Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ

Τον Υπουργό Υγείας κ. Θάνο Πλεύρη επισκέφθηκε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ.Αμφιλόχιος.
Κατά την συνάντηση υπήρξε συζήτηση περί της λοιμικής ασθενείας της περιόδου και των τρόπων αντιμετωπίσεως της, καθώς όπως ανέφερε ο κ. Υπουργός: «ο εμβολιασμός αποτελεί τον μόνο ασφαλή δρόμο και τρόπο υπέρβασης και αντιμετώπισης», σημειώνοντας τα ικανοποιητικά ποσοστά εμβολιασμού στην Κρήτη. Ακολούθως, ο Σεβασμιώτατος κ. Αμφιλόχιος ενημέρωσε τον κ. Υπουργό περί των δομών και δράσεων του Αννουσάκειου Ιδρύματος, προνομιακό Ίδρυμα της Ι. Μητροπόλεως το οποίο μέσα από  τις ποικίλες δομές και δράσεις του καλύπτει ανάγκες εκατοντάδων εμεπρίστατων συνανθρώπων μας σε καθημερινή βάση, ως και τις πρωτοβουλίες πρόληψης και αντιμετώπισης της νόσου που το Ίδρυμα έχει λάβει την τελευταία διετία.
«Η Εκκλησία και την περίοδο αυτή της πανδημίας στηρίζει, μέσω τον προνοιακών, κοινωνικών και φιλανθρωπικών δομών Της, ανάγκες εκατοντάδων αναγκεμένων συνανθρώπων, αγκαλιάζοντας κάθε άνθρωπο ως «εικόνα Θεού», άνευ διακρίσεων· συμβάλλοντας τα μέγιστα στην κοινωνική συνοχή, την αντιμετώπιση της φτώχιας και την εξάλειψη των ανισοτήτων. Το Αννουσάκειο αποτελεί τρανή απόδειξη του λόγου του αληθές και είναι σημαντικό η Πολιτεία να ενισχύει τις δομές αυτές», σημείωσε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος.
Ο κ. Υπουργός έχοντας, από παλαιότερη επίσκεψη του, ιδία αντίληψη της προσφοράς και των δομών του Αννουσάκειου, δήλωσε την στήριξη του προς το Ίδρυμα, καθώς όπως ανέφερε: «Ιδρύματα όπως το Αννουσάκειο λειτουργούν ανακουφιστικά στις τοπικές κοινωνίες και ευρύτερα, επιτελώντας ουσιαστικό έργο πρωτοβάθμιας περίθαλψης και η στήριξη των αποτελεί χρέος». Σημείωσε δε ότι σε επικείμενη επίσκεψη στην Κρήτη θα συμπεριλάβει και το Αννουσάκειο στον προγραμματισμό των επισκέψεων του.

ΧΩΡΙΣ FACEBOOK ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

Λίγο μετά τις 6,30 το απόγευμα  έπεσαν (λόγω προβλήματος) το Facebook και το Instagram! Δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία διαχειρίζονται χιλιάδες κόσμου.
Προβλήματα υπάρχουν και στο WhatsApp.
Επίσης δεν λειτουργεί η υπηρεσία messenger (facebook)

ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ Ο ΜΑΡΟΚΙΝΟΣ....

3,5 χρόνια χωρίς αναστολή μόνο για τις κλοπές των δυο σπιτιών και φυσικά για την παρενόχληση των κοριτσιών, και καθ' οδόν για τις φυλακές ο Μαροκινός, που απο την διορατικότητα του διοικητή του Α.Τ Κισάμου αποκαλύφτηκε οτι όποια παρανομία έγινε τις δυο προηγούμενες μέρες στην Κίσαμο ήταν μέσα σε αυτές. Φυσικά εκκρεμεί και η εκδίκαση για την κλοπή από την εκκλησία των Ιερών Σκευών όπου σίγουρα θα θα φάει μεγαλύτερη ποινή μιας και η πράξη αυτή είναι κακουργηματική. 
Για την εκκλησία βέβαια υπάρχει μια στεναχώρια μιας και δεν έχουν βρεθεί ακόμα τα κλοπιμαία αν και έχει καταγραφεί ο "κύριος" από κάμερα και έχουν ταυτοποιηθεί και τα δακτυλικά αποτυπώματα του στο εσωτερικό της. Ας ελπίσουμε οτι θα βρεθούν κάπου πεταμένα ή σε κάποιο σπίτι συνεργού του.....

ΣΤΟ ΜΟΥΡΙ Ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ

 Στο Μουρί Κισάμου χθες βράδυ, για το πρόβλημα των αγροζημιών που κάποιοι συνεχίζουν να προκαλούν συνειδητά και συστηματικά.
Ο νέος νόμος έχει αρχίσει να εφαρμόζεται από την Αστυνομία, όμως ακόμα δεν έχει επιβληθεί η τάξη. Οι κάτοικοι της περιοχής δικαίως διαμαρτύρονται. Απαιτούνται περισσότερες περιπολίες και έλεγχοι στα συγκεκριμένα χωριά που εντοπίζεται το πρόβλημα,  ώστε να φέρει αποτέλεσμα η συσσώρευση των προστίμων για τους συστηματικούς παραβάτες (την 3η φορά 1000 ευρώ, διπλασιασμός για κάθε επόμενη: 4η φορά 2000, 5η φορά 4000 κοκ).
Οι κάτοικοι με ενημέρωσαν ότι πλέον κάποιοι από τους παραβάτες αφαιρούν τα ενώτια από τα ζώα τους για να αποφύγουν την ταυτοποίηση και τα πρόστιμα. Αυτό όμως συνιστά παραβίαση άλλων διατάξεων σχετικά με τις επιδοτήσεις, οπότε θα πρέπει να κινητοποιηθεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ για δικούς του ελέγχους στη συγκεκριμένη περιοχή. 
Πρέπει να διευκρινίσω ότι ο νέος νόμος δεν κατάργησε καμμιά από τις διατάξεις που ίσχυαν (π.χ. για κατάσχεση ζώων, κλπ), οι οποίες ισχύουν στο ακέραιο. Απλώς εισηγήθηκα (και νομοθετήθηκαν) πρόσθετα μέτρα, επειδή οι παλαιότερες διατάξεις δεν μπορούσαν στην πράξη να εφαρμοσθούν. Το διευκρινίζω επειδή πληροφορούμαι ότι ακούγονται διάφορες ανακρίβειες επ' αυτού.

