.... με τη συμμετοχή του ΓΕΛ Κισάμου!
Μέσα στα πλαίσια των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών επισκέψεων του Erasmus+/KA2 project, με τίτλο «Double Sense “World Wide Maths” or “Ways WithMaths”» που υλοποιεί το Γενικό Λύκειο Κισάμου, πραγματοποιήθηκε το ταξίδι στο Wetzlar της Γερμανίας από τις 8 έως τις 13 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή τεσσάρων μαθητών της Β΄ Λυκείου (Χριστοφοράκη Βασιλική, Μακράκη Νικολέτα, Σχοινοπλοκάκης Γιώργος, Κλωστράκης Αντώνης) και τριών συνοδών εκπαιδευτικών (Φιλιππάκη Έφη: Υπεύθυνη Προγράμματος, Αναγνώστου Κωνσταντίνα, Κατσανέβας Μανώλης).
Το συγκεκριμένο project είναι ένα πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ σχολείων από Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Ισλανδία και Ελλάδα και στοχεύει στην επικοινωνία και συνεργασία καθηγητών και μαθητών με διαφορετικές κουλτούρες, αλλά με κοινό σημείο αναφοράς την παγκόσμια γλώσσα των αριθμών και των σχημάτων. Βασικός σκοπός αυτού του προγράμματος είναι η διδασκαλία διάφορων ενοτήτων των μαθηματικών με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και ιδιαίτερα του λογισμικού Geogebra, αλλά και η παρακολούθηση σχολικών μαθημάτων και διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά και η γνωριμία με τον τρόπο ζωής αυτών των χωρών με απώτερο στόχο τη σύναψη διαπροσωπικών σχέσεων.
Στη συγκεκριμένη 2η επίσκεψη στο Wetzlar, όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές με την υποστήριξη των καθηγητών τους επικεντρώθηκαν στη δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο βασιζόμενων σε μαθηματικά αρχεία Geogebra, καθώς και στην επιλογή του λογότυπου του εν λόγω project.
Για όλους τους μαθητές, και ιδιαίτερα για τους μαθητές του σχολείου μας, αυτή η επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία, την οποία και αποφάσισαν να περιγράψουν και να δημοσιοποιήσουν στο παρακάτω κείμενο τους: «Με αφορμή το Εκπαιδευτικό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ‘’Erasmus+’’, δόθηκε η ευκαιρία σε εμάς τους τέσσερις μαθητές να επισκεφτούμε τη Γερμανία με σκοπό να πάρουμε μέρος σε διάφορες δραστηριότητες και να έρθουμε σε επαφή με την ευρωπαϊκή κουλτούρα.
Αρχικά, το ταξίδι μας ξεκίνησε από το αεροδρόμιο ‘’Δασκαλογιάννης’’ με προορισμό το Wetzlar, μια πόλη που βρίσκεται ακριβώς στο σταυροδρόμι των ποταμών Ντιλ και Λαν, στην βόρεια Έσση της κεντρικής Γερμανίας. Εκεί φτάσαμε αργά το απόγευμα, όπου και μας περίμεναν οι οικογένειες στις οποίες φιλοξενηθήκαμε. Όπως η υποδοχή τους ήταν θερμή, έτσι ήταν και η τετραήμερη φιλοξενία τους.
Ακολουθώντας το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων, την Παρασκευή (9/11) και τη Δευτέρα (12/11) παρακολουθήσαμε μαθήματα στο σχολείο ‘’Goetheschule Wetzlar’’ και είχαμε την ευκαιρία να δούμε πώς λειτουργεί η γερμανική σχολική τάξη.
Παράλληλα, στον ελεύθερο χρόνο μας οι Γερμανοί μαθητές διοργάνωσαν περιηγήσεις και ξεναγήσεις στην πόλη. Έτσι όλα τα παιδιά από τις συμμετέχουσες χώρες του προγράμματος επισκεφθήκαμε τον καθεδρικό ναό ‘’Dom’’ στο κέντρο της πόλης, το μουσείο της Leica (μια γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει κάμερες, φακούς και άλλα) και απολαύσαμε την αναρρίχηση στο αθλητικό κέντρο “Cube”. Ωστόσο, επειδή ο βασικός σκοπός του προγράμματος συνδέεται άμεσα με τα Μαθηματικά, επισκεφτήκαμε και το «μουσείο» ‘’Mathematikum’’ το οποίο στεγάζεται στη πόλη Giessen, όπου και είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μέρος σε διάφορες συνεργατικές δραστηριότητες, όπως να κατασκευάσουμε τη γέφυρα του Leonardo, να συναρμολογήσουμε παζλ, να ασχοληθούμε με μικροπειράματα και, γενικά, να διασκεδάσουμε με τα μαθηματικά.
Ειδικότερα, μία από τις σημαντικότερες δραστηριότητες του ταξιδιού ήταν η δημιουργία 11 βίντεο, που προέκυψαν μετά από τη συνεργασία ομάδων αποτελούμενων από μαθητές των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Σε αυτά τα βίντεο στόχος μας ήταν να εξηγήσουμε διάφορες μαθηματικές θεωρίες και να επιλύσουμε προβλήματα με τη βοήθεια του λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας Geogebra, το οποίο έχει δημιουργηθεί καθαρά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Ολοκληρώνοντας τις εργασίες μας, οι μαθητές και οι καθηγητές επέλεξαν το καλύτερο από αυτά και ήταν μεγάλη η χαρά μας, όταν μάθαμε ότι συμμετείχε μαθήτρια του σχολείου μας στην ομάδα που το δημιούργησε. Παράλληλα, επιλέξαμε το λογότυπο που θα αντιπροσωπεύσει αυτό το μαθηματικό πρόγραμμα του Erasmus+ και το οποίο αποτελεί δημιουργία της Ισπανικής ομάδας. Τέλος, το βράδυ της Δευτέρας διοργανώθηκε μια αποχαιρετιστήρια γιορτή, όπου βραβεύτηκε το καλύτερο βίντεο, μας δόθηκαν οι βεβαιώσεις παρακολούθησης και τα αναμνηστικά δώρα μας και, φυσικά, μαθητές και καθηγητές από όλες τις χώρες, διασκεδάσαμε και αποχαιρετήσαμε τη Γερμανία έχοντας σχηματίσει τις καλύτερες εντυπώσεις. »
Η ομάδα συμμετεχόντων καθηγητών και μαθητών
Το συγκεκριμένο project είναι ένα πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ σχολείων από Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Ισλανδία και Ελλάδα και στοχεύει στην επικοινωνία και συνεργασία καθηγητών και μαθητών με διαφορετικές κουλτούρες, αλλά με κοινό σημείο αναφοράς την παγκόσμια γλώσσα των αριθμών και των σχημάτων. Βασικός σκοπός αυτού του προγράμματος είναι η διδασκαλία διάφορων ενοτήτων των μαθηματικών με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και ιδιαίτερα του λογισμικού Geogebra, αλλά και η παρακολούθηση σχολικών μαθημάτων και διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά και η γνωριμία με τον τρόπο ζωής αυτών των χωρών με απώτερο στόχο τη σύναψη διαπροσωπικών σχέσεων.
Στη συγκεκριμένη 2η επίσκεψη στο Wetzlar, όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές με την υποστήριξη των καθηγητών τους επικεντρώθηκαν στη δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο βασιζόμενων σε μαθηματικά αρχεία Geogebra, καθώς και στην επιλογή του λογότυπου του εν λόγω project.
Για όλους τους μαθητές, και ιδιαίτερα για τους μαθητές του σχολείου μας, αυτή η επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία, την οποία και αποφάσισαν να περιγράψουν και να δημοσιοποιήσουν στο παρακάτω κείμενο τους: «Με αφορμή το Εκπαιδευτικό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ‘’Erasmus+’’, δόθηκε η ευκαιρία σε εμάς τους τέσσερις μαθητές να επισκεφτούμε τη Γερμανία με σκοπό να πάρουμε μέρος σε διάφορες δραστηριότητες και να έρθουμε σε επαφή με την ευρωπαϊκή κουλτούρα.
Αρχικά, το ταξίδι μας ξεκίνησε από το αεροδρόμιο ‘’Δασκαλογιάννης’’ με προορισμό το Wetzlar, μια πόλη που βρίσκεται ακριβώς στο σταυροδρόμι των ποταμών Ντιλ και Λαν, στην βόρεια Έσση της κεντρικής Γερμανίας. Εκεί φτάσαμε αργά το απόγευμα, όπου και μας περίμεναν οι οικογένειες στις οποίες φιλοξενηθήκαμε. Όπως η υποδοχή τους ήταν θερμή, έτσι ήταν και η τετραήμερη φιλοξενία τους.
Παράλληλα, στον ελεύθερο χρόνο μας οι Γερμανοί μαθητές διοργάνωσαν περιηγήσεις και ξεναγήσεις στην πόλη. Έτσι όλα τα παιδιά από τις συμμετέχουσες χώρες του προγράμματος επισκεφθήκαμε τον καθεδρικό ναό ‘’Dom’’ στο κέντρο της πόλης, το μουσείο της Leica (μια γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει κάμερες, φακούς και άλλα) και απολαύσαμε την αναρρίχηση στο αθλητικό κέντρο “Cube”. Ωστόσο, επειδή ο βασικός σκοπός του προγράμματος συνδέεται άμεσα με τα Μαθηματικά, επισκεφτήκαμε και το «μουσείο» ‘’Mathematikum’’ το οποίο στεγάζεται στη πόλη Giessen, όπου και είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μέρος σε διάφορες συνεργατικές δραστηριότητες, όπως να κατασκευάσουμε τη γέφυρα του Leonardo, να συναρμολογήσουμε παζλ, να ασχοληθούμε με μικροπειράματα και, γενικά, να διασκεδάσουμε με τα μαθηματικά.
Ειδικότερα, μία από τις σημαντικότερες δραστηριότητες του ταξιδιού ήταν η δημιουργία 11 βίντεο, που προέκυψαν μετά από τη συνεργασία ομάδων αποτελούμενων από μαθητές των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Σε αυτά τα βίντεο στόχος μας ήταν να εξηγήσουμε διάφορες μαθηματικές θεωρίες και να επιλύσουμε προβλήματα με τη βοήθεια του λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας Geogebra, το οποίο έχει δημιουργηθεί καθαρά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Ολοκληρώνοντας τις εργασίες μας, οι μαθητές και οι καθηγητές επέλεξαν το καλύτερο από αυτά και ήταν μεγάλη η χαρά μας, όταν μάθαμε ότι συμμετείχε μαθήτρια του σχολείου μας στην ομάδα που το δημιούργησε. Παράλληλα, επιλέξαμε το λογότυπο που θα αντιπροσωπεύσει αυτό το μαθηματικό πρόγραμμα του Erasmus+ και το οποίο αποτελεί δημιουργία της Ισπανικής ομάδας. Τέλος, το βράδυ της Δευτέρας διοργανώθηκε μια αποχαιρετιστήρια γιορτή, όπου βραβεύτηκε το καλύτερο βίντεο, μας δόθηκαν οι βεβαιώσεις παρακολούθησης και τα αναμνηστικά δώρα μας και, φυσικά, μαθητές και καθηγητές από όλες τις χώρες, διασκεδάσαμε και αποχαιρετήσαμε τη Γερμανία έχοντας σχηματίσει τις καλύτερες εντυπώσεις. »
Η ομάδα συμμετεχόντων καθηγητών και μαθητών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου