητάρια έχουμε στην κυβέρνηση που δεν μπορούμε να τους πείσουμε για την αναγκαιότητα ενός τέτοιου χατιριού; 
Θα μου πεις τώρα μπορούν αυτοί να σκεφτούν κάτι τέτοιο, είναι δυνατόν να σπαταλήσουν μια χάρη (τους) για το καλό του τόπου και των παιδιών μας; 
Δύσκολο το βλέπω ...εδώ ίσα ίσα που αναπνέουμε ακόμα, σιγά να μην ζητήσουμε και κάτι που θα απάλυνε την δική τους αδιαφορία και την δική μας αναγκαιότητα.
Είμαστε για τα μπάζα εδώ και χρόνια απλά δεν το έχουμε καταλάβει όλοι ακόμα.
1.000.000€ ανά σχολική μονάδα.....θα φτιάχναμε παλάτια.

Υ.Σ Αν συμβεί ατύχημα με μαθητές (θεος φυλάξει)που βρίσκονται έξω απο το σχολείο ποιος φταιει; Το κλικειο στα ΕΠΑΛ γιατι δεν το φτιάχνεται; 


 

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΜΕ ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Ενάντια ο δήμος μας στις μπαταρίες όπως τις λέει ο δήμαρχος, αλλά έχουμε χωροθετήσει ένα μέρος για τις ανεμογεννήτριες και εκεί θα μπουν, ότι θέλουν ήπιας μορφής ...αλλού δεν θα βάλουμε και αν βάλουν θα το πάμε νομικά.
Φυσικά ο δήμος Κισάμου πατά σε δύο βάρκες κατά τον σύμβουλο της αντιπολίτευσης κ. Φραγκιουδάκη, που στην παρέμβαση του τόνισε οτι με απόλυτη πλειοψηφία έχει μπει στην ενεργειακή Κοινότητα, για να πάρει τα ανταποδοτικά, και με τον τρόπο αυτό θα μας φέρουν τα μικρά αιολικά πάρκα .. και από την άλλη θα κατέβει στο πεζοδρόμιο να κάνει αγώνα.
Την μοναδική φορά που ο δήμος κατέβηκε στο πεζοδρόμιο ήταν όταν έφυγε η εφορία από την Κίσαμο και αυτό το έκανε επειδή τα μαγαζιά που νοίκιαζε η εφορία τα νοίκιαζε από δημοτικό σύμβουλο της πλειοψηφίας.
Τελικά εμείς οι Καστελιανοι έχουμε νιονιό γραμμαρίων.
Και επειδη ο δήμαρχος μας μας λέει οτι μαζί μονιασμένα θα αγωνιστούμε για να μην μπουν αλλού ανεμογεννήτριες, μηπως σε αυτό το μονιασμένα το συμπεριλάβει και για τ άλλα σπουδαία που ο λαός της Κισάμου δεν πήρε χαμπάρι  ... μεγάλο ξενοδοχείο, αυξήσεις στα νερά ως και τα Λύκεια που αγνοούνται εδώ και 6 χρόνια.

 

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΤΟ ΤΣΑΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΥΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΣΠΟΙΝΙΔΩΝ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ

 Ο Σύλλογος Κυριών και Δεσποινίδων Καστελιού «Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ», με τον ερχομό του 2025, σας καλεί την ΤΕΤΑΡΤΗ 22 Ιανουαρίου 2025, στις 5.30 το απόγευμα, στο Τσατσαρωνάκειο Πολύκεντρο.
Είναι μια ευκαιρία να βρεθούμε και να ανταλλάξουμε ευχές, πίνοντας το τσάι μας.
Ο Χρηματοοικονομικός Σύμβουλoς κ. Σολανάκης Mιχάλης θα μας δώσει σκέψεις και προβληματισμούς με το θέμα: «Μακροζωία και Οικονομική Ευημερία!»
Εκ του Δ.Σ

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025

ΚΟΒΗ ΤΗΝ ΠΙΤΑ ΤΟΥ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΡΗΤΩΝ ΜΟΣΧΑΤΟΥ

Την Κυριακή 26 Ιανουαρίου στις 11:30 πμ σας περιμένουμε στα γραφεία του Συλλόγου μας για να κόψουμε την Αγιοβασιλόπιτά μας και να ανταλλάξουμε ευχές. 
Ο πρόεδρος, 
το Δ.Σ.

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ ΠΑΡΘΕΝΩΝΟΣ

Εκ της Αδελφότητας της Ιεράς Μονής Ζωοδόχου Πηγής, Παρθενώνος, ανακοινώνεται ότι την 21 Ιανουαρίου, εορτή της Σύναξης της Υπεραγίας Θεοτόκου, Παραμυθίας, η Θαυματουργός Εικόνα της Οποίας ευρίσκεται στην Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου, εορτάζει και η καθ΄ ημάς Ιερά Μονή, καθώς πιστό αντίγραφο Της τεθησαυρίζεται στην Ιερά Μονή μας. Το εσπέρας της παραμονής, Δευτέρα 20 Ιαν. και από ώρα 9.00π.μ. έως 12.15μ. θα τελεστεί μικρά Ιερά Αγρυπνία στο καθολικό της Μονής, προεξάρχοντος του Σεβ.Μητροπολίτου μας κ.Αμφιλοχιου. Καλείται ο Θεοτοκόφιλος λαός του Θεού όπως μετέχει της Ιεράς Αγρυπνίας.
Εκ της Αδελφότητας 

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025

ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ: ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ

Γράφει η Ελένη Τσατσαρωνάκη*
Οι αποφάσεις που έλαβε πρόσφατα, κατά πλειοψηφία, το Δημοτικό Συμβούλιο Κισάμου και προβλέπουν μεγάλες αυξήσεις στα δημοτικά τέλη ύδρευσης - άρδευσης - αποχέτευσης (40%), καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού (έως 30% στις οικίες και από 33,3% έως 66,6% στις επιχειρήσεις) προκάλεσαν, όπως ήταν αναμενόμενο, αντιδράσεις, με το Νέο Εμπορικό Σύλλογο Κισάμου και την Ένωση Ιδιοκτητών Τουριστικών Μονάδων Κισάμου να εκδίδουν σχετικές ανακοινώσεις.
Κατανοώ την ανάγκη αντιμετώπισης των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει και στον Δήμο μας. Η επιβολή του τέλους ταφής στους Δήμους όλης της χώρας καθώς και η αύξηση του μισθολογικού και του ενεργειακού κόστους είναι αντικειμενικές δυσκολίες, που δεν μπορεί κανείς να μην τις υπολογίσει όταν καλείται να λάβει αποφάσεις.
Ωστόσο, παρακολουθώντας, ως δημοτική σύμβουλος, εδώ κι ένα χρόνο, τον τρόπο λειτουργίας της Δημοτικής Αρχής, έχω διαπιστώσει τα εξής:
1. Ο Δήμος Κισάμου λειτουργεί χωρίς προγραμματισμό, χωρίς σχέδιο, αλλά με τη λογική «βλέποντας και κάνοντας». Πρόχειρα και αποσπασματικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η διαχείριση και η νέα τιμολογιακή πολιτική όσον αφορά το νερό.
2. Η ανταποδοτικότητα, ειδικά σε ό,τι αφορά την καθαριότητα, παραμένει ζητούμενο και αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κάθε κάτοικος και κάθε επισκέπτης. Τα παράπονα των επαγγελματιών - επιχειρηματιών, όπως εκφράζονται στην ανακοίνωση του Νέου Εμπορικού Συλλόγου Κισάμου είναι εύλογα και δικαιολογημένα.
Το γεγονός ότι υπάρχει πρόβλημα με την καθαριότητα παραδέχεται, άλλωστε, και η ίδια η Δημοτική Αρχή, η οποία στη σχετική της εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι οι αυξήσεις γίνονται «και από την ανάγκη ανάθεσης μέρους της αποκομιδής απορριμμάτων στη ΔΕΔΙΣΑ λόγω έλλειψης του απαιτούμενου προσωπικού και της ανάγκης αναβάθμισης της συγκεκριμένης υπηρεσίας».
3. Η κατανομή των βαρών δεν γίνεται με δίκαιο τρόπο, ειδικά αν σκεφθεί κανείς ότι τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για τις επιχειρήσεις ανέρχονταν το 2024 σε 3,00 € ανά τ.μ. και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες (Κισάμου, Μηθύμνης, Ιναχωρίου)! Πλήρωναν, δηλαδή, όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως περιοχής, το ίδιο!
Για τη φετινή χρονιά γίνεται μία προσπάθεια δικαιότερης κατανομής, με την αύξηση ωστόσο να ανέρχεται σε 66,6% για αρκετές περιοχές (5,00 € ανά τ.μ.) και σε 33,3% για τις υπόλοιπες (4,00 € ανά τ.μ.), χωρίς να διευκρινίζεται με ποια κριτήρια έγινε ο συγκεκριμένος διαχωρισμός.
Τέλος, είναι θετικό ότι αυξάνεται η έκπτωση, από 10% σε 20%, για όσους πληρώνουν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς ύδρευσης - άρδευσης - αποχέτευσης, καθώς η τελική επιβάρυνση, από 40% που ισχύει πλέον το έτος 2025, μειώνεται σε 24,5%, σύμφωνα με τον Δήμο. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, το ποσοστό αυτό μόνο αμελητέο δεν μπορεί να θεωρηθεί, αν μάλιστα προσμετρηθεί σε όλες τις άλλες σημαντικές επιβαρύνσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν ειδικά οι τοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες και θα πληγούν περισσότερο από τις συγκεκριμένες αποφάσεις.
*Δημοτικός σύμβουλος του δήμου Κισάμου

ΟΛΩΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΣ .... Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΒΙΑ

Γράφει ο Μανώλης Κουφάκης (*) 

