Η είδηση κυκλοφορεί παντού: 220 επιβάτες από Ικαρία για Πειραιά "ξεγέλασαν" το σύστημα και, επειδή δεν έβρισκαν εισιτήριο επιστροφής με την Blue Star Ferries αποφάσισαν (προφανώς με την παρότρυνση των τοπικών ταξιδιωτικών πρακτόρων) να κόψουν εισιτήριο για Σύρο (μέχρι εκεί το πλοίο είχε διαθεσιμότητα) και να ταξιδέψουν ως υπεράριθμοι για Πειραιά. Διαβάζω δε πως δικαιολογήθηκε η κίνηση αυτή, γιατί λέει δεν προγραμματίστηκε έκτακτο δρομολόγιο επιστροφής.
Πολύ σωστά, η εταιρεία κατέβασε στην Σύρο τους επιβάτες αυτούς, όπως το εισιτήριο τους άλλωστε προέβλεπε και με έκτακτο δρομολόγιο από Σύρο για Πειραιά τους εξυπηρέτησε αργά το βράδυ.
Κανείς δεν έχει σημειώσει στην σχετική αρθρογραφία πως αυτός που έκοβε εισιτήρια σε επιβάτες από Ικαρία για Σύρο με την ενθάρρυνση "έλα καημένε, θα φτάσεις Πειραιά, δεν θα σε κατεβάσει κανείς" έχει εκθέσει σε κίνδυνο το σύνολο των επιβαινόντων στο Blue Star Myconos.
Δεν μιλάμε για την άνεση των επιβατών που θα στοιβάζονταν αλλά αποκλειστικά για την ασφάλεια όλων των επιβατών του πλοίου: ως υπεράριθμοι θα είχαν σαφώς μειωμένες πιθανότητες να επιβιώσουν στην περίπτωση εγκατάλειψης του πλοίου, αφού τα σωστικά μέσα του δεν θα έφταναν για όλους.
Αν όμως όλος αυτός ο κόσμος έπρεπε να εγκαταλείψει το πλοίο και η εταιρεία δεν είχε κατεβάσει τους υπεράριθμους στην Σύρο, ποιος θα έφταιγε για τα πιθανά θύματα; Θα αρχίζαμε τα γνωστά συνθήματα για τους κερδοσκόπους εφοπλιστές, τα σαπιοκάραβα, τα υπουργεία, τους λιμενικούς. Θα ψάχναμε για σάπιες λαμαρίνες, για φορτία με χλώρια και τσίπουρα, για μυστηριώδεις συγκρούσεις με υποβρύχια.
Γιατί το αναρτώ αυτό; Γιατί με εντυπωσιάζει, όχι τόσο το "κόλπό" κάποιων (και η υποστήριξη ενδεχομένως τοπικών πρακτόρων) για να ταξιδέψουν ως υπεράριθμοι, αλλά η πλήρης άγνοια των παραμέτρων ασφάλειας, στον δημόσιο διάλογο.
Δύο χρόνια μετά το μεγάλο δυστύχημα των Τεμπών, χάσαμε πολύ χρόνο να συζητάμε για θεωρίες συνωμοσίας και τις τελευταίες τρεις τέσσερις μέρες διαβάζουμε αμέριμνοι για ένα τεράστιο κίνδυνο στον οποίο παρ' ολίγον να εκτεθούν όλοι οι επιβάτες του BlueStar προχθές. Δεν θα διορθωθούμε
Πολύ σωστά, η εταιρεία κατέβασε στην Σύρο τους επιβάτες αυτούς, όπως το εισιτήριο τους άλλωστε προέβλεπε και με έκτακτο δρομολόγιο από Σύρο για Πειραιά τους εξυπηρέτησε αργά το βράδυ.
Κανείς δεν έχει σημειώσει στην σχετική αρθρογραφία πως αυτός που έκοβε εισιτήρια σε επιβάτες από Ικαρία για Σύρο με την ενθάρρυνση "έλα καημένε, θα φτάσεις Πειραιά, δεν θα σε κατεβάσει κανείς" έχει εκθέσει σε κίνδυνο το σύνολο των επιβαινόντων στο Blue Star Myconos.
Δεν μιλάμε για την άνεση των επιβατών που θα στοιβάζονταν αλλά αποκλειστικά για την ασφάλεια όλων των επιβατών του πλοίου: ως υπεράριθμοι θα είχαν σαφώς μειωμένες πιθανότητες να επιβιώσουν στην περίπτωση εγκατάλειψης του πλοίου, αφού τα σωστικά μέσα του δεν θα έφταναν για όλους.
Αν όμως όλος αυτός ο κόσμος έπρεπε να εγκαταλείψει το πλοίο και η εταιρεία δεν είχε κατεβάσει τους υπεράριθμους στην Σύρο, ποιος θα έφταιγε για τα πιθανά θύματα; Θα αρχίζαμε τα γνωστά συνθήματα για τους κερδοσκόπους εφοπλιστές, τα σαπιοκάραβα, τα υπουργεία, τους λιμενικούς. Θα ψάχναμε για σάπιες λαμαρίνες, για φορτία με χλώρια και τσίπουρα, για μυστηριώδεις συγκρούσεις με υποβρύχια.
Γιατί το αναρτώ αυτό; Γιατί με εντυπωσιάζει, όχι τόσο το "κόλπό" κάποιων (και η υποστήριξη ενδεχομένως τοπικών πρακτόρων) για να ταξιδέψουν ως υπεράριθμοι, αλλά η πλήρης άγνοια των παραμέτρων ασφάλειας, στον δημόσιο διάλογο.
Δύο χρόνια μετά το μεγάλο δυστύχημα των Τεμπών, χάσαμε πολύ χρόνο να συζητάμε για θεωρίες συνωμοσίας και τις τελευταίες τρεις τέσσερις μέρες διαβάζουμε αμέριμνοι για ένα τεράστιο κίνδυνο στον οποίο παρ' ολίγον να εκτεθούν όλοι οι επιβάτες του BlueStar προχθές. Δεν θα διορθωθούμε
Κωνσταντίνπς Χαμπίδης


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου