Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017

ΚΑΛΛΙΘΕΑ - ΚΙΣΣΑΜΙΚΟΣ 2-0

Σφαλιάρα πρώτου μεγέθους... και απο την 10η θέση στην 13η με κατεβασμένο το κεφάλι.
41΄ Ο Μαρτίνεθ πέρασε όποιον βρήκε μπροστά του αλλά με πλασέ έστειλε την μπάλα άουτ.
45'. Ο Σταυριανός αποκρούει σε κόρνερ το σουτ εντός περιοχής του Θέου, που πήρε την πάσα του Κίκε
71' ΓΚΟΛ για την Καλλιθέα. Σέντρα του Μπέλη ο Ουόρντεν γύρισε προς την εστία και με σουτ έστειλε την μπάλα στα δίχτυα.
87' 2-0 για την Καλλιθέα με τον Σταματάκο, που συνεργάστηκε με τον Κρεββατά και "νίκησε" τον Λαζαρίδη

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ

Γενική συνέλευση και εκλογές θα έχουμε στον Νέο Εμπορικό Σύλλογο Κισάμου λίαν συντόμως. Ας ετοιμάζονται λοιπόν οι μνηστήρες μιας και ο νυν πρόεδρος, κ. Αννουσάκης δεν θα είναι υποψήφιος και σταματάει και αυτός και η ομάδα που τον πρωτοξεκίνησαν. 
Να μια καλή λοιπόν περίπτωση να δούμε αν τα νέα πρόσωπα που θα πάρουν τον σύλλογο θα έχουν την όρεξη και την δύναμη να κάνουν και αυτά έργο. 
12 Μαρτίου η Γενική συνέλευση και μετά από μια βδομάδα οι εκλογές αν δεν αλλάξει κάτι.

ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Της Αρετής Καμηλάκη (τρίτη δημοσιευση)
Το πλέον διαδεδομένο όργανο στην επαρχία Κισάμου είναι χωρίς αμφιβολία το βιολί. Ακολουθείται από ένα ή δύο λαούτα και πλέον στις μέρες μας και κιθάρα. Παλαιότερα η καθαρά παραδοσιακή ζυγιά της περιοχής αποτελούνταν από βιολί και λαούτο. Το παρελθόν πιστοποιεί πως το βιολί κατείχε κυρίαρχη θέση στην περιοχή χωρίς όμως αυτό να αναιρεί την ύπαρξη και άλλων οργάνων που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ζυγιά. Μπορεί ηχογραφήσεις να μη διασώθηκαν, κυρίως από φωτογραφίες εποχής και ιδιαίτερα από βιβλιογραφικές καταγραφές που αφορούν μαρτυρίες αρχαιότερων και καταγεγραμμένες βιογραφίες μουσικών μπορεί κανείς να εντοπίσει ποια ήταν εκείνα τα όργανα που συμβίωναν με το βιολί στην εν λόγω περιοχή και ποιος τελικά ο ρόλος τους σε σχέση με αυτό.
Αρχικά εντοπίζουμε την ύπαρξη λύρας η οποία βέβαια υφίσταται και σήμερα σε μικρότερο όμως ποσοστό απ΄ ότι το βιολί. Από τη βιβλιογραφία εντοπίζουμε την ύπαρξη 6 λυράρηδων που έδρασαν στην περιοχή:
1. Καντέρης Γεώργιος ή Καντεράκης ή Καραμπουρνιώτης 1877-1963
2. Νίκος Κατσούλης ή Κουφιανός 1877-1947
3. Μαυροδημητράκης Νικηφόρος 1868-1945
4. Ξανθουδάκης Δημήτρης ή Αλεξανδρινός 1887-1942
5. Σκουλούδης Ιωσήφ 1917-2003
6. Τσουρλάκης Ιωάννης 1872-1961
Άλλα όργανα τα οποία εντοπίζονται είναι το κλαρίνο. Καταγεγραμμένους βρίσκουμε μόνο έναν τον Γλαμπεδάκη Ονούφριο (1909-1988) τον Κωστή Γλεντουσάκη (1886-1979), τον Τωμαδάκη Γ. αλλά μαρτυρίες πιστοποιούν την ύπαρξη και του Σαριδάκη Ευτύχη (1905-1968).
Ένα άλλο θα μπορούσαμε να πούμε μουσικό όργανο ήταν η μουγκρινάρα. Πρώτη φορά μας ανέφερε για αυτό το όργανο ο δάσκαλός μου Μιχάλης Κουνέλης. Το περιέγραφε σχηματικά σαν μια στάμνα η οποία είχε τρύπα από κάτω με σκοπό να χωρούν να μπαίνουν τα χέρια του εκτελεστή βρεγμένα και να τραβούν ένα βούρλο το οποίο κρεμόταν από την κορυφή. Με τον τρόπο αυτόν δημιουργούνταν ήχοι. Στο βιβλίο του Αθ. Δεικτάκη «Χανιώτες Λαϊκοί Μουσικοί που δεν υπάρχουν πια ο Κουνέλης έχει ζωγραφίσει σχηματικά κ έχει περιγράψει τη μουγκρινάρα ως εξής:
«Καπάκι στη στάμνα βάζουμε ένα κομμάτι δέρμα γερό και όχι πολύ παχύ. Στη μέση του βάζομε ένα βούρλο χλωρό και περνά από κάτω μέχρι έξω. Η στάμνα από κάτω είναι τρύπια ίσα που να χωρούν τα χέρια μας να μπαίνουν και να βγαίνουν βρεγμένα τραβώντας το βούρλο. Από τα βαθιά της στάμνας μέχρι έξω, τρίβοντας το βούρλο,βγάζει τη φωνή και τους ήχους». Ο Δεικτάκης στο ίδιο κεφάλαιο αναφέρει πως τη μουγκρινάρα τη χρησιμοποιούσαν σε κάποια μέρη ως μουσικό όργανο ενώ σε κάποια άλλα κυρίως στην Κρύα Βρύση Αγίου βασιλείου για να διώχνουν τη νύχτα τα βλαβερά έντομα από τα χωράφια. Ανατρέχοντας σε σχετικό κεφάλαιο του βιβλίου του Φοίβου Ανωγειανάκη «Ελληνικά Μουσικά Όργανα» πέραν του ότι δίνει στο συγκεκριμένο μουσικό όργανο την πρόσθετη ονομασία «γουργούρα», στεκόμαστε στα εξής: « Τη μουγκρινάρα τη χρησιμοποιούσαν παλιότερα στην κεντρική και δυτική Κρήτη, για να διώχνουν τα πουλιά και τα αρπακτικά ζώα (αλεπούδες, αρκάλους κτλ.)
από τα μποστάνια και τα αμπέλια. Το ηχητικό αυτό αντικείμενο είναι μία στάμνα χωρίς πάτο, με το στόμιό της σκεπασμένο με δέρμα. Ένα πέτρινο λουρί ή κερωμένος σπάγκος ή και βούρλο περνάει μέσα από τη στάμνα και στερεώνεται με κόμπο ή σ’ ένα ξυλαράκι για να πιάνει καλά, στην απέξω μεριά του δέρματος, που έχουν προηγούμενα τρυπήσει.
Καθισμένος ο παίκτης τραβάει, με βρεγμένα χέρια-« όντε πάει το ΄να, γυρίζει τ΄άλλο»-τον κερωμένο σπάγκο ή το λουρί, κρατώντας τη μουγκρινάρα ανάμεσα στα σκέλια του. Ο ήχος που δίνει μοιάζει με δυνατό μούγκρισμα». Μαθαίνουμε επίσης από τον ίδιο ότι το συγκεκριμένο αντικείμενο με κάποιες παραλλαγές χρησιμοποιούντανκαι στις μονές του Αγίου Όρους αλλά και στη Ρουμανία, Ανδαλουσία, Αγγλία και Αφρική με τις ονομασίες «ταύρος», «γρύλος», «καλιακούδα», «βρυχηθμός της λεοπάρδαλης» αντίστοιχα για κάθε περιοχή.
Συμπερασματικά παρατηρούμε πως οι δύο περιγραφές μοιάζουν σε πολλά στοιχεία, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για το ίδιο όργανο ενώ παράλληλα οι επιπλέον πληροφορίες ίσως μας δίνουν το δικαίωμα να υποθέσουμε πως το όργανο αυτό προφανώς ήρθε στη Δυτική Κρήτη από περιοχές της Ευρώπης ή το πιθανότερο από την Αφρική μιας και βρίσκεται πολύ κοντά στο νησί και η χρησιμότητά του ταιριάζει με τελετές κατά τη διάρκεια μύησης ή θανάτου κάποιου σημαντικού ανθρώπου από την κοινότητα, που γίνονται στη χώρα αυτή.
Συνεχίζοντας την «εύρεση» των οργάνων της περιοχής συναντούμε έναν καταγεγραμμένο στο κανονάκι τον Κατάκη Αντώνη (1874-1942)41, τον Σαρημανώλη Νίκο (1919-1995) πρόσφυγα από τη Μ.Ασία στο μπουλγαρί και το μπουζούκι και τέλος τον Παπαμαρκάκη ή Τσεσμέ Αντώνη και τον Χατζηγεωργίου Γεώργιο (1900-1987), στο σαντούρι.
Παρατηρούμε λοιπόν την συμβίωση του βιολιού και κατ’ επέκταση και του λαούτου σαν ζυγιά με τα παραπάνω όργανα. Σίγουρα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κατέχουμε πως συνυπήρχαν και μουσικά για παράδειγμα το βιολί με το κανονάκι στη εν λόγω μουσική παράδοση αλλά μπορούμε εύκολα να στοχαστούμε πως εφόσον κάποια από αυτά τα όργανα ήρθαν από τη Μ. Ασία ορθά θα συνοδεύονταν και από την εκεί μουσική παράδοση. Από αρχεία ήχου το μόνο που έχει μείνει από τα παραπάνω όργανα είναι φυσικά ηχογραφήσεις με λύρα και ηχογραφήσεις με μπουλγαρί το οποίο χρησιμοποιούνταν κυρίως στα ταμπαχανιώτικα. 
Σίγουρα δεν υπήρχε Κισσαμίτικο ή Χανιώτικο γλέντι με κύριο όργανο το κλαρίνο παρατηρούμε όμως πως κατείχε κι αυτό τη θέση του στην μουσική του τόπου. Εξάλλου ας μην ξεχνάμε πως η Κρήτη και ιδιαίτερα η περιοχή της Κισσάμου βρίσκεται πολύ πλησίον της Πελοποννήσου στην οποία δεσπόζει το κλαρίνο κι επομένως σίγουρα υπήρχαν επιρροές. Θα αναφέρω χαρακτηριστικά ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Μανόλη Κογχυλάκη «Το μαντίλι της Ινώς και το Ιναχώριον» που αναφέρεται στην
περιοχή Εννιά χωριά της επαρχίας Κισσάμου. Μας λέει: 46... «Αξίζει να σημειωθεί και η επίδραση των γειτονικών περιοχών στα μουσικοχορευτικά δρώμενα. Τα Εννιά χωριά βρίσκονται ανάμεσα σε Πελοπόννησο και Αφρική. Με καθαρή ατμόσφαιρα φαίνεται ο Ταΰγετος από τον Κουτρούλη, έτσι λέγεται. Είχαν επίνειο το Στόμιο. Φόρτωναν στα καΐκια λάδι, κάστανα κ.α., άνοιγαν τα πανιά και με τους βοριάδες έφταναν στην Αφρική. Φυσούσε νοτιάς ξαναγύριζαν ή έπιαναν Πελοπόννησο.
Αυτή η επικοινωνία εκτός από τις εμπορικές συναλλαγές έφερνε σε επαφή τους ανθρώπους και έτσι γίνονταν και πολιτιστικές ανταλλαγές. Έδιναν κι έπαιρναν. Έτσι σε όλα τα εννιαχωριανά πανηγύρια και γλέντια ανάμεσα στις προτιμήσεις των χορευτών ήταν πάντα και ο «Καλαμαθιανός». Ποιος θα ξεχάσει το τραγούδι «Στην Πάτρα εις τον καφενέ ήτανε συναγμένοι, ο δήμαρχος και ο ανακριτής που ‘κρίναν την Ελένη...» που αντηχούσε στις ταβέρνες της Χρυσοσκαλίτισσας ως το Βλάτος και τα Καμποσφήναρα».
Από το παραπάνω απόσπασμα κατανοούμε πως φυσικά το καλαματιανό δεν ήταν ενννιαχωριανός χορός αλλά δεν μπήκε και τυχαία στην ζωή των κατοίκων της περιοχής. Οι έμποροι που ταξίδευαν στην Πελοπόννησο το άκουσαν και το εισήγαγαν στα μουσικά δρώμενα του τόπου. Κάπως έτσι συνέβαινε και με άλλους χορούς «έξωκρητικούς» και φυσικά και με τα μουσικά όργανα. Ο πρόσφυγας που ήρθε από τη Μ. Ασία έφερε μαζί με τα βιώματά του, την κουλτούρα και τον πολιτισμό του, τα μουσική και τα όργανα που την γεννούν. Οι ντόπιοι αφομοιώνουν δημιουργικά την εν λόγω νοοτροπία και μουσική και πολλές φορές γίνεται όμοια και δεν ξεχωρίζει από την τοπική.
Σεπτέμβριος 2009
Από την πτυχιακή εργασία της φοιτήτριας 
Αρετής Καμηλάκη

ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ (ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)


ΟΙ ΚΑΦΕΝΕΔΕΣ

ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΟΥ ΨΙΨΙ
Κι εμείς οι τρεις στον καφενέ
Τσιγάρο πρέφα και καφέ
Βρε δε βαριέσαι  δε βαριέσαι
Αδερφέ…….
    (Τραγούδι Κ. Χατζή)
Πάει τώρα καιρός  που περνώντας από την παλιά αγορά  του Καστελιού πρόσεξα ότι του « Παπαδάκη» το καφενείο ήταν κλειστό και είχε εφημερίδες στα τζάμια. Σαν πρώτη σκέψη πέρασε από το μυαλό μου η επιδιόρθωση, όμως, αργότερα διαπίστωσα, ότι δεν ήταν έτσι. Μια σκιά  στιγμιαίας  μελαγχολίας μου πέρασε το τέλος μιας εποχής σκέφτηκα. Έκλεισε και το τελευταίο  από τα παλιά καφενεία του τόπου μας  Έκλεισε  αφήνοντας πια μια σειρά αναμνήσεων στους παλιότερους. Οι θαμώνες του, άνθρωποι μιας κάποιας ηλικίας σαν πουλιά που τους χάλασαν τη φωλιά, σκόρπισαν  και ψάχνουν αλλού  για στέκι. «Δεν ξέρω που να σταθώ κάθε πρωί μου έλεγε κάποιος θαμώνας τα έχω χαμένα». Έτσι συγχρόνως προσδιόριζε και τη σχέση καφενείου και θαμώνα.
Καφεζαχαροπλαστείο Σχετάκη
Τα τελευταία χρόνια το ένα μετά το άλλο τα παλιά καφενεία εξαφανίζονται. Τη θέση τους παίρνουν πολυτελείς καφετέριες, χώροι άλλου, ήθους και ύφους που συγκεντρώνουν και άλλης ηλικίας πελατεία .
Το καφενείο, ο καφενές, το καφέ σαντάν είναι κατ΄εξοχήν είδος της Ανατολής Είναι χώρος συγκέντρωσης κυρίως των ανδρών κατά τον ελεύθερο χρόνο τους, χώρος ανάπαυλας. Το καφενείο λειτουργεί  όλη μέρα, το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα, το βράδυ μέχρι αργά τη νύχτα, κάποτε και μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.
Το καφενείο  για τον ελληνικό χώρο τόσο στις πόλεις, όσο και στα χωριά είναι κομμάτι ιστορίας και πολιτισμού. Και επειδή ο καιρός και η ιστορία κυλά εύκολα από τη μνήμη στην καρδιά, αναμετρώντας τις αναμνήσεις μας, ο καθένας μπορεί να βρεθεί στο παλιό καφενείο της πόλης ή του χωριού.
Στο καφενείο η επίπλωση και ο διάκοσμος είναι απλός. Τα τραπεζάκια στρογγυλά τσίγκινα με σίδερο η μακρόστενα ξύλινα ή μαρμάρινα, οι καρέκλες ψηλές.
Μια γωνία σε χρήση κουζίνας με πάγκο το γνωστό τεζιάκι. Μικρό ντουλάπι για στοιχειώδη ζαχαρωτά και σοκολάτες για κέρασμα  στα παιδάκια που θα βρεθούν εκεί. Το πετρογκάζ, ή το καμινέτο για το ψήσιμο του καφέ. Τα φλυτζάνια και τα ποτήρια περίεργα κρεμασμένα κάποτε στον τοίχο.
Ο Καπάνταης με τον
ναργιλέ του
Στο καφενείο προσφέρεται καφές ελληνικός κυρίως: Σκέτος, μέτριος, βαρύς γλυκύς, ναι και όχι, γλυκύς βραστός, είναι οι παραγγελίες. Έξ άλλου ο καφετζής γνωρίζει τα γούστα των μόνιμων πελατών του. Προσφέρονται και αναψυκτικά κυρίως γαζόζες, λεμονάδες, πορτοκαλάδες,....  «μια στα δύο» είναι η παραγγελία πολλές φορές. Τα γλυκά είναι σπάνια έως καθόλου, μόνο βανίλια του κουταλιού, το γνωστό υποβρύχιο, λουκούμια και ξερολούκουμα για τα παιδιά. Σερβίρεται και τσάι συνήθως σε ποτήρι, όπως και ο καφές σε κρασοπότηρο για κάποιους πελάτες. Έχει και ούζο με φυστίκια ή πασατέμπο. Πολύ παλαιότερα το καφενείο είχε και ναργιλέ. Μόλις σαν όνειρο θυμάμαι ένα γέροντα να καπνίζει ναργιλέ στην αγορά.
Το καφενείο περνά μηνύματα με το διάκοσμο του. Στους τοίχους του καφενείου θα δεις κρεμασμένους χάρτες του Ατλαντα, της Ελλάδας, της Ευρώπης Παγκόσμιους. Σε εποχές που δεν υπάρχει τηλεόραση, ούτε παγκοσμιοποίηση, υπάρχει η αγωνία να γνωρίσεις πού ζει η που ταξιδεύει ο άλλος  φίλος ή εχθρός. Οπωσδήποτε υπάρχει κρεμάστρα ξύλινη για τα σακάκια ή τα παλτά των θαμώνων. Υπάρχει ραδιόφωνο μεγάλο, συνήθως ξύλινο στον τοίχο προσαρμοσμένο σε ειδική εταζέρα, άλλωστε αρκετοί έρχονται στο καφενείο να ακούσουν τα νέα από το ραδιόφωνο, όταν δεν υπάρχει σε όλα τα σπίτια ακόμη πλούσια καφενεία ρολόι με εκκρεμές.
Το χειμώνα συνήθως υπάρχει σόμπα που εξασφαλίζει τη θαλπωρή, άσχετα αν κάποιες φορές καπνίζει αφόρητα. Υπάρχουν κρεμασμένες φωτογραφίες πολιτικών προσώπων, διαμορφωτών της ιστορίας και των πολιτικών καταστάσεων, Βενιζέλος, Πλαστήρας εν μέσω δάφνης άλλοτε ο
στην πλατεία οι οδηγοί του ΚΤΕΛ
Παπάγος, οι βασιλείς Παυλος και Φρειδερίκη, Κων/νος και Άννα-Μαρία, Καραμανλής Παπανδρέου και άλλοι, ανάλογα με το απαιτούν οι καιροί και η πολιτειακή κατάσταση, αλλά και τα πιστέυω του ιδιοκτήτη. Στο καφενείο υπάρχει εφημερίδα ντόπια και αθηναική, που θα διαβάσει ο θαμώνας.