Η σχετικά πρόσφατη (31-10-2024) επίσκεψη του Γερμανού προέδρου στη μαρτυρική Κάνδανο, ανέσυρε πάλι από την ιστορική μας μνήμη τα αδιανόητα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας που διαπράχθηκαν κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο·και μοιραία ξαναθέτει το ερώτημα: πώς έφτασαν οι άνθρωποι σε αυτή την αποκτήνωση;
Μέσα από το βιβλίο «Οι ρίζες της Ναζιστικής βίας», του καθηγητή Enzo Traverso, προσπάθησα να παρακολουθήσω το φαινόμενο της ανελέητης βίας, την κορύφωση του οποίου ο Ευρωπαϊκός κόσμος έζησε «μέσα στο σπίτι του» κατά τη διάρκεια του πολέμου αυτού.
Δεν είναι φυσικά στις προθέσεις μου να ελαφρύνω το άγος που βαρύνει τη Γερμανία για το αιματοκύλισμα του κόσμου, όμως πιστεύω ότι για να καταλάβουμε πώς ο άνθρωπος έφθασε σε αυτό το έσχατο σκαλί, θα πρέπει να εξετάσουμε το φαινόμενο της βίας από πολύ πιο παλιά, όπου και όπως αυτό εκδηλώθηκε.
Οι Ευρωπαίοι είχαν ξεκινήσει τους αποικισμούς των άλλων ηπείρων από πολύ παλιά και τους κορύφωσαν με τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους του 19ου αιώνα. Απ’ αυτούς τους επεκτατικούς πολέμους μόνο η Πρωσία (Γερμανία) είχε μείνει εκτός. Η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, είχαν οικοδομήσει τις υπερπόντιες αυτοκρατορίες τους πάνω στη λογική ότι: «Ο μη ευρωπαϊκός χώρος ήταν χωρίς κυρίους, απολίτιστος ή ημιπολιτισμένος, έδαφος προς αποικισμό, αντικείμενο κατάκτησης για τις ευρωπαϊκές δυνάμεις. Οι αυτόχθονες κατοικούσαν αλλά δεν κατείχαν τη γη. Είχαν την προσωρινή επικαρπία και βρίσκονταν εκεί, απλώς περιμένοντας να αντικατασταθούν από τους Ευρωπαίους, τους νόμιμους ιδιοκτήτες». Τα γραπτά των θεωρητικών των ιμπεριαλιστικών αποικισμών του 19ου αιώνα, διαπνέονταν από τον κοινωνικό δαρβινισμό (την άποψη δηλαδή ότι η φυσική επιλογή ισχύει και στις ανθρώπινες κοινωνίες και ότι η καταλληλότερη επιβιώνει τελικά), αλλά και από τον ευγονισμό, την ιατρική ανθρωπολογία και τη φυλετική βιολογία. Και όλα αυτά, οι Ευρωπαίοι αποικιοκράτες τα εφάρμοσαν στις αποικίες. Στη δυτική κουλτούρα του 19ου αιώνα, αποικιοκρατία, εκπολιτιστική αποστολή, δικαίωμα κατάκτησης και πρακτικές εξόντωσης ήταν συχνά συνώνυμα. Οι υπερπόντιες αποικίες λειτούργησαν ως ο «ζωτικός χώρος» των ευρωπαϊκών ιμπεριαλιστικών χωρών. Η ιδέα λοιπόν του «ζωτικού χώρου» (Lebensraum) που αποτέλεσε κεντρικό σημείο της πολιτικής του Χίτλερ, δεν ήταν καινούρια. Μόνο που τώρα, με τον όψιμο ιμπεριαλιστικό του πόλεμο, στρέφονταν κατά ευρωπαϊκών χωρών. Θέλησε να δημιουργήσει «ζωτικό χώρο» για τη Γερμανία σε βάρος των Σλάβων, τους οποίους θεωρούσε κατώτερους, «υπανθρώπους» και «φυλετικά ανεπιθύμητους».
Οι Εβραίοι ενσάρκωναν από αιώνες την εικόνα της ετερότητας μέσα στο δυτικό κόσμο.
Για τους ναζιστές ήταν ο «άλλος» του δυτικού κόσμου. Το ανάλογο, κατά τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους του 19ου αιώνα και παλαιότερα, ήταν ο ιθαγενής, ο «άλλος» του αποικισμένου κόσμου. Δοκίμασε και αυτός ανάλογη μοίρα. Βέβαια, όπως είναι γνωστό, η δυσανεξία των ναζί στην ετερότητα επεκτάθηκε και σε άλλες ομάδες του πληθυσμού, όπως οι Τσιγγάνοι, οι Σλάβοι, οι έγχρωμοι, οι ψυχικά ασθενείς, οι ανάπηροι, οι ομοφυλόφιλοι, οι αντιφασίστες κ.ά. Έδιναν σ’ αυτούς τον χαρακτηρισμό του «υπανθρώπου», έννοια βασική της ναζιστικής ιδεολογίας και χαρακτήριζαν τις ζωές τους σαν «ζωές ανάξιες να βιωθούν». Ένας επί πλέον λόγος που οι Εβραίοι έγιναν στόχος του ναζιστικού πολέμου ήταν η ακλόνητη πίστη του Χίτλερ ότι οι Εβραίοι κατείχαν την εξουσία στη Σοβιετική Ένωση (σημαντικότατου τμήματος του επιδιωκόμενου ζωτικού χώρου), καθώς και ότι αποτελούσαν τον εγκέφαλο του διεθνούς κομουνιστικού κινήματος. Όλοι οι παραπάνω λοιπόν, έγιναν στόχος του ναζιστικού πολέμου. Ενός πολέμου που επεδίωκε συγχρόνως την κατάκτηση και την εξόντωση (πολιτική και φυλετική) με ακραία βία και ωμότητα. Μεθόδους δοκιμασμένες ήδη από τις προαναφερθείσες ιμπεριαλιστικές χώρες, στις άλλες ηπείρους.
Εξ άλλου, επειδή το ναζιστικό καθεστώς εξελίχθηκε σε μια βιομηχανία θανάτου, έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς εξελίχθηκαν και οι πρακτικές του θανάτου. Ήδη από τη Γαλλική Επανάσταση, με την καθιέρωση της γκιλοτίνας ως τρόπου εκτέλεσης, αποστασιοποιήθηκε ο δήμιος από τον μελλοθάνατο. Τώρα πλέον, ο φόνος εκτελείτο από ένα άψυχο εργαλείο και ο δήμιος, από κοσμικός βραχίονας μιας ελέω Θεού εξουσίας, μετατρέπονταν σε τεχνικό ή σε εργάτη της συσκευής. Αναφέρω την περίπτωση της γκιλοτίνας επειδή μ’ αυτήν η βιομηχανική επανάσταση μπαίνει στο χώρο της θανατικής ποινής. Η μηχανοποιημένη και σειριοποιημένη εκτέλεση, παύει πλέον να είναι μια τελετουργία της ανθρώπινης οδύνης και γίνεται τεχνολογική μέθοδος θανάτωσης σε αλυσίδα, απρόσωπη, αποτελεσματική, σιωπηλή και γρήγορη.
Ενσωματώνοντας το ναζιστικό καθεστώς την εξέλιξη της τεχνολογίας, έφθασε να δημιουργήσει τα στρατόπεδα συγκέντρωσης ως «εργοστάσια θανάτου» με τους θαλάμους αερίων, τα κρεματόρια, την «εξολόθρευση μέσω της εργασίας» και άλλες «προηγμένες» τεχνικές μαζικής θανάτωσης. Αλλά και τις εξελίξεις της επιστήμης του management ενσωμάτωνε επίσης το καθεστώς σε αυτή τη μακάβρια διαδικασία.
Εφάρμοσε τον τεϊλορισμό, τον καταμερισμό δηλαδή των εργασιών με σκοπό την εξειδίκευση, την ταχύτερη παραγωγή (θανάτων), με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Σα να επρόκειτο, ας πούμε, για ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων του Χένρυ Φόρντ!
Ανάλογη ήταν η ενσωμάτωση της τεχνολογίας και στο στρατό. Ήδη από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο η μυθική εικόνα του ήρωα στρατιώτη είχε υποχωρήσει μπροστά στη μαζικότητα του θανάτου που σκορπούσαν τα πολυβόλα, τα φλογοβόλα, τα χημικά όπλα και κάτω από τις ερπύστριες των τανκς και τις βόμβες των αεροπλάνων, που έκαναν την εμφάνισή τους τότε. Ένας βετεράνος του Μεγάλου Πολέμου δήλωνε: «Η μάχη εκ του συστάδην δεν υπάρχει πια. Ο αντίπαλος παραμένει αόρατος. Το τελικό αποτέλεσμα όμως είναι ένας απίστευτα φονικός πόλεμος που διεξάγεται με πλήρη απουσία μίσους».
Αν μετά τα παραπάνω, δούμε αναδρομικά την ιστορική γενεαλογία του ναζισμού, διαπιστώνουμε ότι η Γερμανία του μεσοπολέμου υπήρξε ένα εργαστήρι σύνθεσης στοιχείων όπως ο εθνικισμός, ο ρατσισμός, ο αντισημιτισμός, ο ιμπεριαλισμός, ο αντιμπολσεβικισμός, ο αντιουμανισμός και αντιδιαφωτισμός. Αυτή η μοναδική σύνθεση των στοιχείων της Αντεπανάστασης (της άρνησης δηλαδή των κηρυγμάτων του Διαφωτισμού και των επιτευγμάτων της Γαλλικής Επανάστασης), συνάντησε την τεχνολογική εξέλιξη του πολέμου και έδωσε ένα πλατύ σύνολο τρόπων κυριαρχίας και εξόντωσης, που είχαν ήδη δοκιμαστεί ξεχωριστά κατά τη νεότερη δυτική ιστορία.
Εδώ, κατά τη γνώμη μου, είναι η μεγάλη ευθύνη της Γερμανίας. Το ότι οι πιο πάνω αντεπαναστατικές ιδέες και η βία εμφανίστηκαν εδώ κι εκεί μέσα στην ευρωπαϊκή ιστορία, δεν σημαίνει ότι νομοτελειακά θα έπρεπε η Γερμανία να γίνει το χωνευτήρι όλων αυτών και τελικά να δώσει αυτή την έκρηξη μεγατόνων βίας. Μια έκρηξη που διέρρηξε τον ιστορικό ιστό, την αίσθηση, δηλαδή, πρωταρχικής αλληλεγγύης, που αποτελεί το υπόστρωμα των ανθρώπινων σχέσεων και επιτρέπει στους ανθρώπους να αναγνωρίζονται ως τέτοιοι.
Οι Γερμανοί, σαν λαός, δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι παραπλανήθηκαν. Ο Χίτλερ, με το βιβλίο του «Ο Αγών μου», δημοσίευσε προκαταβολικά ένα πλήρες σχέδιο εκείνων που είχε σκοπό να πραγματοποιήσει. Το σχέδιο αυτό βρήκε γόνιμο έδαφος στη γερμανική σκέψη, η οποία φαίνεται να κυριαρχείται από το Λόγο (την εφαρμογή, δηλαδή, της λογικής για την αναζήτηση της αλήθειας). Ένα Λόγο, ωστόσο, τόσο άκαμπτο και δογματικό που καταλήγει να γίνεται καταστροφικός. Στο βιβλίο του Μάκη Ανδρονόπουλου «Το γερμανικό σύνδρομο», βρίσκουμε το εξής: «Οι Γερμανοί διακρίνονται από το έντονο πάθος, με το οποίο αφοσιώνονται σε διάφορες ιδέες, και προσπαθούν να τις μετατρέψουν σε πραγματικότητες. Τα μεγαλύτερα επιτεύγματά τους, οι πιο καταστροφικές αποτυχίες τους, η τραγική πολιτική τους ιστορία διαπνέονται εξ ολοκλήρου από αυτόν το επικίνδυνο ιδεαλισμό. Αν οι περισσότεροι από εμάς είμαστε θύματα των περιστάσεων, μπορεί κανείς να πει ότι ο γερμανικός λαός ως σύνολο είναι έρμαιο των ιδεών».
Ο γερμανικός ψυχισμός διακρίνεται διαχρονικά από μια ακόρεστη θέληση για αναγνώριση της δύναμης του Γερμανικού έθνους. Όσο αυτό δεν συμβαίνει, ο Γερμανικός λαός το βιώνει ως «εκκρεμότητα» που συχνά τον οδηγεί σε απώλεια του αυτοελέγχου, ακραία επιθετικότητα κατά πάντων και εν τέλει και κατά του ίδιου του τού εαυτού. Αναρωτιέται ο Ανδρονόπουλος για τα μνημεία του Ολοκαυτώματος στο Βερολίνο και αλλού στη Γερμανία, τι άραγε να συμβολίζουν; Την καταισχύνη και τη μεταμέλεια των Γερμανών ή μήπως πρόκειται για ένα ξόρκι, για να αποδιώχνουν τον ακραίο εαυτό τους, όποτε αυτός βγαίνει στην επιφάνεια; Μεγάλη και συλλογική η ευθύνη των Γερμανών.
Ο πρώην πρωθυπουργός της Βαυαρίας Φράντς Γιόζεφ Στράους, δήλωνε το 1975: «Έχουμε γίνει το οικονομικά ισχυρότερο κράτος της Κεντρικής Ευρώπης. Μπροστά στα ταμεία μας περιμένουν στην ουρά οι πρώην νικητές. Όλοι είναι χρεωμένοι σε μας».
Κατά την πρόσφατη οικονομική κρίση, οι Γερμανοί της Μέρκελ και του Σόϊμπλε, του πενθύμισαν πολύ έντονα σε όλους τους Ευρωπαίους και ιδιαίτερα σκληρά σ’ εμάς. Δεν είναι όμως μόνον αυτό. Στα χρόνια που μεσολάβησαν η Γερμανία εξοπλίστηκε και πρόσφατα -με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία- ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς ανακοίνωσε εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ 100 δισεκατομμυρίων ευρώ για τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις. Ίσως, καλό θα είναι οι Ευρωπαίοι να προσέχουν!
Πάντως δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι οι αποικιακοί πόλεμοι του 19ου αιώνα, και οι Παγκόσμιοι Πόλεμοι του 20ου , καθώς και οι περισσότεροι από τους πολέμους που ζούμε τώρα στον 21ο αιώνα , είναι πόλεμοι του δυτικού πολιτισμού μας. Φαίνεται ότι ο πολιτισμός μας έχει τεράστιο καταστροφικό δυναμικό, το οποίο ενίοτε οι ίδιες οι αντιφάσεις  του το αποδεσμεύουν και εν τέλει το στρέφουν εναντίον του!
(*) Δρ. Μηχανικός
τ. Δ/ντής ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΚΙΣΑΜΟΥ (Ε.ΠΟ.Φ.Ε.Κ.) ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Με πρωτοβουλία της Ένωσης Πολιτιστικών Φορέων της Επαρχίας Κισάμου-ΕΠΟΦΕΚ και των Πολιτιστικών συλλόγων του πρώην Δήμου Ιναχωρίου- μελών της ΕΠΟΦΕΚ, διοργανώνεται συνάντηση των πολιτιστικών συλλόγων της Κισάμου, την Δευτέρα 20/1/2025, ώρα 18:00 στην έδρα του Πολιτιστικού Συλλόγου Τοπολίων με θέμα:
                               “ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΒΟΥΝΑ - ΧΩΡΙΣ ΑΙΟΛΙΚΑ”
Θα συζητηθούν οι επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον και στην οικονομία της περιοχής.   
Θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση για τις ενέργειες που ήδη έχει κάνειο Δήμος Κισάμου.
Θα παρευρεθούν μέλη από τις πρωτοβουλίες Σφακίων –Αποκορώνου ενάντια στην δημιουργία αιολικών πάρκων.
Η παρουσία και η συμμετοχή όλων των μελών της Ένωσης και μη θεωρείται απαραίτητη. 
Δεν πρέπει να λείψει κανείς 
Με εκτίμηση
Εκ του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                             Ο Γενικός Γραμματέας                   
Κουνελάκης Στέλιος                 Κουλετάκης Αντρέας 

