Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

ΦΡΙΚΤΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Ένα σχεδόν άγνωστο κεφάλαιο της ιστορίας της Κρήτης για τους μη ειδικούς, είναι τόσο η ιστορία όσο και τα μνημεία της μεσαιωνικής Κρήτης. Πατριάρχης για την ανάδειξη της μεσαιωνικής ιστορίας της Κρήτης είναι ο μεγάλος Ιταλός αρχαιολόγος και αρχιτέκτονας G.Gerola. Κατά το χρονικό διάστημα 1900-1903, εξερευνήστε το νησί από τη μια άκρη έως την άλλη, και κατέγραψε και την παραμικρή πέτρα που είχε κτιστεί  κατά την περίοδο 1024-1669. Τα βιβλία του θεωρούνται σαν Ευαγγέλιο από τους σημερινούς αρχαιολόγους είναι και πηγή έμπνευσης για τους επίδοξους σημερινούς εξερευνητές, που θέλουν να μάθουν για την ιστορία και τα μνημεία της περιόδου αυτής. Με αυξητικό ρυθμό όλο και περισσότεροι επισκέπτες, "κι ιδιαίτερα Ολλανδοί" πραγματοποιούν στοχευμένους περιπάτους σε ξεχασμένα χωριά, ίδια με αετοφωλιές πάνω στα βουνά για να γνωρίσουν την μοναδικής φυσικής ομορφιάς τόπους. Αλλά δουν και να μελετήσουν, τα ερημοκλήσια που είναι χτισμένα σε τοπία που μοιάζουν με επίγειους παράδεισους. Πολλά από αυτά είναι χτισμένα σε δασωμένα ρέματα από κυπαρίσσια και πλατάνια. Άλλα ερημοκκλήσια στολίζουν καταπράσινες βουνοπλαγιές, η είναι χτισμένα ανάμεσα στα βράχια, και βρέχονται από το κύμα και την αλμύρα μιας παρθένας παραλίας με διάφανα γαλάζια η τουρκουάζ νερά. Τα περισσότερα από αυτά ερημοκκλήσια είναι τοιχογραφημένα. Δυστυχώς έχουν υποστεί μεγάλη φθορά από τον χρόνο και το βανδαλισμό των Τούρκων. Οι οποίοι σαν γνήσιοι μουσουλμάνοι έβγαζαν τα μάτια και κατέστρεφαν τα πρόσωπα των εικονιζόμενων Αγίων!!! Όσες τοιχογραφίες έχουν διασωθεί βρίσκονται σήμερα υπό την προστασία και τη συντήρηση της Ελληνικής Αρχαιολογικής υπηρεσίας. Οι τοιχογραφίες είναι ζωγραφισμένες με μια αρχαία παράδοση που λέγεται βυζαντινή τεχνοτροπία. Η βυζαντινή τεχνική διακρίνεται από την αυστηρότητα στις εκφράσεις των προσώπων, αλλά και τη λιτότητα της παράστασης, καθώς και την δύο διαστάσεων απεικόνιση τόσο του χώρου όσο και των προσώπων.
Η Βυζαντινή τεχνοτροπία έχει τις ρίζες της στις τοιχογραφίες και τις παραστάσεις που γινόταν από τους πρώτους Χριστιανούς στις κατακόμβες. Εκεί χρησιμοποιούσαν και σαν χώρος λατρείας αλλά και τόπος ταφής, των πρώτων μαρτύρων και Αγίων που έβρισκαν μαρτυρικό θάνατο λόγω των  Ρωμαϊκών διωγμών.
Τα βυζαντινά πορτρέτα έχουν μεγάλη ομοιότητα με τα πορτρέτα "Φαγιούμ" της Αιγύπτου. Ίσως η Αιγυπτιακή αυτή τεχνική να ήταν το πρότυπο και καθοριστικό τελετουργικό απονομής τιμής, μνήμης, και λατρείας, στους πρώτους Χριστιανούς μάρτυρες. Και έτσι η τεχνική αυτή μεθοδολογία που επικράτησε τότε στην Ρώμη να εξαπλώθηκε σε όλο τον Χριστιανικό κόσμο ώστε να τιμούνται και να δοξάζονται οι Άγιοι και εκτός των κατακομβών. Τα ερημοκλήσια της Κρήτης είναι μονόχωροι και καμαροσκεπείς αίθουσες που θυμίζουν στοές των κατακομβών. Είναι ο συνηθέστερος αρχιτεκτονικός ρυθμός της "Βασιλικής" που κτιζόταν οι εκκλησίες στην Κρήτη, όπως κτιζόταν και οι πρώτες εκκλησίες μετά την νομιμοποίηση του Χριστιανισμού. Υπολογίζεται ότι έχουν διασωθεί στην Κρήτη περί τα χίλια τέτοια ερημοκλήσια, μοναστήρια, και εκκλησίες που χτίστηκαν κατά το χρονικό διάστημα  1204-1669. Η περίοδος αυτή λόγω της κατοχής της Κρήτης από τους Ενετούς ονομάζεται περίοδος της Ενετοκρατίας. Οι Ενετοί παρά τη σκληρότητα της διακυβέρνησης τους, έφεραν οικονομική και πολιτισμική άνθιση στο νησί.  Αυτό το μαρτυρούν οι πληθώρα των Εκκλησιών που χτίστηκαν και ζωγραφίστηκαν, αλλά και η διάσωση μοναδικών λογοτεχνικών και θεατρικών κειμένων που είναι γραμμένα στην Κρητική ντοπιολαλιά που μιλούσαν  τότε στην Κρήτη. Κατά την περίοδο αυτή αναδείχτηκε μια ξεχωριστή σχολή της βυζαντινής ζωγραφικής τεχνοτροπίας ονομάστηκε "Κρητική σχολή" Τότε ανεδείχθησαν πολλοί και μεγάλοι ζωγράφοι, με εξέχουσα θέση τον παγκοσμίως γνωστό ζωγράφο "Δομίνικο Θεοτοκόπουλου ή Ελ Γκρέκο". Ο Θεοτοκόπουλος ξεκίνησε από το Ηράκλειο πήγε στην Ιταλία όπου έγινε μαθητής του Τιτσιάνο και μεγαλούργησε στην Ισπανία και στο Τολέδο. Οι ζωγράφοι που ζωγράφιζαν τις εκκλησιές της Κρήτης υπέγραφαν το έργο τους σαν ιστοριογράφοι. Διότι με τις εικόνες τους δίδασκαν στους αγράμματους τότε αγρότες την εκκλησιαστική ιστορία αλλά και τους βίους των Αγίων. Οι εικόνες τότε έπαιζαν τον ρόλο των σημερινών καρτούν που βλέπουν τα παιδιά.  Η ζωγραφική θεματολογία είναι περίπου η ίδια σε όλες τις εκκλησίες περίοπτη θέση και σε μεγάλου  μεγέθους εικόνα, και στο ύψος του εισερχόμενου πιστού στην Εκκλησία είχαν οι λεγόμενοι στρατιωτικοί Άγιοι. Αυτοί είναι ο Άγιος Δημήτριος, ο Άγιος Γεώργιος, κι ο Άγιος Θεόδωρος. Λέγονται στρατιωτικοί γιατί υπήρξαν στη ζωή τους και μαρτύρησαν σαν στρατιωτικοί. Αυτοί εικονίζονται έφιπποι με στρατιωτική εξάρτυση, και προτεταμένα τα σπαθιά τους ο Άγιος Δημήτριος είχε πάντα κόκκινο άλογο, ο Άγιος Γεώργιος έχει άσπρο άλογο, και εικονίζεται να λογχίζει ένα απαίσιο δράκο που στερούσε το νερό από τους ανθρώπους.
Οι Άγιοι αυτοί ζωγραφιζόταν δίπλα και κοντά στους ανθρώπους για να τους κάνουν να αισθάνονται ότι είναι πιστοί φύλακες τους, εναντία σε κάθε κίνδυνο που θα απειλούσε τη ζωή και την υγεία τους. Άλλος θεματικός κύκλος ήταν η διδασκαλία, η σταύρωση και η Ανάσταση του Χριστού.  Άλλος θεματικός κύκλος ήταν η ζωή κι η Κοίμηση της Θεοτόκου. Οι παραστάσεις των Αποστόλων και των διαφόρων άλλων Αγίων, διέφεραν από εκκλησία σε εκκλησία. Μια άλλη θεματολογία που αξίζει την ανάλυση ήταν οι λεγόμενοι κολασμένοι.
Οι κολασμένοι είναι καταδικασμένοι αμαρτωλοί που βρίσκονται στην κόλαση. Οι σκηνές που απεικονίζουν τα βασανιστήρια των κολασμένων, είναι ένα μέρος της δεύτερης παρουσίας του Χριστού που ζωγραφιζόταν πάντα στο δυτικό κλιτός της Εκκλησίας.
Κυρίαρχο ρόλο στην απεικόνιση της  δεύτερης  παρουσίας έχει ο Χρήστος με όλο του το μεγαλείο. Να κάθεται σε ένα ολόχρυσο θρόνο και να περιστοιχίζεται από χιλιάδες αγγέλους και Αγίους. Από τη θέση αυτή απονέμει την Θεία δίκη τους ανθρώπους. Αυτούς που καταδίκασε σαν αμαρτωλούς βρίσκονται στην κόλαση. Οι κολασμένοι είναι ανάμεσα σε φωτιές, είναι κρεμασμένοι από τσιγκέλια και είναι δεμένοι από χέρια και από πόδια σαν κρέατα. Πολλές φορές είναι ζωσμένοι από τεράστια φίδια που δαγκώνουν τα επίμαχα σημεία του σώματός τους που με αυτά αμάρτησαν. Τεράστια φίδια δαγκώνουν τα γεννητικά όργανα του πόρνου και της πόρνης επίσης δαγκώνουν το στήθος και γυναίκας που δεν θηλάζει τα νήπια. Οι κολασμένοι φέρουν πάνω τους βασανιστικά τα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν για να αδικούν τους συνανθρώπους τους. Ο Μυλωνάς που έκλεβε έχει μια τεράστια μυλόπετρα να του λιώνει το κεφάλι. Ο ράφτης του έκλεβε τα υφάσματα έχει περασμένο στο λαιμό του ένα τεράστιο ψαλίδι. Αυτός που έκλεβε το χωράφι του διπλανού του με το αλέτρι του οργώματος οι  δαίμονες στην κόλαση του βάζουν το αλέτρι στον κώλο του. Ο κατσικοκλέφτης έχει δύο κατσίκες πάνω του, την μια έχει στην πλάτη κι άλλη στο λαιμό του. Εκτός όμως από τις φωτιές, τα  τσιγκέλια, τα αντικείμενα που τρυπούν η βασανίζουν τους κολασμένους, είναι και οι απαίσιοι δαίμονες ζωγραφισμένοι μαύροι με  φτερά σαν νυχτερίδες, με τεράστια νύχια, και κέρατα, βασανίζουν χωρίς οίκτο τους κολασμένους. Αυτό όμως που προκαλεί εύλογη σκέψη είναι ότι υπάρχουν μερικοί κολασμένοι των οποίων τα έργα και οι ενέργειες τους δεν έβλαψαν ποτέ κανένα άλλο συνάνθρωπό τους. Και το ερώτημα είναι γιατί αυτοί να βρίσκονται στην κόλαση. Σε μια εικόνα που φαίνονται ένα αντρόγυνο να κοιμάται στο κρεβάτι του και από επάνω να γραφεί ότι είναι κολασμένοι διότι κοιμούνται την Κυριακή. Και ακριβώς πάνω τους έχει καβαλήσει ένας απαίσιος δαίμονας. Σε μια άλλη αντίστοιχη εικόνα ο δαίμονας τους προσφέρει φωτιά με κάρβουνα, να ζεσταθούν και να μην πάνε στην Εκκλησία. Σε άλλη εικόνα δείχνει μια γυναίκα να ζυμώνει ψωμί και έγραφε ότι είναι κολασμένη διότι ζυμώνει και δεν προσφέρει στην Εκκλησία ένα μικρό ψωμί.
Αυτό όμως που δεν έχει καμία λογική είναι μια εικόνα που παρουσιάζει σαν κολασμένη την γυναίκα που υφαίνει την "ανυφαντού".
Η γυναίκα που υφαίνει γνωρίζει την τέχνη να φτιάχνει υφάσματα, αλλά και περίτεχνα σχέδια. Συνήθως όταν καθόταν στο αργαλειό τραγουδούσε, και η γυναίκα αυτή με το ρυθμικό κτύπημα του αργαλειού "τικ..τακ...τικ...τακ.." και  το τραγούδι της, γινόταν άθελα της ο κρυφός πόθος όλων των αντρών. Ίσως επειδή σκανδάλιζε από απόσταση με την τέχνη της  και το τραγούδι  της τους άνδρες, αυτοί απέδιδαν το ερωτικό κάλεσμά της στις επιρροές των δαιμόνων. Μπορεί να είναι αυτός ο μόνος λόγος να την θεωρούν κολασμένη. Οι σκηνές αυτές των κολασμένων ήταν φτιαγμένες στο δυτικό κλίτος των εκκλησιών ώστε να τις βλέπουν οι πιστοί την ώρα που εξέρχονταν από την Εκκλησία. Κι έτσι να παραδειγματίζονται για ότι τους περιμένει εάν αμαρτήσουν. Οι εικόνες αυτές είχαν ένα αποτρεπτικό ρόλο ώστε να μη πέφτουν σε αδικήματα να βλάπτουν τους συνανθρώπους τους δημιουργώντας μικρές και μεγάλες διενέξεις, που πολλές φορές γινόταν ανεξέλεγκτες κατέληγαν σε αυτοδικίες φόνους και σε ξεκλήρισμα ολόκληρων χωριών. Καθ' ότι στα ορεινά χωριά της Κρήτης δεν υπήρχαν δικαστήρια κι για να επιβληθεί η τάξη επέτρεπε να περπατούν αστυνομικοί ή οι στρατιώτες δύο με τρεις ημέρες στα βουνά πράγμα εντελώς αδύνατο. Έτσι τα δικαστήρια που υπήρχαν και οι δικηγόροι και το κτηματολόγιο ήταν για τους πλούσιους και τους ευγενείς στις μεγάλες πόλεις. Οι αγρότες έπρεπε να κρατούν τις λεπτές ισορροπίες βάσει του κώδικα τιμής και τη συμβολή του παπά και της Εκκλησίας. Και την ενεργό δύναμη της εικόνας των τοιχογραφιών που υπήρχαν σχεδόν σε όλες τις εκκλησίες της Κρήτης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΝΙΘΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Υ.Σ Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς την φωτογράφο και μεταφράστρια του άρθρου μου Anne Talman καθώς και τον Διευθυντή και αρχισυντάκτη του περιοδικού Lou Lichtenberg.

ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ

Μέρα με τη μέρα μετράμε νέα ρεκόρ κρουσμάτων κορονοϊού και μερίδιο αυτού του αυξανόμενου αριθμού είναι και τα κρούσματα στα σχολεία, όπου η κυβέρνηση αρνείται να πάρει ουσιαστικά μέτρα, ρίχνοντας για άλλη μια φορά το μπαλάκι στην ατομική ευθύνη. Τα στοιχεία που ανακοινώνονται από τους αρμόδιους φορείς για τη διάδοση του κορονοϊού στα σχολεία είναι αμφισβητήσιμα, εφόσον δεν γίνεται ουσιαστική ιχνηλάτηση.
Τα σχολεία παραμένουν ουσιαστικά αθωράκιστα κι αυτό αναδεικνύεται ακόμα πιο ανάγλυφα τώρα που τα κρούσματα αυξάνονται στην Εκπαίδευση, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να πείσει για το αντίθετο. Τα ίδια ισχυρίζεται άλλωστε και για τους χώρους δουλειάς, ή τα Μέσα Μεταφοράς, που μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης, λόγω της έλλειψης μέτρων ουσιαστικής προστασίας, με ευθύνη της κυβέρνησης και του κράτους.
Ο πλέον χαρακτηριστικός εμπαιγμός είναι ότι ούτε και στις περιοχές που μπαίνουν στο «επίπεδο 4» δεν παίρνεται κάποιο επιπλέον μέτρο στα σχολεία, πέραν της χρήσης μάσκας. Και μπορεί σήμερα να είναι τέσσερις οι περιοχές σε αυτό το επίπεδο, αλλά η εξέλιξη της πανδημίας δείχνει ότι και αυτές θα αυξηθούν.
Αντί λοιπόν να ικανοποιήσει τα αιτήματα γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών για μαζικά τεστ στον μαθητικό πληθυσμό και το εκπαιδευτικό προσωπικό, ειδικά εκεί που διαπιστώνονται κρούσματα, για σχεδιασμένη και ολοκληρωμένη ιχνηλάτηση σε τμήματα και σχολεία, για μέτρα αποσυμφόρησης των αιθουσών και πλήρη υγειονομική στήριξη σε κάθε σχολική μονάδα, η κυβέρνηση παρουσιάζει τη μαγική εικόνα ότι «στο σχολείο δεν κολλάει», αξιοποιώντας στατιστικά στοιχεία μακριά από την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα σχολεία όλων των βαθμίδων, οι οικογένειες και τα παιδιά.
Για παράδειγμα, οικογένειες που ενημερώνονται από το σχολείο ότι ένα τμήμα κλείνει λόγω κρούσματος και δικαιολογημένα ανησυχούν για το μέγεθος της διασποράς, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να περιμένουν στο σπίτι αν θα νοσήσουν και τα δικά τους παιδιά, χωρίς στην πλειοψηφία των περιπτώσεων να τους εξασφαλίζεται άδεια από τη δουλειά.
Αργά ή γρήγορα λοιπόν θα καταφύγουν στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και να πληρώσουν 70 και 80 ευρώ για να ξέρουν αν είναι ασφαλές να έρχονται σε επαφή και να φροντίζουν παππούδες και γιαγιάδες κ.ο.κ. Κι όλα αυτά επειδή τα πρωτόκολλα για τα σχολεία δεν προβλέπουν τη διενέργεια δωρεάν τεστ αν δεν υπάρχουν «έντονα συμπτώματα»!
Με τον τρόπο αυτό αποκρύπτεται και η πραγματική κατάσταση της πανδημίας στο σχολικό πληθυσμό. Αλλωστε, αν τα πράγματα ήταν όπως τα λέει η κυβέρνηση και η διασπορά δεν ήταν ανησυχητική στους χώρους της Εκπαίδευσης, τότε γιατί κάνει υποχρεωτική τη μάσκα και στα διαλείμματα, εκτός από τις ώρες του μαθήματος; Οι αντιφάσεις στη διαχείριση της πανδημίας συνεχίζονται, αποκαλύπτοντας τα αδιέξοδα της πολιτικής που αποθεώνει την ατομική ευθύνη και παίζει κορώνα - γράμματα την υγεία του λαού και της νεολαίας, με λογικές «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο.
Παράλληλα, η ίδια η κατάσταση στα σχολεία, ειδικά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου κάποια τμήματα κλείνουν και εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε καραντίνα, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις που ούτως ή άλλως υπάρχουν για μια ακόμη χρονιά, υπονομεύει ακόμα περισσότερο τη μορφωτική διαδικασία, ξεγυμνώνοντας την υποκρισία της κυβέρνησης, που επιτίθεται στις κινητοποιήσεις των μαθητών. Επιβεβαιώνεται δηλαδή για άλλη μια φορά ότι τα σχολεία κλείνουν εξαιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης και ότι είναι δίκαια τα αιτήματα των μαθητών για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, ότι οι μαθητικοί αγώνες που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι απόλυτα δικαιολογημένοι και χρειάζονται στήριξη από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Τα αιτήματα αυτά, που είναι ρεαλιστικά και αναγκαία, γίνονται ακόμα πιο επιτακτικά, όσο τα κρούσματα αυξάνονται στον γενικό πληθυσμό. Έστω και τώρα, λοιπόν, με ευθύνη της κυβέρνησης, να παρθούν μέτρα για άμεσα και δωρεάν τεστ στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές, ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
Να μειωθούν οι μαθητές στις τάξεις, να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών που βρίσκονται σε καραντίνα, όπως και επιπλέον προσωπικό για τις ανάγκες διαμόρφωσης έκτακτου σχολικού προγράμματος και της τηλεκπαίδευσης. Να μη χρεώνεται καμιά μέρα κανονικής άδειας σε εργαζόμενους γονείς, να μη χαθεί κανένα μεροκάματο. Να στηριχτεί ουσιαστικά, με ευθύνη του κράτους, η υγειονομική φροντίδα στα σχολεία. Πριν είναι αργά.
Όλγα Ψαράκη
πρόεδρος Ένωσης Γονέων Δήμου Κισάμου  

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ


Πολλά συγχαρητήρια στο κ. Τσουρουνάκη για την υπεύθυνη στάση του μιας και απο χθες είχαμε βάλει στο μυαλό μας όλους και όλες. Με το καλό να αναρρώσει το παιδί και έτσι πρέπει να λειτουργούν όλοι όσοι είναι θετικοί. Υπεύθυνα.

Πολλά μπράβο!!

ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΜΟΡΙΑΚΑ ΤΕΣΤ ΣΤΟ ΑΝΝΟΥΣΑΚΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ

 Το Αννουσάκειο Ίδρυμα της Ι. Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου συντονισμένο με όλες τις οδηγίες της Κυβέρνησης και των ειδικών επιστημόνων για την λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας του πληθυσμού στον ιό SARS-CoV-2, (Covid-19), κάλεσε, για τέταρτη φορά την περίοδο αυτή της υγειονομικής κρίσης, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ το οποίο προέβει στην διενέργεια προληπτικών test,  για την μοριακή ανίχνευση του ιού SARS-CoV-2, (Covid-19),  με τη χρήση quantitative Reverse Transcription PCR σε όλους τους εργαζομένους του Ιδρύματος. Τα αποτελέσματα του οποίου ήταν αρνητικά για όλο το προσωπικό. Παράλληλα τεστ μοριακής ανίχνευσης του ιού SARS – CoV - 2, (Covid-19) διενεργηθεί δειγματοληπτικά, για δεύτερη φορά, και στους περιθαλπόμενους του Ανουσάκειου Ιδρύματος, τα αποτελέσματα του οποίου ήταν επίσης αρνητικά. 
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, Πρόεδρος Δ.Σ. του Αννουσάκειου, δήλωσε: «Με υψηλό αίσθημα ευθύνης και συνειδητοποιώντας την κρισιμότητα των νέων συνθηκών ζωής όπως έχουν διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες καλέσαμε, για 4η φορά στο Ίδρυμα, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ για την διενέργεια προληπτικών (μοριακών) τέστ για την ανίχνευση του ιού SARS-CoV-2. Τεστ στα οποία υποβλήθηκαν τόσο το προσωπικό του Ιδρύματος, όσο και οι περιθαλπόμενοι εις αυτό. Τεστ με, δόξα τω Θεώ, αρνητικά αποτελέσματα. Την περίοδο αυτή της υγειονομικής κρίσης τα μέτρα προστασίας και πρόληψης που λαμβάνονται στο Αννουσάκειο είναι τέτοιας και τόσης εμβέλειας και ποιότητας που υψώνουν τοίχος προστασίας, για τους περιθαλπόμενους και το προσωπικό, (περισσότερα από 160 πρόσωπα). Πολλές οι ευχαριστίες μας προς όσους συντελούν και συμβάλλουν προς την κατεύθυνση αυτή. Την 7η ΥΠΕ Κρήτης, τον ΕΟΔΥ, Ιδρύματα και Φορείς που στηρίζουν το έργο του Αννουσάκειου και, ευγενώς, διαθέτουν χορηγίες δια την κάλυψη του υψηλού κόστους του απαραίτητου παραϊατρικού υλικού (αντισηπτικά, ρόμπες, ποδονάρια, σκουφάκια, μάσκες, γάντια, οινόπνευμα, κ.α.). Ιδιαίτερα ευχαριστώ τον ακούραστο Διευθυντή του Ιδρύματος Αιδ. Πρωτ. του Οικουμενικού Θρόνου Αντώνιο Αρετάκη ως και όλο το προσωπικό (Ιατρικό, Νοσηλευτικό, Διοικητικό, Βοηθητικό, κ.α.), που με υψηλό αίσθημα ευθύνης και την περίοδο της υγειονομικής αυτής κρίσης συμβάλλουν, σε απόλυτο βαθμό και με πολλές προσωπικές και οικογενειακές θυσίες, στην διαφύλαξη της υγείας, όχι μόνον της δικής τους, αλλά και των περιθαλπομένων του Ιδρύματος. Εκατό (100) πρόσωπα, τα πλείστα των οποίων ανήκουν σε ευπαθής και ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Για την υπέρβαση της κρίσης αυτής χρειάζεται όλοι μας, ως κοινωνία, και ο καθένας χωριστά, ως πρόσωπο, να συμβάλλουμε έμπρακτα και ουσιαστικά προς την κατεύθυνση αυτή. Η θυσία των συνηθειών της καθημερινότητας μας είναι η μεγαλύτερη απόδειξη της αγάπης μας για τον συνάνθρωπο», κατέληξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος.  

ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ

Τι συμβαίνει άραγε στον Πλάτανο και μαζεύουν υπογραφές; Μάλιστα δεν είναι και λίγες οι αναρτήσεις των κατοίκων της περιοχής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την απρόσμενη όπως λένε αλλαγή ιερέα στο χωριό τους. 
κ.ι

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ ΜΕΡΟΣ 2ο

 Ονόματα επισκόπων απο μια έρευνα της Στέλλας Μαρινάκη το 1981
Αν και η επισκοπή Κισάμου υπάρχει απο το 325 μ.Χ εντούτοις πολλά για τους επισκόπους της δεν υπάρχουν, εκτός απο αυτούς που παραβρέθηκαν στις Οικουμενικές συνόδους του 
343 Εύκισσου,  
691 Θεόπεμπτου, και του 
Λέοντα στην Σύνοδο του 787 στην Νίκαια της Βυθυνίας. Ακολουθεί η Αραβοκρατία που ενώ υπήρχαν επίσκοποι αυτοί δεν έμεναν στην Κρήτη ήταν απλοί τιτουλάριοι και τα ονόματα τους δεν διασώθηκαν. Με την επανίδρυση των Επισκοπών απο τον Νικηφόρο Φωκά ξαναλειτουργεί η επισκοπή αλλά και εδώ δεν υπάρχουν ονόματα επισκόπων ως και το 1205 που καταλαμβάνουν το νησί οι Ενετοί και υπάρχει η αντικατάσταση της Ορθόδοξης εκκλησίας απο την Λατινική. Τα πρώτα χρόνια μάλλον δεν λειτούργησε η επισκοπή Κισάμου ως και το 1364 που σε ένα βιβλίο του Βενετού γερουσιαστή Φλαμήνιου Κορνήλιου αναφέρονται οι ακόλουθοι Λατίνοι Επίσκοποι.
1346 Βαλλέτος
1347 Γουλιέλμος Μαυροκούκης*
1349 Γουλιέλμος Εμεργάβης
1362 Ιωάννης
1366 Νικόλαος Φουσκαρένιος
1367 Αίκαρδος 
1371 Συμεών
1387 Άγγελος Μπαρμπαρίγος
1427 Φραγκίσκος Ούρσος
1470 Εμμανουήλ
1486 Θωμάς Ντεκασίνης
1496 Αντώνιος Σαββίνας
1514 Δομίνικος Ντεαλέπο
1522 Δομίνικος Ζώνος
1544 Μιχαήλ Ζώνος
1545 Αυγουστίνος Τεύκος
1550 Πρόσπερος Πουμπλίκολας 
1510 Γεράσιμος Παλαιοκάπας (ορθόδοξος απο την Κυδωνία)
1588 Ιερώνυμος Ραγανσώνος
*Ο Γουλιέλμος Μαυροκούκης ήταν επίσκοπος Κισάμου το 1346 και αντικαταστήθηκε απο τον Γουλιέλμος Εμεργάβη μιας και στάλθηκε πρεσβευτής το 1349 στην Κωνσταντινούπολη.
Μετά τους Ενετούς έχουμε την Τουρκική τυραννία στο νησί και η επισκοπή έχει μεταφερθεί στην Επισκοπή Κισάμου οι δε Επίσκοποι που διασώθηκαν τα ονόματα τους ήταν:
1655 Φιλόθεος Πηγάς
1711 Γεράσιμος
1716 Γεράσιμος
1731 Παρθένιος
1750 Άνθιμος
1770 Παρθένιος Φαζάκης
1777 Παΐσιος
1779 Σωφρόνιος Κακογιάννης
1796 Ιωσάφ
-        Γεδεών
-        Ιγνάτιος
-        Σεραφείμ
-        Φοινίκιος
-        Ιωαννίκιος
1818 Μελχισεδέκ Δεσποτάκης, τον κρέμασαν το 1821 στην Σπλάνζια και η επισκοπή έμεινε δίχως ποιμενάρχη, και η επισκοπή Κισάμου μετά το 1831- ενώθηκε με την επισκοπή Κυδωνίας- ως το 1862 που ξανάγινε επισκοπή Κισάμου και Σελίνου.
1862 Γεράσιμος Στρατηγάκης
-        Μισαήλ εκ Καλύμνου
1875 Πανάρετος εκ Κωνσταντινουπόλεως
1891 Παρθένιος Μπιτσάκης
1892 Δωρόθεος Κλώναρης
1902 Ανθιμος Λελεδάκης
1935 Χρυσόστομος Αγγελιδάκης
1937 Ευδόκιμος Συγγελάκης
1956 Ειρηναίος Γαλανάκης
1975 Κυριλλος Κυπριωτάκης
1980 Ειρηναίος Γαλανάκης
2005 Αμφιλόχιος Ανδρονικάκης

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μια πολύ όμορφη φωτογραφία που αναρτήθηκε στην σελίδα του χωριού Λουσακιές και φαίνονται κάποιοι αγαπητοί φίλοι και γνωστοί. Διακρίνονται απο αριστερά στην εκδρομή στον Καναβά όπως αναφέρουν. 
Ο αξέχαστος δάσκαλος Κατερινάκης με την κόρη του, η Σούλα Αντωνομανωλάκη, ο Χαρίλαος Μαραγκουδάκης, ο Μανώλης Αντωνομανωλάκης, ο δάσκαλος Βασίλης Κατάκης, η Κατερίνα Κατάκη και ο Πετράκης Θοδωρής.



ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ

Αντιγραμμένο απο την διαύγεια του Δήμου Κισσάμου
-Βρισκόμαστε σε μία περίοδο με ιδιαίτερη σημασία για την Τοπική Αυτοδιοίκηση αφού ολοκληρώνεται το ΕΣΠΑ 2014-2020 και έχει ήδη ξεκινήσει η προετοιμασία για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021 - 2027.
Για να μην χάσουμε την ευκαιρία ανάπτυξης εν όψει και της νέας προγραμματικής περιόδου, ότι έχουμε αντιμετωπίσει σε όλες τις προηγούμενες, θα πρέπει, αυτή τη φορά, να προετοιμαστούμε εγκαίρως.
Το νέο ΕΣΠΑ θα είναι πολύ διαφορετικό στη φιλοσοφία του. Εμπεριέχει πολλές απαιτήσεις και δίνει έμφαση στην προώθηση της καινοτομίας, της επιχειρηματικότητας, της «έξυπνης εξειδίκευσης», της απασχόλησης, σε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα και σε ολοκληρωμένα προγράμματα τοπικής ανάπτυξης.
O Δήμος μας (Κισάμου) πρέπει να «τρέξει», ώστε να αποκτήσει προβάδισμα και να έχει ένα σαφές πλεονέκτημα στη διεκδίκηση των παρεμβάσεων που έχουμε ήδη δρομολογήσει, αλλά και να διεκδικήσουμε πρωταγωνιστικό ρόλο προς όφελος των συμπολιτών μας. 
Αυτά απο την προσπάθεια του δήμου μας για να γίνουμε επί μισθού μέλος στο Διαδημοτικό Δίκτυο Πόλεων για την Ανάπτυξη, το γνωστό Δ.Ε.Π.ΑΝ το οποίο είναι  με την υποχρεωτική ετήσια εισφορά 4.000,00 Ευρώ, συν ένα ποσοστό απο τις μελέτες που θα μας προετοιμάσει.

Αυτά κι άλλα πολλά συμβαίνουν στην γειτονιά μας και τα βρίσκουμε στην διαύγεια ή άμα πάμε σε ένα δημοτικό συμβούλιο. Μετά βέβαια έχουμε τις γνωστές  απορίες... Είμαστε νέος δήμος και δεν προβλέψαμε τεχνική υπηρεσία; Τι δεν κάναμε καλά τα προηγούμενα χρόνια και την πληρώνουμε σήμερα; Τι μας λείπει και γιατί δεν το κάνουμε σήμερα; 
Μάλιστα αυτό που αναφέρετε και απο τους ίδιους τους αρχοντες, παλαιούς και τωρινούς, το ότι θα πρέπει, αυτή τη φορά, να προετοιμαστούμε εγκαίρως, πρέπει να μας βάλει σε υποψίες...  
Χαιρετίζω όπως κάνουν και άλλοι αλλά ντρέπονται να το πουν ακόμα και άτομα του Δ.Σ του Δήμου μας την ξεκάθαρη άρνηση του Γιώργου Φραγκιουδάκη δημοτικού συμβούλου της ελάσσονος αντιπολίτευσης που αν και πρώτη φορά την Κισαμο στα κοινά.... αντιστέκεται...
- Δεν συμφωνώ και δεν το ψηφίζω όχι για το ποσό αλλά επειδή το πρόγραμμα αυτό δεν θα λύσει το πρόβλημα υποστήριξης του Δήμου το οποίο λύνεται μόνο με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. 

Καταντήσαμε επαίτες των άλλων δήμων ή του ΟΑΚ για να κάνουμε μια μελέτη...και σήμερα πάμε να γίνουμε μέλος στην Δ.Ε.Π.ΑΝ...μόνο και μόνο για να μην χάσουμε το Open Mall. 

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020

ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΗΣΗ ΣΤΟ ΗΡΩΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Επιμνημόσυνη δέηση απο τον Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου κ.κ Αμφιλόχιο και κατάθεση στεφάνων από αντιπροσωπείες της πόλης της Κισάμου πραγματοποιήθηκε ανήμερα της εορτής της Εθνικής Επετείου της 28η Οκτωβρίου, παρουσία του δημάρχου Κισάμου, κ. Μυλωνάκη Γιώργου στο Ηρώο της πλατείας Τζανακάκη. Στην τελετή παρέστησαν επίσης οι αρχές της πόλης, μέλη του Δ.Σ του δήμου Κισάμου και της αντιπολίτευσης.

Ελάχιστη παρουσία κόσμου λόγω των μέτρων της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση.

ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ

Οκτώβριος 1948 χωρίς λούσα, χωρίς προσκλήσεις, ξυπόλητοι με μπαλωμένα ρούχα, με πολύ συναίσθημα και ευθύνη όπως αρμόζει γι' αυτή η μέρα, που εμείς πάμε να την καταργήσουμε!! Καστέλι Κισάμου 

Μια παλιά ανάρτηση

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020

ΜΗΝΥΜΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ κ. ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

 Συνδημότισσες και συνδημότες. Νέοι και νέες της πατρίδας μας.
Πέρασαν 80 χρόνια από την  ημέρα που η Ιστορία κάλεσε την πατρίδα μας να πει το εύκολο ΝΑΙ ή το δύσκολο ΟΧΙ και διάλεξε το δεύτερο, δείχνοντας στους λαούς της οικουμένης τον δρόμο του χρέους και της ευθύνης, αναδεικνύοντας το μεγαλείο του λαού της.
Τέτοιες επετειακές μέρες σαν την σημερινή, καλούμαστε και ιδιαίτερα η νεολαία, να επιβεβαιώσουμε όπως παλιά, ότι είμαστε από καλή γενιά. Γενιά, που όταν η πατρίδα κινδυνεύει ξέρει να αφήνει κατά μέρος τις γκρίνιες της ειρήνης και να στρατεύεται με ενότητα, ομοψυχία και πάθος ενάντια στον όποιο εχθρό επιβουλεύεται την εθνική ακεραιότητα και την ανεξαρτησία της. 
Και σήμερα που κρυφοί και φανεροί εχθροί επιβουλεύονται το έθνος των Ελλήνων, οι νεκροί και οι ήρωες του 1940 μας παραγγέλλουν να παραμερίσουμε κάθε διχόνοια και με ενότητα και πατριωτική ομόνοια να τους μιμηθούμε. 
Τιμή και δόξα στους ήρωες που η Ιστορία τους έταξε να μας οδηγούν. Ας μη τους απογοητεύσουμε. 

ΣΤΟ ΗΡΩΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Μια προεργασία και μερικές σημαίες για τους Ήρωες μας... 28η Οκτώβρη ημέρα μνήμης και τιμής, μια Εθνική γιορτή που αν συνεχιστεί η πανδημία θα ξεχαστεί σύντομα... για παρελάσεις δεν το κουβεντιάζω αφορμή ψάχναμε και την βρήκαμε. 
Τουλάχιστον να κρατήσουμε τα τυπικά.

ΜΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΝ ΘΕΛΟΥΝ

Παιδικές χαρές Γηπέδου ή αλλιώς Χαρίλαου Λυγιδάκη, τα παράπονα των μαμάδων πολλά και δικαιολογημένα, μιας και έχουν αρχίσει να γίνονται επικίνδυνες για τα παιδιά τους. Σπασμένα κάγκελα, παιχνίδια στον αέρα και φυσικά κάποια σπασμένη σωλήνα δημιουργεί λιμνούλα.
Μια επιτήρηση του χώρου κάθε τόσο δεν βλάπτει ειδικά όταν ο χώρος αυτός είναι για παιδιά που το κάθε πράγμα γερό η σπασμένο το θεωρούν παιχνίδι.
Τ.Ε

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

 Πολυρρήνια 1976 φωτογραφία της αρχαιολογικής σχολής του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης κατά την επίσκεψη τους στην Κρήτη.  Από την συλλογή της  Helene Semanderes.


ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΑΠΛΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΚΟΥΡΕΛΟΥΔΕΣ

Ο Μάνος κάθε μέρα στρώνει τις κουρελούδες στον δρόμο... θα μπορούσε να ήταν η λεζάντα... αλλά η αλήθεια είναι οτι δεν μπορεί να σταθεί κανείς απο την δυσοσμία των αγωγών ομβρίων που τους έχουμε κάνει βόθρους. Άλυτο το θέμα εδώ και 10 χρόνια και παρά τις υποσχέσεις η μισή αγορά του Καστελλιού μυρίζει βοθρίλα...


 

ΤΑ ΛΟΥΣΑ ΜΑΣ ΦΑΓΑΝΕ....

Κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες στο διαδίκτυο η φώτο για το πως σκέφτεται η δημοτική αρχή να κάνει το νέο χώρο σταθμευσης, μετά απο απαίτηση όπως διέρρευσε ενός συμβούλου που ενεργούσε για τον Δήμο Κισάμου. Η αλήθεια είναι οτι η πόλη χρειάζεται πολλούς τέτοιους χώρους αν θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημα μας, αλλά θέλει και μια γερή αστυνόμευση μετά που θα παραδοθούν οι 3 αυτοί νέοι χώροι στάθμευσης ώστε να ξέρουν που και γιατί πρέπει να παρκάρουν εκεί. 
Η ηλεκτρονική απεικόνιση έγινε από τον μετρ του είδους για την περιοχή μας τον Βερυκάκη Νίκο και είναι οτι το καλύτερο. Βέβαια με ένα τόσο ωραίο χώρο στάθμευση, αλλά με τους γύρω δρόμους σε πλήρη αποσύνθεση είναι κάτι το παράλογο, αλλά έτσι είμαστε εμείς... 
Δεν ξέρω που θα βρει τόσα χρήματα ο δήμος για να τον φτιάξει όπως φαίνεται, αλλά καλύτερα προ το παρόν είναι να στρώσει με άσφαλτο κάμποσους δρόμους στην πόλη που είτε είναι χωμάτινοι, είτε βρίσκονται σε κακά χάλια, να σκεφτεί κάποτε και τα πεζοδρόμια...μιας  δεν είναι κατάσταση αυτή όσο κι αν κάνει τα στραβά μάτια. 
Τα λούσα όταν θα έχουμε αποκτήσει τα αναγκαία.... τα αυτοκίνητα μπορούν να παρκάρουν όπως είναι και τώρα....μια είσοδο έξοδο χρειάζεται μόνο. Εξάλλου δεν είναι μόνιμες οι θέσεις, ούτε τις νοικιάζουν... και το έδαφος χρειάζεται χρόνο για να γίνει σταθερό! 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ

και μαρτυρίες για την μεταστέγαση της στο χωριό Επισκοπή Κισάμου.
Γράφει η Στέλλα Μαρινάκη
Η επισκοπή Δυτικής Κρήτης χρονολογείται απο τα πρώτα χρόνια της παλαιοχριστιανικής εποχής., όπως αποδεικνύεται και απο τα πρακτικά της Α' Οικουμενικής Συνόδου που έγινε στην Νίκαια το 325 μ.Χ (προέδρευσε ο Μέγας Κωνσταντίνος, παραβρέθηκε η μητέρα του Αγία Ελένη και ο πάπας της Ρώμης Σιλβέστρος) τα οποία πρακτικά υπογράφει και ο Επίσκοπος Κισάμου και Κανδάνου.
Έδρα της Επισκοπής ήταν η αρχαία Κίσαμος πολύ πριν η Κρήτη αποτελέσει τμήμα του ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους. Έμεινε εκεί, μέχρι την μεταφορά της στο χωριό Επισκοπή όταν η Κίσαμος καταστράφηκε, *πιθανών απο επεμβάσεις Ελλαδικών δυνάμεων στο νησί.
Για το γεγονός αυτό έχουν διασωθεί πέντε σημαντικές μαρτυρίες.
Α)  Ένα ενετικό χειρόγραφο του 1637 που αναφέρει πως το όνομα του χωριού Επισκοπή δόθηκε πολύ πριν απο το 7ο αιώνα. 
Β) Ένα δημοσίευμα του Στέφανου Ξανθουδίδη στο περιοδικό "Χριστιανική Κρήτη" που αναφέρει μεταξύ άλλων.."και αι άλλες πόλεις της Κρήτης χρηματίσασαι κατά καιρούς, ήτοι τους πρώτους αιώνας του Χριστιανισμού, έδραι Επισκόπων, μεταξύ των οποίων και η Κίσαμος, εΊχον αφανιστεί προ της Αραβικής κατακτήσεως, δηλαδή του 825μ.Χ και κατά μακρόν οι έδραι των Επισκοπών μετακομίσθησαν εις άλλα χωρία, μάλλον πρόσφορα δια την νέαν των πραγμάτων κατάστασιν. Τα χωριά ταύτα ελάμβανον το όνομα Επισκοπή, μολονότι ο Επίσκοπος και η επισκοπή διατηρούσαν το κατά παραδοσιν αρχαίον όνομα της εκλειπούσης πόλεως".
Γ) Μια μαρτυρία του Gerola που γράφει στο βιβλίο του.. " Και η επισκοπή Κισάμου διατήρησε μεν το όνομα αλλά μετακομίσθη εις εν γειτονικόν χωρίον το κληθέν Επισκοπή.."
Δ) Η ύπαρξη στο χωριό Επισκοπή, ενός ναού προιουστινάνιου Ναού Rotoda που σπανίζει στην ορθοδοξία και είναι ο μοναδικός στην Κρήτη (ίδιου ρυθμού ο Άγιος Γεώργιος στην Θεσσαλονίκη) και κατά μαρτυρίες αρχαιολόγων τοποθετείτε το κτίσιμο του κατά τον 3ο ή 4ο αιώνα μ.Χ.
Ε) Σημαντική μαρτυρία είναι και αυτή του Άγγλου περιηγητή Pococke που αναφέρει στο βιβλίο του το 1745, όταν επισκέφτηκε την Κίσαμο, οτι ο τότε Επίσκοπος Κισάμου Άνθιμος του ανέφερε οτι ο ναός του Μιχαήλ Αρχαγγέλου στην Επισκοπή, είναι ο καθεδρικός ναός της επισκοπής του.

Το άρθρο συνεχίζεται με την έρευνα της κα Στέλλας Μαρινάκης με τα ονόματα των επισκόπων Κισάμου και Σελίνου που έχουν διασωθεί ανά τους αιώνες, και θα την αναρτήσω τις επόμενες μέρες..  

*Να κάνω μια παρέμβαση μιας και το άρθρο αυτό γράφτηκε το 1981 οτι η αρχαιολογική σκαπάνη έχει κάνει κάποια μικρά βήματα στην πόλη της Κισάμου σχετικά με την Βασιλική της, και βρήκε ένα τρίκλητο ναό μέσα στην πόλη (κρίμα που δεν υπάρχει συνέχιση της ανασκαφής) και πιθανολογείται απο τα ευρήματα οτι είναι η πρώτη Βασιλική της επισκοπής Κισάμου άρα ενδεχομένως με τον σεισμό του 365 μ.Χ που καταστράφηκε η πόλη να εγκαταλείφθηκε (είναι η πρώτη περίπτωση εγκατάλειψη της πόλης) και να έγινε η μεταστέγαση της Επισκοπή κάπου αλλού, αφού όπως φαίνεται στην Κίσαμο δεν υπάρχει συνέχεια της κατοίκησης για πολλά χρόνια. Ακολούθησε φυσικά και η άλλη μεταστέγαση της επισκοπής λόγω των επιδρομών στις παράλιες πόλεις.

ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΛΑΘΥΡΟΥ

 Ο Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Μαλαθύρου Κισάμου θα πανηγυρίσει την εορτή της ανακομιδής των Ιερών λειψάνων του Αγίου, την:
ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ.
Πρόγραμμα Εορτής
Σάββατο 31-10-2020
4:30 μ.μ. Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός
Κυριακή 1-10-2020
7:30 π.μ. Όρθρος και Θεία Λειτουργία
Εκ της Ενορίας

ΥΠΟΓΕΙΟΙ ΚΑΔΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

 Υπόγειοι κάδοι ... μια σκέψη που υπάρχει στην Δημοτική αρχή και ενδεχομένως να ήταν λύση στην πόλη εφόσον βέβαια την πάρουν σοβαρά και οι πολίτες. Φυσικά μια αρχή μπορεί να γίνει εκεί που υπάρχει πρόβλημα, και δεν είναι άλλο απο τα μεγάλα s/m που έχουν πολλούς και ανεξέλεγκτους κάδους έξω απο τις επιχειρήσεις τους, είναι κοντά σε χώρους δημοτικούς σε σχολεία και σε παιδικές χαρές, και δυστυχώς σήμερα είναι μια εστία μόλυνσης. 

Στην παλιά πόλη που είναι σίγουρα κάτι αναγκαίο μιας και δεν υπάρχει χώρος για αυτούς, με την στενότητα αλλά τα τόσα αυτοκίνητα παρκαρισμένα, το πρόβλημα θα μείνει μάλλον άλυτο μιας και στο συγκεκριμένο βάθος που χρειάζονται σκοντάφτουν στην αρχαία Κίσαμο. Φυσικά δοκιμή μπορεί να γίνει παντού.


ΑΠΟΘΑΙΝΟΥΜΕ ΜΠΡΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΙ ΕΤΟΥΤΟΙΝΙΕ ΟΙ ΑΘΡΩΠΟΙ;

Θα λέγαμε στοχαστικότερα για την ανθρώπινη πορεία, τι γίνεται σήμερα στον κόσμο;
- Ρε που πάμε; η γνωστή κινηματογραφική ατάκα του Βασίλη Αυλωνίτη. 
Πανάρχαιο αναπάντητο και το αρχικό  φιλοσοφικό ερώτημα «τις η αρχή και η αιτία των όντων». Από που ερχόμαστε; γιατί είμαστε
Ο σοφός των παιδαγωγικών μας πραγμάτων Ε. Παπανούτσος μια γενιά πριν, είχε πει: 
«Προοδέψαμε πολύ σε τούτον τον αιώνα αλλά δεν ευτυχήσαμε».
Δεν ξέρω αλλά εκείνοι οι παλιοί που έζησαν πριν και μετά τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο, οι άνθρωποι της υπαίθρου είχαν μια άλλη αίσθηση του κόσμου, πριν έλθει ο φανταχτερός ψευδεπίγραφος αγχώδης ακόρεστος καταναλωτισμός.
 Πριν είκοσι περίπου χρόνια παίρνω τον πατέρα μου -στα 85 του χρόνια- για μια βόλτα κοντινή στο χωριό μας, όπου ένα καινούργιο, μεγάλο πεντάστερο ξενοδοχείο – Από εκείνα που περικλείουν και ιδιωτικοποιούν τις παραλίες αλλά δεν απαγορεύουν την πρόσβαση –ως πελάτες- και στους ιθαγενείς. 
Αίφνης ο πατέρας μου1 βρέθηκε σ’ένα πρωτόγνωρο φαντασμαγορικού πλούτου περιβάλλον. Εκεί που πριν κάμποσα χρόνια στη «σωπάτα» οι φτωχοί όργωναν τα χωράφια για λίγο στάρι ή κριθάρι κι αν είχαν σύμμαχο τον καιρό- και στο γραφικό κολπίσκο κάποιοι κακομαγατζέδες2, όπου κάποιοι έμποροι αγόραζαν τα χαρούπια για να τα φορτώσουν στα καΐκια, τώρα ένας επίγειος παράδεισος. Τα υπερπολυτελή δωμάτια, τα ανακτορικά σαλόνια, οι μεγάλες βεράντες, το απέραντο πράσινο μ’ εκείνα τα σιντριβάνια και οι καταρράκτες- που βρέθηκαν τόσα νερά! Απορεί και θαυμάζει, ο γέρος πατέρας και ως ευρισκόμενος εν παραδείσω, βλέποντας εκείνους του άλλους τους προνομιούχους «κατοίκους»- τους υπερβορείους τουρίστες- τόσο άνετα, αεράτα να κυκλοφορούν, γυρίζει και με ρωτά "Αποθαίνουνε, μπρε παιδί μου κι ετουτοινιέ οι αθρώποι;"
Μερικά χρόνια τώρα μακάριος, ο πατέρας, «στα επέκεινα», σίγουρα ως ο Μένιππος3 θα διασκεδάζει για την ματαιότητα των γήινων θησαυρών και το πρόωρον λόγω κορωνοϊού ταξίδι πολλών μη εξαιρετέων και των πλουσίων. Εμείς δε απροσδόκητα διαπιστώνομε, πόσο μια αόρατη ασθένεια περιφρονεί την ανθρώπινη ματαιοδοξία και ενσπείρει τον φόβο, όπου περισσότεροι, αδιάκριτα και στα πολυόροφα πολυτελή ως ανάκτορα, οπωσδήποτε στα ταξίδια  με κρουαζιερόπλοια ή αεροπλάνα και όχι τόσο όπου φτωχότεροι σε καλύβα ή βάρκα.
Υπάρχουν ακόμη με λιγότερο κίνδυνο μικρά καταφύγια τα χωριά μας.
Ένας Άγγλος ιστορικός  διετύπωσε πριν δυο αιώνες, δεν ξέρω με ποια αφορμή, το ερώτημα «Μήπως ο πολιτισμός του ανθρώπου είναι μόνο ένα περίβλημα, που από μέσα μπορεί να ξεσπάσει η άγρια φύση του, αναλλοίωτη όσο ποτέ». Επαληθεύτηκε αρκετά με τους παγκόσμιους και όχι μόνο πολέμους, αλλά  και τούτο το νέο κακό, από πού και πόσο προέρχεται από την άγρια φύση, εκδίκηση στη μεταλλαγμένη κοινωνία μας;. 
Δεν μας έφταναν τα άλλα προστέθηκαν οι ΑΟΖ και τα πετρέλαια, σίγουρα  αμφίβολης αξίας μετά 20-  30 χρόνια και οι πανάκριβοι εξοπλισμοί στη προαιώνια συμφορά νάχεις γείτονα τον τούρκο!. 
Στην Ευρώπη- στον κόσμο- αλλά και στη χώρα μας γενικότερα- ο 21ος αιώνας μας οδηγεί πλέον σε γενικευμένη ανασφάλεια. Αν οι πόλεμοι, η ανεργία, ο φόβος δυσίατων ασθενειών και  η γενικευμένη μετανάστευση θα συνεχίζονται, δεν είναι δύσκολη κάθε δυσοίωνη πρόβλεψη .. Και όχι μόνο στην οικονομία … στο ότι μας ήλθαν φέτος πολύ λιγότεροι από άλλοτε  τουρίστες……
Πευκιανάκης Γιώργος
  
1. Υπάλληλος στα νιάτα του στο Ηράκλειο. Πολεμιστής και ανάπηρος του 1940, έζησε και στην Αθήνα και όλη τη ζωή του γεωργός.
 2. Φτωχικές αποθήκες
 3.Κυνικός φιλόσοφος έχοντας επίγνωση του πρόσκαιρου της ζωής και της ευτυχίας, στον άλλο κόσμο χλευάζει, όσους στενάζουν για την απώλεια του πλούτου τους .

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2020

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Α.   Από την 8η  πρωινή ώρα της 26ης Οκτωβρίου μέχρι και τη δύση του ηλίου της 28ης Οκτωβρίου 2020 ορίζεται γενικός σημαιοστολισμός των Δημοσίων
Β. Φωταγώγηση όλων των Δημοσίων και Δημοτικών καταστημάτων, των καταστημάτων και των Τραπεζών τις βραδινές ώρες της 27ης έως και της 28ης Οκτωβρίου 2020.
Γ. ΤΡΙΤΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020
1. Εορταστικές εκδηλώσεις και ομιλίες θα πραγματοποιηθούν εντός του κάθε τμήματος των  εκπαιδευτηρίων του Δήμου μας ,με ευθύνη των Δ/ντων και των Προϊσταμένων των σχολείων. 
2. Κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο της πόλης, τηρώντας όλα τα μέτρα όπως ορίζει η ισχύουσα  νομοθεσία.
Δ. ΤΡΙΤΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020
17:00  Εσπερινός  στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
Ε. ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020
    1. Ώρα 07:00 π.μ. θα σημάνουν χαρμόσυνα οι καμπάνες των εκκλησιών.
    2. Ώρα 07:00-10:00π.μ Όρθρος, Θεία Λειτουργία στο Μητροπολιτικό   Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
     3. Ώρα 10:15 π.μ. επίσημη δοξολογία στο Μητροπολιτικό Ναό, θα ακολουθήσει επιμνημόσυνη δέηση και ομιλία για τη σημασία της επετείου από την κ. Κωνστανταράκη Χρυσούλα,  εκπαιδευτικό του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κισάμου.
     4. Ώρα 10:30 π.μ. επιμνημόσυνη δέηση στο Ηρώο της πόλης στην Πλατεία Τζανακάκη, κατάθεση στεφάνων, τήρηση ενός λεπτού σιγής, ανάκρουση Εθνικού Ύμνου .  
ΤΕΛΕΤΑΡΧΗΣ: Ορίζεται, ο κ. Μπατουδάκης Μιχάλης,  Δ/ντης 2ου Δημοτικού Σχολείου Κισσάμου.
 *Λόγω των εκτάκτων μέτρων της πανδημίας Covid-19 και προς αποφυγήν συνωστισμού δεν θα πραγματοποιηθούν παρελάσεις, παρακαλούμε τις σχολικές μονάδες με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων για την δοξολογία στον Ιερό Ναό  Ευαγγελίστριας και στην επιμνημόσυνη δέηση στην πλατεία Τζανακάκη να παραστεί μόνο ο σημαιοφόρος με ένα συνοδό.
Ο εορτασμός της εθνικής επετείου θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις και με περιορισμένο αριθμό ατόμων.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ  
ΣΕΙΡΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΤΕΦΑΝΩΝ
1. Δήμαρχος Κισάμου
2. Για την Εθνική Αντίσταση η Πρόεδρος Δ.Σ 
3. Διοικητής 5ης ΜΣΕΠ
4. Αστυνομικού Τμήματος Κισσάμου
5. Διοικητής Λιμενικού Σταθμού Κισσάμου
6. Διοικητής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κισάμου