ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ
Επιστολή διαμαρτυρίας έστειλε ο πολιτιστικός σύλλογος Έλους για τον μη χαρακτηρισμό των σχολείων του χωριού ως δυσπρόσιτα. Η επιστολή που απευθύνεται προς την Περιφέρεια Κρήτης, Αντιπεριφέρεια Χανίων, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης άλλα και την
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων λέει:
Μέχρι πρότινος, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Έλους του Δήμου Κισσάμου συγκαταλεγόταν στα δυσπρόσιτα Σχολεία και αποτελούσαν πόλο έλξης για τους εκπαιδευτικούς. Το γεγονός αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η μοναδική σχολική μονάδα στην Δημοτική Ενότητα Ινναχωρίου να επανδρώνεται εγκαίρως από Νηπιαγωγούς και Δασκάλους και να μην παρεμποδίζεται η ομαλή λειτουργία του.
Με υπουργική απόφαση, το Σχολείο μας παύει να ανήκει στα δυσπρόσιτα. Μια απόφαση άκρως αυθαίρετη και απολύτως άδικη. Η ξαφνική αυτή αλλαγή μας λυπεί, πολύ δε περισσότερο γιατί διαφαίνεται ο κίνδυνος της μη έγκαιρης στελέχωσης του σχολείου από εκπαιδευτικούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους μαθητές μας και τα μαθησιακά αποτελέσματα.
Είναι διάχυτος ο φόβος της υποστελέχωσης του σχολείου από εκπαιδευτικό δυναμικό ή της καθυστερημένης τοποθέτησής του, αφού εκ προοιμίου το σχολείο μας θα απορρίπτεται από τις πρώτες επιλογές των αναπληρωτών Νηπιαγωγών και Δασκάλων, οι οποίοι θα προτιμούν και θα δηλώνουν περιοχές που προσφέρουν διπλασιασμό της προϋπηρεσίας τους.
Επιπρόσθετα, είναι άξιο απορίας το γεγονός πως σχολεία όπως π.χ. της Καντάνου, χαρακτηρίζονται ως δυσπρόσιτα, αφού στον ίδιο Νομό, σε περιοχές με ίδιο υψόμετρο, με την ίδια χιλιομετρική απόσταση από τα Χανιά αναπτύσσονται εκπαιδευτικοί δυο ταχυτήτων, που θα υπηρετούν άλλοι σε χαρακτηρισμένα δυσπρόσιτα και άλλοι σε μη δυσπρόσιτα σχολεία του ίδιου τόπου.
Μήπως, τελικά, θα πρέπει να εξετασθεί η αναφερόμενη αδικία;
Θεωρούμε, λοιπόν, πως η αλλαγή ως προς το χαρακτηρισμό του σχολείου μας είναι πρωτοφανής και δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του και γενικότερα στην τοπική κοινωνία της περιοχής.
Γιαυτό παρακαλούμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση άρση της άδικης αυτής αποφάσεως και να επανενταχθούν τα σχολεία του Έλους ξανά στην κατηγορία των δυσπρόσιτων.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο Πρόεδρος: Γεώργιος Κ. Τζανακάκης
Ο Γ. Γραμματέας: Νικόλαος Ι. Κυριτσάκης
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων λέει:
Μέχρι πρότινος, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Έλους του Δήμου Κισσάμου συγκαταλεγόταν στα δυσπρόσιτα Σχολεία και αποτελούσαν πόλο έλξης για τους εκπαιδευτικούς. Το γεγονός αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η μοναδική σχολική μονάδα στην Δημοτική Ενότητα Ινναχωρίου να επανδρώνεται εγκαίρως από Νηπιαγωγούς και Δασκάλους και να μην παρεμποδίζεται η ομαλή λειτουργία του.
Με υπουργική απόφαση, το Σχολείο μας παύει να ανήκει στα δυσπρόσιτα. Μια απόφαση άκρως αυθαίρετη και απολύτως άδικη. Η ξαφνική αυτή αλλαγή μας λυπεί, πολύ δε περισσότερο γιατί διαφαίνεται ο κίνδυνος της μη έγκαιρης στελέχωσης του σχολείου από εκπαιδευτικούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους μαθητές μας και τα μαθησιακά αποτελέσματα.
Είναι διάχυτος ο φόβος της υποστελέχωσης του σχολείου από εκπαιδευτικό δυναμικό ή της καθυστερημένης τοποθέτησής του, αφού εκ προοιμίου το σχολείο μας θα απορρίπτεται από τις πρώτες επιλογές των αναπληρωτών Νηπιαγωγών και Δασκάλων, οι οποίοι θα προτιμούν και θα δηλώνουν περιοχές που προσφέρουν διπλασιασμό της προϋπηρεσίας τους.
Επιπρόσθετα, είναι άξιο απορίας το γεγονός πως σχολεία όπως π.χ. της Καντάνου, χαρακτηρίζονται ως δυσπρόσιτα, αφού στον ίδιο Νομό, σε περιοχές με ίδιο υψόμετρο, με την ίδια χιλιομετρική απόσταση από τα Χανιά αναπτύσσονται εκπαιδευτικοί δυο ταχυτήτων, που θα υπηρετούν άλλοι σε χαρακτηρισμένα δυσπρόσιτα και άλλοι σε μη δυσπρόσιτα σχολεία του ίδιου τόπου.
Μήπως, τελικά, θα πρέπει να εξετασθεί η αναφερόμενη αδικία;
Θεωρούμε, λοιπόν, πως η αλλαγή ως προς το χαρακτηρισμό του σχολείου μας είναι πρωτοφανής και δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του και γενικότερα στην τοπική κοινωνία της περιοχής.
Γιαυτό παρακαλούμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση άρση της άδικης αυτής αποφάσεως και να επανενταχθούν τα σχολεία του Έλους ξανά στην κατηγορία των δυσπρόσιτων.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο Πρόεδρος: Γεώργιος Κ. Τζανακάκης
Ο Γ. Γραμματέας: Νικόλαος Ι. Κυριτσάκης
ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ....
Πολλά χρόνια γίνονται προσπάθειες από τους δημάρχους να φτιαχτεί ένα Δημοτικό λιμενικό Ταμείο στην Κίσαμο που διαθέτει το 2ο στην τάξη λιμάνι στο Νομό. Το αποτέλεσμα το ξέρετε, όλο υποσχέσεις και κάθε φορά που θα "κουνήσουμε" το θέμα μας πετάνε ένα ξεροκόμματο ανάπτυξης και έργου.
Πριν κάμποσο καιρό έριξαν τσιμέντο πάνω στο τσιμέντο δίχως λόγο, μάλλον είχαν απόθεμα, τώρα βάζουν σκιάδια ή όπως αλλιώς λέγονται για τον λόγο που αυτοί ξέρουν πάλι. Τα ημερόπλοια δεν χρειάζονται τέτοιες κατασκευές μιας και οι τουρίστες που τα χρησιμοποιούν ποτέ δεν περιμένουν τα πλοία ....
Μπορεί να τα έφτιαξαν για τα αυτοκίνητα βέβαια ... εδώ γελάμε. Γενικώς ένα λιμάνι παραμελημένο και ένα λιμενικό Ταμείο για τα μάτια του κόσμου, αντί να φτιάχνουν τα κομμάτια που έχουν σειρά ώστε να γίνει ένα καθωσπρέπει λιμάνι κάνουν τα αντίθετα.
Στην είσοδο του λιμανιού μας, είναι μόνιμα "παρκαρισμένο" το εγκαταλελειμμένο πλοίο του Τούρκου.. αυτό βέβαια δεν είναι πρόβλημα ακόμα, και δεν χρειάζεται η απομάκρυνση του γιατί ...με τον πρώτο βοριά θα έλθει Μαύρο Μώλος...οπότε το λιμάνι θα καθαρίσει.
Μήπως κάτι πρέπει να κάνουμε με τις προτεραιότητες αυτού του λιμανιού που κάθε τόσο στις εξαγγελίες των δημάρχων μας υπερηφανευόμαστε (άλλο τι νομίζουν οι άλλοι) ότι είναι η δυτική Πύλη της ανάπτυξης; Ποιας ανάπτυξης όμως;
Πριν κάμποσο καιρό έριξαν τσιμέντο πάνω στο τσιμέντο δίχως λόγο, μάλλον είχαν απόθεμα, τώρα βάζουν σκιάδια ή όπως αλλιώς λέγονται για τον λόγο που αυτοί ξέρουν πάλι. Τα ημερόπλοια δεν χρειάζονται τέτοιες κατασκευές μιας και οι τουρίστες που τα χρησιμοποιούν ποτέ δεν περιμένουν τα πλοία ....
Μπορεί να τα έφτιαξαν για τα αυτοκίνητα βέβαια ... εδώ γελάμε. Γενικώς ένα λιμάνι παραμελημένο και ένα λιμενικό Ταμείο για τα μάτια του κόσμου, αντί να φτιάχνουν τα κομμάτια που έχουν σειρά ώστε να γίνει ένα καθωσπρέπει λιμάνι κάνουν τα αντίθετα.
Στην είσοδο του λιμανιού μας, είναι μόνιμα "παρκαρισμένο" το εγκαταλελειμμένο πλοίο του Τούρκου.. αυτό βέβαια δεν είναι πρόβλημα ακόμα, και δεν χρειάζεται η απομάκρυνση του γιατί ...με τον πρώτο βοριά θα έλθει Μαύρο Μώλος...οπότε το λιμάνι θα καθαρίσει.
Μήπως κάτι πρέπει να κάνουμε με τις προτεραιότητες αυτού του λιμανιού που κάθε τόσο στις εξαγγελίες των δημάρχων μας υπερηφανευόμαστε (άλλο τι νομίζουν οι άλλοι) ότι είναι η δυτική Πύλη της ανάπτυξης; Ποιας ανάπτυξης όμως;
ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Ημικατεστραμμένη φωτογραφία του Ανυφαντή με το φαράγγι της Σαμαριάς που δεν κυκλοφόρησε λόγω ότι ήταν "κουνημένη". Τότε ότι τραβούσε ο φωτογράφος έμενε στο φιλμ, για το λόγω αυτό πάντα τραβούσαν 5-6 φώτο κάθε τοπίου ή πόζας....ώστε να υπάρχει και μια καλή.
Ο Ανυφαντής ήταν από τους πρώτους που έβγαλαν καρτ ποστάλ και για τον λόγω αυτό είχε πάει σε πολλά μέρη που ακόμα δεν ήταν γνωστά στο ευρύ κοινό. 1970 στον Μπάλο, 1972 Γραμβούσα, όπου αποτύπωσε τις ομορφιές μας και τις τύπωσε σε κάρτες, που έγιναν εκτός από ανάρπαστες και προϊόν υποκλοπής (παραδείγματα πολλά) από άλλους φωτογράφους. Στο φαράγγι της Σαμαριάς μάλλον θα είχε πάει αρκετές φορές μιας και εκτός από τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες κυκλοφορούν ακόμα οι έγχρωμες με το κρητικάκι.
Ο Ανυφαντής ήταν από τους πρώτους που έβγαλαν καρτ ποστάλ και για τον λόγω αυτό είχε πάει σε πολλά μέρη που ακόμα δεν ήταν γνωστά στο ευρύ κοινό. 1970 στον Μπάλο, 1972 Γραμβούσα, όπου αποτύπωσε τις ομορφιές μας και τις τύπωσε σε κάρτες, που έγιναν εκτός από ανάρπαστες και προϊόν υποκλοπής (παραδείγματα πολλά) από άλλους φωτογράφους. Στο φαράγγι της Σαμαριάς μάλλον θα είχε πάει αρκετές φορές μιας και εκτός από τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες κυκλοφορούν ακόμα οι έγχρωμες με το κρητικάκι.
ΒΑΣΙΣΟΥ ΠΑΝΩ ΜΟΥ
Εκείνη την ημέρα ο σερβιτόρος του έφερε ένα δίσκο που αντί για τις συνηθισμένες 6 φέτες ψωμί που συνόδευαν την μαρμελάδα του περιείχε 7. Το γεγονός θα είχε βουλιάξει στην λήθη αν δεν ήταν και το εισιτήριο του τραμ που είχε αριθμό 07070707. Ο κ. Περές κατάλαβε ότι όλα αυτά ήταν κάτι περισσότερο από μια απλή σύμπτωση. Ήταν κάποιο είδος οιωνού. Παράξενος οιωνός όταν, με μια ελαφρά άσκηση μνήμης, θυμήθηκε ότι γεννήθηκε και ο ίδιος στις 7-7.
Για να διώξει αυτές τις παράξενες σκέψεις, άνοιξε την εφημερίδα στην τύχη, έπεσε στην σελίδα 7. Εκεί στο κέντρο της σελίδας, είδε τη φωτογραφία ενός αλόγου με το περίεργο όνομα, "Τυχεροπετάλιππος", που αγωνιζόταν με το νούμερο 7 στην 7η ιπποδρομία στις 7 του μηνός.
Ο κύριος Περές μέτρησε τα γράμματα του αλόγου, ήταν 16 και τα άθροισε 6+1=7. Σήκωσε το βλέμμα στον ουρανό ως σημάδι ευγνωμοσύνης. Την επομένη 7 του μηνός το πρωί, πήγε στην τράπεζα και σήκωσε όλες του τις καταθέσεις του. Επειδή, όμως του φάνηκαν ισχνές, έβαλε υποθήκη το σπίτι του και κατάφερε να πάρει ένα καλό δάνειο. Μετά πήρε ένα ταξί του οποίου η πινακίδα τελείωνε φυσικά σε 7 και έφτασε στον ιππόδρομο και στοιχημάτισε όλα του τα χρήματα στο νούμερο 7 στην 7η ιππιδρομία. Συμπτωματικά στοιχημάτισε τα λεφτά στο ταμείο 7. Μετά πήγε και κάθισε στις κερκίδες στην θέση με το νούμερο 7 στην 7η σειρά της 7ης κερκίδας ......και περίμενε. Όταν ξεκίνησε η 7η ιπποδρομία και οι θεατές σηκώθηκαν όρθιοι, αυτός παρέμεινε γαλήνιος. Το άλογο με το νούμερο 7 πήρε από την αρχή το προβάδισμα και πέρασε μπροστά από τις κερκίδες. Η κούρσα τελείωσε στις 7 ώρα και το άλογο με το νούμερο 7 της 7ης κούρσας όπως έδειχνε ο πίνακας ........είχε τερματίσει 7ο.
"Βασίσου πάνω μου" του Jorge Bucay*
*Ο Χόρχε Μπουκάι (Jorge Bucay) γεννήθηκε το 1949 στο Μπουένος Άιρες (Αργεντινή). Γιατρός και ψυχοθεραπευτής της σχολής Γκεστάλτ, ειδικεύτηκε στη θεραπεία των νοητικών ασθενειών εργαζόμενος αρχικά σε νοσοκομεία και κλινικές και, εν συνεχεία, δίνοντας διαλέξεις σε ιδρύματα, κολέγια, θέατρα, καθώς και σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Μονίμως και παντού προσκεκλημένος, προσπαθεί να παρίσταται σε μαθήματα, σεμινάρια και συνέδρια στην Αργεντινή, την Ουρουγουάη, τη Χιλή, το Μεξικό, τις Η.Π.Α, την Ιταλία, την Ισπανία... Όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με τη συγγραφή, είδε τα περισσότερα βιβλία του να μεταφράζονται στις περισσότερες γλώσσες του κόσμου και να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στις λίστες των ευπώλητων.
Για να διώξει αυτές τις παράξενες σκέψεις, άνοιξε την εφημερίδα στην τύχη, έπεσε στην σελίδα 7. Εκεί στο κέντρο της σελίδας, είδε τη φωτογραφία ενός αλόγου με το περίεργο όνομα, "Τυχεροπετάλιππος", που αγωνιζόταν με το νούμερο 7 στην 7η ιπποδρομία στις 7 του μηνός.
Ο κύριος Περές μέτρησε τα γράμματα του αλόγου, ήταν 16 και τα άθροισε 6+1=7. Σήκωσε το βλέμμα στον ουρανό ως σημάδι ευγνωμοσύνης. Την επομένη 7 του μηνός το πρωί, πήγε στην τράπεζα και σήκωσε όλες του τις καταθέσεις του. Επειδή, όμως του φάνηκαν ισχνές, έβαλε υποθήκη το σπίτι του και κατάφερε να πάρει ένα καλό δάνειο. Μετά πήρε ένα ταξί του οποίου η πινακίδα τελείωνε φυσικά σε 7 και έφτασε στον ιππόδρομο και στοιχημάτισε όλα του τα χρήματα στο νούμερο 7 στην 7η ιππιδρομία. Συμπτωματικά στοιχημάτισε τα λεφτά στο ταμείο 7. Μετά πήγε και κάθισε στις κερκίδες στην θέση με το νούμερο 7 στην 7η σειρά της 7ης κερκίδας ......και περίμενε. Όταν ξεκίνησε η 7η ιπποδρομία και οι θεατές σηκώθηκαν όρθιοι, αυτός παρέμεινε γαλήνιος. Το άλογο με το νούμερο 7 πήρε από την αρχή το προβάδισμα και πέρασε μπροστά από τις κερκίδες. Η κούρσα τελείωσε στις 7 ώρα και το άλογο με το νούμερο 7 της 7ης κούρσας όπως έδειχνε ο πίνακας ........είχε τερματίσει 7ο.
"Βασίσου πάνω μου" του Jorge Bucay*
*Ο Χόρχε Μπουκάι (Jorge Bucay) γεννήθηκε το 1949 στο Μπουένος Άιρες (Αργεντινή). Γιατρός και ψυχοθεραπευτής της σχολής Γκεστάλτ, ειδικεύτηκε στη θεραπεία των νοητικών ασθενειών εργαζόμενος αρχικά σε νοσοκομεία και κλινικές και, εν συνεχεία, δίνοντας διαλέξεις σε ιδρύματα, κολέγια, θέατρα, καθώς και σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Μονίμως και παντού προσκεκλημένος, προσπαθεί να παρίσταται σε μαθήματα, σεμινάρια και συνέδρια στην Αργεντινή, την Ουρουγουάη, τη Χιλή, το Μεξικό, τις Η.Π.Α, την Ιταλία, την Ισπανία... Όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με τη συγγραφή, είδε τα περισσότερα βιβλία του να μεταφράζονται στις περισσότερες γλώσσες του κόσμου και να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στις λίστες των ευπώλητων.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Κισάμου (Ε.ΠΟ.Φ.Ε.Κ.) ολόθερμα συγχαίρει τους μαθητές της ΣΤ τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κισάμου για το τραγούδι σχετικά με την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Επίσης θα θέλαμε να συγχαρούμε εκτός από τα παιδιά και τους υπόλοιπους συντελεστές αυτής της αξιέπαινης δράσης και συγκεκριμένα:
• Τους δασκάλους των μαθητών, Κουμή Ελευθέριο και Χαχλάκη Γεώργιο
• Τον μαέστρο Δημόπουλο Γεώργιο για την ενορχήστρωση του τραγουδιού
• Τον Αναγνωστάκη Γεώργιο για την δημιουργία του video clip
• Τους ηθοποιούς Γεωργιλάκη Γιώργο και Σγουρομάλλη Μπάμπη
• Τον διευθυντή του σχολείου Σπανουδάκη Αντώνη
• Τον Σύλλογο Διδασκόντων
• Τον Προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, Μηλιαράκη Μανώλη
Όπως αναφέρουν οι συντελεστές: «Ελπίζουμε όλοι να βοηθήσουμε στην πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Στο τραγούδι μας θίγονται τα κύρια αίτια των τροχαίων ατυχημάτων, όπως η υπερβολική ταχύτητα, οι επικίνδυνες προσπεράσεις, η κατανάλωση αλκοόλ και η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας».
Σημειώνεται πως οι στίχοι είναι των δασκάλων, Γεωργιού Χαχλάκη και Ελευθέριου Κουμή και των μαθητών τους, ενώ η μουσική του Γ. Χαχλάκη.
Η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Κισάμου εύχεται σε όλους σας πάντα να έχετε την δύναμη και την καλή δημιουργική διάθεση, ώστε να αναλαμβάνετε παρόμοιες δράσεις, οι οποίες καταρχήν διαπαιδαγωγούν και ευαισθητοποιούν τους μαθητές και κατ’ επέκταση βέβαια ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο.
Καλή δημιουργική συνέχεια σε όλους σας…
Ε.ΠΟ.Φ.Ε.Κ.
Επίσης θα θέλαμε να συγχαρούμε εκτός από τα παιδιά και τους υπόλοιπους συντελεστές αυτής της αξιέπαινης δράσης και συγκεκριμένα:
• Τους δασκάλους των μαθητών, Κουμή Ελευθέριο και Χαχλάκη Γεώργιο
• Τον μαέστρο Δημόπουλο Γεώργιο για την ενορχήστρωση του τραγουδιού
• Τον Αναγνωστάκη Γεώργιο για την δημιουργία του video clip
• Τους ηθοποιούς Γεωργιλάκη Γιώργο και Σγουρομάλλη Μπάμπη
• Τον διευθυντή του σχολείου Σπανουδάκη Αντώνη
• Τον Σύλλογο Διδασκόντων
• Τον Προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, Μηλιαράκη Μανώλη
Όπως αναφέρουν οι συντελεστές: «Ελπίζουμε όλοι να βοηθήσουμε στην πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Στο τραγούδι μας θίγονται τα κύρια αίτια των τροχαίων ατυχημάτων, όπως η υπερβολική ταχύτητα, οι επικίνδυνες προσπεράσεις, η κατανάλωση αλκοόλ και η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας».
Σημειώνεται πως οι στίχοι είναι των δασκάλων, Γεωργιού Χαχλάκη και Ελευθέριου Κουμή και των μαθητών τους, ενώ η μουσική του Γ. Χαχλάκη.
Η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Κισάμου εύχεται σε όλους σας πάντα να έχετε την δύναμη και την καλή δημιουργική διάθεση, ώστε να αναλαμβάνετε παρόμοιες δράσεις, οι οποίες καταρχήν διαπαιδαγωγούν και ευαισθητοποιούν τους μαθητές και κατ’ επέκταση βέβαια ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο.
Καλή δημιουργική συνέχεια σε όλους σας…
Ε.ΠΟ.Φ.Ε.Κ.
ΑΠΟΥΣΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Ο Δήμαρχος Κισάμου, Θεόδωρος Σταθάκης, θα μεταβεί στην Αθήνα
την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018 για υπηρεσιακά θέματα του Δήμου.
Κατά την απουσία του, τον αναπληρώνει στα καθήκοντά του, ο Αναπληρωτής Δημάρχου, Αντιδήμαρχος Παρτσαλάκης Αντώνιος, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 230/2018 απόφαση Δημάρχου περί αναπλήρωσης.
την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018 για υπηρεσιακά θέματα του Δήμου.
Κατά την απουσία του, τον αναπληρώνει στα καθήκοντά του, ο Αναπληρωτής Δημάρχου, Αντιδήμαρχος Παρτσαλάκης Αντώνιος, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 230/2018 απόφαση Δημάρχου περί αναπλήρωσης.
Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Στην εκδήλωση θα τιμηθούν όλοι οι εργαζόμενοι καθώς και οι διοικήσεις του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων και των Κέντρων Υγείας Κισάμου και Κανδάνου.
ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ 1982 ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ
Για όσους δεν το έχουν δει. Είναι απο την εκπομπή Μονόγραμμα σε παραγωγή Γιώργου και Ηρώς Σγουράκη ένα ντοκιμαντέρ που γυρίστηκε το 1982, όπου ο μεγάλος Κισαμίτης Καλλιτέχνης μιλά για την ζωή του. Ήταν η τελευταία φορά που πάτησε τα χώματα της Κισάμου αφού μετά απο δυο χρόνια τον Σεπτέμβρη του 1984 άφηνε την τελευταία του πνοή με το τέλος των γυρισμάτων της ταινίας του Αγγελόπουλου "Ταξίδι στα Κύθηρα".
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΜΕ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
Σκοπός του Forum να τοποθετηθούν τα Χανιά και συνολικά η Κρήτη, στην θέση που τους αξίζει στον επιχειρηματικό χάρτη, συγκεντρώνοντας προσωπικότητες του επιχειρείν, με μεγάλη εμβέλεια, από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον διεθνή χώρο. Στόχος του ΕΒΕΧ το Forum να γίνει θεσμός.
Συνδιοργανωτές του συνεδρίου, η Περιφέρεια Κρήτης και ο Δήμος Χανίων.
Κύριοι ομιλητές:
Γιώργος Πατέρας – Πρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου, Εκπρόσωπος Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Κωνσταντίνος Μίχαλος – Πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Πρόεδρος ΕΒΕΑ
Μιχάλης Μυτιληνάκης – Πρόεδρος ΟΚΑΑ
Μάριος Δασκαλάκης – Εκτελεστικός Διευθυντής Εσωτερικού Ελέγχου – JP Morgan
Μάριος Λάμπρου – Διευθυντής Εμπορικής Ανάπτυξης και Σχεδιασμού – Eurobank
Νίκος Φραγκιάς – CEO – Dynamic Equilibrium System
Γιώργος Κατσανεβάκης – Πρόεδρος ΑΝΕΚ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΑΝΑΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΨΙΛΑΚΗ
Το πρωινό της 20ης Μαΐου του 1944, σε όλα τα Εβραϊκά σπίτια δόθηκε σε φωτοτυπία η εξής διαταγή, γραμμένη στα Ελληνικά:
"Εσείς, οι οικογένειές σας και οι φίλοι σας Εβραίοι, προκειμένου να μεταφερθείτε πρέπει να προετοιμαστείτε αμέσως για αναχώρηση. Έχετε 46 λεπτά. Εσείς και οι συγγενείς σας πρέπει να πάρετε μαζί..... "
Την ίδια νύχτα, οι Ναζιστές συνέλαβαν 314 Εβραίους στα Χανιά οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε στρατόπεδο μέχρι τις 3 Ιουνίου και την επόμενη μέρα μεταφέρθηκαν στον Πύργο Μακάση, τη φυλακή του Ηρακλείου. Το απόγευμα της 7ης Ιουνίου, περισσότεροι από 300 Εβραίοι, 48 Έλληνες και 112 Ιταλοί αντάρτες, υποχρεώθηκαν να επιβιβαστούν στο εμπορικό πλοίο Τάναϊς.
Το πλοίο που επιβιβάστηκαν οι Κρητικοί και οι Εβραίοι ήταν πλοιοκτησίας Στέφανου Παν. Συνοδινού. Αγοράστηκε το 1935 αντί του ποσού των 3800 λιρών Αγγλίας. Ονομάστηκε Τάναϊς από τον πλοιοκτήτη που του άρεσε να ονοματίζει τα καράβια του με ονόματα ποταμών της Ρωσίας. Ο ποταμός λοιπόν Τάναϊς (που βρίσκεται στο εσωτερικό της Ρωσίας), έδωσε το όνομά του στο πλοίο. Με πλοίαρχο το Μιλτιάδη Νικ. Παπαγγελή, την 17η Μαΐου 1941 είχε καταπλεύσει στην Σούδα με φορτίο ξυλείας προερχόμενο από τον Πειραιά. Την 26η Μαΐου εξακολουθούσε να παραμένει αγκυροβολημένο στη Σούδα, όταν τις πρωινές ώρες της ημέρας αυτής βομβαρδίστηκε από γερμανικά αεροπλάνα και βυθίστηκε σε πολύ μικρό βάθος. Στη συνέχεια το πλοίο ανελκύστηκε και επισκευάστηκε από τους Γερμανούς και χρησιμοποιείτο για δικές τους μεταφορές με το ίδιο όνομα Τάναϊς.
Ο Γιάννης Μουρέλλος ισχυρίζεται ότι το πλοίο βούλιαξαν οι ίδιοι οι Γερμανοί. Την ίδια γνώμη έχει και ο Ρεθύμνιος ιστορικός ερευνητής Μάρκος Πολιουδάκης. Ο Μάρκος Πολιουδάκης αναφέρει ότι ο Μπρόγερ, αργότερα όταν δικαζόταν, στην απολογία του είπε ότι συνέλαβαν 300 Εβραίους τους οποίους έβαλαν στα αμπάρια του πλοίου ΤΑΝΑΪΣ μαζί με 200 Κρητικούς. Είπε ακόμη ότι το πλοίο βυθίστηκε αύτανδρο και ότι για την σύλληψη και καταβύθιση των Εβραίων της Κρήτης εκδόθηκε απόφαση στη δίκη της Νυρεμβέργης και αντί του Χίμλερ καταδικάστηκε ο Κρόζενμπεργκ.
Όλες οι εκδοχές για την βύθιση του Τάναϊς στο : http://papayiannis-skoulas.blogspot.com/
Αυτές τις μέρες κυκλοφορεί και το καινούργιο βιβλίο του Νίκου Ψιλάκη "Κι οι θάλασσες σωπαίνουν", ένα ιστορικό μυθιστόρημα σχετικά με τη βύθιση του πλοίου Τάναϊς, που μετέφερε, κλεισμένους στ' αμπάρια του, Έλληνες ομήρους, Ιταλούς αντιφασίστες και όλους τους Εβραίους της Κρήτης.
Ο αφηγητής και ήρωας του μυθιστορήματος επιστρέφει στον γενέθλιο τόπο είκοσι χρόνια μετά και αναζητεί τα ίχνη του πατέρα του, που είχε χαθεί το 1944, και ως αιτία της εξαφάνισης αναφέρεται ο πνιγμός του στο ναυάγιο. Εκείνος αποφασίζει να συνεχίσει το ψάξιμο, σεβόμενος την υπόσχεση προς τη μητέρα του, που θεωρούσε τον άντρα της ακόμη ζωντανό. Μέρα με τη μέρα βρίσκεται αντιμέτωπος όχι μόνο με τα συμβάντα του πολέμου αλλά και με τις συνέπειές τους στις ζωές των ανθρώπων, τις κάθε λογής στοχοποιήσεις κοινωνιών και ατόμων, ακόμη και με τις σιωπές της ιστορίας. Οι παλιές πληγές ματώνουν με την πρώτη ψηλάφησή τους, το παρελθόν εξακολουθεί να καθορίζει το παρόν κι εκείνος - μετανάστης από την τρυφερή ηλικία του - ταλαντεύεται ανάμεσα σε δυο ταυτότητες και σε πολλές εκδοχές των ίδιων γεγονότων.
Ανασκαλεύει τις μνήμες των άλλων, συναντά εφηβικούς έρωτες, περπατά στα σιωπηλά μονοπάτια της ιστορίας και περιπλανιέται στα δρομάκια της Οβριακής, μιας γειτονιάς που άδειασε μέσα σε 45 λεπτά, και οι κάτοικοί της, νέοι, γέροι και 120 παιδιά, χάθηκαν μια καλοκαιρινή νύχτα ανάμεσα στην Κρήτη και τη Σαντορίνη.
Εκδόσεις ΚΑΡΜΑΝΩΡ
"Εσείς, οι οικογένειές σας και οι φίλοι σας Εβραίοι, προκειμένου να μεταφερθείτε πρέπει να προετοιμαστείτε αμέσως για αναχώρηση. Έχετε 46 λεπτά. Εσείς και οι συγγενείς σας πρέπει να πάρετε μαζί..... "
Την ίδια νύχτα, οι Ναζιστές συνέλαβαν 314 Εβραίους στα Χανιά οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε στρατόπεδο μέχρι τις 3 Ιουνίου και την επόμενη μέρα μεταφέρθηκαν στον Πύργο Μακάση, τη φυλακή του Ηρακλείου. Το απόγευμα της 7ης Ιουνίου, περισσότεροι από 300 Εβραίοι, 48 Έλληνες και 112 Ιταλοί αντάρτες, υποχρεώθηκαν να επιβιβαστούν στο εμπορικό πλοίο Τάναϊς.
Το πλοίο που επιβιβάστηκαν οι Κρητικοί και οι Εβραίοι ήταν πλοιοκτησίας Στέφανου Παν. Συνοδινού. Αγοράστηκε το 1935 αντί του ποσού των 3800 λιρών Αγγλίας. Ονομάστηκε Τάναϊς από τον πλοιοκτήτη που του άρεσε να ονοματίζει τα καράβια του με ονόματα ποταμών της Ρωσίας. Ο ποταμός λοιπόν Τάναϊς (που βρίσκεται στο εσωτερικό της Ρωσίας), έδωσε το όνομά του στο πλοίο. Με πλοίαρχο το Μιλτιάδη Νικ. Παπαγγελή, την 17η Μαΐου 1941 είχε καταπλεύσει στην Σούδα με φορτίο ξυλείας προερχόμενο από τον Πειραιά. Την 26η Μαΐου εξακολουθούσε να παραμένει αγκυροβολημένο στη Σούδα, όταν τις πρωινές ώρες της ημέρας αυτής βομβαρδίστηκε από γερμανικά αεροπλάνα και βυθίστηκε σε πολύ μικρό βάθος. Στη συνέχεια το πλοίο ανελκύστηκε και επισκευάστηκε από τους Γερμανούς και χρησιμοποιείτο για δικές τους μεταφορές με το ίδιο όνομα Τάναϊς.
Ο Γιάννης Μουρέλλος ισχυρίζεται ότι το πλοίο βούλιαξαν οι ίδιοι οι Γερμανοί. Την ίδια γνώμη έχει και ο Ρεθύμνιος ιστορικός ερευνητής Μάρκος Πολιουδάκης. Ο Μάρκος Πολιουδάκης αναφέρει ότι ο Μπρόγερ, αργότερα όταν δικαζόταν, στην απολογία του είπε ότι συνέλαβαν 300 Εβραίους τους οποίους έβαλαν στα αμπάρια του πλοίου ΤΑΝΑΪΣ μαζί με 200 Κρητικούς. Είπε ακόμη ότι το πλοίο βυθίστηκε αύτανδρο και ότι για την σύλληψη και καταβύθιση των Εβραίων της Κρήτης εκδόθηκε απόφαση στη δίκη της Νυρεμβέργης και αντί του Χίμλερ καταδικάστηκε ο Κρόζενμπεργκ.
Όλες οι εκδοχές για την βύθιση του Τάναϊς στο : http://papayiannis-skoulas.blogspot.com/
Αυτές τις μέρες κυκλοφορεί και το καινούργιο βιβλίο του Νίκου Ψιλάκη "Κι οι θάλασσες σωπαίνουν", ένα ιστορικό μυθιστόρημα σχετικά με τη βύθιση του πλοίου Τάναϊς, που μετέφερε, κλεισμένους στ' αμπάρια του, Έλληνες ομήρους, Ιταλούς αντιφασίστες και όλους τους Εβραίους της Κρήτης.
Ο αφηγητής και ήρωας του μυθιστορήματος επιστρέφει στον γενέθλιο τόπο είκοσι χρόνια μετά και αναζητεί τα ίχνη του πατέρα του, που είχε χαθεί το 1944, και ως αιτία της εξαφάνισης αναφέρεται ο πνιγμός του στο ναυάγιο. Εκείνος αποφασίζει να συνεχίσει το ψάξιμο, σεβόμενος την υπόσχεση προς τη μητέρα του, που θεωρούσε τον άντρα της ακόμη ζωντανό. Μέρα με τη μέρα βρίσκεται αντιμέτωπος όχι μόνο με τα συμβάντα του πολέμου αλλά και με τις συνέπειές τους στις ζωές των ανθρώπων, τις κάθε λογής στοχοποιήσεις κοινωνιών και ατόμων, ακόμη και με τις σιωπές της ιστορίας. Οι παλιές πληγές ματώνουν με την πρώτη ψηλάφησή τους, το παρελθόν εξακολουθεί να καθορίζει το παρόν κι εκείνος - μετανάστης από την τρυφερή ηλικία του - ταλαντεύεται ανάμεσα σε δυο ταυτότητες και σε πολλές εκδοχές των ίδιων γεγονότων.
Ανασκαλεύει τις μνήμες των άλλων, συναντά εφηβικούς έρωτες, περπατά στα σιωπηλά μονοπάτια της ιστορίας και περιπλανιέται στα δρομάκια της Οβριακής, μιας γειτονιάς που άδειασε μέσα σε 45 λεπτά, και οι κάτοικοί της, νέοι, γέροι και 120 παιδιά, χάθηκαν μια καλοκαιρινή νύχτα ανάμεσα στην Κρήτη και τη Σαντορίνη.
Εκδόσεις ΚΑΡΜΑΝΩΡ
ΜΙΣΗ ΑΞΙΑ
Κάποιος την είχε στην κατοχή του για κάποια χρόνια, μόλις άνοιξε το Λαογραφικό Μουσείο στα Παλιά Ρούματα (τρομερά και δυσκολοεύριστα αντικείμενα έχει και αξίζει μια επίσκεψη σας) την πήγε και την άφησε στην πόρτα του.
Κατά τον κ. Ανδριανάκη είναι κτητορική επιγραφή με διάκοσμο. Μπορεί να είναι από εκκλησία, μπορεί όμως να είναι και από σπίτι.
Πάνω γράφει "σεπτεβρίου 16" ακολουθεί σταυροειδές διακοσμητικό σε κύκλο και ακολουθούσε η χρονολογία, που δυστυχώς είναι κατεστραμμένη.
Στο σταυρό που είναι σε κύκλο το συνηθισμένο Ι(ΗΣΟΥ)Σ Χ(ΡΙΣΤΟ)Σ
ΝΙ/ΚΑ. (ΙΣ ΧΣ ΝΙ ΚΑ)
Από τις δυο πλευρές κυπαρίσσια, θέμα συνηθισμένο το 18ο αιώνα.
Από κάτω σε δυο σειρές:
ΜΑ....ΑΣ ΔΙΤΡΙΟΣ Πρόκειται για ονοματεπώνυμο του κτήτορα, ή ιδιοκτήτη) ΚΑΙ Ο ΓΑΡΨΑΣ ....... (άλλο όνομα δυσανάγνωστο. Αυτό πρέπει να είναι του μάστορα).
Πρόκειται λοιπόν για επιγραφή του 18ου αιώνα, και αυτό συμπεραίνεται από τα μοτίβα και τον τύπο των γραμμάτων. Ο "γλύπτης", ως συνήθως αγράμματος (αντί για "γράψας", "γάρψας", αντί για "Δημήτριος" "ΔΙΤΡΙΟΣ" και δυστυχώς υπάρχουν φθορές στο επώνυμο του ιδιοκτήτη, ή κτήτορα (αν είναι εκκλησία) και τη χρονολογία.
Υ.Σ Βέβαια η αξία της κτητορικής επιγραφής είναι μισή.... μιας και αυτός που την άφησε ανώνυμα έξω απο την πόρτα του Μουσείου δεν έδωσε στοιχεία που βρέθηκε και πότε... οπότε είναι δύσκολο να βρεθεί ο τόπος, ο ιδιοκτήτης ή η εκκλησία. Δυστυχώς αυτά γίνονται και αυτοί που το κάνουν νομίζουν οτι κάνουν το σωστό..αλλά δεν είναι έτσι. Χάνει την αξία της άμα δεν βρεθεί ολάκερη η ιστορία της.
Κατά τον κ. Ανδριανάκη είναι κτητορική επιγραφή με διάκοσμο. Μπορεί να είναι από εκκλησία, μπορεί όμως να είναι και από σπίτι.
Πάνω γράφει "σεπτεβρίου 16" ακολουθεί σταυροειδές διακοσμητικό σε κύκλο και ακολουθούσε η χρονολογία, που δυστυχώς είναι κατεστραμμένη.
Στο σταυρό που είναι σε κύκλο το συνηθισμένο Ι(ΗΣΟΥ)Σ Χ(ΡΙΣΤΟ)Σ
ΝΙ/ΚΑ. (ΙΣ ΧΣ ΝΙ ΚΑ)
Από τις δυο πλευρές κυπαρίσσια, θέμα συνηθισμένο το 18ο αιώνα.
Από κάτω σε δυο σειρές:
ΜΑ....ΑΣ ΔΙΤΡΙΟΣ Πρόκειται για ονοματεπώνυμο του κτήτορα, ή ιδιοκτήτη) ΚΑΙ Ο ΓΑΡΨΑΣ ....... (άλλο όνομα δυσανάγνωστο. Αυτό πρέπει να είναι του μάστορα).
Πρόκειται λοιπόν για επιγραφή του 18ου αιώνα, και αυτό συμπεραίνεται από τα μοτίβα και τον τύπο των γραμμάτων. Ο "γλύπτης", ως συνήθως αγράμματος (αντί για "γράψας", "γάρψας", αντί για "Δημήτριος" "ΔΙΤΡΙΟΣ" και δυστυχώς υπάρχουν φθορές στο επώνυμο του ιδιοκτήτη, ή κτήτορα (αν είναι εκκλησία) και τη χρονολογία.
Υ.Σ Βέβαια η αξία της κτητορικής επιγραφής είναι μισή.... μιας και αυτός που την άφησε ανώνυμα έξω απο την πόρτα του Μουσείου δεν έδωσε στοιχεία που βρέθηκε και πότε... οπότε είναι δύσκολο να βρεθεί ο τόπος, ο ιδιοκτήτης ή η εκκλησία. Δυστυχώς αυτά γίνονται και αυτοί που το κάνουν νομίζουν οτι κάνουν το σωστό..αλλά δεν είναι έτσι. Χάνει την αξία της άμα δεν βρεθεί ολάκερη η ιστορία της.
ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΠΛΕΟΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΑΝΟΥ ΚΑΤΡΑΚΗ
Με κάθε επισημότητα έγιναν τα εγκαίνια της πλατείας Μάνου Κατράκη στην πόλη της Κισάμου. Αρκετοί οι Κισσαμίτες που παραβρέθηκαν στην τελετή, μάλιστα μπράβο στην Ποταμίδα γενέτειρα του ηθοποιού, που είχε καλή εκπροσώπηση.
Τα αποκαλυπτήρια της ταμπέλας έκαναν απο κοινού ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Σταθάκης, ο Δήμαρχος Πλατανιά κ Μαλανδράκης και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων και μεγαλωμένος στην πλατεία "Μάνου Κατράκη" κ. Αντώνης Ροκάκης.
Υ.Σ Να ρίξω και την μπηχτή μου, οι ονοματοδοσίες που θα γίνουν στην πόλη της Κισάμου το επόμενο διάστημα δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, ούτε ιδιοκτησία κανενός, οπότε κακώς που δεν παραβρίσκονται όλα τα μέλη του Δ.Σ του Δήμου, αντιπολίτευση μείζονα και ελάσσονα. Τιμούμε το πρόσωπο που του δίνουμε τ όνομα σαν εξέχων προσωπικότητα της περιοχής.
Αυτά.
Τα αποκαλυπτήρια της ταμπέλας έκαναν απο κοινού ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Σταθάκης, ο Δήμαρχος Πλατανιά κ Μαλανδράκης και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων και μεγαλωμένος στην πλατεία "Μάνου Κατράκη" κ. Αντώνης Ροκάκης.
Υ.Σ Να ρίξω και την μπηχτή μου, οι ονοματοδοσίες που θα γίνουν στην πόλη της Κισάμου το επόμενο διάστημα δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, ούτε ιδιοκτησία κανενός, οπότε κακώς που δεν παραβρίσκονται όλα τα μέλη του Δ.Σ του Δήμου, αντιπολίτευση μείζονα και ελάσσονα. Τιμούμε το πρόσωπο που του δίνουμε τ όνομα σαν εξέχων προσωπικότητα της περιοχής.
Αυτά.
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2019
Εκδόθηκε το Ημερολόγιο-Εορτολόγιο της Ι. Μητροπόλεως μας, το οποίο είναι αφιερωμένο «εις τα 50 χρόνια από την θεμελίωση του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Κισάμου». Πρόκειται περί ενός καλαίσθητου και ιδιαίτερα προσεγμένου Ημερολογίου, το οποίο ευλογεί και χαιρετίζει ο Παναγιώτατος Οικουμενικός μας Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος και περιλαμβάνει: Σύντομο ιστορικό της Ι. Μητροπόλεως μας, Κρητικό Αγιολόγιο, το ιστορικό ανεγέρσεως του Ι. Μητροπολιτικού μας Ναού, αδημοσίευτες φωτογραφίες της εποχής, Μηνολόγιο, τις δομές και δράσεις της Ι.
Μητροπόλεως, τον Μικρό Παρακλητικό Κανόνα και τους Χαιρετισμούς της Παναγίας μας, την Διοικητική διάρθρωση της Ι. Μητροπόλεως μας, ως επίσης και πολύτιμες πληροφορίες δια την Εκκλησία της Κρήτης, τις νηστείες της Εκκλησίας μας, κ.α. θέματα πρακτικής φύσεως. Το Ημερολόγιο το οποίο επιμελήθηκαν ο Παν. Αρχιμανδρίτης π. Ειρηναίος (Μπατσάκης) και ο Γραμματεύς της Μητροπόλεως μας κ. Αντώνιος Βακάκης, διατίθεται εις το βιβλιοπωλείο της Μητροπόλεως, τηλ. 2822022128, εσωτ. 5.
Μητροπόλεως, τον Μικρό Παρακλητικό Κανόνα και τους Χαιρετισμούς της Παναγίας μας, την Διοικητική διάρθρωση της Ι. Μητροπόλεως μας, ως επίσης και πολύτιμες πληροφορίες δια την Εκκλησία της Κρήτης, τις νηστείες της Εκκλησίας μας, κ.α. θέματα πρακτικής φύσεως. Το Ημερολόγιο το οποίο επιμελήθηκαν ο Παν. Αρχιμανδρίτης π. Ειρηναίος (Μπατσάκης) και ο Γραμματεύς της Μητροπόλεως μας κ. Αντώνιος Βακάκης, διατίθεται εις το βιβλιοπωλείο της Μητροπόλεως, τηλ. 2822022128, εσωτ. 5.
Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018
ΑΣ ΑΓΑΠΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΙΓΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ
Το τεχνικό team του τμήματος Μπάσκετ του Α.Ο. Κισάμου, θέλει να ευχαριστήσει θερμά όλους τους φορείς (Δήμο Κισάμου- Δευτεροβάθμια επιτροπή -ΕΠΑΛ Κισάμου) για την τοποθέτηση αθλητικού δαπέδου PVC στο κλειστό γυμναστήριο του σχολικού συγκροτήματος ΕΠΑΛ-ΓΕΛ Κισάμου», και να παρακαλεσουμε εσάς όλους και κυρίως τα παιδιά να το σεβαστούν και να το αγαπήσουν όπως αγαπάμε εμείς τον αθλητισμό...
Γονείς μάθετε στα παιδιά σας να αγαπάνε και να σέβονται αυτό που τους δίνει ο τόπος από το μικρότερο ως το μεγαλύτερο.
Να το εκτιμούν, να το προστατεύουν, χωρίς να προσπαθούν να το κακομεταχειριστούν και να το καταστρέψουν..
Καλά παιχνίδια-προπονήσεις εύχομαι σε όλους μας..
Γονείς μάθετε στα παιδιά σας να αγαπάνε και να σέβονται αυτό που τους δίνει ο τόπος από το μικρότερο ως το μεγαλύτερο.
Να το εκτιμούν, να το προστατεύουν, χωρίς να προσπαθούν να το κακομεταχειριστούν και να το καταστρέψουν..
Καλά παιχνίδια-προπονήσεις εύχομαι σε όλους μας..
ΑΠΟΨΕ Η ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ
"Εγκαίνια" ή απλά ονοματοδοσία της Πλατείας Μάνου Κατράκη σήμερα το βράδυ στις 7.30. Ο Δήμος Κισάμου δίνει το όνομα ενός μεγάλου καλλιτέχνη, ενός γνήσιου Κισαμίτη, στην μικρή πλατεία που βρίσκεται και το άγαλμα του. Έτσι η πλατεία απο πρώην ΟΤΕ, θα την λέμε επίσημα τώρα πλατεία Μάνου Κατράκη.
Μετά τα εγκαίνια θα ακολουθήσει ομιλία και παρουσίαση της ζωής του και του έργου του, στο Τσατσαρωνάκειο πολιτιστικό κέντρο.
Πρέπει να είμαστε όλοι εκεί....
Στις δυο φωτογραφίες 1973 σε τραπέζι που του είχε κάνει ο σύλλογος κυριών και δεσποινίδων Καστελίου και το 1982 σε βράβευση του ξυλογλύπτη Βιολάκη επί δημαρχίας Σχετάκη.
Μετά τα εγκαίνια θα ακολουθήσει ομιλία και παρουσίαση της ζωής του και του έργου του, στο Τσατσαρωνάκειο πολιτιστικό κέντρο.
Πρέπει να είμαστε όλοι εκεί....
Στις δυο φωτογραφίες 1973 σε τραπέζι που του είχε κάνει ο σύλλογος κυριών και δεσποινίδων Καστελίου και το 1982 σε βράβευση του ξυλογλύπτη Βιολάκη επί δημαρχίας Σχετάκη.
Ο ΦΑΡΟΣ ΣΤΟ ΛΑΦΟΝΗΣΙ
Στο Ελαφονήσι ή Λαφονήσι, Πρασσονήσι (Άρτεμις) και Πλακολήθρα (Πλακουρήθρα).
Πρασσονήσι γιατί φυτρώνουν παντού άγρια πράσα. Πλακολήθρα γιατί η θάλασσα αποτελείται από ένα σύμπλεγμα χαμηλών σκοπέλων και υφάλων που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι για τα διερχόμενα πλοία όταν επικρατεί θαλασσοταραχή.
Μετά το μεγάλο ναυάγιο του υπερωκεανίου Imperetrice το 1907 στο οποίο πνίγηκαν 300 άνθρωποι και θάφτηκαν ομαδικά στο νησί, τοποθετήθηκε φάρος που λειτουργούσε με πετρέλαιο.
Ο φάρος εκείνος ήταν αρκετά ψηλός με εσωτερική πέτρινη σκάλα που αριθμούσε 132 σκαλοπάτια και 12 σιδερένια. Δίπλα του χτίστηκαν καταλύματα των φαροφυλάκων με φούρνο και δεξαμενή συγκέντρωσης του νερού. Δυστυχώς, τότε προκειμένου να ψηθεί ο ασβέστης που χρειαζόταν για το χτίσιμο, με άδεια του τότε δημάρχου Κούνενι (Βάθης) κόπηκαν όλοι οι κέδροι και τα άλλα δέντρα του νησιού. Ο φάρος εκείνος ήταν ένα μηχάνημα με μία λάμπα από απλό γυαλί ή και με ένα ειδικό αμίαντο πυράκτωσης. Μία σιδερένια πλάκα γύριζε το φωτιστικό μηχανισμό που η ταχύτητά του ρυθμιζόταν με βάρη για κάθε 24ωρο. Ένας μηχανισμός δηλαδή παρόμοιος με τα παλιά ρολόγια του τοίχου.
Ο ανεφοδιασμός του με πετρέλαιο και άλλα απαραίτητα εφόδια γινόταν μία φορά ετησίως και πάντοτε τους καλοκαιρινούς μήνες, που οι καιροί ήταν ευνοϊκοί, με το "πλοίο των Φάρων", του τότε Βασιλικού Ναυτικού "Ωρίων", το οποίο είχε μετασκευαστεί ειδικά γι αυτό το σκοπό.
ΠΗΓΗ
Διαβάστε και εδώ για το ναυάγιο του Inperectrice
Πρασσονήσι γιατί φυτρώνουν παντού άγρια πράσα. Πλακολήθρα γιατί η θάλασσα αποτελείται από ένα σύμπλεγμα χαμηλών σκοπέλων και υφάλων που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι για τα διερχόμενα πλοία όταν επικρατεί θαλασσοταραχή.
Μετά το μεγάλο ναυάγιο του υπερωκεανίου Imperetrice το 1907 στο οποίο πνίγηκαν 300 άνθρωποι και θάφτηκαν ομαδικά στο νησί, τοποθετήθηκε φάρος που λειτουργούσε με πετρέλαιο.
Ο φάρος εκείνος ήταν αρκετά ψηλός με εσωτερική πέτρινη σκάλα που αριθμούσε 132 σκαλοπάτια και 12 σιδερένια. Δίπλα του χτίστηκαν καταλύματα των φαροφυλάκων με φούρνο και δεξαμενή συγκέντρωσης του νερού. Δυστυχώς, τότε προκειμένου να ψηθεί ο ασβέστης που χρειαζόταν για το χτίσιμο, με άδεια του τότε δημάρχου Κούνενι (Βάθης) κόπηκαν όλοι οι κέδροι και τα άλλα δέντρα του νησιού. Ο φάρος εκείνος ήταν ένα μηχάνημα με μία λάμπα από απλό γυαλί ή και με ένα ειδικό αμίαντο πυράκτωσης. Μία σιδερένια πλάκα γύριζε το φωτιστικό μηχανισμό που η ταχύτητά του ρυθμιζόταν με βάρη για κάθε 24ωρο. Ένας μηχανισμός δηλαδή παρόμοιος με τα παλιά ρολόγια του τοίχου.
Ο ανεφοδιασμός του με πετρέλαιο και άλλα απαραίτητα εφόδια γινόταν μία φορά ετησίως και πάντοτε τους καλοκαιρινούς μήνες, που οι καιροί ήταν ευνοϊκοί, με το "πλοίο των Φάρων", του τότε Βασιλικού Ναυτικού "Ωρίων", το οποίο είχε μετασκευαστεί ειδικά γι αυτό το σκοπό.
ΠΗΓΗ
Διαβάστε και εδώ για το ναυάγιο του Inperectrice
ΔΗΛΑΔΗ ΟΥΤΕ Ο ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ ΞΕΡΕΙ ΠΩΣ ΛΕΝΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ;
Η ανακοίνωση που έβγαλε η ΠΑΕ Κισσαμικός (ΑΟ Χανιά) σχετικά με ανακοίνωση που έδωσε στην δημοσιότητα η ΠΑΕ Πλατανιάς (δεν μπορώ να το βρω)
" Θα θέλαμε να πληροφορήσουμε την ΠΑΕ Πλατανιάς ότι η ομάδα μας, την οποία αντιμετωπίζει την Τετάρτη (21/11), λέγεται από την περασμένη σεζόν ΑΟ Χανιά-Κισσαμικός και στις ανακοινώσεις της για το μεταξύ μας παιχνίδι να είναι πιο προσεκτική στη χρήση του ονόματος της ομάδας μας."
Δηλαδή για να καταλάβω και εγω ο άσχετος απο ποδοσφαιρικά πως μας είπε σκέτο ΑΟ Χανιά ή σκέτο Κισσαμικός και παρεξηγήσαμε; Παίζει σημασία!!!!
" Θα θέλαμε να πληροφορήσουμε την ΠΑΕ Πλατανιάς ότι η ομάδα μας, την οποία αντιμετωπίζει την Τετάρτη (21/11), λέγεται από την περασμένη σεζόν ΑΟ Χανιά-Κισσαμικός και στις ανακοινώσεις της για το μεταξύ μας παιχνίδι να είναι πιο προσεκτική στη χρήση του ονόματος της ομάδας μας."
Δηλαδή για να καταλάβω και εγω ο άσχετος απο ποδοσφαιρικά πως μας είπε σκέτο ΑΟ Χανιά ή σκέτο Κισσαμικός και παρεξηγήσαμε; Παίζει σημασία!!!!
ΣΤΟ ΛΑΦΟΝΗΣΙ
Το μονοπάτι στην Νατούρα του Λαφονησιού!!! Μόνο για φωτογράφιση κάνει μιας και τα τελευταία 8 χρόνια είναι ασυντήρητο και μισοκατεστραμμένο. Μπορεί να φτιάχτηκε επί δημαρχίας Κουκουράκη εντούτοις παρόλο το "τρύγημα" που έχει φάει αυτή η περιοχή κανείς δεν σκέφτηκε οτι έπρεπε να το συντηρήσει και να το ξαναφτιάξει. Ο παράδεισος ήταν σε νάρκη... παρόλο που κάθε μέρα είχε 5000 "καλοπληρωτές". Ας ελπίσουμε οτι θα μπει στα σχέδια και στις κουβέντες των υποψηφίων.
Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018
ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΥΠΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Υπάρχουν και αυτοί που δεν εξαργύρωσαν την συμμετοχή τους στο Πολυτεχνείο και απο αυτούς μπορούμε να μάθουμε την αλήθεια. Διαβάστε το παρακάτω κειμενάκι που το βρήκα στο διαδίκτυο, αξίζει.
- Υπάρχει ένας γενικός αφορισμός ότι η γενιά του Πολυτεχνείου κατέστρεψε την Ελλάδα . Πράγματι ορισμένοι εξαργύρωσαν την συμμετοχή τους σε εκείνη την εξέγερση . Το ερώτημα είναι πόσοι είναι αυτοί.
Ένας φοιτητής του 1973 σήμερα πρέπει να βιώνει μεταξύ του 68ου και 71ου έτους της ηλικίας του . Δηλαδή είναι ένας συνταξιούχος που εναγωνίως περιμένει την σύνταξη του ασφαλιστικού του Ταμείου , η οποία έχει επανειλημμένως υποστεί μειώσεις , προκείμενου να μπορέσει όχι μόνο να επιβιώσει ο ίδιος αλλά συγχρόνως να συνεισφέρει και στην επιβίωση παιδιών ή και εγγονών . Είναι ένας απόμαχος της ζωής πλέον που έχει δει να απομειώνονται τα περιουσιακά του στοιχεία, ιδίως αν κατάφερε να αποκτήσει ένα, δύο ακίνητα, να έχει χάσει όλο η το μεγαλύτερο μέρος του εφάπαξ για το οποίο μπορεί να κατέβαλε την συνεισφορά του μια ολόκληρη ζωή μετά την καταστροφή των φορέων ασφάλισης, και εν τέλει να επιβιώνει οριακά αν δεν έχει ήδη κόψει πανηγυρικά το νήμα του επιπέδου φτώχειας.
Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι της γενιάς του Πολυτεχνείου σαν τον Νικόλα Ρεβελάκη (φωτογραφία) που δεν μπόρεσαν ούτε καν να να εργαστούν ως φυσιολογικοί άνθρωποι στην συνεχεία.
Το όνομά του δεν είναι γνωστό παρά μόνο σε όσους έχουν ασχοληθεί με την ιστορία του Πολυτεχνείου, ως σύμβολο αγώνα, που βασανίστηκε, αντιστάθηκε αλλά δεν εξαργύρωσε -δεν πήρε πτυχίο, δεν ενεπλάκη στην πολιτική, έγινε ένας απλός δημόσιος υπάλληλος.
Όπως αναφέρει ο ίδιος:
”Είχα την τύχη και την τιμή να πρωτοστατήσω στα γεγονότα του Πολυτεχνείου και της νεολαίας. Ήμουν πρόεδρος των Τοπογράφων Μηχανικών όταν μπήκαν τα τανκς. Είχα διαδεχθεί τον στρατευθέντα πρόεδρο Γιάννη Αλαβάνο στην ηγεσία του συλλόγου. Κρατήθηκα πέντε, έξι μέρες στην Ασφάλεια, όπου εδάρην ανηλεώς, παραπέμφθηκα στο στρατοδικείο μαζί με τον Λαφαζάνη και το Βαρλάμη για «απείθεια εις διαταγήν στρατιωτικής αρχής και σύστασιν συμμορίας». Η κατηγορία ήταν αστήρικτη και κατόπιν πιέσεως του πρύτανη αθωώθηκα. Αποκορύφωμα όλης αυτής της ιστορίας ήταν ο εγκλεισμός μου στο ψυχιατρείο από τα όργανα του διαβόλου, όπου παρέμεινα δεμένος χειροπόδαρα για ένα εικοσιτετράωρο. Ο πρύτανης Λοϊζος, ο κοσμήτορας Αργυράκης, ο συγκλητικός Θεοχάρης, ο επιμελητής Λαϊπέτης, ο πατέρας μου, ο μπάρμπας μου ο Γιώργης Σκουλάκης, ο αδελφικός μου φίλος Κώστας Ζάμπας και ο επίσης φίλος μου Δημήτρης Ηλίας ήρθαν, Κύριος οίδε πως, και με απελευθέρωσαν από τα νύχια του διαβόλου.
Έκτοτε, σακάτης και συντροφιά με τα ηρεμιστικά που μου χορηγούν για αποτοξίνωση, σαν αντίδοτο περιμένω να κλείσει η βιολογική παρένθεση Ρεβελάκη και να περάσω στην αιωνιότητα...”.
Δεν εξαργύρωσε όλη η γενιά του Πολυτεχνείου την συμμετοχή της σε αυτό. Κάποιο μέρος εξ αυτών φυσικά ναι. Αυτό το μέρος των υπανθρώπων δεν είναι δίκαιο να εκπροσωπεί και να στιγματίζει μια ολόκληρη γενιά. Αυτούς τους ξέρουμε με ονόματα , διευθύνσεις και αριθμούς τηλεφώνου.
Αυτούς που δεν ξέρουμε είναι αυτούς της γενιάς του Πολυτεχνείου που σήμερα μπορεί και να λιμοκτονούν .
Αυτοί μαζί με τον Ρεβελάκη ( στην φωτογραφία) σίγουρα θα περάσουν στην αιωνιότητα.
Ιωσήφ Τσιμισκής.
- Υπάρχει ένας γενικός αφορισμός ότι η γενιά του Πολυτεχνείου κατέστρεψε την Ελλάδα . Πράγματι ορισμένοι εξαργύρωσαν την συμμετοχή τους σε εκείνη την εξέγερση . Το ερώτημα είναι πόσοι είναι αυτοί.
Ένας φοιτητής του 1973 σήμερα πρέπει να βιώνει μεταξύ του 68ου και 71ου έτους της ηλικίας του . Δηλαδή είναι ένας συνταξιούχος που εναγωνίως περιμένει την σύνταξη του ασφαλιστικού του Ταμείου , η οποία έχει επανειλημμένως υποστεί μειώσεις , προκείμενου να μπορέσει όχι μόνο να επιβιώσει ο ίδιος αλλά συγχρόνως να συνεισφέρει και στην επιβίωση παιδιών ή και εγγονών . Είναι ένας απόμαχος της ζωής πλέον που έχει δει να απομειώνονται τα περιουσιακά του στοιχεία, ιδίως αν κατάφερε να αποκτήσει ένα, δύο ακίνητα, να έχει χάσει όλο η το μεγαλύτερο μέρος του εφάπαξ για το οποίο μπορεί να κατέβαλε την συνεισφορά του μια ολόκληρη ζωή μετά την καταστροφή των φορέων ασφάλισης, και εν τέλει να επιβιώνει οριακά αν δεν έχει ήδη κόψει πανηγυρικά το νήμα του επιπέδου φτώχειας.
Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι της γενιάς του Πολυτεχνείου σαν τον Νικόλα Ρεβελάκη (φωτογραφία) που δεν μπόρεσαν ούτε καν να να εργαστούν ως φυσιολογικοί άνθρωποι στην συνεχεία.
Το όνομά του δεν είναι γνωστό παρά μόνο σε όσους έχουν ασχοληθεί με την ιστορία του Πολυτεχνείου, ως σύμβολο αγώνα, που βασανίστηκε, αντιστάθηκε αλλά δεν εξαργύρωσε -δεν πήρε πτυχίο, δεν ενεπλάκη στην πολιτική, έγινε ένας απλός δημόσιος υπάλληλος.
Όπως αναφέρει ο ίδιος:
”Είχα την τύχη και την τιμή να πρωτοστατήσω στα γεγονότα του Πολυτεχνείου και της νεολαίας. Ήμουν πρόεδρος των Τοπογράφων Μηχανικών όταν μπήκαν τα τανκς. Είχα διαδεχθεί τον στρατευθέντα πρόεδρο Γιάννη Αλαβάνο στην ηγεσία του συλλόγου. Κρατήθηκα πέντε, έξι μέρες στην Ασφάλεια, όπου εδάρην ανηλεώς, παραπέμφθηκα στο στρατοδικείο μαζί με τον Λαφαζάνη και το Βαρλάμη για «απείθεια εις διαταγήν στρατιωτικής αρχής και σύστασιν συμμορίας». Η κατηγορία ήταν αστήρικτη και κατόπιν πιέσεως του πρύτανη αθωώθηκα. Αποκορύφωμα όλης αυτής της ιστορίας ήταν ο εγκλεισμός μου στο ψυχιατρείο από τα όργανα του διαβόλου, όπου παρέμεινα δεμένος χειροπόδαρα για ένα εικοσιτετράωρο. Ο πρύτανης Λοϊζος, ο κοσμήτορας Αργυράκης, ο συγκλητικός Θεοχάρης, ο επιμελητής Λαϊπέτης, ο πατέρας μου, ο μπάρμπας μου ο Γιώργης Σκουλάκης, ο αδελφικός μου φίλος Κώστας Ζάμπας και ο επίσης φίλος μου Δημήτρης Ηλίας ήρθαν, Κύριος οίδε πως, και με απελευθέρωσαν από τα νύχια του διαβόλου.
Έκτοτε, σακάτης και συντροφιά με τα ηρεμιστικά που μου χορηγούν για αποτοξίνωση, σαν αντίδοτο περιμένω να κλείσει η βιολογική παρένθεση Ρεβελάκη και να περάσω στην αιωνιότητα...”.
Δεν εξαργύρωσε όλη η γενιά του Πολυτεχνείου την συμμετοχή της σε αυτό. Κάποιο μέρος εξ αυτών φυσικά ναι. Αυτό το μέρος των υπανθρώπων δεν είναι δίκαιο να εκπροσωπεί και να στιγματίζει μια ολόκληρη γενιά. Αυτούς τους ξέρουμε με ονόματα , διευθύνσεις και αριθμούς τηλεφώνου.
Αυτούς που δεν ξέρουμε είναι αυτούς της γενιάς του Πολυτεχνείου που σήμερα μπορεί και να λιμοκτονούν .
Αυτοί μαζί με τον Ρεβελάκη ( στην φωτογραφία) σίγουρα θα περάσουν στην αιωνιότητα.
Ιωσήφ Τσιμισκής.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)