In a proposed introduction to The Arcades Project, Benjamin compares Blanqui’s multiverse to Baudelaire’s poem ‘Les sept vieillards’ (‘The Seven Old Men’, 1857), which takes a succession of identical old men and imagines them as a single man multiplied in some ‘infamous plot’. This, says Benjamin, is an image of modernity itself. An eventual consequence of such dehumanisation was the rise of fascism. In one of his last essays on the philosophy of history, Benjamin says that to understand fascism we need to appreciate how in an oppressive regime every day is presented as a new emergency.
Είναι ή δεν είναι αυτό που συμβαίνει και ζούμε σήμερα φασισμός?
Dionyssios A. Trivizas, Ph.D
Λάβαμε το ανωτέρω μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Μας εντυπωσιάζει η τελευταία φράση : Ο Benjamin λέει ότι, για να καταλάβουμε το φασισμό, πρέπει να εκτιμήσουμε πώς σε ένα καταπιεστικό καθεστώς, κάθε ημέρα παρουσιάζεται, ως, νέα έκτακτη ανάγκη.
Αν αναλογιστούμε την ...
Είναι ή δεν είναι αυτό που συμβαίνει και ζούμε σήμερα φασισμός?
Dionyssios A. Trivizas, Ph.D
Λάβαμε το ανωτέρω μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Μας εντυπωσιάζει η τελευταία φράση : Ο Benjamin λέει ότι, για να καταλάβουμε το φασισμό, πρέπει να εκτιμήσουμε πώς σε ένα καταπιεστικό καθεστώς, κάθε ημέρα παρουσιάζεται, ως, νέα έκτακτη ανάγκη.
Αν αναλογιστούμε την ...