Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Καλοκαίρι του 1970.... Μεγάλο γεγονός για την πόλη και την περιοχή μας, το Κανάρης πιάνει στο λιμάνι μας. Δρομολόγιο Κυπαρίσσι-Γέρακα-Μονεμβάσια-Νεάπολη-Γύθειο-Καστέλλι ...και φυσικά πολύς κόσμος κάθε φορά που έπιανε λιμάνι για να το δει...
Στην φωτο πάνω οι οικογένειες του Φωτάκη Γιώργου και του Παναγιώτη, του παπά Κωστή με τις κόρες του, και άλλοι που δεν διακρίνονται καθαρά σε επίσκεψη τους στο λιμάνι μας.
Αναγνώστρια του blog έστειλε την φωτο με το σκυλάκι της φωτογραφίας που αν και έχει κορμάκι κυκλοφορεί ελεύθερο στην παραλία του Κουρφαλώνα ως και το Naya. Είναι θηλυκό πολύ ήρεμο, υπάκουο και πάρα πολύ αδύνατο.
Εκατοντάδες πιστοί απ΄ όλο τον Νομό Χανίων κατέκλυσαν την Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Οδηγητρίας Γωνιάς, Κολυμβάρι Κισάμου, δια τον εορτασμό της μεγάλης εορτής της Ορθοδοξίας. Μετείχαν στην Θεία Λειτουργία, της οποίας προεξήρχε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, κοινώνησαν των Αχράντων Μυστηρίων και ακολούθησαν την λιτάνευση πέριξ της Μονής, κρατώντας Ιερές Εικόνες που η Μονή διένειμε. Κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας εις την οποία εκτός των πατέρων της Μονής μετείχε και ο Πανοσ. Αρχ. κ. Νικάνωρ, Καθηγούμενος της Ι. Μονής Αγίας Τριάδος Σπαρμού Ολύμπου, αναγνώσθηκε η Εγκύκλιος της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας Κρήτης. Η Εγκύκλιος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ἡ Ἱερά Σύνοδος, καλεῖ ὅλους τούς Χριστιανούς τῆς Μεγαλονήσου Κρήτης, σήμερα, καθώς ἑορτάζομε τόν θρίαμβο τῆς Ὀρθοδοξίας, νά ἀναθεωρήσομε τίς λανθασμένες πτυχές τῆς ζωῆς καί τῶν ἐπιλογῶνμας. Νά ἔχομε ἐμπιστοσύνη στήν Ἐκκλησία, ἡ ὁποία μπορεῖ νά διακρίνει καί νάδιασφαλίσει τό ἀληθινά Ὀρθόδοξο ἀπό τό «δῆθεν», τό αὐθεντικό ἀπό τό ψεύτικο, τό πνευματικά ὑγιές ἀπό τό ἄρρωστο, τό ἐνάρετο ἀπό τό ὑποκριτικό».
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Ποιμενάρχης κ. Αμφιλόχιος αφού αναφέρθηκε εις την Εγκύκλιο της Ι. Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας Κρήτης, σημείωσε: «Η Ορθοδοξία δεν είναι ένα ταξίδι από θριάμβους και δόξες, αγώνες και κατακτήσεις, ούτε ένα ιστορικό πέρασμα στο χθες. Πολλώ δε μάλλον δεν είναι συντήρηση, όπως κάποιοι ενορχηστρωμένα και μεθοδικά προσπαθούν να πείσουν, αλλά ζωή και παράδοση, καθώς η αυθεντικότητα της καθορίζεται από την κίνηση της και όχι από την στατικότητα της», κατέληξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, καλώντας το πολυπληθές εκκλησίασμα που είχε κατακλύσει και τους αύλειους χώρους της Μονής, όπως παραμείνει σταθερό στα πίστη των πατέρων μας, τα ιερά και τα όσια του Γένους.
Εν συνεχεία εις την παρακείμενη Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης ακολούθησε ο καθιερωμένος πανηγυρικός εορτασμός του Ιδρύματος που εφέτος είχε επετειακό χαρακτήρα, καθώς το Ίδρυμα εορτάζει την 50 επέτειο διαλογικής πορείας και διακονίας του. Κεντρικός ομιλητής της ημέρας ο Ελλογ. Δρ. Αλέξανδρος Παπαδερός, πρώτος και επί 40ετία Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος, ο οποίος ομίλησε με θέμα: «Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Ιερά Μονή Γωνιάς και στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης. Οι 50 εορτασμοί, Μνήμη-Ευχαριστία-Ευχή».
Ενενήντα εκθέτες, από την Παρασκευή μέχρι και την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου, παρουσίασαν πάνω από 2000 διαφορετικά προϊόντα στοχεύοντας στην ανάδειξη ποιοτικών προϊόντων Κρητικών αλλά & Ελληνικών επιχειρήσεων.
Οι επισκέπτες του "Κερνάμε Ελλάδα" στην Αγιά είχαν την ευκαιρία να δουν και κάμποσα Κισαμίτικα περίπτερα με πρώτο και καλύτερο του δήμου μας.
Όπως μας ενημέρωσε ο σύλλογος των Πλοκαμιανών κάποιοι δεν βρίσκουν με τι να ταΐσουν τα πρόβατα τους και τα τάισαν με τις 3-4 ελιές που φύτεψαν στο σχολείο, ο σύλλογος, για να ομορφύνουν την αυλή.
Συνάντηση είχαν χθες το βράδυ οι τοπικοί του πρώην δήμου Ιναχωρίου με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Περράκη Φώτη στα Τοπόλια. Το θέμα έχει να κάνει περισσότερο με τα της περιφέρειας και για τον λόγο αυτό έχει προγραμματιστεί για σήμερα συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Βουλγαράκη με θέματα που είναι σχετικά με την περιοχή.
Την παράκαμψη των Τοπολίων, τον ανύπαρκτο κόμβο στα Καλουδιανά, τις λιμνοδεξαμενές που έχουν στερέψει χρόνια αλλά και τι γίνεται με την Νατούρα στο Ελαφονήσι.
Γράφει η Ευτυχία Δεσποτάκη
Η Εικόνα-Κυριακή της Ορθοδοξίας, η πρώτη Κυριακή της Μ. Σαρακοστής. Ημέρα της αναστήλωσης των εικόνων που προσκυνούμε στις εκκλησιές, και που έχομε στα σπίτια μας. Για μια εκατονταετία και πλέον απο το 726 έως το 842 το Βυζάντιο συγκλονίστηκε απο την εικονομαχία, μάχη ανάμεσα στους εικονολάτρες και ανάμεσα στους εικονοκλάστες. Οι ακρότητες φανατικών πιστών είχαν οδηγήσει στην λατρεία της εικόνας σαν αντικείμενο και μόνο, του ξύλου, του μπογιά, ξεφεύγοντας απο την φιλοσοφία του χριστιανισμού, ότι ο θεός είναι πνεύμα, ιδέα και η αγιοσύνη αρετή της ψυχής μόνη μετά θάνατο απομένουσα. Σώμα μετά θάνατον δεν υπάρχει. Καθότι απο χώμα ο άνθρωπος εις το χώμα επιστρέφει. Με αυτό το σκεπτικό οι εικονομάχοι, ακόμη και αυτοκράτορες εισηγούνται την κατάργηση της εικόνας, άλλωστε γειτονικοί λαοί με άλλα θρησκεύματα, αρνούνται την απεικόνιση μέσα σε ναούς. Το 842 επί της αυτοκράτειρας Θεοδώρας με οικουμενική σύνοδο οι εικόνες αναστηλώνονται και κοσμούν τους Βυζαντινούς ναούς. Ένα μεγάλο κεφάλαιο τέχνης, η Βυζαντινή Τέχνη και Ζωγραφική, δημιουργείται και εμπλουτίζει το κεφάλαιο πολιτισμό, άμεσα συνδεομένου με το νεότερο ελληνισμό. Οι ναοί αγιογραφούνται γιατί ο αμαθής λαός που δεν γνωρίζει να διαβάζει τα ιερά κείμενα, με την εικόνα μπορεί να αντιλαμβάνεται. Ο εικονογραφημένος ναός είναι μια απεικόνιση του ουράνιου κόσμου συνδεδεμένου με τα γήινα. Ψηλά στον τρούλο ο Παντοκράτορας με τη μορφή του Χριστού, λίγο χαμηλότερα τα τάγματα των αγγέλων. Στα τέσσερα κοίλα τρίγωνα στη βάση του τρούλου οι τέσσερις Ευαγγελιστές και οι Απόστολοι μεταφέροντες το θείο λόγο στους
ανθρώπους. Πάνω απο τον νάρθηκα και στα κλίτη των ναών είναι ιστορίες απο την Παλαιά και Καινή Διαθήκη. Στην αψίδα του ιερού η Παναγία, πλατυτέρα των ουρανών, «γέφυρα μετάγουσα προς τον ουρανό». Διάσπαρτοι Άγιοι και Αγίες σε όλο το ναό με προεξάρχοντες αυτούς στο τέμπλο. Πάνω απο την Ωραία Πύλη το μάτι του θεού. Συνέχεια της αρχαίας ελληνικής αντίληψης «Εστιν Δίκης οφθαλμός ός τα πάντα ορά»,γιατί η βυζαντινή ζωγραφική έχει πολλές επιδράσεις απο την αρχαία ελληνική τέχνη, όπως και την ελληνιστική τέχνη των φαγιούμ (πορτρέτων). Η βυζαντινή αγιογραφία είναι ζωγραφική ιδιοτήτων, όχι προσώπων, ζωγραφική αγιοσύνης όχι Αγίου, γι' αυτό και το όνομα του Αγίου γράφεται συνήθως κάτω χαμηλά. Το σώμα ελάχιστα τονισμένο, προβάλλονται τα μάτια μεγάλα, έτσι ώστε να συναντούν τα μάτια του πιστού από όποιο σημείο στέκεται. Το στόμα είναι μικρό και τα δάκτυλα λιπόσαρκα μεγάλα. Ο Άγιος είναι μέσα σε φως, με φωτοστέφανο. Δεν μπορούσε να μην είναι φως αφού είναι ελπίδα για τον προσκυνητή. Σκύβοντας ταπεινά μπροστά του ικέτης θα ζητήσει βοήθεια, συγχώρηση, παρηγοριά, θα δώσει ευχαριστία.Ο Άγιος είναι ο καλύτερος συζητητής, γιατί μόνο ακούει σιωπηλά «Την Άχραντον εικόνα σου προσκυνούμεν Αγαθέ αιτούμενοι συγχώρησιν των παραπτωμάτων ημών» λέει το απολυτίκιο της ημέρας. Πλήθος είναι οι ιστορημένοι ναοί στην πατρίδα μας σε πόλεις και χωριά μνημεία τέχνης. Η Κίσαμος έχει αναδείξει εξαίρετους αγιογράφους των οποίων οι εικόνες κοσμούν τα τέμπλα εκκλησιών, τους μακαριστούς Παπαδάκη, Πολάκη, Θεοδοσάκη, Ανουσάκη και Καρτάκη. Στις μέρες μας ο Νίκος Γιαννακάκης, αγιογράφησε τον ναό της Ευαγγελίστριας, του Αγίου Σπυρίδωνος, τον άγιο οικουμένιο, παράλληλα διδάσκει μαθητές στο εργαστήρι του. Εργαστήριο Αγιογραφίας διαθέτει και η Ορθόδοξη Ακαδημία, με διδάσκουσα την Κωνσταντίνα Στεφανάκη (και όπου πρόσφατα ομάδα Νορβηγών ήρθε να αναζητήσει τη Βυζαντινή τέχνη, μαθητεύοντας), επίσης η μονή Παρθενώνος όπου αγιογραφεί η μοναχή Ξενοφώντα.
Μια συνέντευξη του ανθρώπου που τα ανακάλυψε με τίτλο "One hell of an impression" και εδώ το κείμενο για τους Αγγλομαθείς .
Το ταξίδι του Gerard Gierlinski στην Κρήτη το 2002 προοριζόταν να είναι μια ρομαντική απόδραση για τον ίδιο και τη φίλη του. Αλλά κατέληξε να γίνει πολύ πιο σημαντικός προορισμός - οδηγώντας σε μια ανακάλυψη που θα μπορούσε να αλλάξει δραματικά την ιστορία της ανθρώπινης φυλής.
Ήταν η πρώτη φορά ο Gierlinski έφτανε στην Κρήτη, ένα δημοφιλή προορισμό διακοπών για τους Πολωνούς. Ο ίδιος και ο συνεργάτης του, ο Beata Piechik, ήταν εκεί για να περπατήσουν τις αμμώδεις παραλίες, να κολυμπήσουν στη Μεσόγειο και να απολαύσουν φαγητό και κρασί στο ήσυχο τουριστικό χωριό της Κισάμου (Τραχείλου), το οποίο είναι γεμάτο με μικρά σπίτια και μερικά ξενοδοχεία.
"Είναι μια εκπληκτική, όμορφη περιοχή", θυμάται ο Gierlinski στα αγγλικά με πολωνικά άγγιγμα. Αλλά ως παλαιοντολόγος στο Πολωνικό Γεωλογικό Ινστιτούτο, ο Gierlinski ήταν επίσης έτοιμος να καταγράψει τυχόν ανακαλύψεις που θα μπορούσε να κάνει.
"Έχω πάντα έτοιμα - ακόμα και στις διακοπές - ένα σφυρί, μια φωτογραφική μηχανή και ένα GPS", είπε.
Έτσι, όταν είδε ένα περίεργο αποτύπωμα σε ένα βράχο κατά μήκος της παραλίας, ήταν έτοιμος.
Ήταν γύρω στο μεσημέρι και το ηλιακό φως ήταν πολύ σκληρό για να μπορέσει να δει όλες τις λεπτομέρειες των εντυπώσεων - αλλά θα μπορούσε να πει αμέσως ότι δεν ήταν κομμάτια δεινοσαύρων. Πήρε αρκετές φωτογραφίες και βασικά, έπιασε τις συντεταγμένες του GPS, έτσι ώστε να βρει τον τόπο και πάλι.
Τελικά επέστρεψαν στο σπίτι τους από τις ειδυλλιακές διακοπές τους, αλλά ο Gierlinski δεν μπορούσε να βγάλει αυτά τα σχέδια από το κεφάλι του. Για οκτώ χρόνια, αναρωτιόταν γι 'αυτούς. Το 2010, βρήκε μια καλή συμφωνία σε ένα πακέτο all-inclusive και επέστρεψε στην Κρήτη - και αισθάνθηκε υποχρεωμένος να επιστρέψει στο σημείο αυτό.
Ήταν σχεδόν βράδυ όταν επανεμφανίστηκε εκείνη η επίπεδη πλάκα στην παραλία, μια που οι τουρίστες συχνά κάθονται καθώς πίνουν και κοιτάζουν έξω στη θάλασσα. Αυτή τη φορά, οι μεγάλες σκιές αποκάλυψαν σαφώς το περίγραμμα των αποτυπώσεων - εκτυπώσεις που σαφώς έμοιαζαν με το σχήμα του ποδιού του.
"Αυτό ήταν σαν ένα σοκ για μένα", δήλωσε ο Gierlinski.
Πρόσφερε τις σκέψεις του τελικά και σ' άλλους εμπειρογνώμονες από την Πολωνία, καθώς και από τη Σουηδία, την Ελλάδα, τις ΗΠΑ και την Αγγλία, για να τον βοηθήσουν να αναλύσει τα ίχνη και τα ιζήματα. Όλοι μαζί, καθόρισαν τα ίχνη που άφησαν αρχαίοι συγγενείς των ανθρώπων οτι έγιναν πριν από 5,6 εκατομμύρια χρόνια. Αυτό θα τα έκανε τα παλαιότερα ίχνη που μοιάζουν με ανθρώπινα - δύο εκατομμύρια χρόνια μεγαλύτερα, από ό, τι τα παλαιότερα που βρέθηκαν στην Αφρική, εδώ και πολύ καιρό και τα θεωρούσαν το "λίκνο της ανθρωπότητας".
Ως και σήμερα δεν υπήρχαν απολιθώματα πρώην ανθρώπων που να έχουν βρεθεί ποτέ στην Ευρώπη και ο ισχυρισμός του Gierlinski δημιούργησε κακή κριτική και δυσπιστία στους άλλους επιστήμονες σε έναν τομέα όπου οι περισσότεροι ερευνητές έχουν υιοθετήσει το ειμαστε "αφρικανικοί".
...
Μετά την επιστροφή του στην Πολωνία, εξέτασε την ηλικία των ιζημάτων του Τράχηλα και έκπληκτος έμαθε ότι ήταν από την εποχή του Μινοκαιρίου. Σε στρώματα από βράχο και ιζήματα, η έναρξη του Μειόκενου χαρακτηρίζεται όταν η Μεσόγειος Θάλασσα ήταν προσωρινά αποξηραμένη πριν από περίπου 5,6 εκατομμύρια χρόνια.
....
Μετά τη δεύτερη επίσκεψή του στον Τράχηλο, ο Gierlinski αισθάνθηκε ότι επείγει να γυρίσει πίσω για τρίτη φορά για να μελετήσει περαιτέρω τις εκτυπώσεις και χρειάστηκε άλλοι ειδικοί για να τον διαβεβαιώσω ότι αυτό που σκέφτηκε ήταν αλήθεια - με άλλα λόγια, ότι δεν ήταν τρελός.
Όταν έφθασαν στο Τράχηλο τον Νοέμβριο του 2010 και άρχισαν να καθαρίζουν την επιφάνεια της πλάκας πετρωμάτων, συνειδητοποίησαν ότι ήταν ενσωματωμένο όχι με ένα ή δύο αλλά με δεκάδες απολιθωμένα ίχνη - ρηχές εντυπώσεις που άφησαν στην άμμο πολύ καιρό που αργότερα σκληρύνθηκαν σε βράχο.
Τα ίχνη του Trachilos είναι αρκετά μικρά, τα μεγαλύτερα μήκους όχι μεγαλύτερα από 23 εκατοστά - περίπου το μέγεθος ενός γυναικείου μεγέθους έξι παπουτσιών. Η ομάδα διαπίστωσε ότι "μπροστά, τα δάχτυλα των ποδιών είναι πολύ ανθρώπινα", δήλωσε ο Gierlinski. Αλλά η φτέρνα είναι στενότερη, όπως αυτή ενός χιμπατζή ή γορίλλας.
Τα αποτυπώματα άνηκαν σαφώς σε πλάσματα που συνήθως περπατούσαν σε δύο πόδια. Κρατούσαν τα πόδια τους κοντά τους, σαν τους ανθρώπους, αντί να γέρνουν, όπως κάνουν οι χιμπατζήδες.
Σημείωσε επίσης ότι με βάση τον προσανατολισμό και την τοποθέτηση των κομματιών, τα πλάσματα δεν φαίνεται να πηγαίνουν πουθενά ειδικότερα. "Η εντύπωση που παίρνετε υποκειμενικά είναι μια μικρή ομάδα από αυτούς τους τύπους που απλώς κρέμονται, απλώς κάνουν το πράγμα τους σε ένα είδος ασαφώς αποδιοργανωμένο τρόπο που μπορεί να κάνει μια ομάδα χιμπατζήδων.
....
Στο 3ο Φεστιβάλ "Κερνάμε Ελλάδα", που γίνεται αυτές τις μέρες στην Αγυιά και σ' ένα Κισαμίτικο περίπτερο, βρέθηκαν οι δήμαρχοι Κισάμου, Πλατανιά και Αποκορώνου, μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Βουλγαράκη να δοκιμάζουν τις νοστιμιές μας.
Φώτο Γ. Γεωργιλάκης
Ολοκληρώθηκε η τριήμερη επίσκεψη εργασίας του Δημάρχου Κυθήρων κ. Ευστρατίου Χαρχαλάκη και του Τεχνικού Συμβούλου κ. Δημήτρη Μπογιατζή στις Βρυξέλλες, μετά από πρόσκληση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωβουλευτή Μιλτιάδη Κύρκου.
Η επίσκεψη περιελάμβανε σειρά επαφών με στελέχη και αξιωματούχους των ευρωπαϊκών θεσμών (Κοινοβούλιο, Επιτροπή) σε θέματα περιφερειακής πολιτικής, τουρισμού, εργασιακών και πολιτικών συνοχής και ανάπτυξης. Την Πέμπτη 22/2 ο Δήμαρχος Κυθήρων συμμετείχε στην ετήσια σύνοδο του Συμφώνου των Δημάρχων για την Κλιματική Αλλαγή, όπου συμμετέχει και ο Δήμος Κυθήρων (από το 2015) μαζί με συνολικά 9.000 Δήμους και Περιφέρειες από όλη την Ευρώπη. Στις εργασίες της Συνόδου, που έγιναν στην κεντρική αίθουσα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, συμμετείχαν Δήμαρχοι και εκπρόσωποι τοπικών αρχών από όλα τα κράτη μέλη, ενώ σημαντικές ήταν οι ομιλίες του Προέδρου του ΕΚ κ. Antonio Tajani, του Προέδρου της Επιτροπής των Περιφερειών κ. Karl-Heinz Lambertz, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Maros Sefkovic και των Επιτρόπων για την Έρευνα, την Επιστήμη και την Καινοτομία κ. Carlos Moedas και για την Κλιματική Αλλαγή και την Ενέργεια κ. Miguel Arias Canete. Είναι η πρώτη φορά που ο Δήμος Κυθήρων συμμετέχει σε μία τόσο σημαντική πανευρωπαϊκή σύνοδο τοπικών αρχών στην καρδιά των ευρωπαϊκών εξελίξεων.
Η συμμετοχή του Δήμου σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις αποδεικνύει περίτρανα την εξωστρεφή διάσταση που έχει πλέον το νησί των Κυθήρων, μακριά από πρακτικές εσωστρέφειας και περιχαράκωσης, καθώς με βάση το νέο πλαίσιο που προωθεί η ΕΕ για την περίοδο μετά το 2020 (στην οποία ο κοινοτικός προϋπολογισμός θα μειωθεί άνω του 20% κυρίως λόγω της αποχώρησης της Βρετανίας), η διαρκής επαφή των τοπικών αρχών με τα κέντρα τον ευρωπαϊκών εξελίξεων θα αποτελεί τη μοναδική δίοδο για την προσέλκυση χρηματοδοτήσεων σε τοπικό επίπεδο κυρίως για μικρούς και μεσαίους Δήμους.
Τους βλέπαμε κάθε πρωί μέχρι τη δεκαετία του 1980 έξω από τα Γραφεία της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων να δουλεύουν όλη μέρα, φτιάχνοντας σκαριά. Σχεδόν μάθαμε την τέχνη. Ο Θοδωρής Καραζεπούνης (μακαρίτης πια), ένας πανέξυπνος και πολύ ικανός άνθρωπος με χιούμορ ακόμη και στα δύσκολα και ο αδελφός του ο Χαραλάμπης. Ο πρώτος το μυαλό, ο δεύτερος τα χέρια. Και δε μπορούσες να καταλάβεις τις ανακατωμένες γραμμές, που σχεδίαζε πάνω σε μεγάλα στρατσόχαρτα, που ήταν το "αρχιτεκτονικό σχέδιο" όλης της κατασκευής. Μόνο αυτός καταλάβαινε. Τον θυμάμαι όταν έβαζε το τελευταίο ξύλο στο πέτσωμα, να μαζεύεται γύρω η μαρίδα του λιμανιού και να παρακολουθεί το "μαιτρ" επί τω έργω. Κι αυτός σοβαρός και αμίλητος, έπαιρνε με το μάτι τα μέτρα-το τελευταίο ξύλο ήταν πάντα πολύ παράγωνο-το έκοβε και ερχόταν έξω με ύφος. Το τοποθετούσε ακριβώς στη θέση του, χωρίς να χρειαστεί να το επεξεργαστεί για δεύτερη φορά. Και τότε ξέσπαγαν από γύρω-γύρω τα χειροκροτήματα και τα ζήτω. Κι αυτός να κάνει πως δεν ακούει.
Τότε στη δεκαετία του 1980, εκτιμώντας τη σημασία της δουλειάς του, τον βοηθήσαμε να μεταστεγαστεί στα τρία τελευταία νεώρια του Moro,που μέχρι τότε στέγαζαν δράσεις του Στρατού. Εκεί για πολλά χρόνια συνέχισε με τον αδελφό του και διάφορους εθελοντές να φτιάχνει αυτά τα ωραία και σίγουρα ξύλινα σκαριά. Και αυτή ήταν η καλύτερη αξιοποίηση του μνημείου. Μέχρι που η Ευρωπαϊκή Ένωση σε μια εγκληματική πολιτική, τα καταδίκασε σε θάνατο σε όφελος των πλαστικών. Σιγά-σιγά η ωραία ιδέα ξέφτισε και τα δυο από τα τρία νεώρια πήραν το δρόμο της "ανάπτυξης". Μένουν ωστόσο πάντα οι αναμνήσεις από μια παράδοση χιλιάδων χρόνων και τους ανθρώπους που την υπηρέτησαν με μεράκι. Και για κάποιους από εμάς, δεν είναι λίγο αυτό....
Εγκαίνια Γεωργικής Έκθεσης στο Καστέλι Κισάμου, στην αυλή του Γυμνασίου την δεκαετία του 70'. Έπαρση σημαίας με τον Κωστή Κυριτσάκη και κάτω οι κοπελιές που κερνούσαν τον κόσμο κατά τα είσοδο τους στην Έκθεση.
Περιμένω ονόματα.....
Δημοτικές τουαλέτες έργο που έχει αναγγελθεί προεκλογικά απο τους περισσότερους υποψήφιους ...
Έργο απαραίτητο για μια πόλη σαν την Κίσαμο. Έργο που δεν είναι δύσκολο ειδικά σήμερα που έχει γίνει ο βιολογικός και η "κακιά αρχαιολογία δεν άφηνε να φτιάξουμε βόθρους.
Μια βόλτα στα στενά ειδικά πίσω απο το Μουσείο, θα σας πείσει πόσο απαραίτητες είναι.
Μια προσπάθεια απο τον Νέο Εμπορικό σύλλογο πριν κάμποσα χρόνια δεν καρποφόρησε, όμως είναι καιρός να αντιμετωπίσουμε αυτά που μας κάνουν χωριό.
Ούτε το Μουσείο είναι δημοτική χέστρα, ούτε οι καφετέριες έχουν υποχρέωση να δίνουν τις τουαλέτες τους στο κάθε περαστικό.... ούτε φυσικά τα στενά και τα χαλόσπιτα.
Τακτική συνεδρίαση την Τετάρτη και ώρα 19:30 μ.μ. στην αίθουσα της Τοπικής Κοινότητας Δραπανιά, με τα παρακάτω θέματα ημερήσιας διάταξης:
1. Επιχορήγηση σχολικών επιτροπών για λειτουργικές δαπάνες.
2. Συμπλήρωση της υπ.αρ.146/2014 απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου όσον αφορά τον ορισμό μελών Διοικητικού Συμβουλίου Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπαίδευσης.
3. Συμπλήρωση της υπ.αρ.147/2014 απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου όσον αφορά τον ορισμό μελών Διοικητικού Συμβουλίου Σχολικής Επιτροπής Β/θμιας Εκπαίδευσης.
4. Ορισμός εκπροσώπων Δήμου για την συγκρότηση των Α/θμιων & Β/θμιων Συμβουλίων Επιθεώρησης Θεάτρων και Κινηματογράφων.
5. Έγκριση παραλαβής υπηρεσιών.
6. Έγκριση σύναψης χρησιδανείου μεταξύ Δήμου Κισσάμου & ΔΕΔΙΣΑ για την χρησιμοποίηση από το Δήμο ενός απορριμματοφόρου οχήματος της ΔΕΔΙΣΑ.
7. Υποχρεωτική αναμόρφωση προϋπολογισμού εσόδων-εξόδων οικον.έτους 2018.
