Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018

ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΣΚΑΛΙΔΗ

Για να αποφύγουμε αυτά και τ' άλλα, ο δήμος αποφάσισε να αντικαταστήσει όλους τους στύλους της Σκαλίδη, που έπεφταν ο ένας πίσω απο τον άλλο.
Επόμενο έργο ας ελπίσουμε ειναι η επέκταση του δημοτικού φωτισμού και προς το Τελωνείο.... εκεί που για να κατέβεις χρειάζεσαι φακό.

ΒΑΦΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΥΛΟΥΑΡ

Βάφτηκαν και τα κουλουάρ στο Δημοτικό στάδιο Κισάμου και πλέον είναι έτοιμο για να μπουν οι αθλητές των σωματείων του στίβου. Των σωματείων που όπως έμαθα για να μπουν θα πρέπει να είναι και αναγνωρισμένα απο το ΣΕΓΑΣ!!! 
Τέλος πάντων αυτά είναι αλλονών δουλειά, αλλά καλό είναι να μην παίζονται παιχνίδια στις πλάτες των μικρών αθλητών. Όσοι το δοκίμασαν έχασαν με την πάροδο του χρόνου.

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Αν και την έχω ανεβάσει πάνω από 5-6 φορές σήμερα είναι επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε. Λουσακιανοί χορευτές Λουσακιανός και ο βιολάτορας...
Μην ξεχάσετε οτι σήμερα πρέπει να δώσουμε το παρόν στο Δημαρχείο Κισάμου και να αποδείξουμε ότι θέλουμε να φτιαχτεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα το Μουσείο Μουσικών Κρήτης.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Στην Κίσαμο εκτός απο κάτι ΟΣΦΠ και ΠΑΟ δεν βλέπεις και πολλά συνθήματα που να έχουν σχέση με το ποδόσφαιρο, ούτε καν αυτό την παλιάς αγάπης της περιοχής του Κισαμικού. Στις Καλάθενες όμως...

ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ "Η ΓΡΑΜΒΟΥΣΑ"

Στις 17η Οκτωβρίου 2018, πραγματοποιήθηκε η προαποφασισμένη από την Τετάρτη 5 Απριλίου 2017 εναλλαγή στη θέση του προέδρου του Πολιτιστική Συλλόγου Προβολής Κισάμου "Η Γραμπούσα". Τον απερχόμενο πρόεδρο και άξιο συνεχιστή του έργου του αείμνηστου Θανάση Δεικτάκη, Γρυμπαουλάκη Δημήτριο θα αντικαταστήσει στα καθήκοντα του ο Γεωργιλάκης Γεώργιος μέχρι το πέρας της θητείας  του διοικητικού συμβουλίου.
Το ΔΣ ευχαριστά για το πάθος, την αφοσίωση, την υπομονή και την επιμονή του τον απερχόμενο πρόεδρο Γρυμπαουλάκη Δημήτριο και εύχεται καλές εργασίες στα πολιτιστικά δρώμενα της Κισάμου στον νέο πρόεδρο Γεωργιλάκη Γεώργιο. Όλα τα μέλη του ΔΣ θα συνεχίσουμε με την ίδια όρεξη για προσφορά να συμβάλουμε με κάθε τρόπο στην ανάδειξη της τοπικής κληρονομίας της Κισάμου και στην διάδοση τόσο των εθίμων της όσο και των παραδόσεων ολόκληρης της επαρχίας Κισάμου.
Η σύνθεση του νέου ΔΣ είναι η ακόλουθη:
Γεωργιλάκης Γεώργιος πρόεδρος
Γρυμπαουλάκης Δημήτρης Α' αντιπρόεδρος
Χατζάκης Αντώνης Β' αντιπρόεδρος
Τσαλαπάκης Αντώνης γραμματέας
Καπής Δημήτριος ταμίας
Γεωργακάκης Κωσταντίνος υπεύθυνος πολιτιστικών εκδηλώσεων
Πολυχρονάκης Φόντας υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων
Πατεράκης Γεώργιος μέλος
Πασχάλης Δημήτριος μέλος

ΕΛΑΙΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΡΗΤΗ

Σημαντική εκδήλωση την Τέταρτη 24 Οκτωβρίου στο ξενοδοχείο Grecotel Creta Pallas στο Ρέθυμνο
Οι βασικοί στόχοι και το πρόγραμμα εκδήλωσης
Η προώθηση του ελαιοτουρισμού στην Κρήτη θα αποτελέσει το αντικείμενο της εκδήλωσης που θα οργανωθεί την ερχόμενη Τέταρτη 24 Οκτωβρίου στο Grecotel Creta Pallas στο Ρεθυμνο.
Η εκδήλωση αυτή που οργανώνεται από τον ΣΕΔΗΚ, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τους Δήμους Ρεθύμνου και Ηρακλείου καθώς και Όμιλο Δασκαλαντωνάκης NDF
αποτελεί την δεύτερη εκδήλωση που γίνεται στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ελιάς 2018, μετά την εκδήλωση που ήδη έγινε με μεγάλη επιτυχία στο ΜΑΙΧ στα Χανιά.
Όπως αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι οργανωτές των εκδηλώσεων, το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου (ΔΣΕ) - που αποτελεί τον μεγαλύτερο στον Κόσμο Οργανισμό για την Ελαιοκομία στον οποίο μετέχουν όλα τα Ελαιοπαραγωγικά και Καταναλωτικά Κράτη του Κόσμου και εδρεύει στην Μαδρίτη - όρισε για το 2018 διάστημα από 1 Οκτωβρίου -31 Νοεμβρίου σαν χρόνο για την τέλεση εκδηλώσεων για την «Παγκόσμια Ημέρα Ελαιοκομίας» σε όλες τις χώρες του κόσμου.
Παράλληλα κάλεσε τους φορείς όλων .....

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΟΚ

 Ο Αθλητικός Όμιλος Κισάμου ανακοινώνει την ενεργοποίηση και λειτουργία του Τμήματος Αντισφαίρισης στην πόλη μας! Το τέννις είναι ένα συναρπαστικό άθλημα, κατάλληλο για όλες τις ηλικίες από 6 μέχρι 96 χρονών. Είναι ένα άθλημα που βελτιώνει τη φυσική κατάσταση, προάγει την ευεξία, συμβάλλει στην ευγενή άμιλλα και στον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των αθλουμένων, δίνει τη δυνατότητα απόκτησης τεχνικών δεξιοτήτων, που επιτρέπουν σε μικρό χρονικό διάστημα σ’ έναν αρχάριο παίκτη, να απολαύσει με ασφάλεια έναν ενδιαφέροντα αγώνα. Είναι ένα άθλημα που ταιριάζει σε μικρούς και μεγάλους, γυμνασμένους και λιγότερο γυμνασμένους, σε άνδρες και γυναίκες, σε κάθε σωματότυπο και που προσφέρει ένταση και έντονες συγκινήσεις σε παίκτες και φιλάθλους. Απευθύνεται σε κάθε ηλικιακό, κοινωνικό και μορφωτικό επίπεδο και δεν απαιτεί πολυέξοδο εξοπλισμό, όπως παρεξηγημένα πολλοί νομίζουν. Ο Όμιλος μας τη φετινή χρονιά θα συνεργαστεί για την λειτουργία και οργάνωση του Τμήματος αντισφαίρισης, με τον Καθηγητή Φυσικής Αγωγής και έμπειρο Προπονητή Τέννις κ. Φιλώτα Πέτρου, ο οποίος θα έχει και την ευθύνη υλοποίησης του όλου προγράμματος. Θα λειτουργήσουν Τμήματα Παιδιών Δημοτικού 6 – 12 ετών, Εφήβων μαθητών Γυμνασίου – Λυκείου 12 – 18 ετών και Ενηλίκων 18 ετών και άνω. Οι Προπονήσεις θα γίνονται στο Γήπεδο του ΘΕΟΧΑΡΑΚΕΙΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ από Δευτέρα έως Παρασκευή απογευματινές ώρες και Σάββατο πρωί. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι Προπονήσεις δεν θα ματαιώνονται αλλά θα γίνονται σε στεγασμένο χώρο μαζί με θεωρητικά αντικείμενα και μυϊκή ενδυνάμωση. Τα Τμήματα θα χωριστούν σε επίπεδο Αρχαρίων και Προχωρημένων παικτών και η έναρξή τους προγραμματίζεται για τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018. Για Πληροφορίες και Εγγραφές μπορείτε να απευθύνεστε στο κινητό τηλέφωνο του Προπονητή: 6974 752875 ΜΟΝΟΝ Απογευματινές ώρες. Σας περιμένουμε όλες και όλους, μικρούς και μεγάλους να σας γνωρίσουμε τον υπέροχο κόσμο του τέννις! 
 Ο ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΤΜΗΜΑ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ 

ΜΙΑ ΜΙΝΙ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΙΣ ΓΝΩΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΡΗΤΗΣ

Αύριο θα γίνει παρουσίαση της Μελέτης Μουσικών Κρήτης στο δημαρχείο Κισάμου. Το έργο που ξεκίνησε σαν ιδέα το 1999 απο τον Στέλιο Κουνελάκη έφτασε σήμερα να βρίσκεται τόσο κοντά στην υλοποίηση του που μας χρειάζεται όλους.
Απο τις σελίδες του blog έχουμε γράψει και έχουμε ανεβάσει γνώμες επώνυμες και ανώνυμες όλα αυτά τα χρόνια. 
Επειδή δεν θα τις ενθυμίστε σήμερα & αύριο θα κάνω ένα μικρό αφιέρωμα σε όλους αυτούς που επώνυμα κατέθεσαν την άποψη τους.
Πρώτα παραθέσω την γνώμη του φίλου Λευτέρη που την θεωρώ σαν πιο εμπεριστατωμένη, και αιτιολογημένη.
" Συζητιέται εδώ και αρκετό καιρό η εν λόγω κίνηση. Και μαθαίνουμε ότι τώρα τελευταία, μπαίνει με περισσότερη ενεργητικότητα η δημιουργία του μουσείου. Θετικό; Σίγουρα ναι άλλωστε ό,τι έχει να κάνει με τον πολιτισμό μας και μάλιστα, με τον ποιοτικό πολιτισμό, μας βρίσκει σύμφωνους.
Ο Στέλιος Κουνελάκης, δραστήριος Λουσακιανός, πρώην δημοτικός σύμβουλος στην Κίσαμο, έχει κάνει τον δικό του, προσωπικό αγώνα, για την πραγματοποίηση αυτής της ιδέας, μιας ιδέας που αν πάρει σάρκα και οστά, σίγουρα θα καινοτομήσει στο πολιτιστικό και μουσικό γίγνεσθαι της Κρήτης.
Δεν είναι όμως λίγες οι φωνές της όποιας αντιλογίας. Και αυτές οι φωνές έχουν είτε τοπικιστικό, είτε προσωπικό, είτε ιδιοτελές υπόβαθρο. Για να είμαστε και ειλικρινείς, καλά κάνουν και υπάρχουν αυτές οι φωνές, άλλωστε δημιουργούν υγιές διάλογο.
Η Κίσαμος, έχει ένα πράγμα για να καυχάται περισσότερο από όλα: Την μουσική της κουλτούρα και την στρατιά των καλλιτεχνών, τραγουδιστών, χορευτών, μαντιναδολόγων. Δυστυχώς όμως, οι επίσημοι φορείς, οι πολιτιστικοί σύλλογοι, έχουν αφήσει όλη αυτή την στρατιά ελέω Θεού. Πολλοί λαϊκοί μας καλλιτέχνες έχουν ξεχαστεί από τους πάντες και είναι ελάχιστες, αλλά αξιέπαινες, οι προσπάθειες καταγραφής τους. Επίσης, στην σημερινή εποχή, που έχει εμπορευματοποιηθεί η μουσική μας, φαντάζει πολύ ρομαντικό έως...παλιομοδίτικο το "ασπρόμαυρο" πλάνο των παλιών μουσικών και χορευτών.
Αλλά και το χειρότερο, η Κίσαμος, δεν έχει σταθεί στο ύψος της, αποδίδοντας φόρους και τιμές. Αντιθέτως, αρέσκεται στα "πανηγυράκια", τιμώντας πολλές φορές(για το θεαθήναι) ανθρώπους που δεν έχουν ΚΑΜΙΑ σχέση με την περιοχή και καμία απολύτως προσφορά στην περιοχή. Μιλώντας παλιότερα με έναν φίλο από τα Ανώγεια, μας είπε χαρακτηριστικά "να είχαμε έστω μισό Ναύτη, μισό Κουτσουρέλη, θα τρανταζόταν η Κρήτη από τις εκδηλώσεις που θα κάναμε για την μνήμη τους". Εμείς δυστυχώς, δεν τραντάζουμε ούτε το... Καστέλλι.....!!
Στην δημιουργία του Μουσείου αυτού, η πρόταση που έχουμε να κάνουμε και σαφώς θα την αιτιολογήσουμε, είναι να συμπεριληφθούν όλοι οι "υπηρέτες" της μουσικοχορευτικής παράδοσης του νομού Χανίων. Μην ξεχνάμε, ότι τα Χανιά γενικότερα είναι μια πλουσιότατη περιοχή, μια πραγματική κοιτίδα του μουσικοχορευτικού μας πολιτισμού. Όπως λοιπόν πρέπει να αποδίδουμε φόρο τιμής στους Κιώρους, στους Κουτσουρέληδες, στους Φαντήδες, στους Μαριάνους, στον Χάρχαλη κ.ο.κ., έτσι πρέπει να αποδίδουμε φόρους τιμής στον Κουφιανό, στον Πλακιανό, στον Βουρογιάννη, στον Κλεινάκη, στον Λεβεντάκη, στον Γαλαθιανό κλπ. Άλλωστε, κι αυτοί με τον τρόπο τους, επέδρασαν στην τοπική μας πολιτιστική κουλτούρα και άφησαν βαθιά χαραγμένα τα σημάδια τους.
Υπάρχει όμως και ο αντίλογος από μεριάς μας και σίγουρα, δεν έχει να κάνει με κανένα "τοπικιστικό κόλλημα", αλλά με ρεαλιστική και καθαρή εικόνα των πραγμάτων. Η ίδρυση αυτού του μουσείου με παγκρήτιο χαρακτήρα, είναι κάπως άστοχη και αδόκιμη, κι αυτό γιατί η χανιώτικη "υφή" αυτών των πραγμάτων έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις μουσικές τάσεις των υπολοίπων νομών. Δηλαδή, ο λυρισμός για παράδειγμα που επιδεικνύει η ανατολική Κρήτη, δεν έχει καμία σχέση με την δωρικότητα των Λουσακιών και των Χανίων γενικότερα. Θα είναι προτιμότερο και κατά την γνώμη μας, πιο ωφέλιμο, το να υπάρχει ένα ανάλογο μουσείο ανά νομό που να παρουσιάζει την τοπική μουσική και χορευτική ιστορία, έτσι ώστε ο επισκέπτης να έχει την ευχέρεια να μαθαίνει και να αναγνωρίζει την ποικιλομορφία που υπάρχει (ή, έστω υπήρχε) στο νησί μας, σε κάθε νομό, σε κάθε επαρχία. Άλλωστε, αυτό το πολύβουο και πολύχρωμο πολιτιστικό και μουσικοχορευτικό μωσαϊκό της Κρήτης, είναι το σημαντικότερο στοιχείο που κάνει την κρητική παράδοση να ξεχωρίζει παντού.
Υπάρχει όμως και άλλο ένα ερώτημα που πολλοί έχουν θέσει: Γιατί στην Κίσαμο, στις Λουσακιές αυτό το μουσείο και όχι για παράδειγμα, στα Κεραμιά, στον Αποκόρωνα, στα Σφακιά, στο Σέλινο;
Η απάντηση που μπορούμε να δώσουμε από μεριάς μας, ίσως να είναι περισσότερο κοντά στην πραγματικότητα: Διότι, η Κίσαμος, οι Λουσακιές ώς μάνα του κρητικού συρτού, είναι η περιοχή που κράτησε ανόθευτη και γνησιότερη, ίσως από κάθε άλλη περιοχή του νομού, την μουσικοχορευτική έκφραση. Αυτό ίσως να ακούγεται πολύ τοπικιστικό, σίγουρα όμως, οι καταξιωμένοι ερευνητές που ήρθαν κατά καιρούς στον τόπο αυτόν, δεν έχουν κανένα τοπικιστικό όφελος, αντιθέτως, τόσο ο αείμνηστος Αμαργιανάκης, όσο και οι διεθνούς φήμης μουσικολόγοι (Μποβύ, Λεϊντί, Μαγκρίνι κλπ), έδωσαν με τις καταγραφές τους ένα στοιχείο, ότι δηλαδή η μουσικοχορευτική παράδοση είναι ολοζώντανη και γνήσια σε αυτό το μικρό δυτικό άκρο του νησιού μας.
Ολοκληρώνοντας, θεωρούμε ότι ΟΛΟΙ οι φορείς του νομού μας, που ασχολούνται με τα της παράδοσης, με μπροστάρη τον σύλλογο μουσικών Χανίων "Ο Χάρχαλης", πρέπει να συνδράμουν και να στηρίξουν με διάφορες ενέργειες, την δημιουργία αυτού του μουσείου, που σίγουρα δεν θα έχει "ιδιωτική υφή", ούτε "ιδιοτελείς" σκοπούς, αλλά θα υπάρχει με μοναδικό γνώμονα την αναγνώριση προσώπων και πραγμάτων που ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ τα μέγιστα στον λαϊκό μας πολιτισμό και που θα διέπεται από αγάπη και μεράκι προς τα ήθη και έθιμα μας.

ΠΑΡΑΠΕΤΑΜΕΝΑ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

Ούτε ένα, ούτε δυο, αλλά εφτά (7) σκυλάκια άφησε κάποιος ευσυνείδητος Καστελιανός στην πόρτα ενός ξένου (Γερμανού) που μένει στην πόλη μας. Τώρα πλέον μετά τα τα σχολεία, τις παιδικές χαρές, το δημαρχείο, το Κτηνιατρικό Κέντρο της κυρία Δημανοπούλου, έχουμε και αυτήν την λύση... τους φιλεύσπλαχνους και ζωόφιλους επισκέπτες μας. Αυτοί ας αναλάβουν την βλακεία μας, μιας και τα πονάνε...
Τραγικές καταστάσεις σε πια περίοδο που κάλλιστα καθένας απο όλους αυτούς τους δήθεν ντόπιους φιλόζωους, θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα της απρόσμενης γέννας με μια στείρωση.
Φυσικά τα σκυλάκια δεν τα κράτησε ο Γερμανός και δεν υπήρχε λόγος να τα κρατήσει, βρίσκονται στην αυλή του Δημαρχείου, τα ταΐζουν ακόμα και οι γείτονες εκεί. Αν κάποιος ενδιαφέρετε για κανένα σκυλάκι ας πάρει απο αυτά. (φωτο αρχείου)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΩΝ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΤΟΥ ΛΕΠΡΟΥ

Επειδή μετά τα θυρανοίξια του Ιερού ναού του Οσίου Νικηφόρου του Λεπρού στο Σηρικάρι πολύς κόσμος θέλει να προσκυνήσει την εικόνα του Αγίου, η Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου ανακοίνωσε ότι ο Ναός θα λειτουργεί σύμφωνα με το ακόλουθο Πρόγραμμα. 
Κάθε Τετάρτη 16.00 μ.μ. έως 18.00 μ.μ. 
Κάθε Σάββατο 7.30 π.μ. έως 12.00 π.μ. και 16.00 μ.μ. έως 18.00 μ.μ.
Κάθε Κυριακή 11.00 μ.μ. έως 13.00 μ. και 16.00 μ.μ. έως 18.00 μ.μ. 
Ιερές Ακολουθίες για τον μήνα Οκτώβρη
Κάθε Σάββατο από 7.30π.μ. έως 10.π.μ. Όρθρος μετά Θείας Λειτουργίας
Κάθε Κυριακή από 17.00μ.μ. έως 18.00μ.μ Ιερά Παράκλησις του Οσίου Νικηφόρου.
Υπεύθυνος δια τις Ιερές Ακολουθίες, Ι. Μυστήρια και δωρεές (τοιχογραφίες) έχει οριστεί ο Ιερομόναχος π. Χρύσανθος, τηλ. επικ. 2824022281. Τηλέφωνα επικοινωνίας δια περαιτέρω ενημέρωση - πληροφορίες. Αιδ. Πρωτ. π. Εμμανουήλ Μπαργωτάκης, κιν. 6974843591, κα Νίκη 2822051131, κος Γιώργος 2822051233. 
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Δυο γίγαντες της Κρητικής μουσικής σε μια φωτογραφία που έχει τραβηχτεί στην Αθήνα τον περασμένο αιώνα. Μάλιστα πίσω γράφει και μια μαντινάδα που υπολογίζω ότι την έλεγε ο Κουνέλης.
"Όταν θωρώ την θάλασσα 
με τ' όμορφο ακρογιάλι
Θαρρώ πως βλέπω τα μάτια σου 
αγάπη μου μεγάλη"

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ο Χριστός στις πάνω Καλάθενες, μάλλον βυζαντινή εκκλησία του 15-16ου αιώνα, που έχει χάσει πλέον τις τοιχογραφίες της, μιας και όπως φαίνεται στο χωριό υπάρχει μπόλικος ασβέστης. Τα ίδια και η Παναγία εκεί κοντά. Πάντως ενδιαφέρον παρουσιάζει το κυπαρίσσι στα δυτικά του ναού που μεγαλώνει πάνω στον τοίχο.  

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επιστολή έστειλε ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Σταθάκης, προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου για τα κενά στα Σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης του Δήμου Κισάμου. 
"Ο Δήμος Κισάμου θέλει να εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία του για τα κενά που έχουν δημιουργηθεί στην Εκπαίδευση και συγκεκριμένα στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Κισάμου. 
Η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει, και τα λειτουργικά κενά συνεχίζουν να υφίστανται σε πολλούς κλάδους των σχολείων του Δήμου μας. 
Συγκεκριμένα, το 1ο Γυμνάσιο Κισάμου δεν έχει ακόμη στελεχωθεί από εκπαιδευτικούς. Τα κενά που υπάρχουν είναι: ενός (1) Φιλολόγου, ενός (1) εκπαιδευτικού Αγγλικής Γλώσσας και ενός (1) εκπαιδευτικού Μουσικής. 
Υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών και στο Τμήμα Ένταξης του 1ου Γυμνασίου, και συγκεκριμένα: ενός (1) εκπαιδευτικού φιλολόγου, δύο (2) εκπαιδευτικών μαθηματικών και δύο (2) εκπαιδευτικών του μαθήματος της Φυσικής. 
Στο 2ο Γυμνάσιο Κισάμου υπάρχει έλλειψη των παρακάτω κλάδων: 
Ενός (1) εκπαιδευτικού φιλολόγου, ενός (1) εκπαιδευτικού Πληροφορικής, δύο (2) εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας, ενός (1) εκπαιδευτικού Καθηγητή Τεχνολογίας, ενός (1) εκπαιδευτικού Μουσικής, ενός (1) εκπαιδευτικού  του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Στο Γενικό Λύκειο Κισάμου υπάρχει κενό ενός (1) εκπαιδευτικού, του μαθήματος της Βιολογίας. 
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα, αντιμετωπίζει το Επαγγελματικό Λύκειο Κισάμου, καθώς σ’ αυτό υπάρχουν σημαντικά κενά, τα οποία είναι: 
Δύο (2) εκπαιδευτικών Φιλολόγων, ενός (1) εκπαιδευτικού Οικονομολόγου, τριών  (3) εκπαιδευτικών του Τομέα Υγείας. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ειδικότητα του Τομέα Υγείας δεν έχει προσληφθεί αναπληρωτής από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ για την ειδικότητα του Φιλολόγου διέθεσε σε μια από τις προηγούμενες φάσεις αλλά στη συνέχεια αποσπάσθηκε σε άλλο σχολείο με αποτέλεσμα, λίγες ημέρες μετά την έναρξη του σχολικού έτους να μείνει κενή η συγκεκριμένη ειδικότητα. 
Με βάση τα παραπάνω ζητάμε την άμεση πλήρωση των εναπομείναντων κενών όλων των κλάδων της Β/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Κισάμου και να δοθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του, διότι η σχολική κοινότητα καθώς και το σύνολο της κοινωνίας θα πραγματοποιήσει κινητοποιήσεις ως έσχατο μέσο επίλυσης των δίκαιων αιτημάτων τους. 
Ο Δήμαρχος Κισάμου
Θεόδωρος Σταθάκης

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

ΣΤΟ ΒΛΑΤΟΣ

Για δεύτερη φορά φέτος στην Κίσαμο ο Ross Daly, τώρα στο Βλάτος στις βραδιές jazz που διοργανώνει ο πολιτιστικός σύλλογος στην παλιά αλειτούργητη εκκλησία της Υπαπαντής. Αύριο Πέμπτη στις 8.30 το βραδάκι, τιμή εισιτηρίου 10Ε.

ΓΑΜΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΕΙΣ ΛΑΚΚΟΥΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ

Με την επιμέλεια του Κώστα Φουρναράκη, φιλολόγου καθηγητή, διδάκτορα του  Πανεπιστημίου της Γρανάδας, τέως διευθυντή του Ιστορικού Αρχείου Κρήτης  πρόσφατα  κυκλοφόρησε το Βιβλίο «ΓΑΜΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΕΙΣ ΛΑΚΚΟΥΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ 1864.
Με το βιβλίο του αυτό ήρθε στο φως και εκδόθηκε αυτόγραφο ποίημα του Χατζή Μιχάλη Γιάνναρη, όπως ακριβώς σώζεται σε σταχωμένο τετράδιο 143 φύλλων με τίτλο στο εξώφυλλο «Κατάστιχα ΧΜιχάλη Γιάνναρη, γραμμένα το 1904, φυλασσόμενο στο Ιστορικό Αρχείο Κρήτης.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Φουρναράκης μας εκπλήττει με το να ανασύρει και να εκδώσει  για τους νεότερους μελετητές και όχι μόνο,  θησαυρούς του Ιστορικού Αρχείου Κρήτης.
Κύριο ζητούμενο αυτής της  μελέτης  του, όπως ο ίδιος αναφέρει στον πρόλογο του είναι να ανασύρει από τη αφάνεια ένα έργο που θα πλουτίσει τη λογοτεχνία μας και θα δώσει δείγματα του κρητικού ήθους.
Στη συνέχεια της μελέτης παρουσιάζεται ο ποιητής ΧατζηΜιχάλης Γιάνναρης σαν προσωπικότητα αλλά και το ιστορικό κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο γράφεται το ποίημα. Οι περισσότεροι τον ΧΜΓιάνναρη τον γνωρίζομε σαν οπλαρχηγό της Κυδωνίας που έφτασε μέχρι τα ύπατα αξιώματα επί κρητικής πολιτείας. Παράλληλα ο άνδρας αυτός είναι ένας πολυτάλαντος άνθρωπος με βαθιές ανθρωπιστικές αξίες. 
Γράφει ο Κ.Φ.  
«Στο πρόσωπο του Χατζημιχάλη έβλεπαν συγκεντρωμένες τις αρετές του αρχαίου Έλληνα και του χριστιανού. Τη λεβεντιά του Αχιλλέα, τη δύναμη του Αίαντα, την οξύνοια και φιλοπατρία του Οδυσσέα, τη φρόνηση του Νέστορα, την ευσέβεια και φιλανθρωπία των Αγίων του χριστιανισμού».
Με την έκδοση, λοιπόν αυτή γνωρίζομε ένα άλλο ΧΜΓιάνναρη που πέρα από τα πολιτικά και στρατιωτικά ζητήματα της εποχής του τον απασχολεί και ο πνευματικός πολιτισμός. Είναι ενήμερος και για τα λογοτεχνικά ζητήματα της εποχής. Η πλούσια βιβλιοθήκη του πέρα από ιστορικά βιβλία και θρησκευτικές μελέτες περιέχει  Σολωμό, Ροίδη κ.α.λογοτέχνες. Παράλληλα αρχές του 1900 αρχίζει να αναπτύσσεται η επιστήμη της Λαογραφίας, στην Ελλάδα, επιστήμης που καταγράφει τα ήθη και έθιμα και τις αξίες ενός λαού, στοιχεία συνεκτικά των κοινωνιών και επίσης κάνει την εμφάνιση του το ηθογραφικό μυθιστόρημα με τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, Γ. Βιζυηνό πράγματα για τα οποία ο ποιητής είναι ενήμερος.
Σε μια εποχή που διαπιστώνει μια χαλάρωση του αξιακού χαρακτήρα της κοινωνίας της Κρήτης εξ αιτίας της επίδρασης των ξένων Δυνάμεων στην  Κρήτη, με την εγκατάσταση ξένων προξένων στη νήσο, ο ποιητής γράφει το ποίημα του «Κρητικός Γάμος εις Λάκκους Κυδωνίας», θεωρώντας ότι η αναφορά σε παλαιά αγνά ήθη μπορεί να συμβάλει στην συνοχή της κοινωνίας της Κρήτης και την διατήρηση του κοινωνικού ιστού.
Το έργο αυτό του Γιάνναρη είναι ένα επύλλιο (μικρό έπος), ένα αφηγηματικό ποίημα σε λαϊκό ύφος με ομοιοκατάληκτα δίστιχα όπου παρουσιάζεται ένας γάμος της εποχής εκείνης και μέσα από τα «διαβατήρια» έθιμα που ακολουθούνται φαίνεται ο αξιακός χαραχτήρας μιας κοινωνίας.
Ο Γάλλος εθνολόγος- λαογράφος Arnold van Cennep παρατηρεί ότι μέσα σε μια κοινωνία όταν ένα άτομο μεταβαίνει από μια ηλικιακή κατάσταση σε άλλη τελούνται διαβατήριες τελετές για να επισημοποιηθεί αυτή η νέα κατάσταση. Ο ποιητής φυσικά δεν γνωρίζει καν το  θεωρητικό αυτό πλαίσιο, ούτε προσεγγίζει μουσειακά την παράδοση. Απλά την βιώνει καθημερινά, σημειώνει ο μελετητής Κ.Φ. Έτσι σαν οπλαρχηγός εκ Κυδωνίας βρίσκεται με άλλους οπλαρχηγούς στους Λάκκους Κυδωνίας το 1864 όπου γίνεται ο γάμος και τον οποίο περιγράφει στο ποίημα του. Να σημειωθεί ότι ο γάμος στην Κρήτη, καθώς και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις ενίοτε παίρνουν τη μορφή εθνοπανηγύρεων και γίνονται η κάλυψη συγκέντρωσης αρχόντων και οπλαρχηγών για συζήτηση πολιτικών και επαναστατικών ενεργειών. Δεν είναι τυχαία η σύμπτωση ότι ευθύς μετά το 1866 ξεσπά η κρητική επανάσταση. Επίσης εικάζεται ότι μάλλον ο ποιητής τον δικό του γάμο περιγράφει, όταν στα τριάντα πέντε του χρόνια  παντρεύεται την δεκαεξάχρονη Ελένη, η οποία και πεθαίνει στα δεκαεπτά της πάνω στη γέννα της. Για λόγους μετριοφροσύνης, επειδή ο γάμος είναι μεγαλειώδης ο ποιητής παρουσιάζεται να είναι παρατηρητής κάποιου γάμου.
Ας σημειωθεί ότι ο κανόνας της εποχής όριζε ηλικιακά ο γαμπρός να είναι γύρω στα 35 η δε νύφη γύρω στα δεκαεπτά.
 Παρά το περιορισμένο του χώρου αξίζει να αναφερθεί ο τρόπος που παρουσιάζει ο μελετητής τις αφηγηματικές τεχνικές που ο ΧΜ Γιάνναρης  χρησιμοποιεί στις θεματικές ενότητες του γάμου. «Στην πρώτη ενότητα περιλαμβάνονται οι τελεστικές πράξεις που οδηγούν στον αποχωρισμό της νύφης από το πατρικό σπίτι. Υποτίθεται έχει προηγηθεί η πρόταση του γαμπρού από τους προξενητάδες και η αποδοχή της πρότασης από την οικογένεια. Σάββατο λοιπόν, ξεκινά ο γάμος  με  την άφιξη καλεσμένων,το τραπέζι της παραμονής, το στόλισμα της ζόγιας(στέφανα), Κυριακή ξεκίνημα για το πάρσιμο της νύφης. Ο αποχωρισμός γίνεται μόνο αν δοθούν πολλές βεβαιώσεις μέσα από δίστιχα και μαντινάδες πως η νύφη θάναι ευτυχισμένη. Αξιόλογος ο διάλογος με μαντινάδες για να πείσουν οι γαμηλιώτες και να πάρουν τη νύφη αφού της φορέσουν την ζιόγα. Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει το μυστήριο του γάμου. Μετά τη στέψη η νύφη οδηγείται στου γαμπρού το σπίτι όπου και ακολουθεί πολυήμερο γλέντι με πάνδημη συμμετοχή της κοινότητας στη χαρά για τη μετάβαση του ζευγαριού στην έγγαμη ζωή, με την ευχή πάντα για καλούς απογόνους. Τις επόμενες μέρες εξακολουθούν διασκεδάσεις και η φιλοξενία των ξένων στα σπίτια του χωριού, καθώς και διάφοροι αγώνες αθλητικοί, κωμικά λαϊκά δρώμενα, μαντιναδομαχίες κ.α. από ανθρώπους όλων των ηλικιών, άνδρες και γυναίκες, που σαν ιντεμέδια παρεμβάλλονται. Την Πέμπτη αρχίζει η αναχώρηση των γαμηλιωτών, αφού τους έχει γίνει πρόσκληση για τον αντίγαμο.
Η Τρίτη ενότητα είναι ο αντίγαμος στους λάκκους Κυδωνίας. Δεκαπέντε μέρες μετά έρχονται οι συγγενείς της νύφης να επισκεφτούν το καινούριο σπιτικό. Με αυτές τις τελετές ενώπιον του χωριού επικυρώνεται η οριστική ενσωμάτωση του νέου ζευγαριού στην κοινωνία και η έναρξη της καινούριας ζωής. Με βάση τα παραπάνω διευκρινίζει ο μελετητής και  μας παραπέμπει στο μοντέλο της Γαλλικής σημειωτικής σχολής όπου στην ανάλυση του εθίμου διαπιστώνει ότι το γαμήλιο έθιμο στην Κρήτη είναι η στόχευση του γαμπρού σε μια κοπέλα οι διαπραγματεύσεις για την συναίνεση το πάρσιμο και η επιστροφή στο σπίτι του σαν νικητής. (Αρκετές είναι οι φορές  που κλέβει τη νύφη σε περίπτωση μη συναίνεσης). Θα μπορούσαμε να συμπληρώσουμε ότι αυτό το έθιμο επικράτησε στη δυτική Κρήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι είναι θρίαμβος η απόκτηση αρσενικού τέκνου και ότι ολόκληρα χωριά έχουν ονομαστεί απο ονόματα οικογενειών. Σε αντίθεση με την Ανατολική Κρήτη, όπου ακολουθείται το έθιμο των νησιών του Αιγαίου και η νύφη παίρνει προίκα το σπίτι για μεγαλύτερη ασφάλεια και εκεί στελιώνει το νοικοκυριό μαζί με τον άντρα της.
Το νέο βιβλίο του Κώστα Φουρναράκη,αγαπητού μαθητή μας στο σχολείο είναι ένα επιστημονικό σύγγραμα, στηριγμένο σε πλούσια βιβλιογραφία, και πλούσια διακειμενικότητα, χρήσιμο σε λαογράφους, σε φιλολόγους, κοινωνιολόγους, ψυχολόγους και ιστορικούς, επίσης όμως προσιτό και στον απλό κόσμο.
Επίμετρο  οφειλόμενη αναφορά γι΄αυτούς που έφυγαν.
Το βιβλίο του ο Κ. Φουρναράκης το αφιερώνει στη μάνα του που έφυγε για τον ουρανό, όταν το βιβλίο τυπωνόταν. Πολλά οφείλει στη μάνα και τη γιαγιά του όπως συχνά αναφέρει και τα συνοψίζει στο του Σολωμού «Του τέκνου σύρριζα στο νου Θεού της μάνας μάτι. Τη  θυμάμαι πάντα με πόση ευγένεια και σεβασμο ερχόταν να ζητήσει την πρόοδο του παιδιού της στο σχολείο. Λίγους μήνες πριν είχε φύγει για τον ουρανό και ο πατέρας του Πέτρος. Ο Πέτρος και η Δαμασκηνή Φουρναράκη μαζί με τα δυο τους παιδιά τον Κωστή και τον Αντώνη ήταν μια από τις ωραίες οικογένειες της Κισάμου. Έμπορος ο Πέτρος για χρόνια στην αγορά του παλιού Καστελιού ευγενικός κοινωνικός, είχε το μαγαζί με τα κεριά τις λαμπάδες και άλλα εκκλησιαστικά είδη και για πολλά χρόνια εξυπηρετούσε τους πιστούς και όλες τις εκκλησίες της γύρω περιοχής. Σήμερα ο γιος του  Αντώνης συνεχίζει την εμπορική παράδοση με άλλη μορφή εμπορίου. Με τα παιχνίδια και τα μουσικά όργανα είναι η χαρά των παιδιών της Κισάμου. Η ψυχή τους αναπαυμένη  μπορεί να χαίρεται για τα παιδιά τους τον Κώστα και τον Αντώνη και τον νεαρό Πέτρο τον εγγονό τους φοιτητή πια στο πανεπιστήμιο.
Γιώργος Πευκιανάκης –Ευτυχία Δεσποτάκη
Φιλόλογοι

ΗΤΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΟ ΚΙΣΑΜΟΥ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ

Την Κυριακή 14 Οκτωβρίου συνεχίστηκε το πρωτάθλημα Μπάσκετ Εφήβων του Αθλητικού Ομίλου Κισάμου. Η ομάδα του Ομίλου έπαιξε στο Κλειστό Γήπεδο Ταυρωνίτη με την αντίστοιχη ομάδα του ΑΟ Ακρωτηρίου και ηττήθηκε με σκορ 70 – 24.
Το σκορ δεν αντιπροσωπεύει την έκβαση του αγώνα, η ομάδα του Αθλητικού Ομίλου ενώ πίεζε σε όλο το γήπεδο και είχε μία καλή άμυνα δεν μπόρεσε να βρει εύκολα το καλάθι και γι αυτό περιορίστηκε σε χαμηλό σκορ. Μετά το τέλος του πρώτου δεκαλέπτου η ομάδα του Αθλητικού Ομίλου δεν μπόρεσε να ακολουθήσει την αντίστοιχη ομάδα του Ακρωτηρίου που ήταν γρήγορη και εύστοχη.
Για την ομάδα μας συμμετείχαν: ΒΕΡΥΚΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 1, ΒΕΡΥΚΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ 10, ΔΡΑΠΑΝΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 2 , ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 2, ΛΙΑΓΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΡΑΙΣΑΚΗΣ ΙΩΣΗΦ 7, ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΜΑΡΙΟΣ 2, ΤΣΟΥΓΑΝΝΑΚΗΣ ΤΑΣΟΣ, ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ

Με αφορμή την επίσκεψη της Α.Ε. Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκοπίου Παυλοπούλου, την Α.Θ. Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως κ.κ. Βαρθολομαίου του Α’, του Μακαριωτάτου Πατριάρχη της Αγίας Πόλεως Ιερουσαλήμ κ.κ. Θεοφίλου Γ’, των λοιπών επισήμων, και του περιουσίου λαού, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Οκτωβρίου για την τέλεση των Θυρανοιξίων του Ναού του Οσίου Νικηφόρου του Λεπρού, στο Σηρικάρι Κισάμου, ο Δήμος Κισάμου ευχαριστεί θερμά όλους όσους συνέβαλαν, ώστε να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να μπορέσουν οι επίσημοι προσκεκλημένοι αλλά και οι χιλιάδες πιστοί να επισκεφθούν την Τοπική Κοινότητα Σηρικαρίου.  
Ο Δήμος Κισάμου ευχαριστεί θερμά ......

ΦΩΤΟ QUIZ

Νεότατοι τότε ..ο ένας Πάπας-Πατριάρχης σήμερα ο άλλος Μητροπολίτης και οι δυο με μεγάλη ιεραποστολική δράση με συνέχεια.

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018

ΕΣΚΑΣΑΝ ΤΗΝ ΝΑΡΚΗ...

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επιχείρηση εξουδετέρωσης θαλάσσιας νάρκης του B' Παγκοσμίου Πολέμου, μέσω ελεγχόμενης έκρηξης,  από στελέχη της Διοίκησης Υποβρύχιων Καταστροφών (ΔΥΚ), στον κόλπο της Κισάμου.
Να θυμίσουμε οτι η νάρκη είχε βρεθεί κοντά στην Πλάκα, απο τον ιδιώτη Μπατσάκη Ιάκωβο. Μεταφέρθηκε στα ανοικτά του Άι Γιάννη του Ντάμιαλη όπου την εξουδετέρωσαν. (φωτο) 
Φωτο Γ. Γεωργιλάκης

ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΛΕΕΙ ..ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΚΙΟΛΑΣ

Είπε ο Κυριάκος: "Έχουμε πει ότι ως προς την αυτοδιοίκηση του 1ου βαθμού οι δημότες θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να επιλέξουν τους καλύτερους τοπικούς άρχοντες, με γνώμονα το ποιος είναι καλύτερος για να αντιμετωπίσει τα τοπικά προβλήματα. Η Νέα Δημοκρατία δεν πρόκειται να δώσει χρίσματα στις αυτοδιοικητικές εκλογές 1ου βαθμού. Θα περιοριστούμε στη στήριξη την οποία έχουμε δώσει στις περιφέρειες. Θα ακούσουμε τις απόψεις και τις προτάσεις των τοπικών κοινωνιών, αλλά όπως έχω πει πολλές φορές, όσο απομακρυνόμαστε από την κεντρική εξουσία, τόσο οι δημότες πρέπει να είναι ελεύθεροι να κάνουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές για τους δήμους τους."
-Η Ν.Δ δεν το έκανε ποτέ αυτό, εκτός από κάτι περιπτώσεις που ήταν στα υπό διάλυση, το αντίθετο βέβαια με το ΠΑΣΟΚ που το κάνει έτσι και αλλιώς πάντα, μιας και έχει τον τρόπο και τους ανθρώπους. Τώρα στην γειτονιά μας το ΠΑΣΟΚ ξέρουμε ποιος το εκπροσωπεί και την Ν.Δ ξέρουμε ποιος την θέλει (σαν υποστηρικτή). Βασικά μπορεί να είμαστε και μπερδεμένοι λίγο, μιας και εμείς εδώ εκτός απο τα κομματικά μας πιστεύω βάζουμε ολίγον παραπάνω, τις συμπάθειες, τις κουμπαριές, τις υποσχέσεις και τις αντεκδικήσεις....
Τώρα που ο Κυριάκος θα ακούσει και τις προτάσεις των τοπικών κοινωνιών!!! που όπως καλά ξέρουμε βγαίνουν πάντα απο το στόμα του προέδρου της τοπικής, θα ήθελα να ξέρω ποιος θα έχει την τιμητική του, στην περιοχή μας;  
'Ε ρε γλέντια όταν κάποιοι από την προσπάθεια τους να φανούν ουδέτεροι έχουν αναγκαστεί να .. υπογράψουν. 
- Ναι στην γειτονιά μας χρειάζεσαι υπογραφή για να μπεις σε ένα συνδυασμό της αυτοδιοίκησης ή τουλάχιστον μια δήλωση, ότι δεν θα πας σε κανένα άλλο... και φυσικά αυτή η δουλειά που είναι δύσκολη την έχουν αναλάβει οι καλύτεροι εκλογολόγοι. 
Για να δούμε στο τέλος τα ξέτελα μας... γιατί με το να μαζεύεις υπογραφές δεν σημαίνει ότι είσαι και ο καλύτερος (αυτό είναι δοκιμασμένο στην γειτονιά μας). Εξάλλου εμείς από ανέκαθεν πάμε εναλλάξ..μια σου μια μου, οπότε μην απελπιστεί κανένας, την επόμενη φορά θα είναι η σειρά του. (κάνεις δεν κάνεις τα υποσχεθέντα)
Όσο για το ΣΥΡΙΖΑ κάπου θα κολλήσει.... παραλλαγή πράσινου κόμματος είναι, ειδικά στην επαρχία..
Αυτά...

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ

Το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Κισάμου στο πλαίσιο εθελοντικών δράσεων  πρόκειται να υλοποιήσει μαθήματα ελληνικής γλώσσας για ενήλικες με προτεραιότητα σε μετανάστες και πρόσφυγες.
Τα μαθήματα ξεκινούν από τις 31 Οκτωβρίου 2018 και θα γίνονται κάθε Τετάρτη και ώρα 7-8 το απόγευμα. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Πληροφορίες- Εγγραφές έως και τη Δευτέρα 29  Οκτωβρίου στο Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Κισάμου  από τις 09.00 έως τις 14.00 καθημερινά. 
Πληροφορίες : Πευκιανάκη Χρυσή-Κοινωνική Λειτουργός και Μπαλάσκα Κων/να Ψυχολόγος, τηλ. Επικοινωνίας: 2822031989 και 2822083105, FACEBOOK: Κέντρο Κοινότητας Κισάμου,
Ε-mail kentrokoinotitaskisamou
Επίσης εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να διδάξουν εθελοντικά μαθήματα ελληνικής και αγγλικής γλώσσας, μπορούν να απευθύνονται στο Κέντρο Κοινότητας  στα ίδια τηλέφωνα.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

Οι εργαζόμενοι της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης (ΟΑΚ), με βαθύτατη συγκίνηση, ευχαριστούν θερμά την Α.Θ. Παναγιότητα τον Οικουμενικό Πατριάρχη, κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ Α΄ και την Α.Ε. τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπιο Παυλόπουλο για την αναγνώριση της διακονίας και της καταλλαγής του Ιδρύματος σε οικουμενικό επίπεδο, υπό την πνευματική καθοδήγηση και στήριξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου.
Η αναγνώριση αυτή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018, μέσα σε κλίμα κατάνυξης και συγκίνησης, κατά τη Θεία Λειτουργία στην ιστορική Ιερά Μονή Παναγίας Οδηγήτριας Γωνιάς, καθώς η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης, κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ Α΄ προχείρισε τον Γενικό Διευθυντή της ΟΑΚ, Δρα Κωνσταντίνο Ζορμπά σε Άρχοντα του Οικουμενικού Θρόνου, απονέμοντάς του το Οφφίκιο του «Ιερομνήμονος» της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, τιμώντας τον για τη συνολική προσφορά του στην Ορθοδοξία. Την ίδια ημέρα, η παρουσία πολλών και υψηλών καλεσμένων στην επετειακή εκδήλωση του Ιδρύματος, μάς ενθάρρυνε για να συνεχίσουμε το έργο του, σύμφωνα με όσα άφησαν οι προκάτοχοί του και οι Ιδρυτές του, που επικεντρώνεται στον σημαντικό ρόλο του στην Κρήτη, την Ελλάδα και τον κόσμο και στον διάλογο μεταξύ Εκκλησίας και Κοινωνίας.
Οι εργαζόμενοι του Ιδρύματος ευχαριστούν την Α.Θ. Παναγιότητα τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ Α΄, τους Προκαθήμενους, την Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο της Εκκλησίας της Κρήτης, τον Πρόεδρο του Ιδρύματος Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιο, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, για τη μέχρι σήμερα στήριξη του όλου έργου του και υπόσχονται ότι θα συνεχίσουν να στηρίζουν με τη διακονία τους και την ίδια ψυχική δύναμη την προσφορά της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης στον κόσμο.
Εκ των εργαζομένων του Ιδρύματος

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Κρύα Βρύση, στάση του ΚΤΕΛ, γραμματοθυρίδα, κάθισμα για ξεκούραση, όλα τα παρέχει το... κυπαρίσσι. Κάτι τέτοια μας κάνουν διάσημους.
Φώτο Γ. Γεωργιλάκης

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

Ο Νικόλαος Ρενιέρης γεννήθηκε στα 1758 στη θέση Παλαιά Ρούματα της περιοχής Κισάμου, Χανίων Κρήτης, καταγόμενος, σύμφωνα με τον Σάθα από την βενετική οικογένεια των Renier. [1] Σπούδασε ιατρική στο Μονπελιέ της Γαλλίας και στην Πίζα της Ιταλίας. Άσκησε το ιατρικό επάγγελμα έως την έναρξη της Επανάστασης, οπότε και κατέφυγε στα Κύθηρα, διωκόμενος από τους Οθωμανούς. Εκλέχθηκε πληρεξούσιος της Κρήτης στην Γ’ Εθνοσυνέλευση. Αν και σε προχωρημένη ηλικία, ο Ρενιέρης εξελέγη, ύστερα από πρόταση του Κολοκοτρώνη, τον Ιούνιο του 1827 στη θέση του προέδρου της Βουλής. Μετά την εκλογή του, η Βουλή παρέμεινε αρχικά στον Πόρο και την Ερμιόνη, ενώ είχε αποφασιστεί να εγκατασταθεί στο Ναύπλιο, την έδρα της Κυβέρνησης. Με την ανάληψη της προεδρίας από το Ρενιέρη στις 20 Ιουνίου 1827 η Εθνοσυνέλευση αποφάσισε να ακυρώσει παράνομες εκποιήσεις εθνικών κτημάτων που είχαν προηγηθεί, επέτρεψε τον υπό όρους εποικισμό της χώρας από ορθοδόξους για τη δημο­γραφική της τόνωση, προέβλεψε ειδικό συμβούλιο για την προώθηση συμβι­βασμού με τους Οθωμανούς και ασχολήθηκε με την αναπλήρωση του κυβερνήτη Καποδίστρια έως την άφιξή του......