Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Η αγωνία των τελειόφοιτών έφτασε στο τέλος της με την ανακοίνωση των βάσεων! 
Τα παιδιά που δικαιώθηκαν με την είσοδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αξίζουν συγχαρητήρια για τον κόπο και την προσπάθεια τους! 
Τα παιδιά που δεν κατάφεραν να αγγίξουν το στόχο τους, δεν πρέπει να απογοητευτούν! Η ζωή είναι μπροστά τους και περιμένει να εκπληρωθούν τα όνειρα τους. Ο δρόμος είναι μακρύς και τους επιφυλάσσει πολλές ευκαιρίες ακόμη! 
Συγχαρητήρια αξίζουν και στους γονείς που στηρίζουν ηθικά, ψυχολογικά και κυρίως οικονομικά το κάθε βήμα των παιδιών τους. Μπορεί οι απαιτητικές συγκυρίες της σύγχρονης εποχής να έκαναν ακόμη πιο δύσκολη την επίτευξη του στόχου τους, εντούτοις η επιμονή τους για ένα καλύτερο μέλλον, ευτυχώς υπερίσχυσε των όποιων εμποδίων. 
Συγχαρητήρια αξίζουν ασφαλώς και στους εκπαιδευτικούς που καθοδηγούν και δίνουν εφόδια στους μαθητές για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στη δοκιμασία αυτή, που δεν είναι το τέλος αλλά η αρχή μιας νέας διαδρομής γνώσης και δράσης...
Ο Πρόεδρος του Ν.Π.Δ.Δ.
Θεοδωρογλάκης Μιχάλης


ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΡΟΖΗΜΙΕΣ ΣΕ ΚΙΣΑΜΟ ΚΑΙ ΚΕΡΑΜΕΙΑ

Όπως αναφέρει στην σελίδα του ο Βουλευτής Χανίων κ. Μανούσος Βολουδάκης.
- Συναντήθηκα σήμερα με τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Λευτέρη Οικονόμου, τον Αρχηγό της ΕΛΑΣ Αντιστράτηγο Κωνσταντίνο Σκούμα, και τον Υπαρχηγό της ΕΛΑΣ Αντιστράτηγο Γεώργιο Γιάννινα.
Ζήτησα τη συνάντηση για να τους ενημερώσω για το πρόβλημα των αγροζημιών σε ορισμένα χωριά της Κισάμου και των Κεραμειών, καθώς και για την ανάγκη να ενισχυθεί η Αστυνομική Διεύθυνση Χανίων ώστε να μπορέσει να το αντιμετωπίσει.
Παρουσίασα όλο το ιστορικό του ζητήματος, τη σημερινή κατάσταση, καθώς και το πνεύμα της διάταξης για τα διοικητικά πρόστιμα του ν.4760/2020, η οποία βασίστηκε σε δική μου παλαιότερη τροπολογία.
Ζήτησα να υπάρξει ειδικός επιχειρησιακός σχεδιασμός της ΕΛΑΣ για την εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου, ο οποίος στοχεύει στους κατά σύστημα και κατ’ επάγγελμα παραβάτες, οι οποίοι είναι μεν πολύ λίγοι στον αριθμό αλλά η δράση τους απλώνεται σε πολύ μεγάλες εκτάσεις, καταδυναστεύοντας κυριολεκτικά ολόκληρα χωριά.
Καθώς η ενίσχυση της Αστυνομική Διεύθυνσης Χανίων με μόνιμο προσωπικό είναι δύσκολη και χρονοβόρα, ενώ το πρόβλημα πιεστικό και άμεσο, πρότεινα να εφαρμοσθούν έλεγχοι από κλιμάκια άλλων νομών της Κρήτης.  
Τόσο ο Υφυπουργός, όσο και η ηγεσία της ΕΛΑΣ, έδειξαν πλήρη κατανόηση του θέματος και διάθεση να το αντιμετωπίσουν ριζικά.

ΣΤΟΝ ΔΡΑΠΑΝΙΑ

Δραπανιάς 2022... ξενική ασφαλτοστρωση του χωριού, και μπράβο στον δραστήριο πρόεδρο της κοινότητας, τον φίλο Αντώνη Κοκοτσάκη. Δεν αφήνει ούτε δρομαλάκι να μην το ασφαλτοστρώνει και καλά κάνει ώστε το χωριό του και πρώην πρωτεύουσα του Δήμου Μηθύμνης να έχει αυτά που πρέπει. 
Καλό ειναι να το βλέπουν και κάποιοι άλλοι πρόεδροι που εκλέχτηκαν και δεν ξέρουν κατά που πέφτει το χωριό τους.
Βέβαια η απορία υπάρχει, όχι μόνο σε μένα αλλά και σε όλους όσους έχουν περάσει απο εκεί τους τελευταίους μήνες.... που την βρίσκει τόση άσφαλτο ; Να μας πει ώστε να πάρουμε και εμείς οι της άλλης πρωτεύουσας.... λιγουλάκι; 
 Ανατρίχιαξα.




ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Αν αυτό το κράτος λειτουργούσε όπως έπρεπε αυτόματα με την πρώτη δυσκολία στο δρόμο Καλουδιανά- Ελος- Λαφονήσι και ιδιαίτερα μ' αυτό που γίνεται κατ' εξακολούθηση στην σήραγγα των Τοπολίων θα έπρεπε να έβγαινε και να έδινε τις εναλλακτικές διαδρομές, ώστε να μην υπάρχει τέτοια ταλαιπωρία, καθυστέρηση και παράπονο έως ότου δούμε την περίφημη παράκαμψη να τελειώνει.. 
Βέβαια αυτά τα λέω εγώ που μπορώ να τα γράψω δίχως να σκεφτώ αν θα δυσαρεστήσω κάποιους, και γι' αυτούς που θέλουν όλους τους επισκέπτες του Λαφονησιού να περνούν απο εκεί. 
Τα gps που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες μας έχουν βέβαια αυτήν την διαδρομή (Καλουδιανά-Λαφονήσι) εφόσον έρχονται απο Χανιά, και δίνουν και την άλλη απο Πλάτανο -Κεφάλι ή Λιβάδια άμα το χρησιμοποιήσουν απο τα Φαλάσαρνα ή τον Πλάτανο.
Η διαδρομή στα δυτικά μπορεί να ειναι 11 χιλιόμετρα περισσότερα αλλά εκτός του ότι ειναι και αυτή υπέροχη μιας και στα 2/4 της βλέπεις το Λαφονήσι απο νωρίς, περνά όμως και απο άλλες κρυφές ομορφιές της Κισάμου, άγνωστες στους πολλούς ημερήσιους επισκέπτες μας. 
Ίσες αποσπάσεις απο τους υπεύθυνους (περιφέρεια και δήμος) και πρέπει να κρατιούνται όσο και μην το θέλουν. Τα μετερίζια εκεί τα φυλούν δικοί μας ακρίτες κι αν δεν τους υποστηρίξουμε και λιγάκι τα επόμενα χρόνια θα δούμε εγκαταλελειμμένα χωριά και ξεραΐλα. (ήδη υπάρχουν) 
Η εναλλακτική διαδρομή για το Λαφονήσι δια μέσω Πλατάνου-Σφηναρίου -Κάμπου- Κεραμωτής -Αμυγδαλοκεφαλίου - Παπαδιανών ή Λιβαδίων αξίζει και κακώς δεν αναφέρεται πουθενά, ειδικά τώρα που τα μιλιούνια των επισκεπτών μας συνωστίζονται σε ένα κομματάκι δύσκολου δρόμου. Δεν δίνουμε λύσεις μόνο απο την μια διαδρομή αλλά προτείνουμε και τις εναλλακτικές αυτής.
Ας τους θυμηθούμε και πριν τις εκλογές.......  μα εδώ ψηφίζουν και αυτοί.
Κακώς θα γίνω με αυτά που γράφω.. αλλά ειναι η αλήθειαόσο κι αν μην την θέλουμε.


ΟΙ ΝΕΟΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΒΟΝΗΣΙΟΥ

 Αυτή ειναι η προσωρινή πρόταση του ΛΤΝ Χανίων σχετικά με τους χώρους σταθμευσης στο λιμένα Καβονησίου, ένα θέμα που απασχολεί σχεδόν καθημερινά τους ανθρώπους του Λιμενικού σταθμού Κισάμου που αντί για να επιβλέπουν τα της θάλασσας έχουν γίνει και παρκαδόροι. Στην προχθεσινή επίσκεψη του προέδρου του ΛΤΝ κ. Βιριράκης με υπηρεσιακούς παράγοντες έγινε επιτόπιος έλεγχος και θα προτείνουν τα παρακάτω:

Με μπλε οι χώροι όπου θα επιτρέπεται η στάθμευση όπως ειναι και τώρα με μια μόνο διαφορά οτι δεν θα μπορεί κανένα Ι.Χ να περνά και να σταθμεύει πέρα απο το Λιμεναρχείο. Εντός του Λιμένος θα περνούν προς το παρόν μόνο τα Λεωφορεία και θα σταθμεύουν στην ίδια θέση με τώρα (κίτρινο). 
Θα γίνει περιφραγμένος χώρος σταθμευσης για τους ψαράδες και τους εργαζόμενους στα ημερόπλοια (άσπρο χρώμα), ενώ το ΚΤΕΛ θα μεταφερθεί έξω απο την εκκλησία. Τα ταξί θα παραμείνουν εκεί που ειναι και σήμερα.
Φέτος θα ειναι η τελευταία χρονιά που η στάθμευση στους χώρους του Λιμένα θα ειναι δωρεάν, απο του χρόνου θα υπάρχει συνεκμετάλλευση του ΛΤΝ Χανίων και του Δήμου Κισάμου, και για στο θέμα αυτό θα φτιαχτούν νέοι χώροι σταθμευσης.
Φυσικά την τελική απόφαση θα την πάρει ο Λιμενάρχης Χανίων κ. Βαλυράκης.
Τέλος συζητήθηκε και το θέμα για φανάρια στην είσοδο του Λιμανιού, πράγμα που μπορεί να γίνει αφού ορισμένες ώρες της ημέρας ειδικά το πρωί και μια -δυο ώρα το απόγευμα δημιουργείται τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα..
Για να δούμε....

ΑΛΛΑ 120.000Ε ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΙΛΟΔΗΜΟ ΙΙ

Άλλα 120.000 ε απο το πρόγραμμα Φιλόδημος ΙΙ στον Δήμο Κισάμου, όπως και σε άλλους και ανάλογα με τον πληθυσμό, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός εσωτερικών κ Σ. Πέτσας.
Τα ποσά χρηματοδότησης αποτελούν επιχορήγηση και ο προγραμματισμός των δράσεων που
εμπίπτουν στους στόχους της απόφασης αυτής γίνεται από τους δήμους για 
* Η αγορά νέων απορριμματοφόρων
* Η αγορά νέων μηχανημάτων έργου
* Η αγορά συνοδευτικού εξοπλισμού για εγκατάσταση είτε σε υπάρχοντα είτε στα, υπό
προμήθεια, μηχανήματα έργου.
Ας ελπίσουμε οτι θα πάρουμε κάτι που θα μας ειναι χρήσιμο και αναγκαίο.
Αν με ρωτήσετε βέβαια ποιο ειναι αυτό θα σας πω ένα μίνι απορριμματοφόρο -το έχω ξαναγράψει- ώστε να μπαίνει παντού και σε οποιαδήποτε στιγμή να παίρνει αυτά που το μεγάλο δεν μπορεί. Η παλιά πόλη με τα στενά ειναι δύσκολο για το μεγάλο απορριμματοφόρο, ούτε φυσικά ειναι καλό να βλέπεις ένα παλιό αγροτικό να κάνει το απορριμματοφόρο, ή ένα παπάκι να εκτελεί αυτά τα χρέη, αν και εμείς εδώ τα αγροτικά τα χρησιμοποιούμε στα πάντα .. απο καμάκι ως και ασθενοφόρο...
Χρήσιμο και αναγκαίο....και όχι κάτι που θα μείνει ή θα κάτσει στα γκαράζ του Δήμου. 

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022

ΧΟΡΗΓΙΑ ΚΩΣΤΑ ΜΟΥΝΤΑΚΗ ΣΤΟΝ Ε.Ε. ΣΤΑΥΡΟ Π.Τ. ΚΙΣΑΜΟΥ

Για ακόμα μια φορά, ο Κισαμίτης επιχειρηματίας κ. Μουντάκης Κώστας (Coffe + more) , βοηθάει με την χορηγία του τις δράσεις του Π. Τ. Κισάμου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού! Συγκεκριμένα μια παλέτα με εμφιαλωμένα νερά, παραδόθηκαν στο Περιφερειακό μας Τμήμα, άκρως απαραίτητα για τις καθημερινές δράσεις μας, ιδιαίτερα τους Θερινούς μήνες!!! 
Κ. Μουντάκη, σας ευχαριστούμε από καρδιάς!!!
Ε.Ε Σταυρός Κισάμου

ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΟΣΙΟ ΝΙΚΗΦΟΡΟ ΤΟΝ ΛΕΠΡΟ

Εκ του Ι. Προσκυνηματικού Ναού Οσίου Νικηφόρου του Λεπρού ανακοινώνεται ότι το εσπέρας της προσεχούς Κυριακής, 31 Ιουλίου, και από ώρα 7.00μ.μ. - 8.00μ.μ. εις το προσκύνημα του Οσίου Νικηφόρου, Συρικάρι, θα τελεστεί η ΙΕΡΆ Παράκλησις Του, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Αμφιλοχίου, όπου και θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις περί των ιερών Εγκαινίων του προσκυνήματος. Καλείται ο φιλάγιος λαός του Θεού όπως συνενώσει τις ικεσίες και δεήσεις του προς τον μεγάλο μας και θαυματουργό, Όσιο Νικηφόρο τον Λεπρό. 
Εκ του Ι. Προσκυνήματος

ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΛΟΓΩ ΑΥΞΗΜΕΝΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΔΑΚΟΥ

Κατόπιν επικοινωνίας του Δημάρχου Κισάμου, κ. Γιώργου Μυλωνάκη με την Δ/ντρια ΔΑΟΚ Χανίων, κα Μυλωνάκη Μάνια για την πορεία του φετινού προγράμματος δακοκτονίας, ενημερώθηκε ότι είναι ήδη σε εξέλιξη ο 2ος δολωματικός ψεκασμός. Όμως, λόγω των αυξημένων δακοπληθυσμών που παρατηρούνται τις τελευταίες μέρες και των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών που επικρατούν για την ανάπτυξη του δάκου, ενημερώνουμε τους ελαιοπαραγωγούς της περιοχής μας ότι θα πρέπει να είναι σε συνεχή επαγρύπνηση, να παρακολουθούν τους πληθυσμούς και τις προσβολές στους ελαιώνες τους και σε κάθε περίπτωση να επικοινωνούν με την ΔΑΟΚ Χανίων για οδηγίες, καθώς και να ενημερώνονται για την πορεία της δακοκτονίας από τα συνεχή δελτία που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας  στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.crete.gov.gr/category/enimerosi/grafeio-typoy/release/enimerosi-agroton/dakoktonia/dakoktonia-p-e-chanion/dakoktonia-p-e-chanion-2022/
Για ενημέρωση των παραγωγών, παραθέτουμε το από 15/07/2022  σχετικό Δελτίο Τύπου της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων :
 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΝΙΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Ταχ. Δ/νση: Πλατεία Ελευθερίας 1, 73100 Χανιά
Τηλ. 28213-40160 / 40115 - Φαξ 28213-40222
Ηλεκ. Δ/νση :oikonomaki@crete.gov.gr
Ιστοσελίδα: www.crete.gov.gr
Χανιά, 15/07/2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σε συνέχεια προηγούμενων δελτίου τύπου που αφορούν στην έναρξη του προγράμματος δακοκτονίας έτους 2022, από την Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων ανακοινώνεται ότι:
Παρά την έγκαιρη έναρξη του πρώτου δολωματικού ψεκασμού και την έλευση των υψηλών θερμοκρασιών κατά την διάρκεια του τελευταίου δεκαημέρου του Ιουνίου, παρατηρείται σημαντική αύξηση των δακοκοπληθυσμών. Σε αρκετές περιοχές η αύξηση αυτή δεν ανησυχεί καθώς είτε είναι σε εξέλιξη οι δολωματικοί ψεκασμοί είτε έχουν πρόσφατα ολοκληρωθεί και αναμένεται να είναι ορατά τα αποτελέσματά τους στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. 
Σε κάθε περίπτωση όμως δεν είναι δυνατή η έναρξη του 2ουδολωματικού ψεκασμού αν δεν παρέλθει μεσοδιάστημα 21 ημερών μεταξύ των δύο εφαρμογών καθώς αυτό αναγράφεται στην ετικέτα του χρησιμοποιούμενου σκευάσματος. Ο δεύτερος δολωματικός ψεκασμός θα ξεκινήσει από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, αν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες, στις περιοχές όπου έχει συμπληρωθεί το διάστημα αυτό. 
Λόγω όμως των αυξημένων δακοπληθυσμών και των ευνοϊκών για την ανάπτυξη του δάκου καιρικών συνθηκών παρακαλούνται οι παραγωγοί να επισκέπτονται τα αγροκτήματά τους και να είναι σε επαφή με την υπηρεσία μας ώστε εάν δεν υπάρξει πτώση των πληθυσμών και εξαιτίας της μη παρέλευσης των 21 ημερών από την ημερομηνία έναρξης του 1ουδολωματικού δεν είναι δυνατή η έναρξη του δεύτερου δολωματικού ψεκασμού, να λάβουν οδηγίες αντιμετώπισης του δάκου στην περίπτωση που υπάρχει αποδεδειγμένα πρόβλημα. 
Για την πορεία της δακοκτονίας οι παραγωγοί θα ενημερώνονται με συνεχή δελτία τύπου τα οποία μαζί με τις ανακοινώσεις για τις ημερομηνίες ψεκασμών θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.crete.gov.gr/category/enimerosi/grafeio-typoy/release/enimerosi-agroton/dakoktonia/dakoktonia-p-e-chanion/dakoktonia-p-e-chanion-2022/
Τηλ. επικοινωνίας 2821346500, 2821346570-20-40-43-56.
 Εκ του Δήμου

ΤΙΜΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΕΛΑΣ

Στον Άναβο Σελίνου και στο Κατσωματάδο Κισάμου
Το Δ.Σ του Παραρτήματος Χανίων της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ οργανώνει δύο εκδηλώσεις τιμώντας τους αντάρτες του ΕΛΑΣ, που πολέμησαν τους Ναζί κατακτητές το 1944. Την Κυριακή 31 Ιουλίου στις 7:30 μ.μ στον Άναβο Σελίνου (περιοχή μεταξύ Φλωρίων- Καντάνου) στον χώρο του μνημείου. Τιμάμε τους ΕΛΑΣίτες, που στις 4 Αυγούστου 1944 στην ομώνυμη τοποθεσία, χτύπησαν τους Ναζί κατακτητές. Ομιλητής θα είναι ο Στέφανος Μυλωνάκης, αντιπρόεδρος του Δ.Σ του Παραρτήματος Χανίων της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ.
Αντίστοιχα την Κυριακή 7 Αυγούστου, στις 7:30 μ.μ οργανώνεται εκδήλωση στο Κατσωματάδο Κισσάμου (στον δρόμο για Ελαφονήσι, στον χώρο του μνημείου). Ομιλήτρια θα είναι η Ελευθερία Λιονάκη, ταμίας του Δ.Σ του Παραρτήματος Χανίων της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ.
Τιμάμε τους ήρωες της μάχης, που έδωσε ο ΕΛΑΣ στην Σήραγγα Τοπολίων στις 9 Αυγούστου 1944, πετυχαίνοντας συντριπτικό χτύπημα στα Ναζιστικά στρατεύματα κατοχής, στην μάχη της Σήραγγας Τοπολίων.
80 χρόνια μετά την ίδρυση του ΕΛΑΣ και 78 χρόνια μετά τις ηρωικές μάχες που έδωσε ο ΕΛΑΣ στον Άνναβο και στο Κατσωματάδο, εμπνεόμαστε από την εποποιία της Εθνικής Αντίστασης. Η ιστορία μας διδάσκει ότι ο οργανωμένος και αποφασισμένος λαός μπορεί να νικήσει οποιονδήποτε αντίπαλο, όσο δυνατός και αν αυτός φαίνεται. Όπως και τότε, έτσι και στις σημερινές συνθήκες , αυτό που βγαίνει σαν συμπέρασμα είναι ότι μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό, βαδίζοντας τον δρόμο της ανατροπής.
Το Δ.Σ του Παραρτήματος Χανίων
της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ (φίλοι και απόγονοι)

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΕΝΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

 Από την Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Δυστυχώς, η υπερ-τουριστική φρενίτιδα στέλνει όχι μόνο χιλιάδες επιπλέον τουρίστες σε συγκεκριμένες ακτές αλλά και προωθεί και καλύπτει ανεξέλεγκτες καταστροφικές για το περιβάλλον παρεμβάσεις σε ακόμη και σε προστατευόμενες περιοχές NATURA 2000 όπως τα Φαλάσαρνα και το Λαφονήσι.
Ø Στο βωμό του κέρδους κάποιων λίγων, ομπρελοκαθίσματα επεκτείνονται συνεχώς σε βάρος των αμμόλοφων (αμμοθινών), αγνοώντας την τεράστια σημασία που παίζουν στην οικολογική ισορροπία
Ø Οι ανεξέλεγκτες παρεμβάσεις σε αυτές τις ακτές γίνονται αγνοώντας ή και καταπατώντας παράφορα τις όποιες οδηγίες έδιναν τα Σχέδια Διαχείρισης που είχαν γίνει όταν οι περιοχές αυτές εντάχθηκαν στο δίκτυο προστασίας των ευρωπαϊκών οικοτόπων NATURA.
Ø Ένα από τα βασικά ζητήματα που θα πρέπει πλέον να δούμε σε αυτές τις ακτές είναι επίσης το όριο επισκεπτών, η φέρουσα ικανότητα, πόσα άτομα δηλαδή μπορούν να φιλοξενούν ταυτόχρονα (αυτό ισχύει και για το Μπάλο), χωρίς να προκαλείται ανεπανόρθωτη καταστροφή. Το όριο επισκεπτών είναι διεθνής πρακτική που χρησιμοποιείται σε σημαντικά Μνημεία Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς για να τα προστατέψει Στην εκκλησία – μνημείο της Σαγράδα Φαμίλια στη Βαρκελώνη, παρότι είναι τεράστια, μπαίνεις μόνο με ραντεβού που κλείνεις μέρες πριν, έτσι ώστε να είναι ελεγχόμενος ο μέγιστος αριθμός επισκεπτών. Το ίδιο πρέπει να γίνεται και σε τέτοιες σημαντικά μνημεία Φυσικής Κληρονομιάς όπως ο Μπάλος, τα Φαλάσαρνα, το Λαφονήσι. Το να επιτρέπεται ανεξέλεγκτος αριθμός ατόμων ταυτόχρονα εκεί, γυρίζει ως μπούμερανγκ όχι μόνο για την περιβαλλοντική καταστροφή αλλά και για τους ίδιους τους τουρίστες που φεύγουν απογοητευμένοι και μεταφέρουν στις πατρίδες τους αυτή την κατάσταση.
Ø Ως περιοχές NATURA 2000, Μπάλος, Φαλάσαρνα και Λαφονήσι θα έπρεπε να είχαν Φορείς Διαχείρισης με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων, του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών, οικολογικών οργανώσεων. Αντί αυτού, η προηγούμενη κυβέρνηση έβαλε όλες τις περιοχές NATURA 2000 στην ευθύνη του Φορέα Διαχείρισης της Σαμαριάς χωρίς επιπλέον προσωπικό, ενώ η τωρινή κυβέρνηση φρόντισε για την κατάργηση και του Φορέα Διαχείρισης της Σαμαριάς και ανέλαβε τις αρμοδιότητές του ο ΟΦΥΠΕΚΑ στην Αθήνα!
Ø Κάπως έτσι μένουν αφύλαχτες κι απροστάτευτες αυτές οι περιοχές κι ευάλωτες σε νέα μεγα-επενδυτικά σχέδια όπως στα Φαλάσαρνα, τα οποία πρόκειται να προσθέσουν χιλιάδες επιπλέον άτομα στις ίδιες ακτές για τις οποίες ήδη λέμε ότι ασφυκτιούν από κόσμο. Αυτό φυσικά θα είναι καταστροφικό και για το περιβάλλον και για τον ίδιο τον τουρισμό τελικά.
Ø Αυτή η επίθεση αυθαιρεσίας στις ακτές υποστηρίζεται και ενθαρρύνεται από την κυβέρνηση που καταθέτει αλλεπάλληλα νομοσχέδια για το περιβάλλον τα οποία περιορίζουν τα όποια μέτρα προστασίας υπήρχαν για τις περιοχές NATURA, επιτρέποντας ακόμη κι εξορύξεις μέσα στις ζώνες προστασίας, επέκταση τουριστικών εγκαταστάσεων σε δάση κοκ.
Μπροστά στην καταστροφή που εξελίσσεται στις ακτές αλλά και στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς, κάποιοι επιλέγουν αντί των κυβερνήσεων να επιρρίπτουν τις ευθύνες σε οικολογικές οργανώσεις κι ενεργούς πολίτες, λες κι αυτοί κυβερνάνε, σε μια υποστηριζόμενη από την κυβέρνηση προσπάθεια να κρύψει τις δικές της ευθύνες για την κατάργηση των Φορέων Διαχείρισης των Προσταστευόμενων Περιοχών, τη μη στελέχωση της Δασικής Υπηρεσίας, της Πυροσβεστικής κι άλλων αρμόδιων υπηρεσιών. Να μην τους αφήσουμε να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες με στάχτη στα μάτια! Να τους πιέσουμε να κάνουν αυτά που πρέπει ως κυβέρνηση για την προστασία αυτών των θησαυρών της φύσης!

ΓΙΟΡΤΕΣ ΡΟΚΚΑΣ

 31 Ιουλίου: Έναρξη των Γιορτών: Συναυλία Ελένης Τσαλιγοπούλου- Πλατεία Ρόκκας 
Τιμή εισιτηρίου: 15€ (μειωμένο 12€) Προπώληση: 12€
      Το 2022, όπως κάθε χρόνο, η Τελετή Έναρξης των Γιορτών Ρόκκας θα ξεκινήσει αργά το απόγευμα στην πλατεία της Ρόκκας, σηματοδοτώντας τη συνάντηση που περιμέναμε όλο το χρόνο! H Ελένη Τσαλιγοπούλου μας προσκαλεί αυτό το καλοκαίρι στη «Λαϊκή βραδινή». Μία συναυλία γεμάτη σπουδαία τραγούδια που όλοι έχουμε αγαπήσει. Μαζί της έξι σημαντικοί δεξιοτέχνες μουσικοί και δημιουργοί μουσικής, γνώστες και ανανεωτές του είδους: Ο Μανώλης Πάππος στο μπουζούκι, ο Γιάννης Παπαγεωργίου στη λαϊκή κιθάρα και το τραγούδι, ο Σάκης Καρακώστας στο βιολί, ο Βαγγέλης Καρίπης στα κρουστά, ο Σπύρος Χατζηκωνσταντίνου στην ηλεκτρική κιθάρα και ο Άγης Παπαπαναγιώτου στο κοντραμπάσο, ο καθένας με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο, την ποιότητα και το μεγάλο ταλέντο του.
Σημεία προπώλησης:
Παντοπωλείο ‘Mikro Typos Καπνός Γεύσεις’ - Κίσσαμος, Ηρώων Πολυτεχνείου 151- 2822022150
Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου (Μεγάλο Αρσενάλι) - Χανιά, Πλατεία Κατεχάκη, 2821034200
Librairie Απέναντι από Πνευματικό Κέντρο

ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΔΩ, ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΚΕΙ...... ΠΟΥΝΑΙ ΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ;

Στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο, στο Ρέθυμνο και στα Χανιά, θα βρεθεί από τις 28 έως και τις 31 Ιουλίου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. / HELLENIC SEAPLANES S.A., Νικόλας Χαραλάμπους.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, ο κ. Χαραλάμπους θα πραγματοποιήσει συναντήσεις με Δημάρχους και Προέδρους Λιμενικών Ταμείων.
Δεν ξέρω αν θα περάσει απο δω πράγμα που δεν το βλέπω πάντως θα έχε μια συνάντηση με τον πρόεδρο του ΛΤΝ Χανίων και εκεί θα ξεκαθαρίσουν πολλά αν και όπως πάμε ούτε τα υδροπλάνα θα δούμε στην Κίσαμο αφού το σχέδιο με τις τωρινές συνθήκες ειναι σχεδόν ανέφικτο.
Στο άλλο θέμα με την απαράδεκτη κατάσταση του Καβονησίου και τα χιλιάδες αυτοκίνητα που το κατακλύζουν καθημερινά χθες έγινε μια πρώτη επιτόπια σύσκεψη και ίσως τις επόμενες μέρες γίνει μια απαγόρευση σταθμευσης ειδικά στους χώρους εντός της λιμενικής λεκάνης. Βέβαια την τελική απόφαση την έχει ο Λιμενάρχης Χανίων κ. Βαλυράκης.

ΠΡΟΟΔΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΟΑΚ

Οι πολίτες της Κρήτης, σήμερα για πρώτη φορά διαπιστώνουν πραγματική πρόοδο στις διαδικασίες προς την υλοποίηση του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ. 
Προ ολίγων ημερών είχαμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο. Σήμερα συζητάμε τη σύμβαση κατασκευής του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ενώ έχει εξασφαλισθεί η δημόσια χρηματοδότηση του έργου. Κι αυτά ενώ ως το 2019 δεν υπήρχε ούτε καν μελέτη χάραξης.
Συνεχίζεται όμως η προσπάθεια εξαπάτησης των Κρητικών από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, με τη θεωρία ότι στο σχεδιασμό το δικό τους, διόδια θα πλήρωναν μόνο οι επισκέπτες.  Πρόκειται για ένα μεγάλο ψέμα, γιατί κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, από την ίδια τη Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό που επιτρέπεται, είναι να υπάρχουν εκπτώσεις για τους τακτικούς χρήστες, ζήτημα που και ο Μ. Βολουδάκης έχει θέσει πρόσφατα, αναδεικνύοντας μάλιστα και νεότερες εξελίξεις στη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αυτό όμως είναι κάτι τελείως διαφορετικό από τις θεωρίες ΣΥΡΙΖΑ. 
Τόνισε χαρακτηριστικά ο Μ. Βολουδάκης: «Έστω ότι ξεχνάμε την προφανή αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αν είχαν μοντέλο χρηματοδότησης του ΒΟΑΚ από επισκέπτες γιατί ποτέ δεν το ανακοίνωσαν; Πόσοι είναι οι επισκέπτες που θα πλήρωναν, και πόσο θα πλήρωναν για να αποτελέσει το σχήμα αυτό επαρκή χρηματοδότηση για το έργο;  Ούτε όσο ήταν κυβέρνηση παρουσίασαν οποιοδήποτε στοιχείο για αυτό το υποτιθέμενο σχέδιο, ούτε τώρα. Γιατί τόση εχεμύθεια;», αναρωτήθηκε ο Χανιώτης βουλευτής.
Περαιτέρω, ο Μ.Βολουδάκης τόνισε ότι πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για το τμήμα Χανιά – Κίσαμος, το οποίο θα πρέπει μάλιστα να γίνει σε συντονισμό με το συνδεόμενο δημόσιο έργο της παράκαμψης Καστελίου.

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022

ΦΡΑΚΑΡΕ Η ΣΥΡΑΓΓΑ ΤΟΠΟΛΙΩΝ... ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΣΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ

Είπαμε δεν χωράμε ποια και κανείς δεν κάνει κάτι...ούτε τα έξυπνα φανάρια ειναι τόσο έξυπνα για να σταματήσουν την ταλαιπωρία των χιλιάδων επισκεπτών του Λαφονησιού. 
 Δρόμοι καρόδρομοι δίχως προστασία και με προδιαγραφές γερμανοκατοχής ... λεωφορεία, φορτηγά Ι.Χ και κάθε λογής αυτοκινούμενο σε ένα δρόμο που αμα σου τύχει εμπόδιο μπορεί κα σε καθηλώσει για ώρες... 5 το απόγευμα και η ουρά των αυτοκινήτων έχει φθάσει στους Μύλους...
Φώτο Ν.Μ

ΣΤΟ ΚΑΒΟΝΗΣΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΛΤΝ ΧΑΝΙΩΝ

Επίσκεψη του προέδρου του Λιμενικού ταμείου νομού Χανίων κ. Βιριράκη στον λιμένα Καβονησίου για να δει με τα μάτια του την τραγική κατάσταση του κυκλοφοριακού στο λιμάνι μας....με τα χιλιάδες αυτοκίνητα παρκαρισμένα σε όλο το μήκος και το πλάτος δίχως κανένα ανταποδοτικό χαρακτήρα. 
Είναι μάλιστα η δεύτερη φορά που έρχεται ο κ. Βιριράκης για το ίδιο πρόβλημα μιας και όπως φαίνεται η κατάσταση έχει ξεφύγει και οι περιοχές εντός του δεύτερου λιμανιού του νομού έχουν αλλάξει χρήση... και έχουν γίνει χώροι σταθμευσης.

ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ...ΑΛΛΑ ΑΛΛΟΥ

 Επειδή ειμαστε μια απο τις πόλεις που κερδίσαμε με πολύ κόπο και παρακάλια την δημιουργία Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου, ειδικά η προηγούμενη διοίκηση του ΝΕΣΚ, επαναλαμβάνω ειναι αμαρτία να χαθούν τόσα λεφτά 1.768.220,00 ε επειδή δεν μπορούμε να αποφασίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε για αυτήν την πόλη. Ο βασικός στόχος των ΑΚΕ είναι να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, να τονώσει την τοπική αγορά και να κάνει ένα εμπορικό κέντρο στη πόλης ελκυστικό με προορισμούς, με διασκέδαση. Πρέπει να αναδείξει τα στοιχεία του πολιτισμού μας τις μικρές και μεγάλες διαδρομές, όλα αυτά που εμείς έχουμε αλλά δεν μπορούμε χρόνια να τα αναδείξουμε.
Το Μάρτη υπογράψαμε μια προγραμματική σύμβαση με την ΔΕΠΑΝ και πριν λίγες μέρες την τροποποιήσαμε δίχως να βγουν και στην επιφάνεια πολλά απ' αυτήν την σύμβαση. Λες και αυτό δεν αφορά την πόλη, ούτε τους πολίτες, ούτε τους επιχειρηματίες, ούτε φυσικά τον αδρανή πλέον Εμπορικό συλλογο. Το μόνο που ακούσαμε ήταν οτι τα ΑΚΕ (Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου) δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα να κάνουν τα υποέργα τους... φυσικά αυτό ήταν λάθος μιας και στις περισσότερες πόλεις έχουν αρχίσει εδώ κα καιρό να γίνονται υποέργα... 
Δείτε παρακάτω με μια πρόχειρη ματιά του Γιάννη Βιολάκη τα υποέργα που κάνει ο Δήμος Πρέβεζαν με την ΔΕΠΑΝ στην Πρέβεζα... η ίδια εταιρεία που ανάλαβε και μας.
Αναβάθμιση Οδοφωτισμού Α Κ Ε Πρέβεζας
Προμήθεια συστήματος ποδηλάτων
Προμήθεια βυθιζόμενων κάδων απορριμμάτων Α Κ Ε Πρέβεζας
Προμήθεια & εγκατάσταση έξυπνου ηλιακού στύλου
Προμήθεια και εγκατάσταση παγκάκια, ζαρντινιέρες
Διαμόρφωση της παιδικής χαράς έναντι κηποθέατρου και για ΑΜΕΑ
Ανοικτό Γυμναστήριο
Προμήθεια χαμηλών εκπομπών Mini Bus 16+1+1+1 Αμαξίδιο
Προμήθεια & εγκατάσταση έξυπνου ηλιακού φορτιστή 
Μελέτες Ωρίμανσης Δημιουργίας ΑΚΕ
Είμαι σίγουρος οτι θα μπορούσαμε και εμείς να κάνουμε κάτι παρόμοιο. Να εκμεταλευτούμε οτι μας δίνουν λεφτά τζάμπα.
Έχετε κατέβει στην Σκαλίδη τελευταία; ή σταματάτε στην πλατεία Τζανακάκη μόνο επειδή έχει όργανα... όμως κάποιοι επισκέπτες (και φέτος ειναι πολλοί) κάνουν βόλτες... και βλέπουν τα χάλια μας.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΒΟΑΚ

 Ο Π. Πολάκης ξεκίνησε την τοποθέτηση του τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι:  κ. Καραμανλή, σήμερα 26 Ιουλίου του 2022, κλείνουμε τρία χρόνια από τη στιγμή που η ΝΔ ανέλαβε την κυβέρνηση και στο διάστημα αυτό «στο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ δεν έχει παιχτεί ούτε μια σκαλιδέ όπως λέμε στην Κρήτη».
Συνεχίζοντας ο Π. Πολάκης ανάφερε ότι:
Για δυο χρόνια μας λέγατε ότι ο Σπίρτζης δεν μας παρέδωσε τίποτα, τη στιγμή που παραλάβατε έτοιμο σχέδιο και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Θα κάνουμε ενιαίο έργο μας λέγατε, μια ενιαία δημοπράτηση, δεν είναι σχέδια αυτά του Σπίρτζη, είναι γονατογραφήματα, θυμάμαι να δηλώνετε χαρακτηριστικά. 
Και τι κάνετε σήμερα μετά από τρία χρόνια; Τη στιγμή που δεν έχετε κουνήσει μισή πέτρα πάνω στην άλλη, έρχεστε να μας ανακοινώσετε ότι υλοποιείτε ακριβώς το σχεδιασμό του Σπίρτζη, δηλαδή την υλοποίηση του έργου σε τρία κομμάτια:  το μεγάλο έργο των 150 χλμ Ηράκλειο-Χανιά (που υπολογίζω ότι περιλαμβάνει και την επέκταση προς το Καστέλι της Κισάμου που είχε ανακοινώσει ο Σπίρτζης), το 2ο κομμάτι με τη σύμβαση παραχώρησης και το 3ο με το Δημόσιο Έργο. 
Θα πρέπει να ζητήσετε μια πολύ μεγάλη συγνώμη, τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από τον Χρήστο Σπίρτση, διότι οι αρχικές καταγγελίες σας, ότι δεν σας παραδώσαμε τίποτα, κατέληξαν στην απόφαση να συνεχίσετε ακριβώς αυτό που σας παρέδωσε ο Σπίρτζης. 
Πως είναι δυνατόν να προκηρύσσει και να έχει προϋπολογισμό ο Σπίρτζης 72 εκ € για14 χιλιόμετρα και εσείς για το ίδιο Δημόσιο Έργο να προκηρύσσετε διαγωνισμό 186 εκ €; Τόσο πολύ αυξήθηκε η πίσσα, το τσιμέντο κλπ; Άλλωστε ο διαγωνισμός αν δεν απατώμαι προκηρύχθηκε πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία. Να δεχτώ ένα 20% αύξηση του κόστους αλλά από τα 72 στα 186 εκ € η διαφορά είναι μεγάλη. 
 
Με έκπτωση μάλιστα σε οδικό έργο, μόλις 7%, όταν σε όλα τα οδικά έργα που έχουν δημοπρατηθεί από τη μεταπολίτευση και μετά το ποσοστό της έκπτωσης ήταν 40 ως 50%. Αλλά ξέρετε ποιο είναι το λάθος και θα μπορούσατε να το διορθώσετε κ. Καραμανλή, διότι ξέρετε τις τιμές της πιάτσας και ξέρετε ότι όλοι κρύβονται πίσω από τις τιμές ΑΤΟΕ (Αναλυτικό Τιμολόγιο Οικοδομικών Εργασιών), το κατασκεύασμα του παρελθόντος του κ. Λαλιώτη. Με τον τρόπο αυτό βγαίνουν και τα «κωλόκουρα». Δόθηκε ένα έργο με 186 εκ € και με 7% μόνο έκπτωση, το οποίο πήρε η ΆΚΤΩΡ και ενώ προσέφυγαν αρχικά οι μικρές εργολαβικές εταιρείες στην Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, ξαφνικά αποσύρθηκαν. Γιατί αποσύρθηκαν; Να σας το πω εγώ ευθέως: διότι έπεσε το «κωλόκουρο¨, δηλαδή μαύρη αμοιβή από την εταιρεία η οποία πλειοψήφησε στο έργο για να αποσυρθούν. Διότι, όταν ένα έργο που στη χειρότερη των περιπτώσεων κοστίζει αντί για 72εκ € που είχε αρχικά προκηρυχθεί, 100 εκ € και εσύ το προκηρύσσεις για 186 εκ €, τότε περισσεύουν μερικά εκατομμύρια ευρώ για να δοθούν στους μικρότερους εργολάβους προκειμένου να τραβηχτούν πίσω ή και όπου αλλού… Το έχω πει στο παρελθόν, το ξαναλέω και σήμερα, τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν και θα εγκαινιαστούν με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Εσείς για τρία χρόνια παζαρεύατε και δεν ξέρω αν τους βρήκατε, αυτούς που θα πάρουν τα διόδια. Εγώ σας λέω από τώρα ότι διόδια σε αυτό το έργο, ότι και να υπογράψετε, δεν θα μπουν. Θα μπει αυτό που είχε προβλέψει ο Χρήστος Σπίρτζης, δηλαδή η «βινιέτα» στους επισκέπτες. Αυτό το έργο αποτελεί ανταπόδοση στην Κρήτη για την καθυστέρηση δεκαετιών της κατασκευής ενός αξιοπρεπή αυτοκινητόδρομου, τόνισε ο Π. Πολάκης. Τρία χρόνια τώρα δηλώνετε ότι θα το υλοποιήσετε ως ενιαίο έργο, ότι θα βρείτε λεφτά από τον «Άρη» ή δεν ξέρω από πού αλλού και εντέλει ακολουθείτε αυτό που σχεδίασε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κάνοντας μια τεράστια υπερτιμολόγηση στο πρώτο έργο που δημοπρατείτε κατέληξε ο Βουλευτής Χανίων.

ΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΑΣ!!

 Διχάζουν οι ρυθμίσεις για περιοχές Natura
Επιστημονικοί φορείς, περιβαλλοντικές οργανώσεις και πολίτες ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου του υπ. Περιβάλλοντος
Γράφει στην Καθημερινή ο Γιώργος Λιάλιος
 Το σχέδιο νόμου που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος ξεσήκωσε μέσα σε ελάχιστες ημέρες επιστημονικούς φορείς, περιβαλλοντικές οργανώσεις και πολίτες. Από τα 850 σχόλια που κατατέθηκαν στην ολιγοήμερη διαβούλευση, σχεδόν το σύνολο είναι αρνητικά, ζητώντας την απόσυρσή του.
Τη μεγαλύτερη κριτική συγκεντρώνουν οι διατάξεις που αφορούν το τι επιτρέπεται στις προστατευόμενες περιοχές. «Το υφιστάμενο πλαίσιο για τις επιτρεπόμενες χρήσεις στις προστατευόμενες περιοχές είναι ιδιαίτερα περιοριστικό για τις πραγματικές ανάγκες τής εκάστοτε περιοχής και την αποτελεσματική προστασία του εκάστοτε προστατευτέου αντικειμένου», αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου. Ωστόσο, οι περιοχές Natura στη χώρα μας δεν έπασχαν ποτέ από υπερβολική προστασία, όπως αποδεικνύει η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή η χώρα μας δεν έχει θέσει στόχους και δεν έχει εφαρμόσει μέτρα διαχείρισης. Πρόσφατα στο ιστορικό της χώρας προστέθηκε και μια νέα παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, για τη μη ορθή μεταφορά της οδηγίας για την εκτίμηση των επιπτώσεων έργων σε προστατευόμενες περιοχές και, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, σύντομα ακολουθεί νέα.
Το προτεινόμενο νομοθέτημα επιτρέπει τη διάνοιξη δρόμων και την κατασκευή δικτύων μεταφοράς ενέργειας ακόμα και στους πυρήνες των περιοχών Natura, σημαντικές ανθρωπογενείς παρεμβάσεις εντός ευαίσθητων οικοσυστημάτων. Επίσης επιτρέπει τουριστικές εγκαταστάσεις και διευκολύνει τη χωροθέτηση ΑΠΕ στις ζώνες προστασίας της φύσης (το κομμάτι γύρω από τον πυρήνα μιας περιοχής Natura), ακόμα και υπόγειες εξορυκτικές δραστηριότητες. Στη δε ζώνη διατήρησης οικοτόπων, ουσιαστικά καταργεί το μεγαλύτερο μέρος των υφιστάμενων περιορισμών, ως αυτές να μην αποτελούν σημαντικό κομμάτι ενός οικοσυστήματος.
Τη μεγαλύτερη κριτική συγκεντρώνουν οι διατάξεις που αφορούν το τι επιτρέπεται στις προστατευόμενες περιοχές.
Η επιδείνωση του καθεστώτος προστασίας των περιοχών Natura 2000 συμπληρώνεται από διατάξεις για τις ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες (τις μελέτες που υποτίθεται πως θα καθορίσουν, όπως ζητάει η Ε.Ε., στόχους και μέτρα διαχείρισης των πολύτιμων περιβαλλοντικά περιοχών). Ετσι, από το αντικείμενό τους εξαιρούνται δυνητικά οι περιοχές γύρω από οικισμούς, εκεί όπου το υπουργείο αναφέρει ότι υπάρχουν «ορισμένοι πολεοδομικοί σχεδιασμοί». Ωστόσο, αυτό ενέχει τον κίνδυνο είτε να νομιμοποιηθούν υφιστάμενες παρανομίες είτε να υλοποιηθούν διάφορα σχέδια που προσέκρουαν έως σήμερα στη νομοθεσία. Πράγματα, δηλαδή, που εκτιμάται ότι δεν θα εγκρίνονταν από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Επιπλέον, η διαρκής τροποποίηση της νομοθεσίας που αφορά την εκπόνηση των ειδικών περιβαλλοντικών μελετών θα καθυστερήσει ακόμα περισσότερο την ολοκλήρωσή τους. Σημειώνεται πως πρόκειται για μελέτες που ανατέθηκαν με τεράστιες εκπτώσεις και, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, αρκετές από αυτές δεν είναι στο απαιτούμενο επίπεδο.
Παράλληλα, το υπουργείο Περιβάλλοντος συνεχίζει να τροποποιεί τη νομοθεσία για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στο όνομα της επιτάχυνσης και της απλοποίησης, καμία από τις ηγεσίες του υπουργείου την τελευταία δεκαετία (μετά τη θέσπιση του ν. 4014/2011) δεν φρόντισε να ενισχύσει την αρμόδια υπηρεσία (ΔΙΠΑ) με προσωπικό. Αντιθέτως, μειώνονται συνεχώς τα διαστήματα και τα στάδια ελέγχου, η συμμετοχή του κοινού περιορίζεται στα απολύτως τυπικά και ανατίθεται σε ιδιώτες ο έλεγχος των μελετών ιδιωτών. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και το εν λόγω σχέδιο νόμου.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΗΣ

Σε μια ανάρτηση μου χθες για την παράκαμψη της πόλης ... κάποιοι διαβάζοντας την, κατάλαβαν λάθος...... Το θέμα της παράκαμψης ή του περιφερειακού ειναι δύσκολο να το κατανοήσουν κάποιοι όχι επειδή δεν θέλουν, αλλά επειδή αυτός ειναι ο σκοπός τους. 
Φυσιολογικά άμα θέλουμε να κάνουμε ένα ανοικτό με τις τωρινές συνθήκες περιφερειακό θα χρειαστούμε να ανέβουμε λίγο πάνω απο τον Άγιο Αντώνη και μετά με τούνελ να φτάσουμε ως και την Λουσακιανή κοιλάδα... ειναι χιλιοειπωμένο και δύσκολο .. αλλά αν πιστέψουμε τους κυβερνώντες οτι ο νέος ΒΟΑΚ θα έχει 40-50 σήραγγες, μια παραπάνω ποιους θα πειράξει. Απλά δεν θέλουν να το κάνουν. Το θέμα την παράκαμψης κλείνει 20ετία τώρα.. και το αποτέλεσμα ειναι γνωστό βγαίνει απο τα συρτάρια μόνο προεκλογικά.
Όμως αφού το θέμα αυτό έχει τους εχθρούς του ας μας λύσουν την απορία γιατί δεν φτιάχνεται ο τελευταίος δρόμος του σχεδίου πόλης; 
Αυτός έχει μήκος 3.250 μέτρα περίπου (με πορτοκαλί στην φωτο) και αυτήν την ώρα ειναι φτιαγμένα τα 1500 μέτρα. Αρα ειμαστε στην μέση και το έργο αυτό έχει σταματήσει πάνω απο 15 χρόνια. Φέτος μόνο δόθηκε η εντολή να ανοιχτή ένα κομμάτι απο την τωρινή δημοτική αρχή (εκεί που ειναι το κίτρινο βέλος εκτός κύκλου) περίπου 500 μέτρα.. και πριν απο 6-7 χρόνια φτιάχτηκε και μια γέφυρα στου Λαγού το ρέμα. Αν λοιπόν η δημοτική αρχή, η κάθε δημοτική αρχή, άνοιγε αυτά τα 12 χρόνια μόλις 150 μέτρα ετησίως θα είχαμε τον τελευταίου του σχεδίου πόλης έτοιμο και δεν θα μιλούσαμε τώρα για προβληματικό κέντρο και καταστάσεις Μαλάουι, ούτε θα ψάχναμε να βρούμε απο που θα περάσουμε ένα περιφερειακό ή μια παράκαμψη.
(Με πορτοκαλί κύκλο τα κομμάτια....που ο δρόμος έχει ήδη ανοιχτεί) 
Στην ουσία δηλαδή δεν ειναι αναγκαίο αφού δεν θέλουν, να κάνουν μια παράκαμψη  ..μπορεί όμως πολύ εύκολα να κάνουν τον τελευταίο του σχεδίου πόλης... και αυτός δεν μπορεί να σαμποταριστεί απο τους λίγους που δεν θέλουν την παράκαμψη ή βλέπουν το έργο πολυέξοδο, γιατί ειναι ένας δρόμος του σχεδίου πόλης. Μάλιστα θα λυθούν τα περισσότερα προβλήματα της πόλης....ειδικά όταν δεν θα περνούν φορτηγά, λεωφορεία, συρόμενα βάρκες, μπετονιέρες και κάθε τι που δεν χωρά πλέον απο την Ηρώων Πολυτεχνείου.
Υπάρχουν άραγε αντίθετοι σε κάτι τέτοιο; 

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΗΣΥΧΟ ΒΡΑΔΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Από τα ποιο ήσυχα βράδια για την πόλη μας το χθεσινό μετά και την σκούπα που πραγματοποίησαν οι άνδρες του Α.Τ Κισάμου. Η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο, οι καταγγελίες πολλές και ήταν αναμενόμενο οτι κάποτε θα γινόταν το ξεκαθάρισμα. Περισσότερες απο 15 μηχανές μεταφέρθηκαν στον προαύλιο χώρο του Α.Τ Κισάμου και έγιναν οι σχετικές μηνύσεις αλλά έπεσαν και τα σχετικά πρόστιμα.... Ας ελπίσουμε οτι τώρα οι νεαροί θα καταλάβουν την ζημιά που προκαλούσαν στην πόλη με τον εκνευριστικό θόρυβο των μηχανών τους.

Τρίτη 26 Ιουλίου 2022

ΓΙΟΡΤΕΣ ΡΟΚΚΑΣ 2022

Φωτίζοντας το αύριο
25 Ιουλίου – 12 Αυγούστου
Σε μία ιδιαίτερη συνάντηση στην Κερά Κισάμου εγκαινιάστηκαν το απόγευμα της Δευτέρας, 25 Ιουλίου, τα φωτιστικά installations της Dr. Shizuka Hariu που σχεδιάστηκαν ειδικά για τις φετινές Γιορτές Ρόκκας 2022 με έμπνευση από τοπικούς θρύλους και παραδόσεις. Οι κάτοικοι των χωριών είδαν με συγκίνηση τους επισκέπτες ξανά στους δρόμους και τα σπίτια τους, ενώ οι ιστορίες της καλλιτέχνιδας από την μακρινή της πατρίδα μπλέχτηκαν με τις ιστορίες του τόπου μας σε μία μοναδική βραδιά. 
Το χωριό φωτίστηκε από τις δημιουργίες της πολυβραβευμένης καλλιτέχνιδας, ενώ στην συζήτηση που ακολούθησε η Dr. Hariu αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη εμπειρία της δημιουργίας των έργων που κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με ντόπιους τεχνίτες και καλλιτέχνες.  “Η θέα από τον λόφο Τρουλί στη Ρόκκα, η καθημερινή ζωή στα χωριά, μας δίνει μια ιδιαίτερη αίσθηση- σαν να είναι ο Θεός κοντά, μια δύναμη που δεν μπορούμε να νιώσουμε στη ζωή της πόλης”, σχολίασε. Η Shizuka Hariu, εκτός από τις φωτιστικές εγκαταστάσεις στην Κερά, έχει επιμεληθεί επίσης την σκηνογραφία της Κεντρικής Σκηνής, η οποία θα αντικατοπτρίζει τη μορφή της πανσελήνου. 
Στην συζήτηση συμμετείχε και η οργανωτική επιτροπή των Γιορτών Ρόκκας.  Με το βλέμμα στην επόμενη χρονιά, όπου συμπληρώνονται τα 10 χρόνια της διοργάνωσης, ο Παναγιώτης Σημανδηράκης, Πρόεδρος της επιτροπής, καλωσόρισε την Shizuka Hariu αναγνωρίζοντας την σημασία της συνεργασίας με μια καλλιτέχνιδα που έχει εκθέσει τη δουλειά της στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου, ενώ αναφέρθηκε και στις προοπτικές ανάπτυξης που δίνει ο πολιτισμός σε απομακρυσμένες περιοχές της ενδοχώρας.  Η Μέτη Παναγιωτοπούλου, Καλλιτεχνική Διευθύντρια, τόνισε πως “η χρονιά που πέρασε ήταν ίσως πιο δύσκολη από την περσινή, καθώς βιώσαμε πιο έντονα το αποτύπωμα όλων των αλλαγών που έχουν προκύψει στην καθημερινότητα μας, και αντανακλούν σε όλους μας” ερμηνεύοντας την φετινή θεματική των Γιορτών Ρόκκας, την αντανάκλαση.  
Τον λόγο πήραν επίσης η Βάνια Σταμπολάκη εκ μέρους της ομάδας “Παραμυθάδες των Χανίων” που συνεργάστηκαν για τη δημιουργία των installations, η Σοφία Μαλανδράκη εκ μέρους της Περιφέρειας Κρήτης που συνδιοργανώνει τις Γιορτές Ρόκκας, ο Γιώργος Καστανάκης και η Κατερίνα Μαραγκουδάκη από τους πολιτιστικούς συλλόγους  Ρόκκας και Κεράς. 
Την ατμόσφαιρα συμπλήρωσαν οι  δεκάδες πολύχρωμες, χάρτινες δημιουργίες tanzaku και tanabata που περισσότεροι από εκατό συμμετέχοντες κατασκεύασαν με κέφι στα εργαστήρια που επέβλεψε η Dr. Hariu τις προηγούμενες ημέρες. Τα εργαστήρια τα πρότεινε η ίδια η καλλιτέχνιδα, φέρνοντας την τεχνοτροπία που έμαθε η ίδια σαν παιδί στο χωριό της στα δικά μας χωριά, τη Ρόκκα και την Κερά. 
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Ανδρεαδάκης