Η πόλη των Χανιών από τον Angelo Oddi (1609). Γύρω από την τειχισμένη και με λεπτομέρειες εικονιζόμενη ακρόπολη (το Καστέλι), υπάρχουν οι μονές του Αγίου Νικολάου των Δομινικανών και του Αγίου Φραγκίσκου των Φραγκισκανών. Αυτή μπορούμε να πούμε πως ήταν η εικόνα της πόλης κατά το 14ο και εν μέρει το 15ο αιώνα, πριν αναπτυχθούν γύρω από την ακρόπολη οι "εξώβουργοι". Αποτέλεσμα αυτής της σταδιακής επέκτασης, ήταν η νέα οχύρωση της πόλης κατά το 16ο αιώνα, η ανέγερση των δυο συγκροτημάτων των 17 και 5 νεωρίων, της σειράς των κτισμάτων με την Porta Colombo και της κρήνης στη συνεχόμενη πλατεία, που απεικονίζονται από τον Oddi.
Λεπτομέρεια του προηγούμενου χάρτη με απεικόνιση της περιτειχισμένης ακρόπολης Καστέλι. Διακρίνεται το επισκευασμένο πρωτοβυζαντινό τείχος με τους πύργους του και τις δυο πύλες στις άκρες του κεντρικού δρόμου Corso (σημερινή οδός Κανεβάρω), που διασχίζει την ακρόπολη. Διακρίνεται καθαρά ο καθεδρικός ναός (Duomo), το "παλάτι" του Ρέκτορα στη βορειοδυτική γωνία του τείχους και ένας μεγάλος αριθμός από μέγαρα των ευγενών βενετσιάνικων οικογενειών, που ζούσαν από το 1252 μέσα στο Καστέλι. Σημαντικό στοιχείο, που επιβεβαιώνει την ύπαρξη της τάφρου, την οποία αποκαλύψαμε πρόσφατα, είναι η γέφυρα που απεικονίζεται στην ανατολική πλευρά του τείχους (διασταύρωση Κανεβάρω και Δασκαλογιάννη).
Η δεύτερη απεικόνιση της πόλης των Χανιών από τον Oddi, από τη βόρεια πλευρά, είναι σαν να έγινε από ένα εντελώς διαφορετικό χέρι, χωρίς γνώση της προοπτικής. Με τη βία αναγνωρίζονται οι προμαχώνες και η πλατεία στο λιμάνι, ενώ και η θέση των ψηλών καμπαναριών δεν είναι σωστή Ολόκληρη η πόλη είναι γεμάτη από μάλλον τυποποιημένα διώροφα, πλατυμέτωπα κεραμοσκεπής κτίσματα, που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα, όπως και το ισχυρό πρωτοβυζαντινό τείχος, που εικονίζεται. Η απεικόνιση είναι φανταστική και μάλλον κακότεχνη σε μεγάλο βαθμό.
Μιχάλης Ανδριανάκης
Λεπτομέρεια του προηγούμενου χάρτη με απεικόνιση της περιτειχισμένης ακρόπολης Καστέλι. Διακρίνεται το επισκευασμένο πρωτοβυζαντινό τείχος με τους πύργους του και τις δυο πύλες στις άκρες του κεντρικού δρόμου Corso (σημερινή οδός Κανεβάρω), που διασχίζει την ακρόπολη. Διακρίνεται καθαρά ο καθεδρικός ναός (Duomo), το "παλάτι" του Ρέκτορα στη βορειοδυτική γωνία του τείχους και ένας μεγάλος αριθμός από μέγαρα των ευγενών βενετσιάνικων οικογενειών, που ζούσαν από το 1252 μέσα στο Καστέλι. Σημαντικό στοιχείο, που επιβεβαιώνει την ύπαρξη της τάφρου, την οποία αποκαλύψαμε πρόσφατα, είναι η γέφυρα που απεικονίζεται στην ανατολική πλευρά του τείχους (διασταύρωση Κανεβάρω και Δασκαλογιάννη).
Η δεύτερη απεικόνιση της πόλης των Χανιών από τον Oddi, από τη βόρεια πλευρά, είναι σαν να έγινε από ένα εντελώς διαφορετικό χέρι, χωρίς γνώση της προοπτικής. Με τη βία αναγνωρίζονται οι προμαχώνες και η πλατεία στο λιμάνι, ενώ και η θέση των ψηλών καμπαναριών δεν είναι σωστή Ολόκληρη η πόλη είναι γεμάτη από μάλλον τυποποιημένα διώροφα, πλατυμέτωπα κεραμοσκεπής κτίσματα, που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα, όπως και το ισχυρό πρωτοβυζαντινό τείχος, που εικονίζεται. Η απεικόνιση είναι φανταστική και μάλλον κακότεχνη σε μεγάλο βαθμό.
Μιχάλης Ανδριανάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου