ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022
ΑΥΡΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΠΑΛΟ, ΟΥΤΕ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΤΟΠΟΛΙΑΝΟ ΦΑΡΑΓΓΙ ;
Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ Ν. ΧΑΝΙΩΝ
Παράλληλα, στο αντεργατικό οπλοστάσιο που έχουν διαμορφώσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, προστέθηκε ο ν. Χατζηδάκη, με αρνητικές συνέπειες στο εργασιακό καθεστώς, τις εργασιακές συνθήκες και τους μισθούς των εργαζόμενων γονιών.
Σε αυτές τις συνθήκες η λαϊκή οικογένεια έρχεται αντιμέτωπη με τη νέα έξαρση των κρουσμάτων, το κύμα ακρίβειας, την ενεργειακή φτώχεια, τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, τα υψηλά ενοίκια και ταυτόχρονα καλείται να στηρίξει τα παιδιά της στη δήθεν δωρεάν εκπαίδευση, που όμως είναι πανάκριβη για τους γονείς.
Αντί λοιπόν κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας να σχεδιάσουν ολοκληρωμένα τη νέα σχολική χρονιά, παίρνοντας έγκαιρα όλα τα αναγκαία μέτρα τόσο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, όσο και για την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών αλλά και τη στήριξη των λαϊκών οικογενειών, καλούν τις διευθύνσεις εκπαίδευσης να προχωρήσουν σε λειτουργικές μεταβολές με βάση τα στενά όρια των αντιεκπαιδευτικών νόμων.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που έχουν έρθει στη δημοσιότητα, δεκάδες σχολικές μονάδες σε όλο τον νομό Χανίων μπαίνουν σε τροχιά υποβάθμισης, στη λογική κόστους-οφέλους και της προώθησης του νέου σχολείου της αγοράς, που θέλει τις δαπάνες για την Παιδεία να μειώνονται και το βάρος να μετακυλίεται στους γονείς, αλλά και να εισβάλλουν επιχειρήσεις, μετατρέποντας την εκπαίδευση σε ένα ακόμα πεδίο κερδοφορίας τους.
Όσα επιχειρήματα και αν επιστρατεύσουν, δεν πείθουν ότι νοιάζονται για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και τη βελτίωση των όρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπάρχει ήδη η πείρα από τις δεκάδες συγχωνεύσεις στον νομό μας, αλλά και τις χιλιάδες σε όλη τη χώρα, που έχουν υλοποιήσει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ, με βάση τις κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ και ΣΕΒ, και έχουν οδηγήσει τους μαθητές να στοιβάζονται σε πολυπληθή τμήματα, χωρίς κατάλληλες κτιριακές υποδομές. Η εκπαιδευτική κοινότητα γνωρίζει καλά πώς γιγαντώθηκαν τα μορφωτικά κενά εξαιτίας και της διαχρονικής υποστελέχωσης, που ενισχύεται στα ολιγοθέσια σχολεία, οδηγώντας πολλά σχολεία σε κλείσιμο και μαρασμό των χωριών της υπαίθρου, τσακίζοντας παράλληλα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Ας μην προκαλεί λοιπόν ο κ. Διγαλάκης της ΝΔ, με τις επικοινωνιακές παρεμβάσεις του στην Υφυπουργό Παιδείας, με τις οποίες επί της ουσίας επιβεβαιώνει τη συμφωνία του με την αντιεκπαιδευτική πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης, αφού μιλάει επιλεκτικά για ελάχιστα από τα δεκάδες σχολεία που κινδυνεύουν με υποβάθμιση, νομίζοντας πως έτσι θα παραπλανήσει τους κατοίκους των δυσπρόσιτων περιοχών, που έχουν βιώσει την υποβάθμιση και των σχολείων και της ζωής τους συνολικά στο πετσί τους. Άλλωστε είναι ο ίδιος που από τη θέση του Υφυπουργού Παιδείας στήριξε τα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια, στην καρδιά των λοκντάουν, που οδηγούν σήμερα στους προωθούμενους υποβιβασμούς.
Η Τομεακή Επιτροπή Χανίων του ΚΚΕ στηρίζει τις δίκαιες διεκδικήσεις εκπαιδευτικών και γονιών, ώστε να μην υποβαθμιστεί κανένα σχολείο στα Χανιά, να μην χτυπηθούν περαιτέρω τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Καλεί τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, συνολικά τον χανιώτικο λαό, να επιβάλουν το δίκιο τους, ενισχύοντας αποφασιστικά την οργανωμένη πάλη, μέσα από τα σωματεία και τους συλλογικούς φορείς του μαζικού κινήματος για σύγχρονη ασφαλή σχολική στέγη, αραίωση των τμημάτων, πλήρη στελέχωση των σχολείων με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα με κριτήριο τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και όχι στη λογική των εφήμερων δεξιοτήτων. Να δυναμώσει συνολικά η πάλη για το σχολείο που έχουμε ανάγκη και μας αξίζει.
Το Γραφείο Τύπου της ΤΕ,
18/07/2022
ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ...
ΠΟΣΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΕΡΝΑΝΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
Συνεχίζω την ανάγνωση της σελίδας για την μέτρηση....
Κατά συνέπεια, η συστηματική μέτρηση του κυκλοφοριακού φόρτου, είναι απολύτως αναγκαία, προκειμένου να αντλούνται τα απαραίτητα πληροφοριακά στοιχεία, τα οποία οδηγούν στην κατάλληλη επιλογή του ανάλογου επιπέδου κατασκευής των οδοστρωμάτων και ποιότητας των υλικών διαγράμμισης, ώστε να ανταποκρίνονται σε επιδόσεις και αντοχή (διάρκεια ζωής) στον υφιστάμενο κυκλοφοριακό φόρτο.
ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΗΞΕΡΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΣ!!!
Στη συνέλευση μπορούν να παρευρεθούν και όσοι θέλουν να βοηθήσουν το σχολείο
Είναι η στιγμή που πρέπει να φωνάξουμε !!!
Εκ του Δ Σ.
Κυριακή 17 Ιουλίου 2022
ΤΡΕΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ- ΝΕΚΡΗ ΕΠΙΣΚΕΠΤΡΙΑ ΣΤΟΝ ΜΠΑΛΟ
Σήμερα δυστυχώς η μέρα δεν κλείνει καλά... όπως έμαθα πριν απο λίγο μετέφεραν γυναίκα απο τον Μπάλο νεκρή στο Κέντρο Υγείας, μάλλον καρδιακό επεισόδιο.. πριν σώθηκε κάποιος απο πνιγμό στο Λαφονήσι, είχαμε περιστατικό επιληψίας σε μικρό παιδάκι... και η παλιατζούρα μάλλον σήμερα μας έβγαλε ασπροπρόσωπους.
Στις 18.05 διαπιστώθηκε οτι μια 50χρονη αλλοδαπή, πιθανόν Γαλλίδα, που έκανε ηλιοθεραπεία στην παραλία του Μπάλου, ήταν νεκρή. Παρά τις προσπάθειες των ανθρώπων του δήμου που βρισκόταν στο Μπάλο η γυναίκα δεν τα κατάφερε. Μεταφέρθηκε με τα ημερόπλοια στο λιμάνι Κισάμου όπου την παρέλαβε ασθενοφόρο και την μετέφερε στο Κέντρο Υγείας Κισάμου.
Νωρίτερα στο Λαφονήσι 55χρονος Έλληνας, ανοίχτηκε αλλά λόγω του δυνατού αέρα δεν μπορούσε να γυρίσει στην στεριά. Έγινε αντιληπτός απο τον ναυαγοσώστη του Πύργου Μάριο Τσολάκη, όπου με μια σανίδα κατάφερε να τον πλησιάσει και να τον βγάλει σώο στην στεριά. Τον παρέλαβε προληπτικά το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Κισάμου, που είχε ωστόσο ειδοποιηθεί. Ο 55χρονος ειναι καλά στην υγεία του.
Σάββατο 16 Ιουλίου 2022
ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΠΟΛΥΣ ΧΩΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ....
- Γιατί; Γιατί μπορούν
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ = ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο, θα αναγκάσει όλα τα παιδιά από τα κοντινά χωριά να οδηγηθούν στα σχολεία του Καστελιού-Κισάμου.
