Το Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών Διασωστών και Ναυαγοσωστών του Τοπικού Τμήματος Κισάμου, όλη αυτή τη περίοδο της έξαρσης του μεταναστευτικού φαινομένου, προσπαθεί να συμβάλλει ενεργά στην ελάφρυνση των συνεπειών που έχουν προκληθεί από την αυξανόμενη ροή μεταναστών και προσφύγων, κυρίως στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και την Αθήνα. Στο πλαίσιο αυτό, έχει προχωρήσει στην υλοποίηση έκτακτης ανθρωπιστικής βοήθειας,που αφορά τη συγκέντρωση ειδών ρουχισμού, παιχνιδιών και τροφίμων μακράς διαρκείας, σε όλους τους νεοεισερχομένους πρόσφυγες, που έχουν εγκαταλείψει τις εστίες τους και έχουν εισέλθει στην Ελλάδα. Οι πολίτες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση μας αυτή, μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας στο τηλ.6980048619 ή να αποστείλουν τα είδη που έχουν συγκεντρώσει στο Τμήμα του Ερυθρού Σταυρού Κισάμου (Θ. Μπαξεβάνη 12, παλιό Ωδείο), κάθε Τετάρτη 18.00 - 21.00.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015
ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΝΥΦΑΝΤΗ Νο 3
304.000 Ε ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΨΗΛΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ
Την κατανομή ποσού 213.875.000,00 €, στους δικαιούχους Δήμους της χώρας, στο πλαίσιο εξόφλησης των πάσης φύσεως οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου προς αυτούς, αποφάσισε το υπουργείο Εσωτερικών με απόφαση του υπουργού, την οποία υπογράφει ο Γιάννης Μπαλάφας, υφυπουργός Εσωτερικών.
Το ποσό αυτό αποτελεί την έβδομη ( Ζ΄) από τις οχτώ ετήσιες ισόποσες δόσεις που προβλέπεται να αποδοθούν για τον ανωτέρω σκοπό σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27 ν.3756/2009 και θα αποδοθεί στους Δήμους με Χρηματικές Εντολές του Υπουργείου μας προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, αμέσως μετά τη μεταφορά των αντίστοιχων πιστώσεων από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Το ανωτέρω ποσό διατίθεται για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών καθώς και επενδυτικών δραστηριοτήτων- έργων των Δήμων της χώρας. Με απόφαση όμως των οικείων δημοτικών συμβουλίων, δύναται τα αποδιδόμενα στους δικαιούχους ΟΤΑ ποσά, να διατεθούν κατά τη κρίση τους, είτε προς κάλυψη λειτουργικών δαπανών, είτε για επενδυτικές δραστηριότητές τους και έργα.
Εδώ τα ποσά ανά δήμο
Το ποσό αυτό αποτελεί την έβδομη ( Ζ΄) από τις οχτώ ετήσιες ισόποσες δόσεις που προβλέπεται να αποδοθούν για τον ανωτέρω σκοπό σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27 ν.3756/2009 και θα αποδοθεί στους Δήμους με Χρηματικές Εντολές του Υπουργείου μας προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, αμέσως μετά τη μεταφορά των αντίστοιχων πιστώσεων από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Το ανωτέρω ποσό διατίθεται για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών καθώς και επενδυτικών δραστηριοτήτων- έργων των Δήμων της χώρας. Με απόφαση όμως των οικείων δημοτικών συμβουλίων, δύναται τα αποδιδόμενα στους δικαιούχους ΟΤΑ ποσά, να διατεθούν κατά τη κρίση τους, είτε προς κάλυψη λειτουργικών δαπανών, είτε για επενδυτικές δραστηριότητές τους και έργα.
Εδώ τα ποσά ανά δήμο
7 ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ... ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ
Κοινή δήλωση έκαναν οι δήμαρχοι Χανίων, Τάσος Βάμβουκας, Πλατανιά, Γιάννης Μαλανδράκης, Κισάμου, Θεόδωρος Σταθάκης, Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, Καντάνου – Σελίνου, Αντώνης Περράκης, Σφακίων, Γιάννης Ζερβός και η δήμαρχος Γαύδου, Ευαγγελία Καλλινίκου...όπου αναφέρουν
- Οι επτά Δήμαρχοι του νομού Χανίων στηρίζουν τη Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων στην απόφασή της για την επιβεβλημένη αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Τράπεζας ώστε να παραμείνει στα χέρια των συνεταίρων της. Η Τράπεζα Χανίων στα είκοσι χρόνια λειτουργίας της έχει προσφέρει πολύ σημαντικές υπηρεσίες στη στήριξη της οικονομίας των Χανίων αλλά και της Κρήτης γενικότερα.
Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας από τους ήδη υπάρχοντες μετόχους της αλλά και νέους, κρίνεται απαραίτητη για την διατήρηση του συνεταιριστικού χαρακτήρα της τράπεζας, για την διασφάλιση της επένδυσης των 23.000 μετόχων της, για τη συνέχιση του αναπτυξιακού και κοινωνικού έργου της τράπεζας στα Χανιά και το νησί μας.
Είναι τεράστια η συμβολή της τράπεζας στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, είτε μέσω της στήριξης τοπικών επιχειρήσεων με την μορφή της χρηματοδότησης, είτε με την ίδια την συμμετοχή της, όπως στις εταιρείες (ΧΙΩΤΑΚΗΣ, ΒΙΟΧΥΜ, ΚΡΙΑΡΑΣ, ΑΒΕΑ), είτε με πρωτοβουλίες της τράπεζας για τη δημιουργία νέων δυναμικών εταιρειών όπως (κρητικά ακίνητα Α.Ε.), είτε με πρωτοβουλίες δημιουργίας νέων αναπτυξιακών υποδομών όπως το επιχειρηματικό πάρκο στη Μαλάξα.
Δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε επίσης τον κοινωνικό ρόλο της Τράπεζας, που παρέχει, μεταξύ άλλων, στήριξη στις πιο αδύναμες οικονομικά ομάδες, ενώ προσφέρει σημαντική βοήθεια στην ανάπτυξη του πολιτισμού και του αθλητισμού στον τόπο μας.
Η Τράπεζα Χανίων συμβάλλει σημαντικά στη χρηματοδοτική στήριξη των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες συχνά δεν περιλαμβάνονται στις αγορές – στόχους των τοπικών υποκαταστημάτων των εμπορικών τραπεζών.
Η απώλεια του ελέγχου της Τράπεζας Χανίων από τους μετόχους της και την τοπική κοινωνία θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για την οικονομία και την κοινωνία του τόπου μας.
Η συμμετοχή στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της κοινωνίας των Χανίων και της Κρήτης όλης, είναι μία συμφέρουσα επένδυση για τον κάθε επενδυτή ατομικά, γιατί η προσφορά των μετοχών είναι σε πολύ συμφέρουσα τιμή, αλλά είναι ταυτόχρονα πολύ συμφέρουσα για την ίδια την τοπική μας κοινωνία.
Ας βιαστούμε, μέχρι τις 10 Δεκέμβρη, να στηρίξουμε με τη συμμετοχή μας ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία ανάπτυξης που έχουμε δημιουργήσει στον τόπο μας, για να μην επιτρέψουμε σε άλλα συμφέροντα να εκμεταλλευτούν αυτό που εμείς δημιουργήσαμε με τις οικονομίες και τον κόπο μας.
Αργά βέβαια το βράδυ χθες..απέσυραν την δήλωση αυτή με άλλη..αλλά η ουσία παραμένει...
- Οι επτά Δήμαρχοι του νομού Χανίων στηρίζουν τη Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων στην απόφασή της για την επιβεβλημένη αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Τράπεζας ώστε να παραμείνει στα χέρια των συνεταίρων της. Η Τράπεζα Χανίων στα είκοσι χρόνια λειτουργίας της έχει προσφέρει πολύ σημαντικές υπηρεσίες στη στήριξη της οικονομίας των Χανίων αλλά και της Κρήτης γενικότερα.
Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας από τους ήδη υπάρχοντες μετόχους της αλλά και νέους, κρίνεται απαραίτητη για την διατήρηση του συνεταιριστικού χαρακτήρα της τράπεζας, για την διασφάλιση της επένδυσης των 23.000 μετόχων της, για τη συνέχιση του αναπτυξιακού και κοινωνικού έργου της τράπεζας στα Χανιά και το νησί μας.
Είναι τεράστια η συμβολή της τράπεζας στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, είτε μέσω της στήριξης τοπικών επιχειρήσεων με την μορφή της χρηματοδότησης, είτε με την ίδια την συμμετοχή της, όπως στις εταιρείες (ΧΙΩΤΑΚΗΣ, ΒΙΟΧΥΜ, ΚΡΙΑΡΑΣ, ΑΒΕΑ), είτε με πρωτοβουλίες της τράπεζας για τη δημιουργία νέων δυναμικών εταιρειών όπως (κρητικά ακίνητα Α.Ε.), είτε με πρωτοβουλίες δημιουργίας νέων αναπτυξιακών υποδομών όπως το επιχειρηματικό πάρκο στη Μαλάξα.
Δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε επίσης τον κοινωνικό ρόλο της Τράπεζας, που παρέχει, μεταξύ άλλων, στήριξη στις πιο αδύναμες οικονομικά ομάδες, ενώ προσφέρει σημαντική βοήθεια στην ανάπτυξη του πολιτισμού και του αθλητισμού στον τόπο μας.
Η Τράπεζα Χανίων συμβάλλει σημαντικά στη χρηματοδοτική στήριξη των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες συχνά δεν περιλαμβάνονται στις αγορές – στόχους των τοπικών υποκαταστημάτων των εμπορικών τραπεζών.
Η απώλεια του ελέγχου της Τράπεζας Χανίων από τους μετόχους της και την τοπική κοινωνία θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για την οικονομία και την κοινωνία του τόπου μας.
Η συμμετοχή στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της κοινωνίας των Χανίων και της Κρήτης όλης, είναι μία συμφέρουσα επένδυση για τον κάθε επενδυτή ατομικά, γιατί η προσφορά των μετοχών είναι σε πολύ συμφέρουσα τιμή, αλλά είναι ταυτόχρονα πολύ συμφέρουσα για την ίδια την τοπική μας κοινωνία.
Ας βιαστούμε, μέχρι τις 10 Δεκέμβρη, να στηρίξουμε με τη συμμετοχή μας ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία ανάπτυξης που έχουμε δημιουργήσει στον τόπο μας, για να μην επιτρέψουμε σε άλλα συμφέροντα να εκμεταλλευτούν αυτό που εμείς δημιουργήσαμε με τις οικονομίες και τον κόπο μας.
Αργά βέβαια το βράδυ χθες..απέσυραν την δήλωση αυτή με άλλη..αλλά η ουσία παραμένει...
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ένα υποβρύχιο μουσείο – πάρκο 2.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων δημιουργείται στις βόρειες Σποράδες και τον δυτικό Παγασητικό. Με υπουργική απόφαση του ’96, η θαλάσσια αυτή έκταση χαρακτηρίστηκε ως «ενάλιος αρχαιολογικός χώρος», όμως οι βυθισμένοι
θησαυροί παρέμεναν αναξιοποίητοι. Τα τρία τελευταία χρόνια, οι εργασίες προχώρησαν και το 2015 το μουσείο θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό. Ανάμεσα στα εκθέματα βρίσκονται και 10 ναυάγια πλοίων, ενώ προβλέπεται και πρόγραμμα καταδύσεων για όσους το επιθυμούν. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με 1.600.000 ευρώ και αποτελεί έργο πνοής για την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Oι θέσεις που προτείνονται για τους επισκέψιμους χώρους (υποβρύχια Μουσεία), για τους χώρους οργανωμένης κατάδυσης καθώς και για τα κέντρα επισκεπτών καταδυτικού τουρισμού είναι: – Στην περιοχή της Αλοννήσου και των υπόλοιπων μικρών νήσων των Βορείων Σποράδων – Στην περιοχή της Σκοπέλου και – Στην περιοχή του Νοτίου Παγασητικού Κόλπου του Δήμου Αλμυρού και Νοτίου Πηλίου. Αλόννησος Συγκεκριμένα, στην Αλόννησο και στα υπόλοιπα μικρά νησιά των Βορείων Σποράδων έχουν εντοπιστεί ως επισκέψιμοι υποβρύχιοι αρχαιολογικοί χώροι: Κλασικό ναυάγιο της Νήσου Περιστέρας
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα κλασικά ναυάγια που έχουν ερευνηθεί ποτέ, λόγω κυρίως του μεγέθους του, που άλλαξε με την ανακάλυψή του, την αντίληψη για το μέγεθος των πλοίων που μπορούσαν να ναυπηγηθούν εκείνη την εποχή. Βυζαντινά ναυάγια Περιστέρας Πρόκειται για μία συγκέντρωση τριών ουσιαστικά ναυαγίων στην δυτική πλευρά της νήσου Περιστέρας στο βόρειο άκρο του όρμου Βασιλικού που φέρουν παρόμοιο φορτίο (αμφορείς 12-13ου αιώνα) και έχουν βυθιστεί σε μια εξαιρετικά υπήνεμη θέση της περιοχής. Τα δύο βυζαντινά ναυάγια βρίσκονται σε βάθος 50-58μ με χιλιάδες αμφορείς το καθένα και απέχουν μεταξύ τους περίπου 5μ. και σε απόσταση περίπου 120μ και σε παρόμοιο με αυτά βάθος (57μ), βρίσκεται το τρίτο βυζαντινό ναυάγιο, το οποίο έχει διαρραγεί και αποτελείται από δύο ξεχωριστούς σχεδόν όγκους αμφορέων. Ναυάγιο Ακρωτηρίου «Τσέλιος» Πρόκειται για κλασικό ναυάγιο, το οποίο βρίσκεται στη νοτιοανατολική άκρα της Νήσου Περιστέρας, σε βάθος 32-36μ., με χιακούς αμφορείς, οι οποίοι χρονολογούνται στον 4ο αιώνα πΧ. Η θέση του ναυαγίου σε επικλινή βυθό το διαφοροποιεί από τα ναυάγια που έχουν περιγραφεί παραπάνω, ενώ το ασταθές βραχώδες περιβάλλον στο οποίο έχει βρεθεί το φορτίο ύστερα από 2500 χρόνια αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο ενδιαφέροντος για την ιστορία του ναυαγίου. Ναυάγιο βόρεια του όρμου του «Αγ. Δημητρίου» Αλοννήσου Στους επισκέψιμους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους προτείνεται να συμπεριληφθεί το ΝΑΥΑΓΙΟ ΒΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΜΟΥ ΤΟΥ «ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ» ΑΛΟΝΝΗΣΟΥ, μετά την παροχή των σχετικών στοιχείων από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού του ΥΠΑΙΘΠΑ. Αφορά ναυάγιο καϊκιού που μετέφερε μεταλλοφόρο πέτρωμα. Το σκάφος ναυάγησε το 1905 και βρίσκεται σε βάθος 5-8 μέτρων, ενώ σώζονται τμήματα από το σκαρί του πλοίου. Πηγή: euronews...
