Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2021

ΜΑΘΗΜΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

     Στα πλαίσια του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που διδάσκεται στο σχολείο και υλοποιώντας τους στόχους του προγράμματος για την ανάπτυξη και κατανόηση της αξίας της προσφοράς και του εθελοντισμού, συμμετέχουμε σε συνεργασία με το «Χαμόγελο του παιδιού» στην εθελοντική συγκέντρωση σχολικών ειδών προκειμένου να αποσταλούν στα σεισμόπληκτα σχολεία του Αρκαλοχωρίου, Ν. Ηρακλείου Κρήτης.
     Ο κάθε μαθητής, αν επιθυμεί, μπορεί να φέρει στο σχολείο μέχρι την Παρασκευή 22-10-2021, ό,τι σχολικό είδος επιθυμεί, για να αποσταλεί στα σεισμόπληκτα σχολεία. 
Ευχαριστούμε για την ανταπόκριση. 

ΕΝ ΚΡΥΠΤΩ ΚΑΙ ΤΑΚΑ-ΤΑΚΑ

 Το σοβαρότερο πρόβλημα στην Κίσαμο τελικά είναι η αδιαφορία μας αλλά και οι εν κρυπτώ συνεδριάσεις για την αποφυγή όχι μόνο των ευθυνών, αλλά και της απραξίας μας. Δεν στέγνωσε το μελάνι απο την προηγούμενη αναφορά μου και μόλις τώρα πληροφορήθηκα οτι ανάμεσα στα σχολεία που κινδυνεύουν να χάσουν τμήματα είναι  το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κισάμου, αλλά και το 1ο Γυμνάσιο Κισάμου. Μάλιστα το ρεπορτάζ λέει οτι οι διευθυντές των σχολείων, άρα και η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού, και ο διευθυντής του Γυμνασίου, έχουν κληθεί απο την Α' βαθμια να δώσουν εξηγήσεις για τα ολιγομελή τους τμήματα. 
Το θέμα είναι σοβαρότερο απ' ότι κάποιοι νομίζουν γιατί φέτος μπορεί να είναι ένα τμήμα, αύριο όμως θα είναι μια τάξη και τον επόμενο χρόνο όλο το σχολείο .... Φυσικά και το κράτος τα κάνει εν κρυπτώ αλλά και εδώ δεν διαφέρουμε και πολύ απο τις μεθόδους του, αφού η προγραμματισμένη συνάντηση για την τραγική κατάσταση στο 5ο Νηπιαγωγείο τελικά έγινε χθες, 12 του μηνός. Έγινε δίχως να γνωρίζουν ούτε αυτοί που θα έπρεπε να ξέρουν μιας και όλοι νόμιζαν οτι θα γινόταν στις 15 του μηνός. Το τι αποφάσισαν  βέβαια το ξέρουμε .... το σχολείο είναι καλό, δεν χρειάζεται και πολλά, ένα στέγαστρο για να μην πέσει κανένα τζάμι στα κεφάλια των παιδιών και στο μέλλον μετά και την λύση των προβλημάτων στέγασης των Λυκείων, θα ψάξουμε για οικόπεδο ώστε να φτιάξουμε άλλο ένα προκάτ σχολείο. 
Φυσικά με τον τρόπο αυτό παραδέχονται οτι υπάρχει κίνδυνος αφού βάζουν στέγαστρο πάνω απο το κεφάλι των παιδιών .... αλλά είπαμε εν κρυπτώ και δίχως να έχουν ενημερωθεί και τα συλλογικά όργανα, που είναι η Ένωση Γονέων του Δήμου Κισάμου και η επιτροπή παιδείας του Δήμου.
Ας ελπίσουμε οτι θα υπάρχει μια ανακοίνωση απο τον Δήμο, απο τον νεοεκλεγέντα σύλλογο γονέων του 5ου Νηπιαγωγείου ή έστω απο την Α' βάθμια διεύθυνση Χανίων.

ΛΕΤΕ;

Με ένα αρχείο excel που διακινείται στους διευθυντές των σχολείων, αποφασίζεται η τύχη 25 και πλέον τμημάτων α’ βάθμιας και β’ βάθμιας εκπαίδευσης στα Χανιά, τα οποία «κοκκίνησαν» στο σύστημα του Υπουργείου, καθώς έχουν λιγότερους μαθητές απ’ όσους δικαιολογείται. Πρόκειται για τμήματα σχολείων, των οποίων η ύπαρξη χρειάζεται περισσότερες… διευκρινίσεις για να τεκμηριωθεί γι’ αυτό και έχουν ζητηθεί εξηγήσεις από τους διευθυντές των εκάστοτε σχολικών μονάδων. Μάλιστα, τόσο η διευθύντρια πρωτοβάθμιας, Πόπη Κασσωτάκη – Ψαρουδάκη, όσο και ο διευθυντής β’ βάθμιας, Μανόλης Τζανάκης, αρνήθηκαν να δόσουν στην δημοσιότητα την λίστα με τα σχολεία, παρότι ζητήθηκε από εκπαιδευτικούς. Μάλιστα, ακόμα ο ακριβής αριθμός τους παραμένει «επτασφράγιστο μυστικό» και προφανώς όχι τυχαία. Πάντως ακόμα και μέσα στην εβδομάδα, πολλοί μαθητές, καθηγητές και γονείς δεν αποκλείεται να βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων, έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Αυτά αναφέρει το δημοσίευμα του zarpa και είναι αρκετά ενδιαφέρον να δούμε αν ισχύει κάτι τέτοιο, μιας και στο παρελθόν είχαν γίνει παρόμοιες ενέργειες...και έκλεισαν τα σχολεία όχι μόνο τμήματα αλλά και σχολεία στην Κίσαμο. (Σφακοπηγάδι) 
Ας έχουν εκεί στο Δήμο τα μάτια και τα αυτιά οι της παιδείας ανοικτά γιατί κάτι ετοιμάζουν στο υπουργείο για να μην βρεθούμε προ απροόπτου.
Την Παρασκευή εξάλλου και εκτός απροόπτου είναι κανονισμένη συνάντηση της διευθύντριας της πρωτοβάθμιας κ. Κασσωτάκη με την δημοτική αρχή για το 5ο Νηπιαγωγείο και εκεί θα είναι μια ευκαιρία να ρωτήσουν αν υπάρχουν σχολεία στην περιοχή μας που "κινδυνεύουν".

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021

ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ Ο ΣΕΙΣΜΟΓΡΑΦΟΣ ΤΩΝ ΡΟΔΩΠΟΥ

Ο σεισμός που έγινε στις 12.24, στα ανατολικά της Κρήτης όπως τον κατέγραψε ο σεισμογράφος των Ροδωπού. 6.3 R  υποθαλάσσιος ευτυχώς 23 χιλιόμετρα μακριά απο την Ζάκρο στο Λασήθι. Πάντως έχουν ξυπνήσει τα ρήγματα και αυτό δεν είναι καλό....

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ... ΙΣΤΟΡΙΚΑ

 Σχετικά με προχθεσινή πρόταση για παράλληλη με ΒΟΑΚ χάραξη σιδηροδρομικής γραμμής κατά μήκος τής Κρήτης, σημειώνεται για την Ιστορία, ότι ξένοι εμπειρογνώμονες που είχε καλέσει η Αυτόνομη Κρητική Πολιτεία, για να μελετήσουν και να υποβάλουν προτάσεις για την ανόρθωση τής κρητικής Οικονομίας, είχαν προτείνει από τότε την σιδηροδρομική λύση για τη Κρήτη. Τόσο όμως το σχέδιο αυτό όσο και άλλες προτάσεις π.χ. για λιμενικές ή οδικές υποδομές προσέκρουσαν σέ ανυπέρβλητες οικονομικές αδυναμίες. Όπως είχε γίνει γνωστό τότε, μόνο για το λιμάνι Ηρακλείου το σχέδιο προέβλεπε δαπάνες ύψους 10.000.000 δραχμών και για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής Ηρακλείου-Μεσσαράς 9.000.000, ποσά τεράστια και δυσεύρετα για ένα προϋπολογισμό, που αδυνατούσε να διαθέσει περισσότερες από 450.000 δραχμές για δημόσια έργα σε όλη τη Κρήτη. Μετά το 1905 η οικονομική κατάσταση άρχισε να βελτιώνεται αισθητά, με αύξηση κυρίως εξαγωγών λαδιού, αλλά και πάλι η κρητική οικονομία δεν ήταν σέ θέση να στηρίξει μεγάλα έργα υποδομής.
(βλ. *ΚΡΗΤΗ.ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Τόμος Β' Επιστημονική. Επιμέλεια. Νίκος Παναγιωτάκης.*Βικελαία Βιβλιοθήκη*  *Σύνδεσμος Τοπικών Δήμων και Κοινοτήτων Κρήτης*. 1988)
Κυριάκος Ροδουσάκης

Πάντως την πρώτη φορά που τέθηκε θέμα  για σιδηρόδρομο στην Κρήτη ήταν το 1893, όταν ο Οθωμανός γενικός διοικητής Κρήτης, Μαχμούτ Τζελάλ υπόσχεται μεταξύ διαφόρων έργων και την κατασκευή σιδηροδρόμου.
Στο αντίγραφον της εφημερίδας: Λευκά Όρη, της 12/24 Μαϊου 1884, αναφέρεται οτι θα ήταν σκόπιμο να χορηγηθούν άδειες 2 σιδηροδρόμων, η πρώτη να ξεκινάει απο τον κόλπο της Σούδας κοντά στο Τελωνείο και να φθάνει έως τα Χανιά και αργότερα έως την επαρχία Κισάμου. Και η δεύτερη γραμμή να ξεκινάει απο το Ηράκλειο και να φθάνει στην Μεσσαρά και αργότερα έως τους καλούς Λιμένες. Η εταιρία είχε προταθεί να είναι ανώνυμος και Κρητική.
Ο σιδηρόδρομος για την Κρήτη ήταν ένα υπεραιωνόβιο αίτημα που θα συνδέσει τις περιοχές Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Οι ράγες της μονής μετρικής γραμμής Κούλες Ηρακλείου λατομείο Ξηροποτάμου, εξακολουθούν να είναι εμφανείς στο μικρό τμήμα της παραλιακής λεωφόρου από το λιμενικό περίπτερο ως απέναντι από τον  Άγιο Πέτρο.

Ακόμα υπήρχαν σιδηροδρομικές γραμμές στην Κρήτη και μια απο αυτές λειτούργησε από τον Κούλε του λιμένος Ηρακλείου Κρήτης έως το λατομείο Εσταυρωμένου στον Ξηροπόταμο, μετρικού εύρους και μήκους 6 χιλιομέτρων, εντός της πόλεως του Ηρακλείου, λειτούργησε από το 1922 έως το 1937, είχε χαρακτήρα βιομηχανικού σιδηροδρόμου και σκοπό τη μεταφορά φυσικών και τεχνητών λίθων για την κατασκευή του λιμανιού του Ηρακλείου μέχρι την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του, το 1930, που αφορούσε τον βόρειο μώλο μήκους περί τα 1000 μέτρα. κατασκευάστηκε από την ανάδοχο εταιρεία κατασκευής του λιμένος, τη βρετανική Sir Robert McAlpine & Sons και ήταν η πιο γνωστή σιδηροδρομική γραμμή που λειτούργησε στην Κρήτη. Ίχνη της σιδηροδρομικής γραμμής διασώζονται σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως στην παραλιακή οδό.

Η μελέτη-όραμα του Πεζανού του 1908 μιλούσε για 600 χλμ σιδηροδροχιών στην Κρήτη.
«Εν Αλμυρώ, 23 Απριλίου 1908. Μελέτη περί της κατασκευής σιδηροδρόμων εν Κρήτη. Σ.Ε. Πεζάνος». Η μελέτη, που τυπώθηκε εν Αθήναις στο Τυπογραφείο των «Δ. Γ. Ευστρατίου και Δ. Δελή» της οδού Πραξιτέλους και σώζεται σε εξαιρετική κατάσταση στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, πρότεινε την δημιουργία 600 χλμ σιδηροδρομικών γραμμών στην Κρήτη με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης. Μπορείτε να την διαβάσετε ΕΔΩ
Στο βιβλίο της Ελπίδας Μέλαινα “Περιήγηση στην Κρήτη 1866-1870” των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης, 2008, λέει:
«Εκείνο το φιάσκο δεν μείωσε καθόλου την ενεργητικότητα του πασά. Η Εξοχότητά του συνέλαβε την ιδέα να παραγγείλει στην Αγγλία μία σιδηροδρομική ατμομηχανή, μερικά βαγόνια και σκευοφόρους και να τα δρομολογήσει -εννοείται χωρίς ράγες- στη διαδρομή Χανιά – Σούδα για μεταφορά επιβατών και αγαθών. Η ατμομηχανή έτρεψε αρχικά σε φυγή ολόκληρους λόχους από βαρυφορτωμένους γαϊδάρους και μουλάρια με την περίεργη εμφάνισή της, εκτός του ότι έπεφτε συνεχώς μέσα σε χαντάκια είτε λόγω της ακαταλληλότητας του δρόμου είτε λόγω αδεξιότητας του γερμανοαμερικανού μηχανοδηγού. Τα ταξίδια της έλαβαν τέλος μέσα στα βάθη κάποιας λακκούβας όπου και έμεινε υπό τη συνοδεία τιμητικής φρουράς έως ότου κατάφεραν να την ανασύρουν. Μία ωραία ημέρα όμως όρμησε μέσα σε ένα γειτονικό χωράφι και εκεί παρέμεινε, αυτή τη φορά χωρίς φρουρά, και παραδόθηκε στη λήθη έως την επιστροφή του Ρεούφ πασά το 1873».
Πληροφορίες απο τον Αντώνη Πλυμάκη.

Φυσικά είχαμε και εμεις ράγες στην περιοχή μας στο λατομείο του Ραβδούχα 

ΛΙΜΝΟΔΕΞΑΜΕΝΗ ΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

Η κατασκευή της λιμνοδεξαμενής του Έλους, χωρητικότητας 270.000 κ.μ., εγκρίθηκε με την 10506/20Β2/738/04-04-2007 απόφαση του Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και μετά 3 μήνες υπογράφτηκε η υπ αρ.13562/20Β2/738/11-07-2007 εργολαβική σύμβαση κατασκευής με ποσό 2.802.761,24 € με την εταιρεία ΕΚΤΩΡ ΔΟΜΙΚΗ Α.Τ.Ε.Β.Ε. Στα 14 χρόνια που πέρασαν μέχρι σήμερα πέρασε πολλές περιπέτειες, -αλλαγή αναδόχου, πάνω από 8 παρατάσεις, άγνωστες αναθεωρήσεις του προϋπολογισμού.  Μετά τη νέα χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Κρήτης με 3.600.000 € το 2021 για την ολοκλήρωση της λιμνοδεξαμενής και των συναφών έργων (σήραγγα προσαγωγής και απαγωγής του αρδευτικού νερού, αρδευτικό δίκτυο, κλπ) και τις χωματουργικές εργασίες να προχωρούν γρήγορα από την ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΤΕ, φαίνεται να είναι ορατή η ολοκλήρωσή της. Και είναι προσδοκία όλων.
Από τις εκσκαφές φαίνεται ότι η χωρητικότητα θα ξεπεράσει τα 4000.000 κ.μ, που είναι πάρα πολλά για την καλύψουν τις ανάγκες άρδευσης με φυσική ροή της έκτασης στην περιοχή Λιβάδια του Έλους. Και πρέπει να ληφθεί έγκαιρα μέριμνα για να γίνουν οι σχετικές μελέτες για να αρδευτούν και οι παραγωγικές εκτάσεις που υπάρχουν στο Δ.Δ. Έλους (περιοχή Λίμνης και Λουχίου) και όχι μόνο. Η άρδευση αυτών των περιοχών θα αποτελέσει ισχυρό αναπτυξιακό κίνητρο για νέες δυναμικές και παραδοσιακές καλλιέργειες, την περαιτέρω ανάπτυξη του αγροτουρισμού αλλά και παραμονής των νέων στην περιοχή. 
Δεν αρκεί το έγγραφο αίτημα προς το Δήμο Κισάμου. Χρειάζονται και κινητοποιήσεις....
Χαρτζουλάκης Κώστας

ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΦΑΝΕ ΨΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΤΑΜΙΔΑ....

Ο Στέλιος Xαιρετάκης δεν μένει ποτέ ήσυχος και συνέχεια προσπαθεί για το καλύτερο όχι μόνο για την κοινότητα του στην Ποταμίδα, σαν πρόεδρος που είναι, αλλά η εθελοντική του προσφορά φτάνει ως και τα γύρω χωριά.
Να τι έγραψε στην ανακοίνωση του....


 - Ξεκινάμε και πάλι με μια χορηγία που μου εξασφάλισε η υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων του Ράδιο αμόρε Αγγελική Βερυκάκη για την Ποταμίδα και όχι μόνο. Σήμερα Τρίτη 12/10/2021 στις 10:00 το πρωί στην κεντρική πλατεία θα διατεθούν σε οικογένειες ψάρια από την εταιρεία Καλούδη και τον διευθυντή κύριο Ραμί. Ευχαριστώ για ακόμη μια φορά για την αγάπη και την εμπιστοσύνη σας.
Πάντα τέτοια Στέλιο.

ΟΙ ΠΑΤΗΜΑΣΙΕΣ ΗΤΑΝ.... ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ

 Η αρχική εκτίμηση ότι οι προ-ανθρώπινες πατημασιές του Τράχηλα ήταν ηλικίας 5,7 εκατομμυρίων χρόνων, τελικά δεν ήταν σωστές και η νέα ηλικία του τις κάνει ακόμα παλαιότερες σε έρευνα του Ούβε Κίρσερ.
Οι αρχαιότερες γνωστές πατημασιές προγόνων του ανθρώπου, οι οποίες είχαν αρχικά ανακαλυφθεί στην Κρήτη το 2002, έχουν ηλικία 6,05 εκατομμυρίων ετών, είναι δηλαδή περίπου 0,35 εκατομμύρια χρόνια παλαιότερες από ό,τι είχε εκτιμηθεί αρχικά, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα με ελληνική συμμετοχή. Τα απολιθωμένα ίχνη όρθιας βάδισης ανακαλύφθηκαν στην ακτή στο χωριό Τράχηλος, κοντά στο Καστέλι Κισσάμου της δυτικής Κρήτης.
Οι ερευνητές από Γερμανία, Ελλάδα, Σουηδία, Αγγλία και Αίγυπτο, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Scientific Reports», με επικεφαλής τους Ούβε Κίρσερ και Μαντελάιν Μπέμε του Κέντρου Σένκεμπεργκ για την Ανθρώπινη Εξέλιξη και το Παλαιοπεριβάλλον του γερμανικού Πανεπιστημίου του Τίμπινγκεν, χρησιμοποίησαν γεωφυσικές και μικροπαλαιοντολογικές μεθόδους για να κάνουν ακριβή χρονολόγηση.
«Τα ίχνη είναι σχεδόν 2,5 εκατομμύρια χρόνια παλαιότερα από τα ίχνη που αποδίδονται στον Αυστραλοπίθηκο αφαρένσις (Λούσι) από το Λαέτολι της Τανζανίας», δήλωσε ο δρ Κίρσερ. Οι πατημασιές της Κρήτης έχουν περίπου την ίδια ηλικία με τα απολιθώματα (όχι πατημασιές) του είδους Orrorin tugenensis από την Κένυα, που βάδιζε όρθιος.
Ανήκουν στον Γκρεκοπίθηκο;
Πριν έξι εκατομμύρια χρόνια η Κρήτη συνδεόταν με την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω της Πελοποννήσου. Όπως ανέφερε η δρ Μπέμε, «δεν μπορούμε να αποκλείσουμε μια σύνδεση ανάμεσα στον δημιουργό των ιχνών βάδισης και στον πιθανώς προ-άνθρωπο Γκρεκοπίθηκο». Πριν μερικά χρόνια είχαν βρεθεί στην Αττική τα απολιθώματα ενός άγνωστου προ-ανθρώπινου είδους (Graecopithecus freybergi), τα οποία χρονολογούνται πριν από περίπου 7,2 εκατομμύρια χρόνια.
Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει επίσης πρόσφατη έρευνα των ίδιων Γερμανών επιστημόνων του Τίμπινγκεν, σύμφωνα με την οποία πριν έξι εκατομμύρια χρόνια η Ευρώπη και η Μέση Ανατολή χωρίζονταν από την υγρή Ανατολική Αφρική από μια σχετικά στενή έκταση της Σαχάρας. Η γεωχημική ανάλυση του εδάφους της ακτής της Κρήτης, ηλικίας έξι εκατ. ετών, δείχνει ότι σκόνη της ερήμου από τη Βόρεια Αφρική είχε μεταφερθεί εκεί από τους ανέμους.
Οι ερευνητές ανέφεραν επίσης ότι πρόσφατες παλαιοανθρωπολογικές έρευνες δείχνουν πως ο αφρικανικός πίθηκος Σαχελάνθρωπος δεν βάδιζε όρθιος σε δύο πόδια, ενώ ο Orrorin tugenensis της Κένυας, ο οποίος έζησε πριν από 6,1 έως 5,8 εκατομμύρια χρόνια, υπήρξε ο αρχαιότερος προ-άνθρωπος στην Αφρική, ο οποίος πιθανώς εξελίχτηκε ανεξάρτητα από έναν Ευρωπαίο προ-άνθρωπο, όπως εκείνον της Κρήτης.
Στη μελέτη συμμετείχαν από ελληνικής πλευράς o Αθανάσιος Αθανάσιου της Εφορείας Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας στην Αθήνα και ο γεωλόγος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Κρήτης δρ Χαράλαμπος Φασουλάς.

Παραθέτω και μερικές αδημοσίευτες φωτογραφίες, απο το προσωπικό μου αρχείο της πρώτη μέρας της ανακάλυψης των πατημασιών, απο τους Γκέραρντ Γκιερλίνσκι και Γκριεκγόρζ Νιντβιέντσκι, που στην προσπάθεια τους αυτή συμμετείχα και εγώ.. 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

 Ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης, συνῆλθε σήμερα 11 Ὀκτωβρίου 2021 στό Ἡράκλειο σέ Τακτική Συνεδρία καί ἀσχολήθηκε μέ τρέχοντα ὑπηρεσιακά θέματα τῆς ἁρμοδιότητός Της. 
Ἡ Ἱερά Σύνοδος ἐκφράζει τή συμπάθειά Της πρός ὅλους τούς σεισμόπληκτους ἀνθρώπους στήν Κρήτη, ἀπό τούς πρόσφατους καταστροφικούς σεισμούς καί προσεύχεται πρός τόν Θεό γιά τήν ἀνακούφιση καί τήν ἐνίσχυση τῶν πληγέντων.
Ἐπί πλέον, ἡ Ἱερά Σύνοδος ἀποφάσισε τήν οἰκονομική συμβολή τῶν Ὀργανισμῶν Διοικήσεως Μοναστηριακῆς Περιουσίας Νομῶν Κρήτης, τῶν Ἱερῶν Μονῶν καί τῶν Ἐνοριῶν τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Ἐπαρχιῶν τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης, καθώς καί τή διενέργεια ἐράνου, γιά τήν κάλυψη ἐπιτακτικῶν ἀναγκῶν τῶν σεισμοπλήκτων.
Τίς ἑπόμενες ἡμέρες, Συνοδική Ἀντιπροσωπεία Ἀρχιερέων θά μεταβεῖ στίς πληγεῖσες περιοχές, γιά τήν ἔκφραση συμπαράστασης στούς πληγέντες.
Ἡ Ἱεραρχία τῆς Μεγαλονήσου εὔχεται καλό Ἀκαδημαϊκό καί Σχολικό ἔτος πρός ὅλους τούς διδάσκοντες καί διδασκόμενους, σέ ὅλες τῆς βαθμίδες τῆς Ἐκπαίδευσης, καί καλεῖ ὅλο τό λαό τῆς Κρήτης νά συνεχίσει νά προσεύχεται γιά τήν ὑπέρβαση τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ Covid-19, μέ τήν ταυτόχρονη τήρηση τῶν ὁδηγιῶν τῆς Ἑλληνικῆς Πολιτείας καί τῶν εἰδικῶν ἐπιστημόνων.
Ἀπό τήν Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης

Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021

ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

 Στην Κίσαμο η οικογένεια των Γάλλων που κάνει τον γύρο της Ευρώπης με…δύο ποδήλατα!
Η πενταμελής οικογένεια έφτασε στην Ελλάδα στις 22 Σεπτεμβρίου μέσω Ιταλίας και αφού πέρασαν από το Φαράγγι του Βίκου τα Μετέωρα μια πορεία 350 χιλιομέτρων, έφτασαν στον Πειραιά από όπου ταξίδεψαν για Κρήτη.
Μετά την Κρήτη, σύμφωνα με το πλάνο τους, η οικογένεια θα ταξιδέψει σε Ιταλία, Σαρδηνία, Κορσική, νότια Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κεντρική Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία και θα συνεχίσουν στη Βόρεια Ευρώπη κάνοντας τον «κύκλο» επιστρέφοντας σιγά-σιγά προς τη χώρα τους! Πάντως είναι πλήρως εξοπλισμένοι για για κάθε καιρό.
Φυσικά μια απαραίτητη στάση και στην πόλη μας και στο ποδηλατάδικο του Αντώνη Φουρναράκη για τα απαραίτητα ανταλλακτικά της δύσκολης αυτής εκδρομής, και δώρο απο τον Αντώνη δυο ελληνικές σημαίες για τα παιδιά.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΣΤΟ ΜΟΥΡΙ ΚΙΣΑΜΟΥ

Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του κ. Βολουδάκη Μανούσου, Βουλευτή Χανίων, την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου, στο χωριό Μουρί Κισάμου και συζητήθηκε εκτενώς το θέμα περί αδεσποτίας των παραγωγικών ζώων που πλήττει την ευρύτερη περιοχή του Δήμου Κισάμου. Στο πλαίσιο μελλοντικών επισκέψεων σε περιοχές που πλήττονται από την παράνομη βόσκηση των αμνοεριφιών, αυτοβούλως αποφάσισε να επισκεφθεί το χωριό, για να συνομιλήσει με τους κατοίκους αλλά και με εκπροσώπους πολλών χωριών της γύρω περιοχής και να κατανοήσει το μέγεθος του προβλήματος από κοντά. 
  Ο ίδιος, όπως ήδη γνωρίζουμε, εισηγήθηκε τον νέο νόμο περί αδέσποτων παραγωγικών ζώων, όπου έχει ψηφιστεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και είναι υπεύθυνοι για την εφαρμογή του, κυρίως ο εκάστοτε Δήμος και η Ελληνική Αστυνομία. Δεν αρκούν όμως μόνο αυτές οι Υπηρεσίες. Όλοι οι κάτοικοι της περιοχής, είμαστε η κινητήριος δύναμη της εξέλιξης και τελικά της άμεσης λύσης του προβλήματος. Ο νόμος είναι ξεκάθαρος και δεν καταργεί καμία προηγούμενη διάταξη, να υπογραμμίσουμε. Υπάρχει σταδιακή αύξηση του προστίμου, ανά ιδιοκτήτη κοπαδιού, μετά από συσσώρευση καταγγελιών. Έπειτα από την τρίτη καταγραφή παραβίασης του νόμου, το πρόστιμο διπλασιάζεται και για κάθε επόμενη φορά. Ήδη τα πρώτα διοικητικά πρόστιμα έχουν ξεκινήσει να καταγράφονται. Ο νόμος εφαρμόζεται και χρειάζεται προσπάθεια από όλους για να επέλθει οριστική λύση του θέματος αυτού, που χρόνια τώρα, παρατηρείται στην ευρύτερη περιοχή του νομού Χανίων. 
  Ο κ. Βολουδάκης δεσμεύτηκε ότι διάφορα θέματα που τέθηκαν επί τάπητος θα τα ελέγξει προσωπικά και θα δραστηριοποιηθεί υπέρ της οριστικής λύσης τους. Κάποια από αυτά είναι:
o Περισσότερες περιπολίες στις περιοχές που παρατηρείται το φαινόμενο της αδεσποτίας,
o Εισήγηση για παραλαβή ειδικού αναισθητικού όπλου για τα αδέσποτα ζώα,
o Λύση σχετικά με την κατάσχεση των ζώων χωρίς ενώτια,
o Συνάντηση με τους υπεύθυνους του ΟΠΕΚΕΠΕ,
o Συζήτηση για το θέμα, με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και άλλα.
  Συζητήθηκε και το γεγονός ότι κάποιοι κτηνοτρόφοι αφαιρούν τα ενώτια από τα κοπάδια για να μην υπάρξει ταυτοποίηση και τελικά επιβολή προστίμου. Αυτό θα αναλυθεί εκτενώς με την Υπηρεσία του ΟΠΕΚΕΠΕ γιατί τίθενται άλλου είδους παραβιάσεις με αυτή την πράξη. 
  Υπενθυμίζουμε τη δέσμευση του Δημάρχου, κ. Μυλωνάκη Γιώργου περί Δημοτικού Συμβουλίου με καλεσμένους όλους τους Αρμόδιους Φορείς, όπου συμπεριλαμβάνονται και οι Δήμαρχοι του Ν. Χανίων, και όσους αφορά το θέμα της αδεσποτίας. Ιδιαιτέρως, αιτούμαστε να παρευρεθεί εκπρόσωπος από την Κτηνιατρική Υπηρεσία και από το χώρο φύλαξης των κατασχεμένων ζώων στην περιοχής της Αγιάς. Ο κ. Βολουδάκης έκανε ήδη γνωστό ότι θα παρευρεθεί στη συνάντηση αυτή. Παρατηρείται αδικαιολόγητη καθυστέρηση του Συμβουλίου και ζητάμε επίσημη ενημέρωση για τη διευθέτηση του ζητήματος. Σε περίπτωση που δε λάβουμε άμεση απάντηση, οι κινητοποιήσεις μας θα συνεχιστούν στο ακέραιο. 
Οι διαμαρτυρόμενοι 

ΤΡΟΧΑΙΟ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Τροχαίο είχαμε πριν απο λίγο με το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Κισάμου να βγαίνει απο τον δρόμο και να προσκρούει σε ελιά λίγο μετά την Ποταμίδα και ενώ έτρεχε για να παραλάβει μια άρρωστη γιαγιά απο τα Τσουρουνιανά. Στον τόπο του τροχαίου βρίσκονται 2 πυροσβεστικά με 4 άνδρες καθώς χρειάστηκε να απεγκλωβίσουν τον οδηγό. 
Οι πρώτες πληροφορίες μιλάνε για ελαφρύ τραυματισμό του γιατρού που συνόδευε το ασθενοφόρο.

ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

5 χωματερές υπάρχουν βεβαιωμένες στην Κίσαμο και έχει διαταχθεί απο τον εισαγγελέα προκαταρτική εξέταση. Φυσικά δεν είναι μόνο 5 αλλά αυτές βρήκε η Επιτροπή Ανεξέλεγκτων Χωματερών Π.Ε. Χανίων ( ΕΛ.ΑΣ. - Π.Σ. - Δ/νση Δασών) και έχει συντάξει και υποβάλει στην Εισαγγελία Χανίων τις σχετικές Εκθέσεις- Αυτοψίες που είναι υπεύθυνη για όλο το Νομό Χανίων. 
Το πρόβλημα, έχει φτάσει στο απροχώρητο, το διαπιστώνουμε όλοι όσοι κινούμαστε ένα γύρω από την πόλη αλλά και στα χωριά που έχουν δημιουργηθεί μικροί ή και μεγαλύτεροι σκουπιδότοποι, και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν φτάσει στο μέγεθος της χωματερής. Φαινόμενο που παρατηρείται ακόμα και στις Νατούρες μας... Λύση όπως φαίνεται δεν υπάρχει οπότε καλό είναι να απευθυνθούμε σε υψηλότερα κλιμάκια, κυβερνητικά, αν δεν θέλουμε να βρεθούμε προ αδιεξόδου. Τι τουριστικός δήμος είμαστε;
Το μεγαλύτερο βέβαια μερίδιο για ότι συμβαίνει, που συμβαίνει, το έχουμε εμείς οι πολίτες -δημότες που δεν μας ενδιαφέρει τίποτα άλλο παρά μόνο η αυλή μας να είναι καθαρή. 
 Φυσικά έχω ξαναπεί και το ξαναλέω τα σκουπίδια έχουν πάντα ονοματεπώνυμο, απλά εμείς είμαστε πολύ υποχωρητικοί και το αποτέλεσμα το βλέπουμε καθημερινά ακόμα και μέσα στην πόλη. 

ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΓΡΗΓΟΡΑ... ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ

 Την πρόταση για παράλληλη λειτουργία του ΒΟΑΚ και τρένου στην Κρήτη, διατυπώνει η Δήμητρα Λυμπεροπούλου*, περιφερειακή σύμβουλος Πελοποννήσου, επικεφαλής παράταξης και εκπρόσωπος στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα, με επιστολή της προς τον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων.
Διαβάστε παρακάτω την επιστολή της.
«Β.Ο.Α.Κ. και ΤΡΕΝΟ μαζί στην ΚΡΗΤΗ; ΝΑΙ είναι εφικτό!
Η Παρασκευή, 1η Ιανουαρίου 2021, σηματοδότησε την έναρξη του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να προβάλει τα οφέλη του σιδηροδρόμου ως ενός βιώσιμου, έξυπνου και ασφαλούς μέσου μεταφοράς.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα τεθούν στο προσκήνιο μέσα από μια πληθώρα δραστηριοτήτων σε όλη την Ευρώπη, οι οποίες θα ενθαρρύνουν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη του στόχου της Πράσινης Συμφωνίας για μια κλιματικά ουδέτερη ΕΕ έως το 2050.
Με δεδομένο ότι το τρένο ήταν είναι και θα παραμείνει το οικολογικότερο μαζικότερο ασφαλέστερο και οικονομικότερο μέσο μαζικής μεταφοράς, προτείνουμε τη δημιουργία νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη η οποία θα ενώνει τα δυο άκρα της. 
Γι' όλα αυτά που συμβαίνουν μέχρι σήμερα, ζητούμε, ως μια κίνηση καλής θέλησης του Κράτους, για την αλλαγή νοοτροπίας των Κυβερνήσεων και της κρατικής μηχανής, η σημερινή Κυβέρνηση να σχεδιάσει και να προγραμματίσει, τώρα που σχεδιάζεται ο Αυτοκινητόδρομος 90 (Α90), γνωστός και ως Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, (ΒΟΑΚ), να απαλλοτριωθεί δίπλα ή ακόμα και ανάμεσα στο σχεδιαζόμενο Αυτοκινητόδρομο παράλληλα και συγχρόνως η αναγκαία έκταση για την σιδηροδρομική γραμμή. 
Ο αυτοκινητόδρομος ΒΟΑΚ είναι ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος στον άξονα Δύσης-Ανατολής στην Κρήτη που συνδέει τη δυτικότερη πόλη και λιμάνι, την Κίσσαμο με την ανατολικότερη, τη Σητεία. 
Σήμερα είναι μια μοναδική ευκαιρία με τις απαλλοτριώσεις για τον αυτοκινητόδρομο να προχωρήσουν και οι απαλλοτριώσεις για το σιδηρόδρομο, η δαπάνη θα είναι ελαχιστότατη ενώ το όφελος τεράστιο.
Προτείνουμε να εξεταστεί σοβαρά η δυνατότητα ο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) να έχει ανάμεσα του σιδηρόδρομο με 2 ρεύματα, έργο τύπου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος τρέχει παράλληλα και μαζί με την Αττική Οδό προς Χαλκίδα, Κιάτο κλπ, αλλά μεγαλύτερης κλίμακας φυσικά.
Ο Κρητικός Σιδηρόδρομος θα ενώνει από τη μια άκρη του νησιού στην άλλη, μια ιδέα που πραγματικά θα συμβάλει πραγματικά στην αειφόρο ανάπτυξη, με τεράστια οικονομικά και άλλα οφέλη για το νησί τους κατοίκους και τους επισκέπτες του, άλλωστε ένα τέτοιου είδους έργο, θα αποσυμφορήσει τον ΒΟΑΚ και θα συμβάλει αρκετά στη μείωση ατυχημάτων σε αυτόν. Είναι ένα πάγιο ζήτημα από αρχαιοτάτων χρόνων, αλλά και ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα αλλάξει εντελώς τα δεδομένα της μετακίνησης.
Εκτός όμως από το μεταφορικό έργο, θα μπορούσε να σχεδιαστεί ένα τουριστικό πακέτο τύπου «σιδηροδρομικής κρουαζιέρας» που θα διασχίζει την Κρήτη 4ημερης ή 7ημερης διάρκειας με μια τουριστική – σ/δ γραμμή με κουκέτες, εστιατόριο, εκδηλώσεις σε όλους τους σταθμούς (πόλεις – χωριά)  που θα έχουν  επιλεγεί.
Η Κρήτη χρειάζεται σιδηρόδρομο δεκαετίες τώρα, αυτός να συνδέει τουλάχιστον τις μεγάλες πόλεις του βορά, όμως θα μπορούσε με κάθετες γραμμές (με την βοήθεια των λεωφορείων του ΚΤΕΛ) να συνδέει τον ανεπτυγμένο βορά με τον παρθένο νότο. Να υπάρξει ανάπτυξη και εκεί, με σεβασμό πάντα στη φυσική ομορφιά του τόπου. Ο νότος κοιτάζει και αποτελεί στρατηγικό σημείο που μπορεί να αποδώσει καρπούς, εν όψη συνεργασιών με κράτη της Αφρικής και Μέσης Ανατολής, με στόχο την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού. 
Πέρα από τα γνωστά και αδιαμφισβήτητα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του σιδηροδρόμου, ένας τέτοιος άξονας στην Κρήτη θα συνεισέφερε σημαντικά στην αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος των πόλεων του νησιού, θα έκανε τις μετακινήσεις των πολιτών ασύγκριτα ασφαλέστερες σε σχέση με τους σημερινούς επικίνδυνους δρόμους, θα διευκόλυνε τη μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που αποτελεί ήδη το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα, και θα συνέβαλε στην εν γένει ισόρροπη ανάπτυξη της Κρήτης. 
Ο σιδηρόδρομος της Κρήτης αποτελεί σημείο σύγκλισης έγκριτων συγκοινωνιολόγων, πρωτοβουλιών πολιτών, κοινωνικών φορέων και βουλευτών του νησιού.
Έτσι θέτουμε τα θεμέλια, στην εποχή της Κλιματικής Αλλαγής, αλλαγής νοοτροπίας για εξοικονόμηση ενέργειας και για βιώσιμες μεταφορές.
Σε λίγα χρόνια το νησί θα πάρει άλλη μορφή. Η ανάπτυξη είναι δεδομένη. Ο σιδηρόδρομος είναι μονόδρομος.
Τέλος θυμίζω  ότι στις αρχές του έτους η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. Αντίνα Βαλεάν έχει δηλώσει σχετικά: 
«Η μελλοντική μας κινητικότητα πρέπει να είναι βιώσιμη, ασφαλής, άνετη και οικονομικά προσιτή. Ο σιδηρόδρομος προσφέρει όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα! Το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων μάς δίνει την ευκαιρία να ξαναανακαλύψουμε αυτόν τον τρόπο μεταφοράς. Μέσω διάφορων δράσεων, θα χρησιμοποιήσουμε την ευκαιρία αυτή για να αξιοποιήσουμε πλήρως το δυναμικό του σιδηροδρόμου. Σας προσκαλώ όλους να συμμετάσχετε στο Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων». 
Με την βοήθεια και συμμετοχή όλων μας η ΚΡΗΤΗ μας μπορεί και πρέπει να προλάβει το τρένο».
*Δήμητρα Λυμπεροπουλου, Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου, επικεφαλής παράταξης & Τhink τank (δεξαμενής σκέψης) Πράσινη – Πελοπόννησος – Οικολογική, Εκπρόσωπος στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα
Μια λύση για μας που δεν έχουμε χώρο, δεν έχουμε αφήσει χώρο για μεγάλους δρόμους ειδικά προ το λιμάνι μας, αλλά και επειδή θα είμαστε οι τελευταίοι που θα δουν, αν δουν, νέο ΒΟΑΚ στην Κρήτη .... Μια πρόταση που μπορεί να είναι πολύ καλή εντούτοις όλοι ξέρουμε οτι πολύ σύντομα θα ξεχαστεί.... απ' όλους. Το ωραίο είναι βέβαια οτι η Κίσαμος είναι για όλους η δυτικότερη πόλη- λιμάνι της Κρήτης.. κι όλοι το ξέρουν εκτός από εμάς!!! 

Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Δ. ΚΙΣΑΜΟΥ εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή της στην εκπαιδευτική κοινότητα που δίνει ένα αγώνα για να μην υποβαθμιστεί παραπέρα η δημόσια εκπαίδευση, για να μην βαθύνουν ακόμα πιο πολύ οι ταξικές διαχωριστικές γραμμές, για να μην γίνει κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, για να μην αποκλειστεί η δυνατότητα των παιδιών του λαού, να μορφωθούν ολόπλευρα, κάτι που έτσι κι αλλιώς σήμερα γίνεται με μεγάλη δυσκολία και με τεράστιες θυσίες από την κάθε λαϊκή οικογένεια.
 Με τον κοινό αγώνα εκπαιδευτικών, μαθητών εργαζομένων και γονέων έχουμε τη δύναμη να επιβάλουμε τη λύση των δίκαιων αιτημάτων μας, απέναντι στον αυταρχικό κατήφορο και την κυβερνητική καταστολή. Διεκδικούμε μαζί τους το σχολείο που θα μορφώνει τα παιδιά μας, την ολόπλευρη μόρφωση, το δημόσιο δωρεάν σχολείο. Υγεία και ζωή με δικαιώματα.
Για το ΔΣ
Η Πρόεδρος
Όλγα Ψαράκη

ΤΡΑΙΝΟ....

Δεν σταματάνε να μας εκπλήσσουν θετικά τα παιδιά του Λευτέρη Βεστάκη και μετά απο ένα νωθρό πρώτο 45λεπτο ο Νέος Κισσαμικός μπήκε δυνατά και πέτυχε 4 τέρματα, μετατρέποντας το 1-1 του 1ου ημιχρόνου σε 1-5. Στο 48′ και το 55′ με τον Οκερέκε στο 75' με τον Ζαχ. Κομπογεννητάκη και τον Ι. Καστανοπουλάκη στο 85′ να διαμορφώνει το τελικό 1-5 . Ο Νέος Κισσαμικός είχε προηγηθεί  στο 8' με τον Παπαδάκη.
Νέος Κισσαμικός (Λευτέρης Βεστάκης): Κουτσαυτάκης, Σημαντηράκης, Ζαχ. Κομπογεννητάκης, Παπαδάκης, Ζαχαριάδης (80′ Γεωργανάς), Καστανοπουλάκης, Καρεφυλλάκης (60′ Κρέτσι), Γοναλάκης, Σταθάκης (70′ Μπρεδάκης), Ανουσάκης (60′ Λ. Κομπογεννητάκης), Οκερέκε (80′ Παπαγιαννάκης).
Επόμενος αγώνας την Κυριακή 17 Οκτωβρίου στις 16:00 με το Νέο Σαμψών στο Κολυμβάρι
Φώτο athlitiko.gr/

ΟΙ ΚΑΔΟΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ

Στο ίδιο έργο θεατές. Μήπως θα ήταν προτιμότερο αντί να βλέπουμε αυτή την εικόνα καθημερινά να βάζαμε άλλο ένα κάδο ανακύκλωσης ώστε οι "καλοί" και "ευσυνείδητοι" επιχειρηματίες της γειτονιάς και όχι μόνο, του Κέντρου Υγείας, να μην χρειαζόταν να τα πετάξουν απ' έξω απο τους κάδους;
Μια κατάσταση επαναλαμβανόμενη που δεν λύνεται όπως φαίνεται.....
Κ.Π

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2021

ΚΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ...ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΑ

Κρα και ξανά κρα για να περνά η ώρα... μάλιστα ειναι το νέο σλόγκαν που εφευρέθηκε απο ένα άνθρωπο των γραμμάτων και χρόνιο της αυτοδιοίκησης για να κλείσει τα στόματα όλων αυτών που έχουν μια άποψη, όχι γενική, αλλά ειδική... για την πόλη που ζούνε, εργάζονται και αναπνέουν. Την πόλη που επέλεξαν να ζήσουν και αυτοί και τα παιδιά τους.
Αν λοιπόν μιλήσει ο Βαγγέλης του κλείνουνε το στόμα γιατί είναι δεύτερης κλάσης, αν μιλήσει ο Μανώλης του λένε σταμάτα μην μιλάς σαν δικαστής, αν μιλήσει ο Γιάννης τον αποστομώνουνε λέγοντας του οτι είναι άνους, αν μιλήσει ο σπουργίτης τότε αυτόματα τον βαπτίζουνε κόρακα που δεν λέει τίποτα αλλά κάνει μόνο κρα.... Αυτό λοιπόν είναι το επίπεδο της Κισαμίτικης κουλτούρας εδώ και 40 χρόνια... Μην μιλάς είσαι μικρός ακόμα, μη λες τις απόψεις σου δεν είναι ώρα, μην μιλάς τώρα σειρά έχουν οι μεγαλύτεροι και μη και μη, και ο Μανώλης, ο Γιάννης, ο Βαγγέλης, ο κρα, έγιναν 60 χρονών και δεν βλέπουν να έχει γίνει τίποτα στην πόλη που τους γέννησε και είχαν την ατυχία να μείνουν.
Και όλοι αυτοί αλλά και πολλοί περισσότεροι που είχαν προτάσεις και απόψεις που είχαν ιδέες και τις έβγαλαν προς τα έξω... σωστές ή λάθος έχασαν. Έχασε όμως και η περιοχή μας με την ξεροκεφαλιά κάποιων... που θεωρούν οτι το Καστελλάκι τους ανήκει. 
   Κρα λοιπόν γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος να κλείσεις τα στόματα όλων των νέων, κρα γιατί η περιοχή μας απο την εποχή που έγινε δήμος ποτέ δεν έδωσε την ευκαιρία στους νέους εκτός απο τις σάπιες κομματικές γραμμές του παρελθόντος, που αντί να μας βγάλουν απο τη στενωπό μας έβαλαν βαθύτερα ακόμα και από την ανυπαρξία. Κρα λοιπόν γιατί τα σπουργίτια και τα αηδόνια κελάηδησαν όπως φαίνεται σε όμορους δήμους που σήμερα τους καμαρώνουν και εμείς στραβοκαταπίνουμε απο ζήλια.
   Θα μου πεις τώρα τι απαντάς; Γιατί χαλάς την ζαχαρένια σου; Τι χαλώ γιατί όλοι αυτοί που νομίζουν οτι έκαναν και μπορεί να έκαναν ... ας μας πουν ποιον άφησαν στο ποδάρι τους να συνεχίσει το έργο που θεωρούν οτι έκαναν.....  Άφησαν κανένα; Κρα λοιπόν γιατί απο εκεί ξεκίνησε το κακό και όλοι μοιάζουμε με κοράκια πλέον...κρά γιατί όπως βλέπετε κανείς πλέον δεν είναι ικανός και όλους τους βγάζουν ένα-ένα απο το κάδρο για να βάλουν τους δικούς τους ικανούς!!!
Κρα....και κρα.

