Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

AΜΜΟΛΟΦΟΙ ΚΕΔΡΩΝ

Οι «Παράκτιες αμμοθίνες με είδη Κέδρων» αποτελούν σύμφωνα με την Οδηγία των Οικοτόπων (οδηγία ΕΟΚ 92/43) οικότοπο προτεραιότητας (κωδικός 2250*).
Πρόκειται για ένα σπάνιο, εξαιρετικής ομορφιάς οικότοπο, που απαντάται στις ακτές της Νότιας και Δυτικής Ευρώπης. Τα είδη κέδρων που βρίσκονται διάσπαρτα ανάμεσα στις αμμοθίνες, επιβιώνουν στις αντίξοες συνθήκες της δράσης του ανέμου και της άμμου, άλλοτε όρθια και άλλοτε πεσμένα στο έδαφος, δίνοντας στο οικότοπο μια μοναδική σύνθεση από φυσικά γλυπτά.
Στην Ελλάδα, ο οικότοπος αυτός απειλείται από διάφορούς

παράγοντες όπως περιορισμένη φυσική αναγέννηση, τουρισμός, έλλειψη ευαισθητοποίησης του κοινού, εναπόθεση απορριμμάτων, κόψιμο κλαδιών βόσκηση και άλλα.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και την έντονη ανάγκη προστασίας του οικοτόπου, το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων σε συνεργασία με το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και της Περιφέρειας Κρήτης μέσω των Διευθύνσεων Δασών Χανίων και Λασιθίου, υλοποιούν το πρόγραμμα JUNICOAST με τίτλο «Δράσεις για την προστασία των παράκτιων αμμοθινών με είδη Juniperus στην Κρήτη και στο Νότιο Αιγαίο (Ελλάδα)». Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του ταμείου LIFE+ κατά 75% και έχει διάρκεια 4 έτη. 

Φαλάσαρνα
Τα Φαλάσαρνα βρίσκονται στις δυτικές ακτές της Κρήτης και έχουν χαρακτηρισθεί ως "τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλους". Ο οικότοπος 2250* είναι κατακερματισμένος, καλύπτει μια μικρή ζώνη μεταξύ της παραλίας και των γειτονικών θαμνώνων και αποτελείται από πολύ λίγα άτομα κέδρων.

Κεδρόδασος
Το Κεδρόδασος βρίσκεται νοτιοανατολικά του Ελαφονησίου και έχει χαρακτηρισθεί ως τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Είναι αναπτυγμένο σε βραχώδες υπόστρωμα και καλύπτεται από παχιά άμμο. Ο οικότοπος 2250* στο Κεδρόδασος καλύπτει έκταση 110 στρεμμάτων  

ΠΗΓΗ

Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ ΑΝΤΩΝΗΣ

"Τι να κάνουμε; Το μαγαζάκι η Ελλάς είναι καλοκαιρινό και παραθαλάσσιο".... είπε ο μπάρμπα Αντώνης και συνέχισε...."καλά έκανε λοιπόν που επιστράτευσε σήμερα τους απεργούς φορτηγατζήδες και αμέσως μετά τους κάλεσε σε... διάλογο με σαγιονάρες στην παραλία ! Όλα είναι μια Φαρσοκωμωδία τελικά και τίποτα άλλο!!"

ΚΑΛΙΟ ΝΑ ΣΟΥ ΒΓΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ

"Το ΣΧΟΑΠ στο Ελαφονήσι δεν έχει καμία σχέση με το ΣΧΟΑΠ του Ιναχωρίου, είπε ο περιφερειάρχης, και άφησε να εννοηθεί ότι παίζονται παιγνίδια γύρω από την υπόθεση."
Δυο μήνες τώρα ανταλλάσσονται βαριές κουβέντες, δυο μήνες έχουν έλθει και έκαναν δηλώσεις επί του θέματος όλοι σχεδόν οι πολιτικοί.....αλλά μόλις χθες μας είπε ο περιφερειάρχης, ότι τα ΣΧΟΑΠ του δήμου Ιναχωρίου είναι ..δύο; Καλά το λέει ο μπάρμπα Αντώνης ότι από το Κολυμπάρι και δω.. δεν κατέχει κανείς ίντα γίνεται!!
Και εντάξει αφού προχωράει κανονικά και δεν υπάρχει πρόβλημα με το ΣΧΟΑΠ του Ελαφονησιού, γιατί άραγε δεν το υπογράφουν;
Μπερδεμένα πράγματα........ !!!
Βέβαια είπε και κάτι που κάποιοι το κρατούσαν επτασφράγιστο μυστικό και δεν ήθελαν να μαθευτεί, ειδικά με αυτόν τον τρόπο. Παραδέχθηκε, επίσημα ότι πήγε ο ίδιος και έκανε αυτοψία στο Ελαφονήσι, τονίζοντας χαρακτηριστικά "Μου βγήκαν τα μάτια με αυτά που είδα"!
-Τώρα τι είδε και του βγήκαν τα μάτια, μόνο αυτός ξέρει.....αλλά μάλλον κάτι Σουηδέζες θα 'κοψε στην παραλία που φορούσαν τόπλες, δεν εξηγείται αλλιώς η κουβέντα του;
Το ευχάριστο πάντως στην υπόθεση είναι, ότι ένα-ένα τα πράγματα ξεκαθαρίζουν!!

ΛΑΓΟΝΗΣΙ ΤΟ ΕΛΑΦΟΝΗΣΙ

 Τα είπε και ξαλάφρωσε......
"Το Ελαφονήσι είναι ένας τόπος παγκόσμιας φυσικής ομορφιάς. Κι όμως κάποια επιχειρηματικά συμφέροντα επιμένουν, με την ανοχή ή τη συνενοχή της κεντρικής εξουσίας και της περιφέρειας της Κρήτης, να θέλουν να οικοδομήσουν την περιοχή και να φτιάξουν λατομείο. Είναι αδιανόητο, αλλά είναι αληθινό. Οι πολίτες αντιστέκονται, οι κάτοικοι της περιοχής αντιστέκονται, οι δήμοι της περιοχής, με ομόφωνες αποφάσεις, αντιστέκονται σ΄αυτή την προοπτική κι όμως κάποιοι επιμένουν να προχωρούν, να νομοθετούν και να θέλουν να οικοδομήσουν ανεξέλεγκτα την περιοχή, μετατρέποντας το Ελαφονήσι σε Λαγονήσι. Αποκόβοντας, δηλαδή, την πρόσβαση σε εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, απ΄όλο τον κόσμο που θα έρχονται σ΄ αυτή την περιοχή".

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Οι Δημότες επιλέγουν τον υποψήφιο Δήμαρχο
Αυτοδιοίκηση σημαίνει ότι μία τοπική κοινωνία «αυτοδιοικείτα», δηλαδή η κοινωνία επιλέγει, μεταξύ των αναδυκνυόμενων στελεχών της, αυτούς που θα την υπηρετήσουν. Αυτό απέχει πολύ από τις κομματικές επιλογές με τα γνωστά αποτελέσματα
Τα κόμματα έδιναν τα «χρίσματα» και οι πολίτες αποδέχονταν τις υποδείξεις τους. Αποτέλεσμα να επικρατούν οι αρεστοί των κομμάτων και όχι οι άριστοι της κοινωνίας.
Τη Κυριακή 1 Αυγούστου 2010 από τις 9 το πρωί έως 8 το βράδυ καλούνται οι δημότες της Κισάμου να ψηφίσουν και να επιλέξουν το υποψήφιο Δήμαρχο της Ανεξάρτητης Συνεργασίας Δήμου Κισάμου
Για πρώτη φορά οι δημότες της Κισάμου  συμμετέχουν, αποφασίζουν και  επιλέγουν τον επικεφαλής μιας  δημοτικής κίνησης
Δεν είμαστε τουρίστες στα χωριά και τις πόλεις μας!
Είμαστε οι άνθρωποί τους. Οι τόποι μας ζουν από μας κι εμείς από αυτούς.
Η μη συμμετοχή, η σιωπή, η απουσία βλάπτει τις τοπικές μας κοινωνίες, μας βλάπτει όλους, αφού ενθαρρύνει και νομιμοποιεί όσους ασκούν εξουσία να κωφεύουν και να αδρανούν.
Γνωρίζουμε ότι το εγχείρημα που ξεκινάμε δεν έχει εκ των προτέρων «εγγυημένη επιτυχία». Επιλέγουμε συνειδητά να ανιχνεύσουμε το νέο, να χτίσουμε νέες σχέσεις, να ορίσουμε νέους κανόνες συλλογικής προσπάθειας, να προβάλουμε ένα διαφορετικό μοντέλο τοπικής εξουσίας.
Καλούμαστε να νοηματοδοτήσουμε εκ νέου και συλλογικά τις έννοιες γειτονιά, κοινωνικές σχέσεις, κανόνες λειτουργίας της πόλης, αλληλοσεβασμός, ευθύνη του πολίτη, δημοκρατικές διαδικασίες, συλλογικές αποφάσεις, δεσμεύσεις και υλοποίησή τους.
Δύσκολα πράγματα. Σίγουρα όμως αξίζουν την προσπάθεια.
Με τη συμμετοχή μας  η αυτοδιοίκηση γίνεται υπόθεση του κάθε  δημότη
Mε εκτίμηση 