ΒΑΡΟΥΧΑΚΗ-ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Tη δημιουργία ενός «χάρτη» αθλητισμού της Κρήτης που θα περιλαμβάνει τις αθλητικές εγκαταστάσεις και το πρόγραμμα των διοργανώσεων και θα δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να συνεργαστούν και να προγραμματίζουν στοχευμένες δράσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα, αποτελεί κυρίαρχο στόχο της Περιφέρειας Κρήτης για την περαιτέρω ανάπτυξη του αθλητισμού στο νησί που στηρίζει σημαντικά το τουριστικό προϊόν της Κρήτης. Αυτό ανέφερε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης μιλώντας στην ημερίδα που οργάνωσε στο Ηράκλειο (Κλειστό Δύο Αοράκια) ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ) με θέμα «Κρήτη-τόπος διεξαγωγής μεγάλων αθλητικών γεγονότων» με την συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης και την στήριξη του Δήμου Ηρακλείου.
.... Σε ποια θέση άραγε θα είμαστε εμείς σε αυτόν τον χάρτη και πως θα φαινόμαστε σαν περιοχή δίχως ούτε μια εγκατάσταση; Αν λείψει και Α.Ο Κισάμου με τις δυο-τρεις ετήσιες εκδηλώσεις ούτε που θα μας έβαζαν.
Καιρός είναι να αναθεωρήσουμε τις απόψεις μας περί αθλητικών χώρων ... ειδικά αυτοί που κουμαντάρουν τις τύχες μας και να σκεφτούν οτι μπορεί να θέλουμε πολλά, και να έχουμε μείνει πίσω αλλά τουλάχιστον ας κάνουμε αυτά που πρέπει για τα παιδιά μας...παίζοντας ομαδικά.
Δεν είναι δυνατόν μια περιοχή σαν την Κίσαμο με ομάδα στην Β΄σε τάξη κατηγορία και να έχει ένα μόνο γήπεδο (το άλλο είναι χωματερή) ένα γήπεδο μπάσκετ (τα άλλα τα κάναμε πάργκιγκ), ένα κλειστό γηπεδάκι (το άλλο το κάναμε μπάζα)....
Τελικά μήπως δεν ξέρουμε να διεκδικούμε τα απαραίτητα μηπως το πρόβλημα μας είναι εκεί; Τι θα γίνουμε δηλαδή.... και αθλητικοί πρόσφυγες;
Αυτή είναι η πρώτη ενδεκάδα των ομορφότερων παραλιών στην Ευρώπη, σύμφωνα με τις επιλογές των χρηστών του TripAdvisor για το 2018:
La Concha Beach, Σαν Σεμπαστιάν, Ισπανία
Ελαφονήσι, Κίσαμος, Κρήτη
Falesia Beach, Οlhos de Agua, Πορτογαλία
Πρωταράς, Κύπρος (Fig Tree)
Bournemouth Beach, Μπόρνμουθ, Ηνωμένο Βασίλειο
Kleopatra Beach, Αλάνια, Τουρκία
Spiaggia dei Conigli, Λαμπεντούζα, Ιταλία
Λιμνοθάλασσα Μπάλου, Κίσαμος, Κρήτη
Playa de Ses Illetes, Φορμεντέρα, Ισπανία
Playa de Las Canteras, Κανάρια Νησιά, Ισπανία
Σίμος, Ελαφόνησος
Αν και χειμώνας καλά πάμε....φυσικά εμείς δεν κάνουμε και πολλά για να σχεδιάσουμε τις επόμενες κινήσεις μας σε αυτές τις παραλίες, τ΄αφήνουμε στις διαθέσεις της φύσης.
Εκεί βέβαια στο Λαφονήσι είδα κάτι φώτο που έχουν αναρτήσει οι κάτοικοι της περιοχής και τα κατσίκια έχουν "φωλιάσει" πάνω στους κέδρους...
Στόχος της διοργάνωσης είναι να προβάλλει και να αναδείξει τα ποιοτικά προϊόντα των Κρητικών & Ελληνικών επιχειρήσεων μέσα από σειρά δράσεων που θα λάβουν χώρα το τριήμερο. Στην διοργάνωση συμμετέχει και ο Δήμος Κισάμου και αρκετοί ντόπιοι παραγωγοί.
Χριστοφοράκης - Μαργαριτάκης με τραγουδιστή τον Λουβιτάκη Μανώλη, παρακολουθεί ο Μανώλης junior και πίσω ο Καστανάκης Μιχάλης. Δεκαετία του 80 ....