Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ

Π Ρ Ο Σ
κ. Θεμιστοκλή Ξανθόπουλο
υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ.

Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α
Γεωργίου Εμμ. Καλαϊτζάκη
Πολιτικού Μηχανικού Ε.Μ.Π.,
τ. Γενικού Διευθυντή ΕΛΤΑ
Δημοτικού Συμβούλου του Δήμου Κισάμου.

Σ ΧΕ Τ Ι Κ Α
Mε την μελέτη του έργου της οδικής παράκαμψης της πόλης της Κισάμου (Καστέλι)

Αξιότιμε κ. υπουργέ
Το παρόν υπόμνημα συντάσσεται προκειμένου να τεκμηριώσει εκτενέστερα και αναλυτικότερα την θέση του Δημοτικού Συμβουλίου Κισάμου σχετικά με το έργο της οδικής παράκαμψης της πόλης της Κισάμου, όπως αυτή διατυπώθηκε στην απόφαση του 178/10.11.2008, όπου αναφέρονται τα παρακάτω:

«…..Για τον Δήμο Κισάμου:
Η οδική παράκαμψη της πόλεως της Κισάμου, αναπόσπαστο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, πρέπει να είναι ένας σύγχρονος και ασφαλής, κλειστός, αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα στην μέση, που θα αρχίζει από το λιμάνι, η και λίγο δυτικότερα από αυτό, και θα παρακάμπτει την πόλη σε ικανή απόσταση από το ρυμοτομικό σχέδιο.».
Σχετικά με τα παραπάνω:
1. Δεν πρέπει να υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία για το ότι το δυτικό άκρο του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, σύμφωνα με το ψηφισμένο από την Βουλή, Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (Εθνικό Χωροταξικό), είναι το λιμάνι της Κισάμου, το οποίο ευρίσκεται δυτικά της πόλεως. Αυτό προκύπτει τόσο από το ίδιο το κείμενο του Γ.Π.Χ.Σ.Α.Α. όπου το λιμάνι της καθορίζεται ως πύλη εισόδου της Κρήτης και αρχή «κύριου χερσαίου άξονα ανάπτυξης» (Χάρτης 5), λιμάνι περιφερειακής σημασίας, από πλευράς μεταφορικών υποδομών ( Χάρτης 6), της ίδιας βαρύτητας με το λιμάνι της Σούδας για την αναβάθμιση, μεταξύ άλλων, των θαλασσίων συνδέσεων της Κρήτης (Σελίδα 40 - Α2.2. Θαλάσσιες μεταφορές και Λιμενικές Υποδομές και Υπηρεσίες.) και απαραίτητος κόμβος του Δυτικού Άξονα Ανάπτυξης της Χώρας (Σελίδα 29 – Γ. Κύριοι άξονες ανάπτυξης της ηπειρωτικής χώρας και της Κρήτης), όσο και από τα πρακτικά της Βουλής όπου έγινε εκτενής αναφορά στο θέμα κατά την συζήτηση του σχεδίου.

2. Είναι σαφές και έχει γίνει από όλους αποδεκτό, από πολιτικής και επιστημονικής πλευράς, ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, με δυτικό άκρο του το λιμάνι της Κισάμου, οδικός άξονας που έχει χαρακτηριστεί από το Γ.Π.Χ.Σ.Α.Α. «Νέο και αναβαθμιζόμενο Οδικό Δίκτυο», (χάρτης 6.1) είναι ενιαίο έργο με ενιαία τα βασικά χαρακτηριστικά και τις ουσιώδεις τεχνικές προδιαγραφές του. Το έργο αυτό είναι το σημαντικότερο και πλέον απαραίτητο αναπτυξιακό έργο του νησιού, είναι έργο σύνθετο και δαπανηρό, που χρειάζεται ικανό χρονικό για να ολοκληρωθεί. Έργο, όμως, το οποίο, μετά την ολοκλήρωση του, θα πρέπει να εξυπηρετεί, αποτελεσματικά, και για δεκαετίες τις ανάγκες της Κρήτης. Αυτό σημαίνει ότι το όλον έργο θα πρέπει να σχεδιασθεί και μελετηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του χρόνου της αποπεράτωσης και της μετέπειτα χρήσης του. Ερχόμενοι, τώρα, στο συγκεκριμένο υποέργο πρέπει να επισημάνουμε ότι, με βάση την Ελληνική πραγματικότητα και εφόσον όλα προχωρήσουν κατ΄ ευχή, το έργο της οδικής παράκαμψης της πόλης της Κισάμου δεν πρόκειται να έχει αποπερατωθεί πριν από το 2015. Συνεπώς το έργο αυτό πρέπει να μελετηθεί με βάση τις απαιτήσεις και τις ανάγκες της περιόδου 2015-2040 καθώς και την αναγκαιότητα ύπαρξης κοινών βασικών προδιαγραφών και τεχνικών χαρακτηριστικών με το συνολικό έργο του ΒΟΑΚ. Επιπροσθέτως στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί και το ότι η ασφάλεια του οδικού δικτύου, είναι παράγων αυξημένης βαρύτητας ο οποίος πρέπει να υπολογίζεται σοβαρά και με υπευθυνότητα.

3. Η προδιαγραφές με τις οποίες προκηρύχτηκε η υπό συζήτηση μελέτη είναι τελείως αναχρονιστικές και παραπέμπουν σε τεχνικές αντιλήψεις της δεκαετίας του 1960. Η μελέτη αυτή είναι έργο το οποίο προωθεί ο γραφειοκρατικός μηχανισμός του Υπουργείου σας, χωρίς να λαμβάνει υπ΄ όψη τις ρυθμίσεις του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου και τις ανάγκες της περιοχής. Είναι δυνατόν να μιλάμε για τμήμα του ΒΟΑΚ με πλάτος οδοστρώματος 7,50 μ.; Σε στενή επαφή με το ρυμοτομικό σχέδιο πόλης η και μέσα από αυτό; Χωρίς να καταλήγει στο λιμάνι της Κισάμου αλλά να φτάνει μόνο μέχρι τις δυτικές παρυφές της πόλης; Ακόμη και τους αναδόχους της μελέτης να ρωτήσετε θα παραδεχθούν, “off the record”, τα παραπάνω και θα συγκλίνουν στην τεχνική άποψη που υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο Κισάμου. Όπως και να έχουν, όμως, τα πράγματα σεις πρέπει να διατυπώσετε την πολιτική θέση της ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ για το έργο, η οποία πρέπει να εδράζεται σε επιστημονική βάση και που, κατά την κρίση μου, δεν μπορεί να απομακρύνεται από το περιεχόμενο και τις κατευθύνσεις του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου.

4. Μια σωστή μελέτη δεν σημαίνει, κατ΄ ανάγκη και την άμεση εκτέλεση του συνόλου του υποέργου της παράκαμψης της πόλης της Κισάμου σε μία φάση. Το έργο θα μπορούσε να εκτελεσθεί και σε περισσότερες φάσεις ανάλογα με τις κάθε φορά οικονομικές δυνατότητες της πολιτείας. Η εκπόνηση όμως μιας πλήρους οριστικής μελέτης σε εσφαλμένη βάση θα καταδικάσει, για πολλές δεκαετίες και το έργο και την περιοχή.
Υπάρχουν και πολλά άλλα στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να αναφερθούν, όμως θα καθιστούσαν το παρόν υπόμνημα κουραστικό. Ενδεχομένως, εάν κριθεί απαραίτητο, θα αναπτυχθούν κατά την συνάντηση της Δευτέρας. Εάν πάλι χρειάζεστε οτιδήποτε σχετικά με το θέμα είμαι στην διάθεση σας.

Με φιλικούς χαιρετισμούς
Γιώργος Εμμ. Καλαϊτζάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: