Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 14 Αυγούστου 2024

ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΑΚ

Κατά το διάστημα από την 29η Ιουλίου (ημέρα αφίξεως) και έως την 7η Αυγούστου τ.έ. (ημέρα αναχωρήσεως), Ομάδα είκοσι πέντε (25) Ουκρανών, Καθηγητών, Σπουδαστών, Κληρικών και Λαϊκών, των Θεολογικών Ακαδημιών του Κιέβου και του Βολύν (Λούτσκ) της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας, η σύσταση της οποίας σηματοδοτεί μία νέα εποχή στη σύγχρονη εκκλησιαστική ιστορία της παγκόσμιας Ορθοδοξίας, παρακολούθησαν το ειδικό Πρόγραμμα «ΖΩΣΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ», το οποίο διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Κρήτη από την ΟΑΚ, με την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και όλως ιδιαιτέρως τον Γενικό Γραμματέα κ. Γεώργιο Καλαντζή, ο οποίος αντελήφθη τη σημασία του εγχειρήματος και επέτρεψε να πραγματοποιηθεί αυτή η προσπάθεια και να φτάσει σε αίσιο τέλος. 
Τα μαθήματα έκαναν ο Δρ Γρηγόριος Λαρεντζάκης, Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Γκράτς της Αυστρίας (Η Ορθοδοξία σήμερα: προκλήσεις-προοπτικές, Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας (2016) και Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο: Νέες προκλήσεις για την Ορθοδοξία), η Αικατερίνη Kαρκαλά (Ο ρόλος της Γυναίκας στην Ενορία και την Κοινωνία, Γνωριμία με την Ιστορία και το Μουσείο της Ιεράς Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Παναγίας Οδηγητρίας Γωνιάς), η Κωνσταντίνα Στεφανάκη (Βυζαντινή Πολιτιστική Παράδοση και Εικόνα), ο Αντώνιος Καλογεράκης (Εκκλησία και Προστασία του Φυσικού Περιβάλλοντος), ο Ιωάννης Μουντογιαννάκης (Χρήση της Ορθόδοξης Ψηφιακής Βιβλιοθήκης της Ακαδημίας) και ο Δρ Κωνσταντίνος Ζορμπάς, Γενικός Διευθυντής της ΟΑΚ, ο οποίος παρουσίασε το έργο του Ιδρύματος και της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου και συνέδεσε την ομιλία του, με το θέμα «Εκκλησία και Κόσμος».
Γενικός στόχος του Θερινού Σχολείου ήταν η γνωριμία με την Εκκλησία της Κρήτης και τη σχέση της με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά και η ενημέρωση από διάφορα πρόσωπα για την γεωπολιτική κατάσταση της Μεγαλονήσου στην ευρύτερη σκηνή, τόσο σε εκκλησιαστικό όσο και σε πολιτικοκοινωνικό επίπεδο, με έμφαση σε θέματα ποιμαντικής και στη διαχείριση ψυχολογικών μεταπολεμικών τραυμάτων (στην Ομάδα υπήρχαν και στρατιωτικοί ιερείς). Με αφετηρία την πολυετή εμπειρία της ΟΑΚ στη διοργάνωση επιτυχημένων συνεδριακών και επιμορφωτικών προγραμμάτων υψηλής ακαδημαϊκής ποιότητας και διεθνούς αναγνώρισης, ανταποκρίθηκε στην πρόκληση και ανέλαβε την επιμόρφωση και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προσέφερε και με καθημερινές επισκέψεις σε παλαιά παρεκκλήσια και εκκλησίες, ιερές μονές, ιερούς τόπους και μικρά εκκλησιαστικά μουσεία. Επίσης, ήταν ιδιαιτέρως σημαντικό και η ενασχόλησή τους με μαθήματα Νέων Ελληνικών (σε συνεργασία με την Φιλοσοφική Σχολή της Κρήτης), κάτι που στο εγγύς μέλλον θα τους δώσει την ευκαιρία να ενταχθούν στα σεμινάρια νεοελληνικής γλώσσας και θα μπορούν να εξοικειωθούν με τις αυθεντικές πηγές της πατερικής κληρονομιάς και με τα έργα σύγχρονων θεολόγων και στη συνέχεια με τη φοίτησή τους στην Πατριαρχική Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης, όπου και ενημερώθηκαν για την ιστορία και τις δυνατότητες συνεργασίας από τον Καθηγητή κ. Μιχάλη Στρουμπάκη, Πρόεδρο του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου της Σχολής.
Οι φοιτητές επισκέφθηκαν αρχικά την Ενορία του Αγίου Χριστοφόρου/Σούδα όπου είχαν μία ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον π. Βασίλειο Φραγκιαδάκη σε θέματα σύγχρονης ποιμαντικής, ενώ  απήλαυσαν τη φιλοξενία και την πνευματική συζήτηση για το ρόλο του μοναχισμού στις ημέρες μας με τους πατέρες στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοσκαλιτίσσης (17ος αιώνας), ένα από τα σημαντικά μνημεία της Νοτιοδυτικής Κρήτης, που έχει διατηρήσει ζωντανό το πνεύμα των περασμένων αιώνων (Ελαφονήσι). Επισκέφτηκαν την Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Αρκαδίου, όπου ξεναγήθηκαν από τον Ηγουμενοσύμβουλο της Μονής, π. Θεολόγο Παπαλεβυζάκη, την Ιερά Μονή Αγίας Ειρήνης Ρεθύμνης, όπου, στο Καθολικό, τους υποδέχθηκαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Πρόδρομος μαζί με την Καθηγουμένη Γερόντισσα Θέκλα και την Αδελφότητα της Μονής. Οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για την ιστορία της Ιεράς Μητροπόλεως και της εν λόγω Ιεράς Μονής και στη συνέχεια τους παρετέθη γεύμα στη μοναστηριακή τράπεζα, όπου αντηλλάγησαν προσφωνήσεις και αναμνηστικά δώρα. 
Στην Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής, ένα από τα γνωστότερα γυναικεία μοναστήρια σήμερα στην Ελλάδα, συμμετείχαν στην Θεία Λειτουργία στο Καθολικό της Μονής και στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από την Καθηγουμένη Γερόντισσα Θεοξένη για τις οικολογικές δραστηριότητες του μοναστηριού, την καλλιέργεια των κτημάτων με τη μέθοδο της βιολογικής καλλιέργειας, ενώ έτυχαν αβραμιαίας φιλοξενίας στα νέα μοναστικά κτίσματα της Χρυσοπηγής, κάτω από τα ερείπια του βυζαντινού κάστρου «Κάστελλος». Συμμετείχαν του Εσπερινού στον εορτάζοντα Ναό στα Νωπήγεια (+ Μεταμορφώσεως), Παράρτημα της ΟΑΚ, και συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία στο μικρό Μοναστήρι (13ος αιώνας), που σήμερα είναι το Κοιμητήριο της Ιεράς Μονής Γωνιάς, αφιερωμένο στην Μεταμόρφωση, ενώ στο τέλος είχαν μία ακόμη ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον π. Θεολόγο. Με μεγάλη ευλάβεια και συγκίνηση συμμετείχαν στην Ιερά Παράκληση της Παναγίας και την ευλογία των καρπών της γης σε ένα εκ των αρχαιότερων Ναών της Κρήτης, τον Ιερό Ναό Μιχαήλ Αρχαγγέλου (6ος αιώνας), στην Επισκοπή Κισάμου, μοναδική Ροτόντα στην Κρήτη, έδρα του Αγίου Εθνοϊερομάρτυρα Μελχισεδέκ, Επισκόπου Κισάμου και Σελίνου, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου. Ο Επίσκοπος συνεχάρη τους νέους Φοιτητές από τις δύο Θεολογικές Ακαδημίες της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας και τους ευχήθηκε να διακονήσουν την Εκκλησία με πιστότητα, υπακοή και αγάπη με την ευχή «σύντομα να καταπαύσει ο πόλεμος και να επικρατήσει η ειρήνη στην πολυπόθητη Ουκρανία».
Την τελευταία ημέρα και πριν την αναχώρησή τους από το Ηράκλειο επισκέφτηκαν την Περιφέρεια Κρήτης, όπου οι αντιπροσωπείες των Φοιτητών ενημερώθηκαν από τον Αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου κ. Νίκο Συριγωνάκη για την ιστορία του νησιού, τον τουριστικό του χαρακτήρα καθώς και στην μεγάλη ορθόδοξη παράδοση, η οποία αποτελεί σημείο σύνδεσης και ανάπτυξης συνεργασιών της Ελλάδας και της Ουκρανίας, σημειώνοντας πως ο ρόλος της Εκκλησίας είναι σημαντικός και συχνά καταλυτικός στις δύσκολες στιγμές της ιστορίας. Στη συνέχεια και στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ. Ευγένιο, ο οποίος αναφέρθηκε στον απόστολο Τίτο, πρώτο Επίσκοπο Κρήτης, καθώς και στις σχέσεις με την Μητέρα Εκκλησία, εξέφρασε δε τη διάπυρη ευχή και προσευχή όλων για την κατάπαυση του πολέμου στην Ουκρανία και την ειρήνευση των λαών, την αποκατάσταση του δικαίου και την ομαλοποίηση των συνθηκών, προκειμένου το Κράτος της Ουκρανίας να συνεχίσει ακώλυτα την πορεία και μαρτυρία του στο μέλλον. Στη συνέχεια ο ίδιος συνόδευσε την Ομάδα στο παρακείμενο Μουσείο  Χριστιανικής Τέχνης «Αγία Αικατερίνη των Σιναϊτών» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης όπου και ξεναγήθηκαν από τους συνεργάτες της Αρχιεπισκοπής.
Τέλος, επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, τον Ιερό Ναό της Αγίας Μαγδαληνής και το Μουσείο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ έτυχαν της αβραμιαίας φιλοξενίας με κρητική παραδοσιακή κουζίνα από την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, του Δήμου Χανίων και του Δήμου Πλατανιά με την προσωπική μέριμνα των κ. Σταύρου Αρναουτάκη, Νικόλαο Καλογερή, Παναγιώτη Σημαντηράκη και Ιωάννη Μαλανδράκη, αντιστοίχως. Ευχαριστίες για τη συμπαράσταση και τη βοήθεια του κ. Ιακώβου Χονδράκη.
Το Θερινό Σχολείο της ΟΑΚ, με τη φιλοξενία των νέων φοιτητών από την Εκκλησία της Ουκρανίας, αποτελεί μια πράξη σεβασμού και αδελφικής αγάπης προς την κανονική νέα Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, αγκαλιάζοντας τους νέους υποψηφίους κληρικούς, μέσα στο πνεύμα του διαλόγου της Ακαδημίας, η οποία προωθεί την υψηλού επιπέδου θεολογική σκέψη και έρευνα, τον διάλογο, την ανοικτότητα και την πιστότητα στην αυθεντική και γενναιόδωρη παράδοση της Ανατολικής Εκκλησίας. Με την ελπίδα ότι αυτή η προσπάθεια θα ανοίξει την επικοινωνία με την Ελλάδα και την Κρήτη ευελπιστούμε ότι θα έχουμε και στο μέλλον παρόμοιες συναντήσεις.
Το Πρόγραμμα περιελάμβανε σειρά μαθημάτων για την Κρήτη και την Οικουμένη, καθώς και επισκέψεις σε κοντινούς προορισμούς στην ενδοχώρα της Κρήτης με ποικίλα εκκλησιαστικά και μη ενδιαφέροντα. Το Θερινό Σχολείο στόχευε να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με τις νέες κοινωνικο-πολιτικές και εκκλησιαστικές προκλήσεις (μετανεωτερικότητα, θρησκευτικός πλουραλισμός και Ευρώπη, κ.λπ.), προσφέροντας πρόσβαση σε θεολογικές πηγές και στην πιο πρόσφατη βιβλιογραφία πάνω στα θέματα που σχετίζονται με την οργάνωση και τη λειτουργία μιας Εκκλησίας στο σύγχρονο και απαιτητικό ευρωπαϊκό περιβάλλον.

ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΡΗΤΗΣ :ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΡΟΝΩΝ Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΚΙΣΑΜΟΥ ΤΟΥ ΒΟΑΚ

Αγανάκτηση προκαλούν οι ανέξοδες υποσχέσεις διαχρονικά των κυβερνήσεων για το θέμα της παράκαμψης Κισσάμου και της σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Σούδας και το αεροδρόμιο Χανίων, υποδομές κρίσιμες για τις ανάγκες του λαού.
Το ζήτημα έφερε πρόσφατα στο περιφερειακό συμβούλιο ο Αλέκος Μαρινάκης, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης, στα πλαίσια των παρεμβάσεων της παράταξης για τα προβλήματα οδικής ασφάλειας σε όλη την Κρήτη, που παραμένουν άλυτα με ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης, της Περιφερειακής αρχής και των Δημοτικών αρχών.
Ειδικότερα, για την παράκαμψη Κισσάμου, έργο που αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής και για το οποίο η κοροϊδία έχει ιστορία από το 2008, η ενημέρωση ήταν ότι ο τελικός σχεδιασμός αφορά παρακαμπτήρια οδό με διαφορετικές σε σχέση με τις αρχικές τεχνικές προδιαγραφές- γεωμετρικά χαρακτηριστικά (πχ μικρότερου πλάτους, με άλλα όρια ταχύτητας ). Μεταβολές που δεν είναι αμελητέες για τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα δέχεται και την ανάγκη για ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση.
Όσο αφορά τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Σούδας και το αεροδρόμιο Χανίων, έργο σημαντικό για τους κατοίκους των Χανίων και του Ρεθύμνου, η χάραξη του δρόμου δίπλα στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις του Ναύσταθμου Κρήτης στο Ακρωτήρι «σκοντάφτει» στην αδειοδότηση των υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει δέσμευση για τη χρηματοδότηση του έργου, που -με βάση την προμελέτη- έχει κόστος 50 εκατομμύρια ευρώ.
Αναφορικά με τα προβλήματα στη χάραξη του εμπορευματοποιημένου ΒΟΑΚ που οξύνουν περαιτέρω τις συνέπειες από την κατασκευή του, που έχει κριτήριο τις απαιτήσεις του κεφαλαίου και όχι τις λαϊκές ανάγκες για ασφαλείς, δωρεάν μεταφορές, δεν υπάρχει καμία θετική απάντηση από την κυβέρνηση στα αιτήματα που βάζουν οι τοπικοί φορείς και οι κάτοικοι της Κρήτης από τον Αποκόρωνα μέχρι το Λασίθι.
Επιβεβαιώνεται ξανά πως το σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ όπως και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, με τη συναίνεση και των άλλων αστικών κομμάτων, για ΒΟΑΚ «κομμένο και ραμμένο» στις ανάγκες κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων είναι σε βάρος του λαού της Κρήτης, που θα χρυσοπληρώσει και την κατασκευή του και τη χρήση του.
Σ’ αυτά τα σχέδια η περιφέρεια όχι μόνο έχει συναινέσει, αλλά λειτούργησε σαν «αμορτισέρ» του κεντρικού κράτους, στην προσπάθεια να ενσωματωθούν οι έντονες λαϊκές αντιδράσεις σε όλη την Κρήτη για την επιβολή διοδίων, για τις συνέπειες που έχει η χάραξη του ΒΟΑΚ στο περιβάλλον, τη ζωή και την οικονομική δραστηριότητα του κρητικού λαού, κύρια για τις παρακάμψεις Χανίων - Ρεθύμνου – Ηρακλείου, για τη διχοτόμηση του Ηρακλείου από τον ΒΟΑΚ, όπως και για άλλα σοβαρά προβλήματα στο Λασίθι, κτλ.
Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» δεν κάνουμε πίσω από την απαίτηση για έναν ΒΟΑΚ σύγχρονο, ασφαλή, με ελεύθερη πρόσβαση και συνολικά για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη (ΒΟΑΚ, ΝΟΑΚ, κάθετες αρτηρίες κλπ.)

ΒΡΕΙΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ

 Τι παραγγέλνεις και τι σου έρχεται?!!!
Παιδική χαρά Κισάμου ΄
1.Διπλα στον επερχόμενο Αγροτικό Αύγουστο
2.Παιδική χαρά Κισάμου (δυστυχώς γι αυτήν) 2 χιλιόμετρα μακριά από αυτόν
1. Δημαρχείο Κισάμου πρόσοψη 
2. Δημαρχείο Κισάμου (ας πρόσεχε...) πίσω όψη 
Με εκτίμηση
Μπαριωτάκη Δώρα
Κίσαμος

Τρίτη 13 Αυγούστου 2024

ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΥΡΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΓΩΝΙΑΣ

Μητέρα της ζωής και μητέρα όλων μας η Υπεραγία Θεοτόκος, ζει για μας τους ανθρώπους, τα παιδιά Της, μεσιτεύοντας ακατάπαυστα υπέρ πάντων ημών. Η Ιερά σεβασμία, ιστορική, Πατριαρχική & Σταυροπηγιακή Μονή Οδηγητρίας, Γωνιάς Κολυμβαρίου, εορτάζει και πανηγυρίζει την πάνσεπτο εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ως ακολούθως.
Τετάρτη 14 Αυγούστου:
Ώρα 19.30μ.μ. Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός,
ώρα 21.00μ.μ. Ιερά Παράκλησις,
ώρα 22.00μ.μ. Νυκτερινή Θεία Λειτουργία όπου και θα ψαλλούν τα «Εγκώμια της Παναγίας» ενώπιον του Επιταφίου της Παναγίας, κατά την Ιεροσολυμίτικη τάξη.
Πέμπτη 15 Αυγούστου: 
Ώρα 7.30π.μ. Όρθρος– Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία. 
Ώρα 19.30μ.μ. Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός - Κτητορικό Μνημόσυνο.
Της ιεράς πανηγύρεως θα προστεί ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος. Οι Θείες Λειτουργίες και οι Ιερές Ακολουθίες του εόρτιου διημέρου, προς διευκόλυνση των ευλαβών προσκυνητών, θα τελεστούν στους άνετους και ευρύχωρους προαύλιους χώρους της Μονής, κατόπιν ειδικής διαμόρφωσης, ευγενούς χορηγίας-προσφοράς του κ. Ιακώβου Χονδράκη. 
Καλείται ο Θεοτοκόφιλος λαός του Θεού όπως μετέχει της ιεράς πανηγύρεως, υψώνοντας χείρας ικέτιδας προς την Υπεραγία Θεοτόκο, εκζητών τις πρεσβείες, την χάρη, τον φωτισμό και το άπειρο έλεος Της.
Εκ της Αδελφότητας

ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΩΤΡΗΣΗ ΣΤΟ ΚΟΛΕΝΙ

Έντονο πρόβλημα που δεν αναμένεται να ξεπεραστεί πριν το πέρας του καλοκαιριού έχει δημιουργηθεί στην ύδρευση στην ευρύτερη περιοχή του Κολυμβαρίου τις τελευταίες εβδομάδες. Ήταν 23 Ιουλίου όταν η ΔΕΥΑΒΑ ενημέρωνε ότι το νερό στις βρύσες των καταναλωτών στο Κολυμπάρι είχε καταστεί μη πόσιμο και, ενώ έχουν περάσει πλέον 20 ημέρες, το πρόβλημα δεν έχει λυθεί.
Το νερό που τρέχει από τις βρύσες, όπως ενημερώνουν κάτοικοι της πειριοχής, είναι από θολό μέχρι και καφέ.
Αιτία του προβλήματος αποδείχθηκε ότι ήταν η κατακρήμνιση γεωτρήσεων στο Κολένι λόγω υποχώρησης του υδροφόρου ορίζοντα. Αποτέλεσμα είναι το νερό που προέρχεται από τις γεωτρήσεις αυτές να μην είναι καθαρό, καθώς το γεωλογικό αυτό φαινόμενο συνεχίζεται.
Όπως είπε στο zarpanews.gr ο γενικός διευθυντής της ΔΕΥΑΒΑ, Κωνσταντίνος Κονταράκης, οι γεωτρήσεις στο Κολένι δίνουν νερό σχεδόν σε όλη τη δημοτική κοινότητα Κολυμβαρίου, ενώ το σύστημα ύδρευσης είναι έτσι δομημένο, ώστε να μην μπορούν να υποκατασταθούν από άλλες πηγές νερού, στο μεγαλύτερο μέρος του. Όσο για την οριστική λύση του προβλήματος, μπορεί να προέλθει από νέα γεώτρηση, μια διαδικασία που, όπως τόνισε ο γενικός, έχει ξεκινήσει αλλά θα χρειαστεί περίπου ένα δίμηνο για να ολοκληρωθεί.

«Έγινε αρχικά μια παρέμβαση, αλλά οι κατακρημνίσεις συνεχίστηκαν. Το νερό σήμερα παραμένει μη πόσιμο και δυστυχώς το σύνολο της περιοχής δεν μπορεί να πάρει νερό από αλλού. Αν σταματήσει το γεωλογικό φαινόμενο, η κατακρήμνιση, το νερό θα μπορέσει να καθαρίσει, αλλά δεν μπορούμε να ξέρουμε πότε ακριβώς θα συμβεί αυτό. Έχουμε ζητήσει να γίνει νέα γεώτρηση και αυτό θα δώσει λύση. Αναμένουμε να γίνει εντός διμήνου «ανέφερε ο κ. Κονταράκης.
Προς το παρόν οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής του Κολυμβαρίου δεν πρέπει να πίνουν ή να χρησιμοποιούν στη μαγειρική το νερό της βρύσης.
zarpanews.gr – Λεωνίδας Φιλικόζης

ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ

Πως ειναι δυνατόν αυτοί οι άνθρωποι που δεν έχουν την δυνατότητα μια λακκούβα να κλείσουν στην πόλη, θα διαχειριστούν με επιτυχία την δημιουργία ενός νέου Λυκείου, μιας παράκαμψης ή μιας λιμνοδεξαμενής;
Λογικό λοιπόν να υπάρχει τετοιο χάλι, αφού φαίνεται πεντακάθαρα πλέον οτι δεν υπάρχει ο κατάλληλος .....

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2024

ΠΡΟΣ: 
Τόν Ιερό Κλήρο, τίς Μοναστικές Αδελφότητες 
καί τόν ευσεβή καί φιλόθεο λαό 
των Επαρχιών Κισάμου καί Σελίνου
«Σε την αγνήν,* σε την Παρθένον και άσπιλον, * μόνην φέρω, * τείχος απροσμάχητον, * καταφυγήν σκέπην κραταιάν, * όπλον σωτηρίας, μη με παρίδης τον άσωτον, * ελπίς απηλπισμένων, ασθενών συμμαχία, * θλιβομένων χαρά και αντίληψις». (Μεγάλος Παρακλητικός Κανόνας, Ωδή δ ) 
Ευλογημένα παιδιά της Παναγίας μας, αγαπημένοι μου αδελφοί,
Αύγουστος, ο μήνας της Παναγίας μας και όλοι εμείς, τα δικά Της παιδιά, νιώθουμε βαθιά την ανάγκη, μέσα στην πνευματική και σωματική νωχέλεια του καλοκαιριού, να καταφεύγουμε με τις Ιερές Παρακλήσεις της περιόδου στην Χάρη Της. Ως μία δροσερή, νοητή όαση και πνευματική ανάταση στους πάσης φύσεως καύσωνες των καιρών και των ημερών μας, βιώνοντας ο καθένας μας, ανάλογα με την πίστη μας, την βοήθειά Της, την παρουσία Της και την Χάρη Της στην ζωή μας. Καταφεύγουμε στην Μάνα με τις χίλιες αγκαλιές, όπως τόσο όμορφα Την αποκαλεί ο λαός μας, βεβαιώνοντας την μεγάλη αγάπη, την στοργή, την σκέπη, την φροντίδα και προστασία Της για όλους εμάς, τα δικά Της παιδιά. 
Χαιρόμαστε και εορτάζουμε την Σεπτή Κοίμηση της Παναγίας μας. Κοίμηση, που γεμίζει χαρά και ελπίδα τον κόσμο καθώς η Υπεραγία Θεοτόκος με την Κοίμησή Της «μετέστη εις την ζωή, Μήτηρ υπάρχουσα της ζωής», όπως ψάλλουμε στο Απολυτίκιο της εορτής, αφού, ως προσθέτει και ο Άγιος Ανδρέας Κρήτης, «Σε τάφος έχειν ου δύναται», που σημαίνει: Ο τάφος, δηλαδή ο θάνατος, δεν είχε την δύναμη, δεν μπόρεσε να κρατήσει την Παναγία μας. Ελπίδα του κόσμου και του ανθρώπου η Θεοτόκος Μαρία. Ελπίδα, η οποία ανθίζει και πάλι στις κουρασμένες και πονεμένες καρδιές. Η Παναγία είναι η ελπίδα των απελπισμένων, η χαρά των πικραμένων, το ραβδί των τυφλών, η άγκυρα των θαλασσοδαρμένων, η μάνα των ορφανεμένων, όπως τόσο όμορφα θα πει ο Φώτης Κόντογλου. Έχουμε, λοιπόν, Μητέρα ενδύναμον και φιλόστοργον, απαστράπτουσα ως λαμπάδα ολόφωτη και ακοιμήτως πρεσβεύουσα υπέρ όλων των ανθρώπων. Μεσίτρια ισχυρή, ικανή να μεταφέρει κάθε φορά τα αιτήματα της προσευχής μας, τους πόνους, τα δάκρυα και τις ικεσίες μας στον θρόνο του Θεού.  
Ελπίδα· σε έναν πλανήτη που μαστίζεται από την οικολογική κρίση, την μη αναστρέψιμη ρύπανση του περιβάλλοντος, με καταστροφικά αποτελέσματα για τον άνθρωπο, τα ακραία φαινόμενα των βίαιων μεταβολών του καιρού. Ελπίδα· σε έναν κόσμο που καυχάται για τα επιτεύγματά του στην επιστήμη και την τεχνολογία, αλλά παραμένει θεατής ανθρωπίνων ολοκαυτωμάτων, σύγχρονων θηριωδιών και γενοκτονιών, ανίκανος και ανήμπορος να αντιδράσει. Ελπίδα· σε μία κοινωνία που αργοπεθαίνει, καθώς στο όνομα των πάσης φύσεως δικαιωματισμών, απεμπολεί αιώνιες, διαχρονικές αξίες, πιστεύω και ιδανικά, υιοθετώντας, άκριτα και αβασάνιστα, κάθε τι που στόχο έχει να απογυμνώσει την ψυχή, να αδειάσει την καρδιά, να γκρεμίσει την πίστη, να οδηγήσει δηλαδή τον άνθρωπο στην υποδήλωση του φρονήματος και την αλλοτρίωση της ζωής. Ελπίδα· σε καιρούς που ο ιερότερος θεσμός της κοινωνίας, η οικογένεια, τον οποίο σεβάστηκαν οι αιώνες, τίθεται υπό κρίση και αμφισβήτηση, καταλύεται, με στόχο να αντικατασταθεί με «νέες μορφές». Μορφές, που η ιερότητα του μυστηρίου του γάμου, η σύζευξη ανδρός και γυναικός, η χαρά της συν-δημιουργίας μέσα στην οικογένεια με την τεκνοποιία, θεωρούνται όχι μόνο ξεπερασμένα, αλλά και «μεσαίωνας», που πρέπει να αντικατασταθούν από σχέσεις και μορφές που τα πάντα επιτρέπονται και τα πάντα θυσιάζονται στην ικανοποίηση της σάρκας και της επιθυμίας, κάνοντας την ηδονή δημόσια επιταγή. Ελπίδα, τέλος, σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται για την εκπτώχευση της ζωής, την απουσία της αλήθειας και της δικαιοσύνης, της ομορφιάς και της αγάπης, της αλληλεγγύης και της καταλλαγής· εποχή όπου οι άνθρωποι αρκούνται να τρέφονται με ξυλοκέρατα και να κοιμίζουν την συνείδησή τους. Αδειάσαμε τις ψυχές, αδειάσαμε και τις ζωές μας. Δεν υπάρχει χώρος να ακουμπήσουμε οράματα και όνειρα, ιδέες και μάχες για την δημιουργία του νέου στην ζώσα ρίζα του παλιού. Ζούμε την άβυσσο του αιώνα της ένδειας στόχων και νοημάτων ζωής.                                                                                               
«Η Παναγία έχει να μας πει για τον τρόπο και τον κόπο της ελευθερίας από τον κλοιό του αυτοερωτισμού, που μας περισφίγγει», σημειώνει ο π. Θεοδόσιος Μαρτζούχος. Και συμπληρώνει: «Σε εμάς μένει η συνειδητοποίηση, α) ότι είμαστε άρρωστοι, όταν βουλιάζουμε στον αυτοθαυμασμό (με χίλιους “όμορφους” τρόπους και β) ότι απομακρυνόμαστε ψάχνοντας αγιότητα χωρίς τον Θεό»!                      Όσοι, λοιπόν, από εμάς, αγαπημένα παιδιά της Παναγίας μας, πιστέψαμε ότι μπορούμε να γίνουμε άγιοι χωρίς Θεό και ότι μπορούμε να ανεύρουμε την ελπίδα, την ομορφιά, την χαρά και την αλήθεια της ζωής πέρα και μακριά από την ανοιχτή αγκαλιά της Παναγίας, επιλέγουμε να είμαστε και να παραμένουμε άρρωστοι, χωρίς ελπίδα και χαρά. 
Ας γίνει αυτός ο Δεκαπενταύγουστος, το μυστικό και μεγάλο πανηγύρι της Παναγίας μας, ας γίνει για όλους μας ευκαιρία και αιτία να ξυπνήσουμε από τον λήθαργο του αυτοθαυμασμού και των ψευδαισθήσεών μας. Για να ανοίξουν οι καρδιές, να καθαρίσει ο λογισμός, να φωτιστεί ο νους, να γαληνέψει η ψυχή μας.    
Έτη πολλά αγαπημένα παιδιά της Παναγίας μας. Ευλογημένα, Παναγιοσκέπαστα και Θεοχαρίτωτα. Γεμάτα από την ομορφιά, την χάρη, την χαρά και την παρουσία της γλυκιάς μας Παναγίας.
Μετά πολλών ευχών και εν Κυρίω αγάπης,
Ο Επίσκοπος και πνευματικός σας πατέρας
† Ο Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος

Δευτέρα 12 Αυγούστου 2024

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΚΥΡΟ ΕΙΡΗΝΑΙΟ

Μεσούσης της περιόδου του αγίου Δεκαπενταύγουστο παρουσιάστηκε στην, πάντα φιλόξενη, Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης το βιβλίο: «ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΓΑΛΑΝΑΚΗΣ- Νοσταλγικές αναμνήσεις ανθρώπων που έζησαν κοντά του», του κ. Παντελή Κατάκη, Φαρμακοποιού-Επιχειρηματία. Πρόκειται περί επίπονης εργασίας 10ετίας και πλέον, απομαγνητοφωνημένων συνεντεύξεων που ο συγγραφέας είχε λάβει από πλήθος ανθρώπων, του τόπου και της ευρύτερης περιοχής• ποικίλα ευεργετηθέντες από τον αοίδιμο Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου κ. Ειρηναίο, οι οποίοι στις συνεντεύξεις αυτές, κατέθεσαν την ευγνωμοσύνη και τις ευχαριστίες τους προς τον μεγάλο τους ευεργέτη, εις μνημόσυνο αιώνιο. Όπως δηλώνει στο προλογικό του σημείωμα ο συγγραφέας: «Τις εμπειρίες αυτές, τόσο τις δικές μου, όσο και πολλών άλλων που βρέθηκαν κοντά του, θέλω με το παρόν βιβλίο να τις προσφέρω ως σπουδαία παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές». Τον όλο συντονισμό-παρουσίαση της εκδήλωσης είχε ο κ.Αντώνιος Βακάκης, Γραμματέας της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου και Πρωτοψάλτης του Ιερού Μητροπολιτικού  Ναού, ο οποίος είχε και την επιμέλεια της έκδοσης. Ο κ.Βακάκης, με λόγους σεβαστικούς και ευγνωμοσύνης, αναφέρθηκε στον μακαριστό Μητροπολίτη κυρό Ειρηναίο και, ακολούθως, στο περιεχόμενο του Βιβλίου, μνημονεύοντας το περιεχόμενο κάθε ενότητας, σταχυολογώντας μικρά κείμενα.
Ακολούθησε χαιρετισμός από τον Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου, ο οποίος μνημόνευσε τον «μακαριστό και πολύσεβαστο» προκάτοχο του, Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου κυρού Ειρηναίο. «Μορφή πλήρης χάριτος, μορφή ηγετικής. Κορυφαίος εκκλησιατικός άνδρας, αναλισκόμενος υπέρ της ποίμνης συνεχώς∙ με διαυγάζουσα φωτεινότητα παραδείγματος, με μεμαρτυρημένη ποιμαντική προσανάλωση. Έζησε με ζήλο μιμήσεως του ήθους και αγωνιστικότητας», ως σημείωσε. Ακολούθως, με λόγους θερμούς, συνεχάρη και επαίνεσε τον συγγραφέα κ. Παντελή Κατάκη,  «εκλεκτό συνεργάτη στο έργο της Εκκλησίας και της Ιεράς Μητροπόλεως», κίνητρο συγγραφής του βιβλίου ως είπε είναι: «Αντιπελάργηση σεβασμού, ευγνωμοσύνης και ευχαριστίας, του ευεργετούμενου προς τον ευεργέτη, του μαθητή προς τον διδάσκαλο, του παιδιού προς τον πατέρα». Χαιρέτισε επίσης και το πάνελ των δώδεκα «εκλεκτών προσώπων» που παρουσίασαν, δειγματοληπτικά, αποσπάσματα εκ του βιβλίου, ως και το πλήθος του κόσμου που, ασφυκτικά, είχε κατακλύσει το μεγάλο αμφιθέατρο της ΟΑΚ.
 Με συγκίνηση ο συγγραφέας κ. Παντελής Κατάκης ευχαρίστησε τον Σεβ. Μητροπολίτη κ. Αμφιλόχιο ως και τον παρουσιαστή-συντονιστή κ. Αντώνιο Βακάκη, όσους διάβασαν αποσπάσματα εκ του βιβλίου του, την ΟΑΚ δια την φιλοξενία ως και το πλήθος του κόσμου που μετείχε της βιβλιοπαρουσίασης. Χαιρετισμό, επίσης, απεύθυνε ο Γεν. Δντής της ΟΑΚ, Δρ. Κωνσταντίνος Ζορμπάς. Τα έσοδα από την διάθεση του βιβλίου ο συγγραφέας τα διέθεσε στις ανάγκες του Αννουσάκειου Ιδρύματος της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου, του οποίου είναι Πρόεδρος του Συλλόγου «Φίλοι του Αννουσάκειου Ιδρύματος». 

ΕΟΡΤΑΣΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΩΝ ΦΩΤΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝΙΚΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ


Παρά τις ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες εκατοντάδες προσκυνητές κατέκλυσαν το ιερό προσκύνημα των Αγίων μαρτύρων Φωτίου και Ανικήτου, στη Φαλάσαρνα Κισάμου, της Ενορίας Πλατάνου, της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου. Στον εόρτιο Εσπερινό χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, ο οποίος επαίνεσε την προσέλευση τόσου μεγάλου πλήθους προσκυνητών, σημειώνοντας: «Στον ιερό και άγιο αυτό τόπο, κτίσμα του Οσίου κυρ- Ιωάννου του Ξένου, (10ος αιω), εορτάζουμε την ιερά μνήμη δύο παλληκαριών της  πίστεως μας, των αγίων μαρτύρων Φωτίου και Ανικήτου.
 Νέα παιδιά, λιοντάρια στην ψυχή και το φρόνημα, δεν δίστασαν να υψώσουν το ανάστημα τους ενώπιον του φοβερού διώκτη των Χριστιανών, του Ρωμαίου αυτοκράτορα Διοκλητιανού και, ομολογώντας την πίστη τους, με τίμημα την ζωή τους, να περάσουν στην αιωνιότητα. 
Στους καιρούς μας όπου σύγχρονοι Διοκλητιανοί, ενορχηστρωμένα και οργανωμένα, με ποικίλους και παντοίους τρόπους, βάλλουν κατά της ίδιας πίστης, για την οποία οι άγιοι Φώτιος και Ανίκητος έδωσαν το αίμα τους, επιτακτικό το ερώτημα: Όλοι εμείς οι σημερινοί Χριστιανοί, πόσο γενναίο και ηρωικό- σθεναρό φρόνημα διαθέτουμε; Πόσο αντιστεκόμαστε και υψώνουμε το ανάστημα μας, ως ανάχωμα, σε όλη αυτή την ενορχηστρωμένη και συστηματική προσπάθεια αποϊεροποίησης της ζωής και της κοινωνίας μας; Εμπαιγμού των Συμβόλων, των Ιερών και Οσίων του Γένους;», κατέληξε ο Σεβ. Ποιμενάρχης κ. Αμφιλόχιος, ευχόμενος «Καλή Παναγιά» και εκφράζοντας ευχαριστίες «..προς τον άξιο και ακούραστο Εφημέριο της Ενορίας Πλατάνου, Αιδ. π. Ελευθέριο Τατέλο και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο δια την οργάνωση της ιεράς πανηγύρεως».
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

ΟΙ ΠΑΝΑΓΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ

Για τον τόπο μας τον κοντινό και μακρινό, ο Αύγουστος δεν ειναι μόνο ο καλός μήνας που όλοι εύχονταν και εύχονται ..... μα είναι και ο μήνας της Παναγίας ,που γιορτάζεται  με την ίδια κατάνυξη και πίστη όπως το  και το Πάσχα, γι' αυτό και όχι άστοχα  χαρακτηρίζεται "Πάσχα του καλοκαιριού"
Πολλές οι Παναγίες, με πολλές ονομασίες, ονομασίες που προέρχονται απο τη στάση που εικονίζεται, απο τον τόπο που βρέθηκε κάποια εικόνα της, ή κτίσθηκε η εκκλησία της, απο κάποιο θαύμα της, ή απο κάποιο όραμα που είδε 
κάποιος πιστός:
Μια μικρή, απλή αναφορά ,στις Παναγίες του  τόπου μας, στην περιοχή μας και κοντινά χωριά.... ένα αφιέρωμα, νοερό προσκύνημα στη Χάρη της, μια δέηση και ... Εκείνη ξέρει τι αποζητά ο καθένας που την έχει μέσα του.....έστω και σαν απλό Όνομα.....
Η Ζωοδόχος Πηγή του Παρθενώνα
Η Ευαγγελίστρια στο Μητροπολιτικό μας ναό συνθησαυρίζεται τώρα πρόσφατα από: Την Παναγία τη Γιάτρισσα και  την Παναγία τη Βηματάρισσα
Η Παναγίτσα στο λιμανάκι
Η Παναγία στην Χάμπαθα
Η Παναγία στην Τύλιφο
Η Παναγία η Κλεφτρίνα  (μέσα στο κάστρο της Γραμπούσας)
Η Παναγία η Μυρτιδιώτισσα (Παπαδιανά)
Η Παναγία Γρά-Κερά  μετά τα (Παπαδιανά)
Η Παναγία στη Χώνη (μετά τα Νοπήγεια)
Η Παναγία της Κορυφής (Βουλγάρω)
Η Παναγια στις Λουσακιές
Η Παναγία η Χρυσοσκαλίτισσα
Η Παναγία της Ιεράς Μονής στο Κολυμπάρι
Ας είναι Σκέπη και Βοηθός σε όσους αναζητούν σε Αυτήν καταφύγιο

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Το τραγικό σε ένα δήμο που δεν ασχολείται είναι να βάζουν μια καρέκλα σαν απαγορεύεται. . σε κλειστό πεζόδρομο μην τυχόν περάσει κανένα αυτοκίνητο ή μηχανάκι και χτυπήσει κανένα παιδί που παίζει.
Πλατεία Τζανακάκη.
Κάποιος χθες μου είπε ότι πρέπει να βάζουμε πλέον μαύρες κορδέλες όπου βλέπουμε την αδιαφορία ....και δεν έχει άδικο.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΑΣ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΧΡΥΣΟΣΚΑΛΙΤΙΣΣΗΣ

Εκ της Αδελφότητας της Ιεράς και Σεβασμίας Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Χρυσοσκαλιτίσσης ανακοινώνεται, με πνευματική ευφροσύνη, το εορταστικό Πρόγραμμα της Ιεράς Πανηγύρεως ως ακολούθως:
Τετάρτη 14 Αυγούστου 2024
07:30π.μ.: Όρθρος και Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ.κ. Αμφιλοχίου.
19:30μ.μ.: Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός. 
22:00μ.μ.: Ιερά Παράκληση και εν συνεχεία Ιερά Αγρυπνία. 
Πέμπτη 15 Αυγούστου 2024
07:30π.μ. Όρθρος, πανηγυρική Θεία Λειτουργία. 
19:30μ.μ.:Μεθέορτος Εσπερινός. 
Καλούμε τον περιούσιο λαό του Θεού όπως μετέχει στις Λατρευτικές Συνάξεις Τιμής και Μνήμης της Σεπτής Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στην καθ’ ημάς Ιερά Μονή, επικαλούμενοι πλούσια την ευλογία και χάρη Της προς πάντας ημάς. 
Εκ της Αδελφότητας

ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕΓΚΥ ΖΗΝΑ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Εκ μέρους του Αννουσάκειου Ιδρύματος, Κέντρου Α-Α Ό Άγιος Σπυρίδων ανακοινώνεται ότι στις 16 Αυγούστου 2024, στα πλαίσια της υλοποίησης  της Μεγάλης Συναυλίας με την Πέγκυ Ζήνα, στον προαύλιο χώρο της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου, με ώρα προσέλευσης 8.30 μμ, θα λειτουργούν επιπλέον τέσσερις χώροι στάθμευσης των οχημάτων των συμμετεχόντων στην μουσική εκδήλωση, οι οποίοι είναι οι κάτωθι:
1. Αύλειος χώρος 1ου Γυμνάσιου Κισάμου
2. Δημοτικό Πάρκινγκ απέναντι από το Δημαρχείο Κισάμου
3. Παραλιακοί Δρόμοι Τελωνείου και Γηπέδου Κισάμου
4. Δημοτικό Πάρκινγκ Παραλίας Τελωνείου Κισάμου. 
Στόχος των διοργανωτών είναι η καλύτερη διευκόλυνση των αναγκών που θα προκύψουν εκείνη την ημέρα κατά την προσέλευση του κοινού στο χώρο της συναυλίας.  
Εκ του Αννουσάκειου Ιδρύματος

 

Η ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΚΥΡ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΞΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΝΤΑΜΙΑΛΗ

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνεται ότι το εσπέρας της Τρίτης, 13 Αυγούστου, στο Ιερό Προσκύνημα Γενεσίου, Τιμίου Προδρόμου (Ντάμιαλης), περικαλλής σπηλαιώδης Ναός πλησίον του λιμένος Κισάμου, και ώρα 19.30μ.μ. θα γίνει η υποδοχή της Τιμίας Κάρας του Οσίου κυρ Ιωάννου του Ξένου, κτήτορα του προσκυνήματος, και ακολούθως θα τελεστεί η Ιερά Παράκληση της Παναγίας μας, χοροστατούντος του Σεβ. Ποιμενάρχου μας κ. Αμφιλοχίου. Καλείται ο Θεοτοκόφιλος και φιλάγιος λαός του Θεού όπως μετέχει, προσκυνώντας την Τιμία Κάρα του Οσίου κυρ-Ιωάννου του Ξένου, προσευχομένος στην Υπεραγία Θεοτόκο. 
Εκ της Ι. Μητροπόλεως

…ΤΙ Θ' ΑΠΟΓΙΝΕΙΣ ΘΕ ΜΟΥ, ΑΝ ΠΕΘΑΝΩ ....

Είχα την τιμή και χαρά να παρευρεθώ στις φιλόξενες εγκαταστάσεις της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης, προ ημερών, στην παρουσίαση του βιβλίου «Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης, Νοσταλγικές αναμνήσεις ανθρώπων που έζησαν κοντά του», του συντοπίτη μας Προέδρου των Φίλων του «Ανουσάκειου Ιδρύματος», φαρμακοποιού και επιχειρηματία κ. Παντελή Κατάκη, που ήδη κυκλοφορεί από το  2021, στις 364 σελίδες του οποίου έχουν συγκεντρωθεί  διάφορες ιστορίες συνανθρώπων μας - αειμνήστων δυστυχώς ορισμένων εξ αυτών σήμερα-  από τη ζωή και το έργο του μακαριστού Μητροπολίτου κυρού Ειρηναίου Γαλανάκη. 
Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες  του βιβλίου, δεν έρχονται στο νου μόνο μνήμες και μαρτυρίες ανθρώπων που βίωσαν έμπρακτα στοιχεία της προσωπικότητας, της σκέψης αλλά και κυρίως της πράξης του Ιεράρχη μας, αλλά ξεδιπλώνεται γλαφυρά στον αναγνώστη το ιστορικό και κοινωνικό τοπίο της Κισάμου του δευτέρου μισού του 20ου αιώνα και πόσο δραστικό είναι το αποτύπωμα του Ειρηναίου ακόμη και στις μέρες μας. Το βιβλίο αυτό πρέπει να ταξιδέψει. Να ταξιδέψει  στις σχολικές βιβλιοθήκες , για να το διαβάσουν παιδιά και έφηβοι. Να ταξιδέψει στους συλλόγους των πάλαι ποτέ επαρχιών μας για να δίδεται ως αντίδωρο με κάθε αφορμή. Να επικοινωνηθεί το περιεχόμενό του…
Θα αποτολμήσω, εν συντομία, την κατάθεση προσωπικής μαρτυρίας μου από συνάντησή μου με τον Ειρηναίο πριν από 20 και πλέον χρόνια, όταν είχα αναλάβει να επικουρήσω το έργο της σεβαστής συναδέλφου - επίτιμης πλέον σήμερα- δικηγόρου κ. Ιωάννας Βατσολάκη, σε υπόθεση εποπτευόμενου ιδρύματος της Μητροπόλεως. Στο προσωπικό γραφειάκι του με δέχθηκε ο Γέροντας, και αφού ελάχιστα του μετέφερα ενημέρωση για  κάποια διαδικαστικά, με εκείνο το διαπεραστικό του βλέμμα (γνωστό σε όσους είχαν την ευτυχία έστω και μιας ολιγόλεπτης συζήτησης μαζί του) αίφνης με ρώτησε : 
- «Πες μου, Γιώργο, είσαι καλός Χριστιανός» ; Ομολογώ πως με κυρίευσε αμηχανία, από την οποία με ελευθέρωσε μετά από κλάσματα δευτερολέπτου το γελαστό του βλέμμα, ταυτόχρονα με ένα «..προσπαθώ..» που σιγομουρμούρισα συγκαταβατικά. Χρόνια αργότερα κατάλαβα ότι ελάχιστα ενδιέφερε Εκείνον η όποια απάντησή μου εκείνη την στιγμή. Στον εαυτό μου ζητούσε να απαντήσω… Τον εαυτό μου ζητούσε να ρωτήσω. Κατευοδώνοντάς με, μου είπε : - «Διαβάζεις ποίηση; Γνωρίζεις μήπως τον Ρίλκε» ; … « Να διαβάζεις παιδί μου … Μην αφήσεις το πνεύμα και την ψυχή σου να τα στεγνώσει η επιστήμη σου…» .
Για τον συγγραφέα που επιμελήθηκε το εξαίρετο αυτό βιβλίο θα αναφέρω ότι (χωρίς την άδειά του και ελπίζω με την κατανόησή του), προ 20ετίας, με αφορμή την κοινωνική γνωριμία μας, είχε διαμεσολαβήσει καταλυτικά στην επίλυση σοβαρής επαγγελματικής μου υπόθεσης εργατικής φύσης, όταν ο θεσμός της διαμεσολάβησης ήταν άγνωστος στην χώρα μας. 
«Ουχί επί ματαίω…», επομένως, οι διδαχές και τα βιώματα του….
Αντί για κεράκι :  Τι θ’ απογίνεις, Θε µου, αν πεθάνω;
Εγώ είμαι το κανάτι σου (αν σπάσω;)
Εγώ είμαι το ποτό σου (αν πικράνω;)
Εγώ είμαι το έργο σου και το ένδυµά σου,
µαζί µου θα χαθεί το νόηµά σου.
(Ποίηση RAINER MARIA RILKE 1875 –1926)
Κορτσαλιουδάκης Γιώργος

ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕ... ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΩΡΕΣ ΣΤΟ Α.Τ ΚΙΣΑΜΟΥ

Τροχαίο με παράσυρση μιαας γυναίκας είχαμε το βράδυ της Κυριακής στην Κίσαμο.
Συγκεκριμένα, το τροχαίο έγινε στην περιοχή Λαρδά λίγο πριν τις 10 το βράδυ όταν μία γυναίκα κατέβηκε να δει ένα χτυπημένο σκυλάκι και , χτυπήθηκε από διερχόμενο αυτοκίνητο το οποίο την εγκατέλειψε.
Στο σημείο έφτασε άμεσα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για να παραλάβει τη γυναίκα, ενώ η Αστυνομία πραγματοποιεί έρευνα για τον εντοπισμό του οδηγού.

Στο ΑΤ Κισσάμου έκανε την εμφάνισή της, κάποιες ώρες μετά το ατύχημα, η οδηγός που παρέσυρε με το αυτοκίνητό της την γυναίκα στην περιοχή της Λάρδας στην Κίσσαμο την Κυριακή. Πρόκειται για μια 44χρονη, η οποία αφού έδωσε κατάθεση αφέθηκε ελεύθερη, ενώ η τραυματίας είναι μια 67χρονη, αμφότερες ημεδαπές και όπως λένε οι πληροφορίες ειναι καλά στην υγεία της, νοσηλεύεται στην ορθοπεδική κλινική του νοσοκομείου Χανίων..

 

Κυριακή 11 Αυγούστου 2024

ΤΡΟΧΑΙΟ ΣΤΟΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ ΚΟΜΒΟ ΔΡΑΠΑΝΙΑ

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το πρωί στον κόμβο Δραπανιά.
Το ατύχημα συνέβη λίγο μετά τις 10:00 το πρωί, όταν δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν μετωπικά, κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες.
Στο σημείο έσπευσαν δύο ασθενοφόρα του Κέντρου Υγείας Κισάμου τα οποία παρέλαβαν έναν άνδρα και μία γυναίκα τραυματισμούς και τους μετέφεραν στο νοσοκομείο Χανίων.
Παράλληλα, μετέβη και η Πυροσβεστική υπηρεσία η οποία προχώρησε σε πλύση του δρόμου.
Για τα ακριβεί αίτια του τροχαίου προανάκριση διενεργεί η τροχαία ΒΟΑΚ
Το αστείο βέβαια ειναι η λέξη κόμβος που θα πρέπει να αντικατασταθεί με την λέξη φονικό σημείο, αφού μόνο στην Μποτσουάνα και εκεί δύσκολα θα βρεις τετοιο ισόπεδο κόμβο. Είμαστε βέβαια ευτυχισμένοι που δεν έχουμε θύματα αλλά δυσκολο το βλέπω να κρατήσει πολύ αυτό αν συνεχιστεί να υπάρχει αυτό το είδος του κόμβου.

ΟΛΩΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΣ.... "Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ"

Γράφει ο Μανώλης Κουφάκης * 
Δεν είναι, νομίζω, υπερβολή ή εγωισμός να ισχυριστούμε ότι η εποχή μας είναι η καλύτερη που έχει ζήσει μέχρι σήμερα η ανθρωπότητα. Σήμερα ο κόσμος έχει γίνει ένα καλύτερο μέρος για να ζει κανείς. Ζούμε περισσότερα χρόνια, μορφωνόμαστε, απολαμβάνουμε μεγαλύτερη ελευθερία και ισότητα, τα οφέλη της οικονομίας διαχέονται σε μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού· και γενικά βλέπουμε στις μέρες μας να γίνονται πραγματικότητα όνειρα πολλών περασμένων γενεών. Τα παραπάνω καλά, μπορούμε χωρίς αμφιβολία να τα αποδώσουμε στη Δημοκρατία και την προηγμένη τεχνολογία.
Για τη Δημοκρατία μιλήσαμε σε ένα πρόσφατο άρθρο, με την ευκαιρία των Ευρωεκλογών. Συζητώντας για την τεχνολογία δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει το πόσο σύμφυτη είναι με την ύπαρξη του ανθρώπου, δηλαδή με το Είναι του. Με τον ίδιο δηλαδή τον άνθρωπο, ο οποίος από την αρχή της ύπαρξής του παράγει τεχνολογία. Το πρώτο δέρμα που χρησιμοποίησε σαν ρούχο, το πρώτο τσεκούρι που έφτιαξε με πέτρα, η φωτιά, ο χαλκός, ο σίδηρος, η αγροτική δραστηριότητα και άλλα πολλά, είναι τεχνολογία και δεν θα μπορούσαν να μη συμβούν αυτά από τη στιγμή που υπήρξε ο άνθρωπος. Ασφαλώς και τα άλλα έμβια όντα φτιάχνουν τεχνολογία π.χ. η αράχνη τον ιστό, το πουλί τη φωλιά, η μέλισσα την κηρύθρα κ.ά., όμως τη φτιάχνουν επαναληπτικά και χωρίς καμιά δυνατότητα να φτιάξουν κάτι άλλο, πέρα από το καθορισμένο από τη φύση τους. Αντίθετα ο άνθρωπος, και εδώ έγκειται η μεγάλη διαφορά, έχει την μοναδική ικανότητα να παράγει νέα τεχνολογία, να την βελτιώνει και να την εξελίσσει σε υψηλότερα επίπεδα.
Το ποια στιγμή όμως θα εκδηλωθεί και θα εδραιωθεί μια νέα τεχνολογία είναι σε άμεση σχέση με το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον. Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ατμός, τον οποίο ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς στον 1ο αιώνα μ.Χ. είχε τιθασεύσει και χρησιμοποιήσει για να ανοίγει και κλείνει τις θύρες των ανακτόρων. Όμως οι άρχοντες της εποχής δεν το είδαν σαν μια καλή επένδυση. Έτσι η πρώτη βιομηχανική επανάσταση χρειάστηκε να περιμένει 1800 χρόνια, μέχρι που το 1784 ξαναανακαλύφθηκε η ατμομηχανή και την αγκάλιασε ο καπιταλισμός, που έκανε ήδη τα πρώτα του βήματα.
Μετά τα παραπάνω και αφού, πιστεύω, δηλώθηκε σαφώς ότι η τεχνολογία είναι κάτι αξεχώριστο από την ουσία της ανθρώπινης φύσης, θα δανειστώ κάποιες σκέψεις από το εξαιρετικό βιβλίο του Γιώργου Χατζηβασιλείου «Η φιλοσοφία της Τεχνητής Νοημοσύνης» για να μιλήσω σχετικά. Αφού ο άνθρωπος είναι ένα φυσικό πλάσμα, είναι λογικό να ισχυριστούμε ότι και τα τεχνικά έργα του είναι και αυτά φυσικά· τουλάχιστον όσο και ο ιστός, η φωλιά και η κηρύθρα, που προαναφέραμε, είναι έργα της φύσης. Αν θέλουμε να επεκτείνουμε ακόμα τη σκέψη μας, μπορούμε να πούμε ότι «τα όρια της τεχνολογίας είναι τα όρια της φύσης».
Επομένως, προχωρώντας τη σκέψη μας, από τη στιγμή που η τεχνολογία είναι ένα φυσικό φαινόμενο, δεν χωρεί ηθική αξιολόγησή της -να την χαρακτηρίσουμε δηλαδή ως «καλή» ή «κακή»- ούτε είναι δυνατόν να σταματήσει η παραγωγή και ανάπτυξή της με κάποιο τρόπο. Αυτό που μπορεί και πρέπει να αξιολογηθεί είναι ο τρόπος χρήσης της τεχνολογίας. Εδώ πλέον υπεισέρχεται η ευθύνη του ανθρώπου. Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, της οποία τα πρώτα στάδια ήδη ζούμε, πραγματεύεται τεράστιες δυνάμεις -όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η γενετική μηχανική- που μπορούν να υπονομεύσουν τον κόσμο μας και το είδος μας. Θα πρέπει λοιπόν ο άνθρωπος να δημιουργήσει τάχιστα το φιλοσοφικό υπόβαθρο που θα του επιτρέψει να αποφύγει τις απειλές και να διαχειριστεί επ’ ωφελεία του τις δυνάμεις αυτές. Η ευθύνη είναι μεγάλη.
Συνειρμικά, έρχεται στο μυαλό μας ο μύθος του συνετού και προνοητικού Προμηθέα και του απερίσκεπτου αδερφού του Επιμηθέα, που σκέφτεται αφού γίνει το κακό.
* Δρ. Μηχανικός
τ. Δ/ντής ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.

Σάββατο 10 Αυγούστου 2024

ΧΩΡΙΣ ΝΕΡΟ ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΛΑΦΟΝΗΣΙ

Χωρίς νερό βρίσκεται εδώ και τρία 24ωρα το Λαφονήσι με τις διαμαρτυρίες των κατοίκων να είναι έντονες.
Το φετινό καλοκαίρι αποδείχτηκε ένα εξαιρετικά δύσκολο καλοκαίρι για την Κίσαμο καθώς όπως δείχνουν τα πράγματα όλη η περιοχή έχει κυριολεκτικά «στεγνώσει».
Από την αρχή του καλοκαιριού ο δήμος Κισσάμου εξέδιδε προειδοποιητικές ανακοινώσεις στους κατοίκους της περιοχής να κάνουν ορθολογική χρήση του νερού και να αποφεύγονται με κάθε τρόπο ενέργειες που οδηγούν σε σπατάλη νερού.
Στα μέσα Ιουλίου ο δήμος κηρύχτηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για ένα μήνα, λόγω της λειψυδρίας, με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Ωστόσο η κατάσταση με το νερό στη Κίσσαμο φαίνεται να έχει φτάσει στο «μη περαιτέρω» και πλέον έχουν αρχίσει και υπάρχουν σοβαρά ζητήματα.
Πιο συγκεκριμένα εδώ και τρεις μέρες το 
Λαφονήσι και ενώ καταγράφονται αρκετά υψηλές θερμοκρασίες, βρίσκεται χωρίς νερό όπως καταγγέλλει κάτοικος της περιοχής στο Flashnews.gr.
Ο δήμαρχος Κισσάμου Γιώργος Μυλωνάκη τόνισε ότι «κάνουμε τα πάντα για να δούμε πως θα το διορθώσουμε. Το πρωί δόθηκε νερό στην περιοχή, όπως ανέφερε ο κ. Μυλωνάκης ενώ συμπλήρωσε ότι «υπάρχει μεγάλη έλλειψη νερού. Προσπαθούμε να βρούμε τις πιο ορθές λύσεις και τις πιο δίκαιες. Όσο νερό έχουμε θα το διαχειριστούμε για να πηγαίνει σε όλους».
Ωστόσο όπως τόνισε ο δήμαρχος Κισσάμου «είναι μεγάλο το πρόβλημα της λειψυδρίας. Δεν είναι ότι υπάρχει νερό και δεν το δίνουμε. Δεν υπάρχει νερό! Έχουν στερέψει τα πάντα. Θα διορθώσουμε την κατάσταση με άλλο τρόπο. Αντιδήμαρχοι και τεχνικοί βρίσκονται εκεί και προσπαθούν να βρουν λύση. Πιστεύω ότι μέχρι αύριο θα βρεθεί μια λύση που θα είναι ικανοποιητική για όλους

ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟΝ ΚΑΤΣΟΜΑΤΑΔΩ

Την Κυριακή 11 Αυγούστου στις 7μμ, το παράρτημα Χανίων της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ διοργανώνει εκδήλωση για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από τη μάχη της Σήραγγας. 
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο στον χώρο του μνημείου της Σήραγγας στο φαράγγι Τοπολίων-Κατσοματάδω (στο δρόμο για το Ελαφονήσι).
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ Π.Ε.Α.Ε.Α – Δ.Σ.Ε Μέλος της FIR
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΧΑΝΙΩΝ

Η ΟΙΚΙΑ ΚΑΛΛΕΡΓΗ ΣΤΑ ΚΑΤΩ ΜΕΣΟΓΕΙΑ

 Με την ευκαιρία της προχθεσινής εκδήλωσης στο Ιστορικό Αρχείο Χανίων με θέμα *Καλλέργηδες και Ενετοκρατία* παρουσιάζουμε φωτογραφία της οικίας Καλλέργη στον Άγιο Γεώργιο τής παλαιάς Κοινότητας Γραμβούσας στα Κάτω Μεσόγεια που είχε δημοσιεύσει ο Ιταλός Μεσαιωνολόγος Γκιουζέπε Γκερόλα στό τόμο τής σειράς *ΕΝΕΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΚΡΗΤΗΣ* ( *ΜΟΝUΜΕΝΤΙ VENETI NELL  ISOLA  DI  CRETA Vol. III pag. 258 )   
Την οικία Καλλέργη με την υποσημείωση *S.GIORGIO CASA DEI CALERGI* στον Άγιο Γεώργιο είχε φωτογραφίσει ο Γκερόλα το 1900, στο πλαίσιο τής εκστρατείας για τη καταγραφή  των ενετικών μνημείων κατά μήκος της Μεγαλονήσου πού είχε αναλάβει ο Ιταλός φημισμένος  αυτός επιστήμονας κατά τα χρόνια 1900-1902 με εντολή τού Ινστιτούτου Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών τής Βενετίας, και είχε συμπεριλάβει σέ 5 μεγάλους τόμους που εκδόθηκαν από το 1905 μέχρι το 1932 με τον προαναφερόμενο γενικό τίτλο.  
Όπως φαίνεται, εκτός από τον Αι Γιώργη στα Μεσόγεια, αλλά και από το χωριό Καλλεργιανά, πλησίον του Καστελλίου, η μεγάλη και πολυπλόκαμη αρχοντική οικογένεια των Καλλέργηδων κατά την Ενετική περίοδο διατηρούσε ισχυρά και διακεκριμένα μέλη της οικογένειας και στη  Κίσαμο. Στη παλιά σειρά ΒΙΠΕΡ (1971) εξάλλου, ο διακεκριμένος Χανιώτης συγγραφέας και δημοσιογράφος Νίκος Αγγελής, που είχε εκδώσει τη λογοτεχνική ιστορική μονογραφία  *ΑΛΕΞΙΟΣ ΚΑΛΛΕΡΓΗΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΡΧΩΝ* αναφέρει και τις επισκέψεις του Μεγάλου Άρχοντα Αλέξιου Καλλέργη στους Καλλέργηδες της Κισάμου.
Σημειώνεται ότι στην απογραφή του Ενετού Προβλεπτή BASILICATA (1630) το χωριό Άγιος Γεώργιος αναφέρεται με το όνομα τής οικογένειας Καλλέργη: *San Zorzi dei Calergi.*
H δε παραπάνω βίλα Καλλέργη είναι του 16ου ή 17ου αιώνα, οικοδόμημα 15,5 μ. μήκος και 7 πλάτος, με 3 διαμερίσματα.
 Υπενθυμίζεται ότι με τις ενετικές επαύλεις τής Κισάμου έχει ασχοληθεί  σέ βάθος και εξαιρετική επιμέλεια, η εκλεκτή αρχιτέκτων Νεκταρία Λαινάκη, η οποία έχει παρουσιάσει τίς εργασίες της σέ διάφορα συνέδρια και περιοδικά.
Με την ευκαιρία αυτή, επανερχόμαστε και πάλι, στην ανάγκη μελέτης και αξιοποίησης των  χρησιμότατων, σωστικών και τεκμηριωμένων προτάσεων πού είχε διατυπώσει, ο μόλις  εκλιπών αρχαιολόγος Μιχάλης Ανδριανάκης, ο οποίος αφήνει μεγάλο κενό στα μεσαιωνικά θέματα του τόπου, προτάσεις πού είχε απευθύνει σέ Υπουργείο, Δήμο και ιδιοκτήτες, ύστερα από τις καταστροφές στη βίλα Τρεβιζάν στο Δραπανιά, αρχές 2020. Με τις προτάσεις του καλούσε σέ επιχείρηση διάσωσης τής πλούσιας ενετικής κληρονομίας της Κισάμου και για να μην εξαφανιστούν τα ιστορικά  ενετικά οικοδομήματα των αρχοντικών αυτών οικογενειών τής Κισάμου, από την εγκατάλειψη των ανθρώπων, καθώς και από τη φθορά τού χρόνου και των στοιχείων τής φύσης.
Κυριάκος Ροδουσάκης  

ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΚΟΡΥΦΗΣ ΣΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΩ

Στην Παναγιά της Κορυφής
ετάχτηκα και πάλι,
τσοι φίλους μας να τους φυλά
στην εδική τση αγκάλη.
 
 14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 8:00 μ.μ.
Εσπερινός μετά Αρτοκλασίας, Εγκώμια της Θεοτόκου και περιφορά του Επιταφίου Αυτής.
Ότι ωραιότερο στον Τόπο μας!!!
* Νηστίσιμο κέρασμα και καλό κρασί
**Συνιστούμε για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας, άνοδος από Βουλγάρω και αποχώρηση προς Καλουδιανά και Τοπόλια.
Το πρωί της 15ης Αυγούστου Όρθρος και υπαίθρια Θεία Λειτουργία κάτω από τον «αιωνόβιο Δρυ» στις 7:15 π.μ.

Μετά το πέρας της Ακολουθίας την παραμονή θα μας διασκεδάσουν οι: Λευτέρης Δουνδουλάκης, Ξηρουχάκης Μανώλης, Φανουργιάκης Γιάννης και Θοδωρής Κοτσιφάκης.
Εκ της Ενορίας