Του Κωστή Κουκουράκη απο το αρχείο του blog 20 Αυγούστου 2012
Σχετικά με το σχέδιο (έκθεση) Ρογκάν η πρόταση η οποία καταθέσαμε προς συζήτηση και απόφαση ΔΣ Δήμου Κισάμου ήταν η εξής:
Η χωροθέτηση οποιαδήποτε σημαντικού έργου πρέπει να γίνεται εφόσον έχουμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δεδομένα τα οποία θα καταστήσουν λειτουργικό και χρήσιμο ένα τέτοιο έργο.
Δυστυχώς έχουν υπάρξει πολλές περιπτώσεις υλοποίησης έργων τα οποία χωροθετούνται με λάθος τρόπο και χωρίς όλα τα επιστημονικά δεδομένα πράγμα που οδηγεί σε λάθος τεχνικές μελέτες και με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία στην ανάπτυξη και στο περιβάλλον κάθε περιοχής.
Δηλαδή φέρνουν αποτελέσματα αντίθετα από τα προσδοκώμενα και μάλιστα εφόσον έχουν ξοδευτεί σημαντικά ποσά.
Ιδιαίτερα περίπλοκα και με σημαντικούς κινδύνους είναι τα έργα τα οποία κατασκευάζονται σε επαφή με θαλάσσιο μέτωπο. Τέτοια έργα είναι τα λιμάνια, οι μαρίνες, τα αλιευτικά καταφύγια κλπ.
Κουβεντιάσαμε λοιπόν για ένα τέτοιο έργο το οποίο είναι η κατασκευή μαρίνας στην Κίσσαμο σε συγκεκριμένη θέση νοτιοανατολικά της εξόδου του λιμανιού Κισάμου ¨Ντάμιαλη¨.
Κατά την άποψη μας προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία χρηματοδότησης μελετών για ένα τέτοιο έργο τα βήματα πρέπει να είναι τα εξής:
1. Εγκατάσταση μηχανημάτων τα οποία θα μπορούν να μετρούν τον κυματισμό, τα ρεύματα, τις στερεοπαροχές για ολόκληρο τον κόλπο Κισάμου.
2. Επιλογή τριών εναλλακτικών προτάσεων χωροθέτησης
3. Επιλογή της κατάλληλης τελικής θέσης (χωροθέτηση)
4. Εκπόνηση των αναγκαίων μελετών υλοποίησης του έργου (τεχνικές μελέτες, μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κλπ).
Tέτοια διαδικασία δεν έχει ακολουθηθεί άρα έχουμε οδηγηθεί με βεβαιότητα στην απαξίωση και μη υλοποίηση του έργου Κατασκευή μαρίνας στην Κίσσαμο. Όλα τα υπόλοιπα κατά την άποψη μας είναι προς δημιουργία εντυπώσεων και άνευ ουσίας.
Άποψη μας είναι ότι θα ήταν πολύ σημαντικό οι αναγκαίες μελέτες χωροθέτησης να δείξουν ως κατάλληλη την θέση που εμείς και άλλοι έχουμε προτείνει και η οποία προσδιορίζεται από την περιοχή της Πλάκας έως περίπου το γήπεδο Κισάμου.
Ο λόγος που υποστηρίζουμε αυτή την πιθανή λύση είναι ότι μία μαρίνα σε άμεση και στενή σύνδεση με το οικιστικό κέντρο της ίδιας της πόλης της Κισάμου θα δώσει εξαιρετική ώθηση στην ίδια την πόλη και θα αναβαθμίσει την οικονομία της.
Κέντρο δε της οικονομικής και ποιοτικής αναβάθμισης θα μπορεί να είναι το ίδιο το ιστορικό κέντρο της πόλης με τους συνδετήριους δρόμους προς την παραλία.
Όλα τα παραπάνω μαζί με την πρόταση (χρηματοδοτούμενη από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα) αναβάθμισης – ανάπτυξης του ιστορικού κέντρου της πόλης της Κισάμου θα δώσουν μεγάλη ευκαιρία για μια πολύ θετική αναπτυξιακή –οικονομική πορεία της πόλης της Κισάμου αλλά και της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Κισάμου.
ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Πρώην Δήμαρχος Ιναχωρίου -Δημοτικός Σύμβουλος Κισάμου
Σχετικά με το σχέδιο (έκθεση) Ρογκάν η πρόταση η οποία καταθέσαμε προς συζήτηση και απόφαση ΔΣ Δήμου Κισάμου ήταν η εξής:
Η χωροθέτηση οποιαδήποτε σημαντικού έργου πρέπει να γίνεται εφόσον έχουμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δεδομένα τα οποία θα καταστήσουν λειτουργικό και χρήσιμο ένα τέτοιο έργο.
Δυστυχώς έχουν υπάρξει πολλές περιπτώσεις υλοποίησης έργων τα οποία χωροθετούνται με λάθος τρόπο και χωρίς όλα τα επιστημονικά δεδομένα πράγμα που οδηγεί σε λάθος τεχνικές μελέτες και με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία στην ανάπτυξη και στο περιβάλλον κάθε περιοχής.
Δηλαδή φέρνουν αποτελέσματα αντίθετα από τα προσδοκώμενα και μάλιστα εφόσον έχουν ξοδευτεί σημαντικά ποσά.
Ιδιαίτερα περίπλοκα και με σημαντικούς κινδύνους είναι τα έργα τα οποία κατασκευάζονται σε επαφή με θαλάσσιο μέτωπο. Τέτοια έργα είναι τα λιμάνια, οι μαρίνες, τα αλιευτικά καταφύγια κλπ.
Κουβεντιάσαμε λοιπόν για ένα τέτοιο έργο το οποίο είναι η κατασκευή μαρίνας στην Κίσσαμο σε συγκεκριμένη θέση νοτιοανατολικά της εξόδου του λιμανιού Κισάμου ¨Ντάμιαλη¨.
Κατά την άποψη μας προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία χρηματοδότησης μελετών για ένα τέτοιο έργο τα βήματα πρέπει να είναι τα εξής:
1. Εγκατάσταση μηχανημάτων τα οποία θα μπορούν να μετρούν τον κυματισμό, τα ρεύματα, τις στερεοπαροχές για ολόκληρο τον κόλπο Κισάμου.
2. Επιλογή τριών εναλλακτικών προτάσεων χωροθέτησης
3. Επιλογή της κατάλληλης τελικής θέσης (χωροθέτηση)
4. Εκπόνηση των αναγκαίων μελετών υλοποίησης του έργου (τεχνικές μελέτες, μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κλπ).
Tέτοια διαδικασία δεν έχει ακολουθηθεί άρα έχουμε οδηγηθεί με βεβαιότητα στην απαξίωση και μη υλοποίηση του έργου Κατασκευή μαρίνας στην Κίσσαμο. Όλα τα υπόλοιπα κατά την άποψη μας είναι προς δημιουργία εντυπώσεων και άνευ ουσίας.
Άποψη μας είναι ότι θα ήταν πολύ σημαντικό οι αναγκαίες μελέτες χωροθέτησης να δείξουν ως κατάλληλη την θέση που εμείς και άλλοι έχουμε προτείνει και η οποία προσδιορίζεται από την περιοχή της Πλάκας έως περίπου το γήπεδο Κισάμου.
Ο λόγος που υποστηρίζουμε αυτή την πιθανή λύση είναι ότι μία μαρίνα σε άμεση και στενή σύνδεση με το οικιστικό κέντρο της ίδιας της πόλης της Κισάμου θα δώσει εξαιρετική ώθηση στην ίδια την πόλη και θα αναβαθμίσει την οικονομία της.
Κέντρο δε της οικονομικής και ποιοτικής αναβάθμισης θα μπορεί να είναι το ίδιο το ιστορικό κέντρο της πόλης με τους συνδετήριους δρόμους προς την παραλία.
Όλα τα παραπάνω μαζί με την πρόταση (χρηματοδοτούμενη από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα) αναβάθμισης – ανάπτυξης του ιστορικού κέντρου της πόλης της Κισάμου θα δώσουν μεγάλη ευκαιρία για μια πολύ θετική αναπτυξιακή –οικονομική πορεία της πόλης της Κισάμου αλλά και της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Κισάμου.
ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Πρώην Δήμαρχος Ιναχωρίου -Δημοτικός Σύμβουλος Κισάμου
26 Αυγούστου 2012