Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΙ ΚΑΔΟΙ.....

Τελικά κλέβουν και κάδους .... και να ήταν γεμάτοι να πω στο γέροντο -διάολο πεινούνε, αλλά να κλέβουν ... τους άδειους;
- Πάντως, για να σοβαρευτούμε, αυτό που γίνεται στο μικροαστικό Καστέλλι μας δεν έχει προηγούμενο ..... εφαρμόζουν τους νόμους για τους κάδους - πολύ σωστά, πρέπει να έχουν στάνταρ μέρος που θα βρίσκονται και κανένας δεν έχει δικαίωμα να τοποθετεί κάδους σκουπιδιών πλην του δήμου- αλλά από την άλλη ξεχνούν (ηθελημένα;) ότι το ΚΤΕΛ πάει όπου γουστάρει και αυτοτοποθετείται!!!!

ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ

Mετά από 6 χρόνια λειτουργίας το μουσείο Κισάμου-το καλύτερο μικρό Μουσείο της Ελλάδος - και παρ' όλη την ως και σήμερα καλή επισκεψημότητα του δεν είχε περιληφθεί σαν επισκέψιμο μουσείο σε καμιά οργανωμένη εκδρομή στο νομό μας, από κανένα τουριστικό πρακτορείο.
Φέτος για πρώτη φορά το έβαλε στο πρόγραμμα του το Ισπανικό τουριστικό γραφείο ATLANTIS με δυο επισκέψεις την βδομάδα.
Μπορεί να είναι δειλά τα πρώτα βήματα αλλά η συνέχεια ελπίζουμε να είναι η αναμενόμενη, φυσικά ας το καταλάβουν και οι "παράγοντες" που μετακινούν τις "μάζες". Ας καταλάβουν ότι υπάρχουν πολλά που μπορούν να δείξουν στην πιο όμορφη μεριά της Κρήτης και ας σταματήσουν να θεωρούν την πόλη της Κισάμου περασιάρικη και κουραστική πόλη.

ΟΛΑ ΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΛΩΣ

Όλα βαίνουν καλώς σήμερα στην πόλη της Κισάμου ........ χωρίς ίχνος ειρωνείας και κακίας !!!
Αφού έτσι θέλουν να τα βλέπουμε .....προσπαθούμε και εμείς .... ξεκινώντας με την πρόταση "όλα βαίνουν καλώς" ... μπας και το πιστέψουμε!!! 

ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΟΥΦΙΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΑΣ....

Επειδή δεν έχουν αφήσει ούτε κλαδάκι να μην το πετσοκόψουν...και επειδή η καταστροφή είναι τεράστια για τους ασυνείδητους που κόβουν πλέον τα λίγα δάση για να τα κάνουν ξυλεία και κάρβουνα οι Δασικές Υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων λειτουργούν και τις απογευματινές ώρες των εργασίμων ημερών καθώς και τα Σάββατα, τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες εργασίας, με καθημερινές περιπολίες συνεργείων επιφυλακής από τις 7:30 το πρωί έως και 22:00 το βράδυ.
Τα τηλέφωνα των Διευθύνσεων Δασών των Περιφερειακών Ενοτήτων που θα καλούνται από σταθερό και κινητό είναι τα παρακάτω:
Δ/νση Δασών Χανίων 2821097317
Δ/νση Δασών Ρεθύμνου 2831023308
Δ/νση Δασών Ηρακλείου 2810264940
Δ/νση Δασών Λασιθίου 2841082490

ΤΟ ΑΣΤΕΓΟ.....

Οι βδομάδες περνάνε.....οι μήνες περνάνε και ακόμα το ΚΤΕΛ στην Κίσαμο μένει άστεγο..... μήπως είναι ώρα εκεί στον δήμο να του βρείτε μια στέγη; Καλώς ή κακώς είναι η δουλειά σας...και ας λέτε το αντίθετο. Τα παιδιά από τα σχολεία, κάθε μεσημέρι, είναι στο χειρότερο σημείο της πόλης.... και φυσικά την ευθύνη για ότι συμβεί (κτύπα ξύλο) την έχει αυτός που δεν προσπαθεί να διορθώσει την κακή κατάσταση που δημιούργησε το ετσιθελικό ΚΤΕΛ.

Ο ΜΑΥΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ


Ο Σαλής είχε γεννηθεί στα Χανιά το 1884 και ήταν γιος του Ιμπραχήμ και της Αριφέ, ήταν Σουδανός στην καταγωγή και Άγγλος υπήκοος, για αυτό και έμεινε στην πόλη χωρίς πρόβλημα το 1922. Αντίθετα, εξ αιτίας αυτής ακριβώς της ιδιότητάς του, εκτοπίσθηκε από τους Γερμανούς κατά την Κατοχή και επανήλθε μετά την Απελευθέρωση. Δεν είχε οικογένεια και για αυτό πέθανε ολομόναχος στο σπίτι του στον Τοπχανά, την Τρίτη 28/2/1967, σε ηλικία 83 ετών από καρδιακή ανακοπή, καρδιακή ανεπάρκεια, ανεπάρκεια αορτής και μυοκαρδίου, σύμφωνα με τον γιατρό Γεώργιο Βλαχάκη που διενήργησε και τη νεκροτομή. Το πτώμα του ανακαλύφθηκε μετά από αρκετές ημέρες από τη δυσοσμία και ετάφη («πετάχτηκε σαν σκύλος» αναφέρεται σε κάποιο έγγραφο) σε ένα από τα εναπομείναντα τμήματα του ήδη καταργημένου τότε μουσουλμανικού νεκροταφείου. Αργότερα και μετά από έγκριση του Πατριαρχείου, σύμφωνα με τις σχετικές μαρτυρίες, παραχωρήθηκε δωρεάν ένα ταφογήπεδο στην άκρη του Κοιμητηρίου του Αγίου Λουκά, όπου ευαισθητοποιημένοι Χανιώτες, μετά από έρανο, ανήγειραν ένα μνημείο και μετέφεραν εκεί τα οστά του τρία χρόνια μετά το θάνατό του. Τα παραπάνω αλλά και πλείστα άλλα στοιχεία έχουν έρθει στο φως μετά από έρευνα, έχουν τεκμηριωθεί και διασταυρωθεί από πολλές και διάφορες πηγές και θα αποτελέσουν την ολοκληρωμένη μονογραφία για τον Σαλή, που θα εκδοθεί σύντομα, από την Σημανδηράκη Ζαχαρένια.
Υ.Σ Ο Σαλής έχει ταφεί στο χριστιανικό νεκροταφείο του Αγίου Λουκά.
   Στη μαρμάρινη πλάκα, στον τάφο του Σαλή, χαράχτηκαν οι στίχοι του ποιητή Γεωργίου Γεωρβασάκη:
Ας ήσουν μαύρος
Ας μην ήσουν Χριστιανός.
Ας ήταν μαύρη η μορφή σου.
Μ’ από το χιόνι πιο λευκή ήτανε η ψυχή σου.

ΕΥΡΩΖΩΝΗ+ΕΛΛΑΔΑ=LOVE FOR EVER ?


Γράφει ο Νίκος Μουντάκης
Ο παθιασμένος λόγος του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο, την προηγούμενη εβδομάδα στο Ευρωκοινοβούλιο θύμιζε κάτι από 2004 – το «μπράβο στην Ελλάδα» του Μπαρόσο και το «ευχαριστούμε Αθήνα, ευχαριστούμε Ελλάδα» του Προέδρου της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, Ζακ Ρογκ. Και ξαφνικά ανέβηκε το χρηματιστήριο και όλοι μιλούν για ένα νέο έρωτα, αυτόν της Ευρώπης με την Ελλάδα.
Είναι έτσι τα πράγματα; Τους πείσαμε πράγματι όλους για την αξία μας; Η αλήθεια δεν είναι βέβαια τόσο ρόδινη. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες αντανακλώντας προφανώς την στάση της de facto ηγέτιδας της ευρωζώνης, Γερμανίας, αποφάσισαν να φανούν ενωμένοι – και μετά από μια εβδομάδα θετικών εξελίξεων (ο ρόλος της ΕΚΤ ως διασώστης της ευρωζώνης επισημοποιήθηκε και ο ESM έλαβε το πράσινο φως από το συνταγματικό δικαστήριο της Γερμανίας) η Ελλάδα φαίνεται να χαίρει μιας κάποιας εμπιστοσύνης ξανά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Πολλοί παράγοντες συνετέλεσαν σε αυτό. Πρώτον και κυριότερο στο πρόσωπο του κυρίου Στουρνάρα (και κατ' επέκταση του κυρίου Σαμαρά) η τρόικα και οι Ευρωπαίοι ηγέτες έχουν βρει έναν ........

ΚΡΗΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ


ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ
Η δεκαετία του 80 λοιπόν βρίσκει το νησί σε διαφορετική μορφή απ αυτή που το άφησε ένας μετανάστης πριν από 30 χρόνια. Η πολιτική κατάσταση αλλά και τα τσάρτερς που καταφθάνουν κάθε καλοκαίρι δίνουν την δυνατότητα στους Κρήτες να εμφανίζουν ένα απ τα πιο υψηλά κατά κεφαλήν εισοδήματα στην Ελλάδα και ταυτόχρονα, ικανοποιώντας τις μιμητικές τους τάσεις, να νιώθουν οτι η απόσταση απ τους ευκατάστατους Αθηναίους έχει μικρύνει. Όμως το τίμημα περιμένει να πληρωθεί και η πληρωμή του και γίνεται ακόμα και σήμερα αργά αλλά σταθερά. Το χρήμα για να δώσει πρεστίζ και οικονομική ευμάρεια στους νεοκρητικούς ζητά σαν αντάλλαγμα κάτι που δεν καταναλώνεται ούτε έχει εμφανή οικονομική αξία. Zητά να διαβρώσει θεσμούς και αξίες που οδηγούσαν τους Κρήτες σ όλες τις προηγούμενες δύσκολες αλλά αυθεντικές δεκαετίες. 
Έτσι ο ισχυρός Κρητικός χαρακτήρας και μαζί του οι ντόπιες μουσικές παραδόσεις χάνουν την αγνότητά τους σαν. Απ τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 80 και μέχρι τις ημέρες μας η Κρητική μουσική παράδοση θα περάσει μια απρόβλεπτη αλλά σημαδιακή κρίση.
Το υψηλό βιοτικό επίπεδο του νησιού, απόρροια του γρήγορου πλουτισμού, απαιτεί εκσυγχρονισμό της περιοχής ..........

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ

 Πόσοι Κισαμίτες που δεν έχουν δικό τους σκάφος μπορούν να πάνε μια βόλτα στην Γραμβούσα με τα σημερινά δεδομένα; Ειδικά αν είναι πολυμελής οικογένεια ..μάλλον δύσκολο το βλέπω!!! 
Μήπως είναι ώρα οι ντόπιοι να πηγαίνουν την εκδρομούλα αυτή οικονομικότερα; Μια ιδέα για την επόμενη χρονιά.... μπας και δουν και οι ντόπιοι τα "δικά" τους μέρη!

ΜΠΟΥΤΙ.......

Σε πόσες εταιρίες ήταν (ίσως είναι και σε μια ακόμα) ο Σεβασμιότατος πρώην Κισάμου Ειρηναίος;
ΑΝΕΚ.......
ΑΝΕΝ.......
ΕΤΑΝΑΠ.......
Υπάρχει άλλη;
Και το ερώτημα απλό...... θα τον τρέχουν στα δικαστήρια και οι της ΑΝΕΝ εκ Καλαμάτας που έχουν υποβάλει σχετικές μηνύσεις στην εταιρία

TA TYΠΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ...


.....  πρωτο-φασισμού
Του Ουμπέρτο Εκο
Παρά την ασάφεια αυτή, νομίζω πως μπορούμε να σκιαγραφήσουμε έναν κατάλογο χαρακτηριστικών τα οποία είναι αντιπροσωπευτικά αυτού που ονομάζω «πρωτοφασισμό», ή «αρχέγονο φασισμό». Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν μπορούν να οργανωθούν σε ένα ενιαίο σύστημα· πολλά απ' αυτά αλληλοαναιρούνται, και είναι επίσης αντιπροσωπευτικά και άλλων μορφών δεσποτισμού ή φανατισμού. Η παρουσία ενός και μόνο απ' αυτά, όμως, αρκεί για να επιτρέψει στο φασισμό να συμπτυχθεί γύρω του. 
1. Το πρώτο χαρακτηριστικό του πρωτοφασισμού είναι η λατρεία της παράδοσης. Η παραδοσιαρχία, βέβαια, είναι πολύ παλαιότερη από τον φασισμό. Δεν χαρακτήριζε μόνο την αντιεπαναστατική σκέψη των Καθολικών μετά τη Γαλλική Επανάσταση, αλλά γεννήθηκε στους ελληνιστικούς χρόνους, ως αντίδραση στον κλασικό ελληνικό ορθολογισμό. Στη λεκάνη της Μεσογείου, λαοί διαφόρων θρησκειών (που οι περισσότερες απ' αυτές είχαν γίνει δεκτές στο ρωμαϊκό πάνθεο) άρχισαν να ονειρεύονται κάποια αποκάλυψη που είχε συμβεί στην αυγή της ανθρώπινης ιστορίας. Αυτή η αποκάλυψη, σύμφωνα με τη μυστηριακή αίγλη που καλλιεργούσε ....

ΚΡΗΤΙΚΗ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΗ


Η Κρητική Χωροφυλακή αποτελείτο από 1 τάγμα πέντε λόχων. Παρόλο που προβλεπόταν δύναμη 1600 ανδρών, επί Ιταλικής Διοικήσεως το σύνολο ποτέ δεν ξεπέρασε τους 1275. Οι λόχοι ήταν τοποθετημένοι ένας σε κάθε νομό. Την διοίκηση των 5 λόχων (μοιραρχιών) είχαν υπολοχαγοί των καραμπινιέρων, οι οποίοι στην Κρήτη είχαν το βαθμό του λοχαγού. Όταν τον Ιούνιο του 1900 ο Κραβέρι αντικαταστάθηκε από τον Βαλντουίνο Καπρίνι δημιουργήθηκε και έκτος λόχος (Επιτελείο). Οι πρώτοι διοικητές λόχων ήταν οι:
Φερντινάντο Μενσιτιέρι, υπασπιστής και Διοικητής μοιραρχίας Επιτελείου
Λουίτζι Μπάσι, διοικητής εσωτερικής μοιραρχίας Χανίων
Έτορε Λόντι, διοικητής εξωτερικής μοιραρχίας Χανίων (Σφακιά)
Αρκάντζελο ντε Μαντάτε, διοικητής μοιραρχίας Ηρακλείου
Εντίτζιο Γκαρόνε, διοικητής μοιραρχίας Ρεθύμνου και
Φιλιμπέρτο Βιλιάνι, διοικητής μοιραρχίας Λασιθίου.
Η στολή ήταν από σκούρο μπλε ύφασμα. Οι οπλίτες φορούσαν κρητική βράκα, ενώ οι αξιωματικοί παντελόνι. Το καπέλο των οπλιτών ήταν στρογγυλό χωρίς γείσο, των δε αξιωματικών ίδιο με αυτό των αξιωματικών του Ελληνικού Στρατού. Η θερινή στολή ήταν λευκή. Αξιωματικοί και οπλίτες φορούσαν μαύρες μπότες. Όσον αφορά τον οπλισμό, από φωτογραφίες διαπιστώνεται ότι διέθεταν τουφέκι, ξιφολόγχη και περίστροφο, ενώ αρκετοί οπλίτες έχουν στην ζώνη τους το κλασσικό Κρητικό μαχαίρι.
ΔΥΟ ΑΝΝΟΥΣΑΚΗΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΙΚΗ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΗ 1908
Κάθε λόχος είχε 3 ή 4 υπομοιραρχίες με διοικητή ανθυπασπιστή των καραμπινιέρων και κάθε υπομοιραρχία περίπου 6 ενωμοτίες (σταθμούς) με διοικητή υπενωμοτάρχη ή και οπλίτη καραμπινιέρο. Αρχικά όλοι οι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί ήταν Ιταλοί, όσο όμως περνούσε ο καιρός αυτοί αντικαθίσταντο από Κρητικούς. Οι Κρητικοί, πολλοί από τους οποίους, όπως προαναφέρθηκε, ήταν μορφωμένοι, προάγονταν γρήγορα στους επόμενους βαθμούς κατόπιν εξετάσεων μετά από τρίμηνη φοίτηση στις στρατιωτικές σχολές, οι οποίες λειτουργούσαν στο αρχηγείο. Μέχρι την έλευση της ελληνικής αποστολής όλοι οι αξιωματικοί ήταν Ιταλοί, οι δε Κρητικοί έφθαναν μέχρι τον βαθμό του ανθυπασπιστού. Εκείνο που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι φαίνεται πως κάποιοι Ιταλοί αξιωματικοί είχαν εξελληνίσει τα ονόματα τους. Ο Βαλντουίνο Καπρίνι για παράδειγμα υπέγραφε ως Καπρίνης.
Όσο αφορά την δράση της Κρητικής Χωροφυλακής, αυτή πέτυχε, χάρη στην σωστή εκπαίδευση, το ήθος και την γενναιότητα των στελεχών της, να κερδίσει σε πολύ μικρό διάστημα την εμπιστοσύνη, τόσο των Κρητικών όσο και των ξένων, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό εάν σκεφθεί κανείς την προκατάληψη που υπήρχε εναντίον των Κρητικών εκ μέρους των Διεθνών δυνάμεων

ΝΕΩΤΕΡΟΙ ΚΙΣΑΜΙΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ



ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Ο γνησιότερος βιολιστής του νομού Χανίων. Πιστός υπηρέτης του κισαμίτικου μουσικού ιδιώματος. Από το Καστέλλι Κισάμου,ανήκει στην γενιά που διδάχτηκε την μακραίωνη μουσική παράδοση από τον Μιχάλη Κουνέλη. Μαθητής του Κουνέλη αλλά στην πορεία, μαθητής και του Κώστα Παπαδάκη ή Ναύτη. Από μικρό παιδί έπιασε στα χέρια του το βιολί για να γίνει το όργανο της ζωής του. Ερεθίσματα πήρε από τον πατέρα του και τον θείο του, τον αξέχαστο Βαγγέλη Πολυχρονάκη. Στην οικογένεια του όμως βρίσκουμε κοντινή συγγένεια με τον τρανό Τσέγκα. Και όπως έχει πεί πολλές φορές ο Θοδωρής "Ο Τσέγκας είναι μέσα στο αίμα μου".
Το παίξιμο του Θοδωρή φέρει πέρα για πέρα την κισαμίτικη μουσική σφραγίδα, καθαρό και ατόφιο χωρίς περιττούς εντυπωσιασμούς, από αυτούς που αρκετοί νέοι σήμερα αρέσκονται. Ο ίδιος, με σεμνότητα πάντα, δίνει τον καλύτερο εαυτό του όπου κι αν εμφανίζεται, χωρίς να γίνεται ούτε εμπορικός, ούτε φολκλόρ, ούτε γραφικός, όπως κάποιοι άλλοι σήμερα....
Εκτός από το γνήσιο παίξιμο του, ένα άλλο λαμπρό χαρακτηριστικό του είναι ότι παίζει πολλούς παλαιούς σκοπούς που τείνουν να ξεχαστούν σήμερα. Ο Θοδωρής έχει διδάξει το βιολί σε αρκετά νέα παιδιά, που μερικά εξ αυτών έχουν ήδη ξεκινήσει την προσωπική τους μουσική σταδιοδρομία. Και για αυτό τον λόγο, το μουσικόφιλο κοινό ευχαριστεί θερμά τον Θοδωρή για την όλη του προσπάθεια. Δισκογραφικά, έχει κυκλοφορήσει ένα cd με τίτλο "Φουρτουνιασμένη θάλασσα" όπου έχει συμπεριλάβει σκοπούς του Βαγγ.Πολυχρονάκη αλλά και αρκετούς ανέκδοτους σκοπούς του Τζέγκα. Συνεργάτης του σταθερός εδώ και μια δεκαετία περίπου, ο λαγουτιέρης Δημήτρης Χαρτζουλάκης.
Ο Θοδωρής Πολυχρονάκης, έχει επιλέξει την γνησιότητα, την σεμνότητα και έχει αποκτήσει ήδη πολλούς και φανατικούς φίλους σε όλη την Κρήτη. Σίγουρα, το μέλλον προδιαγράφεται λαμπρό!
ΠΗΓΗ

Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ

Του Μιχάλη Ανδριανάκη

Το Καστέλι σε λεπτομέρεια απεικόνισης του H. Nanni (1613)
Η αιτία της αρχικής οικοδόμησης της πόλης από τα Νεολιθικά χρόνια ήταν η ύπαρξη του οχυρού λόφου Καστέλι, δίπλα σε ένα σχετικά ασφαλές φυσικό λιμάνι. Εδώ υπήρξε το σημαντικό μινωϊκό κέντρο Ku-do-ni-ja, το οποίο διαδέχτηκε η μεγαλούπολη Κυδωνία, Στα ελληνιστικά χρόνια οχυρώθηκε ο λόφος για πρώτη φορά και αποτέλεσε την ακρόπολή της Κυδωνίας. Ο οχυρωματικός περίβολος ανακατασκευάστηκε σε μεγάλη έκταση κατά τον 7ο μ.Χ αιώνα για να προστατέψει, χωρίς αποτέλεσμα, την πόλη από τους Άραβες. Το 1252 η πόλη, με το όνομα πλέον Canea και Χανιά ανακατασκευάστηκε και τα τείχη επισκευάστηκαν από τους Βενετούς εποίκους. Από το 14ο αιώνα αχρηστεύτηκε σταδιακά και οικοδομήθηκε νέα οχύρωση, που δεν σώθηκε, ενώ κατά τον 16ο αιώνα κατασκευάστηκαν τα νέα τείχη από τον Michele Sanmichielli. Το Καστέλι εξακολούθησε να είναι το κέντρο της πόλης και στα χρόνια της Τουρκοκρατίας και της Κρητικής Πολιτείας. Το 1941 βομβαρδίστηκε από τα γερμανικά αεροπλάνα και έχασε ένα μεγάλο αριθμό από τα σημαντικά μνημεία που διέσωζε μέχρι τότε. Στα κενά οικόπεδα που δημιουργήθηκαν οι εκτεταμένες ανασκαφές της ΚΕ΄ ΕΠΚΑ έφεραν στο φως σημαντικότατα στοιχεία, όπως το μινωϊκό ανάκτορο στη θέση του βενετσιάνικου καθεδρικού ναού. Το πολύ σημαντικό πρωτοβυζαντινό τείχος των χανιών αναδεικνύεται τα τελευταία χρόνια από την Επιστημονική επιτροπή Ανάδειξης Οχυρώσεων Κρήτης, Για το θέμα θα επανέλθουμε.

ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ


Εντάλματα σύλληψης για τον 101 ετών, τέως Μητροπολίτη Κισσάμου Ειρηναίο Γαλανάκη αλλά και τον Γιάννη Βαρδινογιάννη εξέδωσαν πριν από λίγες ημέρες οι Οικονομικοί Εισαγγελείς.
 Τα εντάλματα σύλληψης, τα οποία έφτασαν στην Ασφάλεια Χανίων και την Ασφάλεια Ρεθύμνου αντίστοιχα, αφορούν σε χρέη της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΑΝΕΚ, της οποίας πρόεδρος ήταν στο παρελθόν ο 101 ετών τέως Μητροπολίτης Ειρηναίος και νυν πρόεδρος είναι ο κ. Βαρδινογιάννης.
 Το ένταλμα που αφορά στον γέροντα Ειρηναίο εξαιτίας της προχωρημένης ηλικίας του δεν επρόκειτο έτσι κι αλλιώς να εκτελεστεί.
 Όπως διαπιστώθηκε, όταν η οικογένεια Βαρδινογιάννη ενημερώθηκε για την εξέλιξη αυτή, οι συγκεκριμένες οφειλές προς το δημόσιο είχαν αποπληρωθεί πριν από την έκδοση των ενταλμάτων σύλληψης.
 Ωστόσο το τέρας της γραφειοκρατίας φαίνεται πως έκανε το θαύμα του με συνέπεια να τελούν σε καθεστώς... δίωξης οι δύο άνδρες.
 Η υπόθεση  προκάλεσε την αντίδραση της οικογένειας Βαρδινογιάννη η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, εξέφρασε την πρόθεση να προσφύγει σε ένδικα μέσα κατά του δημοσίου, "για την παθογένεια και την διαπόμπευση που συνιστά η δικαστική πράξη που οδήγησε στην έκδοση των ενταλμάτων σύλληψης"

ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ;


H ανάρτηση της ελληνικής σημαίας σε αρχαιολογικούς χώρους απαγορεύεται από το 1981!
 Πρόκειται για μια απίστευτη και όμως αληθινή διάταξη του κανονισμού λειτουργίας των μνημείων της εθνικής μας κληρονομιάς που ισχύει τα τελευταία 30 χρόνια, προκαλώντας εύλογες απορίες για τη χρησιμότητα της στις παρούσες συνθήκες.
Η απαγόρευση της ανάρτησης του εθνικού μας συμβόλου σε όλους τους χώρους πολιτισμικής αναφοράς του Ελληνισμού είναι νόμος του κράτους από το 1981, αποτελώντας οδηγό για τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού όλο αυτό το διάστημα.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα, όποιος πολίτης βρεθεί να κρατήσει τη σημαία της πατρίδας του με φόντο τα μνημεία των προγόνων του ή να επιχειρήσει να φωτογραφηθεί με τη γαλανόλευκη, θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια ιδιαίτερα δυσάρεστη έκπληξη.
Η τέλεση της ανωτέρω πράξης επισύρει ποινικές κυρώσεις αφού προβλέπεται ποινή φυλάκισης έως τρεις μήνες χωρίς τη δυνατότητα μετατροπής της σε χρηματική.
Η τροποποίηση του νόμου το 1984 οδήγησε στην περαιτέρω αυστηροποίηση των κυρώσεων, με την ποινή φυλάκισης να φτάνει το ένα έτος για ανάλογες πράξεις, ενώ από το 2001 η απαγόρευση κυματισμού του εθνικού συμβόλου από επισκέπτες αρχαιολογικών χώρων αποδίδεται από υπαλλήλους του υπουργείου στον νόμο περί υπαίθριας διαφήμισης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΕΣΠΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ......


......... ορθολογική λίπανση των καλλιεργειών


     Το Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων σε συνεργασία με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό του Πλατάνου Κισάμου οργανώνει ενημερωτική εσπερίδα-συζήτηση με θέμα ‘Ορθολογική λίπανση των καλλιεργειών (ελιάς, ντομάτας θερμοκηπίου) στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου στο Πλάτανο την Πέμπτη 20/9/2012 στις 20.00. Σκοπός της συνάντησης είναι η ενημέρωση των αγροτών για την ορθολογική λίπανση των καλλιεργειών (ελιάς και τομάτας θερμοκηπίου), που έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του κόστους παραγωγής, την καλλίτερη ποιότητα των προϊόντων και την προστασία του περιβάλλοντος (αλάτωση του εδάφους και ρύπανση του υπόγειου υδροφορέα).

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Ο ΕΚΔΟΤΗΣ ΞΑΝΑΚΤΥΠΗΣΕ.....

....και γράφει.."Ποιος επιχειρηματίας με καταγωγή από την Κίσαμο, θεωρεί τον εαυτό του .... "έξυπνο" και νομίζει ότι μπορεί να εκβιάζει μεγάλες εταιρίες για να έχει οικονομικά οφέλη;" Σελ. 9
Τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια; Πόσοι άραγε είναι οι επιχειρηματίες από την Κίσαμο που έχουν επιχειρήσεις στα Χανιά; Σίγουρα είναι πολλοί (πάνω από 100) αλλά άμα το ψάξεις καλά θα διαπιστώσεις ότι ένας είναι ο πασίγνωστος....

ΚΟΥΓΙΑ ΠΕΣ ΑΛΕΥΡΙ....

ΝΟΜΟΣ 2971/2001

ΜΠΑΛΟΣ

Σύμφωνα το νόμο 2971/2001 «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 285Α) ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγματα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο τα προστατεύει και τα διαχειρίζεται. Η προστασία του οικοσυστήματος των ζωνών αυτών είναι ευθύνη του Κράτους, ο κύριος δε προορισμός τους είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση προς αυτές. Σε περιοχές που είναι ήδη χαρακτηρισµένες ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, η άδεια και ο έλεγχος πάσης φύσεως εργασίας (οικοδοµή,  τεχνικά έργα κ.λπ.)  εντός της καθορισµένης ζώνης αιγιαλού και παραλίας γίνεται από τις κατά τόπους αρµόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Αιγαίου, εφόσον πρόκειται για περιοχές της αρµοδιότητάς του.
Άρθρο 13
Παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας
 1.  Απλή χρήση του αιγιαλού και της παραλίας είναι κάθε χρήση,  εφόσον από αυτή δεν παραβιάζεται ο προορισµός τους ως κοινόχρηστων πραγµάτων* και δεν επέρχεται αλλοίωσηστη φυσική µορφολογία τους και τα βιοτικά στοιχεία τους. 
ΕΛΑΦΟΝΗΣΙ

2. Η παραχώρηση της απλής χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας γίνεται µε απόφαση του Υπουργού Οικονοµίας και Οικονοµικών έναντι ανταλλάγµατος,  κατά τις διατάξεις για την εκµίσθωση δηµόσιων κτηµάτων. Σε ό,τι αφορά αιγιαλό και παραλία που περιβάλλει ή εντός του οποίου βρίσκονται αρχαιολογικοί χώροι, µνηµεία και ιστορικοί τόποι, απαραίτητη προϋπόθεση για την παραχώρηση της απλής χρήσης του αποτελεί η σύµφωνη γνώµη του Υπουργού Πολιτισµού.  Σε Ο.Τ.Α., φορείς διοίκησης και εκµετάλλευσης Λιµένων, οργανισµούς κοινής ωφέλειας και Ν.Π.∆.∆. η παραχώρηση δύναται να γίνει και απευθείας µε ή χωρίς αντάλλαγµα. Σε ιδιωτικό φορέα διαχείρισης η παραχώρηση γίνεται πάντοτε µε αντάλλαγµα.
Άρθρο 15 
Γενικές ρυθµίσεις για τις παραχωρήσεις
1. Οι παραχωρήσεις αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης υπόκεινται πάντοτε σε µονοµερή ανάκληση από το ∆ηµόσιο για λόγους δηµόσιου συµφέροντος,  εθνικής άµυνας,  συγκοινωνιακούς,  δηµόσιας τάξης και ασφάλειας ή δηµόσιας υγείας και προστασίας του
φυσικού περιβάλλοντος. 
 *Από το κατοχυρούμενο στο άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος ως και στο άρθρο 57 του Αστικού Κώδικα δικαίωμα στην προσωπικότητα απορρέει δικαίωμα του ατόμου προς χρήση του αιγιαλού και της παραλίας ως κοινοχρήστων πραγμάτων.
Απλά τα πράγματα τι κι αν λες οτι αγαπάς τον τόπο σου αν δεν ξέρεις να τον σέβεσαι. Τι κι αν φωνάζεις και οδύρεσαι όταν αυτοσκοπός σου είναι η είσπραξη ......

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ


Δεν είναι τροφή, αλλά το χρειαζόμαστε. Στο παρελθόν ήταν τόσο πολύτιμο, που το χρησιμοποιούσαν ως νόμισμα. Για χάρη του γίνονταν ακόμα και πόλεμοι. Ίσως ήταν και το πρώτο "ναρκωτικό" της ανθρωπότητας.
Επί οθωμανικής αυτοκρατορίας οι αλυκές ανήκαν στις κατά τόπους κοινότητες και πόλεις ή σε ιδιώτες οι οποίοι τις καλλιεργούσαν και κατέβαλαν το αλατιάτικο, κατά κεφαλήν φόρο, στις τουρκικές Αρχές. Το τρίτο έτος της Επανάστασης του 1821, το 1823, το αλάτι έγινε μονοπωλιακό είδος από τα επαναστατημένα εδάφη. Μέχρι το 1900 όλες οι αλυκές πέρασαν στο κρατικό μονοπώλιο. Το 1902 λειτουργούσαν 16 αλυκές τα έσοδα των οποίων χρησιμοποιούνταν για την αποπληρωμή εθνικών χρεών.
Στη διάρκεια του Μεσοπολέμου λειτουργούσαν 25 αλυκές, από τις οποίες το 1996 λειτουργούσαν μόνο οχτώ: δύο στο Μεσολόγγι, δύο στη Λέσβο και από μία στο Κίτρος Ημαθίας, στη Θεσσαλονίκη, στη Μέση Κομοτηνής και στη Νέα Κεσσάνη Ξάνθης, με συνολική ετήσια παραγωγή 120.000-200.000 τόνους. Σε πολλές χώρες, όπως και στην Ελλάδα, υπήρχε μονοπώλιο αλατιού μέχρι το 1985.
ΠΗΓΗ

ΝΕΩΤΕΡΟΙ ΚΙΣΑΜΙΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ


ΧΟΡΕΥΤΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ
Γεννήθηκε το 1972 στα Χορευτιανά Κισσάμου του νομού Χανίων. Τον πατέρα του τον λένε Στέφανο και τη μητέρα του Αναστασία. Από πολύ μικρός είχε κλίση προς τη μουσική καθότι στην οικογένεια του υπήρχαν πολλοί μουσικοί, όπως ο Νικόλαος Χάρχαλης, ο οποίος ήταν της γιαγιάς του πατέρα του αδερφός.
Σε ηλικία 12 χρονών πήρε τα πρώτα του μαθήματα στο βιολί από τον Μιχάλη Κουνέλη, όπου για έναν χρόνο πήγαινε στη σχολή του. Σημαντικό ρόλο στη μουσική του παιδεία έχει παίξει ο Κώστας Παπαδάκης, ή «Ναύτης», ο οποίος του δίδαξε πέρα από τις μουσικές νότες και την ιστορία της Κρητικής μουσικής. Στα 13 του έπαιξε στο πρώτο του γλέντι. Από τότε μέχρι σήμερα έχει γυρίσει αρκετά μέρη της Ελλάδας, με πολύ συχνές εμφανίσεις στην Αθήνα. Επίσης έχει ταξιδέψει σε πολλές πολιτείες της Αμερικής.
Η πρώτη του δισκογραφική δουλειά έγινε το 1998, με τίτλο "Παράξενα μηνύματα". Το 2004 επιμελήθηκε την τελευταία δουλειά του Κώστα Παπαδάκη, ή "Ναύτη", με τίτλο "Λίγο πριν το τέλος", στην οποία παίζει λαούτο και αρχές του 2005 κυκλοφόρησε μία ζωντανή ηχογράφηση, με τίτλο "Μια βραδιά στον Ομαλό".
Επίσης έχει συμμετοχή στη δισκογραφική δουλειά του Γιώργο Μανωλιούδη με τίτλο "Βόρεια του Νότου". Όνειρό του μία αξιοπρεπής πορεία στο χώρο της μουσικής ανάλογη με πορείες παλαιών μεγάλων καλλιτεχνών της Κρήτης.
ΠΗΓΗ

Ο ΚΥΡ ΜΗΤΣΟΣ ΟΙ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ Taxisnet


 Γειασάν του μάγκα που θα πουλάει τις καινούργιες ταμειακές μηχανές! Μιλάμε για χοντρές κονόμες! Ολα τ’ άλλα είναι εκ του πονηρού και δήθεν σύγχρονα…
Κύριοι όσο δεν υπάρχει μόνιμο και δίκαιο φορολογικό σύστημα για όλους, αλλά πάνω απ’ όλα αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ κράτους και πολίτη και φορολογική συνείδηση δεν πρόκειται να λυθεί το πρόβλημα της φοροδιαφυγής.
Το σκίτσο από τη χτεσινή Ημερησία αφιερωμένο στα τσακάλια του υπουργείου Οικονομικών!
Ένα απλό σκίτσο που τα λέει όλα και δίνει αποστομωτική απάντηση σ’ όλους αυτούς τους πανέξυπνους πως μας τα ‘πρηξαν με τη σύνδεση των ταμειακών μηχανών απ’ ευθείας με το Taxisnet.
Λες κι ανακάλυψαν ξαφνικά τη νέα Αμερική κι έλυσαν το πρόβλημα της φοροδιαφυγής.
Για τους μη γνωρίζοντες: Οι σημερινές ταμειακές μηχανές έχουν το σύστημα «Ζ», που σημαίνει ότι εφόσον ....

Η ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ ΘΑ ΜΑΣ ΣΤΑΘΕΙ .....

ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑ



Και όμως μπορεί να είναι η ανακάλυψη του αιώνα..... τα κεφάλια τελικά έχουν και σώμα....
Η ανασκαφή έγινε το 2011 και εδώ μπορείτε να δείτε όλα τα σχετικά της ανασκαφής.

ΠΡΩΤΟΒΡΟΧΙΑ ΚΑΙ ΔΕΗ

Πρωτοβρόχια και οι διακοπές ρεύματος πολύωρες ..... οι υπηρεσίες και οι τεχνικοί επί ποδός, αλλά τα προβλήματα πολλά, 7 ώρες χωρίς ρεύμα το 1/4 του Καστελλιού, 13 ώρες χωρίς ρεύμα πολλά χωριά! Μια απλή συγνώμη φτάνει άραγε; 
- Χμ ας τους συγχωρήσουμε μιας και το ξέρουμε όταν έλθουν τα πρωτοβρόχια τα χάνουν .... μακάρι βέβαια να μας καταλάβαιναν και μας τώρα που έχουμε τα δικά μας  πρωτόγνωρα οικονομικά "πρωτοβρόχια" ....αλλά που τέτοια τύχη. 

ΞΑΝΑΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ

Και ο Λοβέρδος θα κάνει κόμμα!!! Μήπως γι αυτόν τον λόγο υπάρχει πολύ κινητικότητα στα Χανιά μας;.... Ήδη στο F/B  κυκλοφορεί πρόσκληση για μάζωξη..... και αν δείτε ποιοι την απευθύνουν θα καταλάβετε γιατί..το ΠΑΣΟΚ ποτέ δεν πεθαίνει.... 

ΗΤΑΝ ΛΙΜΑΝΙ Ο ΜΠΑΛΟΣ!!!

Αυτό που εμείς λέμε σήμερα λιμνοθάλασσα του Μπάλου ενδεχομένως να είναι μια κατασκευή των προγόνων μας... Σε χάρτη του Gerola φαίνεται καθαρά ότι η λιμνοθάλασσα ήταν λιμάνι των Ενετών, με τεχνικό μώλο από την ανατολική μεριά....
Η ονομασία Τηγάνι υπήρχε και τότε και για το ακρωτήρι αλλά και για την λιμνοθάλασσα (Μπάλος δεν αναφέρετε καθόλου) και από την άλλη μεριά δυτικά και νότια ο Gerola  αναφέρει μια παραλία με την ονομασία Αποσελέμι, που ίσως είναι η παραλία των Φαλασάρνων μιας και πριν από αυτό διακρίνεται το ακρωτήρι Κούτρη!!!

ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΩΝ...


.....εμπρηστών
Δημοσιεύθηκε στα Χανιώτικα Νέα
Γράφει ο Βασίλης Κνιθάκης*
Πριν λίγες ημέρες ξέσπασε μια πυρκαγιά από εμπρησμό στην περιοχή των χωριών Βάθης και Κεφάλι. Έσβησε αφού έκαψε ελιές και περιουσίες φτωχών ανθρώπων που ζούσαν από αυτές, έκαψε δάσος με πεύκα και κυπαρίσσια, έκαψε θαμνώδη και χορτολιβαδική έκταση τεράστιας περιβαλλοντολογικής αξίας. Μετέτρεψε την περιοχή τριών ή τεσσάρων χωριών σε κρανίου τόπο.
Η πύρινη αυτή κόλαση απείλησε με οριστικό αφανισμού δύο ανεκτίμητης αξίας μνημεία της βυζαντινής και μεσαιωνικής μας παράδοσης
Αυτά ήταν το κοιμητήριο της Μεταμόρφωσης του Σωτήριος το χωριό Κεφάλι και το ξωκκλήσι του Αγίου Αθανασίου στην περιοχή μεταξύ Βάθης και Κεφαλίου.
Γι’ αυτά δεν ακούστηκε τίποτα κι αν ακούστηκε δεν συνειδητοποιήθηκε το μέγεθος της απειλής.
Για να καταλάβουμε τι κόντεψε να χάσουμε ας δούμε πρώτα τι θησαυρούς έχουμε και πώς συμπεριφερόμαστε γι’ αυτούς.
Πριν εκατόν δέκα χρόνια ήλθε στην Κρήτη .....

Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΩΣ ΧΑΘΗΚΕ Η ΚΡΗΤΗ

Eδώ ένα τουρκικό άρθρο για το πως είδαν την προσάρτηση της Κρήτης στην Ελλάδα οι γείτονες μας, αλλά και συμβουλές να μην την πατήσουν ξανά με παράδειγμα την Κύπρο!
http://www.tarihimiz.net/v3/Haberler/Makaleler/GIRIT-NASIL-KAYBEDILDI.html

Πάντως από τα γραφόμενα τους μου θυμίζουν αυτά τα όνειρα που κάνουμε και εμείς για την Κωνσταντινούπολη!

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ RASKOLNICK


ΦΑΝΤΑΣΟΥ.....
Δεν έχει ίσως τόση σημασία τι είχε στο μυαλουδάκι του ο Αλέξιος, ο άνθρωπος του Θεού, όταν επισκεπτόμενος το Γύφτικο Σκεπάρνι που παριστάνει τον υπουργό Εξωτερικών, διατύπωσε την ανησυχία του για την τύχη του σφαγιαζόμενου λαού της Συρίας. Είπε επί λέξη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του δελτίου των οχτώ : “Η Ελλάδα θα πρέπει να παρέμβει για να υπάρξει βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση και να διερευνηθεί η δυνατότητα φιλοξενίας από την Ελλάδα προσφύγων και να τους δοθεί η δυνατότητα επαναπατρισμού όταν τελειώσει η κρίση στην περιοχή”.
Φαντάσου τώρα πώς την πήρε την δήλωση αυτή ο φίλος μου ο Παντελής, που έχει να κάνει μεροκάματο στην οικοδομή από του Αγίου Μνημονίου ανήμερα. Ο Παντελής, που μετακόμισε και ζει πάλι στο πατρικό του, με τη χήρα τη μάνα του και προσπαθούν οι δυο τους να τα φέρούν βόλτα με την κουτσουρεμένη σύνταξη χηρείας από τον συχωρεμένο τον πατέρα, που μετακόμισε στον άλλο κόσμο προ Μνημονίου εκείνος, χωρίς να προλάβει να δει με τα μάτια του το χάλι και την κατάντια των ημερών. Τυχερός ο συχωρεμένος...
Δε λέω, μου εκμυστηρεύθηκε ο φίλος μου ο Παντελής, τον γουστάρω τον διεθνισμό κι είχα δώσει και τον οβολό μου πέρσι για το καράβι για τη Γκάζα, και κουπόνι ενίσχυσης αγόρασα στο προπέρσινο αντιρατσιστικό φεστιβάλ, και στο μαγαζί του Σύριου του Χαμίντ πήγαινα στις καλές εποχές, όποτε μ’ έβγαζε ο δρόμος, για χούμους και σις ταούκ. Το έκλεισε τώρα το μαγαζί ο Χαμιντ και πήρε των ομματιών του. Ό,τι μπορούσα έκανα τότε που έπεφτε το μεροκάματο, αλλά, ρε φίλε στο λόγο μου σου λέω, πάνε τώρα τρεις μήνες που έκοψα το τσιγάρο γιατί δε βγαίνανε τα φράγκα. Κι η μάνα μου, που πρέπει να παίρνει το χάπι της για την πίεση καθημερινά, το παίρνει τώρα κάθε δεύτερη και τρίτη μέρα, καμώνεται ότι το ξεχνά κι εγώ την κυνηγώ, πριν πέσω για ύπνο μετράω τα χαπάκια στο κουτί και λογαριάζω, είναι να τρελαίνεσαι, δηλαδή...
Για την τύχη του σφαγιαζόμενου λαού της Συρίας θα κουβεντιάζομε τώρα? Αντί να στρώσουνε τον κώλο τους κάτω, να ξύσουν και την κούτρα τους, να κατεβάσουνε καμιἀ ιδέα, να προτείνουνε τρόπους, να δώσουνε, ρε αδερφέ, κάποια ελπίδα και σε μένα ότι, άμα κυβερνήσουνε, θα κάνω κι εγώ κανένα μεροκάματο, θα παίρνει κι η μάνα μου τα χάπι για την πίεση καθημερινά, κατά που προστάζει κι η αγωγή της, αυτοί μου τσαμπουνάνε το βιολί του διεθνισμού και της αλληλεγγύης των λαών... Είναι να τρελαίνεσαι, δηλαδή...
Αυτά μου εκμυστηρεύθηκε ο φίλος μου ο Παντελής.
Τι να του πω, του Παντελή, τον κέρασα τσιγάρο που το αρνήθηκε ευγενικά και συμφώνησα σιωπηρά μαζί του: δεν έχει ίσως τόση σημασία τι είχε στο μυαλουδάκι του ο Αλέξιος, ο άνθρωπος του Θεού όταν έκανε τη δήλωση για την κακή τύχη του σφαγιαζόμενου λαού της Συρίας, περισσότερη σημασία έχει ότι εδώ έξω γίνεται ο κακός χαμός κι εκεί στην Κουμουνδούρου, τρεις λαλούν και δυο χορεύουν! Τα ίδια λένε -μ’ άλλα λόγια- κι άλλοι, πιο σπουδαίοι από τον Παντελή.