θησαυροί παρέμεναν αναξιοποίητοι. Τα τρία τελευταία χρόνια, οι εργασίες προχώρησαν και το 2015 το μουσείο θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό. Ανάμεσα στα εκθέματα βρίσκονται και 10 ναυάγια πλοίων, ενώ προβλέπεται και πρόγραμμα καταδύσεων για όσους το επιθυμούν. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με 1.600.000 ευρώ και αποτελεί έργο πνοής για την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Oι θέσεις που προτείνονται για τους επισκέψιμους χώρους (υποβρύχια Μουσεία), για τους χώρους οργανωμένης κατάδυσης καθώς και για τα κέντρα επισκεπτών καταδυτικού τουρισμού είναι: – Στην περιοχή της Αλοννήσου και των υπόλοιπων μικρών νήσων των Βορείων Σποράδων – Στην περιοχή της Σκοπέλου και – Στην περιοχή του Νοτίου Παγασητικού Κόλπου του Δήμου Αλμυρού και Νοτίου Πηλίου. Αλόννησος Συγκεκριμένα, στην Αλόννησο και στα υπόλοιπα μικρά νησιά των Βορείων Σποράδων έχουν εντοπιστεί ως επισκέψιμοι υποβρύχιοι αρχαιολογικοί χώροι: Κλασικό ναυάγιο της Νήσου Περιστέρας
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα κλασικά ναυάγια που έχουν ερευνηθεί ποτέ, λόγω κυρίως του μεγέθους του, που άλλαξε με την ανακάλυψή του, την αντίληψη για το μέγεθος των πλοίων που μπορούσαν να ναυπηγηθούν εκείνη την εποχή. Βυζαντινά ναυάγια Περιστέρας Πρόκειται για μία συγκέντρωση τριών ουσιαστικά ναυαγίων στην δυτική πλευρά της νήσου Περιστέρας στο βόρειο άκρο του όρμου Βασιλικού που φέρουν παρόμοιο φορτίο (αμφορείς 12-13ου αιώνα) και έχουν βυθιστεί σε μια εξαιρετικά υπήνεμη θέση της περιοχής. Τα δύο βυζαντινά ναυάγια βρίσκονται σε βάθος 50-58μ με χιλιάδες αμφορείς το καθένα και απέχουν μεταξύ τους περίπου 5μ. και σε απόσταση περίπου 120μ και σε παρόμοιο με αυτά βάθος (57μ), βρίσκεται το τρίτο βυζαντινό ναυάγιο, το οποίο έχει διαρραγεί και αποτελείται από δύο ξεχωριστούς σχεδόν όγκους αμφορέων. Ναυάγιο Ακρωτηρίου «Τσέλιος» Πρόκειται για κλασικό ναυάγιο, το οποίο βρίσκεται στη νοτιοανατολική άκρα της Νήσου Περιστέρας, σε βάθος 32-36μ., με χιακούς αμφορείς, οι οποίοι χρονολογούνται στον 4ο αιώνα πΧ. Η θέση του ναυαγίου σε επικλινή βυθό το διαφοροποιεί από τα ναυάγια που έχουν περιγραφεί παραπάνω, ενώ το ασταθές βραχώδες περιβάλλον στο οποίο έχει βρεθεί το φορτίο ύστερα από 2500 χρόνια αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο ενδιαφέροντος για την ιστορία του ναυαγίου. Ναυάγιο βόρεια του όρμου του «Αγ. Δημητρίου» Αλοννήσου Στους επισκέψιμους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους προτείνεται να συμπεριληφθεί το ΝΑΥΑΓΙΟ ΒΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΜΟΥ ΤΟΥ «ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ» ΑΛΟΝΝΗΣΟΥ, μετά την παροχή των σχετικών στοιχείων από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού του ΥΠΑΙΘΠΑ. Αφορά ναυάγιο καϊκιού που μετέφερε μεταλλοφόρο πέτρωμα. Το σκάφος ναυάγησε το 1905 και βρίσκεται σε βάθος 5-8 μέτρων, ενώ σώζονται τμήματα από το σκαρί του πλοίου. Πηγή: euronews...
Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015
ΦΟΒΑΜΑΙ...
Φοβάμαι ποιητή μου, Μανώλη Αναγνωστάκη, όλους αυτούς που συμπεριέλαβες στο σπουδαίο σου και προφητικό ποίημα, ''φοβάμαι'' : …φοβάμαι πολλούς ανθρώπους.
Φέτος φοβήθηκα ακόμα περισσότερο.
Και τους φοβάμαι κυρίως όταν έχουν και ''απόψεις''. Τελευταία ανάμεσα σε πολλά, έμαθα πως οι Κρητικοί, έκαναν λέει ''βαρβαρότητες'' και όχι Αντίσταση στους Ναζί. Παρόλο που έχουμε μια φιλελεύθερη δημοκρατία στην Ελλάδα μας(sic), διαβάζοντας το The Ethics of Memory του Avishai Margalit, διαπιστώνω πως σύμφωνα με τον Avishai δεν έχουμε ακόμη, αυτό που εκείνος ονομάζει ''πολιτισμένη κοινωνία''. Δεν σεβόμαστε ούτε το κράτος μας, ούτε τους συμπολίτες μας, και είμαστε έτοιμοι κάθε στιγμή, να ξεπεράσουμε με βαρβαρότητα κάθε ορθή σκέψη, που δεν ''κολλάει'' στην δική μας άποψη για το ''ορθό''. Πολλοί οι μύθοι της Νεοελληνικής Ιστορίας, όμως μία είναι η ιστορική αλήθεια και αυτή δεν ''ψηφίζεται'' από την Βουλή των Ελλήνων, ούτε ορίζεται από την πολιτική εξουσία.
Ιωάννα Βεντ.
Φέτος φοβήθηκα ακόμα περισσότερο.
Και τους φοβάμαι κυρίως όταν έχουν και ''απόψεις''. Τελευταία ανάμεσα σε πολλά, έμαθα πως οι Κρητικοί, έκαναν λέει ''βαρβαρότητες'' και όχι Αντίσταση στους Ναζί. Παρόλο που έχουμε μια φιλελεύθερη δημοκρατία στην Ελλάδα μας(sic), διαβάζοντας το The Ethics of Memory του Avishai Margalit, διαπιστώνω πως σύμφωνα με τον Avishai δεν έχουμε ακόμη, αυτό που εκείνος ονομάζει ''πολιτισμένη κοινωνία''. Δεν σεβόμαστε ούτε το κράτος μας, ούτε τους συμπολίτες μας, και είμαστε έτοιμοι κάθε στιγμή, να ξεπεράσουμε με βαρβαρότητα κάθε ορθή σκέψη, που δεν ''κολλάει'' στην δική μας άποψη για το ''ορθό''. Πολλοί οι μύθοι της Νεοελληνικής Ιστορίας, όμως μία είναι η ιστορική αλήθεια και αυτή δεν ''ψηφίζεται'' από την Βουλή των Ελλήνων, ούτε ορίζεται από την πολιτική εξουσία.
Ιωάννα Βεντ.
ΜΟΝΙΜΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΚΑΒ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΙΑ
Ο Δήμαρχος Πλατανιά κ Ιωάννης Μαλανδράκης με το υπ αριθμ. 25299/30-11-15 έγγραφο του, προς τον Υπουργό Υγείας κ.Ξανθό, τον Αναπληρωτή Υπουργό κ.Πολάκη και άλλους συναρμόδιους φορείς επανήλθε στο πάγιο αίτημα του για την δημιουργία μόνιμου Τομέα ΕΚΑΒ στο Δήμο Πλατανιά, μετά και από τα σχετικά έγγραφα του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Τομέα Χανίων και της Ένωσης Ξενοδόχων Ν.Χανίων με τα οποία επιβεβαιώνεται η ανάγκη δημιουργίας μιας τέτοιας μόνιμης δομής, ώστε να υπάρχει πλήρης και αποτελεσματική κάλυψη των περιστατικών διακομιδής και επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας στην περιοχή του Δήμου Πλατανιά, ο πληθυσμός του οποίου κατά τη θερινή περίοδο τριπλασιάζεται, αλλά και την κάλυψη της ευρύτερης περιοχής του Νομού, για το σύνολο του πληθυσμού του.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΣΤΗ ΚΙΝΑ
Στην περιοχή Wudu της επαρχίας Gansu της Κίνας βρίσκεται από 28/11-5/12/2015 ο γεωπόνος-ερευνητής Κων. Στ. Χαρτζουλάκης ως σύμβουλος για την στήριξη της ελαιοκομίας μετά από
πρόσκληση της Δ/νσης Ελαιοκομίας της Επαρχίας Gansu. Στην περιοχή Wudu, όπου υπάρχει το 70% της ελαιοκαλλιέργειας της Κίνας, η παραγωγή των ελαιοδέντρων είναι ελάχιστη και υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον για τα θέματα άρδευσης της ελιάς (συστήματα, σχεδιασμός) επειδή η ξηρή περίοδος (Δεκέμβριος-Μάρτιος) συμπίπτει με την διαφοροποίηση των οφθαλμών της ελιάς και η έλλειψη νερού επηρεάζει σημαντικά την παραγωγή ανθέων. Έγιναν επισκέψεις σε σταθμούς έρευνας, αλλά και σε ιδιωτικές και κρατικές επιχειρήσεις με φυτείες ελιάς που αντιμετωπίζουν προβλήματα και λόγω μη ορθών πρακτικών για παροχή τεχνικής στήριξης. Στη σύσκεψη που έγινε ο κ. Χαρτζουλάκης παρουσίασε τα προβλήματα που υπάρχουν και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν την επόμενη 3ετία για τη βελτίωση της παραγωγής, Η κινεζική πλευρά εξέφρασε τη βούληση η τεχνική υποστήριξη των δράσεων να γίνει από Ελληνική ομάδα συμβούλων, συνεχίζοντας την επιτυχημένη μέχρι σήμερα συνεργασία. Να σημειωθεί ότι σήμερα καλλιεργούνται περίπου 250.000 στρέμματα στις επαρχίες Gansu, Sichuan καιYunnan της Κίνας και η ΄Κορωνέϊκη’ είναι από τις προωθούμενες ποικιλίες. Η συνολική παραγωγή είναι περίπου 6.500 τόνοι ελαιολάδου ενώ οι εισαγωγές στην Κίνα υπερβαίνουν τους 65.000 τόνους ετησίως με ανοδική τάση
πρόσκληση της Δ/νσης Ελαιοκομίας της Επαρχίας Gansu. Στην περιοχή Wudu, όπου υπάρχει το 70% της ελαιοκαλλιέργειας της Κίνας, η παραγωγή των ελαιοδέντρων είναι ελάχιστη και υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον για τα θέματα άρδευσης της ελιάς (συστήματα, σχεδιασμός) επειδή η ξηρή περίοδος (Δεκέμβριος-Μάρτιος) συμπίπτει με την διαφοροποίηση των οφθαλμών της ελιάς και η έλλειψη νερού επηρεάζει σημαντικά την παραγωγή ανθέων. Έγιναν επισκέψεις σε σταθμούς έρευνας, αλλά και σε ιδιωτικές και κρατικές επιχειρήσεις με φυτείες ελιάς που αντιμετωπίζουν προβλήματα και λόγω μη ορθών πρακτικών για παροχή τεχνικής στήριξης. Στη σύσκεψη που έγινε ο κ. Χαρτζουλάκης παρουσίασε τα προβλήματα που υπάρχουν και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν την επόμενη 3ετία για τη βελτίωση της παραγωγής, Η κινεζική πλευρά εξέφρασε τη βούληση η τεχνική υποστήριξη των δράσεων να γίνει από Ελληνική ομάδα συμβούλων, συνεχίζοντας την επιτυχημένη μέχρι σήμερα συνεργασία. Να σημειωθεί ότι σήμερα καλλιεργούνται περίπου 250.000 στρέμματα στις επαρχίες Gansu, Sichuan καιYunnan της Κίνας και η ΄Κορωνέϊκη’ είναι από τις προωθούμενες ποικιλίες. Η συνολική παραγωγή είναι περίπου 6.500 τόνοι ελαιολάδου ενώ οι εισαγωγές στην Κίνα υπερβαίνουν τους 65.000 τόνους ετησίως με ανοδική τάση
1700-1702 ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΝΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ
Καθολικοί ιεραπόστολοι στο Αιγαίο!
Σημαντικό ρόλο στο Αιγαίο έπαιξαν, κατά την Τουρκοκρατία, οι καθολικοί μοναχοί - ιεραπόστολοι, οι οποίοι είχαν ως βασικό σκοπό τον προσηλυτισμό των Ορθοδόξων. Μάλιστα σε αυτό ευνοήθηκαν από την οικονομική στήριξη του Γάλλου βασιλιά και τις γενικά, φιλικές σχέσεις που είχε με τον Σουλτάνο. Έτσι ο περίφημος Τουρνεφόρτ στα 1700 σε μια από τις επιστολές του προς στον Γάλλο βασιλιά αναφέρει τα διάφορα τάγματα ιεραποστόλων που συνάντησε στο Αιγαίο.
ΦΡΑΓΚΙΣΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1209 από τον Άγιο Φραγκίσκο της Ασσίζης. Έχει γυναικείες μονές στην Σαντορίνη και στην Χίο.
ΣΧΟΙΝΟΖΩΝΟΙ: Άλλη ονομασία των Φραγκισκιανών από το σχοινί με τον τριπλό κόμπου που φορούσαν για ζώνη. Είχαν μονή στην Νάξο.
ΚΑΠΟΥΤΣΙΝΟΙ: Διαχωρίστηκαν το 1525 από τους Φραγκισκανούς, με βασικό ιδεώδες την επιστροφή στην φτώχεια. Πήραν το όνομα τους από την χαρακτηριστική μυτερή κουκούλα στο ένδυμα τους. Είχαν μεγάλη παρουσία στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στην Μήλο, στην Νάξο, στην Άνδρο και στην Χίο. Η Μονή Καπουτσίνων της Άνδρου ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Βεναρδίνο ή Βενάρδο. Λεγόταν κοινώς και "Φραγκομονάστηρο". Στο Ηράκλειο υπάρχει ακόμα και σήμερα η εκκλησούλα της Αγίας Παρασκευής, που λεγόταν επί Ενετών, Chera Manolitissa.
ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΟΙ: Διαχωρίστηκαν και αυτοί από τους Φραγκισκανούς το 1601. Πήραν το όνομα τους γιατί στα μοναστήρια τους αποσύρονταν για περισυλλογή. Μονές είχαν στην Τήνο και στην Χίο.
ΙΗΣΟΥΙΤΕΣ: Το τάγμα ιδρύθηκε από τον Ισπανό Ιγνάτιο Λογιόλα με στρατιωτική οργάνωση και βασικός στόχος ήταν αποστολικός, ο εκχριστιανισμός των Μωαμεθανών αλλά και ασπασμός του καθολικισμού από όλους. Μονές είχε στην Νάξο, στην Σαντορίνη, στην Χίο και στην Τήνο. Οι Ιησουΐτες πρωτοεγκαταστάθηκαν στην Τήνο το 1663, στο μεσαιωνικό κάστρο του Εξωμβούργου. Tο 1840 εγκαταστάθηκαν, στο χωριό Λουτρά, όπου βρίσκεται ακόμα και σήμερα η Μονή τους.
ΔΟΜΙΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1205 από τον Άγιο Δομίνικο με καθαρά αποστολικό σκοπό. Μονές είχαν στην Σαντορίνη, στην Χίο και στο Ηράκλειο, ο Άγιος Παύλος (δεν υπάρχει πια) ήταν ναός των Δομικανών.
Βιβλιογραφια : Joseph Pitton Tournefort σελίδα 14-15.
Σημαντικό ρόλο στο Αιγαίο έπαιξαν, κατά την Τουρκοκρατία, οι καθολικοί μοναχοί - ιεραπόστολοι, οι οποίοι είχαν ως βασικό σκοπό τον προσηλυτισμό των Ορθοδόξων. Μάλιστα σε αυτό ευνοήθηκαν από την οικονομική στήριξη του Γάλλου βασιλιά και τις γενικά, φιλικές σχέσεις που είχε με τον Σουλτάνο. Έτσι ο περίφημος Τουρνεφόρτ στα 1700 σε μια από τις επιστολές του προς στον Γάλλο βασιλιά αναφέρει τα διάφορα τάγματα ιεραποστόλων που συνάντησε στο Αιγαίο.
ΦΡΑΓΚΙΣΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1209 από τον Άγιο Φραγκίσκο της Ασσίζης. Έχει γυναικείες μονές στην Σαντορίνη και στην Χίο.
ΣΧΟΙΝΟΖΩΝΟΙ: Άλλη ονομασία των Φραγκισκιανών από το σχοινί με τον τριπλό κόμπου που φορούσαν για ζώνη. Είχαν μονή στην Νάξο.
ΚΑΠΟΥΤΣΙΝΟΙ: Διαχωρίστηκαν το 1525 από τους Φραγκισκανούς, με βασικό ιδεώδες την επιστροφή στην φτώχεια. Πήραν το όνομα τους από την χαρακτηριστική μυτερή κουκούλα στο ένδυμα τους. Είχαν μεγάλη παρουσία στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στην Μήλο, στην Νάξο, στην Άνδρο και στην Χίο. Η Μονή Καπουτσίνων της Άνδρου ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Βεναρδίνο ή Βενάρδο. Λεγόταν κοινώς και "Φραγκομονάστηρο". Στο Ηράκλειο υπάρχει ακόμα και σήμερα η εκκλησούλα της Αγίας Παρασκευής, που λεγόταν επί Ενετών, Chera Manolitissa.
ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΟΙ: Διαχωρίστηκαν και αυτοί από τους Φραγκισκανούς το 1601. Πήραν το όνομα τους γιατί στα μοναστήρια τους αποσύρονταν για περισυλλογή. Μονές είχαν στην Τήνο και στην Χίο.
ΙΗΣΟΥΙΤΕΣ: Το τάγμα ιδρύθηκε από τον Ισπανό Ιγνάτιο Λογιόλα με στρατιωτική οργάνωση και βασικός στόχος ήταν αποστολικός, ο εκχριστιανισμός των Μωαμεθανών αλλά και ασπασμός του καθολικισμού από όλους. Μονές είχε στην Νάξο, στην Σαντορίνη, στην Χίο και στην Τήνο. Οι Ιησουΐτες πρωτοεγκαταστάθηκαν στην Τήνο το 1663, στο μεσαιωνικό κάστρο του Εξωμβούργου. Tο 1840 εγκαταστάθηκαν, στο χωριό Λουτρά, όπου βρίσκεται ακόμα και σήμερα η Μονή τους.
ΔΟΜΙΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1205 από τον Άγιο Δομίνικο με καθαρά αποστολικό σκοπό. Μονές είχαν στην Σαντορίνη, στην Χίο και στο Ηράκλειο, ο Άγιος Παύλος (δεν υπάρχει πια) ήταν ναός των Δομικανών.
Βιβλιογραφια : Joseph Pitton Tournefort σελίδα 14-15.
ΗΛΙΟΥΓΕΝΝΑ
Το αρχαίο Ελληνικό έθιμο των Χριστουγέννων...
Τα Χριστούγεννα η εορτή της ανάμνησης της γεννήσεως του Ιησού Χριστού δηλαδή, αποτελούν την μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού, αποτελώντας ημέρες χαράς για όλον τον Χριστιανικό κόσμο. Λόγω βέβαια της «οικονομικής εκμετάλλευσης» και του τεράστιου «οικονομικού τζίρου της εορτής» τα Χριστούγεννα εορτάζονται πλέον σχεδόν σε όλο τον κόσμο.
Ιχνηλατώντας την ιστορικότητα της εορτής ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν την ημερομηνία της εορτής, αλλά και συσχετίσεις με συνήθειες στον αρχαίο κόσμο.
Αναζητώντας την ακριβή ημερομηνία γενέσεως του Ιησού ανακαλύπτουμε ότι αφενός στην καινή Διαθήκη δεν γίνεται αναφορά για την εορτή Χριστουγέννων και αφετέρου ότι κανείς από τους Αποστόλους δεν τήρησε την 25η Δεκεμβρίου ως γενέθλια ημέρα του.
Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, (υπολογίζεται πως γεννήθηκε μεταξύ του 6 - 2 π. X.) Υπάρχουν όμως ενδείξεις που συνηγορούν στην Φθινοπωρινή γέννηση του, και όχι στην χειμερινή.
Το εδάφιο από το Ευαγγέλιο του Λουκά παραδείγματος χάριν αναφέρει: «Οι ποιμένες ήσαν κατά το αυτό μέρος διανυκτερεύοντες εν τοις αγροίς, και φυλάττοντες φύλακας της νυκτός επί το ποίμνιον αυτών» (2: 8).
Η φράση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις πρακτικές των βοσκών καθώς τον χειμώνα λόγω του ψύχους οι ποιμένες δεν διανυκτερεύουν στους αγρούς.
Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γέννηση του Ιησού δεν έγινε το Δεκέμβριο αλλά το Φθινόπωρο εφόσον τα κοπάδια δεν ήταν στις στάνες.
Γνωρίζουμε επίσης ότι η γέννηση συνέπεσε, με την απογραφή, που συνήθως γινόταν μετά την συγκομιδή, κατά τις αρχές Οκτωβρίου.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επίσης συσχετίζει την γέννηση του Ιησού Χριστού με την εορτή της «Σκηνοπηγίας», η οποία γινόταν τον Οκτώβρη.
Στην Αγία Γραφή γενέθλιες και ονομαστικές εορτές δεν συνιστούνται.
Στην πραγματικότητα τα Χριστούγεννα δεν συμπεριλαμβάνοντα στις αρχαίες γιορτές της Χριστιανικής Εκκλησίας και μάλιστα η τήρηση των γενεθλίων καταδικάζονταν σαν ένα αρχαίο Ελληνικό "ειδωλολατρικό" έθιμο απεχθές στους Χριστιανούς. Ημέρα μνήμης των αγίων και μαρτύρων όριζαν αυτή του θανάτου.
Η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια αναφέρει σχετικά : «Τα Χριστούγεννα δεν ήταν ανάμεσα στις πρώτες εορτές της Εκκλησίας. Ο Ειρηναίος και ο Τερτυλλιανός την παραλείπουν από τους καταλόγους των εορτών» Έτσι Τα Χριστούγεννα ως εορτή των γενεθλίων του δεν γιορτάζονταν τα πρώτα 300 χρόνια.
Η καθιέρωση της 25ης Δεκεμβρίου ως ημέρα των Χριστουγέννων έγινε στη Ρώμη από τον Πάπα Ιούλιο τον Α, τον 4ο μ.χ. αιώνα, μετά από έρευνα που έγινε στα αρχεία της Ρώμης για την χρονιά επί Αυγούστου απογραφής, και κατόπιν υπολογισμών βάση των Ευαγγελίων. Ένα στοιχείο που λήφθηκε υπόψιν είναι το η φράση από το κατ’ Ιωάννη γ’30«Εκέινον δει αυξάνειν, εμέ ελατούσθαι»
Στην πραγματικότητα όμως αυτό συνέβη διότι η συγκεκριμένη ημερομηνία συνέπεφτε με τις αρχαίες εορτές του Χειμερινού Ηλιοστασίου και την «Επιστροφή» του Ηλίου.
Έκτοτε ο Χριστός όφειλε να είναι ο Ήλιος ο δίδων το φως εις τον κόσμο. Πριν εορταζόταν στις 6 Ιανουαρίου μαζί με τη βάπτιση του Ιησού (Θεοφάνεια).
Αργότερα το έθιμο πιθανολογείται ότι μεταφέρθηκε στην Ανατολή, πιθανόν από τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό το 378-381 περίπου μ.Χ. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος (345-407 μ.Χ.) σε ομιλία του για τη γέννηση του Χριστού, αναφέρει ότι είχε αρχίσει στην Αντιόχεια να γιορτάζονται τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου. Το σίγουρο είναι ότι την εποχή του Ιουστινιανού, τον 6ο αιώνα, ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου είχε εξαπλωθεί σχεδόν σε όλη την Ανατολή.
Τα Χριστούγεννα η εορτή της ανάμνησης της γεννήσεως του Ιησού Χριστού δηλαδή, αποτελούν την μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού, αποτελώντας ημέρες χαράς για όλον τον Χριστιανικό κόσμο. Λόγω βέβαια της «οικονομικής εκμετάλλευσης» και του τεράστιου «οικονομικού τζίρου της εορτής» τα Χριστούγεννα εορτάζονται πλέον σχεδόν σε όλο τον κόσμο.
Ιχνηλατώντας την ιστορικότητα της εορτής ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν την ημερομηνία της εορτής, αλλά και συσχετίσεις με συνήθειες στον αρχαίο κόσμο.
Αναζητώντας την ακριβή ημερομηνία γενέσεως του Ιησού ανακαλύπτουμε ότι αφενός στην καινή Διαθήκη δεν γίνεται αναφορά για την εορτή Χριστουγέννων και αφετέρου ότι κανείς από τους Αποστόλους δεν τήρησε την 25η Δεκεμβρίου ως γενέθλια ημέρα του.
Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, (υπολογίζεται πως γεννήθηκε μεταξύ του 6 - 2 π. X.) Υπάρχουν όμως ενδείξεις που συνηγορούν στην Φθινοπωρινή γέννηση του, και όχι στην χειμερινή.
Το εδάφιο από το Ευαγγέλιο του Λουκά παραδείγματος χάριν αναφέρει: «Οι ποιμένες ήσαν κατά το αυτό μέρος διανυκτερεύοντες εν τοις αγροίς, και φυλάττοντες φύλακας της νυκτός επί το ποίμνιον αυτών» (2: 8).
Η φράση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις πρακτικές των βοσκών καθώς τον χειμώνα λόγω του ψύχους οι ποιμένες δεν διανυκτερεύουν στους αγρούς.
Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γέννηση του Ιησού δεν έγινε το Δεκέμβριο αλλά το Φθινόπωρο εφόσον τα κοπάδια δεν ήταν στις στάνες.
Γνωρίζουμε επίσης ότι η γέννηση συνέπεσε, με την απογραφή, που συνήθως γινόταν μετά την συγκομιδή, κατά τις αρχές Οκτωβρίου.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επίσης συσχετίζει την γέννηση του Ιησού Χριστού με την εορτή της «Σκηνοπηγίας», η οποία γινόταν τον Οκτώβρη.
Στην Αγία Γραφή γενέθλιες και ονομαστικές εορτές δεν συνιστούνται.
Στην πραγματικότητα τα Χριστούγεννα δεν συμπεριλαμβάνοντα στις αρχαίες γιορτές της Χριστιανικής Εκκλησίας και μάλιστα η τήρηση των γενεθλίων καταδικάζονταν σαν ένα αρχαίο Ελληνικό "ειδωλολατρικό" έθιμο απεχθές στους Χριστιανούς. Ημέρα μνήμης των αγίων και μαρτύρων όριζαν αυτή του θανάτου.
Η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια αναφέρει σχετικά : «Τα Χριστούγεννα δεν ήταν ανάμεσα στις πρώτες εορτές της Εκκλησίας. Ο Ειρηναίος και ο Τερτυλλιανός την παραλείπουν από τους καταλόγους των εορτών» Έτσι Τα Χριστούγεννα ως εορτή των γενεθλίων του δεν γιορτάζονταν τα πρώτα 300 χρόνια.
Η καθιέρωση της 25ης Δεκεμβρίου ως ημέρα των Χριστουγέννων έγινε στη Ρώμη από τον Πάπα Ιούλιο τον Α, τον 4ο μ.χ. αιώνα, μετά από έρευνα που έγινε στα αρχεία της Ρώμης για την χρονιά επί Αυγούστου απογραφής, και κατόπιν υπολογισμών βάση των Ευαγγελίων. Ένα στοιχείο που λήφθηκε υπόψιν είναι το η φράση από το κατ’ Ιωάννη γ’30«Εκέινον δει αυξάνειν, εμέ ελατούσθαι»
Στην πραγματικότητα όμως αυτό συνέβη διότι η συγκεκριμένη ημερομηνία συνέπεφτε με τις αρχαίες εορτές του Χειμερινού Ηλιοστασίου και την «Επιστροφή» του Ηλίου.
Έκτοτε ο Χριστός όφειλε να είναι ο Ήλιος ο δίδων το φως εις τον κόσμο. Πριν εορταζόταν στις 6 Ιανουαρίου μαζί με τη βάπτιση του Ιησού (Θεοφάνεια).
Αργότερα το έθιμο πιθανολογείται ότι μεταφέρθηκε στην Ανατολή, πιθανόν από τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό το 378-381 περίπου μ.Χ. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος (345-407 μ.Χ.) σε ομιλία του για τη γέννηση του Χριστού, αναφέρει ότι είχε αρχίσει στην Αντιόχεια να γιορτάζονται τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου. Το σίγουρο είναι ότι την εποχή του Ιουστινιανού, τον 6ο αιώνα, ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου είχε εξαπλωθεί σχεδόν σε όλη την Ανατολή.
ΝΑΧΑΜΕ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ 5-6
Εξαιρετικές είναι οι προοπτικές του κρητικού ελαιολάδου στην κινεζική αγορά, σύμφωνα με Κινέζους επιχειρηματίες, που επισκέφθηκαν την περασμένη Πέμπτη τις εγκαταστάσεις της
επιχείρησης «Ελευθέριος Ρενιέρης ΕΕΕ» στον Κορφαλώνα Κισάμου. Οι επιχειρηματίες, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην επαρχία Τσιανγκσού, με πληθυσμό που υπερβαίνει τα 80 εκατομμύρια, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν διεξοδικά για τις δραστηριότητες της «Ελ. Ρενιέρης ΕΕΕ» και να παρακολουθήσουν τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας του λαδιού. Ο Κινέζος επιχειρηματίας και αντιπρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Τσιανγκσού κ. Ζου Τσιανχουά, δήλωσε ότι βασικός λόγος της επίσκεψής στην Κρήτη ήταν να διερευνηθούν οι δυνατότητες εμβάθυνσης της επιτυχημένης συνεργασίας της επιχείρησής του με την «Ελ. Ρενιέρης ΕΕΕ», η οποία αυτές τις μέρες συμπληρώνει ένα χρόνο. Επίσης, υπογράμμισε ότι «η αγορά της Κίνας δημιουργεί σημαντικές προοπτικές για το ελαιόλαδο της Κρήτης, είναι ωστόσο αναγκαίο να υπάρξει εκστρατεία ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με την υψηλή ποιότητα και διατροφική αξία του προϊόντος».
ΠΗΓΗ
ΟΧΙ 8 ΜΕΤΡΑ ΑΛΛΑ 100
Η επικεφαλής της ομάδας των επιστημόνων, Ελληνίδα ερευνήτρια, Βασιλική Μουσλοπούλου |
Η επικεφαλής της ομάδας των επιστημόνων, Ελληνίδα ερευνήτρια, Βασιλική Μουσλοπούλου
Η επικεφαλής της ομάδας των επιστημόνων, Ελληνίδα ερευνήτρια, Βασιλική Μουσλοπούλου
Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας της ομάδας επιστημόνων από το Εθνικό Κέντρο Γεωεπιστημών (GFZ) της Γερμανίας και των Ινστιτούτων GNS-Science και Canterbury University της Νέας Ζηλανδίας παρουσιάζονται στο πρόσφατο τεύχος της Αμερικανικής επιστημονικής επιθεώρησης “Geophysical Research Letters”. Σύμφωνα με αυτά, ο αριθμός των σεισμικών πηγών στην Ανατολική Μεσόγειο ικανών για τη γένεση μεγα-σεισμών, και συνοδών κυμάτων τσουνάμι, αποδεικνύεται σημαντικά μεγαλύτερος σε σχέση με αυτόν που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε. Επίσης, σε διάστημα χιλιάδων ετών, οι σεισμικές αυτές πηγές φαίνεται να δρουν σπασμωδικά (δηλαδή μη-περιοδικά) λόγω μεγάλων σεισμικών εξάρσεων.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ MΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΔΙΟΝΥΣΙΑΤΗΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ (1852-1938) ΚΑΤΑΓΟΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΦΑΚΟΠΗΓΑΔΙ ΚΙΣΑΜΟΥ
«΄Ήταν εις τας ημέρας του ένα στόλισμα της μονής, άγαλμα αρετής, αγωνιστής εις το έπαρκον, πνευματικός σεβάσμιος. Όλην του την ζωήν διήλθεν πυκτεύων και διακονών εις τρία και τέσσερα διακονήματα, διότι ήτο βιβλιοδέτης, βιβλιοθηκάριος, βηματάρης, ιεροψάλτης εις τον δεξιόν χορόν ως στύλος ακλόνητος, συνάμα δε και εφημέριος εις την λαγχάνουσαν αυτώ εβδομάδα».
(+) Λάζαρος Μοναχός Διονυσιάτης
Μια από τις μεγαλύτερες πνευματικές μορφές του Αγίου Όρους του περασμένου και προπερασμένου αιώνα, ήταν ο Ιερομόναχος Μάρκος ο Κρητικός με καταγωγή από το Σφακοπηγάδι Κισάμου του οποίου τυγχάνει να είμαι συγγενής του (ήταν αδελφός του προ-προπάπου μου Σταύρου Πατινιωτάκη). Μοναχός για 57 χρόνια στην Ιερά Μονή Διονυσίου και ηγούμενος της Μονής κατά τα έτη 1926-1931. Στο βιβλίο του Αντωνίου Εμμ. Στιβακτάκη «Μορφές Κρητών Αθωνιτών» έκδοση της ιεράς Μητροπόλεως Ιεραπύτνης και Σητείας, έχει καταχωρηθεί η βιογραφία του την οποία δημοσιεύω όπως έχει καταχωρηθεί συμπληρώνοντας κάποια στοιχεία από τη ζωή του που μου έχουν γνωρίσει οι συγγενείς.
Ένα από τα πιο συγκροτημένα και αυστηρά κοινόβια της μοναστικής Πολιτείας του Άθω είναι από πολλών ετών και η Ιερά Μονή Διονυσίου, η οποία είναι χτισμένη στη δυτική άκρη της αθωνικής χερσονήσου στο Σιγγιτικό κόλπο, πάνω σε ένα απόκρημνο βράχο ύψους 80 περίπου μέτρων από τη θάλασσα, στις ακτές της οποίας καταλήγουν τα κράσπεδα οι χαράδρες και οι απότομες βουνοπλαγιές του Άθωνος.
Το ευρύτερο φυσικό περιβάλλον της Μονής είναι «άγριο», επιβλητικό, τραχύ μεγαλοπρεπές και συγχρόνως ειδυλλιακό και ανεπανάληπτης ομορφιάς. Το κλίμα της είναι γενικά εύκρατο με κύριο χαρακτηριστικό τις καιρικές μεταβολές οι οποίες παρατηρούνται συχνά εδώ και δημιουργούν, χωρίς αμφιβολία, μια αληθινή μεγαλοπρέπεια, καθώς την τρικυμία διαδέχεται η γαλήνη και τις καταιγίδες οι ηλιόλουστες μέρες, διδάσκοντας και στον πιο απαισιόδοξο άνθρωπο τη δύναμη της ελπίδας και την αξία της υπομονής.
Σ’ αυτό το αυστηρό και ευλογημένο κοινόβιο του Άθω, στο οποίο κοινοβίασε ως απλός μοναχός ο Άγιος Νήφων, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και ευτύχησε να έχει για πολλά χρόνια Καθηγούμενο τον Αρχιμανδρίτη Γαβριήλ ηγετική πνευματική και διοικητική φυσιογνωμία του Αγίου Όρους και της Ορθοδοξίας, κοινοβίασαν άνδρες μεγάλης ....
(+) Λάζαρος Μοναχός Διονυσιάτης
Μια από τις μεγαλύτερες πνευματικές μορφές του Αγίου Όρους του περασμένου και προπερασμένου αιώνα, ήταν ο Ιερομόναχος Μάρκος ο Κρητικός με καταγωγή από το Σφακοπηγάδι Κισάμου του οποίου τυγχάνει να είμαι συγγενής του (ήταν αδελφός του προ-προπάπου μου Σταύρου Πατινιωτάκη). Μοναχός για 57 χρόνια στην Ιερά Μονή Διονυσίου και ηγούμενος της Μονής κατά τα έτη 1926-1931. Στο βιβλίο του Αντωνίου Εμμ. Στιβακτάκη «Μορφές Κρητών Αθωνιτών» έκδοση της ιεράς Μητροπόλεως Ιεραπύτνης και Σητείας, έχει καταχωρηθεί η βιογραφία του την οποία δημοσιεύω όπως έχει καταχωρηθεί συμπληρώνοντας κάποια στοιχεία από τη ζωή του που μου έχουν γνωρίσει οι συγγενείς.
Ένα από τα πιο συγκροτημένα και αυστηρά κοινόβια της μοναστικής Πολιτείας του Άθω είναι από πολλών ετών και η Ιερά Μονή Διονυσίου, η οποία είναι χτισμένη στη δυτική άκρη της αθωνικής χερσονήσου στο Σιγγιτικό κόλπο, πάνω σε ένα απόκρημνο βράχο ύψους 80 περίπου μέτρων από τη θάλασσα, στις ακτές της οποίας καταλήγουν τα κράσπεδα οι χαράδρες και οι απότομες βουνοπλαγιές του Άθωνος.
Η Ιερά Μονή Διονυσίου |
Σ’ αυτό το αυστηρό και ευλογημένο κοινόβιο του Άθω, στο οποίο κοινοβίασε ως απλός μοναχός ο Άγιος Νήφων, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και ευτύχησε να έχει για πολλά χρόνια Καθηγούμενο τον Αρχιμανδρίτη Γαβριήλ ηγετική πνευματική και διοικητική φυσιογνωμία του Αγίου Όρους και της Ορθοδοξίας, κοινοβίασαν άνδρες μεγάλης ....
Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015
ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ
Ειλικρινά και με μεγάλη μου χαρά δέχτηκα δυο κείμενα -τεχνική μελέτη και προϋπολογισμός έργου- για το δημοτικό στάδιο Κισάμου, σαν πρόεδρος του Α.Π.Ο Θύελλα Καλαθενών. Αυτό αποδεικνύει ότι είχε αποτέλεσμα το θέμα που έφερε προ μηνός στο δημοτικό συμβούλιο μας, η ομάδα της μείζονος και μέρος της ελάσσονος (Αννουσάκης και Ξηρουχάκης).
Παρ' ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος από τον Μάρτιο του 2015 που η περιφέρεια είχε εγκρίνει τα χρήματα για την δημιουργία υποδομών και ταρτάν στο δημοτικό στάδιο και είχε σχεδιάσει η προηγούμενη δημοτική αρχή με συνεργασία της προέδρου κ.Μ. Μπικάκη -Παπαδάκη, εμείς σαν μείζονα αντιπολίτευση χειροκροτούμε την απόφαση αυτή και ευελπιστούμε στην πορεία της θητείας της δημοτικής μας αρχής να έλθουν και άλλα χρήματα για την αθλούμενη νεολαία.
Μιχάλης Θεοδώρου Θεοδωρογλάκης
πρόεδρος ΑΠΟ Θύελλας Καλαθενών
ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ
Εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο, μετά από ιδέα της αντιδημάρχου κ. Σταυρούλας Βαρουχάκη -Μαραγκουδάκη και με ανάθεση στην κτηνίατρο κ. Δημανοπούλου η στείρωση των αδέσποτων σκύλων του Δήμου Κισάμου, προϋπολογισμού 2000 Ε.
Με αυτά τα χρήματα θα στειρωθούν γύρω στα 14-16 σκυλιά του δήμου (μετά από απογραφή) που γυρίζουν στην πόλη και δεν έχουν ιδιοκτήτες, συγχρόνως θα τους γίνει αντιλυσσικό εμβόλιο και θα τους τοποθετηθεί και μικροτσίπ.
Είναι ότι το καλύτερο για τα σκυλιά αυτά αλλά και την πόλη, μιας και η πόλη έχει καταντήσει κέντρο "εγκατάλειψης" σκύλων.
ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΝΥΦΑΝΤΗ Νο 2
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)