Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020

ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΑΝΕ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δεν υπάρχει ενημέρωση για τα κρούσματα στην Γραμβούσα, και καλό είναι να περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση του ΕΟΔΥ, που οι πληροφορίες λένε οτι βρίσκεται στην Κίσαμο. Μάλιστα ο Δήμος δεν έχει την δυνατότητα να κάνει ανακοινώσεις μιας και υπάρχουν προσωπικά δεδομένα και αυτός παίρνει οδηγίες απο την πολιτική προστασία. Ανεπίσημα μιλάμε για αρκετά κρούσματα στην Γραμβούσα. Οπότε ας είμαστε όλοι σε εγρήγορση.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΛΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΤΟ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΩΣ ΤΟΝ ΜΠΑΛΟ;

 Μου έχει ανέβει το αίμα στο κεφάλι και με το ζόρι κρατιέμαι να μη γράψω κάτι που όχι απλά θα μου ρίξει τη σελίδα, αλλά θα έρθουν να με συλλάβουν για υποκίνηση σε πράξεις βίας.
Με πρόσχημα τη βελτίωση της προσβασιμότητας για άτομα με κινητικά προβλήματα, το ΚΑΣ (που άλλαξε σύνθεση πόσες φορές μέχρι να απαρτίζεται αποκλειστικά από πιστούς λακέδες της κυβέρνησης) ενέκρινε το τσιμέντωμα μέρους του ιερού βράχου της Ακρόπολης, το οποίο πραγματοποίησε σήμερα κάποιος -ημέτερος λογικά- εργολάβος χωρίς να έχουν αλυσσοδεθεί ΟΛΟΙ οι βουλευτές της αντιπολίτευσης για να εμποδίσουν τις εργασίες (κι έχοντας καλέσει τους ξένους ανταποκριτές για να καταγράψουν το ξεφτιλίκι). Χωρίς να έχει συλλέξει κανείς χιλιάδες υπογραφές που απαιτούν να σταματήσει εισαγγελέας το εκτρωματικό αυτό έργο και να συλληφθεί (και όχι απλά να παραιτηθεί) η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Χωρίς να διαμαρτυρηθούν όλοι οι αρχαιολόγοι και μηχανικοί της χώρας στην UNESCO, με το που έμαθαν ότι υπάρχει σαν σκέψη έστω τέτοια βεβήλωση μνημείου.
Μπετό. Λες και είναι το αυθαίρετο εξοχικό μας σε κάποιο κατσικοχώρι, που επειδή έβρισκε το χαμηλωμένο σπορ αμάξι μας στον χωματόδρομο φωνάξαμε τον ντόπιο μπετατζή να τον στρώσει λίγο. Ούτε η βαρβαρότητα της χούντας δεν έφτασε σε τέτοιο σημείο, που όλοι ξέρουμε πόσο αγαπούσαν το σκυρόδεμα οι συνταγματάρχες, καθώς και πόσο αμόρφωτα γίδια ήταν.
Καμία δικαιολογία, ακόμα κι αν από πάνω τοποθετήσουν μάρμαρο, παρκέ ή κόκκινο χαλί. Σαφέστατα και υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για ράμπες (μεταλλικές ή άλλου τύπου), που θα μπορούν μετά να αφαιρεθούν χωρίς να αφήσουν καν σημάδι παρέμβασης στον πιο σημαντικό αρχαιολογικό χώρο της Ελλάδας. Γιατί κανείς δεν λέει ότι δεν πρέπει να μπορούν να επισκεφτούν τον Παρθενώνα οι ΑμΕΑ.
Ντροπή σε όσους ψήφισαν αυτό το ανεκδιήγητο τσίρκο, που είχε και το θράσος να πουλάει αστική καλλιέργεια και πατριωτιλίκι για να εκλεγεί, και δεν δείχνει σεβασμό ούτε στο πιο εμβληματικό μνημείο της χώρας.
Αδιανόητο πραγματικά. Και βαφτίζουμε τρομοκράτες εκείνους που έγραψαν με σπρέι σύνθημα στην πυλωτή του Πορτοσάλτε, ή φοβόμαστε μην έρθουν οι ξένοι και αλλοιώσουν τον πολιτισμό μας.
Despoina Ketoglidou

ΚΥΒΟΥΣ ΠΑΙΖΟΥΝ, ΕΜΑΣ ΤΙ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ;


 Θα θέλαμε και από τους κυρίους Καραμανλή και Βολουδάκη να μας πουν, από πού πήραν παράδειγμα για να το εφαρμόσουν στις πόλεις της Κρήτης για τους κατοίκους των κωμοπόλεων και των χωριών της Κρήτης.
Σε ποια άλλη πόλη της Ελλάδας θα πρέπει να πληρώσει διόδια ο πολίτης που πρέπει να πάει στο ΙΚΑ ή στην εφορία όπως π.χ. αυτός από την Κίσσαμο στα Χανιά, ή σε ένα κατάστημα ή σινεμά ή θέατρο των πόλεων.
Ή θα θεσμοθετήσει ελευθέρας με κουπόνι εισόδου εξόδου στις δημόσιες υπηρεσίες κλπ των μη κατοίκων των παρόχθιων πόλεων του ΒΟΑΚ, όπως π.χ. τα Lidle για την πελατεία του στους χώρους του.
Με κορονοϊό καπέλο, καπελώνονται οι πολίτες και της Κρήτης, με λόγια κομπολόγια που κάνουν όχι ευκολότερη την ζωή μας αλλά δυσκολότερη ποιο άγρια και ποιο επιθετική για την επιβίωσή μας, τον καιρό, που ο Πρωθυπουργός είχε πει ότι : Θα οδηγήσει την χώρα σε ενάρετο βίο.

Η λογική και η αρτιότητα κάθε παρουσίας του Πρωθυπουργού, δεν συναρτάται με τις πράξεις τα λόγια και την λογική των υπουργών του και των βουλευτών του, δυστυχώς.
Απαράδεκτο και χυδαίο τα σχεδιαζόμενα διόδια σε βάρος των κατοίκων κωμοπόλεων και χωριών που δεν κατοικούν σε πόλεις επί του άξονα ΒΟΑΚ.
Θεωρούμε ότι το λάθος για τα σχεδιαζόμενα διόδια πρέπει να διορθωθεί άμεσα και από τους 2 επικεφαλείς.
Οι παρόχθιες πόλεις του ΒΟΑΚ δεν μπορεί αν χρησιμοποιούνται για εισπρακτορείο διοδίων σε βάρος των μη κατοίκων των πόλεων του ΒΟΑΚ.

Ή θα θεσμοθετήσει ελευθέρας με κουπόνι εισόδου εξόδου στις δημόσιες υπηρεσίες κλπ των μη κατοίκων των παρόχθιων πόλεων του ΒΟΑΚ, όπως π.χ. τα Lidle για την πελατεία του στους χώρους του.
Ινστιτούτο Καταναλωτών Κρήτης


Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Τα καλύτερα κρομμύδια είναι της Καλυβιανής... να το ξέρεις, μου είπε, που τσούνε άμα τα τρως στην σαλάτα όι σαν και τουτανέ τα γλυκοκρόμμυδα απο την Θήβα.

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ

 Την παραίτηση της υπέβαλε η γραμματέας του Δημιουργικού Εξωραϊστικού συλλόγου Πλατάνου "Η Ενότητα" κ. Αρίαδνη Νικολακάκη. Όπως τονίζει στην επιστολή παραιτείται για προσωπικούς λόγους, απο την θέση της γραμματέας του συλλόγου και εύχεται καλή δύναμη στο έργο του συλλόγου.


ΤΡΑΚΤΕΡ MASSEY FERGUSON ΣΚΟΡΔΥΛΑΚΗΣ

Σήμερα και αύριο η Μassey Ferguson παρουσιάζει τα νέα της τρακτέρ στην αντιπροσωπεία Σκορδυλάκη στην Κίσαμο .
Απο τις 4 το απόγευμα ως και τις 9 το βράδυ στην Ηρώων Πολυτεχνείου 162

ΚΛΕΙΣΤΟΣ Ο ΒΟΑΚ ΑΠΟ ΤΑΥΡΩΝΙΤΗ ΩΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ

Προσοχή όσοι πάτε στα Χανιά σήμερα είναι κλειστό το τμήμα απο Ταυρωνίτη ως Πλατανιά. Έτσι όσοι πάτε Χανιά ή έρχεστε πάτε το κομμάτι αυτό απο τον παλιό.
 

ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΑΡΚΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Σας ενημερώνουμε ότι από την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020 θα λειτουργήσει το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής που βρίσκεται στη θέση Γλυκορίζια στην πόλη της Κισάμου.
Μια δραστηριότητα που συμβάλλει στην εκπαίδευση των νέων μας σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας.
Η εκπαίδευση των μαθητών θα γίνεται από διπλωματούχο εκπαιδευτή οδηγών και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό. Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, αρχικά οι μαθητές θα ενημερώνονται για τις βασικές αρχές του Κ.Ο.Κ., σε ένα ανοιχτό διαμορφωμένο αμφιθέατρο και στη συνέχεια θα ακολουθεί προσομοίωση σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας με ηλεκτροκίνητα οχήματα και ποδήλατα στις ειδικά διαμορφωμένες 
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις στο Κυκλοφοριακό Πάρκο θα πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη από 08:30π.μ. έως 12:30μ.μ., απευθύνονται σε μαθητές της Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης και ανάλογα την ηλικία των μαθητών, θα προσαρμόζεται και το μάθημα. 
Παράλληλα, το πάρκο θα παραμένει ανοικτό καθημερινά από  Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 16:00μ.μ. έως τις 20:00μ.μ. και θα είναι ελεύθερο για το κοινό και τα παιδιά, για παιχνίδι και απασχόληση.
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις θα γίνονται με ολιγομελή γκρουπ (π.χ. ανά τμήμα ή τάξη σχολείου), αυστηρά κατόπιν ραντεβού και τηρουμένων όλων των ισχυόντων μέτρων ασφάλειας για την αποφυγή διάδοσης του COVID 19 (απαραίτητη χρήση μάσκας, τήρηση αποστάσεων κλπ).
Η συμμετοχή των μαθητών στην παραπάνω δραστηριότητα θα είναι δωρεάν.
Λόγω του ότι όλοι οι χώροι του πάρκου είναι ανοικτοί, σε περίπτωση που δεν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, οι εκπαιδευτικές συναντήσεις θα αναβάλλονται. 
Για πληροφορίες και ραντεβού, μπορείτε να απευθύνεστε στη Γραμματεία Δημάρχου και στο τηλέφωνο 2822340200 (8:00π.μ.-15:00π.μ., κα Μαρακάκη Βίκυ). 
  Εκ του Δήμου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΤΟΥ ΛΕΠΡΟΥ

Μηνός ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020
Ο Ιερός Προσκυνηματικός Ναός Οσίου Νικηφόρου του Λεπρού, δια τον μήνα ΝΟΕΜΒΡΙΟ θα είναι ανοικτός σύμφωνα με το ακόλουθο Πρόγραμμα:
Κάθε Τετάρτη 17.00μ.μ. έως 18.30μ.μ. 
Κάθε Σάββατο 7.30π.μ. έως 12.00π.μ. και 17.00μ.μ. έως 18.30μ.μ. 
Κάθε Κυριακή 11.00μ.μ. έως 13.00μ. και 17.00μ.μ. έως 18.30μ.μ. 
Ιερές Ακολουθίες μηνός ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
* Όρθρος μετά Θείας Λειτουργίας
(ώρα:  8.00 π.μ. έως 10.15π.μ.)
Σάββατο 7 Νοεμβρίου
Σάββατο 28 Νοεμβρίου
* Ιερά Παράκλησις Οσίου Νικηφόρου (ώρα: 17.00μ.μ.-18.00μ.μ.)
Κυριακή 1 Νοεμβρίου
Κυριακή 15 Νοεμβρίου
* Η οικία του Οσίου Νικηφόρου που έχει διαμορφωθεί σε προσκύνημα με προσκυνητάρι και Εικόνα του Αγίου και η οποία ευρίσκεται 150 μέτρα από τον Ναό παραμένει ανοικτή καθ΄ όλη την διάρκεια της ημέρας. 
* Υπεύθυνος δια τις Ιερές Ακολουθίες, Ι. Μυστήρια και δωρεές (τοιχογραφίες, κλπ) έχει οριστεί ο Αρχιμ. π. Χρύσανθος, τηλ. επικ. 2824022281. Τηλέφωνα επικοινωνίας δια περαιτέρω ενημέρωση - πληροφορίες. Αιδ. Πρωτ. π. Εμμανουήλ Μπαργωτάκης, κιν. 6974843591, κα Νίκη 2822051131, κος Γιάννης 2822051233, κα Χρυσάνθη 6933421110. 
* Σε περίπτωση που Ενορία ή όμιλος προσκυνητών επιθυμούν την τέλεση Θείας Λειτουργίας, ή Ι. Παρακλήσεως διαφορετική ημέρα από τις καθορισμένες, παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο π. Χρύσανθο, τηλ. επικ. 2824022281, 6949075131. 

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Υπήρχε και αυτό το στεφάνι ανάμεσα στα άλλα που κατατέθηκε στο Ηρώο της πόλης, στην πλατεία Τζανακάκη.
"Στους Ήρωες του '40 τους πεσόντας για την Πατρίδα"
"Στον Κωνσταντίνο Κατσίφα* που έδωσε το αίμα του για την πατρίδα".

*Ο Κωνσταντίνος Κατσίφας φονεύτηκε ανήμερα της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου πριν από δύο χρόνια στην Αλβανία.

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

1971 Πλατεία Τζανακάκη γιορτή για τα 150 χρόνια απο την επανάσταση του 1821. Του χρόνου συμπληρώνονται τα 200 χρόνια, και όπως ακούω (αφού θα έχουμε βρει βέβαια λύση στο πρόβλημα του Κορονωιού) την ιστορική αυτή χρονιά θα την γιορτάσουν πολλές πόλεις και χωριά, κάθε ένα ξεχωριστά και όπως του αναλογεί . Δεν ξέρω αν εμείς μπορούμε να κάνουμε κάτι, αλλά μας πρέπει και είναι υποχρέωση μας, μιας και είμαστε η πρώτη πόλη που ελευθερώθηκε απο τους Ελλαδίτες σε αυτήν την προσπάθεια για ελευθερία 1821-1824, με τον Τομπάζη. 

Στους μεγαλύτερους, υπάρχει η θύμηση απο τις εκδηλώσεις του 1971, αν και τα 150 χρόνια έπεσαν στο μέσω της χούντας.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ

 Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ.κ Αμφιλόχιος με δική του απόφαση και χωρίς να υπολογίσει τη θέληση των κατοίκων του Πλατάνου, απομακρύνει τον τωρινό ιερέα και στην θέση του φέρνει ένα ξένο και όχι τον δικό μας ιερέα παπά Ιωάννη Λουπασάκη, που διαμένει και στο χωριό μας.
 Η πράξη του την θεωρούμε αδιάλλακτη και όχι σύμφωνη με τα χριστιανικά δίκαια που μας δίδαξε ο Χριστός. Ο Χριστός που μας δίδαξε την αγάπη. 
 Πως θα καταντήσει η ζωή μας, οι καλές, οι κακές  πράξεις, όλες οι πράξεις μας, χωρίς το νόημα της αγάπης; Το σίγουρο είναι οτι η αγάπη διδάσκεται.
Και ο παπά Γιάννης Λουπασάκης είναι ο ιδανικός να αγγίξει τις ψυχές των ανθρώπων με μια αγάπη βάλσαμο για όλους. Γιατί η αγάπη δεν έχει όρια. Αναρωτιέμαι ως που μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος που αγαπάει; 
 Ο Παπά Γιάννης υπήρξε παλιά δάσκαλος στο Δημοτικό σχολείο Πλατάνου, για αρκετά χρόνια. Αγάπησε και αγαπήθηκε πολύ απο τα παιδιά, τους χάρισε αξέχαστες εμπειρίες στις μουσικές εκδηλώσεις τους, παίζοντας ο ίδιος αρμόνιο. Εξάλλου και στην μετέπειτα πορεία της ζωής του προσέφερε έργο, όπου κι αν υπηρέτησε ως Ιερέας και ως δάσκαλος. Αξίζει σε αυτόν τον χαρισματικό Ιερέα να γυρίσει στο σπίτι του, στον τόπο του.
 Γιατί, λοιπόν ο Άγιος Ιεράρχης μας έπραξε μ' αυτόν τον τρόπο; 
Με τις σωστές αποφάσεις η Ζωή είναι τόσο απλή, τόσο υπέροχη.
Ποτέ δεν είναι αργά να διεκδικήσεις κάτι που επιθυμείς πολύ και σε κάνει να νιώθεις οτι είσαι εσύ. Η ζωή είναι πολύ σύντομη για να τη σπαταλάμε περιμένοντας τις ευκαιρίες. Οι ευκαιρίες δεν έρχονται συχνά, γι' αυτό πρέπει να τις αναζητούμε οι ίδιοι. Τίποτα δεν πραγματοποιείται αν δεν το θέλεις πάρα πολύ, αν δεν δουλέψεις σκληρά, αν δεν είσαι πάντα εκεί να το υποστηρίξεις. Τα εύκολα είναι για τους αποτυχημένους, γι' αυτούς που ονειρεύονται και όχι γι' αυτούς που βάζουν στόχους. Ακόμα κι αν χάσεις το στοίχημα μαζί με το στόχο, θα ξέρεις, ότι από το λάθος έμαθες, οτι πάλεψες λιονταρίσια, ότι δεν κατέθεσες τα όπλα εύκολα. Και μένα δεν μου αρέσουν τα εύκολα, αλλά ούτε και τα έτοιμα. Δεν χαίρομαι, δεν με ικανοποιούν, δεν με κάνουν να νοιώθω ενεργό μέλος της κοινωνίας. Και μπορεί τα δύσκολα κάποιες φορές να είναι ψυχοφθόρα, όμως σου μαθαίνουν να επιβιώνεις.
 Ευελπιστώ να εισακουστούν οι προσευχές όλων μας και η επιστροφή του παπά-Γιάννη Λουπασάκη να γίνει ήλιος που θα φωτίσει τους σβησμένους ήλιους όλων μας. 

Υ.Σ Θέλω να διευκρινίσω οτι με τον επικείμενο Ιερέα, δεν έχομε κανένα πρόβλημα ούτε καμιά διαφορά.
Αριάδνη χήρα Στυλιανού Νικολακάκη
κάτοικος Πλατάνου.

ΦΡΙΚΤΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Ένα σχεδόν άγνωστο κεφάλαιο της ιστορίας της Κρήτης για τους μη ειδικούς, είναι τόσο η ιστορία όσο και τα μνημεία της μεσαιωνικής Κρήτης. Πατριάρχης για την ανάδειξη της μεσαιωνικής ιστορίας της Κρήτης είναι ο μεγάλος Ιταλός αρχαιολόγος και αρχιτέκτονας G.Gerola. Κατά το χρονικό διάστημα 1900-1903, εξερευνήστε το νησί από τη μια άκρη έως την άλλη, και κατέγραψε και την παραμικρή πέτρα που είχε κτιστεί  κατά την περίοδο 1024-1669. Τα βιβλία του θεωρούνται σαν Ευαγγέλιο από τους σημερινούς αρχαιολόγους είναι και πηγή έμπνευσης για τους επίδοξους σημερινούς εξερευνητές, που θέλουν να μάθουν για την ιστορία και τα μνημεία της περιόδου αυτής. Με αυξητικό ρυθμό όλο και περισσότεροι επισκέπτες, "κι ιδιαίτερα Ολλανδοί" πραγματοποιούν στοχευμένους περιπάτους σε ξεχασμένα χωριά, ίδια με αετοφωλιές πάνω στα βουνά για να γνωρίσουν την μοναδικής φυσικής ομορφιάς τόπους. Αλλά δουν και να μελετήσουν, τα ερημοκλήσια που είναι χτισμένα σε τοπία που μοιάζουν με επίγειους παράδεισους. Πολλά από αυτά είναι χτισμένα σε δασωμένα ρέματα από κυπαρίσσια και πλατάνια. Άλλα ερημοκκλήσια στολίζουν καταπράσινες βουνοπλαγιές, η είναι χτισμένα ανάμεσα στα βράχια, και βρέχονται από το κύμα και την αλμύρα μιας παρθένας παραλίας με διάφανα γαλάζια η τουρκουάζ νερά. Τα περισσότερα από αυτά ερημοκκλήσια είναι τοιχογραφημένα. Δυστυχώς έχουν υποστεί μεγάλη φθορά από τον χρόνο και το βανδαλισμό των Τούρκων. Οι οποίοι σαν γνήσιοι μουσουλμάνοι έβγαζαν τα μάτια και κατέστρεφαν τα πρόσωπα των εικονιζόμενων Αγίων!!! Όσες τοιχογραφίες έχουν διασωθεί βρίσκονται σήμερα υπό την προστασία και τη συντήρηση της Ελληνικής Αρχαιολογικής υπηρεσίας. Οι τοιχογραφίες είναι ζωγραφισμένες με μια αρχαία παράδοση που λέγεται βυζαντινή τεχνοτροπία. Η βυζαντινή τεχνική διακρίνεται από την αυστηρότητα στις εκφράσεις των προσώπων, αλλά και τη λιτότητα της παράστασης, καθώς και την δύο διαστάσεων απεικόνιση τόσο του χώρου όσο και των προσώπων.
Η Βυζαντινή τεχνοτροπία έχει τις ρίζες της στις τοιχογραφίες και τις παραστάσεις που γινόταν από τους πρώτους Χριστιανούς στις κατακόμβες. Εκεί χρησιμοποιούσαν και σαν χώρος λατρείας αλλά και τόπος ταφής, των πρώτων μαρτύρων και Αγίων που έβρισκαν μαρτυρικό θάνατο λόγω των  Ρωμαϊκών διωγμών.
Τα βυζαντινά πορτρέτα έχουν μεγάλη ομοιότητα με τα πορτρέτα "Φαγιούμ" της Αιγύπτου. Ίσως η Αιγυπτιακή αυτή τεχνική να ήταν το πρότυπο και καθοριστικό τελετουργικό απονομής τιμής, μνήμης, και λατρείας, στους πρώτους Χριστιανούς μάρτυρες. Και έτσι η τεχνική αυτή μεθοδολογία που επικράτησε τότε στην Ρώμη να εξαπλώθηκε σε όλο τον Χριστιανικό κόσμο ώστε να τιμούνται και να δοξάζονται οι Άγιοι και εκτός των κατακομβών. Τα ερημοκλήσια της Κρήτης είναι μονόχωροι και καμαροσκεπείς αίθουσες που θυμίζουν στοές των κατακομβών. Είναι ο συνηθέστερος αρχιτεκτονικός ρυθμός της "Βασιλικής" που κτιζόταν οι εκκλησίες στην Κρήτη, όπως κτιζόταν και οι πρώτες εκκλησίες μετά την νομιμοποίηση του Χριστιανισμού. Υπολογίζεται ότι έχουν διασωθεί στην Κρήτη περί τα χίλια τέτοια ερημοκλήσια, μοναστήρια, και εκκλησίες που χτίστηκαν κατά το χρονικό διάστημα  1204-1669. Η περίοδος αυτή λόγω της κατοχής της Κρήτης από τους Ενετούς ονομάζεται περίοδος της Ενετοκρατίας. Οι Ενετοί παρά τη σκληρότητα της διακυβέρνησης τους, έφεραν οικονομική και πολιτισμική άνθιση στο νησί.  Αυτό το μαρτυρούν οι πληθώρα των Εκκλησιών που χτίστηκαν και ζωγραφίστηκαν, αλλά και η διάσωση μοναδικών λογοτεχνικών και θεατρικών κειμένων που είναι γραμμένα στην Κρητική ντοπιολαλιά που μιλούσαν  τότε στην Κρήτη. Κατά την περίοδο αυτή αναδείχτηκε μια ξεχωριστή σχολή της βυζαντινής ζωγραφικής τεχνοτροπίας ονομάστηκε "Κρητική σχολή" Τότε ανεδείχθησαν πολλοί και μεγάλοι ζωγράφοι, με εξέχουσα θέση τον παγκοσμίως γνωστό ζωγράφο "Δομίνικο Θεοτοκόπουλου ή Ελ Γκρέκο". Ο Θεοτοκόπουλος ξεκίνησε από το Ηράκλειο πήγε στην Ιταλία όπου έγινε μαθητής του Τιτσιάνο και μεγαλούργησε στην Ισπανία και στο Τολέδο. Οι ζωγράφοι που ζωγράφιζαν τις εκκλησιές της Κρήτης υπέγραφαν το έργο τους σαν ιστοριογράφοι. Διότι με τις εικόνες τους δίδασκαν στους αγράμματους τότε αγρότες την εκκλησιαστική ιστορία αλλά και τους βίους των Αγίων. Οι εικόνες τότε έπαιζαν τον ρόλο των σημερινών καρτούν που βλέπουν τα παιδιά.  Η ζωγραφική θεματολογία είναι περίπου η ίδια σε όλες τις εκκλησίες περίοπτη θέση και σε μεγάλου  μεγέθους εικόνα, και στο ύψος του εισερχόμενου πιστού στην Εκκλησία είχαν οι λεγόμενοι στρατιωτικοί Άγιοι. Αυτοί είναι ο Άγιος Δημήτριος, ο Άγιος Γεώργιος, κι ο Άγιος Θεόδωρος. Λέγονται στρατιωτικοί γιατί υπήρξαν στη ζωή τους και μαρτύρησαν σαν στρατιωτικοί. Αυτοί εικονίζονται έφιπποι με στρατιωτική εξάρτυση, και προτεταμένα τα σπαθιά τους ο Άγιος Δημήτριος είχε πάντα κόκκινο άλογο, ο Άγιος Γεώργιος έχει άσπρο άλογο, και εικονίζεται να λογχίζει ένα απαίσιο δράκο που στερούσε το νερό από τους ανθρώπους.
Οι Άγιοι αυτοί ζωγραφιζόταν δίπλα και κοντά στους ανθρώπους για να τους κάνουν να αισθάνονται ότι είναι πιστοί φύλακες τους, εναντία σε κάθε κίνδυνο που θα απειλούσε τη ζωή και την υγεία τους. Άλλος θεματικός κύκλος ήταν η διδασκαλία, η σταύρωση και η Ανάσταση του Χριστού.  Άλλος θεματικός κύκλος ήταν η ζωή κι η Κοίμηση της Θεοτόκου. Οι παραστάσεις των Αποστόλων και των διαφόρων άλλων Αγίων, διέφεραν από εκκλησία σε εκκλησία. Μια άλλη θεματολογία που αξίζει την ανάλυση ήταν οι λεγόμενοι κολασμένοι.
Οι κολασμένοι είναι καταδικασμένοι αμαρτωλοί που βρίσκονται στην κόλαση. Οι σκηνές που απεικονίζουν τα βασανιστήρια των κολασμένων, είναι ένα μέρος της δεύτερης παρουσίας του Χριστού που ζωγραφιζόταν πάντα στο δυτικό κλιτός της Εκκλησίας.
Κυρίαρχο ρόλο στην απεικόνιση της  δεύτερης  παρουσίας έχει ο Χρήστος με όλο του το μεγαλείο. Να κάθεται σε ένα ολόχρυσο θρόνο και να περιστοιχίζεται από χιλιάδες αγγέλους και Αγίους. Από τη θέση αυτή απονέμει την Θεία δίκη τους ανθρώπους. Αυτούς που καταδίκασε σαν αμαρτωλούς βρίσκονται στην κόλαση. Οι κολασμένοι είναι ανάμεσα σε φωτιές, είναι κρεμασμένοι από τσιγκέλια και είναι δεμένοι από χέρια και από πόδια σαν κρέατα. Πολλές φορές είναι ζωσμένοι από τεράστια φίδια που δαγκώνουν τα επίμαχα σημεία του σώματός τους που με αυτά αμάρτησαν. Τεράστια φίδια δαγκώνουν τα γεννητικά όργανα του πόρνου και της πόρνης επίσης δαγκώνουν το στήθος και γυναίκας που δεν θηλάζει τα νήπια. Οι κολασμένοι φέρουν πάνω τους βασανιστικά τα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν για να αδικούν τους συνανθρώπους τους. Ο Μυλωνάς που έκλεβε έχει μια τεράστια μυλόπετρα να του λιώνει το κεφάλι. Ο ράφτης του έκλεβε τα υφάσματα έχει περασμένο στο λαιμό του ένα τεράστιο ψαλίδι. Αυτός που έκλεβε το χωράφι του διπλανού του με το αλέτρι του οργώματος οι  δαίμονες στην κόλαση του βάζουν το αλέτρι στον κώλο του. Ο κατσικοκλέφτης έχει δύο κατσίκες πάνω του, την μια έχει στην πλάτη κι άλλη στο λαιμό του. Εκτός όμως από τις φωτιές, τα  τσιγκέλια, τα αντικείμενα που τρυπούν η βασανίζουν τους κολασμένους, είναι και οι απαίσιοι δαίμονες ζωγραφισμένοι μαύροι με  φτερά σαν νυχτερίδες, με τεράστια νύχια, και κέρατα, βασανίζουν χωρίς οίκτο τους κολασμένους. Αυτό όμως που προκαλεί εύλογη σκέψη είναι ότι υπάρχουν μερικοί κολασμένοι των οποίων τα έργα και οι ενέργειες τους δεν έβλαψαν ποτέ κανένα άλλο συνάνθρωπό τους. Και το ερώτημα είναι γιατί αυτοί να βρίσκονται στην κόλαση. Σε μια εικόνα που φαίνονται ένα αντρόγυνο να κοιμάται στο κρεβάτι του και από επάνω να γραφεί ότι είναι κολασμένοι διότι κοιμούνται την Κυριακή. Και ακριβώς πάνω τους έχει καβαλήσει ένας απαίσιος δαίμονας. Σε μια άλλη αντίστοιχη εικόνα ο δαίμονας τους προσφέρει φωτιά με κάρβουνα, να ζεσταθούν και να μην πάνε στην Εκκλησία. Σε άλλη εικόνα δείχνει μια γυναίκα να ζυμώνει ψωμί και έγραφε ότι είναι κολασμένη διότι ζυμώνει και δεν προσφέρει στην Εκκλησία ένα μικρό ψωμί.
Αυτό όμως που δεν έχει καμία λογική είναι μια εικόνα που παρουσιάζει σαν κολασμένη την γυναίκα που υφαίνει την "ανυφαντού".
Η γυναίκα που υφαίνει γνωρίζει την τέχνη να φτιάχνει υφάσματα, αλλά και περίτεχνα σχέδια. Συνήθως όταν καθόταν στο αργαλειό τραγουδούσε, και η γυναίκα αυτή με το ρυθμικό κτύπημα του αργαλειού "τικ..τακ...τικ...τακ.." και  το τραγούδι της, γινόταν άθελα της ο κρυφός πόθος όλων των αντρών. Ίσως επειδή σκανδάλιζε από απόσταση με την τέχνη της  και το τραγούδι  της τους άνδρες, αυτοί απέδιδαν το ερωτικό κάλεσμά της στις επιρροές των δαιμόνων. Μπορεί να είναι αυτός ο μόνος λόγος να την θεωρούν κολασμένη. Οι σκηνές αυτές των κολασμένων ήταν φτιαγμένες στο δυτικό κλίτος των εκκλησιών ώστε να τις βλέπουν οι πιστοί την ώρα που εξέρχονταν από την Εκκλησία. Κι έτσι να παραδειγματίζονται για ότι τους περιμένει εάν αμαρτήσουν. Οι εικόνες αυτές είχαν ένα αποτρεπτικό ρόλο ώστε να μη πέφτουν σε αδικήματα να βλάπτουν τους συνανθρώπους τους δημιουργώντας μικρές και μεγάλες διενέξεις, που πολλές φορές γινόταν ανεξέλεγκτες κατέληγαν σε αυτοδικίες φόνους και σε ξεκλήρισμα ολόκληρων χωριών. Καθ' ότι στα ορεινά χωριά της Κρήτης δεν υπήρχαν δικαστήρια κι για να επιβληθεί η τάξη επέτρεπε να περπατούν αστυνομικοί ή οι στρατιώτες δύο με τρεις ημέρες στα βουνά πράγμα εντελώς αδύνατο. Έτσι τα δικαστήρια που υπήρχαν και οι δικηγόροι και το κτηματολόγιο ήταν για τους πλούσιους και τους ευγενείς στις μεγάλες πόλεις. Οι αγρότες έπρεπε να κρατούν τις λεπτές ισορροπίες βάσει του κώδικα τιμής και τη συμβολή του παπά και της Εκκλησίας. Και την ενεργό δύναμη της εικόνας των τοιχογραφιών που υπήρχαν σχεδόν σε όλες τις εκκλησίες της Κρήτης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΝΙΘΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Υ.Σ Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς την φωτογράφο και μεταφράστρια του άρθρου μου Anne Talman καθώς και τον Διευθυντή και αρχισυντάκτη του περιοδικού Lou Lichtenberg.

ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ

Μέρα με τη μέρα μετράμε νέα ρεκόρ κρουσμάτων κορονοϊού και μερίδιο αυτού του αυξανόμενου αριθμού είναι και τα κρούσματα στα σχολεία, όπου η κυβέρνηση αρνείται να πάρει ουσιαστικά μέτρα, ρίχνοντας για άλλη μια φορά το μπαλάκι στην ατομική ευθύνη. Τα στοιχεία που ανακοινώνονται από τους αρμόδιους φορείς για τη διάδοση του κορονοϊού στα σχολεία είναι αμφισβητήσιμα, εφόσον δεν γίνεται ουσιαστική ιχνηλάτηση.
Τα σχολεία παραμένουν ουσιαστικά αθωράκιστα κι αυτό αναδεικνύεται ακόμα πιο ανάγλυφα τώρα που τα κρούσματα αυξάνονται στην Εκπαίδευση, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να πείσει για το αντίθετο. Τα ίδια ισχυρίζεται άλλωστε και για τους χώρους δουλειάς, ή τα Μέσα Μεταφοράς, που μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης, λόγω της έλλειψης μέτρων ουσιαστικής προστασίας, με ευθύνη της κυβέρνησης και του κράτους.
Ο πλέον χαρακτηριστικός εμπαιγμός είναι ότι ούτε και στις περιοχές που μπαίνουν στο «επίπεδο 4» δεν παίρνεται κάποιο επιπλέον μέτρο στα σχολεία, πέραν της χρήσης μάσκας. Και μπορεί σήμερα να είναι τέσσερις οι περιοχές σε αυτό το επίπεδο, αλλά η εξέλιξη της πανδημίας δείχνει ότι και αυτές θα αυξηθούν.
Αντί λοιπόν να ικανοποιήσει τα αιτήματα γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών για μαζικά τεστ στον μαθητικό πληθυσμό και το εκπαιδευτικό προσωπικό, ειδικά εκεί που διαπιστώνονται κρούσματα, για σχεδιασμένη και ολοκληρωμένη ιχνηλάτηση σε τμήματα και σχολεία, για μέτρα αποσυμφόρησης των αιθουσών και πλήρη υγειονομική στήριξη σε κάθε σχολική μονάδα, η κυβέρνηση παρουσιάζει τη μαγική εικόνα ότι «στο σχολείο δεν κολλάει», αξιοποιώντας στατιστικά στοιχεία μακριά από την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα σχολεία όλων των βαθμίδων, οι οικογένειες και τα παιδιά.
Για παράδειγμα, οικογένειες που ενημερώνονται από το σχολείο ότι ένα τμήμα κλείνει λόγω κρούσματος και δικαιολογημένα ανησυχούν για το μέγεθος της διασποράς, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να περιμένουν στο σπίτι αν θα νοσήσουν και τα δικά τους παιδιά, χωρίς στην πλειοψηφία των περιπτώσεων να τους εξασφαλίζεται άδεια από τη δουλειά.
Αργά ή γρήγορα λοιπόν θα καταφύγουν στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και να πληρώσουν 70 και 80 ευρώ για να ξέρουν αν είναι ασφαλές να έρχονται σε επαφή και να φροντίζουν παππούδες και γιαγιάδες κ.ο.κ. Κι όλα αυτά επειδή τα πρωτόκολλα για τα σχολεία δεν προβλέπουν τη διενέργεια δωρεάν τεστ αν δεν υπάρχουν «έντονα συμπτώματα»!
Με τον τρόπο αυτό αποκρύπτεται και η πραγματική κατάσταση της πανδημίας στο σχολικό πληθυσμό. Αλλωστε, αν τα πράγματα ήταν όπως τα λέει η κυβέρνηση και η διασπορά δεν ήταν ανησυχητική στους χώρους της Εκπαίδευσης, τότε γιατί κάνει υποχρεωτική τη μάσκα και στα διαλείμματα, εκτός από τις ώρες του μαθήματος; Οι αντιφάσεις στη διαχείριση της πανδημίας συνεχίζονται, αποκαλύπτοντας τα αδιέξοδα της πολιτικής που αποθεώνει την ατομική ευθύνη και παίζει κορώνα - γράμματα την υγεία του λαού και της νεολαίας, με λογικές «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο.
Παράλληλα, η ίδια η κατάσταση στα σχολεία, ειδικά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου κάποια τμήματα κλείνουν και εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε καραντίνα, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις που ούτως ή άλλως υπάρχουν για μια ακόμη χρονιά, υπονομεύει ακόμα περισσότερο τη μορφωτική διαδικασία, ξεγυμνώνοντας την υποκρισία της κυβέρνησης, που επιτίθεται στις κινητοποιήσεις των μαθητών. Επιβεβαιώνεται δηλαδή για άλλη μια φορά ότι τα σχολεία κλείνουν εξαιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης και ότι είναι δίκαια τα αιτήματα των μαθητών για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, ότι οι μαθητικοί αγώνες που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι απόλυτα δικαιολογημένοι και χρειάζονται στήριξη από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Τα αιτήματα αυτά, που είναι ρεαλιστικά και αναγκαία, γίνονται ακόμα πιο επιτακτικά, όσο τα κρούσματα αυξάνονται στον γενικό πληθυσμό. Έστω και τώρα, λοιπόν, με ευθύνη της κυβέρνησης, να παρθούν μέτρα για άμεσα και δωρεάν τεστ στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές, ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
Να μειωθούν οι μαθητές στις τάξεις, να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών που βρίσκονται σε καραντίνα, όπως και επιπλέον προσωπικό για τις ανάγκες διαμόρφωσης έκτακτου σχολικού προγράμματος και της τηλεκπαίδευσης. Να μη χρεώνεται καμιά μέρα κανονικής άδειας σε εργαζόμενους γονείς, να μη χαθεί κανένα μεροκάματο. Να στηριχτεί ουσιαστικά, με ευθύνη του κράτους, η υγειονομική φροντίδα στα σχολεία. Πριν είναι αργά.
Όλγα Ψαράκη
πρόεδρος Ένωσης Γονέων Δήμου Κισάμου  

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ


Πολλά συγχαρητήρια στο κ. Τσουρουνάκη για την υπεύθυνη στάση του μιας και απο χθες είχαμε βάλει στο μυαλό μας όλους και όλες. Με το καλό να αναρρώσει το παιδί και έτσι πρέπει να λειτουργούν όλοι όσοι είναι θετικοί. Υπεύθυνα.

Πολλά μπράβο!!

ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΜΟΡΙΑΚΑ ΤΕΣΤ ΣΤΟ ΑΝΝΟΥΣΑΚΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ

 Το Αννουσάκειο Ίδρυμα της Ι. Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου συντονισμένο με όλες τις οδηγίες της Κυβέρνησης και των ειδικών επιστημόνων για την λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας του πληθυσμού στον ιό SARS-CoV-2, (Covid-19), κάλεσε, για τέταρτη φορά την περίοδο αυτή της υγειονομικής κρίσης, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ το οποίο προέβει στην διενέργεια προληπτικών test,  για την μοριακή ανίχνευση του ιού SARS-CoV-2, (Covid-19),  με τη χρήση quantitative Reverse Transcription PCR σε όλους τους εργαζομένους του Ιδρύματος. Τα αποτελέσματα του οποίου ήταν αρνητικά για όλο το προσωπικό. Παράλληλα τεστ μοριακής ανίχνευσης του ιού SARS – CoV - 2, (Covid-19) διενεργηθεί δειγματοληπτικά, για δεύτερη φορά, και στους περιθαλπόμενους του Ανουσάκειου Ιδρύματος, τα αποτελέσματα του οποίου ήταν επίσης αρνητικά. 
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, Πρόεδρος Δ.Σ. του Αννουσάκειου, δήλωσε: «Με υψηλό αίσθημα ευθύνης και συνειδητοποιώντας την κρισιμότητα των νέων συνθηκών ζωής όπως έχουν διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες καλέσαμε, για 4η φορά στο Ίδρυμα, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ για την διενέργεια προληπτικών (μοριακών) τέστ για την ανίχνευση του ιού SARS-CoV-2. Τεστ στα οποία υποβλήθηκαν τόσο το προσωπικό του Ιδρύματος, όσο και οι περιθαλπόμενοι εις αυτό. Τεστ με, δόξα τω Θεώ, αρνητικά αποτελέσματα. Την περίοδο αυτή της υγειονομικής κρίσης τα μέτρα προστασίας και πρόληψης που λαμβάνονται στο Αννουσάκειο είναι τέτοιας και τόσης εμβέλειας και ποιότητας που υψώνουν τοίχος προστασίας, για τους περιθαλπόμενους και το προσωπικό, (περισσότερα από 160 πρόσωπα). Πολλές οι ευχαριστίες μας προς όσους συντελούν και συμβάλλουν προς την κατεύθυνση αυτή. Την 7η ΥΠΕ Κρήτης, τον ΕΟΔΥ, Ιδρύματα και Φορείς που στηρίζουν το έργο του Αννουσάκειου και, ευγενώς, διαθέτουν χορηγίες δια την κάλυψη του υψηλού κόστους του απαραίτητου παραϊατρικού υλικού (αντισηπτικά, ρόμπες, ποδονάρια, σκουφάκια, μάσκες, γάντια, οινόπνευμα, κ.α.). Ιδιαίτερα ευχαριστώ τον ακούραστο Διευθυντή του Ιδρύματος Αιδ. Πρωτ. του Οικουμενικού Θρόνου Αντώνιο Αρετάκη ως και όλο το προσωπικό (Ιατρικό, Νοσηλευτικό, Διοικητικό, Βοηθητικό, κ.α.), που με υψηλό αίσθημα ευθύνης και την περίοδο της υγειονομικής αυτής κρίσης συμβάλλουν, σε απόλυτο βαθμό και με πολλές προσωπικές και οικογενειακές θυσίες, στην διαφύλαξη της υγείας, όχι μόνον της δικής τους, αλλά και των περιθαλπομένων του Ιδρύματος. Εκατό (100) πρόσωπα, τα πλείστα των οποίων ανήκουν σε ευπαθής και ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Για την υπέρβαση της κρίσης αυτής χρειάζεται όλοι μας, ως κοινωνία, και ο καθένας χωριστά, ως πρόσωπο, να συμβάλλουμε έμπρακτα και ουσιαστικά προς την κατεύθυνση αυτή. Η θυσία των συνηθειών της καθημερινότητας μας είναι η μεγαλύτερη απόδειξη της αγάπης μας για τον συνάνθρωπο», κατέληξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος.  

ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ

Τι συμβαίνει άραγε στον Πλάτανο και μαζεύουν υπογραφές; Μάλιστα δεν είναι και λίγες οι αναρτήσεις των κατοίκων της περιοχής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την απρόσμενη όπως λένε αλλαγή ιερέα στο χωριό τους. 
κ.ι

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ ΜΕΡΟΣ 2ο

 Ονόματα επισκόπων απο μια έρευνα της Στέλλας Μαρινάκη το 1981
Αν και η επισκοπή Κισάμου υπάρχει απο το 325 μ.Χ εντούτοις πολλά για τους επισκόπους της δεν υπάρχουν, εκτός απο αυτούς που παραβρέθηκαν στις Οικουμενικές συνόδους του 
343 Εύκισσου,  
691 Θεόπεμπτου, και του 
Λέοντα στην Σύνοδο του 787 στην Νίκαια της Βυθυνίας. Ακολουθεί η Αραβοκρατία που ενώ υπήρχαν επίσκοποι αυτοί δεν έμεναν στην Κρήτη ήταν απλοί τιτουλάριοι και τα ονόματα τους δεν διασώθηκαν. Με την επανίδρυση των Επισκοπών απο τον Νικηφόρο Φωκά ξαναλειτουργεί η επισκοπή αλλά και εδώ δεν υπάρχουν ονόματα επισκόπων ως και το 1205 που καταλαμβάνουν το νησί οι Ενετοί και υπάρχει η αντικατάσταση της Ορθόδοξης εκκλησίας απο την Λατινική. Τα πρώτα χρόνια μάλλον δεν λειτούργησε η επισκοπή Κισάμου ως και το 1364 που σε ένα βιβλίο του Βενετού γερουσιαστή Φλαμήνιου Κορνήλιου αναφέρονται οι ακόλουθοι Λατίνοι Επίσκοποι.
1346 Βαλλέτος
1347 Γουλιέλμος Μαυροκούκης*
1349 Γουλιέλμος Εμεργάβης
1362 Ιωάννης
1366 Νικόλαος Φουσκαρένιος
1367 Αίκαρδος 
1371 Συμεών
1387 Άγγελος Μπαρμπαρίγος
1427 Φραγκίσκος Ούρσος
1470 Εμμανουήλ
1486 Θωμάς Ντεκασίνης
1496 Αντώνιος Σαββίνας
1514 Δομίνικος Ντεαλέπο
1522 Δομίνικος Ζώνος
1544 Μιχαήλ Ζώνος
1545 Αυγουστίνος Τεύκος
1550 Πρόσπερος Πουμπλίκολας 
1510 Γεράσιμος Παλαιοκάπας (ορθόδοξος απο την Κυδωνία)
1588 Ιερώνυμος Ραγανσώνος
*Ο Γουλιέλμος Μαυροκούκης ήταν επίσκοπος Κισάμου το 1346 και αντικαταστήθηκε απο τον Γουλιέλμος Εμεργάβη μιας και στάλθηκε πρεσβευτής το 1349 στην Κωνσταντινούπολη.
Μετά τους Ενετούς έχουμε την Τουρκική τυραννία στο νησί και η επισκοπή έχει μεταφερθεί στην Επισκοπή Κισάμου οι δε Επίσκοποι που διασώθηκαν τα ονόματα τους ήταν:
1655 Φιλόθεος Πηγάς
1711 Γεράσιμος
1716 Γεράσιμος
1731 Παρθένιος
1750 Άνθιμος
1770 Παρθένιος Φαζάκης
1777 Παΐσιος
1779 Σωφρόνιος Κακογιάννης
1796 Ιωσάφ
-        Γεδεών
-        Ιγνάτιος
-        Σεραφείμ
-        Φοινίκιος
-        Ιωαννίκιος
1818 Μελχισεδέκ Δεσποτάκης, τον κρέμασαν το 1821 στην Σπλάνζια και η επισκοπή έμεινε δίχως ποιμενάρχη, και η επισκοπή Κισάμου μετά το 1831- ενώθηκε με την επισκοπή Κυδωνίας- ως το 1862 που ξανάγινε επισκοπή Κισάμου και Σελίνου.
1862 Γεράσιμος Στρατηγάκης
-        Μισαήλ εκ Καλύμνου
1875 Πανάρετος εκ Κωνσταντινουπόλεως
1891 Παρθένιος Μπιτσάκης
1892 Δωρόθεος Κλώναρης
1902 Ανθιμος Λελεδάκης
1935 Χρυσόστομος Αγγελιδάκης
1937 Ευδόκιμος Συγγελάκης
1956 Ειρηναίος Γαλανάκης
1975 Κυριλλος Κυπριωτάκης
1980 Ειρηναίος Γαλανάκης
2005 Αμφιλόχιος Ανδρονικάκης

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μια πολύ όμορφη φωτογραφία που αναρτήθηκε στην σελίδα του χωριού Λουσακιές και φαίνονται κάποιοι αγαπητοί φίλοι και γνωστοί. Διακρίνονται απο αριστερά στην εκδρομή στον Καναβά όπως αναφέρουν. 
Ο αξέχαστος δάσκαλος Κατερινάκης με την κόρη του, η Σούλα Αντωνομανωλάκη, ο Χαρίλαος Μαραγκουδάκης, ο Μανώλης Αντωνομανωλάκης, ο δάσκαλος Βασίλης Κατάκης, η Κατερίνα Κατάκη και ο Πετράκης Θοδωρής.



ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ

Αντιγραμμένο απο την διαύγεια του Δήμου Κισσάμου
-Βρισκόμαστε σε μία περίοδο με ιδιαίτερη σημασία για την Τοπική Αυτοδιοίκηση αφού ολοκληρώνεται το ΕΣΠΑ 2014-2020 και έχει ήδη ξεκινήσει η προετοιμασία για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021 - 2027.
Για να μην χάσουμε την ευκαιρία ανάπτυξης εν όψει και της νέας προγραμματικής περιόδου, ότι έχουμε αντιμετωπίσει σε όλες τις προηγούμενες, θα πρέπει, αυτή τη φορά, να προετοιμαστούμε εγκαίρως.
Το νέο ΕΣΠΑ θα είναι πολύ διαφορετικό στη φιλοσοφία του. Εμπεριέχει πολλές απαιτήσεις και δίνει έμφαση στην προώθηση της καινοτομίας, της επιχειρηματικότητας, της «έξυπνης εξειδίκευσης», της απασχόλησης, σε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα και σε ολοκληρωμένα προγράμματα τοπικής ανάπτυξης.
O Δήμος μας (Κισάμου) πρέπει να «τρέξει», ώστε να αποκτήσει προβάδισμα και να έχει ένα σαφές πλεονέκτημα στη διεκδίκηση των παρεμβάσεων που έχουμε ήδη δρομολογήσει, αλλά και να διεκδικήσουμε πρωταγωνιστικό ρόλο προς όφελος των συμπολιτών μας. 
Αυτά απο την προσπάθεια του δήμου μας για να γίνουμε επί μισθού μέλος στο Διαδημοτικό Δίκτυο Πόλεων για την Ανάπτυξη, το γνωστό Δ.Ε.Π.ΑΝ το οποίο είναι  με την υποχρεωτική ετήσια εισφορά 4.000,00 Ευρώ, συν ένα ποσοστό απο τις μελέτες που θα μας προετοιμάσει.

Αυτά κι άλλα πολλά συμβαίνουν στην γειτονιά μας και τα βρίσκουμε στην διαύγεια ή άμα πάμε σε ένα δημοτικό συμβούλιο. Μετά βέβαια έχουμε τις γνωστές  απορίες... Είμαστε νέος δήμος και δεν προβλέψαμε τεχνική υπηρεσία; Τι δεν κάναμε καλά τα προηγούμενα χρόνια και την πληρώνουμε σήμερα; Τι μας λείπει και γιατί δεν το κάνουμε σήμερα; 
Μάλιστα αυτό που αναφέρετε και απο τους ίδιους τους αρχοντες, παλαιούς και τωρινούς, το ότι θα πρέπει, αυτή τη φορά, να προετοιμαστούμε εγκαίρως, πρέπει να μας βάλει σε υποψίες...  
Χαιρετίζω όπως κάνουν και άλλοι αλλά ντρέπονται να το πουν ακόμα και άτομα του Δ.Σ του Δήμου μας την ξεκάθαρη άρνηση του Γιώργου Φραγκιουδάκη δημοτικού συμβούλου της ελάσσονος αντιπολίτευσης που αν και πρώτη φορά την Κισαμο στα κοινά.... αντιστέκεται...
- Δεν συμφωνώ και δεν το ψηφίζω όχι για το ποσό αλλά επειδή το πρόγραμμα αυτό δεν θα λύσει το πρόβλημα υποστήριξης του Δήμου το οποίο λύνεται μόνο με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. 

Καταντήσαμε επαίτες των άλλων δήμων ή του ΟΑΚ για να κάνουμε μια μελέτη...και σήμερα πάμε να γίνουμε μέλος στην Δ.Ε.Π.ΑΝ...μόνο και μόνο για να μην χάσουμε το Open Mall. 

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020

ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΗΣΗ ΣΤΟ ΗΡΩΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Επιμνημόσυνη δέηση απο τον Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου κ.κ Αμφιλόχιο και κατάθεση στεφάνων από αντιπροσωπείες της πόλης της Κισάμου πραγματοποιήθηκε ανήμερα της εορτής της Εθνικής Επετείου της 28η Οκτωβρίου, παρουσία του δημάρχου Κισάμου, κ. Μυλωνάκη Γιώργου στο Ηρώο της πλατείας Τζανακάκη. Στην τελετή παρέστησαν επίσης οι αρχές της πόλης, μέλη του Δ.Σ του δήμου Κισάμου και της αντιπολίτευσης.

Ελάχιστη παρουσία κόσμου λόγω των μέτρων της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση.