Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021

ΓΗΠΕΔΟΥΧΟΙ ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙ

Για όσους ασχολούνται ακόμα με τα ποδοσφαιρικά στην γειτονιά μας ... το τοπικό ποδόσφαιρο έχει αρχίσει εδώ και μια βδομάδα, και την επόμενη αγωνιστική θα παίξουν ξανά οι δυο εκπρόσωποι του Δήμου μας. Βέβαια αν και γηπεδούχοι θα αναγκαστούν να παίξουν μακριά απο το δημοτικό στάδιο Κισάμου, μιας και εκεί γίνονται εργασίες (περίφραξη και τοποθέτηση ταρτάν πίσω απο τις εστίες). 
 Έτσι όσοι θέλετε να δείτε κάποια απο τις ομάδες μας .... πάτε Κολυμβάρι.
Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου
17:00 Θύελλα-Μινώταυρος στο Κολυμβάρι
Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου
17:00 Ποσειδών Τσικαλαριών-Νέος Κισσαμικός στη Σούδα
2η αγωνιστική
Κυριακή 3 Οκτωβρίου
16:30 Νέος Κισσαμικός-ΑΠ Σούδας στο Κολυμβάρι

ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ


 Μηχανικοί για αποτύπωση της έκτασης της οικίας Αννουσάκη βρέθηκαν χθες και θα ξαναβρεθούν την Παρασκευή εφόσον βέβαια κάποιος θα μπορέσει να καθαρίσει τον χώρο. Οι άνθρωποι έπεσαν απο τα σύννεφα και δεν πίστευαν στα μάτια τους με την κατάσταση στην οικία, αλλά και σε όλη την έκταση του οικοπέδου, σε μια περιοχή της πόλης που είναι και πυκνοκατοικημένη. 
Ας ελπίσουμε οτι ο Δήμος θα στείλει ένα συνεργείο για να καθαρίσει τον χώρο.

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ κ. ΦΡΑΓΚΙΟΥΔΑΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΟΑΚ

 Η εισήγηση του Γιώργου Φραγκιουδάκη, δημοτικού συμβούλου με την Λαϊκή συσπείρωση στο Δήμο Κισάμου, όπως κατατέθηκε στις 31 Αυγούστου του 2021 και συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιου του Δήμου Κισάμου στις 7 Σεπτέμβριου με τηλεδιάσκεψη
- Με δεδομένες τις εξελίξεις για τον νέο ΒΟΑΚ, το γεγονός ότι αρκετά Δημοτικά συμβούλια κουβεντιάζουν για τον νέο ΒΟΑΚ και την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τα ζητήματα που δημιουργούνται και έχουν δει το φως της δημοσιότητας, όπως επίσης και η «δημόσια» διαβούλευση που η προθεσμία λήγει σε σύντομο χρονικό διάστημα, ζητούμε την σύγκλιση Δημοτικού Συμβουλίου και επειδή το θέμα είναι αρκετά σοβαρό θα ήταν σωστότερο να γίνει δια ζώσης σε ανοιχτό χώρο και με την παρουσία του Κισαμίτικου λαού.
Επίσης 
Τασσόμαστε κατά των διοδίων για πολλοστή φορά. Καταθέτουμε το σχετικό ψήφισμα το οποίο ζητούμε να μπει στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Θεωρούμε ότι είναι παράλογο να πληρώνει ο Κισαμίτικος λαός (που ο μισθός του τελειώνει πριν τελειώσει ο μήνας), δισεκατομμύρια για τέλη κυκλοφορίας, φόρο στα καύσιμα, και ταυτόχρονα διόδια, για να θησαυρίζουν μονοπώλια ντόπια και ξένα. Ούτε θεωρούμε λύση να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον φονικό δρόμο καρμανιόλα- παλιό ΒΟΑΚ οι βιοπαλαιστές συντοπίτες μας και τα παιδιά τους.
                                               ΨΗΦΙΣΜΑ
                 ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ
Στην Βουλή ο κ. υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε κυνικά ότι για να κατασκευαστεί και να συντηρηθεί ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα χρειαστεί να τοποθετηθούν σε αυτόν διόδια. 
Ο νέος ΒΟΑΚ έπρεπε να έχει κατασκευαστεί εδώ και πολλά χρόνια γιατί ο υφιστάμενος δρόμος δεν πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές για ασφαλή οδήγηση με αποτέλεσμα να έχουμε συχνά τροχαία ατυχήματα με θύματα αθώους ανθρώπους. 
Αν επιβληθούν διόδια, οι Κισαμίτες θα πληρώνουν ένα σεβαστό ποσό κάθε μήνα για να μεταβούν στο νοσοκομείο Χανίων, στις Δημόσιες Υπηρεσίες, στις τράπεζες ή στην εργασία τους δεδομένου ότι αρκετοί εργάζονται στα Χανιά ή σε όμορες περιοχές, αλλά έχουν επιλέξει από αγάπη για τον τόπο τους να μένουν στα χωριά τους δίνοντάς τους ζωή.
Ο νέος ΒΟΑΚ πρέπει να είναι ελεύθερος, χωρίς διόδια, ασφαλής, για να εξυπηρετείται ο λαός ο οποίος πληρώνει φόρους πολλών δισεκατομμυρίων στα τέλη κυκλοφορίας, στον φόρο καυσίμων κλπ.
Το δημοτικό συμβούλιο τοποθετείται ξεκάθαρα  κατά των διοδίων, και απαιτεί από την κυβέρνηση να κατασκευαστεί ο νέος ΒΟΑΚ από τον κρατικό προϋπολογισμό και κοινοτικούς πόρους, ώστε να έχουμε ένα δημόσιο, σύγχρονο, ασφαλή, δωρεάν Οδικό Άξονα από την Κίσσαμο ως την Σητεία. 
Κίσαμος 31-08-2021
Για την Λαϊκή Συσπείρωση Κισάμου 
Ο Δημοτικός Σύμβουλος
Φραγκιουδάκης Γιώργος

Να διευκρινίσω οτι η "απάντηση" του δήμου στο ερώτημα και στην αποδοχή ή όχι του παραπάνω ψηφίσματος ήταν....  
"Α. Τα διόδια δεν είναι όρος, δεν μπορούμε σαν Δήμος να το βάλουμε ως όρο για την κατασκευή ή όχι του αυτοκινητόδρομου-του νέου Β.Ο.Α.Κ.- του νέου σύγχρονου δρόμου που όλοι θέλουμε. 
Β. Πρέπει να υπάρχει εναλλακτικό δίκτυο το οποίο να μπορεί ο καθένας να το χρησιμοποιεί, άρα να μετακινείται και να μπορεί να πηγαίνει σε κάθε προορισμό, χωρίς να πληρώσει.
Γ. Γι' αυτόν που θα επιλέξει τον αυτοκινητόδρομο να υπάρχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους καθημερινούς χρήστες.

Μετά απο 4 μέρες καταφέραμε να μεταφέρουμε τις απόψεις και τις κουβέντες του "κλειστού" δημοτικού συμβουλίου. Τονίζω για άλλη μια φορά οτι είναι ντροπή να μαθαίνουν οι πολίτες απο τα ΜΜΕ τι ειπώθηκε σε ένα θέμα που τους αφορά άμεσα. Είναι παραβίαση των θεσμών και καλό είναι να  αλλάξουν τακτική ειδικά στα σοβαρά θέματα. 

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2021

ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΒΟΥΣΑ

Τελευταίο μπάνιο για 65χρονο Πολωνό σήμερα το απόγευμα στην... Ήμερη Γραμβούσα. Ο άτυχος άντρας έχασε νωρίς το απόγευμα τη ζωή του ενώ κολυμπούσε σε πολύ ησυχα νερά στο κολπάκι της Γραμβούσας. Το πλήρωμα ενός ημερόπλοιου τον αντιλήφθηκε και τον ανέσυραν όμως χωρίς τις αισθήσεις του. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του πληρώματος αλλά και νοσοκόμων που βρισκόταν σε αυτό δεν κατάφεραν να τον επαναφέρουν. Τον άτυχο άνδρα παρέλαβε πριν απο λίγο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, απο το λιμάνι Καβονησίου για να τον μεταφέρει στο γενικό νοσοκομείο Χανίων

 

Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΕΠΙΤΗΡΗΤΑ (ΒΙΝΤΕΟ)

 της Νέας Τηλεόρασης

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΗΓΑΝ ΣΤΟΝ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Μετά τον Δήμο και τον Δήμαρχο που συναντήθηκαν το πρωί στην πλατεία Ειρηναίου οι αγρότες που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις αγροζημίες, επισκέφτηκαν και το αστυνομικό τμήμα Κισάμου. Προς τιμή του ο διοικητής του Α.Τ Κισάμου κ Χατζής δεν δέχτηκε στο γραφείο του μια μικρή αντιπροσωπεία αλλά κάθισε στα σκαλιά του αστυνομικού τμήματος και άκουσε όλους τους αγρότες και τα προβλήματα τους. Πάντως όπως φάνηκε η προσπάθεια αυτή να περιοριστούν οι αγροζημίες όσο το δυνατόν δηλαδή, θα έχει και συνέχεια αφού θα επιδιώξουν οι αγρότες να γίνει ανοικτό δημοτικό συμβούλιο με καλεσμένους τους βουλευτές του νομού, ανθρώπους της περιφέρεια και της αστυνομίας, που όπως φάνηκε αυτή μόνη της σηκώνει το βάρος των καταγγελιών.

ΕΝΑ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ Η ΚΡΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

«Η Κρήτη από την ανατολική έως τη δυτική της πλευρά από το 2022 έως το 2023 θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο» είπε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στον ραδιόφωνο Παραπολιτικά FM και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο.

«Απόλυτη προτεραιότητα ο ΒΟΑΚ»
Ερωτηθείς για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, ο κ. Καραγιάννης είπε ότι είναι απόλυτη προτεραιότητα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να προχωρήσει ο ΒΟΑΚ.
«Αλλά όχι μόνο αυτό! Να πούμε την αλήθεια στους Κρητικούς, γιατί όλα αυτά τα χρόνια ακούγαμε πάρα πολλά λόγια, αλλά δεν βλέπαμε καμία πράξη».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό τους τελευταίους 25 μήνες έγινε συστηματική και μεθοδική δουλεία για να παραχθεί συγκεκριμένο αποτέλεσμα. «Και ποιο είναι αυτό; Ότι εδώ και 4-5 μήνες έχουμε συγκεκριμένη χάραξη όλου του ΒΟΑΚ, από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία, έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 1,027 δις και τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα μας», είπε, τονίζοντας πως το έργο αυτό είναι, σήμερα, ο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομος που θα υλοποιηθεί στην Ευρώπη.
Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης είναι σημαντικό να γίνει το έργο γιατί η Κρήτη έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα.
«Όταν είδαμε τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων πάθαμε σοκ» είπε, σημειώνοντας ότι η Κρήτη έχει το τετραπλάσιο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με τον Μ.Ο. της Επικράτειας!
«Μόνο να σας πω ότι το 53% των ατυχημάτων γίνονται στην Αττική. Ξέρετε πόσα είναι τα θανατηφόρα; Μόλις το 3%! Στην Κρήτη πόσα είναι; Δυστυχώς 30%!», είπε, διευκρινίζοντας ότι αυτός ο αυτοκινητόδρομος που θα γίνει τα επόμενα χρόνια είναι απόλυτα αναγκαίος και για την οδική ασφάλεια και για την ανάπτυξη του νησιού. Η Κρήτη θα είναι  ένα success story, και για τον υπερσύγχρονο δρόμο που θα κατασκευασθεί και για τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν . Θα δώσουμε στους Κρητικούς αυτό που τους αξίζει», κατέληξε ο υφυπουργός Υποδομών.
Στο ερώτημα για το χρονοδιάγραμμα του έργου οκ Καραγιάννης είπε ότι έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις, όπως:
-          Ενιαιοποιήσαμε το έργο σε τεχνικό επίπεδο, δηλαδή από τον Κίσαμο έως τη Σητεία.
-          Οριστικοποιήσαμε και εξασφαλίσαμε η χρηματοδότηση όλου του έργου, γιατί έχει και Σύμβαση παραχώρησης και ΣΔΙΤ και Δημόσιο έργο
-          Αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες οι οποίες ολοκληρώθηκαν σε 18 μήνες όταν οι κανονικοί χρόνοι είναι 4 – 5 χρόνια
-          Αναβαθμίσαμε τα χαρακτηριστικά του δρόμου αφού οι πρώτες προβλέψεις ήταν για 80km/h και πήγε στα 110km/h
-          Εντάξαμε στο έργο τις παρακάμψεις των μεγάλων πόλεων των Χανίων, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου  (ΕΔΩ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ;)
-          Δημοπρατήσαμε παρεμβάσεις για να βελτιωθούν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας
Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα ο κ. Καραγιάννης είπε 
«Η εκτίμηση που έχουμε είναι ότι στο κομμάτι του ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη, μέχρι τα τέλη του χρόνου θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο και εντός του 2022 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες. Το ίδιο θα συμβεί και  στο κομμάτι Δημοσίου Έργου που είναι το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος. Αυτό προκηρύσσεται τέλος του 2021, οπότε εντός του 2022 ξεκινούν οι εργασίες. Τέλος, αναφορικά με το κομμάτι της Σύμβασης Παραχώρησης- που είναι πιο σύνθετη η διαδικασία, το Χανιά – Χερσόνησος και η προαίρεσή του, που είναι το Κίσσαμος – Χανιά, μέχρι τέλος του χρόνου εκτιμούμε ότι θα έχουμε λάβει την περιβαλλοντική αδειοδότηση, οπότε θα προχωρήσει η διαδικασία του διαγωνισμού».
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΠΑΤΗ ΣΕ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Προσοχή, τις τελευταίες ώρες, σε πολλά email πελατών της Τράπεζας Πειραιώς ήρθε ένα μήνυμα το οποίο υποτίθεται ότι εστάλη από την τράπεζα.
Σε αυτό, αναφέρονταν τα εξής – έχουμε διατηρήσει στο ακέραιο όσα γράφηκαν εκεί:
“Αγαπητέ πελάτη
Ως κορυφαίο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα σε εθνικό επίπεδο, πρέπει να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των πελατών μας.
Έχουμε ενημερώσει το διαδικτυακό μας σύστημα ασφαλείας και την 19η Σεπτέμβριος του τρέχοντος έτους, όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας.
Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε αυτά τα απλά βήματα».
Όπως είναι προφανές και από τα… Ελληνικά που αναγράφονταν στο μήνυμα, πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια εξαπάτησης των χρηστών μέσω phishing προκειμένου οι επιτήδειοι να αποσπάσουν τους κωδικούς και εν συνεχεία να κλέψουν τα χρήματα από τους λογαριασμούς.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα ανάλογα παραδείγματα αφθονούν στην ελληνική αγορά και προσπάθειες εξαπάτησης καταθετών έχουν γίνει σε όλες σχεδόν τις ελληνικές τράπεζες ενώ έχει πληθύνει σημαντικά ο αριθμός των ανθρώπων οι οποίοι εξαπατήθηκαν, έδωσαν τους κωδικούς τους και, τελικά, άδειασαν οι λογαριασμοί τους.
Η απάτη έχει λάβει τέτοια έκταση που εξανάγκασε την Ελληνική Ένωση Τραπεζών να εκδώσει σχετική ανακοίνωση για να προειδοποιήσει το κοινό αναφορικά με τους κινδύνους που διατρέχει, απαντώντας σε ανάλογα μηνύματα.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Kράταμε και εγώ θα σου κάνω σκιά...... κουβέντες μεταξύ άψυχων.
Κίσαμος 2021.

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΕΠΙΤΗΡΗΤΑ

Αρκετός κόσμος σήμερα στην προγραμματισμένη συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω απο το Δημαρχείο Κισάμου για τα ανεπιτήρητα ζώα της περιοχής μας. Η επιτροπή που είχε την ευθύνη της συγκέντρωσης επισκέφτηκε και παράδωσε στο Δήμαρχο τα αιτήματα τους....

1. Να συγκεντρωθούν οι Αρμόδιες Αρχές & Φορείς, ώστε να δοθεί μία οριστική λύση στην ανεξέλεγκτη βόσκηση των αμνοεριφίων που καταστρέφουν τα αγροτικά κτήματα των πολιτών. 
2. Την κατά γράμμα εφαρμογή του Νόμου, με την άμεση επιβολή προστίμων σε βάρος των παραβατών, όπου θα συμβάλλει στην αποτελεσματική προστασία των ιδιοκτητών των κτημάτων που υφίστανται φθορές και στη μείωση της σχετικής παραβατικής συμπεριφοράς.
3. Να μπορούμε να ασχοληθούμε με τον Πρωτογενή Τομέα, χωρίς να αντιμετωπίζουμε καθημερινά μία νέα πρόκληση στην ιδιοκτησία μας και να ερχόμαστε αντιμέτωποι με μεγάλες οικονομικές καταστροφές.
4. Να βρίσκονται στο πλευρό μας οι Αρμόδιες Αρχές, όταν τις ζητάμε, για την επίλυση των προβλημάτων.  
  Σκοπός της εν λόγω εφαρμογής του Νόμου, είναι η μείωση των περιστατικών αυθαιρεσίας εκ μέρους μερίδας κτηνοτρόφων, οι οποίοι αφήνουν ανεξέλεγκτα τα αμνοερίφια, τα οποία εν συνεχεία τρέφονται με τους καρπούς και τα ίδια τα δέντρα άλλων αγροκτημάτων, με συνέπεια την οικονομική ζημία για τους ιδιοκτήτες.
  Τέλος, η εφαρμογή του Νόμου θα φέρει λύση σε πολλά ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο αγροτικός κυρίως τομέας σε πολλές περιοχές της Κρήτης και της υπόλοιπης Ελλάδος.

 Από την μεριά του ο Δήμος και προσωπικά δημαρχες κ. Μυλωνάκης, υποσχέθηκε οτι θα κάνει οτι είναι δυνατόν για να βρεθεί λύση σε ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί πολλά χωριά, ενώ στην συνέχεια ο Δήμαρχος κ Μυλωνάκης μοίρασε την επιστολή που έχει στείλει απο τις 16 του Σεπτέμβρη ο δήμος Κισάμου στον υπουργό Αγροτικής ανάπτυξης κ. Λιβανό για το θέμα αυτό.

ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ ΥΠΗΡΧΕ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

 Αυτή είναι η εισήγηση του Δήμου Κισάμου, σχετικά με τον νέο ΒΟΑΚ και τα διόδια όχι μόνο για την Κίσαμο. Αφού στην εισήγηση του ο Δήμος δεν αναφέρει την παράκαμψη Κισάμου μάλλον θεωρεί οτι αποτελεί ενιαίο έργο του νέου ΒΟΑΚ. Βέβαια το ερώτημα είναι θα φτάσει ως το λιμάνι ή εκεί θα πρέπει να περιμένουμε άλλα 50 χρόνια μιας και η "κουβέντα" όλων σταματάει ως και την Λίμνη. Το κομμάτι Λίμνη-Καβονήσι μπορεί να είναι μόλις 1 χιλιόμετρο αλλά αρκετά δυσκολότερο απ' ότι κάποιοι νομίζουν. Βέβαια μιλάμε για κάτι υποθετικό ακόμα και ας κάνουμε το σταυρό μας να δούμε τα υπόλοιπο να ξετελεύουν..
Η Εισήγηση του Δήμου Κισάμου που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. 
1. Δεν θεωρούμε ότι είναι αντικείμενο του Δημοτικού Συμβουλίου Κισσάμου να μπαίνει σε κρίση επί της χάραξης του νέου Β.Ο.Α.Κ. στο τμήμα Χανιά Ηράκλειο, στα όρια του Δήμου Αποκορώνου και των άλλων Δήμων, στα πλαίσια της τρέχουσας διαβούλευσης για την Μ.Π.Ε του έργου. Δεν έχει την γνώση να κρίνει τα τεχνικά θέματα και την αναπτυξιακή επιρροή που
θα έχει η νέα χάραξη σε κάθε Δήμο. Αυτό που επιθυμούμε ως Δήμος Κισσάμου, είναι να προχωρήσει όλος ο Β.Ο.Α.Κ. στο τμήμα Χανιά Ηράκλειο και να υλοποιηθεί ένας σύγχρονος και ασφαλής δρόμος.
2. Α. Τα διόδια δεν είναι όρος, δεν μπορούμε σαν Δήμος να το βάλουμε ως όρο για την κατασκευή ή όχι του αυτοκινητόδρομου-του νέου Β.Ο.Α.Κ.- του νέου σύγχρονου δρόμου που όλοι θέλουμε. 
Β. Πρέπει να υπάρχει εναλλακτικό δίκτυο το οποίο να μπορεί ο καθένας να το χρησιμοποιεί, άρα να μετακινείται και να μπορεί να πηγαίνει σε κάθε προορισμό, χωρίς να πληρώσει.
 Γ. Γι' αυτόν που θα επιλέξει τον αυτοκινητόδρομο να υπάρχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους καθημερινούς χρήστες. 

Επειδή στο Δημοτικό συμβούλιο Κισάμου που κουβεντιάστηκε το θέμα ΒΟΑΚ αναφέρθηκε πολύ και ο Αποκόρωνας παρακάτω είναι το ψήφισμα του Δήμου Αποκορώνου σχετικά με τα διόδια. 
Φαίνεται οτι εμείς ούτε ψήφισμα συμπαράστασης προς τον Αποκόρωνα μπορούμε να πάμε και με ωραίο τρόπο αποφεύγουμε να πάμε κόντρα στο κυβερνητικό ρεύμα. Αυτό βέβαια μας έχει στοιχήσει στο παρελθόν .... και καλό είναι να έχουμε άποψη.
Το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου Αποκορώνου 
Το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου Αποκορώνου έχει ως εξής: «Στην Βουλή ο κ. υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε κυνικά ότι για να κατασκευαστεί και να συντηρηθεί ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα χρειαστεί να τοποθετηθούν σε αυτόν διόδια.
Ο νέος ΒΟΑΚ έπρεπε να έχει κατασκευαστεί εδώ και πολλά χρόνια γιατί ο υφιστάμενος δρόμος δεν πληροί τις σύγχρονες προδιάγραφες για ασφαλή οδήγηση με αποτέλεσμα να έχουμε συχνά τροχαία ατυχήματα με θύματα αθώους ανθρώπους.
Αν επιβληθούν διόδια, οι Αποκορονιώτες θα πληρώνουν ένα σεβαστό ποσό κάθε μήνα για να μεταβούν στο νοσοκομείο Χανίων, στις Δημόσιες Υπηρεσίες, στις τράπεζες ή στην εργασία τους δεδομένου ότι πολλοί εργάζονται στα Χανιά, αλλά έχουν επιλέξει από αγάπη για τον τόπο τους να μένουν στα χωριά τους δίνοντάς τους ζωή.
Ο νέος ΒΟΑΚ πρέπει να είναι ελεύθερος, χωρίς διόδια, ασφαλής, για να εξυπηρετείται ο λαός ο οποίος πληρώνει φόρους πολλών δισεκατομμυρίων στα τέλη κυκλοφορίας, στον φόρο καυσίμων κλπ.
Το δημοτικό συμβούλιο τοποθετείται ξεκάθαρα κατά των διοδίων, και απαιτεί από την κυβέρνηση να κατασκευαστεί ο νέος ΒΟΑΚ από τον κρατικό προϋπολογισμό και κοινοτικούς πόρους, ώστε να έχουμε ένα δημόσιο, σύγχρονο, ασφαλή, δωρεάν Οδικό Άξονα από την Κίσσαμο ως την Σητεία».

ΕΡΓΑ 115.000 Ε ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ ΤΗΣ "ΛΙΜΝΗΣ"

Στο ΠΔΕ 2021 του  Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρόκειται να ενταχθεί το έργο με τίτλο «Συντήρηση χερσαίων χώρων -Ενίσχυση Θωράκισης μώλου Λιμενίσκου «Λίμνης» Κισσάμου», προυπ/σμού  115.000 €.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει  την ενίσχυση θωράκισης του προσήνεμου μώλου με φυσικούς ογκολίθους, αποκατάσταση ζημιών στο κρηπίδωμα του προσήνεμου μώλου, καθώς και  επιστρώσεις τμήματος του χερσαίου χώρου του λιμενίσκου.
Το ζητούμενο βέβαια είναι να πέσει και λίγη άσφαλτος ή τσιμέντο στο βόρειο μώλο, εκεί που δένουν τα περισσότερα σκάφη και σήμερα είναι σε κακή κατάσταση.

ΕΠΑΝΑΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥΣ ΔΕΚΤΕΣ ΟΣΟΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΣΗΜΑ ΑΠΟ ΠΛΑΚΑΛΩΝΑ

 Ανακοίνωση DIGEA για ψηφιακή μετάβαση δημόσιας και ιδιωτικής τηλεόρασης στην Κρήτη στις 30 Σεπτεμβρίου
Όπως ανακοίνωσε η DIGEA: 
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 18/2020, ΦΕΚ Β’ 1752, 7/5/2020 και το κοινό χρονοδιάγραμμα της ΕΡΤ και της Digea, τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης 30 Σεπτεμβρίου 2021, η εταιρεία μας θα προχωρήσει τη μετάβαση στις τελικές, διεθνώς κατοχυρωμένες, συχνότητες εκπομπής των τηλεοπτικών σταθμών στην Κρήτη.
Όσοι κάτοικοι λαμβάνουν επίγειο ψηφιακό σήμα από ΠΛΑΚΑΛΩΝΑ θα χρειαστεί στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 να επανασυντονίσουν το δέκτη τους (τηλεόραση ή αποκωδικοποιητή), καθώς πλέον το τηλεοπτικό πρόγραμμα θα μεταδίδεται σε νέες συχνότητες. Διαφορετικά θα χάσουν όλα τα κανάλια και θα βλέπουν μαύρο στις οθόνες τους.
Γιατί γίνεται πάλι μετάβαση; Ποιος το αποφάσισε;
 Σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η ζώνη φάσματος των 700 MHz που σήμερα χρησιμοποιείται από την ψηφιακή τηλεόραση θα διατεθεί για την ανάπτυξη του δικτύου 5G από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, η νέα μετάβαση γίνεται ουσιαστικά για να πραγματοποιηθεί η μετακίνηση των τηλεοπτικών δικτύων στο φάσμα που παραμένει για την ψηφιακή τηλεόραση.
Θα μπορώ να δω τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας και σε υψηλή ευκρίνεια (High Definition);
Με την πραγματοποίηση του απαραίτητου επανασυντονισμού του δέκτη στον οποίο θα προβούν οι τηλεθεατές οι οποίοι λαμβάνουν σήμα από τα συγκεκριμένα κέντρα εκπομπής, τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης 30/09/2021 , θα εμφανιστούν αυτόματα και τα κανάλια σε Υψηλή Ευκρίνεια (High Definition) εφόσον διαθέτουν τηλεόραση ή αποκωδικοποιητή που υποστηρίζει την τεχνολογία HD.
Βήματα συντονισμού/ επανασυντονισμού:
Για την πραγματοποίηση του συντονισμού ο τηλεθεατής χρειάζεται:
(1) να μεταβεί στο μενού του δέκτη του,
(2) να επιλέξει «Εγκατάσταση» ή «Ρυθμίσεις » (ενδέχεται να χρησιμοποιούνται και διαφορετικές διατυπώσεις ανάλογα τον δέκτη),
(3α) εάν επιλέξει αυτόματο συντονισμό, ο δέκτης αναζητά και αποθηκεύει στη μνήμη όλα τα διαθέσιμα προγράμματα,
(3β) εάν επιλέξει χειροκίνητο συντονισμό, ο δέκτης αποθηκεύει στη μνήμη τα προγράμματα συγκεκριμένης συχνότητας,
(4) στο τέλος της αναζήτησης πατάει ΟΚ/ ΝΑΙ
(5) επιλέγει έξοδο (exit) ώστε να παρακολουθήσει το πρόγραμμα που επιθυμεί.
 Μαύρη οθόνη μετά από επανασυντονισμό:
Ενδεχομένως ο δέκτης να κρατάει στη μνήμη του τα ήδη αποθηκευμένα προγράμματα στις παλιές συχνότητες (που είναι πλέον ανενεργές), με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τα αποθηκεύσει εκ νέου.
Εάν συμβεί αυτό, προτείνεται η διαγραφή όλων των αποθηκευμένων προγραμμάτων και η πραγματοποίηση νέου συντονισμού.
Εναλλακτικά, μπορεί να γίνει επαναφορά του δέκτη στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις (συμβουλευτείτε τις οδηγίες χρήσης για τη διαδικασία) και στη συνέχεια πραγματοποίηση νέου συντονισμού.
Σε περίπτωση που μετά τον επανασυντονισμό βλέπετε σε κάποια κανάλια μαύρη οθόνη, το όνομα του σταθμού και ακούτε τον ήχο τότε η συσκευή σας δεν υποστηρίζει την λήψη των προγραμμάτων σε υψηλή ευκρίνεια (High Definition). Μπορείτε να συνεχίσετε να παρακολουθείτε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε τυπική ευκρίνεια ή εναλλακτικά να προμηθευτείτε εξωτερικό αποκωδικοποιητή που να υποστηρίζει την λήψη σε Υψηλή Ευκρίνεια.
Πώς αλλάζω τη σειρά στους τηλεοπτικούς σταθμούς που λαμβάνω:
Ο τηλεθεατής έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τη σειρά των τηλεοπτικών σταθμών σύμφωνα με την προτίμησή του.
 Γενικότερα, ένας δέκτης μπορεί να αποθηκεύει τα κανάλια ανάλογα με τις ρυθμίσεις του, συνήθως είτε αλφαβητικά, είτε βάσει συχνότητας λήψης.
Αν o τηλεθεατής επιθυμεί να αλλάξει τη σειρά των καναλιών, συνήθως αυτό γίνεται επιλέγοντας menu ή ρυθμίσεις στο τηλεκοντρόλ και στη συνέχεια επεξεργασία καναλιών ή κάποια αντίστοιχη επιλογή. Καθώς η συγκεκριμένη διαδικασία διαφέρει από δέκτη σε δέκτη προτείνεται οι τηλεθεατές να συμβουλευτούν τις οδηγίες χρήσης της συσκευής τους.
 Για περισσότερες πληροφορίες για τα ιδιωτικά κανάλια εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας που εκπέμπονται μέσω της Digea:
✓ Γραμμή εξυπηρέτησης τηλεθεατών: 217 77 70 100 (αστική χρέωση)
✓ Αποστολή email στο info@digea.gr ή μέσω της φόρμας επικοινωνίας του site μας
✓ Αποστολή μηνύματος στη σελίδα της Digea στο facebook

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΒΟΥΣΑΣ...

..από τους μαθητές του 3ου Δημοτικού σχολείου Κισάμου.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΕΡΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΜΠΟ Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Τελικά όποιος ψάχνει βρίσκει...και ο Παντελής Κατάκης που είχε τις πληροφορίες του προφορικές βέβαια από σήμερα θα αισθάνεται πολύ χαρούμενος αφού απο τα χείλη του ίδιου του μουσικοσυνθέτη ακούγεται οτι ήταν γνήσιος Κισαμίτης, με καταγωγή απο τον Αερινό και τον Κάμπο. Απόδειξη που δεν χωρά αμφιβολία αφού το λέει εξάλλου ο ίδιος!!
Φυσικά οι Θεοδωράκηδες ήταν μεγάλο σόι κανείς δεν αντιλέγει ούτε φυσικά οτι ο Θοδωρομανώλης ήταν Σελινιώτης.
Ο Εμμανουήλ Θεοδωράκης ή Θοδωρομανώλης ή Μαραγκάκης (1778-1818), ήταν λυράρης και καταγόταν από τη συνοικία «Μαραγκιανά» του χωριού Επανοχώρι Σελίνου. Σκότωσε τον άγριο γενίτσαρο Εμίν Βέργερη επειδή τον διέταξε να έρθει με τη λύρα του και να φέρει τις ξαδέρφες του και τη χήρα θεία του «να διασκεδάσουν» στον οντά του. Αφού φυγάδεψε τις γυναίκες στο φαράγγι της Σαμαριάς για να γλυτώσουν την ατίμωση, έστησε καρτέρι και σκότωσε τον διαβόητο Τούρκο γενίτσαρο. Μετά την πράξη του θανατώθηκε και σύρθηκε για τρεις μέρες στους δρόμους των Χανίων, δεμένος στην ουρά ενός αλόγου, για παραδειγματισμό. Τέλος τον κρέμασαν σε ένα περιβόλι, δίπλα στον Άγιο Λουκά στα Χανιά.

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021

ΣΕΙΡΑ ΠΗΡΑΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ

Γιατί  νομίζουμε οτι εμείς δεν κολλάμε...... μετά λοιπόν απο το προχθεσινό περιστατικό σε τάξη  Δημοτικού έχομε και επιβεβαιωμένα κρούσματα σε Γυμνάσιο και Λύκειο..... Γρίπη είναι και δεν υπάρχει περίπτωση να την αποφύγουμε... το θέμα είναι πόσοι θα κολλήσουν απο τους ανεμβολίαστους που μπορεί να έχουν και πρόβλημα; Και όπως είπαμε με τα νέα πρωτόκολλα, δεν προβλέπεται αναστολή λειτουργίας της τάξης αν δεν βρεθούν θετικοί οι μισοί +1 μαθητές.


 

"ΚΟΜΑΝΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΚΟΙ" ΑΥΡΙΟ Η ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΟ MEGA

 Μία μεταφυσική ιστορία μυστηρίου από τον Θοδωρή Παπαδουλάκη, με φόντο το ελληνικό καλοκαίρι έρχεται στις τηλεοράσεις μας. Με 13 επεισόδια, αρχή γενομένη την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου στις 22:30, ξεδιπλώνεται αυτή η νεανική, μεταφυσική ιστορία «Κομάντα και Δράκοι» που φέρει την πρωτότυπη γραφή και ιδιαίτερη σκηνοθετική σύλληψη του Θοδωρή Παπαδουλάκη. Ανάμεσα στους πολλούς καλούς ηθοποιούς* και το "δικό" μας ταλέντο ο "Νέκταρ" (Χρήστος Στρατάκης) που παίζει τον μεγάλο αδελφό της Λουλούς. Είναι ένας αμετανόητος γόης με χρυσή καρδιά όπου η άφιξη της οικογένειας του Γιώργου, του προκαλεί μεγάλη αναστάτωση, καθώς ο αναλογικός του κόσμος συγκρούεται με τον ψηφιακό της Ναυσικάς, την οποία και βάζει στο στόχαστρό του..... η συνέχεια στην οθόνη!!!

*Βασίλης Μπισμπίκης, Μαρίνα Καλογήρου, Αναστασία Τσιλιμπίου, Γιάννης Ζουγανέλης, Ελένη Φιλίνη, Γιάννης Αναστασάκης, Λευτέρης Κοκογιαννάκης, Βασίλης Κουκαλάνι, Χρήστος Στρατάκης, Μαρινέλλα Βλαχάκη, Δημήτρης Καλογεράκης κ.α.

ΑΠΟ ΔΩ ΠΕΡΝΑ Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ....

 Μερικά ενδιαφέροντα από την απομαγνητοφώνηση των διαλόγων του συμβουλίου του Δήμου Κισάμου στις επίκαιρες ερωτήσεις της αντιπολίτευσης για τον ΒΟΑΚ, τον κόμβο της πόλης, την παράκαμψη της πόλης και τα διόδια του ΒΟΑΚ.  και την παράκαμψη της πόλης 

Α) Τότε που μας πέταξαν έξω απο τον σχεδιασμό του ΒΟΑΚ αλλά με πολλές πιέσεις Αντιπεριφέρειας και Δήμου κατορθώσαμε να μας συμπεριλάβουν, φαίνεται οτι οι πρώτες μετρήσεις που ακούστηκαν τότε για τον κυκλοφοριακό φόρτο ήταν τελείως "Λάθος" ενώ οι πραγματικές που παρουσιάστηκαν, μετά τις φωνές, από τον τότε Υπουργό τον κ. Σπίρτζη όταν ήρθε και ανακοίνωσε το κομμάτι Χανιά Κίσσαμος κάπου τον Μάρτιο του ’19, ήταν: 
Το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος 15.800* αυτοκίνητα μέση ημερήσια κυκλοφορία σε όλο το έτος. 
Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο ο μέσος όρος ήταν 11.000.  
Το τμήμα Σούδα -Καλύβες ο μέσος όρος ήταν 13.500  
Προφανώς εμείς το καλοκαίρι και ιδιαίτερα φέτος αυτό το 15.800 θα το έχουμε φτάσει στο 25.000 αυτοκίνητα την ημέρα και λίγα λέω.
Β) Όπως φαίνεται και απο την συζήτηση και όπως ανέφερε ο πρώην Δήμαρχος Κισάμου κ Σταθάκης, αυτή εδώ ήταν η τρίτη λύση της παράκαμψης της πόλης που είχε (έχει) τις περισσότερες πιθανότητες για να γίνει αφού οι δυο άλλες κρίθηκαν ασύμφορες, αφού η μια έμπαινε στο σχέδιο πόλης και η δεύτερη ήταν πολύ ψηλά, κοντά στην Δάφνη.
Η τρίτη λύση που βλέπετε και στο σχέδιο είχε μια γέφυρα και ένα τούνελ, περίπου 800 μέτρων, που θα ξεκινούσε λίγο παραπάνω απο τον Άγιο Αντώνιο και θα έβγαινε πάνω απο το δεύτερο γυμνάσιο και απο εκεί θα ήταν κοινός με τον τελευταίο του σχεδίου πόλης.
Η αλήθεια είναι οτι δεν είναι ευκολα τα πράγματα αλλά και μόνο οτι η νυν δημοτική αρχή προσπάθησε και επικαιροποίησε κάτι που για πολλά χρόνια ήταν καλά φυλαγμένο είναι κάτι. Η ελπίδα να γίνει κάποτε η παράκαμψη της πόλης υπάρχει, αρκεί να το θέλουν όλοι. Θέλω να πιστεύω οτι ο Νεκτάριος Κουμάκης μπορεί να μας δώσει κάποιες λύσεις στο θέμα αυτό μιας και είναι ο κινητήριος μοχλός για τα έργα που χρειαζόμαστε.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

Αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον αύλειο χώρο του Δημαρχείου Κισάμου την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου και ώρα 8:00 το πρωί, προς εφαρμογή του Νόμου περί διαχείρισης ανεπιτήρητων παραγωγικών ζώων (αδεσποτίας). Η πρόσκληση απευθύνεται σε όλους τους δημότες του Δήμου Κισάμου, που αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα. 
Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιείται καθώς υπάρχει νόμος περί αδεσποτίας αλλά τελικά δεν εφαρμόζεται από τους Αρμόδιους Φορείς. 
Αιτούμαστε:
1. Να συγκεντρωθούν οι Αρμόδιες Αρχές & Φορείς, ώστε να δοθεί μία οριστική λύση στην ανεξέλεγκτη βόσκηση των αμνοεριφίων που καταστρέφουν τα αγροτικά κτήματα των πολιτών. 
2. Την κατά γράμμα εφαρμογή του Νόμου, με την άμεση επιβολή προστίμων σε βάρος των παραβατών, όπου θα συμβάλλει στην αποτελεσματική προστασία των ιδιοκτητών των κτημάτων που υφίστανται φθορές και στη μείωση της σχετικής παραβατικής συμπεριφοράς.
3. Να μπορούμε να ασχοληθούμε με τον Πρωτογενή Τομέα, χωρίς να αντιμετωπίζουμε καθημερινά μία νέα πρόκληση στην ιδιοκτησία μας και να ερχόμαστε αντιμέτωποι με μεγάλες οικονομικές καταστροφές.
4. Να βρίσκονται στο πλευρό μας οι Αρμόδιες Αρχές, όταν τις ζητάμε, για την επίλυση των προβλημάτων.  
  Σκοπός της εν λόγω εφαρμογής του Νόμου, είναι η μείωση των περιστατικών αυθαιρεσίας εκ μέρους μερίδας κτηνοτρόφων, οι οποίοι αφήνουν ανεξέλεγκτα τα αμνοερίφια, τα οποία εν συνεχεία τρέφονται με τους καρπούς και τα ίδια τα δέντρα άλλων αγροκτημάτων, με συνέπεια την οικονομική ζημία για τους ιδιοκτήτες.
  Τέλος, η εφαρμογή του Νόμου θα φέρει λύση σε πολλά ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο αγροτικός κυρίως τομέας σε πολλές περιοχές της Κρήτης και της υπόλοιπης Ελλάδος.
Εκ της Επιτροπής 

ΑΚΡΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΡΟΚΑΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΙΣΑΜΟΥ

Θα πρέπει να χαιρετήσουμε τη παρέμβαση, σε πρόσφατη ημερίδα της Περιφέρειας (όπως είδαμε στην ιστοσελίδα αυτή το Σάββατο), του αγαπητού Αντώνη Ροκάκη, Προέδρου του Επιμελητηρίου Χανίων, ο οποίος προσδιόρισε ως ένα από τους στόχους τού Επιμελητηρίου τίς "αναπτυξιακές επενδύσεις στο λιμάνι της Κισάμου για τη ναυτιλιακή και εμπορευματική διασύνδεση των Χανίων με τη Βόρεια Αφρική-Λιβύη". Πρόκειται για πρόταση πού είχαν διατυπώσει ήδη απο τα πρώτα υπομνήματά τους οι πρωτοπόροι αγωνιστές για τη κατασκευή τού λιμανιού στο Καβονήσι έμποροι τού Εμπορικού Συλλόγου Καστελλίου της δεκαετίας του 50.Εγραφαν και το πίστευαν ότι το νέο λιμάνι μπορεί να αποτελέσει τη πύλη της Κρήτης και τής χώρας γενικότερα προς την Αφρική. Έχοντας όλα τα βιώματα και τίς εμπειρίες του Πολέμου- Μάχης Κρήτης - Κατοχής - Αντίστασης, άμεσα συνυφασμένες με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, γνωρίζοντας και την ισχυρή παρουσία ζωντανών κρητικών παροικιών στην Αίγυπτο και στη Λιβύη (ακόμη και σήμερα υπάρχει το επονομαζόμενο *Πράσινο Βουνό* που φύτεψαν οι κρητικοί της Βεγγάζης με κρητικές ελιές έξω από την πόλη. Είχαμε δε και Καστελλιανές οικογένειες στη Κοινότητα τής Τρίπολης.) είχε εμπεδωθεί στη σκέψη των εμπόρων τού Καστελλίου της εποχής η αίσθηση της επιχειρηματικής ενότητας του χώρου Κρήτης- Μέσης Ανατολής. Ας μη λησμονούμε ότι και ιστορικά οι Ρωμαίοι είχαν καθορίσει ως ενιαία διοικητική περιοχή τη Κρήτη και τη Λιβύη με πρωτεύουσα τη Γόρτυνα. Τα μεταπολεμικά εκείνα χρόνια οι πρόδρομοι αυτοί αγωνιστές έμποροι κάτω από την Προεδρεία τού επίμονου αείμνηστου Σπύρου Μαρή, γνώριζαν και την έντονη, διαρκή και επιτυχημένη αλιευτική δραστηριότητα στα νερά τής Λιβύης εντόπιων και Χανιώτικων άξιων οικογενειών όπως των Μαζαράκηδων, Σταθάκηδων, Αναστασάκηδων και Σταύρου Μιχελιουδάκη, με συνέπεια να προτείνουν την ίδρυση και λειτουργία ιχθυόσκαλας στο νέο λιμάνι. Ο Αντώνης Ροκάκης είναι προφανώς ο καταλληλότερος να κρίνει κατά πόσο μπορεί να αναβιώσει η ιδέα της ιχθυόσκαλας στο λιμάνι Κισάμου.  
 Με την πάροδο του χρόνου και ενώ από τη δεκαετία του 70 οι ελληνικές επιχειρήσεις κυριαρχούσαν στη Λιβύη και σέ άλλες αραβικές χώρες, η Κρήτη γοητευμένη από τίς σειρήνες τού Βορειοευρωπαικού τουρισμού, έστρεψε εντελώς τα νώτα της προς τους νότιους γείτονες Την ίδια στιγμή άλλα νησιά τής Περιοχής όπως η Κύπρος, η Μάλτα, η Σικελία αξιοποιούσαν πλήρως τη πλούσια γειτονική Μέση Ανατολή, τουριστικά, εμπορικά, ενεργειακά (τη Σικελία διασχίζει Λιβυκός αγωγός πετρελαίου προς ηπειρωτική Ιταλία) και στον τομέα των υπηρεσιών (τραπεζικές, δικηγορικές και λογιστικές υπηρεσίες.)
Η προτεινόμενη από τον αγαπητό Αντώνη Ροκάκη διασύνδεση με τη Βόρεια Αφρική-Λιβύη θα ανοίξει το δρόμο όχι μόνο σε μια συνηθισμένη ναυτιλιακή και εμπορευματική διασύνδεση των Χανίων με τη Λιβύη ή όποια άλλη χώρα. Αλλά  θα επαναφέρει την Κρήτη και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις σε ένα γνώριμο φιλελληνικό χώρο σε πλήρη ανάκαμψη και ζωτικότητα οικονομική, με ποικίλες επιχειρηματικές ευκαιρίες, τις οποίες αξιοποιούν σήμερα όλοι οι άλλοι, πλην Ελλήνων.  
                                    ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ
Σημειώνεται ότι παρά τη διαίρεση της χώρας, τα έσοδα της Λιβύης απο το πετρέλαιο διατηρήθηκαν και επέτρεψαν όχι μόνο τη λειτουργία του Κράτους και στις δύο πλευρές-Ανατολική και Δυτική, αλλά και τη προκήρυξη ή ανανέωση μεγάλων έργων. Ηδη η σημερινή προσωρινή Κυβέρνηση έχει ανανεώσει ή υπογράψει νέες πολλές οικονομικές συμφωνίες με την Ιταλία και τη Τουρκία και πρόσφατα με την Αίγυπτο. Σέ ό,τι αφορά τη ναυτιλιακή διασύνδεση πρέπει να πούμε ότι η ΑΝΕΚ έχει αφήσει πολύ καλή εικόνα και εντυπώσεις στη Λιβύη ύστερα από την επιχείρηση εκκένωσης ξένων υπηκόων, κυρίως Κινέζων μετά τα γεγονότα στη χώρα και ύστερα από τη φιλοξενία για πολλούς μήνες στα σκάφη της τού Κοινοβουλίου του Τομπρούκ, μετά την αποχώρηση των βουλευτών του από τη Τρίπολη. Η δρομολόγηση πλοίου θα βοηθήσει ουσιαστικά τις ελληνικές εξαγωγές, τη στιγμή πού τα ελληνικά προϊόντα είναι ανύπαρκτα σήμερα στα λιβυκά ράφια. Ένα φορτίο μήλων από το λιμένα τής Θεσσαλονίκης απαιτεί σήμερα 8-9 μέρες μεταφοράς προς Τρίπολη και Βεγγάζη μέσω Μάλτας. Είναι ευνόητη συνεπώς η μείωση χρόνου και κόστους εφόσον ήθελε δρομολογηθεί πορθμειακή μεταφορά από Κρήτη π.χ. προς Βεγγάζη..
Το Επιμελητήριο Χανίων μαζί με τούς Λίβυους συνομιλητές του θα μπορούσε να εργαστεί επίσης και για την αναβίωση των σχεδίων πού είχαν συζητήσει και προωθήσει οι αρμόδιοι Υφυπουργοί Εξωτερικών για τις οικονομικές σχέσεις Πέτρος Δούκας και Σπύρος Κουβέλης με τους Λίβυους ομολόγους τους, κατά το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας 2000 και αρχές 2010.
Οι περισσότερες, αν όχι όλες, αυτές οι προτάσεις είχαν σχέση με την Κρήτη, καθώς αφορούσαν ακριβώς πορθμειακή και αεροπορική σύνδεση με την Κρήτη, ενεργειακά ή ηλεκτρικά δίκτυα ή σχήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, (το μεγάλο γνωστό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ΗΛΙΟΣ και το Γερμανικό DESERTEK) που διέρχονταν από τη Κρήτη. Το Πολυτεχνείο Κρήτης, θα μπορέσει να εκφέρει την επιστημονική του γνώμη για τα παραπάνω και για τα υφιστάμενα μεγάλα κοιτάσματα υδρογονανθράκων στο σύνορο των θαλασσίων ζωνών Ελλάδας Λιβύης, νότια τής Κρήτης, όπως πολύ εντυπωσιακά και παραστατικά τα έχει αναδείξει ο ομότιμος καθηγητής τού Πολυτεχνείου Κρήτης Αντώνης Φώσκολος. 
Όπως επίσης να μελετήσει και τη πρόσφατη πρόταση του Αιγύπτιου Προέδρου Σίσι για την όδευση του αιγυπτιακού, ισραηλινού και κυπριακού αερίου μέσω Κρήτης. Το Πανεπιστήμιο Κρήτης, εξάλλου θα μπορούσε να προβάλει τίς αρχαίες ιστορικές ελληνολιβυκές σχέσεις και να συνηγορήσει για τη προστασία των εκεί ελληνιστικών αρχαιοτήτων, συγκεκριμένα στην αρχαία  Πεντάπολη και Κυρηναϊκή που είναι εκτεθειμένες σε κινδύνους αρχαιοκαπηλίας και καταστροφών. Και μόνο του το ποίημα *Ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης* του μόνου αιώνιου λεπτού ανατόμου του συγκεκριμένου Χώρου και της Εποχής, Κωνσταντίνου Καβάφη, θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο ολόκληρης φιλολογικής και ταυτόχρονα ιστορικής πραγματείας για τις ελληνολιβυκές οσμώσεις μέσα στην Ιστορία και το Χρόνο.
Θα αποτελέσει αληθινή εθνική προσφορά, αν οι παράγοντες της Κρήτης έλθουν σε επαφή με τούς Λίβυους ομολόγους τους και δημιουργήσουν θετικό κλίμα εκ των κάτω, πού θά είναι επιβοηθητικό και για τις Κυβερνήσεις Ελλάδας Λιβύης στη προσέγγιση και τα δύο μεγάλων εκκρεμών θεμάτων; Οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών (οι συζητήσεις των δύο τότε (2008) αρμοδίων Υφυπουργών Εξωτερικών Γιάννη Βαληνάκη και Μωχάμετ Σιάλλα για τίς οριοθετήσεις τής ΑΟΖ δεν είχαν αποτέλεσμα) και αντιμετώπιση τού θέματος τού Τουρκολιβυκού Συμφώνου. Το απαράδεκτο πραγματικά τόσο για την Ελλάδα όσο και για το Διεθνές Δίκαιο "Τουρκολιβυκό Σύμφωνο" δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με απουσία τής Ελλάδας από τη Λιβύη. Είναι θετικό ότι ξαναλειτουργεί η Ελληνική Πρεσβεία στη Τρίπολη  ιδρύθηκε και Προξενείο στη Βεγγάζη άρχισαν ανταλλαγές επισκέψεων μεταξύ Πρωθυπουργών και Υπουργών Εξωτερικών, υπήρξε δε και θετική αναφορά του Λίβυου Πρωθυπουργού Abdul Hamid Dbeibah υπέρ τής έναρξης συζητήσεων για την ΑΟΖ με γραμμές βάσης στη μεταξύ Λιβύης και Κρήτης θαλάσσια περιοχή, κατά την επίσκεψη τού Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Τρίπολη το περασμένο Μάιο. Ας σημειωθεί ότι υπάρχουν μικρές ελληνικές κοινότητες στις δύο πόλεις αλλά και πολλοί μικτοί γάμοι μεταξύ Ελληνίδων και Λίβυων αξιωματικών πού είχαν σπουδάσει σέ ελληνικές στρατιωτικές σχολές. Για την ολοκλήρωση τής υπάρχουσας κινητικότητας, σημειώνεται ότι στις αρχές Οκτωβρίου επισκέπτεται τη Τρίπολη, όπως έχει ανακοινωθεί, ο αρμόδιος για τις εξωτερικές οικονομικές σχέσεις Υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης για τη συνέχιση των επαφών του.
 Είναι βέβαιο ότι οι παράγοντες τής Κρήτης, με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Χανίων μπορούν και έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν και κλίμα και πρόοδο κατά τις επαφές τους. Τα Λιβυκά Επιμελητήρια δέχονται και συζητούν με όλες τίς αντιπροσωπείες. Και το Επιμελητήριο Χανίων θα είναι ευπρόσδεκτο σύμφωνα με όσα είναι γνωστά από εκεί συμπατριώτες μας.
Η ναυτιλιακή σύνδεση συνεπώς μεταξύ λιμένα Κισάμου και Λιβύης ή Βόρειας Αφρικής όπως προτείνει ο φίλος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων Αντώνης Ροκάκης μπορεί να αποτελέσει την απαρχή όχι μόνο απλών εμπορικών και τουριστικών ανταλλαγών με τον παραδοσιακά φιλελληνικό χώρο τής Βόρειας Αφρικής, αλλά αφετηρία ευρύτερων διμερών συμφωνιών και επιχειρηματικών συνεργειών, καθώς και σφυρηλατήσεως πολύτιμων διαπροσωπικών σχέσεων. Ειδικότερα η Ανατολική πλευρά (Βεγγάζη-Τομπρούκ) προσβλέπει σε μια παρόμοια συνεργασία και μεταφορική σύνδεση με την Κρήτη και επιθυμεί ελληνικά προϊόντα, καθώς και γενικότερη ελληνική επιχειρηματική παρουσία, όπως και στο παρελθόν.
Είναι γεγονός ότι η Δυτική πλευρά  έχει κατακλυστεί από τουρκικά και ιταλικά προϊόντα.
Κυριάκος Ροδουσάκης 

ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΣΤΟΠ !!!

Λοιπόν ο δρόμος στην δυτική μεριά του 1ου γυμνασίου, απέναντι απο το Δημαρχείο για να σας κατατοπίσω, εκεί που είχε ένα στοπ που την εποχή της Δημαρχίας Σταθάκη γύριζε γύρω -γύρω δεν υπήρχε άνθρωπος να το φτιάξει... σήμερα κάποιος το πήρε και το εξαφάνισε και δεν υπάρχει πια για να μας ταλαιπωρεί αλλά με κίνδυνο όσοι δεν πιάσουν φρένο να βρεθούν στην Ηρώων Πολυτεχνείου. 
 Καλό είναι να ξαναμπεί όπως και πολλά άλλα που λείπουν... ειδικά τα προειδοποιητικά απαγορεύεται δεξιά ή αριστερα, μάλιστα τελευταία κάποιος αφαίρεσε (ποιος άραγε;) και το σήμα που απαγόρευε να μπαίνεις στην πλατεία Τζανακάκη απο την μεριά της θάλασσας.. έτσι ξανάγινε ο δρόμος διπλής κυκλοφορίας. 

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021

ΚΡΟΥΣΜΑ COVID-19 ΣΕ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Σύμφωνα με πληροφορίες, κορονοϊός "επισκέφτηκε" μαθητή σε σχολείο του Δήμου μας. Μετά την εξακρίβωση του κρούσματος, το υγειονομικό πρωτόκολλο τέθηκε σε εφαρμογή, για τον συγκεκριμένο μαθητή.
Με τα νέα πρωτόκολλα, ως γνωστόν, δεν προβλέπεται αναστολή λειτουργίας της τάξης αν δεν βρεθούν θετικοί οι μισοί +1 μαθητές, συνεπώς ... προχωράμε κανονικά και ευελπιστούμε οτι ήταν μεμονωμένο το περιστατικό.

Έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) για την πολεοδομική, πολιτιστική και κυκλοφοριακή οργάνωση του ευρύτερου ιστορικού κέντρου της Κισάμου

Ο Δήμος Κισάμου, έχει ήδη προχωρήσει από τον περασμένο Ιούνιο στην υπογραφή της τετραμερούς Προγραμματικής Σύμβασης για την  εκπόνηση του Ερευνητικού Προγράμματος για την ανάδειξη, προστασία κα ανάπτυξη του ευρύτερου Ιστορικού Κέντρου της πόλης Κισάμου, στην οποία μετέχουν το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η Περιφέρεια Κρήτης που το χρηματοδοτεί με το ποσό των 248.000 €. 
Η ομάδα του ΕΜΠ η οποία και εκπονεί το παρόν ερευνητικό πρόγραμμα συνολικής διάρκειας 20 μηνών, έχει ξεκινήσει την καταγραφή των στοιχείων και δεδομένων της περιοχής. Στόχος του ερευνητικού αυτού προγράμματος είναι η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και η βελτίωση της λειτουργίας της πόλης της Κισάμου. 
Προκειμένου να ολοκληρωθεί η 1η Φάση με την Αναγνώριση, Καταγραφή και Χαρτογράφηση της υφιστάμενης κατάστασης της μελετώμενης περιοχής, μετά και την παραλαβή και έγκριση του 1ο παραδοτέου από την κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης τον προηγούμενο μήνα, έχει συνταχθεί από την ερευνητική ομάδα ένα ερωτηματολόγιο το οποίο απευθύνεται στους κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής. 
Μέσω του ερωτηματολόγιου θα διερευνηθούν τα προβλήματα, οι συνήθειες  και οι επιθυμίες των δημοτών που ζουν, εργάζονται και κινούνται στην περιοχή, αποσκοπώντας στην ενσωμάτωση τους στις προτάσεις για την συνολική αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου. Τα συμπεράσματα  του ερωτηματολογίου θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη των μελλοντικών δράσεων που ενισχύουν τα επίπεδα ποιότητας ζωής και την βιωσιμότητα του τόπου.
Συγκεκριμένα, η Επιστημονική Υπεύθυνη του έργου, Αναπλ. Καθηγήτρια Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ, κα Δήμητρα Νικολάου, αναφέρει στο σχετικό κείμενο που απέστειλε στο Δήμο και το οποίο συνοδεύει το ερωτηματολόγιο:
«Στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος με τίτλο "Διερεύνηση Εναλλακτικών Στρατηγικών Ανάδειξης της Πολεοδομικής & Πολιτιστικής Φυσιογνωμίας του Ευρύτερου Ιστορικού Κέντρου της Κισάμου" υλοποιείται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Ερευνητικό Έργο με σκοπό την διερεύνηση εναλλακτικών στρατηγικών ανάδειξης της αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής φυσιογνωμίας του ευρύτερου ιστορικού κέντρου της Κισάμου.
Πιο συγκεκριμένα η έρευνα εστιάζει στην συνδυαστική και εμπεριστατωμένη διερεύνηση, καταγραφή, τεκμηρίωση και αξιολόγηση όλων των χωρικών, περιβαλλοντικών, κυκλοφοριακών, θεσμικών και κοινωνικο-οικονομικών παραμέτρων που διέπουν την διερευνώμενη περιοχή. 
Παράλληλα δίδεται έμφαση στην ανάδειξη της αρχαιολογικής-αρχιτεκτονικής-πολιτιστικής κληρονομιάς, με την οργάνωση ενός πλαισίου κατευθύνσεων για την δημιουργία δικτύου πολιτιστικών διαδρομών και την συνολική διευθέτηση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης στα πλαίσια της  βιώσιμης κινητικότητας.
H Κρήτη καθώς και ο ευρύτερος τόπος της Κισάμου έχει χαρακτηριστικά ενός πολύμορφου «πολιτισμικού δοχείου», που του αποδίδουν μοναδική και αναγνωρίσιμη φυσιογνωμία. 
Η παρουσία σημαντικών τοπόσημων και μνημείων, στον αστικό ιστό της Κισάμου φανερώνει έντονα την ιστορία του τόπου, η οποία δεν περιορίζεται στη νεότερη Ελληνική ιστορία, αλλά κινείται πίσω στον χρόνο, σε αυτές ακόμη τις πρώιμες περιόδους της αρχαιότητας. Το μεγαλύτερο τμήμα της περιοχής ανήκει στις περιοχές NATURA 2000, προστατευόμενη περιοχή λόγω της ιδιαιτερότητάς της και της σπανιότητας του φυσικού της κάλλους.
Αυτόν τον μοναδικό τόπο έρχεται να συμπληρώσει ένα σύμπλεγμα πολυπολιτισμικών διαδρομών, μέσα από τα ήθη και τα έθιμα των ανθρώπων, την αρχιτεκτονική κληρονομιά, την μουσική παράδοση, την υλική και άυλη ιστορία τής περιοχής. 
Ως εκ τούτου η ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου που θα αποτυπώνει την στρατηγική των εμπλεκόμενων φορέων για την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου της Κισάμου είναι προφανής. 
Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ως επιστημονικός φορέας του έργου,  επιδιώκει να ενσωματώσει τις προσδοκίες του Δήμου και των κατοίκων της Κισάμου, αφού η πολύχρονη εμπειρία του σε αντίστοιχα ζητήματα βοηθά στον συγκερασμό όλων των διαστάσεων του προβλήματος.
Για τον σκοπό αυτής της έρευνας έχει συνταχθεί ερωτηματολόγιο το οποίο απευθύνεται σε κατοίκους και επιχειρηματίες του οικισμού της Κισάμου.
Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο, οι ερωτήσεις του είναι προαιρετικές και διερευνά τα προβλήματα, τις συνήθειες  και τις επιθυμίες, που αναγνωρίζουν οι πολίτες της περιοχής, αποσκοπώντας στην ενσωμάτωση τους στις προτάσεις για την συνολική αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου. 
Επιπλέον, η ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου θα βοηθήσει στην υποστήριξη των επιλογών με νέα δεδομένα και στοιχεία για την ανάπτυξη μελλοντικών δράσεων που ενισχύουν τα επίπεδα ποιότητας ζωής και την βιωσιμότητα του τόπου.»
Η ερευνητική ομάδα περιλαμβάνει μέλη ΔΕΠ της Σχολής Aρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ, υποψήφιους διδάκτορες και μεταπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Aρχιτεκτόνων Μηχανικών, Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών-Μηχανικών Γεωπληροφορικής και Πολεοδόμους - Χωροτάκτες του ΕΜΠ.
Το ερωτηματολόγιο για τους δημότες και επισκέπτες που επιθυμούν να απαντήσουν και να συμμετέχουν στην έρευνα, βρίσκεται στο παρακάτω link:https://forms.gle/EZDEqgAAVdy32bUd8
Επίσης, θα αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του Δήμου Κισάμου www.kisssamos.gr και θα παραμείνει για τρεις εβδομάδες, χρονικό διάστημα που θα διαρκέσει η έρευνα. 
Εκ του Δήμου.