Του Σάββα Καλεντερίδη.*
ΠΗΓΗ: http://strategy-geopolitics.blogspot.com/
*Σάββας Kαλεντερίδης, ο Έλληνας αξιωματικός που συνόδευε τον Οτσαλάν στο Ναϊρόμπι.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
όνια έχει βρεθεί πάμπολλες φορές ανυπεράσπιστος και φυσικά αδικημένος, σε υποθέσεις του με το αδηφάγο κράτος, την αυταρχική νομαρχιακή αλλά προπαντός με την αλαζονική τοπική αυτοδιοίκηση.
κά και όχι !!!
ενάντια στην λήθη". Αναλυτικότερα χθες στις 4,30 τα ξημερώματα άγνωστοι δράστες αφού έσπασαν την γυάλινη πόρτα του υποκαταστήματος της PostBank (όπως έχει μετονομαστεί το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο) στην οδό Τζανακάκη των Χανίων πέταξαν μέσα σε αυτό έναν λοστό πάνω στον οποίο είχαν προσδέσει στουπί εμποτισμένο με εύφλεκτο υλικό με αποτέλεσμα την πρόκληση πυρκαγιάς και την ολοσχερή καταστροφή του καταστήματος. Στο σημείο έσπευσαν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις που κατάφεραν να περιορίσουν την φωτιά στο εσωτερικό του κτιρίου, καθώς ο κίνδυνος επέκτασης σε διπλανά καταστήματα, αλλά και στην πολυκατοικία που βρίσκεται από πάνω ήταν άμεσος. Όπως δήλωσε ο υποδιευθυντής της περιφερειακής διεύθυνσης Κρήτης και νήσων Αιγαίου της Postbank Μανώλης Παπαδάκης «με προβληματίζει ο λόγος για τον οποίο έγινε αυτό. Η καταστροφή είναι πολύ μεγάλη. Το κατάστημα έχει καταστραφεί ολοσχερώς...».
πως «αυτές οι πράξεις είναι ανθρώπων που δεν διαθέτουν το ελάχιστο μυαλό και την ελάχιστη ηθική να καταλάβουν ότι καταστρέφοντας την περιουσία του άλλου δεν κερδίζεις τίποτα. Εγώ δεν μπορώ να δεχθώ ότι αυτά που ακούγονται περί αναρχικών και αντιεξουσιαστών, γιατί θεωρώ ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν την ελάχιστη λογική να καταλάβουν ότι καταστρέφοντας την περιουσία του άλλου δεν κερδίζεις τίποτα. Θεωρώ ότι είναι από μια ομάδα ανθρώπων οι οποίοι είναι εντελώς ανεγκέφαλοι, δημιουργούν προβλήματα για να δημιουργούν προβλήματα. Εγώ σίγουρα θα ξαναποκτήσω κάποια στιγμή αυτοκίνητο, δεν ξέρω εάν αυτοί οι άνθρωποι θα αποκτήσουν αξιοπρέπεια». Και για τα δύο περιστατικά την προανάκριση διενεργεί το ανακριτικό τμήμα της Π.Υ.Χανίων.
Λίγους μήνες μετά τη 30η Ιανουαρίου 1996 η περιβόητη παρασημοφορημένη «ομάδα Καρντάκ» των Τούρκων κομάντος που κατέλαβαν τα Ίμια συμμετείχε σε άσκηση στον Κόλπο της Μαρμαρίδας. Η ομάδα αυτή πήγαινε στις ασκήσεις ως ομάδα πρότυπο υπό τις διαταγές του Τούρκου Ταγματάρχη Ζεκί Σεν. Ο Ζεκί Σεν, ήταν ένας λαμπρός αξιωματικός των Καταδρομών, μέλος της γνωστής μονάδος Su Altı Taarruz/SAT (αντίστοιχη της ΔΥΚ). Ο Ζεκί Σεν ήταν αδειούχος κατά την προαναφερόμενη άσκηση. Η «ομάδα Καρντάκ» απογειώθηκε με ελικόπτερο Cougar για να εκτελέσει αεραπόβαση. Ξαφνικά σφοδρή έκρηξη καταστρέφει το ελικόπτερο, σκοτώνοντας το πλήρωμα του και την «ομάδα Καρντάκ». Αύτανδρο βυθίζεται στα νερά της Μαρμαρίδας.Μαζί με τον Σακί Σεν, απουσίαζαν άλλα δύο μέλη της «Ομάδας Καρντάκ». Τούρκοι δημοσιογράφοι ανέφεραν ότι υπήρξε ελληνικό σαμποτάζ, εκδίκησης για τα Ίμια. Η «ομάδα Καρντάκ» διαλύθηκε. Οι δύο παρασημοφορημένοι κομάντος που απουσίαζαν μεταφέρθηκαν σε άλλες μονάδες καταδρομών. Ο Αρχηγός τους Ζεκί Σεν, αποσπάστηκε μυστικά στην Γεωργία ως προσωπικό του ΟΗΕ. Μετά από δύο μήνες με διαφορά 3 ημερών, φεύγουν από την ζωή και οι δύο επιζώντες Τούρκοι κομάντος, και οι δύο σκοτώθηκαν σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Μέσα στο ίδιο έτος δηλαδή και οι 12 Τούρκοι κομάντος των Ιμίων, δεν ήταν πλέον στην ζωή με εξαίρεση τον Αρχηγό τους.Τα ίχνη του Ζεκί Σεν χάθηκαν για ένα διάστημα ώσπου το 2003, επέστρεψε στην Κωνσταντινούπολη. Στις 6 Μαΐου του 2003, ο Ζεκί Σεν γιόρτασε τα γενέθλια του με την κοπέλα του και τους φίλους του σε γνωστό κλαμπ της Κων/πόλης (LAILA) στην Περιοχή Ορτάκιοϊ (Ortaköy). Την νύχτα των γενεθλίων την πέρασε στο κοντινό ξενοδοχείο “CIRAGAN PALACE HOTEL”, παλαιό παλάτι του Σουλτάνου. Την επόμενη μέρα, το μεσημέρι στις 3.30 μ.μ., ο Ζεκί Σεν δέχθηκε στην πλατεία Ταξίμ την επίθεση τριών νεαρών, οι οποίοι τον κατακρεούργησαν με μαχαίρια και διέφυγαν στα στενά σοκάκια της Πόλης...
λιτεία (1896– 1913) ήταν το αυτόνομο κράτος που δημιουργήθηκε στην Κρήτη μετά την Κρητική επανάσταση του 1896 και αποκόπηκε από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, υπό την προστασία των Μεγάλων Δυνάμεων (Αγγλία, Αυστροουγγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ρωσία). Το 1913 ενώθηκε με την κυρίως Ελλάδα. Είναι η σημαία της ήταν αυτή που βλέπουμε με το άσπρο αστέρι αριστερά. Φωτο 1.
, «Ένωση ή Θάνατος».
χρόνια πλανάτε μια υποψία ότι η γλώσσα μας, χάνετε, απλοποιείται ή εν μέρει αντικαθίσταται από μονοσύλλαβες ξενόφερτες λέξεις.
αβικό. Μας έμειναν μόνο τα ρήματα για να μας θυμίζουν και λίγο την γλώσσα μας. Θέλετε και άλλα παραδείγματα για να καταλάβετε ότι δεν την χάσαμε την γλώσσα μας τώρα, αλλά την βρήκαμε ….. έτσι χαμένη; Ορίστε λοιπόν…
κινηματογράφο το 1950 σε ηλικία... έξι ετών. Ηταν το μωρό που κρατούσε η Ελένη Χατζηαργύρη στην ταινία Αμάρτησα για το παιδί μου, στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο πατέρας της. Δεκαέξι χρονών μπήκε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου σαν εξαιρετικό ταλέντο. Εμφανίστηκε στην ταινία Κόκκινα φανάρια και διώχτηκε από την σχολή. Αργότερα, αναιρέθηκε η απόφαση του διευθυντή Θάνου Κωτσόπουλου και επανήλθε. Την ίδια περίοδο αποδέχτηκε την πρόσκληση της FOX και πήγε στην "Τσινετινά" για σπουδές, με δασκάλους τους Κάρολ Ρηντ, Ρεξ Χάρισσον, Ρίτσαρντ Μπάρντ, Μόνικα Βίτι κ.ά. Δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές της, έπαιξε όμως στην ταινία του Κ. Ρηντ "Αγωνία και Έκσταση". Ακολούθησε μία σημαντική πορεία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Από την δεκαετία του '80, πολιτεύεται με το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Σύζυγός της είναι ο σκηνοθέτης και διευθυντής φωτογραφίας Δημήτρης Παπακωνσταντής.
κές Αβέρωφ, όπου η μητέρα μου ήταν φυλακισμένη ως πολιτική κρατούμενη. Ευτυχώς για μένα αργότερα δεν κουβάλησα μέσα στην ψυχή μου την πίκρα των παιδικών μου χρόνων. Αγαπώ όλους τους ανθρώπους και δεν τους χωρίζω "σε αριστερούς και δεξιούς".Ξεκίνησα με σπουδές στην Νομική, αλλά στην πορεία άλλαξα πλεύση, ήρθε νωρίς ο κινηματογράφος στην ζωή μου. Υπέροχα χρόνια γεμάτα αγάπη επιτυχίες και χαρά. Στο θέατρο πρωτόπαιξα το 1968 με το "Προσκήνιο" του Αλέξη Σολωμού δίπλα σε ιερά τέρατα της τέχνης. Μα πάντα ήμουν κοντά στον άνθρωπο. Ήμουν ευαισθητοποιημένη και, με την πλατιά έννοια του όρου, αριστερή και αγωνιούσα για του συναδέλφους μου "ηθοποιούς" και πρωτοστατούσα στις συνδικαλιστικές διεκδικήσεις".*ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ πρώην Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
φία και όχι στην φιλοσοφία. Άρα η βάση της ιδεολογίας και της κοσμοθεωρίας του βρίσκεται στην σύγκρουση, τη δύναμη και την επιβολή και όχι στην ειρηνική διαδικασία, τη συνύπαρξη και την ανοχή.
την αξιοπρέπεια, την προσωπικότητα, και τελικά την πειθώ τους.
φορές διαβάζοντας τις και ανάποδα, κάναμε την καθημερινή επίδειξη των πολιτικών μας προτιμήσεων άντε ...πεποιθήσεων. Τότε που οι συζητήσεις γινόταν μεταξύ ομοειδών, ομοιογενών, ομοιοπαθών, ομόηχων, ομοιόχρωμων και όλων των συναφών όμοιο... τότε που οι εντάσεις ήταν φανερές, οι διαφωνίες περισσότερες, τότε που δεν υπήρχαν κανόνες αλλά και πολύ περισσότερο τότε που απουσίαζε παντελώς ο αντίλογος. Τότε που από τον συνωστισμό άκουγες και την άκρως «ρατσιστική» ερώτηση, «μωρέ δικό μας είναι τούτος;». Τότε που άλλαξε .... η Ελλάς!
όνες» (savoir vivre), του έλα να σε κεράσω ή τι χαμπάρια σύντεκνε, και σε κλάσματα δευτερολέπτου να γίνει μια σφοδρή και ελεεινή προσωπική επίθεση προς κάθε συνομιλητή μας, ασχέτως ηλικίας, συγγένειας ή φιλίας.
τυχία, όχι από την αμοιβαία δυστυχία. Δεν θέλουμε να μισήσουμε και να περιφρονήσουμε ο ένας τον άλλο. Σε αυτόν τον κόσμο υπάρχει χώρος για τον καθέναν και η γη είναι πλούσια και μπορεί να προσφέρει σε όλους. Ο τρόπος της ζωής μπορεί να είναι ελεύθερος και όμορφος. Όμως χάσαμε τον τρόπο. Η πλεονεξία έχει δηλητηριάσει τις ψυχές των ανθρώπων - έχει γεμίσει τον κόσμο με μίσος -μας έχει οδηγήσει στη δυστυχία και την αιματοχυσία. Έχουμε αναπτύξει την ταχύτητα αλλά έχουμε κλείσει τον εαυτό μας σε: μηχανήματα που δίνουν την αφθονία και μας έχουν αφήσει στην ανάγκη. Η γνώση- μας έχει καταστήσει κυνικούς, η ευφυΐα μας είναι σκληρή και αγενής. Σκεφτόμαστε πάρα πολύ και αισθανόμαστε λίγο: Περισσότερο από τα μηχανήματα χρειαζόμαστε την ανθρωπιά. Περισσότερο από την ευφυΐα χρειαζόμαστε την συμπόνια και την ευγέν
εια. (1940)
έος πρόεδρος του Δ.Σ ο οποίος με κοινή αποδοχή θα αναλάβει τα καθήκοντα του στο επόμενο επίσημο δημοτικό συμβούλιο.
λά και τα δημαρχιακά, ποιοι είναι οι υπεύθυνοι για την καθαριότητα στα νησάκια αλλά και στην λιμνοθάλασσα, που δέχεται τόσους και τόσους καλοκαιρινούς επισκέπτες. Ακόμα ποιο είναι το νέο καθεστώς που έχει διαμορφωθεί σχετικά με την επισκεψημότητα τους; Ξέρω ότι πάρθηκαν κάποιες αποφάσεις, βέβαια πάλι ξέρω ότι δεν είναι ούτε η πρώτη φορά που αποφάσεις δεν υλοποιούνται για τους γνωστούς λόγους, όμως καλό είναι επιτέλους οι αποφάσεις που παίρνονται μέσα σε ένα δημοτικό συμβούλιο και αφορούν το μέλλον αυτής της περιοχής, να δημοσιοποιούνται για το καλό μας αλλά και το "καλό" σας.
ο για το θεαθήναι.
ο εν κινήσει και ο συνοδηγός να αδειάζει το τασάκι στον δρόμο! Ήμαρτον. Σίγουρα και σεις έχετε δει παρόμοια περιστατικά που σας κάνουν να θυμώνετε ή και να εκνευρίζεστε, σίγουρα όμως και εσείς όπως και γω έχουμε κάνει και την δική μας κουτσουκέλα, την δική μας ζαβολιά πετώντας ένα τσιγάρο ένα πακέτο ή κατεβάζοντας τα σκουπίδια μας μετά που θα φύγει το σκουπιδιάρικο. Βέβαια η μεγαλύτερη ντροπή- και πρέπει επιτέλους κάποιοι να τιμωρηθούν- είναι όλα αυτά τα μπάζα και τα άχρηστα ηλεκτρικά απορρίμματα που κάποιοι συνεχίζουν να τα πετούν στην ακροθαλασσιά. Η διαδρομή από το Καστέλι ως λιμάνι είναι υπέροχη και με πολλές αντιθέσεις, πολλοί ξένοι την κάνουν με τα πόδια, άλλοι σταματούν πηγαίνοντας για Φαλάσαρνα για φωτογραφίες στο ψαρολίμανο αλλά και τις απόκρημνες πλαγιές του δρόμου, όμως το αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές είναι να τραβούν φωτογραφίες τα σκουπίδια μας που σιγοκατεβαίνουν στις απόκρημνες πλαγιές της ακροθαλασσιάς.
ά και θεώρησαν πως η πρωτεύουσα θα προσέφερε περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες από τη Μεγαλόνησο. Τον μικρό Μάνο "γοήτευε" το ποδόσφαιρο. Έπαιζε αρχικά στην ομάδα του "Κεραυνού" και μετά στον "Αθηναϊκό". Κάποια στιγμή σε νεαρή ηλικία αναγκάζεται να γίνει ο "προστάτης" της οικογένειας καθώς ο πατέρας του λείπει πια συνεχώς και ο μεγαλύτερος αδερφός του Γιάννης είναι ήδη ξενιτεμένος στην Αμερική. Γρήγορα πάντως το ταλέντο του θα ανακαλυφθεί. Εμφανίζεται για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή στην Αθήνα το 1927. Ο σκηνοθέτης Κώστας Λελούδας θα ενθουσιαστεί από το μπρίο και τη δυναμικότητα του νεαρού και έτσι ένα χρόνο αμέσως μετά θα παίξει στην πρώτη βουβή ταινία "Το λάβαρο του '21" (1928). Ταυτόχρονα σχεδόν συμμετέχει σε θεατρικές παραστάσεις τοπικών θιάσων, όπως του «Θιάσου Νέων» του Ανδρέα Παντόπουλου και του θιάσου της Μαρίκας Κοτοπούλη, μέχρις ότου καταφέρνει να μπει στο Εθνικό Θέατρο (1931). Απ
ό κει και πέρα όλα άλλαξαν ραγδαία για τον Κατράκη. Η δεκαετία του '30 έφερε την καταξίωσή του στο θεατρικό σανίδι, τη γνωριμία του με εξέχουσες προσωπικότητες του καιρού (όπως ήταν η φιλία του με τον μαέστρο Δημήτρη Μητρόπουλο) αλλά και τον πρώτο του γάμο, σε ηλικία 25 ετών, με την επίσης ηθοποιό, Άννα Λώρη. Από το 1933 έπαιξε κατά σειρά με τους θιάσους Λουδοβίκου Λούη, Μήτσου Μυράτ, Βασίλη Αργυρόπουλου και Μαρίκας Κοτοπούλη μέχρι το 1935 όταν επαναπροσλήφθηκε από το Εθνικό θέατρο. Ο γάμος του τέλειωσε σύντομα και γρήγορα ήρθε ο πόλεμος κι η κατοχή. Συμμετείχε στο μέτωπο και πολέμησε γενναία αλλά δραματικά γεγονότα στιγμάτισαν την τότε ζωή του: ένας δεύτερος γάμος που κι αυτός δεν ορθοπόδησε, ο χαμός κατά τη γέννα των μοναδικών δίδυμων παιδιών του, η ένταξή του στο ΕΑΜ και στην αριστερά, που τον έβαλαν αργότερα στο στόχαστρο των συντ
