«Τμήμα Χανιά – Κίσσαμος του νέου ΒΟΑΚ, ένα πολύ μεγάλο έργο για την Κίσσαμο δρομολογήθηκε»
Το οδικό δίκτυο του δήμου Κισσάμου και ειδικά οι κεντρικοί οδικοί άξονες (ΒΟΑΚ & κάθετοι επαρχιακοί δρόμοι) δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σημερινές και στις μελλοντικές ανάγκες της περιοχής. Η δημοτική αρχή Κισσάμου, στην βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, έθεσε ως κεντρικό στόχο διεκδίκησης, την επέκταση του νέου ΒΟΑΚ έως την Κίσσαμο, σε συνδυασμό την Παράκαμψη Κισάμου, αλλά και την υλοποίηση των μεγάλων επαρχιακών οδικών έργων της Περιφέρειας.
Μετά την παρουσίαση των έργων που εκτελούνται στο σύνολο του δημοτικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της Κισσάμου, περνάμε στην ενημέρωση των δημοτών για την πρόοδο και τις ενέργειες του δήμου στα πολύ μεγάλα οδικά έργα που θα αλλάξουν πλήρως την οδική σύνδεση της Κισσάμου με τον υπόλοιπο νομό Χανίων και την Κρήτη γενικότερα.
Τμήμα Χανιά – Κίσσαμος του νέου ΒΟΑΚ
Η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του Τμήματος Χανιά – Κίσσαμος του ΒΟΑΚ μαζί με το διπλό φράγμα Ταυρωνίτη, αποτελούν τα δύο μεγαλύτερα έργα των τελευταίων πολλών δεκαετιών για την Κίσσαμο και για ολόκληρο τον δυτικό νομό Χανίων.
Αυτά τα 2 έργα εθνικού επιπέδου, με συνολικό προϋπολογισμό σχεδόν μισό δις ευρώ, ο δήμος Κισσάμου ήταν υποχρεωμένος να τα διεκδικήσει, συστηματικά και αποτελεσματικά. Όμως, αυτή η διεκδίκηση απαιτούσε συμμαχίες και συνεργασίες, κάτι που τα τελευταία 4 χρόνια έλαβε χώρα σε μέγιστο βαθμό, ειδικά με την Περιφέρεια Κρήτης και τον δήμο Πλατανιά.
Η ένταξη του τμήματος Χανιά -Κίσαμος στον νέο ΒΟΑΚ, είναι για τον δήμο Κισσάμου ένα έργο και αυτονόητο (λόγω του τεράστιου κυκλοφοριακού φόρτου), αλλά και καθοριστικό για την μελλοντική ανάπτυξή του.
Η δημοτική παράταξη Μυλωνάκη διεκδίκησε το συγκεκριμένο έργο και ως αντιπολίτευση και το είχε θέσει πρώτο στόχο στις δημοτικές εκλογές του 2019.
Το τμήμα Χανιά - Κίσαμος δεν προβλεπόταν στον αρχικό διαγωνισμό του νέου ΒΟΑΚ που προκηρύχθηκε το καλοκαίρι του 2018, ενώ έως και την ανάληψη των καθηκόντων της παρούσας δημοτικής αρχής, δεν είχε ανατεθεί (ούτε καν σχεδιαστεί) από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, καμία μελέτη για την αναβάθμισή του σε αυτοκινητόδρομο.
Από τις πρώτες μέρες της θητείας της και για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο, η σημερινή δημοτική αρχή διεκδίκησε το έργο με σειρά εγγράφων και συναντήσεων (σε πλήρη συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον δήμο Πλατανιά), έως και τον Φεβρουάριο του 2020, όπου με την επίσκεψη του κ. Πρωθυπουργού στα Χανιά ξεκαθάρισε οριστικά ότι το τμήμα Χανιά – Κίσαμος θα αποτελέσει την προαίρεση του διαγωνισμού του νέου ΒΟΑΚ και ξεκίνησαν οι διαδικασίες ανάθεσης των σχετικών μελετών.
Αφού εξασφαλίστηκε ότι η Κίσσαμος μπήκε στον Χάρτη του νέου ΒΟΑΚ, ο δήμος Κισάμου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τους Βουλευτές του νομού, παρακολουθεί συστηματικά την εξέλιξη των μελετών, ενώ ενημερώνεται και διατηρεί επικοινωνία με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του Υπουργείου, η διαβούλευση για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου θα ξεκινήσει στο τέλος του 2023, ώστε το 2024 και αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης για το Χανιά – Ηράκλειο, να ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης του διαγωνισμού και να υπογραφεί η σύμβαση και για το Χανιά – Κίσαμος.
