Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Σάββατο 14 Απριλίου 2018

ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

"Το Σάββατο 14 Απριλίου θα γίνει η καθιερωμένη Λαμπαδηδρομία προς τιμήν του Μακαριστού Μητροπολίτη Κισάμου & Σελίνου κ.κ.Ειρηναίου*, η οποία θα ξεκινήσει στις 15:30μ.μ., από την Κίσαμο θα διασχίσει την εθνική οδό (ΒΟΑΚ) μέχρι την Τ.Κ. Καληδωνίας και εν συνέχεια μέσω της παλαιάς εθνικής οδού, αφού κάνει μια στάση στο Δημαρχείο Πλατανιά, όπου θα γίνει σε  μια μικρή λιτή τελετή, θα καταλήξει στην Πλατεία Αγοράς, όπου θα ανάψει ο Βωμός και θα γίνει η  Επίσημη Έναρξη των αγώνων."
Για όσους δεν το ξέρουν μιας και φέτος τα πράγματα είναι πολύ κρυψίνους.... Πάντως για να λέμε το στραβού το δίκιο όλη την ευθύνη την έχει η επιτροπή του Μαραθωνίου Κρήτης, που έχει ξεχάσει την σπουδαιότητα του ονόματος* που λανσάρει. Ας ελπίσουμε οτι του χρόνου τα πράγματα θα είναι καλύτερα .... 
Ούτε μια ανακοίνωση.... Εύγε.

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΛΑΙΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

Θετικές προοπτικές  για ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Το ενδιαφέρον των ξένων επισκεπτών για να γνωρίσουν τον τοπικό πολιτισμό, την ιστορία και τη γαστρονομία αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο, ενώ όπως καταδεικνύουν τα συμπεράσματα σχετικών ερευνών η Κρήτη θα μπορούσε να επενδύσει στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού αφενός για να επεκτείνει την τουριστική σεζόν και αφετέρου για να προσελκύσει πιο εύρωστους οικονομικά επισκέπτες.
Οι παραπάνω επισημάνσεις έγιναν, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της ημερίδας με θέμα τον «ελαιοτουρι¬σμό» που διοργάνωσαν ο Δήμος Πλατανιά και ο ΣΕΔΗΚ σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Τουριστικών Γραφείων Δ. Κρήτης, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βατολάκκου, το Τσιράκειο Ίδρυμα, το Βοτανικό Πάρκο και άλλους τοπικούς συλλογικούς και ιδιωτικούς φορείς.
Στο πλαίσιο της ημερίδας πραγματοποιήθηκε αρχικά επίσκεψη στην Υψωμένη Ελιά Βατολάκκου όπου υποδέχθηκε το κοινό ο δήμαρχος Πλατανιά Γ Μαλανδράκης και μίλησε για το ιστορικό της ελιάς ο Γιάννης Γαλβανικής.
Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το Μουσείο Ελιάς και Ελαιολάδου Δερμιτζάκη στον Βατόλακκο όπου ξεναγήθηκαν από την Ελ. Δερμιτζάκη, ενώ ακολούθησε επίσκεψη στο Οινοποιείο Μανουσάκη. Ακολούθησαν ομιλίες στην αίθουσα «Ιουλιανός Τσιράκης» στον Σκηνέ και η εκδήλωση έληξε με επίσκεψη  στο «Βοτανικό Πάρκο» όπου μετά από  καλωσόρισμα του Ιδιοκτήτη κ. Μαρινακη, ακολούθησε  συζήτηση και γευσιγνωσία ελαιοεδεσματων. 
Με αφορμή ......

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΩΦΕΙΛΟΜΕΝΟΥΣ ΤΕΒΑ

Στις 12 Απριλίου 2018  πραγματοποιήθηκε ημερίδα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Κισάμου στα πλαίσια των συνοδευτικών μέτρων του προγράμματος των ΤΕΒΑ με θέμα "Ανάλυση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και Σύνταξη Οικογενειακού Προϋπολογισμού" με εισηγήτρια την Αγγελάκη Αντιγόνη, Οικονομολόγος- Λογίστρια και "Κοινωνικές Επιπτώσεις Οικονομικής Κρίσης στην Οικογένεια και Οικογενειακός Προϋπολογισμός" με Εισηγήτρια την Ανυφαντάκη Αναστασία, Κοινωνική Λειτουργός –Συστημική-Οικογενειακή.  
Στην Ημερίδα χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Γλαμπεδάκης Βασίλειος, εντεταλμένος σύμβουλος υπεύθυνος σε θέματα Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Κισάμου. Στην ημερίδα παραβρέθηκαν η Αντιδήμαρχος Πατερομιχελάκη Αικατερίνη, η κα Μπαλάσκα Κωνσταντίνα Ψυχολόγος του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Κισάμου καθώς και τα μέλη της επιτροπής των ΤΕΒΑ  Μαρακάκη Βίκυ και η Γρηγοριάδη Καλλιόπη Κοινωνική Λειτουργός του Προγράμματος "Βοήθεια στο Σπίτι" του Δήμου Κισάμου.

Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

ΕΦΤΑΣΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΕΡΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΒΟΥΣΑΣ

Πρωτοεμφανίστηκε στα ελληνικά ύδατα το φθινόπωρο του 2015 στην Ρόδο, προερχόμενο από την Ερυθρά θάλασσα μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Για αυτό και εντάσσεται στην κατηγορία «λεσεψιανός μετανάστης», ορολογία που προκύπτει από τον Γάλλο Φερδινάνδο ντε Λεσέψ, τον μηχανικό που κατασκεύασε τη Διώρυγα του Σουέζ, ή αλλιώς τη δίοδο που επέτρεψε σε πολλά είδη του ζωικού βασιλείου που ζούσαν στην Ερυθρά και στον Ινδικό να «κατακτήσουν» τη Μεσόγειο.
Τα μεγάλα του πτερύγια διαθέτουν ένα από τα ισχυρότερα δηλητήρια στη φύση, το οποίο μπορεί να προκαλέσει ακόμα και θάνατο στον άνθρωπο, επιδρώντας στο καρδιαγγειακό και νευρομυϊκό σύστημα.
Το μέγεθός του κυμαίνεται από 15 έως 35 εκατοστά και συγγενεύει με τη δικιά μας σκορπίνα, καθώς ανήκει στην ίδια οικογένεια, τις Σκορπινίδες.

ΓΙΝΕ Η ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ

Κυριακή 29 Απριλίου, η μεγαλύτερη ταυτόχρονη εθελοντική δράση της Χώρας! Με κεντρικό σύνθημα «Γίνε η αλλαγή που περιμένεις», την Κυριακή 29 Απριλίου 2018, χιλιάδες εθελοντές από όλα τα μήκη και πλάτη της Ελλάδας θα συντονιστούν στο Let’s do it Greece 2018!
Ας συντονιστούν λοιπόν όλοι οι σύλλογοι και οι φορείς της περιοχής μας, που θα αναλάβουν δράσεις στις 29 Απριλίου και ας το ανακοινώσουν ολίγον νωρίτερα... ίσως φέτος βρεθούν περισσότεροι εθελοντές (που αγαπούν αυτόν τον τόπο και τον θέλουν καθαρό). Ήδη πρόσεξα οτι ο Πλάτανος έχει ξεκινήσει και προτείνει....ας ελπίσουμε οτι θα γίνει αυτό παντού στην Κίσαμο απο το μικρότερο ως το μεγαλύτερο χωριό. Ας δείξουμε οτι μια Κυριακή μπορούμε να την αφιερώνουμε για να ομορφύνουμε τον τόπο που ζούμε, και αναπνέουμε..... και αν δεν το κάνουμε για μας ας το κάνουμε για τα παιδιά μας.

ΠΟΙΟΙ ΩΣ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Σταθάκης -Μυλωνάκης- η Λαϊκή Συσπείρωση Κισάμου και φυσικά ένας νέος -παλιός συνδυασμός, με ή υπό την επίβλεψη του Κώστα Κουκουράκη. Αυτοί είναι οι σίγουροι, οι άλλοι (σιγά να μην υπάρξουν άλλοι) θα περιμένουν να δουν αν τους παίρνει και με ποιο εκλογικό νόμο θα πάμε.
- Βέβαια ενώ είχαν πει ότι θα πάνε με απλή  αναλογική, οι δήμαρχοι άρχισαν να αντιδρούν και μάλλον θα πάμε, σε αναλογική με πλαφόν από 2 έως 8%  (σ.σ. θα είναι αντιστρόφως ανάλογο με τον αριθμό των δημοτικών συμβούλων, δηλαδή, χαμηλό στους μεγάλους δήμους και υψηλό στους μικρούς) για την είσοδο ενός συνδυασμού στο δημοτικό συμβούλιο.
Με απλά λόγια εμείς σαν μικρός δήμος βλέπω να χρειάζεται κάποιος συνδυασμός για να εκλεγεί πάνω από το 3-4%. Στις τελευταίες εκλογές δεν ψήφισαν ούτε 10.000 δημότες (9.342 απο τους 13.000 εγγεγραμμένους) που με απλά λόγια για εκλεγεί κάποιος θα χρειάζεται πάνω από 270 έως 350 ψήφους. (Η Λαϊκή συσπείρωση με τον Σοφοκλή Τσουρουνάκη είχε πάρει 215 ψήφους ποσοστό 2.3% και δεν είχε εκπροσώπηση στο Δ.Σ)
Τέλος ότι κουβεντιάζεται για αλλαγή ορίου θητείας, πόσες τετραετίες ή πενταετίες θα μπορεί κάποιος να εκλέγεται, αυτά είναι διαπραγματεύσιμα χαρτιά και τίποτα δεν είναι σίγουρο, κουβέντα να γίνεται.....
Το σίγουρο είναι οτι έχουμε μπει σε προεκλογική περίοδο και αυτό το καταλάβαμε και με τις δηλώσεις του νυν Δημάρχου κ. Σταθάκη, αλλά και με τις τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης, μείζονος κ. Μυλωνάκης αλλά και ελάσσονος με τον Κώστα Κουκουράκη, μιας και ο αρχηγός της ελάσσονος κ. Αννουσάκης δήλωσε οτι δεν θα ασχοληθεί πλέον με τα κοινά.
 Πρόβλεψη θα κάνω οτι θα ηγηθούν τους συνδυασμούς στις επόμενες εκλογές οι Σταθάκης-Μυλωνάκης-Τσουρουνάκης -και στον ΣΥΡΙΖΑ ψάχνουν να βρουν τον καλύτερο, ο Κώστας είναι μακράν ο καλυτερότερος αλλά ίσως δεν δεχτεί...
Για να δούμε....

ΠΟΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΑ

Η ανομβρία συνεχίζεται …
Η περίοδος επικονίασης στην ελιά, που διαρκεί περίπου 4-8 ημέρες, είναι η πιο κρίσιμη περίοδος για την καρπόδεση. Επηρεάζεται από τη θερμοκρασία, την υγρασία του εδάφους και της ατμόσφαιρας, τη θρεπτική κατάσταση και ποιότητα των ανθέων, κλπ.
Φέτος, η ανθοφορία τόσο στην "Κορωνέϊκη" όσο και στη "Τσουνάτη" είναι καλή. Ωστόσο, οι περιορισμένες βροχοπτώσεις σε συνδυασμό και με τις σχετικά υψηλές θερμοκρασίες και τους νότιους ανέμους δεν εξασφαλίζουν στις όψιμες περιοχές επαρκή υγρασία στο έδαφος των ελαιώνων για να εξασφαλισθεί καλή άνθηση και καρπόδεση. Σύμφωνα με τις προβλέψεις για τις επόμενες ημέρες δεν αναμένονται βροχές και σε κάποιες περιοχές η θερμοκρασία θα ξεπεράσει τους 28 οC. Γι’ αυτό στις περιοχές που η τελευταία βροχόπτωση ήταν μικρότερη από 10 χιλιοστά και η άνθηση της ελιάς συνεχίζεται ή δεν έχει αρχίσει η καρπόδεση, θα πρέπει να γίνει άμεσα μια άρδευση με 250-300 λίτρα νερό για κάθε δένδρο σε μία ή δύο δόσεις, ανάλογα με την σύσταση του εδάφους, για να μετριασθούν οι αρνητικές επιπτώσεις στην άνθηση-καρπόδεση από την ανομβρία. Η άρδευση αυτή, εκτός του ότι θα διατηρήσει την υγρασία του εδάφους και θα τροφοδοτεί τα φύλλα και τα άνθη με νερό, μειώνοντας τον κίνδυνο αφυδάτωσης, θα συμβάλει και στην αύξηση της ετήσιας βλάστησης που θα φέρει την παραγωγή της επόμενης χρονιάς.
Προσοχή! Μην πλημμυρίσετε το έδαφος. Θα έχετε το αντίθετο αποτέλεσμα λόγω έκπλυσης του αζώτου, που είναι απαραίτητο για την καλή καρπόδεση!
Με δεδομένο ότι η φετινή χρονιά είναι 'ξηρή' και πρέπει να υπάρξουν περιορισμοί στη χρήση του νερού, ας ελπίσουμε ότι θα υπάρξει η έκδοση του 'Δελτίου Άρδευσης', που θα ενημερώνει τους αγρότες σε εβδομαδιαία βάση για τις ανάγκες των καλλιεργειών σε νερό, όπως γινόταν μέχρι το 2014!
Κώστας Χαρτζουλάκης

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Αν δεν γίνει άμεσα μια σύσκεψη ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν,με τους εμπλεκόμενους, προκειμένου να δοθούν βασικές κατευθύνσεις σύμφωνα με όσα ορίζει η ΕΜΠ, για το Λαφονήσι.... και το αφήσουμε πάλι στην τύχη του, τέτοιες εικόνες θα βλέπουμε καθημερινά. Το Σαββατοκύριακο είχε χίλιους τουρίστες ....... και κάμποσους μικροπωλητές. Εκτός αν εννοούν τέτοιο θωράκισμα.....τα κοπέλια.

ΜΙΚΡΟ-ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΦΥΤΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Anthemis glaberrima
Περιγράφηκε για πρώτη φορά ως Ammanthus glaberrimus από τον Αυστριακό Βοτανικό Karl Rechinger, ο οποίος το συνέλεξε από την Άγρια Γραμβούσα στις 20 Απριλίου 1942. Είναι μικρό ετήσιο φυτό που μοιάζει και μυρίζει σαν το χαμομήλι. Έχει εύκαμπτους βλαστούς 2-30 cm και πολλά άνθη διαμέτρου έως 1 cm. Ανθίζει από τον Απρίλιο έως τον Μάιο. Τα σπέρματα του ωριμάζουν τέλη Μαΐου προς αρχές Ιουνίου και το φυτό αρχίζει σιγά - σιγά να ξεραίνεται. Το φυτό Anthemis glaberrima φύεται ανάμεσα σε ασβεστούχα παραθαλάσσια βράχια, μόνο στις νησίδες Ήμερη και Άγρια Γραμβούσα της Δυτικής Κρήτης και πουθενά αλλού στον πλανήτη
Προστατεύεται από το Π.Δ.67/81, από τη Συνθήκη της Βέρνης, περιλαμβάνεται στα παραρτήματα ΙΙ* και IV της Οδηγίας των Οικοτόπων. Θεωρείται ένα από τα 50 πιο απειλούμενα φυτά της Μεσογείου σύμφωνα με την IUCN (Διεθνής Ένωση για την Προστασία της Φύσης). Κινδυνεύει με άμεση εξαφάνιση σύμφωνα με το Κόκκινο Βιβλίο των Σπάνιων και Απειλούμενων Φυτών της Ελλάδας διότι εντοπίζεται σε μικρούς πληθυσμούς που είναι ευάλωτοι σε οποιαδήποτε απειλή (π.χ. κλιματικές αλλαγές). Δεν χρησιμοποιείται από τον άνθρωπο μέχρι σήμερα και δεν γνωρίζουμε αν έχει φαρμακευτικές ιδιότητες.
Στα πλαίσια του προγράμματος CRETAPLANT, το Μικρο-Απόθεμα του φυτού ορίστηκε σε μια έκταση 45 στρεμ. στα βόρεια της νησίδας Άγρια Γραμβούσα.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

 ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΝΟΠΗΓΕΙΑ - ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ
Γράφει ο Αντρέας Μαρολαχάκης
Καμία φάση της ζωής μας δεν μπορεί να συγκριθεί με την εφηβεία. Νομίζω πως τότε έχουμε μια αποφασιστικότητα και μια ορμή, χωρίς την απαιτούμενη σοβαρότητα και περίσκεψη. Έτσι επαναστατούμε με το παραμικρό και κάνουμε πράγματα, χωρίς να λάβουμε προφυλάξεις ή να υπολογίσουμε τις πιθανές  συνέπειες. Φυσικά είναι η εποχή των πρώτων σκιρτημάτων και των Πλατωνικών (συνήθως) ερώτων. Αυτό που στη σημερινή εποχή, θεωρείται φυσιολογικό και αποδεκτό, τότε ήταν απαράδεκτο και στη κυριολεξία «ταμπού».  Τίποτα δεν ήταν χειρότερο για ένα έφηβο, (αγόρι ή κορίτσι) από το να κατηγορηθεί δικαίως ή αδίκως για κάποιο ερωτικό σκίρτημα. Αμέσως τους στοχοτοχοποιούσαν και τους έβαζαν στο περιθώριο της κοινωνικής αποδοχής. Έτσι χωρίς κανένα σοβαρό λόγο πολλά αγόρια και ιδίως κορίτσια, γινόταν βορά κουτσομπολιών, στο μικρόκοσμο της επαρχιακής κοινωνίας.  Μάλιστα υπήρχε και ένας μικρός κώδικας στο «καθωσπρεπισμού», που δήθεν υπό τύπο συμβουλών, υποδείκνυαν εμμέσως με ποιους δεν θα έπρεπε κάποιος να κάνει παρέα, αν ήθελε να θεωρείται «καλό παιδί». Πάνω σε αυτό έχω προσωπική εμπειρία, καθώς λίγο μετά την άφιξη μου στην Κίσαμο, που υπόδειξαν εμμέσως πλην σαφώς, να αποφεύγω να κάνω παρέα με ένα συγκεκριμένο κορίτσι και ένα αγόρι. Αυτό που θυμάμαι από τον εαυτό μου, είναι ότι τουλάχιστον τότε, ήμουν ατίθασος και αντιδρούσα αρνητικά σε κάθε ή τουλάχιστον στις περισσότερες συμβουλές. Με το συγκεκριμένο  αγόρι όπως και με το κορίτσι γίναμε φίλοι και η φιλία μας συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Παρ’ όλο που με αρκετούς καθηγητές είχαμε καλή σχέση, υπήρχαν κάποιοι από αυτούς, που προσπαθούσαν πάντα να βρουν κάτι εις βάρος μας και να εισηγηθούν την ανάλογη τιμωρία. Ένας από τους καθηγητές μας (πανύψηλος), ενώ όλοι τον θεωρούσαν απρόσιτο και αυστηρό, συνήθιζε να παίζει μαζί μας βόλεϊ και εκμεταλλευόμενος τα τεράστια χέρια του, πολύ εύκολα «κάρφωνε» την μπάλα στο αντίπαλο τερέν. Κάθε φορά που είχε μια επιτυχημένη βολή ........

Πέμπτη 12 Απριλίου 2018

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΙΣ "ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 2018"

Ξεκίνησαν σήμερα οι εγγραφές στα σεμινάρια που θα υλοποιηθούν στα πλαίσια της δράσης «Ημέρες Τουρισμού». Η δράση θα πραγματοποιηθεί για πρώτη χρονιά στην Κίσαμο και συγκεκριμένα στο Τσατσαρωνάκειο πολιτιστικό πολύκεντρο από τον Δήμο Κισάμου, με την υποστήριξη της Ι.Μ. Κισάμου & Σελίνου. 
Οι τρόποι εγγραφής στα σεμινάρια είναι οι εξής: 
1. Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα http://www.daysontourism.gr και πατώντας εγγραφή. Μπορείτε επίσης μέσω της σελίδας να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα των σεμιναρίων. 
2. Στην γραμματεία του Δήμου Κισάμου σε εργάσιμες ημέρες και ώρες και τηλεφωνικά στο 2822340200.
3. Επικοινωνώντας με το Κέντρο Κοινότητας Κισάμου στα τηλέφωνα 2822031989 και 2822083105 σε εργάσιμες ημέρες και ώρες. 
Υπενθυμίζουμε ότι η συμμετοχή στα σεμινάρια είναι δωρεάν και απαιτείται μόνο μια τυπική εγγραφή. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να παρακολουθήσουν ένα ή ακόμα και όλα τα σεμινάρια. Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης. 
Σημαντική σημείωση: Η εγγραφή είναι υποχρεωτική μόνο για τα σεμινάρια. Στις ομιλίες που θα πραγματοποιηθούν δεν χρειάζεται να έχει γίνει εγγραφή και η συμμετοχή είναι ελεύθερη και δωρεάν.
Οι «Ημέρες τουρισμού» διοργανώνονται από τον Δήμο Κισάμου, με την υποστήριξη της Ι.Μ. Κισάμου & Σελίνου και τελούν υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης – Περιφερειακή ενότητα Χανίων, της ένωσης ξενοδόχων Νομού Χανίων, του εμπορικού & βιομηχανικού επιμελητηρίου Χανίων, του νέου εμπορικού συλλόγου Κισάμου και της ένωσης ιδιοκτητών τουριστικών μονάδων Κισάμου. 