Κουνελάκης Στέλιος 
Υποψήφιος Δήμαρχος της Ανεξάρτητης Συνεργασίας 
Δήμου Κισάμου

ΔΙΑΚΡΙΣΗ

Του Ναπολέων Σαραντίδη
Το μοναδικό ακαδημαϊκό ίδρυμα στην Ελλάδα που έχει αποκτήσει το ειδικό σήμα διάκρισης σε σχέση με την εκπαίδευση στον Ευρωπαϊκό χώρο, είναι το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΙΧ)*. Συγκεκριμένα , οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης γνωστοποίησαν στο ΜΑΙΧ την επιτυχή επιλογή απονομής του Σήματος Παραρτήματος Διπλώματος (DS Label) και του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς Διδακτικών μονάδων (ECTS).
Υπενθυμίζεται πως στα πλαίσια ενοποίησης του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης και Έρευνας το 2003 απονεμήθηκε στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΙΧ) ο Πανεπιστημιακός Χάρτης Erasmus (Erasmus charter).

*Tο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων είναι όργανο του Διεθνούς Κέντρου Ανωτάτων Μεσογειακών Σπουδών (CIEAM). Το Κέντρο συνιστά διακρατικό οργανισμό που σκοπεύει στην ανάπτυξη της επιστημονικής συνεργασίας προσφέροντας μεταπτυχιακή εκπαίδευση στους τομείς της Οικονομίας, της Αγροτικής Ανάπτυξης, της Διοίκησης, και των Εφαρμοσμένων Βιολογικών, Τεχνολογικών και Περιβαλλοντικών Επιστημών.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΤΟ ΘΥΜΑΣΤΕ!!!

Εξηγήσεις μάς χρωστούν Πατριάρχης, ιεράρχες, υπουργείο
Τουρκοποίησης συνέχεια
Του Μανόλη Καρέλλη
Ενδιαφέρουσα η παράθεση των απόψεων διακεκριμένων πολιτών για το (κατά την ταπεινή μου κρίση παμμέγιστο) θέμα της Τουρκοποίησης των ιεραρχών της Κρήτης και της Δωδεκανήσου, όπως καταχωρήθηκε αυτή σε έκδοση της εφημερίδας “Πατρίς”.
Χαρακτηριστική δε η διαφοροποίηση των επιμέρους κρίσεων για την κίνηση των ιεραρχών που ξεκινούν από την έκφραση της σύμφωνης γνώμης (που μοιάζει κάπως σαν άνωθεν “διατεταγμένη”) και φτάνουν μέχρι τη διατύπωση της γνώμης σύμφωνα με την οποία πρέπει να καταργηθούν τα εκκλησιαστικά “Βιλαέτια” που ενδημούν στην Ελλάδα καθώς αποτελούν μια μορφή εθνικής ανωμαλίας.
Θα επιχειρήσω να παρέμβω στη συζήτηση, διεκδικώντας το σχετικό δικαίωμα από το γεγονός ότι πρώτος ξεκίνησα “χειρών αδίκων” (δικαίων, στην ουσία) όταν παρουσίασα το θέμα της τουρκοποίησης των ιεραρχών με άρθρο που μου φιλοξένησε η εφημερίδα το “Παρόν” των Αθηνών και αναδημοσίευσαν τα “Χανιώτικα Νέα” και με κείμενό μου που πέρασε στην “Πατρίδα”, λίγο αργότερα.
Μας οφείλουν εξηγήσεις, πάνω στο θέμα της τουρκοποίησης, ορισμένοι.
Και πρώτος ο ίδιος ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος.
Τον έχουμε ακούσει να ψέγει τον ελληνικό κλήρο επειδή εφαρμόζει κρατική νομοθεσία παραβλέποντας την εκκλησιαστική παράδοση, όπως συνέβη λ.χ. με τον αποσχηματισμό ενός μητροπολίτη που καταδικάστηκε για οικονομικές ατασθαλίες δισεκατομμυρίων (σε τέως δραχμές).
Ο ίδιος, όμως ο Οικουμενικός Πατριάρχης εφαρμόζει ρυθμίσεις της τουρκικής πολιτείας που μας λένε ότι ο Πατριάρχης της Κωνσταντινουπόλεως (οι Τούρκοι τον ονομάζουν, βέβαια, κάπως διαφορετικά) και οι συνοδικοί του Πατριαρχείου πρέπει να είναι Τούρκοι υπήκοοι, ενώ ο Απόστολος Παύλος στην προς Γαλάτες επιστολή του ορίζει διαφορετικά τον οικουμενισμό (κεφ. Γ. 28,29). Διδάσκει ο Απόστολος Παύλος: “ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ· πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού”.
Και προτιμάται αντ’αυτών το “ένι Τούρκος”.
Πρέπει, ακόμα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος να μας εξηγήσει γιατί παρέβλεψε να κάνει χρήση ενός σημαντικού όπλου που του δίδει μία απόφαση ενός θεσμικού οργάνου του Συμβουλίου της Ευρώπης και, σύμφωνα με την οποία, αυτή η διάταξη της τουρκικής πολιτείας που θέλει τον Πατριάρχη της Ορθοδοξίας, και τους συνοδικούς του να είναι άρον-άρον Τούρκοι, είναι προσβλητική για την Ορθοδοξία και αντίθετη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία ή σύμβαση, όπως τη θέλει το κείμενο.
Τι άλλο ήθελε να τεθεί στη διάθεσή του ο κ. Βαρθολομαίος για να κινήσει “γην και ουρανόν” προκειμένου να απαλλαγεί απ’ αυτό το ταπεινωτικό βαρίδι;
Εξηγήσεις, όμως, οφείλουν και οι ιεράρχες μας.
Ιδού μερικές

ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ

Την υποψηφιότητά του για το αξίωμα του δημάρχου στον νέο Δήμο Πλατανιά ανακοίνωσε χθες το πρωί, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο δημαρχείο Πλατανιά, ο επιχειρηματίας, Θανάσης Χηνόπουλος.
Ο κ. Χηνόπουλος, που «άνοιξε» την ημερήσια κρουαζιέρα στα Χανιά, είναι δημιουργός της εταιρείας που οργανώνει εδώ και πολλά χρόνια, τις ημερήσιες κρουαζιέρες προς Μπάλο και Γραμβούσα. Η ενασχόλησή του με τον τουρισμό, είναι πολύπλευρη, αφού έχει δημιουργήσει και λειτουργεί πρακτορεία Γενικού Τουρισμού στο Νέο Χωριό (πρώην Δήμος Βουκολιών) και στο λιμάνι Κισάμου. Επίσης, είναι εκδότης και αρθρογράφος της διμηνιαίας ανεξάρτητης εφημερίδας «Πλοίο & Τουρισμός».

Καλή επιτυχία του ευχόμαστε και την επόμενη φορά ..... με τις εμπειρίες που θα αποκτήσεις και δήμαρχος στην περιοχή που είναι οι επιχειρήσεις του!!!

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

ΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ

"Σε πλήρες αδιέξοδο βρίσκεται η Επιτροπή Ανάδειξης Υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ, αφού δεν είναι μόνο ο Νομός Ηρακλείου προβληματικός σε σχέση με τα αντάρτικα. Εξ όσων προκύπτει, και η Θεσσαλονίκη και η Αττική αλλά και η Πάτρα μετά την αποχώρηση Φούρα προβληματίζουν την Ιπποκράτους. Έτσι, αφού δεν πέτυχε η διαβούλευση, δεν βοήθησαν τα γκάλοπ που έγιναν, το ΠΑΣΟΚ προχωρά σε εσωκομματικές εκλογές για την ανάδειξη υποψηφίων δημάρχων."
Ο κ. Καστανάκης κάργα δεξιός όσο και δημοκράτης, ήθελε να κάνει "εσωτερικές εκλογές" στην Κίσαμο, για να ξεκαθαρίσουν οι αγαπητικοί από τους εργάτες και παρ ολίγο να τον πυροβολήσουμε εξ' επαφής. Τώρα το προδευτικό κόμμα της Ελλάδος "οι σωτήρες" μας, αποφάσισαν να μην εμπιστευτούν τα παχιά λόγια τους περί διαβούλευσης, ούτε να αναπαυτούν στα στημένα δικά τους γκάλοπ, έτσι αποφάσισαν ότι πάνε σε εσωκομματικές εκλογές...μπουάαααααααα .. σαν ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ.