ΚΑΠΑΡΩΣΑ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Οι Έλληνες είναι από τη φύση τους ευρηματικοί, και κάποιοι που βάζουν καρέκλες, σκαμπό, καφάσια, τσιμεντόλιθους, τενεκέδες και ότι άλλο μπορεί να τους φανεί χρήσιμο για να καπαρώσουν μια θέση πάρκινγκ, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας απειλούνται με πρόστιμο 400 ευρώ.
Το άρθρο 48 του Κ.Ο.Κ. προβλέπει:
Κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου
1. Η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς.
2. Κατ’ εξαίρεση της διάταξης της προηγούμενης παραγράφου, μπορεί να επιτραπεί σε έκτακτες περιπτώσεις ή ζώνες μικρής κυκλοφορίας εντός κατοικημένων περιοχών, αν υπάρχει αρκετός χώρος γι’ αυτά, η κατάληψή τμήματος οδού με προσωρινές εγκαταστάσεις ή εμπόδια ύστερα από άδεια των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών μετά γνώμη των αρμόδιων Αστυνομικών Αρχών.
3. Αυτοί που ανεγείρουν οικοδομές μέσα σε κατοικημένες περιοχές ή εκτελούν άλλα έργα και καταλαμβάνουν ολόκληρο το πεζοδρόμιο μπροστά από την οικοδομή ή το έργο, υποχρεούνται να κατασκευάσουν πρόσθετο πεζοδρόμιο ή να πάρουν άλλα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της διάταξης αυτής.
4. Όταν επιτρέπεται, όπως πιο πάνω, η κατάληψή τμήματος οδού πρέπει αυτά να επισημαίνεται υποχρεωτικά από αυτόν που το κατέλαβε κατά τις διατάξεις του άρθρου 9 του παρόντος Κώδικα.
5. Η κατάληψη επιφάνειας πεζόδρομου για οποιαδήποτε άλλη χρήση εκτός γι’ αυτήν που έχει κατασκευαστεί, απαγορεύεται, εφόσον παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών, ως και η είσοδος – έξοδος οχημάτων άμεσης ανάγκης ή εξυπηρέτησης των παροδίων.
6. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο τετρακοσίων (400) ευρώ.

ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;

 Ο αγαπητός φίλος και Κισάμιτης Γιάννης Λιονάκης ... ένας απο τους λίγους που αγωνίζεται για να μας ανοίξει τα μάτια χρόνια τώρα!!

16 τροχαίοι θάνατοι κάτω απο 30 χρόνων σε ολάκερη την Κρήτη, 14 τροχαίοι θάνατοι μόνο στα Χανιά για φέτος!!

H ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Μάλλον δεν έχει πέσει στην αντίληψη της δημοτικής αρχής ή της τοπικής κοινότητας τα χάλια του μοναδικού επισκέψιμου δημόσιου χώρου στην πόλη... Η Βρύση του Μαρή, μνημείο της πόλης, με τον περιβάλλοντα χώρο σε πολύ κακή κατάσταση... 

ΑΓΩΝΙΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ.....

Διαβάζω μια δήλωση του προέδρου της ΕΛΜΕ Χανίων κ. Γιάννη Κυριακάκη στην προσωπική του σελίδα και βλέπω οτι και κάποιοι άλλοι αγωνιούν για τα Λύκεια μας... μόνο εμείς είμαστε αναπαυμένοι...
Ο βουλευτής Χανίων, Βασίλης Διγαλάκης σε δήλωσή του σημειώνει: "Η πρώτη φάση του έργου ανέγερσης του νέου σχολικού συγκροτήματος του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ Κισάμου ολοκληρώνεται..."
Έτσι μου 'ρχεται αύριο να πεταχτώ στην Κίσαμο να δω τι "έχτισε" ο Διγαλάκης.... Ρε δε ντρέπεστε καθόλου;
Περάσανε σχεδόν 2 χρόνια απραξίας, που πανηγύριζε κι έστελνε δελτία τύπου όταν ένας φάκελος πήγαινε από το ένα Υπουργείο στο άλλο... και τώρα μας ανακοινώνει ότι αρχές του 2022 θα επιλεγεί ο ανάδοχος της κατεδάφισης (!!!). Με άλλα λόγια αν η κατεδάφιση ολοκληρωθεί στα τέλη του 2022, δηλαδή ΤΡΙΑ χρόνια μετά το σεισμό, θα του χρωστάνε και υποχρέωση στην Κίσαμο! Κι αν θέλουν 3 χρόνια για να κατεδαφίσουν ένα σχολείο.... πόσα θα χρειαστούν για να χτίσουν το καινούριο; Πρόσφατα, εντός του 2021, στο Δαμάσι Τυρνάβου, σχολείο κατεδαφίστηκε και ξαναχτίστηκε σε 6 μήνες....αλλά εκεί δεν είχανε ένα Διγαλάκη να "προωθεί" το έργο.
Γιάννης Κυριακάκης
Προχθές βέβαια συνεδρίασε και η νεοσύστατη επιτροπή παιδείας(!!) του Δήμου Κισάμου, αν και δεν βγήκε επίσημη ανακοίνωση για το συζήτησαν, έμαθα οτι το πρόβλημα της ήταν να δώσουν άδεια στα αθλητικά σωματεία της πόλης να κάνουν προπονήσεις στους αύλειους χώρους των δημοτικών σχολείων όταν ο καιρός δεν είναι καλός, ώστε να αποφεύγουν το Δημοτικό στάδιο Κισάμου και λόγω των εργασιών που συνεχίζονται εκεί. Δεν ξέρω αν ο σκοπός της σύστασης της επιτροπής είναι αυτός, αλλά σαν επιτροπή θα πρέπει να έχει λόγο για τις προκάτ αίθουσες, για τις καθυστερήσεις των Λυκείων και των εργαστηρίων του ΕΠΑΛ, για το 5ο νηπιαγωγείο που κόντεψε να γίνει πανελλήνιο θέμα με το χάλι του, για την κατάσταση στο δημοτικό σχολείο του Πλατάνου που όπως άκουσα μόνο υποσχέσεις έχει πάρει τόσα χρόνια και ότι γίνεται, γίνεται εκεί απο τον πολύ ικανό σύλλογο γονέων, να δει για το χωματόδρομο δυτικά του 1ου Δημοτικού της πόλης που αρχίζει και δημιουργεί προβλήματα στα θεμέλια του σχολείου, για τις μεταφορές των μαθητών... ως και την προχθεσινή παρενόχληση μαθητριών απο μεγαλύτερους. Και μπορεί η νεοσύστατη επιτροπή (Αύγουστος 2020) να μην έχει δυνατότητα να πάρει αποφάσεις, αλλά θα πρέπει να δίνει γραμμές, να προτείνει, να συμβουλεύει, ιδιαίτερα στα χρόνια προβλήματα μας... και φυσικά να μας ενημερώνει.
Για αυτά είναι η επιτροπή παιδείας τα ουσιαστικά και όχι αν θα μπορούν να παίξουν τα παιδάκια στις αυλές των σχολείων....αλλιώς ποιος ο λόγος σύσταση της;
Δεν πιστεύω η επιτροπή παιδεία αλλά και ο πρόεδρος της κ. Χαχλάκης να μην ξέρουν όλα αυτά τα θέματα... το θεωρώ παράλογο, εξάλλου καθημερινά στις εφημερίδες, στα Χανιώτικα ΜΜΕ, αλλά και στις προσωπικές σελίδες όλων μας υπάρχει και μια επιστολή αγανάκτησης... για την παιδεία της Κισάμου

ΠΕΤΑΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΚΙΣΣΑΜΙΚΟΣ

Πετάει η ομάδα και χθες στο Κολυμπάρι προσωρινή έδρα και για όσο καιρό θα γίνονται έργα στο Δημοτικό στάδιο Κισάμου νίκησε τον Α.Π Σούδας με 4-2 και φιγουράρει στην κορυφή της βαθμολογίας.
Τα γκολ της ομάδας του Λευτέρη Βεστάκη σημείωσαν οι, Οκερέκε, Σταθάκης, Καστανοπουλάκης, Γοναλάκης.
 Νέος Κισσαμικός: Κατερουδάκης, Σημαντηράκης, Κομπογεννητάκης, Ζαχαριάδης (85′ Γεωργανάς), Παπαγιαννάκης (60′ Παπαδάκης), Κρέτσι (46′ Καρεφυλλάκης), Καστανοπουλάκης, Γοναλάκης, Μπρεδάκης (46′ Ανουσάκης), Σταθάκης, Οκερέκε

Αντίθετα το Σάββατο η Θύελλα Καλαθενών δεν κατάφερε να νικήσει και έχασε με 4-1 απο τον Ίκαρο Μουρνιών.
Την επόμενη αγωνιστική η ομάδα του Ν. Κισσαμικού θα πάει στο Μόδι να αντιμετωπίσει την Άμιλλα, ενώ η Θύελλα θα υποδεχτεί στο Κολυμβάρι τον Χάλη.

ΣΤΟ ΜΟΥΡΙ ΧΘΕΣ Ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ

Επίσκεψη έκανε ο βουλευτής της Ν.Δ κ. Μανούσος Βολουδάκης στο Μουρί χθες το βράδυ για το θέμα της αδεσποτίας. Συνομίλησε με κατοίκους του χωριού και άκουσε τα προβλήματα τους και ιδιαίτερα με την κατάσταση των ανεπιτήρητων ζώων. Στην δικαιολογημένη αγανάκτηση των κατοίκων δεσμεύτηκε για τα ακόλουθα:
α)  συνάντηση με τον υπουργό αγροτικής ανάπτυξης για το θέμα.
β) συνάντηση με ταξίαρχο της αστυνομίας
γ) συνάντηση με ΟΠΕΚΕΠΕ για ελέγχους σε σταύλους
δ) δήλωσε ότι θα είναι παρών στην συνάντηση στον δήμο με τους αρμόδιους φορείς για την λύση του θέματος.
Εκ της επιτροπής

ΜΑΥΡΟ ΜΩΛΟΣ

 Υποβρύχια έρευνα στον κόλπο Κισάμου από τους Θεοτόκη Θεοδούλου, Brendan Foley, Αλέξανδρο Τούρτα τον Οκτώβριο του 2013
Οι μισοβυθισμένοι λίθοι σε σειρά στα δυτικά του, στο τέλος της περιοχής με τις λευκές ομπρέλες, είναι ο θεωρούμενος ως ελληνιστικός μόλος, ενώ ο σωρός των λίθων ανάμεσα στις μπλε ομπρέλες είναι πιθανόν φορτίο λίθων που προοριζόταν για τον Μαύρο Μόλο και βυθίστηκε ή βάση.

Μια ενδιαφέρουσα λιμενική θέση που ερευνήθηκε ήταν αυτή με τον ανυψωμένο Μαύρο Μόλο της Κισάμου. Ο λιμενοβραχίονας εκτείνεται σε μήκος 150 μ. περίπου σε μήκος, 15 μ. σε πλάτος και 6 μ. σε ύψος από τη σημερινή θαλάσσια στάθμη. Η ακτή του μικρού δυτικού όρμου στη δυτική πλευρά του λιμενοβραχίονα φαίνεται επίσης ενισχυμένη με μαύρους ηφαιστειακούς φυσικούς ογκόλιθους, όμοιους με αυτούς του λιμενοβραχίονα, τον οποίον επί της ουσίας συνεχίζουν. Στη γένεση του λιμενοβραχίονα τα κατάλοιπα ενός επιμήκους τοίχου με ρωμαϊκό κονίαμα είναι πιθανόν να ανήκουν σε κάποιο κτίριο σχετιζόμενο με τις λειτουργίες του λιμανιού. Στα ανατολικά του λιμενοβραχίονα υπάρχει ένας δεύτερος ημιβυθισμένος μικρός μόλος. Θεωρείται ότι αποτελεί λιμενικό έργο των ελληνιστικών χρόνων. Εν τούτοις, με δεδομένη την ανύψωση που προκάλεσε ο σεισμός του 365 στην περιοχή και το γεγονός ότι ο μόλος σήμερα εμφανίζεται βυθισμένος αμέσως κάτω από την ίσαλο, είναι εύλογο να υποτεθεί ότι εάν υπήρχε στα Eλληνιστικά χρόνια θα βρισκόταν κάποια μέτρα κάτω από την επιφάνεια. 
Συνεπώς, η κατασκευή θα πρέπει να χρονολογηθεί μετά το 365 για να εξυπηρετεί όντως ως λιμενικό έργο. Ένας σωρός με λίθους στο μέσον της αμμώδους παραλίας, μεταξύ των δύο λιμενοβραχιόνων, στο μέσον της αλλοτινής λιμενολεκάνης, ίσως αποτελεί φορτίο λίθων που βυθίστηκε κατά την κατασκευή του προσήνεμου λιμενοβραχίονα ή τη βάση για κάποια κατασκευή που δεν ολοκληρώθηκε. Σε κάθε περίπτωση οι εκτεταμένες λιμενικές κατασκευές δείχνουν τη σημαντική θέση της Κισάμου στη Ρωμαϊκή περίοδο αν όχι και προγενέστερα μιας και μια πρωιμότερη χρονολόγηση του ανυψωθέντος λιμενοβραχίονα δεν μπορεί να αποκλειστεί.

Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021

O ΕΥΡΥΤΕΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΑΒΟΝΗΣΙΟΥ.

Θα πρέπει να εκτιμήσουμε τις άμεσες σημερινές απαντήσεις των αξιότιμων κ. Μανούσου Βολουδάκη, βουλευτή Χανίων και του κ. Δημήτρη Βιριράκη Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Χανίων γιατί, αν μη τι άλλο μας αποκάλυψαν τους λόγους της ματαίωσης και βάλτωσης κάθε προοπτικής έργου αναβάθμισης του λιμένος Καβονησίου. Φοβούμαι, όμως, με την ευκαιρία αυτή, ότι τόσο το θέμα του λιμένα Καβονησίου όσο και το γενικότερο τού θέματος, της αλυσίδας λιμενικού, μεταφορικού, εμπορικού, αναπτυξιακού θέματος Κρήτης, αλλά και ο συνδυασμός αμυντικών αναγκών της Χώρας και οικονομικής προόδου, αντιμετωπίζεται από τίς Κυβερνήσεις με κριτήρια άλλων εποχών, χωρίς γενικότερη σύγχρονη στρατηγική αντίληψη. Και εμείς οι εντόπιοι, πρέπει να το παραδεχτούμε ότι ίσως περιοριζόμαστε στην επιδίωξη απλώς ενός σύγχρονου λειτουργικού λιμανιού Καβονησίου για τις άμεσες τουριστικές και εμπορικές ανάγκες της Περιοχής.
Η εικόνα όμως είναι ευρύτερη. Με την ένταση και στρατικοποίηση της Ανατολικής Μεσογείου, όλο και ενισχύεται ο στρατιωτικός χαρακτήρας του λιμένος Σούδας, όπως αποδεικνύουν και οι διαδοχικές διμερείς στρατιωτικές συμφωνίες (η επικείμενη ελληνο-αμερικανική θα το διατρανώσει πανηγυρικά) με φιλικές συμμαχικές χώρες και ο προγραμματισμός δεύτερου Ναυστάθμου από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Ενώ βασικές εμπορικές αποστολές, όπως ακτοπλοϊκή σύνδεση, ή ελλιμενισμός κρουαζιερόπλοιων δεν θίγονται, ο ρόλος τής Σούδας είναι πάντως κυρίως στρατιωτικός, που αποκλείει; μείζονες εμπορικές αναπτύξεις τύπου λιμένων Πειραιώς (ποια Κυβέρνηση αλήθεια θα επιχειρούσε να φέρει μια COSCΟ στό λιμάνι τής Σούδας?) ή Θεσσαλονίκης, ή Αλεξανδρούπολης ή και πρόσφατη λιμένος Ηρακλείου? Ήδη από τη δεκαετία 1990 και αρχές 2000, η τότε ανθούσα Εταιρία JET OIL συμφερόντων της Εταιρίας Μαμιδάκη: διαμαρτυρόταν με ολοσέλιδες καταχωρίσεις στον αθηναϊκό και χανιώτικο τύπο, εναντίον της απόρριψης του αιτήματός της για άδεια λειτουργίας εγκατάστασης  εφοδιασμού καυσίμων πλοίων στη Σούδα, λόγω του στρατιωτικού χαρακτήρα της περιοχής. 
Ενας ορθολογικός προγραμματισμός μπορεί και πρέπει από τώρα έστω και στο εξής να προβλέψει και να οργανώσει κατανομή ρόλων, Ασφάλειας και Οικονομίας. Ισορροπημένα και όχι ο ένας επί ζημία του άλλου. Να στηρίξει αφενός το στρατιωτικό ρόλο της Σούδας προς όφελος της Άμυνας της Χώρας και παράλληλα να δρομολογήσει τον εμπορικό και αναπτυξιακό ρόλο του λιμένος Καβονησίου, ο οποίος διαθέτει όλες τίς τεχνικές, προϋποθέσεις, εφόσον γίνουν τα πρόσθετα έργα κα ο εξοπλισμός που χρειάζεται, προς όφελος της οικονομίας τουλάχιστον της Δυτικής Κρήτης. Ενδεχόμενη σκέψη ότι η προγραμματιζόμενη αναβάθμιση, μέσω ιδιωτικοποίησης του λιμένος Ηρακλείου, θα καλύψει τις εμπορικές ανάγκες όλης της Κρήτης, προφανώς δεν ευσταθεί σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τη Δυτική Κρήτη, λόγω απόστασης και πρόσθετου κόστους χερσαίας μεταφοράς απο Ηράκλειο προς Δυτική Κρήτη. Όπως γράψαμε επίσης και πρόσφατα στη σελίδα αυτή, το επεσήμανε δε και το Εμπορικό Επιμελητήριο Χανίων, ήταν δε και στην αρχική σκέψη των Καστελλιανών εμπόρων πρωτοπόρων του λιμανιού, το Καβονήσι μπορεί ως, ευρισκόμενο στο πλησιέστερο σημείο, να εγκαινιάσει και την ναυτιλιακή διασύνδεση με τα λιμάνια τής Βόρειας Αφρικής και ιδιαίτερα Λιβύης. Η έναρξη ερευνών εξάλλου που ανήγγειλε η ΤΟΤΑL ως επί κεφαλής του σχετικού CONSORTIUM για την άντληση υδρογονανθράκων από τα μεγάλα κοιτάσματα Νοτιοδυτικά τής Κρήτης για την επόμενη δεκαετία θα απαιτήσει εγκαταστάσεις στέγασης προσωπικού και εφοδίων στη Περιοχή..  
Η γεωγραφική τοποθέτηση  πάντως τής Κρήτης στο μέσον της Ανατολικής Μεσογείου και η  μορφολογία του εδάφους της επιβάλλουν ισόρροπη θεώρηση στρατιωτικών και αναπτυξιακών στόχων σε ό,τι αφορά τα λιμάνια. Το ίδιο ισχύει και για το οδικό δίκτυο. Ο σημερινός π.χ. σχεδιασμός του ΒΟΑΚ εξυπηρετεί μεταφορικές ανάγκες από Χανιά μέχρι Νεάπολη, αλλά παραλείπει ή αναβάλλει σχεδιασμό για προορισμούς τόσο στρατιωτικής όσο και οικονομικής σημασίας, όπως οι απολήξεις σε λιμένες του Βόρειου μετώπου, όπως της Κισάμου και τής Σητείας. Δεν φαίνονται δε στους σχετικούς σχεδιασμούς παντελώς ούτε και κάθετοι προς λιμένες του Νότου, προς Ιεράπετρα, Καλούς Λιμένες, Τυμπάκι, Πρέβελη, Σφακιά, Παλαιόχωρα που είναι απαραίτητοι τόσο για στρατιωτικές μετακινήσεις, όσο και για οικονομικούς λόγους. (Παραγωγή, εμπόριο, τουρισμός) Η Εγνατία π.χ. στη Βόρεια Ελλάδα με τις καθέτους προς τα σύνορα εξυπηρετεί και τους δύο αυτούς στόχους ασφαλείας και οικονομίας. 
Κυριάκος Ροδουσάκης


Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2021

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΙΣΑΜΟΥ

Ο ΝΕΣΚ το ζήτησε η ποιότητα Ζωής του Δήμου Κισάμου το αποδέχτηκε
Όπως ανέφερε ο Νέος Εμπορικός Σύλλογος Κισάμου με το υπ’ αριθμ πρωτ 717/15-9-21 εγγράφου του, (9271/16-9- 21) εξέφρασε την επιθυμία να παραταθούν μέχρι την Κυριακή 17-10-21 οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Κίσαμο βάσει κυκλοφοριακής μελέτης που θα έληγαν 30-9-21.
Ως προς το ωράριο ο Νέος Εμπορικός Σύλλογος Κισάμου προτείνει στην οδό Καμπούρη και Περίδου, τα μέτρα να ισχύουν από τις 21.00 αντί στις 19.00.
Ο πρόεδρος πρόσθεσε ότι η διαφοροποίηση του ωραρίου στις παραπάνω οδούς θα απαιτούσε νέα μελέτη και για αυτό το λόγο πρότεινε να ισχύσει η παράταση ως έχει μέχρι τις 17-10-21. Κατά τα λοιπά ισχύει ή απόφαση 4/21 με ΑΔΑ 6ΜΖΘΩΕΖ-Π87.
Για το θέμα της παράτασης ζητήθηκε η γνωμοδότηση της Δημοτικής Κοινότητας Κισάμου.
Το συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Κισάμου με την απόφαση ν. 4/21 και γνωμοδότησε θετικά ως προς την παράταση ισχύος των μέτρων μέχρι τις 17-9-21.

ΗΤΑΝ Ο ΙΔΙΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΛΟΠΗ ΣΕ ΟΙΚΙΑ ...ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Δεν προλάβαμε να γράψουμε οτι ιερόσυλος μπήκε στον Τίμιο Σταυρό στο Τελωνείο και τον είχαν πιάσει κιόλας.
Να η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ
Εξιχνιάστηκαν χθες (01.10.2021) από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κισάμου, ακόμη μια υπόθεση κλοπής σε Ιερό Ναό και μια απόπειρα κλοπής σε οικία για τις οποίες, κατηγορείται αλλοδαπός που συνελήφθη για κλοπή χθες (01.10.2021) στην Κίσαμο.
Από τη συνεχιζόμενη αστυνομική έρευνα και προανάκριση του Αστυνομικού Τμήματος Κισάμου, προέκυψε ότι ο αλλοδαπός ο οποίος συνελήφθη χθες (01.10.2021) σε περιοχή του Δήμου Κισάμου για κλοπή οικίας, είχε προβεί στη διάπραξη ακόμα μιας κλοπής σε Ιερό Ναό νυχτερινές ώρες της ίδιας ημέρας αφαιρώντας εκκλησιαστικά είδη και μια απόπειρα κλοπής σε οικία.
Η προανάκριση διενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Κισάμου.
 
Καλό κουμάσι ήταν αλλά να δούμε αν και η δικαιοσύνη τον κρατήσει για κάμποσο καιρό μέσα ή και να τον απελάσει.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ .. συνέχεια

Το πρόβλημα της ακαταλληλότητας του συγκροτήματος των κτηρίων του ΕΠΑΛ και ΓΕΛ Κισάμου δεν φάνηκε μόνο όταν κτύπησε ο σεισμός την πόρτα μας, ο σεισμός λειτούργησε σαν καταλύτης, για να φέρει εμπρός στις ευθύνες τους όλους όσους τα προηγούμενα χρόνια έκρυβαν το πρόβλημα κάτω από το χαλάκι, με την ελλιπή έως και  ανύπαρκτη συντήρηση του συγκροτήματος, σε αντίθεση με τους μαθητές που αιχμή του δόρατος τόσα χρόνια στις κινητοποιήσεις τους ήταν ακριβώς αυτό.
Σε σύσκεψη στο Δημαρχείο, μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Δημοτικής Αρχής πριν τον σεισμό και πάλι μετά από κινητοποιήσεις μαθητών, με το γνωστό θέμα, ο νέος τότε, υφυπουργός παιδείας κ. Διγαλάκης, μίλησε για την ανάγκη νέου συγκροτήματος σχολείων στην Κίσαμο, με την μέθοδο ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα), όπου το Δημόσιο βάζει τα χρήματα, τα δικά μας χρήματα, από την φορολογία μας και ο Ιδιώτης που το κατασκευάζει, το εκμεταλλεύεται για όσα χρόνια διαρκεί η σύμβαση. Εκεί η «Λαϊκή Συσπείρωση» τοποθετήθηκε πρώτη φορά για το θέμα, τόσο με την παρέμβαση του υπογράφοντος, όσο και με την παρέμβαση του περιφερειακού συμβούλου εκλεγμένου με τη  «Λαϊκή Συσπείρωση» Μαρινάκη Αλέκου και αφού τονίσαμε την ανάγκη να έχει η Κίσαμος νέα και σύγχρονα σχολεία ζητήσαμε τα σχολεία αυτά να φτιαχτούν με εθνικούς πόρους από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι με ΣΔΙΤ. 
Ήρθε ο σεισμός, έγινε ότι έγινε, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα φτιαχτούν νέα σχολεία μέσω ΕΣΠΑ και όχι ΣΔΙΤ και εμείς συνεχίσαμε να υποστηρίζουμε την θέση την οποία  παλεύουμε και μέχρι σήμερα.   
ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΣΧΟΛΕΊΑ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ, Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ. Ο ΛΑΟΣ ΤΗΣ.
Όλο αυτό το διάστημα δεν σταματήσαμε ούτε στιγμή τον αγώνα για την νέα σχολική στέγη στην περιοχή μας, αλλά ούτε και για την προσωρινή στέγαση του ΕΠΑΛ και του ΓΕΛ, όπως και για τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ, τόσο με παραστάσεις από τον περιφερειακό Σύμβουλο και βουλευτή του ΚΚΕ Συντυχάκη Μανώλη, όσο και στο περιφερειακό συμβούλιο με επερωτήσεις για ανάδειξη του θέματος, αλλά και στον αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Καλογερή, μαζί με την ΕΛΜΕ και την Ένωση Γονέων Κισάμου.
Καθυστερήσεις υπάρχουν, γιατί αφενός δεν υπάρχει η πολιτική βούληση για την άμεση επίλυση του προβλήματος και αφετέρου το κίνημα εκείνο το οποίο παίζει τον ρόλο του μοχλού πίεσης και διεκδίκησης πρέπει να δυναμώσει και άλλο. 
Οι ευθύνες της Δημοτικής αρχής είναι πολλαπλές, αφενός στηρίζει όλες αυτές τις νομοθεσίες (Καλλικράτη, Κλεισθένη) που έχουν σαν αποτέλεσμα την αποδυνάμωση των Δημοτικών υπηρεσιών και το πέρασμα τους σε εργολάβους και αφετέρου δεν ενημερώνει το Δημοτικό συμβούλιο, δεν ενημερώνει τον Κισαμίτικο λαό για της ενέργειες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, δεν διεκδικεί μαζί με τους κατοίκους του Δήμου μας το αυτονόητο, την αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η σχολική στέγη στον Δήμο μας.
Μετά τον σεισμό του Νοέμβρη του 2019 και ενώ ειπώθηκε και σε Δημοτικό Συμβούλιο και με τα γνωστά και επίκαιρα σεισμικά προβλήματα στην περιοχή μας, δεν προχώρησε σε άμεσο αντισεισμικό έλεγχο όλων των δημοτικών κτηρίων. Τώρα έχει μπει μια μελέτη για χρηματοδότηση, στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» για έλεγχο της αντισεισμικότητας των δημοτικών κτηρίων.
Το μεγαλύτερο μέρος των σχολικών μονάδων του Δήμου μας  έχει πρόβλημα στέγασης, είτε με έλλειμμα σε αίθουσες, είτε με ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες, (Δημοτικό Δραπανιά, 1° Δημοτικό Κισάμου), είτε κάνοντας μάθημα σε ακατάλληλο περιβάλλον (5° Νηπιαγωγείο). Τα παραπάνω τέθηκαν από την «Λαϊκή Συσπείρωση» σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τα αποτελέσματα… φαίνονται.
Τελειώνοντας, λένε στα χωριό μας, «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει), έτσι και εδώ, το υπουργείο δεν θέλει να τρέξει το έργο, ο Δήμος δεν παλεύει μαζί με τους Δημότες τους το θέμα και εδώ βγάζουμε τα μάτια μας κατηγορώντας ο ένας τον άλλο.
Λύση υπάρχει, οι γονείς μέσω της συμμετοχής τους στους Συλλόγους γονέων, οι μαθητές μέσω των  δεκαπενταμελών τους, οι εκπαιδευτικοί  μέσω των συλλόγων τους, οι υπόλοιποι από εμάς μέσω των αρμοδίων οργάνων αλλά πρώτα και κύρια με την συμμετοχή μας να διεκδικήσουμε αυτό που μας ανήκει και τέλος, η Δημοτική αρχή να κάνει Δημοτικό Συμβούλιο με μόνο και κύριο θέμα την Σχολική στέγη, να ενημερώσει επισήμως το συμβούλιο για όλες τις εξελίξεις, δεν γίνεται να ενημερωνόμαστε από τα ΜΜΕ και από συνεντεύξεις βουλευτών για το τι συμβαίνει στη περιοχή μας. 
Κίσαμος 2-10-2021
Για την Λαϊκή Συσπείρωση Κισάμου 
Ο Δημοτικός Σύμβουλος
Φραγκιουδάκης Γιώργος

Παραπομπές του Δημοτικού συμβούλου κ Φραγκιουδάκη στις 11-Δεκεμβριου - 2020 για τα εργαστήρια των ΕΠΑΛ

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ


 1971 1ο Δημοτικό σχολείο Καστελίου Κισάμου 
Όλοι οι δάσκαλοι απο όλα τα σχολεία της επαρχίας μας..... τότε που κάθε χωριό είχε και σχολείο και το δάσκαλο του, μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια και τα Καστελιανά 6θέσια. Αν και δεν μπορώ να ξεχωρίσω όλους τους δασκάλους μας, βλέπω τους Κοκκινάκη Γιάννη, Βερυκάκη Ε., Κατάκη, Παπαδημητράκη Γιώργο, Αθανασάκη, Κοπανάκη, Μαζοκοπάκη Αντ., Μαρτσάκη, Λιουδάκη Γιάννη, Βερυκάκη Γιωρ., Κουφάκη Γιάννη, Κουφογιαννάκη Δημ., Παπαδάκη Ελευθ., Τερεζάκη Μανώλη, Πιτσιγαυδάκη Λ, Καραδάκη Λ., Ξυπολιτάκη, Αντωνομανωλάκη Αριάδνη, Παπαδάκη!, Τζανακάκη, Στέλιο Μακράκη, Μυλωνάκη Ερμιόνη, Τρουλλινού, Καλλέργη, Γεωργουλάκη Πόπη και πολλούς άλλους.


ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΒΟΝΗΣΙΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Το χθεσινό δημοσίευμα μου, το οποίο αναφερόταν σχετικά με τα έργα στα άλλα λιμάνια του νομού Χανίων ΕΔΩ και το blog εξέφρασε τις ανησυχίες του για το τι συμβαίνει και στο δικό μας λιμάνι ....πήρε άμεσα δυο απαντήσεις πολύ ενδιαφέρουσες, μια απο τον βουλευτή Χανίων  κ. Μανούσο Βολουδάκη, και μια από τον πρόεδρο του λιμενικού Ταμείου του Νομού Χανίων κ. Βιριράκη
Ο κ. Βολουδάκης έγραψε για την απορία μη εκτέλεσης έργων στο Λιμάνι Κισάμου.
- Τα χθεσινά νέα σχετικά με τα λιμενικά έργα στα Χανιά δημιούργησαν ανησυχίες σε κάποιους φίλους στην Κίσαμο, καθώς δεν προβλέπεται χρηματοδότηση άμεσα για έργο στο λιμάνι του Καστελίου. Όμως ήμουν σαφής: με τον Υπουργό μιλήσαμε για τα έργα που έχει προτείνει (εδώ και μήνες) το Λιμενικό Ταμείο Χανίων, τα οποία είναι αυτά για τα οποία υπάρχει σχετική ωριμότητα μελετών. Δεν μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ έργο χωρίς ώριμη μελέτη. Αυτά όλα είναι γνωστά εδώ και καιρό. 
Ποιο ήταν το πρόβλημα με το λιμάνι στο Καστέλι Κισάμου και τη μαρίνα που η τοπική κοινωνία ζητά; Έχει ένσταση σε κάποια από τα σχεδιαζόμενα έργα η Αρχαιολογία λόγω ενός ναυαγίου, οπότε απαιτείται τροποποίηση του Master Plan του λιμανιού. Το γεγονός αυτό δεν επέτρεψε στο Λιμενικό Ταμείο να συμπεριλάβει προς το παρόν το λιμάνι του Καστελιού στα πρώτα έργα προς χρηματοδότηση. Επαναλαμβάνω: αυτό δεν έγινε γνωστό χθες. Δεν μπορεί κανείς λοιπόν να εκφράζει έκπληξη. 
Επί της ουσίας, η δουλειά μας τώρα είναι να διασφαλίσουμε ότι τα εμπόδια και για τα λιμενικά έργα στο Καστέλι θα ξεπερασθούν.
Και ο πρόεδρος του ΛΤΝΧ 
- Έχω συνεννοηθεί με τον Δήμαρχο Κισάμου, εντός του μηνός Οκτωβρίου να γίνει σύσκεψη στο Δημαρχείο Κισάμου με ανοικτή συζήτηση- ενημερωση για λιμενικά θέματα του Δήμου Κισάμου. Η βούληση να προχωρήσουν κάποια θέματα υπάρχει
Οι μελέτες που προωθούνται προς ένταξη στο ΕΣΠΑ και αφορούν τα λιμάνια του Νότου και της Σούδας, είναι εκκρεμότητες των ετών 2001-2004, που ανακινήθηκαν από την παρούσα Διοίκηση. Κοινώς είχαν βαλτώσει.
Η μελέτη Ρογκάν για την Κισαμο κατέπεσε το 2016 όταν η Αρχαιολογία απέρριψε την μελέτη για το τμήμα της μαρίνας αχρηστεύοντας ουσιαστικά όλη την μελέτη γιατί δεν μπορούσε πλέον να εγκριθεί.
Σκοπός είναι τι θα γινει τωρα με σωστά βήματα με διάλογο και σύμπνοια απόψεων.
Η περιβαλλοντολογική μελέτη του λιμένα έχει κατατεθεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης απο τον Νοέμβριο του 2020 και ακόμη δεν έχει εγκριθεί....

Είναι δυο ξεκάθαρες απαντήσεις και είμαι σίγουρος ότι εκτός απο μένα και η πλειοψηφία των κατοίκων της Κισάμου, δεν ήξερε οτι επειδή υπάρχει ένα αρχαίο ναυάγιο εκτός λιμανιού, το οποίο αναφέρω σε άλλο άρθρο, έχει καταπέσει όλη η μελέτη Ρογκάν, όχι μόνο της μαρίνας αλλά και των χερσαίων εγκαταστάσεων κλπ. Αλλά αφού το λένε έτσι θα είναι!!!
Να θυμίσω εδώ στο γενικό όρο αρχαιολογία εννοούν στην περίπτωση μας την Εναλίων με έδρα το Ηράκλειο.
Βέβαια θα περίμενα και μια απάντηση απο τους πρώην δημάρχους που έλεγαν δεξιά και αριστερά οτι δεν ήταν η μελέτη Ρογκάν τίποτα άλλο απο μια έκθεση ιδεών... τι έγινε τώρα; Ήταν έκθεση ιδεών ή είναι το Master Plan για να έχουμε ανάπτυξη στο λιμάνι Καβονησίου; 
Φυσικά θα γίνω κακός αν ρωτήσω απο πότε ήταν γνωστό οτι έπεσε η μελέτη Ρογκάν; ή γιατί απο τότε που το κατάλαβαν δεν έκαναν κάτι; Ξέρω οτι είναι κακές ερωτήσεις αλλά αφού τα λένε και οι άλλοι τι να κάνουμε; Μας τρώει η περιέργεια....
Ευχαριστώ θερμά και τον κ. Βολουδάκη αλλά και τον κ Βιριράκη που απάντησαν στο ερώτημα του blog προς ενημέρωση μας.

ΙΕΡΟΣΥΛΟΣ ΕΚΛΕΨΕ ΙΕΡΑ ΣΚΕΥΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΣΤΑΥΡΟ

Από το εκκλησάκι του Τιμίου Σταυρού στην παραλία του Τελωνείου κάποιος ή κάποιοι έκλεψαν χθες τα ιερά σκεύη του. Κάτοικοι αλλά και ο εφημέριος της εκκλησίας παπά Μανώλης Μπαργωτάκης κατάγγειλαν την κλοπή αυτή στην αστυνομία. Το εκκλησάκι που βρίσκεται στον πολυσύχναστο παράλληλο δρόμο του παλιού τελωνείου, είναι πάντα ανοικτό, επισκέψιμο από τους τουρίστες που περνούνε απο εκεί. Την υπόθεση έχουν αναλάβει οι άνδρες του Α.Τ Κισάμου, οι οποίοι πήραν και αποτυπώματα απο τον χώρο και μάλλον θα βρουν τον ιερόσυλο.


 

ΕΝΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΤΑΜΙΑΛΗ

 Υποβρύχια έρευνα στον κόλπο Κισάμου από τους Θεοτόκη Θεοδούλου, Brendan Foley, Αλέξανδρο Τούρτα τον Οκτώβριο του 2013.
 Λείψανα του βυζαντινού ναυαγίου στον όρμο Αγ. Ιωάννη Ντάμιαλη,
δυτικά της πόλης της Κισάμου
Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων* υποβρύχιας αρχαιολογικής και γεωλογικής έρευνας που πραγματοποίησε η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων (ΕΕΑ), υποστηριζόμενη από το αμερικάνικο Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI), στον κόλπο Κισάμου, και απο τους παραπάνω αρχαιολόγους.

- Στον μικρό όρμο μπροστά από το σπήλαιο και την εκκλησία του Αγ. Ιωάννη Ντάμιαλη, δυτικά της Κισάμου, μεγάλα όστρακα όμοιων αμφορέων, συγκεντρωμένα σε μια συγκεκριμένη περιοχή μαρτυρούν στη θέση την ύπαρξη ενός σύγχρονου με το προηγούμενο ναυαγίου. Ταυτόχρονα στην ευρύτερη περιοχή εντοπίζονται διάσπαρτα όστρακα αμφορέων διάφορων τύπων και χρονολογήσεων, δείχνοντας τη χρήση του όρμου ως αγκυροβολίου. Εν τούτοις, στο κέντρο περίπου του όρμου, σε βάθος -7 μ. περίπου, είναι συγκεντρωμένα, προφανώς θραυσμένα, τα κεραμικά κατάλοιπα ενός βυζαντινού ναυαγίου. Περισσότεροι από δεκαπέντε λαιμοί αμφορέων των τύπων 1α και 1β της κατηγοριοποίησης Μπακιρτζή χρονολογούν το φορτίο μεταξύ 9ου και 11ου αι. επίσης. Ανάμεσά τους κάποιοι λαιμοί είναι όμοιοι με ακέραιο αμφορέα με ψηλές λαβές, ο οποίος παραδόθηκε στην Εφορεία Χανίων το 2012 από τον κ. Ιάκωβο Πατσάκη, προερχόμενο από το ίδιο σημείο και μπορεί να αποδοθεί στον τύπο 4 του Μπακιρτζή, ο οποίος χρονολογείται μεταξύ 9ου και 12ου αι. μ.Χ. Επιπλέον, το χείλος ενός πίθου που εντοπίστηκε, πιθανόν να ανήκει σε αγγείο για τις προμήθειες για το πλήρωμα παρά φορτίο του σκάφους.
* H παρουσίαση της έρευνας έγινε για πρώτη φορά στη διάρκεια του ΙΒ΄ Διεθνούς Κρητολογικού Συνεδρίου.

Είναι το ναυάγιο που είναι κοντά στο σημείο το οποίο υπάρχει η χωροθετημένη μαρίνα Κισάμου. 

ΜΑΤΑΙΩΘΗΚΕ Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ .... ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ.

Με δεύτερη απόφαση της η ΚΤΥΠ Α.Ε κάνει γνωστό αυτό που τόσο καιρό δεν λέει ξεκάθαρα, αλλά μας βάζει σε σκέψεις, με αποτέλεσμα όλοι να μην ξέρουμε το γίνεται κι αν θα γίνει τελικά κατεδάφιση ή θα προηγηθεί δευτεροβάθμιος έλεγχος στα κτήρια. Ματαιώνει μάλιστα και την προγραμματισμένη επίσκεψη της υπαλλήλου της στην Κίσαμο. Φυσικά την απόφαση αυτή της ματαίωσης μπορεί να έπαιξαν ρόλο τα δημοσιεύματα ή η επίσκεψη βουλευτή εκεί. Πάντως με ΑΔΑ 6ΡΦΧΟΞΧΔ-ΗΜ6 η ΚΤΥΠ Α.Ε
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ ΕΙ
Α. Την ακύρωση της υπ΄αριθ.πρωτ.13229/23.09.2021 απόφασης μετακίνησης εκτός έδρας της
υπαλλήλου κ. Σ Δ με προορισμό τα Χανιά για: αυτοψία στο υπό κατεδάφιση κτιριακό συγκρότημα ΓΕΛ & ΕΠΑΛ ΚΙΣΣΑΜΟΥ και ανέγερση νέων σχολικών μονάδων στο ίδιο οικόπεδο, από 29.09.2021 έως 01.10.2021.

Τελεσίδικα λοιπόν μιας και το αναφέρει πλέον πεντακάθαρα και δεν ξέρω αν πρέπει να χαρούμε ή να αρχίζουμε πάλι να γράφουμε το κτηριακό συγκρότημα των παλαιών Λυκείων θεωρείτε κατεδαφιστέο. Δεν θα γίνει άλλη αυτοψία, δεν θα γίνει δευτεροβάθμιος έλεγχος. Πάμε για νέα Λύκεια και ελπίζουμε οτι και με την χθεσινή δήλωση του τέως υπουργού παιδείας-ο οποίος θα πρέπει να πω οτι είναι ο μοναδικός ίσως που ενδιαφέρεται για τα Λύκεια μας- κ. Διγαλάκης, η πρώτη φάση έχει πλέον ολοκληρωθεί...και η δεύτερη και ουσιαστική θα ξεκινήσει με την κατεδάφιση των. Μάλιστα αν δεν υπήρχε το χρονοδιάγραμμα της 3ετίας θα ήμασταν όλοι μια χαρά... 
Ευτυχώς βέβαια που υπάρχουν και οι βουλευτές (Βολουδάκης-Διγαλάκης) και ενημερωνόμαστε εδώ στην Κίσαμο για όλες τις τρέχουσες εξελίξεις και σε όλα τα θέματα που μας αφορούν.

Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2021

ΣΕ 100 ΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΙΣΑΜΟΥ

Σε ανάρτηση του στον προσωπικό του λογαριασμό ο πρώην υπουργός μας αιφνιδίασε ευχάριστα αυτή την φορά.

Δημοπρατείται άμεσα το έργο της κατεδάφισης του σχολικού συγκροτήματος ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Κισάμου. 
Συναντήθηκα σήμερα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΚτΥπ ΑΕ κ. Αθανάσιο Γιάνναρη και τον Γενικό Διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού & Έργων ΣΔΙΤ κ. Θεόδωρο Κυριαζόπουλο. Τα τεύχη δημοπράτησης για την κατεδάφιση του υφιστάμενου κτηριακού συγκροτήματος θα εγκριθούν στο Διοικητικό Συμβούλιο της Πέμπτης 7 Οκτωβρίου 2021 ώστε στη συνέχεια να δημοπρατηθεί άμεσα το έργο. Η εκτίμηση των υπευθύνων της ΚτΥΠ ΑΕ είναι ότι αρχές του 2022 θα έχει επιλεγεί ο ανάδοχος του έργου, το οποίο έχει προϋπολογισμό 434.000 ευρώ και το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με κωδικό ΣΑΕ 2015ΣΕ24700004, ενώ η προθεσμία ολοκλήρωσης της κατεδάφισης ανέρχεται σε 100 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης.
Ολοκληρώνεται, έτσι, η πρώτη φάση του έργου ανέγερσης του νέου σχολικού συγκροτήματος του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ Κισάμου, μετά από συνεχή προσπάθεια και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων τόσο στα Χανιά όσο και στην κεντρική διοίκηση, και θέλω για ακόμη μία φορά να ευχαριστήσω τη διοίκηση της ΚτΥπ ΑΕ για τη σημαντική υποστήριξη. 
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ισχύουν για τα σύγχρονα σχολικά συγκροτήματα και τηρώντας όλες τις προϋποθέσεις των απαιτούμενων μελετών και των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών, παρακολουθούμε την πορεία του έργου και έγκαιρα συμμετέχουμε στην προετοιμασία των επόμενων σταδίων υλοποίησης για το νέο σχολικό συγκρότημα του ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Κισάμου.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ»

Ο Δήμος Κισάμου διατηρεί ζωηρό ενδιαφέρον και αγωνία για την αειφορία των παράκτιων περιοχών με κυρίαρχη, ως περισσότερο εκτεθειμένη στην ανθρωπογενή ρύπανση και την υποβάθμιση της βιοποικιλότητάς της, την περιοχή του Μπάλου.
Σήμερα 01-10-2021 και σε συνέχεια της χθεσινής εναρκτήριας μέρας των συναντήσεων που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανάπτυξη Διασυνοριακού Δικτύου Προώθησης Αειφόρου Παράκτιου Τουρισμού», με επίκεντρο την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη περιοχών ενταγμένων στο δίκτυο Natura 2000, όπως η Λιμνοθάλασσα Μπάλου στην Π.Ε Χανίων, και η Χερσόνησος Ακάμα στην Επαρχία Πάφου , ο Δήμαρχος Κισσάμου κ. Γιώργος Μυλωνάκης και ο Αντιδήμαρχος Κισσάμου κ. Θεόφιλος Χριστουλάκης, καλωσόρισαν στο Δημαρχείο Κισσάμου τους εκπροσώπους των συμμετεχόντων φορέων. 
Παρόντες στη συνάντηση ήταν ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Θεοχάρης Τσούτσος, ο κ. Δημήτρης Μουντάκης, ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Χανίων, ο Πρόεδρος της Κοινότητας της Ίνειας, κ. Γιάγκος Τσίβικος, ο καθηγητής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου της Κύπρου κ. Πέτρος Κοσμάς, ο Διευθυντής του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου της Πάφου, κ. Μαρίνος Στυλιανού καθώς και ο σύμβουλος του έργου κ. Σιωμάδης Βασίλης.
Μετά το Δημαρχείο, οι εταίροι ξεναγήθηκαν στην Λιμνοθάλασσα του Μπάλου από τον Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο Κισσάμου σε μια προγραμματισμένη επίσκεψη –αυτοψία της περιοχής, ενώ οι εργασίες θα ολοκληρωθούν αύριο το πρωί με την έκδοση των συμπερασμάτων. 
Εκ του Δήμου

ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΟΥ 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Ο χώρος της στέγασης του 5ο Νηπιαγωγείου Κισάμου, είναι μια χρόνια κατάσταση που βόλεψε τις τελευταίες δημοτικές αρχές αλλά και την τη τωρινή. Η ευγενική παραχώρηση από την Μητρόπολη του χώρου παρέπεμψε το θέμα στις καλένδες για διεκδίκηση κατασκευής νέου σχολείου.
Το έγγραφο της Ένωσης και σε αυτό το θέμα αποσιωπήθηκε.
Η παντελής ακαταλληλότητα του χώρου για Νηπιαγωγείο (ήπιος όρος χαρακτηρισμού) αντιμετωπίζονταν με κάποια μερεμέτια κατά καιρούς, για απορρόφηση των αντιδράσεων.
Ο σεισμός στο Aρκαλοχώρι, η έλλειψη αντισεισμικής θωράκισης στα σχολεία μας το έφερε ξανά στο προσκήνιο. Θύμισε και ντόπιες μνήμες για τα Λύκεια που βέβαια ακόμα είμαστε μακριά από τη "λύτρωση".
Έτσι είναι η πραγματικότητα, ανελέητη.
To υποχρεωτικό της δίχρονης εκπαίδευσης ν.4521/18 δεν συνοδεύτηκε από επιπλέον χρηματοδότηση για τις υποδομές (προσωπικό, κτίρια κ. λ .π). Γι' αυτό με νόμο του 2019 μπορούν να μπαίνουν ΠΡΟΚΑΤ σε προαύλια άλλων σχολείων ακόμα και γυμνασίων, λυκείων.
Σαν ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ είμαστε δίπλα στους γονείς, τον σύλλογο τους, που θα εκλέξουν τις επόμενες μέρες για να διεκδικήσουμε μαζί οργανωμένα.
Με ευθύνη του Δήμου και του κράτους να βρεθεί ασφαλής προσωρινή ασφαλής λύση με άμεσο, συγκεκριμένο προγραμματισμό την ανέγερση ενός καινούργιου Νηπιαγωγείου φτιαγμένο με κρατικά κονδύλια που θα έχει όλους τους αναγκαίους χώρους όπως αίθουσες δραστηριοτήτων, χώρους σίτισης, ξεκούρασης, υγιεινής, αύλειο χώρο που μέσα σε αυτούς να μπορεί να εξασφαλίζεται ολόπλευρα η ανάπτυξη του παιδιού. Πλαισιωμένο από το απαραίτητο έμψυχο δυναμικό, παιδαγωγούς, μαγείρισσες, καθαρίστριες κ.λ.π σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες.
Και αυτό βέβαια δεν μπορεί να είναι η λύση των ΠΡΟΚΑΤ
Για το ΔΣ
Η πρόεδρος
Όλγα Ψαράκη