Πρόκειται για μια απολύτως αρνητική εξέλιξη, που εάν επιβεβαιωθεί, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην αποδυνάμωση των μικρών χωριών και κοινοτήτων, με τους κατοίκους των επαρχιακών περιοχών να τις εγκαταλείπουν. Οι τακτικές αυτές προκαλούν την ερημοποίηση της υπαίθρου, πράγμα που θα σημάνει και την πολυεπίπεδη επιβάρυνση της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας και κατ΄ επέκταση τείνει να αλλάξει συντριπτικά την καθημερινότητα σημαντικής μερίδας συμπολιτών μας.
Καλούμε όλους τους συναρμόδιους φορείς, να γνωστοποιήσουν υπεύθυνα και επίσημα -σε πρώτη φάση- τι πραγματικά συμβαίνει, ενώ θα πρέπει να παρθούν δραστικά μέτρα, για την αποτροπή της ενδεχόμενης υποβάθμισης.
ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ήδη πέρασε μια φορά. πάνω απο την Κίσαμο, το ελικόπτερο του στρατού που κάνει προληπτική επιτήρηση από αέρος. |
Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (www.civilprotection.gr)του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις Περιφέρειες και τους Δήμους, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν επεισόδια πυρκαγιών.
Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών, το κάπνισμα μελισσών, η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, κ.α. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.
Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.
Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τους κινδύνους των δασικών πυρκαγιών, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.civilprotection.gr.
ΠΑΡΑΠΟΝΑ.....
Ωστόσο ειναι ντροπή για μια κοινωνία και πολιτεία κάθε βράδυ απο τις δέκα μέχρι τις δώδεκα και αργότερο μερικές φορές το βράδυ, δυο τρεις έφηβοι με μηχανάκια χωρίς εξατμίσεις να διαταράσσουν αυτή την ησυχία, κατά φασιστικό τρόπο αδιαφορώντας για τους συνανθρώπους τους ....περιφερόμενοι κυρίως προς τους δρόμους της παραλίας...και...σε μια εποχή που γίνεται τόση συζήτηση για το αναπτυσσόμενο Καστέλλι.....
Κρίμα ίσως κάτι δε διδάξαμε σωστά ...
ΑΡΑΓΕ ΜΕ ΤΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ (ΘΑ) ΚΡΙΝΟΥΝ - ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ;
Ως πρώτη ανάγνωση ακούγεται λογικό και ουδείς, προφανώς, διαφωνεί ότι ο Νόμος θα πρέπει να εφαρμοστεί και να υπάρξει η δέουσα διαχείριση «προσδιορισμού των εκπαιδευτικών αναγκών των σχολικών μονάδων». Σαφώς και εις ό,τι μας αφορά δηλώνουμε πως ούτε ειδικοί, ούτε αρμόδιοι είμεθα• πολλώ δε μάλλον, δεν εμπλεκόμεθα σε θέματα που έχουν σχέση με συνδικαλισμούς κλπ. Αυτά δεν μας αφορούν. Από την μικρή μας εμπειρία όμως και, έχοντας την ευλογία, να διακονούμε πρόσωπα ευλογημένα κυρίως της ενδοχώρας, της υπαίθρου, που με τον τίμιο ιδρώτα τους ποτίζουν και καλλιεργούν τα χώματα της γενέτειρας γης• ζώντας λοιπόν τις πολλές και μεγάλες δυσκολίες της υπαίθρου όπου η επιβίωση δεν είναι ούτε δεδομένη, ούτε εύκολη και χρειάζεται φρόνημα ηρωικό και ανδρείο, θεωρούμε ότι έχουμε όχι μόνο δικαίωμα, αλλά, κυρίως, χρέος ιερό, να καταθέσουμε αλήθειες που αφορούν το παρόν, μα κυρίως το μέλλον της υπαίθρου γης. Παράδειγμα: Αυτή την στιγμή ένα παιδί που ζει στο νότιο άκρο της Κρήτης (Σούγια Σελίνου, παραθαλάσσιο χωριό απείρου κάλλους), για να πάει Σχολείο: εάν πηγαίνει Δημοτικό θα πρέπει να διανύσει απόσταση περισσότερη από 10χλμ. (Ροδοβάνι), Γυμνάσιο πάνω από 20 χλμ. (Κάντανος), εάν δε πηγαίνει σε Γενικό Λύκειο, απόσταση πάνω από 30 χλμ. (Παλαιόχωρα)! Να ξυπνήσει δηλ. τουλάχιστον 2 ώρες πριν, να ετοιμαστεί, και να διανύσει αποστάσεις και δρόμους με συνεχείς στροφές, με κατολισθήσεις τον χειμώνα, με χιονοπτώσεις που κλείνει ο δρόμος, ως και ό,τι άλλους κινδύνους εγκυμονεί ένα τέτοιο ταξίδι, και να επιτρέψει σπίτι του αργά το απόγευμα, καταταλαιπωρημένο. Και αυτό σε…. καθημερινή βάση!
