Ο R.BEHAEDDIN γεννήθηκε στην Τουρκία. Πατέρας του ήταν ο Ραχμή Εφέντης, που καταγόταν από τη Σώκια της Μικράς Ασίας. Ο Ραχμή Εφέντης απέκτησε με τη σύζυγό του έξη παιδιά, δύο αγόρια και τέσσερα κορίτσια. Το πρώτο παιδί της οικογένειας ήταν ο Μπεχαεντίν και ακολουθούσαν ο Τζελάλ, η Ιναγέτ, η Ιχσάν, η Ισμέτ και τελευταία η Νιμέτ. Ο Ρ. Μπεχαεντίν διετέλεσε αξιωματικός του Τουρκικού Στρατού και για ένα διάστημα υπηρέτησε στη Συρία. Αργότερα πήγε στην Κύπρο, όπου έμεινε για πολύ λίγο. Φεύγοντας πέρασε από την Κω, όπου αποθανάτισε τον Πλάτανο του Ιπποκράτη και λίγο αργότερα τον βρίσκουμε εγκατεστημένο στην Κρήτη..
Στην Κρήτη έζησε και άσκησε το επάγγελμα του φωτογράφου για αρκετά χρόνια, οι ντόπιοι τον φώναζαν χαϊδευτικά Μπεχά, έχοντας κατά κάποιο τρόπο εξελληνίσει και σμικρίνει το όνομά του. Ο ίδιος υπέγραφε πάντα Βεχαεδίν. Έμαθε τη φωτογραφική τέχνη στα Χανιά από τον Salin Zeki και διέτρεχε το νησί με ένα άλογο όπου φωτογράφιζε ό,τι θεωρούσε αξιόλογο. Από τις φωτογραφίες αυτές επέλεγε αυστηρά όσες πίστευε πως “όφειλε” να παρουσιάσει ξεχωριστά και τις τύπωνε σε κάρτες. Προσπαθούσε, οι επιλογές του, να καλύπτουν και τα θέματα του συνόλου των φωτογραφιών του: Απόψεις πόλεων και χωριών της Κρήτης. Μνημεία και αρχαιότητες. Παρελάσεις, τελετές θρησκευτικές και πολιτικές. Προσωπικότητες της εποχής. Λαογραφικά θέματα. Οικογενειακές στιγμές κλπ., που αποτυπώνουν όλες τις όψεις της εποχής.
Στην Κρήτη έζησε και άσκησε το επάγγελμα του φωτογράφου για αρκετά χρόνια, οι ντόπιοι τον φώναζαν χαϊδευτικά Μπεχά, έχοντας κατά κάποιο τρόπο εξελληνίσει και σμικρίνει το όνομά του. Ο ίδιος υπέγραφε πάντα Βεχαεδίν. Έμαθε τη φωτογραφική τέχνη στα Χανιά από τον Salin Zeki και διέτρεχε το νησί με ένα άλογο όπου φωτογράφιζε ό,τι θεωρούσε αξιόλογο. Από τις φωτογραφίες αυτές επέλεγε αυστηρά όσες πίστευε πως “όφειλε” να παρουσιάσει ξεχωριστά και τις τύπωνε σε κάρτες. Προσπαθούσε, οι επιλογές του, να καλύπτουν και τα θέματα του συνόλου των φωτογραφιών του: Απόψεις πόλεων και χωριών της Κρήτης. Μνημεία και αρχαιότητες. Παρελάσεις, τελετές θρησκευτικές και πολιτικές. Προσωπικότητες της εποχής. Λαογραφικά θέματα. Οικογενειακές στιγμές κλπ., που αποτυπώνουν όλες τις όψεις της εποχής.
Στην Κρήτη θα μείνει μέχρι την ανταλλαγή των πληθυσμών, οπότε θα φύγει για την Κωνσταντινούπολη συνεχίζοντας να τραβά φωτογραφίες μέχρι τα γεράματά του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου