Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2019

ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ Η ΘΥΕΛΛΑ ΣΤΑ ΑΡΚΑΔΙΑ 2019

Σπουδαία εμφάνιση από τους αθλητές Στίβου της Θύελλας στους αγώνες "ΑΡΚΑΔΙΑ 2019" οι οποίοι διεξήχθησαν στο Δημοτικό Στάδιο του Γάλλου στο Ρέθυμνο το Σάββατο 2 Νοεμβρίου και συμμετείχαν σωματεία από τους 4 νομούς της Κρήτης.
Συγκεκριμένα οι Κισαμίτες αθλητές απόσπασαν 8 μετάλλια στο σύνολο, 3 χρυσά -1 ασημένιο-4 χάλκινα, οι οποίοι με τις εξαιρετικές επιδόσεις που πραγματοποίησαν δίνουν τις καλύτερες υποσχέσεις για το μέλλον της ομάδας της Κισάμου.

Ο χορός των μεταλλίων ξεκίνησε με την Ανδριάνα Κωνσταντουλάκη κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στα 60μ Κ14 με χρόνο 8.39 ενώ η ίδια αθλήτρια κατέκτησε και το χάλκινο μετάλλιο στο μήκος Κ14 με επίδοση 4.40.
Χρυσό μετάλλιο κατέκτησε ο Ορλίντ Τζόκα στα 150μ Κ16 με επίδοση 17.81  σε μία πολύ γρήγορη κούρσα ενώ στο ίδιο αγώνισμα τερμάτισε στην τρίτη θέση κατακτώντας το χάλκινο μετάλλιο ο Λεωνίδας Αλιφιεράκης με χρόνο 19.82.
Χρυσό μετάλλιο στα 100μ γυναικών κατέκτησε Νατάσα Ανουσάκη με χρόνο 13.35 η οποία την φετινή χρονιά εντάχθηκε στο δυναμικό της Θύελλας.
Ασημένιο μετάλλιο στο δρόμο αντοχής 1000μ Κ16 κατέκτησε ο Γιώργος Γαλαριώτης με χρόνο 3.19.00 σε ένα αγώνισμα στο οποίο η πρώτη θέση κρίθηκε πάνω στο νήμα.
Χάλκινο μετάλλιο κατέκτησαν η Ευαγγελία Διαμαντάκη στα 150μ Κ14 με χρόνο 21.50 ,η Άννα Χοχλάκη στα 800μ γυναικών με χρόνο 2.49.10 και ο Γιάννης Μαλεφάκης στο μήκος Κ14 με άλμα στα 4.40 ενώ ο ίδιος αθλητής ήταν τέταρτος στο σύνολο στα 60μ Κ14 με χρόνο 8.27.
Για την ομάδα Στίβου της Θύελλας αγωνίστηκαν επίσης: Κατσικανδαράκη Ελένη μήκος Κ16 -4.15μ -4η θέση, Μετζιδάκη Ρούλα 150μ Κ16 22.86-5η θέση, Μουλάλι Χρύσα 60μ Κ14 8.61- 5η θέση, Γεωργιλάς Νικόλαος 100μ ανδρών 12.87 – 5η θέση, Μουράτι Άγγελος μήκος Κ14 4.10 9η θέση, Νικολακάκη Μαρία 60μ Κ14 9.12 -11η θέση, Σκαλιδάκη Αντιγόνη 60μ Κ14 9.17,Μπερντίου Κωνσταντίνα 1000μ Κ14 4.20.80,Τσόκα Μάρβιν 60μ Κ14 9.60 και Κοκκινάκη Ελένη 1000μ Κ14dnf.

ΤΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΑ ΦΩΤΑ

Νέα φώτα πάνω στους παλιούς πυλώνες.. δεν έχει σημασία όμως, η δουλειά έγινε και ήταν απαίτηση πολλών. Φυσικά τώρα που έχουμε πρόεδρο ποδοσφαιρικής ομάδος, τον υπεύθυνο του ηλεκτροφωτισμού στην Κίσαμο, τα πράγματα δρομολογήθηκαν σωστά και γρήγορα. Φυσικά δεν είναι τίποτα αυτό, σε αυτά που περιμένουμε να δούμε στο Δημοτικό στάδιο που θέλει ακόμα δουλειά. 
Mια μόνιμη θέση πρέπει να βρεθεί μιας και ένας υπάλληλος είναι πολύ απαραίτητος εκεί..πολύ απαραίτητος. 

ΠΕΤΑΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΚΙΣΣΑΜΙΚΟΣ

Κάποτε ήταν στο πρόγραμμα ...... πάμε να δείρουμε τον Α.Ο Χανιά να τον διαλύσουμε!! Σήμερα είμαστε οι σωτήρες του. Πάντως έτσι και αλλιώς η νεολαία, οι φίλαθλοι της Κισάμου, το έχουν πάρει απόφαση, ο Νέος Κισαμικός είναι η ομάδα που θα μας αντιπροσωπεύει τα επόμενα χρόνια ..μάλιστα πάει καλά που αρχίζω να φοβάμαι μη ξαναβρεθεί κανένας πρόεδρος και την πάρει στα ξένα..... και το θέμα είναι οτι πάμε απο Αντώνη σε Αντώνη... 
Ο Φίλαθλος

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ασχολίαστο.... 

ΓΙΟΡΤΑΣΑΝ ΤΟ ΑΙ ΓΙΩΡΓΗ ΤΟΝ ΜΕΘΥΣΤΗ

 Στη συνοικία Βαϊδιανά, μέσα στο Βάθη (Κούνενι), βρίσκεται ή εκκλησία του Αγίου Γεωργίου του 13ου αιώνα, τραπεζοειδούς μορφής. Μια από τις πιο παλιές εκκλησίες του Δήμου μας και ίσως μια από τις παλαιότερες σωζόμενες στο νομό έχει συντηρηθεί μιας και  φθορά των τοιχογραφιών, ήταν σημαντική αφού πριν χρόνια είχε καταρρεύσει μια καμάρα του. 
Η επιγραφή με την χρονολογία είναι  στο κέντρο της κόγχης του Ιερού, αμέσως κάτω από την Παναγία, διαστάσεων 0,30 Χ 0,17 μ., με μαύρα γράμματα, ύψους 4 εκ., σε άσπρο φόντο, έχει χρονολογία, από κτίσεως κόσμου, 6792 (1284 μ.Χ)
 Όπως κάθε χρόνο χθες του Άι Γιώργη του Μεθυστή γιόρτασε και πάρα πολύ κόσμος τίμησε την χάρη του Αγίου.
Αξίζει μια επίσκεψη σας, αν και η εκκλησία είναι πάντα κλειδωμένη.(το κλειδί θα το βρείτε κάπου στο χωριό) 
Φώτο Πλοκαμάκης Μανώλης

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019

ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟ ΙΟΝΙΣ

Μετά από αίτημα και παρέμβαση του Δημάρχου Κυθήρων κ. Ευστρατίου Χαρχαλάκη προς την TRITON FERRIES ανακοινώνεται ότι το πλοίο ΙΟΝΙΣ θα μεταφέρει τη νόμιμη ετήσια ακινησία του για μετά το νέο έτος, προκειμένου να εξυπηρετηθεί καλλίτερα το επιβατικό κοινό κατά την περίοδο της ελαιοσυγκομιδής και των εορτών των Χριστουγέννων. Η Δημοτική Αρχή ευχαριστεί θερμά τους πλοιοκτήτες κ. Τουρλομούση και κ. Τσάιλα.
Έτσι τα δρομολόγια του Ιονίς θα εκτελούνται κανονικά ως και το νέο χρόνο, ήταν να σταματήσει στις 10 Νοεμβρίου.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ NATURA 2000 ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ.

Η ομιλία του Γιάννη Φωτάκη* στην εσπερίδα που πραγματοποιήθηκε την παρασκευή στο Φαλδάμειο ίδρυμα στα πλαίσια του "Δικαίωμα και Ευθύνη για το περιβάλλον" που συνδιοργάνωσαν το Πανεπιστήμιο Κρήτης, η ΕΠΟΦΕΚ και η ΙΜΚΣ
Ως περιοχές προστασίας της φύσης χαρακτηρίζονται εκτάσεις μεγάλης οικολογικής ή βιολογικής αξίας. Στις περιοχές αυτές προστατεύεται το φυσικό περιβάλλον από κάθε δραστηριότητα ή επέμβαση που μπορεί να μεταβάλει ή να αλλοιώσει τη φυσική κατάσταση, σύνθεση ή εξέλιξή του.
“Τοπίο” σημαίνει μία περιοχή, όπως γίνεται αντιληπτή από ανθρώπους, του οποίου ο χαρακτήρας είναι το αποτέλεσμα της δράσης και αλληλεπίδρασης των φυσικών και/ ή ανθρώπινων παραγόντων.
“Προστασία τοπίων” σημαίνει δράσεις για να συντηρηθούν και να διατηρηθούν τα σημαντικά ή ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός τοπίου, που δικαιολογούνται από την αξία του ως κληρονομιάς, η οποία πηγάζει από τη φυσική του διαμόρφωση και/ ή από την ανθρώπινη δραστηριότητα.
“Διαχείριση τοπίων” σημαίνει δράση, από την προοπτική της βιώσιμης ανάπτυξης, για να διασφαλιστεί η σε τακτική βάση συντήρηση ενός τοπίου, ώστε να κατευθύνονται και να εναρμονίζονται μεταβολές που προξενούνται από κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές διαδικασίες.
Άρθρο 24 των Συνταγμάτων 1975,1986,2001,2008:
“Η Προστασία του Φυσικού και Πολιτιστικού Περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός.
Για τη διαφύλαξη του το κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα στο πλαίσιο της αρχής της αειφορίας.
Νόμος ορίζει σχετικά με την προστασία των Δασών και των δασικών εκτάσεων.
Η Σύνταξη Δασολογίου συνιστά υποχρέωση του Κράτους.
Απαγορεύεται η μεταβολή του προορισμού των Δασών και των Δασικών εκτάσεων, εκτός αν προέχει για την Εθνική Οικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη χρήση που την επιβάλλει το Δημόσιο Συμφέρον”.
Από την στιγμή αυτή ξεκινούν μια σειρά από κακοδαιμονίες που ταλανίζουν άρχοντες και αρχόμενους:
Η Δασική Υπηρεσία μετατρέπεται, ....

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019

ΟΤΑΝ ΠΗΓΑΙΝΑΜΕ ..ΣΙΝΕΜΑ

Η ταινία που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του 7ου Chania Film Festival από το ΓΕΛ Κισάμου. Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά που μας γύρισαν στα χρόνια μας...

ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Ρωγμή στα Λινοπεράματα
-Με παρέμβαση της Περιφέρειας Κρήτης, ξεκινούν οι εργασίες για την αποκατάσταση των ρωγμών στο ΒΟΑΚ, στο ύψος των Λινοπεραμάτων, προτού εξελιχθεί περαιτέρω το πρόβλημα.
Ρωγμή στην Κίσαμο
Μέσα σε μια βδομάδα θα την φτιάξουν ...εμείς περιμέναμε 7-8 μήνες...για να μας ρίξουν λίγη άσφαλτο. Αυτό κι αν είναι κοινωνική ισότητα και δικαιοσύνη, όσο για ισοπολιτεία την ξέρουμε απο παλαιότερα και πως λειτουργεί το κράτος της Κρήτης.... 
Συμπέρασμα δεν υπάρχει... μόνο άλλος Θεός εκεί, άλλος εδώ...άλλα αντανακλαστικά για εκεί άλλα για εδώ... εξάλλου είμαστε και μακρυά!!!
- Θα μου πεις τι ξαγλείς.... όλα θα τα φτιάξουν τώρα,  σε κάμποσο καιρό ένα σουρωτήρι θα είναι ο δρόμος αφού θα περάσει και το ηλεκτρικό καλώδιο απο την μέση... οπότε να η ευκαιρία μας να τον φτιάξουν καθωσπρέπει. Θα τον φτιάξουν όμως ή θα τον παραιτήσουν σουρωτήρι; 

ΓΙΝΑΜΕ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΝΑΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Σημαντικά αυξάνεται το δίκτυο των περιοχών Natura 2000 στην Ελλάδα, μετά την ΚΥΑ που υπέγραψαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αφού χαρακτηρίζονται προστατευόμενες 32 νέες περιοχές, ενώ επεκτείνονται άλλες 63 υφιστάμενες. Η αύξηση αυτή αφορά κατά κύριο λόγο τη θαλάσσια έκταση του δικτύου, που από 6,12%, ποσοστό όπου βρισκόταν μέχρι πρότινος, διευρύνεται στο 22% περίπου.
Στον νέο εθνικό κατάλογο περιοχών του δικτύου, ορισμένες περιοχές αποτελούν επεκτάσεις υφιστάμενων, ορισμένες είναι νέες περιοχές και κάποιες συγχωνεύονται. Σε αρκετές περιοχές, με την προστασία ενός είδους – στόχου, προστατεύονται, παράλληλα, και άλλα είδη κοινοτικού ενδιαφέροντος.
- Στην Δυτική Κρήτη τώρα που μας ενδιαφέρει στις νέες Νatura συμπεριλαμβάνεται όλη μα όλη η θαλάσσια περιοχή από το λιμάνι Κισάμου γύρω το ακρωτήρι Γραμβούσας ως και το ακρωτήρι Κριός στο Λαφονήσι. Είναι έκτασης 164.200 εκταρίων είναι η μεγαλύτερη προστατευόμενη περιοχή του νομού μας και 3πλάσια από την ως τώρα μεγαλύτερη των Λευκών Ορέων. Συνολικά η Δυτική Κρήτη που είναι μόνο ο Δήμος Κισάμου έχει 190.000 εκτάρια προστατευόμενης περιοχής... με τον νέο κωδικό GR43400024 (σελίδα 10)
Μετά απ όλα αυτά καλό είναι να ξανασκεφτούμε καλύτερα την δημιουργία ενός φορέα διαχείρισης που θα μας ανήκει, δίχως να αποφασίζουν άλλοι για μας. Αν το καταλάβετε καλά αυτό σας το λέω με απλό παράδειγμα δεν μπορεί δηλαδή ο κάθε διορισμένος ή δήμαρχος μιας άλλης περιοχής να κάνει κουμάντο στα εδάφη τα δικά μας... όσο καλοί οικολόγοι κι αν είναι οι άλλοι. 
Άμεσα δημιουργία φορέα λοιπόν.

ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Την Κυριακή 10 Νοεμβρίου τα οινοποιεία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας, συμμετέχουν μαζί με εκατοντάδες άλλα οινοποιεία της Ευρώπης, στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Οινοτουρισμού και σας προσκαλούν να γιορτάσετε μαζί τους.
Οι επισκέπτες των οινοποιείων θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στις αμπελοοινικές περιοχές, να γνωρίσουν τους Έλληνες οινοπαραγωγούς, να απολαύσουν το τοπίο στους πανέμορφους αμπελώνες, να ξεναγηθούν στους χώρους παραγωγής, ωρίμανσης και παλαίωσης οίνων, να δοκιμάσουν νέες και παλαιωμένες σοδειές, αλλά και να ενημερωθούν για τα φρέσκα κρασιά του φετινού τρύγου που μόλις ολοκληρώθηκε.
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Οινοτουρισμού είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να μυηθείτε στον μαγευτικό κόσμο του κρασιού, να γνωρίστε τη διαδικασία της οινοπαραγωγής και να δοκιμάσετε εξαιρετικά Επώνυμα Ελληνικά Κρασιά.
Τα οινοποιεία της Κρήτης που συμμετέχουν θα τα βρείτε παρακάτω:
Νομός Χανίων: Οινοποιείο Αγίας Τριάδας, Οινοποιία Μανουσάκη, Οινοποιείο Ντουράκη, Οινοποιείο Πνευματικάκη
Νομός Ρεθύμνου: Οινοποιείο Ζουμπεράκη, Οινοποιείο Κλάδος
Νομός Ηρακλείου: Οινοποιείο Αγγελάκη,Οινοποιείο Αλεξάκη, Οινοποιείο Νίκος Γαβαλάς, Οινοποιείο Διγενάκη, ΜΙΝΩΣ - Οινοποιείο Μηλιαράκη, Οινοποιείο Λυραράκη, Οινοποιείο Μπουτάρη, Κτήμα Πατεριανάκη, Οινοποιείο Τιτάκη
Νομός Λασιθίου: Κτήμα Τοπλού ΑΕ
Προγραμματίστε από τώρα την εκδρομή σας για την Κυριακή 10 Νοεμβρίου, από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα και επισκεφθείτε ένα ή και περισσότερα οινοποιεία της Κρήτης. Όλο το πρόγραμμα με τα οινοποιεία που συμμετέχουν, το ωράριο και τις εκδηλώσεις θα το βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Wines of Crete www.winesofcrete.gr . Η είσοδος είναι δωρεάν.

ΚΑΘΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ

2015, 2017, 2019, είναι οι χρονιές που καθαρίστηκε το γήπεδο Πλατάνου απο αυτά που οι ίδιοι οι κάτοικοι του χωριού εναποθέτουν εκεί, μιας και σαν δικαιολογία βρίσκουν οτι δεν έχουν που να τα πάνε... 
Φυσικά την δουλειά αυτή την "αναθέτουν" και δεν φαίνονται, μιας η κοινωνία είναι μικρή και μπορεί κάποιος να τους προσβάλλει... άσχετο αν αυτοί οι ίδιοι με την ενέργεια τους εκθέτουν ένα ολάκερο χωριό και κάποιους που δεν έχουν σχέση με αυτό το έκτρωμα.
Ας ελπίσουμε οτι θα είναι η τελευταία φορά που θα κάνουν το γήπεδο των παιδιών τους σκουπιδότοπο... ας ελπίσουμε οτι οι κάτοικοι θα κάνουν το σωστό και αν δεν μπορούν υπάρχουν και τηλέφωνα πλέον για την αποκομιδή ογκώδη αντικειμένων.. όσο για τα αδρανή  υλικά που βρίσκουν πρόφαση για να γράφουν...υπάρχει ειδικός κάδος που τον νοικιάζουν (σιγά την δυσκολία), τέλος ας ελπίσουμε οτι και η νέα δημοτική αρχή θα κάνει κάτι στον χώρο για να μείνει στην αθλούμενη νεολαία. Ο χώρος της ανήκει και δεν μπορεί κάθε διετία να έχουμε αυτές τις καταστάσεις... 
Ένα γήπεδο με πλαστικό τάπητα που θα τον προσέχουν κιόλας.... για να μην μας πετάνε οι ΑΛΛΟΙ τα σκουπίδια στο γήπεδο μας.
Για όλα φταίνε οι άλλοι..εμείς ποτέ.

ΚΑΛΗ ΣΕΖΟΝ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΠΑΣΚΕΤ ΤΟΥ ΑΟ ΚΙΣΑΜΟΥ

Ξεκινάνε τα παγκρήτια πρωταθλήματα μπάσκετ στις κατηγορίες παγκορασίδων και παμπαίδων. 
Το Σάββατο 15:00 τα κορίτσια Αθλητικού ομίλου Κισάμου αντιμετωπίζουν το Ατσιπόπουλο Ρεθύμνου στο κλειστό του Ταυρωνίτη και την Κυριακή τα αγόρια 11:00 τον Κύδων 1 Χανίων.
Καλή επιτυχία στα τμήματα υποδομών του Α.Ο Κισάμου. Καλή επιτυχία και στους προπονητές αλλά και στην διοίκηση στο δύσκολο έργο τους.

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019

ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ....

Το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΠΚ-ΜΦΙΚ), η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου, ο Σύλλογος Προβολής Κισάμου «Η Γραμβούσα» και η Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου, συνδιοργανώσαν την εσπερίδα με θέμα: «Δικαίωμα και Ευθύνη για το Περιβάλλον» σήμερα το βράδυ στο Φαλδάμειο Ίδρυμα.
Η ευθύνη μας δυστυχώς μικρή και μόνο να φωνάζουμε είμαστε ...απο την Δημοτική αρχή 3 εκπρόσωποι κ. Χαχλάκης, κ. Σταθάκης, κ. Φραγκιουδάκης... έπρεπε να ήταν σύσσωμο το Δ.Σ. όταν έχουμε σχεδόν το 1/3 του Δήμου μας Νατούρα και σχεδόν όλη την θάλασσα με την νέα πρόταση. Κρίμα θα περίμενα να ήταν τουλάχιστον οι άνθρωποι που ασχολούνται με Ελαφονήσι και Μπάλο..δυστυχώς άλλη μια αδιαφορία μας σε ένα θέμα που δεν πρέπει να το προσπεράσουμε. 
Αν ήταν να μοιράσουμε τα κέρδη απο το τρύγισμα θα ήμασταν σίγουρα πολύ περισσότεροι.
Τα υπόλοιπα αύριο.....

ΑΥΤΗ Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ...

Χρήματα υπάρχουν, μελέτες υπάρχουν, δυστυχώς δεν υπάρχει ευελιξία καθώς διαδικασίες που αφορούν σε θέματα πολιτικής προστασίας και αποκατάστασης των καταστροφών που υπέστη η περιφερειακή ενότητα Χανίων από τη θεομηνία του Φεβρουαρίου, σκοντάφτουν σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και δυσκίνητες υπηρεσίες.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην αντιπεριφέρεια Χανίων, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, Νίκου Χαρδαλιά και με τη συμμετοχή αυτοδιοικητικών και εμπλεκόμενων φορέων, έγινε σαφές ότι υπάρχουν υπηρεσίες που αντί να διευκολύνουν επείγουσες διαδικασίες έργων που αφορούν σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης,  τις παρεμποδίζουν.
Συγκεκριμένα, μετά τη θεομηνία του Φεβρουαρίου, έχουν αντιμετωπιστεί προσωρινά τα προβλήματα και οι ζημιές που είχαν προκληθεί, δεν έχουν όμως αποκατασταθεί οριστικά και με ασφάλεια οι κατεστραμμένες υποδομές, παρά τις έκτακτες διαδικασίες που είχαν κινηθεί και τα χρήματα που είχαν δοθεί......
Παρόν στην σύσκεψη και ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Μυλωνάκης με τον κ. Μαυροδημητράκη.
ΠΗΓΗ

