Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 17 Απριλίου 2024

ΠΛΟΥΤΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΠΟΥ ΧΑΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΕΝΤΕ ΑΝΕΜΟΥΣ

Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας μια πολύ όμορφη εκδήλωση υπαίθριας εκπαίδευσης στο Σταυρό Χανίων ανέδειξε τον παλαιοντολογικό πλούτο της περιοχής και της Κρήτης ειδικότερα και προβλήθηκε ανάλογα σε τοπικά και άλλα μέσα.Όμως λίγο πιο δυτικά, στην Κίσσαμο υπάρχει ίσως η σημαντικότερη παλαιοντολογικά θέση της χώρας μας που χρειάζεται ακόμα περισσότερη μελέτη και τεκμηρίωση ώστε να επιβεβαιωθεί η αξία που έχει σε Παγκόσμιο επίπεδο. Όταν το 2017 δημοσιεύθηκε μετά από πολλούς κόπους και αμέτρητα εμπόδια η πρώτη διεπιστημονική εργασία για τις πατημασιές του Τράχηλου Κισσάμου, φαίνεται ότι μόνο οι «έμποροι της φυσικής μας ιστορίας», αναγνώρισαν μετά τους επιστήμονες, την αξία των ευρημάτων και έσπευσαν να αποσπάσουν κάποια απ αυτά για να τα πουλήσουν... 
Η καταστροφή αυτή ήταν η αφορμή για να τοποθετηθεί στη συνέχεια μια μικρή περίφραξη, να καλυφθούν οι πατημασιές με γεωύφασμα και έδαφος για λόγους προστασίας και να τοποθετηθεί μικρή ενημερωτική πινακίδα για την αξία της θέσης και την υπενθύμιση της απαγόρευσης εισόδου και καταστροφής στο χώρο. Όλα αυτά για το προφανές και μέχρι να ληφθούν μόνιμα μέτρα προστασίας και ανάδειξης, ενώ η θέση βρίσκεται μέσα σε ήδη αναγνωρισμένο και προστατευόμενο αρχαιολογικό χώρο.
Σήμερα μετά από τόσα χρόνια μόνο εγκατάλειψη και υποβάθμιση. Η περίφραξη έχει σχεδόν καταστραφεί, όποιος θέλει μπορεί να εισέλθει στο χώρο και να δει τα ευρήματα (ενδεχομένως και να τα καταστρέψει…), ενώ φυσικά είναι εκτεθειμένα και στις άγριες καιρικές συνθήκες, μια που η θέση είναι πάνω στο κύμα.
Αλλά για ποια θέση και τι απολιθώματα μιλάμε? Σε μια πλάκα έχουν βρεθεί πάνω από 50 ίχνη δίποδης βάδισης, πολλά από τα οποία κατά μήκος δύο διαδρομών, που όλα τα μορφολογικά χαρακτηριστικά και τα γνωστά μέχρι σήμερα δεδομένα δείχνουν ότι έγιναν από προγονική μορφή του ανθρώπου, τους Ανθρωπίδες (Hominds). Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι η ηλικία η οποία με μεταγενέστερη έρευνα προσδιορίστηκε στα 6 εκατ. χρόνια. Για να αντιληφθούμε τη σημασία της θέσης, να πούμε ότι τα αμέσως νεότερα ίχνη δίποδης βάδισης προγόνων μας είναι στην Τανζανία και έγιναν από τη γνωστή σε όλους Lucy (έναν Αυστραλοπίθηκο) πριν από 3.6 εκατ. χρόνια.
Έχουμε λοιπόν ένα μνημείο πιθανά της Παγκόσμιας Φυσικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς που μένει να μελετηθεί και να τεκμηριωθεί ακόμα καλύτερα, το οποίο αφήνουμε να καταστραφεί και να χαθεί για πάντα, ενώ θα μπορούσε να αναδειχθεί και να αποτελέσει το σημαντικότερο χώρο επίσκεψης του νησιού. 
Κρίμα για όλους μας και παγκόσμια διαπόμπευση εάν αφήσουμε αυτό να συμβεί.
Χαράλαμπος Φασουλάς

 

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΣΑΜΟΥ & ΣΕΛΙΝΟΥ

Η Ιερά Μητρόπολις Κισάμου και Σελίνου, σε συνεργασία με το πρακτορείο Himalaya Travel, διοργανώνει προσκυνηματική εκδρομή σε Εύβοια, Βέροια, Καστοριά, Φλώρινα, Πρέσπες, Δελφούς, Αράχωβα, Χαλκίδα. Προσκύνημα στον Όσιο Ιωάννη τον Ρώσσο κατά την ημέρα της εορτής του,  Ι. Μονή Οσίου Δαυίδ του Γέροντος όπου και ο τάφος του Αγίου Ιακώβου (Τσαλίκη). Ferry Boat για Γλύφα, Βέροια. Ι. Μονή Παναγίας Σουμελά, Αράπιτσα, ιστορικό-λαογραφικό Μουσείο Νάουσας, Καστοριά, Μουσείο Παύλου Μελά, Ντόλτσο, Ι. Μ. Παναγίας Μαυριώτισσας, Πρέσπες, Φλώρινα, Ι. Μ. Παναγίας Κλεισούρας. Καλαμπάκα, Μετέωρα, προσκύνημα σε Ιερές Μονές, Τρίκαλα, κ.α. Από 25 έως 31 Μαΐου. Πληροφορίες-Εγγραφές: κος Εμμανουήλ Μποτωνάκης, γραφεία Ι.Μ.Κ.Σ., τηλ. 2822022128 (εσωτ. 6), Αιδ. Πρωτ. π. Παναγιώτης Ανδρουλάκης, Αρχ. Επίτροπος Σελίνου, τηλ. 697938177, Himalaya Travel, κα Ελένη Κουλιούρα, την 210-3225259 (εσωτ. 110). Θέσεις περιορισμένες. 
Εκ της Ι. Μητροπόλεως 

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ο ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΑΜΝΟΣ (Θεολογική και ιατρική προσέγγιση) ΤΟΥ ΔΡ. ΗΛΙΑ Ε. ΜΑΖΟΚΟΠΑΚΗ

Μεσούσης της Σαρακοστής των σαράντα οκτώ ημερών προ του  Πάσχα, κατά την ορθόδοξη  χριστιανική μας παράδοση, θεωρήσαμε κατάλληλο το χρόνο να γίνει μια αναφορά στο πολύ ωραίο βιβλίο του κ. Ηλία Μαζοκοπάκη, εξαιρετικού στρατιωτικού  ιατρού και  αξιόλογου  συγγραφέα, ο οποίος πολλά βιβλία μας  έχει χαρίσει και  πολλά μας έχει διδάξει. Τον ευχαριστούμε γι' αυτό και θεωρούμε ευλογία το ότι κάποτε υπήρξαμε ανάμεσα στους δασκάλους του.
Φύσει «ορέγεσθαι του ειδέναι» ο κ. Μαζοκοπάκης δεν αρκέστηκε στην επιστήμη που θεραπεύει το σώμα, αλλά και περί την Θεολογία σπουδάζοντας προσεγγίζει  νου και ψυχή  
Στο βιβλίο με τον παραπάνω τίτλο χρησιμοποιώντας μια πλούσια βιβλιογραφία, αλλά και την ιατρική του γνώση και εμπειρία ερμηνεύει πολλά γύρω απο το έθιμο του «οβελία» που έχει καθιερωθεί σύμφωνα με την παράδοση μας  κατά την ημέρα του Πάσχα.
Το βιβλίο προλογίζεται από τον καθηγητή  Θεολογίας του Α.Π.Θ. κ. Παπαρνάκη,ο οποίος προσδιορίζει το περιεχόμενο της Παλαιάς και Καινής  Διαθήκης που δεν είναι άλλο από  μια πληθώρα διηγήσεων και περιστατικών σε μια εκτεταμένη περιοχή από την κεντρική Μεσόγειο  ως τη μακρινή Μεσοποταμία και σε βάθος χρόνου είκοσι αιώνων πριν τη Γέννηση του Χριστού. Στη βιβλική σκέψη αυτό που συνδέει όλα αυτά τα πράγματα είναι η παρουσία του  Δημιουργού, ο οποίος οδηγεί τα πράγματα προς την αιώνια ευημερία  και σωτηρία των ανθρώπων όχι πάντα με ευδιάκριτους τρόπους. Προηγούνται δε, όλοι όσοι ανήκουν στον εκλεγμένο λαό Ισραήλ.
Στην Καινή διαθήκη  προστίθενται και όλοι οι άλλοι λαοί της ανθρωπότητας ,ανεξαρτήτως  φυλής και καταγωγής. Όμως εδώ η σωτηρία του ανθρώπου προέρχεται από την διδασκαλία και τη Σταυρική θυσία του  Ιησού  Χριστού. Ο τρόπος αυτός θέασης της παγκόσμιας Ιστορίας ,στη θεολογική γλώσσα λέγεται Θεία Οικονομία 
Τιμωρός  αυστηρός ο θεός της Π.Δ. ετοίμαζε να δώσει τη δέκατη και σκληρότατη τιμωρία στο Φαραώ  και στον αμετανόητο λαό του για την αιχμαλωσία των Ισραηλιτών: Την θανάτωση όλων των πρωτοτόκων από «ανθρώπου έως κτήνους»
Ταυτόχρονα έδωσε εντολή στους Ισραηλίτες για τον πρώτο εορτασμό του Πάσχα ,μέρα επετείου της εξόδου από την αιχμαλωσία.
Κάθε οικογένεια έπρεπε να προμηθευτεί ένα αρτιμελή αρσενικό αμνό ή κατσίκι ,ενός έτους, να το σφάξουν και με  το αίμα του στο οποίο θα βουτούσαν ύσωπον (θύσανος από φυτό) θα έχριαν τους παραστάτες της πόρτα ς των, ώστε ο εξολοθρευτής άγγελος να προσπεράσει την πόρτα τους και να μη σφάξει  τα τέκνα τους. Κανείς δε θα έβγαινε έξω μέχρι το πρωί. Στη συνέχεια  αυτό το αρνί έπρεπε να το ψήσουν ολόκληρο στη φωτιά  και να το καταναλώσουν ,χωρίς τη συντριβή των οστών του, όλο  με συνοδεία πικρών χόρτων και άζυμου άρτου, να το φάνε βιαστικά και όρθιοι, ζωσμένοι, με τη ράβδο στο χέρι, έτοιμοι προς αναχώρηση.. Υπολογίζεται ότι 600.000
Ισραηλίτες έφυγαν από την Αίγυπτο.
Στην Καινή διαθήκη τη θέση του αμνού, κατέχει συμβολικά ο χριστός (Αμνός  του  Θεού), ο οποίος θυσιάζεται για τη σωτηρία των πολλών.
Στη συνέχεια ο γιατρός μπαίνει στη δική μας  Ορθόδοξη  Χριστιανική παράδοση, όπου εδώ οι χριστιανοί μετέχουν θυσίας αναιμάκτου κοινωνίας, λαμβάνοντας οίνον και άρτον κατά την θείαν μετάληψην.
Η  ημέρα της Λαμπρής, ημέρα Αναστάσεως, είναι η μεγαλύτερη εορτή της Χριστιανοσύνης. Είναι ημέρα ευφροσύνης και αγάπης, όπως τεκμηριώνεται μέσα από τον κατηχητικό λόγο  του  Ιωάννου Χρυσοστόμου, τον οποίο Λόγο καταγράφει ο συγγραφέας.
Η μεγάλη αυτή γιορτή στον ελληνικό χώρο γιορτάζεται πάντα οικογενειακά. Όσο μακριά και αν βρίσκονται διασκορπισμένα τα μέλη των οικογενειών θα προσπαθήσουν αυτή την μεγάλη μέρα να βρεθούν μαζί σε κοινή τράπεζα και να συμφάγουν. Ακριβώς δε επειδή οι συνδαιτημόνες είναι πολλοί προμηθεύεται ο αρχηγός  της οικογένειας  ολόκληρο αμνό για να αρκέσει για όλους στο γεύμα. Έτσι υπήρξε και συνεχίζεται το εβραίικό αυτό έθιμο στο  Χριστιανικό Πάσχα. Αυτό δε το αρνί ή ερίφιο δεν τεμαχίζεται την ώρα που ψήνεται και τρώγεται  αλλά με το χέρι αποσπάται. Ψήνεται και θυσιάζεται ολόκληρο ,όπως ο αμνός του θεού θυσιάστηκε και δεν συνετρίβη οστούν από τα οστά αυτού
Επίσης μας δίδει και κάποιες πρακτικές οδηγίες για την ποιότητα και συντήρηση των κρεάτων τόσο του εριφίου, όσο και  του αμνού και πως έτρωγαν οι Εβραίοι στην έρημο το κρέας που δεν είχαν τρόπο συντήρησης όπου, επειδή δεν είχαν νερό για να το βράζουν, κατέφευγαν πάντοτε να το κάνουν ψητό ,εξ ού και ο δικός μας οβελίας.
Τονίζει ιδιαιτέρως την αποφυγή της λαιμαργίας και της ποσότητας στην τροφή που μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες  συνέπειες.
Εξ άλλου τονίζει, ότι πολλές φορές πίσω από μια έντονη «πείνα  μπορεί να καλύπτονται συναισθηματικά ή άλλα κενά της ζωής μας, για τα οποία πρέπει να φροντίσομε.
Τελειώνοντας μας αφήνει το μήνυμα: Το Πάσχα δεν είναι μόνο μέρες υλικής απόλαυσης και νοικοκυροσύνης σπιτιών και εδεσμάτων ,αλλά μέρες ηθικής ανασυγκρότησης, επαναπροσδιορισμού της ζωής και κυρίως «συγχώρεσης» με τον άλλον άνθρωπο.
Συγχώρεσης : από το ρήμα συν+χωρώ  =να υπάρξομε μαζί, να χωρέσομε και οι δύο, να συνυπάρξομε.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ
Γιώργος Πευκιανάκης και Ευτυχία Δεσποτάκη

Παρασκευή 12 Απριλίου 2024

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΕΒ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ με αφορμή την ανάρτηση σε δημόσια διαβούλευση του Νομοσχεδίου κατάργησης των κοινωφελών μη κερδοσκοπικών Ο.Ε.Β της περιφέρειας Θεσσαλίας (http://www.opengov.gr/minenv/?p=13310) και την ανάθεση του αρδευτικού έργου σε εταιρεία Α.Ε, εμείς οι Τ.Ο.Ε.Β του νομού Χανίων έχουμε να  απαντήσουμε τα παρακάτω: 
 Οι Ο.Ε.Β συστάθηκαν το 1959 ακολουθώντας το πρότυπο αντίστοιχου  επιτυχημένου Γαλλικού μοντέλου που εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να λειτουργεί στη Γαλλία και άλλα Μεσογειακά Κράτη. Οι ΤΟΕΒ, κατ’ άρθρο 46  παρ.1β του Ν.4456/2017, αποτελούν Οργανισμούς κοινής ωφελείας, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, δηλαδή κατά τη συνταγματική πρόβλεψη αποτελούν Γεωργικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις αναγκαστικής μορφής. Οι 
διοικήσεις τους έχουν τιμητικό τίτλο και όλα τα έξοδα τους (ΔΕΗ, συντήρηση δικτύων και αντλιοστασίων, υπάλληλοι κ.τ.λ.) πληρώνονται με εισφορές των αγροτών-μελών τους και δεν έχουν καμία σχέση ούτε επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του κράτους. Σαν αποκλειστικό σκοπό έχουν την διανομή όσο το δυνατόν φτηνότερου αρδευτικού νερού στα μέλη τους. 
Ήταν και εξακολουθούν να είναι ότι καλύτερο μπορούσε να διοργανώσει το Ελληνικό κράτος, αφού εφόσον δημιούργησε τα αρδευτικά έργα και τα παρέδωσε σε ιδιοχρησία στους αρδευτές με εποπτεύουσα αρχή αλλά και αναπτυξιακό φορέα την Υ.Ε.Β ως και την αρμόδια Διεύθυνση  Εγγείων Βελτιώσεων του Υπουργείου. 
Υπήρχε συνεπώς έλεγχος εποπτεία αλλά και συνεχής ανάπτυξη των Ο.Ε.Β για περισσότερα από πενήντα χρόνια, κατά τα οποία η αγροτική ανάπτυξη της υπαίθρου συνδέθηκε άρρηκτα με την λειτουργία των δικτύων διανομής αρδευτικού έργου, δημιουργώντας έτσι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών τους και ιδιαίτερες κοινωνικοοικονομικές σχέσεις, διαμορφώνοντας την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής. Όλα θα συνέχιζαν να λειτουργούν εσαεί, αν η ίδια η πολιτεία δεν διέλυε συστηματικά και μεθοδικά τις αρμόδιες υπηρεσίες, δηλαδή την Υ.Ε.Β πρώτα και την αρμόδια διεύθυνση μετέπειτα. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών, οι Ο.Ε.Β με ισχυρές και άξιες διοικήσεις, παραμένουν και συνεχίζουν το έργο τους σωστά, υπό την επίβλεψη των εκάστοτε ΔΑΟΚ και αντιπεριφερειών, με τα προβλήματα που τους απασχολούν να είναι συνέπεια της εγκατάλειψης. Δυστυχώς οι Ο.Ε.Β με αδύναμες ή ανύπαρκτες διοικήσεις, επόμενο ήταν με τις τεράστιες αυξήσεις 
στο κόστος ενέργειας να υπολειτουργούν ή και να εγκαταλειφθούν . 
 Μήπως όμως αυτός ήταν ο λόγος που η πολιτεία διέλυσε τις προϊστάμενες υπηρεσίες, ώστε να διαλυθούν και οι Ο.Ε.Β και εύκολα να παραδοθούν με την ανοχή των αρδευτών σε ιδιώτες; 
 Ο Υπουργός Επικαλείται ότι δεν διαχειριζόμαστε σωστά τους υδατικούς πόρους και ότι θα το κάνει καλύτερα η Α.Ε. Δυστυχώς και ο Ο.Α.Κ. εταιρεία πρώτης γραμμής για την πολιτεία, απέτυχε όχι μόνο στον έλεγχο και στην πρόβλεψη της κλιματικής αλλαγής, αλλά και στην διαχείριση και στη συντήρηση των αρδευτικών έργων που ενεπλάκη, με χαρακτηριστικά 
παραδείγματα την διαχείριση του φράγματος Αποσελέμη και τον μη λειτουργικού από κατασκευής Φράγματος Βαλσαμιώτη, απέτυχε επομένως στην βάση του ως οργανισμός ανάπτυξης. 
 Είναι γεγονός ότι όταν οι διαθέσιμοι πόροι είναι λιγότεροι από τις ανάγκες δέν επαρκούν! Χρόνια τώρα όλοι οι Ο.Ε.Β, ζητάμε έργα ταμίευσης και εμπλουτισμού, ζητάμε έλεγχο αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Η πολιτεία είναι η υπαίτια που αγνοεί τους πολίτες της και τις ανάγκες τους και όχι οι αρδευτές.  
Οι ΤΟΕΒ της Π.Ε. Χανίων διαφωνούν με την σύσταση Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Υδάτων Κρήτης, εφόσον πρόκειται για Ανώνυμη Εταιρεία καθώς μία Α.Ε. θα μεριμνά μόνον ως προς την αύξηση των κερδών της, πράγμα αντίθετο με τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα των ΤΟΕΒ. Θα αντισταθούμε στην διάλυση και την παράδοση του αρδευτικού έργου και των υποδομών μας (αντλιοστάσια, γεωτρήσεις, δίκτυα) αξίας εκατομμυρίων.  
Ζητάμε από την κυβέρνηση να μην εξαργυρώσει ευρωπαϊκές επιταγές σε βάρος των αρδευτών και του πρωτογενή τομέα. Είναι άμεση ανάγκη η επανασύσταση και η στελέχωση των αρμόδιων Υ.Ε.Β υπηρεσιών και ο εκσυγχρονισμός της επιτυχημένης Ευρωπαϊκής νομοθεσίας ώστε να μην επιτραπεί στα ιδιωτικά συμφέροντα να επιτεθούν για άλλη μια φορά στον πρωτογενή τομέα. 
Μια δεύτερη πρόταση είναι να μετατραπούν οι υπάρχοντες Ο.Ε.Β σε αρδευτικούς συνεταιρισμούς με δικαίωμα συμμετοχής σε επενδυτικά προγράμματα το κράτος να του επιτρέψει και να τους αφήσει να συνεχίσουν να επιτελούν το έργο τους.  
 
Οι υπογράφοντες ΤΟΕΒ της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων 
ΤΟΕΒ Κόλπου Κισσάμου   
ΤΟΕΒ Αλικιανού 
ΤΟΕΒ Βαρυπέτρου 
ΤΟΕΒ Αγιάς - Κολυμβαρίου 
ΤΟΕΒ Αγίας Μαρίνας - Πλατανιά 
ΤΟΕΒ Βατολάκκου 
ΤΟΕΒ Κουφού 
ΤΟΕΒ Χρυσοσκαλίτισσας 
ΤΟΕΒ Μεσκλών 
ΤΟΕΒ Δυτικού Αποκόρωνα 
ΤΟΕΒ Φουρνέ  
ΤΟΕΒ Φραγκοκαστέλλου
ΤΟΕΒ Καστέλλου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΤΟΥ ΛΕΠΡΟΥ ΣΤΟ ΣΗΡΙΚΑΡΙ

ΜΗΝΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Ο Ιερός Προσκυνηματικός Ναός Οσίου Νικηφόρου του Λεπρού, διά τον μήνα ΑΠΡΙΛΙΟ θα είναι ανοικτός σύμφωνα με το ακόλουθο Πρόγραμμα:
Κάθε Τετάρτη 16:00μ.μ. έως 17:30μ.μ.
Κάθε Σάββατο 8:00π.μ. έως 12:00π.μ.
Κάθε Κυριακή 11:00π.μ. έως 13:00μ.μ. και 16:00μ.μ. έως 17:30μ.μ.
Ιερές Ακολουθίες μηνός ΑΠΡΙΛΙΟΥ

⦁ Όρθρος μετά Θείας Λειτουργίας (ώρα 8.00π.μ. έως 10.00π.μ.)
Σάββατο 13 Απριλίου – Σάββατο 20 Απριλίου
⦁ Ιερά Παράκλησις του Οσίου (ώρα 17:00μ.μ.-18:00μ.μ)
Κυριακή 14 Απριλίου – Κυριακή 21 Απριλίου
ΙΕΡΟ ΕΥΧΕΛΑΙΟ-ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 1/5 (ώρα 17.30μ.μ-18.30μ.μ.)

ΜΙΚΡΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΩΣΠΟΥ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΤΟ ΑQUA


 Παραμένει το SPORADES STAR στην γραμμή των Κυθήρων μέχρι 22/4, αφού με νεότερη ανακοίνωση του το υπουργείο Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής έδωσε 10ήμερη παράταση ώσπου να επισκευαστεί το Aqua jewel.

ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΥΚΑΙΡΟ Ο ΔΗΜΟ ΜΑΣ;

Είναι αυτήν την στιγμή η μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται στην Κίσαμο και ίσως αυτή που θα μας ανοίξει τα μάτια και θα αρχίσουμε να κάνουμε έργα και στην πόλη τα επόμενα χρόνια. Η περιοχή θα αλλάξει όψη σίγουρα προς το καλύτερο, αν και τα παράπονα από τους γείτονες είναι πλέον εμφανή. Κύριος λόγος ο δρόμος που τα 7 μέτρα φαντάζουν λίγα και το πεζοδρόμιο του 1 μέτρου μικρό. 
Ποιος θα διαμαρτυρηθεί όμως και που όμως από τους όμορους ιδιοκτήτες, την στιγμή που η δημοτική αρχή είναι άφαντη; Αυτή που θα έπρεπε να ήταν η υπεύθυνη για την περιουσία της αλλά και η εγγυήτρια δυναμη με τους ιδιοκτήτες απουσιάζει.
26 στρέμματα δώσαμε σε χρήμα που κάλλιστα θα μπορούσαμε να τους είχαμε κάνει την συμφωνία από τότε... ο δρόμος να είναι 8 μέτρα και το πεζοδρόμιο 2, όμως όπως φαίνεται οι συμφωνίες έγιναν μάλλον βράδυ και στα γρήγορα.
Ας το ξανασκεφτεί λοιπόν πρώτα η δημοτική αρχή και πριν προχωρήσουν οι επενδυτές να γίνει αυτό που είναι προς το συμφέρον όλων... και ιδιαίτερα της δημοτικής περιουσίας.
Εδώ δεν χωρά ούτε πυροσβεστικό όχημα να περάσει τώρα....

Πέμπτη 11 Απριλίου 2024

Ο ΠΑΤΗΡ ΝΙΚΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου  ανακοινώνεται ότι το εσπέρας της Κυριακής, 14 Απριλίου, και ώρα 18.00μ.μ., στον Ι. Μητροπολιτικό  Ναό, Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, Κίσαμος, θα τελεστεί ο Δ΄ Κατανυκτικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Αμφιλοχίου. Του Εσπερινού θα ακολουθήσει πνευματική ομιλία υπό του Πανοσ. Ιερομονάχου π. Νίκωνος Αγιορείτου, Γέροντος της Ιεράς Καλύβης Αγίου Σπυρίδωνος Νέας Σκήτης, με θέμα: «Πνευματική ζωή κατά την παράδοση της Εκκλησίας». Στους μετέχοντες θα διανεμηθεί η νέα έκδοση της Ιεράς Μητροπόλεως μας με τον τίτλο: «Προσευχής Θησαυρίσματα». Προσευχητάριο, ιδιαίτερα επιμελημένο, που περιλαμβάνει: Πρωινή Προσευχή, Προσευχές της Τραπέζης, Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως, Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων, Μέγα Απόδειπνο, Χαιρετισμούς της Θεοτόκου, Πασχάλιος – Ημερονύκτιος Ακολουθία ως και τις Νηστείες της Εκκλησίας μας. Η συμμετοχή μας πλούτος πνευματικός, αναγκαίος για την πορεία μας προς το Πάσχα. 
Εκ της Ι. Μητροπόλεως

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ

Εκ μέρους του Αννουσάκειου Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων, Κέντρου Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Κλειστής Νοσηλείας "Ο Άγιος Σπυρίδων" της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου, ανακοινώνεται ότι στις 9 Απριλίου, ημέρα Τρίτη του έτους 2024 και ώρα έναρξης 10.00 πμ, υλοποιήθηκε με πλήρη επιτυχία, η προγραμματισμένη άσκηση διαχείρισης περιστατικού πυρκαγιάς, στο χώρο των εγκαταστάσεων της Κουζίνας του Ιδρύματος. Πολύτιμη υπήρξε η συμβολή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κισάμου, όπου αφού εκπαίδευσε τους εργαζόμενους του Ιδρύματος, οργάνωσε την επιτέλεση της άσκησης, με συγκεκριμένο σενάριο. Οι στόχοι που τέθηκαν, επιτεύχθηκαν με αποτελεσματικότητα από το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων και  αφορούσαν: τρόπο αντιμετώπισης της πυρκαγιάς, εκκένωση του κτιρίου, παροχή πρώτων βοηθειών, μέσω της συνδρομής των εργαζομένων του Ιδρύματος, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Αστυνομίας, του Ερυθρού Σταυρού και του Κέντρου Υγείας της τοπικής κοινότητας Κισάμου.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνονται στον Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κισάμου, κ. Νικολουδάκη Γιώργο, για την άμεση ανταπόκριση του στο αίτημα εκπαίδευσης των εργαζομένων του Φορέα, ο οποίος κατεύθυνε όλο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της άσκησης. Σημαντική εξίσου ήταν η προσφορά του Υποδιοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κισάμου, κ. Χουρδάκη Νίκου, που ανέλαβε την επιμόρφωση του προσωπικού, στα πλαίσια της πρόληψης, του Διευθυντή της Αστυνομίας Κισάμου , κ. Χατζή Χρήστου, για την συμμετοχή στην διεκπεραίωση της άσκησης, του Διευθυντή του Κέντρου Υγείας Κισάμου κ. Ανυφαντάκη Δημητρίου, για την παροχή ασθενοφόρου και πρώτων βοηθειών, καθώς και του Υπεύθυνου των Σαμαρειτών του Ερυθρού Σταθμού Κισάμου, κ. Καπή Στέφανου, για την συνεργασία στην διάσωση εργαζομένων - τροφίμων, σύμφωνα με το σενάριο. Αξιόλογο είναι το γεγονός, ότι η εκπαίδευση των εργαζομένων συντέλεσε στην ετοιμότητα τους να διαχειριστούν, γρήγορα και άμεσα, με σωστό τρόπο και βάσει σχεδίου, το εικονικό γεγονός της πυρκαγιάς,  επιτυγχάνοντας  την ασφάλεια των περιθαλπόμενων ενοίκων.
Η προγραμματισμένη αυτή άσκηση αποτελεί την αρχή μίας σειράς άλλων που θα επακολουθήσουν, σε δεύτερο χρόνο και για διαφορετικές καταστάσεις, ώστε το Αννουσάκειο Ίδρυμα και οι εμπλεκόμενοι φορείς της τοπικής κοινωνίας να επισημάνουν και να διορθώσουν  με την δική τους παρότρυνση και παρέμβαση όσα απαιτούνται, για ένα ασφαλέστερο μέλλον για όλους. 
 Εκ του Αννουσάκειου Ιδρύματος
 Ο Διοικητικός Διευθυντής
 Ι. Αρετάκης Αντώνιος

3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΡΗΤΗΣ ΣΤΟ ΚΑΒΟΥΣΙ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Την Κυριακή 7 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Καβούσι Λασιθίου η τρίτη συνάντηση της νέας Πρωτοβουλίας για Ένωση των Πολιτιστικών Συλλόγων Κρήτης.
      Μεγάλη η συμμετοχή των εκπροσώπων Πολιτιστικών Συλλόγων, οι οποίοι εξέφρασαν  την ανάγκη για συνεργασία, διάλογο, ενωμένη δράση και αλληλεγγύη των Πολιτιστικών Συλλόγων της Κρήτης και όλοι συμφωνήσαμε ότι οφείλουμε να ορθώσουμε ένα ενωτικό, διεκδικητικό και ανεξάρτητο πολιτιστικό λόγο.
   Στη νέα συνάντηση των εκπροσώπων των Πολιτιστικών Συλλόγων Κρήτης συζητήθηκαν οι προτάσεις, βάσει των οποίων θα προχωρήσουμε στη νέα συλλογική μας προσπάθεια και πάρθηκαν οι εξής αποφάσεις:
Θεωρούμε ότι η Κρήτη είναι Μία και στον πολιτισμό.
Να δημιουργηθεί συντονιστική επιτροπή στο Ν. Λασιθίου, ώστε  να γίνουν  οι απαραίτητες συζητήσεις-διαβουλεύσεις και ανταλλαγή προτάσεων.
Να γίνει μία κεντρική ενημερωτική εκδήλωση με θέματα π.χ. φορολογικά, χρηματοδοτήσεις που αφορούν τους Πολιτιστικούς Συλλόγους, τους στόχους και τις προοπτικές της νέας συλλογικής προσπάθειας.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τον πρόεδρο κ. Δερμιτζάκη Μιχάλη και τα μέλη του ΔΣ τον Πολιτιστικό Σύλλογο Καβουσίου για την φιλοξενία  τους.
   Τέλος ευχαριστούμε όλους τους εκπροσώπους των Πολιτιστικών Συλλόγων και τους φίλους του πολιτισμού, που παραβρέθηκαν στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Καβουσίου και δείξατε με το αμέριστο ενδιαφέρον σας ότι είναι ζωντανός και ιδιαίτερα δυναμικός ο πυρήνας του πολιτισμού. Μας δίνετε έτσι δύναμη να συνεχίσουμε το έργο μας, ώστε να πάρει ο Πολιτισμός, σε παγκρήτιο επίπεδο, την θέση που του ανήκει.
Με εκτίμηση
Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπή

Η ΤΕ ΧΑΝΙΩΝ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΡΟΦΟ ΓΙΩΡΓΟ ΑΝΝΟΥΣΑΚΗ

 Η ΤΕ Χανίων του ΚΚΕ με θλίψη αποχαιρετά τον σύντροφο Γιώργο Ανουσάκη που έφυγε σήμερα από τη ζωή. Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στη γυναίκα του, τη συντρόφισσα Μαρία, στα παιδιά και τους οικείους του.
Η κηδεία θα πραγματοποιηθεί αύριο, 12 Απριλίου στις 2μ.μ. στον Πλάτανο Κισσάμου, στην Παναγία θέση Σελιά.
Το Γραφείο Τύπου της ΤΕ,
11/04/2024

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ο λόφος Καστέλλι με το κτήριο της Μεραρχίας, το κτήριο του Παλαιού Τελωνείου το οποίο κτίστηκε το 1892, όπου στεγάστηκε το Ιστορικό Αρχείο Κρήτης από το 1933 έως το 1959 οπότε και κατεδαφίστηκε.
Φωτογραφία από τη συλλογή του Γάλλου πρόξενου P. Blanc (Ιστορικό Αρχείο Κρήτης).


 

ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΕΡΑΚΙ ΘΑ ΠΟΥΜΕ

Είμαστε έτοιμοι να δώσουμε όλα αυτά που μας ζητούν και εν μέρη τους τα έχουμε υποσχεθεί;
Δύσκολο το βλέπω αλλά αν πατήσετε πάνω στο έγγραφο θα δείτε καθαρά τι ζητάει απο μας το ikos και σε τι ποσότητες. 900 κυβικά καθημερινά και απο δυο ανεξάρτητες πηγές, Καλουδιανών (μάλλον εννοεί Ποταμίδας) και απο την δεξαμενή του Παρθενώνα που υδροδοτείτε βέβαια και όλη η πόλη.
Η ιστορία θυμίζει τα έργα επιστημονικής φαντασίας που οι ξενιστές απομυζούν απο τους κατοίκους το αίμα για να ζήσουν...... 
Βέβαια οτι κι αν αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο να πράξη θα πρέπει να έχει την σύμφωνη γνώμη των κατοίκων και τη πόλης της Κισάμου και φυσικά των κατοίκων Ποταμίδας και Καλουδιανών. Ριγμένοι βέβαια αυτοί που και σήμερα δεν έχουν νερό όπως τα Μεσόγεια και ο Πλάτανος που βλέπουν πόσο ευκολα βρίσκεται νερό για τον επενδυτή ενώ αυτοί παρακαλάνε τον Θεό να βρέξει μπας και σώσουν τις καλλιέργειες τους.

 

ΓΕΛ-ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ 17-18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Την Τετάρτη 17 και Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 και ώρες 10:00-14:00 ο Σύλλογος Αιμοδοτών ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Κισάμου διοργανώνει, για 7η συνεχή χρονιά, την καθιερωμένη ετήσια εθελοντική αιμοδοσία του. Η αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το τμήμα Αιμοδοσίας του Γ.Ν. Χανίων «Ο Άγιος Γεώργιος», στο χώρο προσωρινής στέγασης του ΕΠΑΛ Κισάμου στην περιοχή Μαύρος Μόλος (Αγαμέμνονος 24).
Μια ημέρα πριν την αιμοδοσία, την Τρίτη 16 Απριλίου και ώρα 11:00 π.μ., θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση για τη διαδικασία και τα οφέλη της εθελοντικής προσφοράς αίματος και μυελού των οστών. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του Δήμου Κισάμου με ομιλήτρια την κα Μαρία Βαρουξάκη (μέλος του Συλλόγου Εθελοντικής Προσφοράς και Στήριξης «ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ» και νοσηλεύτρια του τμήματος αιμοδοσίας του Γ. Ν. Χανίων “Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”) και είναι ανοικτή για το κοινό.
Στόχος της δράσης είναι η ανάπτυξη της εθελοντικής αιμοδοτικής συνείδησης και του αισθήματος της κοινωνικής αλληλεγγύης στους νέους της Κισάμου.
Στην αιμοδοσία μπορεί να προσέλθει κάθε νέος ή παλαιός εθελοντής αιμοδότης ηλικίας από 17-65 ετών . Οι νέοι/νέες ηλικίας 17 ετών γίνονται δεκτοί/ές με υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα τους, με το γνήσιο της υπογραφής από Αστυνομικό Τμήμα ή ΚΕΠ ή Δημόσιο Σχολείο (κατεβάστε την υπεύθυνη δήλωση από εδώ). Οι απουσίες μαθητών/τριών λόγω συμμετοχής σε εθελοντική αιμοδοσία δε λαμβάνονται υπόψη την ημέρα αιμοδοσίας και μίας (1) ημέρας επιπλέον (άρθρο 24 Υ.Α. 79942/ΓΔ4/2019. ΦΕΚ Β’ 2005/Β/31-5-2019). Για να συμμετάσχει κάποιος/α στην αιμοδοσία θα πρέπει :
Να έχει πάρει ένα ελαφρύ γεύμα πριν την αιμοδοσία.
Να έχει κοιμηθεί τουλάχιστον 5 ώρες.
Να αναφέρει τυχόν ασθένειες και φάρμακα που λαμβάνει στο γιατρό της αιμοδοσίας.
Για τους παλαιούς αιμοδότες – σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ) – το μεσοδιάστημα μεταξύ δύο αιμοδοσιών πρέπει να είναι τρείς μήνες. Στους νέους αιμοδότες θα χορηγηθεί κάρτα εθελοντή αιμοδότη από το Εθνικό Μητρώο Αιμοδοτών (ΕΜΑ). Η αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί με απόλυτη ασφάλεια και τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας με ευθύνη του κλιμακίου αιμοδοσίας του Γ.Ν. Χανίων «Ο Άγιος Γεώργιος». Οι μονάδες αίματος θα πιστώνονται στο λογαριασμό κάθε αιμοδότη.
Σε μια περίοδο που το ΕΚΕΑ απευθύνει συνεχείς εκκλήσεις για προσφορά αίματος λόγω μεγάλων ελλείψεων σε απόθεμα, ας ανταποκριθούμε όλοι μας στο κάλεσμα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης. Ας ενισχύσουμε την ομπρέλα προστασίας των συνανθρώπων μας. Ας αφιερώσουμε10΄ λεπτά από τον χρόνο μας, δωρίζοντας ελπίδα και ζωή!
Δηλώσεις συμμετοχής για προγραμματισμό αιμοδοσίας στο τηλέφωνο: 698.346.1335 .
Νεκτάριος Ζουριδάκης
Εκ μέρους του Συλλόγου Αιμοδοτών ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Κισάμου

17 ΑΠΡΙΛΗ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΝΕΣΚ

Κάλεσμα του Νέου Εμπορικού Συλλόγου Κισάμου την Τετάρτη 17 Απριλίου στο Τσατσαρωνάκειο με σκοπό την επανεκκίνηση της εθελοντικής ομάδας.
Στην συνάντηση θα παρουσιαστούν δράσεις που έχουν εκτελεστεί στο παρελθόν και θα συζητηθούν νέες προτάσεις για την ανάπτυξη της εθελοντικής ομάδας.

ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΦΕΥΓΟΥΝ : ΕΥΓΕΝΙΑ ΡΟΔΙΤΟΥ -ΤΖΙΓΚΟΥΝΑΚΗ

Πριν λίγες μέρες αποχαιρετήσαμε την αγαπητή μας και σεβάσμια Ευγενία Τζιγκουνάκη που έφυγε για το άλλο ημισφαίριο της ζωής. ‘Εφυγε ήσυχα  αφού εξεμέτρησε χρόνους πολλούς…..αν για  δικούς μας ανθρώπους, λέμε ….θα μπορούσε ακόμη….  Όμως «ο χρόνος  το τέλος απαιτεί» όπως λέει και ο στωικός φιλόσοφος..
Η Ευγενία γεννήθηκε στο Αιτωλικό Μεσολογγίου και μεγάλωσε πλάι στη λιμνοθάλασσα.  Αλιέας ο πατέρας της φρόντισε όλα τα παιδιά του να εφοδιαστούν με μόρφωση, ώστε αργότερα που μεταναστεύουν στη  Αθήνα βρίσκουν θέσεις  καλής εργασίας.
Εργάστηκε για πολλά χρόνια από όπου και συνταξιοδοτήθηκε σε υπηρεσία της τότε Ε Ι Ρ.
Γνωρίστηκε και παντρεύτηκε με τον Χρήστο Τζιγκουνάκη, από τον Τζιτζιφέ  Αποκορώνου και απόκτησαν μια ωραία οικογένεια με τα δύο παιδιά που απόκτησαν.
Παράλληλα με την εργασία της, υπήρξε μια αφοσιωμένη σύζυγος και μητέρα.
Μαζί με τον Χρήστο φρόντισαν ιδιαίτερα τα παιδιά τους, τόσο την ανατροφή τους, όσο και τη μόρφωση του. Το σπίτι τους ήταν πάντα ανοιχτό  για τους συγγενείς τους. Τα καλοκαίρια τους ήταν πάντα συνδεδεμένα με το Τζιτζιφέ. 
Μαζί ζήσαμε όμορφες οικογενειακές μέρες, όταν βρισκόμαστε τόσο τα καλοκαίρια στην Κρήτη, όσο και όταν εμείς ανεβαίναμε στην  Αθήνα. 
Ευτύχησε να δει πολλά όμορφα πράγματα στη ζωή της. Περισσότερα από το Χρήστο γιατί αυτή είδε και τη μικρή Ευγενία να μεγαλώνει, έφηβη, και να ετοιμάζεται για το Πανεπιστήμιο.
Πριν τρείς μέρες είχαμε μιλήσει στο τηλέφωνο. Είπαμε όσα λέγαμε κάθε φορά κλείνοντας με ευχαρίστησε ιδιαίτερα για το τηλεφώνημα.. Εμείς είχαμε αραιώσει τις επισκέψεις  στην  Αθήνα  τώρα και πολύ καιρό λόγω κορονοιού.
Αυτή πια δυσκολευόταν  στο περπάτημα… και τα δυο τελευταία καλοκαίρια δεν κατέβηκε στην Κρήτη. Είχε μόνιμη βοήθεια στο σπίτι. Τα παιδιά της πάντα από κοντά. 
Κι  ύστερα ένα μικρό κρυολόγημα, μια  αδιαθεσία λίγων ημερών, και έφυγε στα χέρια των παιδιών της. Μια γυναίκα που «τον δρόμον τετέλεκε, την πίστη τετήρηκε  και νυν απόκειται εις αυτήν ο της δικαιοσύνης στέφανος».
Εμείς συλλυπούμενοι θα την έχομε, όσο νοούμε, στο νου και την καρδιά μας.
Καλό σου ταξίδι στο φως 
Ευτυχία - Γιώργος  Πευκιανάκη

Τετάρτη 10 Απριλίου 2024

Ο ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΤΗΣ ΚΕΔΕ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας στη σημερινή του συνεδρίαση καθόρισε τους Προέδρους και Αντιπροέδρους των 21 Επιτροπών του οργάνου μετά από διακομματική συνεννόηση.
Στα πλαίσια αυτά όρισε τον δήμαρχο Κυθήρων Ευστράτιο Χαρχαλάκη Πρόεδρο της Επιτροπής Νήσων και Πολιτική Συνοχής, με αντιπρόεδρο τον Κωνσταντίνο Σινάνη, δήμαρχο Αγίου Ευστρατίου.
Ο κ. Χαρχαλάκης σε δήλωση του αναφέρει:
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ Λάζαρο Κυρίζογλου και όλα τα μέλη του ΔΣ που με σημερινή ομόφωνη απόφασή τους με εξέλεξαν εκ νέου Πρόεδρο της Επιτροπής Νήσων και Πολιτικής Συνοχής για τη νέα δημοτική περίοδο, αξιολογώντας θετικά το έργο και την παραγωγή πολιτικής που κάναμε στην προηγούμενη – ομολογουμένως δύσκολη – θητεία. Με το νέο Αντιπρόεδρο, Δήμαρχο Αγ. Ευστρατίου Κωνσταντίνο Σινάνη και τα μέλη της Επιτροπής, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να προωθούμε πολιτικές και λύσεις για τον ευαίσθητο νησιωτικό χώρο, που αξίζει μεγαλύτερης προσοχής και αγάπης.

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΗΣ ΛΕΙΨΥΔΡΙΑΣ

Τεχνική Σύσκεψη για την εξέλιξη της μελέτης αποκατάστασης της Λιμνοδεξαμενής Αγίων Θεοδώρων στην Δ.Ε. Ιναχωρίου του δήμου Κισσάμου πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Νίκου Καλογερή.
Στην σύσκεψη μετείχαν ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Μυλωνάκης Γιώργος και ο Αντιδήμαρχος Ιναχωρίου κ. Μακράκης Γιώργος,  ο Διευθυντής Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης κ. Μιχάλης Ψαρουδάκης, η Διευθύντρια Αγροτικής Ανάπτυξης της Π.Ε. Χανίων κ. Μυλωνάκη Μαρία, η Προϊσταμένη του Τμήματος Δομών Περιβάλλοντος της ΔΤΕ Περιφέρειας Κρήτης κ. Σγουρώ Μαριέτα, η τεχνικός Σύμβουλος της Π.Ε. Χανίων κ. Ελένη Δοξάκη, ο ειδικός Σύμβουλος του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Κουμάκης Νεκτάριος και εκπρόσωποι της  μελετητικής ομάδας του έργου.
Στην σύσκεψη παρουσιάστηκε το έως τώρα υλοποιημένο αντικείμενο των τεχνικών μελετών και διαπιστώθηκε η σημαντική πρόοδος και η διαφαινόμενη δυνατότητα κατασκευής μιας νέας λιμνοδεξαμενής στην θέση αυτής που αστόχησε το 2011, ώστε να ενισχυθεί ουσιαστικά η άρδευση της περιοχής που καλύπτει ο ΤΟΕΒ Χρυσκαλίτισσας.

ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΤΣΑΡΩΝΑΚΗ: ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΓΠΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΑΦΟΡΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ

Σοβαρές ανειλημμένες υποχρεώσεις δεν μου επέτρεψαν να παραστώ στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κισάμου, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα 8 Απριλίου 2024. Στη διάρκεια της συνεδρίασης ήταν προγραμματισμένο να συζητηθεί -όπως κι έγινε τελικά-, ως τακτικό θέμα στην ημερήσια διάταξη, η αναθεωρημένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Κισάμου. Επειδή το θέμα είναι εξαιρετικά σημαντικό, αφενός για την οργανωμένη αναπτυξιακή πορεία του τόπου μας, αφετέρου αφορά χιλιάδες συμπολίτες μας, τις ζωές και τις περιουσίες τους, έστειλα e-mail στον Δήμο, μερικές ώρες πριν από την έναρξη της συνεδρίασης, με το οποίο ανέφερα τα παραπάνω, τονίζοντας, παράλληλα, τα εξής:

Η απόφαση που θα ληφθεί έχει μεν γνωμοδοτικό χαρακτήρα, όμως πεποίθησή μου είναι ότι το Δημοτικό Συμβούλιο οφείλει να δει συνολικά το ζήτημα, να αναδείξει τις περιπτώσεις εκείνες για τις οποίες υπάρχουν ήδη εύλογες ενστάσεις, προτάσσοντας τη λογική της ίσης μεταχείρισης, στέλνοντας έτσι ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα ως προς τη βούλησή του και τη βούληση της τοπικής κοινωνίας.
Αυτή είναι και η θέση μου, ως δημοτική σύμβουλος Κισάμου, για το συγκεκριμένο ζήτημα. Η θέση αυτή ζητούσα, στο e-mail, να διαβαστεί στη διάρκεια της συζήτησης του θέματος, προκειμένου να καταγραφεί στα πρακτικά, κάτι που τελικά δε συνέβη, επειδή, όπως ενημερώθηκα εκ των υστέρων, δεν αναγνώστηκε εγκαίρως από τη Γραμματεία. Σε κάθε περίπτωση, σκοπεύω να την επαναλάβω σε επόμενη συνεδρίαση, γιατί ως δημοτικοί σύμβουλοι οφείλουμε να εκφράζουμε θέση, εντός αλλά και εκτός Συμβουλίου, ειδικά για τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν έντονα τους δημότες μας

Η… «ΣΚΛΑΒΙΑ» ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;

«Συμβολική» ονόμασαν φωτογράφιση σε περιοδικό όπου στο εξώφυλλο του ηθοποιός φωτογραφίζεται ως «Ιησούς», με ακάνθινο στεφάνι και αίματα στο πρόσωπο, στα δε περιεχόμενα του γυναίκα ηθοποιός αναπαριστά την «Παναγία» και άλλος ηθοποιός-βουλευτής κόμματος-, που δηλώνει άθεος, φωτογραφίζεται ως ο «Απόστολος Θωμάς»! Καθώς ηθοποιοί οι πρωταγωνιστές, ας μιλήσουμε με όρους θεατρικούς.
Σκηνή 1η. Βρισκόμαστε στη μέση της Μεγάλης Τεσσαρακοστής όπου ο Ορθόδοξος Χριστιανικός κόσμος, τουλάχιστον όσοι αισθάνονται την βαθύτερη - εσωτερική ανάγκη, αγωνίζονται, πνευματικώ τω τρόπω, να βιώσουν την περίοδο αυτή ως ευκαιρία προετοιμασίας για τα πανίερα γεγονότα της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδας, με κορύφωση τα Σεπτά Πάθη του Κυρίου μας Ιησού: την Σταύρωση, την ταφή Του και την Αγία Του Ανάσταση. Με την προσευχή τους, την εγκράτεια τους, την μετάνοια τους, την νηστεία τους, την άσκηση τους, την συμμετοχή τους στον λειτουργικό πλούτο των ημερών, δηλ. με τον πνευματικό τους αγώνα υπέρβασης των ανθρωπίνων που αλυσοδένουν και εγκλωβίζουν, παγιδεύουν την ψυχή. 
Σκηνή 2η. Την ίδια αυτή περίοδο, τυχαίο άραγε; εξώφυλλο περιοδικού εικονίζεται με ηθοποιό, ο οποίος όπως ο ίδιος δηλώνει: «του πρότειναν να κάνει τον Ιησού», θεωρώντας το «ένα πολύ ωραίο κόνσεπτ». Η φωτογραφία συμπληρώνεται με ένα ακάνθινο στεφάνι και αίματα να τρέχουν στο πρόσωπο του.   Στα περιεχόμενα του περιοδικού γυναίκα ηθοποιός φωτογραφίζεται ως «Παναγία», δηλώνοντας πως γι΄ αυτήν «είναι μοναδική εμπειρία να ενσαρκώνει την Παναγία», άλλος δε ηθοποιός-βουλευτής κόμματος-, που δηλώνει άθεος, φωτογραφίζεται ως τον «Απόστολο Θωμά»!
Σκηνή 3η. Δηλώσεις εμπλεκομένων (άνευ σχολίων): «Στην φωτογράφιση χρησιμοποιείται ο Ιησούς και η Παναγία και η φωτογράφιση έχει ιστορικό και θρησκευτικό περιεχόμενο». «Έχει να αναδείξει την ανθρώπινη αγωνία και την απόγνωση που ζει ένας σύγχρονος άνθρωπος σήμερα». «Η φωτογράφιση αναζητά την Θεϊκή συμπαράσταση. Τόσο ανάγκη έχει ο άνθρωπος την Θεϊκή συμπαράσταση λίγο πριν από το Πάσχα». «Η απουσία μαλλιών (του ‘Ιησού’) ενισχύει το αίσθημα της γυμνότητας και της ευπάθειας, ενώ η εικόνα του ‘Ιησού’ υποδεικνύει την ανάγκη για πνευματική ηγεσία και ηθική καθοδήγηση σε μια κοινωνία που αντιμετωπίζει προβλήματα ανθρώπινων δικαιωμάτων, βίας και αδικίας». «Η φωτογράφιση αυτή δεν είναι κάτι που προσβάλλει τη θρησκεία. Ίσα-ίσα θεωρώ ότι την υμνεί». 
Σκηνή 4η. Ερωτήσεις: 
α) Υπάρχουν όρια στην τέχνη; Το Σύνταγμα κατοχυρώνει την ελευθερία της τέχνης, η απάντηση. «..Η τέχνη είναι ελεύθερη, η δε ανάπτυξη και προαγωγή αυτής αποτελεί υποχρέωση του κράτους». (Άρθρο 16, παρ. 1.). 
β) Αυτό σημαίνει ότι η ελευθερία της τέχνης είναι και απεριόριστη; Φυσικά και όχι, η άποψη μας. 
Ο σεβασμός των δικαιωμάτων των άλλων είναι ο μοναδικός φραγμός που θα πρέπει να τίθεται, η απάντηση. 
γ) Πως ορίζονται τα όρια για το πότε προσβάλλεται η προσωπικότητα ή το δικαίωμα του άλλου από μια καλλιτεχνική έκφραση, καθώς ο νόμος δεν θέτει συμπαγή όρια; 
«Η τέχνη είναι επιφορτισμένη με μία κοινωνική αποστολή, την πολιτιστική ανάπτυξη του κόσμου», θα πει ο Πικάσο. Συνεπώς, εφ΄ όσον αποστολή της τέχνης είναι η παραγωγή - προαγωγή του πολιτισμού, τότε ότι άλλο δεν εκπληρώνει την «κοινωνική» αυτή «αποστολή», όπως την ονομάζει ο Πικάσο, και αντίκειται στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων, όσο αυτό ασυδοτεί, τόσο δεν προάγει και δεν παράγει πολιτισμό, άρα ούτε τέχνη, η απάντηση. δ) Τι λογίζεται ως τέχνη και τι όχι; «Στη σύγχρονη εποχή», θα πει ο Ν. Ανδρουλάκης, (Άσεμνο και ποινή σήμερα. Ταυτόχρονα μια συμβολή στο πρόβλημα της ποινικής κύρωσης ηθικών επιταγών, 1983), «πλάι στο ωραίο, στο εύμορφο, έχουν ανοιχτά εισβάλει στον χώρο της τέχνης το άσκημο, το δύσμορφο, ή, έστω (ιδίως αυτό), το άμορφο, και διεκδικούν διακαιώματα πάνω στην καλλιτεχνική δημιουργία». Είναι προφανές ότι στο πλαίσιο μιας πλουραλιστικής και πολύ-πολιτισμικής κοινωνίας και πραγματικότητας τα όρια του τι λογίζεται ως τέχνη και τι όχι, χρειάζεται να νοούνται ευρύτερα. Όταν όμως το «άσκημο», το «δύσμοφρο» και το «άμορφο» διεκδικούν δικαιώματα «πάνω στην καλλιτεχνική δημιουργία», τότε  το μέτρο και το όριο είναι αναγκαίο και απαραίτητο, η απάντηση.    
Εξερχόμενοι από το πλαίσιο των θεατρικών όρων, θέτουμε και άλλα ερωτήματα που, οι πάσης φύσεως υπαίτιοι-εμπλεκόμενοι χρειάζεται, πιστεύουμε, να απαντήσουν, η να τους προβληματίσουν όπως: 1. Γιατί, κατά κανόνα, επιλέγεται η περίοδος αυτή, πριν από το Πάσχα των Ορθοδόξων, η «καλλιτεχνική δημιουργία» έργων που αγγίζουν τα όρια της προσβολής και του μη σεβασμού των δικαιωμάτων των άλλων; δηλ. των πιστών; των Ορθοδόξων; Μόνο την συγκεκριμένη αυτή περίοδο του έτους εμπνέονται οι δημιουργοί τους; 2. Γιατί, επίσης κατά κανόνα, τα δημιουργήματα αυτά έχουν σχέση και αναφορά, εμπνέονται δηλαδή, από όσα πληγώνουν ευαίσθητες χορδές της ψυχοσύνθεσης όσων η ψυχή και η ζωή τους έχουν σχέση με πίστη και Χριστό; 3. Γιατί οι δημιουργοί τέτοιων καλλιτεχνημάτων δεν εμπνέονται από ένα σωρό άλλες πραγματικότητες της ζωής, αλλά θεωρούν ότι «σε μια κοινωνία που αντιμετωπίζει προβλήματα ανθρώπινων δικαιωμάτων, βίας και αδικίας», όπως οι ίδιοι δηλώνουν ως κίνητρο δημιουργίας των καλλιτεχημάτων τους αυτών, εκείνοι απαντούν στα προβλήματα «ανθρωπίνων δικαιωμάτων», μη σεβόμενοι οι ίδιοι δικαιώματα άλλων;   4. Σε ένα κείμενο του για την τέχνη ο Οδυσσέας Ελύτης χαρακτηρίζει την τέχνη ως εξής: «Αυτή που αναλαμβάνει να μιλήσει στον άνθρωπο για τους πόθους, τις ελπίδες, τα όνειρά του….». Για ποιούς πόθους, ποιά όνειρα και ποιές ελπίδες μπορεί να μιλήσει στον άνθρωπο ένα καλλιτεχνικό δημιούργημα, όταν αυτό προσβάλλει την προσωπικότητα του άλλου και δεν σέβεται τα δικαιώματα του; ακόμα και αν δεν είναι από πρόθεση, όπως δηλώνουν οι δημιουργοί του; 5. Εάν «όποιος διακόπτει την ελευθερία της τέχνης, τότε περνάμε σε πολύ σκοτεινές εποχές», ως δηλώνει άμεσα εμπλεκόμενος του καλλιτεχνικού αυτού δημιουργήματος, τότε: «όποιος δεν σέβεται τα δικαιώματα και προσβάλλει την προσωπικότητα του άλλου, σε τι είδους εποχές οδηγεί την κοινωνία»;;  
Κατακλείω, το φτωχό αυτό προβληματισμό, πρόθεση του οποίου σαφώς και δεν είναι η στοχοποίηση προσώπων και δημιουργημάτων, το αντίθετο μάλλον, κατακλείω με τα, προφητικά θεωρούμε, λόγια του μακαριστού, μεγάλου πνευματικού ανδρός, Επισκόπου Ερζεγοβίνης, ΑΘανάσιου Γιέφτιτς: «Η ελευθερία κοστίζει αλλά περιορίζεται με αγάπη και η αγάπη εάν δεν έχει ελευθερία μπορεί να γίνει τυραννία, καθώς η ελευθερία είναι ευθύνη και αυτοπεριορισμός». 
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΠΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΣΚ

Από το ποιο απλό μπορεί να ξεκινήσει ο ΝΕΣΚ που αποφάσισε να γνωστοποιήσει την επανασύσταση της εθελοντικής ομάδας του, ψάχνοντας βέβαια πρώτα ιδέες υλοποιήσιμες. Με την βοήθεια των αρχαιολογικών υπηρεσιών, του Ιστορικού αρχείου μπορεί ευκολα και με χαμηλό κόστος να τοποθετήσει κατατοπιστικές πινακίδες σε όλη την πόλη με τα αξιοθέατα της. 
Βρύση Μαρή, Μιχαήλ Αρχάγγελος, Άγιος Σπυρίδωνας, τουρκικό και βενετσιάνικο φρούριο, ιστορία της προβλήτας, ιστορικά κτήρια κλπ. και φυσικά όχι μόνο αντικατάσταση του άθλιου αυτού χάρτη αλλά τοποθέτηση και άλλων.

ΤΡΕΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Τρεις θέσεις με 5μηνη σύμβαση απο τον ΤΟΕΒ κόλπου Κισάμου εγκρίθηκαν απο την αποκεντρωμένη διοίκηση Κρήτης. Οι θέσεις αφορούν ένα τεχνίτη, ένα υδρονομέα και ένα υπάλληλο γραφείου. 
Περισσότερες πληροφορίες ΤΟΕΒ κόλπου Κισάμου Δραπανιάς,
τηλ. 2822031701

ΙΕΡΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ


Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνεται ότι το Σάββατο, 13 Απριλίου, ο Πανοσ. Ιερομόναχος π. Νίκων Αγιορείτης, Γέροντας της Ιεράς Καλύβης Αγίου Σπυρίδωνος Νέας Σκήτης, θα δέχεται εξομολογήσεις, όσων επιθυμούν να ελαφρύνουν το φορτίο της ψυχής. Δια τον λόγο αυτό θα βρίσκεται  στον Ι. Καθεδρικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος, (Κίσαμος) το πρωί του Σαββάτου, 13 Απριλίου, από ώρα 9.00π.μ. έως 14.00μ.μ. ως επίσης και το απόγευμα της ίδιας ημέρας από ώρα 17.00μ.μ. έως 21.30μ.μ. Το μυστήριο της ιεράς εξομολογήσεως θεωρείται από την Εκκλησία μας ένα εκ των υποχρεωτικών ιερών μυστηρίων της πίστεως μας, καθώς η έμπρακτη μετάνοια μας αποτελεί προϋπόθεση δια την πορεία μας προς την Βασιλεία του Θεού. Ο π. Νίκων θα ψάλλει την Ακολουθία της Δ΄ στάσης των Χαιρετισμών, το εσπέρας της Παρασκευής, 12 Απριλίου, και ώρα 19.00μ.μ. στον ανωτέρω Ι. Καθεδρικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος, όπου και θα ομιλήσει επίκαιρα. Η κεντρική του ομιλία, με θέμα: «Πνευματική ζωή κατά την παράδοση της Εκκλησίας» θα πραγματοποιηθεί το εσπέρας της Κυριακής, 14 Απρ. και αμέσως μετά τον Κατανυκτικό Εσπερινό, ο οποίος θα τελεστεί στον Ι. Μητροπολιτικό μας Ναό, Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, ώρα 18.00μ.μ., χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Αμφιλοχίου.    
Εκ της Ι. Μητροπόλεως

 

Τρίτη 9 Απριλίου 2024

ΨΗΦΙΣΜΑ AO ΚΙΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΗΜΑΝΤΗΡΑΚΗ

Μετά και την αναγγελία θανάτου του Νίκου Σημαντηράκη πρώην αντιπροέδρου του συλλόγου μας, ο αθλητικός συλλογος Κισάμου συνεδρίασε εκτάκτως την Τρίτη 9-4-2024 και ομόφωνα αποφάσισε:
Να εκφράσει τα ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος ως ελάχιστο φόρο τιμής για την τεράστια συνεισφορά του στα κοινά του τόπου μας
Να καταθέσει στεφάνι στην μνήμη του εκλιπόντος
Να αναρτηθεί το ψήφισμα στην σελίδα του ΕΠΟΦΕΚ και τον ηλεκτρονικό τύπο.
Εκ του συμβουλίου

 

ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΠΟΦΕΚ

Το Διοικητικό  Συμβούλιο της Ένωσης Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου συνήλθε εκτάκτως την Τρίτη 9-4-2024, με αφορμή το θάνατο του προέδρου του Συλλόγου `Η ΒΑΡΔΙΑ` Νικολάου Σημαντηράκη και αποφάσισε ομόφωνα την έκδοση του ακόλουθου ψηφίσματος:
Με πολύ θλίψη ακούσαμε τα νέα για το θάνατο ενός από τους σημαντικότερους προέδρους του Πολιτισμού της Κισάμου.
 Ο Νίκος Σημαντηράκης ερχόμενος από την Ελβετία έφερε ένα νέο πνεύμα, μια μοναδική αύρα Πολιτισμού, συνεργατικότητας, συμμετοχής και αλληλεγγύης και υπήρξε ο πρωτεργάτης στη ίδρυση και στη άνθιση, με σημαντικό έργο του Πολιτιστικού Συλλόγου Καλεργιανών-Μαρεδιανών-Βαρδιανών `Η ΒΑΡΔΙΑ`.
Υπήρξε η ψυχή και η φωνή των Καλεργιανών και με περίσσια αγάπη στόλισε με σημαντικά έργα, τα οποία άλλαξα την πορεία του χωριό του. 
Συμμετείχε με χαρά και εργατικότητα σε συλλογικές προσπάθειες τόσο στη Τοπική Αυτοδιοίκηση, όσο και στο  Αθλητισμό σαν μέλος του ΔΣ του Αθλητικού Ομίλου Κισάμου.
Υπήρξε θερμός υποστηρικτής της Ένωσης Πολιτιστικών Φορέων της Επαρχίας Κισάμου(ΕΠΟΦΕΚ) και της ενότητας των Πολιτιστικών Συλλόγων της Κρήτης.
Υπήρξε ένας ξεχωριστός άνθρωπος του Πολιτισμού και του Περιβάλλοντος και έβαλε την προσωπική του σφραγίδα στη Κίσαμο.
Η προσφορά του, στο  τόπου μας είναι ανεκτίμητη.
Καλό ταξίδι φίλε μας Νίκο.
−Το Δ.Σ. σύσσωμο να παραστεί στην εξόδιο ακολουθία την Τετάρτη 10-4-2024.
−Να εκφράσουν τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του.
−Να δημοσιευτεί το παρόν στον τοπικό Tύπο.
Ο Πρόεδρος της ΕΠΟΦΕΚ                 Ο γραμματέας             
Κουνελάκης Στέλιος                            Κουλετάκης Ανδρέας