Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.







Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΟΙΟ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΚΟΡΝΑΡΟ;

Αντε τώρα να πανηγυρίζεις που στην Γερμανία φαλίρισε η τρίτη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία..και να παίζεις παλαμάκια ότι εμείς πάμε καλά.
H ΛΑΝΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ, παραμένει στο λιμένα του Πειραιά μέχρι αποκατάστασης τεχνικής βλάβης.
Ως εκ τούτου τα αυριανά δρομολόγια του πλοίου, 21/06/2017 από Κίσαμο προς Αντικύθηρα-Κύθηρα-Γύθειο και η επιστροφή από Γύθειο προς Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσαμο θα παραμείνουν ανεκτέλεστα.

Μάλιστα ο δήμαρχος Κηθύρων έβγαλε και την ακόλουθη ανακοίνωση..
- Παρακαλώ πολύ όσοι επαγγελματίες εχουν υποστεί συγκεκριμίνη απώλεια εισοδήματος απο τη μη εκτέλεση δρομολογίων του ΚΟΡΝΑΡΟΣ να στείλουν μήνυμα με τα στοιχεια τους στο mayor@kythira.gr που να συνοδεύεται απο σαφή στοιχειία οπως π.χ. συγκεκριμένες κρατήσεις που ακυρώθηκαν, ημερομηνίες και εκτίμηση απωλεσθέντος εισοδήματος (π.χ. αναμενόμενη είσπραξη απο δωμάτια κλπ). Ευχαριστω. 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΑΡΔΕΥΣΗΣ

Ο Δήμος Κισάμου βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει, στο εξής, στην αφαίρεση υδρομέτρων και στο "σφράγισμα" της παροχής νερού (ύδρευσης και άρδευσης) καταναλωτών της περιοχής μας, διότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα έξοδα λειτουργίας που απαιτεί η Υπηρεσία.
Ένα ποσοστό της τάξεως του 50% δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του απέναντι στο Δήμο Κισάμου, γεγονός που δυσχεραίνει το έργο του. Αυτό συμβαίνει διότι ο Δήμος Κισάμου δε δύναται να κάνει έξοδα, εάν πρώτα δεν λάβει τα χρήματα που απαιτείται να εισπράξει από τους Δημότες, λόγω της κατανάλωσης νερού. Συνεπώς, χωρίς έσοδα δεν μπορούν να προϋπολογιστούν τα έξοδα της επόμενης χρονιάς.
Πρόθεσή μας είναι η εύρυθμη λειτουργία του Δήμου μας και σε αυτό, ανάμεσα στα άλλα, συντελεί και η προϋπόθεση του να είναι δηλαδή, οι Δημότες συνεπείς στις βασικές τους υποχρεώσεις. Θεωρούμε ότι είναι λογικό, όσοι δεν είναι συνεπείς στη συγκεκριμένη υποχρέωση, να μην τους παρέχεται το συγκεκριμένο αγαθό (νερό).   
ΕΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.

«Προς: Ιερά Μητρόπολη Κισάμου & Σελίνου
Υπόψη:
Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Κισάμου & Σελίνου κ.κ. Αμφιλόχιου
Κοινοποίηση:
1. Παναγιώτατο Οικουµενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολοµαίο
2. Μακαριωτάτους Προκαθηµένους των κατά τόπους Αγιωτάτων
Ορθοδόξων Εκκλησιών
3. Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ.κ. Ειρηναίο
4. Πανορθόδοξο Γραµµατεία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου
της Ορθοδόξου Εκκλησίας
5. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χανίων
(Με Απόφαση του Εισαγγελέα η Καταγγελία με Αρ.Πρωτ.: 3027/6-6-2016
μετατράπηκε σε Αυτεπάγγελτη Μήνυση και αρχίζει Εισαγγελική Έρευνα.)
Από: Νικόλαος Στεργιάδης του Στέργιου
Τόπος Κατοικίας: Χανιά, Οδός/Αρ.: Μαργουνίου 71, ΤΚ: 73136
Θέμα: Στην Κίσαμο η «Νέα Εποχή» επισκιάζει την «Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας», δυστυχώς με ευθύνη και εξεχόντων μελών της Εκκλησίας της Κρήτης, όπως:
- ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ειρηναίος,
- ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κισάμου & Σελίνου κ.κ Αμφιλόχιος
Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Ορθόδοξης Ακαδημίας Κρήτης,
- ο Γενικός Διευθυντής της Ο.Α.Κ. Δρ Κωνσταντίνος Β. Ζορμπάς.
Αιτούμαι όπως επιμεληθείτε της παραπομπής της παρούσας Καταγγελίας προς κρίση αυτής από το Συνοδικόν Δικαστήριον.
Σεβασμιότατε Μητροπολίτη Κισάμου & Σελίνου κ.κ. Αμφιλόχιε,
Από τον Αύγουστο του 2015, σχεδόν ένα χρόνο πριν, με έγγραφή μου Καταγγελία αιτήθηκα να εξεταστεί ένα σημαντικότατο θέμα που αφορά τη Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου από την Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο της Εκκλησίας Κρήτης. Επισημαίνω πως το ίδιο ακριβώς θέμα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος λόγω αναρμοδιότητάς της το έχει παραπέμψει στην Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο της Εκκλησίας Κρήτης. Προ ημερών ενημερώθηκα πως με επιλογή και ευθύνη αποκλειστικά του Προέδρου της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας Κρήτης Σεβασμιότατου Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ. Ειρηναίου, το θέμα αυτό διατηρείται ακόμη και σήμερα ως «εκτός Ημερήσιας Διάταξης».
Όπως προσωπικά γνωρίζετε το αναφερόμενο θέμα είναι τα γκράφιτι που σχεδιάστηκαν κατά το Art Festival 2011 που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Νεολαία Κισάμου» (ΝΕ.ΚΙ.) τον Οκτώβριο του 2011, γκράφιτι το περιεχόμενο των οποίων αντιστοιχεί και προβάλει βασικές δοξασίες του Νεοπαγανισμού, του Σατανισμού, της Γουΐκα (Wicca) και του Δωδεκαθεϊσμού και αποσκοπεί στον παράνομο αθέμιτο προσηλυτισμό υπέρ της «Νέας Εποχής». Τα γκράφιτι αυτά προσβάλλουν βαρύτατα το θρησκευτικό συναίσθημα κάθε Ορθόδοξου Έλληνα πολίτη. Ο Νόμος του 1938 που αφορά στον «παράνομο αθέμιτο προσηλυτισμό» δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί για τα γκράφιτι του Art Festival 2011 της ΝΕ.ΚΙ.
Ειδικότερα, το μεγάλου μεγέθους γκράφιτι σε τοίχο του Ενιαίου Λυκείου Κισάμου (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Κισάμου), γκράφιτι γνωστό και ως ο «θρόνος του θηρίου», είναι η «σημαία» της διεθνούς πολιτικο-παραθρησκευτικής οργάνωσης της «Νέας Εποχής», έχει ενσωματωμένα αποκρυφιστικά-οικουμενιστικά σύμβολα, είναι μια σύνθεση των βασικών δοξασιών κύριων παραθρησκευτικών ομάδων της «Νέας Εποχής», σχεδιάστηκε παράνομα επάνω σε Ελληνικό Δημόσιο κτίριο (Σχολείο), ως έργο της εγκληματικής και ανθελληνικής δράσης του Πολιτιστικού Συλλόγου «Νεολαία Κισάμου» (ΝΕ.ΚΙ.), Συλλόγου που υποστηρίζεται από το Δήμο Κισάμου.Όσον αφορά το γκράφιτι σε κάδο απορριμμάτων του Δήμου Κισάμου, πρόκειται επίσης για γκράφιτι με αποκρυφιστικά σύμβολα, αποτελεί μια οπτική έκφραση βασικής δοξασίας κύριων παραθρησκευτικών ομάδων της «Νέας Εποχής».

