Ο Δήμος Κισάμου λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που βρίσκονται σε εξέλιξη και θα συνεχιστούν τις επόμενες ώρες, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΕΜΥ, με κύρια χαρακτηριστικά τους ισχυρούς θυελλώδεις ανέμους και τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, παρακαλεί τους συνδημότες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης να επικοινωνούν στα εξής τηλέφωνα: 6955544980 και 6945146654 και για όλο το 24ωρο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2019
ΘΕΟΣΚΟΤΕΙΝΑ
Πολλά προβλήματα με τον δημοτικό φωτισμό τις τελευταίες μέρες ειδικά νότια της Ηρώων Πολυτεχνείου ως και το 2ο Γυμνάσιο, με την Ομογενών Αμερικής εδώ και 4 μέρες να είναι σε βαθύ σκοτάδι...
Ας το προσέξει ο δήμος ειδικά αυτές τις μέρες που έχουμε και επισκέπτες στην πόλη, αλλά και ο καιρός δεν είναι καλός.....
Ας το προσέξει ο δήμος ειδικά αυτές τις μέρες που έχουμε και επισκέπτες στην πόλη, αλλά και ο καιρός δεν είναι καλός.....
ΘΕΛΩ ΝΑ ΦΤΙΑΞΩ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΔΩ....
«Θέλω να φτιάξω μία μικρή Ελλάδα στο κέντρο της Αφρικής, αισθάνομαι Έλληνας» λέει με έμφαση και πρόσωπο γεμάτο από χαρά ο Μητροπολίτης Καμπάλας, Υπέρτιμος και Έξαρχος πάσης Ουγκάντας κ. Ιωνάς
Και εδώ ..αν δεν κάνω λάθος είναι ο Μητροπολίτης σας ιερωμένος στην Κίσαμο το 1971, έξω απο τον Άγιο Σπυρίδωνα.
Και εδώ ..αν δεν κάνω λάθος είναι ο Μητροπολίτης σας ιερωμένος στην Κίσαμο το 1971, έξω απο τον Άγιο Σπυρίδωνα.
1ο ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΜΠΛΙΤΖ ΑΠΟ ΤΟΝ Α.Ο.ΚΙΣΑΜΟΥ
Ξεκίνησε το 1ο τουρνουά μπλιτζ με διεθνή αξιολόγηση που γίνεται με από την Ιερά Μητρόπολη Κισάμου & Σελίνου και τον Αθλητικό Όμιλο Κισάμου, σε συνεργασία με τον Α.Ο. Κύδωνα στο Τσατσαρωνάκειο Πολύκεντρο.
Σύστημα αγώνων είναι των 11 γύρων με χρόνο σκέψης 5 λεπτών για όλη την παρτίδα, συν 3 δευτερόλεπτα ανά κίνηση από την πρώτη κίνηση.
Τα έσοδα απο τις συμμετοχές των αθλητών θα διατεθούν υπέρ του Τσατσαρωνάκειου ιδρύματος.
Οι αγώνες αναμένονται να τελειώσουν γύρο στις 15.30 και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Πάντως η είδηση ήλθε απο την πρόεδρο του Α.Ο Κισάμου, κα Μπικάκη Μαρία, που είπε οτι απο την νέα χρονιά το σκάκι του Α.Ο ΚΙσάμου θα τελεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου και θα βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Τσατσαρωνάκειου πολυκέντρου.
Σύστημα αγώνων είναι των 11 γύρων με χρόνο σκέψης 5 λεπτών για όλη την παρτίδα, συν 3 δευτερόλεπτα ανά κίνηση από την πρώτη κίνηση.
Τα έσοδα απο τις συμμετοχές των αθλητών θα διατεθούν υπέρ του Τσατσαρωνάκειου ιδρύματος.
Οι αγώνες αναμένονται να τελειώσουν γύρο στις 15.30 και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Πάντως η είδηση ήλθε απο την πρόεδρο του Α.Ο Κισάμου, κα Μπικάκη Μαρία, που είπε οτι απο την νέα χρονιά το σκάκι του Α.Ο ΚΙσάμου θα τελεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου και θα βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Τσατσαρωνάκειου πολυκέντρου.
Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2019
ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ... ΑΠΑΤΕΣ
Ξανά στο προσκήνιο οι τηλεφωνικές απάτες από συμμορία που δρα πανελλαδικά και απευθύνεται σε καταστηματάρχες, ειδικά σε πρατήρια βενζίνης και Φαρμακεία, που έχουν μια αυξημένη κίνηση αυτές τις μέρες, ειδικά τα πρώτα.
Η απάτη είναι η ίδια η οποία είχαμε πει ότι έγινε και τον περασμένο μήνα, με 4 απόπειρες τότε στην Κίσαμο, δίχως ευτυχώς θύματα τότε.
-Παίρνουν τηλέφωνο λόγου χάρη σε ένα βενζινάδικο και ζητάνε να τους φέρει το πρατήριο πετρέλαιο θέρμανσης και θα τους βάλει τα λεφτά σε λογαριασμό που θα του υποδείξει ο πρατηριούχος...μετά από λίγο τον ξαναπαίρνουν και του λένε ότι έβαλαν τα λεφτά στο λογαριασμό και του στέλνουν και αντίγραφο του ηλεκτρονικού παραστατικού κατάθεσης που είναι όμως πλαστό, λέγοντας όμως ότι έκαναν λάθος και έβαλαν 1.000Ε παραπάνω.
- Αντί για 1200 ε η γυναίκα μου έκανε λάθος και έβαλε 2.200Ε σε παρακαλώ βάλτε μου σε αυτόν τον λογαριασμό τα παραπάνω χρήματα.
Δυστυχώς η σπείρα αυτή που είναι αθίγγανοι δρα σε όλη την Ελλάδα και ενώ η αστυνομία βρίσκει στα ίχνη τους και τους συλλαμβάνει τα χρήματα έχουν κάνει φτερά.
Τον περασμένο μήνα προσπάθησαν στην Κίσαμο μόνο, να αποσπάσουν απο 4 ανυποψίαστους δημότες μικρά ποσά. Δεν τα κατάφεραν!!
Τώρα έχουμε δυο απόπειρες με μια τετελεσμένη πράξη, που δημότης έχασε ένα ποσό με την μέθοδο αυτή.
Καλό είναι να έχουμε το μυαλό μας και να μην πιστεύουμε κανένα..ειδικά στο τηλέφωνο.
Χρόνια πολλά και προσοχή.
Η απάτη είναι η ίδια η οποία είχαμε πει ότι έγινε και τον περασμένο μήνα, με 4 απόπειρες τότε στην Κίσαμο, δίχως ευτυχώς θύματα τότε.
-Παίρνουν τηλέφωνο λόγου χάρη σε ένα βενζινάδικο και ζητάνε να τους φέρει το πρατήριο πετρέλαιο θέρμανσης και θα τους βάλει τα λεφτά σε λογαριασμό που θα του υποδείξει ο πρατηριούχος...μετά από λίγο τον ξαναπαίρνουν και του λένε ότι έβαλαν τα λεφτά στο λογαριασμό και του στέλνουν και αντίγραφο του ηλεκτρονικού παραστατικού κατάθεσης που είναι όμως πλαστό, λέγοντας όμως ότι έκαναν λάθος και έβαλαν 1.000Ε παραπάνω.
- Αντί για 1200 ε η γυναίκα μου έκανε λάθος και έβαλε 2.200Ε σε παρακαλώ βάλτε μου σε αυτόν τον λογαριασμό τα παραπάνω χρήματα.
Δυστυχώς η σπείρα αυτή που είναι αθίγγανοι δρα σε όλη την Ελλάδα και ενώ η αστυνομία βρίσκει στα ίχνη τους και τους συλλαμβάνει τα χρήματα έχουν κάνει φτερά.
Τον περασμένο μήνα προσπάθησαν στην Κίσαμο μόνο, να αποσπάσουν απο 4 ανυποψίαστους δημότες μικρά ποσά. Δεν τα κατάφεραν!!
Τώρα έχουμε δυο απόπειρες με μια τετελεσμένη πράξη, που δημότης έχασε ένα ποσό με την μέθοδο αυτή.
Καλό είναι να έχουμε το μυαλό μας και να μην πιστεύουμε κανένα..ειδικά στο τηλέφωνο.
Χρόνια πολλά και προσοχή.
ΕΥΓΕΝΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΔΑΚΗ
Ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπ/σης, κ. Τουλουπάκης Θεόδωρος, και ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Β/θμιας Εκπ/σης, κ. Θεοδωρογλάκης Μιχαήλ, εκφράζουν τις θερμές ευχαριστίες και επαινούν δημόσια την οικογενειακή επιχείρηση Επίπλων «Ι. ΓΙΑΝΝΟΥΔΑΚΗΣ & ΥΙΟΣ ΟΕΒΕ», για την ευγενική χορηγία Βιβλιοθηκών ώστε να ενισχύσουν τον εξοπλισμό των Σχολείων Α/θμίας και Β/θμίας αντίστοιχα.
Η ανιδιοτελής διάθεση εθελοντικής προσφοράς της επιχείρησης τους, είναι πραγματικά σπάνια και πολύτιμη.
Ευελπιστούμε η κίνηση αυτή να γίνει παράδειγμα προς μίμηση και από άλλους επιχειρηματίες της περιοχής μας.
Τέλος εύχονται στην οικογένεια Γιαννουδάκη,
«Χρόνια πολλά, να έχουν υγεία, επιτυχία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο και ο ευτυχισμένο το νέο έτος».
Η ανιδιοτελής διάθεση εθελοντικής προσφοράς της επιχείρησης τους, είναι πραγματικά σπάνια και πολύτιμη.
Ευελπιστούμε η κίνηση αυτή να γίνει παράδειγμα προς μίμηση και από άλλους επιχειρηματίες της περιοχής μας.
Τέλος εύχονται στην οικογένεια Γιαννουδάκη,
«Χρόνια πολλά, να έχουν υγεία, επιτυχία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο και ο ευτυχισμένο το νέο έτος».
ΛΕΩ ΠΑΛΙ ΕΓΩ....
Για όσους έχουν μπει στην Μουσείο Κισάμου και έχουν δει αυτή την παράξενη "καμπάνα" που δεν είναι καμπάνα αλλά κουμπαράς*...
*Θησαυράριο = για την συγκέντρωση χρημάτων από τους δημότες!!! για την κατασκευή συντήρηση ανακαίνιση των δημοσίων κτηρίων... και όλα αυτά στο πρώτο μισό του 3ου αι. π.Χ στην Πολυρρήνια!!!
Βρε μπας και μας χρειάζεται και μας κάτι τέτοιο.....
*Στην δεύτερη αίθουσα του Μουσείου Κισάμου!
*Θησαυράριο = για την συγκέντρωση χρημάτων από τους δημότες!!! για την κατασκευή συντήρηση ανακαίνιση των δημοσίων κτηρίων... και όλα αυτά στο πρώτο μισό του 3ου αι. π.Χ στην Πολυρρήνια!!!
Βρε μπας και μας χρειάζεται και μας κάτι τέτοιο.....
*Στην δεύτερη αίθουσα του Μουσείου Κισάμου!
ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΠΕΣΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΝΑΡΑΚΙΑ
Η περιβαλλοντική οργάνωση iSea με άρθρο της στην σελίδα της, επισημαίνει τους κινδύνους από τα φαναράκια που μετά λίγα λεπτά πτήσης όλα καταλήγουν στην θάλασσα, και καλεί τους διοργανωτές αλλά και αυτούς που τους αρέσει αυτό το νέο έθιμο... να το ξανασκεφτούν, μιας και ίσως αυτά αποβούν μοιραία για τους θαλάσσιους οργανισμούς.
Τα τελευταία χρόνια σχεδόν όλες οι παραθαλάσσιες πόλεις της Ελλάδος το έχουν βάλει στο πρόγραμμα τους, δίνοντας μια άλλη νότα στον εορτασμό των Χριστουγέννων.
Φυσικά το ερώτημα παραμένει ακόμα και εδώ... τι γίνονται τα 750 φαναράκια που όλα είναι φτιαγμένα από ρυζόχαρτο .. διαλύονται ή παραμένουν στον βυθό;
Αύριο που θα έχουμε τον πρώτο σοβαρό βοριά θα το διαπιστώσουμε...
Τα τελευταία χρόνια σχεδόν όλες οι παραθαλάσσιες πόλεις της Ελλάδος το έχουν βάλει στο πρόγραμμα τους, δίνοντας μια άλλη νότα στον εορτασμό των Χριστουγέννων.
Φυσικά το ερώτημα παραμένει ακόμα και εδώ... τι γίνονται τα 750 φαναράκια που όλα είναι φτιαγμένα από ρυζόχαρτο .. διαλύονται ή παραμένουν στον βυθό;
Αύριο που θα έχουμε τον πρώτο σοβαρό βοριά θα το διαπιστώσουμε...
Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2019
ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ.........
«Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα’ νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάνουν»
(Μακρυγιάννης)
«Διαφορετικότητα», «ελευθερία», «δικαιώματα», λέξεις και έννοιες χιλιοειπωμένες, ιδιαίτερα στους καιρούς μας, τόσο που κινδυνεύει να χάσουν το νόημα και την αξία τους. Μοιάζει, μπροστά σε αυτές τις βάναυσα και βάρβαρα παραφρασμένες έννοιες, να έχουν αρχίσει να ξεθωριάζουν οι έννοιες: «πίστη», «πατρίδα», «θρησκεία» «σεβασμός». Έννοιες και αξίες που αιώνες γαλούχησαν, έθρεψαν και ανέστησαν από την τέφρα του το ευσεβές ημών Γένος. Εύκολα και αβασάνιστα λοιπόν στις μέρες μας όποιος μιλά για «διαφορετικότητα», «δικαιώματα», «ελευθερία», κ.α. θεωρείται «προοδευτικός», «δημοκράτης», κλπ. σε αντίθεση με όποιον μιλά για «πατρίδα», «θρησκεία», «πίστη», ο οποίος θεωρείται «σκοταδιστής», «ταλιμπανιστής», «αναχρονιστικός», κ.α. διάφορα που έχει εφεύρει το.. «σύστημα», το οποίο υπηρετεί έναν και μόνο σκοπό: Να ξεριζώσει την πίστη από τις ψυχές. Να δημιουργήσει συνειδήσεις, δηλ. κοινωνίες α-θρησκες και α-πάτριδες. «Πολίτες ενός κόσμου χωρίς σύνορα», όπως χαρακτηριστικά κάποιοι της εξουσίας επαγγέλλονται και νυχθημερόν εργάζονται και μοχθούν. Μάζα, μάζα αριθμητική, χωρίς ιδανικά, χωρίς πιστεύω, χωρίς αξίες, μάζα και όχι πρόσωπα, μάζα εύκολα διαχειρίσιμη και υπάκουη στα.. κελεύσματα και τις εντολές του «συστήματος». Για τούτο και όλο το.. «σύστημα» αβυσσαλέα και ενορχηστρωμένα προσπαθεί να μας γκρεμίσει την πίστη, διογκώνοντας την λογική και αποδυναμώνοντας την πίστη.
Απιστία λέγεται το… παραμύθι που όλοι αυτοί θέλουν να μας πουλήσουν. Πολλά και ποίκιλλα τα επιχειρήματα αυτού του παραμυθιού. Επιστρατεύουν, ως δήθεν αντίπαλο δέος, την επιστήμη, την λογική, την εξέλιξη, ως και άλλα διάφορα ανίερα και ανήλια τεχνάσματα που εφευρίσκουν, καθώς ο στόχος είναι συγκεκριμένος. Να ισοπεδωθεί η ψυχή, να σκληρυνθεί η καρδιά, να υποταχθεί το πνεύμα στα κατώτερα ένστικτα, να πάψει ο άνθρωπος να είναι πρόσωπο ελεύθερο και αληθινό και να καταντήσει μάζα και αριθμός, ον άβουλο και εύκολα χειραγωγήσιμο. Να γκρεμιστεί δηλ. κάθε είδους εσωτερική αντίσταση του ανθρώπου.
Αφορμή για τις παραπάνω σκόρπιες αυτές σκέψεις η νέα πρόκληση εναντίον της πίστης του Χριστού που και πάλι βιώσαν οι Χριστιανοί της Πατρίδας μας. «πάρτι βλασφημίας», εάν το διαδίκτυο είναι ακριβές στην ενημέρωση του, ονόμασαν την φορά αυτή οι εμπνευστές του, αυτό που οργάνωσαν την νύχτα της πιο ιερής ημέρας της Χριστιανοσύνης, την νύχτα που «άναρχος Θεός καταβέβηκεν», την παραμονή των Χριστουγέννων. Με φόντο Εικόνα του Χριστού, παραμορφωμένη και χαρακωμένη, προφανώς κατά την καρδία τους και την εσωτερική τους κατάσταση (όποιοι την παραμόρφωσαν και την κακοποίησαν), καλώντας με το επίσης προκλητικό μήνυμα: «Γιορτάζουμε τα 2019α γενέθλια του ανθρώπου που έφερε στον κόσμο το μήνυμα της αγάπης κ της αλληλεγγύης προς όλους με μια κλασική εορταστική εξεφτελιστική παρτάρα όπως κάθε χρόνο. Μουσικάρες για μας διαλέγει η Μαρωφυλλιά από τα παλιά. Αμαρτωλοί του κόσμου ελάτε», εάν η ηλεκτρονική πληροφόρηση είναι ακριβής.
Έκπληκτοι οι οργανωτές διαμαρτύρονται, ειρωνευόμενοι τους Χριστιανούς που δεν ανέχονται και δεν επιτρέπουν σε κάθε διεστραμμένο νου να υβρίζει την πίστη τους και τον Θεό τους. Έκπληκτοι κάνουν λόγο για.. «δήθεν καλούς Χριστιανούς», επειδή αυτοί οι Χριστιανοί απαίτησαν σεβασμό στον Θεό τους και τον συμβολισμό της ιερής αυτής νύχτας. Επειδή αντέδρασαν, επειδή αντιστάθηκαν, επειδή δεν κόμισαν την συνείδηση τους. Προφανώς για αυτούς, και για άλλους πολλούς ως φαίνεται, «καλοί Χριστιανοί» είναι εκείνοι που παθητικά και μοιρολατρικά αποδέχονται τα πάντα, εκείνοι που σιωπούν, γινόμενοι συνένοχοι στα ανοσιουργήματα που τεκταίνονται στον τόπο και την Πατρίδα μας, εκείνοι που σκύβουν το κεφάλι, εκείνοι που γίνονται μέρος του συστήματος… Καταλήγουν δε στην ανακοίνωση τους : «Το λιντσάρισμα άλλωστε από χριστιανούς και νοικοκυραίους είναι πολύ της μόδας σε αυτή τη χώρα». Λάθος κύριοι. Σε αυτή την χώρα έχει γίνει της μόδας όχι το λιντσάρισμα των Χριστιανών, αλλά η αποκαθήλωση της πίστης και ο εξοβελισμός της Εκκλησίας από τον δημόσιο βίο, η αποϊεροποίηση της κοινωνίας, η αποκαθήλωση των συμβόλων, η στοχοποίηση και ο χλευασμός όσων εκφράζουν την πίστη τους στον Θεό. Ο σωβινισμός, η μισαλλοδοξία και το μίσος δεν είναι έκφραση των Ορθοδόξων Χριστιανών. Αυτά από… αλλού εκπορεύονται. Απόδειξη: Τα επίσημα στοιχεία που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας, σε αναφορά με βεβηλώσεις και βανδαλισμούς σε χώρους ιερούς και θρησκευτικούς για το 2019. 160% αύξηση στις βεβηλώσεις και βανδαλισμούς ιερών χώρων και ναών το 2019 έχει καταγράψει το αρμόδιο Υπουργείο. Από τα 556 συνολικά κρούσματα τα 525 έγινα σε βάρος Ναών και χώρων Ορθόδοξης λατρείας, τα 31 έγιναν σε βάρος χώρων λατρείας διαφόρων θρησκειών. Συνεπώς;; Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι το πρόβλημα; Ποιος διαμαρτυρήθηκε για τις 525 βεβηλώσεις χώρων λατρείας των Ορθοδόξων Χριστιανών στην Χώρα μας; Εάν κάποιοι, όπως δηλώνετε, σας απείλησαν, σαφώς και κακώς το έπραξαν.
Το πρόβλημα δεν είναι και δεν το δημιουργούν οι Χριστιανοί, το πρόβλημα το δημιουργεί ο μη σεβασμός στην πίστη ενός λαού και οι προκλητικές συμπεριφορές των ύβρεων στα θεία και τα ιερά, με την παράλογη μάλιστα απαίτηση να γίνονται αποδεκτές! Αυτό και αν είναι ύβρις, παραλογισμός, ταλιμπανισμός, σκοταδισμός και αιδώς! Σεβαστείτε λοιπόν όλοι εσείς αυτό που θέλετε οι άλλοι να σέβονται σε εσάς, δηλ. το δικαίωμα σας να εκφράζετε ελεύθερα την όποια πίστη και… «διαφορετικότητα» σας. Εάν αυτό δεν το πράξετε, τότε ναι, η φωνή του Μακρυγιάννη θα ξεσηκώνει τις ψυχές και τις συνειδήσεις μας και.. το κρίμα στο λαιμό σας. Και επειδή οι αυθεντικοί άνθρωποι είναι και διαχρονικοί, κλείνω τον φτωχό αυτό προβληματισμό μου, πάλι με τα λόγια του Μακρυγιάννη: «Αδελφοί, με αδικείτε. Ελλάδα δεν πουλάω, νοικοκυραίγοι μου. Τέτοιον αγαθόν πολυτίμητον δεν έχω εις την πραμάτειαν μου. Μα και να τό’ χα, δεν τό’ δινα κανενός».
Μητροπολίτης
Κισάμου & Σελίνου
Αμφιλόχιος
(Μακρυγιάννης)
«Διαφορετικότητα», «ελευθερία», «δικαιώματα», λέξεις και έννοιες χιλιοειπωμένες, ιδιαίτερα στους καιρούς μας, τόσο που κινδυνεύει να χάσουν το νόημα και την αξία τους. Μοιάζει, μπροστά σε αυτές τις βάναυσα και βάρβαρα παραφρασμένες έννοιες, να έχουν αρχίσει να ξεθωριάζουν οι έννοιες: «πίστη», «πατρίδα», «θρησκεία» «σεβασμός». Έννοιες και αξίες που αιώνες γαλούχησαν, έθρεψαν και ανέστησαν από την τέφρα του το ευσεβές ημών Γένος. Εύκολα και αβασάνιστα λοιπόν στις μέρες μας όποιος μιλά για «διαφορετικότητα», «δικαιώματα», «ελευθερία», κ.α. θεωρείται «προοδευτικός», «δημοκράτης», κλπ. σε αντίθεση με όποιον μιλά για «πατρίδα», «θρησκεία», «πίστη», ο οποίος θεωρείται «σκοταδιστής», «ταλιμπανιστής», «αναχρονιστικός», κ.α. διάφορα που έχει εφεύρει το.. «σύστημα», το οποίο υπηρετεί έναν και μόνο σκοπό: Να ξεριζώσει την πίστη από τις ψυχές. Να δημιουργήσει συνειδήσεις, δηλ. κοινωνίες α-θρησκες και α-πάτριδες. «Πολίτες ενός κόσμου χωρίς σύνορα», όπως χαρακτηριστικά κάποιοι της εξουσίας επαγγέλλονται και νυχθημερόν εργάζονται και μοχθούν. Μάζα, μάζα αριθμητική, χωρίς ιδανικά, χωρίς πιστεύω, χωρίς αξίες, μάζα και όχι πρόσωπα, μάζα εύκολα διαχειρίσιμη και υπάκουη στα.. κελεύσματα και τις εντολές του «συστήματος». Για τούτο και όλο το.. «σύστημα» αβυσσαλέα και ενορχηστρωμένα προσπαθεί να μας γκρεμίσει την πίστη, διογκώνοντας την λογική και αποδυναμώνοντας την πίστη.