ΑΡΧΗ ΑΝΔΡΑ ΔΕΙΚΝΥΣΙ

Αποσπάσματα και ερωτήματα του Φιλόλογου κ. Γεωργακάκη, σχετικά με την άρνηση του δήμου Κισάμου να είναι ο επίσημος ομιλητής κατά τις επετειακές εκδηλώσεις για την Μάχη της Κρήτης.
...όπως και παλαιότερα επί δημαρχίας κ. Βαρουχάκη και κα Σκουλάκη είχα ζητήσει επανειλημμένως και επίμονα να είμαι ομιλητής στην επέτειο της Μάχης της Κρήτης, αλλά ξεγελάσθηκα για ευνόητους λόγους, έτσι και τώρα 6-7 μήνες πριν από την επέτειο, ελπίζοντας σε ευνοϊκότερες συγκυρίες, εζήτησα από τον τωρινό δήμαρχο κ. Γ. Μυλωνάκη να δεχτεί να μιλήσω εγώ για την Μάχη. Ο δήμαρχος με διαβεβαίωσε πως δεν είχε αντίρρηση και με παρέπεμψε σ΄εσάς  κ. Μιχάλη Μουντάκη, ως αρμόδιο αντιδήμαρχο. ..... Αλλά εσείς όπως και τις προηγούμενες φορές δεν μου απαντήσατε με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ, μόνο πάντα μου τονίζατε μονότονα " Έλα από το γραφείο μου, να βάλουμε κάτω τα χαρτιά και θα δούμε".....
Όταν λοιπόν είδα κι απόειδα, την Δευτέρα 14 Μαΐου 2012, σας τηλεφώνησα και σας ρώτησα σχετικά... μου απαντήσατε  "Ναι Δημήτρη είδες δεν σου τηλεφώνησα, ξέρεις όμως φέτος είπαμε να δώσουμε την ευκαιρία στην νέα σχολική σύμβουλο των διδασκάλων να μιλήσει εκείνη!!"
Εγώ βέβαια κατόπιν αυτής της ακατανόητης και ανέντιμης περιφρόνησης μου, έκλεισα σιωπηλός το τηλέφωνο, δίχως να ξεστομίσω καμιά κουβέντα, κανένα σχόλιο και παράπονο. Αλλά όσο περνούσαν οι μέρες, τόσο με βασάνιζαν τα Γιατί; Γιατί; Γιατί;
Για τους λόγους αυτούς ερωτώ:
1) Γιατί έστω και καθυστερημένα δεν μου απαντήσατε με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
2) Η ηλικία, η παιδεία μου και η αγωνία μου για τον πολιτισμό, την ιστορία και την παράδοση τον τόπο μας, αλλά και η δική σας όποια κουλτούρα και το Αξίωμα σας συνιστούν τάχα με τέτοια μεθόδευση απολίτιστη;
3) Μήπως είστε οπαδός του δόγματος "Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα" που διακήρυξαν οι Ιησουίτες και ο Ν. Μακιαβέλλι;
4) Στις επίσημες επετειακές ομιλίες καλούνται να έχουν το λόγο οι νεόκοποι Σχολικοί σύμβουλοι των δασκάλων, για να προβληθούν ή μήπως οι έχοντες σχετικά βιώματα, γνώσεις, εμπειρίες και ευχέρεια λόγου;
5) Είχατε τη γνώμη πως δεν έχω γνώσεις, εμπειρίες, ευχέρεια λόγου, κ.α.π. Ήτανε τάχα μια πιο ικανή και αρμόδια η νεοφώτιστη Σ.Σ, που δεν ξέρω αν είναι και Κρητικιά, να μιλήσει για την ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.
6) Έχετε συνειδητοποιήσει μήπως ότι ο Πολιτισμός και η παράδοση μας είναι το κυριότερο αβαντάζ και ισχυρότερο ατού της Ελλάδος στο σύγχρονο κόσμο; Πολύ αμφιβάλλω!!.....
7) Και τέλος αφού, όπως φάνηκε, νωρίς-νωρίς είχατε επιλέξει τον ομιλητή, για λόγου δικούς σας, γιατί με περιφρονήσατε τόσο ούτως ώστε δε με θεωρήσατε άξιο ούτε καν μιας όποιας απάντηση σας; 
.......ΕΠΙΜΥΘΙΟΝ
Μιας και την Κίσαμο την καταδυναστεύουν πολιτιστικά οι γνωστοί πολιτισμικοί δυνάστες, ανάμεσα στους οποίους προστεθήκατε κι εσείς, εγώ ουδέποτε θα δεχτώ να μιλήσω για Παράδοση και Πολιτισμό ή και να κάμω μια οποιαδήποτε πολιτιστική εκδήλωση στο Καστέλλι. Δικά σας όλα ..Μονά ζυγά δικά σας.
Έρρωσθε.....

ΤΟΤΕ 1959

Φώτο Γουλιέλμος Νίκος 

ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ.....


