Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Σήμερα Τρίτη 30 Απριλίου 2019 και ώρα 20:30 θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Πλατάνου ενημέρωση – παρουσίαση απο τον Δήμο Κισάμου των μελετών:
α) Έργα Β’ Φάση Βελτίωσης – Ενίσχυσης Άρδευσης Σφηναρίου με αξιοποίηση Χειμέριων Απορροών Δήμου Κισσάμου,
β) Κατασκευή Ταμιευτήρα Λιμνοδεξαμενής Τ.Κ. Πλατάνου.
Παρακαλούνται όσοι από τους δημότες επιθυμούν να παραβρεθούν προς πληρέστερη ενημέρωσή τους.
Αγαπητοί συγχωριανοί και συγχωριανές, φίλοι και φίλες,
Μετά από ώριμη σκέψη και με αίσθημα ευθύνης και με γνώμονα το καλό του χωριού μας αποφάσισα να συμμετάσχω στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές διεκδικώντας την θέση του προέδρου της κοινότητας Κάμπου.
Έχοντα την εμπειρία σε διοικητικές διαδικασίες και την υπευθυνότητα που πρέπει να έχουμε για την διεκπεραίωση των θεμάτων που απασχολούν την κοινότητά Κάμπου-Μελισσιά, σας ζητώ την υποστήριξη σας.
Ο τόπος μας χρειάζεται ανθρώπους με εμπειρία και θέληση.
Ο τόπος μας πρέπει να αναδειχθεί.
Ο τόπος μας είμαστε όλοι εμείς.
Με εκτίμηση
ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ του ΣΤΕΦΑΝΟΥ
Υποψήφιος Πρόεδρος τοπικής κοινότητας Κάμπου
Μαρτσιανά, ακόμα ένα από τα εγκαταλελειμμένα χωριά της επαρχίας Κισάμου, στα ανατολικά και λίγο πριν την είσοδο του Τοπολιανού φαραγγιού.
5-6 σπίτια ερειπωμένα πλέον, με μια πλούσια πηγή με τρεχούμενο νερό ακόμα και σήμερα και μια εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, η μόνη που σώζεται και γιορτάζει στις 3 του Νοέμβρη.
Το χωριό, ίσως γειτονιά των Καψανιανών, εγκαταλείφθηκε στις αρχές του περασμένου αιώνα και όπως δηλώνει και το όνομα του κατοικούνταν από την οικογένεια των Μαρτσάκηδες, που σήμερα τους βρίσκεις στα διπλανά χωριά,Βουλγάρω, Τοπόλια και Σκουλουδιανά.
Το χωρίο συγκοινωνούσε με τα Τοπόλια με ένα υπέροχο καλντερίμι, που ακόμα και σήμερα σώζεται σε ορισμένα σημεία και περνούσε από την βενετσιάνικη γέφυρα του Βάρδα χαμηλά στο τοπολιανό φαράγγι και έφτανε ψηλά ως το άλλο μισοεγκαταλελειμμένο χωρίο το Νησί..
Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΜΟΥ
Του Ανδρέα Μαρολαχάκη
Ήταν μια περίεργη εποχή στο οικοτροφείο, λίγο μετά απ’ την τοποθέτηση του Σεβασμιότατου Ειρηναίου ως έξαρχου Δυτ. Γερμανίας. Η θέση του μητροπολίτη χήρευε και υπήρχε μια αναστάτωση στη λειτουργία του ιδρύματος. Χωρίς την παρουσία του όλα έμοιαζαν αβέβαια. Εμείς τα παιδιά δεν καταλαβαίναμε πολλά πράγματα από πολιτική και σκοπιμότητες. Απλά βλέπαμε τα γεγονότα να μας προσπερνούν, χωρίς να είμαστε σε θέση να λάβουμε ενεργά μέρος σ’ αυτά. Νιώθαμε σαν θεατές ενός κινηματογραφικού έργου, το οποίο δεν μας άρεσε, αλλά είχαμε την υποχρέωση, παρά τη θέλησή μας, να το παρακολουθήσουμε.
Διάδοχη κατάσταση δεν υπήρξε. Πώς θα ήταν δυνατό άραγε να υπάρχει; Όλοι νιώθαμε την έλλειψή του, ανήμποροι να διαχειριστούμε το γεγονός. Εκτός από εμάς ήταν φανερό πως ούτε οι ενήλικες μπορούσαν να δώσουν κάποια λύση, τέτοια ώστε, η απουσία του να είναι ανώδυνη. Ξαφνικά νιώσαμε πιο φτωχοί και πιο ευάλωτοι σ’ όλη την καθημερινότητά μας. Δεν ξέρω αν οι διευθυντές ένιωθαν πίεση απ’ την απουσία του, αλλά μέσα σε λίγες μέρες όλα είχαν αλλάξει. Οι ίδιοι που πριν λίγες μέρες διαχειριζόταν τα πάντα με σχετική ευκολία και η συνολική λειτουργία του οικοτροφείου ήταν αρκετά καλή, ξαφνικά μετέφεραν την πίεση και την αβεβαιότητα που ένιωθαν σε μας. Απαιτούσαν να έχουμε κατανόηση και να συγκλίνουμε στο γεγονός με μια καθαρά εκκλησιαστική θεώρηση, που εμείς ήταν αδύνατο να καταλάβουμε και κυρίως να εφαρμόσουμε. Αμέσως μετά απ’ την αποχώρηση του ιεράρχη κι αφού άρχισε να γίνεται ορατό ότι δεν υπήρχε περίπτωση επιστροφής του στην παρούσα φάση, κάποιες αλλαγές έγιναν σταδιακά στη ζωή των οικότροφων. Οι κανονισμοί του ιδρύματος άρχισαν να ερμηνεύονται απ’ τους διευθυντές κατά το δοκούν και συνήθως όχι προς όφελος των παιδιών. Κανείς τους δεν κοίταζε τα αίτια μιας πράξης, αλλά επικεντρωνόταν αυστηρά στο γεγονός και η μόνη λύση ήταν η τιμωρία, όχι για σωφρονισμό, αλλά για τον παραδειγματισμό και τον εκφοβισμό των υπολοίπων μαθητών.
Πρέπει να παραδεχτώ πως οι οικότροφοι στο σύνολό μας ήμασταν ατίθασοι και πολύ δύσκολα θα μπορούσε κάποιος χωρίς προσωπικότητα να μας βάλει σε καλούπια. Η πλειοψηφία των παιδιών ήταν μαθητές της ...
1000 τουρίστες ήταν στο Ελαφονήσι χθες... το αδιαχώρητο και δεν έχουν ακόμα ανοίξει καντίνες και ομπρέλες. Φυσικά η ελληνική γαϊδουριά στο μεγαλείο της ...Αν μπορούσε θα το έβαζε και στο νερό μόνο και μόνο για να μην κάνει ένα βήμα...
Μετά λέμε οτι δεν χρειάζεται φορέας διαχείρισης, οτι δεν χρειαζεται τίποτα η περιοχή και για όλα φταίει ο τουρισμός που είναι πολύς... κανονικά δεν θα έπρεπε να μας επιτρεπόταν εμάς τους Ελληναράδες να πλησιάζουμε εκεί...
Ένα από τα καλά του Κλεισθένη είναι η ανεξαρτοποίηση των τοπικών συμβουλίων, που μπορεί να να μην είναι και πολύ πιστευτό, εντούτοις έχει καποια καλά μιας και είναι πλέον στο χέρι μας να ψηφίσουμε αυτό που θεωρούμε ικανότερο, καλύτερο, σωστότερο κλπ.
Είναι γνωστά τα φαινόμενα παλαιότερα, όπου την πλειοψηφία στο κοινοτικό συμβούλιο την είχαν συνδυασμοί που ήρθαν ακόμα και τρίτοι, μόνο και μόνο γιατί ανήκαν στον συνδυασμό του εκλεγμένου δημάρχου. Αυτό πλέον δεν θα συμβεί και κάθε κοινότητα άνω των 300 θα έχει τους δικούς της συνδυασμούς όπου δεν θα έχουν καμία σχέση με το κεντρικό ψηφοδέλτιο και όλοι οι υποψήφιοι θα είναι ίσοι (δεν θα υπάρχει πρόεδρος)
Μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής ήταν ότι το υπουργείο Εσωτερικών τροποποίησε την παράγραφο για την εκλογή του προέδρου στις κοινότητες άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων, αποφασίζοντας ότι ο πρόεδρος εκλέγεται με ψηφοφορία από το σύνολο των μελών του συμβουλίου και για το σύνολο της δημοτικής περιόδου, ο σύμβουλος ενός από τους δύο πρώτους κατά σειρά εκλογής συνδυασμούς, που έλαβε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης μεταξύ των υποψηφίων του συνδυασμού του.
Στην γειτονιά μας δεν βλέπω εύκολο να φτιαχτούν πολλοί συνδυασμοί στις κοινότητες που θα υπάρχει 5μελές ή 7μελές συμβούλιο (Πλάτανος-Γραμβούσα-Κίσαμος 7μελες, Καλλεργιανά, Βουλγάρω, Καλουδιανά, Δραπανιάς) μιας και δεν υπάρχει προθυμία έτσι θα έχουμε πρόεδρο τον πρώτο σε ψήφους. Βέβαια μια προσπάθεια γίνεται για δεύτερο συνδυασμό στην Κίσαμο αλλά και πάλι εδώ τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα.
Τέλος ξαναγυρίζουμε στο πολύ παλιό καθεστώς όπου κάθε κοινότητα θα έχει τον δικό της προϋπολογισμό, θα ξέρει δηλαδή από την προηγούμενη χρονιά τους πόρους που θα είναι στη διάθεση της για την επόμενη χρονιά, και αυτοί θα κατανέμονται κεντρικά από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Έτσι ευελπιστούμε τα χωριά να αποκτήσουν την αίγλη τους να γίνουν εστίες ανάπτυξης και να μην εξαρτιόνται πλέον από τις αποφάσεις των Δημάρχων, αρκεί βέβαια να καταρτίζουν το ετήσιο πρόγραμμά τους και να το υλοποιούν!
- Άρα είναι μια καλή περίπτωση ειδικά σε νέα άτομα που αγαπούν τα χωριά τους να δηλώσουν "παρόν" και ενεργοί προσφέροντας τοπικά και που ξέρεις κάπου ανάμεσα τους ίσως να βρεθεί και ο επόμενος δήμαρχος του Δήμου μας. Ίσως βρεθούν άνθρωποι που θα κάνουν την διαφορά και το κάτι παραπάνω τα επόμενα χρόνια και μας σώσουν από αυτήν επαναλαμβανόμενη κατάσταση.
Παγανισμός το Άγιο Φως;
Ολόφωτη και λαμπροφορεμένη και πάλι η Εκκλησία του Χριστού πλημμύρισε από το Ανέσπερο Φως που ανέτειλε εκ του Κενού Μνημείου. Το φως της ελπίδος, της χαράς, της ζωής και της αλήθειας. Το φως που αιώνες τώρα ζεσταίνει, παρηγορεί, χαροποιεί και αναπαύει τις ψυχές και τις καρδιές των εκατομμύριων ανά την οικουμένη παιδιών του Πατρός των φώτων. Το Άγιο Φως που ανασταίνει ελπίδες, προσδοκίες, όνειρα και οράματα, που φωτίζει τον δρόμο προς την Βασιλεία του Θεού. Εκατομμύρια πιστών ανά την οικουμένη προσμένουν το Μέγα Σάββατο κάθε Μ. Σαρακοστής για να βιώσουν και κοινωνήσουν της μεγάλης αυτής πνευματικής, μυστικής χαράς. Της αφής και της ελεύσεως του Αγίου Φωτός. Αιώνες τώρα ο Τάφος του Χριστού χαρίζει ζωή και φως στα εκατομμύρια των Χριστιανών ανά τον κόσμο.
Με ειδικές πτήσεις μεταφέρεται σε πολλές χώρες: Κύπρο, Ρουμανία, κ.α. Στην Πατρίδα μας για πρώτη φορά στην ιστορία μεταφοράς του Αγίου Φωτός υπήρξε «εμπλοκή», όπως ανέφεραν ειδικοί και εντεταλμένοι και ενημερωθήκαμε από σχετικές δηλώσεις ως επίσης και από τα Μέσα Γενικής Ενημερώσεως. Το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου, ξαφνικά και χωρίς καμία ενημέρωση-συνεννόηση με την Εκκλησία, οι αρμόδιοι αποφάσισαν να αλλάξουν το αεροδρόμιο άφιξης του αεροσκάφους που θα μετέφερε το Άγιο Φως και αντί του διεθνούς αεροδρομίου των Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», αποφασίστηκε το αεροσκάφος να προσγειωθεί στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Όχι γιατί δεν επέτρεπαν οι καιρικές συνθήκες, αλλά με «εντολή άνωθεν», σύμφωνα με όσα έχουν δημοσιοποιηθεί, καθώς οι αρμόδιοι και εντεταλμένοι της Πολιτείας δήλωναν ότι «δεν γνωρίζουν τους λόγους αλλαγής του σχεδίου, και πώς πρόκειται για άνωθεν εντολή». Το γεγονός αυτό προκάλεσε την αντίδραση του επιχώριου Μητροπολίτη όπου εκκλησιαστικά υπάγεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ο οποίος ενώ ήταν έτοιμος να επιβιβαστεί εις το αεροσκάφος που θα ταξίδευε Ιεροσόλυμα για να μεταφέρει το Άγιο Φως, διαμαρτυρόμενος για την ξαφνική αυτή και άνευ εξηγήσεως αλλαγή, αρνήθηκε να επιβιβαστεί, μιλώντας σε μέσο εκκλησιαστικής ενημέρωσης για «περιφρόνηση και εμπαιγμό της Εκκλησίας». «Ποιος κοινός νους μπορεί να το καταλάβει, θέλουν να υποβαθμίσουν το γεγονός με αυτόν τον τρόπο. Το θεωρώ εμπαιγμό της εκκλησίας, και δεν πήγα, γύρισα πίσω», δήλωσε σε άλλο μέσο ενημερώσεως. Ο δε Μητροπολίτης στην εκκλησιαστική δικαιοδοσία του οποίου υπάγεται το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας, πότε και από κανένα δεν ενημερώθηκε για το γεγονός της αλλαγής αυτής: «Εκπλήσσομαι και απορώ. Μένω ενεός», δήλωσε. Αποτέλεσμα: Για πρώτη φορά στην ιστορία μεταφοράς του Αγίου Φωτός στην Πατρίδα μας να μην υπάρξει ουδείς εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος ούτε στην αποστολή, ούτε στην υποδοχή! Μέχρι τις 12 το μεσημέρι του Μ. Σαββάτου να μην έχουν ενημερωθεί τα 15 και πλέον πούλμαν και τα πάνω από 120 αυτοκίνητα που, με ειδική άδεια εισόδου, θα μετέφεραν κόσμο που θα μετείχε στην τελετή αφίξεως του Αγίου Φωτός, αλλά και θα έπαιρνε το Άγιο Φως να το μεταφέρει σε πλήθος Ι. Μητροπόλεων και Ενοριών της Πατρίδας μας.
Οι νέες εντολές ήταν το αεροσκάφος να προσγειωθεί στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας και από εκεί με ελικόπτερο να μεταφερθεί στο αεροδρόμιο « Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου θα περίμεναν εκπρόσωποι της Εκκλησίας Κρήτης, των Δωδεκανήσων και Ι. Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος , για να επιβιβαστούν στην συνέχεια σε πτήσεις, μεταφέροντας το Άγιο Φως σε όλα τα μέρη της Ελληνικής επικράτειας. Όμως το ελικόπτερο ποτέ δεν απογειώθηκε από την Ελευσίνα καθώς, σύμφωνα με όσα δημοσιοποιήθηκαν αφού κανένα γραπτό-επίσημο έγγραφο περί όλων αυτών δεν εστάλη πουθενά και από κανένα, κανένα ελικόπτερο λοιπόν δεν μετέφερε το Άγιο Φως. Είχε νυχτώσει λέει και δεν πετούν νύχτα ελικόπτερα. Το Άγιο Φως, τελικώς, μεταφέρθηκε οδικώς από την Ελευσίνα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», προκαλώντας τραγικές και μεγάλες καθυστερήσεις, ώρες αναμονής και, σε κάποια μέρη της Πατρίδας μας, προφανώς δεν έφτασε αφού τα δρομολόγια θα έπρεπε να εκτελεστούν και οι πτήσεις δεν μπορούσαν να έχουν τόσες πολύωρες καθυστερήσεις.
Μετά από όλη αυτή λοιπόν την αναστάτωση, ταλαιπωρία, και διαμαρτυρία που προκάλεσε η ως μη όφειλε ξαφνική αυτή αλλαγή, εύλογα γεννώνται πολλά ερωτήματα και θέματα τα οποία, πιστεύουμε, θα πρέπει να απαντηθούν.
1ον Είναι γεγονός ότι δόθηκε «άνωθεν εντολή» για αυτή την αλλαγή;
2ον. Εάν ναι, τότε ποιος και από ποιόν, ποιους, δόθηκε;
3ον Εάν όχι, τότε τι προκάλεσε αυτή την ξαφνική αλλαγή;
4ον. Γιατί δεν υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση της Εκκλησίας περί της αλλαγής αυτής; 5ον. Υπάρχει σκοπιμότητα ή ήταν συγκυρία ατυχών και λανθασμένων, οργανωτικών θεμάτων;
6ον. Έχει σχέση το γεγονός αυτό με τις κατά καιρούς δηλώσεις κάποιων, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι οι τελετές αφίξεως του Αγίου Φωτός αποτελούν «κατάλοιπο παγανιστικής περιόδου» και θα πρέπει να καταργηθούν;
7ον. Πως εξηγείται οι θιασώτες αυτών των θεωριών να ζητούν «πρωτοκαθεδρίες» πάνω στις εξέδρες το βράδυ του Μ. Σαββάτου και να είναι οι πρώτοι που ανάβουν τις λαμπάδες τους από το… «κατάλοιπο της παγανιστικής περιόδου»; Μήπως η συμπεριφορά αυτή λέγεται υποκρισία;
8ον. Είναι «παγανιστές» ο Ελληνικός λαός, ο οποίος βαθιά πιστεύει και έντονα εξέφρασε την πίστη του τις άγιες αυτές ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας;
9ον Τα εκατομμύρια των Ελλήνων Ορθοδόξων ανά την Ελληνική επικράτεια που κατέκλυσαν τις Εκκλησίες, πλημμύρισαν τους δρόμους και τις πλατείες στις περιφορές των Επιταφίων, στην τελετή της Αναστάσεως, οι χιλιάδες νέοι που επίμονα ήθελαν να σηκώσουν στους ώμους τους τον νεκρό Ιησού, λιτανεύοντας σε κάθε γωνιά της Ελληνικής γής την πίστη και ευσέβεια των προγόνων τους και δηλώνοντας την ταυτότητα τους, είναι παγανιστές;
10ον. Η Εκκλησία, κάνοντας την αυτοκριτική μας, δεν οφείλει να ζητήσει εξηγήσεις και διευκρινήσεις περί του τι και γιατί όλο αυτό;
11ον. Ο λαός που θρησκεύει, που τρέφεται, γεννάται, αναγεννιέται και ανασταίνεται μέσα από αυτή την πίστη του Αναστημένου Χριστού, δεν δικαιούται να μάθει την αιτία που προκάλεσε την ξαφνική αυτή αλλαγή;
12ον και σπουδαιότερο, πιστεύουμε, πάντων: Τις αποκυλίσει ημίν τον λίθο εκ του μνημείου; ή μήπως θα πρέπει να μείνουμε μέσα στα… μνήματα μας;
Έχοντας επίγνωση ότι θα σπεύσουν και πάλι οι.. θιασώτες και πρόθυμοι να.. αντιπελαργήσουν στα ανωτέρω, δηλώνουμε ότι σαφώς και το Άγιο Φως δεν έχει ανάγκη από υποδοχές, τελετές, και έτερα τινά. Πρόκειται περί θέματος που αφορά τον σεβασμό στην πίστη ενός λαού. Ενός λαού που η πίστη στην Ανάσταση του Χριστού είναι βαθιά ριζωμένη στην ψυχή και την καρδιά του. Αυτή λοιπόν την πίστη που είναι βίωμα και εμπειρία, στάση ζωής, ουδείς δικαιούται να χλευάζει, ειρωνεύεται, αμφισβητεί και εμπαίζει. Εάν κάποιοι υπερασπίζονται τα δικαιώματα των μειονοτήτων και διαφορετικοτήτων, και καλώς το πράττουν, πολλώ δε μάλλον οφείλουν να σέβονται τα δικαιώματα της πλειονοψηφίας ενός λαού που το 80% δηλώνει ότι πιστεύει στον Αναστημένο Ιησού. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Χριστός πέθανε και αναστήθηκε για όλους μας, καθώς όλους μας θεωρεί «φίλους και αδελφούς» Του.
Επιθυμώ να κλείσω τον φτωχό αυτό προβληματισμό μου, με μία παράφραση από τα λόγια του μεγάλου Γ. Σεφέρη: «μη παρακαλώ σας μη, πειράζετε την πίστη μου».
Χριστός Ανέστη!
Ο Κισάμου & Σελίνου Αμφιλόχιος
Θεριό χουμε στον τόπο μας σ΄’ενα βαθύ πηγάδι
Κι ανθρώπους το ταίζουνε απ΄το πρωί ως το βράδι
Μία μέρα αν δε του δώσουνε άνθρωπο να δειπνήσει
Στάλα νερό δεν άφηνε τη χώρα να δροσίσει.
Και ρίχνουνε τα μπουλετιά να δόυνε σε ποιόν θα πέσει
Να στείλει το παιδάκι του του λιονταριού πεσκέσι
Κι έπεσε το μπουλετί σε μια βασιλοπούλα
Πολύς λαός ξεκίνησε να την επάει στη βρύση
Για να την εύρει το θεριό να κάτσει να δειπνήσει.
Αη-Γιώργης σαν τ' άκουσε τρέχει να τη γλυτώσει
Όταν εγαίνε το θεριό τα όρη σιγοτρέμαν
Κι η κόρη απο το φόβο τζη φωνάζει τ Άη –Γιώργη
Σηκώνεται ανατολικά και κάνει το σταυρό ντου
Μια κονταριά του έσυρε και κόβει το λαιμό ντου
Πές μου στρατιώτη πώς λένε τ' όνομα σου
Αη Γιώργη λέγουσι απ΄την Καππαδοκία
Να πείσεις τον πατέρα σου να φτιάσει εκκλησία
Κι αριστερά της εκκλησιάς να βάλει καβαλάρη
Αρματωμένο με σπαθί και μ' αργυρό κοντάρι
Χρυσή κορδέλα έβγαλε και τα μαλλιά τσι δένει
Χαρά μεγάλη έγινε στη γη στην οικουμένη......
Χρόνια πολλά σε όσους και όσες φέρουν το όνομα
τ' Άη-Γιώργη.....
Ευτυχία Δεσποτάκη
Εθύμισεν η προβατίνα του Λίμα κι είπε ν-του ο νους του να τηνε πάει στου Σκουμπελιανού την αυλή, απού ’χενε ένα μακρύφυλλο καλόσειρο κριγιό να πηδηχτεί, για να του βγάλει μεγάλα αρνιά.
Ως έφταξενε στην αυλή του Σκουμπελιανού, φωνιάζει δυο τρεις φορές:
-Στέλιο, Στέλιο… και σα δε ν-του απάντανε, ανοίγει με τρόπο τη μ-πόρτα, για να μη μ-πορίσουνε όξω τα ζωντανά, βάνει με΄έσα τη μ-προβατίνα, και γυρίζει να ’σφαλίζει πάλι τη μεγάλη ξεχαρβαλωμένη αυλόπορτα. Κι ως εγυρίσενε από την άλλη μπάντα, θωρεί ένα γ-κακοτερένιο ζοφό κριγιό, να πηδά τη μ-προβατίνα, πρίχου προλάβει να τηνε πάει να ζευγαρώσει με το γ-καλό κριγιό.
– Ω διάλε τσ’ αποθαμένους σου για μιαρό … άρχιξενε να διαμαρτύρεται ο Λίμας και του θέτει μιαν αμπωστέ και τόνε πετά κάτω από τη μ-προβατίνα, αλλά η δουλειά ειχενε γενεί μπλιο.
Επήρενε τη μ-προβατίνα κι έφυγενε στενοχωρεμένος, δίχως να πει ανθρώπου κουβέντα, γιατί φοβούντανε και το κοροϊδιλίκι.
Μιχάλης Επαμ. Πριναράκης
Φώτο Παπαδάκης Γιάννης
Η περιοχή της Γραμβούσας έπεσε για άλλη μια φορά θύμα των γιορτών του Πάσχα, οι αετονύχηδες εκμεταλλεύτηκαν τις Άγιες μέρες και την απουσία των ιδιοκτητών στις εκκλησίες και μέσα σε λίγα λεπτά κατάφεραν αυτό το αποτέλεσμα που βλέπετε στην φωτογραφία..σε σπίτια και επιχειρήσεις.
Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που η περιοχή της Γραμβούσας γίνεται στόχος, μάλιστα όπως λένε παθόντες οι "επιτήδειοι" γνωρίζουν πολύ καλά τις κινήσεις των σπιτιών πριν κάνουν οτιδήποτε. Αστυνόμευση δεν υπάρχει, οι ποινές είναι για κλάματα και φυσικά κανένας δεν θέλει να σκέφτεται τι θα είχε συμβεί αν κατά "λάθος" αντάμωναν ιδιοκτήτες και κλεφτρόνια.
Λύση οι κάμερες, αλλά και η ενίσχυση της αστυνομίας που δυστυχώς δεν είναι στα πλάνα ούτε αυτής της κυβέρνησης.
Έρευνα για τα συμβάντα 3 τον αριθμό, δυο σπίτια και μια επιχείρηση διενεργεί το Α.Τ Κισάμου.
Κρίμα όμως γιατί κάθε χρόνο χάνονται περιουσίες ..
Την καθιερωμένη επίσκεψη στους ανθρώπους που το καθήκον τους υποχρεώνει να βρίσκονται στα πόστα τους τις Άγιες μέρες αυτές, επισκέφτηκε ο Δήμαρχος Κισάμου, συνοδευόμενος απο τους αντιδημάρχου κα Πατερομιχελάκη Καίτη και κ. Παρτσαλάκη Αντώνη, καθώς και από τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Κισάμου, Βασίλη Κωνσταντουλάκη.
Αντάλλαξαν ευχές με τους εργαζόμενους και ευχήθηκαν Χριστός Ανέστη, σε Α.Τ Κισάμου, Πυροσβεστικό σταθμό της πόλης, τους εφημερεύοντες γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό στο Κέντρο Υγείας, αλλά επισκέφτηκαν και την βάρδια του πλοίου "ΙΟΝΙΣ" που πέρασε αυτές τις μέρες στο λιμάνι της πόλης.
Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά.
Συνέχεια των κουταλομετρημάτων...
Η αλήθεια είναι οτι οι επίσημοι εκλογικοί κατάλογοι δεν κυκλοφόρησαν και για τους πάρεις απο το Υπ. Εσ. χρειάζεσαι αίτηση, να δηλώσεις την ειδικότητα σου, εκτός αν είσαι εν ενεργεία Δημοτικός σύμβουλος ή Δήμαρχος, που χρειάζεται ένα μικρό παράβολο μόνο. Αυτός ο κατάλογος που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες, ίσως δεν είναι ο πραγματικός και να είμαστε λίγο παραπάνω απο 10.700 εγγεγραμμένοι στον Δήμο μας. Πάντως έτσι και αλλιώς δεν υπάρχει περίπτωση να ψηφίσουν στις δημοτικές εκλογές στον Δήμο Κισάμου παραπάνω απο 8.800 δημότες, ούτε κάτω απο 8.000 (υπολογίζω)
Άρα το εκλογικό μέτρο θα κυμανθεί απο 8000/27+1=297 έως 8.800/27+1=327
Δεύτερη Κυριακή πάμε στις περιπτώσεις που δεν υπερβεί κανένας το πολυπόθητο 50+1, αυτό το ξέρουν όλοι, όμως επειδή οι σύμβουλοι βγαίνουν απο την πρώτη Κυριακή λόγω απλής αναλογικής παίζει πολύ μεγάλη σημασία το ποσοστό που θα πάρουν την πρώτη Κυριακή.
Παράδειγμα αν τα έγκυρα ψηφοδέλτια είναι 8.400 και το μέτρο είναι 312 και πάρει
α) 50% 4.200/312= 13.46* +1 απο τα υπόλοιπα
β) 46% 3.864/312= 12.38
γ) 4% 336/312= 1.07
Πάμε στην Δεύτερη Κυριακή οι δυο πρώτοι, με τον πρώτο να έχει 14 συμβούλους τον δεύτερο 12 και ένα ο τρίτος, εδώ μπορεί να βγει και δήμαρχος που δεν θα έχει την πλειοψηφία στο Δ.Σ...
Πάντως σε κάθε περίπτωση για να πάμε σε δεύτερο γύρο, μπορεί φαινομενικά και κάποιοι να υποστηρίζουν οτι δεν έχει σημασία τι θα πάρει ο τρίτος, εντούτοις ας το κοιτάξουν καλύτερα, γιατί παίζει σημασία ως προς το μέγεθος του ποσοστού. Όσο μικρότερο ποσοστό πιάσει ο τρίτος τόσο μεγαλύτερο ποσοστό θέλει ο δεύτερος για να μη χάσει απο τα μάτια του τον πρώτο...
Φυσικά να μην ξεχάσω και την παράμετρο που θα παίξει ρόλο στην εκλογική διαδικασία και απ ότι φαίνεται θα είναι μεγάλη.... η αποχή.
- Οι συνδυασμοί είναι μόλις τρεις απο τέσσερις, οι υποψήφιοι λιγότεροι κατά 2/3 απο τις προηγούμενες εκλογές και τέλος οι μικρές κοινότητες δεν χρειάζονται πλέον "βοήθεια" απο τους κορμούς, μιας και είναι ανεξάρτητοι.(τρόπος του λέγειν)
Εξάλλου στα περισσότερα χωριά δεν υπάρχει προθυμία να κατέβει ούτε ένας...
Οπότε με αυτά τα παραπάνω τα "καλέσματα" των υποψηφίων προς τους φίλους, συνοδοιπόρους, συντρόφους και λοιπά πολλά, θα είναι περιορισμένα.
- Όσο για τα άκυρα καλό είναι να μην πάμε προς τα εκεί αλλά να ψηφίσουμε, ακόμα κι αν δεν είμαστε σίγουροι οτι κάτι καλό θα βγει απο αυτό το νταλαβέρι... να ψηφίσουμε για να μπορούμε να μιλάμε, να διαμαρτυρόμαστε, να φωνάζουμε, να λέμε το στραβό, το ανάποδο... άμα δεν.... τότε πως θα θέλεις να κριτικάρεις;
*Στο επόμενο τι γίνεται με τις κοινότητες που δεν θα κατεβάσουν ούτε ένα υποψήφιο... εδώ να δείτε τι έχει να γίνει!!!
Τελικά για καλό μας έφεραν τον Κλεισθένη ή για να μας αποδιαλύσει;
Η Ερανική Επιτροπή ανέγερσης του Ι.Ν. Οσίου Νικηφόρου του Λεπρού Σηρικαρίου, σας προσκαλεί σε μια όμορφη και ζεστή παραδοσιακή Κρητική βραδιά και εκδήλωση με τον καταξιωμένο καλλιτέχνη και μεγάλο τροβαδούρο της Κρητικής μουσικής Αντώνη Μαρτσάκη και το συγκρότημα του. Συμμετέχουν οι Χορευτικοί Σύλλογοι: «Βιγλάτορες», «O Γηγενής», «Όμιλος Βρακοφόρων Κισάμου», «Η Κίσαμος», «Οι Πελασγοί».
Τρίτη του Πάσχα 30 Απριλίου (παραμονή Πρωτομαγιάς) Ώρα 8.00μ.μ. κέντρο «Πορτοκάλι».
Τα έσοδα θα διατεθούν για τις ανάγκες αποπεράτωσης του Ναού. Προπώληση εισιτηρίων: Κίσαμος: Τσατσαρωνάκειο Πολύκεντρο, Κατάστημα Κακαουνάκη, Οπωροπαντοπωλείο «Η Μουρνιά», Οπωροπαντοπωλείο Κυριακάκης Ιάκωβος, Χανιά: Hondos Center, Ιστορικό Καφέ ΚΗΠΟΣ.
Σας περιμένουμε όλους με χαρά!!
Η καλύτερη μέρα για να κάψουμε τα καλάμια από τις παραλίες είναι το βράδυ της Ανάστασης... Να το θυμάστε εσείς που δίνεται φωτιές Μεγάλη Παρασκευή.
Ωραίο θέαμα αλλά σίγουρα όχι οικολογικό...εντούτοις δεν έχει και πολύ διαφορά με τα τόσα που γίνονται και κάθε ανάσταση στις εκκλησίες μας... Ας το καθιερώσουμε λοιπόν... σαν ατραξιόν το κάψιμο των καλαμιών Μεγάλο Σάββατο. (πλάκα κάνω)
Μ. Παρασκευή στην Κίσαμο
Πλημμύρισαν οι Εκκλησίες της Κισάμου από την πίστη και την ευλάβεια του λαού του Θεού που σιγόψαλε, με τα χείλη και την καρδιά, τα εγκώμια ενώπιον των ανθοστολισμένων Επιταφίων και ακολούθησε την λιτανευτική πομπή του νεκρού Ιησού στους δρόμους και τις πλατείες της Κισάμου. Εκατοντάδες λαού κατέκλυσαν την κεντρική πλατεία της Κισάμου όπου συναντήθηκαν οι τέσσερις Επιτάφιοι της πόλης και μετά από ειδική δέηση που ανέπεμψε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, απεύθυνε σύντομο χαιρετισμό, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: « …. Η αγάπη του Θεού ρίσκαρε για τον άνθρωπο και σε αυτή την πάλη ανάμεσα στον θάνατο και την ζωή, νίκησε η ζωή. Σε λίγες ώρες θα μας καλέσει η Εκκλησία να διατρανώσουμε την μεγάλη αλήθεια της ανατολής του Ανεσπέρου Φωτός, της νίκης δηλαδή του φωτός επί του σκότους, της ζωής επί του θανάτου. Αλήθεια που κάποιες λογικές αμφισβητούν, ειρωνεύονται, χλευάζουν και εμπαίζουν, καθώς δεν μπορούν να αντέξουν αυτό το ιστορικό γεγονός, την μεγάλη αυτή αλήθεια που είκοσι και πλέον αιώνες συνεχίζει να ανασταίνει την ζωή και την ελπίδα. Κάποιοι, εγκλωβισμένοι στις ιδεοληψίες και θεωρίες τους, προσπαθούν να μας πείσουν με το παραμύθι της απιστίας. Ότι δηλαδή πέθανε ο Θεός, ότι δεν υπάρχει Θεός, ότι τον Θεό τον θανάτωσε η ανθρώπινη λογική. Ενώπιον αυτής της τραγικότητας του σύγχρονου κόσμου και ανθρώπου χρειάζεται αντίσταση και ανάκαμψη σε κάθε τι που έρχεται να αμφισβητήσει την πίστη, αντίσταση και ανάκαμψη εάν θέλουμε να ζήσουμε την Ανάσταση» , σημείωσε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, ευχόμενος στο πλήθος του κόσμου που είχε κατακλύσει την πλατεία Τελωνίου και τους γύρω δρόμους Καλή Ανάσταση!
Επιστρέφοντας εις τον Ι. Μητροπολιτικό Ναό και προ της εισόδου του Επιταφίου εις τον Ναό ο Σεβασμιώτατος κ. Αμφιλόχιος τέλεσε Τρισάγιο επί του τάφου του αοιδίμου προκατόχου του κυρού Ειρηναίου.
Το Blog χαλάει την πιάτσα αυτό λένε κάποιοι "φίλοι". Όμως για τον λόγο αυτό υπάρχει το blog για να χαλάει την ηρεμία στην πιάτσα... αν δεν την χαλούσε θα ήταν το πρόβλημα. Δεν είναι ΜΜΕ, αλλά κάνει και αυτήν την δουλειά... όμως σχολιάζει, κριτικάρει, λέει ενυπόγραφα αυτό που θέλει να πει και έχει άποψη και φυσικά έχει κάνει φίλους και εχθρούς.
Η σελίδα είναι προσωπική, είναι μια σελίδα για την πάρτη μου στα απλά ελληνικά, ξεκίνησε πριν από 11-12 χρόνια και έγινε συνήθεια. Εγώ και ο συγχωρεμένος φίλος ΠΑ.ΝΙΚΟΣ με το blog του ξεκινήσαμε κάθε ένας από το μετερίζι του να αρθρογραφούμε, για αυτό που θέλαμε να αλλάξουμε, να πούμε και δεν είχαμε την απαιτούμενη στέγαση της φωνής μας ...
26.170 αναρτήσεις συν αυτή, υπάρχουν σε αυτό το blog, διαφόρων θεμάτων, τα περισσότερα να αφορούν την Κίσαμο και τον Δήμο μας, πάμπολλα θέματα έπαιξαν όχι μόνο στα Χανιά αλλά τα οικειοποιήθηκαν και τα Αθηναϊκά ΜΜΕ....χαλάλι τους!!
Μπορεί να μην αλλάξαμε τον κόσμο, την Κίσαμο, μπορεί να μην κερδίσαμε τίποτα, αλλά εντούτοις την προσπάθεια την κάναμε και την κάνουμε, μάλιστα έχουμε αποδείξει οτι προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο της πόλης, των δημοτών και αυτό το αναγνωρίζουν άπαντες. (Γράφω στον πληθυντικό γιατί μαζί με μένα υπάρχουν ακόμα 3-4 άνθρωποι που συνυπογράφουν τα θέματα)
Είναι η πρώτη σελίδα μαζί με τον Φωτογράφο της Κισάμου, πριν ακόμα φτιαχτούν τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ στον νομό μας flashnews
-zarpa
- Ηλεκτρονικοί Νέοι Ορίζοντες... και αυτό το ξέρουν .. μάλλον οι δικοί μας έχουν πρόβλημα...να την σεβαστούν.
Δεν είναι τέλειο, κάνει λάθη, ... δεν θα προσπαθήσει να γίνει καλύτερο, αλλά θα συνεχίσει να χαλάει την "πιάτσα"... Εξάλλου ουκ ολίγες φορές έπεσε θύμα καταγγελιών προς την google... εντούτοις δεν έκλεισε πλην μιας φοράς το 2010.. και για μια μέρα ώσπου να ελεγχθεί μια καταγγελία ενός υποψήφιου που δεν του άρεσε το blog.
Αυτά και καλή συνέχεια σε όλους....
Υ.Σ Και φυσικά το blog δεν φτιάχτηκε παραμονές εκλογών.
Χριστός Ανέστη. Χρόνια πολλά με υγεία.