Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΟΑΚ .... ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑ

Η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης (ΟΑΚ), αναγνωρίζοντας την σημασία του βιβλίου, συνεχίζει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητές, στην Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος «Το Φως».
Το Σάββατο 30 Μάρτη θα πραγματοποιηθούν οι εξής δράσεις:
ΩΡΑ 10:30, θα πραγματοποιηθεί δράση για τους μικρούς αναγνώστες του Ιδρύματος, από την Δήμητρα Πενταράκη, Εμψυχώτρια – Συγγραφέα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, όπου φέτος, το κεντρικό μήνυμα, με τίτλο: «Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!», προέρχεται από το Εθνικό Τμήμα της Ιαπωνίας και συγκεκριμένα από την συγγραφέα Eiko Kadono. 
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τον κ. Ιωάννη Μουντογιαννάκη, Βιβλιοθηκονόμο της ΟΑΚ (τηλ. 28240 22500 – library@oac.gr).
ΩΡΑ 12:00, θα πραγματοποιηθεί η 5η συνάντηση των μελών της Λέσχης Φιλαναγνωσίας στη Βιβλιοθήκη της ΟΑΚ «Το Φως», με γενική θεματική: «Έλληνες και ξένοι πεζογράφοι με φόντο την Κρήτη». Σε αυτή την συνάντηση, θα συζητηθεί το βιβλίο της Μάρω Δούκα, με τίτλο: «Αθώοι  και φταίχτες». Γενάρης του 2002 στα Χανιά. Ένας ξένος περιπλανιέται στα παλιά. Τα κτίσματα, οι δρόμοι, οι τάφοι, τα γεγονότα. Αλλά το παρελθόν δεν είναι τόπος.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την κα Ανδρομάχη Χουρδάκη, Εκπαιδευτικό-Φιλόλογο-Συγγραφέα (τηλ. 6989919129) και τον κ. Ιωάννη Μουντογιαννάκη, Βιβλιοθηκονόμο της ΟΑΚ (τηλ. 28240 22500 – library@oac.gr).

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΘΩΡΑΚΙΣΕΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ;

Κισαμιτισσές και Κισαμίτες, θέσαμε από κοινού ολοι οι αντιπολιτευόμενοι δύο κρίσιμα ερωτήματα στους διοικούντες του Δήμου μας για το προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο. Τόσο η έναρξη εργασιών της μεγάλης τουριστικής επένδυσης στην θέση Λιβάδια, όσο και οι εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών από τις θεομηνίες του 2013 γίνονται χωρίς να υπάρχει το "μάτι" επίβλεψης των αρμόδιων του Δήμου μας ! Και τούτο διότι είμαστε ορφανοί τεχνικής υπηρεσίας και αδυνατούμε όχι μόνο να σχεδιάσουμε και να μελετήσουμε έργα, αλλά ακόμα και να επιβλέψουμε υπεύθυνα λύνοντας ή προλαμβάνοντας δυσάρεστες καταστάσεις.
Ο κ. Δήμαρχος διακονάται στις εξώπορτες της Περιφέρειας και των υπουργείων μπας και του δώσει κανένας άλλος θεσμικός σημασία. Ως πότε θα πορευόμαστε έτσι; Έχει την πολιτική βούληση να διορθώσει την ολιγωρία του που οδήγησε σε ουσιαστική διάλυση της τεχνικής μας υπηρεσίας;
Έχει το σθένος να πιέσει και να μας εγγυηθεί ότι μέχρι το τέλος της θητείας του θα διαθέτουμε στελεχωμένη και λειτουργική τεχνική υπηρεσία; Έχει αντιληφθεί ότι βαδίζουμε στο κενό;
Επιτέλους να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις σε όλους μας. Και αν δεν σέβεται εμάς, ας σεβαστεί τους ψηφοφόρους του.
Με εκτίμηση
Θεοδωρογλακης Θ. Μιχάλης, Δημοτικός Σύμβουλος Κισάμου

ΛΑΦΟΝΗΣΙ, 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1824- ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024


 ΕΛΑΦΟΝΗΣΙ, 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1824
Γιάντα ’ναι μαύρα τα βουνὰ κι οι κάμποι χλομιασμένοι; 
Γιάντα δεν τραγουδούν πουλιὰ στα Εννιὰ Χωριὰ στὰ δάση; 
Χαμηλὸ ήταν το νησάκι με χόρτα και θάμνα στην άμμο του κι η απόσταση από τη στεριά μικρή.
Όμως εκεί κατάφυγαν οι εφτακόσιοι άμαχοι προσδοκώντας το πέρασμα καραβιού. 
Μαζί τους και σαράντα αρματωμένοι. Σαν είδανε τους καβαλάρηδες του Χουσεΐνμπεη αντίκρυ τους τρομάξανε. 
Τό ’ξεραν πως η θάλασσα που τους εχώριζε ήτανε ρηχή. Οι σαράντα οπλοφόροι άντεξαν όσο μπορέσανε. 
Κι όταν το πρώτο άλογο προχώρησε, είδαν πως το νερὸ δεν έφτανε μηδ’ ως τις ρίζες των ποδιών του. Κι ήτανε ν’ απορεί κάθε ανθρωπος πώς το μικρὸ Ελαφονήσι που φαίνουνταν να πλέει στη θάλασσα σήκωνε τόσους πάνοπλους καβαλαρέους. Το θάνατο των άμαχων αρχίσανε πρώτα τ’ αλόγατα. Τα πέταλά τους θρυμματίζανε τα κεφαλάκια των παιδιών, τρυπούσαν τις κοιλιὲς των έγκυων γυναικών, συντρίβανε τις ραχοκοκκαλιὲς των γερόντων. Τα σπαθιὰ είχανε βγει από το θηκάρι τους. Με μια τους κίνηση κόβαν τα χέρια που απλώνουνταν προς τους σπαχήδες ικετευτικά, ανοίγανε στα δυο τα κεφάλια που κοιτάζανε τρομαγμένα κι αν κανένας κατέβαινε στη θάλασσα ένας στρατιώτης τον έπαιρνε από πίσω τον έφτανε και τον εμοίραζε στα δυο καθὼς τὸ κρεμασμένο αρνί του ο μακελάρης. Πόση ώρα να κράτησε ἡ σφαγή; Κι όταν τα εξακόσια γυναικόπαιδα κι οι γέροντες εκείτουνταν ασάλευτοι στην άμμο, οι καβαλάρηδες του Χουσεῒν μπήκανε πάλι στ’ άβαθο νερό πού ’χε απ’ το αίμα κοκκινίσει και βγήκαν στη στεριά. Μαζί τους έσερναν πάνω απο εκατὸ γυναίκες και παιδιὰ που η σπλαχνοσύνη τους έσωσε απο το θάνατο σίγουρο λάφυρο για σκλαβοπάζαρα. Ε
ν’ αεράκι πήρε να φυσά κι έπαιζε με τα ξέπλεκα μαλλιὰ των κορασίδων και με τα λευκά κρινάκια πού ’χανε γλιτώσει απ’ των αλόγων το πάτημα. Ήτανε μέρα της Λαμπρής.
 (Απὸ το βιβλίο του Γιώργη Μανουσάκη)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΣΤΙΣ 28-29 ΜΑΡΤΙΟΥ

για την ανάδειξη του «τίμιου» και ποιοτικού προϊόντος, ως τουριστικός και γαστρονομικός προορισμός

Θεματικό Εργαστήριο με τίτλο “Γαστρονομικές περιηγήσεις με πυξίδα τα τοπικά προϊόντα” πραγματοποιείται στα Χανιά την Πέμπτη 28 και την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024. 
Το θεματικό εργαστήριο, που περιλαμβάνει και περιήγηση σε πρότυπες επιχειρήσεις γαστρονομίας και τουρισμού, διοργανώνεται από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. στο πλαίσιο του διακρατικού και διατοπικού σχεδίου συνεργασίας «LOCAL TOUR», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Υπομέτρου 19.3 CLLD/LEADER, του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Στο βιωματικό θεματικό εργαστήριο μπορούν να συμμετάσχουν επιχειρηματίες, εργαζόμενοι, παραγωγοί τοπικών προϊόντων καθώς και όσοι απασχολούνται γύρω από τον γαστρονομικό τουρισμό. 
Η πρώτη θεματική ενότητα ξεκινά στις 9 το πρωί της Πέμπτης 28 Μαρτίου, στο Επιμελητήριο Χανίων και θα ακολουθήσουν βιωματικές επισκέψεις σε τέσσερις επιχειρήσεις της περιοχής του Τοπικού Προγράμματος. Στη διάρκεια των επισκέψεων οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις, να κάνουν γευσιγνωσία, αλλά και να δουν καλές πρακτικές επιχειρήσεων που συνδέονται με τη γαστρονομία και τον τουρισμό.

ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΣΠΡΩΧΝΕΤΕ.. ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ

Μονότονο και κουραστικό ... θα μπορούσε να έχει τίτλο όποιος δεν εκλέγεται σώζεται εδώ. 
Δεν ειναι το θέμα οτι πλέον πληρώνουμε 5 έμμισθους στην μονομετοχική απο 4 παλαιότερα, αλλά κανείς δεν έχει καταλάβει ποιος ειναι ο σκοπός που πληρώνονται όταν όλοι ξέρουμε οτι εδώ κανει κουμάντο ο ένας... 
Εδώ δεν έχουμε χρήμα να ρίξουμε λίγη άσφαλτο στους διαλυμένους δρόμους του δήμου μας, δεν έχουμε ένα μηχανικό στην ανύπαρκτη Τεχνική υπηρεσια να κάνουμε μια μικρή μελέτη....αλλά μαμ για τους ημέτερους υπάρχει.
Το θέμα βέβαια ειναι οτι έχουμε απωλέσει και την ντροπή...

Να διορθωθεί και η απόφαση γιατί δεν συμβαδίζουν τα λεφτά που παίρνουν με αυτά που αναγράφονται..... παίρνουν και ένα κατοστάρικο παραπάνω... κάποιοι. 
Και μην σπρώχνετε όλοι θα πάρετε.


 

Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

ΑΓΡΙΟΓΑΤΟΣ ΚΡΗΤΗΣ: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης του Πανεπιστημίου Κρήτης πραγματοποίησε την έρευνα με τη μέθοδο των φωτοπαγίδων.
Ο Κρητικός αγριόγατος (Felissilvestriscretensis) είναι το μόνο άγριο αιλουροειδές της Κρήτης και το μεγαλύτερο αμιγώς σαρκοφάγο ζώο που ζει στο νησί.
Aθήνα, Τρίτη26 Μαρτίου 2024– Ικανοποιητικά είναι τα αποτελέσματα ως προς την κατάσταση διατήρησης του Κρητικού αγριόγατου σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης του Πανεπιστημίου Κρήτης για λογαριασμό του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ). Πιο συγκεκριμένα η έρευνα κατέγραψε στους τρεις ορεινούς όγκους -τα Λευκά Όρη, τον Ψηλορείτη και το Όρος Δίκτη- από 0,5 ως 2 άτομα ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο κατάλληλου ενδιαιτήματος.
Ο Κρητικός αγριόγατος (Felissilvestriscretensis) είναι το μόνο άγριο αιλουροειδές της Κρήτης και το μεγαλύτερο αμιγώς σαρκοφάγο ζώο που ζει στο νησί. Αποτελούσε, δε, ένα ζώο «φάντασμα»και θεωρούνταν εξαφανισμένο μέχρι το 1996, έως ότου δύο φοιτήτριες, μέλη Ιταλικής επιστημονικής αποστολής που μελετούσε τα σαρκοφάγα της Κρήτης, παγίδεψαν το συγκεκριμένο ζώο, σε συνεργασία με το Μουσείο, δίνοντας «σάρκα και οστά» στους μύθους για τον αγριόγατο..
Καθώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα κρυπτικό είδος, για την καταγραφή του τοποθετήθηκαν φωτοπαγίδεςστα ενδιαιτήματά του. Όπως εξηγεί ο ερευνητής του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, Πέτρος Λυμπεράκης, ήταν σημαντικό να γίνει η έρευνα καταγραφής του είδους, αφού πρόκειται για έναν κορυφαίο θηρευτή στην τροφική αλυσίδα και, όταν υπάρχει πρόβλημα με κάποιο οικοσύστημα, τα πρώτα ζώα που εξαφανίζονται είναι οι κορυφαίοι θηρευτές. Για το είδος δεν υπήρχαν έως τώρα παρά σποραδικά επιστημονικά στοιχεία για τον πληθυσμό και την κατανομή του.
Ο Κρητικός αγριόγατος διατηρεί ικανοποιητικούς αριθμούς, παρά τις απειλές που αντιμετωπίζει, που είναι κατά κύριο λόγο ο υβριδισμός με την κοινή γάτα, τα δηλητηριασμένα δολώματα, ο κατατεμαχισμός των ενδιαιτημάτων του με την άναρχη διάνοιξη δρόμων, η σύγκρουση με την κτηνοτροφία, καθώς στην πλειονότητα των κτηνοτροφών υπάρχει η πεποίθηση ότι η κρητική αγριόγατα θηρεύει νεαρά αιγοπρόβατα και προκαλεί ζημιά στο ζωικό κεφάλαιο, και, σε μικρότερο βαθμό τα αδέσποτα σκυλιά.
Δεδομένου του προβλήματος του υβριδισμού, αλλά και της έλλειψης γνώσης για την ταξινομική του είδους, επόμενος στόχος είναι η συλλογή γενετικού υλικού για αξιοποίηση σε μοριακές τεχνικές, ώστε να ελεγχθεί το μέγεθος του προβλήματος του υβριδισμού και να εξακριβωθεί η ταξινομική του θέση σε σχέση με τον ευρωπαϊκό (Felissilvestris) και τον αφρικανικό (Felislibyca) αγριόγατο.
«Ο Κρητικός αγριόγατος είναι ένα εμβληματικό είδος της πατρίδας μας και η προστασία του είναι πρωτεύουσας σημασίας. Η αποτελεσματική προστασία της ελληνικής βιοποικιλότητας απαιτεί στιβαρά επιστημονικά δεδομένα. Σε αυτή την κατεύθυνση, ο ΟΦΥΠΕΚΑ θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την επιστημονική κοινότητα της χώρας μας», αναφέρει oδιευθύνων σύμβουλος του ΟΦΥΠΕΚΑ, Κώστας Τριάντης.
ΟΦΥΠΕΚΑ
Ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και σκοπός του είναι η εφαρμογή της πολιτικής που χαράσσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με αιχμή τις βιώσιμες πρακτικές, για τη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών στην Ελλάδα, τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, την προώθηση και υλοποίηση δράσεων αειφόρου ανάπτυξης και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

 

ΚΟΙΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Επιστολή με δυο θέματα έστειλε σύσσωμη η αντιπολίτευση του Δήμου Κισάμου, για το επόμενο δημοτικό συμβούλιο, στον πρόεδρο του Δ.Σ. Είναι η πρώτη φορά που απο κοινού η αντιπολίτευση ζητά να της απαντηθούν ουσιαστικά ερωτήματα της περιοχή μας. Είναι φανερό οτι προσπαθούν όλοι να αφυπνίσουν την αλαζονική δημοτική μας αρχή που δεν κανει τίποτα ώστε να διορθωθεί η κατάσταση απο το 2019.
Η επιστολή αναφέρει....

Προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου
Κοινοποίηση: α) κ. Δήμαρχο, β) Τεχνική υπηρεσία
Κύριε πρόεδρε σας καταθέτουμε τα παρακάτω θέμα για συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Θέμα 1) Ξεκίνησε η ανέγερσης του IKOS KISSAMOS.
Α) Τι θα ισχύσει τελικά με την ύδρευση και αποχέτευση του ξενοδοχείου.
Β) Τι θα γίνει με την παραχώρηση τμήματος επί της νοτίου πλευράς, για την δημιουργία πεζοδρομίου και διαπλάτυνσης της υφιστάμενης οδού.
2) Β φάση έργων αποκατάστασης θεομηνίας 2013.
Σε ποιο σημείο βρίσκεται η υλοποίηση του έργου, τις ακριβείς περιοχές εκτέλεσης του έργου και του φυσικού αντικειμένου με αναφορά στις επιμετρήσεις ( πλάτους, μήκους ).
Με εκτίμηση οι δημοτικοί σύμβουλοι
Σταθάκης Θεόδωρος, Παρτσαλάκης Αντώνιος, Θεοδωρογλάκης Μιχάλης, Φραγκιουδάκης Γεώργιος, Τσατσαρωνάκη Ελένη, Ξυπολιτάκης Εμμανουήλ, Λιουδάκης Κωνσταντίνος, Ψαράκης Νεκταριος, Μουντάκης Κωνσταντίνος, Αρμένης Γεώργιος


ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΦΡΟΥΔΑΚΗΣ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΦΡΟΥΔΑΚΗΣ (ἤ Φρυδάκης)
Γεννηθείς ἐν Σπηλιᾷ Κισσάμου κατά το 1800 ὑπῆρξεν εἰς ἐκ τῶν τολμηροτέρων ἀκολούθων τοῦ Γεν. ᾿Αρχηγοῦ Κισσάμου Γεωρ. Δρακώνιανοῦ, διακριθείς εἰς Δαράτσον, Κάνδανον, Γραμβούσαν, εἰς Φάληρον και πολλά ἄλλα μέρη. Καταφυγών εἰς Πελλοπόννησον μετά τοῦ Καρεκλά, Γεωργιλά, Δρακωνιανοῦ, Ν. Φανδρίδη καί ἄλλων ἐγένετο φαλαγγίτης τοῦ Ελλ. Στρατού. Κατά την ᾿Επανάστασιν τοῦ Χαιρέτη, 1841, κατελθών μετά τῶν Δρακωνιανοῦ, Χρυσαφοπούλου καί Δεικτάκη, εὑρέθη εἰς τὴν μάχην τοῦ Βαφέ. Επανελθών εἰς τὰς τάξεις τοῦ ᾿Ελλ. Στρατοῦ καί γενόμενος ὑπασπιστής τοῦ Ὄθωνος, ἀφυπηρέτησεν μέ τόν βαθμόν τοῦ Ταγματάρχου.
Καίτοι γέρων, κατῆλθεν εἰς Κίσσαμον κατά την Επανάστασιν τοῦ 1866 με σῶμα ἴδιον καί ἔλαβεν μέρος εἰς τήν μάχην τῶν Βρυσῶν. Κατά την πολιορκίαν τοῦ Καστελλίου 1866 λαβών ώσαύτως μέρος καί τραυματισθείς ἀπέθανε, ταφείς εἰς Ρετόντα. Ήτο ἔξοχος πατριώτης συνάμα γενναῖος και σώφρων στρατιωτικός.
Απόσπασμα απο το βιβλίο του Μιχάλη Αναστασάκη "Ιστορία της Κισάμου επί Τουρκοκρατίας"
Προς τιμήν του ο δήμος Κισάμου και δημαρχίας  Φουρναράκη έχει δώσει το όνομα του σε οδό στην πόλη. Είναι κάθετος της Σκαλίδη ως και την πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου.

ΛΕΣ ΝΑ ΛΟΓΑΡΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ;

Απαραίτητη η συστράτευση των δημάρχων για τα σχέδια εγκατάστασης ανεμογεννητριών που σχεδιάζουν στα βουνά μας γράφουν τα Χ.Ν σήμερα, αναλύοντας τι έκαναν και τι πρέπει να κάνουν οι δήμαρχοι του νομού μας.
Κουκιανάκης και Ζερβός είναι μπροστάρηδες, με τους Περράκη και Μυλωνάκη να κινητοποιούνται και αυτοί... άσχετο αν δεν έχουν κάνει δηλώσεις για το τι θέλουν πραγματικά να κάνουν....καταλήγοντας ότι και οι Σημανδηράκης και Μαλανδράκης πρέπει να έχουν πιο ενεργή συμμετοχή στην κινητοποίηση.... Μάλιστα ο σχολιαστής πάει και λίγο μακρύτερα λέγοντας ....ότι όλοι γνωρίζουμε ποιο μπορεί να είναι το πολιτικό κόστος, ιδιαίτερα για τους μικρούς δήμους, όταν πάνε κόντρα σε σχέδια που στηρίζει η εκάστοτε κυβέρνηση 

 Υπάρχει λοιπόν πολιτικό κόστος αν αντιταχθούν στα σχέδια της εκάστοτε κυβέρνησης μιας και εμάς δεν μας λογαριάζουν σαν πολίτες- δημότες. Ποιος λοιπόν μετα Κουκιανάκη και Ζερβό θα ακολουθήσει, για το καλό της περιοχής τους; Γιατί δεν πιστεύω να μην θέλουν το καλό όλοι τους, απλά έχουν κοντοσταθεί οι αποδέλοιποι και κουταλομετρούν τις πολιτικές απώλειες που θα έχουν.. 
Θέλω να πιστεύω ότι ο κ. Μυλωνάκης θα πράξει το αυτονόητο και θα ξεκόψει εξ αρχής την δημιουργία τέτοιων τερατουργημάτων στα εναπομείναντα απάτητα βουνά μας. Εδώ κατάφερε να κόψει κοτσαμ επένδυση στην Φαλάσαρνα για το καλό του τόπου και δεν θα πράξει τα αυτονόητα για την περιοχή του; 
Καιρός βέβαια να λογαριάσει την κοινή γνώμη και θα διαπιστώσει ότι δεν θέλει κανένας και άλλο αιολικό πάρκο πουθενά στην επικράτεια του Δήμου μας.

 

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

ΧΑΝΙΑ 1947, ξεκινα ο εμφυλιος ....
Η ομάδα του Γιώργη Κοδέλα συμπληρωμένη με μοντάζ με του αντάρτες που ενσωματώθηκαν μετά τον Ταυρωνίτη και το Μάλεμε. 
ΟΡΘΙΟΙ: Κοδέλας Γεώργιος (Καπετάν Γιώργης), από την Κορινθία Πελοποννήσου, Σολανάκης Βασίλης, από τα Παλιά Ρούματα, Ντούλος Κώστας απο τη Λίμνη Εννιά Χωριών, Μπαντουράκης Ζαχάρης από τα Καλουδιανά Κισάμου, Σπύρος Σπύρου από την Πελοπόννησο, Τάκης ο ολμιστής από την Πελοπόννησο και Γολανάκης Δημήτρης. 
ΚΑΘΙΣΤΟΙ: Αναγνωστάκης Φώτης από τα Χαρχαλιανά Κισάμου, Ανδρεδάκης Αντώνης από τα Καμισιανά, Μαρκάκης Αποστόλης από τα Λυριδιανά Κισάμου, Ψαράκης Σωτήρης από την περιοχή του Κουρφαλώνα, Αθανασάκης Επιμενείδης, Ταυρωνίτης, ψευδώνυμο ενός στρατιώτη που αυτομόλησε και προσχώρησε στους αντάρτες στη μάχη του Ταυρωνίτη, την πρώτη μάχη που έδωσε ο Δημοκρατικός Στρατός στο Νομό Χανίων, Μπιτζανάκης Σήφης δεύτερος από δεξιά και τελευταίος εμφανίζεται ο Μπιτζανάκης Ευθύμης.
Από το αρχείο του Γιάννη Δεσποτάκη

25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ

Γράφει η Ευτυχία Δεσποτάκη -Πευκιανάκη
Διπλή γιορτή γιορτάζομε στην πατρίδα μας την Ελλάδα με τον ερχομό της άνοιξης
Πρώτα τον Ευαγγελισμό, ότι υπάρχει Σωτηρία για τον άνθρωπο και Ανάσταση από κάθε πτώση αρκεί μια γυναίκα, μια μάνα να γεννήσει το Σωτήρα. Σωτήρα που θα κάνει πολλές θυσίες ή που θα θυσιαστεί ο ίδιος. Ο Γαβριήλ έφερε το μεγάλο μήνυμα:
«Χαίρε Κεχαριτωμένη….»
Ύστερα γιορτάζομε την Ανάσταση του Γένους. Μετά  από μια  μακροχρόνια δουλεία τετρακοσίων χρόνων στον Οθωμανικό ζυγό το Φεβρουάριο του 1821 γίνεται το πρώτο  επαναστατικό βήμα εναντίον των Οθωμανών με τον οραματιστή και ρομαντικό Δημ. Υψηλάντη και τον Ιερό Λόχο του να περνούν τον Προύθο ποταμό.
Το πρώτο αυτό επαναστατικό  βήμα των Ελλήνων καταπνίγηκε στο αίμα.
Ολιγάριθμοι οι Έλληνες, με λίγα όπλα στα χέρια τους, με την αδιαφορία των Μεγάλων  Δυνάμεων, με την ασυνέπεια της ομόδοξου Ρωσίας για βοήθεια και την έχθρα της Ιερής Συμμαχίας αυτό ήταν το αναμενόμενο. Ως τόσο η ελληνική επανάσταση δεν έμοιαζε με τις άλλες τις επαναστάσεις της Ευρώπης
«’Ελεγε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: Η επανάσταση η δική μας δε μοιάζει με τις άλλες της Ευρώπης. Οι επαναστάσεις αυτές ήταν εναντίον των διοικήσεων τους, ήταν εμφύλιοι πόλεμοι. Ο εδικός μας πόλεμος ήταν ο πλέον δίκαιος, ήτον έθνος με άλλο έθνος, ήταν με ένα λαόν που δεν τον αναγνώρισε ως τέτοιο, αλλά ο Σουλτάνος θεωρούσε τον ελληνικό λαό, ως σκλάβους.
Και όταν οι Άγγλοι ζήτησαν από τους Ελληνες να συμβιβαστούν με τον Τούρκο ο Κολοκοτρώνης απάντησε:
Ο βασιλέας μας εσκοτώθη, καμία συνθήκη δεν έκαμε.
Η φρουρά του είχε παντοτινό πόλεμο με τους Τούρκους και δύο φρούρια ήταν πάντα ανυπότακτα.. Με είπε ποια  η φρουρά και ποία τα φρούρια;
Η φρουρά του βασιλέως είναι οι αμαρτωλοί και οι κλέφτες, τα φρούρια, η Μάνη, το  Σούλι και τα βουνά.
Έτσι δεν ομίλησε πλέον…………

