Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Ξεκινάνε τα παγκρήτια πρωταθλήματα μπάσκετ στις κατηγορίες παγκορασίδων και παμπαίδων.
Το Σάββατο 15:00 τα κορίτσια Αθλητικού ομίλου Κισάμου αντιμετωπίζουν το Ατσιπόπουλο Ρεθύμνου στο κλειστό του Ταυρωνίτη και την Κυριακή τα αγόρια 11:00 τον Κύδων 1 Χανίων.
Καλή επιτυχία στα τμήματα υποδομών του Α.Ο Κισάμου. Καλή επιτυχία και στους προπονητές αλλά και στην διοίκηση στο δύσκολο έργο τους.
Το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΠΚ-ΜΦΙΚ), η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου, ο Σύλλογος Προβολής Κισάμου «Η Γραμβούσα» και η Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου, συνδιοργανώσαν την εσπερίδα με θέμα: «Δικαίωμα και Ευθύνη για το Περιβάλλον» σήμερα το βράδυ στο Φαλδάμειο Ίδρυμα.
Η ευθύνη μας δυστυχώς μικρή και μόνο να φωνάζουμε είμαστε ...απο την Δημοτική αρχή 3 εκπρόσωποι κ. Χαχλάκης, κ. Σταθάκης, κ. Φραγκιουδάκης... έπρεπε να ήταν σύσσωμο το Δ.Σ. όταν έχουμε σχεδόν το 1/3 του Δήμου μας Νατούρα και σχεδόν όλη την θάλασσα με την νέα πρόταση. Κρίμα θα περίμενα να ήταν τουλάχιστον οι άνθρωποι που ασχολούνται με Ελαφονήσι και Μπάλο..δυστυχώς άλλη μια αδιαφορία μας σε ένα θέμα που δεν πρέπει να το προσπεράσουμε.
Αν ήταν να μοιράσουμε τα κέρδη απο το τρύγισμα θα ήμασταν σίγουρα πολύ περισσότεροι.
Τα υπόλοιπα αύριο.....
Χρήματα υπάρχουν, μελέτες υπάρχουν, δυστυχώς δεν υπάρχει ευελιξία καθώς διαδικασίες που αφορούν σε θέματα πολιτικής προστασίας και αποκατάστασης των καταστροφών που υπέστη η περιφερειακή ενότητα Χανίων από τη θεομηνία του Φεβρουαρίου, σκοντάφτουν σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και δυσκίνητες υπηρεσίες.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην αντιπεριφέρεια Χανίων, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, Νίκου Χαρδαλιά και με τη συμμετοχή αυτοδιοικητικών και εμπλεκόμενων φορέων, έγινε σαφές ότι υπάρχουν υπηρεσίες που αντί να διευκολύνουν επείγουσες διαδικασίες έργων που αφορούν σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, τις παρεμποδίζουν.
Συγκεκριμένα, μετά τη θεομηνία του Φεβρουαρίου, έχουν αντιμετωπιστεί προσωρινά τα προβλήματα και οι ζημιές που είχαν προκληθεί, δεν έχουν όμως αποκατασταθεί οριστικά και με ασφάλεια οι κατεστραμμένες υποδομές, παρά τις έκτακτες διαδικασίες που είχαν κινηθεί και τα χρήματα που είχαν δοθεί......
Παρόν στην σύσκεψη και ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Μυλωνάκης με τον κ. Μαυροδημητράκη.
ΠΗΓΗ
Αναμονή ως την Τετάρτη για τους 12 εργαζόμενους του Δήμου που είχαν προσφύγει στα δικαστήρια για παράταση της εργασίας τους.. όπως μαθεύτηκε πριν λίγο η δικαστικός δεν έβγαλε απόφαση για να παραμείνουν στις θέσεις τους ή όχι...
Στον Δήμο υπάρχει προβληματισμός με την εξέλιξη αυτή που δεν την θεωρούν θετική. Να θυμίσω ότι τον Δεκέμβρη παίρνουν σειρά οι επόμενοι συμβασιούχοι που έχουν ζητήσει παράταση και αν η απόφαση της Τετάρτης δεν είναι θετική τα πράγματα θα δυσκολέψουν πολύ και γι αυτούς.
Για να δούμε πως θα τα καταφέρει ο Δήμος και αν θα προσπαθήσει να προσλάβει που δεν μπορεί τώρα ή θα αναθέσει την καθαριότητα σε ιδιώτη;
Βλέπω τους μόνιμους σε διπλές και τριπλές βάρδιες.
Τρεις απελευθερώσεις όρνεων είχαμε σήμερα στα βουνά της Ασή Γωνιάς. Ήταν πουλιά που είτε λόγω του νεαρού της ηλικίας αποπροσανατολίστηκαν και κατέβηκαν σε κατοικημένες περιοχές, είτε δηλητηριάστηκαν όπως συνέβει με τα δυο που ήρθαν στην Κίσαμο το καλοκαίρι δηλητηριασμένα.
Γράφει ο Κώστας Μουντάκης
Ένα από τα περισσότερο συζητημένα θέματα τα τελευταία είκοσι χρόνια που αφορούν στην Κρήτη είναι και η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα. Αυτός ο Άξονας όχι μόνο θα συντομεύσει τη μετάβαση από το ένα μέρος τους νησιού στο άλλο αλλά θα βοηθήσει και στην αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων, στην ανάπτυξη του τουρισμού, στη διακίνηση των προϊόντων, κ.ά. Ο άξονας όμως φαίνεται ότι ακολουθεί την τύχη του γεφυριού της Άρτας που «ολημερίς το χτίζανε το βράδυ εγκρεμιζόταν». Μόνο που εδώ δεν είναι το πρόβλημα του πρωτομάστορα η όμορφη γυναίκα αλλά τα διόδια. Ενώ λοιπόν όλοι συμφωνούν στην ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομου δε φαίνεται να συμφωνούν στο αν θα πρέπει να γίνει από τις κρατικές επενδύσεις και με δωρεάν διέλευση των οχημάτων ή εάν θα πρέπει να γίνει με σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα και πληρωμή διοδίων.
Όλοι βέβαια θα προτιμούσαμε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο χωρίς διόδια. Κανείς δε θέλει να πληρώνει κάτι όταν μπορεί να το έχει δωρεάν ειδικά αν είναι καλής ποιότητας. Το ερώτημα είναι εάν μπορεί σήμερα να κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος χωρίς διόδια στη χώρα μας.
Αν ερευνήσουμε το τι συμβαίνει στην Ευρώπη θα διαπιστώσουμε ότι τα περισσότερα κράτη έχουν κάποιο είδος διοδίων στις μεγάλες εθνικές οδούς για την πληρωμή της κατασκευής και της συντήρησής τους. Βασικά η πολιτική απόφαση της κατασκευής ενός δρόμου με ιδιωτικά κεφάλαια και στη συνέχεια πληρωμής διοδίων από τα οχήματα που τον διασχίζουν στηρίζεται σε δύο συνθήκες: πρώτον στην αναγκαιότητα και αμεσότητα εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου και δεύτερον στην έλλειψη οικονομικής δυνατότητας του κράτους να το εκτελέσει άμεσα. Στην περίπτωση μας δηλαδή στο κατά πόσο το ελληνικό κράτος θεωρεί τον Βόρειο Οδικό Άξονα αναγκαίο και άμεσα υλοποιήσιμο και κατά πόσο διαθέτει τα κεφάλαια για την εκτέλεση του από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η συνθήκη της ταχύτητας κατασκευής είναι ουσιώδης διότι αν θεωρήσουμε αναγκαίο αλλά όχι άμεσα υλοποιήσιμο το Βόρειο Οδικό Άξονα, τότε η ελληνική πολιτεία πιθανόν να μπορέσει να τον κατασκευάσει με χρήματα από τον ελληνικό προϋπολογισμό τα επόμενα 50 χρόνια. Δε νομίζω όμως ότι θα θέλαμε μια τόσο μεγάλη χρονική καθυστέρηση.
Άρα αφού δεν θέλουμε, τη μετάθεση κατασκευής του στο απώτερο μέλλον και δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να κατασκευαστούν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας, θα πρέπει η πολιτεία να στραφεί προς άλλους τρόπους χρηματοδότησης που θα κάνουν την κατασκευή τους χρονικά περισσότερο σύντομη. Άλλωστε ακόμα και αύριο να αρχίσει η κατασκευή του Βόρειου Άξονα θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε με δέκα χρόνια για την αποπεράτωσή του. Η κατασκευή του παλαιού διήρκεσε πάνω από 20 χρόνια.
Στην Ελλάδα έχει γίνει η πολιτική επιλογή ήδη από τη δεκαετία του 1980 η χώρα μας να αποκτήσει άμεσα αυτοκινητόδρομους υψηλής ποιότητας όπως και τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη με αυτοχρηματοδότηση και πληρωμή διοδίων. Αυτή η επιλογή εκ των υστέρων μπορεί να θεωρηθεί πολύ επιτυχής, διότι κατασκευάστηκαν αυτοκινητόδρομοι σε μια εικοσαετία και συνεχίζουν να κατασκευάζονται που το ελληνικό κράτος με δικά του χρήματα δε θα μπορούσε να τους κατασκευάσει ούτε στα επόμενα 50 χρόνια. Περισσότερο κερδισμένες ήταν οι περιοχές εκείνες των οποίων οι δρόμοι εντάχτηκαν πολύ ενωρίς σε αυτή τη διαδικασία κατασκευής. Η Κρήτη δυστυχώς δεν ανήκει σε αυτές. Έτσι βλέπομε π.χ. στην Πελοπόννησο στα τελευταία 10 χρόνια να έχουν ολοκληρωθεί πολύ σημαντικοί αυτοκινητόδρομοι όπως αυτός της Κορίνθου – Καλαμάτας με παράκαμψη και για Σπάρτη και αυτός της Κορίνθου – Πατρών με άμεση συνέχιση του δρόμου για Πύργο και Αρχαία Ολυμπία. Καθένας από αυτούς είναι μακρύτερος από το συνολικό Βόρειο Οδικό μας Άξονα. Δεν αναφέρομαι και στους άλλους δρόμους προς Ιωάννινα προς Θεσσαλονίκη κλπ.
Ακόμα και στην Εγνατία Οδό που είχε κατασκευαστεί από χρήματα του Ελληνικού κράτους παλαιότερα για εθνικούς λόγους, εκ των υστέρων επιβλήθηκαν διόδια. Βλέπουμε δηλαδή ότι σήμερα στην Ελλάδα δεν φτιάχνονται αυτοκινητόδρομοι υψηλής ποιότητας με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Όποιος θέλει ο Βόρειος Οδικός Άξονας να γίνει αποκλειστικά με κρατικές δαπάνες πρέπει να περιμένει άγνωστο μέχρι πότε.
Δεν πρέπει επίσης να παραβλέπουμε και την οικονομία που θα προέλθει από τη χρήση λιγότερων καυσίμων και φθορών των οχημάτων στο νέο αυτοκινητόδρομο. Ο χρόνος π.χ. που θα θέλει ένα όχημα να πάει από τα Χανιά στο Ηράκλειο θα είναι περίπου ο μισός από ό,τι είναι σήμερα και αυτό θα αντισταθμίσει μερικώς το κόστος των διοδίων. Να μην μας διαφεύγει επίσης και η μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Για τους παραπάνω λόγους πολλοί είχαν διατυπώσει τη γνώμη, από τότε που τέθηκε το θέμα νέου σύγχρονου Βόρειου Οδικού Άξονα ότι χωρίς διόδια δεν πρόκειται τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα να κατασκευαστεί. Διότι ούτε χρήματα υπάρχουν, ειδικά αυτά τα χρόνια που είμαστε στα μνημόνια αλλά δεν θα ήταν και ηθικό έναντι των άλλων περιοχών τη Ελλάδος να γίνει αυτή η εξαίρεση. Και εκ των υστέρων απεδείχθη ότι είχαν δίκιο.
Δυστυχώς η αναποφασιστικότητα των κομμάτων τα τελευταία 15 χρόνια αλλά και η άρνηση των φορέων της Κρήτης οι οποίοι υπέκυπταν στη λαϊκίστικη απαίτηση αυτοκινητόδρομου χωρίς διόδια καθυστέρησαν το δρόμο με όλες τις αρνητικές συνέπειες. Αυτή η τακτική μπορεί να συγκεντρώνει ψήφους αλλά δρόμο δε φτιάχνει. Όσοι φορείς εναντιώθηκαν στα τελευταία 15 χρόνια στη δημιουργία ενός δρόμου με διόδια δε θα πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι την ίδια ώρα που στις άλλες περιοχές της Ελλάδας που αναφέραμε παραπάνω οι δρόμοι προχωρούσαν.
Ο ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν προχώρησε το δρόμο κύρια λόγω της ανικανότητας του στο χειρισμό του θέματος αλλά και λόγω των ιδεολογικών του καταβολών. Ας μην ξεχνάμε ότι ήταν ο ιδεολογικός καθοδηγητής του ΄΄ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ΄΄. Έτσι χάθηκε μια τετραετία λόγω ιδεοληψιών, λαϊκισμών και ψηφοθηρικών λόγων.
Για να αντιληφθούμε καλύτερα σε ποια κατάσταση είναι σήμερα το οδικό δίκτυο της Κρήτης θα πρέπει να το συγκρίνουμε με άλλες περιοχές της χώρας. Συγκρινόμενο λοιπόν με αυτό της Πελοποννήσου είναι 20 χρόνια πίσω. Αυτός ο χρόνος δεν μπορεί να καλυφθεί ακόμα και αν ξεκινήσουμε αύριο.
Αν δεν θέλουμε να μείνουμε ακόμα περισσότερο πίσω, θα πρέπει όλοι οι φορείς της Κρήτης να πιέσουν την κυβέρνηση να ξεκινήσει όσο γίνεται πιο γρήγορα με τη χάραξη ενός νέου οδικού άξονα που θα καλύπτει όλο το μήκος της Κρήτης και με πολλαπλές ίσως αναθέσεις ώστε να τελειώσει πιο γρήγορα και φυσικά με διόδια. Στα διόδια μπορεί να γίνει μια διαπραγμάτευση ώστε να είναι όσον το δυνατόν χαμηλότερα αλλά σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Οι σημερινές διαπλατύνσεις όπου έχουν γίνει, μόνο ως μπαλώματα μπορούν να χαρακτηριστούν και όχι ως ένας σύγχρονος ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος. Οι φορείς είναι αυτοί που πρέπει να επιμένουν και να πιέσουν την κυβέρνηση και όχι η κυβέρνηση να προσπαθεί να πείσει τους φορείς.
* Ο Κώστας Μουντάκης είναι Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Ξεκίνησαν να καθαρίζουν το γήπεδο Πλατάνου από χθες οι υπάλληλοι καθαριότητας του Δήμου Κισάμου, μαζεύοντας πρώτα τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα.
Ο Αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Μαυροδημητράκης, ο Γιώργος Σκορδυλάκης αλλά και ο πρόεδρος της κοινότητας Πλάτάνου Χρύσανθος Λουπασάκης, βρέθηκαν στον χώρο, που η αλήθεια μόνο πίκρα μας γεμίζει, προσπαθώντας να λύσουν το σοβαρό πρόβλημα της ρύπανσης στην περιοχή. Τις επόμενες μέρες θα καθαριστεί ο χώρος και από τα αδρανή υλικά που είναι περισσότερα...
Φυσικά καλό είναι να πάνε και κάμποσοι κάτοικοι του χωριού μα δικά τους έργα είναι για να βοηθήσουν...και ελπίζω ότι μετά θα υπάρχει επαγρύπνηση επί του θέματος και καταγγελία με την πρώτη εναπόθεση σκουπιδιών. Δεν τιμά κανένα αυτή η κατάσταση ειδικά σε μια περιοχή που θέλει να συγκαταλέγεται στις ελίτ του τουρισμού.
Το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΠΚ-ΜΦΙΚ), η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου, ο Σύλλογος Προβολής Κισάμου «Η Γραμβούσα» και η Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου, συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα: «Δικαίωμα και Ευθύνη για το Περιβάλλον» την Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2019. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Φαλδάμειο Ίδρυμα από τις 18.00 έως τις 21.00.
Πρόγραμμα ημερίδας, ομιλητές:
18.00-18.15 Εγγραφές συμμετεχόντων-Χαιρετισμοί
18.15-18.35 Το έργο LIFE NATURA Themis: κυριότερες δράσεις, στατιστικά στοιχεία και νομοθεσία. Δρ. Έλσα Γεωργοπούλου, Βιολόγος, Εξωτερική Συνεργάτης ΠΚ-ΜΦΙΚ.
18.35-18.55 Διοικητική διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών NATURA 2000 στην Κρήτη. Ι. Φωτάκης, Δασολόγος, Προϊστάμενος του Τμήματος Προστασίας, Διαχείρισης Δασών Χανίων & Δημόσιου Κατήγορου.
18.55-19.15 Διοικητικές αποτυχίες και κενά στη νομοθεσία. Ιωσηφίνα Σαριδάκη, Δικηγόρος, ΔΣ Ρεθύμνου.
19.15-19.30 Διάλειμμα για κέρασμα
19.30-19.50 Η επίδραση και οι επιπτώσεις της απουσίας χωρικού σχεδίου για την αγροτική γη. Βάννα Σφακιανάκη, Αρχιτέκτων.
19.50-20.10 Βιοποικιλότητα και οικοσυστημικές υπηρεσίες στις περιοχές του Δικτύου NATURA 2000 στην Κρήτη. Δρ. Έλσα Γεωργοπούλου, Βιολόγος, Εξωτερική Συνεργάτης ΠΚ-ΜΦΙΚ.
20.10-20.30 Περιβαλλοντική προστασία στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Ιωσηφίνα Σαριδάκη, Δικηγόρος, ΔΣ Ρεθύμνου.
20.30-21.00 Συζήτηση
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό.
Γράφει ο Γ. Πευκιανάκης
Είναι ανάγκη να συμβάλλομε ενεργά ώστε η παράδοση ενός τρόπου ζωής που έχει υπαχθεί στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά μας να διασωθεί από την γραφειοκρατική αντίληψη των Βρυξελλών, που ζητούν να επιβάλλουν φορολογία ώστε και η ρακή να εξισωθεί με το ουίσκι!
Η Τσικουδιά το τελικό προϊόν από την απόσταξη των στέμφυλων συνδέεται με την αμπελοκαλλιέργεια.
Στην αρχαία Ελλάδα ο Αριστοτέλης αναφέρεται στην απόσταξη ως μεθόδου αφαλάτωσης, που χρησιμοποιούσαν οι ναυτικοί.
Στην Οδύσσεια1 ο θείος Όμηρος αναφέρει «πιο ωραία ζωή δεν ξέρω από αυτή στα συμπόσια όπου οι συνδαιτημόνες –σύνδειπνοι-αράδα καθισμένοι τρώνε και πίνουνε μπροστά σε γεμάτα τραπέζια-με κρέας και ψωμί- ακούνε τον τραγουδιστή και συμμετέχουν»
Από τα Ομηρικά έπη και την «θεογονία» του Ησιόδου έχομε οδηγίες για την άμπελο και τον προστάτη Θεό, τον Διόνυσο και τις συνδεδεμένες εορτές: Ανθεστήρια Λήναια κλπ, για την γέννηση της τραγωδίας και του θεάτρου, την ανεκτίμητη συμβολή στον παγκόσμιο πολιτισμό.
Από τον ψαλμό του Δαβίδ2 «Και Οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου»» και τον Χριστό στο Μυστικό Δείπνο να εντέλλεται «πίετε εξ’ αυτού πάντες». Το συμπόσιο στην όλη λατρευτική και κοινωνική ζωή συνιστούν τα βασικά στοιχεία της ελληνοχριστιανικής μα παράδοσης.
Στη νέα Ρωμαϊκή περίοδο με την επικράτηση του χριστιανισμού 4ος μ.χ. αιών. Η συμβολή των Μοναστηριών που διέθεταν μεγάλες αμπελοκαλλιέργειες και τεχνογνωσία οδηγεί στην ολοκληρωμένη διαχείρηση: σταφύλια –κρασί- στέμφυλα- τσικουδιά-τσίπουρο.
Η ιστορία της απόσταξης έχει πολλές αναφορές, από την Κίνα ως την Αίγυπτο, την Μινωϊκή Κρήτη3 και την μετέπειτα εξάπλωση του Κρητομυκηναϊκού πολιτισμού 1400π.χ.
Πολλά στοιχεία συγκλίνουν στην παραγωγή και χρήση της τσικουδιάς στην Κρήτη από πολύ παλιά και με όμοια επεξεργασία, όπως οι παλιότεροι θυμούνται και μάλλον ως οικογενειακή διαδικασία.
Μερικοί ερευνητές θεωρούν την απόσταξη....
Εκδήλωση-Ομιλία για Παιδιά-Γονείς και Εκπαιδευτικούς
Το βιβλιοπωλείο «Εσπερία» της Ι. Μητροπόλεως μας στα πλαίσια των μηνιαίων συνάξεων που οργανώνει με στόχο και σκοπό την στήριξη της οικογένειας ως πρωτογενές κύτταρο της κοινωνίας, καλεί παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς το εσπέρας της Δευτέρας 4 Νοεμβρίου και ώρα 7.00μ.μ. σε εκδήλωση με ομιλητή τον Αιδ. Πρωτ. π. Γεώργιο Σχοινά, και θέμα: «Η Οικογένεια ως σχολείο αγάπης και ταπείνωσης». Της ομιλίας θα ακολουθήσει συζήτηση με το ακροατήριο. Η εκδήλωση, την οποία συντονίζει η κα. Αικατερίνη Καρκαλά-Ζορμπά, επιστημονική συνεργάτιδα της ΟΑΚ, θα πραγματοποιηθεί στο Φαλδάμειο Οίκημα της Μητροπόλεως.
Σας περιμένουμε όλους με χαρά.
Τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων, Νίκο Καλογερή επισκέφθηκε χθες Πέμπτη, ο νέος πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Γιάννης Ζερβός, συνοδευόμενος από την κα Αρτεμισία Σκουμπάκη, προϊστάμενη Τεχνικών Υπηρεσιών του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, προκειμένου να συζητήσουν θέματα ανάπτυξης, αλλά και προβλήματα που παρουσιάζουν οι λιμενικές υποδομές στα Χανιά.
Κλείνοντας, ο Αντιπεριφερειάρχης συνεχάρη τον κ. Ζερβό για την ανάληψη των νέων καθηκόντων του, και του ευχήθηκε καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο του.
Κύριε Δήμαρχε και κύριε Μαυροδημητράκη, σειρά σας να καλέσετε τον κύριο Ζερβό να του δείξετε κατά αρχάς το δεύτερο στην τάξη Λιμάνι της αρμοδιότητας του και κατόπιν και το ψαρολίμανο μας την Λίμνη που τα χάλια είναι γνωστά στα πέρατα του κόσμου.
Είναι ντροπή να μην μπορούμε να αξιοποιήσουμε τουλάχιστον το ψαρολίμανο...
Μια βόλτα προς τα δω είναι απαραίτητη και καλό είναι να γίνει σύντομα... φυσικά και τ' άλλα λιμανάκια του δήμου στην ίδια κατάσταση είναι και χειρότερη.
Το γοργόν και χάριν έχει...
Ως και τώρα είχαμε συνηθίσει πρώτα να κάνουμε αγιασμούς στα αυτοκίνητα του Δήμου...και μετά να τα παρουσιάζουμε... εξαίρεση αλλά με πολλές ευχαριστίες στον πρώην Αντιδήμαρχο κ. Παρτσαλάκη απο τον νυν αντιδήμαρχο υδροάδρευσης κ. Χριστουλάκη...για το νέο τουτού του Δήμου.
"Το νέο αυτοκίνητο του Δήμου και της υπηρεσίας ύδρευσης
Ευχαριστούμε την Fiat και τον αντιπρόσωπο Χανίων Μαυριδάκη Μιχάλη για την καλή συνεργασία και επίσης ευχαριστούμε τον πρώην αντιδήμαρχο Παρτσαλακη Αντώνη για την δρομολόγηση της αγοράς του"..Έγραψε στην σελίδα του ο Θεόφιλος.
Καλοτάξιδο...
Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019, ο δήμαρχος Κισάμου κ. Γιώργος Μυλωνάκης συνοδευόμενος από τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο κ. Νεκτάριο Κουμάκη, πραγματοποίησαν σειρά επαφών για θέματα του δήμου στα Υπουργεία Εσωτερικών και Υποδομών & Μεταφορών.
Στο Υπουργείο Εσωτερικών, μαζί με τους δημάρχους Καντάνου Σελίνου και Αποκορώνου, συμμετείχαν σε συνάντηση με τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο και τους γενικούς γραμματείς Μιχάλη Σταυριανουδάκη και Βιβή Χαραλαμπογιάννη, παρουσία της βουλευτή Χανίων της ΝΔ Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία πήρε και την πρωτοβουλία για την συνάντηση αυτή. Η συζήτηση εστιάστηκε στο κρίσιμο ζήτημα της μεγάλης υποστελέχωσης σε μηχανικούς και της μη ύπαρξης τεχνικών υπηρεσιών στους 3 δήμους, οι οποίοι έχουν να διαχειριστούν συσσωρευμένες εκκρεμότητες σε διαχείριση κονδυλίων, καλούνται να αντιμετωπίσουν τεράστιο όγκο ζημιών από τις πρόσφατες θεομηνίες, ενώ έχουν και μεγάλες αναπτυξιακές ανάγκες και στόχους. Προτάθηκαν συγκεκριμένες λύσεις, βραχυπρόθεσμες και οριστικές, οι οποίες θα εξεταστούν από πλευράς Υπουργείου στο αμέσως επόμενο διάστημα. Επίσης, σε συναντήσεις με τους 2 Γενικούς Γραμματείς συζητήθηκαν και ειδικότερα θέματα του δήμου Κισάμου.
Στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, οι κύριοι Μυλωνάκης και Κουμάκης είχαν συνάντηση με τον Υφυπουργό κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, σχετικά με τα υποβληθέντα αιτήματα του δήμου Κισάμου που αφορούν τον ΒΟΑΚ. Συγκεκριμένα ζητήθηκε η άμεση ανάθεση μελετών για την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Κίσαμος, η επανενεργοποίηση και έγκριση της ΜΠΕ της Παράκαμψης Κισάμου, η άμεση ανάθεση των έργων οριστικής αποκατάστασης ΒΟΑΚ, ειδικά στην θέση Μαυρομούστακο πριν τα Νοπήγεια και η ολοκλήρωση του κόμβου οδικής ασφάλειας στο Δραπανιά.
Ο κ. Κεφαλογιάννης συμφώνησε με όλες τις προτάσεις του δήμου Κισάμου, ενημέρωσε ότι ήδη έχουν δοθεί σχετικές εντολές για άμεση προώθηση της μελέτης παράκαμψης Κισάμου, ενώ διαβεβαίωσε ότι οι αναθέσεις των έργων αποκατάστασης του ΒΟΑΚ θα γίνει εντός του έτους και αυτές θα περιλαμβάνουν και την θέση Μαυρομούστακο.
Τέλος, ο κ. Μυλωνάκης ευχαρίστησε τον κ. Κεφαλογιάννη για την άμεση υιοθέτηση από το Υπουργείο υποδομών του έργου των Φραγμάτων Ταυρωνίτη με τον αγωγό έως της δυτική Κίσαμο και τον χαρακτηρισμό του ως έργο εθνικού επιπέδου, ειδικό και σημαντικό.
Λόγω της Ημέρας...
Έκθεσις 3η εν τω σχολείω (Οκτώβριος 1964)
Αι εκ της αποταμιεύσεως ωφέλειαι
(Διά το άτομον και το σύνολον και δη πραγματοποιουμένης ταύτης εν τοις ταμιευτηρίοις)
Μου αρέσει όταν έχω ελεύθερο χρόνο στο σπίτι, να σκαλίζω το παρελθόν. Ανατρέχω στο αρχείο μου, χαζεύω παλιές φωτογραφίες, διαβάζω παλιά γράμματα και σημειώσεις, διαβάζω εκθέσεις. Είναι ένα ωραίο ταξίδι στο παρελθόν όλα αυτά.
Προχθές βρήκα το τετράδιο Εκθέσεων της Γ΄Γυμνασίου. Διάβασα μια δυο εκθέσεις.
Σταμάτησα στην έκθεση περί αποταμιεύσεως με τον παραπάνω τίτλο.
Η έκθεση με θέμα την αποταμίευση είχε....
Σήμερα ξεφυλλίζοντας τις ιντερνετικές εφημερίδες έπεσε το μάτι μου σε αυτή την ανάρτηση. Υπάρχουν κρατήρες στην Αργολίδα; Και όμως, η απάντηση όσο κι αν φαίνεται περίεργο, είναι καταφατική.
Ο δυτικός έχει διάμετρο 215 μέτρα και ο ανατολικός 230 μέτρα και προκαλούν δέος στον επισκέπτη. Από ψηλά αποτελούν ένα απίστευτο, απόκοσμο, σχεδόν εξωγήινο θέαμα.
Οι επιστήμονες διχάζονται σχετικά με την προέλευσή τους. Άλλοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για δολίνη (κατακρημνισμένη κορυφή σπηλαίου) και άλλοι υποστηρίζουν ότι έχουμε να κάνουμε με κρατήρες από μετεωρίτες, όμοιας προέλευσης με εκείνους που βρίσκονται στο φεγγάρι.
ΠΗΓΗ
Πάνω η φώτο με τους δικούς μας κρατήρες ή δολίνες που βρίσκονται ανάμεσα στα χωριά Λίμνη, Έλος και Λούχι δίχως βέβαια και εδώ να έχει κινήσει το ενδιαφέρον κανενός η ύπαρξη αυτών των στρογγυλών καθιζήσεων (μάλλον απο την ίδια καθίζηση έχει γίνει και η λίμνη στην Λίμνη)
Φυσικά αν δεν υπήρχε η Google για να τα δούμε απο ψηλά ούτε θα ξέραμε οτι υπάρχουν...
Μάλιστα η μια είναι λίγο μεγαλύτερη σε διάμετρο απο 220 μέτρα, ενώ και οι υπόλοιπες δεν πάνε πίσω, 160-130 -120 μέτρα.
Η λίμνη στην Λίμνη είναι τόσο μικρή μπρος σε αυτούς τους κρατήρες!!!
Βέβαια ενδεχομένως οι παλαιότεροι να ήξεραν για αυτές μιας και το βουνό που τις έχει ονομάζεται Κολύμποι (κολύμπες).
Για σήμερα Πέμπτη ήταν προγραμματισμένο να κλείσει το δημοτικό στάδιο Κισάμου, για να μπει ο εργολάβος για το ταρτάν, εντούτοις όπως έμαθα το στάδιο θα παραμείνει ανοικτό για κάμποσες μέρες ακόμα, ενώ παράλληλα θα γίνονται τα πρωινά, που δεν υπάρχει και πολύς κόσμος οι εργασίες αντικατάστασης των φώτων στου υπάρχοντες πυλώνες.
Παρόν στις εργασίες και ο αρμόδιος εντεταλμένος αντιδήμαρχος και υπεύθυνος ηλεκτροφωτισμού του Δήμου Κισάμου Μιχάλης Θεοδωρογλάκης.
ο Μπάλος και το Ελαφονήσι.
Η ανάγκη προστασίας περιοχών υψηλού φυσικού κάλους και μεγάλης επισκεψιμότητας, όπως ο Μπάλος και το Ελαφονήσι, ακόμη και με την επιβολή εισιτηρίου, με στόχο τον έλεγχο του ημερήσιου αριθμού επισκεπτών που μπορεί να σηκώσει κάθε περιοχή, επισημάνθηκε στην εκδήλωση με θέμα: Πιλοτικό Πρόγραμμα Διαχείρισης Προορισμών, το πλαίσιο ενός επίκαιρου διαλόγου για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα της Τετάρτης, στο Ξενοδοχείο ΣΑΜΑΡΙΑ, στα Χανιά.
Σε δηλώσεις του ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, επεσήμανε ότι
«Για το Μπάλο, το Ελαφονήσι, το Φαράγγι της Σαμαριάς και πολλές άλλες περιοχές των Χανίων, πρέπει να δούμε ποια είναι η σημερινή κατάσταση, πόσο κόσμο μπορεί να «σηκώσει» η κάθε περιοχή και κυρίως να δούμε τι πρέπει να κάνουμε για να προστατευτεί αυτό το μέρος στο διηνεκές», «θα πρέπει από τώρα να αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε έτσι ώστε να δούμε την τρωτότητα αυτών των περιοχών και κυρίως να εξετάσουμε μια δέσμη μέτρων που θα προστατεύσουν, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα προορισμούς που είναι γνωστοί σε όλον τον κόσμο και αποτελούν σύμβολα της τουριστικής μας βιομηχανίας».
Σε ότι αφορά την επιβολή εισιτηρίου σε περιοχές όπως το Μπάλο και το Ελαφονήσι ο κ. Φραγκάκης ανέφερε ότι το θέμα του εισιτηρίου «δεν πρέπει να είναι ταμπού, όμως μιλάμε για μια δέσμη μέτρων προστασίας που θα πρέπει να εφαρμοστούν σε ευαίσθητες περιοχές. Ο έλεγχος προσβασιμότητας είναι απαραίτητος για να διατηρηθούν ευαίσθητες τουριστικές περιοχές ζωντανές, και η δυνατότητα μια περιοχής να έχει έσοδα δεν είναι κάτι κακό».
Όλο ακούμε και ακούμε ότι θα ..η ουσία είναι ότι δεν γίνεται τίποτα ποτέ και αυτό το ξέρουν όλοι. Απλά κάθε τόσο ρίχνεται και μια φωτοβολίδα (ίδια εδώ και 5-6 χρόνια)..προσπαθώντας να δείξουμε ότι αγαπάμε αυτούς τους τόπους, θέλουμε να τους προστατέψουμε, αλλά με την λογική του "τρυγητού".
Εισιτήριο ακριβό για να περιορίσουμε τουλάχιστον μερικούς, βέβαια πάλι δεν θα κάνουμε εντελώς τίποτα γιατί αν θέλαμε να κάνουμε δεν θα ξεκινούσαμε από το εισιτήριο, αλλά από τα ανταποδοτικά που τόσα χρόνια χάνονται επιτηδείως δίχως να γίνεται "συντήρηση" του μέρους, αλλά με γνώμονα και σκοπό μόνο την αύξηση των "πελατών".
Αυτές οι περιοχές προφυλάσσονται με δυο τρόπους (το ξέρουν όλοι οι ασχολούντες με τον τουρισμό, αλλά και με τις περιοχές αυτές) ή τις κλείνουμε για κάμποσα χρόνια..οπότε κλάμα οι ξενοδόχοι που χάνουν ένα τριήμερο διαμονής, ή καταργούμε τις ομπρέλες και γυρίζουμε τις παραλίες στην παρθενική τους κατάσταση.
Το εισιτήριο για να μπει και να είναι τσουχτερό μπας και κόψει την όρεξη των επισκεπτών μας πρέπει να συνοδεύεται κ. Φραγκάκη και με υποδομές... υποδομές που δυστυχώς δεν υπάρχουν, ούτε θα υπάρξουν με τον ρυθμό που πάμε τα επόμενα 20 χρόνια. Θέλει δρόμους καλούς, θέλει πρόσβαση στην παραλία για τα ΑΜΕΑ, θέλει βιολογικούς καθαρισμούς, θέλει ενημερωση, θέλει προφύλαξη, θέλει πάρα πολλά... το κόλπο βάζουμε ένα 20άρικο είσοδο, είναι για να γεμίσουμε τα ταμεία...άσε που δεν θα σας αφήσουν και κάποιοι ιδιοκτήτες που το έχουν πάρει μονοπώλιο.
Φτιάξτε πρώτα τις υποδομές και τότε το εισιτήριο θα έλθει απο μόνο του... ο κόσμος πληρώνει για να δει, να ευχαριστηθεί και καταλαβαίνει πολύ εύκολα πότε τον κοροϊδεύουν.
Η ερώτηση που θα έπρεπε να είχε γίνει ...τι γίνονται τόσα χρόνια τα ανταποδοτικά σε Μπάλο και Ελαφονήσι...και αν ξαναγυρίζουν πίσω και σε ποια μορφή. Όταν γυρίζουν σε ομπρέλες, σε καντίνες, σε ξαπλώστρες και μπύρες δεν είναι ανταποδοτικά υπέρ της προστασίας της φύσεως, αλλά της τσέπη μας....
Παραμύθι διαρκείας σε περιοχές που λίαν συντόμως τις βλέπω ιδιωτικές κι ας κάνουν προσπάθεια κάποιοι να μας πουν οτι επειδή είναι Νatura δεν τις πειράζει κανένας...
Υποδομές κ Φραγκάκη υποδομές χρειάζονται για να βάλουμε το εισιτήριο που θέλετε..απλά εμείς πάμε όπως πάντα ..ανάποδα.
Στην Κίσαμο βρέθηκε χθες το μεσημέρι ο Αντιπεφειρειάρχης κ. Καλογερής. Μια βόλτα στους ποταμούς που καθαρίζονται εν όψη χειμώνα έκανε συνοδευόμενος από τον Δήμαρχο Κισάμου κ. Μυλωνάκη. Κατσοματάδω και Έλος θέλησε να δει που φτάνουν οι εργασίες, μιας και ένα -δυο σημεία υπάρχει πρόβλημα με το ποτάμι.
Γενικά οι ποταμοί φέτος στην Κίσαμο είναι οι περισσότεροι καθαροί και έχει γίνει καλή δουλειά ..φυσικά υπάρχουν και λίγες εξαιρέσεις όπως ο Πυργιανός ποταμός που μετά την γέφυρα της "Μυτιληνιάς" στα κάτω Πλακούρια είναι δάσος, μάλιστα όπως λένε οι κάτοικοι εκεί έχει να καθαριστεί πάνω από 20 χρόνια.
Σουλουπώθηκε και ο ευκάλυπτος στην διασταύρωση των Καλουδιανών που ήταν κίνδυνος θάνατος εξαιτίας του ύψους του και κάποιων σαπισμένων κλαδιών που έπεφταν με τον πρώτο αέρα! Η αλήθεια είναι ότι είναι από τους μεγαλύτερους εναπομείναντες ευκαλύπτους της περιοχής (του 1ου Δημοτικού πέρασαν στην ιστορία) και πάντα άκουγα διάφορες ιστορίες ποιος τον πρωτοφύτευσε.
Αντιγράφω την ιστορία του από το ημερολόγιο του Πολιτιστικού συλλόγου Καλουδιανών όπως την διηγήθηκαν οι απόγονοι αυτού που την φύτεψε:
Το 1916 ο Παρτσαλάκης Μανώλης του Αριστείδη πήγαινε στην Δ΄τάξη του δημοτικού στο Δραπανιά. Εκείνη την χρονιά φέρανε από την Γαλλία ευκαλύπτους* για να τους φυτέψουν στα σχολεία. Ο Μανώλης πήρε ένα από αυτούς και τον φύτεψε στα Καλουδιανά.
Το 1940 ένας Γερμανός στρατιώτης προσπάθησε να τον κόψει για καυσόξυλα, τους αντιλήφθηκε ο Περικλής Παρτσαλάκης και τους εμπόδισε, μάλιστα ζήτησε τον αξιωματικό του. Όταν έφτασε ο αξιωματικός ο Περικλής του είπε ότι θα τους δώσει 100 δικές του ελιές να τις κόψουν αλλά να μην πειράξουν το ευκάλυπτο. Ο αξιωματικός μάλλον κατάλαβε την αγάπη του Περικλή για το δέντρο και έβαλε μια σφραγίδα στο δέντρο ότι απαγορεύεται να κοπεί από Γερμανούς. Φυσικά ούτε τις ελιές έκοψε ο Γερμανός αξιωματικός.
Την ιστορία την διηγήθηκαν ο Γιάννης, η Χριστίνα και ο Περικλής Παρτσαλάκης.
* Σε όλα τα σχολεία υπήρχαν κάποτε ευκάλυπτοι για την υγεία των μαθητών μιας και τότε ήταν πολύ εύκολη η ελονοσία.
Από δω πέρασε ο Τυφώνας και καθάρισε..άφησε το αποτύπωμα του και μας παρακαλεί να την διατηρήσουμε καθαρή, την παραλία.
Αμφιβάλλω, αλλά δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να κάνουμε μια βόλτα κάθε τόσο απο τις παραλίες μας και να μαζεύουμε κάνα χαρτάκι, ένα πλαστικό, ένα καφάσι... έτσι πρέπει να λειτουργούμε και να μην περιμένουμε πότε θα ξαναγυρίσει ο "Τυφώνας" για να μας ξανακαθαρίσει.
Μια βόλτα τον μήνα φτάνει... γυμναστική είναι και αυτή και καλή μάλιστα.
Το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΠΚ-ΜΦΙΚ), η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου, ο Σύλλογος Προβολής Κισάμου «Η Γραμβούσα» και η Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου, συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα: «Δικαίωμα και Ευθύνη για το Περιβάλλον» την Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2019. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Φαλδάμειο Ίδρυμα από τις 18.00 έως τις 21.00.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα συζητηθούν θέματα όπως η περιβαλλοντική νομοθεσία και η εφαρμογή της Οδηγίας για την Περιβαλλοντική Ευθύνη, οι οικοσυστημικές υπηρεσίες και η διοικητική διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών του Δικτύου NATURA 2000 στην Κρήτη, η επίδραση και οι επιπτώσεις της απουσίας χωρικού σχεδίου για την αγροτική γη, η περιβαλλοντική προστασία σε περιόδους οικονομικής κρίσης, και άλλα συναφή θέματα ενώ θα υπάρχει χρόνος για ερωτήσεις και συζήτηση με τους συμμετέχοντες.
Η εκδήλωση διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου LIFE Natura Themis, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης με τη συνεργασία των Δικηγορικών Συλλόγων Ηρακλείου και Χανίων, την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης και το Συντονιστικό Γραφείο Αντιμετώπισης Περιβαλλοντικών Ζημιών-Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ομιλίες:
18.00-18.15 Εγγραφές συμμετεχόντων-Χαιρετισμοί
18.15-18.35 Το έργο LIFE NATURA Themis: κυριότερες δράσεις, στατιστικά στοιχεία και νομοθεσία. Δρ. Έλσα Γεωργοπούλου, Βιολόγος, Εξωτερική Συνεργάτης ΠΚ-ΜΦΙΚ.
18.35-18.55 Διοικητική διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών NATURA 2000 στην Κρήτη. Ι. Φωτάκης, Δασολόγος, Προϊστάμενος του Τμήματος Προστασίας, Διαχείρισης Δασών Χανίων & Δημόσιου Κατήγορου.
18.55-19.15 Διοικητικές αποτυχίες και κενά στη νομοθεσία. Ιωσηφίνα Σαριδάκη, Δικηγόρος, ΔΣ Ρεθύμνου.
19.15-19.30 Διάλειμμα για κέρασμα
19.30-19.50 Η επίδραση και οι επιπτώσεις της απουσίας χωρικού σχεδίου για την αγροτική γη. Βάννα Σφακιανάκη, Αρχιτέκτων.
19.50-20.10 Βιοποικιλότητα και οικοσυστημικές υπηρεσίες στις περιοχές του Δικτύου NATURA 2000 στην Κρήτη. Δρ. Έλσα Γεωργοπούλου, Βιολόγος, Εξωτερική Συνεργάτης ΠΚ-ΜΦΙΚ.
20.10-20.30 Περιβαλλοντική προστασία στα χρόνια της οικονομικής κρίσης.
Ιωσηφίνα Σαριδάκη, Δικηγόρος, ΔΣ Ρεθύμνου.
20.30-21.00 Συζήτηση
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό. Η συμμετοχή σας θα μας χαροποιήσει ιδιαίτερα.
Περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση και το έργο:
Πόπη Μπαξεβάνη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας/Ενημέρωσης LIFE Natura Themis
Τηλ.: 2810393281, Κιν.: 6972279889, Fax: 2810393294
E-mail: pbaxevani@nhmc.uoc.gr, themis@nhmc.uoc.gr
Url: www.lifethemis.eu
Στα Χανιά, στα δικαστήρια, βρέθηκε σήμερα ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Μυλωνάκης, μαζί με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο καθαριότητας κ. Μαυροδημητράκη, για να δούνε αν μπορεί να γίνει κάτι με την περίπτωση των 12 υπαλλήλων της καθαριότητας που ενώ πήραν αναβολή εκδίκασης των ασφαλιστικών τους, εντούτοις δεν έχουν το δικαίωμα να εργαστούν έως ότου εκδικαστεί η υπόθεση.
Η τροπή αυτή δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στον Δήμο Κισάμου.
Ο Δήμαρχος Κισάμου τόνισε οτι οι 12 εργαζόμενοι είναι απαραίτητοι και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, και δίχως αυτούς η υπηρεσία καθαριότητας δεν μπορεί να δουλέψει.
Η δικαστής θα εκδώσει την απόφαση της το αργότερο ως αύριο!!
Με απόλυτη επιτυχία η διοργάνωση και με πολλές διακρίσεις για την Ελλάδα τελείωσε το Παγκόσμιο πρωτάθλημα -16 ετών και το Πανευρωπαϊκό των -18 & -21 στο άθλημα του ΖΙΟΥ ΖΙΤΣΟΥ !!!
Περίπου 700 αθλητές έδωσαν το παρόν μέσα στον αγωνιστικό χώρο και ανάμεσα τους και η ελληνική αποστολή, με άτομα διακεκριμένα στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα, αγωνίστηκαν για την Ελλάδα δίνοντας τον καλύτερο τους εαυτό και χαρίζοντας μας αρκετά μετάλλια.
Τα αποτελέσματα για την Ελλάδα ήταν κάτι παραπάνω από καλά, αφού η χώρα μας κατετάγη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα -16 ετών δεύτερη, χαρίζοντας μας μια θέση στο βάθρο, ενώ στο Πανευρωπαϊκό -18, & -21 κατέλαβε την 4η θέση αγωνιζόμενοι οι αθλητές μας με αντιπάλους από τις κορυφαίες χώρες του αθλήματος.
Ανάμεσα στους αθλητές και δυο παιδιά απο την Κίσαμο, η Μπονατάκη Μαριτόνια η οποία έδωσε χαρά όχι μόνο στην Κίσαμο αλλά και στην Ελλάδα, χαρίζοντας μας την δεύτερη θέση και το ασημένιο μετάλλιο στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα και στην κατηγορία "FIGHTING" -63 KG ενώ στο αγώνισμα "NE WAZA" κατάλαβε την 4η θέση.
Η άλλη συμμετοχή του Γιάννη Μπουζάκη από το προπονητήριο του Πλατάνου ήταν η ευχάριστη έκπληξη και στο αγώνισμα “NE WAZA” στα -66 KG, στην πρώτη εμφάνιση και αφού έδωσε δυο πολύ δυνατούς αγώνες κατάλαβε την 9η θέση.
Τους αθλητές συνόδευαν στους αγώνες οι δυο προπονητές τους, Μαρινάκης Δημήτρης και Αντωνομανωλάκης Γρηγόρης
Αποτίουμε σήμερα φόρο τιμής σ΄ εκείνους που επέλεξαν να μη συνθηκολογήσουν , να μην πέσουν αμαχητί, να μην πουν το ναι μα το μεγάλο ΟΧΙ. Δώρισαν έτσι τον εαυτό τους στην Ιστορία και έφεραν στην υποταγμένη τότε Ευρώπη "ολίγο φως και μακρινό, σε μέγα σκότος κι έρμο".
Πριν ακόμα επουλωθούν τα τραύματα από την πρώτη παγκόσμια ανθρωποσφαγή, η άνοδος του φασισμού στην Ιταλία και του ναζισμού στη Γερμανία απειλούν συθέμελα το δικαίωμα της ανθρωπότητας στην αυτοδιάθεση, την ανεξαρτησία και την ελευθερία.
Ο Μουσολίνι αποκαλύπτει τα ιταλικά σχέδια στην Ανατολική Μεσόγειο με αποκορύφωμα τον τορπιλισμό του ελληνικού αντιτορπιλικού Έλλη στις 15 Αυγούστου στο λιμάνι της Τήνου.
Έτσι φτάνουμε στο ξημέρωμα της 28ης Οκτωβρίου 1940, ώρα 3 το πρωί.
Ο Ιταλός πρεσβευτής στην Αθήνα Γκράτσι χτυπάει την πόρτα του τότε δικτάτορα πρωθυπουργού της Ελλάδας Ιωάννη Μεταξά. Του επιδίδει τελεσίγραφο της ιταλικής κυβέρνησης με το οποίο οι Ιταλοί ζητούν να περάσουν ελεύθερα από την Ελλάδα. Ο Μεταξάς απαντά στα γαλλικά. «Λοιπόν, αυτό σημαίνει πόλεμο». Μετά από δύο ώρες, ξεκινά η αιφνίδια εισβολή 135.000 Ιταλοί στρατιώτες οι οποίοι επιτίθεται από τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Στις 10 το πρωί ο ηγέτης της Ιταλίας Μπενίτο Μουσολίνι συναντά τον Αδόλφο Χίτλερ στη Φλωρεντία. Ο Μουσολίνι αρχίζει να μιλά με τη φράση «Φύρερ, προελαύνουμε». Πού να ήξερε όμως τι τον περίμενε...
Η Ιστορία γράφεται με τις μικρές καθημερινές ιστορίες....