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025

ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ

 Υπάρχει κανένα σπιτάκι ελεύθερο προς ενοικίαση στην πόλη της Κισάμου;
Μια μητέρα με ανάπηρο παιδί θα βρεθεί τις επόμενες μέρες στον δρόμο, αφού υπάρχει δικαστική απόφαση να φύγει από εκεί που νοικιάζει. Το θέμα είναι σοβαρότερο βέβαια γιατί ως και το τέλος του μήνα μπορεί να μείνει στο σπίτι αυτό αλλά από την περασμένη βδομάδα ο δήμος μας έκοψε το νερό στον ιδιοκτήτη.
Δεν ξέρω αν μπορούμε να βοηθήσουμε ή αν υπάρχει περίπτωση να φιλοξενηθεί σε κάποιο ίδρυμα, αλλά σίγουρα κάτι πρέπει να γίνει..
Ιδέες ....inbox.

Υ.Σ Αν υπήρχαν κοινωνικές δομές και πολιτική στο δημο μας δεν θα έφτανε αυτή η γυναίκα να ζητήσει βοήθεια απο τα blog

ΤΟΝ ΕΠΙΑΣΑΝ ΣΤΑ ΠΡΑΣΑ

Συνελήφθη χθες (15.01.2025) το πρωί από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κισάμου αλλοδαπός κατηγορούμενος για απόπειρα κλοπής και φθορά ξένης ιδιοκτησίας.
Ειδικότερα  από  το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αγίου Δημητρίου Αττικής περιήλθε καταγγελία ημεδαπής στο Αστυνομικό Τμήμα Κισάμου σχετικά με διάρρηξη και πρόκληση φθορών που έλαβαν χώρα πρωινές ώρες της 14.01.2025 στην εξοχική της οικία από άγνωστο δράστη σε περιοχή του Δήμου Κισάμου, πλην όμως έγινε αντιληπτός από περίοικους και αποχώρησε.
Από την εμπεριστατωμένη αστυνομική έρευνα και προανάκριση του Αστυνομικού Τμήματος Κισσάμου και την κατάλληλη αξιολόγηση στοιχείων ταυτοποιήθηκε ως δράστης 49χρονος αλλοδαπός ο οποίος αναζητήθηκε και συνελήφθη.
Η προανάκριση διενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Κισάμου.

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΗ

Την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου, εορτή του Αγίου Αντωνίου του Μεγάλου και Καθηγητού της ερήμου, εορτάζει και πανηγυρίζει ο ομώνυμος Ιερός Ναός του Αγίου, στην Καμάρα Καστελίου Κισάμου. 
Το πρόγραμμα του εορτασμού περιλαμβάνει:
- Την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου στις 17.30 Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του  Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας, κ.κ. Αμφιλοχίου.
- Την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου στις 07.30  Όρθρος και Πανηγυρική Θεία Λειτουργία.
Στο τέλος του Εσπερινού θα προσφερθούν στους ευλαβείς προσκυνητές διάφορα εδέσματα
προσφορά των Γεωργίου Θεοδωράκη και Αντωνίου Κατσικανδαράκη.
 Εκ της Ενορίας Αγίου Αντωνίου

Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025

ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΑΚ

Την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025, τιμάται η μνήμη του Αγίου Μακαρίου του Αιγυπτίου, στον οποίο η ΟΑΚ έχει αφιερώσει παρεκκλήσιο (Κάθισμα) στους βράχους βορείως του Ιδρύματος. Ο Εσπερινός της Εορτής θα τελεσθεί το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 16:00, στην παρακείμενη Ιερά Μονή Γωνιάς, καθώς και την επομένη ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία, μετα αρτοκλασίας. Οι Ιερές Ακολουθίες θα πραγματοποιηθούν στην επικείμενη Ιερά Μονή Γωνιάς, λόγω της ανακαίνισης της παλαιάς πτέρυγας του Ιδρύματος.
Σε διήγηση του Αγίου Μακαρίου με ισχυρά πνευματικά μηνύματα σχετικά με την ανθρώπινη επικοινωνία και την ύπαρξη του ανθρώπου ως «Πρόσωπο προς Πρόσωπο», βασίζεται το πρόγραμμα ΛΟΓΟΥ και ΤΕΧΝΗΣ, το οποίο αναπτύσσει από ετών η Ακαδημία σε διεθνές επίπεδο. Περισσότερα από 350 έργα καλλιτεχνών, από όλες τις Ηπείρους έχουν δωρισθεί ήδη και εκτίθενται στην ΟΑΚ. Είναι σημαντικό στις δύσκολες ημέρες που διανύουμε ως Ελλάδα και ως Ευρώπη, αλλά και ως ανθρωπότητα, να βρούμε και πάλι το αληθινό νόημα των ανθρωπίνων σχέσεων, που βασίζονται στην «πρόσωπο προς πρόσωπο» κοινωνία μας.

ΚΙ ΟΜΩΣ ΤΕΤΟΙΟ ΝΕΡΟ ΠΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ ΤΟ 2025

 Σήμερα πήγα σε ένα χωριό της Κισάμου και ο οικοδεσπότης όταν του ζήτησα ένα ποτήρι νερό μου έφερε αυτήν την κανάτα λέγοντας μου....
Γιάννη αυτό το νερό πίνουμε από αυτό θα πιεις...... κάθε φορά που βρέχει αυτή είναι η κατάσταση σε όλα τα σπίτα.
Υπολογίζω ότι στα δυτικά του Δήμου μας όλα τα χωριά αυτό το νερό πίνουν συν κάποια ..και με λίγες βερβελίδες.
Η αύξηση λοιπόν του νερού στο δήμο μας είναι αναγκαία και επιτακτική, και μάλλον το ποσοστό της αύξησης θα το παίρνουν όλοι όσοι πηγαίνουν στα νοσοκομεία με γαστρεντερίτιδα ....
2025 και εμείς πάμε με την όπισθεν στα πάντα!
Εύγε μας..

ΘΕΡΑΠΕΙΑ PRP ΓΙΑ ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΚΩΣΕΙΣ

 Ορθοβιολογική θεραπεία PRP 
Γράφει ο Γιάννης Φραγκιουδάκης 
Χειρούργος - ορθοπεδικός
Η θεραπεία PRP (PlateletRichPlasma) στην ορθοπαιδική είναι μια σύγχρονη, βιολογική μορφή θεραπείας μυοσκελετικών παθήσεων, η οποία συνίσταται στην έγχυση πλάσματος πλούσιου σε αιμοπετάλια (παρασκευάσματος συμπυκνωμένων αιμοπεταλίων-αυξητικών παραγόντων) στην πάσχουσα περιοχή. Θεωρείται ότι ενισχύει την επούλωση και την αναγέννηση των τραυματισμένων ιστών (τενόντων, χόνδρων, οστών και μυών) και τη μείωση ή την εξάλειψη του πόνου. Όλα αυτά με φυσικό τρόπο και χωρίς κανέναν κίνδυνο.
Σήμερα, χρησιμοποιείται ευρέως σε μεγάλα ορθοπαιδικά κέντρα και αθλητικά σωματεία για την αντιμετώπιση ορθοπαιδικών παθήσεων. Καθώς όλο και περισσότεροι αθλητές ξεκίνησαν να την επιλέγουν για την αποτελεσματική και ασφαλή αντιμετώπιση των τραυμάτων τους, η θεραπεία με PRP κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση.
Tι είναι η θεραπεία PRP;
Τα αιμοπετάλια είναι κύτταρα του αίματος, τα οποία έχουν μεγάλη συγκέντρωση αυξητικών παραγόντων (GrowthFactors: TGFbeta 1&2, IGF – 1, EGF, VEGF, κα), δηλαδή βιολογικά ενεργών πρωτεϊνών. Οι παράγοντες αυτοί απελευθερώνονται μέσω φυσιολογικής διαδικασίας από τα αιμοπετάλια και ενεργοποιούν μια σειρά αντιδράσεων, οι οποίες μέσω της προσέλκυσης και του πολλαπλασιασμού των κατάλληλων κυττάρων και της παραγωγής κολλαγόνου, μπορούν να συντελέσουν και να προάγουν την επούλωση των τενόντων, συνδέσμων, χόνδρων, μυών και οστών από βλάβη και τραυματισμό.
Παθήσεις που η θεραπεία με PRP μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα είναι:
Παθήσεις τενόντων, μυών, συνδέσμων και  κάποιες περιπτώσεις αρχόμενης οστεοαρθρίτιδας. Οι τένοντες είναι μαλακοί ιστοί που συνδέουν τους μύες με τα οστά. Οι μύες μεταφέρουν μεγάλες δυνάμεις στους τένοντες, με συνέπεια να τραυματίζονται από υπερχρήση.
Η βλάβη στον τένοντα ονομάζεται τενοντίτιδα ή τενοντοπάθεια. Είναι μια κατάσταση όπου ο τένοντας λόγω επανηλλειμένων “μικροτραυματισμών” έχει ως αποτέλεσμα τη διάσπαση της δομικής σύνθεσης (ποσότητα κολλαγόνου που περιέχει ο τένοντας) σε μια διαδικασία εκφυλιστική και άσηπτης φλεγμονής.

Τέτοιες βλάβες μπορεί να είναι:
Τενοντίτιδες
Έξω επικονδυλίτιδα αγκώνα
Έσω επικονδυλίτιδα αγκώνα
Τενοντίτιδα επιγονατιδικού τένοντα
Τενοντίτιδα και μερική ρήξη του στροφικού πετάλου του ώμου
Τενοντίτιδα αχίλλειου
Πελματιαία απονευρωσίτιδα
Τενοντίτιδα προσαγωγών
Τενοντίτιδα γλουτιαίων
Αρχόμενες οστεοαρθρίτιδες (γόνατος – ισχίου)
Στενωτικές τενοντοελυτρίτιδες
Τροχαντηρίτιδα ισχίου
Θλάση προσαγωγών, τετρακέφαλου, ιγνυακών, μηριαίων και οπίσθιων
Χονδροπάθειες γόνατος, ισχίου και ποδοκνημικής
Χονδρομαλάκωση επιγονατίδας
Θλάση μερική ρήξη συνδέσμων
Σύνδρομο λαγοκνημιαίας ταινίας
Διάστρεμμα ποδοκνημικής
Εφαρμογή PRP στο Ιατρείο
Η όλη διαδικασία  διαρκεί περίπου 20΄ και μπορεί να γίνει στο ορθοπαιδικό ιατρείο, εφόσον υπάρχει ο κατάλληλος ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός και ο ιατρός διαθέτει την κατάλληλη εκπαίδευση.
Τις πρώτες ημέρες μετά την έγχυση μπορεί να υπάρξει τοπικός ερεθισμός ή και πόνος, που όμως διαρκούν λίγο. Τοπική παγοθεραπεία και απλά παυσίπονα θα ανακουφίσουν από τα συμπτώματα.
Η αναγέννηση των ιστών είναι μια αργή διαδικασία και τα αποτελέσματα της έγχυσης μεγιστοποιούνται στις 4-6 εβδομάδες. Oι φυσιοθεραπείες μπορούν να συνεχιστούν μία εβδομάδα μετά από την έγχυση.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της θεραπείας PRP;
Ταχύτερη και πληρέστερη επούλωση των ιστών
Μείωση ή και εξάλειψη του πόνου
Ταχύτερη αποκατάσταση της κινητικότητας & ταχύτερη επάνοδος στην καθημερινότητα και την άθληση
Ασφαλής και ανώδυνη  μέθοδος
Δεν υπάρχει κίνδυνος απόρριψης του υλικού που εγχέεται, αφού πρόκειται για βιολογικό υλικό που προέρχεται από τον ίδιο τον ασθενή
Βασίζεται στις θεραπευτικές ιδιότητες του ίδιου του οργανισμό. Δεν χρειάζεται νοσηλεία ή αναισθησία
Το ιατρείο μας, είναι πλέον σε θέση να παρέχει ορθοβιολογικές θεραπείες (PRP)
Ενημερωθείτε για τα πλεονεκτήματα της θεραπείας με PRP
Κλείστε το ραντεβού σας και αντιμετωπίστε το πρόβλημά σας άμεσα και αναίμακτα με σύγχρονες θεραπευτικές μεθόδους όπως αυτή των αυτόλογων παραγόντων

Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2025

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΣΥΝΕΣΤΙΑΣΗ ΤΗΣ Κ.Ο. ΚΙΣΣΑΜΟΥ


Η Κομματική Οργάνωση Κισσάμου της ΤΕ Χανίων του ΚΚΕ διοργανώνει πολιτική συγκέντρωση-συνεστίαση, την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου στις 7.30μ.μ. στο καφενείο του χωριού Λίμνη, με θέμα: «Από το σύστημα της αδικίας και των πολέμων υπάρχει διέξοδος! Με το ΚΚΕ στον δρόμο της σύγκρουσης και της ανατροπής για τον Σοσιαλισμό!».
Θα μιλήσει ο Δημήτρης Ανθούσης, μέλος του Γραφείου της ΤΕ Χανίων του ΚΚΕ.
Το Γραφείο Τύπου της ΤΕ

ΣΤΗΝ ΟΑΚ ΜΙΛΑΜΕ… ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑ

Την πρώτη συνάντηση του έτους πραγματοποίησαν, το Σάββατο 11 Ιανουαρίου, τα μέλη της Λέσχης Φιλαναγνωσίας της ΟΑΚ στη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος «Το Φως», όπου συζητήθηκε το βιβλίο "Μάθημα Ελληνικών", της Νοτιοκορεάτισας συγγραφέως Χαν Κανγκ (Han Kang), της οποίας απονεμήθηκε το Νόμπελ Λογοτεχνίας για το έτος 2024.
Ένα ποιητικό μυθιστόρημα για τον έρωτα που γεννήθηκε απρόσμενα, ανάμεσα σε μια γυναίκα που έχασε την ικανότητα της ομιλίας και έναν Κορεάτη καθηγητή αρχείων ελληνικών, ο οποίος χάνει το φως του μέρα με τη μέρα. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η πλοκή στο Μάθημα Ελληνικών. Η αίσθηση της ταχείας – και μη αναστρέψιμης - πορείας του άνδρα προς το σκοτάδι αλλά και η αίσθηση απόλυτης ψυχικής στασιμότητας - και παραίτησης ίσως - της γυναίκας, δημιουργούν στον αναγνώστη έντονα στοιχεία ενσυναίσθησης.
Τα μέλη αντάλλαξαν ευχές και έκοψαν την Πρωτοχρονιάτικη πίτα της Λέσχης, ενώ ανανέωσαν την επόμενη συνάντηση τους, η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου, όπου θα συζητηθεί το βιβλίο, με τίτλο: «Αλβέρτος Σβάϊτσερ» του συγγραφέα Τάσο Αθανασιάδη, εκδόσεις «Βιβλιοπωλείον της Εστίας».  
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την κα Ανδρομάχη Χουρδάκη, Εκπαιδευτικό-Φιλόλογο-Συγγραφέα (τηλ. 6989919129) και τον κ. Ιωάννη Μουντογιαννάκη, Βιβλιοθηκονόμο της ΟΑΚ (τηλ. 28240 22500 – library@oac.gr)
.

ΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗ ΠΙΤΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕ ΤΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΒΑΡΟΥΧΑΚΗ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑΚΗ

  Το ετήσιο κόψιμο της πίτας του Συλλόγου Κισαμιτών Αττικής ήταν αφιερωμένο στους εξαιρετικούς συνεπαρχιώτες μας, τον παραολυμπιονίκη στη ιστιοπλοΐα, Νίκο Πατεράκη και στον δημοφιλή αλτρουιστή και φύλακα-άγγελο των νέων ευάλωτων συμπολιτών μας ΑΜΕΑ,  υπεραθλητή Κώστα Βαρουχάκη. Η όλη εκδήλωση αποτέλεσε άλλη μια θαυμάσια πρωτοβουλία του Συλλόγου Κισαμιτών Αττικής, ύστερα από την τελευταία πολύ επιτυχημένη επίσης εκδήλωση αφιερωμένη στη μνήμη Μάνου Κατράκη (16 Δεκεμβρίου 2024).
Η χθεσινή εκδήλωση ενθουσίασε τα μέλη πού προσήλθαν στο Πνευματικό Κέντρο Κωνσταντινοπουλιτών που διοργανώνει τίς εκδηλώσεις του ο Σύλλογος, παρά τίς δυσμενείς καιρικές συνθήκες.  Την εκδήλωση τίμησε με τη παρουσία του και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ.κ. Αμφιλόχιος τον οποίον καλωσόρισε με θερμούς λόγους ο πρόεδρος του  Συλλόγου κ. Δημήτριος Λεμπέσης. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης οι προηγούμενοι πρόεδροι του Συλλόγου κ.κ. Λευτέρης Λουπασάκης καί Βασίλης Σημαντηράκης, το ιδρυτικό μέλος Κυριάκος Ροδουσάκης, ο επίτιμος Αντιπρόεδρος Αρείου Πάγου κ. Δημήτριος Κυριτσάκης ο τ. Πρόεδρος τού Συλλόγου Σελινιωτών κ. Θεόδωρος Ηλιάκης και η κυρία Καραπατάκη Πρόεδρος τού  Συλλόγου Κυριών Δυτ. Κρήτης, *Η ΒΡΙΤΟΜΑΡΤΥΣ*.
 Τους τιμώμενους Κώστα Βαρουχάκη καί Νίκο Πατεράκη παρουσίασαν ο πρόεδρος κ. Δημήτριος Λεμπέσης και η Αντιπρόεδρος κυρία Όλγα Λυγιδάκη- Παπαγεωργίου αναφέροντας το βιογραφικό τους και την αγωνιστική τους πορεία.. Στη συνέχεια οι δύο τιμώμενοι εξήγησαν το σκεπτικό της πρωτοβουλίας τους αλλά και όλες τίς φάσεις καθώς και τίς αντίξοες συνθήκες τού  άθλου τους με την κολύμβηση  από Αντικύθηρα μέχρι το λιμάνι Κισάμου στις 14 και 15 Σεπτεμβρίου 2023, με στόχο τη συγκέντρωση χρημάτων για τίς ανάγκες τού εργαστηρίου Ειδικής  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κισάμου στα Κουτουφιανά Γραμπούσας. Κατά τη παρουσίασή τους επισης αναφέρθηκαν στην αθλητική τους  σταδιοδρομία,  ιδιαίτερα δε ο  Νίκος Πατεράκης περιέγραψε, παρά την αναπηρία του, τη σταδιακή του μετάβαση από την κολύμβηση, στο βόλευ και τελικά στην ιστιοπλοΐα με πολλές διεθνείς διακρίσεις, όπως στους Ολυμπιακούς του Πεκίνου.
 Κατά την παρέμβασή του  ο Σεβασμιώτατος κ.κ. Αμφιλόχιος υπογράμμισε και επαίνεσε το παράδειγμα των δύο τιμωμένων οι οποίοι, ιδιαίτερα σέ εποχή απομόνωσης, ατομικότητας και έλλειψης ανθρώπινης επαφής, εκείνοι επιτυγχάνουν να συνεγείρουν τον κόσμο που χειροκροτεί και ενισχύει την υπέρβαση που επιχειρούν για ένα ανθρωπιστικό σκοπό. Το επίτευγμά τους κατά το Σεβασμιώτατο, υπερβαίνει τον αρχικό στόχο τής ενίσχυσης τού  ειδικού  σχολείου, επηρεάζοντας ηθικά και υποδειγματικά το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Στη συνέχεια απονεμήθηκε βραβείο στον νέο φοιτητή, πού επέτυχε με τις  τελευταίες πανελλήνιες στην Ανώτατη εκπαίδευση,  Χαράλαμπο Σκουλάκη, εγγονό τού ομώνυμου και για πολλά χρόνια Ταμία τού Συλλόγου αγαπητού και σεβαστού σέ όλους Χαράλαμπου Σκουλάκη.
 Στο τέλος, το παλαιό μέλος, Πανοσιολογιότατος  Αρχιμανδρίτης Θεοδόσιος Πατεράκης ευλόγησε την πίτα τού Συλλόγου. Ο Πρόεδρος δε και τα μέλη του Δ,Σ. ευχήθηκαν για τη νέα χρονιά Υγεία, Πρόοδο καί Ευτυχία σέ όλα τα μέλη, τα οποία απόλαυσαν και το καθιερωμένο πλούσιο κέρασμα τών κυριών τού Συλλόγου, αντάλλαξαν δε ευχές με φίλους και συνεπαρχιώτες μέλη στο φουαγιέ τού Πνευματικού Κέντρου Κωνσταντινοπουλιτών. Το επόμενο ραντεβού του Συλλόγου, όπως είπε και ο κ. Πρόεδρος έχει προγραμματιστεί για την 9η Φεβρουαρίου στον ετήσιο χορό του Συλλόγου στον οποίον κάλεσε όλα τα μέλη και τούς φίλους τού Συλλόγου, στο Κρητικό Κέντρο ΑΟΡΗ (Λεωφ. Κηφισού 40 Αθήνα. Δηλώσεις συμμετοχής στόν Πρόεδρο Δ. Λεμπέση τηλ. 6974451462),  
Η Κίσαμος είναι περήφανοι για αυτά τα παιδιά γιατί μας διδάσκουν τι σημαίνει αξιοπρέπεια θάρρος και τόλμη.

