Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΠΑΛ;

Πήραμε μια χαρά οτι θα ξετελέψουν πάραυτα τα έργα στο ΕΠΑΛ αλλά όπως βλέπω μάλλον υπάρχει καθυστέρηση αφού εκτός απο μια πατουλιά χώμα που πήραν.... το εγκατέλειψαν. 
Η βδομάδα που έρχεται μετεωρολογικά είναι δύσκολη, με νερό και πολλές καταιγίδες έτσι θα δημιουργήσει και άλλο πρόβλημα στον "καταυλισμό" των μαθητών....

Σίγουρα η επιτροπή παιδείας του Δήμου θα είναι ενημερωμένη και θα μπορέσει να δώσει όχι εξηγήσεις αλλά τουλάχιστον λύσεις (βλέπε και νηπιαγωγείο Γραμβούσας, 5ο νηπιαγωγείο  αλλά και 1ο δημοτικό σχολείο) για την καθυστέρηση που παρατηρείται, εδώ και 20 μέρες.

ΣΤΟ ΜΑΥΡΟΜΟΥΣΤΑΚΟ


Γανωτής ή γανωτζής ή κασσιτερωτής ή καλαϊτζής ο πλανόδιος τεχνίτης που αναλάμβανε το γαλβανισμό και το στίλβωμα των χάλκινων οικιακών σκευών, όπως τα ταψιά, τα καζάνια, τα μπρίκια, τα κουτάλια. Μόνιμο στέκι του πριν κάμποσα χρόνια το σπιτάκι ανάμεσα σε Καλυδωνία και Κολυμβάρι, στο πραγματικό Μαυρομούστακο (μάλλον απο κάποιον τεχνίτη με μαύρο μουστάκι θα βγήκε και τ' όνομα για την περιοχή).
Σήμερα το επάγγελμα χάνετε αφού το ανοξείδωτο έχει μπει στην ζωή μας, αλλά να που υπάρχουν και κάποιοι που το συνεχίζουν στο ίδιο μέρος.... όπως παλιά.

ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ

Σήμερα, εποχή μιας νέας πρωτόγνωρης πανδημίας που φαίνεται για καιρό θα ταλανίζει την  ανθρωπότητα, πολλά ακούγονται για την πρόληψη της ασθένειας με τον εμβολιασμό.
Ιστορικά γνωρίζομε ότι πανδημιες, κατά καιρούς αποδεκάτισαν πληθυσμούς, ή σημάδεψαν ανθρώπους για όλη τη ζωή τους. Χολέρα, ευλογιά, τύφος, διφθερίτιδα, πολυομυελίδα, ασθένειες που σήμερα δεν ακούγονται καν, χάρις στον εμβολιασμό απο την μικρή ηλικία.
Στις μέρες που ζούμε και ακούγοντας τις διάφορες απόψεις και ιδεοληψίες, έρχονται στο νου μου τα παιδικά μου χρόνια στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου και συγκεκριμένα οι μέρες του εμβολιασμού.
Εμβόλια τα οποία σήμερα γίνονται απο τη βρεφική ηλικία τότε άρχιζαν πολύ αργότερα,  προφανώς γιατί δεν είχαν ανακαλυφθεί ή δοκιμασθεί νωρίτερα.
Έτσι κάθε χρόνο τον  Ιούνιο μήνα λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, σχηματίζαμε γραμμές και συνοδεία των δασκάλων μας πηγαίναμε στο Πολυιατρείο, όπως λέγανε τώρα το σημερινό Κέντρο Υγείας (μεγάλη δωρεά των ομογενών της Αμερικής τότε στον τόπο μας). Στην αρχή νομίζαμε ότι θα πηγαίναμε εκδρομή, αλλά μόλις στρίβαμε το γνωστό δρόμο μας έζωναν τα φίδια μερικούς. Ήδη μπαίναμε στο πολυτελές πολυιατρείο με τη χαρακτηριστική μυρωδιά των φαρμάκων.
Εκεί μπαίναμε σε μια αίθουσα με νοσοκόμα και γιατρό, όπου η νοσοκόμα μας έκανε το αντιτυφικό εμβόλιο, το οποίο ήταν μια ένεση στο μπράτσο.
Κάποιους το εμβόλιο δε τους ενοχλούσε. Σε άλλους όπως και σε μένα πρηζόταν το χέρι,  πονούσε τόσο πολύ που δεν ανεχόσουν να σου αγγίζει ούτε το μανίκι και σε έπιανε κατά το βράδυ και υψηλός πυρετός με ρίγος για μια δυο μέρες. Το εμβόλιο αυτό ήταν κατά του τύφου  που έπιανε πολλά παιδιά τότε. Το κύριο χαρακτηριστικό του ήταν ο υψηλός πυρετός που όταν δεν αντιμετωπιζόταν οδηγούσε και σε μορφή νοητικής στέρησης έλεγαν. Κύριο αίτιο ήταν τα μολυσμένα κυρίως νερά και τα κουνούπια. Ήταν και ο παράτυφος που όμως δεν ήταν τόσο σοβαρός, όσο ο τύφος.
Κείνο το εμβόλιο που θυμάμαι πολύ έντονα ήταν αυτό, που ξανά οδηγημένοι στο πολυιατρείο  μια νοσοκόμα μας έκοψε λίγο δέρμα στο μπράτσο με ένα μικρό μαχαιράκι και στην πληγή μας έβαλε ο γιατρός κάποιο φάρμακο. Αυτό έγινε μια πληγή για κάποιες μέρες ύστερα έγιαινε όπως λέγαμε, αλλά άφησε σημάδι εφόρου ζωής. Η γνωστή βατσίνα που έχομε στο χέρι μας οι μιας κάποιας ηλικίας. Ήταν το εμβόλιο κατά της ευλογιάς.
Το τελευταίο εμβόλιο που θυμάμαι ήταν αυτό της πολυομυελίτιδας, όπου θυμάμαι πάλι μια μέρα, όταν πήγαινα νομίζω Τετάρτη τάξη, ήρθαν δύο γιατροί στο σχολείο.
Υστερα απο λίγο μπαίναμε δυο δυο στο γραφείο των δασκάλων και μας έδιναν απο ένα χαπάκι, κάτι σαν αμπούλα που περιείχε ένα υγρό σαν λάδι, το οποίο και πίναμε.
Αν θυμάμαι καλά αυτό είχε και δεύτερη δόση.
Βέβαια η γενιά μου πέρασε και την ιλαρά και την ερυθρά και την ανεμοβλογιά και τον κοκκύτη, ασθένειες που έπαψαν να ταλαιπωρούν τις ανεπτυγμένες χώρες σήμερα μετά την εμφάνιση των εμβολίων. Αυτές οι αρρώστιες ήθελαν πολύ προσοχή γιατί δημιουργούσαν επιπλοκές, πνευμονίες, ωτίτιδες, κώφωση κ.α. και γι' αυτό όταν αρρωσταίναμε τουλάχιστον δεκαπέντε μέρες έπρεπε να μένομε ήσυχοι και προφυλαγμένοι απο το κρύο για αρκετές μέρες μέσα το στο σπίτι.
Βέβαια οι ευάλωτες ομάδες είχαν πολλές φορές χειρότερες συνέπειες, απο την αρρώστια γιατί και η αντιμετώπιση και η θεραπεία δεν ήταν εύκολη απο αυτούς λόγω κοινωνικοοικονομικών συνθηκών.
Τέλος το άλλο που θυμάμαι απο εκείνα τα χρόνια ήταν τα διάφορα αποστήματα που έβγαζαν τα παιδιά σε διάφορα σημεία του σώματος με έντονο πόνο και μόνο όταν άνοιγε αυτό το έμπυο εξόγκωμα (που το έλεγαν μαλάθρακα) ερχόταν η λύτρωση απο τον πόνο.
Τόσο λοιπον, τα εμβόλια, όσο και τα αντιβιοτικά και τα άλλα φάρμακα έχουν βοηθήσει τόσο την πρόληψη και τη θεραπεία μας απο ασθένειες ώστε  προήγαν την ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Ας είμαστε, λοιπόν, ευγνώμονες, αλλά και υπάκουοι στους θεράποντες της Επιστήμης και στο Θεό που τους φωτίζει σε νέες εμπνεύσεις επ' αγαθώ της ανθρωπότητας. Ας μην παρασυρόμαστε απο συνομοσιολόγους ή φανατικούς πιστούς. Άλλο πίστη, άλλο γνώση. Και τα δύο ανακουφίζουν τη ζωή μας, αρκεί να μην αντιστρατεύεται η μία την άλλη. Και μην ξεχνούμε κάθε άνθρωπος είναι ένθεος, ότι πνεύμα θεού διέρχεται εν αυτώ...
Επιστήμονες τεκμηριώνουν γιατί πρέπει να γίνει ο εμβολιασμός. Μαρτυρίες ανθρώπων που νόσησαν απο τον ιό μιλούν για επώδυνες ώρες και ώρες απέραντης μοναξιάς, με αμφίβολη την επιστροφή τους στην καθημερινότητα. Επίσης μας λένε πως κατά την επιστροφή στο σπίτι η καθημερινότητα δεν είναι η ίδια όπως παλιά, πριν να έρθει η αρρώστια.  
Ευτυχία Δεσποτάκη

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Το τερμάτισε ο Θερμοκηπιάς... αφού βέβαια υπάρχει και ανεκτικότητα. Ανακυκλώσιμο άσχετα αν δεν το χωρά ο κάδος... Πάντως όπως έμαθα έκανε και παραπονα γιατί είναι οι κάδοι τόσο μικροί...


Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021

ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΗΤΤΗΤΟΣ

15 λεπτά χρειάστηκαν μόλις και καθάρισε ο Νέος Κισσαμικός και την ΕΘΚ με 5-1 στο Κολυμβάρι, δίνοντας και την ευκαιρία στον προπονητή του Κισαμικού να δοκιμάσει και κάποιους νεαρούς παίκτες. 
Ο Σημαντηράκης άνοιξε το σκορ στο 28′, ενώ στη συνέχεια σκόραραν οι Ζαχαρίας 35' και Λευτέρης Κομπογεννητάκης 38', τα άλλα δυο τέρματα της ομάδας μας, στο 42' και στο 75' τα πέτυχε ο Οκερέκε. Είχε προηγηθεί χαμένο πέναλτι του Ζαχ. Κομπογεννητάκη. Οι φιλοξενούμενοι μείωσαν το σκορ στο 80' με απευθείας φάουλ του Μπουτζαλή.
Για τον Νέο Κισσαμικό αγωνίστηκαν
Νέος Κισσαμικός (Λευτέρης Βεστάκης): Ι. Κατερουδάκης (45’ Μαστοράκης), Γεωργανάς (77′ Ασγουδάκης), Παπαδάκης (67′ Μπρεδάκης), Σημαντηράκης, Καστανοπουλάκης (64′ Παπαγιαννάκης), Ζαχ. Κομπογεννητάκης, Σ. Καρεφυλλάκης, Λ. Κομπογεννητάκης (77′ Ανουσάκης), Οκερέκε, Χότζα, Σταθάκης.

 

ΜΕΙΖΟΝ ΘΕΜΑ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ

Στην σύσκεψη στο Νοσοκομείο Χανίων, εξαιτίας της επίσκεψης της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας, αρμόδια για τις υπηρεσίες Υγείας, Μίνα Γκάγκα, ο κ. Αρναουτάκης επισήμανε την καλή συνεργασία της Περιφέρειας Κρήτης με τους φορείς της υγείας και την βοήθεια στην αναβάθμισης της Δημόσιας υγείας με ενίσχυση των υποδομών, του εξοπλισμού νοσοκομείων, των δομών υγείας, αλλά και την στήριξη των γιατρών και υγειονομικού προσωπικού. Παράλληλα ο Περιφερειάρχης στην σύσκεψη, παρουσία και της Διοικήτριας της 7ης ΥΠΕ Λένας Μπορμπουδάκη, έδωσε δημόσια συγχαρητήρια σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό στην υγεία, γιατρούς, Υγειονομικό -διοικητικό, προσωπικό, διοικήσεις, που ανταποκρίθηκαν και ανταποκρίνονται επιτυχώς στον αγώνα κατά της πανδημίας.... παρ' όλα αυτά εμείς συνεχίζουμε να μην έχουμε δικό μας ασθενοφόρο εδώ και 17 μέρες.

- Η Κίσαμος δεν είναι δίχως ασθενοφόρο αυτόν τον καιρό μιας και εξυπηρετείται απο το ασθενοφόρο του Αννουσάκειου θεραπευτηρίου και όταν δεν είναι διαθέσιμο μας εξυπηρετεί ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. 
Πάντως οι προσπάθειες της διοίκησης του Κ.Υ. Κισάμου, είναι να έχουμε πάντα ένα ασθενοφόρο στην διάθεση μας και έως ότου ξεμπλέξουν με τα γραφειοκρατικά για να μας στείλουν το νέο που μας υποσχέθηκαν. 
Φυσικά όλοι ελπίζουμε να μην επαναπαυτούν οι υπεύθυνοι με την προσωρινή εξυπηρέτηση του ασθενοφόρου απο το Ανννουσάκειο.... και να κρατήσουν την υπόσχεση τους.

ΤΙΜΗΘΗΚΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ Ε.Ε ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

 Σε μία λαμπρή τελετή, στο περιστύλιο του Ζαππείου Μεγάρου, ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, τίμησε τους εκατοντάδες εθελοντές του και τον όμιλο ΑΝΤ1 για την ανεκτίμητη προσφορά τους στην αντιμετώπιση της μεγάλης ανθρωπιστικής κρίσης που προκάλεσαν οι καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού. 
Παράλληλα, ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός επιβράβευσε τους εθελοντές του για την θαυμαστή και αξιέπαινη αυτοθυσία τους και για την καθοριστική συμβολή τους όχι μόνο στην κατάσβεση των πυρκαγιών, αλλά και στην διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς και άλλων φυσικών καταστροφών.
Ανάμεσα σε αυτούς που τιμήθηκαν και το τμήμα εθελοντών Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Κισάμου με το βραβείο να το παραλαμβάνει ο Στέφανος Καπής. 
Να θυμίσω οτι το τμήμα Κισάμου ήταν και είναι πρωτοπόρο σε κάθε είδους εθελοντική βοήθεια-προσφορά, αναλαμβάνοντας υγειονομική κάλυψη σε όλες τις δύσκολες καταστάσεις που έχουν παρουσιαστεί στον Δήμο μας και όχι μόνο τα τελευταία χρόνια.
Μπράβο σε όλους, καλή συνέχεια μας κάνετε περήφανους.

ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Γράφει ο Γ. Πευκιανάκης: φιλόλογος π. Λυκειάρχης
Ο ιατρός ερευνητής Ι. Ιωαννίδης εξηγούσε σχετικά με την «αξιοκρατία» στα Ελληνικά πανεπιστήμια και στο δικό του στην Αμερική το «Στάνφορντ» 
Μπήκα μέσω google Earth: Τι θαύμα! ο  χώρος όλος εμπνέει σεβασμό!, έχει λέει 20 δισεκατομμύρια περίσσευμα από δωρεές. Τι θλίψη για τα δικά μας που δαπανούν τεράστια ποσά του προϋπολογισμού για επιδιόρθωση- αναπλήρωση των καταστροφών από τις καταλήψεις. Εκτός τις άλλες καταστροφές που επιφέρουν οι προστατευόμενες από το άσυλο «ληστρικές συμμορίες. Δεν γίνεται πουθενά τέτοιο μπάχαλο.
Αμέσως μετά την μεταπολίτευση ξεκίνησε μια «επαναστατική» διαδικασία, όπου πια οι φοιτητές ευρισκόμενοι στο απυρόβλητο του ασύλου επέβαλλαν βαθμιαία μια καινούργια δικτατορία  με επίκληση τον «εκδημοκρατισμό»
Με την αλλαγή του 1982 κ.ε θεσμοθετήθηκε στα πλαίσια του εκδημοκρατισμού, «η συμμετοχή φοιτητών και υπαλλήλων στη επιλογή του διδακτικού προσωπικού και του πρύτανη. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις όλων των κομματικών και μη παρατάξεων, είτε με πιέσεις είτε με απειλές επέβαλλαν την εκλογή λεκτόρων και καθηγητών με προσόντα χαμηλού επιπέδου και κυρίως, γενίκευσαν την ευνοιοκρατία και την συναλλαγή και υπονόμευσαν την ποιότητα των πανεπιστημιακών και των ανωτέρων σπουδών στην Ελλάδα, για δεκαετίες»
Παρά την σπατάλη ιδρύσεως νέων πανεπιστημίων και σχολών σε όλες τις πόλεις της χώρας, το αποτέλεσμα ήταν ο πληθωρισμός πτυχίων χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα γνώσεων και αντιστοιχία στην αγορά εργασίας. Προστέθηκαν μετά το 1990 και από τις χώρες του άλλοτε «υπαρκτού» σοσιαλισμού κι άλλοι πτυχιούχοι. Μια παρακμή που οδήγησε και στην χρεοκοπία, για την οποία ευθύνεται ο λαϊκισμός ενός πολιτικού συστήματος με «όραμα» τη κατάκτηση και νομή της εξουσίας.
Με το σύνθημα «Αλλαγή» και τέρμα η «Συντήρηση» Συντήρηση ταυτισμένη με τη δεξιά που έμπαινε στο «χρονοντούλαπο» της ιστορίας, αποδομήθηκε και στη Μέση παιδεία το συντηρητικό «παραδοσιακό σχολείο» που γενεές γενεών γνώριζαν. Ένα σχολείο, που ενέπνεε μεν τον σεβασμό αλλά όχι λίγες φορές και τον φόβο, ότι πολλά πράγματα όφειλαν ν' αλλάξουν και άλλαξαν ήταν ζητούμενο των καιρών και της κοινωνίας.  Αλλά κάθε αλλαγή κρίνεται εκ του αποτελέσματος πόσο μάλλον στη δυναμική της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Ως τότε πριν την «Αλλαγή», όχι λίγες φορές, τον περασμένο αιώνα 1917, 1928, 1964, 1976 είχαμε σημαντικές μεταρρυθμίσεις και εκσυγχρονισμό της παιδείας, με το σχολείο όμως φύλακα και δάσκαλο αξιών, δικαιοσύνης και άμιλλας γνώσεων και «αιέν αριστεύειν»
Με την αλλαγή σταδιακά καταργήθηκε ουσιαστικά η αξιολόγηση των μαθητών μέχρι που φθάσαμε με εξευτελιστικές βαθμολογίες, να εισάγονται στα ΑΕΙ.
Η διοίκηση των σχολείων από τον Γυμνασιάρχη και τον Λυκειάρχη, οι οποίοι ήσαν με την σχολική εφορεία. θεσμοί κύρους και σεβασμού, αξιολόγησης και μέριμνας των σχολείων αντικαταστάθηκε από Δ/ντές διαβλητής αξιολόγησης και ορισμένης θητείας. 
Οι ειδικοί και περιφερειακοί επιθεωρητές επίσης καταργήθηκαν. Οι νέοι ονομαζόμενοι επίσης επί θητεία Δ/ντές εκλέγονται και τοποθετούνται, με κατά βάση και κομματικά κριτήρια, τάχατες για να βοηθήσουν την κυβερνητική υπέρ παιδείας προσπάθεια.
Στα σχολεία εκλέγονται πρόεδροι τάξεων και 15 μελή συμβούλια που «δημοκρατικά» γενικεύουν τις καταλήψεις για τον «χαβαλέ». ΑΕΙ, Λύκεια και Γυμνάσια, άσυλα ανομίας, καταλύοντας κάθε έννοια σεβασμού και μάθησης όχι χωρίς ευθύνη και των λεγομένων καθηγητών τους, οι οποίοι κυρίως των ΑΕΙ, πληρώνονται σε παρατεταμένες διακοπές.
Συνέβαλλε και η παραταξοποίηση στον συνδικαλισμό, η οποία μπορεί να ευλογήθηκε αρχικά από τα κόμματα αλλά γρήγορα ετερόκλητα αναρχοαυτόνομα πρόσωπα επεβλήθηκαν, εκμεταλλευόμενα και την γενικότερη αδιαφορία και την απαξίωση.
 Σαράντα χρόνια το κράτος που πληρώνει δεν αξιολογεί, ποιος διδάσκει; τι διδάσκει; και πώς; και το κυριότερο, ποιο  απότέλεσμα και προς τι;
Πολλοί υπουργοί- Αρσένης, Γιαννάκου, Διαμαντοπούλου, της παιδείας της Αλλαγής και της Εναλλαγής έχοντες πια επίγνωση της τραγικής πορείας προσπάθησαν μεταρρυθμίσεις, οι οποίες όμως προσέκρουσαν στην αντίδραση συγκεκαλυμένου ή και απροκάλυπτου εκφασισμού με τις γνωστές μεθόδους τρομοκρατίας περισσότερο στα Πανεπιστήμια.
Περιέργως και ενώ γύρω πριν το 2000 η κατάσταση ήταν απελπιστική  αναπτύχθηκαν στον χώρο της παιδείας –ως σε νοσούντα- αντισώματα επιβίωσης.(εστίες φωτός) Είναι άξιο μελέτης πως σ’ ένα χώρο χωρίς αξιολόγηση αλλά με πολλές προσπάθειες από λίγους, χωρίς ιδιαίτερη αμοιβή ή έπαινο με την συμπαράσταση της τοπικής και νομαρχιακής διοίκησης, με την άμιλλα πατριωτισμού και άλλων, πολλά τμήματα πανεπιστημίων και πολλά σχολεία, αρκετών  περιοχών επιτελούν σπουδαίο έργο.
Ζητούμενο θα παραμένει ποιο σύστημα, με ποιους δασκάλους θα προσφέρει στα παιδιά κριτική σκέψη, σφαιρική και ανθρωπιστική παιδεία, που χρειάζονται για να γίνουν καλοί πολίτες και δημιουργικοί άνθρωποι, αυτό σήμερα φαίνεται περισσότερο δύσκολο και  δυνατό μόνο με μια συναινετική και μακρόπνοη  εκπαιδευτική πολιτική.  
Χρειάζεται η στήριξη χιλιάδων δασκάλων- όχι αναπληρωτών- που σε μόνιμες θέσεις θα λειτουργούν ως ιεραπόστολοι και με την συμπαράσταση δυο γενεών. Επίλεκτοι δάσκαλοι ενός άλλου σχολείου μιας κοινωνίας, η οποία θα επιζητεί αναβάθμιση της ζωής σε συμπεφωνημένες  βασικές αξίες της. Είναι δυνατόν;
Το Υπουργείο κάποτε είναι ανάγκη ν’ αποβάλλει τη συμπλεγματική του άμεση σχέση με τις πανελλαδικές. Τα φροντιστήρια θα υπάρχουν!
Στη μεγάλη μεταρρύθμιση του 1964 οι μαθητές συνέχισαν να παίρνουν το απολυτήριο του Λυκείου και η ύλη των πανελλαδικών  ήταν από όλη την διδακτέα του Λυκείου και Γυμνασίου  και οι εξετάσεις διεξάγονταν τον Σεπτέμβριο, για την απόκτηση του λεγομένου «Ακαδημαϊκού απολυτηρίου». Ο αριθμός των εισακτέων ήταν περιορισμένος και σε συνάρτηση με τις δυνατότητες – ανάγκες της κοινωνίας.
Τα σημερινά ΑΕΙ αν δεν καινοτομούν παραγωγικά, όσα προσθέτουν ανέργους πρέπει να ν' αναζητήσουν άλλους προσανατολισμούς και συμβαίνει διεθνώς.
Δεν εμπνέει και αυτή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Μας στέρεψαν φωτεινές προσωπικότητες ενδεικτικά, σαν τον Ε. Παπανούτσο τον Λ. Ακρίτα για ένα «παιδαγωγικό ινστιτούτο;»
Ελπίζομε στο απρόοπτα θετικό, κάτι το αντίθετο από την χρεωκοπία και την πανδημία! Κι όμως η πανδημία καταγράφει γενικευμένη αξιολόγηση και αναδείχνει, όσους συνέβαλλαν σε μια υπέρβαση αναδείχνοντας την φανταστική δυναμική της τηλεκπαίδευσης.
 Η Αξιολόγηση έστω και χωρίς σοβαρή υποδομή εκπαιδευτικού συστήματος είναι ανάγκη ν’ αναδείξει και να προβάλλει όσα θετικά και άξια γίνονται, να επαινέσει, ν’ αναδείξει και να αμείψει όσους με  φιλότιμο και πατριωτισμό εργάζονται για ένα σχολείο, το οποίο παρά τα δεινά εξακολουθεί να υπηρετείται και από φωτισμένους δασκάλους ικανούς να σαγηνεύουν και να γίνονται πρότυπα, ελπίδα των νέων σ’ ένα κόσμο που πολλοί και για πολλά έχουν θολωμένο τον νου.

ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΚΙΣΣΑΜΙΚΟΥ Κ14

 Σάββατο στο γήπεδο για τα παιδιά των Ακαδημιών του Δικτύου στις ηλικίες Κ14 καθώς διεξήχθη στο Καστέλι τουρνουά με τη συμμετοχή των εξής ομάδων: Πανακρωτηριακού, Λεόντων, Νέου Κισσαμικού, ΑΓΣ Σφακίων και Θησέα/Κρητικού Αστέρα.
Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 10 παιχνίδια στο Δημοτικό Στάδιο Κισσάμου, τα οποία παρακολούθησαν και οι υπεύθυνοι του Δικτύου Γιώργος Αμανατίδης, Βασίλης Παπαδάκης και ο προπονητής των τμημάτων Elite Θάνος Χατζηαθανασίου, καθώς οι ηλικίες αυτές θα αποτελέσουν το 2ο τμήμα Elite που θα δημιουργηθεί με παιδιά γεννηθέντα τα έτη 2008-09.
Τα παιχνίδια έγιναν σε πολύ καλό κλίμα με τους νεαρούς ποδοσφαιριστές να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους.

Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021

Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ ΜΕ ΤΗΝ 7η ΥΠΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ...

Σίγουρα διαβάζει sadentrepese ο αγαπητός φίλος Τσοντάκης Χρήστος, μιας και όπως βλέπω ανέβασε μια ανάρτηση με θέμα το ασθενοφόρο Κισάμου που το είχαμε κάνει είδηση την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου. Ο ανεξάρτητος σύμβουλος του επιμελητηρίου Χανίων καλά κάνει και κοινοποιεί τις καταστάσεις μιας και όπως βλέπω εδώ δεν καίγεται καρφί κανενός... 
Ας είναι καλά ο Μπάλος και το Λαφονήσι....
Να τι έγραψε λοιπόν στην σελίδα του....

- Εδώ και 15 μέρες περίπου η ευρύτερη περιοχή της Κισσάμου έχει μείνει χωρίς ασθενοφόρο. Ντροπή! Έχω επικοινωνήσει με αρμόδιους φορείς για την επίλυση αυτού του σοβαρού προβλήματος. Προς τιμή του ο υποδιοικητής της 7ης ΥΠΕ. Δημήτρης Αγαπίου στάθηκε αρωγός στην προσπάθεια μου, παρόλο που δεν είναι αρμοδιότητα του. Καλώ όλους τους φορείς, το Δήμο Κισσάμου, την Περιφέρεια Κρήτης, τους βουλευτές Χανίων, το Επιμελητήριο, καθώς και άλλους φορείς και πρόσωπα να πράξουν άμεσα τα δέοντα ώστε να δοθεί λύση ΤΩΡΑ …πριν να είναι ΑΡΓΑ. Προς Θεού είναι ένα ζήτημα που μας ΑΦΟΡΑ όλους.
 
Δεν μένει να μας ξεκαθαρίσει ποιος εννοεί όλους....

ΕΔΩ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Ένα σενιάρισμα στις πατημασιές του Τράχηλα.. ενόψει χειμώνα... με την ελπίδα οτι την επόμενη χρονιά θα είναι επισκέψιμα και ορατά σε όλους
Φυσικά τίποτα δεν έρχεται απο μόνο του... και αν θέλουμε να μας δακτυλοδείχνουνε ας ενδιαφερθούν αυτοί που πρέπει. Τα εύσημα δεν μπορείς να τα κερδίζεις και να μην κάνεις και τίποτα....

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΥ ΣΤΗ ΜΕΣΗ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ!!

 Η απάντηση των γονέων του νηπιαγωγείου Γραμβούσας στον ΣΕΠΕ Χανίων
«Είμαστε οι γονείς του Νηπιαγωγείου Γραμβούσας, έχοντας την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας και των φορέων του τόπου.
Καθώς φαίνεται, η διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας αλλά και το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών, έχουν περισσότερο άγχος από εμάς για το πού θα καταλήξει το θέμα με την εκπαιδευτικό, γι’ αυτό ανακοίνωσαν την υποστήριξή τους προς το πρόσωπό της και έσπευσαν να μιλήσουν στα αθηναϊκά κανάλια (κάτι που εμείς αρνηθήκαμε αν και μας τηλεφωνούν καθημερινά) κάνοντας έτσι δυσμενέστερη τη θέση της συναδέλφου τους. Μία υποστήριξη που είναι ολοφάνερο πως έχει ως στόχο να διαφυλάξει τη φήμη τους και όχι την ίδια.
Ήταν αναμενόμενο από κατήγοροι να γίνουμε κατηγορούμενοι! Είναι το γνωστό σενάριο που ακολουθεί το σύστημα όταν βρίσκεται σε αδιέξοδο.. Ένα αδιέξοδο που είναι γνωστό και σε εμάς και σε εσάς. Η περίπτωση του σχολείου μας είναι σταγόνα στον ωκεανό. Λάβαμε δεκάδες μηνύματα και τηλεφωνήματα από γονείς και εκπαιδευτικούς που μας είπαν «προχωρήστε μπροστά» αν και οι ελπίδες είναι ελάχιστες να βρείτε το δίκιο σας..
Μάθετε λοιπόν, ότι δώσαμε άπλετο χρόνο και χώρο.. Χρόνο που δεν αρμόζει σε γονείς που προσπαθούν να προστατεύσουν τα 4χρονα και 5χρονα παιδιά τους! 
Στις 27 Σεπτεμβρίου, όταν τα παιδιά άνοιξαν επιτέλους τα στοματάκια τους περιγράφοντας ένα περιβάλλον τρομοκρατίας, εκφοβισμού, απειλών και συνεχούς τιμωρίας… (και όχι καρεκλάκι σκέψης ή απλή επίπληξη!), απευθυνθήκαμε στην ίδια την εκπαιδευτικό (28/09/21) ζητώντας εξηγήσεις. Μας δέχτηκε για συζήτηση την 1η Οκτωβρίου(!), όπου ούτε παραδέχτηκε, ούτε πρότεινε λύση όταν της ζητήσαμε να μας πει τι μπορεί να κάνει για να αλλάξει η κατάσταση.. Στην συγκεκριμένη συνάντηση επιβεβαιώθηκε και η μαρτυρία του παιδιού που βγήκε στον δρόμο, από την Κα Χρυσή η οποία χαρακτηριστικά είπε: «Κα Βίκυ εγώ έφερα το παιδί από τον δρόμο, γιατί το αρνείστε μπροστά στους γονείς?»
Στις 6 Οκτωβρίου ήρθε η Σχολική Σύμβουλος κ. Μπαδιεριτάκη, μετά από δικό μας αίτημα, ζητώντας της και η ίδια να κάνει αυτοκριτική και να προτείνει αλλαγές, αλλά μάταια.. Αυτό που ήξερε να αναφέρει και να υπονοεί σε κάθε ευκαιρία ήταν ότι κανένας δεν μπορεί να της κάνει κάτι, διότι έχει «πλάτες»! 
Δώσαμε κι άλλο χρόνο.. συζητώντας με τη διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας, στην ουσία παρακαλώντας τους να επιληφθούν του θέματος, πριν φτάσουμε σε αναφορές και καταγγελίες! Και πάλι κλειστά στόματα!! Και πάλι κλειστές πόρτες ! Έχετε συνηθίσει σε καταγγελίες μεμονωμένων προσώπων και ελπίζετε στην ψυχική μας εξόντωση αφού για μας όλα αυτά είναι πρωτόγνωρα, ενώ για σας είναι η καθημερινότητα και θεωρείτε ότι μ’ αυτόν τον τρόπο θα παραιτηθούμε κ εμείς! 
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.
Παρ’ όλα αυτά, με ακόμη περισσότερη πίεση, στις 7 Οκτωβρίου την μεταφέρατε στο ολοήμερο Τμήμα!!! Γιατί;;; Αφού είχαμε άδικο και τα παιδιά μας είπαν ψέματα, όπως ισχυρίζεστε!!! 
Εννοείται πως δεν δεχτήκαμε αυτή σας τη λύση αφού από την πρώτη κιόλας μέρα υπήρξαν παράπονα από τα παιδιά του ολοήμερου στους γονείς τους (με μάρτυρες και τις κυρίες του σχολικού λεωφορείου)!
Έτσι λοιπόν, το Σάββατο 10 Οκτωβρίου στο συμβούλιο γονέων αποφασίστηκε να κατατεθεί αναφορά / καταγγελία, όντας απογοητευμένοι με τη στάση των ισχυρών και τη μηδενική ουσιαστική τους βοήθεια προς εμάς αλλά κυρίως προς τα παιδιά!!
Παρ’ όλα αυτά, δώσαμε ΠΑΛΙ χρόνο, ενημερώνοντας ξανά την Πρωτοβάθμια και ζητώντας ΞΑΝΑ να λύσει το θέμα πριν την κατάθεση!! Καμία κίνηση για άλλη μία φορά.. 
Τότε, ο κ. Τσαλαπάκης χωρίς να του το ζητήσουμε, επικοινώνησε επανειλημμένως μαζί μας με ξεκάθαρο σκοπό την υποστήριξη της συναδέλφου του, αγνοώντας παντελώς τα παιδιά και την ουσιαστική διερεύνηση του θέματος. Μας πρότεινε να δώσουμε άλλη μια εβδομάδα(!) , ενώ όταν τον ρωτούσαμε τι θα αλλάξει σε μια εβδομάδα, δεν έδινε ΚΑΜΙΑ απάντηση!! 
Βλέποντας λοιπόν ότι οδηγούμαστε σε αδιέξοδο, δώσαμε κι άλλο χρόνο με δική μας πρωτοβουλία. Ζητήσαμε από τον Πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Γραμβούσας να επικοινωνήσει με τη διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας κ. Κασσωτάκη, με σκοπό να την ενημερώσει ότι η αδιαφορία της διευθύνσεως έχει οδηγήσει τους γονείς στο να καταθέσουν εγγράφως τις αναφορές που έχουν ήδη έτοιμες. Απίστευτο! Ούτε από τη μεριά της διευθύνσεως δεν έγινε πρόταση για μία συζήτηση όλων των γονέων, των εκπαιδευτικών και της διευθύνσεως! Αντιθέτως, ο Πρόεδρος του Συλλόγου, πήρε τη γνωστή απάντηση «Δώστε μας λίγο χρόνο!»
Μετά από 2 μέρες ο Πρόεδρος τηλεφώνησε ξανά στη διευθύντρια όπου δυστυχώς απογοητευτήκαμε για άλλη μία φορά, αφού δεν υπήρξε καμία διάθεση διερεύνησης και συνεργασίας!
Φτάνοντας λοιπόν στην Πέμπτη, όπου και καταθέσαμε την αναφορά υπογεγραμμένη από όλους, αυτό που εισπράξαμε και αυτό που διέδιδε ο κ. Τσαλαπάκης αυτοπροσώπως είναι ότι η εκπαιδευτικός ΔΕ ΘΑ ΠΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΑ γιατί και ΕΔΕ να γίνει θα τα «τακτοποιήσουν»….
Έτσι λοιπόν, ήρθε η δημοσιοποίηση των γεγονότων και η διαμαρτυρία μας έξω από το σχολείο (όπου επειδή είμαστε άνθρωποι, την είχαμε ενημερώσει να μην έρθει για να μη βρεθεί σε δύσκολη θέση!! Αυτόν που βάλαμε να την ενημερώσει είναι ο κ. Τσαλαπάκης!! Αυτός που μας κατηγορεί τώρα για ανάρμοστη συμπεριφορά….!) Αυτόν τον πολιτισμό που σήμερα επικαλείστε, στο παρελθόν τον αρνηθήκατε πεισματικά γιατί έτσι έχετε μάθει όλα αυτά τα χρόνια, να κλείνετε τις πόρτες στις  διαμαρτυρίες των γονέων αλλά και των εκπαιδευτικών! Εμείς θα καταφέρουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας. Αλίμονο στους γονείς ή στους εκπαιδευτικούς που είναι μόνοι τους απέναντι σε ένα τέτοιο σύστημα !!!
Γνωρίζουμε επίσης, από τη Σχολική Σύμβουλο ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός, πριν από εμάς, έχει καταγγελία από συνάδελφό της για απρεπή συμπεριφορά. Επίσης, η ίδια η διευθύντρια κ. Κασσωτάκη είχε έρθει στο σχολείο μας incognito, χωρίς να ζητήσει να συναντήσει τους γονείς,  όπως μας ανέφερε επίσης η σχολική σύμβουλος. Γεγονότα που όπως μας είπε είναι μυστικά (!) και δεν πρέπει να τα αναφέρουμε(!), όπως μυστική είναι και η διαδικασία στην ΕΔΕ. Καταλαβαίνουμε όλοι ότι με τόση μυστικότητα, είναι λογικό το αποτέλεσμα να είναι προδιαγεγραμμένο!! 
Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, μέχρι και σήμερα, ούτε η εκπαιδευτικός, ούτε η διεύθυνση ούτε ο σύλλογος των εκπαιδευτικών δεν ανέφεραν ποτέ ότι κάτι πήγε λάθος από τη μεριά τους! Εννοείται πως δεν ανέφεραν ποτέ το τι έχει συμβεί με τα παιδιά! Μόνο οι γονείς εγκληματούν, οι γονείς κάνουν λάθη! Τα αδιόρθωτα λάθη τα κάνατε εσείς και τώρα προσπαθείτε να πείσετε τη συνάδελφό σας αλλά και την κοινή γνώμη ότι θέλετε να την προστατεύσετε! Το μόνο που θέλετε να προστατεύσετε είναι η φήμη σας!!
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.
Όσο για την ανατροφή των παιδιών μας, υποδείξεις δεχόμαστε από εκπαιδευτικούς που προσπαθούν να μάθουν συμπεριφορές στα παιδιά μας γονατίζοντας μπροστά στα τετράχρονα και αγκαλιάζοντάς τα και όχι από αυτούς που όρθιοι τους κουνάνε το δάχτυλο!! Η δεκαετία του ’70 και του ’80 πέρασε ανεπιστρεπτί και σίγουρα τα πράγματα δεν άλλαξαν μέσα από τα γραφεία αλλά από ανθρώπους που πάλεψαν για την αλλαγή και σίγουρα βρήκαν αντιμέτωπους τους παλαιότερους που βρίσκονται στη θέση σας σήμερα.
Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι νέοι και αγαπούν αυτό το λειτούργημα. Αφήστε λοιπόν αυτούς τους ανθρώπους να δημιουργήσουν τους ενήλικες του αύριο χωρίς να τους εμποδίζετε, χωρίς να τους κάνετε να πηγαίνουν κλαίγοντας στη δουλειάς τους, όπως μερικοί μας εκμυστηρεύτηκαν!! Όσο κι αν προσπαθήσετε να εκφοβίζετε εμάς αλλά και τους συναδέλφους σας για να μη μιλήσουν, να είστε σίγουροι ότι αν δεν γίνει σήμερα θα γίνει αύριο! Δυστυχώς αυτός είναι ο τρόπος που έρχεται η βελτίωση στον κόσμο! 
Εμείς δεν είμαστε αυτοί που θα αλλάξουν τον κόσμο αλλά χειροκροτούμε τους άξιους και την εξέλιξη και δεν την εμποδίζουμε όπως κάνει το σύστημα.
Ολόκληρη η κοινωνία συμμερίζεται το πρόβλημά μας και μας υποστηρίζει και ο λόγος είναι απλός! Υπάρχουν εκατοντάδες άνθρωποι που έχουν ζήσει παρόμοια προβλήματα αλλά ποτέ το θέμα τους δεν συζητήθηκε και δυστυχώς είναι μόνοι τους. Σκεφτείτε μία μονογονεϊκή οικογένεια χωρίς την υποστήριξη κανενός, τι θα μπορούσε να καταφέρει αν κατέθετε μια αναφορά στην υπηρεσία σας?
Η απόφασή μας είναι οριστική και αμετάκλητη! Ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν θα ξανασυναντηθεί ποτέ με τα παιδιά μας, όχι γιατί τον χαρακτηρίζουμε ως επικίνδυνο αλλά γιατί το σύστημα που τον υποστηρίζει μας κάνει να τρομάζουμε για το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον!
«Μη μιλάτε!»,  «Όλα πρέπει να γίνονται κρυφά..»  μιλάμε για ανθρώπους τεσσάρων και πέντε χρονών, έπρεπε να γνωρίζετε πως οι γονείς δίνουν και τη ζωή τους για να υπερασπιστούν τα παιδιά τους! Αυτό που κάναμε μέχρι σήμερα είναι το ελάχιστο! 
Όσο για τη δημοτική αρχή, σας ενημερώνουμε ότι ήταν οι μόνοι άνθρωποι που είπαν τη λέξη «παιδιά» δημόσια! Και συγκεκριμένα ο κ. Μυλωνάκης είπε: «Δεν είμαι ο αρμόδιος για να κρίνω ποιος έχει δίκιο, εγώ όμως θέλω να γυρίσουν τα παιδιά στο σχολείο!»
Όποιος επιθυμεί να διαψεύσει τα γεγονότα, τον καλούμε σε ανοιχτή / δημόσια συζήτηση, όπου και όποτε θελήσει!
Η αλήθεια δεν είναι κάπου στη μέση, η αλήθεια είναι ΜΙΑ!»
ΟΙ ΓΟΝΕΣ:
Χριστοφοράκης Χαράλαμπος & Σκουλάκη Αργυρώ
Βαρουχάκης Γιώργος και Cela Etleva
Βεστάκης Νικόλαος και Λεκοτονετάκη Γεωργία
Τσακαλίδης Κων/νος & Ασλανίδη Αικατερίνα
Ντεντάκης Γιάννης & Κουκουλά Γρηγορία
Νεμπαυλάκης Μανώλης & Κατερουδάκη Κατερίνα
Domi Alfred & Domi Gerda
Εμμανουήλ Κυριακάκης & Σαριδάκη Δέσποινα
Καστανοπουλάκης Νικόλαος &Τσαγράκη Στυλιανή
Vogka Valter & Vogka Aferdita
Γιάννης Κουτσαυτάκης & Γεωργία Καλομοίρη
ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΡΑΜΒΟΥΣΑΣ
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΡΑΜΒΟΥΣΑΣ
ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΓΡΑΜΒΟΥΣΑΣ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΘΕΣΙΝΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Οι Γιώργος Αμανατίδης, Θάνος Χατζηαθανασίου και Βασίλης Παπαδάκης βρέθηκαν την Παρασκευή (22/10) στο Δημοτικό Στάδιο Κισάμου παρακολουθώντας τις προπονήσεις τμημάτων Κ8, Κ10, Κ12 και Κ14 του Νέου Κισσαμικού.
Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τον υπεύθυνο των Ακαδημιών Λευτέρη Βεστάκη, και Γιώργο Σημαντηράκη για θέματα που αφορούν τις Ακαδημίες του Κισσαμικού, που επιτελούν σημαντικό κοινωνικό και αθλητικό έργο στην περιοχή.

 

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Χάσανε την πίστα το κοπέλια οπότε είπαν δεν σπάμε την μπάρα για να μπούμε και να την ξαναχρησιμοποιήσουμε;  Βέβαια αν κατά λάθος πιάσουν κανένα απ' αυτούς που δεν σέβονται τίποτα θα φταίει ο .. μπαμπάς του που δεν του έδωσε καλή ανατροφή.

ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ

Στο Ηράκλειο, στην Κοζάνη, στην Θεσσαλονίκη στο Κορδελιό, στα Χανιά και σε πάμπολλες άλλες πόλεις της Ελλάδος (δεν κουβεντιάζω για το εξωτερικό) υιοθέτησαν ως τρόπο τοποθέτησης των κάδων απορριμμάτων την υπογειοποίηση, καταργώντας ουσιαστικά τους κλασσικούς υπέργειους κάδους που όλοι ξέρουμε τι προβλήματα δημιουργούν στην εικόνα της πόλης. Ήταν μια σκέψη και της σημερινής δημοτικής αρχής μιας και αντιλήφθηκε το πρόβλημα. Βέβαια η ιδέα απορρίφθηκε μιας και στην πόλη μας υπάρχει το θέμα αρχαιολογία και δεν είσαι σίγουρος τι θα βρεις στο υπέδαφος, μιας και είναι γνωστό που έχουν κτίσει οι πρόγονοι μας την Κίσαμο. Σχεδόν το 1/3 της πόλης δεν γίνεται να υπογειοποιήσει τους κάδους (με κίτρινο χρώμα και λίγο απο το πορτοκαλί) ... λόγο βάθους. Αντίθετα στα 2/3 δεν υπάρχει πρόβλημα και ανεπιφύλαχτα μπορεί η δημοτική αρχή να κάνει αυτό το έργο, που θα αναβαθμίσει την εικόνα των χώρων και της πόλης, ειδικά στην παραλιακή ζώνη και έξω απο τα μεγάλα s/m όπου σήμερα γίνεται ένας χαμός. Ας το ξανασκεφτεί λοιπόν μιας και για κάθε πράγμα υπάρχει μια λύση...ειδικά άμα τρέχουν και προγράμματα απο την Ε.Ε... και το πράσινο ταμείο.

Μπορεί να ξεκινήσει το έργο περιμετρικά της παλιάς πόλης διαλέγοντας κάποια απο τα κόκκινα σημεία που με σιγουριά δεν έχουν αρχαιότητες, και θεωρούνται και τουριστικές περιοχές, ώστε να βελτιώσει αυτό το θέαμα που βλέπουμε καθημερινά σαν "Φώτο της ημέρας".
Τελωνείο, παραλία γηπέδου, Μαύρο Μώλος, όλη η δυτική Ηρώων Πολυτεχνείου απο την γέφυρα του Πύργου, στα τρία μεγάλα s.m, στο Αννουσάκειο, στο παλιό Λύκειο στον Αγιο Αντώνη ως και έξω απο το Δημαρχείο ειναι χώροι που δεν υπάρχει πρόβλημα να υπογειοποιηθούν οι κάδοι.....
Το θέμα είναι αν θέλουμε να διορθώσουμε την εικόνα της πόλης, αν ναι τότε θα πρέπει να βρούμε λύσεις, και λύση δεν είναι να μην έχουμε κάδους επειδή δεν μπορούμε να τους κρατήσουμε καθαρούς... 

ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ

..... τουρνουά ποδοσφαίρου για γεννηθέντες το 2008 και 2009. Ένα τουρνουά που διοργανώνει ο Νέος Κισσαμικός και θα λάβουν μέρος ο Πανακρωτηριακός, ο Κρητικός Αστέρας, και ο Θησέας Περιβολίων, ομάδες που ανήκουν στο δίκτυο ακαδημιών της ΠΑΕ Χανιά-Κισσαμικός.

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ .... ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΛΙΜΑΝΙ..

Στα μελλοντικά σχέδια του ΛΤΝ Χανίων είναι η αξιοποίηση του λιμανιού της Κισάμου μιας και όπως ειπώθηκε στο χθεσινό Δημοτικό συμβούλιο παρουσία του προέδρου του ΛΤΝΧ κ. Βιριράκη αυτήν την στιγμή το λιμάνι δεν πληροί τις προϋποθέσεις για πολλά πράγματα. Είναι μικρό λόγο της βόρειας προβλήτας που κάποτε εσκεμμένα γύρισαν προς τον νοτιά κλείνοντας την είσοδο του, και ειναι πολύ αβαθές. Κατάπεσε και η μελέτη Ρογκάν, που και εγώ έχω μια αμφιβολία αν κατάπεσε για όλο το λιμάνι ή απλά για την μαρίνα... και φυσικά κανείς τόσα χρόνια απο το 2008 έως το 2019 δεν έκανε κάτι ώστε να ενεργοποιήσει έστω την περιβαλλοντική μελέτη... με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να μιλάμε για κάτι που δεν ξέρουμε αν θα περάσει απο την αποκεντρωμένη. 

Στα σχέδια λοιπόν του ΛΤΝΧ είναι να φτιαχτεί μια νέα προβλήτα για να μπορούν στο μέλλον να δένουν και κάποια μικρά κρουαζιερόπλοια, το υδατοδρόμιο που θα γίνει εντός του λιμανιού (εκεί που υπάρχει σήμερα ο γερανός) με προκάτ αίθουσα και μια μικρή προβλήτα, η ενεργοποίηση του καρνάγιου και φυσικά μια νέα μελέτη για την μαρίνα που θα είναι ελαφρώς μικρότερη όχι σε διαφορετικό χώρο απο την αρχική της τοποθέτηση, αλλά βορειότερα ώστε να αποφύγει τα αρχαία ναυάγια (Βυζαντινά) που βρίσκονται ανοικτά του Ντάμιαλη. Μια νέα μελέτη που αν όλα πάνε καλά θα χρειαστούν περίπου 20 μήνες, ευτυχώς στο ίδιο γραφείο που έκανε και την αρχική (Ρογκάν). Φυσικά στα σχέδια του ΛΤΝΧ είναι και η ατμοπλοϊκή σύνδεση της πόλης της Κισάμου με την Καλαμάτα, όπως και η κατασκευή του χώρου στάθμευσης στην χερσαία ζωνη δεξιά και αριστερα της εκκλησίας του Λιμανιού. (έσοδα που θα μοιράζονται απο κοινού ΛΤΝΧ και Δήμος)

 Με απλά λόγια ευτυχώς που έγινε μια ενημέρωση για να μάθουμε τι σχεδιάζουν οι άλλοι για μας, μιας και όπως φάνηκε ούτε ο δήμος μας ήξερε και πολλά απο τα σχέδια του ΛΤΝΧ πλην των βασικών, δηλαδή του υδατοδρομίου που η αλήθεια έχει πολλούς πολέμιους στην πόλη μας. Βέβαια κατά την άποψη μου είναι απαράδεκτο το λιμάνι Καβονησίου, το δεύτερο στην τάξη μετά της Σούδας, απο αυτά που ανήκουν στο ΛΤΝΧ, να μην έχει ένα εκπρόσωπο έστω και απο τον Δήμο ... είναι παράλογο, και καλό θα ήταν να δούμε πως θα μπορέσουμε να βάλουμε ένα μέλος ώστε να ξέρουμε τι γίνεται ....
Τέλος καλά όλα αυτά και με την ευχή μας να γίνουν, αλλά τα περισσότερα είναι αλληλένδετα και με την παράκαμψη της πόλης αλλά και την προϋπόθεση ο νέος ΒΟΑΚ να αρχίζει απο το λιμάνι Καβονησίου... αλλιώς δεν θα έχουμε κερδίσει τίποτα.

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΜΑΝΙ.....

Κρίμα για άλλη μια φορά που δεν γίνονται τα δημοτικά συμβούλια παρουσία κόσμου και μάλιστα όταν υπάρχουν τέτοια θέματα που το ενδιαφέρον είναι γενικό. 
Λιμάνι Καβονησίου που βρισκόμαστε, τι έχει γίνει και τι κάνουμε; Μια απο τις καλύτερες ενημερώσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια.
Το blog φωνάζει εδώ και 10 χρόνια οτι η υποβάθμιση του λιμανιού μας είναι γεγονός και κανείς μα κανείς δεν δίνει σημασία. Τελικά σήμερα το βράδυ με μια μόνο κουβέντα η κ. Αρτεμησία Σκουμπάκη προϊσταμένη της τεχνικής υπηρεσίας του ΛΤΝΧ τα είπε όλα...
2005 παρουσίαση μελέτη Ρογκάν
2007 έγκριση προμελέτης Ρογκάν
2008 χωροθέτηση μαρίνας Καβονησίου
2008 υποβάθμιση λιμένος Καβονησίου σε τοπικής σημασίας 
2016 χωροθέτηση χερσαίας ζώνης για την μαρίνα
2016 ακύρωση προμελέτης Ρογκάν (Λόγω αρχαίων ναυαγίων στην ζωνη της μαρίνας)
2019 περιβαλλοντική μελέτη λιμένος Καβονησίου
2021 νέα μελέτη απο το ίδιο γραφείο (Ρογκάν) για μαρίνα κλπ.
Και απο το 2013 έως το 2021 δαπανήθηκαν 920.000Ε για να ρίχνουμε τσιμέντα πάνω στα τσιμέντα...
Ναι ο νέος πρόεδρος του ΛΤΝΧ χρειάζεται να τον ευχαριστήσουμε δημόσια... φυσικά εδώ έχει αξία αυτό που η πρώην δημοτική αρχή αλλά κι η νυν (μερικοί) υποστήριζαν για δικό μας δημοτικό ΛΤ, αλλά κάποιοι συμβουλάτορες έγραφαν κατεβατούς για δήθεν ...βλακείες. Φάνηκε πόσο αναγκαίο είναι αφού όπως ειπώθηκε όλες οι επόμενες μελέτες για το λιμάνι μας θα τις κάνει δωρεάν το ΛΤΝΧ.  Βέβαια αυτόματα γενάτε και το ερώτημα ... "Τόσα χρόνια γιατί δεν τις έκανε;"...γιατί μάλλον δεν είχε Βιριράκη.
Η συνέχεια αύριο......

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΜΥΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΘΕΣΗ

Μέσω δικηγόρου ενημερώθηκε το blog να κατεβάσει όσες αναρτήσεις θίγουν την νηπιαγωγό στα τελευταία γεγονότα της Γραμβούσας. Πάντως απο μια πρόχειρη ματιά δεν υπάρχει κάτι που να θίγει την συγκεκριμένη κυρία, στα συγκεκριμένα άρθρα του blog, ούτε γράφτηκε το όνομα της, ούτε φωτογραφία της δημοσιεύθηκε, για να μας απαγορεύσει να έχουμε άποψη. Το τι έχει γραφτεί για την συγκεκριμένη περίπτωση είναι προϊόν αποκλειστικά των γονέων του σχολείου, οι οποίοι κατέφυγαν στα ΜΜΕ για να βρουν ησυχία για τα παιδιά τους.... άρα δεν βλέπω κάτι το μεμπτό. Ότι έχει γραφτεί και ειπωθεί έχει ονοματεπώνυμο, οπότε καλό είναι να μην προσπαθούν να βρούμε το δίκιο τους μέσω .... απειλών. Προέχει να γυρίσουν τα παιδιά στο σχολείο...απο εκεί και πέρα δεν είναι δουλειά ούτε του blog, ούτε κανενός μη ειδικού να βρει την λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί ...υπάρχουν αυτοί που έπρεπε να είχαν δώσει ήδη λύση.

ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΦΟΒΙΖΕΙ....

Αν και το κείμενο είναι στα Αγγλικά το κείμενο της έρευνας (2010) μια ομάδας Ιταλών απο το πανεπιστήμιο της Φεράρα και της Κατάνιας είναι κατατοπιστικό, όσο και ανησυχητικό. 
-Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν ενεργά ρήγματα στην Κρήτη και κάποια στιγμή θα διεγείρονται. Ανάμεσα στα ενεργά ρήγματα και 4-5 εδώ στα δυτικά. Όπως αναφέρουν στην 16σέλιδη εργασία τους και στην εικόνα που βλέπουμε παραπάνω παρατηρούνται ενεργά κανονικά ρήγματα στην δυτική Κρήτη RFZ GF: Ρήγμα Γκιώνα, RF: Ρήγμα Ροδοπού, KeF: Ρήγμα Κεράς και το Ρήγμα του ακρωτηρίου της Γραμβούσας. 
Στην μέση πάνω στην φωτογραφία το ρήγμα της Κεράς.

ΜΕ ΔΥΟ "ΑΛΛΑΓΕΣ" ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Δημοτικό συμβούλιο με τηλεδιάσκεψη σήμερα με 9 θέματα αντί για 8 που ήταν προγραμματισμένο μιας και "μπήκε" μάλιστα πρώτο όπως πληροφορήθηκα και το θέμα του Λιμανιού μας, μετά απο γραπτό αίτημα της αντιπολίτευσης (κ Σταθάκης), μιας και θα μιλήσει και ο πρόεδρος του ΛΤΝ Χανίων κ. Βιριράκης που έχει καλεστεί. 
 Μάλιστα εκτός απο την αλλαγή αυτή θα έχουμε αλλαγή και στον πρόεδρο του Δ.Σ που θα αδείας της κ. Κατερινάκη θα την αντικαταστήσει ο αντιδήμαρχος κ. Σπύρος Μαυροδημητράκης.

1. Συζήτηση με θέμα: Λιμάνι Καβονησίου, προοπτικές ανάπτυξης. (Γραπτό αίτημα του επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης).
2.Τροποποίηση προϋπολογισμού έτους 2021. Απόφαση 230/2021 Οικονομικής Επιτροπής.
3. Αντικατάσταση μέλους Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπαίδευσης.
4. Έκδοση ψηφίσματος διαμαρτυρίας κατά των συγχωνεύσεων –συμπτύξεων τμημάτων των σχολείων του Δήμου Κισσάμου.
5. Έγκριση Σχεδίου αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και άμεση/βραχεία διαχείριση των συνεπειών από εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων του Δ. Κισσάμου "ΔΑΡΔΑΝΟΣ". Απόφαση 4/2021 Εκτελεστικής Επιτροπής.
6. Έγκριση σύνταξης πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής των ιδιοκτητών ακινήτων με την επωνυμία "ΛΕΠΤΟΣ ESTEIG" για καταπάτηση δημοσίου αγροτικού δρόμου στην περιοχή Τράχηλας Γραμβούσας.
7. Έγκριση χρονικής παράτασης εκπόνησης της μελέτης "Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Δήμου Κισσάμου".
8. Εγκριση Τεχνικού προγράμματος έτους 2021.
9. Ενημέρωση για το θέμα διαχείρισης ανεπιτήρητων παραγωγικών ζώων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

 Tο πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων για την παρέλαση της 28ης Οκτωρίου δημοσίευσε ο Δήμος Κισάμου
Το πρόγραμμα θα έχει ως εξής:
Από την 8η  πρωινή ώρα της 26ης Οκτωβρίου μέχρι και τη δύση του ηλίου της 28ης Οκτωβρίου 2021 ορίζεται γενικός σημαιοστολισμός των Δημοσίων καταστημάτων.
Φωταγώγηση όλων των Δημοσίων και Δημοτικών καταστημάτων ,των καταστημάτων και των Τραπεζών τις βραδινές ώρες της 27ης  και της 28ης Οκτωβρίου 2021.
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021
1. Εορταστικές εκδηλώσεις και ομιλίες στα εκπαιδευτήρια του Δήμου μας με ευθύνη των Δ/ντων και των Προϊσταμένων των σχολείων.
 2. Κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο της πόλης από αντιπροσωπείες μαθητών με επικεφαλής τους δασκάλους και τους καθηγητές τους.
17:30  Εσπερινός  στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
ΠΕΜΠΤΗ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021
    1. Ώρα 07:00 πρωινή, η Φιλαρμονική του Δήμου Κισάμου “Ειρηναίος Γαλανάκης” και χορωδία από κατοίκους της πόλης, θα τραγουδήσουν το εωθινόν στην πόλη της Κισσάμου.
    2. Ώρα 07:00 π.μ. θα σημάνουν χαρμόσυνα οι καμπάνες των εκκλησιών.
    3. Ώρα 07:00-10:00π.μ Όρθρος, Θεία Λειτουργία στο Μητροπολιτικό   Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
     4. Ώρα 10:30 π.μ. επίσημη δοξολογία στο Μητροπολιτικό Ναό, θα ακολουθήσει ομιλία για τη σημασία της επετείου από την κ. Κοτρώτσου Σπυριδούλα, δασκάλα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κισάμου.
     5. Ώρα 11:30 π.μ. επιμνημόσυνη δέηση στο Ηρώο της πόλης στην Πλατεία Τζανακάκη, κατάθεση στεφάνων, τήρηση ενός λεπτού σιγής, Εθνικός Ύμνος από την Φιλαρμονική του Δήμου Κισσάμου “Ειρηναίος Γαλανάκης”.
         6. Ώρα 12:00 παρέλαση τμημάτων μαθητών, συλλόγων και σωματείων στην οδό Σκαλίδη, παρουσία των αρχών της πόλης. Την παρέλαση θα συνοδεύσει  η Φιλαρμονική του Δήμου Κισάμου “Ειρηναίος Γαλανάκης”.
ΤΕΛΕΤΑΡΧΗΣ: Ορίζεται, ο κ. Μπατουδάκης Μιχάλης,  Δ/ντης 2ου Δημοτικού Σχολείου Κισάμου.

ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΣΚΟΠΟ ΠΑΛΙ....

Οι προπονήσεις έχουν αρχίσει και συνεχίζονται ....ο Κώστας ετοιμάζεται για τον επόμενο αγώνα που θα γράψει ιστορία ...
3 Δεκεμβρίου, "Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία" μαζί με τον Γεράσιμο θα τρέξουν ένα  υπερμαραθώνιο, πάλι για τις ανάγκες του ΕΕΕΚ Κισάμου, απο το σχολείο στα Κουτουφιανά ως την πλατεία της Δημοτική αγορά στα Χανιά!!
Καλή επιτυχία Κώστα και Γεράσιμε... 

"ΣΗΜΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ" ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Είσαι νέος ηλικίας 13 έως 18 ετών; Θα σ' ενδιέφερε να να συμμετέχεις δωρεάν σε δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα σου;
Οι απαντήσεις σου στις παρακάτω ερωτήσεις θα βοηθήσουν στη διοργάνωση ομάδας εφήβων μη τυπικής εκπαίδευσης που διοργανώνει το "Σημείο Κοινωνικών Δράσεων" σε συνεργασία με το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Κισσάμου.
Εδώ η φόρμα για όσους θέλουν να την συμπληρώσουν.