Οι πρωτεργάτες της δράσης αυτής ανταμείφθηκαν: ο εκ’ των ιδρυτών του Πολιτιστικού Συλλόγου «Νεολαία Κισάμου» (ΝΕ.ΚΙ.) ο Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου της περιόδου 2009-2011 είναι ο νυν θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας κ. Παναγιώτης Σημανδηράκης. Όλες οι σχετικές Καταγγελίες για τα γκράφιτι του Art Festival 2011 της ΝΕ.ΚΙ. «Αρχειοθετήθηκαν άνευ αιτιολόγησης» από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, το Υπουργείο Εσωτερικών, το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, την Αστυνομική Διεύθυνση Χανίων, την Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων, την Εισαγγελία Εφετών Κρήτης. Η Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου καθώς και η Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης (Ο.Α.Κ.), ενώ έχουν ενημερωθεί πλήρως για τα γκράφιτι του Art Festival 2011 της ΝΕ.ΚΙ., δεν έχουν εκφράσει ποτέ δημόσια άποψη ούτε και υπέβαλαν Καταγγελία.
Ουσιαστικά η Εκκλησία της Κρήτης αρνήθηκε να εκφραστεί Συνοδικά σχετικά με τα ανωτέρω αναφερόμενα γκράφιτι και κατόπιν απόφασής της να ενεργήσει τα δέοντα. Η άρνηση αυτή αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα τις παραμονές της επικείμενης «Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας» η οποία προετοιμάζεται επί πολλές δεκαετίες και θα συγκληθεί στην Κρήτη 17 με 27 Ιουνίου 2016, στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης (Ο.Α.Κ.) στο Κολυμβάρι Κισάμου. Η «σημαία» της «Νέας Εποχής» είναι τοποθετημένη εδώ και 4,5 έτη ακόμη και σήμερα στην Κίσαμο Χανίων και όχι σε κάποια άλλη πόλη της Ελλάδος και μάλιστα σκόπιμα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο προφανέστατα για να επισκιάσει την Πανορθόδοξη Σύνοδο. Η αποκαθήλωσή της στάθηκε αδύνατη επειδή είναι πλέον εμφανές πως βρίσκεται υπό την προστασία «προσώπων υπεράνω πάσης υποψίας» υψηλά ιστάμενων στη Δημόσια Διοίκηση και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά δυστυχώς και εξεχόντων μελών της Εκκλησίας της Κρήτης.
Η συγκάλυψη της δράσης της «Νέας Εποχής» στην Κίσαμο, της έδωσε τη δυνατότητα για επέκταση της δράσης της τώρα στην πόλη των Χανίων και στη συνέχεια στην υπόλοιπη Κρήτη. Ακολουθείται και στα Χανιά το ίδιο ακριβώς οργανωμένο μοντέλο δράσης της «Νέας Εποχής» που εφαρμόστηκε ήδη επιτυχώς στην Κίσαμο. Είναι ενδεικτική η περίπτωση της «φιλοτέχνησης» του νεόδμητου Δημοτικού Πάρκινγκ «Κύδων» στα Χανιά, όπου σχεδιάστηκαν στους εσωτερικούς τοίχους του Δημοτικού αυτού κτιρίου παραθρησκευτικά σύμβολα και άλλα σχέδια που παραπέμπουν σε παραθρησκείες που συγκαταλέγονται στο ευρύτερο πλαίσιο της «Νέας Εποχής» και αποσκοπούν σε παράνομο αθέμιτο προσυλητισμό κυρίως της νεολαίας, μετατρέποντας το Δημοτικό αυτό κτίριο σε κέντρο προσηλυτισμού της «Νέας Εποχής».
Αυτά τα σύμβολα και σχέδια εάν δεν διαγραφούν τώρα άμεσα θα υπάρχουν εφ΄ όρου ύπαρξης του κτιρίου, αφού κάθε σχετική Καταγγελία θα «Αρχειοθετηθεί άνευ αιτιολόγησης», όπως ακριβώς έγινε και με όλες τις Καταγγελίες για τα γκράφιτι του Art Festival 2011 της ΝΕ.ΚΙ. στην Κίσαμο, ως προαναφέρθηκε. Επίσης, κάποια από τα γκράφιτι σχεδιάστηκαν από άτομα που έχουν σχέση με παραθρησκείες, άτομα τα οποία με εμφανή σκοπό τον παράνομο αθέμιτο προσηλυτισμό προβάλουν αυτή την πίστη τους και μέσω των προσωπικών ιστοσελίδων τους στο Ίντερνετ αλλά και την αποτυπώνουν με τα γκράφιτι σε δημόσιους χώρους της πόλης των Χανίων.
Η επέκτασης της δράσης της «Νέας Εποχής» από την Κίσαμο στα Χανιά, εμφανώς υποστηρίζεται από το Δήμο Χανίων, πρωτεργάτες της δράσης αυτής είναι ανώτερα στελέχη του Δήμου και εκτελεστικά όργανα οι συγκεκριμένοι βάνδαλοι σχεδιαστές γκράφιτι των Χανίων που πλέον παρουσιάζονται από το Δήμο Χανίων ως «νέοι καλλιτέχνες», με σκοπό τη δημόσια νομιμοποίηση (ξέπλυμα) της παράνομης δράσης τους και τη συνέργεια στη διάδοση αυτών που πιστεύουν και εκφράζουν μέσω της προβολής τους ως πρότυπα για τη νεολαία των Χανίων. Δηλαδή, προσφέροντας υποστήριξη στους δημιουργούς αυτών των γκράφιτι, έμμεσα αναδεικνύουν με τόσο έντονο τρόπο αυτά τα γκράφιτι ώστε αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσο προσέγγισης της νεολαίας για τη διάδοση των βασικών αρχών και δοξασιών των παραθρησκευτικών ομάδων που εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο της «Νέας Εποχής».
Ο Δήμαρχος Χανίων κ. Αναστάσιος Βάμβουκας επιτρέποντας με την κατάσταση ως έχει σήμερα την τέλεση των εγκαινίων του Δημοτικού Πάρκινγκ «Κύδων» στα Χανιά, δηλαδή επιτρέποντας το Δημοτικό αυτό κτίριο να δοθεί επίσημα σε χρήση από τους Δημότες των Χανίων, έμμεσα θα υποδηλώσει και την αποδοχή του παράνομου αθέμιτου προσηλυτισμού που στοχεύει κυρίως στη νεολαία και αντιπροσωπεύει την επέκταση της δράσης της «Νέας Εποχής» από την Κίσαμο στα Χανιά και στη συνέχεια στην υπόλοιπη Κρήτη.
Με το παρόν έγγραφό μου:
1ον) Αιτούμαι όπως επιμεληθείτε της παραπομπής της παρούσας Καταγγελίας προς κρίση αυτής από το Πρωτοβάθμιον / Δευτεροβάθμιον Συνοδικόν Δικαστήριον, με Καταγγελλόμενους για Συγκάλυψη της δράσης της «Νέας Εποχής» στην Κίσαμο και Υποστήριξη της επέκτασης της δράσης της και στην υπόλοιπη Κρήτη, τους εξής:
- Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ.κ. Ειρηναίο,
- Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Κισάμου & Σελίνου κ.κ. Αμφιλόχιο
Πρόεδρο Διοικητικού Συμβουλίου Ορθόδοξης Ακαδημίας Κρήτης,
- Γενικό Διευθυντή της Ο.Α.Κ. Δρ Κωνσταντίνο Β. Ζορμπά.
2ον) Αιτούμαι την άμεση επίλυση του θέματος πριν την έναρξη των εργασιών της «Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας», με ολική διαγραφή των γκράφιτι του Art Festival 2011 του Πολιτιστικού Συλλόγου «Νεολαία Κισάμου» (ΝΕ.ΚΙ.) από οπουδήποτε αυτά υπάρχουν, είτε από τον τοίχο είτε από τις ιστοσελίδες του Συλλόγου στο Ίντερνετ είτε αλλού. Επίσης, σχετικά με τους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς και υποστηρικτές αυτής της δράσης, αιτούμαι την άρση του δικαιώματός τους να κατέχουν διοικητικές θέσεις στο Ελληνικό Δημόσιο, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τον ευρύτερο χώρο της Ορθόδοξης Εκκλησίας..
Χανιά 7-6-2016
Νικόλαος Στεργιάδης

ΚΑΤΑΛΗΨΗ-ΑΠΕΡΓΙΑ -ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Κατάληψη στο αμαξοστάσιο του Δήμου Κισάμου έκαναν οι συμβασιούχοι του Δήμου (δίκαια τα αιτήματα τους) με αποτέλεσμα να μην μπορούν να βγουν τα οχήματα αποκομιδής ... Σήμερα, αύριο και την Πέμπτη που είναι γενική απεργία. Οπότε προσέχετε τα σκουπίδια σαν να είναι καλά κλεισμένα και μέσα στους κάδους... γιατί θα αποβρωμέσουμε.
Καλώς εχόντων των πραγμάτων από Παρασκευή και βλέπουμε θα δούμε τα απορριμματοφόρα στους δρόμους.

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΣΠΑΝΑΚΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ ΤΟ "ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ"

Ο Κώστας Σπανάκης* γεννήθηκε στα Χανιά το 1960 όπου μεγάλωσε και κατοικεί. Είναι αυτοδίδακτος ζωγράφος καθώς ασχολείται με τη ζωγραφική από τα παιδικά του χρόνια. Επιρροές του ήταν πάντα τα κόμικς, ο κινηματογράφος, τα βιβλία  και η μουσική.
 Η θεματολογία του εστιάζει συνήθως στη γυναικεία ομορφιά και την ερωτική διάθεση,  τα παλιά αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, το Ελληνικό καλοκαίρι και τα Χανιά που αγαπά πολύ με το VINTAGE στοιχείο να κυριαρχεί πολλές φορές.
Στα έργα του φαίνεται η επιρροή των 60s κόμικς, του κινηματογράφου (FILM NOIR, ROAD MOVIES), της μουσικής (JAZZ) αλλά και του φανταχτερού χώρου της διαφήμισης. 

Εκεί συνυπάρχουν τόσο τα έντονα όσο και τα παστέλ χρώματα συνδυασμένα με τρόπο που να αναδεικνύεται ξεχωριστά το καθένα. Ασχολείται επίσης με την εξέλιξη μιας δικής του τεχνικής με μονοκοντυλιές, τεμνόμενα τόξα και πιο γεωμετρικά σχήματα γενικότερα.
Πολλές φορές επαναπροσδιορίζει δικά του έργα με αυτή την τεχνοτροπία. Κάποιοι θεωρούν ότι η δουλειά του εντάσσεται στο χώρο της POP ART  αλλά ο ίδιος θεωρεί ότι υπάρχουν κάποια κοινά στοιχεία που όμως με την καθημερινή και συνεχή ενασχόληση διαφοροποιούνται. 

*Ο Κώστας Σπανάκης γεννήθηκε στα Χανιά αλλά έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στην Κίσαμο  όπου υπηρετούσε ο πατέρας του ως Αστυνομικός. Η οικογένειά του σχετιζόταν στενά με πολλούς από τους κατοίκους της περιοχής λόγω και της καταγωγής της μητέρας του από εκεί.
Ενήλικος πια, επίστρεψε και εργάστηκε για 10 περίπου χρόνια αρχικά αλλά και άλλα τόσα αργότερα ως εργαζόμενος  στην Εθνική Τράπεζα.
Στα χρόνια αυτά δηλαδή 1980-1989 και 1995-2004 σχετίστηκε στενά με την τοπική κοινωνία κι έκανε πολλούς και καλούς φίλους με τους οποίους εξακολουθεί να βρίσκεται κατά καιρούς.
Δείτε εδώ πολλά απο τα έργα του Κώστα
ΠΗΓΗ Επιμέλεια Παρουσίασης: Αναστασία Τσαγκάρη


ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΕΠΑ.Λ.ΚΙΣΑΜΟΥ

Για την εγγραφή μαθητή/τριας στο ΕΠΑ.Λ Κισάμου για το σχολ. έτος 2017-18 απαιτούνται οι παρακάτω ενέργειες:
1. Είσοδος μαθητή/τριας από τις 19-06-2017 έως τις 23-06-2017 στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-epal.minedu.gov.gr, και συμπλήρωση των απαραιτήτων στοιχείων.
Για την είσοδο στην εφαρμογή e-epal, είναι απαραίτητοι οι κωδικοί taxis του μαθητή/τριας ή του κηδεμόνα.
2. Προσκόμιση στο ΕΠΑ.Λ Κισάμου από τις 26-06-2017 έως τις 30-06-2017 των απαραίτητων δικαιολογητικών για την οριστική εγγραφή.
Οι μετεξεταστέοι/ες μαθητές/τριες Γυμνασίων, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι/ες περιμένουν την έκδοση αποτελεσμάτων έχουν τη δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικής δήλωσης προτίμησης για τα ΕΠΑ.Λ. από την 1η έως την 7η Ιουλίου 2017.
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο ΕΠΑ.Λ Κισάμου και στο τηλ. 2822022275.
Ζουριδάκης Νεκτάριος
Καθηγητής Πληροφορικής
Ειδικός σε θέματα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

ΣΤΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ

Το ακαλαίσθητο είναι και ανήθικο(Δημ. Αποστολάκης-Χαΐνης)
Γράφει η Ευτυχία Δεσποτάκη
Στην ποιοτική εκπομπή της κ. Παπαδάκη στο CRETA η οποία με καταπληκτικό τρόπο συνομιλεί με εκλεκτούς προσκεκλημένους παρακολούθησα ένα βράδυ τη συνομιλία της με τον Δημήτρη Αποστολάκη,  μουσικό γνωστό ως Χαίνη, βασικό εμπνευστή του μουσικού σχήματος της Κρήτης «Χαίνηδες». Ίσως σας είναι γνωστά τα τραγούδια του, το καπηλειό, ο ακροβάτης, η συνταγή μαγειρικής και βέβαια η κρητική του μουσική. Φυσικός στις βασικές του σπουδές έχει μελετήσει αρχαία ελληνική φιλοσοφία, Χριστιανισμό, Ανατολικές θρησκείες, Πατερικά κείμενα και πάνω απ΄ολα, το βιβλίο της Φύσης. Μίλησε για το θεό, για τη Ζωή και το θάνατο, για τη νιότη και τα γεράματα, για το λαϊκό και λαϊκίστικο, για την ομορφιά και την αρμονία, για την επιστήμη και την τέχνη. Θέλησα να μοιραστώ αυτές τις  σκέψεις, μαζί σας. Να υπενθυμίσω ότι η λέξη Χαΐνης σημαίνει άπιστος και τη χρησιμοποιούσαν οι Τούρκοι για τους  Κρητικούς επαναστάτες που έφευγαν στα βουνά. Οι Χαϊνηδες ήταν οι αντίστοιχοι κλέφτες της άλλης Ελλάδας. Ευρύτερα ο όρος σημαίνει τον ρομαντικό, ιδεολόγο, τον φευγάτο από τους πολλούς....
 Λέει λοιπόν ο Δημήτρης, που η μορφή του σου θυμίζει ήρωα του 21, όπως τους θυμόμαστε από τις φωτογραφίες των μαθητικών μας χρόνων. «Για να προχωρήσεις, σε οδηγεί κάποια ανάγκη που σε πιέζει μέσα σου ή έξω και σε ερμηνεύει η φύση στην πορεία. Καθώς ο πλανήτης μας φαίνεται να καταστρέφεται η ζωή δείχνει πως ένας άλλος άνθρωπος θα γεννηθεί. Ένας άνθρωπος δημιουργικός γιατί σήμερα δυστυχώς ο άνθρωπος είναι παραγωγικός και καταστροφικός συγχρόνως. Άλλο δημιουργικός άλλο παραγωγικός. Η ζωή μόνο με τη δημιουργία μπορεί να συνεχιστεί.
Η ζωή είναι κίνηση ευκαμψία κίνηση, πράγματα που διαθέτει η νιότη, η ακαμψία, η ακινησία είναι ο θάνατος. Μόνο στην μοναξιά σου μπορείς να συναντήσεις το θεό, ποτέ έχοντας ρόλους. Μόνο τότε μπορεί να νιώσεις το χιτώνα του έστω να ανεμίσει κοντά σου.
Τίποτε από αυτά που φτιάχνει και δημιουργεί ο καθένας δεν είναι δικό του. Είναι γέννημα μιας ολόκληρης αλυσίδας και πολλών κρίκων που κουβαλούμε ασυνείδητα μέσα μας. Το λαϊκό είναι δημιούργημα ανθρώπων του λαού με κοινούς στόχους και οράματα. Η μαζική δημιουργία από ανθρώπους χωρίς κοινές αξίες, είναι το λαϊκίστικο και είναι βάρβαρο και χυδαίο. Την ομορφιά τη βλέπουν μόνο όσοι την έχουν μέσα στην ψυχή τους. Είναι  τραγικό λάθος να θεωρούμε ότι όλοι πρέπει να έχουν λόγο σε όλα με την έννοια της δημοκρατίας. Λόγο μπορούν να έχουν μόνο όσοι έχουν πληρώσει ένα αντίτιμο θυσίας για το κοινό καλό.
Η Τέχνη δίνει ζωή και η ποίηση με την ευρύτερη έννοια είναι το μόνο που κληρονομούμε στα παιδιά μας στην αιωνιότητα. Κάποιες φορές η κρητική μουσική τείνει να προβάλει το αρσενικό, αλλά αυτό είναι λάθος γιατί το αρσενικό είναι ανίσχυρο χωρίς το θηλυκό.
Βαθύς γνώστης της φιλοσοφίας του Ηράκλειτου επανέρχεται συχνά στην αρμονία του σύμπαντος και στην ενότητα όλων, όπου το ελάχιστο ανήκει εις το σύνολο. Γι αυτό και η γνώση πρέπει να είναι ολιστική. Η εξειδίκευση δεν είναι γνώση.
Όσες φορές καταστρέφομε αυτή την αρμονία και την ομορφιά και το κάλλος είμαστε ανήθικοι. Το ακαλαίσθητο είναι και ανήθικο.
Προβληματίστηκα με τη συνομιλία κι έψαξα γύρω μου καθημερινές εικόνες που καταστρέφουν την ομορφιά και την αρμονία και στο βάθος βλέπεις ότι λείπει το ήθος. Υπερέχει ο εγωϊσμός, η επιβολή. Αφού απολαύσαμε την όμορφη παραλία αφήσαμε τα σκουπίδια μας  στην άμμο. Για να διαφημίσαμε τη λαϊκίστικη εκδήλωση μας αφισοκολήσαμε και πληγώσαμε το δέντρο. Αφισοκολλήσαμε όλο το δρόμο με κίνδυνο παραπλάνησης του οδηγού. Πυροβολήσαμε και αλλού μουτζουρόσαμε τη ταμπέλα με το όνομα του χωριού μας και της πόλης μας, άρα τη διαγράψαμε. Ρίξαμε τη γλάστρα για να παρκάρομε στο πεζοδρόμιο. Κόψαμε το δέντρο να βάλομε την ταμπέλα μας. Καταστρέφομε της νύχτας τη γαλήνη με τα μαρσαρίσματα των αυτοκινήτων μας και τα δυνατά μεγάφωνα με  μουσικές   και ντεσιμπέλ που δεν επιλέξαμε.  Μα και τις μουσικές εκδηλώσεις καταστρέψαμε με τα εκκωφαντικά μεγαθήρια μεγάφωνα, δυσανάλογα με το χώρο και τον τόπο. Κολλήσαμε τέντες και διαφημίσεις σε γραφικά μνημεία και εκκλησάκια ιστορικού ενδιαφέροντος.
Γεμίσαμε όμορφες όχθες ποταμών με σκουπίδια και ξεκοιλιασμένα στρώματα.
Τα παλιοσίδερα μας τα πετάξαμε στις άκρες των δρόμων μας, σκουπιδότοπος και μπαζότοπος το όμορφο βουνό και η γειτονική αυλή.
Ξεχειλίζουμε σκουπιδοτενεκέδες και κλείνομε δρόμους με σκουπιδοτενεκέδες για να μη περπατήσομε παραπάνω.
Τι κρίμα και θα μπορούσε να υπήρχε περισσότερη ομορφιά.
Σημείωση: να σημειωθεί ότι ο Δημήτρης έχει λάβει μέρος και στο πείραμα του Cern

ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΗΚΑΝ ...ΩΡΑΙΑ!!!

Ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 5 χθες το απόγευμα στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Χανίων η εκδίκαση της υπόθεσης των γκράφιτι στο παρκινγκ του Δήμου Χανίων, με κατηγορούμενους 15 νεαρούς μετά από μήνυση πολίτη.
Το Δικαστήριο έκρινε «ενόχους» 8 από τους 15, επιβάλλοντας στον έναν, ποινή φυλάκισης 4 μηνών (εφέσιμη και με αναστολή) καθώς ήταν ενήλικος κατά την τέλεση της πράξης. Στους υπόλοιπους επτά (ήταν ανήλικοι κατά την τέλεση της πράξης) το Δικαστήριο απηύθυνε επίπληξη με τον Πρόεδρο να εξηγεί πως τους φέρεται με ιδιαίτερη επιείκεια, καθώς σύμφωνα με τον νόμο θα μπορούσε να τους επιβάλει ποινές ενηλίκων βάσεις της νυν ηλικίας τους.
Οι υπόλοιποι επτά απαλλάχτηκαν λόγω αμφιβολιών. Ανάμεσά τους ήταν δύο ενήλικοι και πέντε ανήλικοι.
Νωρίτερα ο Εισαγγελέας είχε ζητήσει την απαλλαγή όλων των ενηλίκων και επτά ανηλίκων.
Το θέμα βέβαια είναι ότι καταδικάστηκαν παρόλο που είχαν σχετική άδεια από τον δήμο.... άρα δεν θα καταδικάστηκαν για φθορά ξένης περιουσίας αφού ήταν καλεσμένοι αλλά για "τα κρυφά μηνύματα που κρύβουν τα γκράφιτι"; Ρε δεν πάμε καλά!!!! 

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΜΑΤΑΙΟ ΚΟΣΜΟ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ (τελικά) ΑΝΕΠΥΘΙΜΗΤΟΙ...

"Δεν δεχόμαστε ανεπυθίμητα σκυλάκια ή γατάκια"
Είναι δημιουργήματα του Θεού και δεν πρέπει να τα πεταμε σαν σκουπίδια.
Για αυτό σας παρακαλάμε μην τα αφήνετε εδώ.

Αυτή η προειδοποίση τα λέει όλα!
Κουραστήκαν οι άνθρωποι να ανατρέφουν τις βλακείες μας... 
Να τα ξεφορτωθούμε κι ας είναι και στην αυλή του γείτονα.
Τώρα το μόνο που δεν κατάλαβα είναι το ανεπιθύμητα ... έφτανε το "Δεν δεχόμαστε" ... 

ΡΩΜΑΙΚΗ ΚΙΣΑΜΟΣ

Με τη ρωμαϊκή κατάκτηση της Κρήτης το 69 π.Χ., η διοικητική εξάρτηση της Κισάμου από την Πολυρρήνια φαίνεται ότι αρχίζει να χαλαρώνει. Στην ίδια θέση της ελληνιστικής πόλης μια καινούργια πόλη σχεδιάζεται απο τους Ρωμαίους με το "ιπποδάμειο σύστημα" και αρχίζει να ανοικοδομείται από τον 1ο αι. μ.Χ. 
Στους αυτοκρατορικούς χρόνους που ακολουθούν, η πόλη εξαπλώνεται και υπολογίζεται ότι καταλάμβανε περίπου την έκταση της σημερινής κωμόπολης (γύρω στα 1000 στρέμματα). 
Η πόλη καταστρέφεται από ισχυρό σεισμό μετά τα μέσα του 4ου αι. 
Αυτήν την πόλη ανακαλύπτουμε καθημερινά, και η αλήθεια είναι οτι μας εκπλήσει με τα ευρήματα της αλλά και το σπουδαιότερο με τα υπέροχα ψηφιδωτά της.

ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ

Επόμενο βήμα η τοποθέτηση πινακίδων για να μην έχουμε κανένα ατύχημα... 
Άσχετο... το έργο πάει σε ρυθμό χελώνας, υπολογίζω οτι δεν θα το δούμε τελειωμένο φέτος... εκτός κι αν πέσουν χρήματα. 
Πάντως στο γκάλοπ αν είναι όμορφο, οι απαντήσεις είναι ΟΧΙ, απ΄όλους!

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Πρόεδρος- δημοτικός σύμβουλος -υπάλληλος της αρχαιολογίας- εργάτης του χωριού του - και τελευταία "δημοσιογράφος" σε τηλεοπτικό σταθμό. Άξιος σε ότι και να κάνει.... 

Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017

ΜΕΤΑ ΑΠΟ 7 ΜΕΡΕΣ....

.. ο ΡΕΞ βρέθηκε. Βρέθηκε μάλιστα εκεί που τον είχαν δει για τελευταία φορά. Ότι και να έγινε όλοι είναι ευχαριστημένοι και ειδικά το αφεντικό του που ευχαριστεί όλους για το ενδιαφέρον τους.

ΑΚΟΜΑ ΤΡΑΒΙΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;

Εν έτει 2017 στα Χανιά διώκονται νέοι για καλαίσθητα γκράφιτι που δημιούργησαν, κατόπιν άδειας, στο δημοτικό πάρκινγκ της οδού Περίδου! γράφουν τα Χανιώτικα Νέα. 
- Θα πρέπει να ευχαριστήσουμε αυτά τα παιδιά που ομόρφυναν έναν άχαρο χώρο, η Δικαιοσύνη δεν θα ταλαιπωρήσει αυτούς τους ανθρώπους προσάγοντάς τους σε δίκες, ούτε τους ανθρώπους της Κύδων Α.Ε. που διαχειρίζεται το πάρκινγκ, ούτε τους ανθρώπους από τη δημοτική αρχή. Αυτή είναι η δήλωση του δημάρχου Χανίων σχετικά με τα γκράφιτι. Να θυμίσουμε οτι η ιστορία ξεκίνησε απο την Κίσαμο πριν πολλά χρόνια και τραβιέται στα δικαστήρια ακόμα, εξαιτίας της φαντασίας ενός και μοναδικού ανθρώπου που βλέπει πολλά και διάφορα στα σκίτσα των παιδιών. Να υπενθυμίσω οτι και εδώ τα γκράφιτι είχαν γίνει με άδεια και απο τον Δήμο και απο το συλλογο γονέων του Λυκείου στην ανατολική πλευρά του Λυκείου.
Εμείς βέβαια φοβηθήκαμε και πήγαμε και του πετάξαμε ένα ντενεκέ χρώμα. Ευτυχώς έχουμε τις φωτογραφίες του πρώτου.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ;

Τόπος "εξορίας" ή καλύτερα πετάγματος ζώων συντροφιάς αποτελεί η περιοχή της Κισάμου.... καλοκαιριάζει και δεν είναι λίγοι εκείνοι οι "φιλόζωοι" που  τα ζώα που είχαν τον χειμώνα για συντροφιά τα ξεφορτώνονται εδώ. Ήδη το Σαββατοκύριακο είχαμε πάνω απο 4 τέτοιες περιπτώσεις στην πόλη της Κισάμου και είμαι σίγουρος και άλλες τόσες, στον βέβαιο θάνατο, τον ΒΟΑΚ. Γεμίζεις μια σελίδα καθημερινά απο τέτοια περιστατικά, αν δεν είναι νεογέννητα, είναι κάτι μεγάλης ηλικίας σκυλιά που τα αφήνουν στην μοίρα τους, σε πλατείες, σε σχολεία, στο λιμάνι (είναι πάνω απο 4 παρατημένα), στις παιδικές χαρές.
Ντροπή αλλά έχω την περιέργεια όλες αυτές οι εξαγγελίες για τα τσιπάκια ισχύουν; Γιατί αν ισχύουν εύκολα μπορούμε να διαπιστώσουμε ποιος είναι ο καλός "φιλόζωος" που τα παράτησε....

ΚΑΛΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΑΟ ΚΙΣΑΜΟΥ

Στο Ρέθυμνο συνέχισαν τις αγωνιστικές τους τους υποχρεώσεις οι αθλητές Στίβου του Α.Ο Κισάμου στην ημερίδα με την επωνυμία "Δελφίνεια" η οποία διεξήχθη το Σάββατο 17/6 στο Δημοτικό Στάδιο του Γάλλου.
Για τον Α.Ο Κισάμου χρυσό μετάλλιο κατέκτησε ο Σώζων Παπαδογιαννάκης στα 400μ ανδρών με χρόνο 54.75, ασημένιο μετάλλιο κατέκτησαν η Ευαγγελίνα Ξανθουδάκη στο μήκος με άλμα 4.75 ,η Ελευθερία Κοκκινάκη στα 600μ πκα με χρόνο 1.58.77 και ο Λένι Λέσι στα 400μ με χρόνο 55.42 .
Χάλκινο μετάλλιο κατέκτησαν ο Στέφανος Χαρτζουλάκης στα 600μ ππα με χρόνο 1.36.67, η Στέλλα Παπαδογιαννάκη στα 1000μ πκα με χρόνο 3.44.27 και ο Ιάκωβος Μαργαριτάκης στα 200μ με χρόνο 24.90 και στα 400μ με χρόνο 55.98. Την τέταρτη θέση κατέλαβε η Ελένη Μπερντίου στα 1000μ πκα με χρόνο 4.04.79. Ο Σώζων Παπαδογιαννάκης αγωνίστηκε και στα 200μ οπού τερμάτησε 4ος με χρόνο 24.91 όπως και ο Λένι Λέσι με 25.57 στην 6η θέση.



ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗΣ (ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ)

"Σήκω μικρή μου χόρεψε το κρητικό συρτάκι και δώσε αέρα τση καρδιάς να φύγει το μεράκι"...
Σαν χθες πριν 23 χρόνια, 18 Ιουνίου 1994 έφυγε από τη ζωή ο Γιώργης Κουτσουρέλης ένας από τους κορυφαίους δημιουργούς της Κρητικής μουσικής. Γεννήθηκε στο Καστέλι Κισάμου το 1914, σε ένα χώρο και μια οικογένεια που είχε αναδείξει πλήθος μουσικών και η καλλιέργεια της παράδοσης ήταν καθημερινή υπόθεση πολλών. Όπως είχε πει ο ίδιος, από μικρό παιδί γοητεύτηκε από την Κρητική μουσική που είναι μια παράδοση από γενιά σε γενιά, που παρουσιάζει μια ιδιαίτερη μορφή ποιήσεως, χαρακτηριζόμενη από ιδιόρρυθμη έκφραση σε ρυθμό, σε αρμονία, σε χρώμα, χρόνο, τόνο και γενικά σε μελωδία. «Η Κρητική μουσική ριζώθηκε μέσα μου και αυτό πιστεύω συνετέλεσε γιατί ο πατέρας μου ήταν ένας από τους σημαντικότερους οργανοπαίκτες λαουτιέρης της εποχής του».
Εκτός όμως από τον πατέρα παρά πολλά άτομα της οικογένειας Κουτσουρέλη έπαιζαν διάφορα όργανα, λαγούτα, λύρες, βιολιά, μαντολίνα, ακόμα και κλαρίνο. Ο Γιώργης Κουτσουρέλης μπολιασμένος από την γοητεία της Κρητικής μελωδίας, τις πενιές, τις δοξαριές, τα τραγούδια, το γοητευτικό κορμί της Κρητικής παράδοσης, άρχισε από τα πρώιμα παιδικά του χρόνια (5 ετών) να κουρδίζει και να χρησιμοποιεί τη σκούπα της μάνας του για να παίξει τις μελωδίες του μιμούμενος τ' άλλα μέλη της οικογένειας μουσικών.
ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗΣ
ΚΟΥΦΙΑΝΟΣ

Στο Δημοτικό σχολείο, κάτοχος πια μαντολίνου, έφτασε να παίζει πραγματικά τους ωραίους σκοπούς του, για να χορέψουν οι δάσκαλοι και οι συμμαθητές του. Πολύ γρήγορα ο Γιώργης Κουτσουρέλης παρακινούμενος από τον πατέρα του, αλλά περισσότερο ωθούμενος από την μυστική εκείνη λαχτάρα του προικισμένου καλλιτέχνη που τον οδηγεί στα πεπραγμένα του, άφησε τις παιδικές μουσικές περιπλανήσεις και ασχολήθηκε πολύ σοβαρά πια με το λαγούτο, το όργανο της ζωής του.
Έτσι στα 10 του χρόνια ήταν ένας αξιόλογος άρτιος λαουτιέρης που στα 12 χρόνια του είχε γίνει τέλειος επαγγελματίας, πολύ σωστός και περιζήτητος συνεργάτης από κορυφαίους καλλιτέχνες της Κρητικής μουσικής, βιολιτζήδες και λυράρηδες της εποχής εκείνης όπως ήταν ο Γιώργης Μαριάνος, ο Νικόλαος Χαρχαλής ο περίφημος λυράρης ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ ή Κουφιανός και από άλλους.
Πολύ νωρίς σε ηλικία μόλις 16 χρόνων μπήκε στο χώρο της δισκογραφίας αρχίζοντας από το 1930 να παράγει, να ηχογραφεί και να κυκλοφορεί δίσκους, πρώτα με το Μαριάνo, στην Κολούμπια, μετά με τον σπουδαίο Ρεθεμνιώτη λυράρη Αλέκο Καραβίτη, κτλ. Ο Γιώργης Κουτσουρέλης θυμάται πάντα με συγκίνηση τη βραδιά που έπαιζε στη λέσχη φιλελευθέρων στις 15 Δεκεμβρίου 1932, επ' ευκαιρία της ονομαστικής γιορτής του Ελευθέριου Βενιζέλου. Ο ίδιος ο πρόεδρος παρών στον εορτασμό, ευχαριστήθηκε τόσο πολύ που κάλεσε τους καλλιτέχνες,
ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗΣ-ΧΑΡΧΑΛΗΣ
Μαριάνο και Κουτσουρέλη στο σπίτι του να παίξουν και να γλεντήσουν μαζί του και με τους στενούς του φίλους.