Το κόστος του έργου εκτιμάται στα 220 εκ. ευρώ και η ενημέρωση που υπάρχει είναι ότι η χάραξη του δρόμου παραμένει ουσιαστικά ίδια, πλην του τμήματος Κολυμπάρι - Νοπήγεια που θα έχει απαραίτητες αλλαγές. Σημαντικό στοιχείο για την Κίσσαμο, θα είναι η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με την Παράκαμψη Κισσάμου, καθώς και η κατασκευή ενός πλήρους παράπλευρου δικτύου (ειδικά βορείως του ΒΟΑΚ) με γεφύρωση στον Τυφλό ποταμό.
Τμήμα Χανιά – Κίσσαμος του νέου ΒΟΑΚ
Η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του Τμήματος Χανιά – Κίσσαμος του ΒΟΑΚ μαζί με το διπλό φράγμα Ταυρωνίτη, αποτελούν τα δύο μεγαλύτερα έργα των τελευταίων πολλών δεκαετιών για την Κίσσαμο και για ολόκληρο τον δυτικό νομό Χανίων.
Αυτά τα 2 έργα εθνικού επιπέδου, με συνολικό προϋπολογισμό σχεδόν μισό δις ευρώ, ο δήμος Κισσάμου ήταν υποχρεωμένος να τα διεκδικήσει, συστηματικά και αποτελεσματικά. Όμως, αυτή η διεκδίκηση απαιτούσε συμμαχίες και συνεργασίες, κάτι που τα τελευταία 4 χρόνια έλαβε χώρα σε μέγιστο βαθμό, ειδικά με την Περιφέρεια Κρήτης και τον δήμο Πλατανιά.
Η ένταξη του τμήματος Χανιά -Κίσαμος στον νέο ΒΟΑΚ, είναι για τον δήμο Κισσάμου ένα έργο και αυτονόητο (λόγω του τεράστιου κυκλοφοριακού φόρτου), αλλά και καθοριστικό για την μελλοντική ανάπτυξή του.
Η δημοτική παράταξη Μυλωνάκη διεκδίκησε το συγκεκριμένο έργο και ως αντιπολίτευση και το είχε θέσει πρώτο στόχο στις δημοτικές εκλογές του 2019.
Το τμήμα Χανιά - Κίσαμος δεν προβλεπόταν στον αρχικό διαγωνισμό του νέου ΒΟΑΚ που προκηρύχθηκε το καλοκαίρι του 2018, ενώ έως και την ανάληψη των καθηκόντων της παρούσας δημοτικής αρχής, δεν είχε ανατεθεί (ούτε καν σχεδιαστεί) από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, καμία μελέτη για την αναβάθμισή του σε αυτοκινητόδρομο.
Από τις πρώτες μέρες της θητείας της και για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο, η σημερινή δημοτική αρχή διεκδίκησε το έργο με σειρά εγγράφων και συναντήσεων (σε πλήρη συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον δήμο Πλατανιά), έως και τον Φεβρουάριο του 2020, όπου με την επίσκεψη του κ. Πρωθυπουργού στα Χανιά ξεκαθάρισε οριστικά ότι το τμήμα Χανιά – Κίσαμος θα αποτελέσει την προαίρεση του διαγωνισμού του νέου ΒΟΑΚ και ξεκίνησαν οι διαδικασίες ανάθεσης των σχετικών μελετών.
Αφού εξασφαλίστηκε ότι η Κίσσαμος μπήκε στον Χάρτη του νέου ΒΟΑΚ, ο δήμος Κισάμου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τους Βουλευτές του νομού, παρακολουθεί συστηματικά την εξέλιξη των μελετών, ενώ ενημερώνεται και διατηρεί επικοινωνία με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του Υπουργείου, η διαβούλευση για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου θα ξεκινήσει στο τέλος του 2023, ώστε το 2024 και αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης για το Χανιά – Ηράκλειο, να ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης του διαγωνισμού και να υπογραφεί η σύμβαση και για το Χανιά – Κίσαμος.
Το κόστος του έργου εκτιμάται στα 220 εκ. ευρώ και η ενημέρωση που υπάρχει είναι ότι η χάραξη του δρόμου παραμένει ουσιαστικά ίδια, πλην του τμήματος Κολυμπάρι - Νοπήγεια που θα έχει απαραίτητες αλλαγές. Σημαντικό στοιχείο για την Κίσσαμο, θα είναι η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με την Παράκαμψη Κισσάμου, καθώς και η κατασκευή ενός πλήρους παράπλευρου δικτύου (ειδικά βορείως του ΒΟΑΚ) με γεφύρωση στον Τυφλό ποταμό.