ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2021
- Ναι κάτι τέτοιο, μιας και έμαθα αφού ήταν δύσκολο να το παρακολουθήσεις το χθεσινό Δ.Σ του Δήμου Κισάμου, αν δεν ήσουν διαπιστευμένος και να είχες και τους κωδικούς... οτι ξαναψήφισαν το Τεχνικό του 2019 ίσως και του 2018 οπότε μάλλον θα το ψήφισε και η παράταξη του πρώην Δημάρχου κ. Σταθάκη αφού ήταν δικό της.
ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
Ο ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΤΑΡΑΣ ΣΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ
Για όσους έχουν πάει στα Αντικύθηρα θα ξέρουν το φάρο της Απολυτάρας*, ένα απο τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα αλλά δίχως πρόσβαση απο ξηρά και η τροφοδοσία του κάποτε γινόταν με βάρκα απο τον Ποταμό. Με τις προσπάθειες του νυν δημάρχου Κυθήρων κ. Στρατή Χαρχαλάκη φτιάχτηκε ο δρόμος, έτσι μας δίνει άλλη μια ευκαιρία να επισκεφτούμε το νησί. (Το είχα προσπαθήσει πριν 3 χρόνια να πάω με τα πόδια αλλά δεν τα κατάφερα). Να τι γράφει και στην σελίδα του Δήμου Κυθήρων για το έργο.
- Ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες η κατασκευή της οδού πρόσβασης προς τον ιστορικό Φάρο Απολυτάρας, στο νότιο άκρο των Αντικυθήρων, που πραγματοποιήθηκε από τα μηχανήματα και το προσωπικό του Στρατού Ξηράς (ΜΟΜΚΑ) μετά από Προγραμματική Σύμβαση του Δήμου Κυθήρων με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΚΑΛΑ...ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΑΜΠΑΡΩΜΑ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ
Β.Π
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΙΣΑΜΟΣ ...ΠΟΥ ΑΡΑΓΕ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΡΥΜΜΕΝΗ;
Η "Κίσσαμος πόλις» (πόλη Κίσσαμος), όπως αναφέρθηκε από την Πτολεμαίος (3,17,8), βρίσκεται στο σύγχρονο κόλπο της Κισάμου. Παρά το γεγονός ότι ήταν κοντά στην μεγάλη πόλη της Πολυρρηνίας, ήταν αυτόνομη και ανεξάρτητη και είχε δικά της νομίσματα με την κεφαλή του Ερμή από τη μία πλευρά και ένα δελφίνι από την άλλη. (Που είναι αλήθεια αυτό το νόμισμα)
Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
ΤΟΝΟΙ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΕΣ ΣΤΟ ΑΝΝΟΥΣΑΚΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ
Εκ της Μητροπόλεως
Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020
Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΩΝΑΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ
- Σύμφωνα λοιπόν με την τοπική παράδοση, Κισαμίτες κυνηγοί είχαν πάει στο έρημο νησί για να κυνηγήσουν κατσίκια. Βρήκαν τότε τυχαία σε μικρό σπήλαιο ένα εικόνισμα του αγίου. Το πήραν και το έστησαν πιο πέρα, οικοδομώντας ένα πρόχειρο εικονοστάσι. Όταν ξαναγύρισαν για να χτίσουν εκκλησάκι, βρήκαν το εικόνισμα αλλού και αποφάσισαν να οικοδομήσουν εκεί το ναό. Αυτά συνέβησαν στο διάστημα 1450-1780 μ.Χ., άγνωστο πότε ακριβώς. Το χτίσιμο του ναού του Αγίου στάθηκε η αφορμή να εποικιστεί το νησί από Κρήτες, απόγονοι των οποίων είναι και οι σημερινοί κάτοικοι.
Ο αρχικά μικρός ναός επεκτάθηκε, προστέθηκαν κελιά και βοηθητικοί χώροι και για μια μεγάλη περίοδο φιλοξένησε και μοναχές. Η εορτή του Αγίου, κάθε χρόνο τον Αυγούστο, αποτελεί έκτοτε τη σημαντικότερη μέρα του χρόνου για το νησί. Κατά την ημέρα αυτή, οι Αντικυθήριοι τιμούν τον Προστάτη Άγιο τους με μεγαλόπρεπες Ιερές Ακολουθίες, αλλά και με παραδοσιακή κρητική ψυχαγωγία, σε υπόμνηση της σχέσης που έχει ο χώρος με την Κίσαμο. Μάλιστα, επειδή η αφορμή για την εύρεση της εικόνας ήταν το κυνήγι των αιγοπροβάτων, προσφέρονται στους προσκυνητές βραστά αιγοπρόβατα, τα οποία προετοιμάζονται στους χώρους του Μοναστηριού από τους κατοίκους.
ΤΟ ΠΕΝΤΟΖΑΛΙ ... και ΤΑ ΥΠΟΠΤΑ ΝΕΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ
“Στα Σφακιά οι άντρες, θρηνούν τα χαμένα παλληκάρια τους ερμηνεύοντας διάφορα τραγούδια χωρίς την συνοδεία μουσικών οργάνων (Ριζίτικα), εκτός από έναν χορό πολεμικό όπου αγκαλιασμένοι όλοι από ώμο σε ώμο, χορεύουν χτυπώντας δυνατά τα πέλματα τους στην γη, τιμώντας με αυτό τον χορό τους πολεμιστές που χάθηκαν λίγα χρόνια πριν σε μια κακοσχεδιασμένη επανάσταση.” (J.S.Mediterranean’s Legents – Crete 1750-1800, London’s Cultural Foundation, 1979).... άρα το Πεντοζάλι το χόρευαν για τον χαμένο πόλεμο του 1770 και άρα υπάρχει το ενδεχόμενο μιας και αναφέρεται για πρώτη φορά να ήταν δημιούργημα εκείνης της περιόδου και για την επανάσταση του Δασκαλογιάννη.
Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020
ΤΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΑΓΡΙΑ ΧΟΡΤΑ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΠΟΙΟΣ ΑΡΑΓΕ ΘΑ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ;
Να πως διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα κάποιοι "γνήσιοι" Κρητικοί όπως θα δείτε και στο παρακάτω βινεάκι...
και φυσικά αυτά τα βγάζουν μετά που πέθανε ο Ναύτης ..όσο καιρό ζούσε τουμπεκί ... γιατί τότε ήξεραν οτι θα τους έδινε την κατάλληλη απάντηση.ΔΕΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΤΟΥ ΛΕΠΡΟΥ
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ
Το τηλέφωνο κτυπά στις 14.00 το μεσημέρι και απο το βάθος ακούγεται μια γυναικεία φωνή
Η λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις (γνωστών και ως εισπρακτικών εταιρειών) ρυθμίζεται από το Ν.3758/2009, όπως έχει τροποποιηθεί με το Ν.4038/2012, και πρέπει να τηρούν τα αναγραφόμενα στην διάταξη ακόμα και τα δικηγορικά γραφεία.... αν δεν το ξέρουν!!!
Η ΠΡΩΤΗ ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟ 1866 ΚΑΙ Ο ΝΙΚΟΣ ΔΑΡΜΑΡΟΣ
William Stillman |
Στην αρχή τής πρώτης εφημερίδας εκφράζεται όλος ο ενθουσιασμός για την υποστήριξη πού βρίσκει η Επανάσταση από Ελληνες αξιωματικούς εθελοντές, από ομογενείς, ξένους φιλέλληνες, Βασιλείς και Κυβερνήσεις, αποδίδοντας το κλίμα των πρώτων ημερών και τον διακαή κρητικό πόθο και προσδοκία για την επικείμενη, όπως πίστευαν, Ένωση με την Ελλάδα. Όπως γράφει "Επτά μήνας αδελφοί ευρήσκεται η ωραία μας Κρήτη εις παντοτινήν αμηχανίαν καί τέσσερες εις τόν ιερόν αγώνα. Ολοι ηξεύρομεν τήν αδυναμίαν την οποίαν είχομεν κατ αρχάς καί ουδείς επίστευεν ότι έχει φθάσει ο ιερός μας αγών εις τήν ένδοξον κατάστασιν εις τήν οποίαν ευρήσκεται τώρα. Ιδομεν τώ όντι απιστεύτους βοηθείας νά μάς έλθωσι εκατομμύρια χρήματα νά δαπανώνται καθ εκάστην από τούς ομογενείς, νά τρέξωσι μάλλον διακεκριμένοι αξιωματικοί τής Ελλάδος νά αγωνίζωνται καί νά κακοπάσχωσι μεθ ημών υπέρ τής Ελευθερίας μας. Ευρωπαίοι φιλέλληνες νά αφιχθώσι διά τόν αυτόν σκοπόν. Εις όλον δέ αυτό τό διάστημα τού αγώνος ευχόμεθα όλοι εις τόν Θεόν νά νεύση εις τάς καρδίας τών Ισχυρών Χριστιανών Βασιλέων τής Ευρώπης, νά ίδωσι τά δίκαιά μας καί νά επέμβωσι διά νά μάς ελευθερώσωσι από τήν άγριαν τυραννίαν τών Τούρκων. Ενώ τώρα μετά θετικότητος μανθάνομεν ότι ο Φιλόχριστος Αυτοκράτωρ τής Ρωσσίας συνεννοείται μετά τής γενναίας Αγγλίας διά νά τελειώσουν τό μέγα έργον τής Κρήτης καί νά τήν προσκολήσωσι μετά τής μητρός της Ελλάδος"
Αλλά δέν θέλει τό κατορθώσι.."
Η μάχη τού Αρκαδίου εδωκε μεγίστην εντύπωσιν εις τήν Ευρώπην καί επέσυρε τήν προσοχήν όλων τών πολιτικών καί όλων τών εφημερίδων. Όθεν καθείς εξ ημών άν λέγη ότι είναι Χριστιανός Κρητικός, δι αγάπην τής δόξης τής Κρήτης, πρέπει νά βαστά τό όπλον του εναντίον τών Τούρκων μέχρι τελευταίας αναπνοής. Διότι ποία εντροπή χειροτέρα θέλει είναι δι ημάς τούς Κρήτας παρά έπειτα από τόσους επαίνους καί από τήν δόξαν τήν οποίαν απολαμβάνομεν απ όλον τόν κόσμον καί από Ευρωπαίους καί από Ελληνας, νά ακουσθή αίφνης, ότι οι κρητικοί επροσκύνησαν πάλιν εις τόν Τούρκον!.μόνο νά τό συλλογισθή τις είναι καλύτερον νά αποθάνη....".
Στη τρίτη εφημερίδα (5/1/1867) ο συντάκτης Ν. Δαρμάρος αναφέρεται στην "ταχύπτερον φήμην" σύμφωνα με την οποία ο Μουσταφά Πασάς εξόρμησε δια θαλάσσης στα Σφακιά. Στο μεγαλύτερο μέρος τού κειμένου του, αναλύεται σε αυθόρμητα θαυμαστικά επαινετικά σχόλια για τούς Σφακιανούς και την οχυρή θέση τους "τήν κατάλληλοτέραν θέσιν τής Κρήτης" όπως γράφει.
Όπως φαίνεται, εκφράζει μια μάλλον απλουστευτική άποψη, αλλά καλόπιστα εμπεδωμένη στην αντίληψη τού πληθυσμού, λόγω και τής εξαίρετης πολεμικής φήμης των Σφακιανών. Κατά την αντίληψη αυτή, οι Σφακιανοί, διαθέτοντας μια δοκιμασμένη πολεμική παράδοση και το
πλεονέκτημα τής ορεινής τους θέσης, θα παρέσυραν και θα εξουδετέρωναν τον εχθρό στα μέρη τους, "πρός σωτηρίαν τής λοιπής Κρήτης", όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Παράλληλα, από την αρχή, διατυπώνει τούς φόβους του για τις αδυναμίες της πεδινής Κισάμου. Όπως λέγει: "Απαντες είχομεν το βλέμμα προσηλωμένον εις αυτόν (τον Μουσταφά) αγνοούντες ποίαν οδόν ήθελε βαδίσει και εσκεπτόμεθα ότι εάν ήρχετο εις τά πεδινά διά τής Κυσσάμου τί ηδυνάμεθα να πράξωμεν κατ αυτού? μήν έχοντες την κατάλληλον θέσιν,, ου μόνον να τον καταβάλλωμεν αλλά ούτε κάν να τον προσκρούσωμεν. Η επιστροφή τού εχθρού εις τά Σφακιά συντείνει τά μέγιστα εις τον σκοπόν τού αγώνος μας...." Η εξέλιξη του αγώνα, και όχι μόνο κατά την εξέγερση του 1866, έδειξε ότι πράγματι, όπως προβληματίζεται ο Ν. Δαρμάρος, η πεδινή Κίσαμος υπήρξε διαχρονικά και η "αχίλλεια πτέρνα" της Επαρχίας. Ενώ οι Κισαμίτες καπετάνιοι, οπλαρχηγοί και σωματάρχες συμμετείχαν με τούς άνδρες τους στις συγκρούσεις πάνω στα ορεινά μέτωπα τής Κισάμου, ή στο Σέλινο, στην Αγιά Ρουμέλη, στην ορεινή Κυδωνία, ή στον Αποκόρωνα, οι Τούρκοι ρήμαζαν και εβανδάλιζαν στα πεδινά χωριά τής Κισάμου καίγοντας σπίτια και γεννήματα και βιαιοπραγόντας κατά των γυναικοπαίδων..
Στο τέταρτο τέλος φύλλο (8/1/1867) ο Ν. Δαρμάρος επισείει εντονότερα τον κίνδυνο πού διατρέχουν οι συμπατριώτες όχι μόνο από τα όπλα αλλά και από τα δόλια μέσα πού μετέρχεται ο εχθρός. "..φοβίζων ου μόνον με τά όπλα του, αλλά μετέρχεται και την μάλλον επικίνδυνον δολιότητά του και απάτην, πασχίζων με υπουλότητα να μάς καθησυχάση και ύστερον μετά ταύτα να μάς εκδικηθή καί να επιπέση επάνω μας ως άγριον θηρίον". Εξορκίζει δε και πάλι "..δι αγάπην Χριστού, δι αγάπην τής πατρίδος μας, δι αγάπην των ιδίων ημών τέκνων και συμφερόντων πρέπει να ομονοούμεν και να συζώμεν όχι ως ακέφαλοι, αλλαι ως ότι είμεθα υπό την σκέπην καί επαγρύπνισιν των δικαιοτέρων νόμων. Καθείς μας οφείλει να σέβεται τού άλλου την ζωήν και την ιδιοκτησίαν…"
Σημειώνεται για την ιστορία, ότι την ύπαρξη της χειρόγραφης εφημερίδας Ο ΨΗΛΟΡΙΤΗΣ πού εκδιδόταν "άπαξ τής εβδομάδος στην Κύσσαμο" μου υπέδειξε ο Χανιώτης ιστοριοδίφης κ. Ιωάννης Λεντάρης τόν οποίον ευχαριστώ θερμά άλλη μια φορά.. Ο κ. Λεντάρης, ο οποίος είχε ασχοληθεί με την χειρόγραφη αυτή εφημερίδα σε ένα δημοσίευμά του στην ετήσια έκδοση τού Δήμου Χανίων *ΕΝ ΧΑΝΙΟΙΣ*( 2013) (στο οποίο μάλιστα έγραφε ότι για τον Τζώρτζη Δαρμάρο στο Καστέλλι τού είχε μιλήσει ο αξέχαστος Καστελλιανός καθηγητής Στέλιος Γιακουμάκης.) Την εφημερίδα αυτή κατά τον κ. Λεντάρη είχε πρωτοανακαλύψει στους φακέλλους τής Ελληνικής Εθνολογικής Εταιρίας πού στεγάζεται στην Παλαιά Βουλή στην Αθήνα, ο Ηρακλειώτης δημοσιογράφος κ. Ανδρικάκης Αλέξανδρος. Ο κ. Ανδρικάκης είχε συμπεριλάβει τα 4 αντίγραφα τής χειρόγραφης εφημερίδας Ο ΨΗΛΟΡΙΤΙΣ στο αφιέρωμα τής Ηρακλειώτικης εφημερίδας ΠΑΤΡΙΣ υπό τον τίτλο *Κρήτης σπαράγματα* με την ευκαιρία τής Επετείου για την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα εκείνου του έτους. Όπως σημειώνει ο κ. Ανδρικάκης. Την χειρόγραφη εφημερίδα υπέγραφε στην τελευταία της σελίδα "ο Συντάκτης και χειρογράφος Ν.Δ" δηλ. Ν.Ι.Δαρμάρος "εξ επαρχίας Κυσσάμου" όπως διαπιστώνουμε από την επιστολή πού έστειλε ο ίδιος στην Εν Αθήναις υπέρ των Κρητών Κεντρικήν Επιτροπήν, προκειμένου να γνωστοποιήσει την έκδοση τής εφημερίδας.
Στο Κρητικόν Αρχείον "δεν εντοπίσαμε άλλο φύλλο" καταλήγει. Λίγο πριν από το 1ο Συνέδριο για την Ιστορία της Κισάμου (Οκτώβριος 2016) στο Καστέλλι, είχα ζητήσει από την "Βικελαία Βιβλιοθήκη" στο Ηράκλειο, τα αντίγραφα από το Αρχείο των εφημερίδων και ευχαρίστως και αμέσως μου έστειλαν τα 4 πρωτοσέλιδα από το αφιέρωμα της εφημερίδας ΠΑΤΡΙΣ.
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020
ΑΡΓΗΣΕ....
Έκανε λόγο για φαινόμενα κερδοσκοπίας και ασύμμετρων ανατιμήσεων και σε μια σειρά αγαθών και υπηρεσιών.
"Προτεραιότητα μας αποτελεί η διασφάλιση της υγείας των πολιτών.
Με γνώμονα αυτό, κάνουμε παρεμβάσεις σε φαινόμενα ασύμμετρων φαινομένων. Προχωράμε στον ορισμό ανώτατης τιμής σε προϊόντα παροχής υπηρεσίας τεστ για τον κορωνοϊό.