Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Από δω στέλνουμε τους τουρίστες μας όταν κλείνουμε την Σκαλίδη για να κατέβουν στην παραλία.... έτσι έγινε και χθες με την παρέλαση... Τα καλώδια βέβαια της Ένωσης κρέμονται στα κεφάλια μας...και εντάξει εγώ λέω οτι δεν έχουν ρεύμα ...αλλά αν κάνω λάθος ποιος θα φταίει; Τέτοια απαξίωση της περιοχής δεν έχει μεταγίνει... και καλά με τους εχθρούς μας, αλλά και απο μας;

ΤΟ ΣΧΕΔΟΝ ΤΙΠΟΤΑ ΙΣΧΥΕΙ

Επανέρχομαι ορμώμενος και από αυτό που μόλις πριν λίγες μέρες χάσαμε, λόγω ελλιπούς φακέλου που λέει και η Περιφέρεια και μιλάω για την μελέτη " Ψηφιακή παρουσίαση της ιστορίας του Δήμου Κισάμου και δράσεις ηλεκτρονικής τουριστικής προβολής" και αναρωτιέμαι αν και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο το χάσαμε για τον ίδιο λόγο. Το ότι παρουσιάσατε ένα έγγραφο που έχετε στείλει και μάλιστα αργά... Δεκέμβριος 2018, δεν λέει και πολλά όταν αυτή την ώρα 66 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία λειτουργούν στην Χώρα ή καλύτερα 66 δήμοι υπέβαλαν πλήρεις φακέλλους και πήραν έγκριση λειτουργίας μόνο από το πρόγραμμα  ΕΣΛ 2013-2018.
- Κύριε Δήμαρχε αναρωτιέμαι γιατί αυτά τα 5 χρόνια δεν ολοκληρώσατε τίποτα ή "σχεδόν τίποτα" από τις προεκλογικές σας δεσμεύσεις -εξαγγελίες; (Είναι όλες γραμμένες στο προεκλογικό φυλλάδιο σας "Νέα Κίσαμος-Νέα Εποχή")
Κύριε Δήμαρχε αναρωτιέμαι δημόσια γιατί δεν κάνατε κάτι όλα αυτά τα χρόνια ώστε να καλυτερεύσει το σήμερα και το αύριο των Δημοτών του Δήμου μας;
Κύριε Δήμαρχε αναλογίζομαι πόσα χάσαμε ή δεν έγιναν αυτά τα 5 χρόνια λόγω καθυστερήσεων ή εκπρόθεσμων ημερομηνιών και στεναχωριέμαι.
Τέλος δεν είναι λογική αυτή να επικαλείστε πάντα την προηγούμενη δημοτική αρχή, την στιγμή που εσείς είσαστε ο άνθρωπος που κινεί τα νήματα σήμερα.... οι ενέργειες σας μετράνε και όχι τι έκαναν οι προηγούμενοι. 
Φυσικά είμαι περήφανος που εντάχτηκα στην ομάδα Μυλωνάκη εκείνης της εποχής ... αλλά και της νέας θητείας που έρχεται.
Μετά τιμής 
Μαυροδημητράκης Σπυρίδων
Δημοτικός σύμβουλος 

ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΓΙΑ ΜΑΣ;

Τρίτη μέρα η πόλη και τα περίχωρα δίχως δημοτικό φωτισμό. Μετά το μπλακ άουτ της περασμένης Παρασκευής σε όλη την Κρήτη, η πόλη της Κισάμου δεν έχει δημοτικό φωτισμό εκτός από την Σκαλίδη. 
Τελικά το βράδυ της Δευτέρας μετά από πολλές ενοχλήσεις κατοίκων άναψαν τα φώτα στην πόλη, μιας και το πρόβλημα, όπως επεσήμανε και ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Σταθάκης, είναι από τα κεντρικά της ΔΕΗ στα Χανιά. Μάλλον δεν φτάνει....για όλους μας και επειδή είμαστε άκρα την πληρώνουμε εμείς....

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ

Είναι το σχολείο του Δήμου μας που αντιστέκεται και προσπαθεί να ριζώσει παρά τις προσπάθειες κάποιων να το κλείσουν. Μεγάλο μπράβο σε γονείς, συλλόγους της περιοχής και μαθητές για την προσπάθεια αυτή. Δεν είναι δυσπρόσιτο για ινάτι, και παρά τα προβλήματα του δίνει ίσες ευκαιρίες στους μαθητές του που όλοι ξέρουμε πόσα χιλιόμετρα κανουν καθημερινά για να βρεθούν στις αίθουσες διδασκαλίας. Καμαρώστε το σχολείο του Έλους που πρώτη φορά παρέλασε στην πρωτεύουσα.. μπράβο στους δασκάλους και στους γονείς που αγωνίζονται για το καλύτερο των παιδιών τους.

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

ΤΙΜΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟ ΜΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ ΝΙΚΟ

Τιμήθηκε ο Κισαμίτης δάσκαλος της αγιογραφίας, ο φίλος και άνθρωπος με όλη την σημασία της λέξεως, Νίκος Γιαννακάκης, απο τον Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου κ. κ. Αμφιλόχιο για την προσφορά και το έργο του τόσα χρόνια στο καλλιτεχνικό "στόλισμα" των εκκλησιών μας, και ιδιαίτερα του Μητροπολιτικού Ναού της πόλης της Κισάμου την Ευαγγελίστρια, που γιορτάζει τα 50 χρόνια της. Τιμήθηκε για άλλη μια φορά ο ακούραστος αυτός καλλιτέχνης,  που έχει φιλοτεχνήσει αναρίθμητες φορητές εικόνες, πολλές από τις οποίες βρίσκονται σε χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ιαπωνίας. Έχει ιστορήσει πλείστους ιερούς ναούς στην Ελλάδα αλλά και καθολικούς ναούς σε Ιταλία και Γαλλία.
Ο μεγάλος αυτός καλλιτέχνης έχει τιμηθεί, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, με διπλώματα, επαίνους και μετάλλια, καθώς και με το οφίκιο του Άρχοντος Αγιογράφου από το οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
Ο Νίκος είναι ένας σύγχρονος αγιογράφος αλλά είναι συνάμα δάσκαλος και ακούραστος εργάτης της πνευματικής ζωής του τόπου μας και το αποδεικνύει όπου βρεθεί και όπου σταθεί.
Συγχαρητήρια φίλε Νικόλα, είμαι τυχερός που βρέθηκα δίπλα σου τις στιγμές δημιουργίας σου. Είμαι τυχερός που γέμισα ατελείωτα φιλμ με τις προσπάθειες σου, να σαι γερός και δυνατός!! 

ΖΗΤΩ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΙΣΑΜΟΣ 2019

Μετά την επίσημη Δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση, χοροστατούντος του μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου κ.κ Αμφιλόχιου, στο Ηρώο της πλατείας Τζανακάκη.
Παρόν οι αρχές της πόλης, τα σώματα ασφαλείας, τα σχολεία του Δήμου και πολύς κόσμος λόγω της καλής μέρας!
 Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων απο τις αρχές..
 Και ξεκίνησε αμέσως μετά η καθιερωμένη παρέλαση στην Σκαλίδη.
Μαθητές και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης, κρητικά σωματεία και σύλλογοι, εθελοντές Σαμαρείτες και εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού, αθλητικά σωματεία, παρέλασαν στον κεντρικό δρόμο της κωμόπολης μας, μπροστά στις τοπικές αρχές και σε πάρα πολύ κόσμο.
Χρόνια πολλά και του χρόνου!

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

25η Μαρτίου 1954 έτοιμοι για την παρέλαση στην τσαρσί του Καστελιού, τελευταία πρόβα στην αυλή του γυμνασίου.
 Να γράψω και μερικά ονόματα που βρέθηκαν με την βοήθεια σας.
Την σημαία κρατάει ο Ξηρουχάκης Σπύρος, ο οδοντίατρος, ντυμένος τσολιάς, δίπλα του οι κοπελιές είναι η Κατερίνα Κοτσιφάκη και η Ελένη  Χριστοδουλάκη. Πίσω τα κρητικάκια ο Κώστας Μουντάκης, ο Μανώλης  Τερεζάκης και ο Βασίλης Χαιρετάκης. Πίσω από αυτούς ο Ανδρέας ο Χαρτζουλάκης, ο Σκαράκης (μικρό δεν ξέρω) και δίπλα του ο Ανδρέας Μανιμανάκης από το Δραπανιά. Δεξιά ο εύζωνας με την τρομπέτα ο Φώτης Φωτάκης.
Φυσικά και άλλα κορίτσια είναι γνωστά όπως η Κακαουνάκη, η Αναγνωστάκη  Άρτεμις, η Καστρινάκη Λούλα πίσω και δεξιά.

ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΛΛΑΔΑ

Στα κακοτράχαλα βουνά με το σουραύλι και το ζουρνά
Πάνω στην πέτρα την αγιασμένη χορεύουν τώρα τρεις αντρειωμένοι
Ο Νικηφόρος κι ο Διγενής, κι ο γιος της Άννας της Κομνηνής.
Δική τους είναι μια φλούδα γης κι εσύ Χριστέ μου τους  ευλογείς
Για να γλιτώσουν αυτή τη φλούδα απ’το τσακάλι και την αρκούδα.
Δες πως χορεύει ο Νικηταράς κι αηδόνι γίνεται ο ταμπουράς
Από την Ήπειρο ως το Μοριά κι απ’το σκοτίδι στη Λευτεριά
Το πανηγύρι κρατάει χρόνια στα μαρμαρένια του χάρου αλώνια
Κριτής  κι  αφέντης είναι ο  Θεός  και δραγουμάνος του ο λαός.
  Ν. Γκάτσος

Ο χώρος του ελληνισμού ήταν κάποτε πολύ μεγαλύτερος. Έλαμπε η Βασιλίς των πόλεων με την Αγιά Σοφιά της, το μέγα μοναστήρι. Αυτοκράτορες κι αυτοκρατόρισσες τον διαφέντευαν άλλοτε καλά και άλλοτε αδέξια. Νικηφόροι, Κομνηνοί, Κωνσταντίνοι, Ιουστινιανοί. Με ένα όνομα ο Διγενής μάχονταν για τη δόξα της Αυτοκρατορίας που μετεξελιγμένη ήταν μια συνέχεια του κλασσικού κόσμου. Ώσπου «η Πόλις Εάλω». Έσβησε το κάλλος και η λαμπρότητα. Μετανάστευσε το πνεύμα στη Δύση.

Λίγοι Έλληνες περιοριστήκαμε σε μια φλούδα γης, σε ένα τόπο κλειστό και κακοτράχαλο, μικρές οι πεδιάδες του, μακρά τα ποτάμια που όταν γίνονται χείμαρροι κοντεύει να σε πνίξουν. Παράξενοι κι εμβληματικοί οι άνθρωποι του, διαμόρφωσαν μια ταυτότητα και με αυτή ταξίδεψε στους αιώνες το καράβι που λέγεται Ελλάδα.
Ένα πανηγύρι ήταν όλη η ζωή και όταν πολεμούσε κι όταν είχε ειρήνη κι όταν ήταν λεύτερη, από την Ήπειρο ως το Μοριά κι ως την ξεκομμένη Κρήτη.
Στο διάλειμμα από τη μάχη, μη λογαριάζοντας το θάνατο, χορεύουν και τραγουδούν οι ήρωες κι ο Κολοκοτρώνης, κι ο Καραϊσκάκης κι ο Νικηταράς, κι ο Μακρυγιάννης παίζει τον ταμπουρά του κι οι Κρήτες στις ρίζες τραγουδούνε το ριζίτικο τους. Χορεύουν οι κλέφτες, χορεύουν οι αρματωλοί χορεύουν οι αντάρτες.
Χρόνια κρατάει το πανηγύρι στα μαρμαρένια αλώνια. Πότε έχομε να παλέψομε την Ανατολή, πότε να παλέψομε τη Δύση, πότε το Βορρά και πότε να «περιθάλψομε» το Νότο. Πονηρό το τσακάλι και ύπουλο, φοβερή σε δύναμη η αρκούδα!!
Με μια ιδιαίτερη αγαπητικιά σχέση με τους Αγίους και το Θεό, οι άνθρωποι αυτού του τόπου έχουν την Πίστη τους στο Θεό και αυτόν ορίζουν Κριτή τους.
Δε γέννησε αυτός ο τόπος βασιλιάδες και γαλαζοαίματους να τον κυβερνήσουν. Κι όταν μας τους έστειλαν οι ξένοι για να διαφεντέψουν ύστερα από λίγο ο λαός με το Μακρυγιάννη σήκωσαν πάλι επανάσταση. Κριτής και αφέντης ο Θεός και δραγουμάνος του ο λαός, ο λαός που ορίζει καλά ή κακά τους κυβερνήτες του.
Αυτή είναι η ταυτότητα του ελληνισμού, που ποιητικά μας έδωσε παραπάνω με τόσο λυρισμό ο ποιητής Νίκος Γκάτσος.
Ένα τρελλοβάπορο είναι η Ελλάδα λέει και ο εθνικός μας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης, καθώς δίδει τη δική του εκδοχή και απορεί συνάμα.......

Έλα Χριστέ και Κύριε λέω κι απορώ
τέτοιο τρελό βαπόρι τρελοβάπορο
χρόνους μας ταξιδεύει δε βουλιάξαμε
χίλιους καπεταναίους τους αλλάξαμε
Κατακλυσμούς ποτέ δε λογαριάσαμε
μπήκαμε μες στα όλα και περάσαμε
κι έχουμε στο κατάρτι μας βιγλάτορα
παντοτινό τον Ήλιο τον Ηλιάτορα
             Ας πιστέψομε πως ούτε τώρα θα χαθούμε...
Ευτυχία Δεσποτάκη

ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ

Τι παίζει αυτή την στιγμή πρωτοσέλιδο σε όλα τα ΜΜΕ..μα φυσικά η "στροφή" του υπουργού για ένταξη του τμήματος Χανιά - Κίσαμος, στον νέο ΒΟΑΚ. Μάλιστα όπως τόνισε την Παρασκευή ο υπουργός, ολοκληρώθηκαν οι αξιολογήσεις των συμμετοχών των πέντε κοινοπρακτικών τμημάτων και τώρα θα μπούμε στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ενώ έκανε γνωστό ότι ο ίδιος υπέγραψε και την απόφαση για την τελική χάραξη του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης μετά και την καταγραφή των κυκλοφοριακών φόρτων σε 21 σημεία του οδικού δικτύου του νησιού.
 - Ο ΟΑΚ που είχε κάνει την μέτρηση στο δικό μας τμήμα (Κολυμβάρι-Κίσαμος) και το βρήκε μικρό και άνευ αξίας, με αποτέλεσμα να μην μπει στο νέο σχεδιασμό του ΒΟΑΚ τελικά έκανε λάθος μιας και ο υπουργός παραδέχτηκε ότι ο δρόμος έχει μια πολύ καλή κίνηση.
Το ζητούμενο βέβαια είναι να γίνει το έργο και να μην μείνει σαν προεκλογική φωτοβολίδα... ήδη είναι τόσα τα λάθη και οι παραλείψεις που έχουν γίνει αυτά τα 40 χρόνια που εμείς δύσκολα θα πανηγυρίσουμε αν δεν δούμε... έχουμε καταντήσει Θωμάδες με όλα αυτά που προεκλογικά μας πετάνε. Η αλήθεια είναι ότι κάποιοι αισθάνονται δικαιωμένοι, κάποιοι προδομένοι και κάποιοι που ακόμα και σήμερα το παίζουν αδιάφοροι γελούν.... στο τέλος θα δούμε ποιος έχει δίκιο. 
Σίγουρα η εξαγγελία είναι χαρμόσυνη και λόγω ημέρας, ειδικά όταν ακόμα και πριν λίγες μέρες μας είχαν ξεγραμμένους, βέβαια εγώ, και πιστεύω αρκετοί από εσάς, θα έχετε τις αμφιβολίες σας, ειδικά όταν εδώ και ένα μήνα δεν μπορούν να βγάλουν δυο βράχια από την άκρη του δρόμου Κίσαμος-Κολυμβάρι, ή ανακοινώνουν πριν από αυτήν την εξαγγελία, μελέτη έτοιμη για την καθίζηση στο Μαυρομούστακο γι' αυτούς, στου Χατζηδάκη για μένα. Τελικά όποιος και να άλλαξε τα μυαλά των υπευθύνων, σίγουρα ο Περιφερειάρχης έχει βάλει το χέρι του (για τους ντόπιους δεν χωρά αμφιβολία οτι προσπάθησαν) μιας και είδε οτι τα μαντάτα απο αυτήν την μεριά της Κρήτης δεν ήταν και τα καλύτερα... για την επανεκλογή του.
Τέλος θέλω να ξέρω αν δεν υπήρχαν οι καταστροφές απο την Ωκεανίδα, που μπορεί να μας έκανε άνω κάτω, αλλά σίγουρα το χρήμα που θα έλθει θα είναι πολύ και καλό, αν δεν υπήρχε αυτή η πίεση που μας ανέφερε ότι άσκησε ο κ. Μυλωνάκης, αν δεν υπήρχε η αγανάκτηση του νυν Δημάρχου αρκετές φορές, αν δεν υπήρχαν οι εκλογές τώρα κοντά, αν δεν υπήρχε η φωνή των πολιτών και των ΜΜΕ, τον δρόμο απο το Κολυμβάρι ως την πόλη μας θα τον έφτιαχναν; Πολύ αμφιβάλλω... 
Καλό είναι λοιπόν να ενώνουμε τις φωνές μας ειδικά σε θέματα που μας αφορούν όλους, σε θέματα ασφάλειας και καλυτέρευσης της ζωής μας, σε θέματα που μας δίνουν την ώθηση να συνεχίσουμε να ζούμε και σε αυτήν την μπάντα του νομού. 
Καλό είναι ακόμα και αυτοί που για "δικούς" τους λόγους μας έβγαλαν απ΄έξω απο τον αρχικό σχεδιασμό, παίρνοντας δείγματα του φόρτου του δρόμου Κίσαμος- Κολυμβάρι χειμώνα μήνα να λογοδοτήσουν κάποτε...
Πάντως έτσι και αλλιώς η μέρα είναι χαρμόσυνη.

Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΑΝΙΑ -ΚΙΣΑΜΟΣ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΒΟΑΚ

Οι σημερινές εξαγγελίες του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Σπίρτζη για ένταξη του τμήματος Χανιά – Κίσαμος στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό για τον νέο ΒΟΑΚ, είναι μια θετική και αυτονόητη εξέλιξη για την οποία επιχειρηματολογούσαμε από την άνοιξη του 2017. Ήρθε λοιπόν η πραγματικότητα, όπως αυτή αναδεικνύεται και από τις μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου και από τα προβλήματα που παρουσιάζει ο υφιστάμενος δρόμος, για να αλλάξει τις λανθασμένες επιλογές και να εκθέσει αυτούς που τις πήραν και αυτούς που έμμεσα και άμεσα τις στήριζαν. 
Να θυμίσω ότι σαν δημοτική παράταξη και την περίοδο που ήμασταν δημοτική αρχή αλλά και την τρέχουσα δημοτική περίοδο επιχειρηματολογούσαμε και τοποθετούμασταν εγγράφως, πάντοτε υπέρ της ανάγκης κατασκευής αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Κίσαμος.  
Να θυμίσω ότι τον Νοέμβριο του 2014 εγκαλέσαμε τον δήμαρχο Κισάμου γιατί συμφώνησε ο αυτοκινητόδρομος να σταματά στα Χανιά και όχι στην Κίσαμο.  
Να θυμίσω ότι με 4 δημόσιες επιστολές μου, στις 31/5/2017 στις 17/8/2017, στις 22/11/2017 και στις 1/3/2018, διαφώνησα με τις εξαγγελίες για νέο αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και αναφέρθηκα με συγκεκριμένα επιχειρήματα στην ανάγκη ο όποιος νέος σχεδιασμός για αυτοκινητόδρομο να περιλαμβάνει και το τμήμα Χανιά – Κίσαμος.
Αυτό που δεν είχα δημοσιοποιήσει -και που σήμερα βλέπω πως δικαιώνεται πλήρως και πιθανά να έπαιξε ένα ρόλο- ήταν η επιστολή που απέστειλα στις 3/7/2018 στον κ. Αρναουτάκη, με θέμα «Προτάσεις για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Κίσσαμος του ΒΟΑΚ», στην οποία ανέλυα τα πολύ συγκεκριμένα επιχειρήματά μας για το αυτονόητο αίτημά μας.  Στην επιστολή αυτή ανέφερα πως το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος σαφώς πληροί τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας για την κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου, όπως αυτός προκηρύσσεται για το τμήμα  Χανιά – Ηράκλειο. Συγκεκριμένα, τα κύρια επιχειρήματα ήταν ότι:
Είναι αναμφισβήτητα ένα τμήμα με πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο καθ’ όλη την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, που μάλλον υπερβαίνει τα περισσότερα  τμήματα του Χανιά – Ηράκλειο. 
Βάσει των εξαγγελιών, για επιβολή διοδίων στους επισκέπτες και όχι στους μόνιμους κατοίκους, το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστικό.
Βάσει της παρουσίασης της αναγνωριστικής μελέτης – τεχνικής λύσης του ΟΑΚ, το εκτιμώμενο τελικό κόστος για τα 33 χιλιόμετρα προτεινόμενου αυτοκινητόδρομου είναι μόλις 185 εκ. ευρώ, ( Δηλαδή η μέση τιμή ανά χιλιόμετρο είναι περίπου η μισή από αυτήν του Χανιά – Ηράκλειο).
Τέλος, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η αναπτυξιακή διάσταση που θα δώσει το συγκεκριμένο έργο, ειδικά στον δήμο Κισσάμου.
Για όλα αυτά πρότεινα τότε στον κ. Περιφερειάρχη «…. να ζητήσετε από τον Υπουργό Υποδομών να επεκτείνει τον διαγωνισμό (για σύμβαση παραχώρησης για κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο) και στο μήκους 33 χιλιομέτρων τμήμα Χανιά – Κίσσαμος. Μάλιστα αυτό μπορεί να γίνει και μέσω της πρόβλεψης που έχει η σημερινή προκήρυξη, για δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης από την αναθέτουσα αρχή κατά 36 χιλιόμετρα.» Ακριβώς δηλαδή αυτό που σήμερα ανακοινώθηκε.
Μάλιστα, το επιχείρημα που είχαμε αναφέρει σχετικά με το πολύ μικρό κόστος για τα 33 χλμ Χανιά -  Κίσαμο που είχε εκτιμήσει ο ΟΑΚ στην παρουσίαση της τελικής λύσης πέρυσι τον Μάρτιο στο Ηράκλειο, ήταν μάλλον μια πολύ βασική αιτία της αλλαγής των αποφάσεων, γι’ αυτό και ακριβώς τα ίδια σχέδια του ΟΑΚ παρουσίασε και τώρα ο κ. Σπίρτζης.  Επίσης αναφέρθηκε από τον ίδιο τον υπουργό, πως οι μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου που έγιναν επιβεβαίωσαν την τεράστια τουριστική κίνηση που επί χρόνια αναφέραμε και η οποία δεν άφηνε περιθώρια για άλλες αποφάσεις. Χαρακτηριστικά, στην από 1/3/2018 επιστολή μου ανέφερα πως : «Δεν έχει ανατεθεί καμία στρατηγική μελέτη γιατί αυτή σίγουρα θα επέβαλε την κατασκευή αυτοκινητόδρομου έως την Κίσαμο.».
Τώρα λοιπόν, μετά από 2 χρόνια, αποφασίστηκε αυτό που επέβαλλε η λογική, να ξεκινά ο νέος αυτοκινητόδρομος από την Κίσαμο.  Πλέον, αυτό που έχει σημασία είναι να γίνουν τα σωστά βήματα, να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες μελέτες και να υλοποιηθεί το σχεδιαζόμενο έργο.  
Εμείς, σταθεροί στις απόψεις μας πως ο δήμος Κισάμου πρέπει να παρακολουθεί από κοντά τα μεγάλα έργα που τον αφορούν, εφόσον εκλεγούμε νέα δημοτική αρχή θα είμαστε παρόντες σε κάθε βήμα για να γίνει πραγματικότητα η έναρξη κατασκευής αυτού του έργου.  Γιατί είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Παράκαμψης Κισάμου, ενός έργου που τα τελευταία 5 χρόνια παραμένει απολύτως και σκανδαλωδώς στάσιμο, αντί σήμερα να υλοποιείται.
Μυλωνάκης Γεώργιος
πρώην δήμαρχος Κισάμου & επικεφαλής 
της παράταξης μείζονος αντιπολίτευσης