Οι πελάτες παίζουν χαρτιά και παιχνίδια, πρέφα, ξερή, κοντσίνα, πόκα. Για τους πιο επίσημους χαρτοπαίχτες υπάρχουν και κάποια τραπέζια με πράσινη τσόχα και σε ιδιαίτερο χώρο. Αρκετοί παίζουν τάβλι.Υπάρχει κίνηση στο καφενείο φασαρία πολλές φορές, καθώς οι συζητήσεις είναι έντονες, καθώς τα πούλια χτυπάνε δυνατά, καθώς οι παίχτες χάνουν την ψυχραιμία τους, βλέποντας την τύχη να τους προσπερνά.
Στο χωριό συνήθως το καφενείο έχει απέξω δέντρο ή κληματαριά. Πάνω εκεί στα κλαδιά είναι και κάποιο μεγάφωνο από όπου θα ακουστεί η μουσική του πικάπ, όταν σε νεότερες πια εποχές υπάρχει ή θα ακουστεί μια ανακοίνωση που αφορά όλους. Το καφενείο του χωριού είναι σταθμός. Εδώ θα σταματήσει το λεωφορείο, εδώ θα αφήσουν την παραγγελία, εδώ θα έρθει το ψωμί, εδώ υπήρχε το τηλέφωνο πριν αποκτήσουν οι άλλοι. Εδώ θα έρθει ο πολιτικός, ο κρατικός φορέας για να συναντήσει τους ανθρώπους και τους άλλους παράγοντες για προβολή και επίλυση αιτημάτων. Αρκετές φορές το καφενείο του χωριού έχει και είδη πρώτης ανάγκης, που διευκολύνουν τους κατοίκους μέχρι να πάνε στην πόλη.
Καφενείο Ροδουσάκη

Τα καφενεία έχουν ονόματα, «Άνεσις, η Καλή καρδιά, η Τέρψις, ο πλάτανος» κυρίως όμως, ονοματίζονται και παραμένουν στο χρόνο από το επώνυμο του ιδιοκτήτη.
Δεσποτάκη Πευκιανάκη   Ευτυχία

ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ

 "Εισόδημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης" αν πληρείτε τις προϋποθέσεις
Από την 1η Φεβρουαρίου ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για το "Εισόδημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης" (Κ.Ε.Α.). Πρόκειται για ένα νέο προνοιακό πρόγραμμα που συνδυάζει εισοδηματική ενίσχυση, συμπληρωματικές κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά, καθώς επίσης, υπηρεσίες ενεργοποίησης (προώθηση σε δράσεις ένταξης ή επανένταξης στην αγορά εργασίας). 
Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στον Δήμο Κισσάμου, στα ΚΕΠ του Δήμου Κισάμου και ηλεκτρονικά στη Διεύθυνση www.keaprogram.gr. 
Δικαιούνται να υποβάλλουν αίτηση οι Δημότες με τα εξής εισοδηματικά κριτήρια:
- Μονοπρόσωπο νοικοκυριό με ...

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ποιος έχει παρκάρει νόμιμα; Πλατεία Τζανακάκη 11 το πρωί και κάθε πρωί. Κ.Κ

ΕΝΑ ΑΥΛΑΚΙ Η ΚΙΣΑΜΟΣ

Δεν μας έφταναν οι λακκούβες στην Ηρώων Πολυτεχνείου (η μια είναι άπατη) ήρθε και αυτή η εταιρία με τις Οπτικές Ίνες και έκανε ένα αυλάκι όλη την Κίσαμο. Έχουν περάσει 10 μέρες και τα αυλάκια είναι ακόμα ανοικτά. Ευτυχώς κανένα "παπάκι" δεν έφαγε τα μούτρα του αλλά είναι λίαν επικίνδυνο μάλιστα δίχως να σε προειδοποιούν οτι υπάρχουν.
Δεν είναι λίγοι που σταματούν και τους λένε για την επικυνδυνότητα ...αλλά μάλλον δεν τους ενδιαφέρει και πολύ ως το... ατύχημα. Ειδικά προς Πλάτανο -Λουσακιές-Μαρεδιανά-Πολυρρήνια ας είμαστε προσεκτικοί.

ΠΟΛΥ ΣΚΟΤΑΔΙ ΒΡΕ ΑΔΕΛΦΕ

Έτσι είναι η Λίμνη, το ψαρολίμανο μας κάθε βράδυ από τα Χριστούγεννα. Είμαι σίγουρος ότι οι υπεύθυνοι το ξέρουν αλλά τους πέφτει μακρυά η Κίσαμος.
Έτσι φαίνεται και το Λιμάνι του Καβονησίου, η Δυτική Πύλη της Κρήτης, (χαχαχαχα) μετά την προβλήτα που δένει το Κορνάρος... και αυτό το ξέρουν οι υπεύθυνοι μιας και για αυτό έχουν πάρει και "φιρμάνι".
Ξεκομμένοι και μόνοι.... κατά τ΄αλλα υπήρχε και μια σκέψη να φτιάξουμε και δικό μας Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, αλλά μας το απαγόρευσαν.

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

ΑΝ ΧΑΣΑΤΕ ΤΟ ΚΙΣΑΜΟΣ ΣΑΔΕΝΤΡΕΠΕΣΕ

Είναι γεγονός οτι το Sadentrepese ενοχλεί κάποιους, αυτό το ξέρουμε διαχρονικά, μάλιστα στα 8 χρόνια που υπάρχει έχουν γίνει 3-4 καταγγελίες στην google για να την κλείσει (τα κατάφεραν για 2 μέρες πριν 3 χρόνια) από τότε ως και σήμερα οι καταγγελίες πάνε στο Facebook και για την σελίδα Κίσαμος Σάδεντρεπεσε που σήμερα την έκλεισαν ζητώντας κατά αρχάς διευκρινήσεις. Κάποιοι πονάνε και έχουν μίσος μέσα τους ..αλλά δεν πειράζει υπάρχει και η άλλη σελίδα που μπορείτε να ενημερώνεστε για το τι γράφουμε στο Sadentrepese μέσω Φ/Β Πατήστε ΕΔΩ και θα ξαναμπείτε.