Υ.Σ Κάθε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι τελείως συμπωματική... ακόμα και για την περιοχή μας. 

ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ

Τα νεότερα απο το πρωινό τροχαίο της Ηρώων Πολυτεχνείου, είναι οτι ο νεαρός βρίσκεται εκτός κινδύνου με θλάση στο θώρακα και δυο κατάγματα, το δυσάρεστο βέβαια στην υπόθεση και αυτό θα πρέπει να μας ανησυχήσει όλους, είναι οτι στην αστυνομία το συμβάν θεωρείτε τροχαίο με εγκατάλειψη ... μιας και ο υπαίτιος του τροχαίου, που έχει ταυτοποιηθεί απο την αστυνομία και αναζητείται εγκατέλειψε τον πιτσιρικά αιμόφυρτο στην μέση του δρόμου και την κοπάνησε. 

Πάντως άνδρες του Α.Τ Κισάμου πήγαν στο χωριό του δράστη αλλά δεν τον βρήκαν στην οικία του, ούτε κανείς απο τους οικείους του ήξερε κάτι για το συμβάν..

ΤΡΟΧΑΙΟ ΤΑ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ

Σοβαρό τροχαίο τα ξημερώματα, 5.45 περίπου, στην Λουσακιανή διασταύρωση όταν αυτοκίνητο κτύπησε νεαρό με μηχανάκι. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν οτι το αυτοκίνητο κινούταν αντίθετα στο μονόδρομο της Βαρδαντώνη και βγήκε στην Ηρώων Πολυτεχνείου προς τον Λουσακιανό δρόμο δίχως να σταματήσει. Ο νεαρός που όπως φαίνεται κτύπησε σοβαρά μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Κισάμου στα Χανιά.
Έρευνα για τα ακριβή αίτια του τροχαίου διενεργεί το Α.Τ Κισάμου.
Φωτο αρχείου

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2021

ΣΤΟ ΝΤΑΜΑΡΙ....

Μια ανεξέλεγκτη κατάσταση που δεν μπορεί κανείς να κάνει κάτι... τελικά μια λύση υπάρχει αν θέλουμε να δούμε αυτόν το βρώμικο μέρος να παίρνει την αξία που πρέπει. Να κηρυχθεί χώρος πολιτισμού απο τον Δήμο Κισάμου και να ξεκινήσουν οι εργασίες για την δημιουργία ενός υπαίθριου θεάτρου. Δεν χρειάζεται να έχει χώρο στάθμευσης μπορεί να γίνουν μονοπάτια απο την εθνική και να φτιαχτεί και ο παλιός δρόμος που είναι και ιστορικό μνημείο μιας και ήταν ο μοναδικός που ένωνε την πρωτεύουσα Κισαμο με τα χωριά των Μεσογειών. Η κατάσταση είναι απελπιστική και στο blog έχουν έλθει εκατοντάδες φωτογραφίες με την συνεχιζόμενη αυτή κατάσταση. 
Λύση μοναδική ώστε να σταματήσει αυτή η κατάσταση.... μάλιστα μπορεί να συμβάλει και η αρχαιολογία σε αυτό μιας και είναι λίγα μέτρα παραπάνω κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος. 
Τα νταμάρια χάσκουν.... αλλά δεν είναι και χωματερές..... ένα προστιματάκι και στον εισαγγελέα θα ήταν η λύση, αλλά ποιος θα το κάνει; 

ΜΕ ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΜΠΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΙΝΕΛΟ

Στο θέμα των ενημερωτικών - επεξηγητικών πινακίδων στην Κίσαμο είμαστε χρόνια πίσω... μάλιστα σε κουβέντα με υπεύθυνο του Δήμου μας, μου είπε οτι λείπουν πολλά σήματα ΚΟΚ απο πολλούς δρόμους, αλλά και ενημερωτικές ταμπέλες εκτός και εντός πόλης... Φυσικά και πολλά σήματα ή ταμπέλες έχουν μπει παράνομα απο ιδιώτες .... προς εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων τους....   

Έτσι είναι, μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις είναι λάθος όχι μόνο τα σήματα, αλλά και οι ονομασίες των χωριών. Έτσι οι πρόεδροι άλλα και απλοί άνθρωποι με ένα σπρέι έχουν διορθώσει το όνομα του χωριού τους, πχ Καρτσωματάδω με σπρέι σβήσανε το (ρ) και έχουμε το Κατσοματάδω, λίγο παραπάνω δεν το κουβεντιάζω είναι η ταμπέλα που παίρνει το βραβείο μόλις πιάνεις Έλος βλέπεις ταμπέλες που σε στέλνουν στην Πελοπόννησο και στην "Ελαφόνησο" αντί για Λαφονήσι.... ο κόσμος το καταλαβαίνει, το συνήθισε. Θα μου πεις τώρα εύκολο είναι να τις αλλάξουμε ή να τοποθετήσουμε τις σωστές; Όχι βέβαια είναι υπολογίσιμη δαπάνη αλλά είπαμε πάμε να φτιάξουμε και να ομορφύνουμε ένα δήμο που δέχεται 35.000 τουρίστες την ημέρα...στα λόγια .... πως περιμένουμε θα τον φτιάξουμε με ένα κιλό μπογιά απο το χρωματοπωλείο; 
Εκείνη η ονοματοδοσία των δρόμων στην πόλη απο την επιτροπή άραγε τέλειωσε, παραδόθηκε; Ή μήπως τώρα με τον θάνατο του Μίκη υπάρχουν ανακατατάξεις στους δρόμους;