Απιστία λέγεται το… παραμύθι που όλοι αυτοί θέλουν να μας πουλήσουν. Πολλά και ποίκιλλα τα επιχειρήματα αυτού του παραμυθιού. Επιστρατεύουν, ως δήθεν αντίπαλο δέος, την επιστήμη, την λογική, την εξέλιξη, ως και άλλα διάφορα ανίερα και ανήλια τεχνάσματα που εφευρίσκουν, καθώς ο στόχος είναι συγκεκριμένος. Να ισοπεδωθεί η ψυχή, να σκληρυνθεί η καρδιά, να υποταχθεί το πνεύμα στα κατώτερα ένστικτα, να πάψει ο άνθρωπος να είναι πρόσωπο ελεύθερο και αληθινό και να καταντήσει μάζα και αριθμός, ον άβουλο και εύκολα χειραγωγήσιμο. Να γκρεμιστεί δηλ. κάθε είδους εσωτερική αντίσταση του ανθρώπου.
Αφορμή για τις παραπάνω σκόρπιες αυτές σκέψεις η νέα πρόκληση εναντίον της πίστης του Χριστού που και πάλι βιώσαν οι Χριστιανοί της Πατρίδας μας. «πάρτι βλασφημίας», εάν το διαδίκτυο είναι ακριβές στην ενημέρωση του, ονόμασαν την φορά αυτή οι εμπνευστές του, αυτό που οργάνωσαν την νύχτα της πιο ιερής ημέρας της Χριστιανοσύνης, την νύχτα που «άναρχος Θεός καταβέβηκεν», την παραμονή των Χριστουγέννων. Με φόντο Εικόνα του Χριστού, παραμορφωμένη και χαρακωμένη, προφανώς κατά την καρδία τους και την εσωτερική τους κατάσταση (όποιοι την παραμόρφωσαν και την κακοποίησαν), καλώντας με το επίσης προκλητικό μήνυμα: «Γιορτάζουμε τα 2019α γενέθλια του ανθρώπου που έφερε στον κόσμο το μήνυμα της αγάπης κ της αλληλεγγύης προς όλους με μια κλασική εορταστική εξεφτελιστική παρτάρα όπως κάθε χρόνο. Μουσικάρες για μας διαλέγει η Μαρωφυλλιά από τα παλιά. Αμαρτωλοί του κόσμου ελάτε», εάν η ηλεκτρονική πληροφόρηση είναι ακριβής.
Έκπληκτοι οι οργανωτές διαμαρτύρονται, ειρωνευόμενοι τους Χριστιανούς που δεν ανέχονται και δεν επιτρέπουν σε κάθε διεστραμμένο νου να υβρίζει την πίστη τους και τον Θεό τους. Έκπληκτοι κάνουν λόγο για.. «δήθεν καλούς Χριστιανούς», επειδή αυτοί οι Χριστιανοί απαίτησαν σεβασμό στον Θεό τους και τον συμβολισμό της ιερής αυτής νύχτας. Επειδή αντέδρασαν, επειδή αντιστάθηκαν, επειδή δεν κόμισαν την συνείδηση τους. Προφανώς για αυτούς, και για άλλους πολλούς ως φαίνεται, «καλοί Χριστιανοί» είναι εκείνοι που παθητικά και μοιρολατρικά αποδέχονται τα πάντα, εκείνοι που σιωπούν, γινόμενοι συνένοχοι στα ανοσιουργήματα που τεκταίνονται στον τόπο και την Πατρίδα μας, εκείνοι που σκύβουν το κεφάλι, εκείνοι που γίνονται μέρος του συστήματος… Καταλήγουν δε στην ανακοίνωση τους : «Το λιντσάρισμα άλλωστε από χριστιανούς και νοικοκυραίους είναι πολύ της μόδας σε αυτή τη χώρα». Λάθος κύριοι. Σε αυτή την χώρα έχει γίνει της μόδας όχι το λιντσάρισμα των Χριστιανών, αλλά η αποκαθήλωση της πίστης και ο εξοβελισμός της Εκκλησίας από τον δημόσιο βίο, η αποϊεροποίηση της κοινωνίας, η αποκαθήλωση των συμβόλων, η στοχοποίηση και ο χλευασμός όσων εκφράζουν την πίστη τους στον Θεό. Ο σωβινισμός, η μισαλλοδοξία και το μίσος δεν είναι έκφραση των Ορθοδόξων Χριστιανών. Αυτά από… αλλού εκπορεύονται. Απόδειξη: Τα επίσημα στοιχεία που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας, σε αναφορά με βεβηλώσεις και βανδαλισμούς σε χώρους ιερούς και θρησκευτικούς για το 2019. 160% αύξηση στις βεβηλώσεις και βανδαλισμούς ιερών χώρων και ναών το 2019 έχει καταγράψει το αρμόδιο Υπουργείο. Από τα 556 συνολικά κρούσματα τα 525 έγινα σε βάρος Ναών και χώρων Ορθόδοξης λατρείας, τα 31 έγιναν σε βάρος χώρων λατρείας διαφόρων θρησκειών. Συνεπώς;; Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι το πρόβλημα; Ποιος διαμαρτυρήθηκε για τις 525 βεβηλώσεις χώρων λατρείας των Ορθοδόξων Χριστιανών στην Χώρα μας; Εάν κάποιοι, όπως δηλώνετε, σας απείλησαν, σαφώς και κακώς το έπραξαν.
Το πρόβλημα δεν είναι και δεν το δημιουργούν οι Χριστιανοί, το πρόβλημα το δημιουργεί ο μη σεβασμός στην πίστη ενός λαού και οι προκλητικές συμπεριφορές των ύβρεων στα θεία και τα ιερά, με την παράλογη μάλιστα απαίτηση να γίνονται αποδεκτές! Αυτό και αν είναι ύβρις, παραλογισμός, ταλιμπανισμός, σκοταδισμός και αιδώς! Σεβαστείτε λοιπόν όλοι εσείς αυτό που θέλετε οι άλλοι να σέβονται σε εσάς, δηλ. το δικαίωμα σας να εκφράζετε ελεύθερα την όποια πίστη και… «διαφορετικότητα» σας. Εάν αυτό δεν το πράξετε, τότε ναι, η φωνή του Μακρυγιάννη θα ξεσηκώνει τις ψυχές και τις συνειδήσεις μας και.. το κρίμα στο λαιμό σας. Και επειδή οι αυθεντικοί άνθρωποι είναι και διαχρονικοί, κλείνω τον φτωχό αυτό προβληματισμό μου, πάλι με τα λόγια του Μακρυγιάννη: «Αδελφοί, με αδικείτε. Ελλάδα δεν πουλάω, νοικοκυραίγοι μου. Τέτοιον αγαθόν πολυτίμητον δεν έχω εις την πραμάτειαν μου. Μα και να τό’ χα, δεν τό’ δινα κανενός».