Διερωτώμαι: όλη αυτή η… περιπέτεια μάθησης και γνώσης, (γνώση, που η Πολιτεία υποχρεούται να παρέχει στους πολίτες της), συγκρίνεται με αυτήν ενός παιδιού που το Σχολικό σε 10΄ από το σπίτι του, το αφήνει στο Σχολείο του; Και επίσης: Πώς και γιατί να μείνει, τι θα κρατήσει, μια νέα οικογένεια στην ενδοχώρα – ύπαιθρο, όταν πρέπει καθημερινά το παιδί τους να διανύει 30+30=60 χιλιόμετρα για να φτάσει στο Σχολείο του; Εάν δε το Σχολείο αυτό ενταχθεί στον Νόμο περί… «λειτουργικών μεταβολών» και υποβαθμιστεί, δηλ. μειωθεί το διδακτικό του προσωπικό, συρρικνωθούν οι τάξεις του κλπ., (άρα περιοριστούν οι ευκαιρίες γνώσης και μάθησης) του παιδιού τους, τότε: τι θα κάνει αυτή η οικογένεια; Θα μετοικήσει σε αστικό κέντρο, καθώς προτεραιότητα θέτει το παιδί, τα παιδιά, και τις ανάγκες τους! Ποιό το ζητούμενο λοιπόν; Η άτεγκτη εφαρμογή του Νόμου ή μήπως οι αρμόδιοι θα πρέπει, κατά περίπτωση, να διαχειριστούν τα πράγματα και να προσδιορίσουν «τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολικών μονάδων» με κριτήρια τέτοια που δεν θα στερούν την υποχρέωση της Πολιτείας μεν και το αναφαίρετο δικαίωμα ενός παιδιού δε, στην γνώση και την μόρφωση; Κριτήρια, που να μην αναγκάζουν το παιδί και την οικογένεια του, να ξεριζώνονται από τον τόπο τους, την γενέτειρα γη, και να γίνονται εσωτερικοί μετανάστες για να μπορούν να έχουν την ποιότητα της παιδείας που δικαιούνται;
«Η Ελλάδα, είπε η Μελίνα Μερκούρη, πρέπει να πρωταγωνιστεί για τον πολιτισμό. Η Ελλάδα, … αυτό είναι η κληρονομιά της, αυτό είναι η περιουσία της, και αν το χάσουμε αυτό δεν είμαστε ΚΑΝΕΙΣ»! Όμως: τι είδους πολιτισμός είναι αυτός όταν δεν προσφέρει ίδιες και ίσες ευκαιρίες σε ό,τι αφορά την γνώση, την μόρφωση, την μάθηση και την παιδεία; Εάν: «θεμέλιο κάθε πολιτείας είναι η ανατροφή των νέων», όπως λέει ο Πυθαγόρας, και εάν: «η μόρφωση όπως ακριβώς μια εύφορη γη, φέρνει όλα τα καλά», κατά τον Σωκράτη, τότε: για τι είδους «κληρονομιά» και «περιουσία» μιας κοινωνίας και μιας Πατρίδας μπορούμε να μιλάμε, όταν τα παιδιά της αναγκάζονται να ξενιτεύονται και να ξεριζώνονται για να μετέχουν αυτής της μόρφωσης; Και εάν, τελικά, έτσι έχουν τα πράγματα, τότε η «κρίση πολιτισμού», για την οποία μιλούν πολλοί• η απραξία και η αδυναμία, μήπως είναι επακόλουθα και συνέπειες μιας τέτοιας λογικής, δηλ. άτεγκτης εφαρμογής του συγκεκριμένου Νόμου; Μήπως, δηλαδή, υιοθετούμε αβασάνιστα το θεώρημα πως: «όσο κι αν μας γλυκονανουρίζει το λίκνισμα της βάρκας του Οδυσσέα στον πηγαιμό για την Ιθάκη, η απτή και αξόδευτα πεζή πραγματικότητα της σύγχρονης ζωής θυμίζει μάλλον… μποτιλιάρισμα σε πολυσύχναστο δρόμο»; «… σε συμπληγάδες μια ζωή παγιδευμένη»; όπως λέει ένας άλλος στίχος του τραγουδιού του τίτλου;
Φυσικά και δεν θεοποιούμε την γνώση και την πληροφορία, καθώς θα πρέπει να υπάρχει χώρος για να ακουμπήσουμε ιδέες, όνειρα και μάχες για δημιουργία κάτι νέου «στη ζώσα ρίζα το παλιού». Ακόμα και αν η γνώση, όπως ισχυρίζονται πολλοί, δεν δίδει πάντα κριτήρια, ούτε η πληροφόρηση πάντα την αλήθεια• εάν όμως θέλουμε να ακουστεί και πάλι από τα χείλη των νέων μας ο Λακεδαιμόνιος όρκος: «άμμες δε γ΄ εσόμεθα πολλώ κάρρονες», (εμείς, όμως, θα γίνουμε πολύ καλύτεροι), τότε η Πολιτεία και η κοινωνία οφείλει στην γενιά του αύριο να παρέχει ίσες και ίδιες ευκαιρίες. Στην γνώση, την μόρφωση, την μάθηση, την παιδεία, τον πολιτισμό. Άραγε: με τι κριτήρια θα κρίνουν-αποφασίσουν οι αρμόδιοι; Πιστεύουμε εφαρμόζοντας τον Νόμο, χωρίς όμως να στερήσουν από το μέλλον του τόπου το δικαίωμα να ζήσει και να ριζώσει στον τόπο του.
Μητροπολίτης
Παρασκευή 15 Ιουλίου 2022
15ΗΜΕΡΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΣΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
Κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας του δημάρχου Κισάμου κ. Μυλωνάκη με την προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Χανίων Κα Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, ενημερωθήκαμε ότι η διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Χανίων πρόκειται να προχωρήσει σε λειτουργικές μεταβολές των σχολικών μονάδων του Νομού μας για το σχολικό έτος 2022-2023 επικαλούμενη την εφαρμογή του νόμου.
• το Δημοτικό σχολείο του Δραπανιά, το οποίο αποτελεί και το μοναδικό σχολείο της δημοτικής ενότητας Μυθήμνης, θα μετατραπεί από 6θέσιο σε 4θέσιο,
• το 1ο Δημοτικό σχολείο Κίσαμου από 7θέσιο σε 6θέσιο και
• το 3ο Δημοτικό σχολείο Κισάμου από 7θέσιο σε 6θέσιο.
Ως δημοτική αρχή, εκφράζουμε τη δυσαρέσκεια και πλήρη αντίθεσή μας για την υποβάθμιση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου μας.
Θεωρούμε ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία που αναγκαστικά θα στοιβάζονται σε μικρές αίθουσες, θα υποβαθμίσει σε πολλά επίπεδα την παρεχόμενη εκπαίδευση στα σχολεία της περιοχής μας, θα παρακωλύσει την ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία και θα κάνει τις τάξεις κέντρα υπερμετάδοσης του ιού ιδιαίτερα στην περίοδο της πανδημίας που διανύουμε.
Τα σχολεία της υπαίθρου, αντί να υποβαθμίζονται, πρέπει να στηρίζονται, να αναβαθμίζονται και να στελεχώνονται εγκαίρως με το απαραίτητο προσωπικό.
Δεν πρέπει να προχωρήσει καμία λειτουργική υποβάθμιση των προαναφερθέντων σχολείων μας, όπως και των λοιπών όλου του Νομού Χανίων, διότι αυτό στη συνέχεια θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην κατάργηση σχολείων το οποίο με την σειρά του θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα. Το σχολείο είναι ένα ζωντανό κύτταρο πολιτισμού σε μια κοινωνία και η υποβάθμιση του σημαίνει ταυτόχρονη υποβάθμιση ολόκληρης της κοινότητας.
Εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις ανάγκες των δημοτών μας, θεωρούμε ότι η απόφαση αυτή αδικεί την περιοχή της Κισσάμου και για το λόγο αυτό αποστείλαμε το παρόν έγγραφο με το οποίο ζητήσαμε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και τη διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να επανεξετάσουν την απόφαση και να προχωρήσουν στην άμεση ανάκλησή της.
Εκ του Δήμου.
ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕ
Κάποτε είχαμε ασθενοφόρο και δεν είχαμε οδηγούς.. τώρα έχουμε οδηγούς και δεν έχουμε ασθενοφόρο...
- Το περιστατικό, που δυστυχώς δεν είναι πρωτοφανές, έγινε στο Καστέλι, με θύμα μια τουρίστρια η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, παρασύρθηκε ενώ προχωρούσε στο δρόμο, με αποτέλεσμα να χρειαστεί ιατρική φροντίδα.
Για κακή της τύχη, το ατύχημα σημειώθηκε μετά τις 3 το μεσημέρι, όπου δεν υπάρχει οδηγός ασθενοφόρου, για να καλύψει την βάρδια, από τις 3 μέχρι τις 11. Έτσι διερχόμενο αγροτικό όχημα, ανέλαβε την διακομιδή της τουρίστριας στο Κέντρο Υγείας Κισάμου και από εκεί, σύμφωνα με ενημέρωση που λάβαμε, ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που έφτασε από τα Χανιά, την παρέλαβε και την μετέφερε στο Νοσοκομείο Χανίων.
Eίναι αδιανόητο να μην υπάρχει ασθενοφόρο εν λειτουργία στο Κέντρο Υγείας Κισάμου.
ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΣΕ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟ ΛΤΝ ΧΑΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΚΙΣΑΜΟΥ
Έκτοτε η ανακατασκευή της αποτελούσε ένα όνειρο όλων των κατοίκων της περιοχής, εμφανιζόταν κατά καιρούς ως προεκλογική αναγγελλία των υποψηφίων δημάρχων, αλλά ήρθε η εποχή να γινει ΠΡΑΞΗ.
Μια φωτογραφία της παλιάς προβλήτας, η οποία (να μου θυμάστε), θα γινει μια πρώτης τάξεως μικρή μαρίνα και πιο γρήγορα απο την κανονική (στο Καβονήσι).
Εύσημα χρειάζονται και στο Υπουργείο Ναυτιλίας, γιατί συντόμευσε τις χρονικές διαδικασίες των εγκρίσεων.
Απομένει να ..μας καλέσουνε στα εγκαίνια!
Εμείς κάναμε το καθήκον μας και αισθανόμεθα πολύ ευχαριστημένοι, ελπίζω και οι Κισαμιτες συμπατριώτες μας..
ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ... ΑΠΑΡΑΔΕΚΕΤΕΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΤΟΜΙΟ
Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022
ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
1ο ΔΣ Κισσάμου, από 7/θέσιο σε 6/θέσιο
3ο ΔΣ Κισσάμου, από 7/θέσιο σε 6/θέσιο
ΔΣ Δραπανιά, από 6/θέσιο σε 4/θέσιο (59 μαθητές)
Η λειτουργικότητα των σχολείων δεν μπορεί να καθορίζεται απλά και μόνο από αριθμούς που ορίζουν τα στενά πλαίσια του νόμου.
Για εμάς κριτήριο είναι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και η κάλυψη των εκπαιδευτικών – παιδαγωγικών αναγκών.
Δε γίνεται επομένως να μην παίρνεται υπόψη ότι τα παιδιά καλούνται να στοιβαχτούν σε μεγαλύτερα τμήματα μετά από 2,5 χρόνια πανδημίας, με τις διαπιστωμένες συνέπειες που είχε η εγκληματική κυβερνητική διαχείρισή της σε όλα τα επίπεδα, γνωστικό, κοινωνικό, ψυχολογικό, συναισθηματικό, κ.ά. Ιδιαίτερα για τα πρωτάκια που βρίσκονται στη μετάβαση από την προσχολική αγωγή είναι κρίσιμο να είναι στο τμήμα τους, με το δάσκαλό τους από την πρώτη μέρα του σχολείου.
Ιδιαίτερα σήμερα που τα κρούσματα έχουν και πάλι εκτιναχθεί, χωρίς να παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας και της ζωής μας, προφανώς κατ’ εντολή του τουριστικού κεφαλαίου, είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει έγκαιρα ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τη λειτουργία των σχολείων με όρους υγιεινής και ασφάλειας (αραίωση τμημάτων και στελέχωσή τους με όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, σχολική καθαριότητα, επιδημιολογική επιτήρηση με δωρεάν κι επαναλαμβανόμενα τεστ, κλπ).
Αναδεικνύεται επιπλέον η μεγάλη υποκρισία της κυβέρνησης, ότι δήθεν νοιάζεται για τους εργαζόμενους γονείς, που τους έχει κάνει ωράρια και ζωή λάστιχο,
διευρύνοντας το ωράριο του ολοημέρου και την ίδια στιγμή, συγχωνεύει τμήματα, υποβιβάζει σχολικές μονάδες και στοιβάζει τους μαθητές σε ακατάλληλες υποδομές, δυσχεραίνοντας ακόμα παραπάνω τους όρους με τους οποίους πραγματοποιείται η εκπαιδευτική διαδικασία.
Όλες οι κυβερνήσεις, ακολουθούν πιστά τη λογική κόστους – οφέλους, με τεράστιες περικοπές δαπανών για την παιδεία όλα τα τελευταία χρόνια, μετατρέποντας τα σχολεία σε επαίτες που είτε καλούν τους γονείς να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη είτε μπαίνουν στο κυνήγι των χορηγών.
Ιδιαίτερα για την περιοχή της Κισάμου (στην πλειοψηφία ολιγοθέσια σχολεία και ένα σε αναστολή λειτουργίας), είναι ζωτικής σημασίας η στήριξη, η αναβάθμιση και η πλήρης στελέχωση με όλο το αναγκαίο προσωπικό των σχολείων, ώστε να μην οδηγηθούν τελικά σε απανωτούς υποβιβασμούς και ενδεχόμενο κλείσιμο, γεγονός που θα οδηγήσει επίσης σε μετακίνηση του πληθυσμού, προκειμένου να φοιτήσουν σε σχολεία τα παιδιά τους και ερήμωση των χωριών της υπαίθρου.
Επιπλέον να πάρουμε υπόψη ότι τα τμήματα δεν είναι ομοιόμορφες ουδέτερες ομάδες. Σε μια περίοδο νέας οικονομικής κρίσης, με τα προβλήματα της καθημερινής επιβίωσης (ακρίβεια, ενεργειακή φτώχεια, ανατιμήσεις προϊόντων πλατιάς κατανάλωσης, αύξηση των τιμών των καυσίμων, πολύ υψηλά ενοίκια, κ.ά.) να γίνονται πλέον αξεπέραστα, θα βρίσκουν την έκφρασή τους και μέσα στα σχολεία (θυμός, παραβατικές συμπεριφορές, κ.ά). Αν σε αυτά προσθέσουμε τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες, που σημαντικό κομμάτι τους, και πάλι στη λογική των περικοπών, έμεινε αστήρικτο την προηγούμενη περίοδο, η ανάγκη αραίωσης τμημάτων και στελέχωσης των σχολείων εκτός από το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς γίνεται επιτακτική.
Με βάση τα παραπάνω δηλώνουμε κατηγορηματικά αντίθετοι στους υποβιβασμούς των σχολείων του Δήμου μας
Κίσαμος 14-07-2022
Για την Λαϊκή Συσπείρωση Κισάμου
Ο Δημοτικός Σύμβουλος
Φραγκιουδάκης Γιώργος
ΜΑΥΡΗ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Η κατάσταση της κοπέλας από την πρώτη στιγμή είχε χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερα κρίσιμη και παρά την υπεράνθρωπη προσπάθεια των γιατρών δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή.
