ων ενάντια στην ξένη κατοχή. Η επιβίωση του εθίμου αυτού μέχρι σήμερα συνδέεται με τις συνθήκες στέρησης και το άγονο και αφιλόξενο περιβάλλον διαβίωσης, ενώ σε πολλές περιπτώσεις εντάσσεται στο στενό πλαίσιο μιας χρονίζουσας σύγκρουσης (βεντέτα, αντεκδίκηση) ή αποτελεί την αφορμή της. Δεν είναι, ωστόσο, λίγες οι φορές που η ζωοκλοπή αποτελεί έναν εθιμικό τρόπο επίτευξης νέων κοινωνικών σχέσεων ή σύναψης φιλίας με επιφανή μέλη της τοπικής κοινωνίας σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της κοινωνικής θέσης του δράστη, καθώς η επίλυση της σύγκρουσης που ακολουθεί της ζωοκλοπής συνηθίζεται να τερματίζεται με συμβιβασμό των αντιτιθέμενων μερών. Την συχνότητα εμφάνισης ζωοκλοπών καταδεικνύει το πλήθος των δικαστικών αποφάσεων των τοπικών δικαστηρίων, στις οποίες καταγράφεται αναλλοίωτη η εθιμική τελετουργία που ακολουθείται και η συνήθης τακτική της εξωδικαστηριακής επίλυσης των γεγενημένων συγκρούσεων παρά την προσαγωγή τους ενώπιον της κρατικής δικαιοσύνης.Μαρία Γαλανού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου