Οι Γερμανοί δεν επέφεραν καταστροφές ούτε λεηλασίας. Οι κάτοικοι υδρεύονται κατά το πλείστον εκ φρεατίων. Στο Μουρί, Μάκρωνα και Δερμιτσιανά υπάρχουν βρύσες. Κοινοτικό γραφείο δεν υπάρχει, ούτε κοινή αποθήκη λιπασμάτων. Ο Γεωργικός πιστωτικός συνεταιρισμός έχει 150 μετόχους. Έχει και δυο σχολεία ένα στο Βουλγάρω και ένα στο Μουρί.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020
ΒΟΥΡΓΑΡΩ 1954
Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2020
ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΣΙΔΗΡΟΥ ΡΑΒΔΟΥΧΑ
Το 1905 υπέγραψε συμφωνία με τη γαλλική εταιρία ΜΟΝΦΛΥ και με υπεράνθρωπους κόπους έφτιαξε εναέριο λούκι με ξύλα επενδυμένα με λαμαρίνα χονδρή που στηριζόταν σε συρματόσχοινα για να κατεβάζουν το μετάλλευμα στην ακτή για φόρτωση στα πλοία. Δεν χρησιμοποιήθηκε, όμως, για πολύ, επειδή ξαφνική θαλασσοταραχή κατέστρεψε ο κάτω μέρος της φόρτωσης και απογοητευμένος ο Μιχάλης, που είχε βάλει εκεί όλα του τα χρήματα, ξαναγύρισε το 1912 στην Αμερική.
Όταν οι εργάτες πρωτοέβγαλαν το μετάλλευμα σε βόλους, φώναζαν πως έβγαλαν... πατάτες και αυτό γινόταν στην περιοχή "Αποπλύστρες", που άγνωστο γιατί, είχε ονομαστεί έτσι.
Ο Μιχάλης πήγε και στους Αγίους Τόπους και από τότε τον γνώριζαν ως Χατζημιχάλη Βουτσαδάκη. Πέθανε το 1957 σε ηλικία 87 ετών.
Ο ΜΑΥΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ
- "Έχει ο Θεός, οι επόμενοι ας είναι καλά για να κάνουν κάτι γι αυτό" είναι το σλόγκαν που έχουμε υιοθετήσει!!
Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Χρόνια πολλά!
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
- Στις 21 Ιουλίου του 365 μ.Χ. ένας ισχυρός σεισμός έξω από το δυτικό άκρο της Κρήτης προκάλεσε τσουνάμι που κατέστρεψε το λιμάνι της Αλεξάνδρειας και προκάλεσε θανάτους ακόμα και στην Κροατία. Βρετανοί ερευνητές προειδοποιούν τώρα ότι η καταστροφή θα μπορούσε κάποτε να επαναληφθεί.
Ο Ρωμαίος ιστορικός Αμμιανός Μαρκελλίνος περιέγραψε πώς το αναπάντεχο γιγάντιο κύμα έστειλε μεγάλα πλοία σε βάθος τριών χιλιομέτρων από τις ακτές, ακόμα και πάνω στις στέγες σπιτιών.
Σύμφωνα και με άλλες μαρτυρίες, το τσουνάμι του 365 μ.Χ. έπνιξε χιλιάδες ανθρώπους στην Αίγυπτο, την Ελλάδα, τη Σικελία, ακόμα και στο σημερινό Ντουμπρόβνικ στην Αδριατική. Οι καλλιέργειες στο δέλτα του Νείλου καταστράφηκαν από το θαλασσινό νερό και οι πόλεις της περιοχής ερημώθηκαν.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ στη Βρετανία αναφέρουν τώρα στο περιοδικό Nature Geoscience ότι ο σεισμός δεν εκδηλώθηκε μέσα στη ζώνη υποβύθισης, αλλά σε ένα άγνωστο ως σήμερα ρήγμα που βρίσκεται ακριβώς πάνω από τη ζώνη αυτή.
Βασισμένοι σε έρευνες πεδίου, που δείχνουν ότι ο σεισμός ανύψωσε τη δυτική τη κατά 10 μέτρα και την μετακίνησε κατά 20 μέτρα, οι ερευνητές προσομοίωσαν τη δόνηση στον υπολογιστή.
Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η ομάδα της Δρ Μπεθ Σο εκτιμά ότι η ολίσθηση ανάμεσα στις δύο πλευρές του ρήγματος συνέβη σε μήκος 100 χλμ και σε εστιακό βάθος 45 χιλιομέτρων, 30 χιλιόμετρα πιο κοντά στην επιφάνεια απ' ό,τι η ζώνη υποβύθισης.
Μετά τον σεισμό του 365 μ.Χ., που εκτιμάται ότι είχε ένταση 8,3-8,5 βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ, το ρήγμα πιθανότατα θα παραμείνει ήσυχο για περίπου 5.000 χρόνια, υπολογίζουν οι Βρετανοί γεωλόγοι.
Προειδοποιούν όμως ότι, εάν η τεκτονική δομή κατά μήκος του υπόλοιπου ελληνικού τόξου είναι παρόμοια, ένας υποθαλάσσιος σεισμός θα μπορούσε να προκαλέσει τσουνάμι στην Ανατολική Μεσόγειο σε περίπου 800 χρόνια.
Το τελευταίο τσουνάμι που σάρωσε την ανατολική Μεσόγειο συνέβη στις 8 Αυγούστου 1303. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2006, το κύμα των εννέα μέτρων που χτύπησε πάλι την Αλεξάνδρεια προκλήθηκε από σεισμό περίπου 7,8 βαθμών που είχε εκδηλωθεί 40 λεπτά νωρίτερα έξω από την Κρήτη.
Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2020
ΣΤΟ ΓΙΟΡΤΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΩΣ 9 ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ.....
Καλές γιορτές και χρόνια πολλά με υγεία.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΑΓΙΟΥ ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟΥ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ
Εκ της Ι. Μητροπόλεως
ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ: ΗΛΕΚΤΡΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΚΑΛΩΔΙΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ
Η ολοκλήρωση της 24ωρης δοκιμαστικής ηλέκτρισης σηματοδοτεί μια ιστορική επιτυχία για τον Διαχειριστή και τις ανάδοχες εταιρείες, καθώς ανταπεξήλθαν με αποτελεσματικότητα και τεχνική επάρκεια σε σημαντικές τεχνολογικές προκλήσεις, υπερβαίνοντας σε μεγάλο βαθμό ό,τι έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα σε αντίστοιχα διεθνή έργα. Σημειώνεται ότι το ανατολικό κύκλωμα της διασύνδεσης, το οποίο ηλεκτρίστηκε σήμερα, απαρτίζεται από τα εξής επιμέρους έργα:
Υποβρύχιο καλώδιο 132 χλμ ανάμεσα σε Χανιά και Νεάπολη Λακωνίας (ανάδοχη εταιρεία PRYSMIAN).
Υπόγεια καλώδια 42 χλμ σε Κρήτη και Πελοπόννησο (ανάδοχες εταιρείες ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ Α.Ε. και FULGOR Α.Ε).
Νέος υποσταθμός στην Ανατολική Πελοπόννησο και αναβάθμιση του υφιστάμενου υποσταθμού στα Χανιά (ΤΕΡΝΑ Α.Ε.).
Η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου αποκαλείται η «διασύνδεση των ρεκόρ» καθώς πρόκειται:
Για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως (174 χλμ.)
Για τη μεγαλύτερη σε μήκος υποβρύχια καλωδιακή διασύνδεση υψηλής τάσης με τριπολικό καλώδιο τεχνολογίας μόνωσης XLPE παγκοσμίως (132 χλμ).
Για τη βαθύτερη υποβρύχια καλωδιακή διασύνδεση υψηλής τάσης με τριπολικό καλώδιο τεχνολογίας μόνωσης XLPE παγκοσμίως (βάθος 1.000 μέτρων).
Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, σημαντικές διαχειριστικές προκλήσεις, καθώς η νέα διασύνδεση εκτείνεται από τη Μεγαλόπολη έως τα Χανιά και το Ηράκλειο Κρήτης, περιλαμβάνοντας οκτώ πόλεις στον σχεδιασμό του. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΑΔΜΗΕ ήρθε σε διαβούλευση με τοπικούς φορείς και αρμόδιες αρχές, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τυχόν οχλήσεις και να αναζητηθούν οι βέλτιστες λύσεις, όπως υπογειοποιήσεις γραμμών μεταφοράς όπου αυτό κατέστη δυνατό.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 356 εκατ. ευρώ και υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ).
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Η δοκιμαστική ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου σημαίνει ότι μια υποδομή στρατηγικής σημασίας όχι μόνο για την Κρήτη, αλλά για ολόκληρη τη χώρα, βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση. Πρόκειται για ένα ορόσημο στο πρόγραμμα των νησιωτικών διασυνδέσεων του ΑΔΜΗΕ που καταλαμβάνουν κεντρική θέση στον σχεδιασμό μας, καθώς αποτελούν πραγματικά πράσινα έργα με πολύ θετικό αποτύπωμα όχι μόνο περιβαλλοντικό, αλλά και κοινωνικοοικονομικό. Γι αυτό και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στηρίζει την επιτάχυνση των έργων αυτών, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν και με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης».
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, κ. Μάνος Μανουσάκης, ανέφερε σχετικά: «Η πρώτη διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα είναι γεγονός. Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμαστικής ηλέκτρισης μπορούμε πλέον να μιλάμε με βεβαιότητα για την άρση του ενεργειακού αποκλεισμού της Κρήτης. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που κατορθώσαμε να ηλεκτρίσουμε τη “διασύνδεση των ρεκόρ” ακριβώς δύο χρόνια μετά την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Αυτό το κατορθώσαμε χάρη στην αφοσίωση των εργαζομένων μας, παρά τις αντιξοότητες και τις τεχνικές προκλήσεις. Με την έγκαιρη υλοποίηση των εμβληματικών έργων του, ο ΑΔΜΗΕ κερδίζει το στοίχημα των ηλεκτρικών διασυνδέσεων σε πείσμα της πανδημικής κρίσης».
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ
Αγαπητές συνδημότισσες και αγαπητοί συνδημότες,
Ευχόμαστε ολόψυχα στον καθένα ξεχωριστά αλλά και στις οικογένειές σας, οι φετινές γιορτές να αποτελέσουν μια αφετηρία πιο εποικοδομητική, γεμάτη υγεία, αγάπη, χαρά, ειρήνη και αισιοδοξία.
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!
Ο Δήμαρχος Κισσάμου
ΚΑΘΑΡΑ ΤΑ ΛΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Η αντίληψη εκ μέρους όλων της σοβαρότητας της κατάστασης και η πιστή τήρηση των μέτρων προστασίας οδήγησαν σε αυτό το θετικό αποτέλεσμα.
Με υπευθυνότητα,υπομονή και προσοχή από όλους μας κατά τις γιορτινές μέρες που έρχονται, θα μπορέσουμε να καλωσορίσουμε την νέα χρονιά με αισιοδοξία.
ΝΕΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΠΡΙΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΑΝΥΣΗΧΟΥΝ....
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
ΣΤΗΝ ΛΙΒΙΕΡΑ ή ΡΙΒΙΕΡΑ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
- Ερχόντουσαν και έμεναν κανένα μήνα εδώ και στο Φουρνάδω, μου είπε. Μάλιστα την περιοχή για τον λόγο αυτό την έλεγαν και Λιβιέρα.
ΠΑΙΞΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΤΟ ΧΑΝΙΩΤΙΚΟ
Στο κύκλο του χορού ξεχωριστή σημασία για τον πρωτοχορευτή έχει ο "μπαρής" του, ο δεύτερος, αυτός που κρατά. Γι αυτόν τον επιλέγει με βάση την πείρα...ξεχωριστή σημασία έχει για μια πετυχημένη παρουσίαση των "τσαλιμιών" του και το κράτημα του.
Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020
ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΤΑ ΑΝΝΟΥΣΑΚΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ
- Οι Ναοί στην πόλη τους οποίους η παράδοσις αναβιβάζει άνω της δεκάδος κατά την Βυζαντινή περίοδον. Τρεις υπήρχαν εντός του φρουρίου, ένας στην αγορά, ένας κάτωθι της αγοράς ένας στο Επισκοπικόν μέγαρον , ένας μετά νεκροταφείου δυτικότερα, ένας εις Τελωνείο που στα θεμέλια του κτίστηκε ο Τίμιος Σταυρός και έξωθεν του φρουρίου μικρός ναός της Παναγίας. Στη θέση Μπιλαλιανά, ο νυν ναός του Αγίου Νικολάου, διατηρήθηκε και έχει θεμελιωθεί πάνω σε αρχαίο βωμό. Ένας εις την είσοδο της Κρύας Βρύσης !!!!! ο νυν Μητροπολιτικός ναός (Άγιος Σπυρίδωνας) ο οποίος ήτο πρωτοχριαστιανικός κατεδαφιστείς κατά την επανάσταση του 1866.
α) Γιατί δεν αναφέρει τον Άγιο Αντώνιο στην ομώνυμη γειτονιά του Καστελιού,
β) Που ήταν ο ναός στην είσοδο της Κρύας Βρύσης (υπάρχει;) (εκτός κι αν εννοεί εκεί που είναι σήμερα το εικονοστάσι της Αγίας Πελαγίας)
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΩΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΕΟΤΗΤΑΣ
Παρά τις δυσμενείς συνθήκες που έχει επιφέρει η υγειονομική κρίση, οι δραστηριότητες του Πολυτεχνείου Κρήτης συνεχίζονται απρόσκοπτα, όπως και η καρποφόρα συνεργασία, η οποία έχει συναφθεί επίσημα, μέσω σχετικού Συμφώνου, με την ΟΑΚ. Στο πλαίσιο αυτό, τους τελευταίους μήνες ξεκίνησε διπλωματική εργασία με πεδίο μελέτης εφαρμογές ήπιων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ΕΚΝ, με τη συνεισφορά του επιστημονικού συνεργάτη της ΟΑΚ, Αντώνη Καλογεράκη, με στόχο τον σχεδιασμό ενός υποδείγματος αειφόρου κατασκήνωσης νέων, με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον.
Συγχαίρουμε τον κ. Ξεπαπαδάκη και τον Επ. Καθηγητή Γ. Αραμπατζή, όπως και τα μέλη της Επιτροπής αυτής της Εργασίας, τον Αν. Καθηγητή Σπύρο Παπαευθυμίου και τον Επ. Καθηγητή Δημήτριο Ιψάκη, για το υψηλού επιπέδου επιστημονικό τους έργο και ευχαριστούμε θερμά το Πολυτεχνείο Κρήτης για την άριστη συνεργασία, που προσφέρει τα μέγιστα στην τοπική κοινωνία.
ΒΟΑΚ..ΟΤΑΝ ΠΕΦΤΟΥΝ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ
Χρειάστηκαν περίπου 18 μήνες για να παρουσιάσει η κυβέρνηση της ΝΔ το σχεδιασμό της για την υλοποίηση του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, σχεδιασμό που σύμφωνα με το προεκλογικό της πρόγραμμα είχε έτοιμο πριν από τις εκλογές του 2019.
Χρειάστηκαν περίπου 18 μήνες για να παραδεχτεί η κυβέρνηση της ΝΔ ότι ο σχεδιασμός αυτός είναι τελικά ο ίδιος με αυτόν που παρέλαβε σε πορεία υλοποίησης από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιούλιο του 2019. Ένας σχεδιασμός που ακολουθεί πιστά το ίδιο διαγωνιστικό πλαίσιο και βασίζεται στην προτιμητέα χάραξη λειτουργικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος που ενέκρινε τον Μάρτιο του 2019 ο πρ. Υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης.
Για περίπου 18 μήνες και για καθαρά μικροπολιτικούς λόγους τα κυβερνητικά χείλη (των κρητικών βουλευτών της ΝΔ μη εξαιρουμένων) αναλώθηκαν στο πιπίλισμα της ίδιας καραμέλας περί "γονατογραφημάτων", "σκίτσων και πινελιών στον χάρτη" και ανύπαρκτης διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο του νέου Β.Ο.Α.Κ. αγνοώντας τη σύσταση-παράκληση που διατυπώθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ αμέσως μόλις ανέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ, να υιοθετηθεί ο υφιστάμενος σχεδιασμός και να προχωρήσει άμεσα η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας το φθινόπωρο του 2019 για την οποία δεν υπήρχε κανένα νομικό κώλυμα.
Τώρα διαψεύδονται παταγωδώς και παραδέχονται και οι ίδιοι δια στόματος του Υφ. Υποδομών κ. Κεφαλογιάννη αυτό που τους ειπώθηκε από την πρώτη στιγμή, ότι "...ο σχεδιασμός του ΒΟΑΚ, το αν θα είναι σύμβαση παραχώρησης, αν θα είναι ΣΔΙΤ, αν θα είναι δημόσιο έργο, δεν γίνεται επειδή κάποιος Υπουργός το αποφασίζει από το κεφάλι του, αλλά γίνεται βάσει συγκεκριμένων μοντέλων, υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές
παράμετροι που θα πρέπει κάποιος να λάβει υπόψη...". Αυτό δηλαδή που πρώτη η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μετά από την εγκληματική αδιαφορία όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, έχοντας την πολιτική βούληση και προς όφελος της τοπικής κοινωνίας δρομολόγησε, για τη διαμόρφωση ενός πλήρους και βιώσιμου σχεδιασμού για το νέο ΒΟΑΚ από Κίσσαμο μέχρι Σητεία με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χωρίς ανταποδοτικά τέλη για την παραχώρηση από τους ντόπιους κατοίκους.
Την παρουσίαση στην Βουλή των Ελλήνων του κυβερνητικού σχεδιασμού για το έργο ανέλαβε (γιατί άραγε;) ο δεύτερος στην τάξη της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και αναρμόδιος ως προς το χαρτοφυλάκιο του Υφυπουργός Μεταφορών κ. Ι. Κεφαλογιάννης. Όμως στην προσπάθειά του να διαφοροποιήσει τον κυβερνητικό σχεδιασμό από τον σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Υφυπουργός υπέπεσε και σε ανακρίβειες. Σε ό,τι αφορά στη Δυτική Κρήτη:
1) Ανέφερε ότι το τμήμα Χανιά - Κίσσαμος μπαίνει τώρα στο σχεδιασμό ως προαίρεση. Αλήθεια με ποιο διαγωνισμό θα γίνει αυτό; Μήπως ξεχνά ο κ. Υφυπουργός ότι η προαίρεση προβλέπεται στο σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ, στο διαγωνισμό που έχει ήδη ολοκληρώσει την πρώτη του φάση από το 2019; Μήπως ξεχνά ότι η συμπερίληψη στο έργο παραχώρησης του τμήματος Χανιά - Κίσσαμος ανακοινώθηκε από τον πρ. Υπουργό Υποδομών Χ. Σπίρτζη στα Χανιά τον Μάρτιο 2019; Και σε κάθε περίπτωση πώς δικαιολογείται η καθυστέρηση ενός και πλέον χρόνου που μεσολάβησε μέχρι η τωρινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών να αποφασίσει να δρομολογήσει την ανάθεση των σχετικών μελετών ωρίμανσης για το τμήμα της προαίρεσης Χανιά - Κίσσαμος;
2) Ανέφερε ότι το τμήμα Σούδα - Αεροδρόμιο Χανίων μπαίνει τώρα στο σχεδιασμό. Αλήθεια σε ποιο διαγωνισμό θα συμπεριληφθεί αυτό όταν κατά τα λεγόμενά του οι διαδικασίες για την ανάθεση σε τεχνικό σύμβουλο της μελέτης του συγκεκριμένου τμήματος ξεκινούν το επόμενο διάστημα. Είναι προφανές ότι το τμήμα αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται στο έργο παραχώρησης Κίσσαμος - Ηράκλειο που έχει ήδη δημοπρατηθεί και η υλοποίησή του παραπέμπεται στο μέλλον.
3) Ανέφερε ότι ο σχεδιασμός για το έργο της παραχώρησης Χανιά - Ηράκλειο προέβλεπε επί ΣΥΡΙΖΑ 472 εκατομμύρια ευρώ χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού δημοσίου ενώ πλέον ο σχεδιασμός της κυβέρνησης βάσει των στοιχείων για το έργο της παραχώρησης Κίσσαμος - Ηράκλειο, είναι στα 800 εκατομμύρια τα οποία θα καλυφθούν από το σκέλος των επιχορηγήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Αλήθεια πώς ακριβώς θα καλυφθούν τα 800 εκατομμύρια από το σκέλος των επιχορηγήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης όταν οι δαπάνες στο Ταμείο είναι επιλέξιμες μέχρι το 2026, κατά τα λεγόμενά του ο νέος ΒΟΑΚ στην καλύτερη περίπτωση θα ξεκινήσει στα τέλη του 2023 και οι ετήσιες πληρωμές του ελληνικού δημοσίου για την παραχώρηση προβλέπεται να καταβάλλονται για δεκάδες χρόνια; Η δυνατότητα χρηματοδότησης εναποτίθεται στα έκτακτα κονδύλια της πανδημίας καθιστώντας την επισφαλή και αποδεικνύοντας ακόμη μια φορά ότι κανένας σοβαρός σχεδιασμός δεν υπήρχε από την μεριά της κυβέρνησης για την εξασφάλιση της απαραίτητης χρηματοδότησης πριν την πανδημία (μόνο επικοινωνιακού τύπου εξαγγελίες για χρηματοδότηση από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που διακρατούσαν οι ευρωπαϊκές τράπεζες ή από τα έσοδα άλλων παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων που ήταν
εξαρχής γνωστό ότι δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν). Η μόνη “σίγουρη” χρηματοδότηση που εξαγγέλει η ΝΔ είναι τα γενικευμένα διόδια για όλους τους πολίτες σε ένα νησί που δε διαθέτει εναλλακτικές διαδρομές.
Ας τελειώνει η κοροϊδία. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για χάσιμο χρόνου. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Χανίων καλεί την κυβέρνηση να καλύψει την καθυστέρηση, που με δική της ευθύνη προξένησε στο έργο για μικροκομματικούς και επικοινωνιακούς λόγους, επιταχύνοντας την υλοποίηση του σχεδιασμού που παρέλαβε, ώστε να ολοκληρωθεί εγκαίρως και σε κάθε περίπτωση το έργο να συμβασιοποιηθεί το αργότερο εντός του 2022. Παράλληλα θα πρέπει να δεσμεύσει την χρηματοδότηση και την ένταξη του έργου Σούδα - αεροδρόμιο στο σχεδιασμό της επόμενης προγραμματικής περιόδου δεδομένου ότι το τμήμα αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται στο έργο παραχώρησης. Τέλος, οφείλει άμεσα να καταθέσει με σαφή και τεχνοκρατικό τρόπο τις πηγές χρηματοδότησης που θα εξασφαλίσουν την ομαλή υλοποίηση και αποπληρωμή του έργου.