Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

ΣΤΟ 4ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ -ΕΚΘΕΣΗ "ΕΠΙ ΓΗΣ" Ο ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗΣ

Ο σπουδαίος ερευνητής Κωνσταντίνος Χαρτζουλάκης πτυχιούχος της Γεωπονικής Σχολής της Αθήνας και κάτοχος διδακτορικού από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, είναι το πρόσωπο «κλειδί» που θα συνδράμει στις εργασίες του 4ου συνεδρίου – έκθεσης «Επί Γης» που θα πραγματοποιηθεί αυτή την Παρασκευή 29 Μαρτίου στο συνεδριακό κέντρο του «Aldemar Olympian Village» στη Σκαφιδιά Ηλείας.
Ο τ. διευθυντής του Ινστιτούτου Ελαίας και Υποτροπικών Φυτών, θα βρίσκεται στην Ηλεία όπου θα μιλήσει με θέμα «Η ελαιοκαλλιέργεια στην Ελλάδα και τον κόσμο – παρούσα κατάσταση και προοπτικές» παρουσιάζοντας μέσα από στοχευμένες έρευνες που έχει πραγματοποιήσει όλα όσα χρειάζεται να ξέρει ο αγρότης – παραγωγός. Ο κ. Χαρτζουλάκης, με την πολύχρονη εμπειρία του και ως ειδικός σύμβουλος σε θέματα αρδεύσεων και ελαιοκομίας στην Κίνα, Πακιστάν, Ιράν, Αίγυπτο και Ιορδανία, έχει καταγράψει μια πλούσια διαδρομή στο κομμάτι της έρευνας ενώ εργάσθηκε από το 1980 μέχρι το 2013 ως γεωπόνος – ερευνητής και από το 2006 διετέλεσε Διευθυντής στο Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών στα Χανιά Κρήτης σε θέματα άρδευσης των καλλιεργειών.
 ΠΗΓΗ

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΝΗΣΙΔΑΣ ΘΟΔΩΡΟΥ

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε σχετικά με το Ερευνητικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας του Βένετο Ιταλίας με τίτλο Stato da Terra – Stato da Mar (Κράτος Γης – Κράτος Θάλασσας), στο οποίο συμμετέχει η Περιφέρεια Κρήτης – Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και η Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Κρήτης, πραγματοποιήθηκε χθες, Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υπεύθυνος του Marco Polo Project και της ομάδας Veneto Nostro που αφορά στα προγράμματα της Περιφέρειας του Βένετο Pierro Petenò, η καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής του Πολυτεχνείου Κρήτης Αμαλία Κωτσάκη, ο επίτιμος έφορος Αρχαιοτήτων Μιχάλης Ανδριανάκης, η αρχιτέκτονας Μαριάννα Αγγελάκη, ο ειδικός σύμβουλος του Περιφερειάρχη Δημήτρης Μιχελογιάννης και η πρώην γενική διευθύντρια Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Κρήτης Ελένη Δοξάκη. 
Το πρόγραμμα αφορά στην ανάκτηση, διατήρηση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς που χρονολογείται από την εποχή της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, που τότε κατείχε την Κρήτη. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με εταίρους την α) Ιταλία/Βενετία, την β) Κροατία και γ) τη Σλοβενία/Ίστρια. 
Το εν λόγω πρόγραμμα εντάχθηκε στον νόμο 39 / 25/9/2019 της Περιφέρειας του Βένετο: «Ανακοίνωση για την υποβολή αιτήσεων για παρεμβάσεις ανάκτησης, διατήρησης – ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς που χρονολογείται από τη Γαληνοτάτη Δημοκρατία της Βενετίας στη Δαλματία (‘Ιστρια) και την περιοχή της Μεσογείου (Κρήτη – Χανιά)».
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάδειξη μιας σημαντικής και ιδιαιτέρως ηρωικής πράξης που έλαβε χώρα στη νησίδα Θοδωρού τον Ιούνιο του 1645, δηλαδή της ανατίναξης του φρουρίου κατά τη διάρκεια της πολιορκίας των Χανίων από τους Τούρκους. 
Στο πλαίσιο του προγράμματος θα τοποθετηθεί αναμνηστική πινακίδα στη νησίδα σε ειδική εκδήλωση και θα τελεστεί επιμνημόσυνη δέηση. Επίσης θα πραγματοποιηθεί σχετική ημερίδα στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Ο ΠΑΤΕΡ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΙΜΩΝΟΠΕΤΡΙΤΗΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΣΑΜΟΥ & ΣΕΛΙΝΟΥ

 Κατά το διήμερο της μεγάλης Δεσποτικής εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, εορτή και του Ι. Μητροπολιτικού μας Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, η Ιερά Μητρόπολις μας γεύθηκε την πνευματική χαρά της ευλογητικής ελεύσεως του Αγιορείτου Ιερομονάχου π. Αθανασίου Σιμωνοπετρίτου, Υμνογράφου της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας. Ο σεβαστός π. Αθανάσιος συμπροσευχήθηκε κατά τον πανηγυρικό Εσπερινό της εορτής, κατά την Θεία Λειτουργία ως και κατά τον Μεθέορτο Εσπερινό, ομιλώντας σε κάθε περίσταση, με κεντρική του ομιλία αυτή του Μεθέορτου Εσπερινού, και θέμα: «Η Παναγία του Αγίου Όρους και της Εκκλησίας».
Μετείχε, επίσης, της Επιμνημόσυνης Δέησης στο Μνημείο της πόλης ως και στην παρέλαση που ακολούθησε. Του Εσπερινού και της Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Αμφιλόχιος του δε Μεθεόρτου Εσπερινού ο Σεβ. Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Πρόδρομος. Ο Επίσκοπος μας εξέφρασε ευγνώμονες ευχαριστίες προς τον «σεβαστό Καθηγούμενο της Ι. Μονής Σίμωνος Πέτρας, Γέροντα Ελισσαίο, δια την ευλογητική έλευση του π. Αθανασίου». Με λόγους σεβαστικούς αναφέρθηκε στο πρόσωπο του π. Αθανασίου, σημειώνοντας: «Βαθιά ευχαριστούμε και ευγνωμονούμε τον σεβάσμιο σε όλους μας π. Αθανάσιο Σιωμονοπετρίτη, καθώς η έλευση του εν τω μέσω ημών, το εόρτιο αυτό διήμερο, αποτελεί για όλους μας δώρο της Παναγίας μας.
Ο π. Αθανάσιος είναι ο συγγραφέας του Ι. Παρακλητικού Κανόνος της Παναγίας της «Γιάτρισσας», αφού ανάμεσα στα πολλά χαρίσματα που τον διακρίνουν διαθέτει και αυτό του Υμνογράφου. Ως ο ίδιος δε αναφέρει σε σημείωμα του: ‘..συγκινημένος από την θαυμαστή έλευση της θαυματουργού Εικόνος της Παναγίας της «Γιάτρισσας», στον τόπο μας, μας απέστειλε τον Ι. Παρακλητικό Κανόνα Της’. Με χαρά και προσοχή θα ακούσουμε τους λόγους του καθώς γνωρίζουμε ότι είναι λόγοι καρδιακοί. Καταστάλαγμα πνευματικής εμπειρίας ολόκληρης ζωής, έμπονου πνευματικού αγώνα και άσκησης» κατέληξε, προσφέροντας του αντίγραφο της θαυματουργού Εικόνας Παναγίας της «Γιάτρισσας». Ο σεβάσμιος Αγιορείτης προσκεκλημένος ευχαρίστησε τον Σεβ. Ποιμενάρχη μας κ. Αμφιλόχιο και αναφέρθηκε, με συγκίνηση, στην θαυμαστή έλευση της Παναγίας της «Γιάτρισσας» στην Κίσαμο, θεωρώντας την «δώρο του Ουρανού».

Ακολούθως αναφέρθηκε στους Αγίους που γνώρισε και έζησε στον Άγιον Όρος: άγιο Παίσιο, άγιο Πορφύριο, άγιο Εφραίμ Καντουνακιώτη,  άγιο Σωφρόνιο του Έσσεξ, ως και τον Γέροντα του Αιμιλιανό, «ισόβαθμοι και ισότιμοι», ως είπε, των μεγάλων Αγίων και Πατέρων της Εκκλησίας μας. Στην κεντρική του ομιλία αναφέρθηκε στην «πνευματική του πατρίδα» ως ονόμασε το Άγιον Όρος, με αναφορές στον «Αρχιστράτηγο του Βυζαντίου, τον Πέτρο», «το όραμα που είδε από την Παναγία», τον «Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, ο οποίος συνέγραψε τον βίο του Αγίου Πέτρου», «τον Άγιο Αθανάσιο τον Αθωνίτη», ως και τον «κτήτορα της Ι. Μονής Σίμωνος Πέτρας, άγιο Σίμωνα» και «το όραμα που είδε από την Παναγία για να κτίσει την νέα Βηθλεέμ».
Στον μεστό και εμπειρικό του λόγου σημείωσε, μεταξύ άλλων: «Η πνευματική λαμπρότητα του Αγίου Όρους είναι πνευματική. Το Ησυχαστικό πνεύμα που, με την διδασκαλία του Ακτίστου Φωτός της Μεταμορφώσεως από τον 14ο αιώνα, έχει μεταμορφώσει το Άγιον Όρος όχι μόνο σε τόπο αδιαλείπτου ασκήσεως, νίψεως και προσευχής, αλλά σε εργαστήρι αγιότητος. Δύσκολο και παράξενο για την λογική να κατανοήσει, όμως όλα του Θεού είναι παράξενα», ανέφερε ο σεβαστός π.Αθανάσιος Σιμωνοπετρίτης. Στον Μεθέορτο Εσπερινό ο Σεβ. Μητροπολίτης μας  κ. Αμφιλόχιος, με λόγους θερμούς, καλωσόρισε και ευχαρίστησε τον προεξάρχοντα Ιεράρχη, Σεβ. Μητοπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Πρόδρομο, ο οποίος ως είπε: «συνέγραψε το Απολυτίκιο ως και Μεγαλυνάρια του Ι. Παρακλητικού Κανόνος της Παναγίας της «Γιάτρισσας», δίδοντας του τον λόγο.
Ο προεξάρχων Ιεράρχης ευχαρίστησε θερμά τον Επίσκοπο μας και αναφερόμενος στο πρόσωπο της Παναγίας, σημείωσε: «Αισθανόμαστε όλοι το δικό Της Μητρικό χάδι, την μυστική Της φωνή να μας λέγει ‘Εγώ είμαι εδώ’. Εδώ Σεβασμιώτατε, ο τόπος αυτός,  πάλιν και πολλάκις και επ΄ εσχάτων έζησε όχι ο τόπος να επιλέγει την Παναγία, αλλά Εκείνη, η Παναγία, να επιλέγει τον τόπο και τον τρόπο που Εκείνη θέλει να πολιτεύεται μέσα στην ζωή και την πορεία όλων των ευλογημένων ανθρώπων που θέλουμε να είμαστε δικά Της παιδιά». Ακολούθως αναφέρθηκε στον π. Αθανάσιο Σιμωνοπετρίτη, σημειώνοντας: «Ήρθα για να ακούσω το περίσσευμα της αγάπης και της καρδιάς του πολυσεβάστου μας γέροντα π. Αθανασίου Σιμωνοπετρίτου. Αυτό το ανεπιτήδευτο, το πηγαίο, το ειλικρινές που βγαίνει ως εκχύλισμα της αγαπώσης καρδίας του. Αυτό είναι το Άγιον Όρος».
Πλήθη πιστών καθ΄ όλο το εόρτιο διήμερο κατέκλυσαν τον Ι. Μητροπολιτικό μας Ναό, Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Μετείχαν της ιεράς πανηγύρεως, κοινώνησαν των Αχράντων Μυστηρίων, άκουσαν τους λόγους του π. Αθανασίου Σιμωνοπετρίτου, έλαβαν την ευχή του ως και νέα έκδοση της Ι. Μητροπόλεως μας, Προσευχητάριο με τίτλο, «Προσευχής Θησαυρίσματα».
ΙΜΚΣ

ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Σοκαρισμένη είναι η τοπική κοινωνία της Κισάμου, καθώς ένας 84χρονος άνδρας αυτοκτόνησε στο γκαράζ του σπιτιού του στην Κίσαμο, το απόγευμα της Τετάρτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του zarpanews.gr, ο 84χρονος φέρεται να είχε καταναλώσει δηλητήριο, καθώς βρέθηκαν δίπλα του μπουκαλάκια με γνωστό φυτοφάρμακο.
Το άψυχο σώμα του άτυχου 84χρονου εντόπισε ο γιος του.
Φως στα ακριβή αίτια θανάτου του ηλικιωμένου άνδρα αναμένεται να ρίξει η νεκροψία-νεκροτομή.

ΕΚΔΡΟΜΗ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΥΡΙΩΝ & ΔΕΣΟΙΝΙΔΩΝ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ

Ο Σύλλογος Κυριών και Δεσποινίδων Καστελίου, «Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ», θα πραγματοποιήσει ολοήμερη εκδρομή, την Παρασκευή 5 Απριλίου, με το εξής πρόγραμμα:  Αναχώρηση στις 8.00 το πρωί από την πλατεία Ελευθ. Βενιζέλου (καφενείο Χαραλαμπάκη).  Στάση για καφέ, Μουσείο αρχαίας Ελεύθερνας με ξενάγηση. Το μεσημέρι γεύμα στο Ρέθυμνο. Το απόγευμα θα επισκεφθούμε, θα ξεναγηθούμε και θα παρακολουθήσουμε την Γ΄ στάση των Χαιρετισμών της Παναγίας, στην Ι.Μ. Αγίας Ειρήνης, έξω από το Ρέθυμνο. Αμέσως μετά επιστροφή.
(το κόστος  γύρω στα 20 ευρώ, μαζί με την είσοδο και την ξενάγηση στο Μουσείο)
 Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα: 6946959115, 6932889580, 6932140350

 

ΔΥΣΟΙΩΝΕΣ ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΟΥΣ

Όπως διαβάζω σε ανάρτηση δασολόγου η κουκουναριά του Έλους, βρίσκεται στα τελευταία της. Δεν ξέρω αν υπάρχει σωτηρία για το ένα από τα λίγα εναπομείναντα αιωνόβια δένδρα του Ιναχωρίου, αλλά νομίζω ότι χρειάζεται να το κοιτάξουμε το θέμα καλύτερα μπας και καταφέρουμε να την σώσουμε.
Από το 2016 είχαν γραφτεί σχόλια ότι ο χρόνος θα δείξει αν θα αντέξει το δένδρο τις ανθρώπινες παρεμβάσεις και τα δεσίματα με τα συρματόσχοινα, αλλά όπως φαίνεται μάλλον οι προβλέψεις βγήκαν σωστές και ήδη άρχισε να μετρά ο χρόνος αντίθετα για το υπεραιωνόβιο δένδρο..
Ας ελπίσουμε ότι η δημοτική αρχή θα αφιερώσει λίγο χρόνο και χρήμα για το στολίδι αυτό του Έλους.

ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΟΣΟ ΠΟΤΕ ...

Η πόρτα της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Κισάμου παραμένει κλειστεί από το 2014 όταν σε ένα βράδυ αποφασίστηκε ότι δεν χρειάζονται μηχανικοί στο δήμο μας πλέον (είχε τότε 3) και τις μελέτες απο δω και πέρα θα τις κανουν άλλοι δήμοι, άλλες τεχνικές υπηρεσίες και η περιφέρεια.

 Βέβαια για όσους γνωρίζουν τα πραγματα αυτό το ατόπημα, γιατί για ατόπημα πρόκειται,  έγινε όχι για να τιμωρηθεί ο λαός της Κισάμου αλλά ο κ. Σταθάκης που βγήκε τότε δήμαρχος. Το ποιος τιμωρήθηκε βέβαια όλα αυτά τα χρόνια το ξέρουμε πολύ καλά... και όσοι δεν το ξέρουν δεν έχουν παρά να κάνουν μια βόλτα όχι μόνο στην πόλη που θρουλλά αλλά και στα χωριά. 

Αν και υπάρχει παραδοχή για αυτό και απο τους δυο τελευταίους δημάρχους (Σταθάκη-Μυλωνάκη) η κατάσταση δεν φαίνεται να αλλάζει μιας και δεν έχουν την όρεξη να κανουν τα αυτονόητα για ένα δήμο που διαλύεται σιγά-σιγά. Έτσι εύλογα όλοι αναρωτιούνται, ακόμα και η αντιπολίτευση, αν θα γινει κάτι επιτέλους και προσληφθούν κάποιοι μηχανικοί, την ίδια ώρα που το χρήμα σε ειδικούς συνεργάτες τρέχει απο τα μπατζάκια μας.  



ΤΟ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Υπό την Προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος Νίκου Ξυλούρη συνεδρίασε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης.
Τμήμα της συνεδρίασης παρακολούθησαν μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κισσάμου. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση της Επιτροπής και εξέφρασαν πλήθος ερωτήσεων και περιβαλλοντικών προβληματισμών, ενώ είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη για τα θέματα που τους απασχολούν και να τον ενημερώσουν για το σχολείο τους.
Κατά τη συνεδρίαση, η Επιτροπή εξέτασε και γνωμοδότησε θετικά υπό όρους, επί των Στρατηγικών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) των ακόλουθων έργων:
·        Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) Δ.Ε. Κισσάμου – Μηθυμνης Δήμου Κισσάμου, Π.Ε. Χανίων
·        Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) Δ.Ε. Ακρωτηρίου Δήμου Χανίων Π.Ε. Χανίων
·        Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) Δ.Ε. Χανίων και των περιαστικών Δ.Ε. Ελ. Βενιζέλου, Θερίσου και Σούδας (& 1η Συμπληρωματική Σύμβαση για την ένταξη της Δ.Ε. Κεραμείων) Δήμου Χανίων, Π.Ε. Χανίων
Επίσης, η Επιτροπή εξέτασε και γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά υπό όρους, επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Ανάπλαση της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου από οδό Μακεδονίας έως εκκλησία Αγίου Νικολάου Γαζίου, στον Δήμο Μαλεβιζίου Π.Ε. Ηρακλείου, με φορέα έργου τον Δήμο Μαλεβιζίου».
Από την συνεδρίαση της Επιτροπής δεν εξετάστηκαν, για υπηρεσιακούς λόγους, τα θέματα:
·        Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του έργου «Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Δ.Ε. Νέας Κυδωνίας Δήμου Χανίων, Π.Ε. Χανίων»
·        Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Τρεις Α.Σ.Π.Η.Ε. Συνολικής Ισχύος 55 ΜW στις θέσεις Πλαγιές, Χαντριανή Κεφάλα & Δρούπι και Συνοδών Έργων Οδοποιίας και Χερσαίας Ηλεκτρικής Διασύνδεσης στον Δήμο Σητείας, Π.Ε. Λασιθίου, με φορέα έργου την εταιρεία ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΕΛΙΚΑ Α.Ε.»
Τα θέματα αυτά προβλέπεται να εξεταστούν στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας.
Ακόμα, από τη συνεδρίαση αποσύρθηκε το θέμα που αφορά στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Γραμμή μεταφοράς Υψηλής Τάσης 150 KV Χανιά – Δαμάστα, με φορέα τον ΑΔΜΗΕ ΑΕ», προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες διαβούλευσης με τις οικείες Δημοτικές Αρχές, και προβλέπεται να εξεταστεί σε επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής.
Στις εργασίες της συνεδρίασης συμμετείχαν ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου Μενέλαος Μποκέας, ο Αντιδήμαρχος Άρης Σαλούστρος, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Γαζίου Νίκος Πατραμάνης και ενδιαφερόμενοι πολίτες. Επίσης συμμετείχαν μέσω τηλεδιάσκεψης, ο Δήμαρχος Κισσάμου Γιώργος Μυλωνάκης, ο Αντιδήμαρχος Χανίων Νίκος Χαζιράκης, στελέχη των Δήμων Χανίων και Κισσάμου, εκπρόσωποι και μελετητές των υπό εξέταση έργων.

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΑΝΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ ΚΥΘΗΡΑ

Δεμένο αύριο θα μείνει το Σποράδες στο λιμάνι της Κισάμου λόγω καιρού. Το προγραμματισμένο αυριανό δρομολόγιο μεταφέρετε για Παρασκευή.

Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ ΧΑΝΙΩΝ Ο αγώνας αυτός είναι θέμα ζωής και αξιοπρέπειας!!

Συμπολίτισσες και συμπολίτες!
Από τις αρχές Μαρτίου σε όλο το νομό Χανίων έχει ξεσηκωθεί ένα κύμα αντιδράσεων από δημοτικούς άρχοντες, τοπικά συμβούλια, την περιφέρεια, τη δασική υπηρεσία, ορειβατικούς και πολιτιστικούς συλλόγους, συλλογικότητες και από τους κατοίκους των δήμων Σφακίων, Αποκόρωνα, Κισσάμου, Κανδάνου - Σελίνου και Χανίων. 
Οι διαμαρτυρίες  προήλθαν εξαιτίας της απόφασης της Νέας Δημοκρατίας να αναθέσει στην εταιρεία ΤΕΡΝΑ να υλοποιήσει προγενέστερη απόφαση του ΑΔΜΗΕ, αναλαμβάνοντας ένα  «φαραωνικό έργο» που θα περιλαμβάνει, αφενός 26 ανεμογεννήτριες με άνοιγμα  πτερύγων 150 μέτρων στο Δήμο Σφακίων, στο οροπέδιο Ασκύφου και αφετέρου 267 πυλώνες υψηλής τάσεως από Χανιά ως τη Δαμάστα, στους πρόποδες των Λευκών Ορέων.
Η ανάπτυξη είναι επιθυμητή και ζητούμενη σε κάθε τόπο. Ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση σε θέματα ενέργειας, επίσης! 
Όμως όλα αυτά οφείλουν να γίνονται συντεταγμένα με τις υπόλοιπες ανάγκες και ιδιαιτερότητες του τόπου. 
Στέλνουμε λοιπόν τα παρακάτω ερωτήματα προς στην κυβέρνηση:
Πως θα λειτουργήσει αυτός ο τόπος που αφενός μεν προωθείται αποκλειστικά η τουριστική ανάπτυξη και στον αντίποδα υιοθετούνται πρακτικές που υποβαθμίζουν το "προϊόν" που έλκει αυτήν την τουριστική ανάπτυξη ;
Που είναι ο  ειδικός σχεδιασμός που απαιτείται , όπως υπογειοποίηση του δικτύου και παράλληλη ενσωμάτωση των ήδη υφιστάμενων δικτύων, κοντά σε οικιστικές περιοχές και σε περιοχές αναγνωρισμένου φυσικού κάλλους;
Που είναι ο αειφόρος χαρακτήρας που οφείλουν να έχουν τέτοιες επενδύσεις;
Ναι, το θέλουμε η Κρήτη να μη λησμονείται σε θέματα ανάπτυξης, αλλά θέλουμε, όταν αυτή έρχεται, να σέβεται την προϋπάρχουσα οικονομική δραστηριότητα των κατοίκων και το φυσικό περιβάλλον.
Συμμετέχουμε όλες και όλοι ενεργά στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 31 Μαρτίου στις 5 μμ στο Ίδρυμα «Αγία Σοφία» Αποκορώνου.
Η Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Χανίων και η Οργάνωση Μελών Αποκορώνου  είμαστε στο πλευρό όλων που αγωνίζονται για την οριστική ματαίωση αυτού του οικολογικού εγκλήματος!!
Ο αγώνας αυτός είναι θέμα ζωής και αξιοπρέπειας!!


ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΟΑΚ .... ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑ

Η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης (ΟΑΚ), αναγνωρίζοντας την σημασία του βιβλίου, συνεχίζει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητές, στην Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος «Το Φως».
Το Σάββατο 30 Μάρτη θα πραγματοποιηθούν οι εξής δράσεις:
ΩΡΑ 10:30, θα πραγματοποιηθεί δράση για τους μικρούς αναγνώστες του Ιδρύματος, από την Δήμητρα Πενταράκη, Εμψυχώτρια – Συγγραφέα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, όπου φέτος, το κεντρικό μήνυμα, με τίτλο: «Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!», προέρχεται από το Εθνικό Τμήμα της Ιαπωνίας και συγκεκριμένα από την συγγραφέα Eiko Kadono. 
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τον κ. Ιωάννη Μουντογιαννάκη, Βιβλιοθηκονόμο της ΟΑΚ (τηλ. 28240 22500 – library@oac.gr).
ΩΡΑ 12:00, θα πραγματοποιηθεί η 5η συνάντηση των μελών της Λέσχης Φιλαναγνωσίας στη Βιβλιοθήκη της ΟΑΚ «Το Φως», με γενική θεματική: «Έλληνες και ξένοι πεζογράφοι με φόντο την Κρήτη». Σε αυτή την συνάντηση, θα συζητηθεί το βιβλίο της Μάρω Δούκα, με τίτλο: «Αθώοι  και φταίχτες». Γενάρης του 2002 στα Χανιά. Ένας ξένος περιπλανιέται στα παλιά. Τα κτίσματα, οι δρόμοι, οι τάφοι, τα γεγονότα. Αλλά το παρελθόν δεν είναι τόπος.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την κα Ανδρομάχη Χουρδάκη, Εκπαιδευτικό-Φιλόλογο-Συγγραφέα (τηλ. 6989919129) και τον κ. Ιωάννη Μουντογιαννάκη, Βιβλιοθηκονόμο της ΟΑΚ (τηλ. 28240 22500 – library@oac.gr).

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΘΩΡΑΚΙΣΕΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ;

Κισαμιτισσές και Κισαμίτες, θέσαμε από κοινού ολοι οι αντιπολιτευόμενοι δύο κρίσιμα ερωτήματα στους διοικούντες του Δήμου μας για το προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο. Τόσο η έναρξη εργασιών της μεγάλης τουριστικής επένδυσης στην θέση Λιβάδια, όσο και οι εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών από τις θεομηνίες του 2013 γίνονται χωρίς να υπάρχει το "μάτι" επίβλεψης των αρμόδιων του Δήμου μας ! Και τούτο διότι είμαστε ορφανοί τεχνικής υπηρεσίας και αδυνατούμε όχι μόνο να σχεδιάσουμε και να μελετήσουμε έργα, αλλά ακόμα και να επιβλέψουμε υπεύθυνα λύνοντας ή προλαμβάνοντας δυσάρεστες καταστάσεις.
Ο κ. Δήμαρχος διακονάται στις εξώπορτες της Περιφέρειας και των υπουργείων μπας και του δώσει κανένας άλλος θεσμικός σημασία. Ως πότε θα πορευόμαστε έτσι; Έχει την πολιτική βούληση να διορθώσει την ολιγωρία του που οδήγησε σε ουσιαστική διάλυση της τεχνικής μας υπηρεσίας;
Έχει το σθένος να πιέσει και να μας εγγυηθεί ότι μέχρι το τέλος της θητείας του θα διαθέτουμε στελεχωμένη και λειτουργική τεχνική υπηρεσία; Έχει αντιληφθεί ότι βαδίζουμε στο κενό;
Επιτέλους να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις σε όλους μας. Και αν δεν σέβεται εμάς, ας σεβαστεί τους ψηφοφόρους του.
Με εκτίμηση
Θεοδωρογλακης Θ. Μιχάλης, Δημοτικός Σύμβουλος Κισάμου

ΛΑΦΟΝΗΣΙ, 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1824- ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024


 ΕΛΑΦΟΝΗΣΙ, 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1824
Γιάντα ’ναι μαύρα τα βουνὰ κι οι κάμποι χλομιασμένοι; 
Γιάντα δεν τραγουδούν πουλιὰ στα Εννιὰ Χωριὰ στὰ δάση; 
Χαμηλὸ ήταν το νησάκι με χόρτα και θάμνα στην άμμο του κι η απόσταση από τη στεριά μικρή.
Όμως εκεί κατάφυγαν οι εφτακόσιοι άμαχοι προσδοκώντας το πέρασμα καραβιού. 
Μαζί τους και σαράντα αρματωμένοι. Σαν είδανε τους καβαλάρηδες του Χουσεΐνμπεη αντίκρυ τους τρομάξανε. 
Τό ’ξεραν πως η θάλασσα που τους εχώριζε ήτανε ρηχή. Οι σαράντα οπλοφόροι άντεξαν όσο μπορέσανε. 
Κι όταν το πρώτο άλογο προχώρησε, είδαν πως το νερὸ δεν έφτανε μηδ’ ως τις ρίζες των ποδιών του. Κι ήτανε ν’ απορεί κάθε ανθρωπος πώς το μικρὸ Ελαφονήσι που φαίνουνταν να πλέει στη θάλασσα σήκωνε τόσους πάνοπλους καβαλαρέους. Το θάνατο των άμαχων αρχίσανε πρώτα τ’ αλόγατα. Τα πέταλά τους θρυμματίζανε τα κεφαλάκια των παιδιών, τρυπούσαν τις κοιλιὲς των έγκυων γυναικών, συντρίβανε τις ραχοκοκκαλιὲς των γερόντων. Τα σπαθιὰ είχανε βγει από το θηκάρι τους. Με μια τους κίνηση κόβαν τα χέρια που απλώνουνταν προς τους σπαχήδες ικετευτικά, ανοίγανε στα δυο τα κεφάλια που κοιτάζανε τρομαγμένα κι αν κανένας κατέβαινε στη θάλασσα ένας στρατιώτης τον έπαιρνε από πίσω τον έφτανε και τον εμοίραζε στα δυο καθὼς τὸ κρεμασμένο αρνί του ο μακελάρης. Πόση ώρα να κράτησε ἡ σφαγή; Κι όταν τα εξακόσια γυναικόπαιδα κι οι γέροντες εκείτουνταν ασάλευτοι στην άμμο, οι καβαλάρηδες του Χουσεῒν μπήκανε πάλι στ’ άβαθο νερό πού ’χε απ’ το αίμα κοκκινίσει και βγήκαν στη στεριά. Μαζί τους έσερναν πάνω απο εκατὸ γυναίκες και παιδιὰ που η σπλαχνοσύνη τους έσωσε απο το θάνατο σίγουρο λάφυρο για σκλαβοπάζαρα. Ε
ν’ αεράκι πήρε να φυσά κι έπαιζε με τα ξέπλεκα μαλλιὰ των κορασίδων και με τα λευκά κρινάκια πού ’χανε γλιτώσει απ’ των αλόγων το πάτημα. Ήτανε μέρα της Λαμπρής.
 (Απὸ το βιβλίο του Γιώργη Μανουσάκη)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΣΤΙΣ 28-29 ΜΑΡΤΙΟΥ

για την ανάδειξη του «τίμιου» και ποιοτικού προϊόντος, ως τουριστικός και γαστρονομικός προορισμός

Θεματικό Εργαστήριο με τίτλο “Γαστρονομικές περιηγήσεις με πυξίδα τα τοπικά προϊόντα” πραγματοποιείται στα Χανιά την Πέμπτη 28 και την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024. 
Το θεματικό εργαστήριο, που περιλαμβάνει και περιήγηση σε πρότυπες επιχειρήσεις γαστρονομίας και τουρισμού, διοργανώνεται από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. στο πλαίσιο του διακρατικού και διατοπικού σχεδίου συνεργασίας «LOCAL TOUR», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Υπομέτρου 19.3 CLLD/LEADER, του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Στο βιωματικό θεματικό εργαστήριο μπορούν να συμμετάσχουν επιχειρηματίες, εργαζόμενοι, παραγωγοί τοπικών προϊόντων καθώς και όσοι απασχολούνται γύρω από τον γαστρονομικό τουρισμό. 
Η πρώτη θεματική ενότητα ξεκινά στις 9 το πρωί της Πέμπτης 28 Μαρτίου, στο Επιμελητήριο Χανίων και θα ακολουθήσουν βιωματικές επισκέψεις σε τέσσερις επιχειρήσεις της περιοχής του Τοπικού Προγράμματος. Στη διάρκεια των επισκέψεων οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις, να κάνουν γευσιγνωσία, αλλά και να δουν καλές πρακτικές επιχειρήσεων που συνδέονται με τη γαστρονομία και τον τουρισμό.

ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΣΠΡΩΧΝΕΤΕ.. ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ

Μονότονο και κουραστικό ... θα μπορούσε να έχει τίτλο όποιος δεν εκλέγεται σώζεται εδώ. 
Δεν ειναι το θέμα οτι πλέον πληρώνουμε 5 έμμισθους στην μονομετοχική απο 4 παλαιότερα, αλλά κανείς δεν έχει καταλάβει ποιος ειναι ο σκοπός που πληρώνονται όταν όλοι ξέρουμε οτι εδώ κανει κουμάντο ο ένας... 
Εδώ δεν έχουμε χρήμα να ρίξουμε λίγη άσφαλτο στους διαλυμένους δρόμους του δήμου μας, δεν έχουμε ένα μηχανικό στην ανύπαρκτη Τεχνική υπηρεσια να κάνουμε μια μικρή μελέτη....αλλά μαμ για τους ημέτερους υπάρχει.
Το θέμα βέβαια ειναι οτι έχουμε απωλέσει και την ντροπή...

Να διορθωθεί και η απόφαση γιατί δεν συμβαδίζουν τα λεφτά που παίρνουν με αυτά που αναγράφονται..... παίρνουν και ένα κατοστάρικο παραπάνω... κάποιοι. 
Και μην σπρώχνετε όλοι θα πάρετε.


 

Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

ΑΓΡΙΟΓΑΤΟΣ ΚΡΗΤΗΣ: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης του Πανεπιστημίου Κρήτης πραγματοποίησε την έρευνα με τη μέθοδο των φωτοπαγίδων.
Ο Κρητικός αγριόγατος (Felissilvestriscretensis) είναι το μόνο άγριο αιλουροειδές της Κρήτης και το μεγαλύτερο αμιγώς σαρκοφάγο ζώο που ζει στο νησί.
Aθήνα, Τρίτη26 Μαρτίου 2024– Ικανοποιητικά είναι τα αποτελέσματα ως προς την κατάσταση διατήρησης του Κρητικού αγριόγατου σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης του Πανεπιστημίου Κρήτης για λογαριασμό του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ). Πιο συγκεκριμένα η έρευνα κατέγραψε στους τρεις ορεινούς όγκους -τα Λευκά Όρη, τον Ψηλορείτη και το Όρος Δίκτη- από 0,5 ως 2 άτομα ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο κατάλληλου ενδιαιτήματος.
Ο Κρητικός αγριόγατος (Felissilvestriscretensis) είναι το μόνο άγριο αιλουροειδές της Κρήτης και το μεγαλύτερο αμιγώς σαρκοφάγο ζώο που ζει στο νησί. Αποτελούσε, δε, ένα ζώο «φάντασμα»και θεωρούνταν εξαφανισμένο μέχρι το 1996, έως ότου δύο φοιτήτριες, μέλη Ιταλικής επιστημονικής αποστολής που μελετούσε τα σαρκοφάγα της Κρήτης, παγίδεψαν το συγκεκριμένο ζώο, σε συνεργασία με το Μουσείο, δίνοντας «σάρκα και οστά» στους μύθους για τον αγριόγατο..
Καθώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα κρυπτικό είδος, για την καταγραφή του τοποθετήθηκαν φωτοπαγίδεςστα ενδιαιτήματά του. Όπως εξηγεί ο ερευνητής του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, Πέτρος Λυμπεράκης, ήταν σημαντικό να γίνει η έρευνα καταγραφής του είδους, αφού πρόκειται για έναν κορυφαίο θηρευτή στην τροφική αλυσίδα και, όταν υπάρχει πρόβλημα με κάποιο οικοσύστημα, τα πρώτα ζώα που εξαφανίζονται είναι οι κορυφαίοι θηρευτές. Για το είδος δεν υπήρχαν έως τώρα παρά σποραδικά επιστημονικά στοιχεία για τον πληθυσμό και την κατανομή του.
Ο Κρητικός αγριόγατος διατηρεί ικανοποιητικούς αριθμούς, παρά τις απειλές που αντιμετωπίζει, που είναι κατά κύριο λόγο ο υβριδισμός με την κοινή γάτα, τα δηλητηριασμένα δολώματα, ο κατατεμαχισμός των ενδιαιτημάτων του με την άναρχη διάνοιξη δρόμων, η σύγκρουση με την κτηνοτροφία, καθώς στην πλειονότητα των κτηνοτροφών υπάρχει η πεποίθηση ότι η κρητική αγριόγατα θηρεύει νεαρά αιγοπρόβατα και προκαλεί ζημιά στο ζωικό κεφάλαιο, και, σε μικρότερο βαθμό τα αδέσποτα σκυλιά.
Δεδομένου του προβλήματος του υβριδισμού, αλλά και της έλλειψης γνώσης για την ταξινομική του είδους, επόμενος στόχος είναι η συλλογή γενετικού υλικού για αξιοποίηση σε μοριακές τεχνικές, ώστε να ελεγχθεί το μέγεθος του προβλήματος του υβριδισμού και να εξακριβωθεί η ταξινομική του θέση σε σχέση με τον ευρωπαϊκό (Felissilvestris) και τον αφρικανικό (Felislibyca) αγριόγατο.
«Ο Κρητικός αγριόγατος είναι ένα εμβληματικό είδος της πατρίδας μας και η προστασία του είναι πρωτεύουσας σημασίας. Η αποτελεσματική προστασία της ελληνικής βιοποικιλότητας απαιτεί στιβαρά επιστημονικά δεδομένα. Σε αυτή την κατεύθυνση, ο ΟΦΥΠΕΚΑ θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την επιστημονική κοινότητα της χώρας μας», αναφέρει oδιευθύνων σύμβουλος του ΟΦΥΠΕΚΑ, Κώστας Τριάντης.
ΟΦΥΠΕΚΑ
Ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και σκοπός του είναι η εφαρμογή της πολιτικής που χαράσσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με αιχμή τις βιώσιμες πρακτικές, για τη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών στην Ελλάδα, τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, την προώθηση και υλοποίηση δράσεων αειφόρου ανάπτυξης και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

 

ΚΟΙΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Επιστολή με δυο θέματα έστειλε σύσσωμη η αντιπολίτευση του Δήμου Κισάμου, για το επόμενο δημοτικό συμβούλιο, στον πρόεδρο του Δ.Σ. Είναι η πρώτη φορά που απο κοινού η αντιπολίτευση ζητά να της απαντηθούν ουσιαστικά ερωτήματα της περιοχή μας. Είναι φανερό οτι προσπαθούν όλοι να αφυπνίσουν την αλαζονική δημοτική μας αρχή που δεν κανει τίποτα ώστε να διορθωθεί η κατάσταση απο το 2019.
Η επιστολή αναφέρει....

Προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου
Κοινοποίηση: α) κ. Δήμαρχο, β) Τεχνική υπηρεσία
Κύριε πρόεδρε σας καταθέτουμε τα παρακάτω θέμα για συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Θέμα 1) Ξεκίνησε η ανέγερσης του IKOS KISSAMOS.
Α) Τι θα ισχύσει τελικά με την ύδρευση και αποχέτευση του ξενοδοχείου.
Β) Τι θα γίνει με την παραχώρηση τμήματος επί της νοτίου πλευράς, για την δημιουργία πεζοδρομίου και διαπλάτυνσης της υφιστάμενης οδού.
2) Β φάση έργων αποκατάστασης θεομηνίας 2013.
Σε ποιο σημείο βρίσκεται η υλοποίηση του έργου, τις ακριβείς περιοχές εκτέλεσης του έργου και του φυσικού αντικειμένου με αναφορά στις επιμετρήσεις ( πλάτους, μήκους ).
Με εκτίμηση οι δημοτικοί σύμβουλοι
Σταθάκης Θεόδωρος, Παρτσαλάκης Αντώνιος, Θεοδωρογλάκης Μιχάλης, Φραγκιουδάκης Γεώργιος, Τσατσαρωνάκη Ελένη, Ξυπολιτάκης Εμμανουήλ, Λιουδάκης Κωνσταντίνος, Ψαράκης Νεκταριος, Μουντάκης Κωνσταντίνος, Αρμένης Γεώργιος


ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΦΡΟΥΔΑΚΗΣ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΦΡΟΥΔΑΚΗΣ (ἤ Φρυδάκης)
Γεννηθείς ἐν Σπηλιᾷ Κισσάμου κατά το 1800 ὑπῆρξεν εἰς ἐκ τῶν τολμηροτέρων ἀκολούθων τοῦ Γεν. ᾿Αρχηγοῦ Κισσάμου Γεωρ. Δρακώνιανοῦ, διακριθείς εἰς Δαράτσον, Κάνδανον, Γραμβούσαν, εἰς Φάληρον και πολλά ἄλλα μέρη. Καταφυγών εἰς Πελλοπόννησον μετά τοῦ Καρεκλά, Γεωργιλά, Δρακωνιανοῦ, Ν. Φανδρίδη καί ἄλλων ἐγένετο φαλαγγίτης τοῦ Ελλ. Στρατού. Κατά την ᾿Επανάστασιν τοῦ Χαιρέτη, 1841, κατελθών μετά τῶν Δρακωνιανοῦ, Χρυσαφοπούλου καί Δεικτάκη, εὑρέθη εἰς τὴν μάχην τοῦ Βαφέ. Επανελθών εἰς τὰς τάξεις τοῦ ᾿Ελλ. Στρατοῦ καί γενόμενος ὑπασπιστής τοῦ Ὄθωνος, ἀφυπηρέτησεν μέ τόν βαθμόν τοῦ Ταγματάρχου.
Καίτοι γέρων, κατῆλθεν εἰς Κίσσαμον κατά την Επανάστασιν τοῦ 1866 με σῶμα ἴδιον καί ἔλαβεν μέρος εἰς τήν μάχην τῶν Βρυσῶν. Κατά την πολιορκίαν τοῦ Καστελλίου 1866 λαβών ώσαύτως μέρος καί τραυματισθείς ἀπέθανε, ταφείς εἰς Ρετόντα. Ήτο ἔξοχος πατριώτης συνάμα γενναῖος και σώφρων στρατιωτικός.
Απόσπασμα απο το βιβλίο του Μιχάλη Αναστασάκη "Ιστορία της Κισάμου επί Τουρκοκρατίας"
Προς τιμήν του ο δήμος Κισάμου και δημαρχίας  Φουρναράκη έχει δώσει το όνομα του σε οδό στην πόλη. Είναι κάθετος της Σκαλίδη ως και την πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου.

ΛΕΣ ΝΑ ΛΟΓΑΡΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ;

Απαραίτητη η συστράτευση των δημάρχων για τα σχέδια εγκατάστασης ανεμογεννητριών που σχεδιάζουν στα βουνά μας γράφουν τα Χ.Ν σήμερα, αναλύοντας τι έκαναν και τι πρέπει να κάνουν οι δήμαρχοι του νομού μας.
Κουκιανάκης και Ζερβός είναι μπροστάρηδες, με τους Περράκη και Μυλωνάκη να κινητοποιούνται και αυτοί... άσχετο αν δεν έχουν κάνει δηλώσεις για το τι θέλουν πραγματικά να κάνουν....καταλήγοντας ότι και οι Σημανδηράκης και Μαλανδράκης πρέπει να έχουν πιο ενεργή συμμετοχή στην κινητοποίηση.... Μάλιστα ο σχολιαστής πάει και λίγο μακρύτερα λέγοντας ....ότι όλοι γνωρίζουμε ποιο μπορεί να είναι το πολιτικό κόστος, ιδιαίτερα για τους μικρούς δήμους, όταν πάνε κόντρα σε σχέδια που στηρίζει η εκάστοτε κυβέρνηση 

 Υπάρχει λοιπόν πολιτικό κόστος αν αντιταχθούν στα σχέδια της εκάστοτε κυβέρνησης μιας και εμάς δεν μας λογαριάζουν σαν πολίτες- δημότες. Ποιος λοιπόν μετα Κουκιανάκη και Ζερβό θα ακολουθήσει, για το καλό της περιοχής τους; Γιατί δεν πιστεύω να μην θέλουν το καλό όλοι τους, απλά έχουν κοντοσταθεί οι αποδέλοιποι και κουταλομετρούν τις πολιτικές απώλειες που θα έχουν.. 
Θέλω να πιστεύω ότι ο κ. Μυλωνάκης θα πράξει το αυτονόητο και θα ξεκόψει εξ αρχής την δημιουργία τέτοιων τερατουργημάτων στα εναπομείναντα απάτητα βουνά μας. Εδώ κατάφερε να κόψει κοτσαμ επένδυση στην Φαλάσαρνα για το καλό του τόπου και δεν θα πράξει τα αυτονόητα για την περιοχή του; 
Καιρός βέβαια να λογαριάσει την κοινή γνώμη και θα διαπιστώσει ότι δεν θέλει κανένας και άλλο αιολικό πάρκο πουθενά στην επικράτεια του Δήμου μας.

 

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

ΧΑΝΙΑ 1947, ξεκινα ο εμφυλιος ....
Η ομάδα του Γιώργη Κοδέλα συμπληρωμένη με μοντάζ με του αντάρτες που ενσωματώθηκαν μετά τον Ταυρωνίτη και το Μάλεμε. 
ΟΡΘΙΟΙ: Κοδέλας Γεώργιος (Καπετάν Γιώργης), από την Κορινθία Πελοποννήσου, Σολανάκης Βασίλης, από τα Παλιά Ρούματα, Ντούλος Κώστας απο τη Λίμνη Εννιά Χωριών, Μπαντουράκης Ζαχάρης από τα Καλουδιανά Κισάμου, Σπύρος Σπύρου από την Πελοπόννησο, Τάκης ο ολμιστής από την Πελοπόννησο και Γολανάκης Δημήτρης. 
ΚΑΘΙΣΤΟΙ: Αναγνωστάκης Φώτης από τα Χαρχαλιανά Κισάμου, Ανδρεδάκης Αντώνης από τα Καμισιανά, Μαρκάκης Αποστόλης από τα Λυριδιανά Κισάμου, Ψαράκης Σωτήρης από την περιοχή του Κουρφαλώνα, Αθανασάκης Επιμενείδης, Ταυρωνίτης, ψευδώνυμο ενός στρατιώτη που αυτομόλησε και προσχώρησε στους αντάρτες στη μάχη του Ταυρωνίτη, την πρώτη μάχη που έδωσε ο Δημοκρατικός Στρατός στο Νομό Χανίων, Μπιτζανάκης Σήφης δεύτερος από δεξιά και τελευταίος εμφανίζεται ο Μπιτζανάκης Ευθύμης.
Από το αρχείο του Γιάννη Δεσποτάκη

25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ

Γράφει η Ευτυχία Δεσποτάκη -Πευκιανάκη
Διπλή γιορτή γιορτάζομε στην πατρίδα μας την Ελλάδα με τον ερχομό της άνοιξης
Πρώτα τον Ευαγγελισμό, ότι υπάρχει Σωτηρία για τον άνθρωπο και Ανάσταση από κάθε πτώση αρκεί μια γυναίκα, μια μάνα να γεννήσει το Σωτήρα. Σωτήρα που θα κάνει πολλές θυσίες ή που θα θυσιαστεί ο ίδιος. Ο Γαβριήλ έφερε το μεγάλο μήνυμα:
«Χαίρε Κεχαριτωμένη….»
Ύστερα γιορτάζομε την Ανάσταση του Γένους. Μετά  από μια  μακροχρόνια δουλεία τετρακοσίων χρόνων στον Οθωμανικό ζυγό το Φεβρουάριο του 1821 γίνεται το πρώτο  επαναστατικό βήμα εναντίον των Οθωμανών με τον οραματιστή και ρομαντικό Δημ. Υψηλάντη και τον Ιερό Λόχο του να περνούν τον Προύθο ποταμό.
Το πρώτο αυτό επαναστατικό  βήμα των Ελλήνων καταπνίγηκε στο αίμα.
Ολιγάριθμοι οι Έλληνες, με λίγα όπλα στα χέρια τους, με την αδιαφορία των Μεγάλων  Δυνάμεων, με την ασυνέπεια της ομόδοξου Ρωσίας για βοήθεια και την έχθρα της Ιερής Συμμαχίας αυτό ήταν το αναμενόμενο. Ως τόσο η ελληνική επανάσταση δεν έμοιαζε με τις άλλες τις επαναστάσεις της Ευρώπης
«’Ελεγε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: Η επανάσταση η δική μας δε μοιάζει με τις άλλες της Ευρώπης. Οι επαναστάσεις αυτές ήταν εναντίον των διοικήσεων τους, ήταν εμφύλιοι πόλεμοι. Ο εδικός μας πόλεμος ήταν ο πλέον δίκαιος, ήτον έθνος με άλλο έθνος, ήταν με ένα λαόν που δεν τον αναγνώρισε ως τέτοιο, αλλά ο Σουλτάνος θεωρούσε τον ελληνικό λαό, ως σκλάβους.
Και όταν οι Άγγλοι ζήτησαν από τους Ελληνες να συμβιβαστούν με τον Τούρκο ο Κολοκοτρώνης απάντησε:
Ο βασιλέας μας εσκοτώθη, καμία συνθήκη δεν έκαμε.
Η φρουρά του είχε παντοτινό πόλεμο με τους Τούρκους και δύο φρούρια ήταν πάντα ανυπότακτα.. Με είπε ποια  η φρουρά και ποία τα φρούρια;
Η φρουρά του βασιλέως είναι οι αμαρτωλοί και οι κλέφτες, τα φρούρια, η Μάνη, το  Σούλι και τα βουνά.
Έτσι δεν ομίλησε πλέον…………

Κυριακή 24 Μαρτίου 2024

ΧΟΧΛΙΟΙ & ΠΑΞΙΜΑΔΙΑ

Μια ιστορία μεταξύ Κισάμου και Βεροίας!!!
Γράφει ο Ανδρέας Μαρολαχάκης
Ήταν τα πρώτα Χριστούγεννα που θα περνούσα μακριά απ' τους δικούς μου. Βρισκόμουν ήδη απ' τις αρχές του σχολικού έτους στην Κρήτη, στο οικοτροφείο της μητρόπολης Κισσάμου και Σελίνου. Το να επιστρέψω στη γενέτειρα μου για τις διακοπές των Χριστουγέννων φάνταζε στο μυαλό μου δύσκολο έως αδύνατον. Στις παραμέτρους που υπολόγιζα ήταν κατ’ αρχήν το κόστος του ταξιδιού (η απόσταση ήταν τεράστια για τα δεδομένα της εποχής και δεν υπήρχε συγχρονισμός στις συγκοινωνίες που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω). Εκτός του πλοίου που θα με πήγαινε μέχρι τον Πειραιά, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω τον ηλεκτρικό, για να πάω μέχρι την Αθήνα, από εκεί να πάω με αστική συγκοινωνία μέχρι τον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων κι από εκεί, αν ήμουν τυχερός, θα έπαιρνα το λεωφορείο κατ’ ευθείαν για Βέροια. Όλα αυτά και μόνο που τα σκεφτόμουν, φάνταζαν αδύνατον να πραγματοποιηθούν. Εκείνη την εποχή ήταν σχεδόν αδύνατον να πραγματοποιήσει ένας έφηβος 15 χρονών (τόσο ήμουν τότε) ένα τέτοιο ταξίδι. Με μια μελαγχολία να με τυλίγει καθώς είχα ήδη νοσταλγήσει την ιδιαίτερη μου πατρίδα και με μια βεβαιότητα ότι θα ήταν αδύνατη η πραγματοποίηση αυτού του φιλόδοξου ταξιδιού, σκεπτόμουν με φρίκη εναλλακτικές λύσεις για το πώς θα περάσω τις διακοπές των Χριστουγέννων. Με τη σκέψη μου να είναι γεμάτη απ' τις αναμνήσεις που είχα με φίλους απ' τη Μακεδονία και χωρίς (ακόμα) να έχω συνδεθεί αρκετά με τους νέους φίλους που αποκτούσα σταδιακά στην Κρήτη, ένιωθα μια αβεβαιότητα να με κυριεύει. Όσο πλησίαζε η ημερομηνία που θα έκλειναν τα σχολεία, γινόμουν όλο και πιο νευρικός, όλο και πιο απότομος δημιουργώντας μια δυσάρεστη έκπληξη σ' όλους αυτούς με τους οποίους συναναστρεφόμουν. Ώσπου ένα απόγευμα με κάλεσαν στο γραφείο του οικοτροφείου για μια τηλεφωνική συνδιάλεξη. Στο τηλέφωνο ήταν η μητέρα μου, η οποία μέσα στ' άλλα μου τόνισε πως με περίμενε οπωσδήποτε για να γιορτάσουμε μαζί τα Χριστούγεννα και μου είπε πως μου έστειλε γι αυτόν τον σκοπό ένα χρηματικό ποσό που φάνταζε τεράστιο τότε. Με τις σημερινές ισοτιμίες μόλις και μετά βίας θα ξεπερνούσε τα εννέα ευρώ, αλλά εκείνη την εποχή έφτανε με το παραπάνω για τα εισιτήρια και για «καλή ζωή».
Αφού ξόδεψα αρκετά χρήματα για δώρα, με ειδοποίησε ο πατέρας μου να περάσω απ' τον αδερφό του και τη μητέρα του, (τη γιαγιά μου δηλαδή) που είχαν κάτι να μου δώσουν γι αυτόν. Πήγα λοιπόν κι όταν αποχαιρέτησα φίλους και συγγενείς, παρέλαβα δύο σχετικά μεγάλες σακούλες απ' τη γιαγιά μου και τον θείο μου και χωρίς άλλες περιττές αποσκευές μπήκα στο πλοίο για Πειραιά. Μέτρησα τα χρήματα που μου είχαν περισσέψει και είδα ότι ήταν περίπου 650 δραχμές, υπέρ αρκετά για το κόστος των υπολοίπων εισιτηρίων, μάλιστα υπολόγισα ότι θα μου περίσσευαν χρήματα και για τη Βέροια. Ανυπόμονος έφτασα αρκετά νωρίς στο πλοίο και μάλιστα βρήκα κρεβάτι στα κοινόχρηστα, που ήταν ελεύθερα χωρίς χρέωση. Τακτοποίησα στη θέση μου τις σακούλες που ήταν πεσκέσια για τον πατέρα μου. Ο θείος μου (φούρναρης το επάγγελμα) του έστελνε ντόπια παξιμάδια, που εγώ δεν καταδεχόμουν ούτε να τα δοκιμάσω και η γιαγιά μου του έστελνε μια τεράστια σακούλα με χοχλιούς (σαλιγκάρια) που η ίδια είχε μαζέψει απ' την ύπαιθρο. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, που σημειωτέον ήταν βράδυ, κοιμήθηκα με τα ρούχα στο κρεβάτι που είχα την τύχη να βρω, για να είμαι ξεκούραστος στο υπόλοιπο του ταξιδιού.
Ξύπνησα έντρομος την επομένη το πρωί απ΄ τον εκκωφαντικό θόρυβο που έκανε η άγκυρα καθώς το πλοίο «έδενε» και τις συνομιλίες των επιβατών που μόλις κι αυτοί είχαν ξυπνήσει. Αποβιβάστηκα κρατώντας τα δώρα του πατέρα μου και ένα μικρό σακίδιο με τα απολύτως απαραίτητα ατομικά μου είδη. Με το που βγήκα στο λιμάνι ένιωσα σαν χαμένος. Ήταν η πρώτη φορά που βρισκόμουν σε μια τόσο μεγάλη πόλη μόνος. Άλλες φορές που είχα βρεθεί πάλι στο μεγάλο λιμάνι ήμουν με τη συνοδεία της μητέρας μου ή κάποιου άλλου συγγενή. Αφού με κατατόπισαν, πήγα στον σταθμό του ηλεκτρικού και… τρόμαξα απ' την πολυκοσμία. Τρένα έρχονταν κι έφευγαν γεμάτα από πλήθος επιβατών, που όλοι τους βιαστικοί πήγαιναν σε πολλές και διαφορετικές κατευθύνσεις. Σ' όλα τα γκισέ υπήρχαν ουρές ατόμων που έβγαζαν εισιτήρια αφήνοντας κάποια κέρματα. Εκεί ένιωσα αβέβαιος, δεν ήξερα για ποιον σταθμό να βγάλω εισιτήριο. Όσους ρώτησα μου απάντησαν βιαστικοί πως, για να φτάσω στον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων, θα έπρεπε ν' αλλάξω δύο τουλάχιστον κατευθύνσεις και μια ακόμη αστική συγκοινωνία. Απογοητευμένος απ' τις απαντήσεις όσων ρώτησα και με τη σιγουριά του ατόμου που του περισσεύουν (χα χα ) τα χρήματα αποφάσισα να πάρω ταξί για τον προορισμό μου. Η διαδρομή μού φάνηκε τεράστια με τον οδηγό να σταματάει σε κάθε φανάρι που ήταν κόκκινο και να στρίβει διαρκώς για ν' αποφύγει όπως μου είπε την κίνηση. Πλήρωσα το κόμιστρο στο ταξί, αλλά τα χρήματα που μου ζήτησε ο ταξιτζής ήταν μάλλον υπερβολικά. Αυτό μ' έκανε ν' αναρωτηθώ αν με θεώρησε (και με το δίκιο του) για «βλαχαδερό» κι έκανε επίτηδες βόλτες για ν' ανεβάσει την ταρίφα. Μη μπορώντας ν' αποδείξω κάτι για αυτό (ούτε και είχα διάθεση) τον πλήρωσα και πήγα προς το ταμείο του ΚΤΕΛ Ημαθίας.
Μ' έκπληξη κατάλαβα τότε πως είχα στην τσέπη μου 110,5 δραχμές, ενώ χρειαζόμουν για να πάω στον προορισμό μου 120. Έψαξα με προσοχή τις τσέπες μου ελπίζοντας πως κάπου θα είχα και τα υπόλοιπα χρήματα. Του κάκου! Δεν βρήκα τίποτα! Έλειπε, σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου, ακριβώς ένα πεντακοσάρικο, το οποίο δεν είχα σίγουρα ξοδέψει. Η μόνη εξήγηση ήταν ότι το έχασα το βράδυ στο κρεβάτι του πλοίου που είχα κοιμηθεί με τα ρούχα μου. Όταν ξύπνησα το πρωί, δεν πρόσεξα αν κάτι είχε πέσει απ' τις τσέπες μου. Βγήκα απ' το γραφείο του ΚΤΕΛ, άφησα τα πράγματα μου δίπλα στην είσοδο κι άρχισα να σκέφτομαι πώς θα έβρισκα τα λιγοστά χρήματα που μου έλειπαν. Εκείνη τη στιγμή είδα τον ταξιτζή που με είχε μεταφέρει να περιμένει πελάτη στην ουρά με τα ταξί. Τον πλησίασα διστακτικά και του ζήτησα τις 9,5 δραχμές που χρειαζόμουν για να συνεχίσω το ταξίδι μου. Απογοητεύτηκα απ' την αντίδραση του! Ούτε λίγο, ούτε πολύ μ' έδιωξε κακήν κακώς. Απομακρύνθηκα με σκυμμένο κεφάλι, ταραγμένος, χωρίς να ξέρω τι να κάνω. Μετά από λίγη ώρα στο διπλανό μαγαζί, που πουλούσε γλυκά και είδη ταξιδίου, είδα έναν ιερέα να ψωνίζει διάφορα γλυκά κι αναμνηστικά. Τον πλησίασα, του έδειξα τη μαθητική μου ταυτότητα, του εξήγησα ότι έμενα στο εκκλησιαστικό οικοτροφείο Κισσάμου και του ζήτησα να με βοηθήσει. Με κοίταξε αδιάφορα και μου είπε πως δεν έχει ψιλά. Ένιωσα το έδαφος να τρέμει κάτω απ' τα πόδια μου κι έφυγα ντροπιασμένος. Σκέφτηκα σαν επόμενη λύση να περιμένω κοντά στον σταθμό της Βέροιας με την ελπίδα να δω κάποιον γνωστό μου που πιθανώς θα με βοηθούσε. Εκείνη την εποχή δύο λεωφορεία την ημέρα έρχονταν απ' τη Βέροια στις 15.00 και στις 22.00. Τις δύο επόμενες ημέρες ήμουν καθισμένος στο παγκάκι που υπήρχε δίπλα στον χώρο στάθμευσης ή έκανα μικρές βόλτες περιμένοντας να βρω κάποιο γνώριμο πρόσωπο. Οι ελπίδες μου μειώνονταν όσο περνούσαν οι ώρες, ενώ η πείνα μου είχε αντιστρόφως αυξηθεί. Μην τολμώντας να ξοδέψω έστω και μία δραχμή απ' το απόθεμα μου, έκανα υπομονή και πεινούσα στωικά. Σαν αναλαμπή μού ήρθε μια ιδέα και πλησίασα τον ταμία του ΚΤΕΛ και του εξήγησα το πρόβλημα μου. Του είπα πως ήμουν ανιψιός του προέδρου των λεωφορειούχων οδηγών της Βέροιας και του ζήτησα να με βοηθήσει. Αν και γνώριζε τον θείο μου, αρνήθηκε να με βοηθήσει. Με το μέλλον μου τελείως ζοφερό και την πείνα μου να καλπάζει αποφάσισα να βρέξω στη δημόσια βρύση δυο παξιμάδια και βάλθηκα να τα μασουλάω σκέτα. Δεν ξέρω αν έφταιγε η πείνα μου ή αν όντως τα παξιμάδια ήταν νόστιμα, εκείνη τη στιγμή τα βρήκα εξαιρετικά και αναρωτιόμουν γιατί δεν τα είχα δοκιμάσει όσο ήμουν στην Κρήτη. Ενώ μασουλούσα αμέριμνος και μ' ευχαρίστηση τα βρεγμένα παξιμάδια κι ενώ αναρωτιόμουν πώς θα ήταν η γεύση τους συνοδεία γραβιέρας ή ακόμη και με ελιές , άκουσα μια γυναικεία φωνή να φωνάζει: «Παναγία μου!! Τι είναι αυτά;» γύρισα και κοίταξα προς την κατεύθυνση που έδειχνε και με φρίκη είδα τα σαλιγκάρια που μου έδωσε η γιαγιά μου να έχουν βγει απ' τη σακούλα και να σουλατσάρουν στο τσιμεντένιο πεζοδρόμιο. Παράτησα βιαστικά το γεύμα μου κι άρχισα να μαζεύω τους δραπέτες και ν' ασφαλίζω καλά τη σακούλα. Όπως μου εξήγησε αργότερα ο πατέρας μου, η γιαγιά ξέχασε να βάλει στη σακούλα λίγο αλεύρι για να έχουν να φάνε τα σαλιγκάρια κι αυτά βγήκαν προς αναζήτηση τροφής.
Αφού πέρασε άλλη μια μέρα χωρίς να καταφέρω να βρω μια λύση στο πρόβλημα μου, μπήκα αποφασιστικά πάλι στο γκισέ του ΚΤΕΛ και ρώτησα τον ταμία που με κοίταζε καχύποπτα μέχρι που θα μπορούσα να πάω με 110,5 δραχμές. Αυτός, αφού συμβουλεύτηκε τις καταστάσεις, μου απάντησε πως τα χρήματα έφταναν μέχρι την Αλεξάνδρεια, μια πόλη 28 χιλιόμετρα απ' τον προορισμό μου. Μου έκοψε εισιτήριο και μ' επιβίβασε στο δρομολόγιο για Έδεσσα, χωρίς να παραλείψει να δώσει τις χειρότερες πληροφορίες στον εισπράκτορα για το άτομο μου. Σ' όλο το ταξίδι ο οδηγός κι ο βοηθός του μου έκαναν παρατηρήσεις και πρόσεχαν μην τυχόν και κάνω καμιά δολιοφθορά στο όχημα τους και μου μιλούσαν σαν να ήμουν ο Βερνάρδος (ληστής τραπεζών της εποχής). Τελικά έφτασα στην Αλεξάνδρεια και χωρίς δυσκολία κατάφερα να φτάσω στο σπίτι μου και ησύχασε η οικογένεια μου, που για μέρες δεν είχε νέα μου.
Όσες φορές τα επόμενα χρόνια ταξίδευα προς Αθήνα ή από Αθήνα προς Βέροια έβλεπα με δυσφορία τον ταμία να κάνει αμέριμνος τη δουλειά του στο γκισέ και θυμόμουν την περιπέτεια μου.
Πέρασαν περίπου 30 χρόνια και σαν επιχειρηματίας, ενώ βρισκόμουν στην Αθήνα, χρειάστηκε να πάω στην αποθήκη του ΚΤΕΛ Βέροιας, για να παραλάβω ένα δεματάκι που μου έστειλαν απ' την επιχείρηση μου. Ήταν ώρα αιχμής και στο γραφείο υπήρχαν πολλοί ταξιδιώτες όλων των ηλικιών.
Αμέσως κυριάρχησε στο μυαλό μου η εφηβική μου περιπέτεια και χαμογέλασα πικρά. Ο ταμίας το αντιλήφθηκε και με ρώτησε γιατί γελάω. Του διηγήθηκα όλη την ιστορία και μου είπε με στόμφο: «Αποκλείεται να μη σε βοήθησα! Εγώ βοηθάω όλο τον κόσμο»
«Κι όμως, με άφησες αβοήθητο κι ήμουν μικρό παιδί!» Το είπα κι ήθελα να δώσω τέλος στη διαμάχη. Τότε ακούστηκε μια ηλικιωμένη κυρία να λέει δυνατά: «Καλά δεν ντράπηκες ν' αφήσεις αβοήθητο το παιδί;» Οι υπόλοιποι θαμώνες μουρμούριζαν συμφωνώντας μαζί της.
Γέλασα! 
Το παιδί ήμουν εγώ!!!