Κυριακή 24 Μαρτίου 2024

ΧΟΧΛΙΟΙ & ΠΑΞΙΜΑΔΙΑ

Μια ιστορία μεταξύ Κισάμου και Βεροίας!!!
Γράφει ο Ανδρέας Μαρολαχάκης
Ήταν τα πρώτα Χριστούγεννα που θα περνούσα μακριά απ' τους δικούς μου. Βρισκόμουν ήδη απ' τις αρχές του σχολικού έτους στην Κρήτη, στο οικοτροφείο της μητρόπολης Κισσάμου και Σελίνου. Το να επιστρέψω στη γενέτειρα μου για τις διακοπές των Χριστουγέννων φάνταζε στο μυαλό μου δύσκολο έως αδύνατον. Στις παραμέτρους που υπολόγιζα ήταν κατ’ αρχήν το κόστος του ταξιδιού (η απόσταση ήταν τεράστια για τα δεδομένα της εποχής και δεν υπήρχε συγχρονισμός στις συγκοινωνίες που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω). Εκτός του πλοίου που θα με πήγαινε μέχρι τον Πειραιά, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω τον ηλεκτρικό, για να πάω μέχρι την Αθήνα, από εκεί να πάω με αστική συγκοινωνία μέχρι τον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων κι από εκεί, αν ήμουν τυχερός, θα έπαιρνα το λεωφορείο κατ’ ευθείαν για Βέροια. Όλα αυτά και μόνο που τα σκεφτόμουν, φάνταζαν αδύνατον να πραγματοποιηθούν. Εκείνη την εποχή ήταν σχεδόν αδύνατον να πραγματοποιήσει ένας έφηβος 15 χρονών (τόσο ήμουν τότε) ένα τέτοιο ταξίδι. Με μια μελαγχολία να με τυλίγει καθώς είχα ήδη νοσταλγήσει την ιδιαίτερη μου πατρίδα και με μια βεβαιότητα ότι θα ήταν αδύνατη η πραγματοποίηση αυτού του φιλόδοξου ταξιδιού, σκεπτόμουν με φρίκη εναλλακτικές λύσεις για το πώς θα περάσω τις διακοπές των Χριστουγέννων. Με τη σκέψη μου να είναι γεμάτη απ' τις αναμνήσεις που είχα με φίλους απ' τη Μακεδονία και χωρίς (ακόμα) να έχω συνδεθεί αρκετά με τους νέους φίλους που αποκτούσα σταδιακά στην Κρήτη, ένιωθα μια αβεβαιότητα να με κυριεύει. Όσο πλησίαζε η ημερομηνία που θα έκλειναν τα σχολεία, γινόμουν όλο και πιο νευρικός, όλο και πιο απότομος δημιουργώντας μια δυσάρεστη έκπληξη σ' όλους αυτούς με τους οποίους συναναστρεφόμουν. Ώσπου ένα απόγευμα με κάλεσαν στο γραφείο του οικοτροφείου για μια τηλεφωνική συνδιάλεξη. Στο τηλέφωνο ήταν η μητέρα μου, η οποία μέσα στ' άλλα μου τόνισε πως με περίμενε οπωσδήποτε για να γιορτάσουμε μαζί τα Χριστούγεννα και μου είπε πως μου έστειλε γι αυτόν τον σκοπό ένα χρηματικό ποσό που φάνταζε τεράστιο τότε. Με τις σημερινές ισοτιμίες μόλις και μετά βίας θα ξεπερνούσε τα εννέα ευρώ, αλλά εκείνη την εποχή έφτανε με το παραπάνω για τα εισιτήρια και για «καλή ζωή».
Αφού ξόδεψα αρκετά χρήματα για δώρα, με ειδοποίησε ο πατέρας μου να περάσω απ' τον αδερφό του και τη μητέρα του, (τη γιαγιά μου δηλαδή) που είχαν κάτι να μου δώσουν γι αυτόν. Πήγα λοιπόν κι όταν αποχαιρέτησα φίλους και συγγενείς, παρέλαβα δύο σχετικά μεγάλες σακούλες απ' τη γιαγιά μου και τον θείο μου και χωρίς άλλες περιττές αποσκευές μπήκα στο πλοίο για Πειραιά. Μέτρησα τα χρήματα που μου είχαν περισσέψει και είδα ότι ήταν περίπου 650 δραχμές, υπέρ αρκετά για το κόστος των υπολοίπων εισιτηρίων, μάλιστα υπολόγισα ότι θα μου περίσσευαν χρήματα και για τη Βέροια. Ανυπόμονος έφτασα αρκετά νωρίς στο πλοίο και μάλιστα βρήκα κρεβάτι στα κοινόχρηστα, που ήταν ελεύθερα χωρίς χρέωση. Τακτοποίησα στη θέση μου τις σακούλες που ήταν πεσκέσια για τον πατέρα μου. Ο θείος μου (φούρναρης το επάγγελμα) του έστελνε ντόπια παξιμάδια, που εγώ δεν καταδεχόμουν ούτε να τα δοκιμάσω και η γιαγιά μου του έστελνε μια τεράστια σακούλα με χοχλιούς (σαλιγκάρια) που η ίδια είχε μαζέψει απ' την ύπαιθρο. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, που σημειωτέον ήταν βράδυ, κοιμήθηκα με τα ρούχα στο κρεβάτι που είχα την τύχη να βρω, για να είμαι ξεκούραστος στο υπόλοιπο του ταξιδιού.
Ξύπνησα έντρομος την επομένη το πρωί απ΄ τον εκκωφαντικό θόρυβο που έκανε η άγκυρα καθώς το πλοίο «έδενε» και τις συνομιλίες των επιβατών που μόλις κι αυτοί είχαν ξυπνήσει. Αποβιβάστηκα κρατώντας τα δώρα του πατέρα μου και ένα μικρό σακίδιο με τα απολύτως απαραίτητα ατομικά μου είδη. Με το που βγήκα στο λιμάνι ένιωσα σαν χαμένος. Ήταν η πρώτη φορά που βρισκόμουν σε μια τόσο μεγάλη πόλη μόνος. Άλλες φορές που είχα βρεθεί πάλι στο μεγάλο λιμάνι ήμουν με τη συνοδεία της μητέρας μου ή κάποιου άλλου συγγενή. Αφού με κατατόπισαν, πήγα στον σταθμό του ηλεκτρικού και… τρόμαξα απ' την πολυκοσμία. Τρένα έρχονταν κι έφευγαν γεμάτα από πλήθος επιβατών, που όλοι τους βιαστικοί πήγαιναν σε πολλές και διαφορετικές κατευθύνσεις. Σ' όλα τα γκισέ υπήρχαν ουρές ατόμων που έβγαζαν εισιτήρια αφήνοντας κάποια κέρματα. Εκεί ένιωσα αβέβαιος, δεν ήξερα για ποιον σταθμό να βγάλω εισιτήριο. Όσους ρώτησα μου απάντησαν βιαστικοί πως, για να φτάσω στον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων, θα έπρεπε ν' αλλάξω δύο τουλάχιστον κατευθύνσεις και μια ακόμη αστική συγκοινωνία. Απογοητευμένος απ' τις απαντήσεις όσων ρώτησα και με τη σιγουριά του ατόμου που του περισσεύουν (χα χα ) τα χρήματα αποφάσισα να πάρω ταξί για τον προορισμό μου. Η διαδρομή μού φάνηκε τεράστια με τον οδηγό να σταματάει σε κάθε φανάρι που ήταν κόκκινο και να στρίβει διαρκώς για ν' αποφύγει όπως μου είπε την κίνηση. Πλήρωσα το κόμιστρο στο ταξί, αλλά τα χρήματα που μου ζήτησε ο ταξιτζής ήταν μάλλον υπερβολικά. Αυτό μ' έκανε ν' αναρωτηθώ αν με θεώρησε (και με το δίκιο του) για «βλαχαδερό» κι έκανε επίτηδες βόλτες για ν' ανεβάσει την ταρίφα. Μη μπορώντας ν' αποδείξω κάτι για αυτό (ούτε και είχα διάθεση) τον πλήρωσα και πήγα προς το ταμείο του ΚΤΕΛ Ημαθίας.
Μ' έκπληξη κατάλαβα τότε πως είχα στην τσέπη μου 110,5 δραχμές, ενώ χρειαζόμουν για να πάω στον προορισμό μου 120. Έψαξα με προσοχή τις τσέπες μου ελπίζοντας πως κάπου θα είχα και τα υπόλοιπα χρήματα. Του κάκου! Δεν βρήκα τίποτα! Έλειπε, σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου, ακριβώς ένα πεντακοσάρικο, το οποίο δεν είχα σίγουρα ξοδέψει. Η μόνη εξήγηση ήταν ότι το έχασα το βράδυ στο κρεβάτι του πλοίου που είχα κοιμηθεί με τα ρούχα μου. Όταν ξύπνησα το πρωί, δεν πρόσεξα αν κάτι είχε πέσει απ' τις τσέπες μου. Βγήκα απ' το γραφείο του ΚΤΕΛ, άφησα τα πράγματα μου δίπλα στην είσοδο κι άρχισα να σκέφτομαι πώς θα έβρισκα τα λιγοστά χρήματα που μου έλειπαν. Εκείνη τη στιγμή είδα τον ταξιτζή που με είχε μεταφέρει να περιμένει πελάτη στην ουρά με τα ταξί. Τον πλησίασα διστακτικά και του ζήτησα τις 9,5 δραχμές που χρειαζόμουν για να συνεχίσω το ταξίδι μου. Απογοητεύτηκα απ' την αντίδραση του! Ούτε λίγο, ούτε πολύ μ' έδιωξε κακήν κακώς. Απομακρύνθηκα με σκυμμένο κεφάλι, ταραγμένος, χωρίς να ξέρω τι να κάνω. Μετά από λίγη ώρα στο διπλανό μαγαζί, που πουλούσε γλυκά και είδη ταξιδίου, είδα έναν ιερέα να ψωνίζει διάφορα γλυκά κι αναμνηστικά. Τον πλησίασα, του έδειξα τη μαθητική μου ταυτότητα, του εξήγησα ότι έμενα στο εκκλησιαστικό οικοτροφείο Κισσάμου και του ζήτησα να με βοηθήσει. Με κοίταξε αδιάφορα και μου είπε πως δεν έχει ψιλά. Ένιωσα το έδαφος να τρέμει κάτω απ' τα πόδια μου κι έφυγα ντροπιασμένος. Σκέφτηκα σαν επόμενη λύση να περιμένω κοντά στον σταθμό της Βέροιας με την ελπίδα να δω κάποιον γνωστό μου που πιθανώς θα με βοηθούσε. Εκείνη την εποχή δύο λεωφορεία την ημέρα έρχονταν απ' τη Βέροια στις 15.00 και στις 22.00. Τις δύο επόμενες ημέρες ήμουν καθισμένος στο παγκάκι που υπήρχε δίπλα στον χώρο στάθμευσης ή έκανα μικρές βόλτες περιμένοντας να βρω κάποιο γνώριμο πρόσωπο. Οι ελπίδες μου μειώνονταν όσο περνούσαν οι ώρες, ενώ η πείνα μου είχε αντιστρόφως αυξηθεί. Μην τολμώντας να ξοδέψω έστω και μία δραχμή απ' το απόθεμα μου, έκανα υπομονή και πεινούσα στωικά. Σαν αναλαμπή μού ήρθε μια ιδέα και πλησίασα τον ταμία του ΚΤΕΛ και του εξήγησα το πρόβλημα μου. Του είπα πως ήμουν ανιψιός του προέδρου των λεωφορειούχων οδηγών της Βέροιας και του ζήτησα να με βοηθήσει. Αν και γνώριζε τον θείο μου, αρνήθηκε να με βοηθήσει. Με το μέλλον μου τελείως ζοφερό και την πείνα μου να καλπάζει αποφάσισα να βρέξω στη δημόσια βρύση δυο παξιμάδια και βάλθηκα να τα μασουλάω σκέτα. Δεν ξέρω αν έφταιγε η πείνα μου ή αν όντως τα παξιμάδια ήταν νόστιμα, εκείνη τη στιγμή τα βρήκα εξαιρετικά και αναρωτιόμουν γιατί δεν τα είχα δοκιμάσει όσο ήμουν στην Κρήτη. Ενώ μασουλούσα αμέριμνος και μ' ευχαρίστηση τα βρεγμένα παξιμάδια κι ενώ αναρωτιόμουν πώς θα ήταν η γεύση τους συνοδεία γραβιέρας ή ακόμη και με ελιές , άκουσα μια γυναικεία φωνή να φωνάζει: «Παναγία μου!! Τι είναι αυτά;» γύρισα και κοίταξα προς την κατεύθυνση που έδειχνε και με φρίκη είδα τα σαλιγκάρια που μου έδωσε η γιαγιά μου να έχουν βγει απ' τη σακούλα και να σουλατσάρουν στο τσιμεντένιο πεζοδρόμιο. Παράτησα βιαστικά το γεύμα μου κι άρχισα να μαζεύω τους δραπέτες και ν' ασφαλίζω καλά τη σακούλα. Όπως μου εξήγησε αργότερα ο πατέρας μου, η γιαγιά ξέχασε να βάλει στη σακούλα λίγο αλεύρι για να έχουν να φάνε τα σαλιγκάρια κι αυτά βγήκαν προς αναζήτηση τροφής.
Αφού πέρασε άλλη μια μέρα χωρίς να καταφέρω να βρω μια λύση στο πρόβλημα μου, μπήκα αποφασιστικά πάλι στο γκισέ του ΚΤΕΛ και ρώτησα τον ταμία που με κοίταζε καχύποπτα μέχρι που θα μπορούσα να πάω με 110,5 δραχμές. Αυτός, αφού συμβουλεύτηκε τις καταστάσεις, μου απάντησε πως τα χρήματα έφταναν μέχρι την Αλεξάνδρεια, μια πόλη 28 χιλιόμετρα απ' τον προορισμό μου. Μου έκοψε εισιτήριο και μ' επιβίβασε στο δρομολόγιο για Έδεσσα, χωρίς να παραλείψει να δώσει τις χειρότερες πληροφορίες στον εισπράκτορα για το άτομο μου. Σ' όλο το ταξίδι ο οδηγός κι ο βοηθός του μου έκαναν παρατηρήσεις και πρόσεχαν μην τυχόν και κάνω καμιά δολιοφθορά στο όχημα τους και μου μιλούσαν σαν να ήμουν ο Βερνάρδος (ληστής τραπεζών της εποχής). Τελικά έφτασα στην Αλεξάνδρεια και χωρίς δυσκολία κατάφερα να φτάσω στο σπίτι μου και ησύχασε η οικογένεια μου, που για μέρες δεν είχε νέα μου.
Όσες φορές τα επόμενα χρόνια ταξίδευα προς Αθήνα ή από Αθήνα προς Βέροια έβλεπα με δυσφορία τον ταμία να κάνει αμέριμνος τη δουλειά του στο γκισέ και θυμόμουν την περιπέτεια μου.
Πέρασαν περίπου 30 χρόνια και σαν επιχειρηματίας, ενώ βρισκόμουν στην Αθήνα, χρειάστηκε να πάω στην αποθήκη του ΚΤΕΛ Βέροιας, για να παραλάβω ένα δεματάκι που μου έστειλαν απ' την επιχείρηση μου. Ήταν ώρα αιχμής και στο γραφείο υπήρχαν πολλοί ταξιδιώτες όλων των ηλικιών.
Αμέσως κυριάρχησε στο μυαλό μου η εφηβική μου περιπέτεια και χαμογέλασα πικρά. Ο ταμίας το αντιλήφθηκε και με ρώτησε γιατί γελάω. Του διηγήθηκα όλη την ιστορία και μου είπε με στόμφο: «Αποκλείεται να μη σε βοήθησα! Εγώ βοηθάω όλο τον κόσμο»
«Κι όμως, με άφησες αβοήθητο κι ήμουν μικρό παιδί!» Το είπα κι ήθελα να δώσω τέλος στη διαμάχη. Τότε ακούστηκε μια ηλικιωμένη κυρία να λέει δυνατά: «Καλά δεν ντράπηκες ν' αφήσεις αβοήθητο το παιδί;» Οι υπόλοιποι θαμώνες μουρμούριζαν συμφωνώντας μαζί της.
Γέλασα! 
Το παιδί ήμουν εγώ!!!

ΠΕΡΙΜΕΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΝΕΑ ΛΥΚΕΙΑ ΑΣ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΙΑΝΟ ΠΟΤΑΜΟ

2022 η γέφυρα μετά και το τρακάρισμα του ντόπιου Σουμάχερ διέλυσε 
Δυο χρόνια περάσανε και τίποτα ακόμα, δεν φαίνεται στον ορίζοντα οτι αυτή η δημοτική αρχή ειναι ικανή να φτιάξει έστω μια νέα γέφυρα.... πλην της σανίδας που τοποθετήθηκε για να περνούν οι τουρίστες απο την  μια όχθη στην άλλη.

Ο Μορώνης στην Σούδα με την γέφυρα του... Μια ιδέα για την γέφυρα στον Πυργιανό ποταμό ..Απλά ρωτάμε τον Σημανδηράκη που την έφτιαξε... 
Όραμα χρειάζεται και ιδέες η πόλη...
.


 

ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΙΣΑΜΟΥ

Μια σύλληψη και πρόστιμα 500 ευρώ ήταν ο απολογισμός της Πυροσβεστικής σε Κίσαμο και Πλατανιά μετά από εκδήλωση πυρκαγιάς σε αγροτική έκταση αλλά και κάψιμο κλαδιών χωρίς προληπτικά μέτρα για να μην επεκταθεί η φωτιά.
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με το Πυροσβεστικό Σώμα, την Παρασκευή 22/3 συνελήφθη  στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, από ανακριτικούς υπαλλήλους της Π.Υ. Κισσάμου, Έλληνας, ως υπαίτιος πρόκλησης πυρκαγιάς εντός αγροτικής έκτασης στη θέση Αλώνι, του δήμου Κισάμου. Στον άντρα επιβλήθηκε και διοικητικό πρόστιμο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αξίας 500€.
Επιπλέον την ίδια ημέρα, επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο αξίας 500€, από ανακριτικούς υπαλλήλους της Π.Υ. Κισσάμου, σε Έλληνα, ο οποίος δεν διέθετε τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα, κατά τη διάρκεια καύσης σε υπολείμματα καλλιεργειών, στη θέση «Βούβες», του δήμου Πλατανιά.


 

Σάββατο 23 Μαρτίου 2024

ΟΥΤΕ ΜΙΛΙΑ ΟΥΤΕ ΑΚΡΟΑΣΗ


 Η δημόσια Διαβούλευση για τα αιολικά πάρκα στα απάτητα βουνά της Κρήτης λήγει στις 11:59μμ την Τετάρτη 27 Μαρτίου, 2024.
Είναι πλέον σίγουρο οτι δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά στο θέμα αυτό, αλλά τουλάχιστον πρέπει να δούμε και ποιοι συμφωνούν ή διαφωνούν με την δημιουργία αυτιών των τερατουργημάτων. 
- Ο Ειδικός σύμβουλος του δήμου Κισάμου που ως και σήμερα ήταν καλά κρυμμένος αχνοφάνηκε τις προάλλες στον ορίζοντα δια αντιπροσώπου. Αυτό ξέρει να κάνει και το κάνει κάθε φορά που έρχονται τα πράγματα αντίθετα με την ιδεολογία του αλλά δεν αποφασίζει να πάει κόντρα φανερά στα συμφέροντα που υπηρετεί.
Έχει ο καιρός γυρίσματα....
Η Κίσαμος δεν χρειαζεται άλλα αιολικά πάρκα της φτάνουν αυτά που έχει.

ΚΙΣΑΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ

 Παγκόσμια Ημέρα Νερού σήμερα και δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι εμείς:
✓ακόμα πίνουμε νερό απο αμιαντοσωλήνες
✓ακόμα υπάρχουν σπίτια σε χωριά που δεν έχουν όλο τον χρόνο πόσιμο νερό,
✓ακόμα περιμένουμε το νερό απο κάπου (τελευταία αποφάσισαν απο τον Ταυρωνίτη), όταν η υφαλμύρωση μας χτυπά εδώ και χρόνια την πόρτα.
Τέλος προτείνω και μια "βόλτα" στις καταστραμμένες λιμνοδεξαμενές μας για να δούμε τα διαχρονικά χάλια μας...


Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024

MΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΧΩΣ ΟΡΑΜΑ


 Μετά απο πολλά χρόνια και με τον νέο αντιδήμαρχο καθαριότητας Γιώργο Σκορδιλάκη ξεκίνησε ο καθαρισμός του μοναδικού δρόμου που συνδέει την πόλη με τα Μεσόγεια, απο το Μαύρο Μώλος ως και Λιμάνι Κισάμου. 
αν και υπάρχουν αντιδράσεις σχετικά με τι καθαρίζεται...εντούτοις τώρα ειναι η ευκαιρία να ετοιμαστεί και μια μελέτη για τα πεζοδρόμια και τον ποδηλατόδρομο εκεί.. 
Είναι τόσο απλό που θα μπορούσε να γίνει πολύ εύκολα αν υπήρχε όρεξη.. γιατί ναι το καθάρισμα χρειαζόταν αλλά δεν είναι έργο είναι μια απλή υποχρέωση που δεν θα μείνει για πολύ καιρό.
Πεζοδρόμιο χρειάζεται ο δρόμος αυτός ώστε να δείξει για πολλούς και διάφορους λόγους. Εξαλλου εκτός απο το Μαύρο Μώλος υπάρχει το ψαρολίμανο και ο Ντάμιαλης που θα μπορούσαν να αποτελούν μια ευχάριστη βόλτα για όλους μας, ξένους και ντόπιους. 
Βέβαια φαίνεται οτι όχι μόνο όρεξη δεν υπάρχει για κάτι τετοιο αλλά ούτε καν όραμα ώστε να γινει η πόλη της Κισάμου ένας προορισμός.

ΕΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνεται ότι κατά την μεγάλη Θεομητορική εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου εορτάζει ο Ιερός Μητροπολιτικός Ναός, Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, Κίσαμος, σύμφωνα με το ακόλουθο Πρόγραμμα: 

Κυριακή 24 Μαρτίου, απόγευμα, ώρα 18.00μ.μ., Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου. 
Ομιλητής στον Εσπερινό ο Αγιορείτης Ιερομόναχος π. Αθανάσιος Σιμωνοπετρίτης, Υμνογράφος της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, ο οποίος θα ομιλήσει για την Παναγία. 
Δευτέρα πρωί, 25 Μαρτίου ώρα 7.30π.μ. Όρθρος-Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Σεβ. Ποιμενάρχου κ. Αμφιλοχίου. Δοξολογία. Απόγευμα, ώρα 18.00μ.μ. Μεθέορτος Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του οικείου Μητροπολίτου κ. Αμφιλοχίου. Του Εσπερινού θα ακολουθήσει πνευματική ομιλία υπό του Αγιορείτου Ιερομονάχου π. Αθανασίου Σιμωνοπετρίτη, με θέμα: «Η Παναγία του Αγίου Όρους και της Εκκλησίας». 
Καλείται ο Θεοτοκόφιλος λαός του Θεού όπως μετέχει της μεγάλης αυτής εορτής της Παναγίας μας, γευόμενος τις εμπειρίες χάριτος του Αγιορείτου Ιερομονάχου π. Αθανασίου Σιμωνοπετρίτη. 
Εκ της Ι. Μητροπόλεως

ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΣΟΚ

Αναταράξεις στην τοπική οργάνωση Κισάμου, με θόλους ακόμα τους λόγους των παραιτήσεων, και λίγους μήνες πριν απο τις ευρωπαϊκές εκλογές.
- Ο γραμματέας της τοπικής Κισάμου κ. Καστανάκης Γιώργος και το μέλος Φαντάκη Αντωνία παραιτήθηκαν, όπως και το μέλος της νομαρχιακής επιτροπής Χανίων κ. Ξυπολιτάκης Εμμ.
Αν και επίσημη ανακοίνωση δεν έχει βγει από την τοπική Οργάνωση, μάλλον οι λόγοι είναι το τελευταίο νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια.
Να θυμίσω οτι την ΤΟΠΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ συμμετείχαν:
Καστανάκης Γιώργος – Γραμματέας 
Ανουσάκης Χρήστος – Αναπλ. Γραμματέας
Κουρτάκης Ιωάννης – Μέλος
Φαντάκη Αντωνίας -Μέλος
Μπατζάκης Ιωάννης -Μέλος
Μετά και τις παραιτήσεις προσωρινός γραμματέας αναλαμβάνει μάλλον ο Ανουσάκης Χρήστος, και εφόσον δεν υπάρχουν και αναπληρωματικά μέλη μαλλον πάνε για εκλογές ξανά...

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΓΩΝΙΑΣ

Στο ιστορικό και πανσεβάσμιο Πατριαρχικό Μοναστήρι της Παναγίας της Γωνιάς, Κολυμπάρι, θα εορταστεί και εφέτος, με την δέουσα σεμνότητα και μεγαλοπρέπεια, η μεγάλη εορτή της πίστεως και ευσεβείας μας, η Κυριακή της Ορθοδοξίας, 24 Μαρτίου. Της Θείας Λειτουργίας θα προεξάρχει ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος. Θα ακολουθήσει η λιτάνευσις των Ιερών Εικόνων, κατά το Βυζαντινό Τυπικό και, εν συνεχεία, στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης η καθιερωμένη εορτή του Ιδρύματος, με ομιλητή τον κ. Νίκο Ψιλάκη, Συγγραφέα-Λαογράφο-Ερευνητή, ο οποίος θα μιλήσει με θέμα: «ΚΡΗΤΗ: Νήσος Ορθοδόξως λαλέουσα!». Καλείται ο φιλόκαλος λαός του Θεού όπως μετέχει τόσο στην Θεία Λειτουργία και την ιερά λιτάνευση των Εικόνων, όσο και εις την εορτή της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης, καθώς χρείας πνευματικού αναβαπτισμού έχουμε άπαντες.  
Εκ της Ι. Μητροπόλεως

ΞΕΚΑθΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΟΥΝ ΑΡΝΗΤΙΚΑ

Τελικά όπως μας είπε η δημοτική αρχή θα βασιστεί στο ΣΧΟΟΑΠ Ιναχωρίου για το που επιτρέπεται να τοποθετηθούν ανεμογεννήτριες. Ένα θέμα που πρέπει να το φέρει αρχικά στο δημοτικό συμβούλιο ώστε να γνωμοδοτήσει, αλλά αν διαβάσει καλά εκτός των άλλων ο νυν  ειδικός σύμβουλος του δημου μας και πρώην δήμαρχος Ιναχωρίου κ. Κουκουράκης, είχε προβλέψει και είχε χωρίσει τους ορεινούς όγκους των Εννιά Χωριών σε δύο υποζώνες, για να μην γινει της κακομοίρας.
Την Α' που είναι ο ορεινός όγκος του Αγίου Δικαίου και θεωρείτε υπερπροστατευομενη ζώνη και στην Β' της αειφορικής (ανάπτυξης) διαχείρισης που είναι η συγκεκριμένη περιοχή που θα γίνει αιολικό πάρκο
Φυσικά η δεύτερη ζώνη έχει και κάποιους όρους που έπρεπε να τους είχε διαβάσει η δημοτική μας αρχή πριν κάνει δηλώσεις ..: 
- ....για την εγκατάσταση και λειτουργία αιολικών πάρκων εκπονείται τεχνική και περιβαλλοντική μελέτη, και κατά τον σχεδιασμό και χωροθέτηση του πάρκου λαμβάνεται η σύμφωνη γνώμη του Φορέα Διαχείρισης.
Ο φορέας διαχείρισης λοιπόν και όχι το δημοτικό συμβούλιο υπεύθυνο σαν γνωμοδοτικό, γιατί ειναι γνωστό οτι το τελικό οκ το έχουν περιφέρεια και αποκεντρωμένη.
Κάτι είναι και αυτό λοιπόν για να σώσουμε ότι μπορούμε, αν βασιστούν στο ΣΧΟΟΑΠ, αν και υπολογίζω οτι μόλις το διαβάσουν οι του Δήμου μας μπορεί και να αλλάξουν ρότα. 
Το κρινάκια και τα μάτια σας από τις παραλίες, όλα τα άλλα χυλός .


 

ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΜΑΣ

Κατά την TripAdvisor η παραλίες στη Φαλάσαρνα έχουν ακόμα πέραση .....έτσι
- Στη 19η θέση παγκοσμίως βρίσκονται η παραλία στη Φαλάρσανα. «Ροζ άμμος, γαλάζια νερά, εντυπωσιακά βουνά, απίστευτα ηλιοβασιλέματα – η παραλία Φαλάσαρνα είναι υπέροχη μόνο και μόνο από τη θέα της. Αφού τα απολαύσετε όλα, κολυμπήστε, κάντε καταδύσεις ή χαλαρώστε στην απαλή άμμο και, στη συνέχεια, τσιμπήστε κάτι σε ένα κοντινό μπαρ ή καφετέρια. Η παραλία είναι ιδανική για οικογένειες και διαθέτει δωρεάν ανέσεις, όπως τουαλέτες και χώρο στάθμευσης», γράφει η πλατφόρμα.
Να κάνουμε λοιπόν τον σταυρό μας που έχουμε ακόμα δακτυλοδεικτούμενες παραλίες αλλά όπως βλέπετε αυτές που βρίσκονται μέσα στην πολυπόθητη Νατουρα ειναι εξαφανισμένες απο την σωστή διαχείριση που έκανε τόσα χρόνια ο δήμος μας. 
Δόξα το Θεό λοιπόν που δεν ακούμπησε ακόμα τη Φαλάσαρνα, αν και τα καταφερε περυσι με την αποκαθήλωση της γαλάζιας σημαίας....
Τα κρινάκια και τα μάτια σας ..

Πάντως και με τον νέο νόμο.....που στα γρήγορα αναφέρει...
- Αρμόδιος φορέας για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας είναι πλέον το Δημόσιο και η ΕΤΑΔ ΑΕ που εκπροσωπείται από την Κτηματική Υπηρεσία. Το 60% επί του εσόδου του Δημοσίου από την παραχώρηση απλής χρήσης θα αποδίδεται στον οικείο δήμο.
Πάλι θα τρυγά δίχως ούτε μια υποδομή....
Αυτό μας αξίζει αυτό έχουμε εν ολίγοις...

ΟΜΙΛΙΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΙΜΩΝΟΠΕΤΡΙΤΗ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνεται ότι το εσπέρας της εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, Δευτέρα 25 Μαρτίου, και ώρα 18.00μ.μ. στον εορτάζοντα Ι.Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Κισάμου, θα τελεστεί μεθέορτος Εσπερινός της εορτής του Ευαγγελισμού, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ.Αμφιλοχίου. Του Εσπερινού θα ακολουθήσει πνευματική ομιλία υπό του Αγιορείτου Ιερομονάχου π.Αθανασίου Σιμωνοπετρίτη, Υμνογράφου της Αγίας του Χριστού Μεγάλης  Εκκλησίας, ο οποίος θα ομιλήσει με θέμα: «Η Παναγία του Αγίου Όρους και της Εκκλησίας». Ο σεβαστός σε όλους μας π.Αθανάσιος Σιμωνοπετρίτης έγραψε, με δική του προαίρεση και πρωτοβουλία, την Ιερά Παράκληση της Παναγίας της «Γιάτρισσας», η θαυματουργός Εικόνα της Οποίας, με τρόπο θαυμαστό και υπέρλογο χαρίστηκε στην Ιερά Μητρόπολη μας και τεθησαυρίζεται στον Ι. Μητροπολιτικό μας Ναό, (Ευαγγελισμός της Θεοτόκου). Στο τέλος της ομιλίας θα διανεμηθεί, ευλογία, η νέα έκδοση της Ιεράς Μητροπόλεως μας με τον τίτλο: «Προσευχής Θησαυρίσματα». Προσευχητάριο, ιδιαίτερα επιμελημένο, που περιλαμβάνει: Πρωινή Προσευχή- Προσευχές της Τραπέζης- Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως- Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων- Μέγα Απόδειπνο- Χαιρετισμούς της Θεοτόκου, Πασχάλιος – Ημερονύκτιος Ακολουθία ως και τις Νηστείες της Εκκλησίας μας. Επιπροσθέτως, ο σεβαστός Αγιορείτης Ιερομόναχος π. Αθανάσιος θα ομιλήσει και την παραμονή της εορτής του Ευαγγελισμού, 24 Μαρτίου στον πανηγυρικό Εσπερινό, εις το αυτό εορτάζοντα Ι. Μητροπολιτικό Ναό Κισάμου. Καλείται ο Θεοτοκόφιλος λαός του Θεού όπως καταστεί μέτοχος της πνευματικής αυτής εμπειρίας και χαράς. 
Εκ της Ι. Μητροπόλεως