Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2021

ΤΟ ΝΕΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΑΛΟ

Η Δημοτική Αρχή προχώρησε και πολύ σωστά, στην έκδοση νέου εισιτηρίου με σύγχρονα πρότυπα για την είσπραξη του ανταποδοτικού τέλους εισόδου 1 € στον Μπάλο με σχετικές ενημερωτικές πληροφορίες και προβολή του Μουσείου Κισάμου στην άλλη πλευρά. 
Το απόκομμα του εισιτηρίου για ιστορικά μνημεία, κάθε είδους μουσεία, περιοχές φυσικού κάλους, κλπ. σε όλο τον κόσμο αποτελεί τεκμήριο αλλά και ενθύμιο για τον επισκέπτη. Γι' αυτό πρέπει να του θυμίζει με γράφημα ή εικόνα το ιδιαίτερο μέρος που επισκέφτηκε. Και αποτελεί διεθνή πρακτική.
Κατά τη γνώμη μου δύο είναι τα σημεία που πρέπει να διορθωθούν στο εισιτήριο. Να υπάρχει φωτογραφία ή γράφημα του Μπάλου στο απόκομμα και να προστεθεί ο φορέας που το εκδίδει, όπως στο απόκομμα για τον έλεγχο.
Και γιατί όχι να γίνει ηλεκτρονικό για να εκλείψουν οι κακόβουλες σκέψεις…..
Κώστας Χαρτζουλάκης

 

ΞΕΚΟΛΛΗΣΕ ΜΕ ΡΥΜΟΥΛΚΟ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΣΤΟΝ ΜΠΑΛΟ

Με άμεσες και ταυτόχρονα προσεκτικές κινήσεις αλλά κυρίως προνοητικό σχεδιασμό, ο Λιμενικός Σταθμός Κισάμου και το Λιμεναρχείο Χανίων, κατάφεραν να προστατέψουν την εξαιρετικού κάλους και χαρακτηρισμένη natura θαλάσσια περιοχή του Μπάλου στην Κίσαμο.
Όλα συνέβησαν την Πέμπτη το βράδυ όταν ένα επιβατηγό τουριστικό σκάφος προσάραξε σε αβαθές σημείο στη θαλάσσια περιοχή του Μπάλου, με τους 4 επιβαίνοντες να είναι καλά στην υγεία τους και τους 3 να έχουν αποβιβαστεί (ο τέταρτος παρέμενε για την επιτήρηση του σκάφους). 
Μόλις ενημερώθηκε ο Λιμενικός Σταθμός Κισάμου για την προσάραξη, πρώτο μέλημα ήταν η άμεση κινητοποίηση προκειμένου να αποτραπεί πιθανή θαλάσσια ρύπανση στην περιοχή.
Όπως ανέφερε στο Flashnews.gr o Λιμνοσταθμάρχης Κισάμου, Ανθυποπλοίαρχος Λ.Σ., Παναγιώτης Νικολόπουλος:
«Αμέσως μεταφέρθηκαν από τα Χανιά στην Κίσαμο προστατευτικά θαλάσσια φράγματα και απορροφητικά υλικά. Ο καιρός ειδικά την Παρασκευή δε βοηθούσε καθόλου καθώς λόγω και του αβαθούς σημείου στο οποίο είχε προσαράξει το πλοίο (περίπου βάθος 1,6 - 1,7 μέτρου) ο κυματισμός ήταν έντονος. Το σκάφος δεν είχε ρήγμα ωστόσο αποφασίσαμε να κάνουμε απάντηση των καυσίμων του ώστε να διασφαλίσουμε πλήρως ότι οτιδήποτε και να συνέβαινε δε θα προκαλείτο ρύπανση στη θάλασσα. Η απάντηση των πετρελαιοειδών έγινε με ασφάλεια και με τη συνδρομή και ιδιωτικού σκάφους».
Έτσι μετά την απάντηση και κατόπιν χθεσινής συνεννόησης του ιδιοκτήτη με τον νηογνώμονα και με εταιρεία ρυμουλκών, προχώρησε σήμερα το πρωί η ρυμούλκηση του σκάφους.
«Με τις ενέργειες δυτών και του ρυμουλκού αποκολλήθηκε το σκάφος χωρίς να υποστεί ζημιά και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Κισάμου με ασφάλεια όπου και είναι δεμένο. Προς το παρόν έχει απαγορευτεί ο απόπλους μέχρι να προσκομιστεί από τον νηογνώμονα το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας» τόνισε ο κ. Νικολόπουλος.
Η γρήγορη αντίδραση του Λιμενικού Σταθμού Κισάμου και του Λιμεναρχείου Χανίων και κυρίως η προνοητικότητα που επέδειξαν με γνώμονα να μη συμβεί το παραμικρό ατύχημα που θα προκαλούσε θαλάσσια ρύπανση, ήταν αυτά που προστάτευσαν τον Μπάλο από μια κακή τροπή των πραγμάτων.

 

Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2021

ΚΑΛΟΣΤΡΑΤΙΑ ΜΙΚΗ

Αγαπημένε μας Μίκη, τα μέλη και οι φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Κισάμου σε αποχαιρετούν. Να κρατάς μια ρίζα δεντρολίβανο για τον συντοπίτη μας Κισαμίτη Μάνο Κατράκη. Θα ξανασμίξετε και θα θυμηθείτε τα τόσα που σας ένωσαν στην Τέχνη και τους αγώνες. Θα φέρετε την αθιβολή του τραγουδιού του Νεκρού Αδελφού, εσείς δύο νεκροί αδελφοί. Διαλέξατε να φύγετε 2 Σεπτέμβρη κι οι δύο. Θα σας μνημονεύουμε την ίδια μέρα κάθε χρόνο. Θα κρατάμε όσα μας δώσατε ολοχρονίς. Να μας χαιρετάς και τον έτερο Κισαμίτη, τον πολυαγαπημένο μας Ειρηναίο. Είχατε συνεργαστεί, θυμάσαι; Αυτός σε αποκάλεσε Ουρανο-Μίκη! ΣΕ ευχαριστούμε, Μίκη! Καλοστρατιά!