Υπενθυμίζεται ότι από το τροχαίο είχε σκοτωθεί ακαριαία ο οδηγός του οχήματος ενώ κατά την μεταφορά της στο νοσοκομείο υπέκυψε στα τραύματά της και η 15χρονη.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΛΛΟΥ ΘΑ ΠΑΝΕ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ
Όπως αναφέρει ο περιφερειακός σύμβουλος Χανίων, Γιάννης Μανούσακας, σε συζήτηση που έγινε για τα νέα ασθενοφόρα, κατά την επίσκεψη του Υπουργού Υγείας, Θανάση Πλεύρη και του Γ.Γ. κ. Κοτσιώπουλου, παρουσία της Διοικήτριας κας Μπορμπουδάκη, επισημάνθηκε από τον ίδιο η υπόσχεση από τον πρώην Υφυπουργό Βασίλη Κοντοζαμάνη, ο οποίος δεσμεύτηκε και ενημέρωσε τότε την 7η ΥΠΕ, ότι το πρώτο όχημα ασθενοφόρο 4Χ4 που θα παραληφθεί θα σταλεί στα Σφακιά.
Η Διοικήτρια της 7ης ΥΠΕ Κρήτης, Λένα Μπορμπουδάκη, ανέφερε ότι θα παραλάβουν άμεσα τα πρώτα τρία οχήματα από τα οποία το πρώτο θα σταλεί στα Σφακιά, το δεύτερο στην Κάνδανο και το τρίτο στο Σπήλι.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΖΗΤΑ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Α'ΒΑΘΜΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ
Θέμα: Υποβάθμιση δημοτικού σχολείου Τοπικής Κοινότητας Δραπανιά.
Αξιότιμοι,
Σύμφωνα με πληροφορίες που διαδόθηκαν το τελευταίο διάστημα πρόκειται να προχωρήσει η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Περιφερειακής Ενότητας Χανίων σε λειτουργική υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου Τοπικής Κοινότητας Δραπανιά.
Το μοναδικό δημοτικό σχολείο της δημοτικής ενότητας Μυθήμνης, το οποίο αντί να αναβαθμιστεί και να στελεχωθεί με το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό, η πολιτεία σκέφτεται την λειτουργική του υποβάθμιση για να εξασφαλίσει λιγότερες θέσεις εκπαιδευτικών. Εάν γίνει αυτό θα λειτουργήσει τελείως αρνητικά για την πορεία του σχολείου, με αποτέλεσμα να εξαναγκάσει τους γονείς να απευθυνθούν στα σχολεία της πόλης της Κισάμου.
Θεωρώ ότι αντιλαμβάνεστε τις επιπτώσεις σε παιδιά, γονείς και γενικότερα στην τοπική κοινωνία ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Παρακαλούμε όπως άμεσα μας ενημερώσετε τι πράγματι πρόκειται να γίνει και εάν υπάρχει όντως τέτοια διάθεση, πρέπει άμεσα να πραγματοποιηθεί σύγκληση δημοτικού συμβουλίου, εξού και οι υπογραφές μας.
Με εκτίμηση
Οι δημοτικοί σύμβουλοι της Μείζονος Αντιπολίτευσης δήμου Κισάμου
Σταθάκης Θεόδωρος, Γλαμπεδάκης Βασίλειος, Ξυπολιτάκης Εμμανουήλ, Ψαράκης Νεκτάριος, Καστανάκης Γεώργιος, Μακράκης Γεώργιος, Πατερομιχελάκη Νικολακάκη Αικατερίνη, Βαρουχάκη Σταυρούλα, Δερουκάκης Εμμανουήλ, Καρτσωνάκης Γεώργιος, Λιουδάκης Κωνσταντίνος.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ ΚΙΣΑΜΟΣ 2022
Ένας ξεχωριστός θεσμός, ο οποίος αναδεικνύει τον πολιτισμό, τα μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής και τα αγνά τοπικά προϊόντα.
Ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει την Κρήτη μέσα από τους θησαυρούς που προσφέρει η γη και οι άνθρωποι της, αλλά και από μία σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων και συναυλιών.
Στο Φεστιβάλ μπορούν να συμμετάσχουν, Βιοτέχνες, Συνεταιρισμοί, Παραγωγοί, Πολιτιστικοί Σύλλογοι και Δήμοι.
Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν θα πρέπει να απευθυνθούν στην Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Κισάμου από 11 Ιουλίου έως 12 Αυγούστου 2022.
Δηλώσεις συμμετοχής – πληροφορίες
ΚΕΔΗΚ Μαρακάκη Βίκυ – τηλ: 2822340200
Email : koinofelisdkis@gmail.com