ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ 2 ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ "ΠΡΟΒΑ 4ΩΡΟΥ"
Για όσους έχασαν παραστάσεις του Κισαμιτικου θεατρικού σχήματος "πρόβα τετραώρου" τα προηγούμενα χρόνια τώρα έχει δημιουργηθεί ένα κανάλι στο You Tube, όπου έχουν ανέβει δυο παραστάσεις ως και σήμερα.
Ο κ. Αμιλκάρ και ο Επιθεωρητής έρχεται.
Ο κ. Αμιλκάρ και ο Επιθεωρητής έρχεται.
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ
Τιμητικές διακρίσεις σε οκτώ Έλληνες επιστήμονες από τα ανώτατα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα της χώρας για την πολυετή προσφορά τους στην Επιστήμη των Οπωροκηπευτικών τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς απένειμε η Διεθνής Εταιρεία της Επιστήμης των Οπωροκηπευτικών (International Society for Horticultural Science, ISHS).
Η τελετή απονομής του μεταλλίου της ISHS έγινε την Πέμπτη 20/10/2016 στις 21.00 στο ΜΑΙΧ κατά τη διάρκεια επίσημου γεύματος του Διεθνούς Συνεδρίου ΙΙΙ Horticulture in Europe 2016, που έγινε στα Χανιά από 16-20/10/2016.
Μεταξύ των τιμώμενων ο γεωπόνος-ερευνητής Κωνσταντίνος Σ. Χαρτζουλάκης, τ. Διευθυντής του Ινστιτούτου Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων. Ο εκπρόσωπος της ISHS ο κ. Γ. Μαγγανάρης από το Πανεπιστήμιο Κύπρου αναφέρθηκε στο επιστημονικό έργο του κ. Χαρτζουλάκη σε θέματα άρδευσης των καλλιεργειών και διαχείρισης του νερού στη γεωργία, στην ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών στην εξοικονόμηση νερού, στη διεθνή αναγνώριση του έργου του και στη συμβολή του στην ανάπτυξη της αγροτικής έρευνας.
Ο κ. Χαρτζουλάκης παραλαμβάνοντας το μετάλλιο της ISHS, αφού ευχαρίστησε το ΔΣ της ISHS και τους οργανωτές του συνεδρίου για την τιμητική διάκριση, τόνισε ότι ένας ερευνητής δεν μπορεί παρά να είναι υπηρέτης του κοινωνικού συνόλου, και κατέληξε ότι ο δρόμος της καινοτομίας και της ποιότητας είναι ο μόνος για την ελληνική και παγκόσμια γεωργία, αρκεί να υιοθετηθεί από τους παραγωγούς και να στηριχθεί από την πολιτεία.
Η τελετή απονομής του μεταλλίου της ISHS έγινε την Πέμπτη 20/10/2016 στις 21.00 στο ΜΑΙΧ κατά τη διάρκεια επίσημου γεύματος του Διεθνούς Συνεδρίου ΙΙΙ Horticulture in Europe 2016, που έγινε στα Χανιά από 16-20/10/2016.
Μεταξύ των τιμώμενων ο γεωπόνος-ερευνητής Κωνσταντίνος Σ. Χαρτζουλάκης, τ. Διευθυντής του Ινστιτούτου Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων. Ο εκπρόσωπος της ISHS ο κ. Γ. Μαγγανάρης από το Πανεπιστήμιο Κύπρου αναφέρθηκε στο επιστημονικό έργο του κ. Χαρτζουλάκη σε θέματα άρδευσης των καλλιεργειών και διαχείρισης του νερού στη γεωργία, στην ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών στην εξοικονόμηση νερού, στη διεθνή αναγνώριση του έργου του και στη συμβολή του στην ανάπτυξη της αγροτικής έρευνας.
Ο κ. Χαρτζουλάκης παραλαμβάνοντας το μετάλλιο της ISHS, αφού ευχαρίστησε το ΔΣ της ISHS και τους οργανωτές του συνεδρίου για την τιμητική διάκριση, τόνισε ότι ένας ερευνητής δεν μπορεί παρά να είναι υπηρέτης του κοινωνικού συνόλου, και κατέληξε ότι ο δρόμος της καινοτομίας και της ποιότητας είναι ο μόνος για την ελληνική και παγκόσμια γεωργία, αρκεί να υιοθετηθεί από τους παραγωγούς και να στηριχθεί από την πολιτεία.
ΕΝΑΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΣΕ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1838-1844
Της Αγγελικής Καραθανάση*
Μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας στην πόλη των Χανίων ιεραποστολικού σταθμού και Αμερικανικής Σχολής με χρηματοδότηση της προτεσταντικής Εταιρείας Domestic and Foreign Missionary Society της Επισκοπικής Εκκλησίας των Η.Π.Α., κάποιοι Κισσαμίτες λαϊκοί και κληρικοί απεύθυναν αιτήματα στον Αμερικανό διευθυντή της Σχολής αιδεσιμότατο Τζορτζ Μπέντον για ίδρυση παρόμοιων σχολείων και στη περιοχή τους ή έστω για παροχή σχετικών συμβουλών και για εφοδιασμό τους με σχολικά βιβλία και με τη Βίβλο στα νέα ελληνικά. Το γεγονός αυτό έδειχνε ότι γενικά στο νησί είχαν αρθεί οι αρχικές υποψίες για προτεσταντικό προσηλυτισμό.
Ο Μπέντον, παρά την άρνηση της Εταιρείας για πρόσθετη οικονομική συνδρομή, έκανε οικειοθελώς και με δικά του έξοδα εξορμήσεις σε κοντινά με την πόλη των Χανίων χωριά της Κισάμου και στη μονή Γωνιάς, όπου κήρυττε, συμβούλευε, συζητούσε, διέδιδε δωρεάν ή σε χαμηλή τιμή τη Βίβλο και διάφορα θρησκευτικά φυλλάδια της Βιβλικής Εταιρείας που του προμήθευαν φίλοι του από το Λονδίνο, για να ικανοποιεί την, παρά τις αυστηρές απαγορευτικές Εγκυκλίους του πατριαρχείου (1836, 1839), ζήτηση όχι μόνο από λαϊκούς, αλλά και από μοναχούς και ιερείς.
Τον Απρίλιο του 1842 άνοιξε και σχολείο στο χωριό Πολεμάρχι, το εφοδίασε με σχολικά είδη και βιβλία και κατέβαλλε στον δάσκαλο τακτικό μισθό από τον προϋπολογισμό της Σχολής Κρήτης. Κατά τον ιεραπόστολο, το διαφωτιστικό έργο τού σχολείου φάνηκε γρήγορα·οι μαθητές μπορούσαν να αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε κακόπιστη ερμηνεία της προτεσταντικής Βίβλου που αυτός διακινούσε.
Το 1843, μετά από σχετικό έλεγχο, ο έξαρχος της Μεγάλης Εκκλησίας Χρύσανθος, προέβη σε κάψιμο των βιβλίων της Βιβλικής Εταιρείας που εντόπισε, στη Μονή Γωνιάς κυρίως, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του Μπέντον.
Η δράση τού Αμερικανού ιεραποστόλου σταμάτησε τον Μάρτιο του 1844, γιατί η Ιεραποστολική Εταιρεία, έχοντας αποφασίσει να διακόψει τη λειτουργία της Σχολής Κρήτης ως ασύμφορης, τον είχε υποχρεώσει να επιστρέψει στην Αμερική
Μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας στην πόλη των Χανίων ιεραποστολικού σταθμού και Αμερικανικής Σχολής με χρηματοδότηση της προτεσταντικής Εταιρείας Domestic and Foreign Missionary Society της Επισκοπικής Εκκλησίας των Η.Π.Α., κάποιοι Κισσαμίτες λαϊκοί και κληρικοί απεύθυναν αιτήματα στον Αμερικανό διευθυντή της Σχολής αιδεσιμότατο Τζορτζ Μπέντον για ίδρυση παρόμοιων σχολείων και στη περιοχή τους ή έστω για παροχή σχετικών συμβουλών και για εφοδιασμό τους με σχολικά βιβλία και με τη Βίβλο στα νέα ελληνικά. Το γεγονός αυτό έδειχνε ότι γενικά στο νησί είχαν αρθεί οι αρχικές υποψίες για προτεσταντικό προσηλυτισμό.
Ο Μπέντον, παρά την άρνηση της Εταιρείας για πρόσθετη οικονομική συνδρομή, έκανε οικειοθελώς και με δικά του έξοδα εξορμήσεις σε κοντινά με την πόλη των Χανίων χωριά της Κισάμου και στη μονή Γωνιάς, όπου κήρυττε, συμβούλευε, συζητούσε, διέδιδε δωρεάν ή σε χαμηλή τιμή τη Βίβλο και διάφορα θρησκευτικά φυλλάδια της Βιβλικής Εταιρείας που του προμήθευαν φίλοι του από το Λονδίνο, για να ικανοποιεί την, παρά τις αυστηρές απαγορευτικές Εγκυκλίους του πατριαρχείου (1836, 1839), ζήτηση όχι μόνο από λαϊκούς, αλλά και από μοναχούς και ιερείς.
Τον Απρίλιο του 1842 άνοιξε και σχολείο στο χωριό Πολεμάρχι, το εφοδίασε με σχολικά είδη και βιβλία και κατέβαλλε στον δάσκαλο τακτικό μισθό από τον προϋπολογισμό της Σχολής Κρήτης. Κατά τον ιεραπόστολο, το διαφωτιστικό έργο τού σχολείου φάνηκε γρήγορα·οι μαθητές μπορούσαν να αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε κακόπιστη ερμηνεία της προτεσταντικής Βίβλου που αυτός διακινούσε.
Το 1843, μετά από σχετικό έλεγχο, ο έξαρχος της Μεγάλης Εκκλησίας Χρύσανθος, προέβη σε κάψιμο των βιβλίων της Βιβλικής Εταιρείας που εντόπισε, στη Μονή Γωνιάς κυρίως, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του Μπέντον.
Η δράση τού Αμερικανού ιεραποστόλου σταμάτησε τον Μάρτιο του 1844, γιατί η Ιεραποστολική Εταιρεία, έχοντας αποφασίσει να διακόψει τη λειτουργία της Σχολής Κρήτης ως ασύμφορης, τον είχε υποχρεώσει να επιστρέψει στην Αμερική
*Φιλόλογος
Υ.Σ Κατά τη διάρκεια της επανάστασης από το 1821 έως το 1830 η λειτουργία των σχολείων σταμάτησε, μόνο ένα ιδρύθηκε στο νησί της Γραμβούσα, αλλά αμέσως μετά αρκετά ξαναλειτούργησαν.
Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016
ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Στα περυσινά επίπεδα παραμένουν οι επιδοτήσεις για τις συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας στην ακτοπλοΐα, δηλαδή τις λεγόμενες άγονες γραμμές, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Πιο συγκεκριμένα, στα 90 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι δαπάνες για το δίκτυο θαλάσσιων συγκοινωνιών.
Έως τώρα έχουν εγκριθεί οι παρακάτω γραμμές που έχουν σχέση με την γειτονιά μας:
Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσαμος και επιστροφή με το «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 38.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Γύθειο – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσαμος και επιστροφή με το «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 20.030 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Δεν βλέπω την γραμμή Κίσαμος-Κύθηρα- Καλαμάτα αλλά ίσως να ανήκει σε ειδικό καθεστώς.
Πάντως οι δήμαρχοι Κυθήρων -Καλαμάτας και Κισάμου μετά από πιέσεις που άσκησαν, έχουν πάρει την διαβεβαίωση οτι η παραπάνω γραμμή θα έχει από του χρόνου 4μηνη διάρκεια, από 1η Ιουνίου μέχρι 30 Σεπτέμβρη, μιας και είναι πολύ υποσχόμενη.
Έως τώρα έχουν εγκριθεί οι παρακάτω γραμμές που έχουν σχέση με την γειτονιά μας:
Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσαμος και επιστροφή με το «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 38.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Γύθειο – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσαμος και επιστροφή με το «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 20.030 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Δεν βλέπω την γραμμή Κίσαμος-Κύθηρα- Καλαμάτα αλλά ίσως να ανήκει σε ειδικό καθεστώς.
Πάντως οι δήμαρχοι Κυθήρων -Καλαμάτας και Κισάμου μετά από πιέσεις που άσκησαν, έχουν πάρει την διαβεβαίωση οτι η παραπάνω γραμμή θα έχει από του χρόνου 4μηνη διάρκεια, από 1η Ιουνίου μέχρι 30 Σεπτέμβρη, μιας και είναι πολύ υποσχόμενη.
ΝΕΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ
Ο Δήμος Κισάμου ανακοινώνει ότι έχει δημιουργήσει τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας με αριθμό 28223 40000, η οποία εξυπηρετεί την Υπηρεσία Ηλεκτροφωτισμού, Ύδρευσης και Άρδευσης και ώρες 09:00 – 14:00.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να καταγραφεί το αίτημα είναι να αφήνουν οι πολίτες στοιχεία επικοινωνίας (ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο).
Εκ του Δήμου
Απαραίτητη προϋπόθεση για να καταγραφεί το αίτημα είναι να αφήνουν οι πολίτες στοιχεία επικοινωνίας (ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο).
Εκ του Δήμου
ΑΝΤΕ ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ
Στις Καλυθιές της Ρόδου υπάρχουν ελιές αλλά και αμπέλια και ξινόδεντρα, συνήθως τον Οκτώβριο έπεφταν οι πρώτες βροχές, κάτι όμως που δεν συνέβη ούτε φέτος. Στην περιοχή υπάρχει το φράγμα του Άη-Γιάννη το οποίο, τέτοια εποχή, τα προηγούμενα χρόνια, ήταν γεμάτο νερό. Από εκεί έπιναν νερό και τα ελάφια στην περιοχή.
Φέτος, το φράγμα έχει ξεραθεί με αποτέλεσμα τα ψάρια να ψοφήσουν. Για όλους αυτούς τους λόγους κάτοικοι και τοπική αρχή αποφάσισαν να ζητήσουν την βοήθεια του θεού για …να βρέξει.
Φέτος, το φράγμα έχει ξεραθεί με αποτέλεσμα τα ψάρια να ψοφήσουν. Για όλους αυτούς τους λόγους κάτοικοι και τοπική αρχή αποφάσισαν να ζητήσουν την βοήθεια του θεού για …να βρέξει.
ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ..
Γνωστός στην Κίσαμο, λόγω συγγένειας, είναι ο 59χρονος Κυριάκος Μετζιδάκης, που εξαφανίστηκε από το σπίτι του στις 14 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο 59χρονος εξαφανίστηκε με το ιδιωτικό του αυτοκίνητο, ένα TOYOTA AURIS, χρώματος μπλε του πάγου με κόκκινες πινακίδες και αριθμό MHO7857.
Παρακαλείται όποιος γνωρίζει η αντιληφθεί κάτι να επικοινωνήσει με τις αρχές.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο 59χρονος εξαφανίστηκε με το ιδιωτικό του αυτοκίνητο, ένα TOYOTA AURIS, χρώματος μπλε του πάγου με κόκκινες πινακίδες και αριθμό MHO7857.
Παρακαλείται όποιος γνωρίζει η αντιληφθεί κάτι να επικοινωνήσει με τις αρχές.
ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑΣ
Στο 'Α συνέδριο για την Κίσαμο και την δεύτερη μέρα ήταν αφιερωμένη στην αρχαιολογία, στην οποία μίλησαν κατά την γνώμη μου αυτοί οι οποίοι γνωρίζουν τα περισσότερα.... Σταυρούλα Μαρκουλάκη Ρωμαϊκή Κίσαμο, Ανδριανάκης Μιχάλης για το έργο της 13ης Εφορίας Βυζαντινών, Χατζηδάκη Ελπίδα για τα Φαλάσαρνα, Φαντάκης Γιάννης για την πρωτοβυζαντινή Κίσαμο, Μαρινάκης Μανώλης για τα νομίσματα της Κισάμου.
Θα σταθώ στο τέλος της παρουσίασης της Ελπίδας Χατζηδάκη που απάντησε σε πολλές ερωτήσεις και σε μια από αυτές είπε, ότι το λιμάνι των Φαλασάρνων έγινε πειρατικό για να καθυστερήσουν οι Πέρσες την επέλαση του Μεγάλου Αλεξάνδρου προς τα βάθη της Ασίας, προκαλώντας έκπληξη... και κάνοντας την αρχαιολόγο να πει: Δεν μπορούμε εμείς να αλλάξουμε την ιστορία, ούτε να την κρύψουμε.
Μάλιστα εξήγησε που έγινε αυτή η συναλλαγή και ποιοι την έκαναν, είναι γνωστά αυτά, είπε συμπληρώνοντας οτι αυτό καθυστέρησε τον Αλέξανδρο για 2 χρόνια.
-Σήμερα διαβάζοντας το βιβλίο του Θ. Δετοράκη, Ιστορία της Κρήτης, στην σελίδα 82-83 αναφέρει:
"...η Σπάρτη προσπάθησε να ενισχύσει το αντιμακεδονικό ρεύμα στην Κρήτη, με την κινητοποίηση των φιλικών της κέντρων. Και είναι χαρακτηριστικό οτι ευθύς μετά την εκστρατεία του Αλεξάνδρου στην Ασία 334 π.Χ ο Σπαρτιάτης βασιλιάς Άγις έδωσε εντολή στον αδελφό του Αγησίλαο να σπεύσει στην Κρήτη, για να οργανώσει τα εκεί αντιμακεδονικά στοιχεία. Το σχέδιο προέβλεπε πιθανώς την παρακίνηση κρητικών πόλεων σε πειρατικές ενέργειες που θα παρεμπόδιζαν την ελεύθερη σύνδεση του Αλεξάνδρου με την κυρίως Ελλάδα. Το γεγονός αυτό ανάγκασε τον Αλέξανδρο να στρέψει την προσοχή του στην Κρήτη, και να στείλει αμέσως τον ναύαρχο του Αμφοτερό 332 π.Χ να διαλύσει την Σπαρτιατική παρουσία στην Κρήτη." ... για να συμπληρώσει ο ιστορικός οτι δυστυχώς δεν έχουμε καμιά άλλη πληροφορία για την εξέλιξη των γεγονότων, εκτός οτι δεν ήταν τα Φαλάσαρνα, ούτε η Πολυρρήνια τα επόμενα χρόνια (330-326 π.Χ) ανάμεσα στις πέντε κρητικές πόλεις που ο Μέγα Αλέξανδρος βοήθησε. (Για την ιστορία οι 5 πόλεις είναι η Κνωσός-η Γόρτυνα-η Κυδωνία-η Υρτακίνα- η Έλυρος..που αναφέρονται στην επιγραφή της Κυρήνης την Stela de Cereali.)
Θα σταθώ στο τέλος της παρουσίασης της Ελπίδας Χατζηδάκη που απάντησε σε πολλές ερωτήσεις και σε μια από αυτές είπε, ότι το λιμάνι των Φαλασάρνων έγινε πειρατικό για να καθυστερήσουν οι Πέρσες την επέλαση του Μεγάλου Αλεξάνδρου προς τα βάθη της Ασίας, προκαλώντας έκπληξη... και κάνοντας την αρχαιολόγο να πει: Δεν μπορούμε εμείς να αλλάξουμε την ιστορία, ούτε να την κρύψουμε.
Μάλιστα εξήγησε που έγινε αυτή η συναλλαγή και ποιοι την έκαναν, είναι γνωστά αυτά, είπε συμπληρώνοντας οτι αυτό καθυστέρησε τον Αλέξανδρο για 2 χρόνια.
-Σήμερα διαβάζοντας το βιβλίο του Θ. Δετοράκη, Ιστορία της Κρήτης, στην σελίδα 82-83 αναφέρει:
"...η Σπάρτη προσπάθησε να ενισχύσει το αντιμακεδονικό ρεύμα στην Κρήτη, με την κινητοποίηση των φιλικών της κέντρων. Και είναι χαρακτηριστικό οτι ευθύς μετά την εκστρατεία του Αλεξάνδρου στην Ασία 334 π.Χ ο Σπαρτιάτης βασιλιάς Άγις έδωσε εντολή στον αδελφό του Αγησίλαο να σπεύσει στην Κρήτη, για να οργανώσει τα εκεί αντιμακεδονικά στοιχεία. Το σχέδιο προέβλεπε πιθανώς την παρακίνηση κρητικών πόλεων σε πειρατικές ενέργειες που θα παρεμπόδιζαν την ελεύθερη σύνδεση του Αλεξάνδρου με την κυρίως Ελλάδα. Το γεγονός αυτό ανάγκασε τον Αλέξανδρο να στρέψει την προσοχή του στην Κρήτη, και να στείλει αμέσως τον ναύαρχο του Αμφοτερό 332 π.Χ να διαλύσει την Σπαρτιατική παρουσία στην Κρήτη." ... για να συμπληρώσει ο ιστορικός οτι δυστυχώς δεν έχουμε καμιά άλλη πληροφορία για την εξέλιξη των γεγονότων, εκτός οτι δεν ήταν τα Φαλάσαρνα, ούτε η Πολυρρήνια τα επόμενα χρόνια (330-326 π.Χ) ανάμεσα στις πέντε κρητικές πόλεις που ο Μέγα Αλέξανδρος βοήθησε. (Για την ιστορία οι 5 πόλεις είναι η Κνωσός-η Γόρτυνα-η Κυδωνία-η Υρτακίνα- η Έλυρος..που αναφέρονται στην επιγραφή της Κυρήνης την Stela de Cereali.)
ΘΡΥΛΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
...τον καιρό που ετυραννιούσανε τσ' ανθρώπους μας οι κουρσάροι εσιμώσανε τα καράβια ντως στον Άι Σώστη, όθεν τη Γραμπούσα, σε τόπο που κιανείς δεν εμπόρειε να τσι δει.
Άμα ενύχτωσε, τα φέρανε κοντύτερα στο χωριό και τ΄αράξανε σε μιαν περιοχή που τηνε λένε Παχειά άμμο, χωρίς να τσι καταλάβουνε οι δικοί μας.
Με το σινιάλο του αρχηγού εχυθήκανε στο χωριό και αρχίξανε το διαγούμισμα. Οι κακομήρηδες οι Χρισθιανοί επιαστήκανε στον ύπνο και δεν εγλίτωσε κιανείς τωνε. Με βούρδουλα τσι βγάλανε απού τα σπίθια ντωνε και τσι λαλούσανε σαν τα πρόβατα. Εμαντρίανε τζι στα καράβια και τσι στοιβάξανε σαν τσι σαρδέλες. Ύστερα εσηκώσανε τσ' άγκυρες και πήρανε δρόμο...
Μα ένα καράβι δεν εξεκίνα! Εβάλανε τα δυνατά ντως ώρα πολλή, μα πράμα. Τάξε πως είχε ρίζες και δεν εκούνιε το παντέρμο.
Ο καπετάνιος, σαν είδε κι απόειδε, εστράφηκε στς αιχμαλώτους και των έκαμε νόημα να ησυχάσουνε.
-Ποιος φταίει μωρέ, και δεν σαλεύγει το καράβι; Εντά 'χετε καμωμένο.
-Ώφου η κακομοίρα, κι άφηκα το κοπέλι μου στο χωριό!! ακούστηκε μέσα στο κλάμα η ξεψυχισμένη φωνή μιας γυναίκας.
- Επαραίτησες, μωρή το κοπέλι σου; Χάσου απού τα μάθια μου, σκύλα. και με τα ίδια ντου τα χέρια την έβγαλεν όξω!
Τότε σας μόνο, άμα δηλαδή η μάνα επάτησε στο χώμα, το καράβι με το φορτίο ντου εξεκίνησε....
Βασίλης Χαρωνίτης
Η ΒΡΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ
Το παλιό Καστέλι είναι κτισμένο πάνω σε ένα βράχο, που ξεκινάει από τα δυτικά της μητρόπολης και καταλήγει ως και το τέλος του φρουρίου εκεί που είναι το σημερινό ΙΝ.ΚΑ. Πάνω σε αυτό έκτισαν οι παππούδες μας μιας και οι παλαιότεροι προτιμούσαν το γόνιμο έδαφος προς τα νότια. Σε όλο το μήκος αυτό που κάποτε θα το έγλυφε η θάλασσα (πριν το 365 μ.Χ) υπάρχουν σήμερα 6 πηγές (βρύσες) που κανείς δεν θυμάται πότε φτιάχτηκαν και πόσα χρόνια τρέχουν ασταμάτητα νερό.
Πρώτη στην σειρά είναι η Βρύση του Παπά,(φωτο) βρίσκεται κάτω απο το σπίτι και ξενοδοχείο του Μπικάκη και ονομάστηκε έτσι γιατί εκεί κοντά ήταν το σπίτι του παπά Γιώργη του Ρουκουνάκη. (φώτο)
Ακολουθεί η Βρύση του Μαρή, η πηγή που περνά κάτω απο το σπίτι του δωρητή Καστανάκη (εκεί είχε και το γκαζοζάδικο του κάποτε ο Χαρίτος), η πηγή του Βεργεράκη, η πηγή που είναι μέσα στο φρούριο και έτρεχε στα δυτικά (υπάρχει ακόμα) και η πηγή του Ξηρουχάκη (μέσα στο παλιό κάμπινγκ). Όλες τρέχουν ακόμα και σήμερα με καλύτερη βέβαια την βρύση του Μαρή που μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις το νερό βγαίνει από 2-3 κρουνούς.
Ακολουθεί η Βρύση του Μαρή, η πηγή που περνά κάτω απο το σπίτι του δωρητή Καστανάκη (εκεί είχε και το γκαζοζάδικο του κάποτε ο Χαρίτος), η πηγή του Βεργεράκη, η πηγή που είναι μέσα στο φρούριο και έτρεχε στα δυτικά (υπάρχει ακόμα) και η πηγή του Ξηρουχάκη (μέσα στο παλιό κάμπινγκ). Όλες τρέχουν ακόμα και σήμερα με καλύτερη βέβαια την βρύση του Μαρή που μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις το νερό βγαίνει από 2-3 κρουνούς.
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ
ΤΟ ΚΑΣΤΕΛΙ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1827-1830. Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
Ανακοίνωση του Βουρλιώτη Μανόλη* στο Α΄ συνέδριο για την Κίσαμο
- Στη μέχρι σήμερα βιβλιογραφία κατά την δεύτερη περίοδο της επανάστασης του 1821 στην Κρήτη, δηλαδή από το 1825 έως το 1830, γίνεται εκτενής αναφορά μόνο στη Γραμβούσα, ενώ το Καστέλι συνήθως αποσιωπάται. Νέες αρχειακές όμως έρευνες δείχνουν ότι από το 1827, όταν επισκευάζεται το βενετσιάνικο κάστρο και χτίζονται γύρω του σπίτια, τα Καστέλι αναδεικνύεται σε κέντρο του μεταγενέστερου νομού Χανίων, δεδομένου ότι εκείνη την περίοδο τα Χανιά ήταν υπό οθωμανική κυριαρχία, χωρίς χριστιανούς κατοίκους. Οι πηγές αναφέρονται στο παλιό κάστρο, που τότε βρισκόταν στα χέρια των χριστιανών επαναστατών, σε μια καζάρμα, δηλαδή στρατώνα, αλλά και σε ταβέρνες, καφενεία και μπακάλικα.
Υπήρχε τότε μεγάλη αντίθεση ανάμεσα στο Κρητικό Συμβούλιο και τον εκπρόσωπο του Καποδίστρια στην Κρήτη, τον φρούραρχο Γραμβούσας Hane. Μια διαμάχη που έγινε ανάμεσα σε ένα αξιωματικό και σε κατοίκους του Καστελίου, επιτρέπει σε επίπεδο μικροϊστορίας να ανιχνευθούν οι διαφορετικές αντιλήψεις και νοοτροπίες που είχαν οι Κρητικοί με τον αντιπρόσωπο της κυβέρνησης.
Μερικά έγγραφα της δημογεροντίας Κισάμου έχουν σωθεί. Σε αυτά αποτυπώνονται η βούληση των κατοίκων να λύσουν προβλήματα σε μια δυσχερή επαναστατική περίοδο. Σε δύο περιπτώσεις εκφράζεται η αλληλεγγύη της κοινότητας σε δυο μέλη της που κατηγορήθηκαν και καταδιώχθηκαν από τις αρχές, πρόκειται για τον Μαρτινιανό Περάκη και τον Μανόλη Δεικτάκη.
Ένα άλλο γεγονός που έγινε τον Οκτώβριο του 1829 ήταν η ίδρυση και λειτουργία ενός αλληλοδιδακτικού σχολείου στο Καστέλι από τον Χρύσανθο Βενδούρη. Νεότερα στοιχεία δείχνουν ότι το Καστέλι απετέλεσε εκπαιδευτικό κέντρο της περιοχής κατά την εξεταζόμενη περίοδο.
Το υλικό στο οποίο θα βασιστεί η Ανακοίνωση είναι ανέκδοτο και προέρχεται από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (Kεντρική Υπηρεσία) από τις σειρές τόσο του αρχείου του Αγώνα, όσο και του Καποδιστριακού.
*Ιστορικός
- Στη μέχρι σήμερα βιβλιογραφία κατά την δεύτερη περίοδο της επανάστασης του 1821 στην Κρήτη, δηλαδή από το 1825 έως το 1830, γίνεται εκτενής αναφορά μόνο στη Γραμβούσα, ενώ το Καστέλι συνήθως αποσιωπάται. Νέες αρχειακές όμως έρευνες δείχνουν ότι από το 1827, όταν επισκευάζεται το βενετσιάνικο κάστρο και χτίζονται γύρω του σπίτια, τα Καστέλι αναδεικνύεται σε κέντρο του μεταγενέστερου νομού Χανίων, δεδομένου ότι εκείνη την περίοδο τα Χανιά ήταν υπό οθωμανική κυριαρχία, χωρίς χριστιανούς κατοίκους. Οι πηγές αναφέρονται στο παλιό κάστρο, που τότε βρισκόταν στα χέρια των χριστιανών επαναστατών, σε μια καζάρμα, δηλαδή στρατώνα, αλλά και σε ταβέρνες, καφενεία και μπακάλικα.
Μερικά έγγραφα της δημογεροντίας Κισάμου έχουν σωθεί. Σε αυτά αποτυπώνονται η βούληση των κατοίκων να λύσουν προβλήματα σε μια δυσχερή επαναστατική περίοδο. Σε δύο περιπτώσεις εκφράζεται η αλληλεγγύη της κοινότητας σε δυο μέλη της που κατηγορήθηκαν και καταδιώχθηκαν από τις αρχές, πρόκειται για τον Μαρτινιανό Περάκη και τον Μανόλη Δεικτάκη.
Ένα άλλο γεγονός που έγινε τον Οκτώβριο του 1829 ήταν η ίδρυση και λειτουργία ενός αλληλοδιδακτικού σχολείου στο Καστέλι από τον Χρύσανθο Βενδούρη. Νεότερα στοιχεία δείχνουν ότι το Καστέλι απετέλεσε εκπαιδευτικό κέντρο της περιοχής κατά την εξεταζόμενη περίοδο.
Το υλικό στο οποίο θα βασιστεί η Ανακοίνωση είναι ανέκδοτο και προέρχεται από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (Kεντρική Υπηρεσία) από τις σειρές τόσο του αρχείου του Αγώνα, όσο και του Καποδιστριακού.
*Ιστορικός
Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016
ΟΙ Ζω.Ε.Σ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΦΑΚΟΠΗΓΑΔΙΟΥ
Οι Ζω.Ε.Σ, η ομάδα Ζωοφιλικών Ενημερώσεων σε Σχολεία, Ιδρύματα και Οργανισμούς, λειτουργεί εδώ και δυο χρόνια, και ο σκοπός της είναι η ενημέρωση. Είναι απόλυτα παιδαγωγικό και αποτελεί μια σημαντική και καινοτόμο δράση για τη χώρα μας, μιας που η ομάδα που ενημερώνει αποτελείται από ανθρώπους πολλών ειδικοτήτων και σχετικών πάνω στο κάθε θέμα των ζώων αλλά και είναι αποτέλεσμα ενός συνεχούς αγώνα 11 ετών μέσα στα σχολεία, όπου συγκεντρώθηκαν πολλές και ουσιαστικές εμπειρίες.
Στις φωτογραφίες από την επίσκεψη της ομάδος, στο σχολείο του Σφακοπηγαδίου, όπου τα παιδιά έμαθαν για την "άδολη αγάπη" και το δρόμο να βαδίζουν παρέα με ένα ζώο! Να σημειώσω οτι για τα Χανιά την ενημέρωση έχει αναλάβει το σωματείο με την επωνυμία «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΔΡΑΣΗ», με έδρα τον Δ. Πλατανιά.
«Environmental Animal Welfare Action».
Το σωματείο είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα,
Πάντα τέτοια Λένα και Μαρία και πιστεύω το πρόγραμμα βρει όσο μπορεί περισσότερη απήχηση σε μια περιοχή που τα κατοικίδια μας ... μαρτυρούν στα χέρια μας.
Στις φωτογραφίες από την επίσκεψη της ομάδος, στο σχολείο του Σφακοπηγαδίου, όπου τα παιδιά έμαθαν για την "άδολη αγάπη" και το δρόμο να βαδίζουν παρέα με ένα ζώο! Να σημειώσω οτι για τα Χανιά την ενημέρωση έχει αναλάβει το σωματείο με την επωνυμία «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΔΡΑΣΗ», με έδρα τον Δ. Πλατανιά.
«Environmental Animal Welfare Action».
Το σωματείο είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα,
Πάντα τέτοια Λένα και Μαρία και πιστεύω το πρόγραμμα βρει όσο μπορεί περισσότερη απήχηση σε μια περιοχή που τα κατοικίδια μας ... μαρτυρούν στα χέρια μας.
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ
ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ
Κώστας Κρεμμύδας
Της Δάφνης Καραπιπέρη
«Οι πελάτες μαs δεν είναι πλούσιοι, εκτιμούν την καλή τροφή»
Γνωρίζει και αγαπά το αντικείμενό του. Αυτό είναι φανερό στα αναλυτικά και άκρως ενημερωτικά σημειώματα που συνοδεύουν τη λίστα που στέλνει κάθε εβδομάδα στους πελάτες του. Με σπουδές γεωπονίας και εξειδίκευση στη βιολογική γεωργία, ο παραγωγός από την Κρήτη είναι ο πρώτος που καθιέρωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο φρέσκων βιολογικών φρούτων και λαχανικών στη χώρα μας.
«Αυτή την εβδομάδα αρχίζουμε να στέλνουμε πατάτες του Στεφανάκη από τη Μεσσαρά Ηρακλείου. Τις έχουμε λίγο πιο φτηνές, γιατί έχουν λίγους μώλωπες. Είναι αισθητικό πρόβλημα. Οφείλονται στο γεγονός ότι εξορύσσονται με πατατοεξαγωγέα από στεγνό χώμα και έτσι χτυπιούνται παραπάνω από ό,τι πρέπει και μωλωπίζονται. Παρ’ όλα αυτά είναι πολύ καλές».
Τα mails με τα προϊόντα του Κώστα Κρεμμύδα κρύβουν πάντα μια πληροφορία-έκπληξη που σε κάνει .......
Της Δάφνης Καραπιπέρη
«Οι πελάτες μαs δεν είναι πλούσιοι, εκτιμούν την καλή τροφή»
Γνωρίζει και αγαπά το αντικείμενό του. Αυτό είναι φανερό στα αναλυτικά και άκρως ενημερωτικά σημειώματα που συνοδεύουν τη λίστα που στέλνει κάθε εβδομάδα στους πελάτες του. Με σπουδές γεωπονίας και εξειδίκευση στη βιολογική γεωργία, ο παραγωγός από την Κρήτη είναι ο πρώτος που καθιέρωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο φρέσκων βιολογικών φρούτων και λαχανικών στη χώρα μας.
«Αυτή την εβδομάδα αρχίζουμε να στέλνουμε πατάτες του Στεφανάκη από τη Μεσσαρά Ηρακλείου. Τις έχουμε λίγο πιο φτηνές, γιατί έχουν λίγους μώλωπες. Είναι αισθητικό πρόβλημα. Οφείλονται στο γεγονός ότι εξορύσσονται με πατατοεξαγωγέα από στεγνό χώμα και έτσι χτυπιούνται παραπάνω από ό,τι πρέπει και μωλωπίζονται. Παρ’ όλα αυτά είναι πολύ καλές».
Τα mails με τα προϊόντα του Κώστα Κρεμμύδα κρύβουν πάντα μια πληροφορία-έκπληξη που σε κάνει .......
ΚΑΤΑΛΟΓΟΓΡΑΦΗΣΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
..από τα δυο βιβλία του Α. Δεικτάκη «ΧΑΝΙΩΤΕΣ ΛΑΪΚΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΑ» ΤΟΜΟΣ Α’ (1999)– ΤΟΜΟΣ Β’ (2009), που γεννήθηκαν που έδρασαν απο το 1700 εως και το 1945. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ, ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.
Του Γιώργου Βαβουλέ*
Στην εργασία που παρουσίασε ο αγαπητός φίλος Γιώργος γίνεται προσπάθεια να συγκεντρωθούν σε καταλόγους τα στοιχεία για τους μουσικούς της Κισάμου όπως αυτοί κατεγράφησαν στις δύο εκδόσεις του Αθανάσιου Δεικτάκη με τίτλο «Χανιώτες λαϊκοί μουσικοί που δεν υπάρχουν πια», τόμος Α’ (1999), τόμος Β’ (2009). Οι κατάλογοι είναι σε ψηφιακή μορφή αρχείων Excel με δυνατότητα sorting (διαλογής) όπου τα επί μέρους χαρακτηριστικά είναι: όνομα, επώνυμο, καταγωγή, χρονολογία γέννησης, χρονολογία θανάτου, χρόνος δράσης, όργανο, άλλο όργανο, τραγούδι, σελίδα ή σελίδες στο βιβλίο, δισκογραφία, φωτογραφίες κ.α.
Ένα μικρό παράδειγμα:
Μπαλαμπός Κωνσταντίνος-Κοπανίδης Μπαλαμπιανά Βιολί 1840-1900
Μπερτάκης Μανώλης-Τσουβαλομανώλης Πλακάλωνα Λαούτο 1858-1946
Από την καταλογογράφηση μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα από τον εκάστοτε μελετητή αλλά και να χρησιμοποιηθεί ως ευρετήριο. Στην εργασία αναφέρονται συμπεράσματα, γίνονται συγκρίσεις και παρατηρήσεις και εντοπίζονται ιδιαίτερες πληροφορίες. Ο ιδιαίτερα γλαφυρός και ποιητικός τόνος της γραφής του Δεικτάκη πλουτίζει με το τοπικό χρώμα της ντοπιολαλιάς τα κείμενα του και μας κάνει μέτοχους της συλλογικής μνήμης πάνω σε πρόσωπα και γεγονότα του παρελθόντος της Κισάμου. Δίνει επίσης το έναυσμα και σε άλλους μελετητές του λόγου να διασώσουν με παρόμοιες εργασίες πολύτιμα στοιχεία της ζωής και της Παράδοσης που με την παγκοσμιοποίηση τείνουν να χαθούν ανεπιστρεπτί.
Η εργασία αυτή θα βοηθήσει στη συγκέντρωση στοιχείων για τους Κισαμίτες μουσικούς και περαιτέρω για όλους τους επαγγελματίες ή ερασιτέχνες μουσικούς των Χανίων και της Κρήτης, κάτι που ελπίζουμε σταδιακά θα γίνει σε κάθε περιοχή ή κάθε Νομό, ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα και να μνημονεύονται ει δυνατόν, όσοι τίμησαν την κρητική μούσα.
Του Γιώργου Βαβουλέ*
Στην εργασία που παρουσίασε ο αγαπητός φίλος Γιώργος γίνεται προσπάθεια να συγκεντρωθούν σε καταλόγους τα στοιχεία για τους μουσικούς της Κισάμου όπως αυτοί κατεγράφησαν στις δύο εκδόσεις του Αθανάσιου Δεικτάκη με τίτλο «Χανιώτες λαϊκοί μουσικοί που δεν υπάρχουν πια», τόμος Α’ (1999), τόμος Β’ (2009). Οι κατάλογοι είναι σε ψηφιακή μορφή αρχείων Excel με δυνατότητα sorting (διαλογής) όπου τα επί μέρους χαρακτηριστικά είναι: όνομα, επώνυμο, καταγωγή, χρονολογία γέννησης, χρονολογία θανάτου, χρόνος δράσης, όργανο, άλλο όργανο, τραγούδι, σελίδα ή σελίδες στο βιβλίο, δισκογραφία, φωτογραφίες κ.α.
Ένα μικρό παράδειγμα:
Μπαλαμπός Κωνσταντίνος-Κοπανίδης Μπαλαμπιανά Βιολί 1840-1900
Μπερτάκης Μανώλης-Τσουβαλομανώλης Πλακάλωνα Λαούτο 1858-1946
Από την καταλογογράφηση μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα από τον εκάστοτε μελετητή αλλά και να χρησιμοποιηθεί ως ευρετήριο. Στην εργασία αναφέρονται συμπεράσματα, γίνονται συγκρίσεις και παρατηρήσεις και εντοπίζονται ιδιαίτερες πληροφορίες. Ο ιδιαίτερα γλαφυρός και ποιητικός τόνος της γραφής του Δεικτάκη πλουτίζει με το τοπικό χρώμα της ντοπιολαλιάς τα κείμενα του και μας κάνει μέτοχους της συλλογικής μνήμης πάνω σε πρόσωπα και γεγονότα του παρελθόντος της Κισάμου. Δίνει επίσης το έναυσμα και σε άλλους μελετητές του λόγου να διασώσουν με παρόμοιες εργασίες πολύτιμα στοιχεία της ζωής και της Παράδοσης που με την παγκοσμιοποίηση τείνουν να χαθούν ανεπιστρεπτί.
Η εργασία αυτή θα βοηθήσει στη συγκέντρωση στοιχείων για τους Κισαμίτες μουσικούς και περαιτέρω για όλους τους επαγγελματίες ή ερασιτέχνες μουσικούς των Χανίων και της Κρήτης, κάτι που ελπίζουμε σταδιακά θα γίνει σε κάθε περιοχή ή κάθε Νομό, ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα και να μνημονεύονται ει δυνατόν, όσοι τίμησαν την κρητική μούσα.
*Πολιτικός Μηχανικός, Μουσικός, ερευνητής.
Από το Α' συνέδριο για την Κίσαμο
ΣΦΟΥΓΓΑΡΑΔΕΣ
Πολλά χρόνια είχαν να φανούν οι σφουγγαράδες στα νερά μας... Λένε οτι είχαν αρρωστήσει τα σφουγγάρια στην γειτονιά μας και είχαν εξαφανιστεί. Να λοιπόν που ξαναήρθαν που απλά σημαίνει οτι υπάρχουν ακόμα....
1970 στο υπο κατασκευή λιμάνι μας τα σφουγγάρια απλωμένα, και μια αναμνηστική φωτογραφία με Καλύμνιους σφουγγαράδες... άλλα χρόνια τότε.
1970 στο υπο κατασκευή λιμάνι μας τα σφουγγάρια απλωμένα, και μια αναμνηστική φωτογραφία με Καλύμνιους σφουγγαράδες... άλλα χρόνια τότε.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)