Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Τετάρτη 4 Ιουλίου 2012

ΜΠΟΥΚΩΣΕ Η ΜΗΧΑΝΗ;

Μοχλός πίεσης για να πάρουνε μπρος τα κοπέλια πρέπει να γίνουν οι φορείς της πόλης..... δυστυχώς, γενική διαπίστωση,  έχουνε μείνει πολύ πίσω σ' όλα τα θέματα. Αυτό είναι και δική τους παραδοχή...των συμβούλων τους.
Όταν ονομάζονται έργα .... οι υποχρεώσεις και τα ανταποδοτικά καταλαβαίνουμε όλοι μας που πάμε. Κύριο μέλημα πλέον η καθαριότητα που και αυτή ξεφούσκωσε μετά από μια καλή "εκκίνηση". Το Καστέλλι δυστυχώς βρωμάει ολάκερο, όσο και να προσπαθούν να μας πείσουν με μικροκαθαριότητες, η "βρώμα" ξεχειλίζει καλοκαιριάτικα στα πιο καλά σημεία της πόλης... Δεν είναι ανάγκη να το θυμίζουμε, εξάλλου μπόλικοι είναι και οι σύμβουλοι που το βλέπουν καθημερινά..... οι υπόλοιποι τους ενημερώνουν αυτοί που τα βλέπουν. Τα πεζοδρόμια άβαφτα, οι διαβάσεις σβησμένες, τα καλάθια γεμάτα και τα φρεάτια θα περιμένουν μια Πέμπτη για να ψεκαστούν ..ως τότε το κατσαριδοπίλαφο είναι στην ημερήσια διάταξη.
Ο κόσμος περιμένει.....

ΕΛΑΙΑ ....


"Ελαία είναι η τρίτη αρχαία πόλη που οι σύγχρονοι συγγραφείς λένε ότι βρίσκεται κοντά στο Σελί, για  την ακρίβεια στην χερσόνησο του Καβονησιού. Η πόλη αναφέρετε από τον Πλίνιο ανάμεσα στις παραλιακές πόλεις του νησιού, και βρίσκεται μεταξύ Φαλασάρνων και Κισάμου.
Αν κάποιος αποδεχτεί ότι το κείμενο του Πλίνιου είναι σωστό, θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε την Ελαία κοντά στο Σέλι, αλλά όχι στην χερσόνησο του Καβονησίου γιατί θα ήταν πάρα πολύ μικρή περιοχή να έχει μια ολάκερη πόλη."
Aπό την Δάφνη Γόντικα

ΑΡΘΡΟ


 "Το οικονομικό ολοκαύτωμα πλησιάζει καθώς η Γερμανία εισβάλλει στην Ελλάδα"


O γνωστός και αγαπητός στους Έλληνες οικονομικός αναλυτής Max Keiser εμφανίστηκε χθες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του δορυφορικού τηλεοπτικού σταθμού Russia Today, όπου απάντησε σε κάποια ερωτήματα που αφορούν στις πρόσφατες εξελίξεις στην Ελλάδα.
"Το απίστευτα δυσανάλογο χρέος της Ελλάδας έχει, στην πραγματικότητα, συσσωρευθεί σε διάφορες τράπεζες ανά τον κόσμο και φορτώθηκε στον ισολογισμό της Ελλάδας", δήλωσε ο οικονομικός αναλυτής, και περιέγραψε στην κατάσταση ως "οικονομικό ολοκαύτωμα".
"Το χρέος της Ελλάδας δεν προέρχεται από την Ελλάδα", είπε ο Keiser. "Προέρχεται από αυτές τις άλλες χώρες, που έχουν χρησιμοποιήσει την Ελλάδα ως χωματερή τοξικού χρέους. Και τώρα η ελληνική κυβέρνηση απαιτεί να αποπληρώσει αυτό το τοξικό χρέος ο ελληνικός λαός. Αλλά εξυπακούεται ότι οι Έλληνες δεν θα είναι σε θέση να πληρώσουν αυτό το χρέος. Επομένως, σύντομα θα γίνουμε όλοι μάρτυρες ενός οικονομικού ολοκαυτώματος".
Στο Ελληνικό Κοινοβούλιο θα διεξαχθεί τις επόμενες ώρες ψηφοφορία για ένα νέο Μνημόνιο, του οποίου την επικύρωση απαιτούν οι δανειστές, προτού χορηγήσουν στη χώρα ένα νέο δάνειο, ύψους 130 δισ. ευρώ. Το νέο Μνημόνιο προβλέπει περαιτέρω περικοπές και μια συμφωνία με τους ιδιώτες κατόχους του ελληνικούς χρέους.
Κατά τη γνώμη του Max Keiser: "Το όλο εγχείρημα του ευρώ ήταν ιδέα της Γερμανίας. Ήταν ένα εγχείρημα ύπουλο, που ......

Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

ΚΑΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ

 Με 6 μποφόρ μόνο και χάσαμε τουλάχιστον 2-3 μέτρα παραλίας....ακόμα και το ντους που ήταν υπερυψωμένο ξαφνικά βρέθηκε στην θάλασσα. Μήπως χάνουμε σιγά-σιγά την γη από τα πόδια μας.... Πολύ πάνω έρχεται η θάλασσα τελευταία και σίγουρα θα έχουμε πρόβλημα τον χειμώνα.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


.. Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου & Σελίνου
Κάλεσμα αφύπνισης σε προσευχητική σύναξη
Ύστερα από τα λυπηρά γεγονότα των τελευταίων ημερών, πνιγμού συνανθρώπων μας εις την θάλασσα, που συνέβησαν σε παραλίες της ευρύτερης περιοχής, η Ιερά Μητρόπολις Κισάμου και Σελίνου ανέλαβε την πρωτοβουλία κατόπιν συνεννοήσεως, και σε συνεργασία με το Λιμεναρχείο Κισάμου, να τοποθετηθούν σωσίβια σε σταθερά σημεία της παραλίας Κισάμου, ώστε να είναι διαθέσιμα για κάθε έκτακτη ανάγκη και περίσταση, παρέχοντας το απαιτούμενο ποσό για την δαπάνη αυτή. Παράλληλα, ο Δήμος Κισάμου, ο Εμπορικός Σύλλογος, η Νεολαία Κισάμου μαζί με την Ιερά Μητρόπολη στην προσπάθεια τους να ευαισθητοποιήσουν και αφυπνίσουν τους πάντες προς αποφυγή ανάλογων δυσάρεστων εκπλήξεων, θα τελέσουν, υπό του Σεβασμιότατου Μητροπολίτου μας κ. Αμφιλοχίου και του ιερού Κλήρου, επιμνημόσυνη δέηση την προσεχή Τετάρτη, 4 Ιουλίου, και περί ώρα 18.30μ.μ. στην παραλία της Κισάμου -πλησίον του γηπέδου-, υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του 16αχρονου Θεοδώρου, που πρόσφατα έχασε τη ζωή του στην προσπάθειά του να σώσει τον μικρότερο αδελφό του που κινδύνευε κολυμπώντας, αλλά και όλων όσων έχουν έχουν χάσει την ζωή τους τόσο άδοξα κατά παρόμοιο τρόπο. Ευχή και προσευχή μας παραμένει, Κύριος ο Θεός να φωτίζει όλους μας, ώστε οι διάφορες δραστηριότητες μας να χαρακτηρίζονται από την απαιτούμενη κάθε φορά σύνεση και προσοχή, για να πάψουμε να θρηνούμε αδικοχαμένα θύματα, και ιδιαίτερα νέους ανθρώπους. Η συμμετοχή δε όσων επιθυμούν στην παραπάνω προσευχητική σύναξη, νομίζομε θα είναι ευπρόσδεκτη από τον Θεό και θα δώσει το στίγμα της ανθρωπιάς και της συμπαράστασης όλων μας προς τους πενθηφορούντες και δοκιμαζόμενους αδελφούς μας, για μια ακόμη φορά.

ΑΡΙΘΜΙΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟΣ Η ΩΡΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ

Τα λεωφορεία στην εσοχή του πρώην ΟΤΕ, δίπλα από την μοναδική μας λεωφόρο, ... ναι αυτήν που κατά καιρούς οι άρχοντες μας βγήκαν στα μπαλκόνια και μας υποσχέθηκαν ότι θα την ξεμπλοκάρουν, εφαρμόζουν τον τύπο αν=α1+(ν-1)ω  όπου ω=1 και α1=1, ως προς το θέμα ώρας αναμονής έξω από τον νέο σταθμό. 
Δηλαδή τις πρώτες 10 μέρες σταματούσαν και βιαστικά έφευγαν, μετά είχαμε την 10λεπτη αναμονή, μετά θα πάμε στην 20λεπτη και ούτω κάθε εξής.....στο τέλος το έργο το ξέρουμε ....μόνιμα παρατημένα 2-3 λεωφορεία. Εδώ μιλάμε για γνήσιο ξεμπλοκάριμα, μιας και έμαθα ότι και η πυροσβεστική ψάχνει νέο οικόπεδο εγκατάστασης...μήπως υπάρχει κανένα ελεύθερο στην λεωφόρο μας; Θα φεύγουν γρηγορότερα αλλά και θα τους βλέπουμε καθημερινά...

ΠΟΣΟ ΕΥΚΟΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ

Σκεφτήκανε, λένε κάποιοι, τώρα που έφυγε το ΚΤΕΛ από την πλατεία Τζανακάκη, να κάνουν κάποιες εργασίες ώστε να ομορφύνει η άχαρη πλατεία μας.... μάλιστα είπανε μετά οτι θα πεζοδρομήσουν την Σκαλίδη για να αναδείξουν και την ομορφιά της. Θα φτιάξουν και 2-3 τουαλέτες για τους επισκέπτες μας, εγχώριους και μη, θα ρίξουν τα ρυμοτομημένα για να πάρει αέρα το τσαρσί και τέλος θα μονοδρομήσουν και κάμποσους δρόμους για να αποφύγουν οι ιθαγενείς και μη τον συνωστισμό.
  Λέτε;

ΚΥΜΑΤΙΖΕΙ.....

Mπορεί να έχει μείνει η μισή, αλλά τουλάχιστον κυματίζει η σημαία μας στην Γραμβούσα.

Η ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΒΡΗΚΕ ΓΗΠΕΔΟ....Η ΑΛΛΗ;


Έργα στο γήπεδο των Περιβολίων αναμένεται να ξεκινήσουν από αυτή την εβδομάδα! Οι άνθρωποι του Πλατανιά και του δήμου Χανίων φαίνεται ότι έχουν πάρει φόρα και, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η λύση για το πρώτο και σημαντικότερο ζήτημα, αυτό του χλοοτάπητα, βρίσκεται ήδη στα σκαριά. Ο χλοοτάπητας θα αλλάξει σύσσωμος, μαζί με την υποδομή του και θα τοποθετηθεί νέος, με τις προκαταρκτικές εργασίες να ξεκινούν εντός της τρέχουσας εβδομάδας!  Σε δεκαπέντε μέρες περίπου αναμένεται να γίνει το ίδιο και με το σκέπαστρο, για το οποίο οι διαδικασίες είναι ούτως ή άλλως δρομολογημένες, ενώ ήδη έχει γίνει συνάντηση με εκπροσώπους την τοπικής εκκλησίας, ώστε να μεσολαβήσει για να παραχωρηθεί μέρος της έκτασης πίσω από το γήπεδο που ανήκει στη Μονή Σινά, για τη δημιουργία παρκινγκ.
Τα ίδια μάλλον θα γίνουν και στο δικό μας γήπεδο, εκτός αν ...... 

ΑΙ ΓΙΑΝΝΗΣ ......


Στον προχωρημένο 19ο αιώνα στην Κρήτη οι σχέσεις μουσουλμάνων και χριστιανών είχαν βελτιωθεί αρκετά, άσχετα με τις κατά καιρούς εξάρσεις, που οδηγούσαν σε βίαιες, ουσιαστικά αδελφοκτόνες, αντιπαραθέσεις. Μια καλή παρέα από τρεις χριστιανούς και ένα πλούσιο μουσουλμάνο, διασκέδαζαν συχνά, πίνοντας τα κρασάκια τους (οι μουσουλμάνοι της Κρήτης έπιναν και κρασί και έτρωγαν χοιρινό, χωρίς κανένα ενδοιασμό) συζητώντας και καλαμπουρίζοντας αδελφικά. Μια μέρα λένε οι χριστιανοί στο μουσουλμάνο:
-Άκου να δεις Μπραϊμη. Δεν είναι σωστό εμείς να εορτάζομε και να σε βάνομε στα σπίθια μας, να τρώεις και να πίνεις και συ να μην έχεις εορτή, να εορτάσεις. 
-Κι ήντα να κάμω μωρέ κοπέλια, αφού αυτό λέει η πίστη μου; Δεν έχομε εμείς αγίους και τέθοιες εορτές.
-Να σε κάμομε χρισθιανό. Να σωθεί και η ψυχή σου και να σε εορτάζομε και μεις...
Το καλοσκέφτηκε ο Μπραϊμης, έτσι κι αλλοιώς δεν ήταν και πολύ φανατικός, δεν ήθελε να χάσει και την παρέα του, είχε εξάλλου και παλιές χριστιανικές ρίζες, όταν οι πρόγονοί του εξωμότησαν και με τα πολλά δέχτηκε. Του κάμανε λοιπόν μια μεγαλοπρεπή βάφτιση και τον βγάλανε Γιάννη. Περνά ο καιρός, μια μέρα του λένε:
-Γιάννη, αύριο είναι του Άι Γιάννη του Βαφτιστή-μεγάλη η χάρη ντου και εορτάζεις. Και θάρθομε να σου πούμε το "(ει)σ πολλά (έ)τη".
-Καλώς να κοπιάσετε...
Πιάνει ο Γιάννης σφάζει αρνιά (ήταν και μεγαλοκτηνοτρόφος), ετοιμάζει ένα τραπέζι τρικούβερτο. Πάνε οι φίλοι του τρώνε, πίνουν, εύχονται και φεύγουν. Σε καμπόσες ημέρες του λένε:
-Γιάννη μεθαύριο είναι του Άι Γιάννη του Χρυσόστομου-μεγάλη η χάρη ντου-και θάρθομε να σου ευχηθούμε.
-Καλώς να κοπιάσετε.
Πάλι τα ίδια ο Γιάννης, άρχοντας καθώς ήτανε, περνά και αυτή η μέρα. Σε μερικές μέρες. 
-Γιάννη, αύριο θάναι του Άι Γιάννη του Καλυβίτη-μεγάλη η χάρη ντου-μόνο ξιά σου.
Έτοιμάζει ο Γιάννης πάλι τραπέζι, σφάζει αρνιά, τρώνε και πίνουν οι φίλοι του..
-Γιάννη, αύριο είναι του Άι Γιάννη του Θεολόγου...
-Γιάννη, αύριο είναι του Άι Γιάννη του Ελεήμονα...
-Γιάννη, αύριο είναι η Γέννηση του Άι Γιάννη του Βαφτιστή....
-Γιάννη, αύριο είναι του Άι Γιάννη του Αποκεφαλιστή (sic)....
-Γιάννη, αύριο είναι η τρίτη εύρεση της κεφαλής του Άι Γιάννη του Βαφτιστή...
-Γιάννη, αύριο είναι του Άι Γιάννη του Ερημίτη...
Μετά ήταν η Μετάσταση του Άι Γιάννη του Θεολόγου, του Άι Γιάννη του Ρώσσου, του Άι Γιάννη του Δαμασκηνού, του, του, του... Φιλόξενος και φιλότιμος ο πρώην μουσουλμάνος, φροντίζει πάντα η φιλοξενία του να είναι αρχοντική. Με τις συνεχείς εορτές όμως ο νεοφώτιστος είχε σφάξει σχεδόν όλο του το κοπάδι για να καλοσκαμνίζει τους φίλους του. Λίγο πριν βαρέσει πτώχευση τους λέει.
-Δε με πάτε μπρε σεις να δω και εγώ τον άγιο απού με βαφτίσετε...
Τον πάνε στην εκκλησία, του δείχνουν την εικόνα του Βαπτιστή με τον τρίχινο χιτώνα, που άφηνε ακάλυπτα τα αδύνατα ποδαράκια του. Ο νεοφώτιστος βλέπει με οίκτο και τρόμο τον άγιό του και γυρίζει και τους λέει.
-Κερατάδες Ρωμιοί, έτσά θελε να με καταντήσετε;

ΠΥΛΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΑ ΝΟΤΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ


Μεγάλα φορτία με όπλα ξεφορτώνονται στα απομονωμένα και ανεξέλεγκτα νότια παράλια της Κρήτης" όπως αποκαλύπτει στην εφημερίδα το Βήμα  μεταφορέας και διανομέας Καλάσνικοφ και άλλων όπλων στη χώρα μας, δύο μέρες μετά την εξάρθρωση διεθνούς κυκλώματος εμπορίας όπλων, στο οποίο κατηγορείται ότι εμπλέκεται γνωστός καλλιτέχνης από την Κρήτη.
Η περιγραφή του, είναι συγκλονιστική για το "διάτρητο" ελληνικό κράτος


«Φέρνουμε τα Καλάσνικοφ από Αλβανία μαζί με διάφορα προϊόντα, αλλά συνήθως σε φορτηγά με... αγελάδες, βόδια και μοσχάρια προκειμένου να είναι δύσκολο στους αστυνομικούς να τα ψάξουν. Οι πιο πολλοί φοβούνται τα στοιβαγμένα αγριεμένα μοσχάρια και δεν κάνουν έλεγχο.
Στην Αθήνα υπάρχουν περισσότερα από 1.000 σπίτια που αποτελούν "καβάτζες" με Καλάσνικοφ και άλλα όπλα, που τα μοιράζουμε σε μικρές παρτίδες. Τα πτυσσόμενα Καλάσνικοφ τα πουλάμε περίπου 1.200 έως 1.500 ευρώ μαζί με δύο γεμιστήρες που έχουν 60 σφαίρες. Ακόμη μεγάλο σουξέ έχουν οι κυκλικοί γεμιστήρες των 100 σφαιρών για να ρίχνουν αδιάλειπτα κατά των αστυνομικών, τους οποίους πουλάμε 500 ευρώ, χωρίς τις σφαίρες! Μεγάλη ζήτηση .......

ΟΛΗ Η ΚΡΗΤΗ ΣΕ 5' ΛΕΠΤΑ

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ


Ερμητικά κλειστές βρίσκουν για δεύτερο συνεχές καλοκαίρι τις πύλες του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Καμπάνι Ακρωτηρίου οι επισκέπτες, παρά το γεγονός ότι ειδικοί και μη, αναγνωρίζουν την τεράστια σημασία που έχει η οργανωμένη εκπαίδευση -από πολύ μικρή ηλικία- σε θέματα συμπεριφοράς στον δρόμο. Αξιοσημείωτο δε είναι ότι ενώ στο πάρκο είχαν καταβληθεί προσπάθειες και υλοποιούνταν εκπαιδευτικά προγράμματα όλο τον χρόνο από τον πρώην Καποδιστριακό Δήμο Ακρωτηρίου, ο Καλλικρατικός Δήμος Χανίων έχει περιορίσει τη λειτουργία του μόνο στους χειμερινούς μήνες. 
- Πάλι καλά εκεί λειτούργησε ..ενω σε μας έμεινε στην ολοκλήρωση...βέβαια ορθάνοιχτο και ρημαγμένο. Να κάτεχα κανένας δεν συγκινείται απο του εκλεγμένους μας να πάει να του ρίξει μια ματιά; Κανένας; Ντροπή μας!!! 

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΣΕ ΔΡΑΣΗ


O αρχαιότερος χάρτης στον δυτικό κόσμο χρονολογείτε από το 500π.χ. και βρέθηκε στη νότια Ιταλία. Πρόκειται για μία απεικόνιση της χερσονήσου της Απουλίας, σε ένα κομμάτι λουστραρισμένου πήλινου βάζου, με μέγεθος λίγο μεγαλύτερο ενός γραμματοσήμου.
Ο χάρτης της Σολέτο,όπως ονομάζεται, ανακαλύφθηκε από τον Βέλγο αρχαιολόγο Τιερί βαν Κόμπερνολ, από το πανεπιστήμιο του Μονπελιέ, αλλά η υπαρξή του παρέμεινε κρυφή εώς ότου διεξαχθούν οι απαραίτητες μελέτες. Ο συγκεκριμένος χάρτης θεωρείτε εξαιρετικά σημαντικός από τούς ειδικούς γιατί όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του πανεπιστημίου τού Μονπελίε.


Στον χάρτη έχουν χαραχτεί τα ονόματα πόλεων με ελληνικούς χαρακτήρες, και μια κουκίδα υποδεικνύει τα σημεία όπου βρισκόταν,όπως και στους σύγχρονους χάρτες. Στην δυτική πλευρά της Απουλίας σημειώνεται η ελληνική λέξη Τάρας, ο σημερινός κόλπος τού Τάραντα, ενώ οι ονομασίες των πόλεων είναι στην αρχαία διάλεκτο πού χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι της περιοχής, αλλά έχουν καταγραφεί με ελληνικούς χαρακτήρες. 
Οι θάλασσες γύρω από την χερσόνησο- το Ιόνιο δηλαδή καί η Αδριατική-υποδηλώνονται με δύο παράλληλες, κυματοειδείς γραμμές. Αρκετές από τις 13 πόλεις πού σημειώνονται στον χάρτη, όπως η Οτράντο, η Σολέντο, η Ουγκέντο καί η Λεύκα (η σημερινή Σάντα Μαρία ντι Λεύκα), υπάρχουν εώς σήμερα. Ήταν γνωστό από την αρχαία ελληνική γραμματεία οτί οι Έλληνες είχαν κατανοήσει την ανάγκη γιά αποτύπωση των γεωγραφικών χαρακτηριστικών μιάς περιοχής και ότι κάποιοι είχαν σχεδιάσει χάρτες, αλλά μέχρι πρότινος δεν είχε βρεθεί μια κάποια τέτοια αποτύπωση. 
Έτσι, ο χάρτης τού Σολέτο, πέραν από ότι αποτελεί τον αρχαιότερο γεωγραφικό χάρτη της κλασικής αρχαιότητας, είναι καί η πρώτη απόδειξη ότι οι αρχαίοι Έλληνες κατασκεύαζαν χάρτες πριν τούς Ρωμαίους. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ο χάρτης τού Σολέτο είναι σύγχρονος του Πυθαγόρα, ο οποίος είχε ιδρύσει μία φιλοσοφική σχολή στον Κρότωνα, στην σημερινή Καλαβρία, από την άλλη μεριά τού κόλπου τού Τάραντα. 
Αν και οι αρχαιολόγοι δεν μπορούν να συνδέσουν τον χάρτη με την σχολή, εντούτοις ο Πυθαγόρας λέγεται ότι πρώτος παρατήρησε ότι η θέση ορισμένων άστρων στον ουράνιο θόλο διέφερε από περιοχή σε περιοχή, και πρότεινε την σφαιρικότητα της Γης, υπόθεση πού αποτέλεσε την βάση της σύγχρονης χαρτογραφίας

ΑΓΙΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Ο Χατζη-Ανανίας
«Ο Χατζη-Ανανίας, κατά κόσμον Αντώνιος Μπαρμπεράκης, γεννήθηκε το έτος 1837 στις Μάλλες από απλούς, φτωχούς αλλά θεοσεβείς γονείς. Λέγεται ότι ως βρέφος δε θήλαζε Τετάρτη και Παρασκευή και αρνούνταν να πιάσει τον μαστό της μητέρας του. Δεν έφαγε ποτέ κρέας, ψάρι και τυροκομικά. Μόνο τα Σαββατοκύριακα και τις μεγάλες εορτές έτρωγε λάδι και το Πάσχα κατέλυε οστρακοειδή, σουπιές και καλαμάρια. Ήταν ξυπόλυτος και ντυμένος κατάσαρκα με τρίχινα και χονδρά ράσα, ενώ για κρεβάτι του είχε το δέρμα ενός ζώου, συνήθως προβάτου, και μαξιλάρι του μία πέτρα.
Σε ηλικία μόλις 14 ετών εγκατέλειψε το σπίτι του και κατέφυγε στην Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Καψά, όπου εκάρη Μοναχός και υπήρξε μαθητής του Οσίου Ιωσήφ του Γεροντογιάννη, ο οποίος τον όρισε διάδοχό του.
Το έτος 1877 κατέφυγε στη Μονή Παναγίας της Εξακουστής Ιεράπετρας, κατεστραμμένη εντελώς από τους Τούρκους, όπου βρήκε μια θαυματουργή εικόνα της Παναγίας στο βάθος ενός σπηλαίου και επιδόθηκε στο ανακαινιστικό έργο της Μονής.
Η φωτισμένη προσωπικότητα και η αγιότητα του Χατζή-Ανανία προσέλκυσε και άλλους Μοναχούς στο Μοναστήρι, το οποίο σύντομα ήκμασε. Τόσο ο Γεροντογιάννης, όσο και ο Χατζη-Ανανίας, έκαναν με τη χάρη του Θεού πολλά θαύματα. Ενδεικτικά, μαρτυρείται από πολλούς ότι όσες φορές μετέβαιναν στο απέναντι από το Μοναστήρι νησί, το Κουφονήσι, αντί για βάρκα ή κάποιο άλλο πλεούμενο χρησιμοποιούσαν το ράσο τους. Έκαναν το σταυρό τους και μια σύντομη προσευχή, σταύρωναν τη θάλασσα με το ραβδί τους, άπλωναν το ράσο πάνω στη θάλασσα, και άφοβα ανέβαιναν πάνω.
Ο ίδιος ο ηγούμενος Ανανίας εκοιμήθη οσιακά τη νύχτα του Πάσχα, στις 22 Απριλίου του 1907, την ώρα της τελετής της Αναστάσεως. Εκτός από το χάρισμα της ιάσεως ασθενών, ήταν προικισμένος από τον Θεό και με προορατικό χάρισμα, με το οποίο βοήθησε πολλούς πιστούς να συναισθανθούν την αμαρτωλότητά τους και να μετανοήσουν. Τα Λείψανά του μετά την εκταφή αποπνέουν άρρητη ευωδία και επιτελούν θαύματα σε όσους με πίστη επικαλούνται την βοήθεια του. Σήμερα η Παναγία Εξακουστή είναι ενεργός γυναικεία Μονή».

ΟΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΧΑΝΙΩΤΕΣ


Σε μαθήματα αντιφασισμού στη νεολαία είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν οι καθηγητές της ΕΛΜΕ Χανίων, για να αποτελέσουν ανάχωμα στην άνοδο του λαϊκού εθνικιστικού κινήματος. Και κάνουν δημόσια έκκληση, για ιδέες και προτάσεις: 
«Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων εκφράζει τον προβληματισμό και την ανησυχία του για τις φασιστικές επιθέσεις που σημειώνονται τον τελευταίο καιρό· στόχος τους δεν είναι μόνο οι μετανάστες αλλά οποιοσδήποτε υιοθετεί και πρεσβεύει το «διαφορετικό».
Η παιδεία αποτελεί το ανάχωμα που μπορεί να αντιμετωπίσει και να εξαλείψει φασιστικές νοοτροπίες και συμπεριφορές οι οποίες προσβάλλουν και ακυρώνουν την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε απαραίτητη την ανάληψη πρωτοβουλιών στα σχολεία μέσα από ενημερώσεις-ομιλίες-συζητήσεις, προβολή ταινιών κ.ά..
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να καταθέσουν τις σκέψεις, τις προτάσεις τους, καθώς και προτεινόμενο υλικό για αξιοποίηση στο mail elmecha@otenet.gr, ή στην ιστοσελίδα της ΕΛΜΕ http://www.elme-chanion.gr. ώστε η προσπάθεια αυτή να αρχίσει να υλοποιείται από το νέο σχολικό έτος.
Όλοι είμαστε διαφορετικοί και όλοι ίσοι». 
Ποιος θα προφυλάξει την παιδεία δεν ξέρω..κατά τ΄άλλα καλά πάμε.....ιδιαίτερα με το "διαφορετικό" που μας αγγίζει πολύ την καρδιά εδώ κάτω. 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ-ΓΗ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ



Tο 2ο Φεστιβάλ "Τουρισμός, Γη, Πολιτισμός" πρόκειται να υλοποιήσει, όπως ανακοίνωσε, ο Δήμος Πλατανιά, συνεχίζοντας την προσπάθεια προώθησης και προβολής των εξαιρετικής ποιότητας τοπικών προϊόντων, της πλούσιας πολιτιστικής παράδοσης καθώς και των δράσεων που αναπτύσσονται στον τόπο μας. Το φεστιβάλ θα διεξαχθεί από 27 Ιουλίου έως και 1 Αυγούστου 2012 στον ίδιο χώρο με πέρυσι, παραπλεύρως ξενοδοχείου ´Creta Paradise´ στο Γεράνι. Από φέτος το φεστιβάλ γίνεται θεματικό και αυτή τη χρονιά θα είναι αφιερωμένο στο εξαιρετικό λάδι του τόπου μας.
Είναι μια παραλλαγή του Κισαμίτικου Αύγουστού...


ΜΗΝ ΤΗΝ ΧΑΣΕΤΕ...

Τελευταία παράσταση-ας ελπίσουμε να μην είναι- για το θεατρικό έργο "Ράφτης κυριών" από την θεατρική ομάδα Πρόβα Τετραώρου της πόλης μας. Μην την χάσετε ...αξίζει!!!

ΤΟ ΤΕΒΕ (ΟΑΕΕ) ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΑΤΕ;


Σχεδόν ένας στους δύο ασφαλισμένους (ποσοστό 45%) του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών αδυνατεί να καταβάλει τις εισφορές του, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού, ενώ από τους περίπου 300.000 παλαιούς οφειλέτες, μόλις 28.000 έχουν ενταχθεί στην τελευταία ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών. Οι βεβαιωμένες οφειλές ανέρχονται στα 2 δισ. ευρώ και ο ΟΑΕΕ αναζητά επιπλέον περίπου 220 εκατ. ευρώ για την καταβολή των συντάξεων Αυγούστου και του επιδόματος αδείας.
Ανοιχτό μάλιστα είναι το ενδεχόμενο, σύμφωνα με πληροφορίες, να προχωρήσει η διοίκηση του ταμείου στην αναζήτηση βεβαιωμένων οφειλών ακόμη και με την ενεργοποίηση μέτρων αναγκαστικής είσπραξης και στη λήψη μέτρων κατά της εισφοροαποφυγής, σε συνεργασία με την εφορία.
Βάσει, του προϋπολογισμού του Οργανισμού, τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές το 2012 αναμένεται να φθάσουν τα 1,487 δισ. ευρώ, όταν το 2011 η εκτίμηση του προϋπολογισμού ήταν 2,137 δισ. ευρώ. Τα έσοδα του Ταμείου υπολογίζονται συνολικά σε 4,311 δισ. ευρώ, ενώ τα έξοδα σε 5,133 δισ. ευρώ.

ΠΩΣ ΤΟ ΕΙΠΑΜΕ....

ΟΙ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ


«Διαλέξαμε», λένε οι συγγραφείς «ιδανικές τοποθεσίες και προσπαθήσαμε να δώσουμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να πάτε εκεί. Την ίδια στιγμή, σκοπός μας ήταν να μεταφέρουμε στους αναγνώστες μας κάποιες από τις πρώτες μας εντυπώσεις όταν ανακαλύψαμε τα γοητευτικά αυτά μέρη για πρώτη φορά». 
Πολλές από τις παραλίες βρίσκονται κοντά σε θέσεις ιστορικού ή θρησκευτικού ενδιαφέροντος. Έτσι αναφέρονται οι μινωικοί, δωρικοί, ελληνικοί και ρωμαϊκοί αρχαιολογικοί χώροι, οι εκκλησίες της βυζαντινής περιόδου, καθώς και οι οχυρώσεις και τα φρούρια που μαρτυρούν τη μακρά περίοδο της Βενετοκρατίας.
Για να δοθεί μια πλήρης εικόνα των ακτών του νησιού, ο οδηγός αναφέρει επίσης τις «γνωστές» παραλίες, ή τουλάχιστον εκείνες που δεν είναι εντελώς «κρυφές».
Ο οδηγός αυτός απευθύνεται κυρίως σε «αληθινούς περιηγητές», που προτιμούν ν' αποφεύγουν τα πλήθη και να κάνουν το δικό τους, και δεν θα ενδώσουν ποτέ στους πειρασμούς των κοινότυπων οργανωμένων τουριστικών πακέτων.
 Από τις εκδόσεις Mystis

ΧΑΝΙΑ-ΚΑΝΔΑΝΟΣ-ΕΛΑΦΟΝΗΣΙ

Χθες πήγα μια βόλτα προς τα νότια....και τι είδα; Όλα τα τουριστικά λεωφορεία περνούν από τα Τοπόλια για Ελαφονήσι εκτός από του ΚΤΕΛ....που προτιμάει την ασφάλεια της Κανδάνου. Λες και κάνει τα πολλά δρομολόγια και προφυλάσσεται. 
Φυσικά άλλο ένα πλήγμα στην γειτονιά μας... και μπορεί κάποιοι ιδιοφυΐες να νομίζουν ότι έκαναν κίνηση ματ,  αλλά δυστυχώς αυτών των κάποιων ούτε το αυτί δεν ίδρωσε..
Σιγά λοιπόν να μην φτιάξουν παράκαμψη.......με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.....νομιμοποίηση του δρόμου για Ελαφονήσι από την άλλη μπάντα και κοίμισμα των ιθαγενών της Κισάμου.

Σάββατο 30 Ιουνίου 2012

ΘΡΟΥΛΑΜΕ

Καταγγελία έγινε άραγε;...... ότι στην περιοχή που θα φτιαχνόταν το κλειστό εθεάθησαν κάτι μαυριδεροί που έκοβαν τα σίδερα από τα θεμέλια; Χαρτζιλίκι ήθελαν..αλλά ποιος θα τους ελέγξει άραγε;
Και από δίπλα κάτι πλάκες πεζοδρομίου έκαναν φτερά .. μάλλον τις χρειάζονται περισσότερο κάποιοι για τις αυλές τους..... 
Πόσο στοιχίζουν άραγε 2 κουλούρες σύρμα για να κλειστή το συγκοινωνιακό πάρκο στα γλυκορίζια; Ντροπή.... αλλά δεν περνάτε να δείτε πως κατάντησε; Ειδικά αυτοί που άφησαν μισοτελειωμένο .... έ Αντώνη;

ΣΑΒΒΑΤΙΑΤΙΚΑ

Οικόπεδα ψάχνει ο δήμος, εντός της πόλης, για να δημιουργήσει χώρους στάθμευσης..μάλιστα πρέπει να είναι ολίγον μεγαλύτερα των 500 τ. μέτρων. 
-Άραγε υπάρχουν; Μάλλον διαπίστωσαν ότι η κατάσταση δυσκολεύει στον μοναδικό δρόμο που μας διαπερνά και αποφάσισαν να μας ξεμπλοκάρουν... και να βοηθήσουν και το ΚΤΕΛ να κινείται καλύτερα!
Ερώτηση
Γιατί δεν μονοδρομείται προσωρινά* (και βλέπουμε) τον δρόμο του Νοσοκομείου;
Γιατί δεν βάζετε σήματα που να οδηγούν στους δυο χώρους στάθμευσης που υπάρχουν τώρα (Τομπάζη και χώρο στάθμευσης γηπέδου) τους επισκέπτες μας;
Μήπως είναι ώρα να βγάλουμε και τις ταμπέλες από την πλατεία Τζανακάκη που δηλώνουν στάση-στάθμευση μόνο για λεωφορεία του ΚΤΕΛ;
Είπαμε πάμε καλά ..ας μην χαλάσουμε την καλή εικόνα που απόκτησε η πόλη με τις ετσιθελικές απαιτήσεις κάποιων....
- Τι έγινε αλήθεια με τον συγκοινωνιολόγο, θα μας βοηθήσει λιγουλάκι....τόσες γνώσεις έχει ο άνθρωπος από εσοχές;
Πάντως το καλύτερο το άκουσα προχθές από σύμβουλο...."θα φτιάξουν τα πράγματα σε κάμποσο καιρό, δεν θα κυκλοφορεί κανένας με την βενζίνα στα 2 ε, οπότε περιμένετε"!!!!
* Αυτό το προσωρινό μας έχει διαλύσει...προσωρινά πεζοδρόμια-προσωρινές συνδέσεις-προσωρινές αποφάσεις-προσωρινές λύσεις.

ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΕΣ ΚΡΗΤΕΣ...


...κάπου στην Συρία!!
Έχουν γραφτεί πολλά για “ξεχασμένους Ελληνες” απανταχού της γης. Για Ελληνες που για διάφορους λόγους και αιτίες, αποκόπηκαν από την μητροπολιτική Ελλάδα. Μια περίπτωση είναι και οι Ελληνόφωνοι Κρητικοί της Συρίας. Ο σουλτάνος Αμπντούλ Χαμίτ στα τέλη του 19ου αιώνα, τους “εξόρισε” στη Συρία, γιατί παρότι μουσουλμάνοι (εξισλαμισθέντες πιθανόν από παιδομάζωμα), συνεργάζονταν με τους Χριστιανούς, εναντίον των τούρκων .  Αυτοί όμως, όχι μόνο κρατούν την γλώσσα έθιμα και παραδόσεις, αλλά ακόμα και σήμερα δηλώνουν ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ.
Διωγμένοι από τον τόπο τους μοιράστηκαν μεταξύ Λιβάνου και Συρίας. Σήμερα περίπου 7000 ζουν στο Λίβανο και  3000 στο χωριό Χαμιντιέ στη Συρία. Το χωριό βρίσκεται στην παράκτια ζώνη λίγα χλμ από τα σύνορα με το Λίβανο. Χαρακτηριστικά λένε. “μας χώρισαν μια φορά από τους συγγενείς μας, κι άλλη μία τα σύνορα Λιβάνου – Συρίας”.
Ποια δύναμη κρατά άσβηστη την γλώσσα σε ξένο περιβάλλον;
Ποια δύναμη κάνει αυτούς τους ανθρώπους μετά από 5 τουλάχιστον γενεέςμ να παραμένουν και να δηλώνουν Κρήτες;
Φυσικά δε θα αναρωτηθούμε, τι κάνει το “ελληνικό κράτος” για αυτούς τους ανθρώπους. Το ελάχιστο που θα έπρεπε να είχε κάνει, θα ήταν να παρέχει βιβλία και δασκάλους. Αλλά όπως γνωρίζετε, βιβλία πλέον δεν υπάρχουν ούτε για τα “Ελληνόπουλα της Ελλάδος”, πόσο μάλλον για Έλληνες του εξωτερικού…
Στο  βίντεο που ακολουθεί, δείτε ένα παλιό, αλλά εκπληκτικό ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Μανωλεσάκη που ταξίδεψε στο χωριό… και το ΑΝΤΑΜΩΜΑ των Συρο-κρητικών με Κρήτες στο νησί…

  Σε αυτούς τους ΛΕΒΕΝΤΕΣ, το “κράτος” δε δίνει άδεια παραμονής τη στιγμή που κάθε καρυδιάς καρύδι εισβάλει λαθραία…

Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ


Κείμενο: Παναγιώτης Γεωργιακάκης*
Το ακρωτήριο της Γραμβούσας μαζί με τα νησιά Ήμερη και ¶γρια Γραμβούσα και Ποντικονήσι, έχουν μεγάλη σημασία για την ορνιθοπανίδα, καθώς εκτός από τον μαυροπετρίτη, στην ευρύτερη περιοχή, που αποτελεί τμήμα του ενδιαιτήματος του γυπαετού (Gypaetus barbatus) και του σπιζαετού (Hieraaetus fasciatus), φιλοξενούνται αρκετοί αρτέμηδες (Calonectris diomedea), και κορμοράνοι (Phalacrocorax aristotelis desmarestii).
Όλη η περιοχή αποτελεί Ζώνη Ειδικής Προστασίας (SPA GR4340017), αλλά και περιοχή Ειδικού Διαχειριστικού Ενδιαφέροντος (pSCI GR4340001). 
Η πρώτη απόπειρα επίσκεψης της περιοχής στο πλαίσιο του προγράμματος LIFE για τον μαυροπετρίτη έγινε τον Σεπτέμβρη του 2003 με ιδιόκτητο σκάφος το οποίο (μαζί με τις υπηρεσίες του και άφθονες πληροφορίες) μας προσέφερε ευγενικά ο κ. Τσότος, κάτοικος της περιοχής και φυσιολάτρης. Δυστυχώς, ο καιρός δεν μας επέτρεψε να ξεμυτίσουμε καν από τον κόλπο του Καστελίου…
Η ομάδα του ΜΦΙΚ επανήλθε δριμύτερη το καλοκαίρι του 2004, με το φουσκωτό του σκάφος και επισκέφθηκε τρεις φορές την περιοχή: μία στις αρχές του Αυγούστου για επόπτευση της κατάστασης και δοκιμαστική καταμέτρηση, μία στα τέλη του Αυγούστου για καταμέτρηση του πληθυσμού, εντοπισμό φωλιών και συλλογή στοιχείων από αυτές και μία στα μέσα του Σεπτέμβρη. Η τελευταία περιελάμβανε τον εντοπισμό νέων φωλιών, αλλά και επαναληπτική επίσκεψη στις ήδη εντοπισμένες. Συνολικά στην περιοχή εντοπίστηκαν 14 φωλιές.
Οι καταμετρήσεις έδειξαν ότι ενώ ο πληθυσμός στο Ποντικονήσι και την Άγρια Γραμβούσα παραμένει σχεδόν σταθερός (100 ζευγάρια περίπου), στην Ήμερη Γραμβούσα έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα καθώς από τα 25 τουλάχιστον ζευγάρια της δεκαετίας του ’90 φαίνεται να έχουν μείνει μόνο 6-7. Η αλήθεια είναι ότι το νησί έχει υποστεί έντονες πιέσεις από τον άνθρωπο, ιδίως τα τελευταία χρόνια. Τα δρομολόγια των επιβατικών, αλιευτικών και ταχύπλοων σκαφών, είναι ιδιαίτερα συχνά το καλοκαίρι, και οι επισκέπτες (έστω και μακριά από τις φωλιές) αρκετές δεκάδες ημερησίως. 
Επιπλέον, το καλοκαίρι του 2003, το υπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση ξεκίνησε εργασίες αναπαλαίωσης και φωταγώγησης του κάστρου και οικοδόμησης κτισμάτων στη νότια ακτή του νησιού. Οι παρεμβάσεις αυτές έγιναν χωρίς να έχει προηγηθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και ανάγκασαν το Μ.Φ.Ι.Κ. και την ΕΟΕ να προσφύγουν στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, χωρίς όμως να αποτραπεί πλήρως η ζημιά. Το ποια ή ποιες από τις ανθρώπινες δραστηριότητες στην περιοχή έχει κάνει το μεγαλύτερο κακό είναι δύσκολο να ειπωθεί με σιγουριά, καθώς το πρόγραμμα και οι φορείς υλοποίησής του βρέθηκαν προ τετελεσμένων γεγονότων, φαίνεται όμως ότι το είδος έχει σχεδόν εξοβελιστεί από το νησί και πολλά πράγματα θα πρέπει να αλλάξουν για να είναι δυνατός ο επανεποικισμός του.
* O Παναγιώτης Γεωργιακάκης είναι Βιολόγος MSc, Συντονσιτής των Δράσεων του Προγράμματος στην Κρήτη (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης)

ΣΤΟΝ ΜΠΑΛΟ

Ποιος είναι ο Σεΐχης;

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΑΠΟΨΕ....


... ... αλλά μόλις για ένα δευτερόλεπτο!
Θα είναι δύσκολο να το αντιληφθούμε, κι όμως το Σάββατο θα κερδίσουμε όλοι μερικές στιγμές ζωής επιπλέον: η διεθνής υπηρεσία που κρατά συγχρονισμένα τα ρολόγια σε όλο τον κόσμο ετοιμάζεται να προσθέσει ένα εμβόλιμο δευτερόλεπτο στο τελευταίο λεπτό της 30ής Ιουνίου 2012.
Ημερονύκτια με ασταθή διάρκεια
Ένα ημερονύκτιο υποτίθεται ότι διαρκεί ακριβώς 24 ώρες, ή 86.400 δευτερόλεπτα, στην πραγματικότητα όμως η Γη χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει μια περιστροφή γύρω από τον εαυτό της.
Επιπλέον, η ταχύτητα περιστροφής παρουσιάζει διακυμάνσεις λόγω κοσμικών και γεωλογικών παραγόντων, μεταβάλλοντας ανεπαίσθητα τη διάρκεια του ημερονυκτίου.
Αυτό σημαίνει ότι η Διεθνής Ατομική Ωρα (TAI), η οποία μετράται από μερικές εκατοντάδες ατομικά ρολόγια σε όλο τον κόσμο, με ακρίβεια ένα δισεκατομμυριοστό του δευτερολέπτου, σταδιακά αποκλίνει από την αστρονομική ώρα, η οποία μετράται με βάση τη θέση του Ηλιου και ορισμένων κβάζαρ στον ουρανό.
Για το λόγο αυτό, η λεγόμενη Συντονισμένη Παγκόσμια Ωρα (UTC),....

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

ΚΙΣΑΜΙΚΟΣ

Τελικά ουδείς στην γενική συνέλευση του Κισαμικού εκτός από τα μέλη του Δ.Σ...πάντως επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι με 2.000 ε γίνεσαι αυτόματα μέλος του συμβουλίου  .....απλά πράγματα, ο έχων μπαίνει, ο μη έχων απλά παρακολουθεί. Φυσικά δεν βλέπω μεγάλη προθυμία, οπότε όλα πιθανά...
Τέλος ακούστηκε ότι ενδεχομένως να παίξει στην Κίσαμο, ο Κισαμικός και στο γήπεδο του.... αφού πήρε υπόσχεση, όχι από τον δήμο, αλλά από το ... "Μάννα" εξ Πλατάνου. Για να δούμε αν θα δούμε, την ομάδα μας φέτος ...... μόνο με ένα διαρκείας....

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ


Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου θα ξεκινήσει να λειτουργεί σταδιακά εντός του καλοκαιριού, παράλληλα με την περιοδική έκθεσή του, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σε συνάντησή της την Παρασκευή στην Περιφέρεια Κρήτης με τον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη και τον δήμαρχο Ηρακλείου Γιάννη Κουράκη.
Παράλληλα, η κ. Μενδώνη αναφέρθηκε στην αλλαγή του πολιτιστικού τοπίου της Κρήτης, με τις παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη. Όλες στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, στο οποίο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού δίνει μια πολύ μεγάλη μάχη.
Το μουσείο θα αρχίσει να λειτουργεί ξανά σταδιακά από τον Ιούλιο. Τον Αύγουστο θα ανοίξουν και άλλες αίθουσες, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα λειτουργεί πλήρως. Όλο το καλοκαίρι θα είναι επισκέψιμη η περιοδική έκθεση.

ΟΛΑ ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ

Δηλαδή περνά ο τροχονόμος και ο δημοτικός αστυνόμος και βλέπει την ουρά των αυτοκινήτων που δημιουργεί η "προσωρινή" στάση του ΚΤΕΛ, στην μικρή μας λεωφόρο και σφυρίζει ...αδιάφορα. Είπαμε....έχουν απόλυτο δίκιο οι άνθρωποι.... και αφού δεν υπάρχει έλεγχος, έχουν και συγκοινωνιολόγο οπότε έχουν και την πίτα και το μαχαίρι....
Πάντως λύσαμε το πρόβλημα με τα πολλά λεωφορεία...τώρα περνά ένα και όλα τ΄ άλλα είναι καλά κρυμμένα...βέβαια προσωρινά γιατί άμα "ξεψαρώσει" η κατάσταση θα έχουμε τα παλιά...όπου γουστάρουμε θα γίνεται παρκινγκ.
Αλήθεια μήπως μπορούν να μας δανείσουν τον συγκοινωνιολόγο τους..... αφού κατάφερε να απεγκλωβίσει την λεωφόρο και να βάλει και τα λεωφορεία σ΄αυτήν ..είναι τσακάλι...για να φτιάξουμε και μεις κανένα παράδρομο ή έστω τον δρόμο του νοσοκομείου!!


ΧΩΡΙΣ "ΣΠΙΤΙ"

Ο Μανώλης Σκουλάκης -δήμαρχος Χανίων- υποσχέθηκε ότι θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε ο Πλατανιάς να χρησιμοποιήσει ως έδρα του στην Α' Εθνική, τα Περιβόλια και να μη χρειαστεί να πάει στο Παγκρήτιο Στάδιο που έχει δηλωθεί ως εναλλακτική έδρα για το προσεχές πρωτάθλημα της Σούπερ Λιγκ. 
Ο Δήμαρχος Κισάμου υποσχέθηκε ότι θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε ο Κισαμικός να χρησιμοποιήσει ως έδρα στην Δ' Εθνική την Κίσαμο και το δημοτικό στάδιο και να μην αναγκαστεί να τρέχει στο Μάλεμε.
- Γιατί λοιπόν κύριοι πρέπει να φτάνουμε σε αυτό το σημείο..γιατί πρέπει να τρέχουν οι υπεύθυνοι των ομάδων την τελευταία στιγμή; Υποχρέωση σας ήταν και είναι να προβλέπετε και να δημιουργείται...ειδικά στην περίπτωση του Κισαμικού η ολιγωρία είναι απαράδεκτη.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΝΤΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ


Ή του πρώτου ανδρός αρχή…….
Θουκυδίδη Επιτάφιος
Γράφει η Ευτυχία Δεσποτάκη
Ο ιστορικός Θουκυδίδης στην Ιστορία του Πελοποννησιακού πολέμου, περιλαμβάνει και τον Επιτάφιο Λόγο που εξεφώνησε ο Περικλής προς τιμήν των μέχρι εκείνης της στιγμής νεκρών, στο τέλος του πρώτου έτους του ολέθριου αυτού πολέμου, που διεξήχθη μεταξύ Αθηνών και Σπάρτης και κράτησε είκοσι επτά ολόκληρα χρόνια. Ο λόγος αυτός στην βάση ήταν ένας ύμνος του τότε πολιτεύματος των Αθηνών, της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, αντιπαραβαλλομένης με το ολιγαρχικό πολίτευμα της Σπάρτης. Θέλοντας ο μεγάλος ιστορικός να τονίσει τη σημασία της προσωπικότητας στην πολιτική αναφέρει για την Αθήνα του 5ου π.χ. «Το πολίτευμα μας στην ουσία είναι «λόγω μεν δημοκρατία έργω δε η του πρώτου ανδρός αρχή…», που σημαίνει μεταφραζόμενο: 
Και στην πραγματικότητα το πολίτευμα μας είναι δημοκρατία μόνο στα λόγια, στην πράξη δε, είναι η εξουσία και η βαρύνουσα γνώμη ενός ανδρός του πρώτου.
Και γιατί μας ήρθε στο μυαλό ο Θουκυδίδης  αυτές τις δύσκολες μέρες που περνούμε και τις άλλες τις πιο δύσκολες που μέλλουν να έρθουν! 
Ακριβώς γιατί μέσα στον καταιγισμό των προσώπων και των λόγων, λείπει αυτή η του πρώτου ανδρός αρχή. Η δε δημοκρατία μας είναι, όντως, λόγω, μεν δημοκρατία, καθώς οι λέξεις έχουν χάσει πια τη σημασία τους και δημοκρατία σημαίνει ασυδοσία, και δικαιοσύνη σημαίνει ανομία.
Όχι προς θεού η αρχή του δικτάτορα, που μπορεί να πήγε ο νους, αλλά εκείνου που θα είχε την δύναμη να πάρει την πρωτοβουλία μπροστά στην αιμάσσουσα πατρίδα και να έλεγε αν όχι πριν της εκλογές, τουλάχιστον μετά τις εκλογές : «Κύριοι, χρόνια μας ψηφίζει ο ελληνικός λαός και  εμείς πια αποτελούμε το κράτος. Αυτή τη στιγμή το κράτος το διαλύσαμε και η πατρίδα μας χρειάζεται. Ελάτε τώρα να συνεργαστούμε. Όλους μας χρειάζεται και  πρέπει να προσφέρει καθένας από το μετερίζι του ό,τι μπορεί». Δεν ανέβηκε κανείς εις το ύψος των περιστάσεων ,από τον ολίγιστο πρόεδρο της δημοκρατίας μας, ως τον τελευταίο πολιτικάντη για μια τέτοια πράξη.
Και συρθήκαμε ανοήτως στις κάλπες, να ψηφίσομε τι, ποιόν. Να προσθέσομε άλλο ένα μηδέν στο μηδέν. Θα υπάρξει, άραγε αυτή η φωνή κάποτε; Άλλωστε αυτό ζήτησε με την ψήφο του ο λαός επί δύο συνεχείς φορές. Ή καθένας θα μετράει τα κουκιά του και θα ζητά την αυτοδύναμη πρωθυπουργία, αδιαφορώντας για τα χρονίζοντα προβλήματα, και την αιμορραγούσα Ελλάδα;
Κάποιοι δε, παρά τη νίκη τους, επιμένουν στη μη συμμετοχή τους στην κυβέρνηση, γιατί τα πράγματα είναι τόσο χάλια και δεν έχουν άλλο δρόμο για τη σωτηρία, πλην όποιον και οι άλλοι υπόσχονται. Έτσι εκ του ασφαλούς καταδικάζουν τα πάντα και μένουν αντιπολίτευση. Και περιμένουν τους καιρούς που θα έρθουν……
Και δε ξέρω γιατί μέσα από του μυαλού τα αυλάκια ανασύρεται ένα παλιό άρθρο του΄Αγγελου  Βλάχου, ιδρυτή της «Καθημερινής»
Γράφει ο Άγγελος Βλάχος στην «Καθημερινή» τον Αύγουστο του 1922  λίγο μετά την Μικρασιατική καταστροφή.
Ο Ι. Μεταξάς ,αξιωματικός της σχολής Ευελπίδων, σπουδαγμένος από το κράτος, όταν ήρθε η ώρα για την Μικρασιατική εκστρατεία, αυτό το κράτος του ζήτησε ως αρχιστράτηγος να ηγηθεί της εκστρατείας και να βοηθήσει την πατρίδα και τις χιλιάδες λαού, που στρατεύθηκαν. 
Αυτός ο αξιωματικός κατηγορηματικά αρνήθηκε, λέγοντας: «όχι γιατί η εκστρατεία θα αποβεί καταστρεπτική»
Ένα δημοσιογράφος που παρακολουθεί, τον σταματά: «Αντιστράτηγε άκουσα κάτι που είπατε και το ίδιο νομίζω και εγώ. Έρχεστε σεις με το κύρος σας και εγώ με την πέννα μου να πούμε την αλήθεια στο λαό; Γιατί είναι φοβερό να γνωρίζετε την καταστροφή και ούτε να πηγαίνετε να την εμποδίσετε, ούτε έστω να την καταστήσετε μικρότερη»
Και το κράτος που τον ανέθρεψε και τον σπούδασε τον αφήνει ελεύθερο, δεν τον συλλαμβάνει, όπως άλλους απότακτους και ληστές. Αυτός φεύγει και πηγαίνει στο Φάληρο και κλείνεται στην οικία του περιμένοντας την καταστροφή ως κόραξ.
Και όταν η καταστροφή επήλθε ο Αντιστράτηγος φορεί το φράκο του από τους πρώτους και ζητά να γίνει πρωθυπουργός. Αλλά η Ελλάς έχει εργασία μαζεύει τα τέκνα της και τα ράκη της. 
Αν δεν είχε θα έπαιρνε σκούπα και θα του έλεγε καθ οδόν: Φύγε από δω ανυπότακτε στρατιώτα των αναγκών μου, αυτόκλητε κηδεμών της ατυχίας μου, τέκνον άχρηστον, άνθρωπε μηδέν που περιμένεις την εξουσία από τα ράκη μου…..»
Ας ελπίσομε ότι κάποια λογική θα πρυτανεύσει την επαύριο των εκλογών.
Και ας ακούσομε τέλος πάντων τι θα αρχίσει να γίνεται και να δούμε πώς θα γίνεται. Δε μας ενδιαφέρει ποιός θα το κάνει. Επίσης όχι άλλο πια  ποιός  φταίει!!! Οι καιροί ου μενετοί…..

ΒΓΗΚΑΝ ΣΕΡΓΙΑΝΙ....

Κατσαρίδες.....πολλές κατσαρίδες..... μήπως πρέπει να κάνουμε κάτι γρήγορα;

ΑΡΘΡΟ


Ο φόβος των Ευρωπαίων μπροστά στα πέναλτι
Γράφει ο Νίκος Μουντάκης
Ο εφιάλτης για τους Ευρωπαίους ηγέτες που προετοιμάζουν τη σημερινή σύνοδο κορυφής είναι τι θα γίνει αν σε μια δημοπρασία ομολόγων της Ισπανίας δεν υπάρξουν προσφορές, ο πανικός για τους κινδύνους αφερεγγυότητας περάσει στην Ιταλία και σε άλλες χώρες και η Ευρώπη καταλήξει σε ανεξέλεγκτες μαζικές αποσύρσεις καταθέσεων που θα σημάνουν το τέλος του ευρώ. Πόσο πιθανό αυτό το σενάριο; Οι πολιτικοί ελπίζουν πως όχι. Είναι όμως δυνατό; Φοβούνται πως είναι.
Αυτό που είναι σίγουρο είναι πως όλο και περισσότεροι οικονομολόγοι και ακαδημαϊκοί θέτουν το ερώτημα για το αν τα προβλήματα του ευρώ είναι τόσο σοβαρά που το ενιαίο νόμισμα απλά δεν σώζεται.
Ο Ντέιβιντ Μαρς, επικεφαλής του OMFIF, ενός φόρουμ των κεντρικών τραπεζών και των κρατικών επενδυτικών εταιρειών, θεωρεί το 13χρονο ευρώ σαν ένα παιδί που εγκαταλείπεται σταδιακά από τους γονείς του. «Δεν βλέπω τι θα κρατήσει την .....

ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ......

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

ΠΩΣ ΠΟΝΑΕΙ....

Μετά το δεύτερο μπαλάκι η κυρία το' ριξε στο κλάμα.

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΟΔΩΝ

Εντατικά μαθήματα έμαθα θα κάνουν κάποιοι δημοτικοί σύμβουλοι που δεν ξέρουν την ονομασία των δρόμων στην πρωτεύουσα του δήμου Κισάμου. "Χτυπάει" άσχημα με την άγνοια τους και δημιουργεί προβλήματα αφού δεν μπορούν να συνεννοηθούν με υπηρεσίες και φορείς. 
Η Τομπάζη, η Παπαγιαννάκη, η Αρετά και η Περίδου όπως και οι υπόλοιπες πλέον πρέπει να μπουν στο λεξιλόγιο τους...... είναι αδιανόητο να έχουν καλεσμένους από την περιφέρεια από τα υπουργεία και να μιλούν τα   "Καστελλιανά"....ή να κάνουν τους ανήξερους.  Ο δρόμος που μένει ο Τάδε....η οδός της αστυνομίας.....λες και ο καλεσμένος μας ξέρει που με μένει ο Τάδε και που ο δείνα.

ΜΕΙΩΣΗ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ


Άμεσο μέτρο επανεκκίνησης της αγοράς θεωρείται από το οικονομικό επιτελείο η μείωση στο 13% του ΦΠΑ στην εστίαση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αμέσως μετά τη συνάντηση με την τρόικα, ίσως όμως και νωρίτερα, ο Γ. Στουρνάρας θα φέρει υπουργική απόφαση για τη μείωση του ΦΠΑ στον συγκεκριμένο κλάδο έτσι ώστε να τονωθεί η αγορά, ειδικά την τουριστική περίοδο του καλοκαιριού.
Το οικονομικό επιτελείο θα επιχειρήσει να πείσει την τρόικα για μέτρα που εφαρμόστηκαν αλλά δεν απέφεραν έσοδα, αντίθετα βούλιαξαν την αγορά. Και ο ΦΠΑ στην εστίαση είναι ένα από αυτά.
Κατά τα λοιπά το οικονομικό επιτελείο μελετά επίσης μέτρα ενίσχυση της αγοράς ακινήτων και της κτηματαγοράς όπως π.χ. τη μείωση του φόρου μεταβίβασης ώστε να δοθούν κίνητρα για αγορά σπιτιών.
Πιο δύσκολη είναι η κατάσταση για την άμεση αύξηση του αφορολόγητου από τα 5.000 στα 8.000 ευρώ κι αυτό αναμένεται να γίνει σταδιακά την επόμενη τριετία.
Επίσης, εξετάζεται η αύξηση των δόσεων για την πληρωμή των φόρων καθώς φοβούνται ότι φέτος θα έχουμε νέα γενιά Ελλήνων που δε θα μπορούν να καταβάλουν τους φόρους τους.
Τα πάντα, ωστόσο, θα εξαρτηθούν από τις προθέσεις της τρόικας που έρχονται την επόμενη εβδομάδα για διαπραγματεύσεις.
ΠΗΓΗ

ΑΡΘΡΟ


Ποια τα σημάδια του καινούργιου
Tου Χρήστου Γιανναρά
Ψηφίζουμε σήμερα με απόγνωση. Mε κούραση και αποτροπιασμό για τις επιλογές που μας προσφέρονται. Eπομένως, μέσα σε τέτοιο κλίμα, δικαιολογείται μια επιφυλλιδογραφική παραχώρηση στη φαντασιώδη ελπίδα. Σαν αναλγητικό, αντίδοτο στην οδύνη. Σαν λυγμός για το ανέφικτο.
Eρώτημα λοιπόν: Aν κάποτε εμφανιζόταν το καινούργιο στον πολιτικό μας βίο, το ριζικά διαφορετικό από το σήμερα, ποια θα ήταν τα γνωρίσματά του; Oχι να επιχειρηθούν «βελτιώσεις» της κακομοιριάς, ανακαινισμοί του δοκιμασμένου και αποτυχημένου. Tο πραγματικά καινούργιο ποια σημάδια θα το δήλωναν, τι θα έπειθε όλους αυτονόητα ότι πρόκειται για καινούργια;
Παραχώρηση στη φαντασία σημαίνει προσωπικό οραματισμό. O οραματισμός δεν είναι υποχρεωτικά αυθαίρετος και ουτοπικός. Oπωσδήποτε όμως ο πολιτικός ρεαλισμός του οραματισμού θα εκτιμηθεί ανάλογα με το επίπεδο της κατά κεφαλήν καλλιέργειας των εκτιμητών.
Tυχόν γενικευμένη συναίνεση θα υποψίαζε, ίσως, για στοιχεία λαϊκισμού του οράματος, επομένως θα συνιστούσε αναίρεση του πραγματικά καινούργιου.
Eπιμένουμε λοιπόν στο ερώτημα ιχνογραφώντας απάντηση προσωπική. Ποια γνωρίσματα θα έχει το καινούργιο, αν ποτέ προκύψει, στον ελλαδικό πολιτικό βίο;
Πρώτο γνώρισμα: Tο καινούργιο, για να είναι καινούργιο, δεν ..........