Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Κυριακή 9 Μαΐου 2021

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ

“Ένα παιδί, μοναχοπαίδι, αγόρι, αγάπησε μιας μάγισσας την κόρη
– δεν αγαπώ, του λέει, εγώ παιδιά
– μα αν θέλεις να σου δώσω το φιλί μου, της μάνας σου να φέρεις την καρδιά, να ρίξω να τη φάει το σκυλί μου…
Τρέχει ο γιος τη μάνα του σκοτώνει και την καρδιά τραβάει και ξεριζώνει.
Και τρέχει να την πάει
Μα σκοντάφτει και πέφτει ο νιος κατάχαμα με δαύτη.
Κυλάει ο νιος και η καρδιά κυλάει
Και την ακούν να κλαίει και να μιλάει…
Μιλάει η καρδιά της μάνας στο παιδί και λέει:
«εχτύπησες αγόρι μου»;
Και κλαίει….”
Ζαν Ρισπέν (1849- 1926


Σάββατο 8 Μαΐου 2021

ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Μικροπροβλήματα τις τελευταίες μέρες με την αποκομιδή των απορριμάτων όχι τόσο στην πόλη όσο στα χωριά, μιας και πέσαμε στην γνωστή περίοδο που δεν υπάρχει έκτακτο προσωπικό. Οι παλιοί συμβασιούχοι είναι στα δικαστήρια, η πρώτη καλάδα των 8μηνιτών μας αποχαιρέτησε ή δεύτερη σε λίγες μέρες και έτσι ο δήμος αρχής της τουριστικής περιόδου βρίσκεται σε δύσκολη θέση, να ανταποκριθεί τάχιστα στο θέμα καθαριότητα. Οι μόνιμοι κάνουν διπλοβάρδιες και ο πονοκέφαλος που υπάρχει χρόνια τώρα συνεχίζεται δίχως να δίνεται μια λύση - ευκαιρία αύριο που θα έλθει ο υπουργός εσωτερικών, να του τονιστεί το θέμα της μονιμότητας των υπαλλήλων καθαριότητας.
 Φυσικά υπάρχει και τεράστια έλλειψη παιδείας και κοινωνικής – περιβαλλοντικής ευαισθησίας απο εμάς και ενώ διαμαρτυρόμαστε έντονα για τις καθυστερήσεις, απο την άλλη συνεχίζουμε να γεμίζουμε και απ έξω τους ήδη γεμάτους κάδους, αντί να κάνουμε μια βόλτα και να τα πετάξουμε σε κάποιους άδειους. Η κακή αισθητική της πόλης συμπληρώνεται λοιπόν με την ρίψη σκουπιδιών εντός και εκτός κάδων, με το να μην ξέρουμε τι ανακυκλώνεται και τι όχι και φυσικά με την τεράστια ανευθυνότητα να νομίζουμε οτι τα πεζοδρόμια, οι δρόμοι, τα πάρκα,  είναι σημεία τοποθέτησης μεγάλων άχρηστων αντικειμένων... στρώματα τηλεοράσεις κλπ. 
Ας ελπίσουμε οτι κάποτε θα καταλάβουν οι υπεύθυνοι την αναγκαιότητα των μονίμων υπαλλήλων και αν δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, ας κάνουν συμβάσεις στους μήνες που είναι απαραίτητοι και αναγκαίοι οι εργάτες καθαριότητας, τους καλοκαιρινούς που ο πληθυσμός τριπλασιάζεται και πενταπλασιάζεται. Δεν λογάτε όλο το χειμώνα να έχουμε 50 εργάτες και το καλοκαίρι ούτε ένα!!

ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ...

Συνάντηση με τον αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα είχε χθες στην Περιφέρεια Κρήτης, ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης. Στη διάρκειά της, συζητήθηκαν θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών. Τα αναπτυξιακά και τα οικονομικά ζητήματα της αυτοδιοίκησης, κυριάρχησαν επίσης, με τον Περιφερειάρχη να επικεντρώνεται στη χρηματοδότηση των αναγκαίων έργων, την αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και πόρων και στις αποζημιώσεις από τις φυσικές καταστροφές του περασμένου χειμώνα στο νησί. Ανάμεσα στα άλλα που υποσχέθηκε ο υπουργός, είπε, οτι θα χρηματοδοτήσει είναι και δυο αιτήματα σε μεμονωμένες περιοχές της Κρήτης, στην Σητεία και στην Κίσσαμο, τα οποία όπως είπε θα τα αντιμετωπίσουμε. Φυσικά Κίσαμος είναι και ο Ταυρωνίτης και εκεί μάλλον είναι το μεμονωμένο αίτημα και σχετίζεται με εμβληματικό έργο..όπως το ανέφερε!! Μάλλον για το φράγμα...
Ο υπουργός όπως έμαθα θα κάνει στάσεις σε όλους τους Νομούς και θα έλθει και μια βόλτα προς την Κίσαμο, την Κυριακή το πρωί στο Δημαρχείο της πόλης. Ας ελπίσουμε οτι θα μας υποσχεθεί και μας κάτι π.χ την λιμνοδεξαμενή Πλατάνου, αλλά θα δει και το χάλι των δρόμων μας και ιδιαίτερα εντός της πόλης μπας και μας βγάλει κανένα φράγκο για ασφαλτοστρώσεις και διανοίξεις..... 
Για να τον πείσουμε μπορούμε και να τον υποδεχτούμε... τηρουμένων των μέτρων... έτσι κάναμε παλιά και οι υπουργοί μας  "αγαπούσαν", ..ήταν επιβεβλημένο άλλωστε και άρεσε και στους ίδιους.
Για να δούμε!!!

ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Άνθρωποι της Αρχιτεκτονικής σχολής του Μετσόβιου πολυτεχνείου βρίσκονται στην Κίσαμο απο χθες προσπαθώντας να δουν ιδίοις όμμασι, τι έχουν να αντιμετωπίσουν σχετικά με την ανάθεση που πήραν ώστε να ετοιμάσουν μια πλήρη μελέτη που θα περιλαμβάνει το κυκλοφοριακό, τις αναπλάσεις, αλλά και το σπουδαιότερο να βρεθεί ο τρόπος που θα υλοποιήσει το όραμα όλων μας και να δούμε επιτέλους αυτή την πόλη .. να γίνεται πόλη!! Ένα όραμα που σίγουρα θέλει πολλούς πόρους και ανθρώπινο δυναμικό ώστε να υλοποιηθεί στο καλύτερο δυνατό και τάχιστα. Στην ομάδα που μας επισκέπτεται υπεύθυνη είναι η καθηγήτρια κα Δήμητρα Νικολάου, Διευθύντρια Εργαστηρίου Προσομοίωσης με Η/Υ στον Αρχιτεκτονικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό, που μαζί με την αρχιτέκτονα -συνεργάτιδα του Δήμου Κισάμου Νεκταρία Λαινάκη, τον πολεοδόμο κ. Μπαρτζώκα και τον τοπογράφο κ. Παρασκευόπουλο θα μας βρουν την λύση του χρόνιου προβλήματος μας. Στις συναντήσεις τους, που ξεκίνησαν όπως είπαμε απο χθες, επισκέφτηκαν τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Καλογερή, μίλησαν με τους μηχανικούς της ΕΦΑ Χανίων στα Χανιά, καθώς και με τον δήμαρχο κ. Μυλωνάκη και τους αντιδημάρχους στην Κίσαμο. 
Ας ελπίσουμε οτι η χθεσινή απογευματινή βόλτα στην πόλη για να δουν το τι έχουν να αντιμετωπίσουν να μην τους απογοήτευσε και να βρουν το συντομότερο αυτό που θα μας ξεμπλοκάρει, πέρα απο πολιτικές σκοπιμότητες και μικροπολιτικά παιχνίδια που εμείς σε αυτά είμαστε μάνα.
Πάντως ότι και να γίνει και μόνο ο στρατηγικός σχεδιασμός να φτιαχτεί, είναι εργαλείο απαραίτητο για τους μελλοντικούς δημάρχους, που θα βρουν και κάτι....

ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 Έναρξη λειτουργίας Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Κίσαμο
Σας ενημερώνουμε ότι από  την Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, μετά και το άνοιγμα όλων των σχολείων, θα επαναλειτουργήσει το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής που βρίσκεται στη θέση Γλυκορίζια στην πόλη της Κισσάμου.
Μια δραστηριότητα που έχει στόχο την εκπαίδευση των νέων μας σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας.
Η εκπαίδευση των μαθητών θα γίνεται από διπλωματούχο εκπαιδευτή οδηγών και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό. Οι μαθητές, αφού θα ενημερώνονται για τις βασικές αρχές του Κ.Ο.Κ. σε ένα ανοιχτό διαμορφωμένο αμφιθέατρο, θα ακολουθεί προσομοίωση σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας με ηλεκτροκίνητα οχήματα και ποδήλατα στις ειδικά διαμορφωμένες πίστες.  
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις στο Κυκλοφοριακό Πάρκο θα πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη από 08.30π.μ. έως 12.30μ.μ., απευθύνονται σε μαθητές της Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης και ανάλογα την ηλικία των μαθητών, θα προσαρμόζεται και το μάθημα. 
Παράλληλα, το πάρκο θα παραμένει ανοικτό καθημερινά τα απογεύματα από  Δευτέρα έως Σάββατο από τις 17.00μ.μ. έως τις 21.00μ.μ. και θα είναι ελεύθερο για το κοινό και τα παιδιά, για παιχνίδι και απασχόληση.
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις θα γίνονται με ολιγομελή γκρουπ (π.χ. ανά τμήμα ή τάξη σχολείου), αυστηρά κατόπιν ραντεβού και τηρουμένων όλων των ισχυόντων μέτρων ασφάλειας για την αποφυγή διάδοσης του COVID 19.
Η συμμετοχή των μαθητών στην παραπάνω δραστηριότητα θα είναι δωρεάν.
Για πληροφορίες και ραντεβού, μπορείτε να απευθύνεστε στη Γραμματεία Δημάρχου και στο τηλέφωνο 2822340200 (8:00π.μ.-15:00π.μ., κα Μαρακάκη Βίκυ). 
Εκ του Δήμου

Παρασκευή 7 Μαΐου 2021

Η ΚΡΗΝΗ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΟΔΗΓΗΤΡΙΑΣ ΓΩΝΙΑΣ ΚΙΣΑΜΟΥ (1708)

Γράφει ο Μιχάλης Ανδριανάκης
Σε άψογη αρχαϊζουσα (με λίγα ορθογραφικά λάθη του τεχνίτη) η κτητορική επιγραφή της κρήνης που σώζεται απέναντι από την μανιεριστική κύρια είσοδο (1613) της Μονής της Οδηγήτριας (Γωνιάς) στο Κολυμπάρι Κισάμου. Συντάκτης ο αφιερωτής πρώην μητροπολίτης Κρήτης "Κύρ, κυρ  Καλλινικος", που γύρισε στη Μονή της μετανοίας του μετά την παραίτησή του. Το νερό πήγαζε στο ύψωμα πάνω από το νέο συγκρότημα (αρχές 17ου αιώνα), στη θέση που υπάρχει ακόμη το παλιό καθολικό του 14ου αιώνα:
        +ΠΗΓΗ ΧΑΡΥΤΟΒΡΥΤΕ ΥΔΩΡ/
         ΜΟΙ ΒΛΥΣΟΝ.ΥΔΩΡ ΓΑΡ ΖΟΗΡΟΝ/
         ΗΔΙΣΤΟΝ ΠΑΝΤΙ ΓΕΝΗ. ΟΙΚΟΔΟΜΗ/
         ΘΟΙ ΔΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΥ/
         ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΚΡΗΤΗΣ ΚΥΡ/
         ΚΥΡ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ.ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 10/
         ΑΨΗ' (1708).
  Ενδιαφέρουσα η αρχιτεκτονική της που συνδυάζει το υστερογοτθικό τόξο με μανιεριστικά στοιχεία, τα οποία είχαν περάσει από τα χρόνια της Βενετοκρατίας στη λαϊκή αρχιτεκτονική της Κρήτης και λίγο οθωμανικό μπαρόκ στη μικρή κόγχη.

 

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Επανήλθε το αγαπημένο παγκάκι στο Τελωνείο, μετά την συντήρηση του απο ανθρώπους του Δήμου. Έλειψε αυτές τις μέρες αλλά χρειαζόταν μια συντήρηση μετά και το "ξύλο" που έφαγε απο κάποιους γνωστούς που δεν σέβονται την περιουσία μας...

 

ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΔΕΚΑΠΕΝΘΗΜΕΡΟΥ ΘΑ ΞΑΝΑΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑΣ

Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την ονοματοδοσία 190 οδών στην Κίσαμο
Μετά από πολύμηνη αναγκαστική παύση των συνεδριάσεων της επιτροπής ονοματοδοσίας οδών του σχεδίου πόλεως της Κισάμου και του οικισμού Αγίου Αντωνίου λόγω κορωνοϊού και των ειδικών συνθηκών που ανέκυψαν, η επιτροπή θα ξανασυνέλθει μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου 2021 προκειμένου να ολοκληρώσει με τις συνεδριάσεις που απαιτούνται, το έργο που της έχει ανατεθεί και το οποίο έχει φτάσει σχεδόν στο τέλος του.
Οι συνεδριάσεις της επιτροπής ξεκίνησαν μετά από ανάθεση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κισάμου και του Δημάρχου κ. Θοδωρή Σταθάκη, τον Φεβρουάριο του 2018 ( Πρακτικό 3/28-2- 2018 Αρ. Απόφασης 30 Αρ. Πρ.1752).
Τα μέλη της επιτροπής κλήθηκαν να ονοματοδοτήσουν πάνω από 190 οδούς ή τμήματά τους) και πλατείες και να τεκμηριώσουν τις όποιες επιλογές τους, αφού έλαβαν υπόψη και τις σχετικές προτάσεις πολιτών, φορέων, συλλόγων και αφού βέβαια προσπάθησαν να βρουν επαρκή στοιχεία για κάθε όνομα, να τα διασταυρώσουν και να τα επαληθεύσουν, ειδικά σ' ότι αφορά πρόσωπα και γεγονότα από την τοπική ιστορία και κοινωνία.
Σ’ αυτή την κατηγορία ειδικότερα, τα στοιχεία δεν εντοπίζονται πάντα εύκολα, ούτε είναι πάντα επαρκή και η διασταύρωση τους είναι ακόμα πιο δύσκολη λόγω ανυπαρξίας αρχείων και συχνά συγκεχυμένων ή και αντιφατικών πληροφοριών.
Οπότε όλο αυτό το διάστημα αναγκαστικής παύσης των συνεδριάσεων αξιοποιήθηκε για την εξεύρεση καν τη διασταύρωση αυτών των στοιχείων όπου και όσο ήταν δυνατόν. 
Να σημειωθεί ότι η επιτροπή συνέχισε απρόσκοπτα και επί της τωρινής δημοτικής αρχής του κ. Γεωργίου Μυλωνάκη το έργο της, το οποίο όταν θα ολοκληρωθεί, ελπίζει ότι θα καλύψει μια σημαντική έλλειψη πολλών δεκαετιών για την πόλη μας και θ' ανήκει σ όλους μας.
    Η Πρόεδρος της Επιτροπής
    Ελένη Γεωργακάκη
 
Πέρα απο κάθε φαντασία λοιπόν....στο ερώτημα του sadentrepese, γιατί αργούν να δοθούν τα ονόματα στους δρόμους της πόλης, η πρόεδρος της επιτροπής, η αγαπητή Ελένη Γεωργακάκη απάντησε με επιστολή της στους Νέους Ορίζοντες. Το ίδιο κάνει βέβαια μιας και οι ανησυχίες για το θέματα της πόλης είναι κοινές σε όσους ασχολούνται με αυτήν. Βέβαια κανείς δεν ζητάει ευθύνες απο ανθρώπους που εθελοντικά κάνουν την δουλειά αυτή, και έχουν αναλάβει ένα έργο που εκτός απο απαραίτητο είναι και ιστορικής σημασίας αφού έτσι θα τιμήσουμε και κάποιους ξεχασμένους που είτε το θέλουμε είτε όχι πρόσφεραν για τον τόπο. Τα τρία χρόνια είναι νομίζω αρκετά για να βρεθούν ονόματα και να γίνουν οι επαληθεύσεις γιατί σίγουρα το πρόβλημα δεν είναι εκεί αλλά στην συνέχεια του που θα χρειαστούν πολλές συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου για να περάσουν, κι αν περάσουν τα ονόματα...αλλά και το σπουδαιότερο να βρεθεί το κονδύλι που απο τις πρώτες πληροφορίες ξεπερνάει τις 30.000 Ε για την κατασκευή και τοποθέτηση τους.
Εύλογη λοιπόν η ερώτηση στο blog μιας και αλλάξαμε ήδη δυο δημοτικές αρχές και υπολογίζω οτι έως ότου το δούμε τελειωμένο να αλλάξουν και άλλες δυο. 
Πάντως συνιστώ στην επιτροπή να χειρίζεται τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ μιας και οι εφημερίδες πέρασαν σε δεύτερη μοίρα.... ειδικά άμα είναι εβδομαδιαίες.

Υ.Σ Μια απλή διευκρίνηση σχετικά με την ντόπια καθυστέρηση. Η απόφαση για σύσταση επιτροπής ονοματοδοσίας πάρθηκε απο το δημοτικό συμβούλιο τον Απρίλη του 2017 και η πρώτη συνεδρίαση έγινε τον Γενάρη του 2018. Μάλιστα τότε η δημοτική αρχή είχε δώσει στην δημοσιότητα επιστολή λέγοντας και για το ποιος είναι υπεύθυνος:
- Κάνουμε γνωστό ότι για την ονοματοδοσία οδών της έδρας του Δήμου μας  υπάρχει η συνεργασία του Δήμου Κισσάμου και του Φιλολογικού Συλλόγου Κισσάμου ως υπεύθυνου για την ολοκλήρωση του εν λόγω έργου. Επιπλέον προχωρήσαμε στη δημιουργία πενταμελούς επιτροπής για να βοηθήσει το έργο του Φιλολογικού Συλλόγου από επιφανείς και γνώστες του αντικειμένου συνδημότες μας, τους οποίους ευχαριστώ θερμά για την πολύτιμη βοήθειά τους. Ευχαριστώ επίσης τον Φιλολογικό Σύλλογο για την ανάληψη αυτού του έργου, που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης μας  και θα αποτελεί μια διαρκή υπενθύμιση της ιστορίας του τόπου μας. Με μέλημα του Φιλολογικού Συλλόγου θα οριστούν ακόμη δυο μέλη επιτροπής ώστε στο σύνολό της να είναι πενταμελής και θα καθοριστούν οι κανόνες που θα ισχύσουν για την εν λόγω διαδικασία. Υπομονή λοιπόν από όλους μας ώσπου να ξεκινήσει η διαδικασία και ελπίζουμε να τηρηθεί αυτό που συμφωνήθηκε από τους εμπλεκόμενους, ότι ανακοινώσεις θα γίνονται επίσημα και μόνο από τον Φιλολογικό Σύλλογο που είναι και ο υπεύθυνος φορέας του έργου.
Ο Δήμαρχος
Σταθάκης Θεόδωρος

Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ

8 χρόνια απο τον Θάνατο του Ειρηναίου και ανεβάζω ένα ωραίο κείμενο της κα. Ευτυχίας Δεσποτάκη απο την ομιλία της "Οι φιλόλογοι τιμούν τον Ιεράρχη" εκδήλωση που έγινε όταν ήταν εν ζωή ο Ειρηναίος το 1998-99.

- Όταν η γενιά μου ήταν στην εφηβεία, στη δεκαετία του ’60, είχαμε την τύχη να μας συνοδεύσει ο παιδαγωγικός λόγος του Ιεράρχη Ειρηναίου. Είμασταν τότε μια γενιά συντηρητικών αρχών, όπως και οι γονείς μας, με στενότερη σχέση προς την εκκλησία απ’ ό,τι τα σημερινά παιδιά. Ο εκκλησιασμός της Κυριακής, οι Εσπερινοί, οι Χαιρετισμοί, οι Αγρυπνίες, οι ομιλίες στο ενοριακό μας κέντρο, από τα πρώτα μελήματα του δεσπότη, το κατηχητικό σχολείο, ήταν συνήθειες περίπου επιβεβλημένες, άλλοτε από πίστη, άλλοτε για λόγους επιμόρφωσης, άλλοτε σαν προέκταση της περιορισμένης τότε κοινωνικής μας ζωής, οπωσδήποτε όμως σήμερα εξωραϊσμένες αναμνήσεις. Είναι γεγονός, όμως, δεν ήταν λίγες οι φορές που δυσφορούσαμε. Ο λόγος της εκκλησίας ακουγόταν τυπικός και ξηρός, μας άφηνε αδιάφορους ή μας κούραζε. Άλλοτε πάλι μας γέμιζε φόβο και ενοχές απέναντι στο Θεό και τους αγίους, καθώς η φαντασία μας περίσσια έπλαθε τα μαρτύριά τους, τα βασανιστήρια της κόλασης και τους πειρασμούς. Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα και οι αμφιβολίες: Τι είναι ο Θεός, τι είναι η αμαρτία, τι θα πει ανάσταση, τι σταύρωση, τι σωτηρία; Μα ήταν εύκολο στον καθένα μας να σταυρωθεί για να σώσει τους άλλους; Μα ο λόγος του ιεράρχη μαλάκωνε την ψυχή μας. Ήταν ένα ιερωμένος που μιλούσε για το Θεό και τους αγίους της ορθόδοξης πίστης μας και τους κατέβαζε λίγο πιο χαμηλά στη γη κι έκανε ό,τι μπορούσε για να λιάσει εμάς μήπως μπορέσουμε και τους φτάσουμε. Κι όταν του λέγαμε για τις αμαρτίες μας, αυτός διόρθωνε τη λέξη αμαρτία με τη λέξη «λάθος». Μας έδειχνε τους αγίους κι έλεγε: «Όλοι αυτοί έκαναν λάθη, μα μετάνοιωσαν, άλλαξαν πορεία και άγιασαν». Όλη του η προσπάθεια ήταν να πλατύνει το μυαλό μας και να ομορφύνει την ψυχή μας. Μας μετέφερε τα λόγια του Ευαγγελίου, τα «Αθάνατα Λόγια» όπως τα χαρακτηρίζει στο ομώνυμο βιβλίο του κι εύρισκαν απήχηση σε κάποιο σημείο της ψυχής μας ή της ζωής μας. Καθένας μας μπορούσε να είναι ένας λιγόπιστος Πέτρος, ένας αντάρτης Παύλος, ένας ανεύθυνος Πιλάτος, η μάνα μας μπορούσε ώρες-ώρες να είναι η Παναγία και το ξυλουργείο της Ναζαρέτ το μαγαζάκι του πατέρα. Μιλούσε για τους Πατέρες, τον Χρυσόστομο, τον Ιερό Αυγουστίνο, μα και για τον Γκαίτε, τον Ντοστογιέφοκι. τον Κίπλιγκ, τον Kiergegaard, τον Shiller, τον Toynbee, τον Καζαντζάκη. Μας έφερνε σε επικοινωνία με όλο τον κόσμο, την Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία, καθώς άνθρωποι νέοι άλλων ομολογούν επισκεπτόταν την ταπεινή μας μητρόπολη, σε μια εποχή. που ούτε Ευρωπαϊκή Ένωση υπήρχε, ούτε προγράμματα ανταλλαγών Erasmus, Lingua, Leader. Εμείς ωστόσο κάτι υποψιαζόμασταν από τον αναπτυγμένο κόσμο. Και η διδασκαλία του γινόταν σε μια γλώσσα ζωντανή, ποιητική, απλή κατανοητή με λέξεις ιδιαίτερα φορτισμένες. Πρόσεχε ιδιαίτερα τις λέξεις που χρησιμοποιούσε ο ποιμενάρχης.
Ο ίδιος έλεγε: «Οι λέξεις είναι σαν τις πέτρες που χτίζουμε και τις χρησιμοποιούμε από πολλές μπάντες. Όποια μπάντα χρησιμοποιήσεις, άλλο αποτέλεσμα θα βγάλεις» και καταλήγει: «οι λέξεις που δεν περνούν και δεν αγγίζουν την καρδιά μου, δεν τις χρησιμοποιώ». Γι’ αυτό λοιπόν, ο λόγος του επισκόπου ήταν αξιόπιστος και γινόταν το «άλας της ζωής». Άλλωστε η ίδια η θρησκευτικότητά του ήταν ποιητική.
    Έτσι στις νεανικές ανησυχίες μας για το Θεό προσπαθούσε να μας απαντήσει:
- Ο Θεός δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο Φωτισμένος Λόγος που αιώνες πλανάται πάνω από τον κόσμο: «Εν αρχή ήν ο Λόγος και ο Λόγος ήν ο Θεός». Αυτός ο λόγος έχει κανόνες και σε οδηγεί στην τελειότητα. Αποτελεί θεία χάρη για όποιον πιστέψει και αγωνιστεί στη ζωή του για την ψυχική και σωματική ισορροπία, που θα τον οδηγήσει στην τελειότητα. 
- Η συνάντηση με το Θεό είναι απόλυτα προσωπική υπόθεση του καθενός και δεν μπορεί να στηριχθεί στην παράδοση, ούτε στην εμπειρία περασμένων γενεών. Καθένας ζητά με την δική του ψυχή να συναντήσει το Θεό. «Η γνώμη και πλευρά των άλλων μας βοηθά να φθάσομε στην πηγή της Αλήθειας».........

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μια πολύ όμορφη φωτογραφία στο καφενείο "Παλλάς" αρχές του 1990 με Κισαμίτες που χορεύουν τους σκοπούς του Κουτσουρέλη. Ο Κουτσουρέλης με λαούτο παίζει και χορεύουν οι Ροδόγιαννης, Aλεξανδράκης, Ροκάκης Γιώργος, Φελεσάκης (αν δεν κάνω λάθος) και ο Μπρεδάκης Παναγιώτης. Δεν διακρίνεται ο πρώτος χορευτής αν και η παρέα αυτή είχε εβδομαδιαία συνάντηση (κάθε Παρασκευή) στο τσαρσί του Καστελλιού μιας και οι περισσότεροι ήταν απο χωριά. Από τα ωραία του τσαρσιού που δεν θα ξαναυπάρξουν....
Φώτο Ν. Αντωνογιαννάκη

50.000 ε ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ

49.400 Ε στον Δήμο Κισάμου για πυροπροστασία την νέα χρονιά απο τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α.Π.) Πρόκειται για δράσεις που αφορούν σε:
-Εκτέλεση προγραμμάτων προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης για τη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς, σε περιοχές ιδιαίτερης προστασίας (άλση, πάρκα, κατασκηνώσεις κ.ο.κ.) αρμοδιότητας των Δήμων.
- Απομάκρυνση των υπολειμμάτων καθαρισμού της βλάστησης από ιδιοκτήτες σε περιβάλλοντες χώρους κατοικιών και οικοπεδικές εκτάσεις, εντός των διοικητικών ορίων των Δήμων.
- Εκτέλεση έργων και εργασιών προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης από τους Δήμους, καθ΄ υπόδειξη και σε συνεργασία με τις κατά τόπους αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες, στη ζώνη μίξης δασών – πόλεων και οικισμών, για λόγους αντιπυρικής προστασίας των πολεοδομικών τους συγκροτημάτων.
- Συντήρηση και βελτίωση του δασικού οδικού δικτύου από τους Δήμους, σε συνεργασία με τις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες.
- Υλοποίηση προληπτικών μέτρων για την αποφυγή πρόκλησης πυρκαγιάς από τη λειτουργία χώρων ανεξέλεγκτης εναπόθεσης απορριμμάτων.
- Ενίσχυση εθελοντικών δράσεων σε επίπεδο ΟΤΑ Α’ βαθμού.
- Θέματα προμήθειας εξοπλισμού (βυτιοφόρα, γεννήτριες, ασύρματοι κ.ο.κ.)
- Λειτουργικά έξοδα (καύσιμα, υπερωρίες προσωπικού κ.ο.κ.)
- Κάλυψη δαπανών μίσθωσης οχημάτων ή μηχανημάτων προς ενίσχυση του έργου της καταστολή ή της αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών.

Πέμπτη 6 Μαΐου 2021

ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΟΥ

Eκ της Ι. Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνεται ότι κατά την εορτή το Αγίου Οικουμενίου, Επισκόπου Τρίκκης, εορτάζει και το ομώνυμο παρεκκλήσιο, το οποίο ευρίσκεται εις τον προαύλιο χώρο των Ιδρυμάτων της Ι. Μητροπόλεως. Καθώς φέτος η ημέρα της μνήμης συνέπεσε την Τρίτη της Διακαινισήμου, θα εορταστεί  σύμφωνα με το ακόλουθο Πρόγραμμα: 
Παρασκευή της Διακαινισμίμου, 7 Μαΐου, ώρα 6.00μ.μ. Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός, Σάββατο της Διακαινισίμου, 8 Μαίου, ώρα 7.30π.μ. Όρθρος-Αρχιερατική Θεία Λειτουργία.
Των ιερών Ακολουθιών θα προστεί ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος. 
Προς διευκόλυνση ο Εσπερινός θα τελεστεί εις τον άνετο προαύλιο χώρο των Ιδρυμάτων.
Καλείται ο φιλάγιος λαός του Θεού όπως μετέχει της πανηγύρεως, τηρώντας τα ισχύοντα μέτρα.
Εκ της Ι. Μητροπόλεως

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ......ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ....

Ο Κισαμίτης Βαγγέλης Γαλανάκης που δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια με τον τουρισμό στην Ελβετία, και βρίσκεται αυτήν την περίοδο στην Κίσαμο, είπε για την ιδιόμορφη κατάσταση του τουρισμού στην εποχή της πανδημίας.

- Οι κρατήσεις τον Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο ήταν για την Ελλάδα τουλάχιστον από την Ελβετία, αλλά και για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο πέραν κάθε προσδοκίας!!! Το lockdown όμως διέλυσε τα πάντα, ακυρώσεις η μια μετά την άλλη!! 
Ο κόσμος είχε εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, όμως όταν ακούς συνέχεια από τα Ελληνικά ΜΜΕ ότι γέμισαν τα νοσοκομεία χιλιάδες κρούσματα, τι εμπιστοσύνη να υπάρχει!!! Χάθηκε ο  Απρίλιος, ο Μάιος και υπολογίζω και ο Ιούνιος !!! Βέβαια η Τουρκία είναι σε lockdown, η Αίγυπτο σε μαύρη λίστα, αυτό είναι υπέρ μας, αλλά ας κρατάμε μικρο καλάθι τουλάχιστον μέχρι τις 20 Ιουνίου!!!!

- Τελικά ο δημοσιογραφικός πανικός που συνεχίζεται και σήμερα λες και έτσι θα αλλάξουμε την παλιοκατάσταση μας, γράφοντας καθημερινά πόσοι πέθαναν, πόσοι είναι διασωληνωμένοι, πόσα κρούσματα έχουμε ανά νομό, (το μόνο που μένει είναι να μας γράψουν και ονόματα των νοσούντων) τον διαβάζουν και άλλοι..και δυστυχώς είναι αυτοί που περιμένουμε να έλθουν εναγωνίως για να μας βγάλουν απο την μιζέρια μας. Μπούμερανγκ η κατάσταση και οι επιπτώσεις θα τις δούμε σύντομα.

Ο ΣΙΩΠΗΛΟΣ

 Με αφορμή την χθεσινή αναφορά της σελίδας στο παλιό "ΜΠΑΡΜΠΕΡΙΚΟ", στην ατμόσφαιρά του, στα σύνεργά του και στους αξέχαστους Καστελλιανούς παλιούς και αγαπητούς Αντρέα Κυριτσάκη και Δημήτρη Αποστολάκη με το κουρείο τους στην μέση της αγοράς, ας ξαναθυμηθούμε τον Ιωάννη Κονδυλάκη σε ένα από τα ανεπανάληπτα διηγήματά του με πρωταγωνιστή ένα ασυνήθιστο κουρέα στην παλιά Αθήνα αυτή την φορά.. στο διήγημά του "Ο ΣΙΩΠΗΛΟΣ" ο μοναδικός ψυχογράφος Ι. Κονδυλάκης, με το λεπτό του χιούμορ, την διακριτική του ειρωνεία, τις δεξιοτεχνικές και διεισδυτικές του ερωτήσεις προσπαθεί, να λύσει το μυστήριο και τον λόγο για τον οποίο ο δικός του κουρέας είναι πάντα σιωπηλός, σε αντίθεση με την εικόνα των συνήθως φλύαρων και πολυλογάδων κουρέων όλων των εποχών..
Κυριάκος Ροδουσάκης
Ο ΣΙΩΠΗΛΟΣ
Δεν δύναμαι να κατηγορήσω τον κουρέα μου ότι εκληρονόμησε το ελάττωμα των αρχαίων ομοτέχνων του. Ποτέ δεν ευρέθηκα είς την ανάγκην, εις ήν ο αρχαίος εκείνος, όστις, ερωτηθείς παρά του κουρέως «Πώς σε κείρω;», απήντησε «Σιωπών». Ποτέ δεν μου ανέπτυξε τας ιδέας του περί της διοργανώσεως του στρατού μας ή τας γνώμας του περί του γλωσσικού ζητήματος.
 Έξ εναντίας αυτός αναγκάζεται να μου συμβουλεύει σιωπήν δια να μη με κόψει με το ξυράφι του.
- Προσέξετε, μη μιλάτε να μη κοπείτε!
  Αυτό δε και το «με τις υγείες σας», με το οποίον τελειώνει το ξύρισμα, είναι οι μόναι λέξεις τας οποίας ακούω από το στόμα του.
  Είναι χολερικής μορφής άνθρωπος, ωχρός και ισχνός, σχεδόν σκυθρωπός πάντοτε. Αλλά δεν είναι σταθερός κανών οτι οι χολερικοί είναι ολιγόλογοι. Εγνώρισα ανθρώπους αυτού του τύπου, ανυποφόρους φλυάρους, κατά τοσοϋτο δέ μάλλον επικινδύνους, καθ’όσον η σοβαρά μορφή των εμπνέει εμπιστοσύνην και ανύποπτοι εμπίπτετε εις την παγίδα.
  Αλλ’ η ολιγολογία του κουρέως μου, άφ’ ενός με ευχαρίστει, έξ άλλου μ’ επείσμωνε και μ' εσκανδάλιζε.
 Μου εφαίνετο τρόπον τινά ασέβεια πρός τας παραδόσεις του επαγγέλματος και διέψευδε την ιδέαν την οποίαν είχα περί των κουρέων κατά τρόπον τόσον απρόοπτον, ώστε να μου φαίνεται ως προσβολή προσωπική. Αυτός, όχι μόνον φλύαρος δεν ήτο, άλλα και δεν υπέφερε τας ομιλίας των άλλων.
  Δια τούτο ανέστρεψα τους ορούς. Εφλυάρουν εγώ ο πελάτης, προσπαθών να εξερεθίσω την σιωπηλήν του απάθειαν και εκδικούμενος συγχρόνως δι’ όσα έχει υποφέρει απ’ αιώνων το γενειοφόρον γένος των ανθρώπων από την πολυλογίαν των κουρέων. Άλλ’ εις τας έρωτήσεις μου απήντα με ξηρά μονοσύλλαβα και οσάκις τον ηνάγκαζα να είπη περισσότερα, μου επέβαλλε σιωπήν με την απειλήν του ξυραφιού.
 - Μη μιλάτε, σας είπα, να μη σας κόψη το ξυράφι.
 Υποθέτω δε ότι σκοπίμως μ’ έκοπτεν ενίοτε, δια να ενισχύσει και δια του παραδείγματος τους λόγους του.
Μίαν ημέραν έτυχε να είμεθα οι δύο μας μόνον εις το κουρείον. Ενώ δε μ' εσαπούνιζε του είπα:
 - Δε μου λες, κυρ Σταύρο, κρατάς λογαριασμό πόσα κεφάλια έχεις μπαρμπερίσει ως τώρα;
Η ανόητος αυτή ερώτησις φαίνεται ότι του άρεσε, διότι αντί να μου κόψει την συνέχειαν δι’ ενός ξηρού όχι, κατά την συνήθειάν του, είπεν:
- Όλα τα μεγάλα κεφάλια της Ελλάδος έχουν περάσει από τα χέρια μου και σε βεβαιώ ότι δεν ζυγίζουν μεγάλα πράμα. Όλα κούφια και ελαφρά. Είμαι κουρεύς τριανταπέντε χρόνια. Και εις αυτό το διάστημα έχω ξυρίσει πολιτικούς, στρατιωτικούς, καθηγητάς, διπλωμάτας, ανώτερους διοικητικούς υπαλλήλους, δημοσιογράφους... τέλος πάντων τας κορυφάς όλων των κλάδων που μας διευθύνουν...
 Η απροσδόκητος αυτή διάχυσις μ εξέπληξε και αν συνέπιπτε με τας εορτάς τής 25 Μαρτίου και της 15 Αυγούστου, θα την απέδιδα εις θαύμα της Παναγίας τής Τήνου, ήτις αποδίδει την φωνήν εις τούς άλαλους.
 Επωφελήθην το θαύμα, το όποιον ίσως ήτο παροδικόν.
- Και δε μου λες, κυρ Σταύρο, δια μιας αρχίζετε να ξυρίζετε ανθρώπους σεις οι κουρείς; Δεν κάνετε καμιά προάσκησιν;
- Τι; μήπως πιστεύεις και του λόγου σου ότι γυμναζόμεθα πρώτον σε γουρουνίσια κεφάλια, σαν πατσατζήδες;
- Λοιπόν ποιόν πρωτοξύρισες;
- Έναν τρελό. Δεν το λέει και η παροιμία; «Στών τρελλών τα κεφάλια μαθαίνουν οι μπαρμπέρηδες». Τι υπέφερε στα χέρια μου ο μακαρίτης!
- Απέθανε;
- Μπορούσε να μη πεθάνει με τα μαρτύρια που υπέφερε; Απέθανε μετά τρία έτη, αλλά δεν αμφιβάλλω ότι απέθανε από την αγρίαν σφαγήν που, έπαθε από το ξυράφι μου. Ο δεύτερος και ο τρίτος δεν ήσαν ολιγώτερον τρελοί από τον πρώτον. Έπειτα πήρε δρόμο το χέρι μου.
Επήλθε βραχεία σιωπή, έπειτα του είπα:
- Δε μου λες τώρα, κυρ Σταύρο, πως εσύ μεταξύ των κουρέων, αρχαίων και σημερινών, αποτελείς εξαίρεσιν με την ολιγολογίαν σου; Γιατί δε μιλείς, ενώ βλέπω ότι μιλείς πολύ καλά;
Το πρόσωπον του κουρέως, το οποίον είχεν αιθριάσει επί τινας στιγμάς, εσυννέφιασεν εκ νέου. Φαίνεται ότι η ερώτησίς μου έθιξε κάποιο μυστήριον εις τα βάθη της ψυχής του, διότι τον είδα συνταρασσόμενον και εις την κατήφειαν των κίτρινων οφθαλμών του ανεπήδησε μια αστραπή.
Εφάνη σκεπτόμενος επ’ ολίγον, έπειτα με φωνήν άλλοιωμένην, τραχυτέραν του συνήθους και σπασμωδικήν, μου είπεν:
- Εγώ δεν είμαι σαν τους άλλους. Έχω στις φλέβες μου αίμα νεκρού.
 Τον ητένισα απορών. Είχε γίνει σκυθρωπότερος, τα μάτια του εσκοτείνιασαν. Η μεταβολή εκείνη με ανησύχησε, διότι ήμουν ακόμη υπό το ξυράφι του, άλλ’ η περιέργεια υπερίσχυσε. Και του είπα:
-  Αίμα νεκρού!... Τι λες;
-  Αυτό που σου λέγω. Άκουσε τι συνέβη. Όταν πρωτάρχισα να ξυρίζω, μου λέει μια μέρα ο μάστορής μου:
«Να πας στην οδό Περικλέους, αριθμός τάδε, νά ξυρίσεις. Πάρε τα εργαλεία». Έτρεξα με προθυμίαν, διότι υπέθεσα ότι μ' έστελνε να ξυρίσω κανένα γαμπρό κ’ επερίμενα το σχετικό δώρο. Φθάνω εις το σπίτι που μου 'πε ο μάστορής κι ανεβαίνω μια σκάλα άλλα δεν μου εφάνει αυτό το σπίτι να ετοιμάζετο για γάμο, κάθε άλλο. Τα πρόσωπα που παρουσιάζοντο στο διάδρομο δεν εφαίνοντο να ήσαν προσκαλεσμένοι σε χαρά. Μια μαυροφόρα με μάτια κόκκινα μου δείχνει: «Άπ' εδώ, παιδί μου». Και με οδηγεί εις ένα δωμάτιον, όπου αντί γαμβρού ευρίσκω ένα πεθαμένον φαρδύ πλατύ. Κοιτάζω με απορία τη μαυροφόρα και τούς άλλους που ήσαν εκεί και τούς λέγω:
- Ποιόν θα ξυρίσω;
Μου δείχνουν τον νεκρόν.
- Τον πεθαμένο!
Είναι συνήθεια, μου λέγει η μαυροφόρα και αρχίζει το κλάμα.
Εάν δεν έκλαιγαν, θα νόμιζα ότι παίζουν με τον πεθαμένο. Άλλ’ ήτο αδύνατον εγώ να ξυρίσω πεθαμένον.
Εγύρισα στο μαγαζί αγανακτισμένος άλλ’ ο μάστορης μ’έστειλε πίσω.
- Τι μπαρμπέρης είσαι συ; μου είπε. Το ξύρισμα των πεθαμένων είναι της δουλειάς μας. Κ’ εγώ έχω ξυρίσει πεθαμένο και όλοι οι άλλοι κουρείς.
Αφού ήτο της τέχνης, τι να κάμω; Επήγα κ’ εξύρισα τον πεθαμένο. Άλλ’ έτρεμαν τα χέρια μου τόσον, πού τον παραμόρφωσα το μακαρίτη. Εκόπηκα δε και ο ίδιος κ’ έπαθα σηψαιμία, πού κινδύνευσα να πεθάνω. Το νεκρό αίμα μπήκε στο αίμα μου.
Όταν ετελείωσα όπως- όπως το φρικτό κείνο ξύρισμα, ήμουν τόσο σαστισμένος που είπα στον πεθαμένο:
- Με τις υγείες σας!
Και έφυγα τρέχοντος ως να μ’ εκυνηγούσαν.
Τόσον δε τον είχε ταράξει η ανάμνησις εκείνη, ώστε με την τελευταίαν λέξιν μου έκαμε μίαν βαθείαν εγκοπήν και το αίμα εσχημάτισε μικρόν καταρράκτην εις το μάγουλον μου.

Από ότι θυμάμαι τα παλιά μπαρμπέρικα κουρεία στην πόλη ήταν του Φιστικλή, του Τζούτζουκα, του Τσουρουδιακάκη-Μπαλαμπάκη, του Καστάνη-Μαργαριτάκη, των αδελφών Μαρεντάκη, του Κλωστράκη, και ελπίζω να συμπληρώσουμε .....και όσους δεν θυμάμαι.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 6.000 ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟN COVID-19 ΣΤΟ Κ.Υ ΚΙΣΑΜΟΥ

Από τον Ιανουάριο ως και χθες έγιναν 6.000 εμβολιασμοί στο Κέντρο Υγείας Κισάμου ...που συνεχίζει το δύσκολο έργο του όπως μας ενημέρωσε η διευθύντρια του ιατρός, κ. Λίτσα Νικολακάκη.. 
Είναι σίγουρα μια τεράστια προσπάθεια που εξελίσσεται δίχως πολλά προβλήματα μιας και η συνέπεια των πολιτών στα ραντεβού ξεπερνάει το 96% σε ένα επαρχιακό Κέντρο Υγείας που δυστυχώς έχει πολλές και σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό. Είναι φανερό βέβαια οτι ο κόσμος θέλει να εμβολιαστεί και αυτό φαίνεται καθημερινά με τον κόσμο που κλείνει ραντεβού.

ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ

Ο Κώστας είναι απο τα καλύτερα παιδιά της Κισάμου, αθόρυβος, συνεπής και με τεράστια αγάπη για τον συνάνθρωπο του... το έχει εξάλλου αποδείξει πάμπολλες φορές προκαλώντας τα βλέμματα όχι μόνο του νομού, αλλά και της χώρας να πέσουν στην μικρή μας γειτονιά. Δεν θα σχολιάσω οτι δίνει πάντα το κάτι παραπάνω για τον σκοπό που έχει θέση και κάθε φορά βγαίνει νικητής κάνοντας μας, να τον ζηλέψουμε, αλλά και κάποιους άλλους να θέλουν να μοιραστούν την δόξα του. Φυσικά ο θαυμασμός μας για την επιμονή του είναι κοινός... μακάρι λοιπόν όχι μόνο να βρει κι άλλους μιμητές όπως διάβασα χθες στην ανακοίνωση του δήμου, αλλά και ο δήμος να κάνει και αυτός την ανάλογη προσπάθεια, προσφέροντας για το κοινό καλό και ιδιαίτερα για τα παιδιά που έχουν ανάγκη, τα παιδιά όλου του νομού με ειδικές ανάγκες. 
 Και μια πρώτη προσπάθεια θα μπορούσε να κάνει... κατασκευάζοντας τις ράμπες κολύμβησης για ΑΜΕΑ, που και η σημερινή αλλά και η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε υποσχεθεί. Ίσες ευκαιρίες ψάχνουμε αλλά άλλοι πρώτοι θα έπρεπε να είχαν δείξει το καλό τους πρόσωπο, πολύ πριν ζητήσουν απο τους πολίτες μιμητές ή να κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθεια για τις ανάγκες μας. 
  Ο Κώστας είναι μοναδικός και ξέρει γιατί αγωνίζεται.... 

ΑΛΑΦΡΟΚΟΚΚΙΝΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ 7 ΜΑΙΟΥ

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισήγηση των ειδικών :
Από το επίπεδο «βαθύ κόκκινο» στο επίπεδο «κόκκινο» πέφτουν οι εξής περιοχές της Κρήτης:
Δήμος Μυλοποτάμου
Δήμος Αμαρίου
Δήμος Χανίων
Δήμος Κισσάμου
Στο επίπεδο «βαθύ κόκκινο», σύμφωνα πάντα με την εισήγηση των ειδικών, παραμένουν οι εξής περιοχές του νησιού:
Δήμος Ρεθύμνου
Δήμος Φαιστού
Δήμος Ανωγείων
Οι επίσημες ανακοινώσεις της κυβέρνησης, αναφορικά με τον επιδημιολογικό χάρτη της χώρας πραγματοποιούνται συνήθως τις Παρασκευές, όποτε η επικρατέστερη ημερομηνία γνωστοποίησης των αλλαγών είναι η Παρασκευή 7 Μαΐου.
Υπενθυμίζεται πως η διαχείριση της πανδημίας είναι δυναμική και δεν αποκλείεται να υπάρξουν διαφοροποιήσεις στις παραπάνω εισηγήσεις, όμως σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα, οι ανακατατάξεις στα επίπεδα επιτήρησης φαίνεται να έχουν «κλειδώσει».
Πηγή: neakriti.gr

Σύμφωνα με πληροφορίες και καλό είναι ο δήμος μας κατ΄ αρχάς να μην το διαψεύσει για δεύτερη φορά και απο την άλλη να αξιοποιήσει αυτήν την πηγή που όπως φαίνεται δεν πέφτει έξω....

ΣΤΗΝ ΤΟΜΠΑΖΗ

Είναι απο τα σημεία της πόλης που μάλλον δεν περνάνε πολλοί της δημοτικής αρχής μιας και για 4 χρόνο βλέπουμε το ίδιο θέαμα...μια τεράστια λακκούβα καλυμμένη με κακό τσιμέντο δίχως άσφαλτο. Είναι έργο της προηγουμένης δημοτικής αρχής, αλλά συνεχίζει να "κτυπάει" άσχημα όπως και άλλα σημεία στην πόλη...με την αδιαφορία και της σημερινής. Είναι μάλιστα και το σημείο που δεν ξέρεις αν είναι διπλής κατεύθυνσης ο δρόμος μιας και απο πέρυσι υπάρχει διχογνωμία. Θα μου πείτε τώρα αυτό είναι πρόβλημα ; Όχι βέβαια αλλά όλα μαζί είναι δυστυχώς μεγάλο πρόβλημα αρχής της τουριστικής περιόδου.
Ερώτηση πόσα σακουλάκια άσφαλτο χρειάζονται για να φτιάξουμε το κομμάτι αυτό; 

 

Τετάρτη 5 Μαΐου 2021

ΔΡΑΣΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΕΕΕΚ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΟΥΧΑΚΗ

    Ο Δήμος Κισάμου σας ενημερώνει ότι θα πραγματοποιηθεί αγώνας τρεξίματος -  ευαισθητοποίησης από τον κ. Βαρουχάκη Κωνσταντίνο στα πλαίσια των αθλητικών δράσεων που συνδιοργανώνονται με την Νεολαία Κισσάμου.
Από τις 20 Μαΐου 2021 και για 10 ημέρες, θα τρέχει ξεκινώντας από τη μια άκρη της Κρήτης έως την άλλη, από το ανατολικότερο ΕEEEK αυτό της Σητείας έως το Δυτικότερο ΕEEEK Κουτουφιανών Κισάμου.
    Ο Κισσαμίτης Βαρουχάκης Κωνσταντίνος είναι τριαθλητής- υπεραθλητής και μέλος του αθλητικού σωματείου «Άνεμος Χανίων». 
    Με πληθώρα δράσεων ευαισθητοποίησης για παιδιά με ειδικές ανάγκες στο ενεργητικό του  και έχοντας στο πλευρό του όλους τους κοινωνικούς και θεσμικούς παράγοντες της πόλης της Κισάμου, αποφάσισε να κάνει την συγκεκριμένη δράση για να αφυπνίσει την κοινωνία για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά με αναπηρία  στοχεύοντας στην ένταξη των παιδιών αυτών μετά την ενηλικίωση τους στην κοινωνία μας με ίσες ευκαιρίες.
    Το ειδικό σχολείο Κουτουφιανών, το οποίο εντάσσεται στο Δήμο Κισάμου, είναι η δύναμη και η πηγή έμπνευσης για τις αθλητικές του δράσεις.
Αναλυτικά το πρόγραμμα είναι: 
20 Μαΐου :ΕΕΕΕΚ Σητείας - Λίθινες 
21 Μαΐου: Λίθινες - ΕΕΕΕΚ Ιεράπετρας
 22 Μαΐου: Ιεράπετρα- ΕΕΕΕΚ Αγ. Νικόλαος 
23 Μαΐου: Αγ. Νικόλαος- Χερσόνησος 
24 Μαΐου: Χερσόνησος- ΕΕΕΕΚ Ηράκλειο 
25 Μαΐου: Ηράκλειο- Δαμάστα
26 Μαΐου: Δαμάστα - ΕΕΕΕΚ Ρέθυμνου
27 Μαΐου- Γέφυρα Πετρέ- Γεωργιούπολη
 28 Μαΐου- Γεωργιούπολη- Καλύβες 
29 Μαΐου- ΕΕΕΕΚ Χανίων- ΕΕΕΕΚ Κουτουφιανών Κισσάμου 
Για την ασφάλεια της δράσης ο αθλητής  θα ξεκινάει 05:00 το πρωί και θα τερματίζει στα κατά τόπους σημεία 10:00 το αργότερο. 
Επίσης όλες οι διαδρομές θα πραγματοποιηθούν σε Επαρχιακή οδό για λόγους ασφαλείας.
   Ευχόμαστε καλή επιτυχία στη προσπάθεια του συνδημότη μας ο οποίος αποτελεί λαμπρό παράδειγμα. 
   Ελπίζουμε να ακολουθήσουν και άλλοι και να διαδώσουμε το μήνυμα ότι όλοι αξίζουμε τις ίδιες ευκαιρίες. 
      Εκ του Δήμου 

ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΜΕΔΟΥΣΕΣ;

Ανησυχητικό το φαινόμενο που παρουσιάστηκε στον κόλπο της Κισάμου το διήμερο 1-2 Μαΐου με τις χιλιάδες μέδουσες να γεμίζουν τις παραλίες προκαλώντας μας την απορία πως και απο που βρέθηκαν. Φυσικά άμα διαβάσετε τις αναφορές του του Ελληνικού Παρατηρητηρίου Βιοποικιλότητας, θα καταλάβετε οτι είναι ένα φαινόμενο που οφείλεται πρώτο στα θαλάσσια ρεύματα και τους κλειστούς κόλπους και δεύτερο στην καταστροφή των κυρίως θηρευτών των που είναι οι χελώνες. Ο κόλπος της Κισάμου είναι ένας κλειστό κόλπος με ρεύματα προς την ακτή και είναι επιτακτική ανάγκη να τον προστατέψουμε πάση θυσία..... για να μην γίνουμε Κορινθιακός. Αν και το φαινόμενο κράτησε μόλις δυο μέρες, θα πρέπει να μας ανησυχήσει... πριν είναι πολύ αργά.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Από την επίσκεψη του Gordon Ramsay στον Μπάλο για τα γυρίσματα μιας εκπομπής σχετικά με την μαγειρική. Δεκαπέντε μαύρα βανάκια μετέφεραν το προσωπικό του μιας και ο ίδιος γνωρίζοντας την κατάσταση του δρόμου, αλλά και το περπάτημα που θέλει ως και την παραλία, προτίμησε να πάει με ένα καταμαράν. Δεν ξέρω αν γύρισε πίσω με τα πόδια όπως ήταν προγραμματισμένο αλλά η είδηση που βγήκε απο την επίσκεψη του δεν ήταν τόσο "νόστιμη" όσο θα περιμέναμε .. αφού στο περιθώριο ακούστηκε οτι ήδη βολιδοσκοπείτε η κατάσταση για δημιουργία τελεφερίκ. Πράγμα που είχε απο πέρυσι κουβεντιαστεί αλλά κανείς δεν έδωσε και μεγάλη σημασία.... ένα έργο βέβαια που θα έχει πολλούς φαν αλλά και αντίθετους, αν τελικά πραγματοποιηθεί. Για να δούμε...


 

ΣΤΟ ΜΑΥΡΟΜΟΥΣΤΑΚΟ

Η χθεσινή φωτογραφία του Αντιπεριφερειάρχη στην Κίσαμο την ημέρα της Ανάστασης δεν έλυσε την απορία μας σχετικά με το αν κουβεντιάστηκε εκτός των άλλων έργων που προγραμματίζονται ή εκτελούνται στην Κίσαμο και το τι γίνεται στο Μαυρομούστακο και γιατί το έργο βρίσκεται σε λήθαργο; Είναι σίγουρα ο μόνος που θα μπορούσε να μας δώσει μια απάντηση αφού τον Φλεβάρη του 19 είχε χαιρετήσει το κοινό έργο, δηλαδή την αποκατάσταση του ΒΟΑΚ στο Μαυρομούστακο αλλά και στα Μεγάλα Χωράφια, τονίζοντας την οριστική αποκατάσταση των καθιζήσεων με ρυθμούς κατεπείγον. 
Η νέα τουριστική σεζόν όπως φαίνεται θα μας βρει το οδικό μας δίκτυο σε ανεπίτρεπτα χάλια, μάλιστα η στεναχώρια γίνεται μεγαλύτερη όταν ήδη έχει αποφασιστεί οτι ο νέος ΒΟΑΚ θα αρχίσει απο τα Χανιά προς ανατολικά, με μελλοντική προέκταση προς την Κίσαμο. Την Κίσαμο των 3 μεγαλυτέρων τουριστικών προορισμών που όμως στερούνται υποτυπώδους συγκοινωνίας. 
Μια ενημέρωση θα ήταν ότι το καλύτερο τώρα...για όλους μας.

Ο ΜΠΑΡΜΠΕΡΗΣ

Ο παραδοσιακός κουρέας είχε την χειροκίνητη μηχανή, ψιλή ή χοντρή για μαθητές, το καλοτροχισμένο ψαλίδι, το λουρί για το τρόχισμά του. Σε μια πρόκα ήταν καρφωμένα τα χαρτάκια για να σκουπίζει τις σαπουνάδες. Δίπλα είχε το δοχείο με το κόκκινο λάστιχο που μέσα έβαζε το χαρτάκι για να σκουπίζει το ξυράφι. Τα χρόνια εκείνα δεν υπήρχε ο αφρός ξυρίσματος, αλλά το παραδοσιακό σαπούνι όπου δημιουργούσε τη σαπουνάδα και είχαν την αρωματική πούδρα για πασπάλισμα του σβέρκου. Επίσης δεν υπήρχε λακ, αλλά το μπριλ γκιμ για το συγκράτημα των μαλλιών. Στον τοίχο ήταν κρεμασμένη η νιφτήρα (ντεποζιτάκι) και από κάτω η λεκάνη για να κρατάει τα μοσχομυρισμένα από τις πούδρες βρωμόνερα. Όταν άδειαζε η λεκάνη στο πεζοδρόμιο, μοσχοβολούσε ο τόπος......
Πηγή
Και φυσικά μπερμπέρης κουρεύει μπαρμπέρη... Κυριτσάκης- Αποστολάκης στο παλιό γραφικό μπαρπέρικο της Σκαλίδη που δεν υπάρχει πια
.
Φώτο Π.Μ





ΝΙΚΟΥ ΜΙΧΕΛΑΚΗ ΜΝΗΜΕΙΑΚΑ ΕΛΑΙΟΔΕΝΔΡΑ

                          Ζωντανά μνημεία της φύσης του ανθρώπου
Γράφει ο Γ. Πευκιανάκης
Ο Νίκος Μιχελάκης (Ν.Μ) συμπατριώτης μου «εξ’ομόρων χωρίων της Σητείας» είναι τοις πάσι γνωστός για το ερευνητικό και συγγραφικό του έργο. Μια αδιάλειπτη επιστημονική παρουσία εδώ και 50 χρόνια 
Γνωστός και πέρα από την Ελλάδα για το πρωτοποριακό έργο του Ινστιτούτου Ελιάς Χανίων τού οποίου υπήρξε Δ/ντής 1971-2001.
Ακολουθεί η ίδρυση  του Συνδέσμου Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης- ΣΕΔΗΚ- όπου ως  επιστημονικός σύμβουλος δραστηριοποιείται πολλαπλώς εδώ και 20 χρόνια.
Πολλά είναι τα συγγράμματά του, οι συνεργασίες- επιστημονικές δημοσιεύσεις οι οποίες  ανέδειξαν τον από αιώνων ανεξάντλητο χρυσό της Κρήτης και της  Ελλάδας.
Έχοντας προ καιρού παρουσιάσει το θέμα: «Η ελιά και το λάδι στη Χριστιανική θρησκεία», άντλησα  σημαντικές πληροφορίες, ιδιαίτερα δε από την ιστοσελίδα του ΣΕΔΗΚ –sedik.gr την οποία ο κάθε ένας και ιδιαίτερα οι ελαιοπαραγωγοί τακτικά επισκέπτονται-
 Η ηλεκτρονική σελίδα την οποία ο Ν. Μ, επιμελείται και τακτικότατα επικαιροποιεί, είναι ανοικτή εγκυκλοπαίδεια πάσης πληροφορίας για την διαδικασία της ελαιοκαλλιέργειας, των τρόπων παραγωγής και επεξεργασίας, την ποιότητα της παραγωγής, της εμπορίας και του χρηματιστηρίου των τιμών του ελαιολάδου διεθνώς.
«Τα μνημειακά ελαιόδενδρα» μεγαλόσχημος «πολυτελής» έκδοση με την υποστήριξη του ΣΕΔΗΚ και της περιφέρειας Κρήτης δεν είναι μια απαρίθμηση των δένδρων που κρατούν το νήμα της ζωής των προγόνων μας, Είναι επιστημονική και μεθοδική ανάδειξη, είναι η χρονολόγηση των σημερινών μνημειακών ελαιοδένδρων της Κρήτης και η συσχέτησή τους με την ιστορία, τις παραδόσεις του πολιτισμού μας- από τις Μινωϊκές, μυθικές και ιστορικές ελιές ως σήμερα.
Η πραγματοποίηση της επιστημονικής έρευνας έγινε σε συνεργασία φορέων και ιδιωτών, επιτόπιων μελετών των μνημειωδών δένδρων και όπως γράφεται «υποβλήθηκαν και αξιολογήθηκαν πάνω από 100 προτάσεις, εκ των οποίων ανακηρύχθηκαν μνημειακά συνολικά 25 ελαιόδενδρα.
Η συγκεκριμένη έκδοση σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σ. Αρναουτάκης επιβεβαιώνει την αντίληψη των ανθρώπων που ασχολούνται με την ελαιοκαλλιέργεια. Μια διαδικασία, που συνυπάρχει με την ιστορία και το μύθο που συνδέεται και με την λατρευτική ζωή, που εμπνέει την τέχνη, την ποίηση, την λογοτεχνία και η οποία συνδέεται με την καθημερινότητα των Κρητικών εδώ και χιλιάδες χρόνια.
Όπως δε προλογίζει και καθηγητής και Ακαδημαϊκός Λευτέρης Ζούρος «το βιβλίο αυτό μας κάνει μέτοχους ενός κόσμου μέσα στον οποίο ζούμε οι πιο πολλοί στην Ελλάδα και ότι αυτό το δένδρο και το προϊόν του επηρέασε την ιστορία μας, αλλά και την προσωπική και κοινωνική μας ζωή, όπως δε και ο Ελύτης έγραψε « Αν αποσυνθέσεις την Ελλάδα στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι και ένα καράβι».
Ο Ν. Μ. με το πολύ σημαντικό αυτό βιβλίο, μια ιστορική έκδοση με πλήθος εικόνων μας δίνει ολοκληρωμένη αίσθηση της ιστορίας και του πολιτισμού της μακροβιότητας στενά συνυφασμένης με την ευλογία του Θεού σε μια πορεία αιωνιότητας.
 Την ευτυχή μακροβιότητα να ευχηθούμε και στον συγγραφέα.