Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΜΕΤΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΤΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ

 ο ναυάγιο υπάρχει εκεί απο τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο αλλά έγινε γνωστό παγκοσμίως απο τον Michael James Bendon είναι παθιασμένο αρχαιολόγος και ερευνητή. Τα τελευταία 30 χρόνια έχει εργαστεί σε πολλές ανασκαφές γύρω από τη Μεσόγειο, στο Ισραήλ, την Αίγυπτο και την Πορτογαλία, ενώ συμμετείχε με την Δρ Ελπίδα Χατζηδάκη στην ανασκαφή της ελληνιστικής λιμενικής πόλης Φαλάσαρνα το 2008. Τυχαία ο Μιχαήλ πήγε για κολύμβηση κάτω από τον αρχαιολογικό χώρο και εκεί είδε το ναυάγιο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. 
Με τη βοήθεια της Ελπίδας Χατζηδάκη, του Μιχαήλ Μάρντερ και της Νίκης Μάρντερ διεξήχθησαν έρευνες γύρω από τα σύγχρονα χωριά Φαλάσαρνα και Πλάτανο, όπου βρέθηκε ένας πραγματικός μάρτυρας του βομβαρδισμού του πρώτου σκάφους. Με τη βοήθεια αυτού του τοπικού άνδρα, του Γιώργου Κατζουράκη, εντοπίστηκε η θέση ενός άλλου από τα ναυάγια. Ένας άλλος ντόπιος, Γιώργος Γιωργιλάκης, έδωσε πληροφορίες σχετικά με τα σκάφη και τη γερμανική κατοχή της περιοχής. Οι κάτοικοι του Πλάτανου ήταν πρόθυμοι να βοηθήσουν στην έρευνα γιατί είναι μέρος της κληρονομιάς τους. Σε αυτό μεγάλη συμβολή έπαιξε η αρχαιολόγος Ελπίδα Χατζηδάκη που έκανε την διερμηνέα στις πολλές ερωτήσεις μου.
Η έρευνα συνεχίστηκε με ερωτήσεις και προς τις Βρετανικές, Αυστραλιανές, Νέας Ζηλανδίας και Γερμανικές Στρατιωτικές Αρχές αλλά δεν έφεραν αποτέλεσμα κάνοντας την ιστορία όλο και πιο ενδιαφέρουσα. 
Με τα χρόνια, με τη βοήθεια πολλών φίλων και συνεργατών στην Κρήτη και την Αγγλία, αποδείχτηκε οτι το ναυάγιο ήταν το Tank Landing Craft Mk1, το οποίο ήταν πρωτότυπο σκάφος που δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στην Ανατολική Μεσόγειο το 1941. Παρά την αποφασιστική υποστήριξη που παρείχαν τα σκάφη αυτά στις μεσογειακές εκστρατείες, κανείς δεν φαινόταν να ξέρει τι έγινε και πως ναυάγησε. Ήταν μαζί με του Μπάλου ένας ξεχασμένος στόλος. 
Το 2010, ο Michael ήρθε σε επαφή με τον John Sutton μέσω μιας τυχαίας ερώτησης που δημοσιεύτηκε σε φόρουμ του διαδικτύου. Εβδομήντα χρόνια νωρίτερα ο Ιωάννης ήταν ο διοικητής της επιχείρησης και συμφώνησε να πει την ιστορία του ως διοικητής των σκαφών αυτών. 
Η έρευνα συνεχίζεται 
Πάντως ο Michael James Bendon έχει γράψει ένα δοκίμιο για το ναυάγιο αλλά έχει τυπώσει και ένα λεύκωμα με τα ναυάγια του 2ου παγκοσμίου πολέμου στα Αγγλικά και τα δυο.

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΚΑΙ Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΤΖΑΝΑΚΑΚΗ

Mε μια μικρή καθυστέρηση ξεκίνησαν τα έργα της προσωρινής ανάπλασης στην πλατεία Τζανακάκη. Οι οδηγοί ας  κινούνται προσεχτικά για να μην έχουμε και τίποτα απρόοπτα. Φυσικά δεν νομίζω οτι θα αλλάξει και κάτι απλά αν μπουν ακριβώς εκεί που πρέπει τα κρασπεδορείθρια θα χαθούν πάλι κάμποσες θέσεις στάθμευσης οι οποίες θα μεταφερθούν στα στενά δεξιά αριστερά και πάνω στα πεζοδρόμια, μιας και ο χώρος στάθμευσης χαμηλά προς την θάλασσα δεν είναι ούτε θα γίνει ποτέ βολικός για κανένα, μεσήλικα ή μη λόγω ...ανηφόρας.
Πάντως έπρεπε να γίνει η τοποθέτηση των κρασπέδων αφού έχει παρθεί η απόφαση και δεν ήταν καλό να μένουν εκεί στην μέση αφού αποτελούν φωτογραφικό στόχο.
Ας ελπίσουμε οτι τα πράγματα θα φτιάξουν με την διαμόρφωση αυτή .... μιας και κάθε βράδυ το πρόβλημα ήταν πολύ ...ορατό και η πλατεία να πάρει αυτό που της πρέπει.

ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ ΛΕΝΕ

Μέσο όρος χρόνου ενός τουριστικού λεωφορείου απο τα Λύκεια ως και το Λιμάνι είναι γύρω στα 20 λεπτά, τώρα, τις πρωινές ώρες και όχι κατακαλόκαιρο. Αυτό (δεν) ξέρω που οφείλεται αλλά το θέμα είναι οτι οι οδηγοί, οι ξεναγοί, που μεταφέρουν τους επισκέπτες στην περιοχή μας με τα λεωφορεία και ανήκουν στο παγκρήτιο σωματείο οδηγών τουριστικών λεωφορείων "ΕΡΜΗΣ" με έδρα το Ηράκλειο (έφτασε η χάρη μας και εκεί) έκαναν επίσκεψη στον Διοικητή του Α.Τ Κισάμου και του είπαν το χρόνιο πρόβλημα τους. 
Η διαβεβαίωση του διοικητή ήταν οτι εντός των ημερών θα ξεκινήσουν οι πεζές περιπολίες στην Ηρώων Πολυτεχνείου (μακάρι να πήγαιναν και αλλού) και θα εφαρμοστεί ο νόμος των πινακίδων που απαγορεύει την στάθμευση τους μονούς ή ζυγούς μήνες απο την μια πλευρά του μοναδικού μας δρόμου.
Άντε να δούμε τώρα που θα παρκάρουν τα αυτοκίνητα που θα φύγουν και απο την μια πλευρά της Ηρώων Πολυτεχνείου (Ήρωες θα γίνονται οι οδηγοί για να βρουν πάρκινγκ).

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

 Η νεολαία του Καστελιού κάνει μπάνιο στο Τελωνείο, πριν απο 60 χρόνια. Για την ιστορία απλά αναφέρω μόνο τα επίθετα και απ΄όσους θυμάμαι. 
Από αριστερά Ξηρουχάκης, Πατερομιχελάκης, Σκουνάκης, Κακαουνάκης, Δεσποτάκης, Σγουρός, Καρτσωνάκης, Χοχλάκης, Μυλωνάκης.
Αυτός με το σωσίβιο ο Νώντας Πατερομιχελάκης, και ο αριστερά όρθιος ο Μανώλης Πατερομιχελάκης

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

7 ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΓΙΑ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΥΣ

2η Κάμπος Ιναχωρίου - Πλατανάκια
Ο δρόμος (κόκκινη διαδρομή) ξεκινάει λόγο πριν το πανέμορφο χωριό Κάμπος. Ενώ το καταπράσινο φαράγγι (κίτρινη διαδρομή) που καταλήγει στα Πλατανάκια ξεκινάει λίγο δυτικά του χωριού. Όλο το φαράγγι διασχίζει μονοπάτι που είναι δίπλα στο ποτάμι το οποίο τρέχει νερό όλο το χρόνο. Σε ορισμένα σημεία το μονοπάτι ήταν φτιαγμένο απο κάποιο πρόγραμμα του τότε δήμου Ιναχωρίου. Στα τοιχώματα του φαραγγιού που είναι κάθετα υπάρχουν φωλιές γυπαετών.
Το ποτάμι οι ντόπιοι το λένε Μεσοχωριανό και το βουνό Κουτρούλη που έχει ύψος 1071 μ. Στα μέσα της διαδρομής συναντάμε την εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης που είναι κτισμένη δίπλα σε ένα βράχο που μοσχοβολά απο δίκταμο. Την έκτισαν οι χωριανοί με πρωτομάστορα τον Θοδωρή Μαρκάκη το 1934 κουβαλώντας όλα τα υλικά στις πλάτες τους. Μετά την εκκλησία συναντάμε ένα εγκαταλελειμμένο χωριό, ενώ είναι πρωτόγνωρο οτι σ' όλη την κακοτράχηλη περιοχή καλλιεργούσαν στάρι όπου φαίνονται πεντακάθαρα τα αλώνια.
Στο τέλος της διαδρομής ένα μπάνιο είναι οτι πρέπει σε μια παραλία που θα είσαστε σίγουροι μόνοι.
Αξίζει να πάτε με τα πόδια.