- Ούτε αυτοί τελικά είναι δημοκράτες, μήπως όμως έγιναν .... δεξιοί;

ΟΛΟΙ ΗΤΑΝ ΥΠΕΡΟΧΟΙ


Όποιος δεν παρακολούθησε την παράσταση του ερασιτεχνικού σχήματος "Πρόβα Τετραώρου", χθες στο βράδυ στο θέατρο Νοπηγείων ..απλά έχασε. Οι ρόλοι κουτί στους ερασιτέχνες φίλους μας και το γέλιο άφθονο. Συγχαρητήρια στα παιδιά συγχαρητήρια σε όλους στον Μανώλη - Ρωμαίο: Ανδρέα Μπενέτη, την  Μιμή - Ιουλιέτα: Ουρανία Αργυροπούλου, την Ναστάζια - Σκηνοθέτιδα: Ινώ Γεωργακάκη, τον Αλέκο - Μπενβόλιο - Άρχοντας - Τυπάλδος - Πάρις - σκύλος: Λευτέρη Ανδρονικάκη, τον Μήτσο - Πάτερ Λαυρέντιος - Πρίγκιπας: Σπύρο Παππά, την Τζένη - Παραμάνα: Βάσια Σκουνάκη, την Νόνικα - Λαίδη Καπουλέτου Ιωάννα Μαραγκουδάκη, την Αλίκη - Υπηρέτρια: Άννα Χοχλάκη, τον Ευτύχη - Βαλτάσαρ: Νίκο Παππά, το Άγαλμα: Άννα Χατζηλάρη και τον γαύρο Κώστα: Χάρης Παπαευγγέλου. Μπράβο σε όλους!! 
Eπόμενη στάση οι Λουσακιές στις 2 του Αυγούστου!

ΚΙΣΑΜΟΣ ΕΔΩ ....ΚΙΣΑΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙ

Γράφει ο Andrea Cornaro στο βιβλίο του "Historia Candiana ":"Στο εσωτερικό μέρος, βρίσκεται η Κίσαμος, το εμπορείο της Άπτερας. Οι σημερινοί κάτοικοι (1430 μ.Χ) το ονομάζουν φρούριο της Κισάμου (Cisamus). Η Κισαμόπολη ή αλλιώς Κίσαμος είναι επισκοπική πόλη της Κρήτης στα βόρεια παράλια, προς τα δυτικά και σχεδόν εγκαταλελειμμένη και απέχει 40 στάδια, και 20 χιλιάδες βήματα ανατολικά της Κυδωνίας."
Φυσικά δεν εννοούσε την δική μας Κίσαμο, αλλά το επίνειο της αρχαίας Απτέρας που βρισκόταν κοντά στις Καλύβες. Δυο πόλεις στον ίδιο άξονα λοιπόν και σε απόσταση 50 περίπου χιλιομέτρων η μια από την άλλη. Ήταν ένα μπέρδεμα που έγινε από τους γεωγράφους της εποχής εκείνης (Niger-Gusseme-Pokocke) και έβαλε σε μεγάλους μπελάδες τους σύγχρονους περιηγητές. Την λύση έδωσε ο Pashley, τοποθετώντας τις δυο πόλεις Κίσαμος, στις σωστές θέσεις τους. Κίσαμος επίνειο της Πολυρρήνιας-Κίσαμος επίνειο των Απτέρων.

ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑ

Η αρχαιοκαπηλία άνω των 150.000 ευρώ συνιστά κακούργημα, σύμφωνα με απόφαση του Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου. Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ι. Τέντες με εγκύκλιό του κοινοποίησε την εν λόγω απόφαση όλες τις Εισαγγελίες Εφετών της χώρας με εντολή να ενημερωθούν επ’ αυτής και οι Εισαγγελείς Πρωτοδικών.
Συγκεκριμένα, ερμηνεύοντας το νόμο περί αρχαιοκαπηλίας και το περί καταχραστών του δημοσίου, το Ποινικό Τμήμα επικύρωσε εφετειακή απόφαση που είχε καταδικάσει σε κάθειρξη έξι ετών αρχαιοκάπηλο και απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς του. ΠΗΓΗ
Και για να μην παρεξηγηθούμε τις τιμές τις βγάζουν ..οι ίδιοι. Οπότε και το κομματάκι το μάρμαρο που για κάποιους είναι αμελητέο, για την αρχαιολογία ίσως να αξίζει 150.001 ευρώ!

Βάλτε ένα λουλούδι στον κήπο σας και παραδώστε την κολόνα ..που κληρονομήσατε...έτσι και αλλιώς τα του σπιτιού τα κρύβετε από φόβο, ενώ αν τα παραδώσετε, θα τα βλέπουν πολλά μάτια αλλά και όλοι θα διαβάζουν το όνομα που τα παρέδωσε! Για σκεφτείτε το!

Ο....ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΣΑΣ

Έτσι και αλλιώς!!! η Κίσαμος είναι θαυμάσια και ο προορισμός σας......Μην το ξεχνάτε!!!!
φωτο Τσαντακης

ΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ;

"Eξουσιοδοτούνται οι υπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών και, κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, οι οικείοι Νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων καθώς και να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημοσίων αγαθών που κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας."
Τι μου θυμίζει..τι μου θυμίζει; Μήπως το κακό πουλί; Πάντως το καλύτερο το είπε ένας δικός τους :
«Το κυριότερο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι υπάρχει μια κυβέρνηση που λέει ότι πρέπει να πάρει σκληρά μέτρα, αλλά αυτά τα μέτρα δεν αποτελούν αντικείμενο της ιδεολογίας τους. Αν δηλαδή η κατάσταση δεν ήταν τόσο χάλια, δεν θα είχαν πάρει καθόλου μέτρα. Κάνουν δηλαδή πράγματα που είναι ενάντια στα πιστεύω τους. Όταν κάνεις κάτι που δεν το πιστεύεις, δεν πας μακριά.»

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΣΤΑΝΑΚΗΣ

O γιατρός κ. Σπύρος Καστανάκης είναι μια προσωπικότητα στην Κίσαμο και δεν χρειάζεται ούτε σχόλιο, αλλά ούτε και πολλά παινέματα από κανένα μας. Είναι ένας άνθρωπος που αγαπά υπερβολικά την Κίσαμο και ξεχειλίζει από δημοκρατία από όλες του τις "μπάντες". Είναι από τους λίγους ανθρώπους που δεν το παίζουν "ξερόλες" και παρά τα χρόνια του, ακούει και ενδιαφέρετε για το καινούργιο. 
Κατηγορήθηκε αδίκως, ίσως και από μένα, για την ιδέα του να βγει μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες, για πρώτη φορά, ο υποψήφιος δήμαρχος μας, από μια μάζωξη ανθρώπων. Το αν το κατάφερε ίσως δεν θα το μάθουμε στο βαθμό που θα περιμέναμε, αλλά και μόνο που κάποιοι ενδιαφέρθηκαν για όλη αυτήν την διαδικασία, οι έντεκα που έγιναν 5 και τελικά 2, φανερώνει ότι επιτέλους αρχίζουμε να σκεφτόμαστε και λίγο διαφορετικά.
Αν πραγματικά υπήρχε αντικειμενικότητα στην κρίση και στην κριτική, δεν θα έστρεφαν τα βέλη τους αυτοί οι κάποιοι στον εμπνευστή αυτής της προσπάθειας αλλά στους υπόλοιπους 9 που αποχώρησαν χωρίς να πουν ποτέ ... το γιατί!!
Ίσως κάποτε αυτή η προσπάθεια να καθιερωθεί, ίσως βρει νέους υποκινητές ανάμεσα μας, όμως είναι κρίμα να κατακεραυνώνεται ένας άνθρωπος για μια του τόσο ...δημοκρατική ιδέα!
Ο ΣΑΔΕΝΤΡΕΠΕΣΑΙ

ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕ

Πάει ένας τύπος σε ένα σουβλατζίδικο και λέει στο τυλιχτή!:
- Θέλω να μου κάνεις 4 πίτες, αλλά τις θέλω ειδική παραγγελία.
Θέλω 2 πίτες σουβλάκια και 2 με μπιφτέκια.
Στο πρώτο σουβλάκι θέλω το κρέας να είναι καμένο από την μία, ωμό από την άλλη, και την πίτα ωμή.
Στο δεύτερο σουβλάκι θέλω να είναι πολύ ξερό το κρέας και η πίτα μαύρη.
Σε αυτό με το μπιφτέκι τα θέλω όλα ωμά, με το αίμα τους και μόνο με κρεμμύδι..
Στο άλλο μπιφτέκι, θέλω το κρέας κάρβουνο, την πίτα μαυρισμένη από την μία, ωμή από την άλλη και μόνο με γιαούρτι.
- Μα είναι πολύ δύσκολη η παραγγελία σου, του λέει ο σουβλατζής.
Και ο τύπος απαντά:
- Προχτές ρε καραγκιόζη που μου τα έφτιαξες έτσι ακριβώς, χωρίς να στο ζητήσω, δεν ήταν δύσκολα ;

ΑΠΟΨΗ

Χωρίς αμφιβολία οι επόμενες δημοτικές εκλογές θα είναι ίσως οι δυσκολότερες από κάθε άποψη, η διοίκηση ενός Καλλικρατικού δήμου, δεν είναι μια απλή υπόθεση, ούτε ακόμα και για μας!
Ιδιαίτερα από την 1η του Γενάρη 2011, η νέα δημοτική αρχή θα έχει πολλά προβλήματα να αντιμετωπίσει και
ο μέλλοντα δήμαρχο και οι συνεργάτες του θα βρουν τις συσσωρευμένες απαιτήσεις των πολιτών.
Σε αυτές τις εκλογές έχουν όλοι το δικαίωμα του εκλέγεσθαι, όπως θα έχουν και τις ανάλογες στιγμές δημοσιότητας, αλλά για να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο (του κορδώματος) θα πρέπει να διατυπώσουν από σήμερα... απόψεις, γνώμες, κρίσεις και κριτικές, να περιορίσουν τις υποσχέσεις, να κάνουν τις απαραίτητες αναλύσεις για τα τοπικά προβλήματα, και να βρουν λύσεις για τις δημοτικές υποθέσεις.
Ως τον Νοέμβριο ο καιρός είναι πολύς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα ανεχτούμε, τις καταστάσεις της τελευταίας στιγμής, αυτής που μας είχαν μάθει χρόνια τώρα.
Οι καιροί άλλαξαν, όπως άλλαξαν και οι απαιτήσεις μας, αυτό φυσικά ας το αντιληφθούν μερικοί υποψήφιοι δήμαρχοι και ας εμπεδώσουν ότι χρειάζονται 
δίπλα τους, ανθρώπους με ισχυρή θέληση και εργατικότητα και όχι πολιτικά "συμπληρώματα"!

ΑΔΕΣΠΟΤΑ

"Εχω μιλήσει με πάρα πολλούς τουρίστες που δηλώνουν σοκαρισμένοι από την εικόνα των εγκαταλελειμμένων ζώων σε διάφορα σημεία των Χανίων. Ολοι λένε ότι δεν θα ξαναβρεθούν στην Κρήτη". 
Η Γερμανίδα δημοσιογράφος στο ραδιόφωνο του Βερολίνου και παραγωγός για την ZDF (τηλεόραση) κ. Claudia Buthenhoff-Duffy δηλώνει απογοητευμένη από όσα αντίκρυσε στους δρόμους των Χανίων από τις 16 Ιουλίου, που βρέθηκε για πρώτη φορά στα Χανιά για τις διακοπές της. Ηδη συγκεντρώνει υλικό, φωτογραφίες, κινηματογραφικά πλάνα, συνεντεύξεις προκειμένου να φέρει το θέμα στη δημοσιότητα στη χώρα της.
“Ηλθα στα Χανιά στις 16 Ιουλίου για τις διακοπές μου, μαζί με τον σύντροφο και τα δύο παιδιά μου. Παράλληλα με τις διακοπές, συνεργάστηκα με τον Walter Lassaly, τον διάσημο καμεραμάν που μένει μόνιμα στα Χανιά. Αυτό που αντιμετώπισα με σόκαρε. Στους δρόμους,σε πλατείες, έξω από κτήρια, ακόμα και σε παραλίες είδα πάρα πολλά εγκαταλελειμμένα ζώα, τραυματισμένα, πεινασμένα και σε άσχημη κατάσταση. Εχω ζώα σπίτι και πραγματικά η καρδιά μου δεν μπορούσε να αντέξει αυτήν την εικόνα. Οδηγώντας σε διάφορα σημεία είδα ότι το πρόβλημα είναι σχεδόν παντού και ξεκίνησα όπως μπορούσα έχοντας στο αυτοκίνητό μου κάποιες τροφές για τα ζώα και νερό να το προσφέρω στα αδέσποτα. Ένα μεγάλο μέρος των διακοπών μου το πέρασα έτσι φροντίζοντας τα ζώα" αναφέρει η Claudia.
Ήδη η Γερμανίδα δημοσιογράφος έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια να υιοθετήσει κάποια ζώα και να τα μεταφέρει στη χώρα της και το ίδιο συστήνει και σε άλλους τουρίστες.

ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
Ευτυχώς που δεν πέρασε και από το Καστέλλι, εδώ η κατάσταση είναι ακόμα πιο τραγική μιας και η πόλη είναι μικρή και το "κοπάδι" με τα αδέσποτα δεν έχει να πάει και πολύ μακρυά από την πλατεία Τζανακάκη. Καθημερινά μεγαλώνει το κοπάδι, μιας καλοκαιριάτικο όλο και κάποια σουσουράδα, μπρος να χάσει τις διακοπές της, το ξαμολάει τον αγαπημένο της Μπούμπι  στην πόλη ή στην εθνική οδό εκεί που θα βρει σίγουρα και πολύ σύντομα νέο "σπίτι"! Καλά μας κάνουν και μας διαφημίζουν, καλά μας κάνουν....

ΔΙΚΤΥΝΝΑ ΑΡΤΕΜΙΣ & ΔΙΚΤΥΝΝΑΙΟ ΙΕΡΟ

Η Δίκτυννα ήταν προελληνική κρητική θεότητα του κυνηγιού, της άγρια φύσης και των βουνών. Το όνομα της κατά μια άποψη συνδέεται με το όρος Δίκτυ και κατ΄άλλους με το δίκτυ των ψαράδων. Στα ιστορικά χρόνια ταυτίστηκε με την Θέα του κυνηγού την Αρτέμις.
Η λατρεία της από την Κρήτη διαδόθηκε στην Αθήνα, στην Σπάρτη και στη Μασσαλία . Ωστόσο στην Δυτική Κρήτη παρέμεινε ιδιαίτερα δημοφιλής και ναοί της πρέπει να υπήρχαν σε ονομαστές πόλεις όπως η Λισσός, η Πολυρρήνια και η Φαλάσαρνα αφού εικονίζεται σε νομίσματα τους. Ο πλέον φημισμένος όμως τόπος λατρείας της ήταν το Δικτυνναίο ιερό που βρίσκεται στον σημερινό όρμο Μένιες, στην  ανατολική πλευρά του ακρωτηρίου Σπάθα ή καλύτερα Ειρήνης και Φιλίας.
Ιδρύθηκε κατά τον Ηρόδοτο από Σαμίους της Κυδωνίας γύρω στο 530 π.Χ και άκμασε από τους ελληνιστικούς χρόνους και τους ρωμαϊκούς, όπως προκύπτει κυρίως από επιγραφές. Στην πραγματικότητα οι απαρχές του ιερού είναι πολύ παλαιότερες, ίσως στα κρητομυκηναϊκά χρόνια.
Τα πολύ αποσπασματικά λείψανα που σώζονται σήμερα ανήκουν σε ναό των χρόνων του Αδριανού, ο οποίος κτίστηκε πάνω σε ημιτελή δωρικό ναό των χρόνων του Αυγούστου.
Ο χώρος δεν κατοικήθηκε ποτέ από μόνιμους κατοίκους με την έννοια της πόλης, αλλά υπήρξε ένα οργανωμένο παγκρήτιο ιερό που συνέρρεαν προσκυνητές και έβρισκαν καταλύματα προσωρινής παραμονής και εξυπηρέτησης. Ο πλούτος που συγκεντρωνόταν στο ιερό πρέπει να ήταν αμύθητος αφού κατ΄εντολή των Ρωμαίων αυτοκρατόρων από τα έσοδα κατασκευάστηκαν διάφορα δαπανηρά δημόσια έργα.
Ο έλεγχος της περιοχής περνούσε από την Κυδωνία στην Πολυρρήνια και τανάπαλιν.
Δυστυχώς ο ναός ανασκάφτηκε από αρχαιολόγους του γερμανικού στρατού κατοχής (Η ιστορία θυμίζει λίγο Ιντιάνα Τζόουνς) και άγνωστο τι και πόσα ευρήματα έκαναν φτερά για το Βερολίνο.
Τα ευρήματα που έχουν βρεθεί είναι μια κεφαλή Αδριανού, ένα άγαλμα της Αρτέμιδος και ένας ανδριάντας που εκτίθεται στο αρχαιολογικό μουσείο Χανίων. 


Στο βόρειο μυχό του κόλπου διακρίνονται λιμενικές εγκαταστάσεις αρκετά ψηλότερα από το επίπεδο της θάλασσας λόγω του γνωστού γεωλογικού φαινομένου, της ανύψωσης της ξηράς στην δυτική Κρήτη.
Τεράστιο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αρχαίος δρόμος, πλακόστρωτος που συνέδεε το Ιερό.. με την Πολυρρήνια; Σήμερα σώζονται λίγα μίλια ως και λίγο έξω από το χωρίο Ροδωπού. Η απόσταση του δρόμου ήταν 11 ρωμαϊκά μίλια = 16.291 μέτρα.

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ ΑΝΤΩΝΗΣ

Ο χαμαιλέων είναι ένα εκπληκτικό ζώο, οφείλει τη μακραίωνη επιβίωσή του στην ικανότητά του να προσαρμόζεται στο περιβάλλον, έτσι οι εχθροί ούτε που τον αντιλαμβάνονται. Είπε ο μπάρμπα Αντώνης, ρουφώντας τον με ολίγη καφέ του και συνέχισε....."τέτοιοι είναι και οι πολιτικοί που τον τελευταίο καιρό δεν σταματούν να μας τα πρήζουν ότι το πολιτικό σύστημα της χώρας, χρειάζεται αλλαγή. Ας αλλάξουμε εμείς αυτούς και μετά βλέπουμε και για το σύστημα"

Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Την υποψηφιότητα του για το αξίωμα του Δημάρχου του νέου Δήμου Πλατανιά θα ανακοινώσει ο Στέλιος Νικηφοράκης την Πέμπτη 29 Ιουλίου, στις 12 το μεσημέρι, στο Ξενοδοχείο «Σαμαριά».

ΕΙΠΩΘΗΚΕ

Τον 16ο αιώνα ο Vadianus ένας γεωγράφος που επισκέφτηκε την Κρήτη το 1534, γράφει στο βιβλίο του Epitome :
"Η μητρόπολη ονομάζεται Κάντια από το όνομα του νησιού. Η λέξη προέρχεται πιθανότατα από την λαμπρότητα (candore)  των ασπρισμένων βουνών που οι ντόπιοι τα ονομάζουν Λευκοί (Λευκά), και τα βλέπουμε τόσο επιβλητικά στα νότια!.

ΖΗΣΕ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΣΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

H ουρά των αυτοκινήτων, που περιμένουν να ανεφοδιαστούν απο μοναδικό βενζινάδικο που έχει βενζίνη στην πόλη μας, είναι αυτήν την στιγμή, πάνω από 2 χιλιόμετρα. Ανάμεσα στα αυτοκίνητα που έχουν πιάσει όλη την λωρίδα, από την είσοδο της πόλης ως και στον ΟΤΕ, υπάρχουν και πολλά εγκλωβισμένα αυτοκίνητα τουριστών, που έχουν προορισμό τον Μπάλο και τα Φαλάσαρνα. Βέβαια σαν όλα μας κανείς δεν τους ενημερώνει και αυτοί μαθημένοι, κάθονται υπομονετικά στην ουρά περιμένοντας...άραγε τι; 
Η αστυνομία πηγαινοέρχεται, δεν δίνει σημασία, αλλά και να θέλει να τους ενημερώσει ..άραγε σε πια γλώσσα θα τους το πει;
Αυτή είναι η κατάντια μας. Αυτή είναι η κατάντια που σπρώχνουμε τον τουρισμού μας, αλλά και τους χιλιάδες ανθρώπους που συντηρούνται από αυτόν!
Ζήσε τον μύθο σου στην Ελλάδα έλεγε ο Αβραμόπουλος και τα πράσινα κοράκια τον κορόιδευαν..το χάλι το δικό τους άραγε το βλέπουν;
Ζήσε το μαρτύριο σου στην Ελλάδα λοιπόν!!

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ ΑΝΤΩΝΗΣ

"Αφού οι υποψήφιοι δήμαρχοι είναι και σημερινοί δήμαρχοι ..εκτός μιας εξαίρεσης, γιατί δεν τους κρίνουμε από το έργο τους;" Είπε ο μπάρμπα Αντώνης και συνέχισε να φιλοσοφεί... "Βάζουμε κάτω τις μελέτες, βάζουμε τα έργα, βάζουμε τις προοπτικές ανάπτυξης και αποφασίζουμε. Που είναι η δυσκολία; 
Και συμπλήρωσε "Η κατάσταση μοιάζει λίγο-πολύ σαν του Παναθηναϊκού ...είχε να πάρει πρωτάθλημα τόσα χρόνια και μόλις το πήρε ..αμέσως άλλαξε διοίκηση, σαν να μην το θέλει να το ξαναπάρει! "

ΒΙΓΛΙΑ

Καλή η προσπάθεια ..έστω και να γράψουμε τι δεν θέλουμε...αλλά όταν ζητάς κάτι από τους φίλους επισκέπτες μας, πρέπει να δικαιολογήσεις και γιατί τους το ζητάς!! Τα Βιγλιά είναι μια θαυμάσια παραλία, αλλά σαν και όλα μας αφημένη πολύ στην τύχη της και στην... αγάπη κάποιων λουομένων. 
Μιας και τις επιγραφές τις έβαλε σίγουρα κάποιος που αγαπά την περιοχή, ευκαιρία να βάλει και η δημοτική αρχή μας κάμποσα καλαθάκια ή έστω ένα μεγάλο κάδο.... για να δούμε αν αγαπά και αυτή την περιοχή!

ΚΡΑΤΟΣ "ΜΠΑΤΑΞΗΣ"

Σκληρή απάντηση της κυρίας Μπακογιάννη, για την μη επιστροφή του ΦΠΑ στις επιχειρήσεις.
«Ο Υπουργός Οικονομικών με την απάντηση του επιβεβαιώνει πανηγυρικά ότι ουσιαστικά έχει παγώσει η επιστροφή ΦΠΑ. Η κυβέρνηση αρνείται να δώσει ακριβή στοιχεία για τις οφειλές που έχει το δημόσιο έναντι των επιχειρήσεων από ΦΠΑ. Όπως αρνείται να δώσει συγκεκριμένο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της επιστροφής όπως έχει υποχρέωση το κράτος, με βάση όλες τις περιπτώσεις που έχουν ελεγχθεί.
Σ΄ αυτή τη συγκυρία  προτεραιότητα της κυβέρνησης θα πρέπει να είναι η ομαλή λειτουργία της αγοράς. Όπως επίσης η μείωση του ελλείμματος να είναι πραγματική και να βασίζεται σε διαρθρωτικές αλλαγές και όχι μια εικονική, λογιστική εξέλιξη που οφείλεται στο γεγονός ότι το κράτος συμπεριφέρεται ως «μπαταξής», έναντι των επιχειρήσεων σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Υπευθυνότητα σημαίνει άμεση επιστροφή ΦΠΑ που έχει ελεγχθεί. Σε αντίθετη περίπτωση θα είναι υπεύθυνος για την κατάρρευση επιχειρήσεων, υγιών και παραγωγικών,  κυρίως εξαγωγικών αλλά και άλλων όπως κατασκευαστικές, ανάπτυξης ακινήτων, ανέγερσης τουριστικών υποδομών κλπ
Τον καλούμε για μια ακόμα φορά να δώσει στη δημοσιότητα τα ποσά που οφείλει το δημόσιο και  να δώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επιστροφής του οφειλομένου ΦΠΑ. Τον καλούμε να παράσχει τη δυνατότητα συμψηφισμού ΦΠΑ που οφείλει το δημόσιο με πάσης φύσεως  οφειλές των επιχειρήσεων προς το δημόσιο.»

ΒΙΑΣΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

"Οι bloggers και τα blog δεν πρέπει να κρατούν την ανωνυμία τους", αυτό είναι το συμπέρασμα που βγαίνει μετά την δολοφονία του πρώτου Έλληνα blogger. Αν και χρειάζεται πολύ ανάλυση και ψάξιμο, εντούτοις είναι γνωστό τι και ποιους εξυπηρετεί, αυτό το συμπέρασμα.
Από την άλλη  βλέπουμε ότι και στον γραπτό τύπο, πλείστα άρθρα δημοσιεύονται ανυπόγραφα ή με ψευδώνυμο κι πολλές φορές οι κριτικές εκεί, είναι και σκληρότατες, αλλά και "τηλεκατευθυνόμενες".
Τρανό παράδειγμα αυτή η αφίσα του Καφενείου.
Και όπως λέει και ένας Έλληνας δημοσιογράφος.... "Μεγάλες προσωπικότητες σε όλο τον κόσμο, από ποιητές και συγγραφείς μέχρι πολιτικούς ή δημοσιογράφους έχουν χρησιμοποιήσει ψευδώνυμα, συχνά γιατί τους έδινε μια ελευθερία και τους ελάφρυνε από το βάρος του ονόματος τους."
Τα blog σίγουρα άλλαξαν την δημοσιογραφία, αναμενόμενο λοιπόν, ότι ανάμεσα στους bloggers, θα βρισκόταν και κακοί και εκβιαστές και "κίτρινοι", όπως ακριβώς συμβαίνει και στις πάμπολλες φυλλάδες. Ειρήνη λοιπόν..... αδέλφια!

Η ΡΕΤΟΝΤΑ

Η Ρετόντα της Κρήτης, ένα γιαπί τεσσάρων αιώνων 
Του Βασίλη Ν. Κνιθάκη
Το έτος 1900 η Κρήτη είναι αυτόνομη. Η κρητική επανάσταση είναι σε εξέλιξη και η Κρήτη μοιάζει με ηφαίστειο. Οι μεγάλες δυνάμεις της εποχής - Αγγλία, Ιταλία, Γαλλία, Ρωσία, και λιγότερο η Αυστρία και η Γερμανία, έχουν μοιραστεί το νησί και προσπαθούν να σβήσουν τη φωτιά που αυτοί άναψαν μεταξύ των μουσουλμάνων και των χριστιανών κατοίκων του νησιού. Με αυτόν τον τρόπο κάνουν απαραίτητη τη στρατιωτική παρουσία τους στην περιοχή λόγω της διώρυγας του Σουέζ.
Αυτήν την εποχή φτάνει στο νησί ένας μεγάλος αρχαιολόγος και αρχιτέκτονας, ο Ιταλός Giuseppe Gerola. Εν μέσω πολλών κινδύνων και περιπετειών, διασχίζει το νησί από άκρη σε άκρη και καταγράφει, φωτογραφίζει και μελετά ό,τι βενετσιάνικο έχει αφήσει όρθιο ο χρόνος και οι Τούρκοι.
Στην αξιοθαύμαστη κληρονομιά του βιβλίου του βρίσκονται τρία κτίρια ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, ένα στο χωριό Δραπανιάς, το άλλο στο χωριό Ροδωπού και το τρίτο και αξιολογότερο στο χωριό Καλάθενες του νομού Χανίων. Το τελευταίο μνημείο είναι γνωστό ως βίλα Ρετόντα. Όπως διαπίστωσε ο Giuseppe Gerola και οι μετέπειτα ερευνητές, οι ιδιοκτήτες του δεν πρόλαβαν να το ολοκληρώσουν λόγω της τουρκικής εισβολής που έγινε στις 15 Ιουνίου του 1645 στο Κολυμπάρι Χανίων. Τη βίλα στο χωριό Δραπανιάς την ονόμασε βίλα Τρεβιζάν, από το όνομα της οικογένειας στην οποία ανήκε. Όσο για τη βίλα στο χωριό Ροδωπού, δεν κατέγραψε τους πιθανούς ιδιοκτήτες της εξαιτίας της καταστροφής του θυρεού.
Εβδομήντα χρόνια αργότερα η κυρία Φατούρου- Ησυχάκη συνεχίζει την έρευνα για τη βίλα Ρετόντα. Διαπιστώνει και εκείνη ότι το κτίριο είναι ημιτελές και ότι ο άνω όροφος που είχε προβλεφθεί δεν κατασκευάστηκε.

Το αρχιτεκτονικό σχέδιο είναι πανομοιότυπο με σχέδιο του αρχιτέκτονα Palladio για τη βίλα Ροτόντα στην Vicenza της Ιταλίας. Ανακαλύπτει ακόμη ότι τα σχέδια τα έφερε στα Χανιά ο Onorio Belli, οικογενειακός φίλος του Palladio, ο οποίος ήταν γιατρός, βοτανολόγος, αρχιτέκτονας και αρχαιολόγος, και εργάστηκε στο Ηράκλειο και στα Χανιά σαν γιατρός. Αναφέρει επίσης ότι από τα ίδια σχέδια του Palladio είχε εμπνευστεί κι ο αρχιτέκτονας και πρόεδρος των ΗΠΑ Τζέφερσον για το σχέδιο του Λευκού Οίκου.
Διασταυρώνοντας ιστορικές πηγές και μετέπειτα εργασίες προκύπτουν υπόνοιες ότι το κτίριο που βρίσκεται στο Δραπανιά και είναι γνωστό ως βίλα Τρεβιζάν δεν ανήκε στην οικογένεια των Τρεβιζάν. Καταγραφές της εποχής αποκαλύπτουν ότι η οικογένεια αυτή δεν είχε ούτε κρητικό αλλά ούτε βενετσιάνικο τίτλο ευγενείας. Το κτίριο αυτό πιθανόν ανήκε στην οικογένεια Polani ή ίσως στην οικογένεια των Γαβαλάδων. Η βίλα στο χωριό Ροδωπού ανήκε στην οικογένεια των Polani, εκείνη στο χωριό Καλάθενες πιθανόν στην οικογένεια των Τζαγκαρόλων αντί για την οικογένεια των Καλλέργηδων.
Και τα τρία αυτά σπίτια είναι σήμερα σε άθλια κατάσταση. Με εξαίρεση το κτίσμα του Ροδωπού στο οποίο έγινε μια υποτυπώδης συντήρηση για να μην καταρρεύσει, η βίλα στο χωριό Δραπανιάς υπέστη σοβαρές ζημιές με τον σεισμό των Αντικυθήρων. Και η βίλα στο χωριό Καλάθενες είναι σήμερα στάβλος και τρώγλη. Είναι κατάντια του πολιτισμού μας ένα σπίτι κτισμένο με σχέδιο του Palladio να βρίσκεται σε αυτή την τραγική κατάσταση. Είναι καιρός να δοθούν μερικά ευρωπαϊκά κονδύλια για την αναστήλωση τέτοιων μνημείων ώστε να μαθαίνουν οι νέοι μας την ιστορία τους αλλά και για να βοηθηθούν οικονομικά οι κάτοικοι ορεινών και απρόσιτων περιοχών.
περιοδικό αρχαιολογία

Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΟΝΤΗ ΓΙΟΡΤΗ

Η Κυριακή των αυτοδιοικητικών είναι κοντά και από ότι έμαθα, ήδη κάποιοι πριν πεινάσουν ..μαγειρεύουν επιστολικά. Πάντως όπως και να έχει το πράμα, το μόνο που θα μας μείνει είναι ... η διαδικασία και παρ΄όλο που είχα μια μικρή αντιπαράθεση (άνευ ουσίας) επί του θέματος, με γνωστό πρώην δήμαρχο ...εντούτοις είμαι απολύτως σίγουρος ότι η διαδικασία εκτός από πρωτότυπη είναι και πρωτοπόρα. 
Μάλιστα οι πολίτες, θα προτιμούσαν μια τέτοια διαδικασία, από το να βλέπουν τους υποψήφιους μας να περιμένουν νυχθημερόν κρεμασμένοι στα τηλέφωνα  (ΠΑΣΟΚ) ή να μην υπάρχουν παντελώς (Ν.Δ) για να πάρουν το πολυπόθητο χρίσμα !

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ ΑΝΤΩΝΗΣ

Πήγα οψες σε μια εκδήλωση και έφτιαξα τις δουλειές μου ούλες.. είπε ανακουφισμένος, ο μπάρμπα Αντώνης!
Όταν τον ρώτησαν τι εννοούσε είπε με νόημα...σήμερα τον δήμαρχο, πιο εύκολα τον συναντά κανείς, στις γιορτές και στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις, παρά στο δημαρχείο! Δεκαπέντε μέρες τον εγύρευα και δεν τον έβρισκα, μέσα όμως σε μια νύχτα έφτιαξα ούλες μου τις  δουλειές στην γιορτή της Αγίας Παρασκευής, οψάργας! 
Εκλογές έρχονται, που θα βρίσκονται οι δήμαρχοι στην παραλία ; Στα πανηγύρια και στις γιορτές πρέπει να είναι ... εκεί λύνονται τα προβλήματα σήμερα. Βέβαια ούλοι πάνε.. σε ούλες και εκειά είναι μια ... δυσκολία!!

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ;

ΤΥΧΑΙΟ ; ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ;

Σε γνωστό σάιτ που διαφημίζει τις παραλίες της Κρήτης, οι προτιμήσεις των παραλιών από τους αναγνώστες έχουν την εξής σειρά
1. Κεδρόδασος 
2. Λίμνη Κριού 
3. Ελαφονήσι 
4. Άσπρη Λίμνη 
5. Μπάλος 
-Τυχαίο ότι όλες είναι στον νομό Χανίων; Δε νομίζω;
-Τυχαίο ότι όλες είναι δυτικά; Δε νομίζω;

Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑ

Ο πατέρας των θεών και ανθρώπων που γεννήθηκε στην Κρήτη πέθανε και τάφηκε κατά τους Κρητικούς..στην Κρήτη. Που είναι όμως ο τάφος του; Άλλοι τον ψάχνουν στο Γιούχτα, άλλοι στα Λασιθιώτικα βουνά και άλλοι στον Ψηλορείτη.
Ο τελευταίος από τους "ενδιαφερόμενους" ο Ρ. Πάσλευ το 1834 τον έψαξε στον Γιούχτα και από τα λεγόμενα του συμπεράνουμε, ότι δεν τον βρήκε !
Γράφει λοιπόν στο βιβλίο του:
"Από τις Αρχάνες μια ώρα γεμάτη δρόμο προς το βουνό Γιούχτα, είναι λέει ο τάφος του Δία. Βρήκα ένα χωρικό που θα με οδηγήσει στον τάφο που τον είχε δει όταν έβοσκε τα πρόβατα του. Στην βορεινή πλευρά του βουνού είδα θεμέλια μεγάλων τοίχων, ενός κτηρίου μήκους 80 περίπου ποδών. Στο εσωτερικό του βλέπουμε ένα άνοιγμα που ίσως να οδηγούσε κάποτε σε μια μικρή σπηλιά.Όμως η σπηλιά είναι παραγεμισμένη, ώστε ούτε ένας άνθρωπος δεν μπορεί να σταθεί τώρα μέσα. Στέκομαι λοιπόν στο σημείο που σύμφωνα με την παράδοση αναπαύεται ο Δίας, απ΄ολες τις ουράνιες και γήινες φροντίδες."
Σίγουρα η σπηλιά είναι η Σπηλιάρα Σιλάμου που αυτήν είχε επισκεφτεί και ο άλλος περιηγητής, ο Buodelmonti 1415, που αναφέρει και αυτός:
"Τρία μίλια νότια στο δρόμο που οδηγεί στον Γιούχτα, βλέπουμε μια σπηλιά λαξευμένη στον βράχο. Έχει 42πόδια και 4 πλάτος. Στο βάθος αναγνωρίζουμε τον τάφο του Δία με μια επιτύμβια πλάκα τόσο φθαρμένη, που δεν μπορέσαμε με κανένα τρόπο να διαβάσουμε τα χαραγμένα στο μάρμαρο γράμματα."
Τουλάχιστον αυτός είδε την ταφόπλακα χωρίς να την διαβάσει. 

Ο Βelon το 1550 τον έψαξε, αλλά δεν τον βρήκε, άκουσε όμως την ίδια ιστορία και ότι ο τάφος σωζόταν ολάκερος στην σπηλιά. Γεγονός πάντως είναι ότι οι περιηγητές έψαχναν τον τάφο του Δία έχοντας φυσικά μια δυσπιστία ως προς την σοβαρότητα της πληροφορίας αυτής.
Πρέπει ακόμα να αναφέρουμε, ότι ο Καλλίνικος κατ' άλλους ο Επιμενίδης, κατηγορεί τους Κρητικούς σαν ψεύτες γιατί λέει δείχνουν τον τάφο του Δία, ενώ αυτός δεν πέθανε ποτέ, αφού είναι αθάνατος.
"Κρήτες αεί ψεύσται, και γαρ τάφον,ώ άνα σείο
Κρήτες ετεκτήναντο, συ δ' ού θάνες, εσσί γαρ αεί"
Και δίνει την ακόλουθη ερμηνεία για τον τάφο του Δια στο έργο του "Ύμνος στον Δία" που αναφέρει ότι ο τάφος είναι του κρητικού νομοθέτη Μίνωα και η επιγραφή που υπήρχε στον τάφο, στην μαρμάρινη πλάκα, έγραφε "Μίνωος του Διός τάφος". Ίσως αυτός είναι ο λόγος που τα φθαρμένα γράμματα στην ταφόπλακα να μπέρδεψαν τους χωρικούς, οι οποίοι είχαν ακούσει ότι κάπου θα υπάρχει και ο τάφος του Δια.
  

Βιβλιογραφία Les observations de plusieurs singularitez et choses memorables trouuees en Crece, Asie, Judee, Egypte, Arabie etc. Paris 1554.Pashley

ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟ ΚΑΓΚΕΛΟ

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, η υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου, με απόφασή της στις 19/10/2009, κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενέκρινε την ανατύπωση με βελτιώσεις του βιβλίου, στη νέα έκδοση του οποίου, τον Ιανουάριο του 2011 θα υπάρξει διόρθωση στη σελ. 163 στιχ. 19-20: «με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια» αλλάζει στο ορθό «με αφορμή τη διεκδίκηση από την Τουρκία της βραχονησίδας Ίμια».
Παράλληλα, το υπουργείο θα αποστείλει συμπληρωματική εγκύκλιο για την ενημέρωση των καθηγητών, ώστε αυτές να περιλαμβάνονται στην προφορική διδασκαλία των μαθητών, μέχρι την έκδοση του νέου βιβλίου. 
Χμμμμμμμ .....Η υπουργός το άλλαξε...ή μήπως η επιμονή των μπλοκ και το καθημερινό βρίσιμο;
Πάντως πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει η συμπληρωματική εγκύκλιος, που θα αποστείλει η υπουργός για το τι πρέπει να λένε οι καθηγητές! 
- Λες και δεν ξέρουν την αλήθεια και θα περίμεναν την υπουργό να τους την πει!

ΑΝΕΥ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η οικογένεια του Πάγκαλου... γκρινιάζει επειδή μειώθηκε ο μισθός του...
“Πριν από τα μέτρα λιτότητας, ο μισθός μου βρισκόταν στο υψηλότερο επίπεδο του δημόσιου τομέα, 6.500 ευρώ τον μήνα. Τώρα, ο μισθός μου έχει μειωθεί κατά 1/4, και βρίσκεται στα 4.800 ευρώ τον μήνα. Πρέπει να περιορίσω τη διάρκεια των διακοπών μου, και η γυναίκα και τα παιδιά μου έχουν δυσαρεστηθεί” 

http://olympia.gr
Τι να σχολιάσουμε τώρα την πείνα του ή ότι η οικογένεια του είχε μάθει στην καλοπέραση και τις πολύμηνες διακοπές; Πάντως ευτυχώς που του ξεφεύγουν που και που και μαθαίνουμε και κάτι ενδιαφέρον.
Τις προάλλες που ρώτησα γνωστό πολιτικό που θα πάει φέτος διακοπές μου απάντησε με έμφαση.
-Στα πατρικά μας, θα κάνουμε διακοπές φέτος!!
-Μπορούν να πάνε και αλλού ...είπα και εγώ από μέσα μου ..!!!

Σάββατο 24 Ιουλίου 2010

ΑΙΩΝΙΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Ανοίγει το μέτωπο με τη φοιτητική κοινότητα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αφού εν μέσω θέρους, που τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ είναι κλειστά, διέρρευσε η πληροφορία ότι από το νέο ακαδημαϊκό έτος σχεδιάζεται η επιβολή… διδάκτρων στους «αιώνιους» φοιτητές.
Στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, τον Ιούλιο του 2009, στα κανονικά εξάμηνα σπουδών φοιτούσαν 8.421 φοιτητές και πέραν της κανονικής φοίτησης ήταν 5.021. Στην Ιατρική Σχολή του Ηρακλείου κανονικά φοιτούσαν 502 φοιτητές και πέραν των προβλεπόμενων εξαμήνων εξακολουθούσαν να φοιτούν 104. Στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του Ρεθύμνου κανονικά φοιτούσαν 1.414 και «αιώνιοι» ήταν 507. Στη Φιλοσοφική Σχολή οι κανονικά φοιτώντες ήταν 1.677 και οι πέραν της προβλεπόμενης φοίτησης ανέρχονταν σε 1.037. Στη Σχολή Θετικών Επιστημών του Ηρακλείου κανονικά φοιτούσαν 2.668 φοιτητές και οι «αιώνιοι» ήταν 2.216. φοιτητές. 

 Με κόκκινο οι αιώνιοι ....που ταλαιπωρούν την παιδεία....
τολμη

7% ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ

760.269 είναι οι ως και σήμερα "δηλωμένοι" δημόσιοι υπάλληλοι. Μακρυά από αυτά που υποστήριζε τόσα χρόνια η κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που τους ανέβαζε σε 1.200.000. Αν αναλογιστούμε ότι ανάμεσα σε αυτούς είναι και οι συμβασιούχοι τότε μετά βίας ξεπερνούν τις 400.000 οι μόνιμοι. Πάει λοιπόν και ο μύθος ότι για την φτώχεια φταίει ο δημοσιοπαλληλάκος ..κάποιοι άλλοι φταίνε .... αλήθεια πόσες είναι οι συντάξεις της Εθνικής αντίστασης.... κάπου διάβασα 300.000. Είναι τόσοι οι "αγωνιστές" της δημοκρατίας μας;
Για δωστε παράταση στην απογραφή μήπως και βρεθούν και άλλοι .......!

ΑΡΧΑΙΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ

Η μελέτη ιστορικών και επιγραφικών μαρτυριών σε συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες ερευνητικές ανασκαφές στην περιοχή του αρχαίου λιμανιού της Φαλασάρνας, έχουν μέχρι σήμερα αποδώσει ικανά στοιχεία για την μερική αναπαράσταση της ιστορίας της ισχυρότερης, μετά την Κυδωνία, ναυτικής πόλης της δυτικής πλευράς του νησιού. Οι αρχαίοι γεωγράφοι την περιγράφουν ως μια πόλη με οχυρωμένο τεχνικό λιμένα και ναό αφιερωμένο στη Θεά Αρτέμιδα (Σκύλαξ περίπλους 47-Διον. Καλλιφώντις 118), ενώ το όνομα της αναφέρεται σ4 όλες τις γεωγραφικές πραγματείες της αρχαιότητας (Στράβων 474- Πτολεμαίος ΙΙΙ 15,2 –Σταδιασμός 336). Στην Κρήτη μόνο δυο πόλεις διέθεταν δαπανηρές λιμενικές εγκαταστάσεις, η Κυδωνία και η Φαλάσαρνα . Το λιμάνι της Κυδωνίας έχει καταστραφεί.
Η προελληνική ονομασία τη θέσης, καθώς και τα διάσπαρτα προϊστορικά κατάλοιπα στη γύρω περιοχή, ενισχύουν την άποψη ότι κατοικήθηκε ήδη από την μινωική περίοδο. Η πόλη αισθάνθηκε την ανάγκη να ισχυροποιηθεί, κατασκευάζοντας περίτεχνα αρχιτεκτονικά έργα εντυπωσιακού μεγέθους, πιθανόν κατά το 335-325 π.Χ, όταν ο Μ. Αλέξανδρος εξαπλωνόταν στα εδάφη της Περσικής αυτοκρατορίας. Μνημειακές κατασκευές υψώθηκαν στην ακρόπολη της Φαλασάρνας πάνω στο φυσικά οχυρωμένο ακρωτήριο Κουτρί, όπως ο ναός της Αρτέμιδος- Δίκτυννας, δημόσια κτήρια, αμυντικά τείχη, πύργοι.
Η βάση του ακρωτηρίου ενισχύθηκε από μακρά οχυρωματικά τείχη μήκους 550 μέτρων κατά τόπους διπλά. Τα τείχη προεκτάθηκαν προς νότο περικλείοντας πιθανά μια προϋπάρχουσα λιμνοθάλασσα και δημιουργώντας ένα οχυρωμένο λιμάνι, που θεωρείτε αριστούργημα της αρχαίας ακτομηχανικής.
Δυο υποθαλάσσια ρήγματα τα οποία συγκλίνουν μεταξύ τους, δημιούργησαν την είσοδο του λιμανιού. Το σημείο της συμβολής των ρηγμάτων αποκόπηκε και λαξεύτηκε σχηματίζοντας τεχνικό κανάλι, δια μέσου του οποίου εισχώρησε η θάλασσα. Το άλλο τμήμα του, που βρισκόταν σε υψηλότερο επίπεδο, χρησιμοποιήθηκε ως τεχνητή δίαυλος γα την ανανέωση των υδάτων της λιμενολεκάνης και ως προστατευτική τάφρος των μακρών τειχών της πόλης.
Στα βόρεια του κυρίως λιμένα εντοπίστηκε δεύτερη τεχνική λεκάνη και θα πρέπει να σχετίζεται με τα ναυπηγεία της Φαλασάρνας, τα οποία όμως δεν έχουν ακόμα εντοπιστεί.
Η προκυμαία αποτελείτο από μεγάλους  παραλληλόγραμμους δόμους και ενδιάμεσους προβόλους, η απόληψη των οποίων κατέληγε σε κυκλικές δέστρες πλοίων.
Κοντά στα λατομεία της ακτής υπάρχει λαξευμένη στο βράχο ιχθυοδεξαμενή διαστάσεων 5Χ5 μ ενώ στο εσωτερικό της οδηγούμαστε με λαξευτές σκάλες.
Συμπερασματικά οι καλοδουλεμένες οχυρώσεις της Φαλασάρνας μετέτρεψαν την πόλη σε μια κυρίαρχη ναυτική δύναμη στο δυτικό Αιγαίο για 3 αιώνες και ην κατέστησαν το μοναδικό ασφαλές λιμάνι προσέγγισης κατά μήκος θαλασσίου δρόμου 500 μιλίων μεταξύ Πελοποννήσου και βόρειας Αφρικής. Η μεγαλύτερη πηγή εφημερίας υπήρξε η ισχύς του στόλου της, η δεινή γνώση των ναυτικών θεμάτων και η δραστηριότητα των εμπόρων της, που συναλλάσσονταν με όλα τα βασίλεια του Ελληνιστικού κόσμου. Η επιδεξιότητα των ανδρών της κυρίως σε στρατιωτικά θέματα τους κάνει  να υπηρετούν σαν σύμβουλοι (μισθοφόροι) σε ανώτερα κλιμάκια των μεγάλων ελληνιστικών βασιλείων.
 Παράλληλα ασκούσαν και πειρατεία αλλά και δουλεμπόριο. Αρχαίοι συγγραφείς όπως ο Πολύβιος (4.8-6.46-8.21), ο Στράβων (10.4- 19.9- 9.10) εξιστορούν τις κρητικές πειρατικές επιδρομές οι οποίες ήταν πολύ αποδοτικές κατά την διάρκεια του 3ου και 2ου αιώνα π.Χ. Ενεπίγραφη στήλη με ανάγλυφη παράσταση πλώρης πολεμικού πλοίου, παρουσιάζει την νύμφη Φαλασάρνη να συνοδεύεται από πλοίο, σύμβολο ισχύος της Φαλασάρνας.
Η πόλης και τι λιμάνι πρέπει να καταστράφηκαν από τους Ρωμαίους το 67 π.Χ κατά την διάρκεια της γνωστής εκστρατείας τους για την εκκαθάριση των πειρατών της μεσογείου. Η θέση εγκαταλείφτηκε και τα κτήρια κατέρρευσαν από τον καταστρεπτικό σεισμό που συνοδευόταν με τσουνάμι το 365 μ.Χ. Το λιμάνι σήμερα βρίσκεται 6,6 μέτρα πάνω από τη επιφάνεια της θάλασσας και το λιμάνι 100 μέτρα μέσα σε τόνους προσχώσεων που προκλήθηκαν από το τσουνάμι.
ΕΛΠΙΔΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ 

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ ΑΝΤΩΝΗΣ

Ο μπάρμπα Αντώνης σήμερα ήταν στα κέφια του, μάλιστα στο καφενείο είχε πάρει μαζί του τον μικρό Αντωνάκη, τον 8χρονο εγγονό του. 
Ρούφηξε δυνατά μια γουλιά από τον βαρύ γλυκό καφέ του, κοντοστάθηκε κοίταξε τον Αντωνάκη και είπε:
Κάποιος επιχειρεί να εισέλθει στο "ιερό" από τον φεγγίτη, ως ποντικός. Ας έχει όμως υπ' όψιν του ότι σε όλα τα παραμύθια για τους ποντικούς, πάντα υπάρχει και μια γάτα......!!