ΑΡΜΕΝΙΟΙ-ΑΡΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ

Κάθε νομός στην Κρήτη, έχει χωριό με το όνομα Αρμένοι.  
Τα Χανιά έχουν δυο.... το Ρέθυμνο δυο, 
το Ηράκλειο ένα και το Λασήθι ένα.
Στο Ηράκλειο υπάρχει και η εκκλησία των Αρμενίων, ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος.
Η παρουσία των Αρμενίων στη Κρήτη χρονολογείται από την εποχή των Βυζαντινών χρόνων. Είναι γνωστό ότι το 10ο αιώνα, υπήρχαν στη Μ. Ασία δυο αρμένικες στρατιωτικές αποικίες στην Πριήνη και στο Πλατανιό. Στην εκστρατεία κατά της Κρήτης το 949 μ.Χ συμμετείχαν και Αρμένιοι εγκατεστημένοι στο θέμα των Θρακίσιων. Μετα την ανάκτηση της Κρήτης από τον Νικηφόρο Φωκά, πολλοί Αρμένιοι του εκστρατευτικού σώματος εγκαταστάθηκαν στο νησί μαζί με τις οικογένειες τους αποκτώντας έτσι καινούργια πατρίδα. Στους εποικισμούς αυτούς αποδίδονται τα τοπωνύμια που συναντούμε στον Αποκόρωνα, στο Ρέθυμνο και στη Σητεία (χωριά Αρμένοι), στο Αμάρι (Αρμενιανά), στο Κίσαμο (Αρμενοχωριό), στο Μονοφάτσι (Αρμανώγεια) και ονομασίες θέσεων όπως ο Αρμενόκαμπος, το Αρμενοκαστέλλι και η Αρμενόπετρα. Το ότι η Κρήτη από τις αρχές του 14ου αιώνα είχε εμπορικές σχέσεις με την Αρμενία, αποδεικνύεται από αποφάσεις τις γενετικής Γερουσίας όπου πληροφορούμεθα ότι ο εμπορικός στόλος της Ενετίας που επέστρεφε από την Αρμενία διερχόταν από τη Κρήτη. Κατά το Νικόλαο Τωμαδακη οι πληροφορίες για τον εποικισμό των Αρμενίων στη Κρήτη είναι κυρίως δυο. Και οι δυο απαντώνται σε έγγραφα (1363) από τα οποία γίνεται γνωστή η απόφαση της Ενετίας να δεχτεί στη Κρήτη Αρμένιους από την Αρμενία και το Πόντο. Η επανάσταση που ξέσπασε στο Χάνδακα και η αιματηρή καταστολή της σε βάρος πολλών ευγενών του νησιού διευκόλυνε την εγκατάσταση των Αρμένιων στη Κρήτη αφού οι συγκρούσεις είχαν φθείρει τον αστικό πληθυσμό και είχαν εκτοπίσει από τις εργασίες τους πολλούς έμπορους και κατοίκους της πόλης. Το Αρμένης ως επώνυμο συναντάται στη Κρήτη. Πράγματι ο ενετός ιστοριογράφος Ανδρέας Κορνάρος αναφέρει την εγκατάσταση επί Νικηφόρου Φωκά, ευγενών οικογενειών της Κωνσταντινούπολης στη Κρήτη όπου και ακούγεται για πρώτη φορά το Αρμένης ως επίθετο. Την ύπαρξη Αρμένιων την ίδια εποχή στη περιοχή των Χανίων μαρτυρούν τέσσερις επιτύμβιες πλάκες με Αρμένικες επιγραφές οι οποίες κάλυπταν ισάριθμους τάφους στην είσοδο του μικρού ναού του ευαγγελιστή Λουκά του νεκροταφείου Χανίων. Οι πλάκες αυτές υπέστησαν μεγάλες φθορές από τους εισερχόμενους στο ναό πιστούς. Με τη ανακαίνιση του ναού αφαιρέθηκαν και με παρέμβαση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, βρίσκονται σήμερα στο αρχαιολογικό μουσείο Χανίων αρχειοθετημένα. Και οι τέσσερις φέρουν την απαραίτητη φράση, αυτός είναι τάφος ανάπαυσης. Επίσης από τα έγγραφα των ετών 1670- 1715, από τα αρχεία των ιεροδικών Ηρακλείου, μπορεί κάποιος να συμπεράνει, ότι η πρωτεύουσα της Κρήτης κατοικούνταν από Αρμένιους καθώς ο Ελληνικός και Ευρωπαϊκός πληθυσμός της πόλης ακολούθησε τις Ενετικές αρχές κατά την παράδοση του Χάνδακα οπότε ήρεμος από τους κατοίκους του, κατελήφθη από τους Τούρκους. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας παλιές Αρμένικες οικογένειες μετανάστευσαν στη Κρήτη από την Κων/πολη, το Ντίβρικ και το Ερεβάν. Από μαρτυρίες Αρμένιων συγγενικών προσώπων πληροφορούμεθα ότι ήδη από το 1905 υπήρχαν επτά Αρμένικες οικογένειες που ασχολούνταν με το εμπόριο καφέ και υφασμάτων. Ο κυριότερος λόγος που οι Αρμένιοι είχαν εγκατασταθεί στο Ηράκλειο ήταν η ύπαρξη της παλιάς Αρμένικης Εκκλησίας του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου (Σουρπ Γκαραμπετ). Μετα την Μικρασιατική καταστροφή βρήκαν καταφύγιο στη Κρήτη 2000 Αρμένιοι. Προέρχονταν από τη Σμύρνη, τη Μαγνησία, το Αϊβαλή, το Οδεμήσιο, τη Πέργαμο, τη Προύσα και τη Καισαρεία. Εγκαταστάθηκαν στις κυριότερες πόλεις. Εξ αυτών, το Ηράκλειο (230 οικογένειες), στο Ρέθυμνο (46 οικογένειες), στη Σητεία (24 οικογένειες) και στα Χανιά (27 οικογένειες). Στο Ηράκλειο λοιπόν –η Αρμένικη εκκλησία, αποτέλεσε πόλος συσπείρωσης των Αρμένιων- σχηματίστηκε ενοριακό συμβούλιο, αθλητική ένωση, νεολαία, λειτούργησε σχολείο με δυο Αρμένιους και έναν Έλληνα δάσκαλο, νηπιαγωγείο, βιβλιοθήκη. Στο σχολείο που λειτούργησε ως το 1946, υπήρχαν 200 μαθητές, αλλά ο αριθμός τους μειώθηκε λόγω του επαναπατρισμού μεγάλου αριθμού προσφύγων στη Σοβιετική Αρμενία. 
Πηγή Ορθόδοξη Αρμενική Εκκλησία

ΕΠΙΣΗΜΑ ΩΣ ΣΤΙς 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ...

Ο πίνακας με τα δρομολόγια που έχει δώσει στην δημοσιότητα η εταιρεία Αβλέμων Ν.Ε είναι ως και τις 15 Απριλίου... ας ελπίσουμε οτι το καράβι συνεχίζει κανονικά και σύντομα θα ανακοινωθούν και τα καλοκαιρινά δρομολόγια του.

ΧΑΝΙΑ ΚΑΙ Ryanair

Αυτό… παραπάει, κύριε Ο’ Λίρι
Ένα άρθρο του Γιώργου Γεωργακάκη
Όταν χθες, Τρίτη 10 Απριλίου 2018, έγινε γνωστό ότι η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair σταματά τις πτήσεις από Αθήνα προς Χανιά και αντίστροφα.
Αποδείχθηκε, δυστυχώς, ότι οι εκτιμήσεις μας, στηριζόμενες σε συγκεκριμένες πληροφορίες, ήταν ακριβείς.
Σήμερα, η εταιρεία, αφού έγινε γνωστό ότι σταματά και τις πτήσεις από Χανιά προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, εξέδωσε ανακοίνωση (δείτε ΕΔΩ), με την οποία ανακοίνωσε την απόφασή της, μεταξύ άλλων, να κλείσει τη βάση της στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» και να μεταφέρει στη Γερμανία, από την 1η Ιουνίου, το αεροπλάνο που θα σταθμεύει στα Χανιά έως τα τέλη του Μάη.
«Η Ryanair θα συνεχίσει τις υπηρεσίες της από Αθήνα προς Μύκονο, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη αυτό το καλοκαίρι. Όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια εσωτερικού στην Ελλάδα θα ακυρωθούν από την 1η Ιουνίου», αναφέρει, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή της η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους.
Οι λόγοι που, σύμφωνα με τη Ryanair, ελήφθη η συγκεκριμένη απόφαση επισημαίνονται στις δηλώσεις του διευθυντή Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της εταιρείας για την Ανατολική Μεσόγειο, Νίκου Λάρδη: «Δυστυχώς, οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων, στην πλειοψηφία τους, ενθαρρύνουν τα δρομολόγια μόνο το καλοκαίρι και μόνο σε διεθνείς προορισμούς, τα οποία απαιτούν λιγότερα αεροσκάφη στην Ελλάδα. Συνεπώς, δύο αεροσκάφη θα μεταφερθούν από την Ελλάδα στη Γερμανία, όπου μπορούν να επιτύχουν υψηλότερη απόδοση σε ετήσια βάση. Η Ryanair παραμένει ανοικτή σε συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς εκμετάλλευσης των αεροδρομίων για τη δημιουργία σχεδίου ανάπτυξης, το οποίο θα αφορά όλες τις αεροπορικές εταιρείες, και θα υποστηρίζει πτήσεις καθ’ όλο το έτος και θα δικαιολογεί επιπλέον αεροσκάφη με μόνιμη βάση στα ελληνικά αεροδρόμια».
Δεν χρειάζεται, θαρρώ, να κάνω… διφραγκάκια τη δήλωση – μήνυμα του στελέχους της Ryanair. Εύκολα γίνεται… αντιληπτό το μήνυμα που στέλνει η εταιρεία, άμεσα προς τη Fraport Greece και έμμεσα προς την κυβέρνηση, αποφεύγοντας, φυσικά, για άλλη μία φορά, οποιαδήποτε αναφορά στα υπαρκτά εσωτερικά προβλήματα τής Ryanair.
Αναρωτιέμαι, όμως, δοθείσας της ευκαιρίας: Ανεξάρτητα από τους λόγους (έστω όπως αυτοί αναφέρονται στην ανακοίνωση), ανεξάρτητα από το αν έχει δίκιο ή όχι η Ryanair, είναι δυνατόν η εταιρεία να αντιμετωπίζει, για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, τους πελάτες της -και στα Χανιά- σχεδόν ως… ιθαγενείς; Ρητορικό το ερώτημα. Απάντηση: Είναι, όπως η πραγματικότητα, δυστυχώς, καταδεικνύει.
Γνωρίζω τι ισχύει στο (παγκόσμιο) επιχειρείν, γνωρίζω καλά ότι, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, οι επιχειρηματικές αποφάσεις λαμβάνονται χωρίς συναισθηματισμούς και με μοναδικό γνώμονα το κέρδος, όπως γνωρίζω, ως ένα βαθμό, τον τρόπο λειτουργίας της ιρλανδικής εταιρείας χαμηλού κόστους. Όμως αυτό… παραπάει.
Η συμπεριφορά της εταιρείας είναι άκρως αντιεπαγγελματική, μη σοβαρή και δείχνει απόλυτη έλλειψη σεβασμού προς τους επιβάτες (Έλληνες και ξένους), οι οποίοι είχαν ήδη προγραμματίσει τα ταξίδια τους, είχαν κλείσει αεροπορικά εισιτήρια και είχαν πληρώσει το ανάλογο αντίτιμο.
Η Ryanair έχει το απόλυτο δικαίωμα να δραστηριοποιείται σε όποιες περιοχές κρίνει η Διοίκησή της ότι συμφέρουν την εταιρεία. Δεν έχει, όμως, ηθικά έστω, το δικαίωμα να… πετά στον κάλαθο των αχρήστων τον προγραμματισμό μιας ολόκληρης κοινωνίας και μίας επιχειρηματικής κοινότητας στο ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου. Αυτό που κάνει είναι προκλητικό, ανάλγητο και απαράδεκτο. 
Και κάποιος πρέπει να το πει στον «πολύ» κύριο Μάικλ Ο’ Λίρι, τον διευθύνοντα σύμβουλο της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Ευρώπης.

Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ ΡΟΥΠΕΛ (6/10 Απριλίου 1941) (ΕΚΘΕΣΗ ΛΟΧΑΓΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΜΙΧΑΗΛ)

-«Τα οχυρά παραδίδονται ΜΟΝΟΝ  όταν κυριευθώσιν παρά του αντιπάλου»
-«Τοιούτων διαταγών περί ανακωχής κλπ. στερούμεθα παρά των ιεραρχικώς προϊσταμένων μας αρχών»
-«Διαταγάς λαμβάνομεν και εκτελούμεν μόνον τας προερχομένας εκ των προϊσταμένων μας Αρχών»
-«Ο αγών θα συνεχιστεί πάσα δε απόπειρα προσεγγίσεως του οχυρού θα συντριβεί.»
Με αυτά τα ηρωικά λόγια απάντησε ο  Αντισυνταγματάρχης Δουράτσος Γεώργιος Διοικητής του οχυρού Ρούπελ στον Γερμανό αξιωματικό που είχε μεταβεί για να του παραδώσουν το οχυρό του Ρούπελ μετά την συνθηκολόγηση της Ελλάδος την 9-4-1941. Για την πολιορκία και την παράδοση των οχυρών του Ρούπελ έχουν γραφεί χιλιάδες σελίδες τόσο στον έντυπο όσο και στον ηλεκτρονικό τύπο από ιστορικούς, ειδικούς και άλλους. Ανάμεσα στους υπερασπιστές των οχυρών Ρούπελ ήταν και ο συμπατριώτης μας Λοχαγός Αποστολάκης Μιχαήλ (από τα Νοχιά Κισάμου)  διοικητής του Β΄ Λόχου του οχυρού του Ρούπελ, του οποίου σύντομο βιογραφικό ήδη έχω δημοσιεύσει στην τοπική εφημερίδα «Νέοι Ορίζοντες» και στον ηλεκτρονικό τύπο. (Είναι ο Αξιωματικός που κατέλαβε την ιταλική πόλη του Ρίμινι την 21-9-1945 από τους Γερμανούς)
Επέλεξα από το βιβλίο «Ρούπελ-Αναμνήσεις των πρωταγωνιστών» του Ηλία Κοτρίδη (Σέρρες 2006) να αναδημοσιεύσω την αναφορά του Λοχαγού Αποστολάκη Μιχαήλ για την πολιορκία και την παράδοση των οχυρών του Ρούπελ ο οποίος με συνοπτικό αλλά πολύ περιγραφικό τρόπο μέσα σε τρεις σελίδες μας εξιστορεί γλαφυρά τα γεγονότα που έλαβαν χώρα κατά το από 6/10 Απριλίου 1941 χρονικό διάστημα και έχουν ως εξής:
ΡΟΥΠΕΛ-ΕΚΘΕΣΙΣ ΛΟΧΑΓΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΜΙΧΑΗΛ  Διοικητού του Β΄ Λόχου  
Την 5.10 της 6ης Απριλ. 1941 ημέραν Κυριακή ήρχισε καιταιγισμός πυρών Πυροβολικού εναντίον του οχυρού. Την έναρξιν των βολών πυρ/κού ηκολούθησαν αμέσως εναέριαι επιδρομαί και εντός ώρας  ολόκληρος η περιοχή μετεβλήθη εις κόλασιν πυρός.
Ολόκληρον το οχυρόν διέθετε εντός μεν οχυρού εκτός των πολυβόλων και 1 ουλαμόν Πυροβολικού των 75 υπό τον Ανθυπολοχαγόν Γαλατσάνον  Αγγελον, 4 σωλήνες όλμων Μπραντ υπό τον Υπολοχαγόν ΠΖ Βλατούσην Δημήτριον, 5 αντιαρματικά των 37, 1 αντιαεροπορικόν των 20 χιλ. εκτός δε (εις θέσιν Κρακόρ), 2 πυροβλολαρχίαι (1 πεδινή και 1 των 6 δακτύλων).
Ευθύς μετά την εκδήλωσιν της εχθρικής ενεργείας τα πυροβόλα ήνοιξαν πυρ.
Δυστυχώς αι θέσεις των εκτός οχυρού πυροβολαρχιών ήσαν γνωσταί και μέχρι της μεσημβρίας της 1ης  ημέρας τα πυροβόλα κατεστράφησαν ολοσχερώς υπό βομβών αεροπλάνων, το δε προσωπικόν αποδεκατίσθη φονευθέντων και των Διοικητών της Πυροβολαρχίας Λοχαγού Κυριακίδου και Ανθυπολοχαγού Βλάχου.
Η έλλειψις πυροβολικού και αντιαεροπορικής αμύνης επέτρεψαν εις μεν την εχθρικήν  αεροπορίαν να κατέρχηται εις λίαν χαμηλόν ύψος πολυβολούσα και ρίπτουσα βόμβας επί των έργων του οχυρού, εις δε το εχθρικόν πυροβολικόν ακάλυπτον και ανευ ουδεμίας παρενοχλήσεως υπό πυρών αντιπυροβολικού  να αποστέλλη κατά εκατοντάδας τας οβίδας εναντίον μας. Η μετάδοσις δε πυρκαϊών εις τα δάση της επιφανείας του οχυρού  συνεπλήρωσε την εικόνα της κολάσεως. Την προπαρασκεήν ηκολούθησεν η επίθεσις αρμάτων  ακολουθουμένων υπό τμημάτων Πεζικού του εχθρού, Ευτυχώς τα αυτόματα όπλα, τα ολίγα αντιαρματικά και οι όλμοι ελειτούργησαν λίαν καλώς και ούτω άπασαι αι προσπάθειαι του εχθρού  προς κατάληψιν του οχυρού συνετρίβησαν με μεγίστας απωλείας δι’  αυτόν εις άρματα και άνδρας. Αι λυσσώδεις επιθέσεις διήρκησαν άνευ διακοπής επί τετραήμερον, χωρίς ο εχθρός να δυνηθή να κερδίση ούτε σπιθαμή εδάφους επί του οχυρού. Προσπάθειαι του εχθρού και υψώματος εξόδου, απεκρούσθησαν υπό των αντιαρματικών του Ε΄ Λόχου, καταστραφέντων των αρμάτων και αποδεκατισθέντων των ακολουθούντων τμημάτων. Τμήματα Πεζικού όμως του εχθρού κατόρθωσαν να διεισδύσουν από την μεγάλην χαράδραν μεταξύ του  οχυρού Ρούπελ και οχυρού Καρατάς και να φθάσουν εις τα νώτα του οχυρού μας. Τότε κατόπιν Δ/γής του οχυρού απέσυρα άνδρας εκ των υπηρετών των έργων και συγκροτήσας τμήμα με επικεφαλής τον Επιλοχίαν του Λόχου Κόπιτσαν Σωτήριον –ο λόχος δεν είχεν ουδένα Αξιωματικόν- εξήλθεν του οχυρού και εν συνεργασία μετ’  άλλων ομάδων ετέρων λόχων, εξολόθρευσαν τους διεισδύσαντας. Την τρίτην ημέραν της επιθέσεως ελήφθη εις τον Λόχον τηλεφωνική Διαταγή του οχυρού, κοινοποιούσα ομοίαν της ομάδος Μεραρχιών (Αντιστρατήγου Δέδε) δια της οποίας διετάσσοντο τα τμήματα να μη βάλουν κατά του εχθρού έστω και εάν προχωρεί, εφ’ όσον ο εχθρός προχωρεί μεν, δεν βάλλει εναντίον μας δε…..
Η Διαταγή αύτη αντιβαίνουσα προς την αποστολήν του Λόχου δεν εξετελέσθη, πράγμα όπερ έπραξαν και άπαντες οι Λόχοι συμφωνήσαντος και του Διοικητού του Οχυρού Αντισ/ρχου Δουράτσου Γεωργίου. Και ούτω δεν εξετελέσθη πρωτοφανής εις τα Στρατιωτικά Χρονικά Διαταγή, διατάσσουσα να μην εκτελείται πυρ επιτιθεμένου προς κατάληψιν οχυρού εχθρού. Το απόγευμα της τετάρτης ημέρας διέβη την γέφυραν της Κούλας μικρόν Στρατιωτικόν αυτοκίνητον με μεγάλην λευκή σημαίαν και εντός ολίγου ενεφανίσθη κάτωθεν του οχυρού εις την στροφήν της δημοσίας οδού πλησίον του χωρίου Προμαχώνος. Κατόπιν Δ/γής του οχυρού απεστάλη ο Ανθ/γός Δαμιανός Ιωάννης του Α΄ Λόχου προς το σταματήσαν αυτοκίνητο. Ο Ανθ/γός επανελθών ανέφερεν τηλεφωνικώς, ότι η Ελλάς  εσυνθηκολόγησε, και ήρχετο να παραλάβη το οχυρόν. Το γεγονός έπεσεν ως βόμβα επί των κεφαλών μας. Ο Διοικητής του οχυρού απήντησεν ότι το οχυρόν δεν πρόκειται να παραδοθεί και ήρχισε το διακοπέν πυρ.  Άμα τη επελευσει του σκότους τηλεφωνικαί συνδιαλέξεις μετά του Στρατηγού της ΧΙVης Μεραρχίας Υποστρατήγου Παπακωνσταντίνου και Αντιστρατήγου Δέδε μας μετέδωσε την θλιβεράν είδησιν της συνθηκολογήσεως.
Εις γενομένην συγκέντρωσιν Αξιωματικών του οχυρού απεφασίσθη ομοφώνως η μη παράδοσις του οχυρού και η συνέχισις του αγώνος, και ούτω ο αγών εσυνεχίσθη καθ’  όλην την νύκτα και μέχρι της μεσημβρίας της επομένης, οπότε οπότε καταληφθέντων των οχυρών του Μπέλες και εξαντληθέντων των βλημάτων, των όλμων, του πυροβολικού  και των φυσιγγίων πολυβόλων και τούτο, διότι 20 μέρες προ της Γερμανικής επιθέσεως αφηρέθησαν εκ του οχυρού το ήμισυ των υπαρχόντων εν γένει πυρομαχικών, και καταστραφέντων των αντιαρματικών πυροβόλων και δεδομένου ότι είχεν καταληφθεί ολόκληρος η Μακεδονία και η Θράκη, ηναγκάσθημεν να αποσυρθώμεν προς Σιδηρόκαστρον, αφ’  ου πρώτον εγένετο ο ενταφιασμός των νεκρών μας και η καταστροφή των πολυβόλων μας.   
(Υπογραφή)  Μιχαήλ Αποστολάκης
        Για την αντιγραφή
       Μανόλης Σπανουδάκης
       Γερακιανά Κισάμου

Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

ΘΑ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΣΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΖΑΡΙΟΥ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Με αφορμή τα δυσάρεστα γεγονότα που διαδραματίστηκαν τη Μεγάλη Παρασκευή μετά το πέρας του παζαριού, ο Νέος Εμπορικός Σύλλογος Κισάμου, εκφράζει την λύπη του και την αγανάκτηση του, παράλληλα καταδικάζει κάθε μορφή βίας, καθώς τέτοιες συμπεριφορές, αμαυρώνουν την εικόνα μας και δεν τιμούν ούτε εμάς, ούτε και τον τόπο μας.
Για τον λόγο αυτό ο ΝΕΣΚ καλεί να μέλη του να παραβρεθούν στην 8η Τακτική Γενική Συνέλευση η οποία θα διεξαχθεί την Κυριακή 22 Απριλίου 2018 και ώρα 11.00 π.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΝΕΣΚ ώστε να συζητηθούν τα πρόσφατα συμβάντα, να αποφασιστεί από κοινού το μέλλον του παζαριού καθώς και η συμμετοχή του ΝΕΣΚ σε επόμενη διοργάνωση.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΥΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥΣ ΤΕΒΑ

Η Ένωση Καταναλωτών Κρήτης«ΕΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ» που υλοποιεί το πρόγραμμα: «Παροχή νομικών συμβουλών και διαχείριση οικογενειακού προϋπολογισμού στους ωφελούμενους του Ε.Π. του ΤΕΒΑ της Περιφέρειας Κρήτης», στο πλαίσιο των Συνοδευτικών Μέτρων,
Σας προσκαλεί στην ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018, ώρα 12:00,στο Δήμο Κισσάμου, Αίθουσα Εκδηλώσεων Δήμου Κισσάμου, στο Δημαρχείο.Η εκδήλωση απευθύνεται στους ωφελούμενους του προγράμματος του ΤΕΒΑ, σε φορείς και επιχειρηματίες, καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
12:00 - 12:30: Υποδοχή – Εγγραφή Συμμετεχόντων
12:30 - 12:45: Χαιρετισμοί: Γλαμπεδάκης Βασίλειος – Υπεύθυνος Θεμάτων Κοινωνικής Πρόνοιας Δήμου Κισσάμου
12:45 - 13:15: ΘΕΜΑ: Ανάλυση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και Σύνταξη Οικογενειακού Προϋπολογισμού
εισηγήτρια: Αγγελάκη Αντιγόνη – Οικονομολόγος - Λογίστρια
13:15 - 13:45: ΘΕΜΑ: Κοινωνικές Επιπτώσεις Οικονομικής Κρίσης στην Οικογένεια και Οικογενειακός Προϋπολογισμός εισηγήτρια: Ανυφαντάκη Αναστασία – Κοινωνική Λειτουργός, Συστημική – Οικογενειακή
13:45 -14:30: ΘΕΜΑ: Νομική Υποστήριξη εισηγήτρια: Γιακουμάκη Γεωργία– Δικηγόρος
14:30 - 15:00: Τοποθετήσεις– Συζήτηση

ΜΙΚΡΟ-ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΦΥΤΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Γνωρίζεται οτι:
1734 διαφορετικά είδη φυτών έχουν καταγραφεί ως αυτοφυή στην Κρήτη.
10% από τα παραπάνω είναι αυτοφυή μόνο στην Κρήτη και πουθενά
αλλού στον πλανήτη (ενδημικά Κρήτης).
66 αυτοφυή φυτά της Κρήτης θεωρούνται απειλούμενα και
αναφέρονται στο Κόκκινο Βιβλίο των Σπάνιων και Απειλούμενων
Φυτών της Ελλάδας.
183 αυτοφυή φυτά της Κρήτης προστατεύονται από την Ελληνική
νομοθεσία (Προεδρικό Διάταγμα 67/81).
23 αυτοφυή φυτά της Κρήτης προστατεύονται από τη Συνθήκη της
Βέρνης.
14 φυτά της Κρήτης προστατεύονται από την Ευρωπαϊκή Οδηγία 92/43/
ΕΟΚ (Οδηγία των Οικοτόπων) και 8 από αυτά θεωρούνται πρώτης
προτεραιότητας για προστασία.
Androcymbiumrechingeri
Το Androcymbium rechingeri (φωτο) φύεται σε μικρές περιοχές στις παραλίες της Δυτικής Κρήτης (Νησίδα Ήμερη Γραμβούσα, Φαλάσαρνα, Ελαφονήσι) καιπουθενά αλλού στον πλανήτη.
Περιγράφηκε για πρώτη φορά το 1967 από τον Ελβετό βοτανικό Werner Greuter.
Είναι μικρό βολβώδες πολυετές φυτό, ύψους μόνο μέχρι 7 cm, σπάνια 10 cm, και τα φύλλα του έχουν μήκος μέχρι 15 cm. Ανθίζει από το Δεκέμβριο έως το Φεβρουάριο. Κάθε φυτό έχει περισσότερα από 4 άνθη τα οποία είναι λευκά και συνήθως με επιμήκεις μωβ λεπτές ρίγες. Τα σπέρματα ωριμάζουν μέσα στις κάψες και τα υπέργεια μέρη του φυτού ξεραίνονται τέλη Μαΐου προς αρχές Ιουνίου.
Προστατεύεται από το Π.Δ.67/81, από τη Συνθήκη της Βέρνης, περιλαμβάνεται στα παραρτήματα ΙΙ* και IV της Οδηγίας των Οικοτόπων.
Κινδυνεύει με άμεση εξαφάνιση σύμφωνα με το Κόκκινο Βιβλίο των Σπάνιων και Απειλούμενων Φυτών της Ελλάδας, διότι οι πληθυσμοί του δέχονται μεγάλες πιέσεις κυρίως από την τουριστική ανάπτυξη.
Στα πλαίσια του προγράμματος CRETAPLANT, το Μικρο - Απόθεμα του φυτού ορίστηκε σε μια έκταση 20 στρεμ. στη νησίδα Ελαφονήσι.
ΠΗΓΗ

ΤΟ ΕΙΧΑ ΑΠΩΘΗΜΕΝΟ

φωτο αρχειου
Επειδή αν γίνει κάτι στην Κίσαμο με κανένα σκυλάκι, γατάκι, προβατάκι, σκαντζόχοιρο ή βρεθεί πεθαμένο στην άκρη του δρόμου κάποιο απο αυτά, μας ορμάνε τα ΜΜΕ των Χανίων και κάποιες κυρίες πολύ φιλόζωες εξ όμορου Δήμου .... να τους πω οτι στην γέφυρα του Πλατανιά είναι σκοτωμένος ένας λύκος 3-4 μέρες τώρα, αξιοθέατο για τους τουρίστες που σταματούν και το φωτογραφίζουν. Μάλλον δεν πέρασαν απο εκεί χρονιάρες μέρες, λόγω σουβλίσματος..... 

LAFONISI..... ΤΟ ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ

Το Λαφονήσι σαφώς και χρειάζεται μια άλλη διαχείριση, σαφώς και χρειάζεται μια φύλαξη, 12 μήνες τον χρόνο. Χρειάζεται όλα αυτά που θα το αναβαθμίσουν και θα το προστατέψουν δυστυχώς από μας. 
Θεωρώ ότι όποιος δεν θέλει την άλλη διαχείριση για το Λαφονήσι, είναι εχθρός του, και του αρέσει αυτή η κατάσταση που βλέπουμε εκεί όταν το επισκεπτόμαστε.(φωτο). 
Σκουπίδια και αυτοκίνητα κάτω από τους κέδρους και δίπλα στην θάλασσα. 
Όσο γρηγορότερα εφαρμοστούν αυτά που οι δήμοι αποδέχτηκαν τόσο καλύτερο για όλους μας, αλλά και για την περιοχή που πραγματικά πιάνεται η καρδιά σου με πως έχει καταντήσει.
Φυσικά θα το ξαναπώ για άλλη μια φορά Natura και προστασία δεν χρειάζεται μόνο το Λαφονήσι αλλά και ο Μπάλος και η Ήμερη Γραμβούσα και όλες αυτές οι περιοχές που τις έχουμε κάνει σαν τα μούτρα μας και χειρότερα.

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΧΡΟΝΙΚΩΝ ΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΥΡΟΣ ΣΕ ΔΑΣΗ, ΔΑΣΙΚΕΣ ΧΟΡΤΟΛΙΒΑΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 1/2018 Πυροσβεστική Διάταξη της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Κρήτης απαγορεύεται οποιαδήποτε καύση στα δάση, τις δασικές χορτολιβαδικές και αγροτικές εκτάσεις, που βρίσκονται σε βραχώδεις και πετρώδεις περιοχές, σε πεδινά κι ανώμαλα εδάφη και λόφους της Περιφέρειας Κρήτης από 10-04-2018 έως και 31-10-2018, λόγω αυξημένης επικινδυνότητας.

ΠΑΖΑΡΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΜΠΡΟΥΣ ΛΗ


ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑΣ

Εις το ιστορικό φαράγγι των Τοπολίων, Κίσαμος, βρίσκεται το ιερό σπήλαιο της Του Θεού Σοφίας, το οποίο εορτάζει την Τρίτη του Πάσχα. Όπως μαρτυρεί η παράδοση μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης οι διασωθέντες Κρήτες πολεμιστές κατέφθασαν στο σπήλαιο αυτό, μεταφέροντας την Εικόνα της Του Θεού Σοφίας, την οποία και έκρυψαν σε μία από τις πολλές χαράδρες του μεγαλειώδους αυτού σπηλαίου. Εις τον ίδιο χώρο, επίσης, έλαβε χώρα ένα μοναδικό, εις την ανθρώπινη ιστορία ίσως, γεγονός γενναιότητας και ανδρείας της Κρητικής ψυχής. Κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας στην Κρήτη και συγκεκριμένα περί το 1660 ο τότε Επίσκοπος Κισάμου Μισαήλ Ψαρομήλιγκος έκανε την εξής, μοναδική εις την ιστορία πράξη αυτοθυσίας και γενναιότητας. Κάλεσε στο σπήλαιο αυτό τον ανιψιό του, υιό του αδελφού του, ο οποίος ηγείτο απελευθερωτικού από τον ζυγό του κατακτητή κινήματος, ορκίζοντας τον να πράξει ότι του ζητήσει. Ο αγωνιστής αυτός της ελευθερίας μη μπορώντας να διανοηθεί τι θα του ζητούσε ο Επίσκοπος θείος του δεσμεύτηκε με όρκο ότι θα πράξει ότι του ζητηθεί. Τότε λοιπόν ο θείος ζήτησε από τον επαναστάτη ανιψιό του να αποκεφαλίσει τόσο τον ίδιο, όσο και τον αδελφό του και πατέρα του ανιψιού του και να πάει τα κεφάλια τους εις τον κατακτητή, ως δήθεν απόδειξη ότι δεν κινεί επανάσταση δια να πάψουν να τον υποψιάζονται οι Ενετοί και να μπορέσει έτσι ανενόχλητος να οργανώσει το επαναστατικό κίνημα. Στην έντονη άρνηση το ανιψιού να εκτελέσει τον όρκο αυτό, ο Επίσκοπος θείος του, εις την προσπάθεια του να τον πείσει και να κάμψει την άρνηση του, τον απείλησε με εξορκισμό και, κατόπιν πολλών πιέσεων και εν μέσω τραγικών σκηνών που εξελίχτηκαν ο ανιψιός κόβει το κεφάλι τόσο του Επισκόπου θείου του Μισαήλ, ως και του ίδιου του πατέρα του, τα οποία και παρουσίασε εις τους Ενετούς κατακτητές. Κατόπιν τούτο οι Ενετοί όχι μόνον δεν τον υποψιαζόταν, αλλά τον θεωρούσαν σύμμαχο τους, με αποτέλεσμα να μπορέσει ανενόχλητος να οργανώσει το επαναστατικό κίνημα της ευρύτερης περιοχής, το οποίο συνέβαλλε εις την, μετά από λίγα χρόνια, απελευθέρωση της Κρήτης. Ορμώμενος από τα δύο αυτά γεγονότα ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, ο οποίος προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας, αναφέρθηκε εις την «αδούλωτη Κρητική ψυχή». «Σε εποχές που κάποιοι πεισματικά και  μεθοδικά ενορχηστρώνουν την υποταγή και υποδούλωση μας σε αλλότρια με την πίστη, την ιστορία μας και την παράδοση μας συστήματα και ιδεολογίες, το φωτεινό παράδειγμα τόσο των Κρητών πολεμιστών που μετέφεραν από την Βασιλεύουσα Πόλη την Εικόνα της Του Θεού Σοφίας, απόδειξη των ακατάλυτων δεσμών της Κρήτης με την Κωνσταντινούπολη, όσο και των ηρώων και μαρτύρων, Επισκόπου Μισαήλ Ψαρομήλιγκου και των συν αυτώ, τα δύο αυτά λοιπόν φωτεινά παραδείγματα, ελπίδα και φως, Άνοιξη στα βαθύτερα σκοτάδια των ψυχών και καρδιών μας. Άνοιξη, για να ανοίξει και η πόρτα της ζωής, της Ανάστασης, της καταλλαγής, της συμφιλίωσης, της ελπίδας. Άνοιξη του παρόντος, μα κυρίως του μέλλοντος του Γένους και της Φυλής μας», κατέληξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, ευχόμενος εις τους πολυπληθές προσκυνητές όπως η καθημερινότητα όλων μας μεταμορφωθεί σε ένα αέναο «Χριστός Ανέστη»!