Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022

ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΔΩ, ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΚΕΙ...... ΠΟΥΝΑΙ ΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ;

Στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο, στο Ρέθυμνο και στα Χανιά, θα βρεθεί από τις 28 έως και τις 31 Ιουλίου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. / HELLENIC SEAPLANES S.A., Νικόλας Χαραλάμπους.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, ο κ. Χαραλάμπους θα πραγματοποιήσει συναντήσεις με Δημάρχους και Προέδρους Λιμενικών Ταμείων.
Δεν ξέρω αν θα περάσει απο δω πράγμα που δεν το βλέπω πάντως θα έχε μια συνάντηση με τον πρόεδρο του ΛΤΝ Χανίων και εκεί θα ξεκαθαρίσουν πολλά αν και όπως πάμε ούτε τα υδροπλάνα θα δούμε στην Κίσαμο αφού το σχέδιο με τις τωρινές συνθήκες ειναι σχεδόν ανέφικτο.
Στο άλλο θέμα με την απαράδεκτη κατάσταση του Καβονησίου και τα χιλιάδες αυτοκίνητα που το κατακλύζουν καθημερινά χθες έγινε μια πρώτη επιτόπια σύσκεψη και ίσως τις επόμενες μέρες γίνει μια απαγόρευση σταθμευσης ειδικά στους χώρους εντός της λιμενικής λεκάνης. Βέβαια την τελική απόφαση την έχει ο Λιμενάρχης Χανίων κ. Βαλυράκης.

ΠΡΟΟΔΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΟΑΚ

Οι πολίτες της Κρήτης, σήμερα για πρώτη φορά διαπιστώνουν πραγματική πρόοδο στις διαδικασίες προς την υλοποίηση του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ. 
Προ ολίγων ημερών είχαμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο. Σήμερα συζητάμε τη σύμβαση κατασκευής του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ενώ έχει εξασφαλισθεί η δημόσια χρηματοδότηση του έργου. Κι αυτά ενώ ως το 2019 δεν υπήρχε ούτε καν μελέτη χάραξης.
Συνεχίζεται όμως η προσπάθεια εξαπάτησης των Κρητικών από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, με τη θεωρία ότι στο σχεδιασμό το δικό τους, διόδια θα πλήρωναν μόνο οι επισκέπτες.  Πρόκειται για ένα μεγάλο ψέμα, γιατί κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, από την ίδια τη Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό που επιτρέπεται, είναι να υπάρχουν εκπτώσεις για τους τακτικούς χρήστες, ζήτημα που και ο Μ. Βολουδάκης έχει θέσει πρόσφατα, αναδεικνύοντας μάλιστα και νεότερες εξελίξεις στη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αυτό όμως είναι κάτι τελείως διαφορετικό από τις θεωρίες ΣΥΡΙΖΑ. 
Τόνισε χαρακτηριστικά ο Μ. Βολουδάκης: «Έστω ότι ξεχνάμε την προφανή αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αν είχαν μοντέλο χρηματοδότησης του ΒΟΑΚ από επισκέπτες γιατί ποτέ δεν το ανακοίνωσαν; Πόσοι είναι οι επισκέπτες που θα πλήρωναν, και πόσο θα πλήρωναν για να αποτελέσει το σχήμα αυτό επαρκή χρηματοδότηση για το έργο;  Ούτε όσο ήταν κυβέρνηση παρουσίασαν οποιοδήποτε στοιχείο για αυτό το υποτιθέμενο σχέδιο, ούτε τώρα. Γιατί τόση εχεμύθεια;», αναρωτήθηκε ο Χανιώτης βουλευτής.
Περαιτέρω, ο Μ.Βολουδάκης τόνισε ότι πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για το τμήμα Χανιά – Κίσαμος, το οποίο θα πρέπει μάλιστα να γίνει σε συντονισμό με το συνδεόμενο δημόσιο έργο της παράκαμψης Καστελίου.

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022

ΦΡΑΚΑΡΕ Η ΣΥΡΑΓΓΑ ΤΟΠΟΛΙΩΝ... ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΣΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ

Είπαμε δεν χωράμε ποια και κανείς δεν κάνει κάτι...ούτε τα έξυπνα φανάρια ειναι τόσο έξυπνα για να σταματήσουν την ταλαιπωρία των χιλιάδων επισκεπτών του Λαφονησιού. 
 Δρόμοι καρόδρομοι δίχως προστασία και με προδιαγραφές γερμανοκατοχής ... λεωφορεία, φορτηγά Ι.Χ και κάθε λογής αυτοκινούμενο σε ένα δρόμο που αμα σου τύχει εμπόδιο μπορεί κα σε καθηλώσει για ώρες... 5 το απόγευμα και η ουρά των αυτοκινήτων έχει φθάσει στους Μύλους...
Φώτο Ν.Μ

ΣΤΟ ΚΑΒΟΝΗΣΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΛΤΝ ΧΑΝΙΩΝ

Επίσκεψη του προέδρου του Λιμενικού ταμείου νομού Χανίων κ. Βιριράκη στον λιμένα Καβονησίου για να δει με τα μάτια του την τραγική κατάσταση του κυκλοφοριακού στο λιμάνι μας....με τα χιλιάδες αυτοκίνητα παρκαρισμένα σε όλο το μήκος και το πλάτος δίχως κανένα ανταποδοτικό χαρακτήρα. 
Είναι μάλιστα η δεύτερη φορά που έρχεται ο κ. Βιριράκης για το ίδιο πρόβλημα μιας και όπως φαίνεται η κατάσταση έχει ξεφύγει και οι περιοχές εντός του δεύτερου λιμανιού του νομού έχουν αλλάξει χρήση... και έχουν γίνει χώροι σταθμευσης.

ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ...ΑΛΛΑ ΑΛΛΟΥ

 Επειδή ειμαστε μια απο τις πόλεις που κερδίσαμε με πολύ κόπο και παρακάλια την δημιουργία Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου, ειδικά η προηγούμενη διοίκηση του ΝΕΣΚ, επαναλαμβάνω ειναι αμαρτία να χαθούν τόσα λεφτά 1.768.220,00 ε επειδή δεν μπορούμε να αποφασίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε για αυτήν την πόλη. Ο βασικός στόχος των ΑΚΕ είναι να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, να τονώσει την τοπική αγορά και να κάνει ένα εμπορικό κέντρο στη πόλης ελκυστικό με προορισμούς, με διασκέδαση. Πρέπει να αναδείξει τα στοιχεία του πολιτισμού μας τις μικρές και μεγάλες διαδρομές, όλα αυτά που εμείς έχουμε αλλά δεν μπορούμε χρόνια να τα αναδείξουμε.
Το Μάρτη υπογράψαμε μια προγραμματική σύμβαση με την ΔΕΠΑΝ και πριν λίγες μέρες την τροποποιήσαμε δίχως να βγουν και στην επιφάνεια πολλά απ' αυτήν την σύμβαση. Λες και αυτό δεν αφορά την πόλη, ούτε τους πολίτες, ούτε τους επιχειρηματίες, ούτε φυσικά τον αδρανή πλέον Εμπορικό συλλογο. Το μόνο που ακούσαμε ήταν οτι τα ΑΚΕ (Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου) δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα να κάνουν τα υποέργα τους... φυσικά αυτό ήταν λάθος μιας και στις περισσότερες πόλεις έχουν αρχίσει εδώ κα καιρό να γίνονται υποέργα... 
Δείτε παρακάτω με μια πρόχειρη ματιά του Γιάννη Βιολάκη τα υποέργα που κάνει ο Δήμος Πρέβεζαν με την ΔΕΠΑΝ στην Πρέβεζα... η ίδια εταιρεία που ανάλαβε και μας.
Αναβάθμιση Οδοφωτισμού Α Κ Ε Πρέβεζας
Προμήθεια συστήματος ποδηλάτων
Προμήθεια βυθιζόμενων κάδων απορριμμάτων Α Κ Ε Πρέβεζας
Προμήθεια & εγκατάσταση έξυπνου ηλιακού στύλου
Προμήθεια και εγκατάσταση παγκάκια, ζαρντινιέρες
Διαμόρφωση της παιδικής χαράς έναντι κηποθέατρου και για ΑΜΕΑ
Ανοικτό Γυμναστήριο
Προμήθεια χαμηλών εκπομπών Mini Bus 16+1+1+1 Αμαξίδιο
Προμήθεια & εγκατάσταση έξυπνου ηλιακού φορτιστή 
Μελέτες Ωρίμανσης Δημιουργίας ΑΚΕ
Είμαι σίγουρος οτι θα μπορούσαμε και εμείς να κάνουμε κάτι παρόμοιο. Να εκμεταλευτούμε οτι μας δίνουν λεφτά τζάμπα.
Έχετε κατέβει στην Σκαλίδη τελευταία; ή σταματάτε στην πλατεία Τζανακάκη μόνο επειδή έχει όργανα... όμως κάποιοι επισκέπτες (και φέτος ειναι πολλοί) κάνουν βόλτες... και βλέπουν τα χάλια μας.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΒΟΑΚ

 Ο Π. Πολάκης ξεκίνησε την τοποθέτηση του τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι:  κ. Καραμανλή, σήμερα 26 Ιουλίου του 2022, κλείνουμε τρία χρόνια από τη στιγμή που η ΝΔ ανέλαβε την κυβέρνηση και στο διάστημα αυτό «στο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ δεν έχει παιχτεί ούτε μια σκαλιδέ όπως λέμε στην Κρήτη».
Συνεχίζοντας ο Π. Πολάκης ανάφερε ότι:
Για δυο χρόνια μας λέγατε ότι ο Σπίρτζης δεν μας παρέδωσε τίποτα, τη στιγμή που παραλάβατε έτοιμο σχέδιο και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Θα κάνουμε ενιαίο έργο μας λέγατε, μια ενιαία δημοπράτηση, δεν είναι σχέδια αυτά του Σπίρτζη, είναι γονατογραφήματα, θυμάμαι να δηλώνετε χαρακτηριστικά. 
Και τι κάνετε σήμερα μετά από τρία χρόνια; Τη στιγμή που δεν έχετε κουνήσει μισή πέτρα πάνω στην άλλη, έρχεστε να μας ανακοινώσετε ότι υλοποιείτε ακριβώς το σχεδιασμό του Σπίρτζη, δηλαδή την υλοποίηση του έργου σε τρία κομμάτια:  το μεγάλο έργο των 150 χλμ Ηράκλειο-Χανιά (που υπολογίζω ότι περιλαμβάνει και την επέκταση προς το Καστέλι της Κισάμου που είχε ανακοινώσει ο Σπίρτζης), το 2ο κομμάτι με τη σύμβαση παραχώρησης και το 3ο με το Δημόσιο Έργο. 
Θα πρέπει να ζητήσετε μια πολύ μεγάλη συγνώμη, τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από τον Χρήστο Σπίρτση, διότι οι αρχικές καταγγελίες σας, ότι δεν σας παραδώσαμε τίποτα, κατέληξαν στην απόφαση να συνεχίσετε ακριβώς αυτό που σας παρέδωσε ο Σπίρτζης. 
Πως είναι δυνατόν να προκηρύσσει και να έχει προϋπολογισμό ο Σπίρτζης 72 εκ € για14 χιλιόμετρα και εσείς για το ίδιο Δημόσιο Έργο να προκηρύσσετε διαγωνισμό 186 εκ €; Τόσο πολύ αυξήθηκε η πίσσα, το τσιμέντο κλπ; Άλλωστε ο διαγωνισμός αν δεν απατώμαι προκηρύχθηκε πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία. Να δεχτώ ένα 20% αύξηση του κόστους αλλά από τα 72 στα 186 εκ € η διαφορά είναι μεγάλη. 
 
Με έκπτωση μάλιστα σε οδικό έργο, μόλις 7%, όταν σε όλα τα οδικά έργα που έχουν δημοπρατηθεί από τη μεταπολίτευση και μετά το ποσοστό της έκπτωσης ήταν 40 ως 50%. Αλλά ξέρετε ποιο είναι το λάθος και θα μπορούσατε να το διορθώσετε κ. Καραμανλή, διότι ξέρετε τις τιμές της πιάτσας και ξέρετε ότι όλοι κρύβονται πίσω από τις τιμές ΑΤΟΕ (Αναλυτικό Τιμολόγιο Οικοδομικών Εργασιών), το κατασκεύασμα του παρελθόντος του κ. Λαλιώτη. Με τον τρόπο αυτό βγαίνουν και τα «κωλόκουρα». Δόθηκε ένα έργο με 186 εκ € και με 7% μόνο έκπτωση, το οποίο πήρε η ΆΚΤΩΡ και ενώ προσέφυγαν αρχικά οι μικρές εργολαβικές εταιρείες στην Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, ξαφνικά αποσύρθηκαν. Γιατί αποσύρθηκαν; Να σας το πω εγώ ευθέως: διότι έπεσε το «κωλόκουρο¨, δηλαδή μαύρη αμοιβή από την εταιρεία η οποία πλειοψήφησε στο έργο για να αποσυρθούν. Διότι, όταν ένα έργο που στη χειρότερη των περιπτώσεων κοστίζει αντί για 72εκ € που είχε αρχικά προκηρυχθεί, 100 εκ € και εσύ το προκηρύσσεις για 186 εκ €, τότε περισσεύουν μερικά εκατομμύρια ευρώ για να δοθούν στους μικρότερους εργολάβους προκειμένου να τραβηχτούν πίσω ή και όπου αλλού… Το έχω πει στο παρελθόν, το ξαναλέω και σήμερα, τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν και θα εγκαινιαστούν με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Εσείς για τρία χρόνια παζαρεύατε και δεν ξέρω αν τους βρήκατε, αυτούς που θα πάρουν τα διόδια. Εγώ σας λέω από τώρα ότι διόδια σε αυτό το έργο, ότι και να υπογράψετε, δεν θα μπουν. Θα μπει αυτό που είχε προβλέψει ο Χρήστος Σπίρτζης, δηλαδή η «βινιέτα» στους επισκέπτες. Αυτό το έργο αποτελεί ανταπόδοση στην Κρήτη για την καθυστέρηση δεκαετιών της κατασκευής ενός αξιοπρεπή αυτοκινητόδρομου, τόνισε ο Π. Πολάκης. Τρία χρόνια τώρα δηλώνετε ότι θα το υλοποιήσετε ως ενιαίο έργο, ότι θα βρείτε λεφτά από τον «Άρη» ή δεν ξέρω από πού αλλού και εντέλει ακολουθείτε αυτό που σχεδίασε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κάνοντας μια τεράστια υπερτιμολόγηση στο πρώτο έργο που δημοπρατείτε κατέληξε ο Βουλευτής Χανίων.

ΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΑΣ!!

 Διχάζουν οι ρυθμίσεις για περιοχές Natura
Επιστημονικοί φορείς, περιβαλλοντικές οργανώσεις και πολίτες ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου του υπ. Περιβάλλοντος
Γράφει στην Καθημερινή ο Γιώργος Λιάλιος
 Το σχέδιο νόμου που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος ξεσήκωσε μέσα σε ελάχιστες ημέρες επιστημονικούς φορείς, περιβαλλοντικές οργανώσεις και πολίτες. Από τα 850 σχόλια που κατατέθηκαν στην ολιγοήμερη διαβούλευση, σχεδόν το σύνολο είναι αρνητικά, ζητώντας την απόσυρσή του.
Τη μεγαλύτερη κριτική συγκεντρώνουν οι διατάξεις που αφορούν το τι επιτρέπεται στις προστατευόμενες περιοχές. «Το υφιστάμενο πλαίσιο για τις επιτρεπόμενες χρήσεις στις προστατευόμενες περιοχές είναι ιδιαίτερα περιοριστικό για τις πραγματικές ανάγκες τής εκάστοτε περιοχής και την αποτελεσματική προστασία του εκάστοτε προστατευτέου αντικειμένου», αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου. Ωστόσο, οι περιοχές Natura στη χώρα μας δεν έπασχαν ποτέ από υπερβολική προστασία, όπως αποδεικνύει η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή η χώρα μας δεν έχει θέσει στόχους και δεν έχει εφαρμόσει μέτρα διαχείρισης. Πρόσφατα στο ιστορικό της χώρας προστέθηκε και μια νέα παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, για τη μη ορθή μεταφορά της οδηγίας για την εκτίμηση των επιπτώσεων έργων σε προστατευόμενες περιοχές και, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, σύντομα ακολουθεί νέα.
Το προτεινόμενο νομοθέτημα επιτρέπει τη διάνοιξη δρόμων και την κατασκευή δικτύων μεταφοράς ενέργειας ακόμα και στους πυρήνες των περιοχών Natura, σημαντικές ανθρωπογενείς παρεμβάσεις εντός ευαίσθητων οικοσυστημάτων. Επίσης επιτρέπει τουριστικές εγκαταστάσεις και διευκολύνει τη χωροθέτηση ΑΠΕ στις ζώνες προστασίας της φύσης (το κομμάτι γύρω από τον πυρήνα μιας περιοχής Natura), ακόμα και υπόγειες εξορυκτικές δραστηριότητες. Στη δε ζώνη διατήρησης οικοτόπων, ουσιαστικά καταργεί το μεγαλύτερο μέρος των υφιστάμενων περιορισμών, ως αυτές να μην αποτελούν σημαντικό κομμάτι ενός οικοσυστήματος.
Τη μεγαλύτερη κριτική συγκεντρώνουν οι διατάξεις που αφορούν το τι επιτρέπεται στις προστατευόμενες περιοχές.
Η επιδείνωση του καθεστώτος προστασίας των περιοχών Natura 2000 συμπληρώνεται από διατάξεις για τις ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες (τις μελέτες που υποτίθεται πως θα καθορίσουν, όπως ζητάει η Ε.Ε., στόχους και μέτρα διαχείρισης των πολύτιμων περιβαλλοντικά περιοχών). Ετσι, από το αντικείμενό τους εξαιρούνται δυνητικά οι περιοχές γύρω από οικισμούς, εκεί όπου το υπουργείο αναφέρει ότι υπάρχουν «ορισμένοι πολεοδομικοί σχεδιασμοί». Ωστόσο, αυτό ενέχει τον κίνδυνο είτε να νομιμοποιηθούν υφιστάμενες παρανομίες είτε να υλοποιηθούν διάφορα σχέδια που προσέκρουαν έως σήμερα στη νομοθεσία. Πράγματα, δηλαδή, που εκτιμάται ότι δεν θα εγκρίνονταν από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Επιπλέον, η διαρκής τροποποίηση της νομοθεσίας που αφορά την εκπόνηση των ειδικών περιβαλλοντικών μελετών θα καθυστερήσει ακόμα περισσότερο την ολοκλήρωσή τους. Σημειώνεται πως πρόκειται για μελέτες που ανατέθηκαν με τεράστιες εκπτώσεις και, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, αρκετές από αυτές δεν είναι στο απαιτούμενο επίπεδο.
Παράλληλα, το υπουργείο Περιβάλλοντος συνεχίζει να τροποποιεί τη νομοθεσία για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στο όνομα της επιτάχυνσης και της απλοποίησης, καμία από τις ηγεσίες του υπουργείου την τελευταία δεκαετία (μετά τη θέσπιση του ν. 4014/2011) δεν φρόντισε να ενισχύσει την αρμόδια υπηρεσία (ΔΙΠΑ) με προσωπικό. Αντιθέτως, μειώνονται συνεχώς τα διαστήματα και τα στάδια ελέγχου, η συμμετοχή του κοινού περιορίζεται στα απολύτως τυπικά και ανατίθεται σε ιδιώτες ο έλεγχος των μελετών ιδιωτών. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και το εν λόγω σχέδιο νόμου.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΗΣ

Σε μια ανάρτηση μου χθες για την παράκαμψη της πόλης ... κάποιοι διαβάζοντας την, κατάλαβαν λάθος...... Το θέμα της παράκαμψης ή του περιφερειακού ειναι δύσκολο να το κατανοήσουν κάποιοι όχι επειδή δεν θέλουν, αλλά επειδή αυτός ειναι ο σκοπός τους. 
Φυσιολογικά άμα θέλουμε να κάνουμε ένα ανοικτό με τις τωρινές συνθήκες περιφερειακό θα χρειαστούμε να ανέβουμε λίγο πάνω απο τον Άγιο Αντώνη και μετά με τούνελ να φτάσουμε ως και την Λουσακιανή κοιλάδα... ειναι χιλιοειπωμένο και δύσκολο .. αλλά αν πιστέψουμε τους κυβερνώντες οτι ο νέος ΒΟΑΚ θα έχει 40-50 σήραγγες, μια παραπάνω ποιους θα πειράξει. Απλά δεν θέλουν να το κάνουν. Το θέμα την παράκαμψης κλείνει 20ετία τώρα.. και το αποτέλεσμα ειναι γνωστό βγαίνει απο τα συρτάρια μόνο προεκλογικά.
Όμως αφού το θέμα αυτό έχει τους εχθρούς του ας μας λύσουν την απορία γιατί δεν φτιάχνεται ο τελευταίος δρόμος του σχεδίου πόλης; 
Αυτός έχει μήκος 3.250 μέτρα περίπου (με πορτοκαλί στην φωτο) και αυτήν την ώρα ειναι φτιαγμένα τα 1500 μέτρα. Αρα ειμαστε στην μέση και το έργο αυτό έχει σταματήσει πάνω απο 15 χρόνια. Φέτος μόνο δόθηκε η εντολή να ανοιχτή ένα κομμάτι απο την τωρινή δημοτική αρχή (εκεί που ειναι το κίτρινο βέλος εκτός κύκλου) περίπου 500 μέτρα.. και πριν απο 6-7 χρόνια φτιάχτηκε και μια γέφυρα στου Λαγού το ρέμα. Αν λοιπόν η δημοτική αρχή, η κάθε δημοτική αρχή, άνοιγε αυτά τα 12 χρόνια μόλις 150 μέτρα ετησίως θα είχαμε τον τελευταίου του σχεδίου πόλης έτοιμο και δεν θα μιλούσαμε τώρα για προβληματικό κέντρο και καταστάσεις Μαλάουι, ούτε θα ψάχναμε να βρούμε απο που θα περάσουμε ένα περιφερειακό ή μια παράκαμψη.
(Με πορτοκαλί κύκλο τα κομμάτια....που ο δρόμος έχει ήδη ανοιχτεί) 
Στην ουσία δηλαδή δεν ειναι αναγκαίο αφού δεν θέλουν, να κάνουν μια παράκαμψη  ..μπορεί όμως πολύ εύκολα να κάνουν τον τελευταίο του σχεδίου πόλης... και αυτός δεν μπορεί να σαμποταριστεί απο τους λίγους που δεν θέλουν την παράκαμψη ή βλέπουν το έργο πολυέξοδο, γιατί ειναι ένας δρόμος του σχεδίου πόλης. Μάλιστα θα λυθούν τα περισσότερα προβλήματα της πόλης....ειδικά όταν δεν θα περνούν φορτηγά, λεωφορεία, συρόμενα βάρκες, μπετονιέρες και κάθε τι που δεν χωρά πλέον απο την Ηρώων Πολυτεχνείου.
Υπάρχουν άραγε αντίθετοι σε κάτι τέτοιο; 

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΗΣΥΧΟ ΒΡΑΔΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Από τα ποιο ήσυχα βράδια για την πόλη μας το χθεσινό μετά και την σκούπα που πραγματοποίησαν οι άνδρες του Α.Τ Κισάμου. Η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο, οι καταγγελίες πολλές και ήταν αναμενόμενο οτι κάποτε θα γινόταν το ξεκαθάρισμα. Περισσότερες απο 15 μηχανές μεταφέρθηκαν στον προαύλιο χώρο του Α.Τ Κισάμου και έγιναν οι σχετικές μηνύσεις αλλά έπεσαν και τα σχετικά πρόστιμα.... Ας ελπίσουμε οτι τώρα οι νεαροί θα καταλάβουν την ζημιά που προκαλούσαν στην πόλη με τον εκνευριστικό θόρυβο των μηχανών τους.

Τρίτη 26 Ιουλίου 2022

ΓΙΟΡΤΕΣ ΡΟΚΚΑΣ 2022

Φωτίζοντας το αύριο
25 Ιουλίου – 12 Αυγούστου
Σε μία ιδιαίτερη συνάντηση στην Κερά Κισάμου εγκαινιάστηκαν το απόγευμα της Δευτέρας, 25 Ιουλίου, τα φωτιστικά installations της Dr. Shizuka Hariu που σχεδιάστηκαν ειδικά για τις φετινές Γιορτές Ρόκκας 2022 με έμπνευση από τοπικούς θρύλους και παραδόσεις. Οι κάτοικοι των χωριών είδαν με συγκίνηση τους επισκέπτες ξανά στους δρόμους και τα σπίτια τους, ενώ οι ιστορίες της καλλιτέχνιδας από την μακρινή της πατρίδα μπλέχτηκαν με τις ιστορίες του τόπου μας σε μία μοναδική βραδιά. 
Το χωριό φωτίστηκε από τις δημιουργίες της πολυβραβευμένης καλλιτέχνιδας, ενώ στην συζήτηση που ακολούθησε η Dr. Hariu αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη εμπειρία της δημιουργίας των έργων που κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με ντόπιους τεχνίτες και καλλιτέχνες.  “Η θέα από τον λόφο Τρουλί στη Ρόκκα, η καθημερινή ζωή στα χωριά, μας δίνει μια ιδιαίτερη αίσθηση- σαν να είναι ο Θεός κοντά, μια δύναμη που δεν μπορούμε να νιώσουμε στη ζωή της πόλης”, σχολίασε. Η Shizuka Hariu, εκτός από τις φωτιστικές εγκαταστάσεις στην Κερά, έχει επιμεληθεί επίσης την σκηνογραφία της Κεντρικής Σκηνής, η οποία θα αντικατοπτρίζει τη μορφή της πανσελήνου. 
Στην συζήτηση συμμετείχε και η οργανωτική επιτροπή των Γιορτών Ρόκκας.  Με το βλέμμα στην επόμενη χρονιά, όπου συμπληρώνονται τα 10 χρόνια της διοργάνωσης, ο Παναγιώτης Σημανδηράκης, Πρόεδρος της επιτροπής, καλωσόρισε την Shizuka Hariu αναγνωρίζοντας την σημασία της συνεργασίας με μια καλλιτέχνιδα που έχει εκθέσει τη δουλειά της στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου, ενώ αναφέρθηκε και στις προοπτικές ανάπτυξης που δίνει ο πολιτισμός σε απομακρυσμένες περιοχές της ενδοχώρας.  Η Μέτη Παναγιωτοπούλου, Καλλιτεχνική Διευθύντρια, τόνισε πως “η χρονιά που πέρασε ήταν ίσως πιο δύσκολη από την περσινή, καθώς βιώσαμε πιο έντονα το αποτύπωμα όλων των αλλαγών που έχουν προκύψει στην καθημερινότητα μας, και αντανακλούν σε όλους μας” ερμηνεύοντας την φετινή θεματική των Γιορτών Ρόκκας, την αντανάκλαση.  
Τον λόγο πήραν επίσης η Βάνια Σταμπολάκη εκ μέρους της ομάδας “Παραμυθάδες των Χανίων” που συνεργάστηκαν για τη δημιουργία των installations, η Σοφία Μαλανδράκη εκ μέρους της Περιφέρειας Κρήτης που συνδιοργανώνει τις Γιορτές Ρόκκας, ο Γιώργος Καστανάκης και η Κατερίνα Μαραγκουδάκη από τους πολιτιστικούς συλλόγους  Ρόκκας και Κεράς. 
Την ατμόσφαιρα συμπλήρωσαν οι  δεκάδες πολύχρωμες, χάρτινες δημιουργίες tanzaku και tanabata που περισσότεροι από εκατό συμμετέχοντες κατασκεύασαν με κέφι στα εργαστήρια που επέβλεψε η Dr. Hariu τις προηγούμενες ημέρες. Τα εργαστήρια τα πρότεινε η ίδια η καλλιτέχνιδα, φέρνοντας την τεχνοτροπία που έμαθε η ίδια σαν παιδί στο χωριό της στα δικά μας χωριά, τη Ρόκκα και την Κερά. 
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Ανδρεαδάκης

ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ

Ατύχημα είχαμε με μηχανάκι σήμερα αργά το μεσημέρι στην Πυργιανή γέφυρα και να τραυματίζεται  65χρονος οδηγός  μηχανής. Στο τόπο του ατυχήματος παραβρέθηκε άμεσα ιατρός απο το κέντρο Υγείας Κισάμου μιας και αυτή την φορά το ασθενοφόρο ήταν σε δρομολόγιο στο Λαφονήσι. Όπως ήταν αναμενόμενο ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας με ιδιωτικό αμάξι αφού του τοποθετήθηκε για παν ενδεχόμενο κολάρο. 
Για άλλη μια φορά φαίνεται η έλλειψη ασθενοφόρων απο την περιοχή, αν και όπως μας ενημέρωσε η διευθύντρια του Κέντρου Υγείας κ. Νικολακάκη, το παλιό όσο και προβληματικό ασθενοφόρο του ΚΥ έκανε δυο δρομολόγια σε Λαφονήσι σήμερα και ένα στον Αερινό αποστάσεις που όταν γίνονται ειναι φυσιολογικό να μην καλύπτονται τα άλλα περιστατικά .. εκτός κι αν ειδοποιείται το ΕΚΑΒ, όπως έγινε και με την περίπτωση του 65χρονου.
Η Κίσαμος τους καλοκαιρινούς μήνες χρειάζεται δυο ασθενοφόρα και αυτήν την στιγμή έχει ένα σε πολύ κακή κατάσταση. Σίγουρα η πολιτεία δεν ενδιαφέρεται όσο θα έπρεπε και αυτό έχει αντίκτυπο και στους επισκέπτες μας που οι δυο καλύτερες παραλίες της Κρήτης ειναι άνευ ιατρών αν και στην καθεμιά καθημερινά στοιβάζονται 10.000 κόσμος. Για να το κάνουμε πιο κατανοητό μια πόλη δυο φορές σαν το Καστέλι να μην έχει ούτε ένα γιατρό. 
Κατα τ' άλλα η τουριστική σεζόν πάει πολύ καλά για τους κυβερνώντες..... ντόπιους και μη.

ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΣΑΜΟΥ Ο ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΥΣΤΡΙΑΣ



Προσκεκλημένος του Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου, ο Σεβ. Μητροπολίτης Αυστρίας κ. Αρσένιος προεξήρχε του Εσπερινού εις το όμορφο και γραφικό παρεκκλήσι της Αγίας μεγαλομάρτυρος Παρασκευής στα, ιδιαιτέρου κάλλους, Φαλάσαρνα της Ενορίας Πλατάνου. Ο φιλοξενών Ιεράρχης, με λόγους θερμούς και καρδιακούς, καλωσόρισε τον Σεβ. Μητροπολίτη Αυστρίας κ. Αρσένιο αναφέροντας: «Με χαρά, τιμή και αγάπη χαιρετίζουμε και καλωσορίζουμε έναν εκλεκτό Ιεράρχη του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου, τον Σεβ. Μητροπολίτη Αυστρίας κ. Αρσένιο. Ιεράρχη, ο οποίος στο βραχύ χρόνο της Ποιμαντορίας του στην ιστορική Ι. Μητρόπολη Αυστρίας, η οποία περιλαμβάνει την Αυστρία και την Ουγγαρία, έχει συμβάλλει τα μέγιστα εις την ζωντανή και ενεργή παρουσία της Ορθοδοξίας στις χώρες αυτές. Χειροτόνησε πλειάδα αξίων Κληρικών, δημιουργεί Μοναστήρια, ίδρυσε νέες Ενορίες, προικοδότησε την Εκκλησία με ένα κτιριακό συγκρότημα 10.000τ.μ., όπου η λειτουργία του θα δώσει νέα δυναμική και προοπτική στην Ι.Μ. Αυστρίας, δίδει ζωντανή μαρτυρία πίστεως και αληθείας τόσο στο ποίμνιο του, όσο και στους λαούς των χωρών αυτών», κατέληξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου κ. Αμφιλόχιος, δίδοντας τον λόγο εις τον φιλοξενούμενο Ιεράρχη. 
Ευχαριστώντας ο Σεβ. Μητρ. Αυστρίας κ. Αρσένιος «δια την φιλάδελφο και ευγενική πρόσκληση», αναφέρθηκε εις την τιμωμένη Αγία Παρασκευή σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Η νεαρά αυτή κόρη διδάσκει σε όλους μας την ανάγκη ομολογίας και μαρτυρίας πίστεως σε εποχές δύσκολες και ανατρεπτικές όπως αυτές που ζούμε. Εποχές που αναζητούνται πρόσωπα αληθινά, αυθεντικά, γνήσια, πρόσωπα όπως αυτό της Αγίας Παρασκευής, να μαρτυρούν Χριστό και αλήθεια. Ας μείνουμε ενωμένοι στην πίστη και την αγάπη της Εκκλησίας», κατέληξε διανέμοντας τον άρτο στους εκατοντάδες προσκυνητές που είχαν κατακλύσει τους προαύλιους χώρους  του προσκυνήματος.

ΝΑ ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ ΑΝ ΘΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ

Με απόφαση του και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ο Δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, τάσσεται υπέρ της μεταφοράς αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων που αφορά τον Δήμο Αποκορώνου, στον Δήμο Αποκορώνου και της σύστασης Ν.Π.Δ.Δ., με την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα φέρει την επωνυμία «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αποκορώνου» με έδρα τον Δήμο Αποκορώνου και το συγκεκριμένο θέμα θα συζητηθεί στη τακτική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αποκορώνου στις 28/07/2022.
Όπως αναφέρει ο δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, η σύσταση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου είναι απαραίτητη και τα οφέλη πολλά. Με την ίδρυσή του θα υπάρχει το δικαίωμα καθορισμού χερσαίας ζώνης χωρίς περιορισμούς απόστασης. Αυτό που ισχύει σήμερα είναι ότι στο σύνολο της ακτογραμμής του Αποκόρωνα δεν έχει πραγματοποιηθεί καθορισμός ζώνης σε κανένα σημείο. Η πράξη καθορισμού ζώνης σημαίνει ότι το λιμενικό ταμείο Αποκορώνου αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο του αιγιαλού, νομιμοποιείται να αναλαμβάνει μελέτες, να εκτελεί έργα όπου απαιτείται καθώς και να επωφελείται από όλα τα χρηματοδοτικά προγράμματα. Οι πάσης φύσεως παραχωρήσεις μισθώσεις κλπ θα εισπράττονται, βάσει νόμου, στο 100% υπέρ του δημοτικού λιμενικού ταμείου και όχι ποσοστό υπέρ κτηματικής. Το κρατικό λιμενικό ταμείο νομού Χανίων κατά την σύσταση και λειτουργία του περιλάμβανε εκτός των λιμανιών και τις ακτές του Αποκόρωνα, την εποχή εκείνη οι ακτές δεν είχαν τόσο σημαντικό ρόλο και δεν καθορίστηκαν χερσαίες ζώνες, όμως οι εποχές τώρα έχουν αλλάξει και η διαχείριση των ακτών μας είναι ύψιστης σημασίας.
Επίσης θα έχουμε τη διαχείριση των 3 αλιευτικών μας καταφυγίων. Λόγω της αύξησης του τουρισμού και της αλιείας με συνέπεια και την αύξηση των πλωτών μέσων απαιτείται τόσο ο εκσυγχρονισμός, όσο και η επέκταση των λιμανιών μας μιας και τα 3 βρίσκονται στην «καρδιά» της τουριστικής κίνησης. Όπως στο παρελθόν έτσι και στο παρόν και στο μέλλον έχουν υπάρξει και υπάρχουν πολλά χρηματοδοτικά προγράμματα στα οποία ο Αποκόρωνας είναι απ’ έξω, έρχεται ο καιρός λοιπόν που ο Αποκόρωνας θα πρέπει να κοιτάξει το μελλοντικό ορίζοντα του εκσυγχρονισμού και επέκτασης των λιμανιών του.
Συνεχίζοντας ο Δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης αναφέρθηκε στη δυνατότητα διαχείρισης αλλά και λύσης χρόνιων προβλημάτων που έχουν μείνει σε εκκρεμότητα λόγω μη νόμιμης δυνατότητας παρέμβασης από τον Δήμο, όπως για παράδειγμα το κρηπίδωμα στην ακτή Καλυβών. Με την δημιουργία λιμενικού ταμείου μπορεί να καθοριστεί στη χερσαία ζώνη το συγκεκριμένο σημείο (κρηπίδωμα) και στη συνέχεια να γίνει σύσταση και νομιμοποίηση του σημείου καθώς είναι μια μη αναστρέψιμη κατάσταση και να ανατεθεί άμεσα μελέτη αποκατάστασης προκειμένου να αποκατασταθεί ένα χρόνιο πολύ σοβαρό πρόβλημα. Ας μην ξεχνάμε ακόμα ότι για τη χρηματοδότηση και διαχείριση του καταδυτικού πάρκου και για τη προοπτική μελλοντικών λιμενικών υποδομών όπως μαρίνα ή υδατοδρόμιο απαραίτητη προϋπόθεση είναι η σύσταση του Δημοτικού Λιμενικού ταμείου.
Όσον αφορά μάλιστα τα υδατοδρόμια αναμένεται αυτό το διάστημα η δημοσίευση νέου νομοσχεδίου που απλοποιεί τις διαδικασίες και διευκολύνει την δημιουργία τους.
Τέλος υπάρχει ένα πλήθος ζητημάτων που αφορούν τον αιγιαλό όπως για παράδειγμα οι γαλάζιες σημαίες όπου ο Δήμος καλείται να κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις ενώ κατ’ ουσίαν δεν έχει δικαίωμα επέμβασης στον αιγιαλό, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα και οι γαλάζιες σημαίες να καθίστανται σε μόνιμη βάση επισφαλής.

 

ΤΟ ΑΛΛΟ ΛΑΦΟΝΗΣΙ

Μπορεί να μην χωρά πλέον το Λαφονήσι τα αυτοκίνητα και τον κόσμο... δεν βάζει όμως όπως βλέπουμε και τα σκουπίδια η περιοχή ...όσο περισσότερος κόσμος πάει εκεί.... τόσο τα σκουπίδια ειναι περισσότερα. 
Και ναι μπορεί να λέει η δημοτική αρχή οτι το Λαφονήσι αστράφτει.. αλλά δεν συμβαίνει και το ίδιο στους χώρος αποκομιδής των σκουπιδιών ιδιαίτερα ένα γύρω απο αυτούς, που όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, η αδιαφορία έχει φτάσει στο αποκορύφωμα. 
Όταν ζητάμε περισσότερες ομπρέλες για να εισπράξουμε πρώτα και μετά να εξυπηρετήσουμε τους τουρίστες, θα πρέπει να ειμαστε και προετοιμασμένοι για τέτοιες καταστάσεις...
 

Ας ελπίσουμε οτι θα γίνει κάτι πριν απλωθούν παντού.... ειναι ντροπή μας τέτοιες καταστάσεις να βγαίνουν στην δημοσιότητα αλλά όπως φαίνεται αν δεν βγουν δεν ενδιαφέρεται και κανένας. 
 Φώτο Σ.


