ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017
ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΚΥΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΥΑΕ
Η ΚΥΑ 127402/1487/Φ.15/2016, που αναφέρεται στο "Νέο Νομοθετικό Πλαίσιο"για την αδειοδότηση των ελαιουργείων, αν και αντιμετωπίζει τα υγρά απόβλητα των ελαιουργείων (ΥΑΕ) όχι ως ρύπο-πρόβλημα αλλά ως αξιοποιήσιμο πόρο για λίπανση των εδαφών, που πρότεινε το ΙΕΥΦΧ πριν 13 χρόνια, δυστυχώς επιβαρύνθηκε με περιττές διαδικασίες, ιδιαίτερα χρονοβόρες αλλά και κοστοβόρες, που θέτουν σε σοβαρή αμφισβήτηση την εφαρμογή της.
Στην εσπερίδα που έγινε τη Δευτέρα 3-7-2017 στο ΕΒΕΧ ο κ. Κ. Χαρτζουλάκης επεσήμανε τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν στην ΚΥΑ για την ελεγχόμενη διάθεση των ΥΑΕ κατά την περίοδο παραγωγής τους στους ελαιώνες για να αποτελεί μια εναλλακτική μέθοδο για την διαχείριση των ΥΑΕ και να είναι εφαρμόσιμη από τους ελαιουργούς αλλά και αποδεκτή από τις υπηρεσίες του Υπ. Περιβάλλοντος, που είναι:
- Η αναφορά "εφαρμογή των ΥΑΕ και σε άλλες δενδρώδεις καλλιέργειες’" εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους καταστροφής τους! Να αναφερθούν οι καλλιέργειες ή να απαλειφθεί.
- Να αυξηθεί η ποσότητα ΥΑΕ που εφαρμόζεται ανά στρέμμα, από τα 8 m3 σε τουλάχιστον 20 m3, ανάλογα με την σύσταση του εδάφους και τις τοπικές κλιματικές συνθήκες.
- Ο μέγιστος χρόνος παραμονής τους πριν την εφαρμογή (10 ημέρες) είναι πολύ μεγάλος. Να γίνει 1-2 ημέρες και να μην υπερβαίνει τις 5 ημέρες
-Υπάρχει υπερβολή στα κριτήρια καταλληλότητας και τις αναλύσεις των εδαφών σε ετήσια βάση που απαιτεί η ΚΥΑ. Να απαλειφθούν οι περιορισμοί για το pH και τα βαρέα μέταλλα. Ο έλεγχος με αναλύσεις να γίνεται κάθε 3 χρόνια για pH, ολικό Ν, ΕC, Κ2O, P2O5.
- Είναι υπερβολή η απαίτηση για ετήσιες αναλύσεις των ΥΑΕ, που δεν είναι βιομηχανικά απόβλητα και δεν περιέχουν βαρέα μέταλλα. Να γίνεται μια φορά από τον ελαιουργό, με την υποβολή του σχεδίου εφαρμογής στην αρμόδια αρχή.
Η πολιτεία πρέπει να απαλείψει τις υπερβολές της ΚΥΑ και να δώσει κίνητρα για την εφαρμογή της. Οι επιδοτήσεις που προβλέπονται, όπως ανακοινώθηκε στην εσπερίδα, για την εφαρμογή των μεθόδων διαχείρισης, που φτάνουν μέχρι και 100% για τον εξοπλισμό, ελαχιστοποιούν το κόστος εφαρμογής.
Στην εσπερίδα που έγινε τη Δευτέρα 3-7-2017 στο ΕΒΕΧ ο κ. Κ. Χαρτζουλάκης επεσήμανε τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν στην ΚΥΑ για την ελεγχόμενη διάθεση των ΥΑΕ κατά την περίοδο παραγωγής τους στους ελαιώνες για να αποτελεί μια εναλλακτική μέθοδο για την διαχείριση των ΥΑΕ και να είναι εφαρμόσιμη από τους ελαιουργούς αλλά και αποδεκτή από τις υπηρεσίες του Υπ. Περιβάλλοντος, που είναι:
- Η αναφορά "εφαρμογή των ΥΑΕ και σε άλλες δενδρώδεις καλλιέργειες’" εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους καταστροφής τους! Να αναφερθούν οι καλλιέργειες ή να απαλειφθεί.
- Να αυξηθεί η ποσότητα ΥΑΕ που εφαρμόζεται ανά στρέμμα, από τα 8 m3 σε τουλάχιστον 20 m3, ανάλογα με την σύσταση του εδάφους και τις τοπικές κλιματικές συνθήκες.
- Ο μέγιστος χρόνος παραμονής τους πριν την εφαρμογή (10 ημέρες) είναι πολύ μεγάλος. Να γίνει 1-2 ημέρες και να μην υπερβαίνει τις 5 ημέρες
-Υπάρχει υπερβολή στα κριτήρια καταλληλότητας και τις αναλύσεις των εδαφών σε ετήσια βάση που απαιτεί η ΚΥΑ. Να απαλειφθούν οι περιορισμοί για το pH και τα βαρέα μέταλλα. Ο έλεγχος με αναλύσεις να γίνεται κάθε 3 χρόνια για pH, ολικό Ν, ΕC, Κ2O, P2O5.
- Είναι υπερβολή η απαίτηση για ετήσιες αναλύσεις των ΥΑΕ, που δεν είναι βιομηχανικά απόβλητα και δεν περιέχουν βαρέα μέταλλα. Να γίνεται μια φορά από τον ελαιουργό, με την υποβολή του σχεδίου εφαρμογής στην αρμόδια αρχή.
Η πολιτεία πρέπει να απαλείψει τις υπερβολές της ΚΥΑ και να δώσει κίνητρα για την εφαρμογή της. Οι επιδοτήσεις που προβλέπονται, όπως ανακοινώθηκε στην εσπερίδα, για την εφαρμογή των μεθόδων διαχείρισης, που φτάνουν μέχρι και 100% για τον εξοπλισμό, ελαχιστοποιούν το κόστος εφαρμογής.
Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Δεν υπάρχει περίπτωση να μείνει τίποτα όρθιο... αλλά το κακό είναι οτι αυτά και ότι άλλα έχουν μπει στην πλατεία Τζανακάκη και Ελευθερίου Βενιζέλου είναι πληρωμένα...
Τώρα να μαλώνουν οι πολίτες για τις ασχήμιες αυτές δεν κάνει ..αλλά έτσι και αλλιώς η κατάσταση δεν έχει αλλάξει και προς το καλύτερο. Το θέμα βέβαια είναι και ποιος τα βλέπει.
* Ο αναγνώστης που μου έστειλε την φώτο λίγο έλειψε και να φάει ξύλο απο τον "νόμιμο" όταν του έκανε παρατήρηση οτι έχει σπάσει δυο κώνους.
Αυτά
Τώρα να μαλώνουν οι πολίτες για τις ασχήμιες αυτές δεν κάνει ..αλλά έτσι και αλλιώς η κατάσταση δεν έχει αλλάξει και προς το καλύτερο. Το θέμα βέβαια είναι και ποιος τα βλέπει.
* Ο αναγνώστης που μου έστειλε την φώτο λίγο έλειψε και να φάει ξύλο απο τον "νόμιμο" όταν του έκανε παρατήρηση οτι έχει σπάσει δυο κώνους.
Αυτά
ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΣΤΑΘΕΙ;
Μήπως να αρχίσουμε και μεις τις αιτήσεις μιας και δεν βλέπω να έχει όρεξη να συσταθεί η ομάδα ονοματοδοσίας του Δήμου μας; Να υπενθυμίσω οτι με απόφαση Δ.Σ έχουν ορισθεί τα μέλη.... ας κάνουμε και κάτι να τιμήσουμε τους Ήρωες μας..
Κυριακή 9 Ιουλίου 2017
ΠΕΘΑΝΕ Ο ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗΣ
Πέθανε σήμερα το απόγευμα ο πρώην δήμαρχος Κισάμου, ιατρός και αγαπητός φίλος, Νίκος Κατζουράκης. Ο γιατρός διετέλεσε δήμαρχος Καστελίου Κισάμου το 1990 και το 1998, το 2011 ήταν αντιδήμαρχος στον Καλλικρατικό δήμο της Κισάμου, επί δημαρχίας Μυλωνάκη.
Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του
Η σωρός θα βρίσκεται ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017 και απο τις 10:00 π.μ στον Μητροπολιτικό Ναό της Ευαγγελίστριας στο Καστέλι Κισάμου.
Η νεκρώσιμη ακολουθία θα ψαλεί στις 12:00 π.μ και θα ταφεί στο Κοιμητήριο στην Χαλέπα στον Πλάτανο Κισάμου.
Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του
Η σωρός θα βρίσκεται ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017 και απο τις 10:00 π.μ στον Μητροπολιτικό Ναό της Ευαγγελίστριας στο Καστέλι Κισάμου.
Η νεκρώσιμη ακολουθία θα ψαλεί στις 12:00 π.μ και θα ταφεί στο Κοιμητήριο στην Χαλέπα στον Πλάτανο Κισάμου.
Σάββατο 8 Ιουλίου 2017
ΑΞΙΖΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΜΠΡΑΒΟ ΟΙ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΕΣ
Είδε το χάρο με τα μάτια του, τον έσωσε ο Γιώργος μετά απο υπεράνθρωπες προσπάθειες και αυτός δεν τον ξέχασε, τον κάλεσε στην Άγια Πετρούπολη για διακοπές. Το αξίζει άλλωστε.
Τα παιδιά καθημερινά κάνουν το χρέος τους, όλοι το εκτιμούν και κάποιοι περισσότερο. Ας είναι καλά οι ναυαγοσώστες της περιοχής μας που κάνουν την δουλειά τους και με το παραπάνω.
Τα παιδιά καθημερινά κάνουν το χρέος τους, όλοι το εκτιμούν και κάποιοι περισσότερο. Ας είναι καλά οι ναυαγοσώστες της περιοχής μας που κάνουν την δουλειά τους και με το παραπάνω.
ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟΣ
Γύρω στα 25 λεπτά είναι η αναμονή για να περάσουν τα 500 μέτρα της σήραγγας των Τοπολίων, αυτό καταγγέλλουν όλοι όσοι περνούν αυτές τις μέρες απο εκεί. Τα φανάρια είναι με χρονοδιακόπτη μικρής διάρκειας, με αποτέλεσμα να μαζεύονται αυτοκίνητα και απο τις δυο μεριές κάνοντας τον δρόμο αδιαπέραστο.
Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε δημοτικό τροχονόμο.... σήμερα που όλο και περισσότεροι τουρίστες μας επισκέπτονται έχουμε αφήσει τα πράγματα στην τύχη τους... και φυσικά ακόμα δεν είμαστε στην φούρια του καλοκαιριού.
Ας ελπίσουμε οτι θα λύσει γρήγορα το πρόβλημα η δημοτική αρχή μας μιας και εναλλακτική λύση δεν υπάρχει....
Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε δημοτικό τροχονόμο.... σήμερα που όλο και περισσότεροι τουρίστες μας επισκέπτονται έχουμε αφήσει τα πράγματα στην τύχη τους... και φυσικά ακόμα δεν είμαστε στην φούρια του καλοκαιριού.
Ας ελπίσουμε οτι θα λύσει γρήγορα το πρόβλημα η δημοτική αρχή μας μιας και εναλλακτική λύση δεν υπάρχει....
ΓΙΟΡΤΕΣ ΡΟΚΚΑΣ
Εκπαιδευτικά Εργαστήρια
Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στα χωριά της Κεράς και της Ρόκκας και θα είναι δωρεάν για τους συμμετέχοντες. Είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής.
Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής:
6946905263, Mety Panagiotopoulou 6972669870, Ειρήνη Χαιρετάκη- Γιώργος Καστανάκης info@giortesrokkas.gr
Αναλυτικό πρόγραμμα εργαστηρίων:
• Εργαστήριο Λιθοξόων από την Ασπασία Παπαδοπεράκη
Απευθύνεται σε: Νέους από 15 χρονών που τους ενδιαφέρει να μυηθούν στα μυστικά της πέτρας.
25, 26, 27, 28, 31 Ιουλίου, 1, 2, 3 και 4 Αυγούστου, 10:00-13:00
«Η Ρόκκα (σημαίνει και πέτρα) ίσως είναι από τους αρχαιότερους τόπους λατρείας και κατοικίας της Κρήτης. Οι παλαιότεροι χώροι κατοικίας που θυμόμαστε ήταν λαξευμένοι στους πρόποδες της στους βράχους, και τα χτισμένα σπίτια με καμαρωτά χωρίσματα και πεσσούς στ’ ανοίγματα για πόρτες και παράθυρα μαρτυρούν τη χρήση μονόλιθων πελεκημένων.
Το να οδηγήσεις τους νέους αλλά και τους ώριμους σε ηλικία στην αγάπη του λιθοξόου στην πραγματικότητα οδηγεί σε 4 άξια προσοχής αποτελέσματα:
1. Η αγάπη και η εκτίμηση του κόπου ...
Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στα χωριά της Κεράς και της Ρόκκας και θα είναι δωρεάν για τους συμμετέχοντες. Είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής.
Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής:
6946905263, Mety Panagiotopoulou 6972669870, Ειρήνη Χαιρετάκη- Γιώργος Καστανάκης info@giortesrokkas.gr
ΕΡΓΟ ΑΣΠΑΣΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΕΡΑΚΗ |
• Εργαστήριο Λιθοξόων από την Ασπασία Παπαδοπεράκη
Απευθύνεται σε: Νέους από 15 χρονών που τους ενδιαφέρει να μυηθούν στα μυστικά της πέτρας.
25, 26, 27, 28, 31 Ιουλίου, 1, 2, 3 και 4 Αυγούστου, 10:00-13:00
«Η Ρόκκα (σημαίνει και πέτρα) ίσως είναι από τους αρχαιότερους τόπους λατρείας και κατοικίας της Κρήτης. Οι παλαιότεροι χώροι κατοικίας που θυμόμαστε ήταν λαξευμένοι στους πρόποδες της στους βράχους, και τα χτισμένα σπίτια με καμαρωτά χωρίσματα και πεσσούς στ’ ανοίγματα για πόρτες και παράθυρα μαρτυρούν τη χρήση μονόλιθων πελεκημένων.
Το να οδηγήσεις τους νέους αλλά και τους ώριμους σε ηλικία στην αγάπη του λιθοξόου στην πραγματικότητα οδηγεί σε 4 άξια προσοχής αποτελέσματα:
1. Η αγάπη και η εκτίμηση του κόπου ...
ΤΡΟΧΑΙΟ...
Χθες βράδυ 03:10 μετά τα μεσάνυχτα συνέβη ακόμη ένα τροχαίο ατύχημα, στο Κολένι κοντά στο εκκλησάκι του Αγίου Παντελεήμονα, όπου 22χρονος οδηγός δίκυκλου εξετράπει της πορείας του με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο κεφάλι. Άμεσα έσπευσε το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Κισάμου που με την πρόθυμη βοήθεια των παρευρισκομένων και την άψογη συνεργασία του Α.Τ Κισάμου παρέλαβε και μετέφερε με συνοδεία ιατρού τον άτυχο νέο στο Γ.Ν. Χανίων για περαιτέρω έλεγχο και αντιμετώπιση του τραύματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΕΠΑ.Λ 2017-18
Ενημέρωση για πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποψήφιων εργοδοτών (επαγγελματιών και Δήμου Κισάμου) για το Πρόγραμμα Μαθητείας ΕΠΑ.Λ του σχολ. έτους 2017-18.
Ενημερώνουμε τους εργοδότες που επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. του σχολ. έτους 2017-18 ότι από τον Οκτώβριο του 2017 θα ξεκινήσει η Β’ φάση του θεσμού.
Οι διαθέσιμες ειδικότητες βρίσκονται στο έγγραφο που έχει αναρτηθεί στη διαδικτυακή πύλη minedu.gov.gr. του Υπουργείου Παιδείας (ενότητα: «Επαγγελματική Εκπαίδευση, Μαθητεία»). Ανάμεσα στις εγκεκριμένες ειδικότητες βρίσκονται και οι παρακάτω ειδικότητες οι οποίες λειτούργησαν ή/και λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ. Κισάμου.
1. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
2. Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων
3. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών,
4. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής,
5. Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
6. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων,
7. Τεχνικός Οχημάτων,
8. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού
9. Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων
Τι είναι το Πρόγραμμα Μαθητείας;
Είναι μια προαιρετική Τετάρτη Τάξη (Τάξη Μαθητείας), για τους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης και δεν υπερβαίνουν το 24ο έτος ηλικίας, που ξεκίνησε πανελλαδικά τη λειτουργία της από το σχολικό έτος 2016-2017.
Το πρόγραμμα αυτό θα χρηματοδοτηθεί την περίοδο 2014-2020 από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους, έτσι ώστε να καλύπτεται μέρος του μισθολογικού κόστους των μαθητευόμενων.
Στην Τάξη Μαθητείας εφαρμόζεται το δυικό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητείας) συνολικής διάρκειας (9) μηνών που περιλαμβάνει:
• αμειβόμενη μαθητεία και εκπαίδευση στο χώρο εργασίας ( 4 ημέρες/εβδομάδα) συνολικής διάρκειας 28 ωρών εβδομαδιαίως και
• μαθήματα Ειδικότητας στη σχολική μονάδα (1 ημέρα/εβδομάδα)
Σκοπός του Προγράμματος Μαθητείας.
Η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μέσω της αφομοίωσης, από τους μαθητευόμενους, των απαραίτητων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων της αντίστοιχης ειδικότητας.
Αποζημίωση/Ασφαλιστική κάλυψη μαθητευόμενων
Ο μαθητευόμενος συνδέεται με Σύμβαση Μαθητείας με τον εργοδότη, λαμβάνει αμοιβή (καθαρά 17,12€ ημερησίως), και έχει ασφαλιστική κάλυψη.
Επιβάρυνση του εργοδότη.
Στο Πρόγραμμα Μαθητείας η χρηματική επιβάρυνση του εργοδότη μετά την αφαίρεση της επιδότησης ανέρχεται στο ποσό των 9,35€ ανά ημέρα μαθητείας ήτοι:
17,12€ (ημερομίσθιο) + 3,23€ (ασφαλιστικές εισφορές) – 11€ (επιδότηση) = 9,35€
Ενέργειες υποψήφιων εργοδοτών.
Α. φορείς του Δημοσίου Τομέα - .......
Ενημερώνουμε τους εργοδότες που επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. του σχολ. έτους 2017-18 ότι από τον Οκτώβριο του 2017 θα ξεκινήσει η Β’ φάση του θεσμού.
Οι διαθέσιμες ειδικότητες βρίσκονται στο έγγραφο που έχει αναρτηθεί στη διαδικτυακή πύλη minedu.gov.gr. του Υπουργείου Παιδείας (ενότητα: «Επαγγελματική Εκπαίδευση, Μαθητεία»). Ανάμεσα στις εγκεκριμένες ειδικότητες βρίσκονται και οι παρακάτω ειδικότητες οι οποίες λειτούργησαν ή/και λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ. Κισάμου.
1. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
2. Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων
3. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών,
4. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής,
5. Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
6. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων,
7. Τεχνικός Οχημάτων,
8. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού
9. Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων
Τι είναι το Πρόγραμμα Μαθητείας;
Είναι μια προαιρετική Τετάρτη Τάξη (Τάξη Μαθητείας), για τους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης και δεν υπερβαίνουν το 24ο έτος ηλικίας, που ξεκίνησε πανελλαδικά τη λειτουργία της από το σχολικό έτος 2016-2017.
Το πρόγραμμα αυτό θα χρηματοδοτηθεί την περίοδο 2014-2020 από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους, έτσι ώστε να καλύπτεται μέρος του μισθολογικού κόστους των μαθητευόμενων.
Στην Τάξη Μαθητείας εφαρμόζεται το δυικό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητείας) συνολικής διάρκειας (9) μηνών που περιλαμβάνει:
• αμειβόμενη μαθητεία και εκπαίδευση στο χώρο εργασίας ( 4 ημέρες/εβδομάδα) συνολικής διάρκειας 28 ωρών εβδομαδιαίως και
• μαθήματα Ειδικότητας στη σχολική μονάδα (1 ημέρα/εβδομάδα)
Σκοπός του Προγράμματος Μαθητείας.
Η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μέσω της αφομοίωσης, από τους μαθητευόμενους, των απαραίτητων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων της αντίστοιχης ειδικότητας.
Αποζημίωση/Ασφαλιστική κάλυψη μαθητευόμενων
Ο μαθητευόμενος συνδέεται με Σύμβαση Μαθητείας με τον εργοδότη, λαμβάνει αμοιβή (καθαρά 17,12€ ημερησίως), και έχει ασφαλιστική κάλυψη.
Επιβάρυνση του εργοδότη.
Στο Πρόγραμμα Μαθητείας η χρηματική επιβάρυνση του εργοδότη μετά την αφαίρεση της επιδότησης ανέρχεται στο ποσό των 9,35€ ανά ημέρα μαθητείας ήτοι:
17,12€ (ημερομίσθιο) + 3,23€ (ασφαλιστικές εισφορές) – 11€ (επιδότηση) = 9,35€
Ενέργειες υποψήφιων εργοδοτών.
Α. φορείς του Δημοσίου Τομέα - .......
ΤΑ ΚΗΘΥΡΑ ΕΝΩΜΕΝΑ ΕΜΕΙΣ;
Μετά απο πρόσκληση του Δημάρχου Κυθήρων Στρατή Χαρχαλάκη, συνεδρίασαν οι επικεφαλής των 3 παρατάξεων στο Δήμο Κηθύρων και έβγαλαν την ακόλουθη ανακοίνωση:
1. Θεωρούμε την συμπεριφορά της ΛΑΝΕ κατά τις τελευταίες εβδομάδες άκρως υποτιμητική σε σχέση με τη συμβατική της υποχρέωση να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τα νησιά μας. Η διαρκής έκδοση δελτίων τύπου που μεταθέτουν το πρόβλημα από τη μία εβδομάδα στην άλλη ούτε επιλύει το ζήτημα, ούτε προοπτική δίνει.
2. Καλούμε άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο να επιβάλει τα νόμιμα στη ΛΑΝΕ εφαρμόζοντας ό,τι προβλέπεται στις περιπτώσεις αυτές.
3. Εντέλλουμε το Νομικό Σύμβουλο του Δήμου να προβεί άμεσα σε κάθε δυνατή νομική ενέργεια κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Προς τούτο θα κατατεθεί άμεσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθυνού ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιώς.
4. Αιτούμαστε από το αρμόδιο Υπουργείο άμεσο διαχωρισμό της γραμμής του Πειραιά από τις γραμμές του Γυθείου και της Καλαμάτας, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα. Η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο, την Καλαμάτα και την Κίσσαμο αποτελεί αναγκαιότητα που δεν δεχόμαστε ούτε να υποβαθμιστεί ούτε να καταργηθεί, όμως ο διαχωρισμός των γραμμών και των σχετικών προκηρύξεων είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής μας στα επόμενα χρόνια και σε αυτό θα επιμείνουμε.
5. Οι καθημερινές συνδέσεις του νησιού μας ακτοπλοϊκώς με τη Νεάπολη και αεροπορικώς με την Αθήνα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως τις υπόλοιπες περιφερειακές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο η διαφημιστική προβολή του Δήμου πρέπει να κατευθυνθεί προς τις περιοχές εκείνες που συνδέονται σταθερά και απρόσκοπτα με το νησί προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειες. Πιστεύουμε τέλος ότι το νησί μας, με το κάλλος και τους ανθρώπους που διαθέτει, έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να συνεχίσει στα επόμενα έτη την ανοδική τουριστική του ανάπτυξη (παραμερίζοντας τη φετινή ατυχή συγκυρία με τη μηχανική βλάβη του Κορνάρος που επουδενί δεν θα καθορίσει πλέον το μέλλον του τόπου μας!) με τρόπο ποιοτικό και βιώσιμο, που θα σέβεται το ανθρωπογενές περιβάλλον και τους περιβαλλοντικούς πόρους, και θα αναδεικνύει την μοναδική τοπική κουλτούρα του Τσιρίγου σε κάθε επίπεδο.
Η ΛΑΝΕ με τη συμπεριφορά της δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο νησί μας εν μέσω θερινής περιόδου, για τα οποία οφείλει να λογοδοτήσει τόσο στις αρμόδιες Αρχές όσο και - κυρίως - στον Κυθηραϊκό Λαό που πλεόν παύει να κάνει ανεκτή τη συμπεριφορά αυτή.
1. Θεωρούμε την συμπεριφορά της ΛΑΝΕ κατά τις τελευταίες εβδομάδες άκρως υποτιμητική σε σχέση με τη συμβατική της υποχρέωση να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τα νησιά μας. Η διαρκής έκδοση δελτίων τύπου που μεταθέτουν το πρόβλημα από τη μία εβδομάδα στην άλλη ούτε επιλύει το ζήτημα, ούτε προοπτική δίνει.
2. Καλούμε άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο να επιβάλει τα νόμιμα στη ΛΑΝΕ εφαρμόζοντας ό,τι προβλέπεται στις περιπτώσεις αυτές.
3. Εντέλλουμε το Νομικό Σύμβουλο του Δήμου να προβεί άμεσα σε κάθε δυνατή νομική ενέργεια κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Προς τούτο θα κατατεθεί άμεσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθυνού ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιώς.
4. Αιτούμαστε από το αρμόδιο Υπουργείο άμεσο διαχωρισμό της γραμμής του Πειραιά από τις γραμμές του Γυθείου και της Καλαμάτας, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα. Η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο, την Καλαμάτα και την Κίσσαμο αποτελεί αναγκαιότητα που δεν δεχόμαστε ούτε να υποβαθμιστεί ούτε να καταργηθεί, όμως ο διαχωρισμός των γραμμών και των σχετικών προκηρύξεων είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής μας στα επόμενα χρόνια και σε αυτό θα επιμείνουμε.
5. Οι καθημερινές συνδέσεις του νησιού μας ακτοπλοϊκώς με τη Νεάπολη και αεροπορικώς με την Αθήνα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως τις υπόλοιπες περιφερειακές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο η διαφημιστική προβολή του Δήμου πρέπει να κατευθυνθεί προς τις περιοχές εκείνες που συνδέονται σταθερά και απρόσκοπτα με το νησί προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειες. Πιστεύουμε τέλος ότι το νησί μας, με το κάλλος και τους ανθρώπους που διαθέτει, έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να συνεχίσει στα επόμενα έτη την ανοδική τουριστική του ανάπτυξη (παραμερίζοντας τη φετινή ατυχή συγκυρία με τη μηχανική βλάβη του Κορνάρος που επουδενί δεν θα καθορίσει πλέον το μέλλον του τόπου μας!) με τρόπο ποιοτικό και βιώσιμο, που θα σέβεται το ανθρωπογενές περιβάλλον και τους περιβαλλοντικούς πόρους, και θα αναδεικνύει την μοναδική τοπική κουλτούρα του Τσιρίγου σε κάθε επίπεδο.
Η ΛΑΝΕ με τη συμπεριφορά της δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο νησί μας εν μέσω θερινής περιόδου, για τα οποία οφείλει να λογοδοτήσει τόσο στις αρμόδιες Αρχές όσο και - κυρίως - στον Κυθηραϊκό Λαό που πλεόν παύει να κάνει ανεκτή τη συμπεριφορά αυτή.
Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017
Η ΠΡΩΤΗ ..ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ
Στον 29χρονο Γιώργο Πετράκη φαίνεται να καταλήγει η διοίκηση του Κισσαμικού για να καλύψει την θέση του...προπονητή. Θα είναι ο μικρότερος σε ηλικία προπονητής στην κατηγορία και είναι γιος του γνωστού προπονητή Γιάννη Πετράκη (ΠΑΣ Γιάννινα). Μαζί με τον Πετράκη έχει έλθει και γνωστός γυμναστής απο Αθήνα (ψάχνει ήδη σπίτι στην πόλη μας) που θα αποτελέσουν τους αντικαταστάτες Μπαξεβάνου -Τσακαλίδη.
Αυτά είναι τα πρώτα νέα, για την ομάδα μας...
Με τις κινήσεις αυτές φαίνεται οτι ο Κισσαμικός θα πορευθεί μόνος στην F.LEAGUE και η συνένωση με τον Α.Ο Χανιά που τόσο μας είχε αναστατώσει απομακρύνεται.
Αυτά είναι τα πρώτα νέα, για την ομάδα μας...
Με τις κινήσεις αυτές φαίνεται οτι ο Κισσαμικός θα πορευθεί μόνος στην F.LEAGUE και η συνένωση με τον Α.Ο Χανιά που τόσο μας είχε αναστατώσει απομακρύνεται.
ΚΟΛΠΟΣ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ 1618
Ο κόλπος της Κισάμου κατά Francesco Basilicata, το 1618 (πάνω). Έχει μια μικρή διαφορά με τον προηγούμενο χάρτη (κάτω) που δεν ήταν τελικά του Βασιλικάτα. Πάντως στον χάρτη του Basilicata αν κάνετε μεγέθυνση θα δείτε και τα ονόματα των χωριών το 1600 (στο περίπου) της Κισάμου. Ειδικά για τον κόλπο της Καλυβιανής!! αναφέρει τα Μεσόγεια (MESSOGIA), το Νιοχωριό (GNOCORIO), Καμάρτσο (CAMARZO), Τράχιλας (LAXILAS), και ένα χωριό κάτω απο τον Τράχιλα με το όνομα DANMLI. Στον κάμπο τώρα αναφέρει εκτός απο την Κίσαμο (Castel Chissamo) τα Νοπήγια (NOPIA), το Μεσονήσι (NISSI), τον Ραβδούχα (PAVDVCA), Μελισσουργιό (MELISSOCORI), Γριμπιλιανά (GERBILOCORI), Σπηλιά (SRIGLIA) Καμάρα (KAMARA), Ροδοπού (RODOPVS).
Είναι και ο πρώτος χάρτης που αναφέρει σαν λιμάνι τον Άι Σώστη με το όνομα Porto Bianco (ΛευκόΛιμάνι) αλλά και το νησάκι του Ποντικού με το όνομα DE I SORZI (στα Μαλτέζικα σημαίνει πηγή ενέργειας!!!)
Είναι και ο πρώτος χάρτης που αναφέρει σαν λιμάνι τον Άι Σώστη με το όνομα Porto Bianco (ΛευκόΛιμάνι) αλλά και το νησάκι του Ποντικού με το όνομα DE I SORZI (στα Μαλτέζικα σημαίνει πηγή ενέργειας!!!)
ΕΚΤΟΣ ΒΑΡΔΙΑΣ
Μετά και το περιστατικό στα Χανιά και τον πνιγμό ενός νέου ανθρώπου μετά το πέρας της βάρδιας των Ναυαγοσωστών, καλό είναι να μπουν πινακίδες που να εξηγούν το ωράριο των παιδιών. Μάλιστα εδώ στην Κίσαμο είμαστε και τυχεροί μιας 3 από τις 8 διασώσεις, έχουν γίνει μετά την βάρδια των. Νομίζω ότι δεν στοιχίζει τίποτα, να τοποθετηθούν πινακίδες, ειδικά στο Τελωνείο που είναι απομονωμένο από μαγαζιά, σε 3-4 γλώσσες εκτός των Αγγλικών και Γερμανικών που μιλιούνται απο όλους, στα Ρωσικά μιας και και οι 3 περιπτώσεις που κινδύνευσαν ήταν Ρώσοι.
Φυσικά οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν ούτε απο πινακίδες, αλλά πολύ περισσότερο από τις υποδείξεις των ναυαγοσωστών, όμως εμείς ας κάνουμε το χρέος μας, μιας και για επέκταση του ωραρίου δεν το συζητάμε.
Φυσικά οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν ούτε απο πινακίδες, αλλά πολύ περισσότερο από τις υποδείξεις των ναυαγοσωστών, όμως εμείς ας κάνουμε το χρέος μας, μιας και για επέκταση του ωραρίου δεν το συζητάμε.
ΚΤΗΡΙΑΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΓΕΛ-ΕΠΑΛ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΨΩΜΑΤΑΚΗ ΜΑΝΟΛΗ
Θα ήθελα να σχολιάσω ορισμένες απόψεις και θέσεις του φίλου διευθυντή του ΓΕΛ κ. Γ. Ψαράκη για το μέλλον του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ - ΕΠΑΛ, γιατί κατά την γνώμη μου η αλήθεια βρίσκετε σε διαφορετικό επίπεδο.
1. Αγαπητέ Γιώργο αναφέρεις, ότι δύο θέματα κυριαρχούν σε σχέση με το κτηριακό συγκρότημα. Λάθος αγαπητέ φίλε. Τρία είναι τα θέματα, α) επισκευές – συντήρηση των άμεσων προβλημάτων του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ - ΕΠΑΛ, β) νέο κτήριο για το ΓΕΛ, και γ) να εκπονηθεί ΣΤΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ για το υπάρχον κτήριο. Μελέτη η οποία θα αποδείξει το μέλλον του κτιρίου. Για την πραγματοποίηση της εν λόγο μελέτης παλεύουμε περισσότερα από 10 χρόνια οι εκπαιδευτικοί (από ότι φαίνεται σύμφωνα με την τοποθέτηση σου μόνο του ΕΠΑΛ).
2. Όσο αφορά τις δυνατότητες ανέγερσης νέου κτηρίου θα αναφέρω τα παρακάτω:
α) Νέο κτήριο για το ΓΕΛ σε διαφορετική θέση από αυτήν που αναφέρεις σαν θέση "Σκουλάκη" δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνει, γιατί δεν υπάρχει εντός σχεδίου πόλεως άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δήμου Κισάμου που να πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις
β) Βέβαια υπάρχει ένα σοβαρό δίλημμα .
ι ) Να κατασκευαστεί νέο λύκειο στη θέση Σκουλάκη και να αφεθεί στη μοίρα του το υπάρχον;
Ιι) Ή να κατασκευαστούν ένα νέο και να επισκευαστεί το παλαιό και τότε για πόσα χρήματα θα συζητάμε;
Πόσο πιστικοί θα είμαστε, εάν αντί να προτείνουμε την οικονομικότερη λύση ζητάμε διπλή λύση;
Μήπως πρώτα από όλα πρέπει να πραγματοποιηθεί ΑΜΕΣΑ η στατική μελέτη του υπάρχοντος κτηρίου η οποία θα αποδείξει την αντοχή του κτηρίου και κατά συνέπεια και τις όποιες παρεμβάσεις χρειαστούν εάν και εφόσον μπορούν να γίνουν;
Μήπως ταυτόχρονα με την στατική μελέτη, πρέπει να γίνει και μια νέα αρχιτεκτονική μελέτη, η οποία θα διαμορφώσει έτσι το κτήριο που θα μιλάμε με άλλα δεδομένα;
Μήπως θα πρέπει να απαιτήσουμε νέα ολοκληρωμένη άδεια οικοδομής στο υπάρχον κτηριακό συγκρότημα, με την οποία θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε χρήματα από Ευρωπαϊκά Προγράμματα;
3. Αγαπητέ κ. Ψαράκη οι απόψεις που αναφέρεις για την συστέγαση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι προσωπικές θέσεις ή οι θέσεις σου ως διευθυντής του ΓΕΛ (και μάλιστα υποψήφιος για νέα θητεία);
Βάση ποιας παιδαγωγικής σχολής, ποιων παιδαγωγικών μεθόδων θα πρέπει να ξεχωρίσουμε τους μαθητές σε καλούς και κακούς, σε διαβαστερούς και όχι, σε ατίθασους και πειθαρχημένους, σε μαθητές που θα πρέπει να έχουν καλές συνθήκες διαβίωσης, θέρμανσης κ.λ.π. και στους άλλους που δεν το χρειάζονται. Αλήθεια οι καθηγητές των σχολείων που βρίσκονται δίπλα στο δρόμο, στο 1ο Γυμνάσιο και 2ο Δημοτικό σχολείο δεν μπορούν να προσηλωθούν για να κάνουν ποιοτικό μάθημα επειδή περνάνε αυτοκίνητα;
Αγαπητέ Γιώργο ο δρόμος που διάλεξες για να υποστηρίξεις το αίτημα για αναβάθμιση των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου είναι σε παιδαγωγικά επικίνδυνη και ΛΑΘΟΣ βάση.
Επίσης αγαπητέ Γιώργο δεν νομίζω να τεκμηριώνεις την ορθότητα των θέσεων σου βασιζόμενος στις απόψεις των καθηγητών και των γονέων του ΕΠΑΛ για τρεις λόγους α) γιατί δεν δεχτήκατε πρόσκληση του συλλόγου των καθηγητών του ΕΠΑΛ για να πραγματοποιηθεί κοινή συνεδρίαση με θέμα τα προβλήματα των σχολείων, β) γιατί δεν αναλάβατε ανάλογη πρωτοβουλία εσείς έτσι ώστε να υπάρχει κοινό μέτωπο στη διεκδίκηση, γ) γιατί ο σύλλογος καθηγητών του ΕΠΑΛ έχει πάρει αποφάσεις για το εν λόγο θέμα, αλλά δεν συμμερίζεται τη λογική αντιπαράθεσης μαθητών ή καθηγητών των δυο σχολείων, αλλά και ούτε συμφωνεί με την παιδαγωγική ανάλυση που μας παρουσίασες στο κείμενο σου.
Αγαπητέ Γιώργο το σχολείο είναι μέρος της κοινωνίας που ζούμε και να είσαι σίγουρος ότι με την παύση συστέγασης των μαθητών δεν πρόκειται η κοινωνία να αλλάξει (να σταματήσει η παραπαιδεία, να αποκτήσουν οι μαθητές παιδεία σε άλλη βάση για το ποτό, την οπλοκατοχή, τις σούζες, τη στάση ζωής κ,λ.π.). Άλλωστε μπορείς να ρωτήσεις τα παιδαγωγικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί στα γυμνάσια και τα δημοτικά, που δεν είναι διαφορετικά με αυτά που αντιμετωπίζουμε εμείς. Βέβαια για να μην γίνει καμία παρεξήγηση στις όποιες παραβάσεις και να γίνονται στο σχολείο, συμμετέχουν από κοινού μαθητές και των δυο σχολείων.
Αγαπητέ Γιώργο γνωρίζεις πάρα πολύ καλά, ότι τώρα και πολλά χρόνια οι μαθητές από την πρώτη Λυκείου διαβάζουν μόνο τα μαθήματα που τους ενδιαφέρουν για τις σχολές που θα επιδιώξουν να περάσουν στις πανελλαδικές. Επίσης γνωρίζεις ότι την Τρίτη λυκείου οι μαθητές τη μισή χρονιά έρχονται μόνο στα μαθήματα των πανελλαδικών. Όσο και εάν υπάρχει συστέγαση ή απομακρυσμένη στέγαση, εάν δεν αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα, η υποβάθμιση της εκπαίδευσης θα συνεχίζετε χωρίς τέλος.
4. Την ερώτηση σου αγαπητέ Γιώργο "Ποιες ενέργειες έκανα σήμερα για το νέο κτήριο του ΓΕΛ" πρέπει να την τροποποιήσεις και να αναφέρεις "ποιες ενέργειες έκανα για να αλλάξει αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που ισοπεδώνει τους μαθητές, τους καθηγητές, τους γονείς".
Βάση των παραπάνω, σε σχέση με την πορεία του νέου κτηρίου ΓΕΛ προτείνω τα εξής:
1. Άμεση συνάντηση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων (συλλόγου καθηγητών και γονέων των δυο σχολείων, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων, Δήμου Κισάμου, Περιφέρειας Κρήτης κ.α.) με μοναδικό θέμα τα προβλήματα του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ – ΕΠΑΛ.
2. Εκπόνηση στατικής και αρχιτεκτονικής μελέτης κ.λ.π. για το υπάρχον κτηριακό συγκρότημα ΓΕΛ – ΕΠΑΛ εντός των μηνών Ιουλίου – Αυγούστου 2017
3. Άμεσες παρεμβάσεις (την καλοκαιρινή περίοδο) για επιμέρους βελτίωση του κτιρίου
Ψωματάκης Μανόλης
Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ
*Διαβάστε και τις 3 τοποθετήσεις πατώντας πάνω στην ετικέτα ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
1. Αγαπητέ Γιώργο αναφέρεις, ότι δύο θέματα κυριαρχούν σε σχέση με το κτηριακό συγκρότημα. Λάθος αγαπητέ φίλε. Τρία είναι τα θέματα, α) επισκευές – συντήρηση των άμεσων προβλημάτων του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ - ΕΠΑΛ, β) νέο κτήριο για το ΓΕΛ, και γ) να εκπονηθεί ΣΤΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ για το υπάρχον κτήριο. Μελέτη η οποία θα αποδείξει το μέλλον του κτιρίου. Για την πραγματοποίηση της εν λόγο μελέτης παλεύουμε περισσότερα από 10 χρόνια οι εκπαιδευτικοί (από ότι φαίνεται σύμφωνα με την τοποθέτηση σου μόνο του ΕΠΑΛ).
2. Όσο αφορά τις δυνατότητες ανέγερσης νέου κτηρίου θα αναφέρω τα παρακάτω:
α) Νέο κτήριο για το ΓΕΛ σε διαφορετική θέση από αυτήν που αναφέρεις σαν θέση "Σκουλάκη" δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνει, γιατί δεν υπάρχει εντός σχεδίου πόλεως άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δήμου Κισάμου που να πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις
β) Βέβαια υπάρχει ένα σοβαρό δίλημμα .
ι ) Να κατασκευαστεί νέο λύκειο στη θέση Σκουλάκη και να αφεθεί στη μοίρα του το υπάρχον;
Ιι) Ή να κατασκευαστούν ένα νέο και να επισκευαστεί το παλαιό και τότε για πόσα χρήματα θα συζητάμε;
Πόσο πιστικοί θα είμαστε, εάν αντί να προτείνουμε την οικονομικότερη λύση ζητάμε διπλή λύση;
Μήπως πρώτα από όλα πρέπει να πραγματοποιηθεί ΑΜΕΣΑ η στατική μελέτη του υπάρχοντος κτηρίου η οποία θα αποδείξει την αντοχή του κτηρίου και κατά συνέπεια και τις όποιες παρεμβάσεις χρειαστούν εάν και εφόσον μπορούν να γίνουν;
Μήπως ταυτόχρονα με την στατική μελέτη, πρέπει να γίνει και μια νέα αρχιτεκτονική μελέτη, η οποία θα διαμορφώσει έτσι το κτήριο που θα μιλάμε με άλλα δεδομένα;
Μήπως θα πρέπει να απαιτήσουμε νέα ολοκληρωμένη άδεια οικοδομής στο υπάρχον κτηριακό συγκρότημα, με την οποία θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε χρήματα από Ευρωπαϊκά Προγράμματα;
3. Αγαπητέ κ. Ψαράκη οι απόψεις που αναφέρεις για την συστέγαση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι προσωπικές θέσεις ή οι θέσεις σου ως διευθυντής του ΓΕΛ (και μάλιστα υποψήφιος για νέα θητεία);
Βάση ποιας παιδαγωγικής σχολής, ποιων παιδαγωγικών μεθόδων θα πρέπει να ξεχωρίσουμε τους μαθητές σε καλούς και κακούς, σε διαβαστερούς και όχι, σε ατίθασους και πειθαρχημένους, σε μαθητές που θα πρέπει να έχουν καλές συνθήκες διαβίωσης, θέρμανσης κ.λ.π. και στους άλλους που δεν το χρειάζονται. Αλήθεια οι καθηγητές των σχολείων που βρίσκονται δίπλα στο δρόμο, στο 1ο Γυμνάσιο και 2ο Δημοτικό σχολείο δεν μπορούν να προσηλωθούν για να κάνουν ποιοτικό μάθημα επειδή περνάνε αυτοκίνητα;
Αγαπητέ Γιώργο ο δρόμος που διάλεξες για να υποστηρίξεις το αίτημα για αναβάθμιση των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου είναι σε παιδαγωγικά επικίνδυνη και ΛΑΘΟΣ βάση.
Επίσης αγαπητέ Γιώργο δεν νομίζω να τεκμηριώνεις την ορθότητα των θέσεων σου βασιζόμενος στις απόψεις των καθηγητών και των γονέων του ΕΠΑΛ για τρεις λόγους α) γιατί δεν δεχτήκατε πρόσκληση του συλλόγου των καθηγητών του ΕΠΑΛ για να πραγματοποιηθεί κοινή συνεδρίαση με θέμα τα προβλήματα των σχολείων, β) γιατί δεν αναλάβατε ανάλογη πρωτοβουλία εσείς έτσι ώστε να υπάρχει κοινό μέτωπο στη διεκδίκηση, γ) γιατί ο σύλλογος καθηγητών του ΕΠΑΛ έχει πάρει αποφάσεις για το εν λόγο θέμα, αλλά δεν συμμερίζεται τη λογική αντιπαράθεσης μαθητών ή καθηγητών των δυο σχολείων, αλλά και ούτε συμφωνεί με την παιδαγωγική ανάλυση που μας παρουσίασες στο κείμενο σου.
Αγαπητέ Γιώργο το σχολείο είναι μέρος της κοινωνίας που ζούμε και να είσαι σίγουρος ότι με την παύση συστέγασης των μαθητών δεν πρόκειται η κοινωνία να αλλάξει (να σταματήσει η παραπαιδεία, να αποκτήσουν οι μαθητές παιδεία σε άλλη βάση για το ποτό, την οπλοκατοχή, τις σούζες, τη στάση ζωής κ,λ.π.). Άλλωστε μπορείς να ρωτήσεις τα παιδαγωγικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί στα γυμνάσια και τα δημοτικά, που δεν είναι διαφορετικά με αυτά που αντιμετωπίζουμε εμείς. Βέβαια για να μην γίνει καμία παρεξήγηση στις όποιες παραβάσεις και να γίνονται στο σχολείο, συμμετέχουν από κοινού μαθητές και των δυο σχολείων.
Αγαπητέ Γιώργο γνωρίζεις πάρα πολύ καλά, ότι τώρα και πολλά χρόνια οι μαθητές από την πρώτη Λυκείου διαβάζουν μόνο τα μαθήματα που τους ενδιαφέρουν για τις σχολές που θα επιδιώξουν να περάσουν στις πανελλαδικές. Επίσης γνωρίζεις ότι την Τρίτη λυκείου οι μαθητές τη μισή χρονιά έρχονται μόνο στα μαθήματα των πανελλαδικών. Όσο και εάν υπάρχει συστέγαση ή απομακρυσμένη στέγαση, εάν δεν αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα, η υποβάθμιση της εκπαίδευσης θα συνεχίζετε χωρίς τέλος.
4. Την ερώτηση σου αγαπητέ Γιώργο "Ποιες ενέργειες έκανα σήμερα για το νέο κτήριο του ΓΕΛ" πρέπει να την τροποποιήσεις και να αναφέρεις "ποιες ενέργειες έκανα για να αλλάξει αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που ισοπεδώνει τους μαθητές, τους καθηγητές, τους γονείς".
Βάση των παραπάνω, σε σχέση με την πορεία του νέου κτηρίου ΓΕΛ προτείνω τα εξής:
1. Άμεση συνάντηση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων (συλλόγου καθηγητών και γονέων των δυο σχολείων, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων, Δήμου Κισάμου, Περιφέρειας Κρήτης κ.α.) με μοναδικό θέμα τα προβλήματα του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ – ΕΠΑΛ.
2. Εκπόνηση στατικής και αρχιτεκτονικής μελέτης κ.λ.π. για το υπάρχον κτηριακό συγκρότημα ΓΕΛ – ΕΠΑΛ εντός των μηνών Ιουλίου – Αυγούστου 2017
3. Άμεσες παρεμβάσεις (την καλοκαιρινή περίοδο) για επιμέρους βελτίωση του κτιρίου
Ψωματάκης Μανόλης
Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ
*Διαβάστε και τις 3 τοποθετήσεις πατώντας πάνω στην ετικέτα ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΓΕΛ ΚΙΣΑΜΟΥ
..κ. Γεωργίου Ψαράκη σχετικά με το νέο κτήριο του Γενικού Λυκείου.
κ. Γεωργίου Ψαράκη σχετικά με το νέο κτήριο του Γενικού Λυκείου.
Διαβάζοντας το άρθρο με τίτλο «ΝΕΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ» που αναρτήθηκε στις 4 Ιουλίου 2017 στο ιστολόγιο SADENTREPESE αισθάνθηκα τεράστια έκπληξη και συνάμα απορία για τις εντελώς άστοχες και αντιπαιδαγωγικές τοποθετήσεις του αγαπητού συναδέλφου και φίλου, κ. Γεωργίου Ψαράκη σχετικά με τη συστέγαση των σχολείων του Γενικού Λυκείου με το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ).
Αισθάνθηκα, λοιπόν, την ανάγκη να εκφράσω μερικές σκόρπιες απόψεις επί του θέματος, τις οποίες και παραθέτω στη συνέχεια.
Είναι αδιανόητο να χρησιμοποιείς, φίλε Γιώργο, σαν επιχείρημα για την κατασκευή νέου σχολικού κτηρίου, την «εμπόλεμη κατάσταση», όπως αναφέρεις χαρακτηριστικά, και τις «εχθροπραξίες μεταξύ μαθητών», στο χώρο που συστεγάζει τα δύο εν λόγω σχολεία. Φτάνεις μάλιστα στο σημείο να προτείνεις ως λύση τον διαχωρισμό των ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ, προκειμένου να αποφευχθεί αυτή η «εμπόλεμη κατάσταση»!
Οι τοποθετήσεις αυτές ενισχύουν τις όποιες αντιπαραθέσεις ισχυρίζεσαι ότι υπάρχουν. Είναι απαράδεκτο αυτά τα λόγια να βγαίνουν από τα χείλη ενός εκπαιδευτικού!
Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι τα παιδιά του Γενικού Λυκείου, όπως και του ΕΠΑΛ, είναι όλα ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ! Παιδιά της Κισάμου. Παιδιά που μοιράζονται από κοινού δεκάδες εξωσχολικές δραστηριότητες. Παιδιά που συνυπάρχουν στη μικρή μας πόλη, κάνουν παρέα, διασκεδάζουν μαζί. Υπάρχουν παιδιά που είναι αδέλφια και μοιράζονται στα δύο αυτά σχολεία!
Ευχή όλων μας είναι να δημιουργηθεί κάποτε ένα καινούργιο σχολικό κτήριο. ΜΑΚΑΡΙ!
Στους δύσκολους οικονομικά καιρούς που βιώνουμε η λύση στα όποια προβλήματα κτηριακά ή μη, θα βρεθεί με την από κοινού δράση των δύο σχολείων ΜΑΣ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, ο χώρος στον οποίο φιλοξενούνται χρόνια τώρα τα δύο σχολεία ΜΑΣ, ετοιμάζει ελεύθερους , δημοκρατικούς, υπεύθυνους και με πνεύμα συνεργασίας και κοινωνικότητας πολίτες καθώς και επαγγελματίες της τοπικής μας κοινωνίας.
Διότι το σχολείο δεν παρέχει μόνο γνώση και μάθηση καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 1 του Ν.1566/1985 «σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης …. είναι να υποβοηθεί τους μαθητές … να αναπτύσσουν αντίληψη συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας …. και πνεύμα φιλίας και συνεργασίας…».
Οφείλεις, φίλε Γιώργο, ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΥΓΝΩΜΗ από τους ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ και τους γονείς τους, καθώς επίσης και από τους συναδέλφους σου, για αυτές τις αντιπαιδαγωγικές σου απόψεις .
Φιλικά
Ζουριδάκης Νεκτάριος
Καθηγητής Πληροφορικής
*Διαβάστε και τις 3 τοποθετήσεις πατώντας πάνω στην ετικέτα ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
κ. Γεωργίου Ψαράκη σχετικά με το νέο κτήριο του Γενικού Λυκείου.
Διαβάζοντας το άρθρο με τίτλο «ΝΕΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ» που αναρτήθηκε στις 4 Ιουλίου 2017 στο ιστολόγιο SADENTREPESE αισθάνθηκα τεράστια έκπληξη και συνάμα απορία για τις εντελώς άστοχες και αντιπαιδαγωγικές τοποθετήσεις του αγαπητού συναδέλφου και φίλου, κ. Γεωργίου Ψαράκη σχετικά με τη συστέγαση των σχολείων του Γενικού Λυκείου με το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ).
Αισθάνθηκα, λοιπόν, την ανάγκη να εκφράσω μερικές σκόρπιες απόψεις επί του θέματος, τις οποίες και παραθέτω στη συνέχεια.
Είναι αδιανόητο να χρησιμοποιείς, φίλε Γιώργο, σαν επιχείρημα για την κατασκευή νέου σχολικού κτηρίου, την «εμπόλεμη κατάσταση», όπως αναφέρεις χαρακτηριστικά, και τις «εχθροπραξίες μεταξύ μαθητών», στο χώρο που συστεγάζει τα δύο εν λόγω σχολεία. Φτάνεις μάλιστα στο σημείο να προτείνεις ως λύση τον διαχωρισμό των ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ, προκειμένου να αποφευχθεί αυτή η «εμπόλεμη κατάσταση»!
Οι τοποθετήσεις αυτές ενισχύουν τις όποιες αντιπαραθέσεις ισχυρίζεσαι ότι υπάρχουν. Είναι απαράδεκτο αυτά τα λόγια να βγαίνουν από τα χείλη ενός εκπαιδευτικού!
Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι τα παιδιά του Γενικού Λυκείου, όπως και του ΕΠΑΛ, είναι όλα ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ! Παιδιά της Κισάμου. Παιδιά που μοιράζονται από κοινού δεκάδες εξωσχολικές δραστηριότητες. Παιδιά που συνυπάρχουν στη μικρή μας πόλη, κάνουν παρέα, διασκεδάζουν μαζί. Υπάρχουν παιδιά που είναι αδέλφια και μοιράζονται στα δύο αυτά σχολεία!
Ευχή όλων μας είναι να δημιουργηθεί κάποτε ένα καινούργιο σχολικό κτήριο. ΜΑΚΑΡΙ!
Στους δύσκολους οικονομικά καιρούς που βιώνουμε η λύση στα όποια προβλήματα κτηριακά ή μη, θα βρεθεί με την από κοινού δράση των δύο σχολείων ΜΑΣ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, ο χώρος στον οποίο φιλοξενούνται χρόνια τώρα τα δύο σχολεία ΜΑΣ, ετοιμάζει ελεύθερους , δημοκρατικούς, υπεύθυνους και με πνεύμα συνεργασίας και κοινωνικότητας πολίτες καθώς και επαγγελματίες της τοπικής μας κοινωνίας.
Διότι το σχολείο δεν παρέχει μόνο γνώση και μάθηση καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 1 του Ν.1566/1985 «σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης …. είναι να υποβοηθεί τους μαθητές … να αναπτύσσουν αντίληψη συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας …. και πνεύμα φιλίας και συνεργασίας…».
Οφείλεις, φίλε Γιώργο, ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΥΓΝΩΜΗ από τους ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ και τους γονείς τους, καθώς επίσης και από τους συναδέλφους σου, για αυτές τις αντιπαιδαγωγικές σου απόψεις .
Φιλικά
Ζουριδάκης Νεκτάριος
Καθηγητής Πληροφορικής
*Διαβάστε και τις 3 τοποθετήσεις πατώντας πάνω στην ετικέτα ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
ΜΙΣΑΗΛ ΜΑΖΟΚΟΠΑΚΗΣ ΕΚ ΠΟΤΑΜΙΔΑΣ
Γεννήθηκε στην Ποταμίδα Κισάμου Χανίων το 1892. Εκάρη μοναχός στη Μονή Γουβερνέτου. Το 1909 πήγε ως ιεροδιάκονος στην Επισκοπή Ρεθύμνου όπου ο Επίσκοπος Χρύσανθος τον βοήθησε να τελειώσει το Γυμνάσιο, και παρέμεινε εκεί ως το 1915. Ο Αγαθάγγελος Νινολάκη επίσκοπος Κυδωνίας και Αποκορώνου επιδίωξε την εγγραφή του Μισαήλ στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, προσπάθεια που δεν ευοδώθηκε. Το 1918 φοίτησε στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών απ' όπου και αποφοίτησε το 1922. Στη συνέχεια επέστρεψε στο Ρέθυμνο, κοντά στον Επίσκοπο Ρεθύμνου Τιμόθεο Βενέρη σαν Αρχιδιάκονος.
Μετά από πρόσκληση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Αλέξανδρου ήλθε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στις 18 Ιουλίου 1926 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και σχεδόν συγχρόνως αρχιμανδρίτης με το όνομα Φιλόθεος και τοποθετήθηκε προϊστάμενος του Ναού του Αγίου Ανδρέου στην πόλη South Bend της Πολιτείας της Ινδιάνας, ενώ ανέλαβε τη διεύθυνση του εκεί Ελληνικού Σχολείου. Στην Αμερική ο Μιχαήλ κλήθηκε να υπηρετήσει πλησίον του επισκόπου Σικάγου Φιλαρέτου. Η προσφορά του στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αμερικής άρχισε το 1924 και έληξε με την εκλογή του σε επίσκοπο Ιεράς και Σητείας το 1936.
Ο Φιλόθεος Α΄, κατά κόσμον Μιχαήλ Μαζοκοπάκης, απεδήμησεν το 1960 και ετάφη στην έδρα της επαρχίας του, την Ιεράπετρα
Μετά από πρόσκληση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Αλέξανδρου ήλθε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στις 18 Ιουλίου 1926 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και σχεδόν συγχρόνως αρχιμανδρίτης με το όνομα Φιλόθεος και τοποθετήθηκε προϊστάμενος του Ναού του Αγίου Ανδρέου στην πόλη South Bend της Πολιτείας της Ινδιάνας, ενώ ανέλαβε τη διεύθυνση του εκεί Ελληνικού Σχολείου. Στην Αμερική ο Μιχαήλ κλήθηκε να υπηρετήσει πλησίον του επισκόπου Σικάγου Φιλαρέτου. Η προσφορά του στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αμερικής άρχισε το 1924 και έληξε με την εκλογή του σε επίσκοπο Ιεράς και Σητείας το 1936.
Ο Φιλόθεος Α΄, κατά κόσμον Μιχαήλ Μαζοκοπάκης, απεδήμησεν το 1960 και ετάφη στην έδρα της επαρχίας του, την Ιεράπετρα
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ....
Κοινός τραπεζικός λογαριασμός: Δικαιώματα συνδικαιούχων και κληρονόμων
Γράφει η Αναστασία Μήλιου, Δικηγόρος*
Στις τραπεζικής καταθέσεις όπου υπάρχουν δύο ή περισσότεροι δικαιούχοι σε έναν τραπεζικό λογαριασμό ισχύει μια ιδιαίτερη σχέση μεταξύ των συνδικαιούχων και της τράπεζας.
Σε περίπτωση χρηματικής κατάθεσης σε κοινό λογαριασμό στο όνομα του ίδιου του καταθέτη και τρίτου ή τρίτων παράγεται, ανεξαρτήτως του εάν τα χρήματα που κατατέθηκαν ανήκαν σε όλους ή σε μερικούς υπέρ των οποίων έγινε η κατάθεση, ενεργητική σε ολόκληρο ενοχή μεταξύ του καταθέτη και του τρίτου αφενός και του δέκτη της κατάθεσης νομικού προσώπου (τράπεζας) αφετέρου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε κοινό τραπεζικό λογαριασμό που καταθέτει χρήματα ο ένας συνδικαιούχος, αν γίνει ανάληψη των χρημάτων της κατάθεσης (ολικώς ή μερικώς) από έναν από τους δικαιούχους είτε είναι αυτός που τα καταθέτει ή άλλος συνδικαιούχος να γίνεται εξ ιδίου δικαίου (δηλαδή ο αναλαμβάνων τα χρήματα αποκτά αυτομάτως δικαίωμα να προβεί σε αυτήν την πράξη), εάν δε αναληφθεί ολόκληρο το ποσό της χρηματικής κατάθεσης από έναν μόνο δικαιούχο, επέρχεται απόσβεση της απαίτησης καθ` ολοκληρία έναντι της Τράπεζας και ως προς τον άλλο, δηλ. τον μη αναλαβόντα δικαιούχο.
Με την κατάθεση δε σε κοινό λογαριασμό οι δικαιούχοι του λογαριασμού, ακόμη και αν δεν κατατέθηκαν δικά τους χρήματα, γίνονται συγκύριοι των χρημάτων του λογαριασμού, ανεξάρτητα από τον σκοπό της κατάθεσης, γι` αυτό και η ανάληψη των χρημάτων από οποιονδήποτε των δικαιούχων δεν συνιστά κλοπή ή υπεξαίρεση και κατ` επέκταση αδικοπραξία.
Ο δικαιούχος που δεν ανέλαβε χρήματα σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να ασκήσει αγωγή καθώς αποκτά εκ του νόμου απαίτηση, έναντι εκείνου που ανέλαβε ολόκληρη την κατάθεση, για την καταβολή ποσού ίσου προς το μισό της κατάθεσης, εκτός εάν από τη μεταξύ τους εσωτερική σχέση προκύπτει άλλη αναλογία ή δικαίωμα επί ολοκλήρου του ποσού.
Σε περίπτωση δε θανάτου ενός των καταθετών, το ποσό του τραπεζικού λογαριασμού στο οποίο είναι συνδικαιούχος δεν συμπεριλαμβάνεται στην κληρονομιαία περιουσία, δηλαδή τα χρήματα που έχει ένας κοινός τραπεζικός λογαριασμός δεν κληρονομούνται. Ο επιζών ή οι επιζήσαντες συνδικαιούχοι εξακολουθούν να είναι οι μόνοι δικαιούχοι του λογαριασμού. Κι αν συνδικαιούχος είναι μόνο ένας τότε αυτομάτως έχει το δικαίωμα να εισπράξει όλο το ποσό του λογαριασμού, ακόμα κι αν στην πραγματικότητα δεν του ανήκει. Σε τέτοια περίπτωση οι κληρονόμοι του αποβιώσαντος συνδικαιούχου δεν μπορούν να στραφούν κατά της τράπεζας για να διεκδικήσουν το κληρονομικό τους μερίδιο από τον κοινό λογαριασμό διότι διαφορετικά θα επερχόταν μεταβολή του προσώπου του καταθέτη χωρίς τη συγκατάθεση της (τράπεζας). Έτσι, οι κληρονόμοι του αποθανόντος, θα μπορούν να αξιώσουν από αυτόν το τμήμα εκείνο της κατάθεσης που αναλογεί στον δικαιοπάροχο τους με βάση τις εσωτερικές σχέσεις των καταθετών.
Αναστασία Χρ. Μήλιου
Δικηγόρος παρ’Εφέταις Αθηνών
Γράφει η Αναστασία Μήλιου, Δικηγόρος*
Στις τραπεζικής καταθέσεις όπου υπάρχουν δύο ή περισσότεροι δικαιούχοι σε έναν τραπεζικό λογαριασμό ισχύει μια ιδιαίτερη σχέση μεταξύ των συνδικαιούχων και της τράπεζας.
Σε περίπτωση χρηματικής κατάθεσης σε κοινό λογαριασμό στο όνομα του ίδιου του καταθέτη και τρίτου ή τρίτων παράγεται, ανεξαρτήτως του εάν τα χρήματα που κατατέθηκαν ανήκαν σε όλους ή σε μερικούς υπέρ των οποίων έγινε η κατάθεση, ενεργητική σε ολόκληρο ενοχή μεταξύ του καταθέτη και του τρίτου αφενός και του δέκτη της κατάθεσης νομικού προσώπου (τράπεζας) αφετέρου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε κοινό τραπεζικό λογαριασμό που καταθέτει χρήματα ο ένας συνδικαιούχος, αν γίνει ανάληψη των χρημάτων της κατάθεσης (ολικώς ή μερικώς) από έναν από τους δικαιούχους είτε είναι αυτός που τα καταθέτει ή άλλος συνδικαιούχος να γίνεται εξ ιδίου δικαίου (δηλαδή ο αναλαμβάνων τα χρήματα αποκτά αυτομάτως δικαίωμα να προβεί σε αυτήν την πράξη), εάν δε αναληφθεί ολόκληρο το ποσό της χρηματικής κατάθεσης από έναν μόνο δικαιούχο, επέρχεται απόσβεση της απαίτησης καθ` ολοκληρία έναντι της Τράπεζας και ως προς τον άλλο, δηλ. τον μη αναλαβόντα δικαιούχο.
Με την κατάθεση δε σε κοινό λογαριασμό οι δικαιούχοι του λογαριασμού, ακόμη και αν δεν κατατέθηκαν δικά τους χρήματα, γίνονται συγκύριοι των χρημάτων του λογαριασμού, ανεξάρτητα από τον σκοπό της κατάθεσης, γι` αυτό και η ανάληψη των χρημάτων από οποιονδήποτε των δικαιούχων δεν συνιστά κλοπή ή υπεξαίρεση και κατ` επέκταση αδικοπραξία.
Ο δικαιούχος που δεν ανέλαβε χρήματα σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να ασκήσει αγωγή καθώς αποκτά εκ του νόμου απαίτηση, έναντι εκείνου που ανέλαβε ολόκληρη την κατάθεση, για την καταβολή ποσού ίσου προς το μισό της κατάθεσης, εκτός εάν από τη μεταξύ τους εσωτερική σχέση προκύπτει άλλη αναλογία ή δικαίωμα επί ολοκλήρου του ποσού.
Σε περίπτωση δε θανάτου ενός των καταθετών, το ποσό του τραπεζικού λογαριασμού στο οποίο είναι συνδικαιούχος δεν συμπεριλαμβάνεται στην κληρονομιαία περιουσία, δηλαδή τα χρήματα που έχει ένας κοινός τραπεζικός λογαριασμός δεν κληρονομούνται. Ο επιζών ή οι επιζήσαντες συνδικαιούχοι εξακολουθούν να είναι οι μόνοι δικαιούχοι του λογαριασμού. Κι αν συνδικαιούχος είναι μόνο ένας τότε αυτομάτως έχει το δικαίωμα να εισπράξει όλο το ποσό του λογαριασμού, ακόμα κι αν στην πραγματικότητα δεν του ανήκει. Σε τέτοια περίπτωση οι κληρονόμοι του αποβιώσαντος συνδικαιούχου δεν μπορούν να στραφούν κατά της τράπεζας για να διεκδικήσουν το κληρονομικό τους μερίδιο από τον κοινό λογαριασμό διότι διαφορετικά θα επερχόταν μεταβολή του προσώπου του καταθέτη χωρίς τη συγκατάθεση της (τράπεζας). Έτσι, οι κληρονόμοι του αποθανόντος, θα μπορούν να αξιώσουν από αυτόν το τμήμα εκείνο της κατάθεσης που αναλογεί στον δικαιοπάροχο τους με βάση τις εσωτερικές σχέσεις των καταθετών.
Αναστασία Χρ. Μήλιου
Δικηγόρος παρ’Εφέταις Αθηνών
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)