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΠΗΓΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

Με μια φωτογραφία στο ντοσιέ του και με ένα όνειρο που αν γίνει πραγματικότητα θα αλλάξει κατά πολύ την εικόνα της πόλης πήγε ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Σταθάκης στον υπουργό Ναυτιλίας.
Η προβλήτα του Τελωνείου όταν την έφτιαχναν με τον κουβά και το φτυάρι στο τέλος του 1930. Κάτι παρόμοιο θέλει και η δημοτική αρχή για το Τελωνείο δημιουργώντας μια προβλήτα που εύκολα ή δύσκολα θα γίνει μια μαρίνα. Μάλιστα αν γίνει αυτό το όνειρο τότε πολύ εύκολα τα καραβάκια για την Γραμβούσα και τον Μπάλο θα πιάνουν και κοντά στην πόλη!! (όποιος κατάλαβε-κατάλαβε)

ΣΤΑ ΤΟΠΟΛΙΑ

 Χρειάστηκαν και μόνο για αυτό έβγαλαν τα λεφτά τους... γιατί όπως έμαθα εκείνη την στιγμή περνούσε και αυτοκίνητο. Ο τεράστιος βράχος πιάστηκε στον ιστό και δεν έφτασε στον δρόμο.
Φώτο Γ.Γ

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

...με το αρχικό της πλάτος χωρούσαν δυο άρματα να περνούνε μαζί....

ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΣΕΙΣΜΟΙ

Ο σεισμός που αισθάνθηκε η ανατολική Κρήτη χθες ήταν μεγάλος της έντασης 5.4R, όμως άμα ψάξεις βαθιά στην ιστορία θα δείς ότι υπήρχαν πάμπολλοι σεισμοί πάνω και από 7R. 
Ο πρώτος καταγεγραμμένος ήταν το 368 π.Χ. έντασης 7.7R. Κατά τον Dapper και οι 100 πόλεις της Κρήτης καταστράφηκαν από το σεισμό, ενώ κατά τον Πλίνιο, 60 από αυτές τις πόλεις έπαθαν τεράστια καταστροφή. 
 Το 66 μ.Χ. σεισμός με ένταση 7.0 R πλήττει το Ηράκλειο ο Γεωργιάδης (1904) τοποθετεί το σεισμό το 62 μ.Χ και παραθέτει αποσπάσματα από το Φυλόστρατο όπου αναφέρεται ότι αναδύθηκε νησί από τη θάλασσα στον πορθμό μεταξύ Θήρας και Κρήτης
Το 439 μ.Χ  έγινε σεισμός έντασης 7.6R και μαθαίνουμε από το Μαλάμα ότι ο σεισμός αυτός ήταν τρομακτικός και κατέστρεψε όλη σχεδόν την Νότια Κρήτη.
Το 796 μ.Χ 7.5R  κτυπούν την Γόρτυνα. Ο Θεοφάνης αναφέρει ότι έγινε την νύχτα της 7ης Απριλίου του έτους 796 ήταν τόσο μεγάλος που στην Αλεξάνδρεια η δόνηση εκανε ζημίες στον φάρος της. 
Το 1494 μ.Χ 7.2R κτύπησαν το Ηράκλειο. Από διηγήσεις των περιηγητών της εποχής Olivier και Thenet προκύπτει ότι έγινε την 1η Ιουλίου 1494 ημέρα Τρίτη στις 4 το απόγευμα.
Φυσικά κανένας δεν ήταν σαν αυτό του 365 μ.Χ. που η ένταση του έφτασε τα 8.3-8.2R. Τέσσερα μίλια νότια-ανατολικά των Φαλασάρνων.
Καταστροφή Κισάμου και Φαλασάρνων, ανύψωση του δυτικού τμήματος της Κρήτης με καταστροφικές συνέπειες είναι άξιο λόγου η αναφορά του Αμμιανού Μαρκελλίνου: 21 Ιουλίου 365 ο ιστορικός βιώνει και περιγράφει την τρομερή καταστροφή που παρόμοια της δεν βρίσκει κανείς ούτε στους θρύλους αλλά ούτε στα αληθινά ιστορικά γεγονότα: Η θάλασσα αποσύρθηκε και τα νερά τραβήχτηκαν σε τέτοια έκταση ώστε να αποκαλυφθεί ο βυθός της…..Πολλά πλοία εξόκειλαν και οι άνθρωποι περιπλανιόταν στα λίγα νερά που απόμειναν μαζεύοντας ψάρια και οστρακοειδή. Εντός ολίγου όμως υπερυψωμένα θαλάσσια κύματα όρμησαν …ισοπεδώνοντας κτήρια ή οτιδήποτε άλλο συναντούσαν στο δρόμο. Μερικά μεγάλα πλοία είχαν εκσφενδονιστεί από το κύμα στις στέγες σπιτιών και άλλα σε απόσταση 2 μιλίων από την ξηρά.
Πρόκειται για τεκτονικό σεισμό, λόγω σύγκρουσης της αφρικανικής με την ευρωπαϊκή πλάκα.

