Τρεις γκραβούρες με την μονή Γωνιάς από το 1811 ως και το 1869
Η ιστορία της μονής αρχίζει από τα μέσα του 9ου αιώνα, τότε που για πρώτη φορά κτίστηκε από ζηλωτές μοναχούς στη θέση Μένιες του Ακρωτηρίου προς τιμήν του Αγίου Γεωργίου. Οι συχνές και βάρβαρες επιδρομές των πειρατών σε εκείνη την περιοχή και φυσικά εναντίων των μοναχών ανάγκασαν τους μοναχούς να ζητήσουν ασφαλέστερο τρόπο ζωής. Έτσι έχτισαν ένα μικρό μοναστήρι που είναι σήμερα το κοιμητήριο της μονής.
Αργότερα κατά το 17 αιώνα ο μοναχός Βλάσιος (ύστερα από μία οπτασία κατά την παράδοση)χτίζει τη μονή στη θέση που είναι σήμερα. Η μονή είναι αφιερωμένη στη Θεοτόκο οδηγήτρια. Περιβάλλεται από αυλή όπου βρίσκονται τα κελιά των μοναχών, το ηγουμενείο, η τράπεζα, οι αποθήκες τα κελάρια μονή λεηλατήθηκε από τους Τούρκους πολλές φορές αλλά οι μοναχοί είχαν την προνοητικότητα να κρύψουν αρκετούς από τους θησαυρούς που είχε η μονή. Επίσης η ίδια λειτούργησε ως νοσοκομείο κατά την γερμανική αυτή φορά επανάσταση. Έτσι η μονή αναδείχθηκε μάνα του υπόδουλου γένους στον τόπο αυτό.
Φωτο Η. Simanderes
Η ιστορία της μονής αρχίζει από τα μέσα του 9ου αιώνα, τότε που για πρώτη φορά κτίστηκε από ζηλωτές μοναχούς στη θέση Μένιες του Ακρωτηρίου προς τιμήν του Αγίου Γεωργίου. Οι συχνές και βάρβαρες επιδρομές των πειρατών σε εκείνη την περιοχή και φυσικά εναντίων των μοναχών ανάγκασαν τους μοναχούς να ζητήσουν ασφαλέστερο τρόπο ζωής. Έτσι έχτισαν ένα μικρό μοναστήρι που είναι σήμερα το κοιμητήριο της μονής.
Αργότερα κατά το 17 αιώνα ο μοναχός Βλάσιος (ύστερα από μία οπτασία κατά την παράδοση)χτίζει τη μονή στη θέση που είναι σήμερα. Η μονή είναι αφιερωμένη στη Θεοτόκο οδηγήτρια. Περιβάλλεται από αυλή όπου βρίσκονται τα κελιά των μοναχών, το ηγουμενείο, η τράπεζα, οι αποθήκες τα κελάρια μονή λεηλατήθηκε από τους Τούρκους πολλές φορές αλλά οι μοναχοί είχαν την προνοητικότητα να κρύψουν αρκετούς από τους θησαυρούς που είχε η μονή. Επίσης η ίδια λειτούργησε ως νοσοκομείο κατά την γερμανική αυτή φορά επανάσταση. Έτσι η μονή αναδείχθηκε μάνα του υπόδουλου γένους στον τόπο αυτό.
Φωτο Η. Simanderes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου