Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017

ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙ

Λίγο μετά τις 04:00 κοντά στο κόμβο Κολυμπαρίου ένας ημεδαπός έπειτα από συμπλοκή με αλλοδαπή γυναίκα 32 ετών της κατάφερε πολλαπλά χτυπήματα με μαχαίρι σε όλο της το σώμα τα ποιο σοβαρά στη πλάτη και το στέρνο. Κλήση από τους γείτονες έλαβε το Κ.Υ. Κισάμου που έσπευσε το ασθενοφόρο που αντιμετώπισε μια απερίγραπτη κατάσταση με μόνο όπλο την εμπειρία και την λογική οι 2 άνδρες του πληρώματος, οδηγός και γιατρός κατάφεραν να μεταφέρουν την άτυχη γυναίκα στο Γ. Ν. Χανίων όπου νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση. 
Να πούμε εδώ οτι πρώτο έφτασε το ασθενοφόρο απο την Κίσαμο, το οποίο ειδοποίησε και την αστυνομία για το συμβάν. 
Κατά τα άλλα όπως έμαθα κόβονται οι νυχτερινές υπηρεσίες των οδηγών απο το Κέντρο Υγείας Κισάμου με την αιτιολογία οτι δεν έχει περιστατικά τις νύχτες...Όμως κ. Πολάκη και υπεύθυνοι της Υγείας μας, μια ζωή να σωθεί αξίζει στο Πλήρωμα του Ασθενοφόρου όχι μόνο του δικού μας κέντρου αλλά όλων το... 1,5 ευρώ που αμείβεται την νυχτερινή ώρα.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΙΑ ΒΟΑΚ

Λυπάμαι που συνεχώς επιβεβαιωνόμαστε
Στις 31/5/2017, με δημόσια τοποθέτησή μου, εξέφρασα την αγωνία μου για την απόλυτη απομόνωση της Κισάμου στο θέμα του ΒΟΑΚ και της σχεδιαζόμενης αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο. Υπενθύμισα, πως η νέα δημοτική αρχή, με την ανάληψη των καθηκόντων της, αποχώρησε από την κοινή και έγγραφη θέση μας με τον δήμο Πλατανιά από το 2013, για κατασκευή αυτοκινητόδρομου έως την Κίσσαμο (θέση που σταθερά υποστήριζαν και το Τεχνικό Επιμελητήριο (ΤΕΕ ΤΔΚ) και η Αντιπεριφέρεια Χανίων).
Όπως είχα αναφέρει, το λογικό αποτέλεσμα της ανυπαρξίας σαφούς πλαισίου διεκδίκησης από τον δήμο Κισάμου, ήταν ο δήμος Πλατανιά να στραφεί στο να ζητά την επέκταση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου έως το Κολυμπάρι, που ουσιαστικά θα εξυπηρετεί το σύνολο του δήμου του.
Επίσης, είχα ξεκαθαρίσει πως παρά την σταθερή και άξια συγχαρητηρίων, υποστήριξη της Κισάμου από την Αντιπεριφέρεια και το Τεχνικό επιμελητήριο, δεν γίνεται να περιμένουμε μόνο από άλλους φορείς να ασχολούνται με το μέλλον της περιοχής και να υποστηρίζουν την Κίσαμο και ο δήμος να είναι απών.
Δύο μήνες μετά, οι εξελίξεις συνεχώς (και δυστυχώς) με δικαιώνουν. Αποκορύφωμα, το αίτημα προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΑΚ ΑΕ που απέστειλε – με σχετική επιστολή του – ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης, με την οποία ζητάει να ενσωματωθεί στο σχεδιασμό του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο» και το τμήμα του ΒΟΑΚ «Χανιά – Κολυμβάρι», συνολικού μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων.
Ο κ. Μαλανδράκης, όπως θα έκανε ένας σοβαρός δήμαρχος, αξιολογεί τα δεδομένα και χαρά-ζει μια πιο εφικτή για τον ίδιο διεκδικητική γραμμή. Και το χαρακτηριστικότερο –για εμάς-, είναι πως αναφέρει ως βασικό επιχείρημα του αιτήματός του για το τμήμα Χανιά – Κολυμπάρι, την «… πάγια θέση της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων έτσι όπως διατυπώθηκε στο κείμενο θέσεων της για το Χωροταξικό Πλαίσιο Κρήτης ότι «… ειδικά για τη δυτική απόληξη του ΒΟΑΚ προτείνεται τετράιχνη διατομή με μεσαία διαχωριστική νησίδα έως την Κίσαμο»!!!.
Και ρωτώ: Το τμήμα Κολυμπάρι – Κίσαμος που απομένει, ποιος δήμος οφείλει να το διεκδικήσει;;;
Και αν η δημοτική αρχή δεν επιθυμεί ή δεν μπορεί να ασχοληθεί, τα λοιπά θεσμικά πρόσωπα και οι φορείς της Κισάμου, δεν πρέπει να τοποθετηθούν και να αναλάβουν πρωτοβουλίες;;;
Εξ’ όσων γνωρίζω, κάτοικοι και φορείς, όλοι επιθυμούν ο νέος αυτοκινητόδρομος να φτάσει έως την Κίσαμο.
Επαναλαμβάνω την πλήρη εμπιστοσύνη μου στον Περιφερειάρχη, για τις ικανότητες και τις προθέσεις του. Όμως, «Συν Αθηνά και χείρα κίνει». Δηλαδή, δε φτάνει να στηρίζεσαι μόνο στους άλλους, αλλά οφείλεις να καταβάλεις και τις απαιτούμενες προσπάθειες.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ 1:
Για να κάνουμε και συγκεκριμένες προτάσεις και να προσφέρουμε στον διάλογο: Σε πρόσφατο δημοσίευμα από την εφημερίδα «Ανατολή» μετά από παρουσία του κ. Αρναουτάκη στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου, ο ίδιος φέρεται να δήλωσε ότι: «η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρηματοδοτεί περίπου με 1,2 δισ. το πρώτο τμήμα (Χανιά – Ηράκλειο), όμως αυτό που πρέπει να δούμε (είναι) να προετοιμαστεί το επόμενο τμήμα. Μέσα από νέα χρηματοδότηση και από τις εκπτώσεις που θα πάρει το πρώτο έργο, μπορεί κάλλιστα να γίνει το έργο σε πρώτη φάση από Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο».
Ακριβώς αυτή η λύση, φαντάζει πλέον ως πιο ρεαλιστική και εφικτή και για το τμήμα Βαμβακόπουλο – Κίσαμος (με τετράιχνη διατομή). Και αυτό το τμήμα, μαζί με το Χερσόνησος - Άγιος Νικόλαος, πρέπει άμεσα να προετοιμαστεί (σύνταξη σχετικού φακέλου, όπως γίνεται τώρα για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο) για να ενταχθεί στην αμέσως επόμενη διαδικασία χρηματοδότησης, αν -όπως φαίνεται- χάθηκε οριστικά το τρένο του πρώτου έργου (δηλαδή του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο που δρομολογείται).
Επίσης, η Παράκαμψη Κισάμου, έργο (δίιχνης διατομής) και αρκετά ώριμο μελετητικά (αν και «παγωμένο» τα τελευταία χρόνια), με προϋπολογισμό περίπου 50 εκ. ευρώ, επιβάλλεται να διερευνηθεί αν μπορεί να ενταχθεί άμεσα στην πρώτη δημοπράτηση του νέου ΒΟΑΚ, ή αλλιώς να συμπεριληφθεί οπωσδήποτε στον δεύτερο φάκελο που προτείνουμε (καθώς χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ, σήμερα δεν φαίνεται ορατή).
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ 2:
Η από 3/8/2017 επιστολή-απάντηση του Δημάρχου κ. Σταθάκη, στην από 1/8/2017 ανακοίνωση της Μείζονος Αντιπολίτευσης, επιβεβαίωσε για μια ακόμα φορά και απόλυτα τη θέση μας περί ουσιαστικής παραίτησης του από τον πραγματικό ρόλο του Δημάρχου. Η από 1/8/2017 ανακοίνωση της Μείζονος Αντιπολίτευσης αναφέρεται στην απραγία της Δημοτικής Αρχής που προέκυψε και από την λογοδοσία πεπραγμένων 2016 και ο Δήμαρχος κ. Σταθάκης αντί να απαντήσει επί της ουσίας, προτίμησε να προβεί σε μία αήθη επίθεση σε δημότη, στο πρόσωπο του οποίου αναγνώρισε εχθρό, με την ίδια ευκολία που αναγνωρίζει εχθρούς σε όλα τα επίπεδα και οι οποίοι ΦΤΑΙΝΕ για όλα τα δεινά του Δήμου Κισσάμου επί Δημαρχίας του. Ερώτημα μου είναι ποιος σοβαρός Δήμαρχος θα μπορούσε να απαντήσει με αυτό τον τρόπο, χωρίς σεβασμό όχι μόνο προς τους θεσμούς αλλά και προς το ίδιο το πρόσωπο του. Αναφέρει σε αυτό το λιβελογράφημα πως όταν ήμουν δήμαρχος, κάποιοι ήταν «αντί εμού» δηλαδή με υποκαθιστούσαν. Εγώ βέβαια, τους ονομάζω συνεργάτες και ίσως θα έπρεπε να έχω και πολύ περισσότερους. Ο ίδιος, ως νέος Σουλτάνος, δεν μπορεί να αντιληφθεί πως πρέπει να συνεργάζεται και να ακούει τους άλλους, οπότε κανείς, ούτε τολμά, ούτε έχει και την διάθεση να του πει το παραμικρό, γιατί ξέρει (όπως όλοι μας γνωρίζουμε), ποιο θα είναι το αποτέλεσμα μια τέτοιας αδιανόητης –για τον δήμαρχο- πρωτοβουλίας του. Κλείνοντας οφείλω ανθρώπινα να του υπενθυμίζω ότι: Δαπανώμενος εφ’ α μη δει, ολίγος έση εφ’ α δει (Ισοκράτης / Ξοδεύοντας τον εαυτό σου σ’ αυτά που δεν χρειάζεται, δεν φτάνεις γι’ αυτά που πρέπει).
Κίσαμος, 14/8/2017
Μυλωνάκης Γεώργιος
πρώην Δήμαρχος Κισάμου
επικεφαλής Μείζονος Αντιπολίτευσης

Η ΚΙΣΑΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΕ ΤΗΝ ΚΥΡΑ ΠΑΝΑΓΙΑ

Υπολογίζεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ότι περισσότεροι από τριάντα πέντε χιλιάδες (35.000) προσκυνητές κατέκλυσαν το εορταστικό διήμερο του Δεκαπενταύγουστου τις δύο ιστορικές Ιερές Μονές της Ι. Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου, την Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Οδηγητρίας Γωνιάς και την Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοσκαλιτίσσης, οι οποίες τιμώνται εις την Κυρία Θεοτόκο και είναι αφιερωμένες εις την σεπτή Της Κοίμηση.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος την παραμονή της εορτής προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας εις την Ι. Μονή Παναγίας Χρυσοσκαλιτίσσης. Του εόρτιου Εσπερινού, της πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας της κυριωνύμου ημέρας και του μεθεόρτιου Εσπερινού εις την Ιερά Σταυροπηγιακή Μονή Οδηγητρίας Γωνιάς προεξήρχε ο Σεβ. Μητροπολίτης Ακχαλκαλάκι και Κουμουρτώ κ. Νικόλαος εκ του Πατριαρχείου Γεωργίας, συλλειτουργούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου. Ο Ποιμενάρχης κ. Αμφιλόχιος με λόγους θερμούς καλοσώρισε τον φιλοξενούμενο Ιεράρχη εκ του Πατριαρχείου Γεωργίας, ευχαριστώντας τον δια την έλευση του. Απευθυνόμενος δε εις τις χιλιάδες των προσκυνητών σημείωσε: «Στην δίνη της καθημερινότητάς μας, στο βαθύ σκοτάδι των πολλών
απογοητεύσεων και αντιθέσεων της ζωής, τώρα που η ευημερία ξεθωριάζει, τώρα που τα μάτια θολά από το γνόφο της πολύμορφης ανασφάλειας δακρύζουν και ανασηκώνονται προς τον Ουρανό, τώρα  που όλοι νιώθομε έωλοι και μετέωροι μέσα στο καύμα του στεγνού από ελπίδες κόσμου, τώρα που ο άνθρωπος ασφυκτιά και εναγώνια αναζητεί διέξοδο και ελπίδα, τώρα είναι η ώρα της Παναγίας μας. Έρχεται ως «φωτοδόχος λαμπάδα» που φωτίζει όλους εκείνους που παραπαίουν στα σκοτάδια της αστοχίας και αβεβαιότητας και ως ελπίδα στις πολλές απέλπιδες ανατροπές και απογοητεύσεις της ζωής. Τώρα η Παναγία μας καλεί να ζήσουμε το θαύμα στην ζωή μας, να ζωντανέψουμε την ελπίδα, να ελευθερωθούμε απ΄ όσα μας θλίβουν και συνθλίβουν, καθώς Εκείνη μας παραγγέλλει πως ελπίζομε και πιστεύουμε όχι γιατί αγωνιούμε, αλλά γιατί πιστεύουμε. Η συμμετοχή όλων εσάς, των δεκάδων χιλιάδων παιδιών της Παναγίας μας, που επί 3 και πλέον ώρες κοπιάζετε και υπομονετικά περιμένετε έως ότου προσκυνήσετε την θαυματουργό Εικόνα Της σε τούτο τον ιερό Της βράχο, ηχηρή και ισχυρή απάντηση σε όλους εκείνους που, εγκλωβισμένοι στις ιδεοληψίες τους, διαλαλούν πως ο ποτισμένος και μυρωμένος με αίμα Αγίων και Ηρώων  λαός μας δεν είναι Ορθόδοξος», κατέληξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος δίδοντας τον λόγο εις τον φιλοξενούμενο Ιεράρχη κ. Νικόλαο, ο οποίος αφού ευχαρίστησε δια την πρόσκληση και εξέφρασε την βαθιά του συγκίνηση για την συμμετοχή τόσων χιλιάδων πιστών εις τις Θείες Λειτουργίες και Ι.Ακολουθίες του εόρτιου διημέρου σημείωσε: «Η κοίμηση και η εις Ουρανούς μετάσταση της Παναγίας μας φανερώνει πως τελικά ο θάνατος είναι ψευδαίσθηση και όχι γεγονός αμετάκλητο, καθώς τον θάνατο νικά η Ανάσταση και η ζωή». 

ΠΟΙΟΙ ΓΚΑΡΙΖΟΥΝ ΣΤΙΣ 4 ΤΟ ΠΡΩΙ

Όταν η αυλαία πέφτει στο κατά τ' άλλα εξαίρετο φεστιβάλ-αφήνονται πίσω ξεχασμένοι 3?-4? αναιδείς που κοροϊδεύουν την κρητική μουσική γκαρίζοντας μέχρι τις 4 παρά το πρωί μη σεβόμενοι το γεγονός ότι η περιοχή είναι κατοικήσιμη (ντόπιοι και τουρίστες) και πιθανόν έχει ανθρώπους που δεν κάνουν διακοπές και θέλουν απλώς να κοιμηθούν για να πάνε το πρωί στην δουλειά τους.
Τι να σου κάνει και η αστυνομία όταν από τις 2 πμ έχει κάνει ήδη 2 φορές σύσταση για διατάραξη κοινής ησυχίας και αυτοί όχι απλά εξακολουθούν να παίζουν το τουμπερλέκι τους και  να γκαρίζουν αλλά φωνασκούν ακόμα πιο δυνατά...τι να κάνεις κι εσύ... κλείνεις παραθυρόφυλλα, μαντρώνεσαι καλοκαιριάτικα, ανοίγεις το αιρ κοντίσιον για να αισθάνεσαι ότι αναπνέεις τουλάχιστον..και απλά επιβεβαιώνεις το γνωστό ότι αυτό τον υπέροχο τόπο και οποιαδήποτε προσπάθεια ανάδειξης του πάντα τον αμαυρώνει η μαγκιά ορισμένων που θέλουν να λέγονται Κρητικοί....την ράτσα φίλε δεν την κάνει η μαγκιά, το νταηλίκι κ οι κούπες που ρουφάς, αλλά ο σεβασμός στον συνάνθρωπο σου μαζί με πολλά αλλα που προφανώς δεν διαθέτεις.
 Καλό θα ήταν να ελέγχουν οι ίδιοι οι διοργανωτές ποιοι μένουν πίσω και τι κάνουν τα ξημερώματα εκεί εφόσον θεωρητικά τα περίπτερα είναι κλειστά.... μέχρι τότε..καληνύχτα *Σ*Καστέλι.
Α.Κ.

ΝΤΡΟΠΗ..ΤΟ ΕΛΕΓΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΑ...

300 χιλιόμετρα ΒΟΑκ έκανα αυτές τις μέρες... και ως εκ του θαύματος διαπίστωσα οτι δεν είμαστε εμείς οι έσχατοι των εσχάτων, υπάρχουν και χειρότεροι. Τελικά πολλές φορές δεν καταλαβαίνω πως ένα δρόμος με τον τόσο καθημερινό φόρτο που έχει, δεν είναι υπόδειγμα αλλά τόσο παραμελημένος. Θα μου πεις τώρα εμείς δεν ξέρουμε ακόμα σε ποιον ανήκει- ποιος είναι υπεύθυνος αλήθεια;- θα τον κάνουμε υπόδειγμα δρόμου; 
Με δυο λέξεις πάντως τον περιγράφεις "Κίνδυνος θάνατος" ... 15.000 αυτοκίνητα πάνω κάτω σε συνθήκες υποανάπτυκτων χωρών.
Το χειρότερο κομμάτι είναι σίγουρα αυτό του Αποκόρωνα. Από 9 μέτρα πλάτος ο δρόμος είναι 4μ άντε 4.20μ. Δεν υπάρχει περιθώριο, ούτε λωρίδα από δεξιά και αριστερά με τα δέντρα να σε απειλούν κάθε στιγμή... φυσικά κάτι πέτρες σχεδόν δίπλα στον δρόμο είναι για να σταματάνε αυτοί που δεν ..έχουν φρένα. Το επόμενο δύσκολο κομμάτι είναι σίγουρα από το Καλό Χωρίο ως την Σητεία...τραγικό, και μετά ερχόμαστε εμείς που τα προβλήματα τα ξέρουμε.... εγκατάλειψη.
Ντροπή
Καλά κύριοι της Περιφέρειας καθημερινά περνάτε απο αυτά τα σημεία και στην δική σας -έτσι λέτε- αρμοδιότητα να μην ανήκε ο ΒΟΑΚ, εσείς πρέπει να κάνετε τις συστάσεις σε αυτούς που πρέπει να καθαρίσουν τον ΒΟΑΚ... τελικά μήπως επαναπαύεστε ότι κάποτε θα φτιαχτεί ένας νέος οπότε δεν σας πολυνοιάζει αυτός; 
Ντροπή....
Τα μεγάλα φορτηγά περνάνε και βρίσκουν στα δένδρα δεξιά και αριστερά και από τον θόρυβο που κάνουν νομίζεις ότι κάποιο τρακάρισμα έχει γίνει.
Τελικά μήπως είναι το σχέδιο αυτό ώστε αύριο που θα μπουν τα διόδια θα μας παραδώσετε ένα δρόμο καθωσπρέπει; Κάτι τέτοιο υποψιάζομαι .. Αλήθεια τι γίνονται τα λεφτά από τα τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο, που πάνε; Αυτά δεν πρέπει να είναι ανταποδοτικά ή μήπως κάνω λάθος;
Ντροπή και θέλετε και τουρισμό.... βιντεάκια όμως με όλα τα καλά κάνατε ετησίως, μήπως είναι καιρός να κάνουμε εμείς οι πολίτες ένα βιντεάκι για να δει όλος ο κόσμος αυτά τα χάλια;

ΕΙΠΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 10 ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ

Το "10ο Φεστιβάλ Κισαμίτικης Κουλτούρας" είναι πλέον θεσμός για την περιοχή μας και όχι μόνο, από το 2008, οπότε και ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια. Ο κόσμος έχει τη δυνατότητα αφενός να απολαύσει τα προϊόντα της περιοχής μας, αφετέρου να διασκεδάσει στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που θα γίνονται στις 9 μέρες που διαρκεί το Φεστιβάλ. Απαιτείται η συμμετοχή των "ντόπιων" και όχι μόνο, επιχειρήσεων, ο αριθμός των οποίων έχει παγιωθεί τα τελευταία χρόνια. Αν δεν συνεισφέρουν οι επιχειρηματίες της Κισάμου, δεν θα έρθουν και τα οφέλη που ζητούν και επιθυμούν. Χρειάζεται διαρκής συνεργασία των επιχειρήσεων, με τους θεσμούς και τους φορείς, ώστε το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό. Εμείς ως Δήμος Κισάμου και ως Κοινωφελής Επιχείρηση κάνουμε ότι είναι δυνατόν, ώστε να στηρίξουμε το Φεστιβάλ Κισσαμίτικης Κουλτούρας. Ευχαριστούμε την Περιφέρεια Κρήτης και την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων για τη φετινή συνδιοργάνωση. 

Ας ελπίσουμε οτι όλα θα πάνε καλά και η συμμετοχή του κόσμου θα είναι η αναμενόμενη. Δυστυχώς απο τα σχόλια που διαβάζω στο διαδίκτυο, οι επισκέπτες και λέω για τους ντόπιους, δεν είναι και τόσο ευχαριστημένοι, και όλοι αναπολούν τα περασμένα χρόνια.  

ΟΛΑ ΚΑΛΑ

Δυο ρεπορτάζ έγιναν για την Κίσαμο αυτές τις μέρες και τα δυο είχαν στόχο το άθλιο οδικό μας δίκτυο. Το πρώτο απο την Νέα Κρήτη που τώρα μάλλον ανακάλυψε οτι τα αυτοκίνητα δεν φτάνουν ως την θάλασσα στο Ελαφονήσι.
Χάος, νεύρα, ταλαιπωρία. Αυτό το τρίπτυχο μπορεί να περιγράψει την κατάσταση που επικρατεί στο "εξωτικό" Ελαφονήσι τη Δευτέρα 14 Αυγούστου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, γίνεται το αδιαχώρητο από 7.500 τουρίστες, Έλληνες και ξένους, που προσπαθούν να πλησιάσουν το μαγευτικό νησάκι στα νοτιοδυτικά της Κρήτης.
Προς το τέλος του άρθρου αντιλαμβάνεται οτι μιλάει για Νατούρα και πάει να τα διορθώσει αλλά ως τότε τα έχει κάνει μπάχαλο... 
Βεβαίως είναι γνωστό ότι επειδή πρόκειται για περιοχή Ναtura δεν επιτρέπονται παρεμβάσεις όπως δρόμος με άσφαλτο.
- Ας ενημερώσουμε τους φίλους Ηρακλειώτες όπως πάμε σε λίγα χρόνια θα παρκάρουν στο νησάκι, ώστε να μην κουράζονται να περπατήσουν τα 200 μέτρα.
Το άλλο ρεπορτάζ το έκανε ο Ι. Κάκανος και μιλάει παραμονή Παναγίας για μια ατελείωτη φάλαγγα από αυτοκίνητα που άρχιζε από την περιοχή του Κορφαλώνα στη νέα εθνική οδό πριν από το Καστέλι και συνεχιζόταν μέχρι την έξοδο της κωμόπολης, δυσκόλεψε αρκετά τους οδηγούς όπως και τους επιβαίνοντες, ενώ δεν έλειψαν παρεξηγήσεις και φωνές προφανώς επειδή αρκετοί που ήθελαν να κατευθυνθούν για Χρυσοσκαλίτισσα και Ελαφονήσι μπερδεύτηκαν και συνέχισαν την πορεία τους....καταλήγοντας για την ανάγκη άμεσων επεμβάσεων στο οδικό δίκτυο και την έναρξη των εργασιών για τις προγραμματισμένες σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί για τις περιφερειακές παρακάμψεις ούτως ώστε να εκλείψουν τα κυκλοφοριακά προβλήματα.

- Γιάννη εμείς δεν θέλουμε περιφερειακούς, δεν θέλουμε παρακάμψεις, θέλουμε όλοι να περνάνε μέσα απο την πόλη σαν τους Εβραίους... όλο και κάποιο ψίχουλο θα πέσει να το αρπάξουμε. Τι μας λες τώρα είμαστε εμείς για νέες πιάτσες; Τόσα χρόνια κάναμε να φτιάξουμε αυτή που έχουμε, θα την χαλάσουμε τώρα; Η μελέτη είναι σε ένα συρτάρι που δεν το ανοίγουμε ποτέ... το φυλάμε σαν τα μάτια μας να μην ανοίξει... άκου εκεί νέα πιάτσα, νέος δρόμος, παράκαμψη και περιφερειακό!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ

Παγκόσμιο Συνέδριο Φυσικής πρόκειται να διεξαχθεί στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης (ΟΑΚ) από τις 16 έως και τις 29 Αυγούστου 2017. Πιο αναλυτικά, στα πλαίσια του «6ου Διεθνούς Συνεδρίου για τα Νέα Σύνορα της Φυσικής» (6th International Conference on New Frontiers in Physics, ICNFP 2017), το οποίο δίδει ιδιαίτερη έμφαση στη διεπιστημονικότητα, θα συζητηθούν από διεθνώς αναγνωρισμένους επιστήμονες, αλλά και μεταπτυχιακούς φοιτητές, θέματα των διαφόρων κλάδων της Φυσικής, όπως της φυσικής βαρέων ιόντων, της πυρηνικής φυσικής, της φυσικής στοιχειωδών σωματίων, της αστροφυσικής και της κοσμολογίας. Εκτός αυτού, θα συμμετάσχουν και επιστήμονες από παρεμφερείς κλάδους, π.χ. των μαθηματικών, της μαθηματικής φυσικής, της κβαντικής οπτικής κ.ά.
     Αξίζει δε να σημειωθεί, πως φέτος για πρώτη φορά, θα πραγματοποιηθούν δύο μεγάλα εργαστήρια σχετικά με το θέμα των θεμελίων της κβαντικής φυσικής, ......

Τετάρτη 16 Αυγούστου 2017

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΝΑΓΙΑ

Ο Αύγουστος στον ελληνικό χώρο, «ο καλός μας μήνας», που θα θέλαμε «να'ναι δυο φορές το χρόνο», έχει  βασική αναφορά, την γιορτή της Παναγίας. Η Παναγία στην ορθόδοξη παράδοση μας, είναι η πιο οικεία μορφή Αγιότητας. Η Παναγιά η  Δέσποινα, η Μεγαλόχαρη, η Οδηγήτρια, η Γλυκοφιλούσα, η Κεχαριτωμένη.
Και επειδή ο άνθρωπος θέλει να χαμηλώσει το θεό στην καθημερινότητα του, μιας και ο ίδιος δεν μπορεί πάντα να ψηλώνει, η Παναγιά είναι το πιο προσιτό πρόσωπο και εύκολα συνειδητά ή ασυνείδητα καταφεύγει. Ο πονεμένος, ο κουρασμένος, ο πελαγωμένος, ο άρρωστος, μα και ο ευεργετημένος:
« Από των πολλών μου αμαρτιών
ασθενεί το σώμα, ασθενεί μου και  η ψυχή  
προς σε καταφεύγω την Κεχαριτωμένη 
ελπίς απηλπισμένων συ μοι βοήθησον», ψάλλει ο υμνωδός Γραπτός στον παρακλητικό του κανόνα, τα εσπερινά του δεκαπενταύγουστου στις εκκλησιές.  
Η  Παναγία είναι η μάνα, και μάλιστα πονεμένη. Είναι η μάνα του Ευεργέτη και Παντοδύναμου. 
Στο σπίτι μας μέσα, τα παιδιά στη μάνα καταφεύγουν για κάθε αίτημα. Αυτή θα μεσιτεύσει και προς τον πατέρα τον αυστηρότερο κάποιες φορές. «Πες στο μπαμπά  να μου δώσει, πες στον μπαμπά να με αφήσει, μη το πεις στο μπαμπά θα με μαλώσει….». Παιδιά κι εμείς καταφεύγομε αιώνες τώρα μετά την κοίμηση της, γιατί και «εν τη κοιμήσει τον κόσμον ου κατέλιπε, σε Αυτήν, καταφυγή και Σκέπη και παραμυθία, ακόμη και τη μεγάλη ώρα της Κρίσης:
Δέσποινα και μήτηρ του Λυτρωτού 
δέξαι παρακλήσεις αναξίων των ικετών 
ίνα μεσιτεύσης προς τον εκ Σου τεχθέντα
Ω! Δέσποινα του κόσμου, γενού μεσίτρια
……………………………………
Και Σε μεσίτριαν έχω προς τον φιλάνθρωπον  Θεόν
μη μου ελέγξει τας πράξεις ενώπιον των αγγέλων…
Ακούει και πρεσβεύει η Παναγία  και μετάγει τα εκ γης προς ουρανόν γι αυτό και στην εικονογράφηση των εκκλησιών η μορφή της Πλατυτέρας εικονογραφείται στην αψίδα του ιερού που συνδέει το τρούλλο (ουρανός) με το υπόλοιπο σύστημα της τοιχοδομίας (Γη).
Τόσο οικείος νοιώθει ο λαός μας με την Παναγιά που η  Θεία Μορφή της συνοδεύει και σημαδεύει, ανθρώπους, γεγονότα, πράξεις και τόπους:
Η Παναγιά τα πέλαγα κρατούσε στην ποδιά της
Τη Σίκινο την Αμοργό και τ άλλα τα παιδιά της     Οδ. Ελύτης
Που πας καραβάκι με τέτοιο καιρό;
Σε μάχεται η θάλασσα, δεν τη φοβάσαι;
-Ψηλά στο ξωκκλήσι του βράχου που ασπρίζει
Για μένα έχουν κάνει  κρυφή λειτουργία.
Ορθός ο Χριστός στο τιμόνι
Στην πλώρη η Παρθένα Μαρία                     Ζαχ. Παπαντωνίου
Μια παναγιά στην καρδιά μου έχω κλείσει
Σε ερημοκκλήσι αλαργινό.
Κάθε βραδιά της καρδιάς την πόρτα ανοίγω
Κοιτάζω λίγο και προσκυνώ                              Ν. Γκάτσος
Πέρα στους πέρα κάμπους που είναι οι ελιές
Είναι ένα εκκλησάκι που πάνε οι κοπελιές:
Πάω κι εγώ καημένος για να λειτουργηθώ
Να κάνω το σταυρό μου σαν κάθε χριστιανό
Βλέπω μια Παναγιά άλλη, βλέπω μια κοπελιά
Να κάνει το σταυρό της και λάμπει η εκκλησιά…  Δημοτικό
Μαυροφόρα γυναίκα την είδαν οι στρατιώτες μας στην Αλβανία να τους εμψυχώνει. Στο φόβο και στην αγωνία όλοι φωνάζομε «Παναγία μου»
Και οι θυμωμένοι, το όνομα της αναφέρουν «την παναγία σου, μα την Παναγία» που σημαίνει ότι και αυτοί πιστεύουν και την έχουν στη Ζωή τους.
15 Αυγούστου, η Κοίμηση της Θεοτόκου, το Πάσχα του καλοκαιριού. Εκατοντάδες σιωπηλές Παναγίες εγκατεσπαρμένες στην ελληνική ύπαιθρο, οικοδέσποινες ταπεινών ξωκκλησιών και μεγαλόπρεπων ναών μας περιμένουν. Σιωπηλές θα μας ακούσουν.
Και ο σιωπηλός Άγιος λένε οι ησυχαστές πατέρες είναι ο καλύτερος συζητητής γιατί μόνο ακούει……
Ευτυχία Δεσποτάκη

Δευτέρα 14 Αυγούστου 2017

ΚΑΜΑΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΑΝΕ

Ήρθαν να μας τιμήσουν ……
Στα χθεσινά εγκαίνια του Φεστιβάλ Κισαμίτικης Κουλτούρας (?) ήρθαν να μας τιμήσουν (!) ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης και όχι μόνο! Μίλησαν για τις δυνατότητες της Δυτ. Κισάμου και τις επενδυτικές προοπτικές του επιχειρηματία Λεπτού. Ο δήμαρχος τον χαρακτήρισε ευεργέτη της Κισάμου, κάτι που ο ίδιος χαρακτήρισε ως υπερβολή. Για τις βασικές υποδομές που χρειάζεται η Κίσαμος ούτε λέξη. Για το νέο ΒΟΑΚ τελειώνει στο Κολυμπάρι, για την παράκαμψη της Κισάμου, για το λιμάνι και τη μαρίνα και πολλά άλλα.
Και "εμείς" καμαρώναμε για την τιμή που μας κάνανε!
Κώστας Χαρτζουλάκης

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ LA MADONNA FUSCULITISSA

-Ghrissoscaletessa-Χρυσοσκαλίτισσας
Πολλά χρόνια τώρα ένας θρύλος και ένα μυστήριο πλανώνται πάνω στις παραδόσεις των ανθρώπων που κατοικούσαν στην περιοχή των Εννιά Χωριών στην Κίσαμο του Ν. Χανίων, 'το αρχαίο Ιναχώριο'. Άγνωστο πριν πόσες γενιές άρχισε να μεταδίδεται από στόμα σε στόμα το μυστήριο των χαμένων 'τριών μοναστηριών'.
Ποια ήταν τα μοναστήρια; Πού ήταν κτισμένα; Ποιοι και πότε τα είχαν κτίσει; Σε ποιον Άγιο ήταν αφιερωμένα; Γιατί και πώς χάθηκαν χωρίς να αφήσουν ούτε ένα ίχνος; Είναι μερικά ερωτήματα που προσπάθησαν να απαντήσουν πριν από πολλά χρόνια πολλοί αρχαιολόγοι και ιστορικοί ερευνητές χωρίς ένα καθαρό αποτέλεσμα. 
Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι λίγα και η ποικιλία των θρύλων μεγάλη. Ο χρόνος πάντα σβήνει τους ανθρώπους και μαζί τους και τις μνήμες και μπερδεύει τον μύθο με την πραγματικότητα σε ένα κουβάρι που δεν γνωρίζει κανένας πού είναι η αρχή και ποιο το τέλος του.
H ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΤΟΝ GEROLA
Το 1900 έρχεται στην Κρήτη ένας μεγάλος αρχαιολόγος .....
..... και αρχιτέκτονας ο G. Gerola. 
 Σαν νέος "Προμηθέας" μεταλαμπαδεύει στην Κρήτη τη φλόγα του πολιτισμού που τα 250 χρόνια της Τουρκοκρατίας είχαν σβήσει. Αντίθετος με τους νόμους της Φύσης 'τη φθορά και τη λησμονιά'. Έρχεται στην Κρήτη για να καταγράψει και να διασώσει από τη λήθη και τον αφανισμό όλα τα ενετικά μνημεία πολιτισμού που είχαν επιζήσει. Μέσα στις χιλιάδες των μνημείων που ανακάλυψε, μελέτησε και κατέγραψε, ήταν και ένα μικρό εκκλησάκι εγκαταλελειμμένο, χωμένο στο χώμα και στη λησμονιά του χρόνου. Βρισκόταν ανάμεσα στα χωριά Περιβόλια και τη Βάθη. Στα βιβλία του το είχε καταγράψει ως Εκκλησία της Παναγίας. Είχε αποτυπώσει την κάτοψή της και είχε διατυπώσει ορισμένες παρατηρήσεις. Ότι στο εκκλησάκι υπήρχαν δύο παρεκκλήσια και ότι ήταν λατινικό, δηλαδή λατρευόταν σύμφωνα με το Καθολικό Δόγμα. 
Οι μετέπειτα αρχαιολόγοι, παίρνοντας τα γραφόμενα του Gerola σαν αξίωμα, δεν επιδίωξαν ούτε να αναστηλώσουν, αλλά ούτε και να διερευνήσουν περισσότερο την εκκλησία.
Και η Φύση συνέχισε το έργο της φθοράς που είχε αρχίσει πολλά χρόνια πριν. Ένα δέντρο φύτρωσε στην οροφή και άπλωσε τις ρίζες του από την οροφή στους τοίχους. Οι τοίχοι άνοιξαν και το εκκλησάκι έγινε ετοιμόρροπο. Φόβιζε με κατάρρευση οποιονδήποτε επιχειρούσε να μπει μέσα έστω για λίγα λεπτά. Σημάδια βανδαλισμού παλαιότερων εποχών υπήρχαν μέσα του έντονα. Η Αγία Τράπεζα είχε μετατραπεί σε πυρομάχι. Είχε ανοιχτεί μια τρύπα στην οροφή για να εξέρχεται ο καπνός με κίνδυνο να καταρρεύσει ολόκληρη η οροφή. Και οι γκρεμισμένοι εσωτερικοί τοίχοι είχαν κάνει σωρούς τις πέτρες στο εσωτερικό. Έτσι κάθε επισκέπτης είχε δυσκολία όχι μόνο να βαδίσει, αλλά και να κρατηθεί όρθιος. Σε αυτήν την κατάσταση βρήκα την εκκλησία την πρώτη φορά που την επισκέφτηκα στις 15-12-2012. Τη βρήκα οδηγημένος από τα βιβλία του Gerola και ρωτώντας τους ηλικιωμένους κατοίκους των γύρω χωριών.
ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ... 
Στις μετέπειτα συνεχόμενες επισκέψεις μου εντόπισα στον σουβά του βόρειου τοίχου χαραγμένα σχέδια καραβιών και μιας κωπήλατης βάρκας. Το ένα καράβι ήταν τύπου γαλέρας με θύρες κανονιών.
Και τα δύο ήταν κωπήλατα και με πανιά. Το πρώτο, η γαλέρα, ήταν αγκυροβολημένη με δύο άγκυρες. Το δεύτερο που ακολουθούσε ήταν δεμένο πίσω του σαν να επρόκειτο για λάφυρο αιχμαλωσίας. 
Το πρώτο έφερε έναν εμφανή σταυρό στο κατάρτι, ενώ το δεύτερο έφερε στο κατάρτι ένα στρογγυλό σχήμα που μέσα του είχε μια διπλή ημισέληνο σε σχήμα (Χ). 
Αργότερα πρόσεξα μια δυσανάγνωστη επιγραφή και κατάλαβα ότι πρόκειται για 'Κτητορική επιγραφή'. Επειδή κανείς δεν πίστευε τι είχα βρει στη σπηλαιώδη εκκλησία. 
Και επειδή από την αρχή πίστεψα ότι η επιγραφή που αντίκρισα είναι 'κτητορική επιγραφή' και ότι μας παρέχει χρήσιμες ιστορικές πληροφορίες, προσπάθησα με τις λίγες γνώσεις μου να τη διαβάσω και να τη χρονολογήσω.
Μετά έψαξα όλα τα γνωστά αρχαιολογικά και ιστορικά βιβλία που είχα, για να μάθω μήπως κάποιος αρχαιολόγος ή ιστορικός ερευνητής, είχε δει και είχε διαβάσει αυτή την επιγραφή στο παρελθόν. Με έκπληξή μου κατάλαβα ότι η επιγραφή αυτή δεν αναφερόταν πουθενά.
Τότε φωτογράφισα και έστειλα όλα τα ευρήματα με e-mail σε γνωστούς ακαδημαϊκούς και ιστορικούς συγγραφείς που είχαν γράψει και μελετήσει την ιστορία της περιοχής και ζήτησα τη γνώμη τους. 
Όταν μου απάντησαν, με συνεχάρησαν και μου είπαν ότι ήταν αδημοσίευτα. Τότε, ως όφειλα, έκαναν μία αναφορά προς την Αρχαιολογική Υπηρεσία και τους έκανα γνωστό ότι (σε μία καταγεγραμμένη εκκλησία στα βιβλία του Gerola) υπάρχει μια άγνωστη κτητορική επιγραφή που γράφει ότι εκεί ήταν ένα Μοναστήρι. Καθώς ότι υπάρχουν άγνωστα και αδημοσίευτα σχέδια καραβιών και μιας βάρκας στον βόρειο τοίχο. Τους παρέθεσα για πειστήριο και δώδεκα φωτογραφίες. Τους ανέφερα περίπου τι κατά γνώμη μου έγραφε η επιγραφή καθώς και την εκτίμησή μου για τη χρονολόγησή τους. Τους έγραφα ότι ήταν αντικείμενο της αρμοδιότητας των Βυζαντινών και Μεσαιωνικών Αρχαιοτήτων και τους προέτρεψα να λάβουν μέτρα προστασίας της ακεραιότητας της εκκλησίας καθώς να προβούν, εάν το κρίνουν σκόπιμο και σε δικές τους έρευνες. Την επόμενη ημέρα που έκανα την αίτηση, επισκεφτήκαμε την εκκλησία από κοινού με δύο αρχαιολόγους της αρμόδιας Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. 
Αφού τους υπέδειξα τι και πού το είχα δει, αυτοί με τη σειρά τους έκριναν ότι η επιγραφή και τα σχέδια ήταν αυθεντικά, προέβησαν σε πρώτη εκτίμηση και φωτογράφισαν τον χώρο μέσα κι έξω από την εκκλησία.
Τα συμπεράσματά τους μου τα κοινοποίησαν εγγράφως περίπου μετά έναν μήνα. 
Με άφησαν να καταλάβω ότι θεώρησαν τα ευρήματα ελάσσονος αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και ότι η υπόθεση αυτή είχε κλείσει, χωρίς να σκέφτονται για περαιτέρω αρχαιολογική έρευνα. 
ΒΑΣΙΛΗΣ Ν. ΚΝΙΘΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

ΜΟΝΗ ΓΩΝΙΑΣ 1903

Γράφει ο Μιχάλης Ανδριανάκης 
Μονή Οδηγητρίας Γωνιάς, στο Κολυμπάρι Κισάμου. Στην πρώτη φωτογραφία η μονή από το ύψος του παλιού καθολικού (δυτικά). Διακρίνονται τα εξωτερικά κτίσματα της δυτικής πλευράς. Στη δεύτερη απεικονίζεται η Μονή από τη βόρεια πλευρά (περίπου από την "Ορθόδοξη Ακαδημία"). Η φωτογραφίες είναι του ιταλού αρχαιολόγου G.Gerola.
Η μικρή αρχικά Μονή Γωνιάς ήταν κτισμένη στο ύψωμα δυτικά της σημερινής από το πρώτο μισό του 14ου αιώνα, εποχή κατά την οποία χρονολογείται το πρώτο στρώμα του τοιχογραφικού διακόσμου, που αποκαλύψαμε προ ετών. Στις αρχές του 17ου αιώνα ο λόγιος μοναχός Βλάσιος ο Κύπριος και ο Βενετοκρητικός Βενέδικτος Τζαγκαρόλος, φρόντισαν για την ανέγερση του νέου, εντυπωσιακού συγκροτήματος ανατολικά, δίπλα στην παραλία. Η μεταφορά συνδέθηκε με την εύρεση εικόνας της Παναγίας, η οποία επέμενε να επανέρχεται στη θέση που βρέθηκε.
Το επικλινές έδαφος "ισοπεδώθηκε" με τη βοήθεια υπόγειων θολωτών, βοηθητικών χώρων (ελαιοτριβείο,αποθήκες και κοιμητήριο κάτω από το ναό), που δημιουργούν τη μεγάλη, ισόπεδη αυλή. Το τρίκογχο με τρούλο καθολικό στο μέσο και ανατολικά της αυλής περιβάλλεται από τα φροντισμένα κτίσματα της μανιεριστικής τράπεζας και του ηγουμενείου και συμπληρώθηκε στα μέσα του 19ου αιώνα με δυο παρεκκλήσια, νάρθηκα και υψηλό κωδωνοστάσιο. Η Μονή αποκαθίσταται τα τελευταία χρόνια με σωστό τρόπο, χάρη στη στενή συνεργασία της αδελφότητας με την αρμόδια 28η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
Οι φωτογραφίες βρίσκονται στο αρχείο του Βενετικού Ινστιτούτου Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών

ΜΙΑ ΡΕΤΡΟ ΛΟΓΩ ΗΜΕΡΑΣ

Κουκιανάκης- Σκουλάκη- Μαυροδημητράκης απο αυτούς ξεκίνησε ο Κισσαμίτικος Αγροτικός Αύγουστος το 2008 στην πόλη μας..... απο την φωτο λείπει φυσικά ο τότε νομάρχης κ. Αρχοντάκης, που μας έκανε το χατήρι.

ΓΙΟΡΤΑΣΑΜΕ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΖΩΗ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΜΕ

Οι Γιορτές της Ρόκκας 2017 πέρασαν. Για δυο εβδομάδες οι 60 κάτοικοι της Ρόκκας και της Κεράς σήκωσαν στους ώμους τους ένα τεράστιο φορτίο και έζησαν ένα πολιτιστικό θαύμα. Μετέτρεψαν τα δυο χωριά σε κυψέλες πολιτισμού καταφέρνοντας να παρουσιάσουν μια ολοκληρωμένη πρόταση-παρέμβαση πολιτισμού, εκπαίδευσης και ανάπτυξης που όμοια της δεν έχει παρουσιαστεί στην ενδοχώρα της Κρήτης και όχι μόνο. Και να υπενθυμίσουν με έμφαση ότι η τέχνη και ο πολιτισμός είναι τα πολύτιμα ξεχασμένα εργαλεία ενδυνάμωσης της ενδοχώρας μας.
Ο σχεδιασμός του προγράμματος δεν στηρίχτηκε στα δεδομένα της περιοχής, δηλαδή στον περιορισμένο αριθμό κατοίκων και προσφερόμενων υποδομών. Το πρόγραμμα καταρτίστηκε με κριτήρια την ποιότητα την ταυτότητα και το διαχρονικό αποτύπωμα του στον τόπο χωρίς καμία έκπτωση και συμβιβασμό.
Περισσότεροι από 200 καλλιτέχνες έδωσαν το παρών στις Γιορτές μας στις τρεις μουσικές και δυο θεατρικές μεγάλες παραστάσεις και φιλοξενήθηκαν στις τέσσερις εξέδρες που κατασκευάστηκαν με πολύ κόπο και μεράκι για να τους υποδεχτούν.
Μια μαγική τελετή έναρξης από τα παιδιά των χωριών μας που μας συγκίνησε.
Περισσότεροι από 150 επιμορφούμενοι ενήλικες και ανήλικες συμμετείχαν στα εκπαιδευτικά εργαστήρια λιθοξοΐας, κοσμήματος, στα βιωματικά εργαστήρια τέχνης για παιδιά, το εργαστήριο μινωικής κουζίνας και το εργαστήριο τέχνης από την νεολαία Κισάμου.
Πολλές δεκάδες συμμετέχοντες στην οργανωμένη εξόρμηση στο φαράγγι της Ρόκκας.
Περισσότερους από 150 μικρούς και μεγάλους, αποκλειστικά τοπικούς, χορηγούς και υποστηρικτές.
Εκτεταμένες συνέργειες,....

ΔΥΟ ΜΕΣΑ ΕΝΑ ΕΞΩ

Να το πρόγραμμα των αγώνων του κυπέλλου, για τον Κισσαμικό που έχει μια καλή ευκαιρία να τα οικονομήσει αφού έχει τον Ολυμπιακό στα Περβόλια.
Η ατυχία μας !!! βέβαια που δεν είναι έτοιμο το γήπεδο στο Καστέλι, για να φιλοξενούσαμε 5000 κόσμο και βάλε. Ας ελπίσουμε όταν η ομάδα θα ανέβει στα σαλόνια της Α΄κατηγορίας να έχουμε έστω ένα με χόρτο... κι αν δεν τα καταφέρουμε, για να ανέβουμε λέω, ας το φτιάξουμε κι ας βόσκουν και πρόβατα. (Η γνώμη μου είναι οτι πιο εύκολα θα πάρουμε το πρωτάθλημα στην superleague, παρά θα φτιάξουμε γήπεδο)
1η αγωνιστική (19-21 Σεπτεμβρίου) Κισσαμικός-Αχαρναϊκός
2η αγωνιστική (24-26 Οκτωβρίου) Αστέρας Τρίπολης-Κισσαμικός
3η αγωνιστική (28-30 Νοεμβρίου) Κισσαμικός-Ολυμπιακός

ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΛΥΡΙΑΔΙΑΝΑ ΝΕΡΟ...

Τα Λυριδιανά ξέμειναν απο νερό αυτό καταγγέλλουν οι κάτοικοι του. Μάλιστα όπως λένε το πρόβλημα είναι μεγάλο καθώς στο χωριό λόγω καλοκαιριού έχει πάρα πολλούς επισκέπτες και παιδιά. Φυσικά έχουν ενημερώσει τον Δήμο, αλλά όπως λένε, δεν βρήκαν ανταπόκριση. 

Η ΑΛΗΘΕΙΑ....

Γράφει ο Στρατής Κωνσταντουδάκης στην σελίδα του...
Είμαστε ένα υπέροχο νησί, με φανταστικούς γνήσιους ανθρώπους, παράδοση, απείρου κάλους τοπία-παραλίες, βουνά, φαράγγια και άλλα πολλά... Πηγαίνοντας με τη γυναίκα μου στο Ρέθυμνο, με αφετηρία την Κουκουναρά, ξεκινάμε τη συζήτηση για τα κακώς κείμενα αυτού του τόπου, όπως τα παρατηρούμε τόσα χρόνια και όπως τα συναντάμε στη διαδρομή... 
- "Μα καλά, τέτοιος δήμος που έχει τρεις από τις καλύτερες παραλίες ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, σύμφωνα με την γνώμη των απανταχού τουριστών, έπρεπε να λάμπει και να είναι παράδειγμα προς μίμηση. Τόσα ξενοδοχεία, τόσος κόσμος, που είναι οι υποδομές, που είναι οι πεζογέφυρες (για την διαδρομή προς Ρέθυμνο στα άντρα του τουρισμού);;!; Έχουνε το θράσος οι γελοίοι να βγάζουν ανακοινώσεις για εισιτήρια, αντί να ζητάνε ταπεινά συγνώμη για την αδράνειά τους; Τι γύφτοι είναι αυτοί; Έχετε χεστεί στο χρήμα, κάθε δευτερόλεπτο γίνεται και μια γιορτή, ένα γλέντι και ένα πανηγύρι και όλα γύρω βρωμάνε σαπίζουν και σκουριάζουν; Δεν μπορεί ο δήμος Κισ(σ)άμου και ο κάθε δήμος να βάλει ένα γκρέιντερ, δυο ανθρώπους, να καθαρίσει τους ήδη στενούς δρόμους από τα κλαδιά και τα ξερόχορτα;; Τόσες λακκούβες; Τόσες κακοτεχνίες; Δεν υπάρχει μια παιδική χαρά της προκοπής;; Ένα δημόσιο πάρκο αναψυχής;; Η  "εθνική" είναι γεμάτη βράχια κλαδιά, δέντρα, σκουπίδια, χωρίς διαχωρισμό στα ρεύματα αντίθετης κατεύθυνσης; Δεν πρέπει να την έχουν καθαρίσει ποτέ!!! ΤΙ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ;;!;" Η διαδρομή κράτησε περίπου δύο ώρες και η συζήτηση θα μπορούσε να συνεχιστεί για χρόνια... Από αυτό τον φαύλο κύκλο, αυτό το μαύρο χάλι κυρίες και κύριοι, είναι πααααρα πολύ δύσκολο έως αδύνατο να ξεφύγουμε. Δεν υπάρχει θέληση, βούληση θάρρος.
Υπάρχουν κούπες, κοιλιές, πυροβολημένες πινακίδες, κροκοδείλια δάκρυα, ψεύτικα χαμόγελα, αγροτικά με ζαντολάστιχα που ξεβατζαίρνουν είκοσι πόντους ,αυτά ναι, υπάρχουν. Είμαστε λίγοι και γραφικοί... Θέλετε να σας πω το μέσο αριθμό επισκεπτών ανά ημέρα στον Μπάλο; Στο Λαφονήσι (εγώ έτσι το'μαθα); Θα κλάψετε. Να μιλήσουμε για Αύγουστο; Τον μέγιστο αριθμό επισκεπτών σε μια ημέρα; Κατούρα 2017 θα έπρεπε να ονομάζονται οι περιοχές και να αλλάζει η χρονολογία. Ας μάθετε τον αριθμό των επισκεπτών στο νησί, που μου κλαίγονται κάθε χρόνο όλοι-μα όλοι!!-μετά ας μάθετε και τον βαθμό παραβατικότητας των επιχειρήσεων-αποδείξεις, μαύρο προσωπικό- αλλά και πόσες έχουν POS (πως;) από τράπεζες του εξωτερικού στις οποίες γίνεται και η εκκαθάριση (πως) και τα υπόλοιπα είναι απλά μαθηματικά. Ας μας πουν οι εταιρείες-δήμοι που διαχειρίζονται τις καντίνες πόσα μπουκάλια νερού πουλάνε τη μέρα, τίποτε άλλο. Την μέση ημερήσια πρόσληψη νερού ανά άτομο την γνωρίζουμε από την ιατρική επιστήμη. Το κόστος ανά παλέτα θα σας το πω εγώ. Σοκ και δέος 
-Μπαμπά κάποιος έκανε εμβόλιο. 
-Τι λες παιδί μου; 
-Έχει μια σύριγγα εδώ, (δίπλα από την χαλασμένη τσουλήθρα) κάποιος έκανε εμβόλιο!! 
-Πάμε σιγά σιγά..

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Φέτος δεν εμπλέκονται πολλοί στο κόψιμο της κορδέλας... ας ελπίσουμε οτι τέτοιες στιγμές θα δούμε στο μέλλον περισσότερες, ειδικά στην γειτονιά μας που τόσο μας λείπουν τα έργα.
Φωτο Γιάννης Κάκανος

Κυριακή 13 Αυγούστου 2017

ΛΑΦΟΝΗΣΙΟΣ ΔΡΟΜΟΣ 2017

Με απόλυτη επιτυχία διεξήχθη το Σάββατο ο καθιερωμένος πλέον ετήσιος Λαφονήσιος δρόμος. Ένας αγώνας που πρωτοξεκίνησε να διεξάγεται πριν 30χρόνια γίνεται ολοένα και καλύτερος χάρη στις προσπάθειες του Εξωραϊστικού και πολιτιστικού συλλόγου Πλοκαμιανών, και του προέδρου του Πλοκαμάκη Μανώλη.
Να υπενθυμίσω οτι ο αγώνας αυτός γίνεται για τιμηθούν οι μνήμες όλων των Εννιαχωριανών που σφάχτηκαν το 1824 στο νησάκι του Λαφονησιού απο τους Τούρκους.