ΤΟ ΜΠΑΛΑΚΙ ΠΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΑ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ

 Δεν έχει δώσει εντολή η Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων για μη σύλληψη μεθυσμένων οδηγών.
Σχετικά με δημοσιεύματα περί ύπαρξης πάγιας εντολής της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Χανίων για τη μη σύλληψη από τα επιλαμβανόμενα αστυνομικά όργανα υπαιτίων που καταλαμβάνονται να οδηγούν τροχοφόρα οχήματα ευρισκόμενοι υπό την επίδραση οινοπνεύματος σε ποσοστό που να θεμελιώνει πλημμεληματική παράβαση, προς ενημέρωση και αποκατάσταση της αλήθειας καθιστούμε γνωστά τα εξής:
Από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων δεν έχει δοθεί εντολή ή οδηγία, γραπτή ή προφορική, προς τις αστυνομικές αρχές για μην προβαίνουν στη σύλληψη δραστών που καταλαμβάνονται να διαπράττουν το ποινικό αδίκημα της οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος. Είναι δε αυτονόητο ότι οι πλημμεληματικές περιπτώσεις οδήγησης υπό την επήρεια μέθης με ανευρεθέν υψηλό ποσοστό οινοπνεύματος ή καθ΄ υποτροπήν ή όταν συνδυάζονται με επιπλέον παραβάσεις (όπως οδήγηση άνευ διπλώματος, αρθρ. 94 Ν.2696/1999, ή επικίνδυνη οδήγηση, αρθρ. 290 Α ΠΚ), δεν δύνανται να αξιολογηθούν ως ασήμαντα ή ήσσονος βαρύτητας πλημμελήματα, κατά την έννοια του αρθρ. 119 ε΄ του π.δ. 141/1991, ώστε υπό τις προϋποθέσεις του νόμου να είναι επιτρεπτή η μη σύλληψη του δράστη στα πλαίσια του αυτοφώρου.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ουδέποτε ενημερώθηκε ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Χανίων, είτε από τα επιληφθέντα αστυνομικά όργανα είτε από άλλον εκπρόσωπο της Αστυνομικής Αρχής, ότι ο δράστης που αναφέρεται στα δημοσιεύματα κατελήφθη (σε χρόνο προ του θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος) να διαπράττει το αδίκημα της οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος και προφανώς ουδέποτε εδόθη εντολή από τον Εισαγγελέα να αφεθεί αυτός ελεύθερος (αφού δεν υπήρξε καν σύλληψή του από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα).
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων μόλις έλαβε γνώση όλων των δεδομένων της υπόθεσης διέταξε τον σχηματισμό δικογραφίας και τη σύλληψη των επιληφθέντων αστυνομικών και αφού αυτοί προσήχθησαν ενώπιον του αρμόδιου Εισαγγελέα παραγγέλθηκε η διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, ώστε να διερευνηθεί η υπόθεση ενδελεχέστερα και προς πάσα κατεύθυνση ως προς το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος ή και οποιοδήποτε άλλο τυχόν προκύψει, καθώς και σε βάρος οποιουδήποτε υπευθύνου τυχόν ανακύψει από την έρευνα.
Η Διευθύνουσα την Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων

ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Στο Νιό Χωριό Γραμβούσας ένα από τα αναπτυσσόμενα παραδοσιακά χωριά του δήμου μας εδώ και σχεδόν δύο χρόνια τα πρανή μιας γέφυρας στο εσωτερικό του χωριού έχουν γίνει πολύ επικίνδυνα για  αυτοκίνητα και ανθρώπους. Με την πρώτη δυνατή βροχή είναι σίγουρο ότι θα φύγει ολόκληρη η γέφυρα προς το ρέμα ...και παρά τις ενοχλήσεις κατοίκων προς την δημοτική μας αρχή εδώ και δύο χρόνια όχι επισκευή αλλά ούτε  απάντηση για το πρόβλημα υπάρχει.
Οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να πρωτοκολλήσουν μάλιστα τα παράπονα τους από τον Απρίλιο του 2023 γιατί ήξεραν ότι δεν θα γινόταν τίποτα.
Τέλος μετά από δύο χρόνια αποφάσισαν να το δημοσιοποιήσουν μπας και φιλοτιμηθούν και το φτιάξουν. 
Φυσικά όπως ισχυρίζονται έλαβαν προφορική απάντηση από την τεχνική υπηρεσία του δήμου μας (να που έχουμε και από τέτοια) ότι το συγκεκριμένο γεφυράκι είναι εκτός οικισμού...
Η απορία μου βέβαια αλλά και των ανθρώπων που εξυπηρετούνται από το γεφυράκι είναι ....αν είναι εκτός οικισμού ας χαλάσει; Τι διαφορά έχουν δει αν είναι εντός θ εκτός οικισμού αφού εξυπηρετεί δημότες; 
Θρουλούμε καθημερινά και όπως φαίνεται η δημοτική μας αρχή δεν μπορεί να ανατρανίσει σε τίποτα, μάλιστα βρίσκει και τις συνήθεις δικαιολογίες... Την μια είναι από όξω από τον οικισμό την άλλη φτιάξτε το και εμείς θα το πληρώσουμε....Ποιοι θα το πληρώσουν; Ή ποιος δουλεύει τζάμπα σήμερα και γιατί η δημοτική αρχή αφού θα το πληρώσει δεν στέλνει αυτή ένα εργολάβο;