ΔΕΝ ΕΒΓΑΛΕ ΑΠΟΦΑΣΗ

Αναμονή ως την Τετάρτη για τους 12 εργαζόμενους του Δήμου που είχαν προσφύγει στα δικαστήρια για παράταση της εργασίας τους.. όπως μαθεύτηκε πριν λίγο η δικαστικός δεν έβγαλε απόφαση για να παραμείνουν στις θέσεις τους ή όχι... 
 Στον Δήμο υπάρχει προβληματισμός με την εξέλιξη αυτή που δεν την θεωρούν θετική. Να θυμίσω ότι τον Δεκέμβρη παίρνουν σειρά οι επόμενοι συμβασιούχοι που έχουν ζητήσει παράταση και αν η απόφαση της Τετάρτης δεν είναι θετική τα πράγματα θα δυσκολέψουν πολύ και γι αυτούς.
Για να δούμε πως θα τα καταφέρει ο Δήμος και αν θα προσπαθήσει να προσλάβει που δεν μπορεί τώρα ή θα αναθέσει την καθαριότητα σε ιδιώτη;
Βλέπω τους μόνιμους σε διπλές και τριπλές βάρδιες.

ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

 Τρεις απελευθερώσεις όρνεων είχαμε σήμερα στα βουνά της Ασή Γωνιάς. Ήταν πουλιά που είτε λόγω του νεαρού της ηλικίας αποπροσανατολίστηκαν και κατέβηκαν σε κατοικημένες περιοχές, είτε δηλητηριάστηκαν όπως συνέβει με τα δυο που ήρθαν στην Κίσαμο το καλοκαίρι δηλητηριασμένα.

ΑΠΟΨΕΙΣ (ΠΕΡΙ ΒΟΑΚ ΚΑΙ ΔΙΟΔΙΩΝ Ο ΛΟΓΟΣ)

Γράφει ο Κώστας Μουντάκης
Ένα από τα περισσότερο συζητημένα θέματα τα τελευταία είκοσι χρόνια που αφορούν στην Κρήτη είναι και η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα. Αυτός ο Άξονας όχι μόνο θα συντομεύσει τη μετάβαση από το ένα μέρος τους νησιού στο άλλο αλλά θα βοηθήσει και στην αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων, στην ανάπτυξη του τουρισμού, στη διακίνηση των προϊόντων, κ.ά. Ο άξονας όμως φαίνεται ότι ακολουθεί την τύχη του γεφυριού της Άρτας που «ολημερίς το χτίζανε το βράδυ εγκρεμιζόταν». Μόνο που εδώ δεν είναι το πρόβλημα του πρωτομάστορα η όμορφη γυναίκα αλλά τα διόδια. Ενώ λοιπόν όλοι συμφωνούν στην ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομου δε φαίνεται να συμφωνούν στο αν θα πρέπει να γίνει από τις κρατικές επενδύσεις και με δωρεάν διέλευση των οχημάτων ή εάν θα πρέπει να γίνει με σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα και πληρωμή διοδίων.
Όλοι βέβαια θα προτιμούσαμε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο χωρίς διόδια. Κανείς δε θέλει να πληρώνει κάτι όταν μπορεί να το έχει δωρεάν ειδικά αν είναι καλής ποιότητας. Το ερώτημα είναι εάν μπορεί σήμερα να κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος χωρίς διόδια στη χώρα μας.
Αν ερευνήσουμε το τι συμβαίνει στην Ευρώπη θα διαπιστώσουμε ότι τα περισσότερα κράτη έχουν κάποιο είδος διοδίων στις μεγάλες εθνικές οδούς για την πληρωμή της κατασκευής και της συντήρησής τους. Βασικά η πολιτική απόφαση της κατασκευής ενός δρόμου με ιδιωτικά κεφάλαια και στη συνέχεια πληρωμής διοδίων από τα οχήματα που τον διασχίζουν στηρίζεται σε δύο συνθήκες: πρώτον στην αναγκαιότητα και αμεσότητα εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου και δεύτερον στην έλλειψη οικονομικής δυνατότητας του κράτους να το εκτελέσει άμεσα. Στην περίπτωση μας δηλαδή στο κατά πόσο το ελληνικό κράτος θεωρεί τον Βόρειο Οδικό Άξονα αναγκαίο και άμεσα υλοποιήσιμο και κατά πόσο διαθέτει τα κεφάλαια για την εκτέλεση του από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η συνθήκη της ταχύτητας κατασκευής είναι ουσιώδης διότι αν θεωρήσουμε αναγκαίο αλλά όχι άμεσα υλοποιήσιμο το Βόρειο Οδικό Άξονα, τότε η ελληνική πολιτεία πιθανόν να μπορέσει να τον κατασκευάσει με χρήματα από τον ελληνικό προϋπολογισμό τα επόμενα 50 χρόνια. Δε νομίζω όμως ότι θα θέλαμε μια τόσο μεγάλη χρονική καθυστέρηση.
Άρα αφού δεν θέλουμε, τη μετάθεση κατασκευής του στο απώτερο μέλλον και δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να κατασκευαστούν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας, θα πρέπει η πολιτεία να στραφεί προς άλλους τρόπους χρηματοδότησης που θα κάνουν την κατασκευή τους χρονικά περισσότερο σύντομη. Άλλωστε ακόμα και αύριο να αρχίσει η κατασκευή του Βόρειου Άξονα θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε με δέκα χρόνια για την αποπεράτωσή του. Η κατασκευή του παλαιού διήρκεσε πάνω από 20 χρόνια.
Στην Ελλάδα έχει γίνει η πολιτική επιλογή ήδη από τη δεκαετία του 1980 η χώρα μας να αποκτήσει άμεσα αυτοκινητόδρομους υψηλής ποιότητας όπως και τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη με αυτοχρηματοδότηση και πληρωμή διοδίων. Αυτή η επιλογή εκ των υστέρων μπορεί να θεωρηθεί πολύ επιτυχής, διότι κατασκευάστηκαν αυτοκινητόδρομοι σε μια εικοσαετία και συνεχίζουν να κατασκευάζονται που το ελληνικό κράτος με δικά του χρήματα δε θα μπορούσε να τους κατασκευάσει ούτε στα επόμενα 50 χρόνια. Περισσότερο κερδισμένες ήταν οι περιοχές εκείνες των οποίων οι δρόμοι εντάχτηκαν πολύ ενωρίς σε αυτή τη διαδικασία κατασκευής. Η Κρήτη δυστυχώς δεν ανήκει σε αυτές. Έτσι βλέπομε π.χ. στην Πελοπόννησο στα τελευταία 10 χρόνια να έχουν ολοκληρωθεί πολύ σημαντικοί αυτοκινητόδρομοι όπως αυτός της Κορίνθου – Καλαμάτας με παράκαμψη και για Σπάρτη και αυτός της Κορίνθου – Πατρών με άμεση συνέχιση του δρόμου για Πύργο και Αρχαία Ολυμπία. Καθένας από αυτούς είναι μακρύτερος από το συνολικό Βόρειο Οδικό μας Άξονα. Δεν αναφέρομαι και στους άλλους δρόμους προς Ιωάννινα προς Θεσσαλονίκη κλπ.
Ακόμα και στην Εγνατία Οδό που είχε κατασκευαστεί από χρήματα του Ελληνικού κράτους παλαιότερα για εθνικούς λόγους, εκ των υστέρων επιβλήθηκαν διόδια. Βλέπουμε δηλαδή ότι σήμερα στην Ελλάδα δεν φτιάχνονται αυτοκινητόδρομοι υψηλής ποιότητας με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Όποιος θέλει ο Βόρειος Οδικός Άξονας να γίνει αποκλειστικά με κρατικές δαπάνες πρέπει να περιμένει άγνωστο μέχρι πότε.
Δεν πρέπει επίσης να παραβλέπουμε και την οικονομία που θα προέλθει από τη χρήση λιγότερων καυσίμων και φθορών των οχημάτων στο νέο αυτοκινητόδρομο. Ο χρόνος π.χ. που θα θέλει ένα όχημα να πάει από τα Χανιά στο Ηράκλειο θα είναι περίπου ο μισός από ό,τι είναι σήμερα και αυτό θα αντισταθμίσει μερικώς το κόστος των διοδίων. Να μην μας διαφεύγει επίσης και η μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Για τους παραπάνω λόγους πολλοί είχαν διατυπώσει τη γνώμη, από τότε που τέθηκε το θέμα νέου σύγχρονου Βόρειου Οδικού Άξονα ότι χωρίς διόδια δεν πρόκειται τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα να κατασκευαστεί. Διότι ούτε χρήματα υπάρχουν, ειδικά αυτά τα χρόνια που είμαστε στα μνημόνια αλλά δεν θα ήταν και ηθικό έναντι των άλλων περιοχών τη Ελλάδος να γίνει αυτή η εξαίρεση. Και εκ των υστέρων απεδείχθη ότι είχαν δίκιο.
Δυστυχώς η αναποφασιστικότητα των κομμάτων τα τελευταία 15 χρόνια αλλά και η άρνηση των φορέων της Κρήτης οι οποίοι υπέκυπταν στη λαϊκίστικη απαίτηση αυτοκινητόδρομου χωρίς διόδια καθυστέρησαν το δρόμο με όλες τις αρνητικές συνέπειες. Αυτή η τακτική μπορεί να συγκεντρώνει ψήφους αλλά δρόμο δε φτιάχνει. Όσοι φορείς εναντιώθηκαν στα τελευταία 15 χρόνια στη δημιουργία ενός δρόμου με διόδια δε θα πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι την ίδια ώρα που στις άλλες περιοχές της Ελλάδας που αναφέραμε παραπάνω οι δρόμοι προχωρούσαν.
Ο ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν προχώρησε το δρόμο κύρια λόγω της ανικανότητας του στο χειρισμό του θέματος αλλά και λόγω των ιδεολογικών του καταβολών. Ας μην ξεχνάμε ότι ήταν ο ιδεολογικός καθοδηγητής του ΄΄ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ΄΄. Έτσι χάθηκε μια τετραετία λόγω ιδεοληψιών, λαϊκισμών και ψηφοθηρικών λόγων.
Για να αντιληφθούμε καλύτερα σε ποια κατάσταση είναι σήμερα το οδικό δίκτυο της Κρήτης θα πρέπει να το συγκρίνουμε με άλλες περιοχές της χώρας. Συγκρινόμενο λοιπόν με αυτό της Πελοποννήσου είναι 20 χρόνια πίσω. Αυτός ο χρόνος δεν μπορεί να καλυφθεί ακόμα και αν ξεκινήσουμε αύριο.
Αν δεν θέλουμε να μείνουμε ακόμα περισσότερο πίσω, θα πρέπει όλοι οι φορείς της Κρήτης να πιέσουν την κυβέρνηση να ξεκινήσει όσο γίνεται πιο γρήγορα με τη χάραξη ενός νέου οδικού άξονα που θα καλύπτει όλο το μήκος της Κρήτης και με πολλαπλές ίσως αναθέσεις ώστε να τελειώσει πιο γρήγορα και φυσικά με διόδια. Στα διόδια μπορεί να γίνει μια διαπραγμάτευση ώστε να είναι όσον το δυνατόν χαμηλότερα αλλά σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Οι σημερινές διαπλατύνσεις όπου έχουν γίνει, μόνο ως μπαλώματα μπορούν να χαρακτηριστούν και όχι ως ένας σύγχρονος ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος. Οι φορείς είναι αυτοί που πρέπει να επιμένουν και να πιέσουν την κυβέρνηση και όχι η κυβέρνηση να προσπαθεί να πείσει τους φορείς.

* Ο Κώστας Μουντάκης είναι Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΠΛΑΤΑΝΟΥ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Ξεκίνησαν να καθαρίζουν το γήπεδο Πλατάνου από χθες οι υπάλληλοι καθαριότητας του Δήμου Κισάμου, μαζεύοντας πρώτα τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα.
 Ο Αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Μαυροδημητράκης, ο Γιώργος Σκορδυλάκης αλλά και ο πρόεδρος της κοινότητας Πλάτάνου Χρύσανθος Λουπασάκης, βρέθηκαν στον χώρο, που η αλήθεια μόνο πίκρα μας γεμίζει, προσπαθώντας να λύσουν το σοβαρό πρόβλημα της ρύπανσης στην περιοχή. Τις επόμενες μέρες θα καθαριστεί ο χώρος και από τα αδρανή υλικά που είναι περισσότερα...
Φυσικά καλό είναι να πάνε και κάμποσοι κάτοικοι του χωριού μα δικά τους έργα είναι για να βοηθήσουν...και ελπίζω ότι μετά θα υπάρχει επαγρύπνηση  επί του θέματος και καταγγελία με την πρώτη εναπόθεση σκουπιδιών. Δεν τιμά κανένα αυτή η κατάσταση ειδικά σε μια περιοχή που θέλει να συγκαταλέγεται στις ελίτ του τουρισμού.

ΜΙΑ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ

Το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΠΚ-ΜΦΙΚ), η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου, ο Σύλλογος Προβολής Κισάμου «Η Γραμβούσα» και η Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου, συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα: «Δικαίωμα και Ευθύνη για το Περιβάλλον» την Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2019. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Φαλδάμειο Ίδρυμα από τις 18.00 έως τις 21.00.
Πρόγραμμα ημερίδας, ομιλητές:
18.00-18.15 Εγγραφές συμμετεχόντων-Χαιρετισμοί
18.15-18.35 Το έργο LIFE NATURA Themis: κυριότερες δράσεις, στατιστικά στοιχεία και νομοθεσία. Δρ. Έλσα Γεωργοπούλου, Βιολόγος, Εξωτερική Συνεργάτης ΠΚ-ΜΦΙΚ.
18.35-18.55 Διοικητική διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών NATURA 2000 στην Κρήτη. Ι. Φωτάκης, Δασολόγος, Προϊστάμενος του Τμήματος Προστασίας, Διαχείρισης Δασών Χανίων & Δημόσιου Κατήγορου.
18.55-19.15 Διοικητικές αποτυχίες και κενά στη νομοθεσία. Ιωσηφίνα Σαριδάκη, Δικηγόρος, ΔΣ Ρεθύμνου.
19.15-19.30 Διάλειμμα για κέρασμα
19.30-19.50 Η επίδραση και οι επιπτώσεις της απουσίας χωρικού σχεδίου για την αγροτική γη. Βάννα Σφακιανάκη, Αρχιτέκτων.
19.50-20.10 Βιοποικιλότητα και οικοσυστημικές υπηρεσίες στις περιοχές του Δικτύου NATURA 2000 στην Κρήτη. Δρ. Έλσα Γεωργοπούλου, Βιολόγος, Εξωτερική Συνεργάτης ΠΚ-ΜΦΙΚ.
20.10-20.30 Περιβαλλοντική προστασία στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Ιωσηφίνα Σαριδάκη, Δικηγόρος, ΔΣ Ρεθύμνου.
20.30-21.00 Συζήτηση
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό.

Η ΚΡΗΤΙΚΗ ΤΣΙΚΟΥΔΙΑ -ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΠΟΣΤΑΞΗ

Γράφει ο Γ.  Πευκιανάκης    
Είναι ανάγκη να συμβάλλομε ενεργά ώστε  η παράδοση ενός τρόπου ζωής που έχει  υπαχθεί στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά μας να διασωθεί από την γραφειοκρατική αντίληψη των Βρυξελλών, που ζητούν να επιβάλλουν φορολογία ώστε και η ρακή να εξισωθεί με το ουίσκι!
 Η Τσικουδιά το τελικό προϊόν από την απόσταξη των στέμφυλων  συνδέεται με την αμπελοκαλλιέργεια. 
Στην αρχαία Ελλάδα ο Αριστοτέλης αναφέρεται στην απόσταξη ως μεθόδου αφαλάτωσης, που χρησιμοποιούσαν οι ναυτικοί.
Στην Οδύσσεια1 ο θείος Όμηρος αναφέρει «πιο ωραία ζωή δεν ξέρω από αυτή στα συμπόσια όπου οι συνδαιτημόνες –σύνδειπνοι-αράδα καθισμένοι τρώνε και πίνουνε μπροστά σε γεμάτα τραπέζια-με κρέας και ψωμί- ακούνε τον τραγουδιστή και συμμετέχουν»
Από τα Ομηρικά έπη και την «θεογονία» του Ησιόδου έχομε οδηγίες για την άμπελο και τον προστάτη Θεό, τον Διόνυσο και τις συνδεδεμένες εορτές: Ανθεστήρια Λήναια κλπ, για την γέννηση της τραγωδίας και του θεάτρου, την ανεκτίμητη συμβολή στον παγκόσμιο πολιτισμό.
Από τον ψαλμό του Δαβίδ2 «Και Οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου»» και τον Χριστό στο Μυστικό Δείπνο να εντέλλεται «πίετε εξ’ αυτού πάντες». Το συμπόσιο στην όλη λατρευτική και κοινωνική ζωή συνιστούν τα βασικά στοιχεία της ελληνοχριστιανικής μα παράδοσης.
Στη νέα Ρωμαϊκή περίοδο με την επικράτηση του χριστιανισμού 4ος μ.χ. αιών. Η συμβολή των Μοναστηριών που διέθεταν μεγάλες αμπελοκαλλιέργειες και τεχνογνωσία οδηγεί στην ολοκληρωμένη διαχείρηση: σταφύλια –κρασί- στέμφυλα- τσικουδιά-τσίπουρο.
Η ιστορία της απόσταξης έχει πολλές αναφορές, από την Κίνα ως την Αίγυπτο, την  Μινωϊκή Κρήτη3 και την μετέπειτα εξάπλωση του Κρητομυκηναϊκού πολιτισμού 1400π.χ.
Πολλά στοιχεία συγκλίνουν στην παραγωγή και χρήση της τσικουδιάς στην Κρήτη από πολύ παλιά και με όμοια επεξεργασία, όπως οι παλιότεροι θυμούνται και μάλλον ως οικογενειακή διαδικασία.
Μερικοί ερευνητές θεωρούν την απόσταξη....

ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΜΚΣ

Εκδήλωση-Ομιλία για Παιδιά-Γονείς και Εκπαιδευτικούς
Το βιβλιοπωλείο «Εσπερία» της Ι. Μητροπόλεως μας στα πλαίσια των μηνιαίων συνάξεων που οργανώνει με στόχο και σκοπό την στήριξη της οικογένειας ως πρωτογενές κύτταρο της κοινωνίας, καλεί παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς το εσπέρας της Δευτέρας 4 Νοεμβρίου και ώρα 7.00μ.μ. σε εκδήλωση με ομιλητή τον Αιδ. Πρωτ. π. Γεώργιο Σχοινά, και θέμα: «Η Οικογένεια ως σχολείο αγάπης και ταπείνωσης». Της ομιλίας θα ακολουθήσει συζήτηση με το ακροατήριο. Η εκδήλωση, την οποία συντονίζει η κα. Αικατερίνη Καρκαλά-Ζορμπά, επιστημονική συνεργάτιδα της ΟΑΚ, θα πραγματοποιηθεί στο Φαλδάμειο Οίκημα της Μητροπόλεως. 
Σας περιμένουμε όλους με χαρά.

ΤΟ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΟ...

Τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων, Νίκο Καλογερή επισκέφθηκε χθες Πέμπτη, ο νέος πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Γιάννης Ζερβός, συνοδευόμενος από την κα Αρτεμισία Σκουμπάκη, προϊστάμενη Τεχνικών Υπηρεσιών του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, προκειμένου να συζητήσουν θέματα ανάπτυξης, αλλά και προβλήματα που παρουσιάζουν οι λιμενικές υποδομές στα Χανιά.
Κλείνοντας, ο Αντιπεριφερειάρχης συνεχάρη τον κ. Ζερβό για την ανάληψη των νέων καθηκόντων του, και του ευχήθηκε καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο του.

Κύριε Δήμαρχε και κύριε Μαυροδημητράκη, σειρά σας να καλέσετε τον κύριο Ζερβό να του δείξετε κατά αρχάς το δεύτερο στην τάξη Λιμάνι της αρμοδιότητας του και κατόπιν και το ψαρολίμανο μας την Λίμνη που τα χάλια είναι γνωστά στα πέρατα του κόσμου. 
Είναι ντροπή να μην μπορούμε να αξιοποιήσουμε τουλάχιστον το ψαρολίμανο...
Μια βόλτα προς τα δω είναι απαραίτητη και καλό είναι να γίνει σύντομα... φυσικά και τ' άλλα λιμανάκια του δήμου στην ίδια κατάσταση είναι και χειρότερη.
Το γοργόν και χάριν έχει...

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟ....

Ως και τώρα είχαμε συνηθίσει πρώτα να κάνουμε αγιασμούς στα αυτοκίνητα του Δήμου...και μετά να τα παρουσιάζουμε... εξαίρεση αλλά με πολλές ευχαριστίες στον πρώην Αντιδήμαρχο κ. Παρτσαλάκη απο τον νυν αντιδήμαρχο υδροάδρευσης κ. Χριστουλάκη...για το νέο τουτού του Δήμου.

"Το νέο αυτοκίνητο του Δήμου και της υπηρεσίας ύδρευσης
Ευχαριστούμε την Fiat και τον αντιπρόσωπο Χανίων Μαυριδάκη Μιχάλη για την καλή συνεργασία και επίσης ευχαριστούμε τον πρώην αντιδήμαρχο Παρτσαλακη Αντώνη για την δρομολόγηση της αγοράς του"..Έγραψε στην σελίδα του ο Θεόφιλος.
Καλοτάξιδο...