Μητροπολίτης
Κισάμου & Σελίνου
Αμφιλόχιος
ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Αρτεμισία-Ζηνοβία |
Πάντως με το να δίνουν ονόματα στις κακοκαιρίες πλέον έχουμε την ευκαιρία να θυμηθούμε -ούνε οι παλαιότεροι την πιο δυναμική γυναίκα της πόλης της Κισάμου την κ. Ζηνοβία Μαραγκουδάκη σύζυγος Στεφανή Μαραγκουδάκη (συμβολαιογράφου) που υπήρξε η πρώτη υποψήφια γυναίκα δημοτικός σύμβουλος στις εκλογές του 64΄στην περιοχή μας, πρωτοπόρος στα κοινωνικά δρώμενα της πόλης μας, σε μια εποχή που η γυναίκα, ακόμα δεν είχε τις "ελευθερίες" της.
Στην φωτο με μια άλλη δυναμική γυναίκα της περιοχής μας την Αρτεμισία Ξαγοράρη.
ΕΚΚΛΗΣΗ-ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ- ΑΛΛΗΛΛΕΓΓΥΗ
Οικογένεια με τέσσερα, παιδιά, μαθητές στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, που χρόνια, παραμένει στην Κίσαμο ψάχνει σπίτι να νοικιάσει για να ΣΤΕΓΑΣΤΕΙ. Η συμφωνία με το σπίτι που μένουν ήταν για δυο χρόνια, κατά ευγενική και συμφέρουσα οικονομικά παραχώρηση των ιδιοκτητών, καθώς και τότε αναζητούσαν στέγη και ήταν αδύνατη η εύρεση. Τώρα πάλι βρίσκονται στη θέση αναζήτησης και η κατάσταση είναι δύσκολη και επείγουσα. Το σπίτι που διαμένουν, πρέπει να παραδοθεί στις αρχές του νέου έτους με βάση τη συμφωνία. Θερμή παράκληση, αν υπάρχει Κισαμίτης ιδιώτης ή κοινωνικός φορέας, ο Ερυθρός Σταυρός, πολιτιστικός ή εκκλησιαστικός φορέας, εθελοντής, που έχει οίκημα ή κληροδότημα ή γνωρίζει να υπάρχει κάτι που δε χρησιμοποιείται, παραμένει κλειστό χρόνια και είναι στοιχειωδώς κατοικήσιμο, ας επικοινωνήσει στο τηλέφωνο 6949974005 για τυχούσα ενοικίαση προσαρμοσμένη στην περίσταση της οικογένειας και στην δύσκολη θέση που βρίσκονται. Μπορεί να ζητήσει πληροφορίες για την οικογένεια. Ένα κλειστό οίκημα, ρημάζει, γινεται ερείπιο.
Η οικογένεια, χρόνια εργάζεται στην Κίσαμο παρέχει υπηρεσίες σε ηλικιωμένους, σε καθαριότητα σπιτιών, σε συντήρηση, βάψιμο, κατοικιών κ.λ.π. Δεν έχει μέσο μεταφοράς έτσι υποχρεώνεται να βρεθεί κάτι μέσα στην πόλη της Κισάμου και στις μακρινές γειτονιές της.
Η οικογένεια, χρόνια εργάζεται στην Κίσαμο παρέχει υπηρεσίες σε ηλικιωμένους, σε καθαριότητα σπιτιών, σε συντήρηση, βάψιμο, κατοικιών κ.λ.π. Δεν έχει μέσο μεταφοράς έτσι υποχρεώνεται να βρεθεί κάτι μέσα στην πόλη της Κισάμου και στις μακρινές γειτονιές της.
ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΕ ΠΙΣΤΩΣΗ 536.000 Ε
Για την προμήθεια 27 προκάτ αιθουσών απο την ΚΤΥΠ Α.Ε
- Mε το υπ' αριθ. 17913/20.12.2019 (ΚτΥπ) έγγραφο του Δήµου Κισάµου, προκύπτει η αναγκαιότητα για την «Προμήθεια, μεταφορά και συναρμολόγηση 27 προκατασκευασµένων αιθουσών 6x6m, µε δίρριχτη στέγη, για την κάλυψη των αναγκών προσωρινής στέγασης των µαθητών του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ του Δήµου Κισάµου Χανίων (12 αίθουσες για το ΓΕΛ & 15 για το ΕΠΑΛ)», στους χώρους που αναφέρονται στο εν λόγω έγγραφο και προτείνεται η έγκριση διάθεσης πίστωση.
Πρώτο βήμα έγινε ας ξεκινήσει και ο δήμος τις απαραίτητες ενέργειες του για τον καθαρισμό των χώρων...μάλιστα αποφύγαμε και τον σκόπελο της χορηγίας των αιθουσών...
- Mε το υπ' αριθ. 17913/20.12.2019 (ΚτΥπ) έγγραφο του Δήµου Κισάµου, προκύπτει η αναγκαιότητα για την «Προμήθεια, μεταφορά και συναρμολόγηση 27 προκατασκευασµένων αιθουσών 6x6m, µε δίρριχτη στέγη, για την κάλυψη των αναγκών προσωρινής στέγασης των µαθητών του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ του Δήµου Κισάµου Χανίων (12 αίθουσες για το ΓΕΛ & 15 για το ΕΠΑΛ)», στους χώρους που αναφέρονται στο εν λόγω έγγραφο και προτείνεται η έγκριση διάθεσης πίστωση.
Πρώτο βήμα έγινε ας ξεκινήσει και ο δήμος τις απαραίτητες ενέργειες του για τον καθαρισμό των χώρων...μάλιστα αποφύγαμε και τον σκόπελο της χορηγίας των αιθουσών...
ΝΑ ΤΟ ΦΩΤΙΣΟΥΜΕ ..ΓΡΗΓΟΡΑ
Μια ιδέα πως θα μπορούσαμε να φωτίσουμε οτι έχει απομείνει απο το φρούριο μας.... Δεν χρειάζονται παρδαλά χρώματα αλλά ένα απαλό να δείχνει λίγο μυστήριο για το τι πέρασαν αυτές οι πέτρες ανά τους αιώνες. Όσο για τις ταμπέλες που θα μπορούσαν να μπουν κατά μήκος της Τομπάζη που ακόμα και σήμερα θυμίζει να μην πω τι η ΕΦΑ Χανίων μπορεί να δώσει χρήσιμες πληροφορίες. Τελικά ο φωτισμός στην πόλη ειδικά στο σημείο αυτό θα έπρεπε να ήταν προτεραιότητα.
ΚΑΙ ΜΕ DRONES ΟΙ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Σ ΚΙΣΑΜΟΥ
Το περιφερειακό τμήμα Κισάμου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού εισέρχεται δυναμικά στον χώρο των διασωστικών μη επανδρωμένων πτητικών μέσων !!
Έχοντας την εμπειρία στο πεδίο, της χρησιμότητας και αναγκαιότητας των μη επανδρωμένων πτητικών μέσων, αφού σε ποικίλες αποστολής κυρίως έρευνας και διάσωσης χρησιμοποιήσαμε τέτοιου είδους εξοπλισμό, ήρθε επιτέλους η ώρα, το περιφερειακό τμήμα Κισάμου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού να αποκτήσει το πρώτο, από μια σειρά drones...
Τετρακόπτερα, τα οποία θα βοηθήσουν να μειωθεί ο χρόνος προσέγγισης στο πεδίο, θα βοηθήσουν να χαρτογραφηθούν οι δύσκολες και επικίνδυνες διαδρομές και φυσικά να μεταφέρουν πληροφορίες στο κέντρο επιχειρήσεων του τμήματος τους για τον σχεδιασμό, ή καλύτερα τον επανασχεδιασμό μια επιχείρησης στην οποία θα κλήθηκαν να βοηθήσουν ..
Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός...
Όπου υπάρχει ανάγκη!!!
Συγχαρητήρια στα παιδιά που συνέχεια εξοπλίζονται για να μας βοηθούν.
Έχοντας την εμπειρία στο πεδίο, της χρησιμότητας και αναγκαιότητας των μη επανδρωμένων πτητικών μέσων, αφού σε ποικίλες αποστολής κυρίως έρευνας και διάσωσης χρησιμοποιήσαμε τέτοιου είδους εξοπλισμό, ήρθε επιτέλους η ώρα, το περιφερειακό τμήμα Κισάμου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού να αποκτήσει το πρώτο, από μια σειρά drones...
Τετρακόπτερα, τα οποία θα βοηθήσουν να μειωθεί ο χρόνος προσέγγισης στο πεδίο, θα βοηθήσουν να χαρτογραφηθούν οι δύσκολες και επικίνδυνες διαδρομές και φυσικά να μεταφέρουν πληροφορίες στο κέντρο επιχειρήσεων του τμήματος τους για τον σχεδιασμό, ή καλύτερα τον επανασχεδιασμό μια επιχείρησης στην οποία θα κλήθηκαν να βοηθήσουν ..
Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός...
Όπου υπάρχει ανάγκη!!!
Συγχαρητήρια στα παιδιά που συνέχεια εξοπλίζονται για να μας βοηθούν.
Ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗΣ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ ΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΩ
Είναι επιτυχημένος και πολυβραβευμένος σεφ, έχει συμμετάσχει ως κριτής στο Master Chef Junior και είναι ιδιοκτήτης του εστιατορίου “Χαρούπι” στη Θεσσαλονίκη.
Ο Μανώλης Παπουτσάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κίσαμο, στο Βουλγάρω το οποίο, όπως και γενικότερα η Κρήτη, έχουν επηρεάσει πολύ την μαγειρική του προσωπικότητα. Λογικό να έχει τα Κίσαμο έντονα στη μνήμη του, καθώς διηγείται στο olivemagazine.gr μια πολύ έντονη ανάμνηση των Χριστουγέννων από τα παιδικά του χρόνια:
“Στην Κρήτη παλιά ήταν έθιμο να μεγαλώνει κάθε οικογένεια του χωριού ένα γουρούνι, τον «χοίρο», όπως έλεγαν. Παραδοσιακά σφαζόταν την παραμονή των Χριστουγέννων και ήταν ο πρωταγωνιστής του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.
Κάθε χρόνο στο σπίτι μας μεγαλώναμε και σφάζαμε ένα γουρούνι. Το μεγαλώναμε όλη τη χρονιά με μεγάλη φροντίδα. Ο παππούς μου έβρισκε βελανίδια και χαρούπια, μήλα που ήταν έτοιμα να πέσουν από τις μηλιές, κάστανα και κάθε λογής καρπούς που θα μπορούσαν να το θρέψουν. Η λάλη μου μάζευε τα σκάρτα από τα ζαρζαβάτια του κήπου μας, τα περισσέματα από το καθημερινό τραπέζι, καθώς και το μπαγιάτικο ψωμί μουσκεμένο στον χουμά που απέμενε από το πήξιμο του τυριού.
Το ταΐζαμε ακόμα καλαμπόκι δικό μας και πίτουρο που έφερνε το παντοπωλείο του χωριού από τον μεγάλο αλευρόμυλο στα Χανιά. Το αφήναμε και ελεύθερο στο χωράφι κάτω από το σπίτι μας και εκείνο έσκαβε με τη μουσούδα του ανέμελο και έτρωγε με λαιμαργία κάθε λογής λιχουδιές που έκρυβε μέσα της η γης. Στα παιδικά μου μάτια ήταν απορίας άξιο πώς ένα τόσο μικρό και χαριτωμένο ζωάκι μεταμορφωνόταν μέσα σε λίγους μήνες σε αυτό το πελώριο καλοσυνάτο θεριό.
Όσο πλησίαζε η εποχή των Χριστουγέννων με κυρίευε η αγωνία της σφαγής. Ήξερα πια ότι ήταν νομοτελειακό να τελειώσει έτσι αυτός ο κύκλος, αν και ποτέ μου δεν μπόρεσα με ευκολία να ξεπεράσω τη φρίκη του τέλους εκείνης της στιγμής. Δεν ήταν μόνο το δικό μας γουρούνι. Την ίδια μέρα σε ολόκληρο το χωριό τα φοβερά ουρλιαχτά των χοίρων διαπερνούσαν τα παιδικά μου αυτιά που σφράγιζα με δύναμη για να μην ακούω, ενώ τα ρουθούνια μου πλημμύριζαν από τη μεταλλική οσμή του φρεσκοχυμένου αίματος που κυρίευε απ’ άκρη σ’ άκρη την περιοχή.
Αυτή η φοβερή θυσία έπρεπε να εκλογικευτεί και να γίνει κατανοητή στο μυαλό μου ως μια ανάγκη. Έτσι παρακολουθούσα από κοντά με πόση φροντίδα αξιοποιούσε η γιαγιά μου κάθε μέρος από το σφάγιο. Τα ποδαράκια και το κεφάλι έφταναν για τα πρώτα δύο μεγάλα γιορτινά τραπέζια: μυρωδάτη σούπα, η σπουδαία πηχτή, μυαλά με λεμόνι και μπόλικο αλάτι, γλώσσα με ξίδι και ελαιόλαδο. Η συκωταριά, ένα μεγάλο τραπέζι αμοναχή της.
Από το υπόλοιπο ζώο λουκάνικα καπνιστά στο πυρομάχι, απάκι, σύγκλινο, τσιγαριαστό στα πήλινα με το λίπος για συντήρηση, τσιγαρίδες και πηγμένο κατάλευκο χοιρόλαδο για άλειμμα στο ψωμί ή για το τηγάνι και την κατσαρόλα, μεγάλο νοστιμιστικό. Μεγαλώναμε το γουρούνι μας έναν χρόνο για να ’χουμε να τρώμε έναν χρόνο. Έτσι όλη αυτή η βία είχε τη στιβαρή της εξήγηση.
Η ανθρώπινη φύση είναι ταυτισμένη με τη βία. Μεγαλώνοντας όμως κάθε χρόνο με αυτή τη συγκλονιστική εμπειρία, έμαθα να μην τη δέχομαι αναίτια, ούτε για να τραφώ, ούτε για να επιβιώσω. Και ακόμα κι αν βρίσκω μια δικαιολογία για τη χρήση της, δεν έπαψα και δεν θα πάψω ποτέ να δακρύζω και να πληγώνομαι, καθώς αυτή βάρβαρα ξεδιπλώνεται μπροστά μου. Έτσι όπως δάκρυζα και πονούσα κάθε φορά που αντίκριζα τα παραπονεμένα μάτια του καλού μας χοίρου πριν τη φοβερή μα τόσο σπουδαία σφαγή”.
Ο Μανώλης Παπουτσάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κίσαμο, στο Βουλγάρω το οποίο, όπως και γενικότερα η Κρήτη, έχουν επηρεάσει πολύ την μαγειρική του προσωπικότητα. Λογικό να έχει τα Κίσαμο έντονα στη μνήμη του, καθώς διηγείται στο olivemagazine.gr μια πολύ έντονη ανάμνηση των Χριστουγέννων από τα παιδικά του χρόνια:
“Στην Κρήτη παλιά ήταν έθιμο να μεγαλώνει κάθε οικογένεια του χωριού ένα γουρούνι, τον «χοίρο», όπως έλεγαν. Παραδοσιακά σφαζόταν την παραμονή των Χριστουγέννων και ήταν ο πρωταγωνιστής του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.
Κάθε χρόνο στο σπίτι μας μεγαλώναμε και σφάζαμε ένα γουρούνι. Το μεγαλώναμε όλη τη χρονιά με μεγάλη φροντίδα. Ο παππούς μου έβρισκε βελανίδια και χαρούπια, μήλα που ήταν έτοιμα να πέσουν από τις μηλιές, κάστανα και κάθε λογής καρπούς που θα μπορούσαν να το θρέψουν. Η λάλη μου μάζευε τα σκάρτα από τα ζαρζαβάτια του κήπου μας, τα περισσέματα από το καθημερινό τραπέζι, καθώς και το μπαγιάτικο ψωμί μουσκεμένο στον χουμά που απέμενε από το πήξιμο του τυριού.
Ο Παππούς και η Λάλη του Μανώλη. Δεξιά ο πατέρας του και η Θεία μου Ελένη |
Όσο πλησίαζε η εποχή των Χριστουγέννων με κυρίευε η αγωνία της σφαγής. Ήξερα πια ότι ήταν νομοτελειακό να τελειώσει έτσι αυτός ο κύκλος, αν και ποτέ μου δεν μπόρεσα με ευκολία να ξεπεράσω τη φρίκη του τέλους εκείνης της στιγμής. Δεν ήταν μόνο το δικό μας γουρούνι. Την ίδια μέρα σε ολόκληρο το χωριό τα φοβερά ουρλιαχτά των χοίρων διαπερνούσαν τα παιδικά μου αυτιά που σφράγιζα με δύναμη για να μην ακούω, ενώ τα ρουθούνια μου πλημμύριζαν από τη μεταλλική οσμή του φρεσκοχυμένου αίματος που κυρίευε απ’ άκρη σ’ άκρη την περιοχή.
Αυτή η φοβερή θυσία έπρεπε να εκλογικευτεί και να γίνει κατανοητή στο μυαλό μου ως μια ανάγκη. Έτσι παρακολουθούσα από κοντά με πόση φροντίδα αξιοποιούσε η γιαγιά μου κάθε μέρος από το σφάγιο. Τα ποδαράκια και το κεφάλι έφταναν για τα πρώτα δύο μεγάλα γιορτινά τραπέζια: μυρωδάτη σούπα, η σπουδαία πηχτή, μυαλά με λεμόνι και μπόλικο αλάτι, γλώσσα με ξίδι και ελαιόλαδο. Η συκωταριά, ένα μεγάλο τραπέζι αμοναχή της.
Από το υπόλοιπο ζώο λουκάνικα καπνιστά στο πυρομάχι, απάκι, σύγκλινο, τσιγαριαστό στα πήλινα με το λίπος για συντήρηση, τσιγαρίδες και πηγμένο κατάλευκο χοιρόλαδο για άλειμμα στο ψωμί ή για το τηγάνι και την κατσαρόλα, μεγάλο νοστιμιστικό. Μεγαλώναμε το γουρούνι μας έναν χρόνο για να ’χουμε να τρώμε έναν χρόνο. Έτσι όλη αυτή η βία είχε τη στιβαρή της εξήγηση.
Η ανθρώπινη φύση είναι ταυτισμένη με τη βία. Μεγαλώνοντας όμως κάθε χρόνο με αυτή τη συγκλονιστική εμπειρία, έμαθα να μην τη δέχομαι αναίτια, ούτε για να τραφώ, ούτε για να επιβιώσω. Και ακόμα κι αν βρίσκω μια δικαιολογία για τη χρήση της, δεν έπαψα και δεν θα πάψω ποτέ να δακρύζω και να πληγώνομαι, καθώς αυτή βάρβαρα ξεδιπλώνεται μπροστά μου. Έτσι όπως δάκρυζα και πονούσα κάθε φορά που αντίκριζα τα παραπονεμένα μάτια του καλού μας χοίρου πριν τη φοβερή μα τόσο σπουδαία σφαγή”.
Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2019
ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ
Τα πήρε ο Βασίλης Ντ. για να μην πεθάνουν στον δρόμο και προσπάθησε να βρει τις ομάδες και τους συλλόγους που φτιάχτηκαν για αυτό τον λόγο στην Κίσαμο και αλλού !!! Μάταια..
Να τι έγραψε στην σελίδα του...
Οι σύλλογοι για την προστασία των ζώων είναι μόνο για εφέ μάλλον... καμία απάντηση από κανέναν... δυστυχώς μάλλον θα τα γυρίσω εκεί που τα βρήκα. Δεν έχω την δυνατότητα να τα κρατήσω και κανείς δεν ενδιαφέρεται..καλές γιορτές υποκριτές.
Μιας και το έχουμε ξαναγράφει όλη η προσπάθεια που έγινε από την φιλοζωική ομάδα Κισάμου ήταν για τα μάτια του κόσμου και ότι σε λίγους μήνες όλοι οι εθελοντές θα σήκωναν τα χέρια ψηλά, ήδη 3-4 έχουν αποχωρήσει καταγγέλλοντας μάλιστα δημόσια την αδιαφορία της ομάδος, καλό είναι να μεριμνήσει περισσότερο ο Δήμος Κισάμου για αυτήν την κατάσταση... Μάλιστα θεωρώ ότι τα δυο μικρά σκυλάκια αφού δεν έχει την δυνατότητα να τα κρατήσει ο Βασίλης να πάνε μαζί με τ' άλλα στο Δημαρχείο...εκτός βέβαια αν κάποιος θέλει να τα υιοθετήσει.
ΓΙΟΡΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ
Ιστορίες από την Κίσαμο.
Του Ανδρέα Μαρολαχάκη
Άκουγα βαριεστημένος όλες τις προτάσεις, χωρίς ενδιαφέρον...
«Θα πρέπει να μείνεις εδώ μέχρι την τελευταία στιγμή», μου είπε ο κ. Βαγγέλης. «Ίσως να μην προφτάσεις να είσαι έγκαιρα στο σπίτι σου. Το πιθανότερο είναι να ταξιδεύεις τις γιορτινές ημέρες». Μου μιλούσε σκεφτικός, χωρίς να με κοιτάζει στα μάτια. Σαν να αισθανόταν κάποιο είδος ενοχής για την πρόταση που μόλις μου είχε κάνει. Αυτή η πρόταση μου δημιουργούσε κάποιο προβληματισμό, γιατί θα έπρεπε ν’ αναθεωρήσω σχέδια και αποφάσεις, που ήδη είχαν δρομολογηθεί.
Δεν το σκέφτηκα ιδιαίτερα. Πολύ γρήγορα, χωρίς να σταθμίσω όλους τους παράγοντες, αποφάσισα ν’ ακολουθήσω την προτροπή του. Φυσικά υπήρχε ένας και μοναδικός λόγος, που κατά κάποιο τρόπο με ανάγκαζε να συμφωνήσω μαζί του. Αυτός ο λόγος ήταν το Χριστουγεννιάτικο θεατρικό έργο, που είχαμε με πολύ κόπο ετοιμάσει.
Απ’ τον Νοέμβριο, είχαμε αρχίσει να ψάχνουμε για το θεατρικό έργο, που θα έπρεπε να ετοιμάσουμε. Αυτό ήταν καθαρά στα «καθήκοντα» του κ. Βαγγέλη, που εκτός απ’ τις καλλιτεχνικές ανησυχίες που είχε, ήταν ο πλέον κατάλληλος να επιλέξει και να σκηνοθετήσει το ανάλογο έργο. Παρ’ όλο που ζούσαμε σ’ ένα αυταρχικό καθεστώς, εμείς στο οικοτροφείο κανονίζαμε τα πάντα με δημοκρατικές διαδικασίες. Ακόμη και το προεδρείο του, το αναδείκνυαν εκλογές μεταξύ όλων των τροφίμων του ιδρύματος, ενώ στην υπόλοιπη κοινωνία τα πάντα στην τοπική ιεραρχία, από την κατώτερη έως την ανώτατη διαβάθμιση, ήταν αποτελέσματα διορισμών της «εθνοσωτηρίου» κυβέρνησης.