ηρητικών παρατάξεων. Το 1943, όταν ανέλαβε Πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών συνέβαλε τα μέγιστα στην ίδρυση του Κρατικού θεάτρου Θεσσαλονίκης όπου και έπαιξε μέχρι το 1946 όταν επαναπροσλήφθηκε στο Εθνικό Θέατρο για ένα έτος. Τότε, αρνούμενος να υπογράψει «δήλωση μετανοίας», εξορίστηκε στην Ικαρία, στη Μακρόνησο και τον Αη Στράτη, μέχρι το 1952. Η φιλία του και η κοινή πορεία με συναγωνιστές του, όπως ο Γιάννης Ρίτσος και ο Γιάννης Χοντζέας, τον βοήθησαν να αντιμετωπίσει τις δραματικές αυτές στιγμές. Ταυτόχρονα είχε τη δύναμη να εμψυχώνει όποιον συναντούσε στη Μακρόνησο και στον Άη Στράτη. Όταν πια στις αρχές της δεκαετίας του '50 επιστρέφει στην Αθήνα οριστικά, το μετεμφυλιακό κλίμα είναι βαρύ. Λίγες πόρτες ανοιχτές, λίγες δουλειές. Αναγκάζεται να εργαστεί ευκαιριακά (στο ραδιόφωνο στην αρχή) αλλά σιγά-σιγά κατορθώνει να πάρει μικρούς ή μεγαλύτερους ρόλους στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Επίσης το 1951 - 1952 διοργανώνει «ποιητικές απογευματινές» στο θέατρο Μουσούρη. Το 1952 πρωταγωνίστησε στον «Προμηθέα» του Αισχύλου με τον Θυμελικό θίασο του Καρζή σε Δελφούς και Αθήνα όπου μετά την παράσταση δέχεται την έκφραση συγχαρητηρίων από τους Βασιλείς. Ακολούθως πρωταγωνίστησε στο θίασο της Κοτοπούλη και το 1953 οργάνωσε
δικό του θίασο. Από του 1954 είναι πρωταγωνιστής του «Θεάτρου Αθηνών» και από το επόμενο έτος του «Εθνικού Λαϊκού Θεάτρου» στο οποίο ανέβαιναν συνεχώς παραστάσεις και με μεγάλη επιτυχία. Στα 1954 θα γνωρίσει την πιο σημαντική σύντροφο της ζωής του και μετέπειτα σύζυγό του (τρίτη και τελευταία), τη Λίντα Άλμα μετά από μία θεατρική πρεμιέρα. Από κείνη τη μέρα και μετά δε θα τους ξαναχωρίσει τίποτα, μονάχα ο θάνατος του μεγάλου ηθοποιού, τριάντα χρόνια αργότερα. Η επόμενη περίοδος ήταν η πιο λαμπρή για τον Κατράκη, τον καθιέρωσε και τον καταξίωσε ως μεγάλο άνθρωπο της τέχνης στη συνείδηση όλων. Οι μεγάλες αγάπες του Μάνου Κατράκη ήταν εκτός από το θέατρο και την τέχνη γενικότερα (σκιτσάριζε και έγραφε ποίηση), οι γυναίκες και ο ιππόδρομος. Πολλά έχουν ειπωθεί για αυτά του τα πάθη, ωστόσο το μόνο αναμφισβήτητο είναι το αστείρευτο και φυσικό του ταλέντο, η υπέροχη φωνή του (π.χ. όταν απαγγέλλει το "Άξιον Εστί" του Ελύτη ή το "Πέντε η ώρα που βραδιάζει" από το θρήνο για τον Ιγνάθιο Σάντσεθ Μεχίας του Λόρκα), τα αδιαπραγμάτευτα ιδανικά του. Η συνεχής καταπόνηση του οργανισμού του δημιούργησε με τον καιρό προβλήματα και η υγεία του εξασθένησε. Μανιώδης καπνιστής σχεδόν μέχρι το τέλος της ζωής του, αρνήθηκε να ακολουθήσει αυστηρό πρόγραμμα θεραπείας. Έτσι,
λίγο μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της τελευταίας ταινίας στην οποία πρωταγωνίστησε -το Ταξίδι στα Κύθηρα με σκηνοθέτη το Θόδωρο Αγγελόπουλο- άφησε την τελευταία του πνοή στις 2 Σεπτεμβρίου του 1984, σε ηλικία 76 ετών.