ΣΤΟΝ ΝΤΑΜΙΑΛΗ

Τέλειωσε η κατεδάφιση της επικίνδυνης κατασκευής στο Ντάμιαλη και έτσι ειναι ελεύθερη η δημοτική αρχή με την άδεια φυσικά της ενορίας του Πύργου, που απ' οτι ξέρω της ανήκεις ο χώρος να κάνει μια ανάπλαση όπως αρμόζει. Είναι σημείο αναφοράς στην περασάδα των τόσων επισκεπτών μας και σίγουρα με δυο τρία παγκάκια, θα αποζημιώνει τους επισκέπτες του σπηλαίου του Αι Γιάννη, με την υπέροχη η θέα προς την πόλη.
Αν φτιάχναμε και πεζοδρόμια ως εκεί σίγουρα θα ήταν η διαδρομή καλύτερη.

ΠΡΟΧΩΡΑ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Με την υπογραφή της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το μεγαλύτερο μέρος του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητόδρομου που κατασκευάζεται αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη. Το εμβληματικό έργο υποδομής του ΒΟΑΚ που αποτελεί προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θα έχει πολλαπλά οφέλη για τους κατοίκους, τους επισκέπτες, αλλά και την τοπική οικονομία. Θα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας της περιοχής. Παράλληλα, πρόκειται να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και να μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων στο οδικό δίκτυο του νησιού. Η Κρήτη σύντομα θα αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα, όπως της αξίζει».
 -Σημειώνεται ότι εντός του φθινοπώρου θα υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα της προαίρεσης της σύμβασης, Κίσσαμος – Χανιά, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η ΜΠΕ για τις τρεις παρακάμψεις, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.

Κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο φθινόπωρο στο ημισφαίριο μας έχουμε απο τον Σεπτέμβριο -Οκτώβριο - Νοέμβριο.... άντε με το καλό λοιπόν.
Η κατάσταση στους δρόμους της Κρήτης ειναι ανυπόφορή ένα σε μας που οι δρόμοι μας ειναι κατά πολύ στενότεροι αλλά με περισσότεροι κίνηση απ' όλους τους άλλους της Κρήτης.
 Μάλιστα έχει καταντήσει και αστείο κάθε φορά που θα έχουμε, και δυστυχώς έχουμε σχεδόν κάθε βδομάδα, ένα θανατηφόρο τροχαίο, να βγαίνουν οι υπεύθυνοι και να μας λένε τα νεα και που βρισκόμαστε σε έργα στο νέο αυτοκινητόδρομο....
Αν λοιπόν το φθινόπωρο δούμε ΜΠΕ στην Κίσαμο τότε καλώς εχόντων των πραγμάτων και εφόσον δεν αλλάξουμε και χάραξη το 2030 θα έχουμε ένα αυτοκινητόδρομο εφόσον ξεκινήσουν απο δω...αν ξεκινήσουν απο Χανιά μάλλον πάλι ως το Κολυμβάρι θα φτάσουν. Όσο για την παράκαμψη το 2100 θα ειναι έτοιμη αλλά μιας και χτίζουμε σπίτια συνέχεια στην υποτιθέμενη χάραξη αυτή θα περάσει κάπου απο το Σηρικάρι.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

«Κατανοώ το φορολογικό σύστημα και φτιάχνω την φορολογική μου δήλωση.»
 Τμήμα τηλε-εκπαίδευσης με θέμα
«Κατανοώ το φορολογικό σύστημα και φτιάχνω την φορολογική μου δήλωση.»
οργανώνεται από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Κισάμου διάρκειας 12 ωρών.
Υπάρχει δυνατότητα για 4 εγγραφές ακόμα. Η συμμετοχή είναι δωρεάν.
Το έγγραφο των αιτήσεων είναι αναρτημένο στο site του Δήμου Κισσάμου www.kissamos.gr  (νέα-ανακοινώσεις).
Οι αιτήσεις υποβάλλεται ηλεκτρονικά στα mail: 
mkoufaki@kissamos.gr
kentrokoinotitaskisamou@gmail.com
Πληροφορίες: Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Δήμου Κισάμου:
Τηλ. : 2822340239  Μαρία Κουφάκη
Κέντρο Κοινότητας Κισάμου Τηλ: 2822031989 & 2822083105 Πευκιανάκη Χρυσή

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ Π.Σ. ΛΟΥΣΑΚΙΩΝ 27-7-2022

Το ΔΣ του ΠΣ Λουσακιών σας προσκαλεί την Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022 και ώρα 7μμ-9μμ στο Δημοτικό Σχολείο Λουσακιών να συμμετέχετε στην εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση  και τις εκλογές για την ανάδειξη των νέων οργάνων του Π.Σ. Λουσακιών.
Θέματα ημερήσιας διάταξης;
1.Απολογισμός – προγραμματισμός επερχόμενου ΔΣ.
2.Ταμιακώς απολογισμός και προϋπολογισμός
3.Απαλλαγή του ΔΣ από κάθε διοικητική και οικονομική ευθύνη.
4.Εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ και Ελεγκτικής επιτροπής
Όσοι ενδιαφέρονται να είναι υποψήφιοι για το ΔΣ ή της Ελεγκτικής Επιτροπής να δηλώσουν υποψηφιότητα έως την Τρίτη 26-7-2022 στα τηλέφωνα .
Πατερομιχελάκης Φ. Εμμανουήλ 6973387266 
Καλούμε όλους που μένουν στις Λουσακιές και όσοι κατάγονται από τις Λουσακιές να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία των εκλογών. 

Στο αμήν κάτοικοι σε χωριό περιοχής της Κισάμου – Καθημερινά καταστρέφεται η περιουσία τους

 Σε μια συμβολική διαμαρτυρία για τις καταστάσεις που βιώνουν καθημερινά προχώρησαν οι κάτοικοι του χωριού Μούρι Κισσάμου, αλλά και άλλων χωριών έξω από το δικαστικό μέγαρο Χανίων - Αναφέρουν ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητό
Στα όρια τους έχουν φτάσει πλέον οι κάτοικοι του χωριού Μούρι του δήμου Κισσάμου και όχι μόνο με τις καθημερινές «επιδρομές» ανεπιτήρητων ζώων στα χωράφια τους.
Αγανακτισμένοι κάτοικοι του χωριού που βλέπουν καθημερινά τις περιουσίες τους να καταστρέφονται συγκεντρώθηκαν το πρωί της Δευτέρας (25/07) μπροστά από το δικαστικό μέγαρο Χανίων για να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση που επικρατεί. Η κατάσταση έχει ξεφύγει, όπως αναφέρουν και οι καταστροφές στα χωράφια τους από την ανεξέλεγκτη βόσκηση των ανεπιτήρητών ζώων είναι καθημερινό φαινόμενο. Ψάχνοντας να μπει ένας τέλος σε όλο αυτό οι κάτοικοι κάνουν καταγγελίες και μηνύσεις στις αρμόδιες αρχές ωστόσο χωρίς αποτέλεσμα.
Για την ατέρμονη κατάσταση που βιώνει μια από τους κατοίκους του χωριού, η κ. Μαρία Κλειδουχάκη ανέφερε ότι «καταθέτω μηνύσεις από το 2014 αλλά δεν τους πιάνει τίποτα. Με απειλούν, έχουν χτυπήσει το αυτοκίνητο του γιου μου, οι συγκεκριμένοι άνθρωποι είναι ανεξέλεγκτοι. Έχω προχωρήσει σε πάνω από 100 μηνύσεις και έχω δικαιωθεί, ωστόσο δεν γίνεται κάτι. Οι υπηρεσίες, η Περιφέρεια και ο δήμαρχος δεν κάνουν ότι πρέπει να κάνουν. Μια οικογένεια κτηνοτρόφων βάζει ανεξέλεγκτα τα πρόβατα της μέσα στις περιουσίες. Εμείς ειδοποιούμε την αστυνομία και τα ΤΑΕ – δεν έχουμε παράνομα έρχονται- αλλά είναι και ο δήμος αρμόδιος και να εκτελεί τα καθήκοντα του. Πέρυσι φανταστείτε από 3 τόνους λάδι που έβγαζα, έβγαλα 300Kg. Μου έχουν φάει 95 ελιές. Στη δική μου περιουσία κάθε μέρα βρίσκονται περίπου 200 ζώα. Η περιουσία μου είτε είναι είτε δεν είναι περιφραγμένη το ίδιο και το αυτό αφού τα ξηλώνουν τα πάνε παραπέρα. Λυπάμαι πραγματικά για όσα γίνονται. Πρέπει να κινηθούν, πρέπει να μας σώσουν. Εγώ η ίδια πρέπει δηλαδή να κυνηγάω και να κάνω το βοσκό».
Στο ίδιο μήκος κύματος και άλλοι κάτοικοι του χωριού κάνουν αναφορές για συνεχιζόμενος επιθέσεις και απειλές εναντίον τους και ένα κλίμα συνεχιζόμενου φόβου. Συγκεκριμένα ο κ. Επαμεινώνδας Καρτσωνάκης αναφέρει ότι «η παραβατικότητα στο νομό Χανίων προστατεύεται από συγκεκριμένα άτομα. Κανονικά σήμερα εδώ θα έπρεπε να είναι πιο πολλοί αλλά όλοι φοβούνται». Την αγανάκτηση του εξέφρασε και ο κ. Τσουρουδιακάκης ο οποίος τόνισε πως «πρέπει να γίνει μια αυτοψία και αν έχουν δίκιο να σηκωθούμε να φύγουμε από τα σπίτια μας και να τα κάνουν στάβλους».
Την στήριξη του στους κατοίκους που διαμαρτύρονται μπροστά από τα δικαστήρια στα Χανιά έδωσε ο πρώην δήμαρχος Κισσάμου Θοδωρής Σταθάκης, ο οποίος σε δηλώσεις του αναφέρθηκε στο διαχρονικό πρόβλημα της αδεσποτείας στη ύπαιθρο και τις ζημίες. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι « η πολιτεία πρέπει να παρέμβει άμεσα. Ο νόμος που υπάρχει από το 2012 είναι κατάπτυστος. Ως δήμος Κισάμου έχει ζητήσει την τροποποίηση του νόμου. Η πολιτεία πρέπει να διασφαλίσει τους κανόνες συμβίωσης των κατοίκων. Είναι αδιανόητο να ζούμε τέτοιες καταστάσεις εν έτη 2022. Υπάρχουν ένα σωρό μέτρα που μπορεί να λάβει η πολιτεία».
Τέλος στην σχετική νομοθεσία αλλά και στις μελλοντικές κινήσεις των κατοίκων του χωριό αναφέρθηκε ο δικηγόρος των κατοίκων που βιώνουν τις καθημερνές επιθέσεις Φώτης Πανταζής. Συγκεκριμένα ο κ. Πανταζής ανέφερε « Ο νόμος είναι στην εντέλεια ωστόσο δεν εφαρμόζεται. Αν εφαρμοζόταν όπως θα έπρεπε δεν θα υπάρχουν. Εμείς το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε είναι να ελέγξουμε αν όλοι έχουν κάνει όσα θα έπρεπε να κάνουν. Αν όχι τότε μιλάμε για παράβαση καθήκοντος. Ακόμα είμαστε στο στάδιο της έρευνας. Σήμερα βρισκόμαστε εδώ συμβολικά διότι δυστυχώς μπορεί να καταλήξουμε εδώ. Δυστυχώς βάση των ενδείξεων που έχω το πράγμα απλώνεται σε πολλές υπηρεσίες».
Η αδεσποτεία δυστυχώς αποτελεί ένα αρκετά συχνό φαινόμενο στην ύπαιθρο και καθημερινά πολλοί κάτοικοι από διαφορετικά χωριά και περιοχές έρχονται αντιμέτωποι με αυτό και την καταστροφή των παρουσιών τους. Πάντως ίσως οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να επιληφθούν του φαινομένου και να σταματήσουν τέτοια φαινόμενα και συμπεριφορές.
 

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ‘’ΕΤΗΣΙΟ 2019’’

Ο Δήμος Κισάμου ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους των οποίων οι γεωργικές εκμεταλλεύσεις είχαν ζημιωθεί από θεομηνίες (ανεμοστρόβιλοι, κατολισθήσεις, πλημμύρες) και δυσμενείς καιρικές συνθήκες (ανεμοθύελλες, παγετοί, υπερβολικές βροχοπτώσεις, χαλάζι, χιονοπτώσεις) κατά τη χρονική περίοδο Ιανουάριος- Δεκέμβριος 2019, όπως προσέλθουν στο Δημαρχείο στον ανταποκριτή του ΕΛΓΑ να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις χορήγησης ενίσχυσης.
Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται από τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022 έως και την Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Ανταποκριτή του ΕΛΓΑ του Δήμου Κισάμου (Μουντάκης Ιωάννης τηλ. 2822340231).
Εκ του Δήμου.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ ;

30 λεπτά κόρναρε.. άλλα 30 λεπτά να το περάσει απο εκεί... και τα απο πίσω αυτοκίνητα έκαναν μεταβολή αφού δεν μπορούσαν να περιμένουν.... Δυστυχώς καθημερινό φαινόμενο της πόλης, δεν έχουμε και δημοτική αστυνομία, όχι να του κάνουν σύσταση αλλά να του πάρουν τις πινακίδες και να τρέχει στα Χανιά αφού δεν μπορεί να το παρκάρει σαν άνθρωπος.
 Όλα πηγάζουν απο μας.... και απο την γαϊδουριά μας....
Κι αμα του κάνουν και παρατήρηση θα σε βρει και μπελάς...