Τρίτη 6 Ιουνίου 2017

ΦΩΤΙΑ .....

Ενοικιαστικό έγινε παρανάλωμα πυρός λίγο μετά το Έλος ενώ κινούταν. Οι επιβαίνοντες δυο τουρίστες είναι καλά στην υγεία τους.
 Στο σημείο σπεύδουν δυο οχήματα απο την Κίσαμο με 4 άντρες και ένα απο Κάνδανο για το φόβο μην επεκταθεί η φωτιά στο δάσος. 

ΑΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΙΣΑΜΟΥ

Κύριε δήμαρχε,
Παρατηρώ ότι πέρασε μια εβδομάδα για να εκδώσετε αυτή την ανακοίνωση, ενώ κατά τα άλλα εκδίδετε καθημερινά ανακοινώσεις επί παντός επιστητού.
Για τον «Σύμβουλο επικοινωνίας του Δήμου Κισάμου» μάθαμε λοιπόν ότι είναι ο κ. Φουντουλάκης Βασίλης. Δεν γνωρίζαμε το όνομά του (δεν υπήρξε ως τώρα σχετική ανακοίνωση), ούτε γνωρίζαμε την σχετική απόφαση δημάρχου την οποία πρέπει να μας κοινοποιήσετε, ενώ παρατηρώ ότι δεν αναφέρεστε στις αμοιβές του. Επί τοις ουσίας, εγώ δεν είπα ποτέ ότι ο άνθρωπος δεν κάνει καλά την δουλειά του, είπα πως ουσιαστικά δεν έχει δουλειά να κάνει. Βλέπετε, εγώ νομίζω ότι πρώτα παράγουμε έργο και μετά αν θέλουμε προσλαμβάνουμε και δημοσιογράφο να το προβάλλει. Εσείς προσλαμβάνετε δημοσιογράφο και περιμένετε να έρθουν τα έργα. Είναι προφανές ότι έχουμε διαφορετικές προτεραιότητες.
Για τα πολλά και αναλυτικά που παρέθεσα για τον ΒΟΑΚ είναι προφανές ότι δεν μπορείτε να απαντήσετε. Και πως θα μπορούσατε άλλωστε αφού δείχνετε πως ούτε το θέμα δεν γνωρίζετε.
Από την ανακοίνωσή σας μπορεί να συμπεράνει κανείς ότι συμφωνείτε απόλυτα με το να γίνει αναβαθμισμένος δρόμος μόνο στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και για την Κίσαμο βλέπουμε στο μέλλον. Εγώ αντίθετα πιστεύω ότι ο αυτοκινητόδρομος πρέπει να φτάσει ως την Κίσαμο (τώρα που θα κατασκευαστεί στην Κρήτη, όχι μετά από δεκαετίες) και γι’ αυτό πάλευα όσο ήμουν δήμαρχος. Τώρα όμως που δρομολογείται το έργο για όλη την Κρήτη, εσείς είσαστε ο δήμαρχος και έχετε άλλο όραμα όπως καταλαβαίνουμε. Όσο για την μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού πρέπει να καταλάβετε ότι είναι ανεξάρτητη από το έργο που προωθείται για να χρηματοδοτηθεί άμεσα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Έτσι εμείς περνάμε σε δεύτερη ή σε τρίτη ταχύτητα. Δεν είμαι σίγουρος αν τα έχετε καταλάβει όλα αυτά, ή αν πράγματι δεν έχετε πάρει είδηση τι συμβαίνει. Ούτε κατάλαβα τις εννοείτε σχετικά με την Παράκαμψη Κισάμου.
Όσο για τον κόμβο «καρμανιόλα» του Δραπανιά όπως λέτε, σας ενημερώνω ότι ονομάζετε κόμβος οδικής ασφάλειας και σήμερα ο ΟΑΚ σε συνεργασία και με τον Περιφερειάρχη προχωρά σε μελέτες οδικής ασφάλειας που θα περιλαμβάνουν πλήθος τέτοιων ακριβώς κόμβων, οι οποίοι θα κατασκευαστούν σύντομα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Απλά στον Δραπανιά καταφέραμε και κατασκευάσαμε νωρίτερα από τους άλλους ένα τέτοιο κόμβο. Αν δεν το γνωρίζετε, ρωτήστε περί του θέματος τον αρμόδιο διευθυντή κ. Αγαπάκη να ενημερωθείτε. Και φυσικά, άλλο οι κόμβοι οδικής ασφάλειας του σημερινού προβληματικού ΒΟΑΚ και άλλο ο νέος αυτοκινητόδρομος που σχεδιάζεται να γίνει ανατολικότερα των Χανίων όπως προανέφερα. Κρίμα.
Μυλωνάκης Γεώργιος
πρώην Δήμαρχος Κισάμου
επικεφαλής μείζονος αντιπολίτευσης

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ "ΠΕΡΙ ΒΟΑΚ" και "ΠΕΡΙ ΔΕΛΤΙΩΝ ΤΥΠΟΥ"

Με έκπληξη διαβάσαμε, την περασμένη Δευτέρα (29/5) και Τετάρτη (31/5), τις ανακοινώσεις του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Κισάμου και πρώην Δημάρχου, κυρίου Γιώργου Μυλωνάκη, όπου αφενός, ψέγει την νυν Δημοτική αρχή Κισάμου, πως το τελευταίο διάστημα επιδιώκει να προβάλλει (οργανωμένα και στοχευμένα) τις δράσεις της και τις πρωτοβουλίες της, ανοίγοντας ένα νέο δίαυλο επικοινωνίας με τα ΜΜΕ και ευρύτερα, με τον κόσμο των Χανίων και της Κρήτης, αφετέρου τοποθετείται για τον ΒΟΑΚ, παρερμηνεύοντας τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΚ, Φώτη Καζάση.
 Σε ότι αφορά τον ΒΟΑΚ, να σας τονίσουμε κύριε Μυλωνάκη ότι με ασυναρτησίες και φαντασιώσεις δεν πρόκειται να κερδίσετε τίποτα, ούτε καν τις εντυπώσεις. 
 Η Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ περιλαμβάνει όλη την Κρήτη, από το Λασίθι μέχρι και την Κίσαμο. Εμείς υποστηρίξαμε, εξ αρχής, την πρόταση του Περιφερειάρχη Κρήτης. Αυτό είναι το δεδομένο.
 Τώρα λοιπόν, από τη μία μας εγκαλείτε γιατί υποστηρίξαμε την πρόταση του Περιφερειάρχη και την ίδια στιγμή, δηλώνετε ότι έχετε εμπιστοσύνη στον κύριο Περιφερειάρχη, ότι δηλαδή εργάζεται για το καλό του τόπου μας (και εγώ σε αυτή τη δεύτερη εκδοχή σας, είμαι ο κακός). 
 Επιπλέον, ζητάτε να προχωρήσει η "παγωμένη μελέτη" της παράκαμψης Κισάμου, που είναι αντίθετη με αυτό που επιδιώκετε γενικά. Στην πράξη όμως ξέρετε τι κάνατε 8 χρόνια ως Δήμαρχος; Κατασκευάσατε έναν ισόπεδο μονόπλευρο κόμβο (καρμανιόλα), στη μέση της διαδρομής Νωπήγεια-Κίσαμος. Αυτή είναι η αναπτυξιακή σας πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ. 
 Όσον αφορά τέλος τις δηλώσεις του κυρίου Καζάση; Καλό θα ήταν να ρωτήσετε τον ίδιο για αυτές.
 Στο θέμα των συνεχών δελτίων τύπου, κύριε Μυλωνάκη, φαίνεται ότι σας ενοχλεί πολύ... Σας ενοχλεί η διαρκής ενημέρωση που υπάρχει προς τους πολίτες; Για αυτό το λόγο λοιπόν, κόπτεστε να βγάζετε και εσείς, συνεχώς, δελτία τύπου (τον τελευταίο καιρό μάλιστα), περισσότερα από εμάς; Επιδιώκουμε να κάνουμε την Κίσαμο, περισσότερο εξωστρεφή, γεγονός που μάλλον δεν σας αρέσει γιατί είχατε συνηθίσει σε άλλου είδους, νοοτροπία και φιλοσοφία.
 Επειδή επίσης αναφερθήκατε γενικά και αόριστα για τους συνεργάτες μου, να σας πληροφορήσω ξανά (αν και το γνωρίζετε) ότι ο Σύμβουλος επικοινωνίας του Δήμου Κισάμου είναι ο κ. Φουντουλάκης Βασίλης, με επιστημονική κατάρτιση και πολυετή εμπειρία στο χώρο, για τον οποίο μάλιστα υπάρχει συγκεκριμένη απόφαση Δημάρχου. Συνεπώς, τίποτα δεν είναι κρυφό ούτε μεμπτό. 
 Στον αντίποδα, εσείς, δεν γνωρίζουμε, ποιους έχετε συνεργάτες επικοινωνίας, αφού τον τελευταίο καιρό έχετε βγάλει στη δημοσιότητα ένα σωρό ανακοινώσεις, οι οποίες μάλιστα, έχουν σκοπό τη δημιουργία (και μόνο) εντυπώσεων και στερούνται ουσίας (όπως αποδείχθηκε με την τελευταία σας "περί ΒΟΑΚ"). 
 Προφανώς λοιπόν, οι δικές σας ανακοινώσεις αποτελούν "περίγελο" και καλό θα ήταν να μη βάζετε αυθαίρετα την υπογραφή σας σε κάθε κείμενο (ως δήλωσή σας) που συντάσσουν οι συνεργάτες σας, γιατί εκτίθεστε περισσότερο...
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

H Τοπική κοινότητα Δραπανιά καθώς και η Ενορία Αγίου Νικολάου ευχαριστούν το Δήμο Κισάμου, και τον δήμαρχο προσωπικά για την παραχώρηση αίθουσας στο πρώην Δημαρχείο Μηθύμνης για την λειτουργία του χοροδιδασκαλείου κρητικών χορών.
Τα μέλη της κοινότητας.
Τα μέλη της Ενορίας.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Ευχές στους μαθητές με αφορμή την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων
Καλή επιτυχία και καλή πρόοδο στους μαθητές και στις μαθήτριες του Δήμου Κισάμου, αλλά και ευρύτερα των Χανίων και της Κρήτης, ενόψει της έναρξης των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Τους ευχόμαστε, οι κόποι ολόκληρης της φετινής χρονιάς, αλλά και εκείνων που προηγήθηκαν, να φέρουν καρπούς, τονίζοντάς τους ωστόσο, ότι οι Πανελλήνιες εξετάσεις δεν αποτελούν τη μοναδική ευκαιρία στη ζωή τους.
Τέλος, να ευχηθούμε στους γονείς των παιδιών "καλή δύναμη" και να δουν τα παιδιά τους, όπως επιθυμούν.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ

Ε4 Η ΣΤΡΑΤΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Σχετικά με την χθεσινή διάσωση ...και τους πηγαίους τίτλους των ΜΜΕ των Χανίων, "χάθηκαν τουρίστες στο Ε4 μονοπάτι", στο Ευρωπαϊκό μονοπάτι καλό είναι να μάθουν απο που περνά και που καταλήγει το Ε4.
Ξεκινάει απο το Γιβρατάλ και αφού περιπλανηθεί στην νότιο Ευρώπη φτάνει Ελλάδα καταλήγει Γύθειο και από εκεί συνεχίζει νοητά στο Καστέλλι Κισάμου.
Από το σημείο αυτό αρχίζει το κρητικό τμήμα του Ε4, κατεβαίνει προς την Ελαφόνησο, διασχίζει όλη τη Κρήτη (σε δυο τμήματα της διαδρομής χωρίζεται σε δύο κλάδους που ξαναενώνονται) και αφού φτάσει ως την Κάτω Ζάκρο, ανεβαίνει πάλι προς τον Βορρά και καταλήγει στην περιοχή της Σητείας. Στη Σούγια, το μονοπάτι διακλαδίζεται σε βόρειο και νότιο τμήμα. Το βόρειο τμήμα είναι καθαρά αλπικό και οι περιπατητές πρέπει να έχουν την απαραίτητη εμπειρία. Το νότιο τμήμα, στη νότια ακτή του νησιού, είναι πολύ τραχύ σε αρκετά σημεία, λόγω των κρητικών βράχων. Το μήκος κάθε κλάδου είναι περίπου 320 χλμ. και χρειάζονται τρεις εβδομάδες για τη διάσχισή του. Δίνει την δυνατότητα στους περιπατητές να γνωρίσουν την άγνωστη Κρητική φύση, μιας και περνά από παλιά μονοπάτια, οικισμούς, μοναστήρια και βέβαια από τα ψηλά βουνά της Κρήτης.

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ;

Την επόμενη Κυριακή ο Κισσαμικός, ο βαθμολογικά αδιάφορος, κλείνει μια χρονιά που ήταν πολύ δύσκολη .. για τους διοικούντες, για τους φιλάθλους και γενικά σε όσους τον αγαπούν πραγματικά. Μια χρονιά που ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς και με αποτελέσματα που τον καθιέρωσαν στα ποδοσφαιρικά σαλόνια, με Πανιώνιο και Παναθηναϊκό στο κύπελλο, αλλά στην πορεία του πρωταθλήματος αγκομαχώντας καταφέραμε να σωθεί, αφού καρδιοκτύπησε διοικούντες και μη. 
Σώσαμε την χρονιά για να ξαναπαίξουμε στην δεύτερη σε τάξη κατηγορία της χώρας..... αλλά το ερώτημα είναι άλλο. Έπρεπε να σωθούμε; Είναι ανάγκη να ξαναπεράσουμε όλα αυτά που περνάμε τα τελευταία δυο χρόνια; Μια ομάδα δίχως έδρα, δίχως πόλη, δίχως φιλάθλους, δίχως καμιά στήριξη; Αξίζει; Εγώ λέω οτι δεν αξίζει για όλους αυτούς τους λόγους και κάποιους παραπάνω..
Η ομάδα δεν μπορεί να παίζει στην Β' κατηγορία και αυτό το ξέρουν όλοι... απλά δεν θέλουν ακόμα να το πιστέψουν, όχι οτι δεν έχει την δύναμη η διοίκηση, αλλά απλά δεν γίνεται μια επαγγελματική ομάδα, μια ανώνυμη εταιρεία να μην είναι κερδοφόρα. 
Άρα το καλύτερο για αυτήν την ομάδα είναι να γυρίσει σπίτι της, στην πόλη της, με χαμηλότερο μπάτζετ, με δικά της παιδιά, με αξιοποίηση των Ακαδημιών και δημιουργίας μιας νέας ομάδας που θα έχει γήπεδο και κόσμο. Πως το καταφέρνει;  Ή φτιάχνουμε ένα γήπεδο ή γυρίζουμε την ομάδα στην Γ' Εθνική που δεν χρειάζονται και πολλά λούσα.
Απλά τα πράγματα και με τις συνθήκες που υπάρχουν στον νομό σήμερα, Πλατανιάς κυνηγημένος, Α.Ο Χανιά υπό διάλυση... τα σαΐνια θα μας πλευρίσουν λίαν συντόμως για συνένωση.... όμως αυτό δεν το αντέχουμε όσοι αγαπάμε την ομάδα, οπότε καλό είναι να γυρίσουμε εκεί που μας παίρνει και μπορούμε να κάνουμε και πρωταθλητισμό, και μάλλον ανήκουμε. 
Αυτά.

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ

Το αποβατικό του δευτέρου παγκοσμίου, που είναι πλέον διαλυμένο και απο τον καιρό, κτυπήθηκε από γερμανικό Junkers Ju 87 Stuka, με οβίδες των 1000 lb. Πρόκειται για το δεύτερο πιο γνωστό ναυάγιο μετά από αυτό των Μπάλου που είναι και σε καλύτερη κατάσταση. Βρίσκεται στον μικρό κόλπο δίπλα απο τα αρχαία και εως και πριν κάμποσα χρόνια φαινόταν και απ΄έξω. Αποτελεί πόλο έλξης για τις σχολές κατάδυσης.
Οι φωτογραφίες είναι απο την προσωπική συλλογή της Ερμιόνης Σαπουνάκη.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Πολιτεία ή χωρίο; 

ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΤΗΝ ΡΟΚΚΑ

Την επόμενη Τετάρτη 7 Ιουνίου στις 20:00 στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Κεράς προσκαλούμε τους συλλόγους και τούς φορείς της ευρύτερης περιοχής της Κισάμου, να συζητήσουμε και να τούς παρουσιάζουμε τον σχεδιασμό και το νέο μας ιστότοπο των Γιορτών Ρόκκας!

Εκπλήξεις μας ετοιμάζουν στα ανατολικά του δήμου μας, μάλιστα αν διαβάζουμε καλά και τον τίτλο τότε η αγωνία μεγαλώνει.... Γιορτές. Για να δούμε στις φετινές εκδηλώσεις τι εκπλήξεις υπάρχουν;

ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ (ΜΕ ΑΓΟΡΑΙΟ) ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

 1974 Νταντινάκης
1974 Χαλκιαδάκης
 1975 Κατσικανδαράκης
1976 Κοντοπυράκης
Φυσικά υπήρχαν ακόμα ο Παπαδάκης Γιώργος,  ο Μπαριωτάκης Μιχάλης, ο Ψωματάκης Βασίλης και ο Κοντοπυρακης Γιάννης, που δεν βρήκα φωτογραφία τους. Οι τρεις πρώτοι μαζί με τον Κατσικανδαράκη είχαν πιάτσα στην Σκαλίδη έξω απο την εκκλησία του Μιχαήλ Αρχαγγέλου.

ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ TA XAΛΙΑ ΜΑΣ

Καλό είναι τώρα που ξεκινάει η τουριστική κίνηση να πάρουν κάποιοι τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΚ, αλλά κάμποσους απο την περιφέρεια και να κάνουν μια απογευματινή βόλτα προς την Κίσαμο, απο το Κολυμπάρι ως και τα Φαλάσαρνα... να διαπιστώσουν τον φόρτο των αντίθετα ερχομένων αυτοκινήτων, από τις 18.00 ως και 21.00. Να δουν με τα μάτια τους τους κόμβους μας, τις διαγραμμίσεις, τα δέντρα και τα μπάζα στις άκρες του δρόμου και μετά να κάτσουν να σκεφτούν αν ο δρόμος είναι τελειωμένος ή μήπως δεν έχει αρχίσει να κατασκευάζεται ακόμα. Θεωρώ το κομμάτι Κολυμπάρι -Νοπήγεια είναι το δυσκολότερο στο υποτιθέμενο τελειωμένο ΒΟΑΚ και μάλιστα σε πολλά σημεία η κατάσταση του είναι τραγική.
Ένα κομμάτι δρόμου που ακόμα δεν ξέρουμε ποιος έχει την ευθύνη του....

Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017

ΧΑΘΗΚΑΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΜΠΑΛΟ ΚΑΙ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ

Ζευγάρι Ιταλών έχει χαθεί στο δυσκολότερο μονοπάτι της περιοχής μας Φαλάσαρνα -Μπάλος. Η πυροσβεστική με τρία άτομα έχει ήδη ξεκινήσει την προσπάθεια εντοπισμού τους μιας και η γυναίκα είχε λιποθυμικές τάσεις και αυτήν την ώρα δεν έχουν και σήμα στο κινητό. Ας ελπίσουμε οτι όλα θα πάνε καλά ....
Λίγο μετά τις 8.20 οι Ιταλοί βρέθηκαν απο τους πυροσβέστες, 2 ώρες νότια του Μπάλου, στο δύσκολο κομμάτι του μονοπατιού με συμπτώματα ηλίασης. Αυτήν την ώρα επιστρέφουν όλοι στον Μπάλο και απο εκεί θα μεταφερθούν στο Κέντρο Υγείας Κισάμου.