Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2021

Ο ΜΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΜΟΣΧΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΩΝ ΙΜΙΩΝ

Tου Κυριάκου Ροδουσάκη
Πρέσβεως E.T
Πρώην Πρέσβεως της Ελλάδας στη Μόσχα (1994-1997)

Από το 1995 μέχρι τό 2000 Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής τού εμβληματικού Θεάτρου Μπολσόι στή Μόσχα είχε αναλάβει ο διάσημος χορευτής Βλαντιμίρ Βασίλιεφ (γεν. 1940 στη Μόσχα), ο οποίος υπήρξε και πρώτος χορευτής στο ρόλο τού Ζορμπά στο ομώνυμο μπαλέτο τού Μίκη Θεοδωράκη στην αρένα τής Βερόνας (1988) στην Αργεντινή και αλλού. Ο Βασίλιεφ αποτελεί για τούς Ρώσους ένα θρύλο τού ανδρικού χορού, στο ύψος του Νουρέγιεφ καί τού Μπαρίσνικοφ. Δεν έχει εμφανιστεί πολύ έξω από τη Ρωσία και δεν είναι το ίδιο γνωστός στο εξωτερικό, αλλά η ισότιμη καλλιτεχνική αξία του είναι αναμφισβήτητη. Είχε λάβει πρώτος και τη διάκριση του Καλύτερου χορευτή στον Κόσμο. Ο Βασίλιεφ ενσάρκωσε από την αρχή στο Μπολσόι το νέο ιδεώδες τού αρρενωπού χορευτή, ιδιαίτερα ονομαστός ως ιδανικός Σπάρτακος στο ομώνυμο μπαλέτο τού Χατσατουριάν μέ το φημισμένο άλμα του και τις χαρακτηριστικές στροφές του. Με τη κορυφαία επίσης χορεύτρια σύζυγό του Εκατερίνα Μαξίμοβα, πρώτη  χορεύτρια και εκείνη του Μπολσόι αποτέλεσαν για τριάντα χρόνια το μαγικό χορευτικό ζευγάρι του Μπολσόι σέ ιστορικούς χορευτικούς ρόλους.
Ο Βασίλιεφ, έτρεφε  απέραντο θαυμασμό και σεβασμό προς τον Μίκη Θεοδωράκη με τον οποίον είχαν μοιραστεί θριάμβους με το μπαλέτο* Ζορμπάς* στην αρένα τής Βερόνας με 18.000 θεατές και σέ άλλα θέατρα σέ Ευρώπη καί Αμερική.  .
ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΒΑΣΙΛΙΕΦ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΜΠΟΛΣΟΙ,
ΜΟΣΧΑ 1995-2000 
 
ΧΟΡΕΥΤΗΣ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΖΟΡΜΠΑ ΣΤΟ ΟΜΩΝΥΜΟ ΜΠΑΛΕΤΟ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
    ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΒΡΑΔΥΑΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗΣ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ
    ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
 Σέ διαδοχικές συζητήσεις μας με το Βασίλιεφ καταλήξαμε πώς σέ ένα κλασικό λυρικό θέατρο όπως το Μπολσόι θα άρμοζε μια βραδιά αφιερωμένη στη μεγάλη Ελληνίδα-ίνδαλμα Μαρία Κάλλας, η οποία είχε φανατικούς θαυμαστές και στη Ρωσία, όπως και παντού. Τελικά, κατά μια ανεπιθύμητη ασφαλώς σύμπτωση, η Τρίτη βράδυ 30ής Ιανουαρίου 1996 (ημερομηνία που έμελλε να σημαδευτεί από τη κρίση των Ιμίων)  προγραμματίστηκε καί αναγγέλθηκε  ως* βραδιά Κάλλας* στο Μπολσόι με οργάνωση τού Θεάτρου Μπολσόι και της Ελληνικής Πρεσβείας Μόσχας. Με δική του πρωτοβουλία ο Βασίλιεφ είπε να καλέσουμε και το Μίκη να διευθύνει ένα κομμάτι δικό του σέ ένα μέρος τής εκδήλωσης, όπως και έγινε. Ο Μίκης δέχτηκε και ήρθε μέ τή σύζυγό του Μυρτώ στη Μόσχα για την εκδήλωση.
                                   ΚΡΙΣΗ ΙΜΙΩΝ
 Όσο πλησίαζε πάντως η βραδιά της εκδήλωσης, είχαν αρχίσει δε και οι δοκιμές του Μίκη με τούς άλλους καλλιτέχνες, όπως και η οργάνωση τής δεξίωσης στην Πρεσβεία προς τιμήν του, τη παραμονή τής βραδιάς Κάλλας, τα νέφη τής κρίσης των Ιμίων πύκνωναν όπως και οι Τουρκικές προκλήσεις και απειλές. Το Υπουργείο από την Αθήνα είχε διαβιβάσει  ήδη εντολές στις Πρεσβείες για σχετικά επείγοντα διαβήματα προς τα ομόλογα Υπουργεία  Εξωτερικών. Από την Δευτέρα 29 και ιδιαίτερα Τρίτη 30 Ιανουαρίου πρωί έγιναν δύο διαβήματα από τον υπογράφοντα προς τούς αρμόδιους Ρώσους  Υφυπουργούς Εξωτερικών (τον ένα αρμόδιο για περιοχή Ελλάδας και τον άλλο για περιοχή Τουρκίας) με έγγραφα υπομνήματα που επεξηγούσαν την τουρκική πρόκληση και απειλή και με αίτημα για παρέμβαση και έκδοση σχετικής επίσημης ρωσικής δήλωσης. Στον μοσχοβίτικο τύπο και πρακτορεία δόθηκαν επίσης ανάλογα δελτία τύπου, έγιναν δε και προφορικές παρεμβάσεις προς γνωστούς δημοσιογράφους και επεξηγήσεις σχετικά με τις τουρκικές προκλήσεις.
ΛΑΜΠΡΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΛΥΡΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΜΠΟΛΣΟΙ- ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΦΙΝΑΛΕ ΜΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
Η εκδήλωση πάντως -αφιέρωμα στη Μαρία Κάλλας-  το ίδιο βράδυ υπήρξε λαμπρή και άρτια οργανωμένη από τον Βασίλιεφ και τούς συνεργάτες του, ένα άψογο πραγματικά καί υψηλότατου επιπέδου αφιέρωμα  προς τη μεγάλη ντίβα. Το μεγαλύτερο μέρος κάλυψαν οι καλύτερες λυρικές γυναικείες φωνές τού Μπολσόι, κυρίως με άριες από το ρεπερτόριο της Μαρίας Κάλλας, όπως Νόρμα τού Μπελίνι,  Μήδεια τού Κερουμπίνι, Τόσκα τού Πουτσίνι, Τραβιάτα και Τροβατόρε του Βέρντι, Κάρμεν τού Μπιζέ κ.ά.. Το τελευταίο μέρος έκλεισε μέ την  θεαματική όπως πάντα διεύθυνση τού Μίκη Θεοδωράκη, κυρίαρχου με το ανάστημά του και τη κίνηση της μπαγκέτας του, μέσα στην ιστορική κατάμεστη  αίθουσα του Μπολσόι, με μια ημίωρη μελωδία ήρεμη, με ελεγειακή απόχρωση. Κατά την ώρα της εκτέλεσης τής συνθέσεως του Μίκη, ο Βασίλιεφ είχε σχεδιάσει και μια ταυτόχρονη χορογραφική παρουσία-παραπομπή στη ζωή τής Μαρίας Κάλλας. Την συναρπαστική πραγματικά  χορογραφική εκτέλεση, εναρμονισμένη με τούς αναβαθμούς της μουσικής τού διευθύνοντος συνθέτη, είχε αναθέσει ο Βασίλιεφ στήν πρώτη χορεύτρια τού Μπολσόι, μια εντυπωσιακή όμορφη χορεύτρια, ασυνήθιστα ψηλή, ο πατέρας τής οποίας υπήρξε διάσημος πρώτος χορευτής του Μπολσόι στα χρόνια του, όπως έλεγαν εκείνο το βράδυ. Οι κινήσεις της αποτύπωναν όλες τίς διακυμάνσεις τής ζωής της μεγάλης ντίβας, από το θρίαμβο και την αποθέωση, μέχρι το τέλος και τη τελική έκλειψη. Με το τέλος τής μελωδίας και το κλείσιμο τής εκδήλωσης, κατέβηκε αυτόματα η μορφή της Μαρίας Κάλλας από την κορυφή τής σκηνής πού ήταν αναρτημένη κατά τη διάρκεια τής εκδήλωσης και η χορεύτρια  πού μόλις είχε τελειώσει τη χορογραφική της εκτέλεση, άδραξε την εικόνα τής ντίβας και την ασπάστηκε. Το χειροκρότημα και οι εκδηλώσεις όλου τού θεάτρου υπήρξαν ενθουσιώδεις. Οι εκδηλώσεις θαυμασμού προς τον Μίκη φάνηκαν και κατά τη διάρκεια τής δεξίωσης πού ακολούθησε στο φουαγιέ τού θεάτρου, όπου παρευρίσκονταν προσκαλεσμένοι κορυφαίοι εκπρόσωποι τού πολιτικού, καλλιτεχνικού και διπλωματικού κόσμου της Ρωσικής Πρωτεύουσας. Η παρουσία τού Μίκη υπήρξε ασφαλώς ο βασικός συντελεστής τής λαμπρότητας και επιτυχίας τού μουσικού αφιερώματος προς τη Μαρία Κάλλας στο Μπολσόι. Το δε φωτεινό παγκόσμιο εκτόπισμα και των δύο μαζί- Μαρίας Κάλλας και Μίκη Θεοδωράκη- είχαν χαρίσει εκείνο το βράδυ, εξαιρετική πρόσθετη λάμψη στη διαχρονική ακτινοβολία τής Ελλάδας, σε ένα πολιτιστικό Κέντρο με υψηλό καλλιτεχνικό και αισθητικό κριτήριο όπως η Μόσχα, κατά την ώρα μάλιστα μας εθνικά κρίσιμης περίστασης.
                         ΕΠΙΣΗΜΗ ΡΩΣΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΙΜΙΑ
Την επομένη Τετάρτη 31 Ιανουαρίου το πρωί αναχώρησε ο Μίκης για την Αθήνα με τη σύζυγό του, στη συνέχεια δε τής αποφράδας εκείνης μέρας η κρίση έφτασε στο τραγικό αποκορύφωμά της. Η Τσιλέρ με τα Ίμια ανατίναζε το κλίμα *Μη Πολέμου* όπως λεγόταν τότε, πού είχαν καλλιεργήσει με τον Οζάλ από το 1988, οι Ανδρέας Παπανδρέου και Κωνσταντίνος Μητσοτάκης στη συνέχεια, εξουδετέρωνε δε και όλες τις κινήσεις φιλίας μεταξύ των δύο λαών, ελληνικού και τουρκικού, όπως εκείνη τού Μίκη με τον Τούρκο μουσικό Λιβανελί.
Το Ρωσικό Υπουργείο των Εξωτερικών, ύστερα από τα στερεότυπα γνώριμα από τη σοβιετική εποχή ερωτήματα (*η κρίση δεν αφορά διαφορά μεταξύ συμμάχων νατοικών κρατών*?) δημοσίευσε τελικά μια άκρως ικανοποιητική για την ελληνική πλευρά δήλωση με σαφείς αιχμές κατά τής τουρκικής επιθετικότητας. Ακόμη και σήμερα θέλει να πιστεύει ο υπογράφων, ότι στην έκδοση της δήλωσης αυτής συνετέλεσε και η ατμόσφαιρα τής λαμπρής βραδιάς Κάλλας στο Μπολσόι με τη παρουσία και της δημοφιλούς ανέκαθεν στη Ρωσία προσωπικότητας του Μίκη Θεοδωράκη.
                        ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.   
Ύστερα από μερικούς μήνες, ο Μίκης Θεοδωράκης ήρθε και πάλι στη Ρωσία μαζί με τη σύζυγό του Μυρτώ, στην Αγία Πετρούπολη αυτή τη φορά, για να ηχογραφήσει την Λειτουργία τού Ιωάννη Χρυσοστόμου με τη χορωδία τού θεάτρου Μαριίνσκι. Χωρίς υποχρεώσεις και εκδηλώσεις τώρα, με όλη την ατμόσφαιρα τής κοιτίδας τής Οκτωβριανής Επανάστασης με τίς σκιές του Μουσόργκσκι, του Σοστακόβιτς καί τού Ντοστογιέφσκι να πλανώνται στον ουρανό τής Αγίας Πετρούπολης, ο Μίκης με την ανεξάντλητη μνήμη του ξεδίπλωσε, πολλές από τίς αναμνήσεις του. Κυρίως από τα ταξίδια του στη Σοβιετική Ένωση για να συμφιλιώσει Ζαχαριαδικούς και αντιπάλους, όπως και στη Μόσχα με τον Γιάννη Ρίτσο το 1977 για να παρουσιάσει την Πρώτη Συμφωνία του, διηγούμενος και όλα τα παράλληλα ενδοκομματικά παρασκήνια τής περιόδου.
                                  ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ  
Από τα μουσικά περιέγραφε, μεταξύ άλλων τη συνεργασία με το Σεφέρη και τη περιέργεια και αρχική απορία τού σοβαρού Πρέσβη- Ποιητή για το πώς και σέ ποιο βαθμό αποδέχεται το κοινό τή μελοποιημένη ποίησή του και μάλιστα το κοινό των νυχτερινών κέντρων της Αθήνας, όπου *Το περιγιάλι το κρυφό* πάντως, ήταν ήδη στο στόμα όλων. Ο συνθέτης έφερε ο ίδιος τον έκπληκτο ποιητή στα νυχτερινά αυτά αθηναίικά κέντρα για να διαπιστώσει επί τόπου και να χαρεί πού τραγουδιέται η ποίησή του από το κόσμο. Αναφέρθηκε ακόμα στους Αμερικάνους του Χόλυγουντ και στις δελεαστικές προσφορές τους για συνεργασία με μεγάλα συμβόλαια και μόνιμη εγκατάσταση στην Αμερική ύστερα από τη καταπληκτική  επιτυχία τού Ζορμπά, προτάσεις τίς οποίες όμως απέρριψε ο Μίκης γιατί είχε αποφασίσει να επιστρέψει οριστικά στην Ελλάδα από το Παρίσι.. Μίλησε επίσης για τη μουσικότητα τού ρωσικού λαού με τίς ηλικιωμένες αλλά και νεότερες Ρωσίδες να ψάλλουν ομαδικά, όλες με δεύτερες και τρίτες φωνές με χορωδιακή αρμονία μέσα στις ρωσικές εκκλησίες
                                         ΚΡΗΤΙΚΗ ΡΙΖΑ.
Στις οικογενειακές καί κρητικές αναδρομές του εξάλλου, ιδιαίτερη ήταν η αναφορά τού Μίκη στον υπομονετικό αλλά καί φιλοσοφημένο κρητικό πατέρα του  Γεώργιο Θεοδωράκη, φύλακα άγγελο κατά τη περιπετειώδη πορεία τού επαναστάτη γιού του Μίκη. Μιλώντας με την ευκαιρία για τή δίχρονη νεανική παραμονή του στη Κρήτη 1949-50 μετά τη Μακρόνησο, ο Μίκης αποκάλυψε ότι κατά τη διάρκεια ενός γάμου στο Κολυμπάρι Κισάμου, έξω από τα Χανιά, μέσα από τούς ρυθμούς τού συρτού και τού χορού τής νύφης όλη τη μέρα και όλο το βράδυ, θεμελίωσε ένα από τούς βασικούς πυλώνες (την κρητική ρίζα) της μουσικής του έμπνευσης. Αυτή η έμπνευση αποτυπώθηκε με τον* Χορό Χανιώτικο* για πιάνο και ορχήστρα με την Αλίκη Βατικιώτη στο πιάνο πρώτα στο Ωδείο Χανίων ήδη το 1951, με την ένταξη τού ίδιου χορού αργότερα το 1961 με λαϊκή ορχήστρα στη ταινία ΣΥΝΟΙΚΙΑ Τ' ΟΝΕΙΡΟ με τον Αλέκο Αλεξανδράκη να χορεύει τον κρητικό χορό. Ασφαλώς δε και με τη πληθωρική παρουσίαση τού κρητικού χορού από τον Αντονυ Κουήν στό θρυλικό ΖΟΡΜΠΑ τού Κακογιάννη αργότερα Η σύνδεση πάντως του μεγάλου συνθέτη με την Κρήτη δεν είχε σχέση μόνο με την ισχυρή έστω μουσική κρητική έμπνευση. Η συζήτηση πού έγινε τίς μέρες αυτές για την έγγραφη μάλιστα επιθυμία τού Οικουμενικού Μίκη να ταφεί στη Κρήτη, δείχνει πώς ο δεσμός του με τη πατρώα  Γη ήταν πολύ βαθύτερος, υπαρξιακός θα λέγαμε, καθώς συνδέεται ασφαλώς και με τούς αγαπημένους του γονείς καί αδελφό Γιάννη πού αναπαύονται στο γενέθλιο Γαλατά Χανίων
                        ΜΟΝΙΜΟ ΣΥΜΒΟΛΟ, ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΥΣΗ
 Προνομιακές πραγματικά είναι παρόμοιες στιγμές προσωπικής πνευματικής απόλαυσης  από την επαφή και συνομιλία με το πνεύμα μιας μοναδικής, ιστορικής, χαρισματικής Προσωπικότητας και Ιδιοφυίας, σμιλεμένης στο αμόνι της πάλης και τού αγώνα, πού κυριάρχησε για πολλές αδιάκοπες δεκαετίες στο πολιτικό, αγωνιστικό και πνευματικό προσκήνιο τής Χώρας. Οι ευτυχείς αυτές αναμνήσεις κάτω από τη φιλόξενη Ρωσική σκέπη,, 25 ήδη χρόνια πριν, ας αποτελέσουν σπονδή Μνήμης, Θαυμασμού και Τιμής προς τον αιώνιο Αγωνιστή και ανεπανάληπτο Δημιουργό Μίκη Θεοδωράκη, μόνιμο πλέον σύμβολο, παράδειγμα και έμπνευση και για τίς επερχόμενες γενιές Ελλήνων και για τούς καινούργιους αγώνες των νέων καιρών πού τούς περιμένουν.


ΜΕ ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΚΑΜΑΡΙΑΝΟ ΠΟΤΑΜΟ

Ευτυχώς χθες στο τροχαίο στην είσοδο της πόλης λόγω της ολισθηρότητας του δρόμου, στην γέφυρα του Καμαριανού ποταμού, δεν είχαμε τα χειρότερα, από την μια να περνούσαν περισσότεροι εκείνη την στιγμή άνθρωποι από την κατεστραμμένη διάβαση και να έπεφτε το αυτοκίνητο πάνω τους, αλλά και που το αυτοκίνητο κρατήθηκε στα όρια για να μην βρεθεί στο ποτάμι.
Όπως έμαθα η δημοτική αρχή ήδη ξεκίνησε τις διαδικασίες για αντικατάσταση της διάβασης και κατασκευή ξανά του στηθαίου και από την εσωτερική μεριά που ήταν κατεστραμμένο εδώ και κάμποσα χρόνια. Ας ελπίσουμε ότι θα φτιαχτεί όσο το δυνατόν συντομότερα, μιας και το σημείο είναι αρκετά επικίνδυνο. Πάντως η εικόνα σε εκείνο το σημείο δεν είναι η καλύτερη και να μην ξεχνάμε ότι από εκεί πριν από 2χρόνια περνούσαν καθημερινά πολλοί μαθητές.

ΕΠΙΤΑΦΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΚΗ

Γράφει ο Γιώργος Πευκιανάκης
Τούτο το χώμα είναι δικό του και δικό μας
Εδώ αναπαύεται
Η μόνη ανάπαυση της ζωής του
Η στερνή του ικανοποίηση 
Να κείτεται μαζί με τους αγαπημένους
Στην πατρίδα γη των Χανιών της Κρήτης

Χάρις στην προνοητικότητα του Μίκη και την δημιουργική πρωτοβουλία των Χανιωτών φίλων, η ιδιαίτερη πατρίδα του ο Γαλατάς, τα Χανιά και η κρητική γη αγκαλιάζουν τον «αθάνατο» ουρανοΜίκη πλήρη ημερών και από καιρό ως ζώσα πλέον αιωνιότητα.
Ο μακαριστός Ειρηναίος εκτιμούσε και θαύμαζε πνευματικά αναστήματα καθώς διέκρινε τη δωρεά του Θεού σε ανθρώπους με παγκόσμια εμβέλεια –πέρα από το σύστημα της καθεστηκυίας τάξης – Ουρανομίκης λοιπόν βαπτίστηκε ενώπιον χιλιάδων λαού ο Μίκης και τώρα βέβαιοι για την  ουράνια υποδοχή του.
Στην τελευταία μας επίσκεψη στον Ειρηναίο με πολύ γνωστό του θεολόγου -δυσκολεύτηκε στην αναγνώριση- πηγαίναμε σε θεολογικό συνέδριο στο Ρέθυμνο και είχε να τον δει χρόνια. Είναι εκείνες οι δύσκολες συναντήσεις με άνθρωπο στα βαθιά γεράματα. Τα γνωστά- τι κάνετε και κάποια αμηχανία- σιωπή- ο Ειρηναίος: «κι εμείς οι θεολόγοι του λέει εγκαταλείπομε το Χριστό και ασχολούμαστε με «αγιουλάκια» κι άλλα τυπικά.»  Ακούμε συγκατανεύοντας και μετά από λίγο- « και κάποιοι από μας θεολόγοι και δεσποτάδες βιαζόμαστε ν’ αγιάσομε προτού γίνομε άνθρωποι»
Σίγουρα οι ουρανοί αγάλλονται στην υποδοχή του Μ. Θ, δικαιωματικά από τον Ειρηναίο, έχει να δεχτεί και να παρουσιάσει «τον Άνθρωπο» τον παγκόσμια καταξιωμένο αγωνιστή για την κοινωνική δικαιοσύνη και την πνευματική- πολιτιστική ανάπτυξη- την αφύπνιση των συνειδήσεων- κατά τον Ειρηναίο.
Διαμαρτυρόμενος  πάντα ως πληθωρικός μουσικός για την υποτίμηση του πολιτισμού - ήθελε πολυπληθείς ορχήστρες-  τώρα στη γειτονιά των αγγέλλων και των αρχαγγέλων σίγουρα θα πλαισιώσει την υπερκόσμια ορχήστρα του και θα ψάλλουν με τόσους συντρόφους συναγωνιστές ποιητές τραγουδιστές και συνεργάτες το «Άξιον Εστί» κ,λπ, και τόσα άλλα, από το ανεξάντλητο ρεπερτόριο  του.
Ίσως ζηλέψουν κάπως οι πρώτοι των μεγάλων ο Σεφέρης και ο Ελύτης γιατί στη ζυγαριά των Νόμπελ, ανήκει και στον Θεοδωράκη εξίσου.
Ας αφήσομε τον εθνάρχη μας Βενιζέλο, αυτός είναι ο μεγάλος συγγενής μας αλλά ο Καραμανλής; Μόνο ο Μίκης μες στο σκοτάδι της δικτατορίας ενάντια στην στενή αριστερή ιδεολογία και τις κομματικές ιδεοληψίες, κόντρα στο συναίσθημα είδε την λύση και κατά σημαντικό τρόπο επέβαλλε ως νέο εθνάρχη και τον Κ. Καραμανλή.
Στο βιβλίο του «τελευταίος πειρασμός» ο Καζαντζάκης τελειώνει με τον Χριστό στον σταυρό και την φράση του «τετέλεσται» και ήταν σαν ν’ άρχιζαν όλα.. Σταυραναστάσιμος θάνατος ;
Επειδή ήδη ο Μ. Θ τιμάται και ως ο μεγάλος πατριώτης με την υποθήκη και της διαθήκης του η «Ενότητα των Ελλήνων» οι αναλυτές και ερμηνευτές θα φθάσουν στο Πλάτωνα και τον Σωκράτη που δεν μπορεί παρά και αυτοί να τον χαιρετίσουν ως τον γνήσιο πατριώτη που συνέβαλλε να διαχωρίζομε  την πατριδοκαπηλία της εθνικοφροσύνης των αγραμμάτων εξουσιαστών αφού για τον Θεοδωράκη με ανιδιοτέλεια και ιδεαλισμό ο αγώνας του ήταν «Μητρός τε και πατρός τε και  και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον και αγιότερον  εστί η πατρίς και εν μείζονι μοίρα παρά θεών και ανθρώπων»
(από το άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας του Οδυσσέα Ελύτη)
Κείνοι που πράξαν το κακό τους πήρε μαύρο σύννεφο
Μα κείνος που τ ’αντίκρυσε, στους δρόμους τ’ ουρανού
Ανεβαίνει τώρα μοναχός κι ολόλαμπρος
Ο κόσμος όλος είναι αληθινά μεγάλος
Σύντροφοι καλοί σύντροφοι μου, εδώ η ζωή αρχίζει
Αγιάζι ουράνιας ομορφιάς γυαλίζει στα μαλλιά του 
Μακριά χτυπούν καμπάνες από κρύσταλλο
Αύριο, αύριο, αύριο το Πάσχα του Θεού.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Το Παράρτημα Χανίων της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ), με θλίψη αλλά και υπερηφάνεια και συγκίνηση, αποχαιρετά τον συναγωνιστή Αντιστασιακό ΕΑΜίτη Μίκη Θεοδωράκη, που με τους αγώνες του και το τεράστιο και μεγαλειώδες καλλιτεχνικό -πολιτιστικό του έργο τραγούδησε τους καημούς και τα οράματα του λαού μας για μια ζωή χωρίς καταπίεση και αδικία. Ήταν δημιουργός της μαχόμενης τέχνης στη μουσική, με έργο που πήγαζε από το λαό και τους αγώνες του, από τους οποίους ο ίδιος εμπνέονταν και με τους οποίους ζυμωνόταν συμμετέχοντας ενεργά. Έργο που έδινε μεγάλη δύναμη στον αγωνιζόμενο λαό.
Ο Μ. Θεοδωράκης από 17 μόλις χρονών οργανώθηκε στο ΕΑΜ και λίγο μετά στο ΚΚΕ, παίρνοντας μέρος στην Εθνική Αντίσταση. Τον ηρωικό Δεκέμβρη του '44 πολέμησε στη μάχη της Αθήνας, το λαό της οποίας έπνιξαν στο αίμα οι ντόπιοι αστοί και οι Άγγλοι σύμμαχοί τους. Μετά την ήττα του Δημοκρατικού Στρατού μοιράστηκε με τους συντρόφους του τις άγριες διώξεις του αστικού κράτους που τον εξόρισε αρχικά στην Ικαρία και στη συνέχεια στη μαρτυρική Μακρόνησο, όπου βασανίστηκε άγρια.
Σ' όλη του τη ζωή τίμησε την Αντίσταση και τους αγωνιστές της στους οποίους ανήκε και ο ίδιος, στηρίζοντας με πολλούς τρόπους το έργο της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ, αλλά και το Σπίτι του Αγωνιστή στο οποίο υπήρξε συνιδρυτικό μέλος και πρόεδρός του, συνεισφέροντας στο σημαντικό έργο του Ιδρύματος για την στήριξη και περίθαλψη των ηλικιωμένων αγωνιστών.
Ο συναγωνιστής και σύντροφος Μίκης Θεοδωράκης θα μένει στις καρδιές μας για πάντα και θα συντροφεύει με το έργο του τις νέες γενιές δίνοντας δύναμη στους νέους αγώνες μέχρι τα οράματα μας να γίνουν πραγματικότητα.
Οι Χανιώτες αντιστασιακοί, οι απόγονοι και οι φίλοι της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης σε περιμένουμε στον Γαλατά Χανίων να σε τιμήσουμε όπως αρμόζει σε ένα γνήσιο τέκνο του λαού της χώρας, έναν αγωνιστή της Εθνικής Αντίστασης, έναν μεγάλο δημιουργό!
Αιώνια η μνήμη σου Μίκη Θεοδωράκη. Θα σε θυμόμαστε και θα εμπνεόμαστε από το μεγάλο καλλιτεχνικό έργο που μας κληρονομείς, την κοινωνική και αγωνιστική σου προσφορά στο λαό και στη νεολαία μας.
Καλό σου ταξίδι
Το Παράρτημα Χανίων της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στους οικείους σου.
Το Δ.Σ του παραρτήματος Χανίων της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης
Τίμησε την ΕΑΜική Αντίσταση ενάντια στους φασίστες κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους στην οποία πήρε δραστήρια μέρος αλλά και τους αγώνες του Ελληνικού λαού για την Ελευθερία, τη Δημοκρατία και τα κοινωνικά -λαϊκά δικαιώματα και έκανε γνωστούς στα πέρατα του κόσμου αυτούς τους αγώνες, στηρίζοντας τους μέσα από το ανεπανάληπτο έργο του αλλά και με την πολύμορφη δική του αγωνιστική δράση.

ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ (μέρος Ι)

Αν και όπως λένε οι παλαιότεροι πάντα προεκλογικά περνούσαν διαλεχτά ονόματα από την Κίσαμο εντούτοις αποδεδειγμένα τα πολιτικά "ονόματα" στην Κίσαμο τα έφερε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ο μακαριστός Ειρηναίος. 
Ξεκινώντας από τα παλιά και καταλήγοντας στα νεότερα. 
Στο αρχείο μου δεν υπάρχει καμιά φώτο του Ελευθέριου Βενιζέλου που ερχόταν τακτικότατα στην Κίσαμο, όπως έμαθα, μάλιστα διανυκτέρευε αρκετές φορές στα Τοπόλια στου Μαρκαντώνη, στον Πλάτανο στου Κατζουράκη, και στην βίλα της Ξαγοράρη.
Υπάρχει όμως η παρακάτω φωτογραφία από την επίσκεψη του Πλαστήρα το 1930 συνοδευόμενος από την Έλενα Βενιζέλου στα Τοπόλια. Μαρκαντώνης, Περιστεράς Παπακωνσταντίνου και πολλοί άλλοι που δεν αναγνωρίζονται πλέον δίπλα από τον Πλαστήρα.
1938 η πόλη της Κισάμου υποδέχεται τον υπασπιστή του Μεταξά και υπουργό Αεροπορίας κ. Χαράλαμπο Ποταμιάνο που τιμά μερικούς Καστελλιανούς που τον έσωσαν από βέβαιο θάνατο.
Ο Σοφοκλής Βενιζέλος πολλές φορές πέρασε από την Κίσαμο συνοδευόμενος από τις τότε αρχές της πόλης, μάλιστα ερχόταν και όταν είχε ελεύθερη ώρα αφού η φιλία του με τους Ξηρουχάκηδες ήταν και είναι γνωστή.  
1948, 1952 οι φωτογραφίες από την επίσκεψη του και στην τελευταία συνοδευόμενος από τον Πολυχρόνη Πολυχρονίδη (δεξιά  προτελευταίος) μαζί και οι Κατάκης, Ξηρουχάκης Γ. (δήμαρχος Κισάμου) Κατσικανδαράκης Αντώνης, Αννουσάκης Γιάννης, οι αδελφοί Τσουρή κλπ.
Επίσκεψη του Π. Πολυχρονίδη στην Κίσαμο σαν υπουργός δικαιοσύνης το 1964 η επόμενη φώτο, και στο καλωσόρισμα ο Μακαριστός Ειρηναίος και οι αρχές της πόλης Λυγιδάκης (Δήμαρχος) Σαββάκης, Ψωματάκης, Τσουρής, Κοκκινάκης Τσικαλάκης διακρίνονται.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Μέσα από τις σελίδες μου έχω κάνει πάντα τα καλύτερα σχόλια για την "τοπική" αστυνομία δίνοντας πολλά συγχαρητήρια στην διαλεύκανση σχεδόν όλων των υποθέσεων που μας απασχόλησαν τον τελευταίο καιρό. Φυσικά υπάρχουν και κάποια θεματάκια που θα μπορούσε να τα λύσει αλλά για διάφορους λόγους τα αφήνει...ακόμα άλυτα.  Ένα από αυτά είναι το παράνομα παρκάρισμα ειδικά στα στενοσόκακα του Καστελιού και ειδικά στην πλατεία Τζανακάκη που μαζεύονται, σαν να τα τραβά μαγνήτης, όλα τα φορτηγά καθημερινά του νομού.
 Μισή ώρα κορνάρει το φορτηγό επειδή ο άλλος έχει παρκάρει πάνω στο πεζοδρόμιο αλλά κλείνοντας και τον δρόμο.... βλέπεις προέχει να κάνει την δουλειά του.

Το καινούργιο βέβαια στην περίπτωση μας είναι ότι τα βλέπουν αυτά οι ξένοι, οι φιλοξενούμενοι μας οι περασιάρηδες και κάνουν ακριβώς τα ίδια (Γαλλικές πινακίδες)... κορόιδα είναι να το πάνε στο χώρο στάθμευσης .. εδώ και όπου βρούνε και αυτοί. Εδώ λοιπόν σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις ας κάνει αυτό που πρέπει η αστυνομία ώστε να μην γίνει συνήθεια...αν και μάλλον έχει γίνει τόσα χρόνια με την ανέχεια μας.

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΑΣ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΚΗ

Παρών στην κηδεία του μεγάλου Έλληνα μουσικοσυνθέτη θα είναι ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός. Σε συνεδρίασή του, την Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2021, το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου αποφάσισε ομόφωνα να τιμήσει τον Μίκη Θεοδωράκη ο οποίος έφυγε από την ζωή την περασμένη εβδομάδα, όπως παρακάτω:
Να δοθεί το όνομά του σε κεντρικό δρόμο του Ηρακλείου
Να ακούγεται η μουσική του από τα μεγάφωνα της πόλεως, καθ΄ όλη την διάρκεια της Πέμπτης 9ης Σεπτεμβρίου, ημέρα της κηδείας του.
 
Εν αναμονή λοιπόν και του δικού μας ψηφίσματος που πήραν με τηλεδιάσκεψη οι δημοτικοί σύμβουλοι Κισάμου, στο δημοτικό συμβούλιο της Τρίτης.
Να μην ξεχάσουν ότι σύσσωμη η περιοχή μας και ιδιαίτερα ο Κάμπος διεκδικούν (δεν χωρά αμφιβολία) σαν τόπο καταγωγής του τα Μπερπαθιανά, όπου υπάρχει ακόμα το σπίτι του πατέρα του.
Ας ελπίσουμε ότι θα δούμε και εμείς μεταξύ των άλλων και μια ονομασία ενός δρόμου με το όνομα του, αν και για αυτό το θέμα έχουμε αφήσει πάρα πολλούς παραπονούμενους.

ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΗ

Έχοντας ταξιδέψει με την μουσική του σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Οικουμένης, ο Μίκης Θεοδωράκης, την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021, θα αναχωρήσει για το “τελευταίο ταξίδι” με προορισμό τα Χανιά.
Ο “Ουρανομήκης” Μίκης, όπως εύστοχα “βάφτισε” τον Θεοδωράκη ο εκ των ιδρυτών της ΑΝΕΚ LINES μακαριστός Ειρηναίος, ευλογημένος από τις “Μούσες” μουσικός ηγέτης, φλογερός αγωνιστής, οικουμενικός εργάτης της ειρήνης και της αδελφοσύνης, μεγαλοφυής δημιουργικός “έφηβος” μέχρι τέλους, τραγουδήθηκε με πάθος όσο ελάχιστοι.
H Κοινοπραξία ΑΝΕΚ LINES – BLUE STAR FERRIES σε μία συμβολική κίνηση, τιμής ένεκεν, στον μεγάλο απόντα, δίνει την δυνατότητα σε όλους όσους αγάπησαν τον Μίκη, και μπορούν, να ταξιδέψουν δωρεάν, την Τετάρτη 8/9 από Πειραιά προς Σούδα και δωρεάν να επιστρέψουν την Πέμπτη 9/9, σε θέσεις ανάλογα με την διαθεσιμότητα.
Η Οικουμένη, η Ρωμιοσύνη, η Κρήτη, τα Χανιά αποχαιρετούν τον “Γίγαντα” με το τεράστιο έργο. Τον  “μουσικό γητευτή” των λαών που όταν άνοιγε τα πελώρια χέρια του, για να διευθύνει όπου γης, ξεσήκωνε και παρέσυρε τον κόσμο  (ακόμα και αυτούς που δεν ήξεραν την γλώσσα των τραγουδιών του)  στον δικό του μελωδικό, ερωτικό, επαναστατικό κόσμο, ως άλλος Καζαντζακικός Ζορμπάς. 
Περήφανοι ως Έλληνες για την μουσική παρακαταθήκη ενός ογκόλιθου που “πάντρεψε” αξεπέραστα το λαϊκό τραγούδι με την ποίηση και κατέδειξε σε όλο τον κόσμο ότι ελληνισμός σημαίνει πολιτισμός, αποχαιρετούμε τον Μίκη με την βεβαιότητα ότι Ναι: Αιωνία θα είναι η Μνήμη του.

ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΑΝ ΣΕ ΤΡΑΧΗΛΑ ΚΑΙ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ

Πολλά προβλήματα με την ξαφνική βροχή στα δυτικά του Δήμου μας και ιδιαίτερα σε Τράχηλα και στη Φαλάσαρνα όπου είχαμε πλημμύρες σπιτιών αλλά και ξενοδοχείων. Ειδικά στον Τράχηλα που στο σχετικό βίντεο φαίνεται ότι το παρακείμενο ρέμα δεν χωρά τα νερά.. κι ας ήταν μόλις μιας ώρας η βροχή.
Οι κάτοικοι έχουν ενημερώσει το δήμο Κισάμου για την στάθμη του νερού, και ενδεχομένως να χρειαστεί και πυροσβεστική για άντληση των υδάτων.

ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ

35 χρόνια συλλέγω φωτογραφίες των παλιών Καστελλιανών, μάλιστα σε κανένα σπίτι απ' όσα επισκέφτηκα δεν συνάντησα ποτέ ούτε ένα όχι. Όλοι μου άνοιξαν τα προσωπικά τους άλμπουμ και όλοι μου έδωσαν φωτογραφίες από τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Γέμισα πάνω από 4 σκληρούς δίσκους φωτογραφίες αξέχαστων Καστελλιανών, άλλων στην δουλειά τους, στο μαγαζί τους, σε μια στιγμή χαρά τους, σε πανηγύρια, γάμους και βαπτίσεις. 7.000-8000 φωτογραφίες μαζεμένες από όλους σχεδόν τους παλιούς Καστελλιανούς και όχι μόνο. 
Κάθε φορά που αναρτώ μια φωτογραφία με τα πρόσωπα αυτά είναι σαν να τους κάνουμε μνημόσυνο... ξαναθυμίζοντας τους, ξαναφέρνοντας στην μνήμη μας, τις ιστορίες που έλεγαν, τις παρέες που έκαναν.... αναπολώντας όλοι μας τα παλιά καλά χρόνια.
Η προσπάθεια αυτή ήταν και είναι κουραστική, φυσικά δεν τελειώνει ποτέ και ούτε υπάρχει περίπτωση να βρεθούν όλοι όσοι έζησαν από τον καιρό της πρώτης φωτογραφία ως και σήμερα μαζεμένοι σε ένα αρχείο...όμως η προσπάθεια συνεχίζεται και το αρχείο εμπλουτίζεται.
Σκοπός μου να αρχειοθετηθεί και να δοθεί δωρεάν στην μοναδική βιβλιοθήκη της πόλης ώστε αν κάποιος από τους νεότερους ψάχνει να βρει αγαπημένα του πρόσωπα στο μέλλον να έχει την δυνατότητα αυτή.
Καθημερινά μετά από κάθε παλιά φωτογραφία που αναρτώ, το τηλέφωνο μου παίρνει φωτιά... Γιάννη μπορείς να μου δώσεις μια φωτογραφία με τον κουμπάρο μου που δεν την έχω; Γιάννη στην φωτογραφία είναι ο πατέρας μου μπορείς να μου βγάλεις μια...και άλλα πολλά. 
- Όχι δεν λέμε σε κανένα... 
Βέβαια παρά τις προσπάθειες μου εδώ και 6 χρόνια δεν βρήκα πουθενά υποστήριξη στο θέμα αυτό, της αρχειοθέτησης, και δεν μιλάω για ιδιώτες που ήθελαν να βοηθήσουν την προσπάθεια,  αλλά μιλάω για τον Δήμο που έπρεπε να είχε αγκαλιάσει από την πρώτη στιγμή αυτή την προσπάθεια. Τι είναι για τον Δήμο Κισάμου 1000Ε που θα πάνε στην αρχειοθέτηση και αγορά νέων σκληρών δίσκων! Τι αξία έχει το χιλιάρικο την στιγμή που σε κάθε εκδήλωση, που αύριο δεν θα την θυμόμαστε, έχουν ξοδευτεί για λούσα 5-8000 Ε! 
Δεν χρειάζεται λοιπόν να αφήσουμε κάτι στην μνήμη των πατεράδων μας και των παππούδων μας.... δεν χρειάζεται βέβαια να χολοσκώ αν αρχειοθετηθεί το αρχείο με τους παλιούς Καστελλιανούς... αφού εδώ είναι για όποιον το χρειαστεί. Απλά ο δήμος δεν το χρειάζεται σαν πολιτιστική κληρονομιά του.
Μέρος του αρχείου βρίσκεται στην οδό Σκαλίδη αλλά και στην ομογενών Αμερικής... και το ενδιαφέρον των ανθρώπων καθημερινό, και όπως φαίνεται εκεί θα παραμείνει.

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΑΘΛΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ

Σε μία ζεστή τελετή στο Δημαρχείο Κισάμου, ο Δήμος Κισάμου βράβευσε την αθλήτρια του Ναυτικού Ομίλου Χανίων Σκυλουράκη Χριστιάννα και τους αθλητές της Θύελλας Καλαθενών,  Μοδιανάκη Άγγελο και Σημαντηράκη Σταύρο για τις διακρίσεις τους σε Παγκόσμιο και Πανελλήνιο επίπεδο αντίστοιχα.
Η βράβευση πραγματοποιήθηκε από τον Δήμαρχο Κισάμου κ. Μυλωνάκη Γιώργο και τον Αντιδήμαρχο Αθλητισμού κ. Κελαϊδή Γιάννη, οι οποίοι δήλωσαν την υπερηφάνεια τους και τον θαυμασμό τους για τις επιτυχίες των Κισαμιτών αθλητών. Τόνισαν ότι η Ελλάδα αλλά και ο κόσμος ολόκληρος, αναγνώρισε την ποιότητα και το επίπεδό τους ως αθλητές, ενώ παράλληλα επαίνεσαν το ήθος τους και την ανατροφή τους περνώντας το μήνυμα ότι δεν αρκεί να είναι κάποιος μόνο  καλός αθλητής, να κερδίζει και να κατακτά μετάλλια, αλλά να είναι επίσης αξιοπρεπής και καλός άνθρωπος. 
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στους προπονητές των αθλητών, κ. Δασκαλάκη Ελισσαίο, κ. Παπακωνσταντίνου Κώστα και κ. Καλαμαρίδη Ηλία για την αγάπη και τον ζήλο που επιδεικνύουν ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι. 
Συγχαρητήρια επίσης δόθηκαν και στις οικογένειες των νέων οι οποίες στέκονται συμπαραστάτες στον αγώνα τους.
Ακολούθησε η απονομή τιμητικών πλακετών και ευχές για δύναμη και περισσότερες επιτυχίες. 
Εκ του Δήμου.

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕ ΕΛΛΗΝΑ, ΜΙΚΗ ΜΑΣ!!

Συλλυπητήρια επιστολή του Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Γραμβούσας
 Ξεκινώντας σήμερα το μεγάλο ταξίδι της αιώνιας επιστροφής σου στον τόπο καταγωγής σου, τα Χανιά, δε μπορούμε όλοι εμείς οι συντοπίτες σου, παρά να σε υποδεχτούμε με ρίγη βαθιάς συγκίνησης και ειλικρινή δάκρυα στα μάτια.
Όντας επαναστατικός, λεοντόκαρδος & μεγαλειώδης, άφησες πίσω σου ανεξίτηλη τη σημασία της ηγετικής δύναμης που μάχεται για το έθνος.
Υπερασπίστηκες πάντοτε σθεναρά τις αρχές σου, βάζοντας τη σφραγίδα σου στην μνήμη της Αντίστασης, στην τραγική μνήμη του εμφυλίου και της εξορίας, στους αγώνες της δεκαετίας του ΄60 αλλά & του αντιδικτατορικού αγώνα. 
Ο Μίκης Θεοδωράκης, ο δικός μας Μίκης, υπερέβη  τους μεγάλους δημιουργούς, μέσα από το τεράστιο εύρος και συγχρόνως βάθος  του έργου του, δημιουργώντας, ένα προσωπικό και πλήρες μουσικό, πνευματικό και συναισθηματικό σύμπαν.
Μεγαλοφυής, εκρηκτικός συνθέτης-αγωνιστής, ξεχείλιζε πάντα από μουσική, αιώνια νιάτα, πάθος και ρομαντισμό.
Το παγκόσμια αναγνωρισμένο έργο του, χωράει κάθε έκφανση, κάθε πτυχή του ανθρώπινου ψυχισμού σε οποιονδήποτε τόπο, σε οποιαδήποτε χρόνο.
Σε ευχαριστούμε που δίδαξες σε όλους εμάς του κοινούς θνητούς, να αγαπάμε τον τόπο μας, και να αγωνιζόμαστε για τον άνθρωπο, για την ειρήνη και για το δίκιο ......
Αξίες που θα πρέπει να διαφυλάξουμε, φροντίζοντας να τις μεταλαμπαδεύσουμε ως παρακαταθήκη ζωής στις επόμενες γενιές.
Υποκλινόμαστε ταπεινά στη μεγαλειώδη προσωπικότητα σου, κρατώντας αιώνια στη μνήμη μας, όπως εσύ μας ζήτησες, τα "Μεγάλα Ανυπέρβλητα Μεγέθη".
Εσένα Μίκη μας....  
Καλό Ταξίδι...... Η Αιωνιότητα σε Υποδέχεται με Σεβασμό!!!!
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΞΗΡΟΥΧΑΚΗΣ ΞΕΝΟΦΩΝ


ΠΡΩΙΝΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Πρωινό τροχαίο στην Καμαριανή γέφυρα λόγω βροχής.... ευτυχώς βέβαια δίχως σοβαρούς τραυματισμούς αν και εκείνη την ώρα περνούσε κάποιος από την διάβαση της γέφυρας και εγκλωβίστηκε ανάμεσα στα δυο αυτοκίνητα ......  σώθηκε με λίγες εκδορές στα πόδια. Ο τραυματία μεταφέρθηκε στο Κ. Υγείας Κισάμου.

Είναι γνωστό το σημείο ότι κάθε που βρέχει λίγο η στροφή γίνεται επικίνδυνη αν έχεις και κάποια ταχύτητα. Ευτυχώς βέβαια που δεν υπήρχε περισσότερος κόσμος πάνω στην γέφυρα.
Ευκαιρία είναι να φτιαχτεί η διάβαση των πεζών στην γέφυρα που εδώ και κάμποσα χρόνια ήταν καταστραμμένη από άλλο τροχαίο.

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ

Δημοτικό συμβούλιο είχαμε χθες με αρκετά θέματα ενδιαφέροντος, ημερήσιας και προ ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν. Δυστυχώς στο θέμα των συμβουλίων ο Δήμος Κισάμου παίρνει ένα μεγάλο μηδενικό ως προς την ενημέρωση. Τα τελευταία 15 χρόνια φαίνεται ότι κάνει μια προσπάθεια να κάνει τα συμβούλια του μυστικά και μακριά από τα βλέμματα των πολιτών - δημοτών. 
Ξεκίνησαν με την αλλαγή έδρας του συμβουλίου στον Δραπανιά λόγω χώρου, προσωρινά είπαν, αλλά έγινε μόνιμο, μετά είχαμε κάποια κλειστά συμβούλια, και φτάσαμε σήμερα καιρό πανδημίας να συνεχίζουμε με τηλεδιασκέψεις και κωδικούς παρακολούθησης από τα σπίτια του καθενός. Φυσικά θα πουν ότι δεν έχουν τον χώρο να κάνουν δημοτικά συμβούλια παρουσία δημοτών... λογικό, αλλά από την άλλη μπορούν να κάνουν μαζώξεις πάνω από τον επιτρεπόμενο αριθμό σε μικρές αίθουσες ή να καλούν υπουργούς και βουλευτές στο αμφιθέατρο του Δήμου; 
5/6/2020 ενημέρωση για τον τουρισμό από τον ανθρώπους του Δήμου για υγειονομικά πρωτόκολλα 
1/2/2021 σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για το θέμα εξεύρεσης λύσης για την άρδευση της Δυτικής Κισάμου.
Έφερα δυο μικρά παραδείγματα παραπάνω, είναι πολλά περισσότερα.
Άρα δεν είναι λόγος η πανδημία, ήταν, μιας και όπως όλοι ξέρουμε και η περιφέρεια Κρήτης έχει ξεκινήσει από πέρυσι τα δια ζώσης συμβούλια εφαρμόζοντας βέβαια τα υγειονομικά πρωτόκολλα. 
Καλώ την δημοτική αρχή να ξεκινήσει και αυτή τα δια ζώσης συμβούλια και να σταματήσει την τηλεδιάσκεψη, στο αμφιθέατρο του Δήμου, και με συγκεκριμένο αριθμό επισκεπτών βάση προσκλήσεων. Τα θέματα που συζητούνται και αποφασίζουν στην συνέχεια, πρέπει να είναι γνωστά στον κόσμο και στους δημότες και μάλιστα με κάθε λεπτομέρεια ... το τελευταίο το γράφω γιατί δεν είναι δυνατόν, και το ξέρουν πολύ καλά στο δήμο, να γραφτούν τα πάντα στην διαύγεια και μετά από 4-5 μέρες που θα γίνει το κάθε συμβούλιο. Ο κόσμος δεν είναι κολλημένος πάνω από την σελίδα του Δήμου να μάθει αυτά που τον ενδιαφέρουν. 
Αυτή είναι η εικόνα που βγαίνει έξω (μάλιστα και στα ΜΜΕ) όταν κάνουν δημοτικό συμβούλιο στον Δήμο Κισάμου, ούτε η αρμόζουσα, αλλά ούτε τηρούνται ακόμα και σε αυτήν την αίθουσα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. (φώτο απο Hania news 21/4/21).
Η σκέψη που υπήρχε πριν κάμποσο καιρό για την δημιουργία δημοτικής αίθουσας στις παλιές δημοτικές τουαλέτες της πλατείας Τζανακάκη υπάρχει ακόμα; Είναι ίσως η καλύτερη λύση ώστε να έχουμε σε κάμποσα χρόνια και ένα έργο μέσα στην πόλη (Δημοτική αίθουσα συμβουλίων και βιβλιοθήκη ήταν στο πρόγραμμα).
Για σκεφτείτε το.

Υ.Σ τι έγινε και τι συζητήθηκε χθες στις δυο πολύ επίκαιρες ερωτήσεις των κ. Σταθάκη και κ. Φραγκιουδάκη για τον ΒΟΑΚ; Ξέρουμε; Θα βγει δελτίο τύπου; 

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Έκλεισε ένα οκτάμηνο αυτή η κατάσταση ( 14 μήνες απ όταν υπογράφτηκε η σύμβαση) στον μοναδικό χώρο άθλησης στην Κίσαμο, μάλιστα με τα δυο σωματεία της πόλης ΑΟΚ και Θύελλα, που τον χρησιμοποιούν να έχουν αρχίσει ήδη τις προπονήσεις τους. Δημοτικό στάδιο Κισάμου.

Φυσικά η καθυστέρηση είναι πάντα στο πρόγραμμα σε τέτοια έργα, αλλά το πράγμα έχει παραγίνει... αν σκεφτεί κανείς ότι θα πρέπει να το παραδώσουν όπως το βρήκαν... με ολοκαίνουργιο το ταρτάν. Ας ελπίσουμε οτι θα κάνουν πράξη την υπόσχεση τους... αν και με τόσα φορτηγά καθημερνά πάνω στο ταρτάν δεν το πιστεύω.