9 ΚΑΦΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΑ

 Καφέ ΕΤΕΑ Παπαδάκη Στέφανου
 Καφενείο Χάρχαλη
 Καφενείο του Μιχαήλ Αρχαγγελου (Μωραιτάκης)
 Καφενείο "Παλλάς" Κουτσουρέλη
 Καφενείο "Κρήτη" Σχετάκη
 Καφενείο Μπερτίου
 Καφεζαχαροπλαστείο Πατεράκη Χαράλαμπου
Καφενείο Φραδελάκη "τα 5 Φ"
καφενείο Βογιατζάκη (στην πλατεία Τζανακάκη ως το 1965)

Καφενείο "Η καλη καρδιά" Κυριάκου Χορευτάκη
και τέλος το μοναδικό που λειτουργεί ακόμα, αν και άλλαξε για λίγο χρήση, το καφενείο 41.
Αυτά είναι όσα βρήκα στο αρχείο μου ίσως να υπήρχαν και άλλα ειδικά στην δυτική μεριά της Σκαλίδη αλλά δεν υπάρχουν φωτο.

26ο ΚΥΝΗΓΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ

Ξεκίνησαν οι δηλώσεις συμμετοχής για το 26ο κυνήγι κρυμμένου θησαυρού από χθες και ως της 8 Φεβρουαρίου. Στο link ΕΔΩ μπορείτε να κάνετε την δήλωση σας ηλεκτρονικά ή στην βιβλιοθήκη του Φιλολογικού Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 18.00 ως και τις 21.00.
Να υπενθυμίσω ότι δικαίωμα συμμετοχής έχουν όσοι έχουν γεννηθεί από το 2001 και πριν.

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

ΒΑΛΤΕ ΝΟΒΑ Ή ΟΤΕ ΤV

Η απάντηση του δήμου Κισάμου σε αυτούς που παραπονιούνται οτι δεν έχουν σήμα οι τηλεοράσεις τους....Δημοσιευμένο στο Flashnews
"Η επισκευή και συντήρηση από τον Δήμο του εξοπλισμού αναμετάδοσης ήχου και εικόνας, η οποία εκπέμπεται από ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, εθνικής, περιφερειακής ή τοπικής εμβέλειας, για την εξυπηρέτηση οικιακών δεκτών, δεν είναι νόμιμη, αφενός διότι τέτοιου είδους δαπάνη δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, αφετέρου διότι η ικανοποίηση από τον δήμο δικαιώματος ενημέρωσης των δημοτών του με την εξασφάλιση πρόσβασης στην παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών από ιδιωτικούς σταθμούς, ούτε στην λειτουργική δραστηριότητά του ανάγεται, ούτε μπορεί να υπαχθεί, ως εκ του σκοπού της, στο συνταγματικό και νομοθετικό πλαίσιο διοίκησης από τον δήμο των τοπικών υποθέσεων αρμοδιότητάς του (Ε.Σ. Πρ. VII Τμ. 25/2015, 37/2014).
Περαιτέρω, η συγκεκριμένη δαπάνη ούτε λειτουργική είναι, διότι η λειτουργία της ραδιοτηλεόρασης, η οποία, όπως προκύπτει από το ισχύον συνταγματικό και νομοθετικό πλαίσιο, αποτελεί αντικείμενο έντονου κρατικού ενδιαφέροντος, αναγόμενο σε θέμα γενικότερου δημοσίου συμφέροντος, δεν εντάσσεται στον κύκλο των θεσμοθετηθέντων από το Σύνταγμα και το νόμο τοπικών υποθέσεων, ούτε συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών και της αποστολής του Δήμου. Μη νόμιμη δαπάνη."

Καληνύχτα......όποιος δεν βάλει δηλαδή πιάτο να πιάνει δορυφορικά τηλεόραση δεν θα ξαναδεί. Επόμενο βήμα άραγε ποιό;

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΦΕΣΗ ΑΜΑΡΤΙΩΝ....

κάπου στην όμορφη γειτονιά μας
Φώτο Μ.Σ