11 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

 Ανοιχτή επιστολή 3
Προς δήμαρχο Κισάμου κύριο Γ. Μυλωνάκη
και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κισάμου
Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες
Διαβάζω την ανακοίνωση του Δήμου Κισάμου που καλεί τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου σε τακτική συνεδρίαση (ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ) στις 7 Σεπτεμβρίου  2021, ημέρα Τρίτη και ώρα 19:30 μ.μ.
Με ένα από τα θέματα συνεδρίασης ο "Ορισμός εκπροσώπου του Δήμου στην Επιτροπή καταλληλότητας και επιλογής οικοπέδου για την ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ Δήμου Κισάμου".
Αξιότιμοι κύριοι Δήμαρχε
και δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευση
Από την 17 Νοεμβρίου 2019 πάρθηκε η απόφαση να εκκενώσουμε το σχολείο μας και να περιπλανηθούμε για νέες αίθουσες, νέες εμπειρίες και χαμένες ώρες διδασκαλίας. 
Από τότε, που μας είχατε υποσχεθεί κύριε δήμαρχε, μαζί με τον τότε υφυπουργό παιδείας και σήμερα κυβερνητικό βουλευτή του νομού κ. Διγαλάκη ότι σε τρεις μήνες θα βρισκόμαστε σε προκάτ αίθουσες και το μεν κτίριο του ΓΕΛ θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ που τελειώνει το 2021, ενώ το κτίριο του ΕΠΑΛ θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2022 και μετά. 
Βρισκόμαστε σήμερα στο ξεκίνημα της Τρίτης σχολικής χρονιάς μετά από τις υποσχέσεις και όχι μονάχα δεν έχει ενταχθεί κάποιο κτίριο σε ένα πρόγραμμα για κατασκευή, αλλά για Τρίτη συνεχή χρονιά το ΕΠΑΛ ξεκινάει χωρίς κτίριο εργαστηρίων. 
Για Τρίτη σχολική χρονιά οι μαθητές των ειδικοτήτων μηχανολογίας και ηλεκτρολογίας θα πρέπει να μάθουν κολλήσεις, τόρνους, θέρμανση, ψύξη, ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, συστήματα αυτοκινήτων, μηχανές εσωτερικής καύσης κ.λ.π. στον πίνακα!!!!!!!
Αλλά ας δούμε τα ερωτήματα που έχουν προκύψει
Ερώτημα 1ο
Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για τις τρεις χαμένες σχολικές χρονιές στο ΕΠΑΛ λόγω έλλειψης των εργαστηρίων? 
Ερώτημα 2ο
Μας είχατε υποσχεθεί κύριε Δήμαρχε και κύριε υπουργέ ότι το κτίριο του ΓΕΛ θα ενταχθεί στο τρέχων ΕΣΠΑ που τελειώνει το 2021 και μαζί με την μελέτη κατασκευής θα υπάρχει και η μελέτη κατεδάφισης. Αργότερα μας υποσχεθήκατε ότι η κατεδάφιση θα ξεκινήσει ξεχωριστά και άμεσα. Τι απ’ όλα ισχύει? 
Ερώτημα 3ο
Έχει γίνει δευτεροβάθμιος έλεγχος ο οποίος να τεκμηριώνει την αναγκαιότητα της κατεδάφισης και κατασκευής νέου κτιρίου και όχι της συντήρησης του?
Εάν ΝΑΙ πρέπει άμεσα να τον δημοσιεύσετε για να ενημερωθούν οι πολίτες της Κισάμου. 
Εάν ΟΧΙ, τότε ποιος μηχανικός (μόνο με οπτικό έλεγχο) θα τεκμηριώσει και θα υπογράψει ότι το κτίριο τεχνικά και οικονομικά δεν μπορεί να συντηρηθεί αλλά χρειάζεται κατεδάφιση και κατασκευή νέου?
Με ποια κριτήρια "ορίζεται εκπρόσωπο του Δήμου στην επιτροπή καταληλότητας και επιλογής οικοπέδου για την ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος ΓΕΛ – ΕΠΑΛ". Αλήθεια έχετε πολλά οικόπεδα υπόψη σας για να κάνετε επιλογή? 
Ερώτημα 4ο
Έστω ότι δια μαγείας βρίσκονται μηχανικοί και υπογράφουν τη μελέτη σκοπιμότητας για κατεδάφιση του κτιριακού συγκροτήματος ΚΑΙ έστω ότι βρίσκονται τα 2-3 εκατομμύρια που θα χρειαστούν για να κατεδαφιστεί ΚΑΙ έστω ότι μέσα σε μια νύκτα θα το κατεδαφίσουν, μπορείτε να φανταστείτε την εικόνα που θα υπάρχει στην είσοδο της πόλης μέχρι την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του (δείτε κτίριο VARXIL). 
Ερώτημα 5ο
Γιατί ενώ το κτίριο είναι επικίνδυνο εδώ και 2,5 χρόνια μέρος αυτού έχει μετατραπεί σε  εργοτάξιο του δήμου? Οι εργαζόμενοι που βρίσκονται εκεί δεν έχουν κίνδυνο αν γίνει σεισμός? Προς τι αυτή η διάκριση και η κοροϊδία? 
Ερώτημα 6ο
Όπως σαφέστατα και έγκαιρα, έχει ενημερωθεί ο δήμος από τους διευθυντές των δυο σχολείων, στα παλαιά κτίρια υπάρχει μεγάλη περιουσία ( μηχανήματα, εξαρτήματα, έντυπα, ολόκληρα εργαστήρια, κ.λ.π. ) καθώς και υλικά υψηλού βαθμού προκλητικότητας για κλοπή όπως εξαρτήματα και βέργες χαλκού, μολύβδου, σιδήρου. Αυτή την περιουσία την έχει καταγράψει ο δήμος, έχετε εξασφαλίσει ότι προστατεύεται και δεν θα υπάρξουν κλοπές είτε κατά την παραμονή τους, είτε κατά την μεταφορά τους? 
Σε περίπτωση κατεδάφισης ένα μέρος θα έχει πάει στα εργαστήρια του ΕΠΑΛ όταν γίνουν, τα υπόλοιπα όμως τι θα γίνουν? που θα αποθηκευτούν? 
Ερώτημα 7ο
Έχετε αναρωτηθεί εάν συνεχιστεί για πολλά χρόνια ( που αυτό είναι το μόνο δεδομένο ) αυτή η κατάσταση με τα προκατ ( τα οποία ήδη έχουν εμφανίσει σημεία φθοράς – σκουριές, χαλασμένες πόρτες κλ.π. ) μήπως βρεθούν κάποιοι πολιτικάντηδες  οι οποίοι για να μας λύσουν το πρόβλημα τελικά, αφενός μεν συγχωνεύσουν τα δυο γυμνάσια ( ήδη έχουν εκφραστεί τέτοιες φωνές ), αφετέρου αρχίζουν να φυλλοροούν τα τμήματα στο ΕΠΑΛ και να αφήσουν "τα άκρως απαραίτητα" τα οποία δεν θα δημιουργούν κόστος στο κράτος και τον δήμο?
Είναι άλλωστε κατατιθέμενη η θέση του υπουργείου παιδείας, που θέλει την τεχνική εκπαίδευση να την αναθέσει στην τοπική αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού. 
Θα σας υπενθυμίσω ότι ολόκληρη την περσυνή σχολική χρονιά, παρακαλούσαμε από το ΕΠΑΛ Κισάμου, τον δήμο να μας επισκευάσει ή αντικαταστήσει το φωτοτυπικό, χωρίς κανένα αποτέλεσμα και τις φωτοτυπίες τις πλήρωναν οι καθηγητές με δικά τους χρήματα. 
Ερώτημα 8ο
Μπορείτε να μας ενημερώσετε ρεαλιστικά (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υπογεγραμμένο από τους φορείς και το υπουργείο) πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί για να Μελετηθεί, Ενταχθεί σε πρόγραμμα, Κατεδαφιστεί και Κατασκευαστεί εκ νέου το σχολικό συγκρότημα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ? 10,15, 20, 25 χρόνια, Πόσα?
Ερώτημα 9ο
Μπορείτε να μας ενημερώσετε ρεαλιστικά και όχι επικοινωνιακά πόσα χρήματα θα χρειαστούν για την ολοκλήρωση του κτιριακού συγκροτήματος? Αρχικά μας είχατε ενημερώσει για 15 εκ. ευρώ και ερωτώ 
α) η μετακόμιση ΓΕΛ – ΕΠΑΛ θα κοστίσει ( μαζί με τα εργαστήρια ) περίπου 3 εκ. ευρώ, 
β) η κατεδάφιση πιστεύω ότι θα κοστίσει περίπου 2-3 εκ. ευρώ 
γ) και πιστεύετε ότι όλη η υπόλοιπη κατασκευή θα κοστίσει μόνο 15 εκ ευρώ? 
Μήπως αρχικά εγκριθούν π.χ. 15 εκ ευρώ και για την ολοκλήρωση του έργου περιμένουμε να βρεθούν τα υπόλοιπα χρήματα 15 – 20 εκ. Μήπως έχουμε την ίδια καθυστέρηση όπως το κλειστό γυμναστήριο της πόλης? 
Ερώτημα 10ο
Έχετε εξασφαλίσει ότι η επόμενη δημοτική αρχή θα συμφωνεί με όλες αυτές τις ενέργειες σας? 
Εάν μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας σας δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι ανάλογες μελέτες και δεν έχουν εγκριθεί χρήματα πιστεύετε ότι θα υπάρξει συνέχεια της αδιέξοδης προσπάθειας σας? 
Ερώτημα 11ο
Γιατί εδώ και δυο χρόνια δέχεστε να λειτουργεί το ΕΠΑΛ Κισάμου χωρίς εργαστήρια. ( δηλαδή να υπολειτουργεί ). Τι έχετε κάνει, έτσι ώστε να γίνει κατανοητό ότι το ΕΠΑΛ χωρίς εργαστήρια δεν μπορεί να λειτουργήσει? 
Τι θα κάνετε, ΧΘΕΣ, για να υπάρχουν εργαστήρια το αργότερο μέχρι 15 – 20 Σεπτεμβρίου 2021?
Αξιότιμοι κύριοι Δήμαρχε
και δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευση
Για να μη σας κατηγορήσουν ότι με ευθύνη σας κλείσατε ένα σχολείο στη Κίσαμο προχωρήσετε άμεσα 
Α) στο δευτεροβάθμιο έλεγχο, έτσι ώστε να αποδειχθεί εάν χρειάζεται ή ποιο μέρος του κτιριακού συγκροτήματος, χρειάζεται  συντήρηση ή κατεδάφιση. 
Β) Εάν έχει πραγματοποιηθεί δευτεροβάθμιος έλεγχος δημοσιεύστε τον και εάν δείχνει ότι χρειάζεται κατεδάφιση τότε αναλάβετε ποιο δυναμικές πρωτοβουλίες ( δημοσιεύσεις, καταγγελίες, κινητοποίηση των πολιτών και των φορέων κ.λ.π. ), 
Γ) εάν όμως δεν υπάρχει αυτή η απόφαση λάβετε το θάρρος να  ανακοινώσετε ότι κάνατε λάθος. Όπως και ο πρωθυπουργός της χώρας κ. Μητσοτάκης είπε, «περάσαμε κάτω από τον πήχη που βάλαμε εμείς», έτσι και εσείς, θα πρέπει να προχωρήσετε σύμφωνα με τις αποφάσεις του δευτεροβάθμιου ελέγχου. Όπου χρειάζεται συντήρηση και όπου χρειάζεται ( εάν χρειάζεται ) κατεδάφιση
Όλα τώρα θα είχαν τραβήξει το δρόμο τους, εάν δεχόσασταν την πρόταση μου τον Ιούλιο του 2020, για να καταθέσει ο Δήμος Κισάμου πρόταση για  δευτεροβάθμιο έλεγχο και Εκπόνηση Μελέτης Αποτίμησης – Ανασχεδιασμού (Στατικής Επάρκειας) στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης στο υπουργείο Εσωτερικών.
Αξιότιμοι κύριοι Δήμαρχε
και δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευση
είτε θα ακολουθήσετε την παραπάνω σειρά η οποία θα μας κατευθύνει σε συγκεκριμένες ενέργειες, 
είτε με τον ορισμό του εκπροσώπου του δήμου στην επιτροπή, μου θυμίζετε την ελληνική ταινία που ……. έβαζαν τον Θ. Βέγγο να φάει σούπα από άδειο πιάτο για να τον τρελάνουν….
Ψωματάκης Μανόλης 
Εκπαιδευτικός. 

ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ; ΡΩΤΗΘΗΚΕ ή ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΑΝ;

Μας έχουν καταλάβει όλοι
Καθώς το αυτοκίνητο κατηφορίζει την πλαγιά, η θέα του Ελαφονησίου κόβει την ανάσα. Η φύση υπήρξε απλόχερη, χαρίζοντας έναν πολύ όμορφο φυσικό σχηματισμό, με καταγάλανα νερά και αστραφτερή άμμο αλλά και πολλά σπάνια είδη φυτών. Το Ελαφονήσι, στα νότια της περιφερειακής ενότητας Χανίων, δεν είναι άδικα μία από τις πιο πολυφωτογραφημένες παραλίες της Ελλάδας.  Πλησιάζοντας όμως ο επισκέπτης γρήγορα αντιλαμβάνεται ότι η κατάσταση δεν είναι τόσο ειδυλλιακή. Παρότι είναι μόλις 9.30 το πρωί, δεκάδες αυτοκίνητα κατηφορίζουν το ένα πίσω από το άλλο τον χωματόδρομο, παρκάροντας κάτω από δέντρα και μέσα σε θάμνους, εκεί όπου κάποτε υπήρχαν οι αμμόλοφοι. Μικρά μαζαγιά πουλάνε τα γνωστά τουριστικά είδη, από ομπρέλες και σωσίβια έως ρούχα και τοπικά προϊόντα. Μια πινακίδα του Δήμου Κισσάμου (ο ένας από τους δύο που διαχειρίζεται τον χώρο· ο δεύτερος είναι ο Δήμος Καντάνου-Σελίνου) μας καλωσορίζει στο «free parking», στο οποίο μέχρι το μεσημέρι θα είναι αδύνατον να σταθμεύσει κανείς.
Αφήνοντας το αυτοκίνητο ακολουθείς ένα πλακόστρωτο και εισέρχεσαι πεζή στην παραλία. Τα ομπρελοκαθίσματα φτάνουν μέχρι το κύμα, αφήνοντας μόνο μικρά κενά μεταξύ τους. Οι επισκέπτες μοιάζουν άπειροι. Διασχίζεις τον χώρο προς τη μικρή χερσόνησο, που κάποτε ήταν το νησάκι που έδωσε το όνομά του στην περιοχή. Εκεί συναντάς τη δεύτερη ένδειξη ότι βρίσκεσαι σε προστατευόμενη περιοχή: Ενα κομμάτι του αμμόλοφου, με κέδρους και κρίνα, είναι οριοθετημένο με ένα σχοινί – κάποιοι βέβαια δεν αντιστέκονται στον πειρασμό να μπουν μέσα για μια «ινσταγκραμική» φωτογραφία. Η πρώτη ένδειξη ήταν μια πινακίδα του Δήμου Καντάνου-Σελίνου που καλεί τους επισκέπτες να μην παίρνουν τη διάσημη ροζ άμμο μαζί τους, καθώς εκτός του ότι συμβάλλει στη μοναδικότητα της περιοχής, είναι ποινικό αδίκημα. Αδικος κόπος: Ροζ άμμος δεν υπάρχει ούτε για δείγμα.
Από νωρίς το πρωί δεκάδες αυτοκίνητα σπεύδουν στο Ελαφονήσι για να βρουν μια θέση πάρκινγκ κάτω από τον ίσκιο κάποιου κέδρου ανάμεσα σε θάμνους, εκεί όπου κάποτε υπήρχαν οι αμμόλοφοι.
Σε μικρή απόσταση βρίσκεται το περίφημο Κεδρόδασος. Τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα φτάνουν μέχρι τα θερμοκήπια που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από την περιοχή. Εκεί η κατάσταση είναι διαφορετική. Δεκάδες σκηνές βρίσκονται στημένες κάτω από δέντρα – και εκεί που δεν είναι, βλέπεις ολοκάθαρα το «αποτύπωμά» τους, την απουσία βλάστησης, το ισιωμένο έδαφος, τα κομμένα κλαδιά. Ανά διαστήματα συναντάς τα γνωστά απομεινάρια εκείνων που δεν κατασκηνώνουν υπεύθυνα: λερωμένα χαρτιά υγείας. Ο δρόμος για το Κεδρόδασος άνοιξε πριν από λίγα χρόνια.
«Είναι μια ανεξέλεγκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί την τελευταία εικοσαετία», λέει ο Πέτρος Λυμπεράκης, πρόεδρος του φορέα διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς και των προστατευόμενων περιοχών της Δυτικής Κρήτης (σε αυτές ανήκουν το Ελαφονήσι και το Κεδρόδασος). «Η κίνηση των επισκεπτών μέσα στα πιο σημαντικά κομμάτια της προστατευόμενης περιοχής είναι αδιάκοπη. Καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι, κυρίως τουρίστες, έρχονται εδώ. Στο παραλιακό κομμάτι του Ελαφονησίου τα αυτοκίνητα σταθμεύουν μέσα στον οικότοπο προτεραιότητας, κάτω από τους κέδρους και τα άλλα δέντρα. Η ζημιά που γίνεται είναι μεγάλη».
Στην παραλία, τα ομπρελοκαθίσματα φτάνουν μέχρι το κύμα και οι επισκέπτες μοιάζουν άπειροι.
Μισθώσεις
Οσον αφορά τα ομπρελοκαθίσματα, με τη συναίνεση του φορέα οι δύο δήμοι στους οποίους ανήκει διοικητικά το Ελαφονήσι (και βρίσκονταν σε αντιδικία για χρόνια για τα ακριβή τους όρια, καθώς ισοδυναμούν με έσοδα) παίρνουν από την Κτηματική Υπηρεσία το δικαίωμα μίσθωσης 500 τ.μ. έκαστος, σε έξι επιχειρηματίες.
«Λόγω κορονοϊού βέβαια πέρυσι και φέτος πήραν άδεια να τοποθετήσουν τις ξαπλώστρες πιο αραιά», αναφέρει ο κ. Λυμπεράκης. Οι στοίβες με τις ξαπλώστρες που επεκτείνονται όσο αυξάνονται οι επισκέπτες υποδεικνύουν ότι τα όρια των μισθώσεων είναι μάλλον… θεωρητικά. Ακόμα όμως κι αυτές οι μισθώσεις δεν θα έπρεπε να επιτρέπονται, αφού ο δρόμος που οδηγεί στην παραλία δεν είναι «αναγνωρισμένος», όπως ζητάει η ετήσια απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος για τις μισθώσεις αιγιαλών σε προστατευόμενες περιοχές. «Αφού τον αναγνωρίζει η Κτηματική Υπηρεσία, εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι».
«Για να λέμε τα πράγματα ως έχουν, είναι μια εμποροπανήγυρη. Κάθε μέρα έρχονται έως 5.000 άνθρωποι και πατούν τα πάντα», λέει ο δήμαρχος Καντάνου-Σελίνου, Αντώνης Περράκης. «Στις αρχές της σεζόν έρχονται το Μεσογειακό Αγροτικό Ινστιτούτο Χανίων και το δασαρχείο και περιφράσσουν τα μικρά μοναδικά είδη που φύονται εδώ. Το ζητούμενο όμως είναι αν υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο για την περιοχή, γιατί αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ο κόσμος είναι υπερβολικά πολύς».
Μικρά μαγαζιά πουλάνε τα γνωστά τουριστικά είδη, από ομπρέλες και σωσίβια έως ρούχα και τοπικά προϊόντα.
Ο φορέας διαχείρισης συμφώνησε πρόσφατα με τους δύο δήμους και τους άλλους συναρμόδιους φορείς να τοποθετηθεί μπάρα στον δρόμο που οδηγεί στην παραλία, πιθανόν και φέτος το φθινόπωρο. «Επειδή θα δημιουργηθεί σοβαρότατο θέμα με τα αυτοκίνητα, προωθούμε το να δημιουργηθούν πάρκινγκ από τους ντόπιους, όπως αυτά του αεροδρομίου, που θα μεταφέρουν με δικά τους βαν τους επισκέπτες. Ετσι θα σταματήσει η στάθμευση μέσα στον οικότοπο και θα δημιουργηθεί και ένα έσοδο για την τοπική κοινωνία», λέει ο κ. Λυμπεράκης.
Διαφωνεί ωστόσο με τη θέσπιση εισιτηρίου. «Θεωρώ ότι πρέπει να είναι το τελευταίο καταφύγιο, καθώς ενδεχομένως να ενέχει και ζητήματα αντισυνταγματικότητας. Εκτιμώ ότι η περιοχή θα ανακουφιστεί με την απαγόρευση της στάθμευσης στην παραλία». Οσο για το Κεδρόδασος, «πρέπει να ξαναδούμε συνολικά με το υπουργείο Περιβάλλοντος το θέμα του ελεύθερου κάμπινγκ. Μια καθολική απαγόρευση δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει. Νομίζω ότι εφόσον ενημερώνονται οι επισκέπτες, θα σεβαστούν τον τόπο».
Τι λένε οι δήμοι 
Η άποψη των δήμων είναι ότι η περιοχή πρέπει να απαλλοτριωθεί. «Πρέπει το Δημόσιο να αγοράσει και να περιφράξει όλη την προστατευόμενη περιοχή, να κηρυχθεί εθνικός δρυμός όπως η Σαμαριά», λέει ο κ. Περράκης. «Η είσοδος πρέπει να γίνει ελεγχόμενη, με όριο επισκεπτών και εισιτήριο, όπως σε τόσες άλλες χώρες. Θεωρούμε ότι η μπάρα είναι ημίμετρο και δεν θα σταματήσει τη λαοθάλασσα των επισκεπτών. Αφού γίνει αυτό, τότε η πολιτεία θα μπορεί να ασχοληθεί με την προστασία και την ανάδειξη της μοναδικότητας της περιοχής. Αυτό ισχύει και για το Κεδρόδασος. Στις 13 Αυγούστου μας ειδοποίησε η Αστυνομία ότι ήταν τουλάχιστον 2.000 κατασκηνωτές και ζήτησε βοήθεια να τους απομακρύνει. Μα δεν γίνονται έτσι αυτά τα πράγματα. Η Κρήτη “πουλάει” τουρισμό, όπως όλος ο πλανήτης. Αν δεν είσαι μοναδικός, δεν θα ξεχωρίσεις. Σε όλο τον κόσμο η πρόσβαση στα εθνικά πάρκα είναι ελεγχόμενη».
kathimerini.gr

Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου 2021

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Στήριγμα του Μίκη πριν από 15 χρόνια σχεδόν σε κάθε έξοδο του ήταν ο Διονύσης Πατεράκης που μου έστειλε την φωτο γράφοντας από κάτω:
-Ήταν τιμή αξέχαστη που κράτησε το χέρι μου... Καλό ταξίδι στων Ελλήνων τον άλλο κόσμο. .

ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΑΝΤΩΝΟΥΣΑΣ ΚΑΣΤΑΝΑΚΗ

Για όσους δεν έτυχε να παραβρεθούν στην Κερά, κομμάτι των Γιορτών της Ρόκκας,  φιλοξένησε φέτος στις δράσεις θεάτρου "Κερά μια σκηνή", σύντομα παραστατικά δρώμενα από την ζωή της ηρωίδας της Κεράς και της Κισάμου, της περίφημης Αντωνούσας Καστανάκη.
 Ανατέθηκαν σε πέντε συγγραφείς, Άκης Δήμου, Σοφία Καψούρου, Γιάννη Σολδάτο, Πέλα Σουλτάτου και Δημήτρη Φοινίτση, να γράψουν πρωτότυπα θεατρικά έργα, βασισμένα στη ζωή της Αντωνούσας, τα οποία παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά και επ' ευκαιρίας της 200ή επετείου από την Ελληνική Επανάσταση.
Και τα πέντε αυτά θεατρικά συμπεριλαμβάνονται στο μικρό αλλά ωραίο βιβλίο με τίτλο Αντωνούσα Καστανάκη και το οποίο διατίθεται από τους πολιτιστικούς συλλόγους της Ρόκκας και της Κεράς, από τις εκδόσεις Αιγόκερως.

ΜΑΣ ΕΓΙΝΕ ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΠΙΑ....

Λοιπόν 25.000 αυτοκίνητα ημερησίως από ένα δρόμο που δεν είναι δρόμος με παραδοχή απ' όλους... ακόμα και οι εκλεγμένοι μας άρχισαν να το συνειδητοποιούν, γράφοντας, μιας και όπως ξέρετε είμαστε εκτός πλάνων νέου ΒΟΑΚ στην πρώτη φάση. Η απάντηση των καλοθελητών είναι ότι η κίνηση στο κομμάτι αυτό παρατηρείται μόνο το καλοκαίρι... εδώ βέβαια γελάμε..  Γελάμε γιατί από τα τόσα που έχουμε υπομείνει τόσα χρόνια δεν μπορούμε να κλάψουμε άλλο και έχουμε αρχίζει να το συνηθίζουμε ότι μάλλον έτσι θα πορευτούμε και τα επόμενα χρόνια παίζοντας την ζωή μας αλλά και των παιδιών μας κορώνα γράμματα. 
- Καιρός λοιπόν κύριοι Δήμαρχοι της περιοχής, κ. Μυλωνάκη και κ. Μαλανδράκη να απαιτήσετε αυτό που δεν έχετε κάνει ως και σήμερα... να ζητήσετε επίμονα τα αυτονόητα, όχι με τον γνωστό τρόπο του τραπεζώματος, αλλά φέρνοντας παραδείγματα των κακοτεχνιών, της καθυστέρησης, της κοροϊδίας, καταγγέλλοντας και όχι αδιαφορώντας, δείχνοντας στους υπόλογους τέλος τα εικονοστάσια που είναι σε αυτό το μέρος .. από τα Νοπήγεια ως και το Κολυμβάρι για παράδειγμα. Δεν είναι και λίγα... 
Τόση απάθεια δεν έχει ξαναγίνει... και μιλάμε για πολλές χαμένες ζωές άδικα.
Πως μπορούν να βγάζουν έξω από τον σχεδιασμό το μέρος που καθημερινά έχει 30.000 τουρίστες, 20.000 αυτοκίνητα και δρόμους του 1950; Πως θέλουν να κερδίσουν περιφέρεια και δήμοι το στοίχημα του τουρισμού με αυτούς τους δρόμους; Και δεν χρειάζεται να κάνουμε σύγκριση με αλλού.... αλλά αν χρειαστεί εύκολα γίνεται. 

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΠΑΣΚΕΤ ΤΟΥ Α.Ο. ΚΙΣΑΜΟΥ

Ο Αθλητικός Όμιλος Κισάμου ανακοινώνει την έναρξη της των τμημάτων του μπάσκετ την Δευτέρα 06 Σεπτεμβρίου στο Θεοχαράκειο Αθλητικό Κέντρο. 
Αναλυτικά το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής: 
Δευτέρα  - Τετάρτη - Παρασκευή: 
16:00 - 17:00 : Ηλικίες 6-8 ετών
17:00 - 18:00 : Ηλικίες 9-10 ετών
18:00 - 19:30 : Ηλικίες 11-12 ετών
19:30 - 20:45 : Εφηβικό 
Οι εγγραφές ξεκίνησαν! 
Οι προπονητριες του Ομίλου είναι διαθέσιμες για παραπάνω πληροφορίες και διευκρινήσεις.
ΜΑΡΙΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΑΚΗ : 6974481132
ΛΟΥΚΑΚΗ ΠΕΠΗ : 6937705737
Καλή αθλητική σεζόν με υγεία και ασφάλεια! 


ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΥΘΗΡΩΝ

 Ευχαριστήρια επιστολή του Δημάρχου Κισάμου κ. Μυλωνάκη στον ομόλογο του Δήμαρχο Κυθήρων μετά την αδελφοποίηση των δυο Δήμων στα γειτονικά Αντικύθηρα.


ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΥΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΣΠΟΙΝΙΔΩΝ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Αρχαιρεσίες 22-9-2021
 Πάνε 20 μήνες πανδημίας και οι ζωές όλων μας έχουν επηρεασθεί, σε όλους τους τομείς. Σοβαρό κοινωνικό θέμα, η απουσία εκδηλώσεων, εξ αιτίας της απαγόρευσης. Αυτό συνεπάγεται έλλειψη της ανθρώπινης επικοινωνίας, της ψυχαγωγίας, της αλλαγής παραστάσεων και ψυχολογίας.
 Φυσιολογικά λοιπόν και ο Σύλλογός μας, επηρεάστηκε από τις καταστάσεις και δεν κάνει ούτε τις καθιερωμένες του εκδηλώσεις, ούτε κάποιους περιπάτους, που δικαιολογημένα αποζητούν τα μέλη και οι φίλοι του. Δεν απουσιάζει όμως από τον κύριο προορισμό του, την Κοινωνική Πρόνοια. Με τα λιγοστά του έσοδα, από τις συνδρομές, που ευχαρίστως προσφέρουν τα μέλη του, δηλώνει παρόν, όπου και οπότε χρειαστεί. Ενισχύει με δωροεπιταγές πλέον τους αναγκεμένους της καθημερινότητας, συνεισφέρει σε νοσήλεια ασθενών, στηρίζει οικονομικά τους συγγενείς των αν χρειασθεί, πληρώνει ενοίκια, έστειλε τρόφιμα στους πυρόπληκτους.
 Είναι ξεχωριστή εμπειρία η συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις. Ιδιαίτερη η ικανοποίηση και τα συναισθήματα, που φέρνει η προσφορά, η ενσυναίσθηση και η συλλογικότητα. Τελικά κερδίζουμε ψυχικά οφέλη, που είναι ανώτερα από τα υλικά που προσφέρουμε. Ανάγκη και ηθικό χρέος, ο Σύλλογος να συνεχίσει την πορεία και το έργο του στον τόπο.
 Όμως χρειάζεται και νέα μέλη στο Συμβούλιό του. Εμείς οι παλαιότερες δώσαμε, ό,τι είχαμε να δώσουμε, κάποιες αδυνατούν να συνεχίσουν και θέλουν να αποχωρίσουν. Χρειάζεται να μπει νέα γενιά, νέο αίμα, νέο πνεύμα, νέα πνοή, νέες δράσεις. Γι’ αυτό καλούμε, όποια επιθυμεί, είναι δεν είναι μέλος του Συλλόγου, να δείξει ενδιαφέρον για τις εκλογές, που θα γίνουν την Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2021, στο ενοριακό κέντρο του Αγίου Σπυρίδωνα, από τις 5.00 έως τις 8.00 το απόγευμα. Υποψηφιότητες δηλώνονται στα μέλη του Δ.Σ. ως τις 20 Σεπτεμβρίου. Απαραίτητο επίσης να έχουμε και συμμετοχή στην ψηφοφορία. Εκτός από τα μέλη μπορούν να ψηφίσουν και άλλα νέα μέλη που θα εγγραφούν την ώρα της ψηφοφορίας.
Για το Δ.Σ. η Πρόεδρος
Νταγκουνάκη-Χαρτζουλάκη Ανθούλα

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ... ΜΕ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΠΑΛΙ

Ο Δήμος Κισάμου καλεί σε τακτική συνεδρίαση (ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ) στις 7 Σεπτεμβρίου  2021, ημέρα Τρίτη και ώρα  19:30 μ.μ. με τα παρακάτω θέματα  ημερήσιας διάταξης:   
1. Έκδοση ψηφίσματος για το θάνατο του Μίκη Θεοδωράκη.
2. Ορισμός εκπροσώπου του Δήμου στην Επιτροπή καταλληλότητας και επιλογής οικοπέδου για την ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ Δήμου Κισάμου.
3. Επιχορήγηση σχολικών επιτροπών για λειτουργικές δαπάνες.
4. Χαρακτηρισμός επιχειρήσεων Δήμου Κισάμου ως εποχιακές.
5. Παραχώρηση χρήσης Δημοτικού Σχολείου Πολυρρήνιας στον Πολιτιστικό Σύλλογο "Η ΠΟΛΥΡΡΗΝΙΑ".
6. Καθορισμός αριθμού μαθητευόμενων τάξη ΕΠΑ.Λ για απασχόληση στο Δήμο Κισάμου κατά την περίοδο 2021-2022.
7. Έγκριση Σχεδίου αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και άμεση/βραχεία διαχείριση των συνεπειών από εκδήλωση σεισμών του Δ. Κισάμου "ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ". Απόφαση 3/2021 Εκτελεστικής Επιτροπής.
8. Κατάθεση θέσεων επί της Μ.Π.Ε. του Β.Ο.Α.Κ. και ενημέρωση για τον κόμβο εισόδου της πόλης μας.(Γραπτό αίτημα του συνόλου των μελών της Μείζονος Αντιπολίτευσης).
9. Ενημέρωση για: Την "δημόσια" διαβούλευση για τον ΒΟΑΚ και το τμήμα Κίσαμος-Χανιά, την παράκαμψη της πόλης της Κισάμου και ζητήματα που αφορούν τον κόμβο Κισάμου. Ψήφισμα για τα διόδια στον Β.Ο.Α.Κ. (Γραπτό αίτημα του Δημοτικού Συμβούλου κ. Φραγκιουδάκη Γεωργίου).
           Κίσαμος 3-9-2021
           H ΠΡΟΕΔΡΟΣ    
           ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΗ ΝΙΚΗ

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021

ΤΕΛΙΚΑ ΣΑΣ ΠΟΝΑΕΙ Η ΓΚΑΦΑ....

 Απάντηση έδωσε ο κ. Σταθάκης στην επιστολή που έδωσε στα ΜΜΕ πριν από λίγες μέρες ο δήμαρχος Κισάμου κ Μυλωνάκης χαρακτηρίζοντας "Γκάφα της τετραετίας" τα αιτήματα του πρώην Δημάρχου Κισάμου σχετικά με τον ΒΟΑΚ.
Γράφει λοιπόν
Μια οφειλόμενη απάντηση, στην ανακοίνωση 31-08,του δημάρχου Κισάμου
Κύριε δήμαρχε, δυστυχώς μέρα με την ημέρα αποδεικνύεται, ότι η μεγαλύτερη "ΓΚΑΦΑ" (φυσικά, εγώ δεν το μετανιώνω), που έκανα, ήταν για τους δημότες του δήμου Κισάμου. Δηλαδή, που σας έδωσα το δικαίωμα να συμμετάσχετε στην εκλογική διαδικασία, με την αλλαγή των ψηφοδελτίων σας. Σίγουρα και κάποιος άλλος θα έχει μετανιώσει που ήταν η αιτία να γίνει αυτό, αλλά ας πρόσεχε, όπως και οι δημότες που σας στήριξαν και τώρα νιώθουν στο πετσί τους, την ανταπόδοση που τους κάνετε. 
Το εάν είμαι  φερέγγυος στα γραφόμενα μου, σίγουρα δεν μπορείτε να το κρίνετε εσείς, διότι πρέπει, με πολύ σεβασμό, να διαβάσετε πολύ ακόμα.
  Για αρχή, ξεκινήσετε από τον ν. 4555/2018 (ο λεγόμενος Κλεισθένης 1), στο άρθρο 87 θα διαβάσετε για τις λαϊκές συνελεύσεις, τις οποίες πρέπει να ξεκινήσετε να τις κάνετε. Όπως επίσης και τον υποχρεωτικό δημόσιο απολογισμό, που έχει περάσει το διάστημα του Ιουνίου- Ιουλίου, προ πολλού. Με την ευκαιρία να διαβάσετε και τα άρθρα, για το που πρέπει να διαμένουν οι αντιδήμαρχοι, ποιοι πρέπει να οδηγούν τα οχήματα του δήμου και αρκετά αλλά, διότι τα καταστρατηγείτε κατάφωρα και ενδεχομένως να επιφέρει αυτό πολύ αρνητικές οικονομικές συνέπειες για τον δήμο, εκτός τις πολιτικές, που τις έχετε ήδη.
Εγώ πολύ καλά γνωρίζω για το ποιο τμήμα του ΒΟΑΚ γίνεται διαβούλευση και με αφορά, όπως και τους δημότες μας που θα διερχόμαστε από αυτόν, όταν κατασκευαστεί. Μπορείτε  να διαβάζετε τον ν. 4014/ 21.9.2011, όπως ισχύει, για να το επιβεβαιώσετε. 
Εσείς όμως δεν ενδιαφέρεστε γι' αυτά, τα θεωρείτε, "ψιλά γράμματα ", αρχίζει ξεκάθαρα πλέον να διαφαίνεται τι σας ενδιαφέρει, κρίμα. 
Μου ζητήσατε: "στοιχεία και έγγραφα, διότι δεν καταλαβαίνετε, τι θέλω να συζητήσουμε στο δημοτικό συμβούλιο ". Σας τα απέστειλα, για να σας γίνουν πιο κατανοητά. 
Εύχομαι - Ελπίζω, στο δημοτικό συμβούλιο την Τρίτη 6-09, αλλά και στην συνέχεια, να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων και να προχωρήσουμε διεκδικητικά, ενωμένοι και αποφασισμένοι για το καλό του τόπου μας.  
Με εκτίμηση
Σταθάκης Θεόδωρος Επικεφαλής της Μείζονος αντιπολίτευσης. 
Υ.Γ. Ελπίζω να μην χρεωθώ, ότι  "παρέσυρα" και τον δημοτικό σύμβουλο και επικεφαλής της λαϊκής συσπείρωσης Κισάμου, που ζητάει τα ίδια πράγματα, για συζήτηση. 
 Όσο για την δημοτική ομάδα μας, πιστεύω να πήρατε την απάντηση.

ΣΟΒΑΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΙΣΟΥΡΓΕΙΟ

 
Σοβαρό τροχαίο αυτήν την ώρα στο Μελλισουργειό... στο τροχαίο ενεπλάκησαν τρία αυτοκίνητα, τα δυο συγκρούστηκαν μετωπικά και υπάρχουν φόβοι ότι μια γυναίκα, Ελληνίδα, έχει κτυπήσει πολύ σοβαρά. Στο σημείο του ατυχήματος βρίσκονται τρία πυροσβεστικά οχήματα του ΠΣ Κισάμου και δυο ασθενοφόρα καθώς και η τροχαία του ΒΟΑΚ. 
Η κυκλοφορία των οχημάτων γίνεται με μεγάλη δυσκολία.
Από πληροφορίες η ηλικιωμένη γυναίκα που επέβαινε στο ένα όχημα που ενεπλάκη στο τροχαίο κατέληξε ενώ τα υπόλοιπα 3 άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά.
Τα αιτία του νέου θανατηφόρου δυστυχήματος ερευνά η τροχαία του ΒΟΑΚ

ΠΡΟΣΑΡΑΞΗ ΜΙΚΡΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΣΤΟΝ ΜΠΑΛΟ

Ενημερώθηκε χθες το βράδυ η Λιμενική Αρχή Κισάμου για προσάραξη ενός επιβατηγού τουριστικού σκάφους σε αβαθή στην θαλάσσια περιοχή του Μπάλου Κισάμου, με τέσσερις επιβαίνοντες, καλά στην υγεία τους.
‘Άμεσα για την περιοχή απέπλευσε ιδιωτικό ναυαγοσωστικό σκάφος καθώς και Τ/Χ σκάφος με επιβαίνοντες στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής, όπου διαπίστωσαν την προσάραξη καθώς και την μη ύπαρξη ρήγματος, ενώ οι τρεις επιβαίνοντες του σκάφους είχαν αποβιβαστεί από το σκάφος με ασφάλεια και ο ένας παρέμεινε για την επιτήρησή του.
Διενεργείται προανάκριση από τον Λιμενικό Σταθμό Κισάμου, ενώ από το περιστατικό δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Το σκάφος παραμένει και σήμερα εκεί.
Φώτο α.π

ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΙΒΟΥ ΤΗΣ ΘΥΕΛΛΑΣ

Το τμήμα Στίβου της Θύελλας ξεκινάει τις προπονήσεις όλων των τμημάτων την Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό Στάδιο Κισάμου.
Νήπιο- Προνήπιο : Δευτέρα έως Παρασκευή 5.00-6.00
Ακαδημία Α'-Β'-Γ΄ Δημοτικού: Δευτέρα έως Παρασκευή 5.00-6.00
Προαγωνιστικό Δ'-Ε'-ΣΤ' Δημοτικού και Ά Γυμνασίου: Δευτέρα έως Παρασκευή  6.00-7.00
Αγωνιστικό (από Β΄ Γυμνασίου και μεγαλύτεροι : Δευτέρα έως Παρασκευή 7.00-8.30,Σάββατο 6.00-7.30).
Τμήμα Πλατάνου Νηπιαγωγείο - Δημοτικό- Γυμνάσιο : 3.00 - 4.00 ( Οι μέρες των προπονήσεων θα καθοριστούν βάση των προτιμήσεων των μαθητών-αθλητών)
Τμήμα Υποψηφίων ( Τ.Ε.Φ.Α.Α, Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομία, Λιμενικό, Πυροσβεστική, Ε.Π.Ο.Π): Δευτέρα έως Παρασκευή 8.30-9.30
Τμήμα Φυσικής κατάστασης και ενηλίκων:  Δευτέρα έως Παρασκευή 8.30-9.30
Πληροφορίες Εγγραφές : Παπακωνσταντίνου Κώστας 6972234771, Ελισσαίος Δασκαλάκης 6973544483, Ανουσάκη Νατάσα 6985966044 ( Πλάτανος).
Καλή αθλητική χρονιά

ΠΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΙΣΑΙ ΜΙΚΗ.......

 Ήταν πριν από είκοσι τόσα χρόνια. Είχαν ξανασυναντηθεί κάποιες φορές με τον Ειρηναίο. Εκείνο το βράδυ συναντήθηκαν στο κατάμεστο χώρο της συναυλίας στα Χανιά. Αγκαλιάστηκαν αυτοί, ή με το άγγιγμα του θεού επι της γής και ο Ειρηναίος είπε " Πόσο μεγάλος που είσαι Μίκη! και σούδωσαν αυτό το μικρό όνομα, του λοιπού να  σε λέμε Ουρανομίκη.. και όπως πάντα έκλεψε την παράσταση με ατελείωτα χειροκροτήματα.
Ευτυχήσαμε να έχομε αυτούς τους ανυπέρβλητους. Και σεμνυνόμενοι, για την ιστορία αναφέρομε ,ο περασμένος αιώνας-ο δεύτερος της νεότερης ΝεοΕλληνικής ιστορίας ανέδειξε από την Κρήτη για την Ελλάδα και τον κόσμο :
1: τον Ελευθέριο Βενιζέλο στην πολτική .
2: τον Νίκο Καζαντζάκη στην λογοτεχνία
3. Τον Ειρηναίο Γαλανάκη στον Χριστιανισμό
4: τον Μίκη Θεοδωράκη στην μουσική
Ο Ειρηναίος και ο Μίκης με το βαφτισιμιό όνομα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ, και οι πρωθύστεροι, είναι οι κλασσικοί της συγχρόνου Ελλάδος κάτι ως συνέχεια του Πυθαγόρα του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη. Εξ' άλλης αφετηρίας και πορείας ως θεόρατα δένδρα συμπίπτουν στο παράλληλο ανέβασμα, αγγίζοντας  στις δυσθεώρητες κορυφές.  Δάσκαλοι αναρίθμητων συνεχιστών. Στη μεταφυσική τους ύπαρξη θα παραμένουν ελπίδα φωτός  για το μέλλον.
Γ. Πευκιανάκης Φιλόλογος

ΣΤΗΝ ΧΡΥΣΟΣΚΑΛΙΤΙΣΣΑ

Η Συγκεκριμένη ταμπέλα τοποθετήθηκε με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Συλλόγου Πλοκαμιανών και δωρεά του Επιμελητηρίου Χανίων προς ενημέρωση επισκεπτών, για τις επιχειρήσεις εξυπηρέτησης αυτών στην περιοχή Χρυσοσκαλίτισσας Λαφονησιού.
Κάποιοι θεώρησαν να αφήσουν απρεπώς το αποτύπωμα τους στην ταμπέλα και σε άλλα σημεία στην περιοχή.
Ουδέν άλλο σχόλιο δυστυχώς από πολίτη που μας έστειλε την φωτογραφία.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Την φώτο την έστειλε ο Ι. Φ. λέγοντας μου ότι ίσως ο δήμος να μην ξέρει ότι τα σήματα του χώρου στάθμευσης απέναντι από το υπεραστικό ΚΤΕΛ στο Μαύρο Μώλος είναι μονίμως ..."ξαπλωμένα". Μάλιστα συμπληρώνει ότι, τα λάδια και οι βρωμιές μέσα στο χώρο αυτό είναι ορατά... και καλό είναι να πλυθεί η περιοχή αλλά ιδιαίτερα οι κάδοι.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΣΤΑΝΑΚΗ ΓΙΩΡΓΟΥ

 Είναι πλέον γνωστή η πολιτική μου θέση τα τελευταία χρόνια. Συμπορεύομαι με τον αξιότιμο κ. Σταθάκη Θοδωρή τέως δήμαρχο και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Κισάμου. Συμπορεύομαι γιατί υπάρχει εμπιστοσύνη στο πολιτικό του πρόσωπο, συμπορεύομαι γιατί σε κάθε πολιτική κίνηση του μας έχει όλους ενήμερους. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προσωπικές διαφορετικές θέσεις ή απόψεις σε κάποια θέματα μείζονος σημασίας για τον τόπο μας.
 Τις τελευταίες μέρες ακούγεται έντονα στην πόλη μας το θέμα του ΒΟΑΚ, σαφώς και είναι απαραίτητο έργο να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν για ασφάλεια όλων των πολιτών. Όμως όπως όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε είναι ένα έργο εξαιρετικά μεγάλο και χρονοβόρο. Εγώ έχω εμπιστοσύνη στους αρμόδιους φορείς (Υπουργείο Υποδομών-Περιφέρεια Κρήτης και Ο.Α.Κ) ότι θα το στηρίξουν, θα το μελετήσουν και με κάθε νομιμότητα και όποιες ενέργειες και αν χρειαστούν θα το φέρουν σε πέρας, χωρίς να κοιτάξουν προσωπικά και ιδιωτικά συμφέροντα. Το εάν πρέπει  να γίνει αυτή ή άλλη μελέτη, εάν πρέπει να γίνει άρση απαλλοτρίωσης, ή οποιαδήποτε άλλη ενέργεια θεωρώ δεν είμαι εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος αιρετός ή πολίτης αυτός που θα ορίσει την διαδικασία εκπλήρωσης του έργου.
ΚΑΣΤΑΝΑΚΗΣ ΝΙΚ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΑΡΓΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΑ

Με απόφαση Δημάρχου, η 735/2021 και ημερομηνία 31 Αυγούστου 2021 δόθηκε σε μελετητικό γραφείο και με απευθείας ανάθεση η Σύνταξη του Φακέλου και έκδοση άδειας κατεδάφισης κτιρίου Γενικού Λυκείου & ΕΠΑΛ Κισάμου. Μικρά βηματάκια προς την ολοκλήρωση των ενεργειών μπας και δούμε σε καμιά 25αριά χρόνια Λύκεια στην περιοχή μας. 
Μου αρέσει βέβαια που κάποιοι μας είχαν πείσει ότι μέσα σε μια τριετία θα έχουμε σχολεία (έστω και ένα)... και μεις τους πιστέψαμε.
Σε κάμποσες μέρες αν όλα πάνε καλά δια ζώσης θα ξεκινήσουν και τα μαθήματα στα σχολεία μας... το Γενικό Λύκειο κουτσά στραβά θα κάνει μαθήματα φιλοξενούμενο, το ΕΠΑΛ σε δικό του αλλά άνευ εργαστηρίων... 
Και εδώ μια λαϊκή συνέλευση δεν θα ήταν άσχημη.... μιας και τα Λύκεια είναι προτεραιότητα μας....

ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΕΡΠΑΘΙΑΝΑ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΥ...

Ρε μπας και ονειρεύομαι ....
"Η Κίσσαμος υπερηφανεύεται γιατί μουσικός σκοπός Κισσαμίτη λαϊκού τεχνίτη, του Γιώργου Κουτσουρέλη, αποτέλεσε έμπνευση μουσικής δημιουργίας του μεγάλου συνθέτη (Μίκη) και συγκινημένη τον αποχαιρετά." έγραψε στην σελίδα του ο Δήμος Κισάμου.....
Η αλήθεια είναι ότι δεν καταλαβαίνω που κολλάει το κρητικό συρτάκι με τον χθεσινό θάνατο του Μίκη.... που τόση αναστάτωση δημιούργησε στον δημιουργό του ως το τέλος της ζωής του. (Κουτσουρέλης) 
- Ο Μίκης ήταν από τους σπουδαιότερους μουσικούς μας παγκόσμιου φήμης και κλάσης, υπήρξε ο Ουρανομίκης όπως τον βάπτισε ο μακαριστός Ειρηναίος, με καταγωγή από τα Μπερπαθιανά του Κάμπου Ιναχωρίου, πράγμα που και ο ίδιος το υποστήριζε....  εκεί έπρεπε λοιπόν να τονιστεί ότι η Κίσαμος συγκινημένη τον αποχαιρετά.... και λίαν συντόμως θα του φτιάξουν και μουσείο εκεί οι Καμπιώτες. Το ποιανού είναι το συρτάκι δεν ήταν ώρα να το θυμίσουμε.... 
 Φτωχότερη η Ρωμιοσύνη, φτωχότερος ούλος κόσμος με τον θάνατο του.


ΠΟΤΕ ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΑΙ Ο ΒΟΑΚ....

Η επένδυση αφορά την κατασκευή του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης (BOAK), ο οποίος θα συνδέσει τις τέσσερις μεγάλες πόλεις της Κρήτης (Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο και Άγιο Νικόλαο) και θα αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).
Η επένδυση αποτελείται από τρία υποέργα. 
Το υποέργο 1 περιλαμβάνει το τμήμα Χανίων– Ηρακλείου, έναν αυτοκινητόδρομο με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης. Το εν λόγω μέτρο θα χρηματοδοτήσει ορισμένα ειδικά προκαθορισμένα έργα, όπως οι παρακαμπτήριες οδοί Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου, γέφυρες, κόμβοι και υπόγεια έργα.
Το υποέργο 2 περιλαμβάνει το τμήμα Χερσόνησος–Νεάπολη μήκους περίπου 22,5 χλμ. που θα κατασκευαστεί βάσει συμφωνίας σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και το υποέργο 3 περιλαμβάνει το τμήμα Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος μήκους περίπου 14 χλμ. που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.
Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της Ελένης Μπότα στο capital.gr,  o αυτοκινητόδρομος αποσκοπεί στη βελτίωση της προσβασιμότητας μεταξύ των μεγάλων πόλεων της Κρήτης και όλων των μεγάλων λιμένων και αερολιμένων του νησιού, στη μείωση του χρόνου μετακίνησης, στην αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και οδικής ασφάλειας και στην ενίσχυση των δραστηριοτήτων περιφερειακών μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων. Ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος θα υπόκειται σε διόδια.
Τα έσοδα από τα διόδια του παραχωρηθέντος τμήματος θα εισπράττονται και θα χρησιμοποιούνται από τον παραχωρησιούχο με σκοπό τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ τα διόδια που αφορούν συμφωνίας ΣΔΙΤ μαζί με το τμήμα του δημόσιου έργου θα εισπράττονται και θα χρησιμοποιούνται από το κράτος.
Η υλοποίηση της επένδυσης θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
Ειδικότερα στο β τρίμηνο του 2023 προβλέπεται η κοινοποίηση ανάθεσης όσον αφορά α) τη σύμβαση παραχώρησης· β) τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα· και το γ) δημόσιο έργο.
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2025 προβλέπεται η ολοκλήρωση του 60% της αξίας των κατασκευαστικών εργασιών του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης έγκριση από ανεξάρτητο μηχανικό για το υποέργο 2: (Χερσόνησος–Νεάπολη) και το υποέργο 3: (Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος).
Και τέλος το 4ο τρίμηνο του 2025 προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία το υποέργο 2: (Χερσόνησος–Νεάπολη) και το υποέργο 3: (Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος).
Όσον αφορά το υποέργο 1 (Χανιά–Ηράκλειο), να έχουν ολοκληρωθεί οι ακόλουθες εργασίες που αντιστοιχούν στο 15 % του κόστους του έργου:
1. Ολοκλήρωση εργασιών πολιτικού μηχανικού για τις υφιστάμενες παρακαμπτήριες οδούς Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
2. Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα Βρύσες– Ατσιπόπουλο, μήκους 21,9 χλμ. που περιλαμβάνει 2 κόμβους.
-Συνολικό μήκος γεφυρών: 2036 m
-Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 10 215 m
3. Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα Αμαρίου–Σκαλέτα, μήκους 12,4 χλμ. που περιλαμβάνει 1 κόμβο.
-Συνολικό μήκος γεφυρών: 710 μ.
-Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 4230 m
Ηλεκτρονικά διόδια 
Η επένδυση αφορά την ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων στην Ελλάδα. Διασφαλίζει τη διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές, έναν δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης διοδίων, βελτιωμένη ροή οχημάτων και θέτει τα θεμέλια για ενισχυμένες υπηρεσίες και διαλειτουργικότητα με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η υλοποίηση της επένδυσης θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
Η ανάθεση της σύμβασης προβλέπεται στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 και η ολοκλήρωση του στο τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Υ.Σ Η Κίσαμος απουσιάζει παντελώς, ούτε αναφορά της λέξης υπάρχει.... τελικά επιτακτική ανάγκη να γίνει μια λαϊκή συγκέντρωση για να μάθουμε τι συμβαίνει... φυσικά το ίδιο και για τα Λύκεια.