Ο Γιώργης Κουτσουρέλης αναγνωρισμένος από νωρίς σαν εμπνευσμένος δημιουργός Κρητικής μουσικής και δεξιοτέχνης καλλιτέχνης, εμφανίζεται με διάσημους λυράρηδες και βιολιτζήδες, ή και σαν σολίστας του λαγούτου. Με τον σπουδαίο λυράρη Νικόλαο Κουφιανό εμφανίζεται στο εθνικό στάδιο Αθηνών μαζί με συγκροτήματα απ' όλη την Ελλάδα. Συχνές ήταν και οι εμφανίσεις του στις εκδηλώσεις των Κρητών σε Αθήνα Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Μετά από τον πόλεμο, του 1940, τον βρίσκουμε να συνεργάζεται και πάλι με μεγάλους μουσικούς όπως με τον Κώστα Μουντάκη, τον Νίκο Ξυλούρη (αργότερα) και άλλους. Τον Γιώργη Κουτσουρέλη τον κάλεσε δυο φορές ο διακεκριμένος μουσικολόγος ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΛΕΙΝΤΙ, που κατείχε την έδρα της μουσικολογίας στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια και ήταν διευθυντής της δραματικής σχολής του Μιλάνου.
Ο καθηγητής Λειντι αποκαλούσε τον Γιώργη Κουτσουρέλη «ορχήστρα». Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, γράφει για τους λόγους που τον εμπόδισαν να ανταποκριθεί στις προσκλήσεις αυτές και να εμφανισθεί στο εξωτερικό. «Για δε τις προγενέστερες προσκλήσεις που είχα να πάω στο εξωτερικό και δεν τις πραγματοποίησα δεν μετανοώ και δε λυπάμαι, διότι εκτός τα ατυχήματα που συμβαίνουν είχα οικογενειακές υποχρεώσεις — γυναίκα και 4 μικρά παιδία και τους πικραμένους γέρους γονείς μου. Γι αυτό λοιπόν προτίμησα να μείνω στον τόπο μου να κυβερνώ και να προστατεύω τα ανήλικα παιδία μου.
ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗΣ-ΚΟΥΝΕΛΗΣ
Τον Γιώργη Κουτσουρέλη βράβευσε το καλοκαίρι του 1986 ο Δήμος Ηρακλείου για τις σπουδαίες υπηρεσίες του στην Κρητική μουσική παράδοση, για το πλούσιο έργο του, την πρωτοτυπία των δημιουργιών του, την δεξιοτεχνία και την μοναδικότητα των ερμηνειών του αλλά και το ήθος του, που τον αναδεικνύει σ' ένα άψογο πολίτη.
Ο Καθηγητής του Πανεπιστήμιου Αθηνών Γιώργης Γιατρομανολάκης, έγραψε για τον Γιώργη Κουτσουρελη: "Καθώς έβλεπα και άκουγα τον λαϊκό καλλιτέχνη να παίζει το λαγούτο του καταλάβαινα πως το όργανο αυτό δεν ηχούσε επειδή ο μάστορας απλώς έκρουε τις χορδές του. Ο ήχος του λαγούτου δεν προερχόταν απλώς μέσα από το όργανο. Ολόκληρο το κορμί του Κουτσουρέλη με όλο το βάρος των χρόνων του ηχούσε και δημιουργούσε μουσική. Το λαγούτο ήταν προέκταση της σωματικής υπόστασης του λαουτιέρη."
Αυτή λοιπόν η εξαίσια σωματική σχέση κάποιου με την τέχνη του είναι που ορίζει και την γνησιότητα του. Όχι η εγκεφαλικότητα η προσποίηση, όχι η εξωτερική κίνηση και η επιτήδευση. Πουθενά στόμφος η υπερβολή, πουθενά αίσθημα στερημένο από τον παλμό και την γνησιότητα του κορμιού. Και όταν έπαιζε ο δάσκαλος και όταν τραγουδούσε σου έδινε την αίσθηση πως ξόδιαζε σώμα από το σώμα του και αίμα από το αίμα του.
ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗΣ -ΜΑΥΡΟΣ
Ακόμη και όταν μιλούσε ήξερες πως ότι έλεγε δεν ήταν λόγια του αέρα. Ήταν ήχος και φωνή ενός παλλόμενου κορμιού. Για τούτο και κάθε λόγος του ηχούσε αρμονικός και φυσικός. Αποδείκνυε έτσι κάτι πολύ σημαντικό για τους Κρητικούς. Ότι η βασική αρετή της Κρήτης δεν είναι η φωναχτή και πομπώδης μεγαλοστομία. Δεν είναι η εξωτερική επίδειξη και το τουριστικό τσαλίμι, η καυχησιολογία και η επιπόλαιη υπερβολή. Η μεγάλη αρετή της Κρήτης είναι όχι η εξωστρέφεια και τα παχιά λόγια, αλλά η δύναμη που προέρχεται από μια αίσθηση αριστοκρατικής ηρεμίας. Και δεν δίδω βέβαια στη λέξη αριστοκρατία πολιτική η κοινωνική έννοια. Εννοώ αυτό που μας έδειξε ο Κουτσουρέλης, πως ο αριστοκράτης δημιουργός ακριβώς επειδή η λαϊκή του συνείδηση είναι αριστοκρατική, δεν καταδέχεται να παίξει η να τραγουδήσει προς χάρη των τουριστών εντόπιων ή ξένων.
Πως παρακολουθώντας την παράδοση μας, τα πατροπαράδοτα, όπως είπε, δεν καταδέχεται να ξεπέσει σε λαϊκίστικες κραυγές και εύκολες επιδείξεις. Μίλησε για δύσκολους σκοπούς, για δύσκολα τραγούδια και δύσκολους χορούς. Δεν έκανε κρητική σε κανένα. Έδειξε με τα χέρια του και το κορμί του, το δικό του ερωτά προς την τέχνη του και προς τη ζωή.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Βασίλης Τσούγκαρης

ΣΤΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ


Ετοιμάζεται το Φαλάσαρνα SURVIVOR. Επίπονο διασκεδαστικό και φυσικά στην καλύτερη παραλία της Ελλάδος....
Τα αγωνίσματα θα γίνουν στην Παχιά Άμμο σε ημερομηνία που θα δηλωθεί προσεχώς.
Δηλώσεις συμμετοχής: 6972699394- 6947033512-6933337055.
Πλούσια δώρα στους νικητές......

ΤΑ ΚΟΥΚΛΙΑ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Παλαιών Αυτοκινήτων Κρήτης (Σ.Ι.Π.Α.Κ) επίσκέφτεικε την Κυριακή τα οινοποιεία Πνευματικάκη όπου είχαν μια ξενάγηση μετά δοκιμών κρασιών στους χώρους του οινοποιείου.
20 αμάξια συλλεκτικά όλα σε αρίστη κατάσταση στάθμευσαν στους χώρους του οινοποιείου. Ξεχώρισε βέβαια η Ford Mustang του 1965 (πρώτη φωτο) το ΒΜW του 1975 αλλά και η BMW 502 V8 του 1960 κάτω.
Η βόλτα στην Κίσαμο τελείωσε στα Χαιρεθιανά όπου ο σύλλογος του χωριού, τους είχε ετοιμάσει τραπέζι.