Εκείνο το διάστημα, ήμουν πρόεδρος του οικοτροφείου (ακόμη αναρωτιέμαι γιατί με ψήφισαν τα παιδιά) και μοιραία ανακατευόμουν, σ’ όλες τις αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις του ιδρύματος. Ο κ. Βαγγέλης ήταν ένας απ’ τους διευθυντές του ιδρύματος των αρρένων και υπεύθυνος για τα παιδιά της τεχνικής σχολής, που ήταν περισσότερα και πιο ατίθασα. Ερωτευμένος με την μελλοντική σύζυγο του, που τότε ήταν αντίστοιχα διευθύντρια του οικοτροφείου θηλέων, είχαν αναπτύξει μεταξύ τους ένα άτυπο ανταγωνισμό σ’ ότι αφορούσε τις κοινές εκδηλώσεις.
Δεν θυμάμαι ποιος είχε την ιδέα, ......
Του Ανδρέα Μαρολαχάκη
Άκουγα βαριεστημένος όλες τις προτάσεις, χωρίς ενδιαφέρον...
«Θα πρέπει να μείνεις εδώ μέχρι την τελευταία στιγμή», μου είπε ο κ. Βαγγέλης. «Ίσως να μην προφτάσεις να είσαι έγκαιρα στο σπίτι σου. Το πιθανότερο είναι να ταξιδεύεις τις γιορτινές ημέρες». Μου μιλούσε σκεφτικός, χωρίς να με κοιτάζει στα μάτια. Σαν να αισθανόταν κάποιο είδος ενοχής για την πρόταση που μόλις μου είχε κάνει. Αυτή η πρόταση μου δημιουργούσε κάποιο προβληματισμό, γιατί θα έπρεπε ν’ αναθεωρήσω σχέδια και αποφάσεις, που ήδη είχαν δρομολογηθεί.
Δεν το σκέφτηκα ιδιαίτερα. Πολύ γρήγορα, χωρίς να σταθμίσω όλους τους παράγοντες, αποφάσισα ν’ ακολουθήσω την προτροπή του. Φυσικά υπήρχε ένας και μοναδικός λόγος, που κατά κάποιο τρόπο με ανάγκαζε να συμφωνήσω μαζί του. Αυτός ο λόγος ήταν το Χριστουγεννιάτικο θεατρικό έργο, που είχαμε με πολύ κόπο ετοιμάσει.
Απ’ τον Νοέμβριο, είχαμε αρχίσει να ψάχνουμε για το θεατρικό έργο, που θα έπρεπε να ετοιμάσουμε. Αυτό ήταν καθαρά στα «καθήκοντα» του κ. Βαγγέλη, που εκτός απ’ τις καλλιτεχνικές ανησυχίες που είχε, ήταν ο πλέον κατάλληλος να επιλέξει και να σκηνοθετήσει το ανάλογο έργο. Παρ’ όλο που ζούσαμε σ’ ένα αυταρχικό καθεστώς, εμείς στο οικοτροφείο κανονίζαμε τα πάντα με δημοκρατικές διαδικασίες. Ακόμη και το προεδρείο του, το αναδείκνυαν εκλογές μεταξύ όλων των τροφίμων του ιδρύματος, ενώ στην υπόλοιπη κοινωνία τα πάντα στην τοπική ιεραρχία, από την κατώτερη έως την ανώτατη διαβάθμιση, ήταν αποτελέσματα διορισμών της «εθνοσωτηρίου» κυβέρνησης.
Εκείνο το διάστημα, ήμουν πρόεδρος του οικοτροφείου (ακόμη αναρωτιέμαι γιατί με ψήφισαν τα παιδιά) και μοιραία ανακατευόμουν, σ’ όλες τις αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις του ιδρύματος. Ο κ. Βαγγέλης ήταν ένας απ’ τους διευθυντές του ιδρύματος των αρρένων και υπεύθυνος για τα παιδιά της τεχνικής σχολής, που ήταν περισσότερα και πιο ατίθασα. Ερωτευμένος με την μελλοντική σύζυγο του, που τότε ήταν αντίστοιχα διευθύντρια του οικοτροφείου θηλέων, είχαν αναπτύξει μεταξύ τους ένα άτυπο ανταγωνισμό σ’ ότι αφορούσε τις κοινές εκδηλώσεις.
Δεν θυμάμαι ποιος είχε την ιδέα, ......
ΤΑ ΔΥΟ ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΠΑΝΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Στο πρόχειρο αυτό σχέδιο βλέπουμε πως ήταν τα δυο κάστρα της πόλης πριν οι πρόγονοι μας τα γκρεμίσουν για να κτίσουν τα σπίτια τους... Με κίτρινο το Γενοβέζικο και κατόπιν Βενετσιάνικο κάστρο που ενδεχομένως να έχει άλλη μια φάση (κάτι φαίνεται στα δυτικά απέναντι από το ΣΥΓΚΑ, και να ήταν Βυζαντινό αλλά αυτό δεν μπορούμε με σιγουριά να πούμε. Και με κόκκινο η προέκταση του, τούρκικο φρούριο, που σαφώς έβαλε και όσα σπίτια υπήρχαν εκείνη την εποχή, μαζί με το διοικητήριο της πόλης (σημερινό Μουσείο) που ήταν όπως φαίνεται έξω από τα μικρά τείχη.
Η παραπάνω φώτο είναι ίσως η μοναδική που δείχνει και τα δυο φρούρια από κοντά (είναι τραβηγμένη για να σας κατατοπίσω από το Κινέζικο) όπου φαίνεται η δυτική μεριά του τούρκικου με τις πολεμίστρες του και τον μεγάλο διάδρομο και στο βάθος το Γενοβέζικο κάστρο (νότια μεριά είναι το στενό δρομάκι που είναι αδιέξοδο πάνω από το ΣΥΓΚΑ) όπως φαίνεται στην εικόνα ήταν πολύ μικρό και είχε πύργο εκεί ακριβώς που αργότερα οι Τούρκοι έφτιαξαν τον μιναρέ τους, δίπλα στην κατεστραμμένη εκκλησία του Τιμίου Σταυρού. Όπως παρατηρούμε το μικρό κάστρο ήταν αρκετά ψηλότερο από το νεώτερο.
Φυσικά ως και το 1920 κανείς δεν είχε κτίσει μέσα σε αυτό και ότι υπήρχε μέσα στα κάστρα ήταν τα οικοδομήματα των.
Το μικρό κάστρο δεν είχε νερό (πηγής) εν αντιθέσει με το μεγάλο που είχε πολλά πηγάδια και δυο κρήνες μέσα (και οι δυο κρήνες τρέχουν ακόμα νερό).
Η παραπάνω φώτο είναι ίσως η μοναδική που δείχνει και τα δυο φρούρια από κοντά (είναι τραβηγμένη για να σας κατατοπίσω από το Κινέζικο) όπου φαίνεται η δυτική μεριά του τούρκικου με τις πολεμίστρες του και τον μεγάλο διάδρομο και στο βάθος το Γενοβέζικο κάστρο (νότια μεριά είναι το στενό δρομάκι που είναι αδιέξοδο πάνω από το ΣΥΓΚΑ) όπως φαίνεται στην εικόνα ήταν πολύ μικρό και είχε πύργο εκεί ακριβώς που αργότερα οι Τούρκοι έφτιαξαν τον μιναρέ τους, δίπλα στην κατεστραμμένη εκκλησία του Τιμίου Σταυρού. Όπως παρατηρούμε το μικρό κάστρο ήταν αρκετά ψηλότερο από το νεώτερο.
Φυσικά ως και το 1920 κανείς δεν είχε κτίσει μέσα σε αυτό και ότι υπήρχε μέσα στα κάστρα ήταν τα οικοδομήματα των.
Το μικρό κάστρο δεν είχε νερό (πηγής) εν αντιθέσει με το μεγάλο που είχε πολλά πηγάδια και δυο κρήνες μέσα (και οι δυο κρήνες τρέχουν ακόμα νερό).
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)