Τεράστια ποσά που έχουν δαπανήσει παράνομα καλούνται να επιστρέψουν ένας πρώην δήμαρχος, 20 πρώην δημοτικοί σύμβουλοι, δύο ελεγκτές της εφορίας και τρεις δικηγόροι σε καποδιστριακό δήμο του Ηρακλείου το 2000.
Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου δώδεκα χρόνια μετά την παρανομία έχει προκαλέσει αίσθηση καθώς κάποιοι από αυτούς κατέχουν ακόμα και σήμερα δημόσια αξιώματα και εξακολουθούν να διαχειρίζονται υποθέσεις του δημοσίου.
Μεταξύ αυτών που είχαν χρεώσει τον παραλιακό δήμο του Ηρακλείου ήταν Χριστουγεννιάτικα δώρα στα παιδιά των δημοτικών υπαλλήλων, τεράστια ποσά σε τρία κινητά τηλέφωνα, χρηματικά βραβεία σε εισακτέους πανελλαδικών, τεράστιες αμοιβές δικηγόρων και επιδόματα ειδικής απασχόλησης στο προσωπικό του δήμου
Τώρα το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν ενέκρινε σε καμία περίπτωση αυτές τις δαπάνες και έρχεται δώδεκα χρόνια μετά να ζητά πίσω τα χρήματα από όλους εκείνους που ψήφισαν θετικά γι' αυτές κρίνοντας ότι η διαχείριση των χρημάτων του δήμου δεν ήταν ορθή.
 iefimerida.gr 

Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

ΜΠΑΛΟΣ

Η εκπομπή για τον Μπάλο θα έχει και συνέχεια..... θα πάνε και αυτοί που δεν καλέστηκαν αλλά και κάποιοι που καλέστηκαν και την έκαναν με πηδηματάκια.....Το θέμα είναι να μας το πουν για να την δούμε και να μην γίνεται μόνο για τα μάτια του κόσμου!
Πάντως ενδιαφέρον έχει η διαφήμιση του Δημοτικού αναψυκτηρίου του Μπάλου....ΕΔΩ στο γνωστό σάιτ  estiatoria.gr

ΗΜΟΥΝ ΜΕΤΑ

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ....


.... το 1602.
Του Μιχάλη Ανδριανάκη
Το λιμάνι των Χανιών, λεπτομέρεια από pianta του Emanuele Mormori το 1602. Απεικονίζεται η δυτική λεκάνη. Στην άκρη το Rivellino Del Porto (φρούριο Φιρκά). Ακολουθεί σειρά μεγάλων κτηρίων σε ημισελινοειδή διάταξη (Ακτή Κουντουριώτη), που φτάνουν μέχρι την πύλη του Castello. Στη θέση της πλατείας Συντριβανίου διακρίνεται καθαρά η Porta del Colombo. Ένα ιδιόρρυθμο κτήριο με τοξωτή στοά στο ισόγειο, θα πρέπει να είναι η Loggia των Ευγενών.
Ανατολικά φαίνεται το επισκευασμένο από τους Βενετούς Πρωτοβυζαντινό τείχος της ακρόπολης (Καστέλι). Η πύλη του τείχους εμφανίζεται στο ισόγειο πύργου, ο οποίος δεν σώζεται. Σώζεται όμως ο προς τα νότια μεγάλος πύργος (οικία Αντωνακάκη). Στο λιμάνι εμφανίζεται κρηπίδωση. Στη θέση του τζαμιού του Κιουτσούκ Χασάν απεικονίζεται μονόχωρος ναός, τα θεμέλια του οποίου αποκαλύφθηκαν προ ετών σε ανασκαφή μέσα στο τζαμί.
Μια αρκετά ενδιαφέρουσα πρώιμη εικόνα της πόλης, που μας δίνει αρκετά στοιχεία, ιδίως όσον αφορά στις οχυρώσεις.

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ....

Είναι ατέλειωτες οι ανθελληνικές σειρές όπως «Kirik Kanatlar», ή τα «Σπασμένα Φτερά». Εδώ έχουμε και την τουρκική εκδοχή της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας προς δόξα και τιμή της κας Ρεπούση. Η σκηνή από την προκυμαία από όπου θα αναχωρήσουν οι Έλληνες πρόσφυγες μετά την μικρασιατική καταστροφή: ο τουρκικός στρατός, όχι μονό συνοδεύει και κουβαλά με μεγάλη ευγένεια τα υπάρχοντα των προσφύγων, μην τυχόν και κουραστούν, αλλά έχει στήσει και ένα μεγάλο πάγκο στην προκυμαία, όπου τους προσφέρει τρόφιμα, ποτά και ό,τι άλλο που θα τους κάνει ευχάριστο το ταξίδι της προσφυγιάς. Μάλιστα κάποιοι Τούρκοι στρατιώτες κλαίνε γιατί θα χάσουν τον φίλο τους, κάποιο Νίκο και κάποιο Κώστα. Ένας λοχαγός είναι απαρηγόρητος για κάποια Μαρία, που τον χαιρετά με εμφανή την στενοχώρια γιατί φεύγει στην προσφυγιά. Σε λίγο τα πλοία που θα τους παραλάβουν φτάνουν και αφού οι Τούρκοι φαντάροι φορτώσουν τα υπάρχοντα τους, τότε βγάζουν τα μαντήλια. Από την μια ο τουρκικός στρατός του Κεμάλ που κλαίει απαρηγόρητος γιατί φεύγουν οι Ρωμιοί πρόσφυγες και από την άλλη οι Ρωμιοί κλαίνε και αυτοί καθώς ανεμίζουν τα μαντήλια του αποχαιρετισμού. Κάπως έτσι έγινε η Μικρασιατική καταστροφή κι η άρχισε η μεγάλη ελληνική προσφυγιά κατά το περίφημο αυτό τουρκικό σήριαλ.
Αγγελάκης Αντ.

ΧΑΛΑΡΗ Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΩΝ ΧΡ/ΑΥΓΗΤΩΝ

Γιατί όλο και περισσότεροι λένε.... ότι καλά τα κάνει, όσα κάνει; Μήπως βαρέθηκαν τις κούφιες υποσχέσεις και τις αριστερίστικες κουλτουρομαλακίες; Γεμίσαμε με υποσχέσεις και φρακάραμε από δήθεν ιδεολόγους....
Και μην μου πείτε ότι φασιστίζω.....αφού ακόμα και ο ναός της "δήθεν" δημοκρατίας, η βουλή, αθώωσε τα παιδιά για τα επεισόδια ανά την Ελλάδα, και αποφάσισε τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, εφόσον συνεχιστεί αυτή η αντικοινοβουλευτική τακτική της Χ.Α. 
Βρε μπας και βολεύονται όλοι ...και όλοι μας από αυτήν την κατάσταση;

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ

Στις αρχές Οκτωβρίου 6-13, θα βρεθούν στην Κίσαμο 5μελής ομάδα παλαιοντολόγων από τα Πανεπιστήμια Σουηδία, Πολωνίας και Ελλάδος, για να μελετήσουν τα ευρήματα που βρέθηκαν πριν δυο χρόνια σε συγκεκριμένες περιοχές της Κισάμου. Μάλιστα έχουν εξασφαλίσει άδεια για να κάνουν μια ειδική έρευνα με λέιζερ σε συγκεκριμένα σημεία,  ώστε να διαπιστώσουν με ακρίβεια αν τα ευρήματα είναι της ηλικίας που πιθανολογούν!!
Από την Ελλάδα, τις έρευνες θα παρακολουθούν οι κ. Χαράλαμπος Φασουλάς εκ μέρους του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου και ο παλαιοντολόγος κ. Αθανάσιος  Αθανασίου από το υπουργείο πολιτισμού. 
Διαβάστε σχετικά δημοσιεύματα ΕΔΩ